Het grote BMW i3(s) (2013-2022) Topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:35
19 inch banden goedkoper / meer keuze :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:56

Theo

moederbord

Wat is het voordeel, of de meerwaarde, van de 20" velgen wanneer deze onzuiniger zijn, duurdere banden nodig hebben, minder veercomfort geven en gevoeliger zijn voor stoeprandschade? Is het enkel de looks? Of zitten er ook voordelen aan de grotere velgen vast?
(Ik heb 15 jaar een Panda gereden waarbij de focus van die auto volledig lag op efficientie en kostenoptimalisatie)

Nu met WP, PV, EV en PC

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15:02
Theo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:10:
Wat is het voordeel, of de meerwaarde, van de 20" velgen wanneer deze onzuiniger zijn, duurdere banden nodig hebben, minder veercomfort geven en gevoeliger zijn voor stoeprandschade? Is het enkel de looks? Of zitten er ook voordelen aan de grotere velgen vast?
(Ik heb 15 jaar een Panda gereden waarbij de focus van die auto volledig lag op efficientie en kostenoptimalisatie)
Het is puur voor de looks, voor de rest alleen maar nadelen inderdaad.

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Theo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:10:
Betere wegligging, remweg en besturing met name op de snelweg

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Scientific
Carboy54 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:33:
[...]

Betere wegligging, remweg en besturing met name op de snelweg
In theorie is dat mogelijk (maar niet gegarandeerd: stuiterde weggedrag bvb betekent niet per se betere wegligging) en het valt te betwijfelen of dat in de realiteit op die vlakken ook maar enig verschil maakt.
Het verschil in comfort en verbruik zijn daarentegen wel zeer goed merkbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Scientific op 11-03-2026 14:43 ]

• Lord Blackadder
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:21
Het ligt er ook aan hoe je met de i3(s) rijdt. Rij je heel sportief, verbruik je meer, slijten de banden sneller. Rij je rustig dan valt het allemaal goed mee. Af en toe eens lekker "karten" kan ook geen kwaad. Wil je zo min mogelijk verbruiken kun je beter naar een KIA of Renault kijken. Je koopt een i3(s) ook voor het gevoel en de fun factor.

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:54

Carboy54

Duurzaamheid coach

Scientific schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:42:
[...]

In theorie is dat mogelijk (maar niet gegarandeerd: stuiterde weggedrag bvb betekent niet per se betere wegligging) en het valt te betwijfelen of dat in de realiteit op die vlakken ook maar enig verschil maakt.
Het verschil in comfort en verbruik zijn daarentegen wel zeer goed merkbaar.
Rij al 40 jaar BMW van 7 serie, X3 tot I3. Hij ligt gewoon strakker op de weg en stuurt beter met maximaal toespoor op de voorwielen. De standaard dweilt over de weg vanaf 100 km/pu. Nu met 175 rondom veel stabieler.

Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline

• Scientific
Carboy54 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:47:
[...]

Rij al 40 jaar BMW van 7 serie, X3 tot I3. Hij ligt gewoon strakker op de weg en stuurt beter met maximaal toespoor op de voorwielen. De standaard dweilt over de weg vanaf 100 km/pu. Nu met 175 rondom veel stabieler.
Is gewoon machismo. En zelfpijniging want het rijdt gewoon niet zo fijn.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:56

Theo

moederbord

Lord Blackadder schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:43:
Het ligt er ook aan hoe je met de i3(s) rijdt. Rij je heel sportief, verbruik je meer, slijten de banden sneller. Rij je rustig dan valt het allemaal goed mee. Af en toe eens lekker "karten" kan ook geen kwaad. Wil je zo min mogelijk verbruiken kun je beter naar een KIA of Renault kijken. Je koopt een i3(s) ook voor het gevoel en de fun factor.
Het leuke is dat de i3 tweedehands (120 Ah, rond de 17K in aanschaf) momenteel de allergoedkoopste auto is die je kunt hebben wanneer je alle autokosten meeneemt (afschrijving, stroom (thuisladen zonder PV en zonder dynamisch contract), verzekering, mrb, alles). Alleen een Hyundai i10 op LPG is een paar procent goedkoper. Een klein gebakje als een Kia, en zelfs het gedrocht van de Renault Zoe is in totale kosten duurder dan de i3. Dezelfde i3 die ook als één van de weinige auto's verkrijgbaar een zeer goede track record heeft op het gebied van kwaaltjes en betrouwbaarheid. :)
En wanneer je dan een nieuwe auto moet aanschaffen waarbij de i10 op LPG en de i3 120 Ah de goedkoopste opties zijn dan is het een heel makkelijke keuze om te maken :D Maar dan hoef ik mij niet gelijk als een BMW-rijder te gaan gedragen door de weg als racebaan te zien :P

Ik denk dat ik binnenkort mijn 20" met nagelnieuwe zomerbanden daarom maar ga verkopen, en de gewone 19" aerovelg met zomerbanden terug ga kopen. Iemand nog op zoek naar een zeer nette set 20" velgen met nieuwe zomerbanden? :)

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste