AUijtdehaag schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:22:
@
jevin20
Ik heb die pagina even vluchtig bekeken maar het is denk ik ook wel onduidelijk geformuleerd allemaal
Heb je een directory packages gemaakt in HA (/config/packages)?
Grofweg komt het neer op:
lilygo of
m5stack voor V1 en V2 vd marstek /
modbus tcp voor de V3(zoek het ipadres op)
Directory /packages aan maken en deze in configuration.yaml
YAML:
1
2
| homeassistant:
packages: !include_dir_named packages |
En daar die 2 yamls in kopieren
house_battery_control.yaml en house_battery_control_config
Die laatste heeft een template sensor die je moet aanpassen voor jou p1 meter
een keer herstarten van HA
Dashboard importeren in HA
All flows in one importeren in nodered
https://github.com/gitcod...ll-flows-in-one-file.json
deploy
en dan kan je naar het tabje( in nodered) Home Battery start gaan om te kijken wat er wel/niet doorkomt
En daarna naar de discord server om vragen te stellen
https://github.com/gitcod...adme-ov-file#getting-help
Als je al allerlei andere integraties hebt toegepast zal het iets meer moeite kosten, want je moet de
entitiy-ids opnieuw aan laten maken of refreshen.
HA heeft een bugje dat die achterblijven in de oude staat (instellingen - apparaten en diensten - entiteiten - tandwieltje of 3 puntjes)(uit mijn hoofd)
Met alles wat ik al gedaan had.... En het gaat mis bij de packages
Anyway. Nu is het gelukt. Super bedankt!
Nu heb ik nog wat additionele vragen:
- Ik ben benieuwd of ik ergens kan verifiëren dat de instellingen in het dashboard daadwerkelijk worden overgenomen door de batterijen. Ik heb dit getest met [/quote]Marstek m1 Discharging Cutoff Capacity[quote], en als ik die in de instellingen op het dashboard aanpas, zie ik die niet aangepast worden in de actuele entity via de Marstek m1 zelf.
- Ik wil graag de EV stop trigger toepassen, maar begrijp niet zo goed wat voor entity id ik daar moet invullen? Mijn Easee charger integration heeft bijv een status ID, maar die kan meerdere statussen hebben... Moet ik hier zelf een helper voor maken dan die bij Charging een on/off signaal geeft en die helper hier invullen? Ik zie tevens geen schakelaar om de EV stop trigger aan of uit te zetten. Is die altijd aan zodra ik hier uitgevogeld heb wat de juiste entity ID is om in te vullen?
Edit:
- Nog een vraag, ik heb niet echt mijn p1 meter ingesteld in de house_battery_control_config.yaml, maar dit ging gewoon goed lijkt het (homewizard P1), moet ik hier nog iets mee doen? Ik heb een 3 fase meter, daar wordt nu niet naar gekeken geloof ik, maar ook geen idee of dat uitmaakt. Om eerlijk te zijn begrijp ik dat 3 fase verhaal niet in de config yaml.
- NodeRed ziet ook nog 37 issues (allemaal action .... not found) wat moet ik hiermee?
Edit 2:
- Heb ik de CT003 nu nog nodig of niet? Want mijn splitter zit vol met 3 meters en binnenkort komt er weer een P1 meter van de laadpaal bij (nu laden we nog gewoon op de goedkoopste momenten, straks willen we op zonne-energie laden en dan hebben we de Easee Equalizer nodig

)
[
Voor 15% gewijzigd door
jevin20 op 30-03-2026 18:11
]
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - BMW 120i M-sport Pro Misano Blauw