• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik moet het toch even zeggen:
Tweakers is geen helpdesk voor HBC. Daar heb je de discord server voor.

Allereerst zet de control mode eens op manual en weer terug naar full control. Er zit een bugje in dat hij bij wijziging buiten HBC niet meteen alle batterijen meepakt. (Zoals jij 2 batterijen later hebt toegevoegd)

Hie vaak refreshed de p1? Per seconde?
Draai de debug mode eens met insights aan?
Als die er langer over doet dan 1s dan is je hardware te traag.
Ik regel zelf met een 5s p1 waarde om onder de 1s verwerking te blijven.
Vaak zie je in debug mode met insights waar het mis gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XoYKk2CTZtWNAU0Nr2iVGH429M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKm9H2d0g8S2RMq8Tmy1zCcY.jpg?f=fotoalbum_large

Doe eerst de basic strategy self consumption kiezen uit de dropdown menu, voordat je een andere neemt met allerlei voorwaarden.
Ook nog geen peakshaving instellen.
De basis moet eerst kloppen, zodat je weet dat het niet aan de batterijen modbus sturing of aan de traagheid van je hardware ligt.
Ontladen doe je met Sell,
Maar ook weer afhankelijk van wat je hebt ingesteld in een ander menu.

Tot zover het nachtelijk advies.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• iPanini
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 12-08 21:06
Hoi,
Nogmaals bedankt om me al zover vooruit te helpen! Respect & dank!
Even een update, zoals je van voor je nachtelijke interventie weet, schijnt dus de sensor.marstek_m1_ac_power van de 3 batterijen geen waarde terug te leveren, waardoor in HBC de waarde "power" niets binnenkomt.

Mijn systeem is gisteravond in self consumption strategie de nacht in gegaan.
Wat ik ook zie, is dat de middelste van de 3, die staat op fase B, die is nu (2026-07-20 12:23:01) wel quais totaal ontladen (12,6%).

De m1 en de m3 staan dus nog in de stop modus.
Vandaag dus niet zoveel zon, maar volgens mijn SolarEdge appje is er met onze luttele 10 paneeltjes, 3.5 kWp, toch een opbrengst van 8,35 kWh.

Ik heb dus de indruk dat e.e.a wel aan het werk is, maar dat ik in alle geval m1, en m3 aan het werk moet zien te krijgen, niet?

Wat ik ook nog wil regelen is er voor zorgen dat de marsteks een vast IP address krijgen.
Ik gebruik Pi-Hole, maar ik denk dat die geupgrade moet worden, en mijn bedoeling was om 2x een intel nuc te regelen met daar dan Proxmox op, en daar dan weer HA en Pi-Hole in, met backup naar 2de systeem.
Maar zover ben ik nog niet, en dat zal nog wel een paar weken kosten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5Kdd5_Tb6hiM8OlojFer2KY7-I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FajW2r0RfsU8HDSTo5oeqn2v.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYZ9QVsqoAcJPKxtaShsXurkwsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ibEGP4M7EMDvFpknogOTMAVW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door iPanini op 20-07-2026 12:55 ]

• iPanini
Wat ik zo even zie, en voor zover ik het correct begrijp staat jouw PID regeling trager dan de mijne.
Ik zag gisteren dat je dat ergens kon instellen, maar weet niet waar?
Ik vind de PID presets wel terug in Node-RED, maar daar blijf ik effe lekker af!

In de insights modus, zie ik wel een tweetal dingen waar ik me vragen bij stel:
m1 en m3, not enable.

Lijkt dan toch nog een RS485 probleem?
Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLopP2gmjPOyQ3nZtpvjOaBnkC8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LOh4Nu0AcpGXSrLWRLwpXvQU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wAnlo0R60MXKbWtez7EZiUB4V0U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2jixnRxXv16hm81Pes6a1vyp.png?f=user_large

• iPanini
Nog een keer bij de batterijen gekeken en aan de TCP/IP kabels gemorreld, op het switchje zag ik voor het morrelen sowieso netwerkactiviteit.
Na het morrelen terug in HBC, zie ik dat nu M1 en M2 ook aan het dischargen zijn.

Ik heb ook nog even via terminal de batterijen gepingd en ook met nc -vz 192.168.1.220 502 de communicatie getest, en die was voor alle 3 connection refused, wat me lijkt te kloppen aangezien ze verbonden zijn met HBC.

En ik zie nu ook bij M1 en M3 de Power waarden verschijnen. M2 heeft Power 0 W, maar dat kan kloppen want die staat op 15%. En als ik me niet vergis is M2 intussen een ietsje bijgeladen wat die stond daarnet op 12.7% (om 12:12h) en nu leven we 13:12, dus 1 uur later.

Ter info:
Eerder had ik al bij max charge 800 W en max discharge 2500 W per batterij ingegeven.
Dat is ingegeven door het BE capaciteitstarief, m.a.w mijn streven zou optimaal zijn om de GRID power zoveel mogelijk te limiteren tot 2.5 kW.

Kunnen we nu peak shaving proberen?
En hoe zorg ik er nu voor dat wat van de PV binnenkomt gebruikt wordt om de Marsteks te laden?

Alvast bedankt voor alle hulp!!

• rsschaap
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-08 11:18
Waar kan ik een versie vinden van MarstekVenus-Lilygo-T-POE-Pro2.yaml zonder Wifi?

Als ik ethernet configureer dan loopt de installatie vast op het ontbreken van wifi.

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:35
(jarig!)
rsschaap schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 14:18:
Waar kan ik een versie vinden van MarstekVenus-Lilygo-T-POE-Pro2.yaml zonder Wifi?

Als ik ethernet configureer dan loopt de installatie vast op het ontbreken van wifi.
Er zijn inderdaad later modulen ingeslopen met Wifi.
Ik haal ze er wel uit.

[ Voor 63% gewijzigd door superduper1969 op 21-07-2026 15:04 ]

MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• Nico-G
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:33

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

vannacht gepubliceerd op github HBC versie 4.12.0
- nu 5 perioden in Timed _/-\o_

https://github.com/gitcodebob/marstek-venus-rs485-node-red/releases/tag/v4.12.0

A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, 2 x MT Venus E v 2.0 PiB, v157.3, CT003, v118, M5stack Atom lite Modbus HA integration, HA- n00b

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 07-08 08:17
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. 2 batterijen, ze wisselen wekelijks van voorrang maar nu is het zo dat batterij 1 voorrang heeft om te laden maar wel batterij 2 om te ontladen en de week erna is het gewisseld.

Waar kan ik deze setting aanpassen? Iemnad een idee?

2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
Hoe stuur je de batterijen aan? met HBC heb je op het Advanced Settings tabblad (tandwiel) het menutje
https://docs.homebatterycontrol.com/06-advanced-features.html#battery-life:~:text=Cycle%20which%20battery%20to%20charge%20first%3A%20(Multi%2Dbattery%20only)

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-08 10:14
Bossi13 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 12:41:
Hoi,

Ik zit met het volgende probleem. 2 batterijen, ze wisselen wekelijks van voorrang maar nu is het zo dat batterij 1 voorrang heeft om te laden maar wel batterij 2 om te ontladen en de week erna is het gewisseld.

Waar kan ik deze setting aanpassen? Iemnad een idee?
Is volledig willekeurig. Nergens aan te passen.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E (V2 en V3) | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• Nico-G

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

@Bossi13 Dat kan in het tandwielmenu
-klik in Battery Life op Cycle
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnBYwiLWTmTPmccI1eOC3iqzeos=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I0gNR38d5U9aCUJfDIzh2V7G.jpg?f=user_large
- klik in venster dat verschijnt op keuze menu (pijltje naar beneden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH9oppfae1vYRC1Z6Jpt8DpNvFM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ziht7Q6khApUaCYBcZ5Zvgfp.jpg?f=user_large
Maak je keuze en sluit het venster: voilá

A++++, 6840 Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met WTW, douche-WTW, 2 x MT Venus E v 2.0 PiB, v157.3, CT003, v118, M5stack Atom lite Modbus HA integration, HA- n00b

• Bossi13
Hoi,

zoals Nico-G laat zien , staan mijn batterijen op weekly.

Tot voor de crash had batterij 1 voorrang voor laden EN ontladen. De andere week was het volledig batterij 2.

Nu is de voorrang verdeeld. Batterij 1 voorrang laden “maar” batterij 2 wel voorrang om te ontladen. En dit wisselt ook elke week.

Ik denk dat ik ergens in een yaml moet gaan zoeken. Maar er zitten er tussen met 1300 lijnen.

• Nico-G

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

Bossi13 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 07:09:
Hoi,

zoals Nico-G laat zien , staan mijn batterijen op weekly.

Tot voor de crash had batterij 1 voorrang voor laden EN ontladen. De andere week was het volledig batterij 2.

Nu is de voorrang verdeeld. Batterij 1 voorrang laden “maar” batterij 2 wel voorrang om te ontladen. En dit wisselt ook elke week.

Ik denk dat ik ergens in een yaml moet gaan zoeken. Maar er zitten er tussen met 1300 lijnen.
Bij mij staat-ie op Automatisch. Dan wordt er per 30 minuten gewisseld. Goed voor de temperatuur van de batterijen bij snel laden/ontladen. Zowel laden als ontladen gaat dan per batterij die dan aan de beurt is. Dan kan de ene batterij afkoelen, terwijl de andere het overneemt. Maar als er meer ge-, of ontladen moet worden dan met 2500 W, dan springt de andere batterij bij tot 5000 W. (Overigens: je kunt ook instellen, dat er met minder hoge wattages ge-, of ontladen moet worden)
Doordat er in de lage ontlaadperiodes 's nachts maar één batterij actief is, ligt het rendement niet zo laag als wanneer je daarvoor beide batterijen tegelijkertijd inschakelt. (zoals standaard in de Marstek-app)
Welke batterij als eerste aan de beurt is, maakt dan niet uit: een half uurtje later wordt er toch al gewisseld...

Voor jouw probleem heb ik geen clue. Als mij dit zou overkomen, dan zou ik HBC opnieuw installeren..

my2ct

[ Voor 4% gewijzigd door Nico-G op 31-07-2026 13:01 ]

• Bossi13
Ik dacht dat batterijen net rapper defect raakten door ze niet aan 1 stuk te laden of in meerdere periodes verdeeld. Dat is bij mij de reden dat 1 batterij de volle voorrang krijgt maar das ieders interpretatie denk ik.

Zoals je meldt heb ik er ook al aan gedacht om HBC volledig opnieuw te installeren. Enige lastige is dat ik mijn yaml’s kan gaan aanpassen voor het dashboard.qua kleur/layout

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
Bossi13 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:27:
Ik dacht dat batterijen net rapper defect raakten door ze niet aan 1 stuk te laden of in meerdere periodes verdeeld. Dat is bij mij de reden dat 1 batterij de volle voorrang krijgt maar das ieders interpretatie denk ik.

Zoals je meldt heb ik er ook al aan gedacht om HBC volledig opnieuw te installeren. Enige lastige is dat ik mijn yaml’s kan gaan aanpassen voor het dashboard.qua kleur/layout
zou toch af en toe updaten, er komen telkens leuke verbeteringen mee

• Bossi13
BigTasty schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:00:
[...]

zou toch af en toe updaten, er komen telkens leuke verbeteringen mee
Doe ik elke keer, voor alle dingen die dit zelf komen melden, maar ik heb helaas een crash gehad zonder backup 🙈

Alleen HBC gaat niet via een upgrade maar zelf installeren als ik het goed heb.

[ Voor 20% gewijzigd door Bossi13 op 31-07-2026 22:04 ]

• superduper1969
(jarig!)
Bossi13 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:27:

Ik update iedere versie van HBC, 5 minuten werk 3 files, Dashboard, 1 Yaml en all-flows-in-one-file.json

Ik vermoed dat je Dashboard file kleurtjes makkelijk zijn te fixen met wat hulp van AI. Effe een compare en verzoek om dit te implementeren in jouw dashboard versie.

MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 16:18
Ik gebruik HBC nu al enkele maanden en ben hier heel tevreden over, alleen heb ik het gevoel dat hij niet erg snel reageert op wisselingen in het "huis"-vermogen.
Nu heb ik net gezien dat als ik bij debug -> insights ga kijken er bij "step size" steeds iets van een 10 seconden staat.

Ik gebruik een Youless P1 meter die (als ik naar de webinterface ga) om de seconde een nieuwe waarde inleest, maar HA leest Youless maar om de 10 seconden uit. Ik heb daarom een automatisatie gemaakt die Youless zelf om de 3 seconden opnieuw zou moeten uitlezen. "Zou", want in de praktijk lijkt het eerder om de +/- 6 seconden te gebeuren.

2 vraagjes dus:
- kan die step size van HBC ergens manueel aangepast worden?
- zijn er hier nog die een Youless P1 meter gebruiken hiervoor? Hoe hebben jullie de pollfrequentie kunnen verhogen?

Alvast bedankt!

• HobbitBluelabel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-08 18:41
De youless geeft volgens mij altijd de waarde om de 10 seconden.

Daar had ik ook last van en ik gebruik nu een simpele esp32 met esphome om de meter uit te lezen.

Gegevens komen nu wel iedere seconde binnen.

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 16:18
Om mijn eigen vraag te beantwoorden en voor wie het ooit nog interessant kan zijn: via een command line sensor kan je om de seconde de Youless pollen en zo ook de batterij sneller aansturen. Gebruik daarvoor onderstaande code in configuration.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
command_line:
    - sensor:
        name: youless_rest_power
        unique_id: youless_rest_power
        command: "curl -s http://192.168.X.X/e"
        scan_interval: 1
        value_template: "{{ value_json[0].pwr }}"
        unit_of_measurement: "W"
Enkel voor ophalen van huidige power, voor statistieken wordt de ingebouwde Youless-integratie nog gebruikt.

• JSTAL
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-08 00:34
Mee_ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:48:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden en voor wie het ooit nog interessant kan zijn: via een command line sensor kan je om de seconde de Youless pollen en zo ook de batterij sneller aansturen. Gebruik daarvoor onderstaande code in configuration.yaml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
command_line:
    - sensor:
        name: youless_rest_power
        unique_id: youless_rest_power
        command: "curl -s http://192.168.X.X/e"
        scan_interval: 1
        value_template: "{{ value_json[0].pwr }}"
        unit_of_measurement: "W"
Enkel voor ophalen van huidige power, voor statistieken wordt de ingebouwde Youless-integratie nog gebruikt.
Dank u voor deze code, nu hoef ik niet meer de CT003 te gebruiken en zal Omnibattery hopelijk geen meldingen meer geven ivb een te trage power sensor.

MT Venus 5.12KWh V154 _ CT003 - V117 / Youless LS120 / HW-P1 / Home Assistant / KNX system with Loxone & HA dashboard

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:02
Ik heb nu ook de Marstek Venus E3 aangestuurd via lan, nu nog met de local api. De P1 meter wordt uitgelezen met een python script, en aan de hand hiervan wordt de Marstek aangestuurd om 0 op de meter te bekomen. Mijn huidige aansturing gebeurt elke 5 sek, mijn P1 meter geeft wel elke sekonde een telegram (DSMR5). Loopt prima allemaal, en tussendoor (bij accu vol), vraag ik via modbus de celspanningen uit.

Nu mijn vraag : als ik de batterij volledig aanstuur via modbus, kan ik dan sneller aansturen, vb elke sekonde ?

• r03n_d
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:15
RP6conrad schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:29:
Ik heb nu ook de Marstek Venus E3 aangestuurd via lan, nu nog met de local api. De P1 meter wordt uitgelezen met een python script, en aan de hand hiervan wordt de Marstek aangestuurd om 0 op de meter te bekomen. Mijn huidige aansturing gebeurt elke 5 sek, mijn P1 meter geeft wel elke sekonde een telegram (DSMR5). Loopt prima allemaal, en tussendoor (bij accu vol), vraag ik via modbus de celspanningen uit.

Nu mijn vraag : als ik de batterij volledig aanstuur via modbus, kan ik dan sneller aansturen, vb elke sekonde ?
De "5 seconden" komt door Home Assistant, de werkelijke updates zijn wel elke seconde. Je kan dit aanpassen, maar als je je Marstek direct gekoppeld hebt aan de P1 moet ie volgens mij gewoon elke seconde een update ontvangen?

Zie ook dit draadje: https://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?t=27486

MT Venus 5.12KWh V153 - HW P1 - PV 2660Wp

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-08 08:43
r03n_d schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:34:
[...]

De "5 seconden" komt door Home Assistant, de werkelijke updates zijn wel elke seconde. Je kan dit aanpassen, maar als je je Marstek direct gekoppeld hebt aan de P1 moet ie volgens mij gewoon elke seconde een update ontvangen?

Zie ook dit draadje: https://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?t=27486
Zelfs met een slimme meter / P1 meter die per seconden de standen doorgeeft, zal de Marstek altijd enige reactietijd nodig hebben om het gevraagde vermogen volledig te leveren of af te nemen. Dat zal ook 1 of 2 seconden zijn (incl HASS, netwerk en modbus). Mijn ervaring met mijn oude DMRS4 slimme meter, die om de 10 seconden standen doorgeeft, is dat 12 seconden nog net goed gaat. Straks met mijn DMRS5 slimme meter hoop ik terug te gaan naar 3 seconden.

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

• Antonie_Bouman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-08 11:48
Sinds een poosje inmiddels heb ik een probleem in HA dat 1 van mijn 2 Marstek's niet meer de daily / montly charging / discharging en een hele hoge lifetime charging / discharging energy doorgeeft. (deze veranderd ook niet meer) doorgeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0x0ITKjmrk-A4LtMuUIE4UOwJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gW90nlTZIhZbvL7xSx9q51N4.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjMoewL26gXVrlHPUTbFeDSF7pA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CZdCmBUnwYqyDTZzxCAypBCS.png?f=fotoalbum_large

Ik heb in het verleden wel eens foutieve data / en of rare values verwijderd via de Homeassistant Instellingen > Hulpmiddelen > Statistieken maar dat gaat hier niet op / heeft geen nut.

Ik heb alle data uit mijn homeassistant proberen te verwijderen maar deze waarde blijft staan op deze manier.

Iemand een idee? Geeft de betreffende Marstek deze waarde constant door? (als ik naar de grafiek / geschiedenis kijk lijkt het daar wel op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rq8WPBYpo-Q23GsjsfcBi8kLnJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mYbRDtLGeAR8FIiTt4SMZ4VP.png?f=fotoalbum_large
Heeft iemand hier ervaring mee? Alles werkt via netwerk / modbus voor zover ik het begrijp.

Het laden / ontladen werkt via HBC voor zover ik kan zien allemaal gewoon normaal / goed.

• Sarge_
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-08 14:27
Vraagje,

Ik heb nu HBC draaien. Als de HA wegvalt even of de P1 of wat dan ook. Hebben de batterijen een actie hierop?

Ik draai zelfconsumptie. Stel dat de laatste opdracht was te gaan laden met 2500, HA klapt eruit om wat voor reden dan ook, blijven de batterijen dan doorgaan? Valt het ergens op terug?

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

• niek35
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:29
Opzich geef je het antwoord zelf al: de laatste opdracht was te gaan laden met 2500.

Die blijft staan. De controlmode staat ook op rs485, dus de batterijen wachten op de sturing via rs485.

2x Marstek Venus E v158 | 1x Venus E 3.0 v148 | HBC | Single Quatt v1 & een lading zonnepanelen.

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Mijn marstek venus 2 wordt nu uitgelezen in home assistant via omnibattery/Elfin . Werkt mi prima in de modus “ zelfconsumptie “ In de Marstek app blijk ik nu de modus niet meer. te kunnen wijzigen en wordt ook niet aangegeven welke modus er nu staat ingesteld. Momenteel dus geen probleem maar als ik wil wijzigen dus wel. Graag advies hoe ik dit kan oplossen, alvast bedankt

• superduper1969
(jarig!)
Leonardus66 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 22:40:
Mijn marstek venus 2 wordt nu uitgelezen in home assistant via omnibattery/Elfin . Werkt mi prima in de modus “ zelfconsumptie “ In de Marstek app blijk ik nu de modus niet meer. te kunnen wijzigen en wordt ook niet aangegeven welke modus er nu staat ingesteld. Momenteel dus geen probleem maar als ik wil wijzigen dus wel. Graag advies hoe ik dit kan oplossen, alvast bedankt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWuI1ctLD1bafFYaiKRalFP-vrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dw1TT9yRRRPskq0gZYSidLSn.jpg?f=fotoalbum_large

• Leonardus66
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dat is inderdaad een manier om de modus in te stellen in de app, je zou dat bovendien via instellingen ( tandwieltje) kunnen doen maar gedrag is dan hetzelfde , daarna volgen de vier opties maar die kunnen niet meer gekozen worden en er is bovendien geen enkele keuze ingevuld
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste