Het bereik op de snelweg valt me tegen. Je moet rustig rijden om boven de 200km actieradius te komen. Max 100 en niet te veel wind tegen. In de winter ga ik het niet halen. Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.teacher schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:19:
[...]
Ik vind jouw bereik voor een snelwegrit normaal.
Ik (i3s 42kwh) zit op 16,8kwh per 100km. Zowel mijn vrouw als ik rijden stevig, want leuk.
Wellicht komen we elkaar nog wel eens tegen in Emmen en omgeving.Boszie schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:49:
Het bereik op de snelweg valt me tegen. Je moet rustig rijden om boven de 200km actieradius te komen. Max 100 en niet te veel wind tegen. In de winter ga ik het niet halen. Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.
Wat statistiek van mijn BMW i3 120 Ah: eind vorig jaar gekocht, 12.000 km gereden, gemiddeld bereik 266 km, min bereik 213 km, max bereik 309 km, verbruik boordcomputer 144 Wh/km, verbruik berekend 159 Wh/km, gemiddelde snelheid 58 km/h, typische ritten zijn 35 tot 45 km enkele reis.
Typisch bereik:![]() | Verbruik vs snelheid en temp:![]() | Start/stop laden:![]() |
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Qua actieradius is de koek met onze 94ah i3s bij 150km wel op, gezien het de tweede auto is voor ons eigenlijk niet van belang, maar dan 90km op een dag wordt er eigenlijk nooit mee gereden.
Nu de voorkant zo netjes is, ga ik de achter kant ook maar even meepakken, mag opzich ook wel na 170k km
Uiteindelijk zijn het Zimmerman schijven geworden, deze schijnen nog weer een extra coat te hebben waardoor de naaf nog minder snel roest. Ik heb direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles eromheen met de staalborstel weer netjes te maken.ewrz schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:18:
[...]
Bosch is prima (Ate is volgens mij de OEM), als er maar bij staat dat ze gecoat zijn, dan zit er een grijze laag op die corrosie tegengaat. Die rem je er binnen 100 meter af op de schijf zelf natuurlijk maar de naaf blijft daardoor wel langer netjes.
[Afbeelding]
Nu de voorkant zo netjes is, ga ik de achter kant ook maar even meepakken, mag opzich ook wel na 170k km
:strip_exif()/f/image/9n0oqdo61zW3lpkvwd197dfE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 20-10-2025 09:39 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler