Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote kleine Mini topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18-10 22:01
Omdat ik nog geen topic had gevonden over Mini's leek mij dit een goed moment om er een te starten.
Sinds dit jaar is er een gefacelifte versie uitgekomen van de Mini Cooper. En omdat ik zelf op zoek was naar een nieuwe auto werd ik toch wel verleid door de advertenties. Altijd had ik wel een zwak hart voor Mini's. Kleine go-kart autos met weinig comfort en luxe. Tegenwoordig zitten ze bomvol gadgets maar met behoudt van het speelse karakter.

Anno 2001 nam BMW het toenmalige Mini over en sindsdien is men druk bezig geweest het assortiment te verbreden met diverse modellen. Zo kwam er als eerste een hedendaagse versie van de originele Mini. Deze 1e generatie had een typische Mini uitstraling met een kleine body en grote koplampen. Deze configuratie veranderde weinig over de jaren en met een komst van de 3e generatie in 2014 is de Mini enkel groter, breder en veiliger geworden. Naast de kleinste variant, de 3 deurs Mini Cooper, is er ook keuze voor voor een stationwagon variant; de Mini Clubman en de 'SUV' versie; de Mini Countryman. En het dak kan er af met de Mini Cabrio.
Sinds de 3e generatie Cooper is er ook een 5 deurs versie bijgekomen. Voor wat meer pit is er de keuze voor een snelle Mini John Cooper Works of de gepeperde S versie motoren die beschikbaar zijn voor alle modellen.

Sinds 1 week tijd ben ik de gelukkige eigenaar van een Mini Cooper uit 2014 vol met gadgets. Met een tot nu toe gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 22 ben ik hier zeer te spreken over. Evenals de automatische rev-matching dat de auto voor je doet bij het terugschakelen met de handbak.

Graag hoor ik over jullie ervaringen met Mini's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 09-09 11:51
Nog geen reacties? Jammer. Ik heb altijd een zwak voor Mini's gehad en vind ze echt uitstekend rijden, maar heb nooit echt de tijd ervoor genomen er zelf een aan te schaffen. Daar komt binnenkort waarschijnlijk verandering in. Ik wil een R56 Cooper S aanschaffen voor road trips door Europa. Mijn vriendin durft niet achterop de motor maar wil maar al te graag mee in een Mini. Win win voor ons beiden.

Die generatie (vooral met N14 motor) zijn niet de meest betrouwbare en hebben veel aandacht nodig, maar dat is deel van het plezier van een sportwagen in mijn optiek. Voordeel is dat alle veel voorkomende gebreken nu bekend zijn en daar is op te anticiperen bij aanschaf. Reddit heeft ook een hele actieve Mini community met veel kennis mocht je ergens niet uit komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:29
In het BMW topic zitten de overige mini rijders. Al zijn dat er volgens mij niet veel :)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-10 13:28
Mijn eerste (lease) auto was een mini cooper uit 2005, bakken lol gehad met het ding, en op zich zien de eerste twee generaties er niet slecht uit.

Maar vooral wat er de laatste jaren onder de naam mini wordt geproduceerd doet mijn echt helemaal niks, en ziet er ook gewoon niet meer uit, stations van het maatje focus/megane en daar dan mini op plakken...

Persoonlijk zou ik een eerste generatie BMW-mini nog best leuk vinden, maar die zijn dan eigenlijk weer net te klein om als enige auto te fungeren, en niet speciaal genoeg als "speeltje", dan zou het toch een originele engelse mini moeten worden

As idle as a painted ship upon a painted ocean

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Ik vind de Mini een leuke auto om anderen in de laten rijden. Van de buitenkant zijn het leuke auto's maar als ik er zelf in zit vind ik ze veel te duur en veel te slecht rijden voor de prijs die je betaald.
Daarnaast lijken ze ook steeds groter te worden wat er vreemd uit gaat zien aangezien ze het model gewoon oprekken met extra tussenstukken. Ben er zelf niet echt een fan van.
Ik denk dat je met een Suzuki Swift een leukere Mini hebt dan met de Mini zelf.

• twodigits
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 16-10 14:51
Gisteren een proefrit gemaakt in een Mini Cooper uit 2018, idee is om deze aan te kopen als tweede auto. Moet zeggen dat ik 'm geweldig leuk vond rijden. De 136pk driecilinder trekt als een lier met een lekker roffeltje; wegligging top; en als BMW rijder is de bediening met i- drive natuurlijk herkenbaar. Valt me op dat dit topic zo kort is, voor zo'n spraakmakend autootje!

• Inverted_World
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19-10 19:04
Tof dat er een apart mini topic is!
Zelf toen der tijd ook in het BMW topic terecht gekomen, maar daar gaat het eigenlijk nooit over Mini's. Terecht dat er een eigen topic is nu.

Zelf ook een zwak voor mini's, heerlijke wegligging, een beetje pit en over het algemeen een luxe afwerking. Toegegeven wel eens een klein probleempje, maar dat hoort erbij, niet per se de goedkoopste auto's ooit qua onderhoud.

Zelf een nu 3 jaar in het bezit van een Cooper S uit 2008. Heerlijke auto, samen met vriendin op vakantie, panorama dak open, muziekje aan leuke routes rijden :).

Toegeven vind ik het zo leuk rijden dat ik ergens verwacht in de toekomst voor een 5-deurs Cooper S te gaan. :)

• twodigits
Mooie Mini! En voor 11 jaar ziet ie er top uit zeg. Hoe is de kwaliteit van Mini over het algemeen, zijn het betrouwbare auto's?

• Inverted_World
twodigits schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:44:
Mooie Mini! En voor 11 jaar ziet ie er top uit zeg. Hoe is de kwaliteit van Mini over het algemeen, zijn het betrouwbare auto's?
Dankje! Toegegeven, weinig ervaring aangezien het mijn eerste auto is. Tot nu toe redelijk weinig kosten aan gehad, een enkele keer een sensor vervangen, en een klein olie-probleempje, maar verder is het naar wat ik lees op fora vooral een kwestie van goed onderhouden. Regelmatig verse olie, even een goede check, en dan valt het allemaal wel mee.

Schijnt wel een beetje een kwestie van geluk te zijn. Die Cooper's S willen nog wel eens gebruikt worden om flink mee te scheuren, je weet uiteraard nooit exact hoe de vorige eigenaar ermee om gegaan is. In mijn geval een gelukje denk ik. :)

De mijne kwam uit duitsland, via via iets kunnen regelen, voordeel was dat alle opties er dan toch wel opzaten. Uiteraard is de navigatie na 11 jaar praktisch nutteloos, maar zaken als regen en lichtsensoren, parkeersensoren (ook op het scherm i.c.m radar weergave) en de leren bekleding en afwerking zijn toch wel ideaal om te hebben.

Inverted_World wijzigde deze reactie 05-09-2019 23:14 (16%)

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-10 13:43
Hier trotse eigenaar van een Countryman Cooper SE All4 sinds Februari 2019!

In de standaard grijze metallic lak, kon helaas geen British racing green bestellen want die kleur vond ik toch wel het allermooist. Wel vrijwel alle opties, ex volledig leer + elektrische stoelen.

Prijskaartje: €47.920, nu 23.000km mee gereden.

224 paarden en 385nm zorgen voor een flinke sleur tot 130km/h, daarna is de elektromotor er eigenlijk wel klaar mee en moet het 1.5'je er zelf aan trekken. Prima prestaties, vorige week op de Autobahn de 200km/h (17L/100km) aangetikt op de GPS. Snelheid gemeten van 0-100 op 6.6 seconden (met GPS).

Helaas direct bij aanvang een hoop problemen gehad; Binnen 24 uur stond ik stil, een accucel was kapot en dit heeft bijna 4 weken geduurd voor het gefixt was (afterservice/sales bij BMW Utrecht was echt om te JANKEN). Een geluk was dat ik een hagel nieuwe (10km op de teller) Clubman Cooper mee heb gekregen, ook een heerlijk scheurijzer! Vervolgens bij nog wat problemen met de ACC een nieuwe Mini Cooper mee gekregen. Ik heb dus het hele modellengamma kunnen testen!

Grootste nadelen blijven toch de bagageruimte en de kleine brandstoftank van 36L. Verder al voldoende discussies gehad met andere weggebruikers als ik de Mini bij een laadpaal neerzet: "Dat is geen hybride, dat is een Cooper S!". Verder heb ik weinig bagageruimte nodig dus geen probleem, op vakantie was het met tweeën even passen en meten.

Verder echt een heerlijke auto waarbij iedereen toch verbaast blijkt te zijn hoe rap hij is bij het verkeerslicht.

Mauritio wijzigde deze reactie 06-09-2019 09:03 (4%)

• twodigits
Mijn broer heeft een Cooper s Clubman, lekker scheurijzer! Ik vind de 1.5 136pk al prima voor de Cooper. Bagageruimte en dergelijke niet boeiend, als er maar wat boodschappen in kunnen is het goed. We twijfelen nog wel over een 3 of 5 deurs. De 5 deurs is met twee kinderen handiger maar de auto is minder fraai en ook wat langer naar het schijnt. Voor m'n gevoel reed de 3 deurs beter maar dan kan suggestie zijn. We gaan op zoek naar een auto die ons aanspreekt.

• Inverted_World
Mauritio schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:57:
Verder heb ik weinig bagageruimte nodig dus geen probleem, op vakantie was het met tweeën even passen en meten.

Verder echt een heerlijke auto waarbij iedereen toch verbaast blijkt te zijn hoe rap hij is bij het verkeerslicht.
Grappig, in een countryman te weinig ruimte met z'n 2en. :P Ik was 3 weken op vakantie in m'n cooper S met z'n tweeen, waarvan op de heenweg met 3. Met 2 ging prima, met 3, dat was pas passen en meten haha.
Toffe auto ook verder. Ook het verkeerslicht verhaal herken ik wel, die S varianten hebben echt flinke pit. Op aanraden toen voor een iets oudere S gegaan, ipv een nieuwere normale Cooper, nooit spijt van gehad. :)

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-10 13:43
Inverted_World schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:21:
[...]

Grappig, in een countryman te weinig ruimte met z'n 2en. :P Ik was 3 weken op vakantie in m'n cooper S met z'n tweeen, waarvan op de heenweg met 3. Met 2 ging prima, met 3, dat was pas passen en meten haha.
Toffe auto ook verder. Ook het verkeerslicht verhaal herken ik wel, die S varianten hebben echt flinke pit. Op aanraden toen voor een iets oudere S gegaan, ipv een nieuwere normale Cooper, nooit spijt van gehad. :)
Nouja ansich genoeg ruimte hoor maar we hadden twee volwaardige tuinstoelen mee en die konden niet in de kofferbak + flinke koelbox die op de achterbank moest.

Vergeet ook niet dat de kofferbak stuk kleiner is in de SE en ook de achterbank hoger is dan normaal!

Normale Countryman S heeft 192 pk t.o.v deze met 224pk en is echt een flink stuk trager (7.4 vs 6.8 fabrieks). Mijn SE is in de praktijk net zo vlot als de “oude” JCW (sprint naar 100 ging echt nek aan nek). Ook heeft de SE een 6-bak i.p.v de optionele 8 in de S/JCW. De nieuwe JCW is helemaal een genot met 300pk maar door de BPM in Nederland eigenlijk niet te betalen..
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True