Kleine linkdump: https://ascilab.com/
Recenties zijn lovend, en de prijs is erg goed.
Recenties zijn lovend, en de prijs is erg goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2025 17:15 ]
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2025 17:15 ]
Hey leuk nog een Buchardt eigenaar. Ik heb de Buchardt A10 icm met de Sub 10 2x. Heb al heel wat speakers versleten de afgelopen jaren maar de Buchardt zijn echt top. Ben ook wel nieuwschierig naar de E50 maar dan zit ook weer aan een amp vast wat ik nu niet heb. Met welke apparaten stuur je ze aan ?Balboa schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:58:
De Buchardt E50's zijn binnen. Afgelopen donderdag ontvangen na ongeveer 1,5 maand geleden te hebben besteld.
Eerste indruk, wat een kleine doos....... Ben de Aurum Cantus Volla gewend, dat zijn flinke monitors. Deze E50's zijn even wennen voor mij, maar dat wennen gaat snel merk ik. Alles aangesloten en eerste indruk is niet verkeerd. Los van het feit dat ze koud uit de doos komen en nog niet ingespeeld zijn, stemt de basis me al behoorlijk tevreden. Wetende dat het - in principe - alleen nog maar beter gaat worden.
Wat me vooral opvalt is de werking van de passieve baspoorten. Ik heb geen ideale woonkamer voor hifi en kan de speakers maar lastig 'goed' plaatsen in de woonkamer. De bas is strakker en minder difuus dan wat ik gewend ben. Daarnaast echt een mooi en niet te schel hoog. Stemmen klinken super realistisch en geluidsbeeld is ruim, maar niet super breed. Best wel vergelijkend met de Volla's, maar net wat verfijnder. Had ik een groter verschil verwacht? Misschien wel, maar wellicht komt dat nog. Nogmaals, ik ben geen techneut en wat ik hoor vind ik lastig te omschrijven, ook omdat mijn muzieksmaak behoorlijk uiteenloopt.
Realiseerde dat de Volla's de afgelopen 15 jaar m'n trouwe bondgenoot zijn geweest en dat ze met best uiteenlopende audio apparatuur zijn gecombineerd. Eigenlijk altijd naar tevredenheid. Maar deze Buchardts zijn ook een blijvertje. Dat weet ik nu al
Geen idee , mijn collega had het mij aangeraden, het setje wat ik heb kan je ook uitbreiden tot home cinema. En met HDMI ARC aansluiten op tvDagg schreef op zondag 8 juni 2025 @ 10:54:
De F6B zien er voor die prijs zeker goed uit inderdaad:
https://www.audiosciencer...elf-speaker-review.63387/
Ik ben wel benieuwd naar de A6B.
Teufel heeft mij nooit aangesproken, was dit merk vroeger ook niet te koop bij Blokker met kleine audio sets ed? Of was dat een ander merk?
“Helemaal uit duitsland” “pallet vol” “klinkt als een bioscoop”WhiteHwk schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:26:
[...]
Geen idee , mijn collega had het mij aangeraden, het setje wat ik heb kan je ook uitbreiden tot home cinema. En met HDMI ARC aansluiten op tv
Het komt helemaal uit Duitsland. Die collega van mij had een 5.1 setje besteld en dat kwam met een pallet vol met zijn setje bij hem aan de deur. En bij hem klinkt het als een bioscoop
Ik ben nog steeds tevredenNeWSJuNK schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:01:
[...]
Hey leuk nog een Buchardt eigenaar. Ik heb de Buchardt A10 icm met de Sub 10 2x. Heb al heel wat speakers versleten de afgelopen jaren maar de Buchardt zijn echt top. Ben ook wel nieuwschierig naar de E50 maar dan zit ook weer aan een amp vast wat ik nu niet heb. Met welke apparaten stuur je ze aan ?
Handtekening
Het is misschien niet het beste maar de vergelijiking met superpech is wel erg overdreven.JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:01:
[...]
“Helemaal uit duitsland” “pallet vol” “klinkt als een bioscoop”
Indrukwekkend, maar teufel is echt de onderkant van de markt. Beetje het supertech of yoko van de jaren 80/90.
Dat vind ik wat streng. Inmiddels zijn alle merken die voldoen aan sexy uiterlijk + duur + exclusief waarschijnlijk al wel langsgekomen. Zelfs goedkope 2e hands speakers van 20 jaar oud zijn langsgekomen. Teufel is zelfs al een keer eerder langs gekomen.VChunky schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 15:49:
Het gaat er natuurlijk vooral om dat het noemen van Teufel op deze plaats in het topic een beetje misplaatst is. Wat ook betekent dat diegene die het post alleen de titel heeft gelezen en niet de moeite heeft genomen om het topic door te lezen. Waar ik mij vervolgens afvraag: probeer je gewoon wat te roepen of daadwerkelijk de topicstarten te helpen?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Graag haak ik hier op in, dit topic gaat juist over een passiefe boekenplankluidspreker met een goede geluidskwaliteit van een bedrag in range van X en een design die aanspreekt. In die volgorde. Dat heb je gelezen in dit topic.
[ Voor 124% gewijzigd door Dagg op 14-06-2025 01:42 ]
Thuis klinkt het altijd anders door de ruimtewerking. Je houdt jezelf snel voor de gek als je op deze manier speakers afstreept op basis van alleen externe luistersessie en speaker specs.Dagg schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 01:19:
Ik denk dat ik nog de enige in dit forum ben de Marten Oscar Duo gehoord heeft. Deze heeft nog steeds mijn voorkeur, Buchardt en Driade zijn de andere die ik graag wil beluisteren op dit moment.
Børresen X1 is inmiddels afgevallen en de Olympica Nova I ook. Deze heb ik beluisterd in Almere waar ik zelf de Sonus Faber fijner vond klinken maar de zing die ik had bij de Marten was er niet. Nog steeds mooi ruimtelijk de Sonus.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq