Wat @afnay schrijft werkt hier ook. Heel vaak drukken en opeens is updaten mogelijkpascallj schreef op woensdag 17 december 2025 @ 22:10:
[...]
v145 voor de V3 is in de afgelopen dagen al vaker uitgerold voor mensen die daar om vroegen (zie hoofdtopic), maar heb nog geen meldingen gezien dat het vanzelf is gegaan zonder erom te vragen. Zien al maanden geen automatische updates zonder feedback meer eigenlijk.
Ik heb jouw methode geprobeerd bij mijn V1, maar na 20 keer drukken is er nog geen update. Ik zit nog op v153 en de nieuwste versie daarvoor is al v156.
Overigens zit de feedback knop onder 'Hulp en Feedback' in het menu.
Op een V3 ook?jj85 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:06:
[...]
Wat @afnay schrijft werkt hier ook. Heel vaak drukken en opeens is updaten mogelijk
Gisteren de batterijen v3 geupdated naar fw v145 en nu is de DOD instelling beschikbaar. Deze staat nu op 12% ipv de 11% voordien. Ik vraag me af hoe het zit met de garantie en hoe diep je mag ontladen, dat is me niet duidelijk.
Zijn er al die deze instelling via modbus kunnen aanspreken? Zo ja welk register?
Op de Duravolt website https://duravolt.nl/wp-co...lug-in-Battery-Modbus.pdf staat deze op de pdf; discharging cutoff capacity op regiser 44001.
update:
Dus dit adres geeft geen return en is dus niet gebruikt. Jammer..
Zijn er al die deze instelling via modbus kunnen aanspreken? Zo ja welk register?
Op de Duravolt website https://duravolt.nl/wp-co...lug-in-Battery-Modbus.pdf staat deze op de pdf; discharging cutoff capacity op regiser 44001.
update:
Dus dit adres geeft geen return en is dus niet gebruikt. Jammer..
[ Voor 7% gewijzigd door comfix op 18-12-2025 16:34 ]
Haha, mooi. Ik had vorige week gevraagd om een upgrade en kreeg v144. Vanmorgen een keer of 10 geklikt op upgrade. Nu staat er een upgrade klaar. Vanavond thuis eens proberen....savale schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:04:
[...]
Ik was skeptisch, maar zojuist geprobeerd: en ja hoor van v139 naar v145 kunnen updaten. De ene accu ging al na 2 a 3x klikken. De andere pas na 30x, maar alles is over naar v145.
Mooie ontdekking @afnay
Mooie ontdekking inderdaad!
Geniaal, mag in de TS vermeld worden. Begin deze week een upgrade gevraagd van 139 naar 144 zojuist de truc ook geprobeerd en heb nu 145.afnay schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:50:
[...]
Ik heb een verse, Venus E 3.01, vorige week geleverd met een oudere firmware : v135
Vandaag wat zitten rammen in de app op het lijntje "device v135",
eerst kreeg ik nog je hebt de laatste versie,
maar na jaren net zoals bij android om "Developer Mode" te krijgen wat blijven rammen op de versie en plots kreeg ik v145 aangeboden. Toeval ? Misschien kan iemand het eens proberen ?
Na de upgrade kon ik alvast met telnet connectie maken op port 502.
Snel even via HACS de custom repo https://github.com/ViperRNMC/marstek_venus_modbus bijgevoegd en het werkt ! Over de LAN met v145
Zal flink wat support vragen schelen bij Marstek.
Aangezien er nu ook berichten zijn van mensen waar het updaten vanzelf is gegaan, heb ik meer het idee dat het gefaseerd wordt uitgerold en je door vaak op de knop te drukken dat je kans gereset wordt dat je de update krijgt oid.
Ik heb via support gevraagd om de laatste stabiele update te pushen, deze is de v145.pascallj schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:28:
Aangezien er nu ook berichten zijn van mensen waar het updaten vanzelf is gegaan, heb ik meer het idee dat het gefaseerd wordt uitgerold en je door vaak op de knop te drukken dat je kans gereset wordt dat je de update krijgt oid.
Haha! Ik heb net ook geramd op de versie en krijg ook de nieuwe aangeboden op deze manier. Nice find.afnay schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:50:
[...]
Ik heb een verse, Venus E 3.01, vorige week geleverd met een oudere firmware : v135
Vandaag wat zitten rammen in de app op het lijntje "device v135",
eerst kreeg ik nog je hebt de laatste versie,
maar na jaren net zoals bij android om "Developer Mode" te krijgen wat blijven rammen op de versie en plots kreeg ik v145 aangeboden. Toeval ? Misschien kan iemand het eens proberen ?
Na de upgrade kon ik alvast met telnet connectie maken op port 502.
Snel even via HACS de custom repo https://github.com/ViperRNMC/marstek_venus_modbus bijgevoegd en het werkt ! Over de LAN met v145