Hallo Allen,
Omdat ik vanwege de huidige gigantisch hoge afschrijving van elektrische auto’s niet nieuw wilde beginnen, op zoek gegaan naar een goede gebruikte.
Eerst een selectie gemaakt en na het afstrepen bij de BMW i3 uitgekomen.
Mezelf realiserende dat ik deze auto tijdens de introductie in 2013 wel een geinig karretje vond maar door de zeer beperkte range toen in vergetelheid geraakt is.
Kort na dat ik een gerichte zoektocht gestart had werd ik leuk verrast door tegen ¨Het grote BMW i3(s) (2013-2022) Topic” aan te lopen.
Gaandeweg de zoektocht werd voor mij duidelijk dat deze auto’s verrassend goed rijden en het toch maar een ¨S” moest worden omdat deze er naar mijn smaak net iets strakker uitziet.
De i3s rijd wel iets stugger en straffer dan de i3 maar is op een of andere manier voor mij niet onprettig of hinderlijk maar juist erg fijn (dit kan voor een iedereen anders en persoonlijke zijn natuurlijk).
Het interieur voelt ontzettend fijn en prettig aan met een bijzonder goed rondom zicht.
Uit eindelijk tegen een fraaie i3s ¨Road Style” uit 2019 met nog geen 60000 km op de teller (SOH 92,5%) aangelopen met alles er op en er aan behalve lane assist en active cruise controle die ik in het huidig Nederlands verkeer toch niet zal missen.
Ik mag er inmiddels twee weken in rond tuffen en moet zeggen dat dit ondanks de beperkte range van gemiddeld 270 km bij snelheden van 100 -105 km/h op de snelweg en 80 km/h op B wegen (wat trouwens een bijzonder rustgevende ervaring is), positief verrast en super tevreden ben.
Ik ben me nu rustig op updates/ upgrades zoals de frunk & trunk uitbreiding van bv Wokeby (wel erg duur) a/h oriënteren en wellicht de nodige tips & tricks via dit forum kan achterhalen.
Rest mij iedere deelnemer een fijne tijd op dit forum toe te wensen.
Gr, Eric.