Het grote BMW i3(s) Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:17
-

[ Voor 100% gewijzigd door Gluten Parody op 17-04-2025 14:14 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-05 12:50
Gefeliciteerd met de aankoop! Veel veilige kilometers in de i3 gewenst.
Deze velgen heb ik nog niet eerder gezien volgens mij.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johien
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 09:52
Tweak_ers schreef op woensdag 2 april 2025 @ 16:22:
Ik zit te kijken naar een i3 en neig nu een beetje naar de i3s.

Eigenlijk moet hij minimaal wel een achteruitrijcamera en het grotere navigatie scherm hebben.

Verder nog tips waarop te letten?
Ik schreef eerder dat ik dacht dat de acteruitrijcamera standaard was. Maar op bezoek bij een autobedrijf zag ik ook een i3 zonder achteruitcamera. Deze had trouwens ook geen elektrisch inklapbare spiegels, een stuur zonder knoppen (geen CC) en geen lichtsensor. Dacht allemaal standaard zaakjes.

Wielen had deze wel. :)

[ Voor 16% gewijzigd door johien op 22-04-2025 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leanderr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:07
Graag meld ik mij ook in dit topic, als dat mag. Want wij gaan binnenkort onze mini cooper SE ophalen in Duitsland. De aandrijflijn is gelijk als de i3s.

Wij zochten een leuk elektrisch autootje. Na verkoop van de Panda 100HP zocht ik een autootje wat iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht toverde. Daarnaast zou elektrisch ook wel een goed idee zijn omdat we een aantal zonnepanelen hebben.

Voor vakanties en lange afstanden hebben we nog een Fiesta st-line 2022. Voor werk heb ik zelden een auto nodig omdat ik naar kantoor loop. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zreoXslkYYs5bCmsse6yhGCgIOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bbb1zi0UnJj5qmMdSNZ9oUNf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdb9WuOwLvbkjOxwRQ5TffRhroE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IiKZeY8oC8FiXLGpByn7dqt3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTmo5LTnw1kSVtzNamctekfJfVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MUG680kUFrNK8ATxLHmvCDcw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4wDf4Ie_gIhIutK4JPsqM_J0bQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TKVLbfyWPTDZc8c7VfFMBb4k.png?f=fotoalbum_large

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 16:42
Leanderr schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 20:33:
Graag meld ik mij ook in dit topic, als dat mag. Want wij gaan binnenkort onze mini cooper SE ophalen in Duitsland. De aandrijflijn is gelijk als de i3s.

Wij zochten een leuk elektrisch autootje. Na verkoop van de Panda 100HP zocht ik een autootje wat iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht toverde. Daarnaast wilde zou elektrisch ook wel goed zijn omdat we een aantal zonnepanelen hebben.

Voor vakanties en lange afstanden hebben we nog een Fiesta st-line 2022. Voor werk heb ik hè, zelden nodig omdat ik naar kantoor loop. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ieder zijn smaak, maar ik vind de i3 in alle opzichten beter. Betere styling en betere techniek (innovatieve cfrp constructie). Ik houd lekker mijn i3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:58
Heb ze allebei naast elkaar gehad, maar de mini is in alle opzichten beter dan de i3. Toentertijd was de i3 innovatief. Nu is het op delen een gedateerde auto. Met name verbruik en wegligging legt hij het af tegen de i3. Mini se eind2024, i3 2020 beide nieuw gekocht alle opties behoudens leder.

[ Voor 14% gewijzigd door peter243 op 22-04-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
peter243 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:02:
Heb ze allebei naast elkaar gehad, maar de mini is in alle opzichten beter dan de i3. Toentertijd was de i3 innovatief. Nu is het op delen een gedateerde auto. Met name verbruik en wegligging legt hij het af tegen de i3. Mini se eind2024, i3 2020 beide nieuw gekocht alle opties behoudens leder.
Je bedoelt: hij (de i3) legt het dus af tegen haar (de mini), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
Ja weet ik, maar wilde hier meer te weten komen over de aandrijving etc. Dus dacht dan zit ik beter in het I3 topic dan het Mini topic.

Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 1x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
peter243 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:02:
De i3 vind ik wel een grappige auto, mijn vriendin dan weer niet. Heb daar nog nooit in gereden. Maar toen we een proefrit gingen maken met de Mini waren we beiden verkocht. Echt een leuke kart.

Met de aandrijflijn van de i3s is het een hele vlotte goed sturende kart. Ruimte heeft hij niet, maar daar hebben we hem ook niet voor gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter243
DrBOB101 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:08:
[...]

Je bedoelt: hij (de i3) legt het dus af tegen haar (de mini), toch?
Ja klopt te snel getypt. I3 is prima auto, maar er zijn echt een paar minpunten. Boven de 100 blijf je aan het corrigeren. Schuifdak is kansloze optie, met open dak, in welke stand dan ook, moet je oordoppen in en je levert dak van Carbon in. Camera erg gevoelig voor vocht en zon, dus inde nattere maanden vaak geen cc of adaptieve cc. Verder een prima auto, tijd ver vooruit, probleemloos en klassieker. Heb hem ondertussen verkocht na 80000 vrijwel probleemloze km. Alleen stoelverwarming stuk. Daar heeft hij twee dagen voor in garage gestaan. Viel onder garantie. Beetje de Audi A2 van deze tijd. Dat is ook een klassieker, toppertje met 247000 probleemloze km.
Nu zoekende naar een andere ev. Bij voorkeur klein, lees <1700kg en bereik >400km praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-05 18:18
Kia EV1?

[ Voor 86% gewijzigd door Hendrik Keizer op 23-04-2025 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter243
Mogelijk de ev2, heb de ev3 bekeken en proefrit. Veel hard kunststof en met gewenste extra’s toch een prijzige auto en geen warmtepomp. Dat laatste is wel een dingetje met name dat de optie ook niet geboden wordt. Het argument van 10 jaar garantie kent ook wel beperkingen. 40 jaar auto ervaring, maar garantie zelden gemist nadat deze voorbij was. Daarbij is de kans groot dat een groot deel van de garantie in de verplichte onderhoudsintervallen os verwerkt. On topic is de i3 een prima auto ik mis hem regelmatig al is het maar door het prettige rijkarakter tot 100km/u. Toentertijd nieuw gekocht, ongezien inclusief inruil van bmw ongezien. Perfecte deal via video en mailcontacten in coronatijd. Perfecte service van toen nog Severs in Woerden. Ook goede ervaring met de Maassche Venlo waar de mini is gekocht. Ix1 viel af, lomp, groot en te weinig bereik in verhouding tot de aankoopprijs. Eigenlijk zoek ik een i3 met meer bereik😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Dan maar een grote aftermarket batterij der in lepelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

peter243 schreef op woensdag 23 april 2025 @ 21:40:
[...]

Eigenlijk zoek ik een i3 met meer bereik😅
Don't we all. :Y

Ik vind het erg lastig om een vervanger te vinden, dus we blijven haar maar even rijden.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 23:02

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

teacher schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:00:
[...]

Don't we all. :Y

Ik vind het erg lastig om een vervanger te vinden, dus we blijven haar maar even rijden.
https://insideevs.com/new...atl-battery-pack-upgrade/

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 25-04-2025 09:49 . Reden: Quote gefikst ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
Leuk dat de chinezen wat in elkaar geklust hebben, maar ik ga liever niet op een potentiele bom zitten. Als de TuV het ook goed vindt, dan heb ik wel interesse.

We moeten gewoon even geduld hebben tot er hier, net als in Noorwegen, meer garages oppoppen die focus hebben op reparatie van electrische auto's denk ik.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leanderr
Volgens mij heb ik ook al een keer een Duitse onderneming gevonden die zich richt op accu uprades en vervanging van de I3(s).

Mijn vermoeden is dan ook dat dit soort bedrijven in de toekomst zullen groeien/toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes25
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-05 10:19
Best i3 ers.
In onze zoektocht naar een i3 hebben wij deze week een redelijke proefrit gemaakt in occasion uit 2019 met 136K op de teller.
Rijdt fantastisch.
Echter heb ik even en vraag over de stoelen.
Voor mij zaten ze goed. mijn hoofd leunde comfortabel tegen de hoofdsteun.
In tegenstelling tot onze Audi A2: daar zit mijn hooft nog wel 3 a 4 cm voor de hoofdsteun.
Mijn vrouw echter (die er ook het meest in zou aan rijden) zakt met haar schouder dusdanig ver in de stoel dat haar hoofd oncomfortabel naar voren gedrukt wordt.
De hoofdsteun is helaas op geen enkel wijze in te stellen.
Zijn er i3 rijders die dit die deze ervaring ook hebben?
Is hier ook een oplossing voor?
Want zo niet, dan is onze i3 droom voorbij.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:44
Johannes25 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:21:
Best i3 ers.
In onze zoektocht naar een i3 hebben wij deze week een redelijke proefrit gemaakt in occasion uit 2019 met 136K op de teller.
Rijdt fantastisch.
In tegenstelling tot onze Audi A2: daar zit mijn hooft nog wel 3 a 4 cm voor de hoofdsteun.
Mijn vrouw echter (die er ook het meest in zou aan rijden) zakt met haar schouder dusdanig ver in de stoel dat haar hoofd oncomfortabel naar voren gedrukt wordt.

Zover ik weet zijn er in de i3 maar twee type stoelen geleverd die ook erg op elkaar lijken. Namelijk de stoffen stoelen in verschillende kleuren en de leren stoelen. Dit in tegenstelling tot andere BMW’s.
De hoofdsteunen zijn verder niet verstelbaar. Persoonlijk kan ik er prima in zitten voor ritjes tot maximaal 1 uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrBOB101
Met mijn 2 meter zit ik prima in de stoelen. Zelfs deze rit geen stijve benen of last van m'n rug gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyqY3OqNit1-2PP3dEDx6d3U_P0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNrAl6qqoI5foK5tP0ruSiM8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik Keizer
Johannes25 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:21:
Best i3 ers.
Rijdt fantastisch.

Helaas, beter maar op zoek naar wat anders dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:17
bv een Opel Ampera-e met 60 kWh 🙂

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:57
Opel ampera is leuk...heb ik gereden als taxi.

Nog beter...Kia E Soul
Veel betere stoelen, geweldige audio, serieus goede actieradius

De Opel zal goedkoper zijn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrBOB101
De i3 vanavond weer eens gepoetst, dat wil ik jullie niet onthouden ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgWumVvxDj07oE_-smz7l2U8z4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfVCglQKO97ap4jcIZElahYb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EX1ougl9sJi2eZGfgjVvY2JOpLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqJGxxDIBGqs3jmwLM0aXk7E.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etPrlpfykY0pKQbysS1PaOrV9t0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwfZeHoE36tSCov6MeLHOaEX.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 53% gewijzigd door DrBOB101 op 06-05-2025 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-05 20:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Topicstarter
DrBOB101 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:00:
De i3 vanavond weer eens gepoetst, dat wil ik jullie niet onthouden ;)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Die staat er weer mooi bij! Ik zie dat jij ook wat aanslag hebt op de ankerplaten en remklauwen, bij onze i3 is it ook zo en zijn de remschijven ook wat roestig, doet toch wat afbreuk met die open 20inch wielen. Ik wil dit binnenkort nog aanpakken maar weet nog niet precies hoe. Iemand ervaring ?

Wel grappig, wij hebben de i3s nu een half jaar en ik betrap mij erop dat ik toch geregeld de I3s pak ipv de Model 3, i.v.m. met de rijbeleving.

Nu moet ook wel zeggen dat ze het rijplezier en het strakke onderstel van de Model 3 behoorlijk hebben verpest met de Highland :'( . De i3 geeft gelukkig dan toch weer die super directe besturing, in combinatie met het opendakje en de harmon kardon is het zeker deze dagen geen straf om met de i3 op pad te zijn.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:23
Bij mijn MR2 heb ik de schijven schoongemaakt met de staalborstel op de haakse slijper en daarna een laagje hammerite gegeven. Dat is 3 jaar mooi gebleven, nu beginnen ze weer.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1 2 Laatste