Geen blijvend letsel, paar weken rug- en nek (spier)pijn.teacher schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:24:
Ai, das ruk.. verder niets aan overgehouden?
Enneh, een klep wisselen is zo gebeurd, of is er meer beschadigd?
Er is meer beschadigd, helaas.teacher schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:24:
Ai, das ruk.. verder niets aan overgehouden?
Enneh, een klep wisselen is zo gebeurd, of is er meer beschadigd?
Nee, was een grote zware andere auto.Theo schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 06:34:
@Bas.013 Dat ziet er bijna uit als een fietser met telefoon die achterop geklapt is?
Zo'n klep vervangen is maar een paar honderd euro; op Marktplaats is een nieuwe klep voor dat geld zo te vinden.
Spoedig herstel gewenst en daarna succes met de zoektocht!Bas.013 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:55:
Helaas hier een ex i3 rijder. Door een onoplettendheid van een mede weggebruiker mag mijn i3 niet meer de weg op. Economisch total loss…
Bijna 7 jaren en 100.000 km probleemloos doorgekomen. Weinig onderhoudskosten, 3 setjes banden (zomerwielen net nieuw; 1setje winterbanden), jarenlang geen mrb en de afschrijving valt ook mee. Nu gedwongen om te kijken naar een vervanger, om weer voor een i3 te gaan zijn we nog niet over uit. Misschien wat anders… 🫣
***members only***
@Bas.013 De i3 is en blijft één van de allergoedkoopste auto's om te rijden; bijna alle andere EV's zijn als snel 50 euro aan MRB zwaarder/duurder per maand en hebben bekende/dure zwakke punten. Mocht je vanuit de verzekering van de tegenpartij dus een eerlijk bedrag krijgen voor je 94Ah model dan kun je ook kijken naar een leuk 120 Ah model. Dat kost qua maandlasten net zoveel als je huidge i3, en met wat zoeken kun je ze ook vinden met HK, hout+leder interieur voor een leuke prijs. (ik heb eind vorig jaar 15K5 betaald voor mijn 120 Ah met HK, hout+leer en panodak met 80 dkm) Dan heb je voor relatief weinig je auto kunnen upgraden van 96 naar 120 Ah, en heb je een nieuwer infotainment systeem (mét 5G).
Zat je in de weken voor het ongeluk te twijfelen aan de i3? Wilde je deze toen ook al vervangen? Heeft het ongeluk voor jou een zwak punt blootgelegd van de i3? Dit zijn vragen waar je zelf rustig over na kan denken.
Ik zou in jouw situatie namelijk niet zomaar doen besluiten niet een andere i3 terug te kopen.
Zat je in de weken voor het ongeluk te twijfelen aan de i3? Wilde je deze toen ook al vervangen? Heeft het ongeluk voor jou een zwak punt blootgelegd van de i3? Dit zijn vragen waar je zelf rustig over na kan denken.
Ik zou in jouw situatie namelijk niet zomaar doen besluiten niet een andere i3 terug te kopen.