Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Kan je met ISTA ook een hele nieuwe kalibratie van de accu doen, ik heb daar wel eens over gelezen en zou dat weleens willen proberen.alexke1988 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:58:
Eigenlijk is de redenatie van capaciteit gewoon een gok.
De BMS houdt eigenlijk gewoon een min en max cell voltage aan en hij meet wel de stroom maar dat is nooit 100% correct.
Ik merk dingen bij mijn i3S rex op die ik eerst nooit zag.
mijn onderste 50% zakt veel sneller weg dan de bovenste 50%.
Vooral mijn laatste 15% is dramatisch, tegen 70kmh mag je toch per 1 km 1% rekenen .
Bij het laden duurde het soms een kwartier om van 99,5% naar 100% te gaan. Nu misschien nog maar 5 minuten.
Mijn i3S heeft nu bijna 200k km en is van begin 2018 en is dus een 94Ah .
SOH is nu 85% volgens de meeste tools deze geven ook een cell deviation aan van 3-7mV dus dat zit wel snor.
Ik heb de officiële dealer software en kan eventueel wel eens een SOH test doen.
Dit ivm de snelle degradatie het eerste jaar (na aankoop bij 160k) (ik vermoed door fractioneel opladen) dat is nu volledig gestabiliseerd ik ben heel erg benieuwd over een nieuwe kalibratie de verloren 2kwh - 2,5kWh weer teruggeeft.
Kapamax is nu met 180k km 24kWh. Cel balans wel keurig in orde
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler