@DrBOB101 okay, duidelijk en leuk dat je al die metingen gedaan hebt! Ik ga persoonlijk uit van de specificaties af fabriek, en alles daarboven is mooi meegenomen. 10% eraf over vijf jaar, en dan nog steeds behoorlijk in de buurt zitten van de specificaties af fabriek lijkt me een hele mooie score voor BMW.
Ik was ook in de veronderstelling dat er een soort limiet zit op de hoeveelheid afname: als de eerste ~20% eraf is, wordt het voor een hoop batterijen niet heel veel slechter meer. Dat zou voor mijn auto betekenen dat ik van ~200 kilometer range (vers uit de fabriek) naar ~160 kilometer range (na veel en vaak laden) zou gaan. Dat zou ik persoonlijk(!) alleszins acceptabel vinden.
Ik was ook in de veronderstelling dat er een soort limiet zit op de hoeveelheid afname: als de eerste ~20% eraf is, wordt het voor een hoop batterijen niet heel veel slechter meer. Dat zou voor mijn auto betekenen dat ik van ~200 kilometer range (vers uit de fabriek) naar ~160 kilometer range (na veel en vaak laden) zou gaan. Dat zou ik persoonlijk(!) alleszins acceptabel vinden.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
:strip_exif()/f/image/dL81y0I40eg57azOLtSaWmca.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/2UdPErvW5FhfV7TCF43zCxBr.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/wzPwhaY2bzLgeMxX2DrzNch5.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/B768FYdTXLEjHl2f6RDhCkP0.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/9n0oqdo61zW3lpkvwd197dfE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Tp8i592bXXhpdNJIQYcGsEL9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2DKfv7GvcEdCzi1UnLAi8eCh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eOHAbuEFXFw3ixedZJxjFhBR.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ndrpA146GL4dB0t4O8iWTCnj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3vZxFYeJWUN8cQg36CUKinWJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MWiWSHZAywTbrvkOmCuygESJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sEDalBvq2RomVxuZwHyRHjhG.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/lsEcUVPzxaA1SFxnk8Np0MLN.png?f=fotoalbum_tile)