Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote BMW i3(s) Topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Boszie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:24
teacher schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 19:19:
[...]

Ik vind jouw bereik voor een snelwegrit normaal.
Ik (i3s 42kwh) zit op 16,8kwh per 100km. Zowel mijn vrouw als ik rijden stevig, want leuk.
Het bereik op de snelweg valt me tegen. Je moet rustig rijden om boven de 200km actieradius te komen. Max 100 en niet te veel wind tegen. In de winter ga ik het niet halen. Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-11 20:46
Boszie schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:49:
Het bereik op de snelweg valt me tegen. Je moet rustig rijden om boven de 200km actieradius te komen. Max 100 en niet te veel wind tegen. In de winter ga ik het niet halen. Ik was benieuwd naar ervaringen van anderen.
Wellicht komen we elkaar nog wel eens tegen in Emmen en omgeving.
Wat statistiek van mijn BMW i3 120 Ah: eind vorig jaar gekocht, 12.000 km gereden, gemiddeld bereik 266 km, min bereik 213 km, max bereik 309 km, verbruik boordcomputer 144 Wh/km, verbruik berekend 159 Wh/km, gemiddelde snelheid 58 km/h, typische ritten zijn 35 tot 45 km enkele reis.
Typisch bereik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZLbmo67ckd0lhWyflOOaRP6vFA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2UdPErvW5FhfV7TCF43zCxBr.png?f=fotoalbum_tile
Verbruik vs snelheid en temp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38j_3aDhJvVcXpbaDGzoIJXR3mk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wzPwhaY2bzLgeMxX2DrzNch5.png?f=fotoalbum_tile
Start/stop laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbUBYdvsD50J2GWWSN0ooVn6FgQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B768FYdTXLEjHl2f6RDhCkP0.png?f=fotoalbum_tile

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:00

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Qua actieradius is de koek met onze 94ah i3s bij 150km wel op, gezien het de tweede auto is voor ons eigenlijk niet van belang, maar dan 90km op een dag wordt er eigenlijk nooit mee gereden.

De CW waarde van de i3 is niet al te best dus boven de 100km gaat het verbruik inderdaad rap omhoog.
ewrz schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:18:
[...]

Bosch is prima (Ate is volgens mij de OEM), als er maar bij staat dat ze gecoat zijn, dan zit er een grijze laag op die corrosie tegengaat. Die rem je er binnen 100 meter af op de schijf zelf natuurlijk maar de naaf blijft daardoor wel langer netjes.

[Afbeelding]
Uiteindelijk zijn het Zimmerman schijven geworden, deze schijnen nog weer een extra coat te hebben waardoor de naaf nog minder snel roest. Ik heb direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles eromheen met de staalborstel weer netjes te maken.

Nu de voorkant zo netjes is, ga ik de achter kant ook maar even meepakken, mag opzich ook wel na 170k km :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnLiWZMB1A0RFD-JOHt0C5LGzak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9n0oqdo61zW3lpkvwd197dfE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 20-10-2025 11:02 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Verwijderd

DrBOB101 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 00:31:
[...]

Wellicht komen we elkaar nog wel eens tegen in Emmen en omgeving.
Wat statistiek van mijn BMW i3 120 Ah: eind vorig jaar gekocht, 12.000 km gereden, gemiddeld bereik 266 km, min bereik 213 km, max bereik 309 km, verbruik boordcomputer 144 Wh/km, verbruik berekend 159 Wh/km, gemiddelde snelheid 58 km/h, typische ritten zijn 35 tot 45 km enkele reis.
Typisch bereik:
[Afbeelding]
Verbruik vs snelheid en temp:
[Afbeelding]
Start/stop laden:
[Afbeelding]
Voor de grap gisteren na "tanken", vol gezet het verbruik van mijzelf s uitgerekend.

7211 km's, 521 kw/h geladen, zou op een 13.5 kw/100 km komen. Stedelijk, landelijk, snelweg.
Vergeet niet, ontworpen als stadsautootje.....destijds.

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:15
Boszie schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 07:22:
Hoeveel kilometer rijden jullie op één lading? I3S 2020 met een 42 kWh accu.
Als voorbeeld: deze week hebben we een rit gemaakt van Emmen naar Amsterdam, een afstand van ongeveer 190 kilometer. De rit vond 's nachts plaats bij een buitentemperatuur van 14 graden. De verwarming stond ingesteld op 19°C. Na aankomst hadden we nog 19% accucapaciteit over, goed voor circa 40 kilometer bereik. Ik hoor regelmatig over een actieradius van 250 tot 300 km. Hierbij erg rustig gereden met max 100km/u.
Meest ongunstige rit die ik gedaan heb (snelwegrit vroeg in de ochtend met continu 130 bij een buitentemperatuur van -2 kwam rond de 28kw/100 km uit. Vol weggereden, 125km gereden en met iets van 15% aangekomen.

Hij gaf bij mij volgeladen altijd rond de 225km aan. Mijn profiel was wel enorm ongunstig voor een elektrische auto, woon in buitengebied en rijdt dus vrijwel geen stadsverkeer, alleen maar 80km wegen en snelweg.

Voor lange ritten bij normale omstandigheden plan ik ongeveer iedere 150km een laadstop in, dan laden tot 85-90% (daarboven zakt de laadsnelheid flink terug). 100 of 130 km/u scheelt veel. Maar in Belgie/Frankrijk ga ik geen 100 rijden als de rest wel 120-130 rijdt, dat voelt voor mij niet veilig. Langdurig met licht/ruitenwissers aan rijden drukt de range ook nog wel wat.

De range indicatie houdt overigens wel rekening met het verwachte verbruik als je een bestemming invoert in de nagivatie. Dus als er een snelwegrit staat ingepland kan hij ineens veel minder range aangeven dan wanneer je dat niet doet, want dan gaat hij uit van een recent gemiddelde.

• Scientific
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23:16
ewrz schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Meest ongunstige rit die ik gedaan heb (snelwegrit vroeg in de ochtend met continu 130 bij een buitentemperatuur van -2 kwam rond de 28kw/100 km uit. Vol weggereden, 125km gereden en met iets van 15% aangekomen.
Dat lijkt me gigantisch hoog. Wellicht zonder voorverwarmen, met zeer hevige tegenwind, en zonder warmtepomp met de verwarming op 25 graden?

• ewrz
Scientific schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:15:
[...]

Dat lijkt me gigantisch hoog. Wellicht zonder voorverwarmen, met zeer hevige tegenwind, en zonder warmtepomp met de verwarming op 25 graden?
Met warmtepomp, verwarming op 21 maar inderdaad zeer hoog verbruik want onder de meest ongunstige omstandigheden. Koud, alle lampen aan, lang stuk snelweg met 130 op de cruise, geen stoplichten of ander verkeer dat dwingt om regeneratief te remmen. Zo'n beetje alles wat ongunstig is voor een EV.

Foto is een soortgelijke rit over wat kortere afstand. Vroeg in de ochtend in december. Zelfde rit in de zomer overdag (met normaal verkeer en snelheid max 100) zat ik rond de 18 kwh/100. Zie die ~28 als absoluut worst case scenario. Of je moet er een remparachute aan hangen of zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpp_GqCSIhETwyTa4wnjBP9Umjw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tp8i592bXXhpdNJIQYcGsEL9.png?f=fotoalbum_large

• Scientific
ewrz schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:08:
[...]

Geen stoplichten of ander verkeer dat dwingt om regeneratief te remmen. Zo'n beetje alles wat ongunstig is voor een EV.
Remmen en weer versnellen verbetert het verbruik van een EV niet. Het is efficiënter om een constante snelheid te rijden, ook met een EV...

• ewrz
Scientific schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Remmen en weer versnellen verbetert het verbruik van een EV niet. Het is efficiënter om een constante snelheid te rijden, ook met een EV...
Klopt. Het is wel een aspect waar een EV normaliter efficiëntie wint ten opzichte van een brandstofauto. Je merkt het voordeel veel meer in stadsverkeer dan op de snelweg. Dat is nog even wennen voor beginnende EV rijders soms.

• AA42
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-11 00:09
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 08:05:
Ik rij met de I3S in de zomer ruim 300 km. Wel in eco pro+ stand. Snelweg vreet echter energie, zeker boven de 110 p/u. Dan zakt de actieradius enorm. Nu bij wat koude ook veel minder km,s. Lange ritten doe ik nu gewoon op rechterbaantje, gewoon meehobbelen met t vrachtverkeer, gaat prima. Mij viel op dat op N wegen doir de lagere snelheid er aanmerkelijk minder energie verbruikt word. Zuinig kan, anticiperen is dan vereist. Maar heb ik daar altijd zin in..........
Heerlijk meehobbelen met vrachtverkeer. En vroeg of laat wordt je geplet tussen twee van die dingen. Daarnaast.....het is een BMW hè.....als je zo rijdt ben je dan aan het genieten?

Verwijderd

Valt mee hoor, de juiste kiezen. Zie je snel genoeg.Bovendien rij ik weinig snelweg, zo weinig mogelijk iig. Vind er nix meer aan.....t hele rijden niet meer helaas.....
Heb aan de I3S dus meer dan voldoende auto. Betekend niet dat ik er niet zuinig op ben, dat zeker wel....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2025 18:37 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:55

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Net naar huis gekacheld, nat wegdek niet windstil. Even een snelle test, met cruise control aan.

Bij 50 zit ik tussen de 7 en 11 kwh per 100km
Bij 100 cirkel ik zo tussen de 17 en 21
Bij 130 zit ik tussen 23 en 26

Nat wegdek, dus onzuiniger, en i3s, dus onzuiniger.

Wise enough to play the fool

• DrBOB101
AA42 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:04:
Heerlijk meehobbelen met vrachtverkeer. En vroeg of laat wordt je geplet tussen twee van die dingen. Daarnaast.....het is een BMW hè.....als je zo rijdt ben je dan aan het genieten?
Crash tests met een BMW i3.
En wat data die ik met m'n vorige i3 verzameld heb over verbruik bij verschillende temperaturen en snelheden, altijd met droog wegdek. Zeker niet volledig en statistisch verantwoord, maar de trend is wel duidelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4DrZdwqCT_h1m2pZ8un8TSmm0w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tj0dnCsQkEnNVVGMGzCyt932.png?f=user_large

• DrBOB101
teacher schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:29:
Net naar huis gekacheld, nat wegdek niet windstil. Even een snelle test, met cruise control aan.

Bij 50 zit ik tussen de 7 en 11 kwh per 100km
Bij 100 cirkel ik zo tussen de 17 en 21
Bij 130 zit ik tussen 23 en 26

Nat wegdek, dus onzuiniger, en i3s, dus onzuiniger.
Vooral de grotere & bredere bandenmaat maken 't verschil. Ik heb een i3 basis 120 Ah maar met de i3s banden en rim om de wielkasten. Mijn verbruik ligt ook duidelijk hoger dan m'n vorige i3 basis 94 Ah. Het gewicht verschilt te weinig om dat verschil te maken.

Verwijderd

Telt allemaal mee idd.
Maar daar maak ik mij persoonlijk niet druk om. Heb voor de grap verbruik vergekeken met n benzinevoertuig. Zou met benzine dan ruim 1 op 30 moeten rijden wat de stookkosten betreft. Puur de kosten brandstof dus. Zag zojuist ook leuke omrekenformule's staan, word t nog iets gunstiger.

Verwijderd

Maar zou graag iets anders aan de orde stellen, raadsel, ook voor de garage....
I3S, 2020, nu ong 40000 km's maakt af en toe n bijgeluid achter. Net of er n brandstofmotor draait. Erg zachtjes, alleen bij snelheidsvermeerdering. Gas los is het weer weg. Gas geven is het er weer. Dan plots is het ook weer verdwenen. T begint, als het al begint, als eea warm is. In alle rijmodi. Geen scherp, blikkerig, schurend geluid. Als een laagtoerig, gedempt motorgeluid, ook enigzins voelbaar, meegaand met de snelheidopvoering. Ook bij minimale verhoging snelheid. Herkenbaar voor jullie?
Merci vast....

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:38:
Maar zou graag iets anders aan de orde stellen, raadsel, ook voor de garage....
I3S, 2020, nu ong 40000 km's maakt af en toe n bijgeluid achter. Net of er n brandstofmotor draait. Erg zachtjes, alleen bij snelheidsvermeerdering. Gas los is het weer weg. Gas geven is het er weer. Dan plots is het ook weer verdwenen. T begint, als het al begint, als eea warm is. In alle rijmodi. Geen scherp, blikkerig, schurend geluid. Als een laagtoerig, gedempt motorgeluid, meegaand met de snelheidopvoering. Ook bij minimale verhoging snelheid. Herkenbaar voor jullie?
Merci vast....
Onze i3s heeft een licht zoem in de transmissie van 60-75km uur , is minder geworden na vervangen van de transmissie olie. Als je op internet zoekt schijnt dit vaker voor te komen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Verwijderd

Merci, t is geen zoemgeluid. Transmissieolie bij aankoop in mei vervangen.....t is echt of er n motor meedrasit en nee, t is geen Rex...😃

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:47:
Merci, t is geen zoemgeluid. Transmissieolie bij aankoop in mei vervangen.....t is echt of er n motor meedrasit en nee, t is geen Rex...😃
En als je de auto in zijn vrij zet tijdens het rijden, houdt het dan op?

Verwijderd

Zal ik s proberen......lijkt mij wel, kracht is er dan af maar ga ik doen later.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2025 09:00 ]

• ewrz
Kunt ook even naar de motorsteun kijken, die scheuren wel eens en dan worden onder belasting trillingen/geluiden doorgegeven aan het chassis. Zijn bij nieuwere auto's al sterker uitgevoerd dan bij de eerste jaren. Te zien in de wielkast linksachter, je hoeft niets te demonteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7toynn7_M9pfvnRA3b2nW3YA1s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NAABxllO7NF5NXN4ykbE7g3C.png?f=user_large

Verwijderd

Wat t 1e idee betreft.....Vrijloop dus stil.

In de eco+ werkt er niets, dus airco verwarming zal t ook niet zijn maar dan zal deze altijd hoorbaar zijn en niet alleen bij vermeerderen snelheid....lijkt mij.

2e idee, voor hij naar de garage ging had ik hier even naar gekeken, ook de onderste. Maar haal t deksel even los, van boven zal t beter lukken.

Gezien de km's vind ik de bandenslijtage achter behoorlijk. 40000 km, dotcode 2022 en ook bijna op. De vorige eigenaar hield van een potje "raggen"? Wie zal t zeggen. Voor nog code 2020....

K blijf zoeken, op google/joetoep niets te vinden....

Weer merci.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2025 15:34 ]

• Carboy54
  • Registratie: Januari 2017

Carboy54

Duurzaamheid coach

ewrz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:58:
Kunt ook even naar de motorsteun kijken, die scheuren wel eens en dan worden onder belasting trillingen/geluiden doorgegeven aan het chassis. Zijn bij nieuwere auto's al sterker uitgevoerd dan bij de eerste jaren. Te zien in de wielkast linksachter, je hoeft niets te demonteren.

[Afbeelding]
Met 40.000 km bof je. Daar hoef je niet voor te raggen.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

Verwijderd

2e set......

• ewrz
Achterbanden waren bij mij ook rond 45000 kaal, voorbanden waren nog goed maar al zo ver uitgedroogd dat ik ze er ook maar afgegooid heb.

Rondom 195/55R20 er opgezet, is al eerder wat over gepost in dit topic. Veel goedkoper.

Verwijderd

Zoals eerder, dit is het 2e paar. 3e stel moet er om en ja, voor nog ok.
T plan om er 55 serie om te zetten had ik in mn hoofd, overleg ik wel eerst, zit nog behoorlijk in de garantie.....

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Tibber heeft nu officieel gecommuniceerd dat BMW niet in de meewerkende modus zit en de API integratie niet gaat werken. Direct mijn beklag bij BMW gedaan :(

En dan vinden traditionele autofabrikanten het gek dat consumenten wegblijven. Blij dat ik recent weer voor een Model 3 Highland ben gegaan en niet voor een i4 die wij ook in overweging hadden.

Heerlijk die Gridrewards icm het geautomatiseerde laadplan _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 27-10-2025 21:10 ]

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

revolution-nl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:09:
Tibber heeft nu officieel gecommuniceerd dat BMW niet in de meewerkende modus zit en de API integratie niet gaat werken. Direct mijn beklag bij BMW gedaan :(

En dan vinden traditionele autofabrikanten het gek dat consumenten wegblijven. Blij dat ik recent weer voor een Model 3 Highland ben gegaan en niet voor een i4 die wij ook in overweging hadden.

Daar zou ik geen Musk auto voor willen rijden.Het werkt bij mij ook prima met mijn X3 en I3 als dummy auto incl. de gridrewards.

WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L EV I3. Duurzaamheid coach NL gemeenten.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Carboy54 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:06:
[...]

Daar zou ik geen Musk auto voor willen rijden.Het werkt bij mij ook prima met mijn X3 en I3 als dummy auto incl. de gridrewards.
Ach ja die jongens uit beieren, wat hadden die ook alweer op hun kerfstok :+, ik koop een auto om te rijden en die auto moet vervolgens ook integreren met de wereld om mij heen, het is immers 2025.

Politieke kleur bekennen doe ik aankomende woensdag ;)

Maar dan heb je een slimme laadpaal denk ik ?

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 27-10-2025 22:11 ]

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

revolution-nl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Ach ja die jongens uit beieren, wat hadden die ook alweer op hun kerfstok :+, ik koop een auto om te rijden, politieke kleur bekennen doe ik aankomende woensdag ;)

Maar dan heb je een slimme laadpaal denk ik ?
Van Tibber ja

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Ja precies, daar heb je met Tesla geen slimme laadpaal voor nodig, en bij BMW werkt dit (met uitzondering van de Grid Rewards) tot voor kort ook gewoon. Ik zou meer functionaliteit van een fabrikant verwachten, niet minder.

Anyways genoeg gerant over de brakke visie en software van legacy auto, de I3S blijft verder fantastisch _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door revolution-nl op 27-10-2025 22:18 ]

• AA42
revolution-nl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:09:

Tsja... of je rijdt in een waanzinnig fijne auto, of je bespaart 100 euro per jaar met je gridrewards, het is maar waar je je prioriteiten legt.

Overigens werkt het prima hier met Home Assistant , evcc en de BMW EU data act.... Heb dan wel geen gridrewards maar kan nu zoveel mogelijk (en proportioneel) met de zon mee laden. Lijkt me een stuk meer opleveren.

• AA42
revolution-nl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 22:10:
[...]

Ach ja die jongens uit beieren, wat hadden die ook alweer op hun kerfstok :+
Daar zijn ZIJ tenminste eerlijk en open over en nemen hun verantwoordelijkheid:
https://www.bmwgroup.com/...f-national-socialism.html
Daarnaast is dit het verleden Musk is het heden en neemt nergens verantwoordelijkheid voor en heeft het tegendeel van schaamte. Nee, mij zie je er niet in rijden (buiten dat ik mijn benen niet eens kwijt kan in de Y (heb serieus meer ruimte in de i3s) en hou ik totaal niet van het weghalen van alle knoppen (ook zo'n groot pluspunt van de i3s).

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
AA42 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:32:
[...]

Tsja... of je rijdt in een waanzinnig fijne auto, of je bespaart 100 euro per jaar met je gridrewards, het is maar waar je je prioriteiten legt.
Het een sluit het ander niet uit ;)
Er is een reden dat wij al sinds 2019 Model 3 rijden en bij een wissel eigenlijk altijd weer bij Tesla uitkomen. Net weer een highland aangeschaft 8).

Zoveel mensen zoveel wensen. Je triggert mij wel weer rondom EVCC, die ga ik direct even testen

Anyhows, Ik wil de achter schijven en blokken nu ook preventief vervangen vanwege de roestige looks.

Nu lees ik dat je daarvoor de parkeerrem in servicemode moet zetten. Iemand ervaring hiermee? Moet ik hier perse bimmercode voor hebben of zijn er nog workarrounds.

[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 02-11-2025 12:03 ]

• Scientific
snip: reageer dan gewoon niet

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 02-11-2025 20:53 ]

• Carboy54

Carboy54

Duurzaamheid coach

snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 89% gewijzigd door We Are Borg op 02-11-2025 20:54 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

kunnen we het (anti) musk/tesla/china/etc sentiment laten voor wat het is? Thanks!

Verwijderd

Anyhows, Ik wil de achter schijven en blokken nu ook preventief vervangen vanwege de roestige looks.

Nu lees ik dat je daarvoor de parkeerrem in servicemode moet zetten. Iemand ervaring hiermee? Moet ik hier perse bimmercode voor hebben of zijn er nog workarrounds.

Heb eea erns opgezocht op youtube, sommigen doen t met grof geweld, de juiste manier lijkt toch de beruchte servicemodus. Suc6....

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
don't feed the troll

[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 02-11-2025 20:45 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-11 17:43

Sosabowski

nerd

'17 i3 hier. Ik heb een zomerset op velg (155/60R20 voor, 175/55R20 achter) en een winterset op velg (155/70R19 rondom). Wat raden jullie aan voor all seasons?

Of is het aanbod nog zo beperkt dat ik beter met twee sets kan blijven rijden?

[ Voor 20% gewijzigd door Sosabowski op 08-11-2025 17:46 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• DrBOB101
Als je al twee sets hebt kun je er prima mee blijven rijden natuurlijk. Ik heb ook al jaren 2 sets, bevalt me prima!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:09
Ik heb de All Seasons Gripmax Suregrip AS 155/60 R20 80H op mijn vgs mij 19" velgen.

Web Enrichment

Verwijderd

20" op 19"??

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-11 08:28
FireSheep schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:48:
Hey mede i3-rijders, solar orange i3 260k km 2013 dec. Ik ben de 2de eigenaar. Gekocht in jan 21 met 113k op de teller.

Ccs laadmodule vervangen terugroepactie vorige eigenaar had blijkbaar nooit snelgeladen
12volt uit voorzorg vervangen(die las 25%
uit)
Geloof 12 banden sinds bezit
Rechter Deurhendel wegens te vaak hard opentrekken tijdens op slot.

Range is tussen de 80 winter en 120km zomer op de snelweg @100kmh gps.
Uiteraard lagere snelheden verder.
Bijna 300k km, ik krijg nu wel melding met verhoogd accu ontlading op de 12volt terwijl hij vorig jaar is vervangen en de vorige 10,5 jaar erin heeft gezeten.

Andere ook dit probleem volgens internet is de dc dc omvormer niet meer goed.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Toen je de accu verving, heb je toen de auto verteld dat er een nieuwe accu in ging?
Zo nee, dan blijft de DC-DC module je accu laden met een verhoogd voltage en die rookt je accu versneld op.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
Aanvullend daarop, is er een orginele BMW accu in gegaan? Het schijnt dat accu's van merken anders dan BMW nog wel eens issues geven.

Respectabele km stand trouwens voor een 22kWh _/-\o_

Pagina: 1 2 3 4 Laatste