-
[ Voor 100% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2025 14:14 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2025 14:14 ]
Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.
Ik schreef eerder dat ik dacht dat de acteruitrijcamera standaard was. Maar op bezoek bij een autobedrijf zag ik ook een i3 zonder achteruitcamera. Deze had trouwens ook geen elektrisch inklapbare spiegels, een stuur zonder knoppen (geen CC) en geen lichtsensor. Dacht allemaal standaard zaakjes.Tweak_ers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:22:
Ik zit te kijken naar een i3 en neig nu een beetje naar de i3s.
Eigenlijk moet hij minimaal wel een achteruitrijcamera en het grotere navigatie scherm hebben.
Verder nog tips waarop te letten?
[ Voor 16% gewijzigd door johien op 22-04-2025 09:49 ]
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
Ieder zijn smaak, maar ik vind de i3 in alle opzichten beter. Betere styling en betere techniek (innovatieve cfrp constructie). Ik houd lekker mijn i3Leanderr schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:33:
Graag meld ik mij ook in dit topic, als dat mag. Want wij gaan binnenkort onze mini cooper SE ophalen in Duitsland. De aandrijflijn is gelijk als de i3s.
Wij zochten een leuk elektrisch autootje. Na verkoop van de Panda 100HP zocht ik een autootje wat iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht toverde. Daarnaast wilde zou elektrisch ook wel goed zijn omdat we een aantal zonnepanelen hebben.
Voor vakanties en lange afstanden hebben we nog een Fiesta st-line 2022. Voor werk heb ik hè, zelden nodig omdat ik naar kantoor loop. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door peter243 op 22-04-2025 22:04 ]
Je bedoelt: hij (de i3) legt het dus af tegen haar (de mini), toch?peter243 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:02:
Heb ze allebei naast elkaar gehad, maar de mini is in alle opzichten beter dan de i3. Toentertijd was de i3 innovatief. Nu is het op delen een gedateerde auto. Met name verbruik en wegligging legt hij het af tegen de i3. Mini se eind2024, i3 2020 beide nieuw gekocht alle opties behoudens leder.
Ja weet ik, maar wilde hier meer te weten komen over de aandrijving etc. Dus dacht dan zit ik beter in het I3 topic dan het Mini topic.Gluten Parody schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:06:
[...]
is geen i3, kssstHet grote kleine Mini topic
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)
De i3 vind ik wel een grappige auto, mijn vriendin dan weer niet. Heb daar nog nooit in gereden. Maar toen we een proefrit gingen maken met de Mini waren we beiden verkocht. Echt een leuke kart.peter243 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:02:
Heb ze allebei naast elkaar gehad, maar de mini is in alle opzichten beter dan de i3. Toentertijd was de i3 innovatief. Nu is het op delen een gedateerde auto. Met name verbruik en wegligging legt hij het af tegen de i3. Mini se eind2024, i3 2020 beide nieuw gekocht alle opties behoudens leder.
Ja klopt te snel getypt. I3 is prima auto, maar er zijn echt een paar minpunten. Boven de 100 blijf je aan het corrigeren. Schuifdak is kansloze optie, met open dak, in welke stand dan ook, moet je oordoppen in en je levert dak van Carbon in. Camera erg gevoelig voor vocht en zon, dus inde nattere maanden vaak geen cc of adaptieve cc. Verder een prima auto, tijd ver vooruit, probleemloos en klassieker. Heb hem ondertussen verkocht na 80000 vrijwel probleemloze km. Alleen stoelverwarming stuk. Daar heeft hij twee dagen voor in garage gestaan. Viel onder garantie. Beetje de Audi A2 van deze tijd. Dat is ook een klassieker, toppertje met 247000 probleemloze km.DrBOB101 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:08:
[...]
Je bedoelt: hij (de i3) legt het dus af tegen haar (de mini), toch?
[ Voor 86% gewijzigd door Hendrik Keizer op 23-04-2025 21:13 ]
Mogelijk de ev2, heb de ev3 bekeken en proefrit. Veel hard kunststof en met gewenste extra’s toch een prijzige auto en geen warmtepomp. Dat laatste is wel een dingetje met name dat de optie ook niet geboden wordt. Het argument van 10 jaar garantie kent ook wel beperkingen. 40 jaar auto ervaring, maar garantie zelden gemist nadat deze voorbij was. Daarbij is de kans groot dat een groot deel van de garantie in de verplichte onderhoudsintervallen os verwerkt. On topic is de i3 een prima auto ik mis hem regelmatig al is het maar door het prettige rijkarakter tot 100km/u. Toentertijd nieuw gekocht, ongezien inclusief inruil van bmw ongezien. Perfecte deal via video en mailcontacten in coronatijd. Perfecte service van toen nog Severs in Woerden. Ook goede ervaring met de Maassche Venlo waar de mini is gekocht. Ix1 viel af, lomp, groot en te weinig bereik in verhouding tot de aankoopprijs. Eigenlijk zoek ik een i3 met meer bereik😅
Don't we all.
Wise enough to play the fool
https://insideevs.com/new...atl-battery-pack-upgrade/teacher schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:00:
[...]
Don't we all.
Ik vind het erg lastig om een vervanger te vinden, dus we blijven haar maar even rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 25-04-2025 09:49 . Reden: Quote gefikst ]
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Volgens mij heb ik ook al een keer een Duitse onderneming gevonden die zich richt op accu uprades en vervanging van de I3(s).
Zover ik weet zijn er in de i3 maar twee type stoelen geleverd die ook erg op elkaar lijken. Namelijk de stoffen stoelen in verschillende kleuren en de leren stoelen. Dit in tegenstelling tot andere BMW’s.Johannes25 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:21:
Best i3 ers.
In onze zoektocht naar een i3 hebben wij deze week een redelijke proefrit gemaakt in occasion uit 2019 met 136K op de teller.
Rijdt fantastisch.
Echter heb ik even en vraag over de stoelen.
Voor mij zaten ze goed. mijn hoofd leunde comfortabel tegen de hoofdsteun.
In tegenstelling tot onze Audi A2: daar zit mijn hooft nog wel 3 a 4 cm voor de hoofdsteun.
Mijn vrouw echter (die er ook het meest in zou aan rijden) zakt met haar schouder dusdanig ver in de stoel dat haar hoofd oncomfortabel naar voren gedrukt wordt.
De hoofdsteun is helaas op geen enkel wijze in te stellen.
Zijn er i3 rijders die dit die deze ervaring ook hebben?
Is hier ook een oplossing voor?
Want zo niet, dan is onze i3 droom voorbij.
Alvast bedankt voor de reacties.
Helaas, beter maar op zoek naar wat anders dan.Johannes25 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:21:
Best i3 ers.
In onze zoektocht naar een i3 hebben wij deze week een redelijke proefrit gemaakt in occasion uit 2019 met 136K op de teller.
Rijdt fantastisch.
Echter heb ik even en vraag over de stoelen.
Voor mij zaten ze goed. mijn hoofd leunde comfortabel tegen de hoofdsteun.
In tegenstelling tot onze Audi A2: daar zit mijn hooft nog wel 3 a 4 cm voor de hoofdsteun.
Mijn vrouw echter (die er ook het meest in zou aan rijden) zakt met haar schouder dusdanig ver in de stoel dat haar hoofd oncomfortabel naar voren gedrukt wordt.
De hoofdsteun is helaas op geen enkel wijze in te stellen.
Zijn er i3 rijders die dit die deze ervaring ook hebben?
Is hier ook een oplossing voor?
Want zo niet, dan is onze i3 droom voorbij.
Alvast bedankt voor de reacties.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 53% gewijzigd door DrBOB101 op 06-05-2025 22:02 ]
Die staat er weer mooi bij! Ik zie dat jij ook wat aanslag hebt op de ankerplaten en remklauwen, bij onze i3 is it ook zo en zijn de remschijven ook wat roestig, doet toch wat afbreuk met die open 20inch wielen. Ik wil dit binnenkort nog aanpakken maar weet nog niet precies hoe. Iemand ervaring ?DrBOB101 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:00:
De i3 vanavond weer eens gepoetst, dat wil ik jullie niet onthouden
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq