Ik probeer HBC aan de praat te krijgen, maar loop tegen een probleem aan:
Ik heb hulp nodig bij het gebruik van cheapest-energy-hours in de marstek-venus-rs485-node-red battery control solution.
Ik heb een dynamishc contract (Van de Bron) en wil graag de batterijen aansturen zodat ze opladen tijdens goedkope uren en energie leveren als de prijzen hoog zijn.
Het lukt me niet om de prijzen in te stellen in de dynamic strategy.
Ik heb de cheapest-energy macro geïnstalleerd en ik vind daar de code om het voor mijn situatie te gebruiken. Maar ik heb geen idee waar ik de gevonden code:
NORDPOOL
use_blueprint:
path: TheFes/energy_price_sensor.yaml
input:
entity_id: sensor.nordpool_ceh_prices
source: nordpool
resolution: 60 # this will give hourly prices, remove the line or set to 15 for quarter-hourly prices
add_vat: 21
add_fixed: 0.023 # the fixed price (including VAT) added by your energy provider
name: Nordpool Cheapest Energy Hours
unique_id: 881b6558-26c6-44bb-81c5-d86c05451bd4
moet plaatsen.
Kan iemand mij de weg wijzen hoe dit te doen?
Alvast bedankt!
Ik heb hulp nodig bij het gebruik van cheapest-energy-hours in de marstek-venus-rs485-node-red battery control solution.
Ik heb een dynamishc contract (Van de Bron) en wil graag de batterijen aansturen zodat ze opladen tijdens goedkope uren en energie leveren als de prijzen hoog zijn.
Het lukt me niet om de prijzen in te stellen in de dynamic strategy.
Ik heb de cheapest-energy macro geïnstalleerd en ik vind daar de code om het voor mijn situatie te gebruiken. Maar ik heb geen idee waar ik de gevonden code:
NORDPOOL
use_blueprint:
path: TheFes/energy_price_sensor.yaml
input:
entity_id: sensor.nordpool_ceh_prices
source: nordpool
resolution: 60 # this will give hourly prices, remove the line or set to 15 for quarter-hourly prices
add_vat: 21
add_fixed: 0.023 # the fixed price (including VAT) added by your energy provider
name: Nordpool Cheapest Energy Hours
unique_id: 881b6558-26c6-44bb-81c5-d86c05451bd4
moet plaatsen.
Kan iemand mij de weg wijzen hoe dit te doen?
Alvast bedankt!