Het grote kleine Mini topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amped
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:57
Omdat ik nog geen topic had gevonden over Mini's leek mij dit een goed moment om er een te starten.
Sinds dit jaar is er een gefacelifte versie uitgekomen van de Mini Cooper. En omdat ik zelf op zoek was naar een nieuwe auto werd ik toch wel verleid door de advertenties. Altijd had ik wel een zwak hart voor Mini's. Kleine go-kart autos met weinig comfort en luxe. Tegenwoordig zitten ze bomvol gadgets maar met behoudt van het speelse karakter.

Anno 2001 nam BMW het toenmalige Mini over en sindsdien is men druk bezig geweest het assortiment te verbreden met diverse modellen. Zo kwam er als eerste een hedendaagse versie van de originele Mini. Deze 1e generatie had een typische Mini uitstraling met een kleine body en grote koplampen. Deze configuratie veranderde weinig over de jaren en met een komst van de 3e generatie in 2014 is de Mini enkel groter, breder en veiliger geworden. Naast de kleinste variant, de 3 deurs Mini Cooper, is er ook keuze voor voor een stationwagon variant; de Mini Clubman en de 'SUV' versie; de Mini Countryman. En het dak kan er af met de Mini Cabrio.
Met de 3e generatie Cooper is er ook een 5 deurs versie bijgekomen. Voor wat meer pit is er de keuze voor een snelle Mini John Cooper Works of de gepeperde S versie motoren die beschikbaar zijn voor alle modellen.

Sinds 1 week tijd ben ik de gelukkige eigenaar van een Mini Cooper uit 2014 vol met gadgets. Met een tot nu toe gemiddeld brandstofverbruik van 1 op 22 ben ik hier zeer te spreken over. Evenals de automatische rev-matching dat de auto voor je doet bij het terugschakelen met de handbak.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nFYttc/20180426_121742_HDR.jpg

Graag hoor ik over jullie ervaringen met Mini's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overseer10
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-01 01:05
Nog geen reacties? Jammer. Ik heb altijd een zwak voor Mini's gehad en vind ze echt uitstekend rijden, maar heb nooit echt de tijd ervoor genomen er zelf een aan te schaffen. Daar komt binnenkort waarschijnlijk verandering in. Ik wil een R56 Cooper S aanschaffen voor road trips door Europa. Mijn vriendin durft niet achterop de motor maar wil maar al te graag mee in een Mini. Win win voor ons beiden.

Die generatie (vooral met N14 motor) zijn niet de meest betrouwbare en hebben veel aandacht nodig, maar dat is deel van het plezier van een sportwagen in mijn optiek. Voordeel is dat alle veel voorkomende gebreken nu bekend zijn en daar is op te anticiperen bij aanschaf. Reddit heeft ook een hele actieve Mini community met veel kennis mocht je ergens niet uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56
In het BMW topic zitten de overige mini rijders. Al zijn dat er volgens mij niet veel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mijn eerste (lease) auto was een mini cooper uit 2005, bakken lol gehad met het ding, en op zich zien de eerste twee generaties er niet slecht uit.

Maar vooral wat er de laatste jaren onder de naam mini wordt geproduceerd doet mijn echt helemaal niks, en ziet er ook gewoon niet meer uit, stations van het maatje focus/megane en daar dan mini op plakken...

Persoonlijk zou ik een eerste generatie BMW-mini nog best leuk vinden, maar die zijn dan eigenlijk weer net te klein om als enige auto te fungeren, en niet speciaal genoeg als "speeltje", dan zou het toch een originele engelse mini moeten worden

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind de Mini een leuke auto om anderen in de laten rijden. Van de buitenkant zijn het leuke auto's maar als ik er zelf in zit vind ik ze veel te duur en veel te slecht rijden voor de prijs die je betaald.
Daarnaast lijken ze ook steeds groter te worden wat er vreemd uit gaat zien aangezien ze het model gewoon oprekken met extra tussenstukken. Ben er zelf niet echt een fan van.
Ik denk dat je met een Suzuki Swift een leukere Mini hebt dan met de Mini zelf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:52
Gisteren een proefrit gemaakt in een Mini Cooper uit 2018, idee is om deze aan te kopen als tweede auto. Moet zeggen dat ik 'm geweldig leuk vond rijden. De 136pk driecilinder trekt als een lier met een lekker roffeltje; wegligging top; en als BMW rijder is de bediening met i- drive natuurlijk herkenbaar. Valt me op dat dit topic zo kort is, voor zo'n spraakmakend autootje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
Tof dat er een apart mini topic is!
Zelf toen der tijd ook in het BMW topic terecht gekomen, maar daar gaat het eigenlijk nooit over Mini's. Terecht dat er een eigen topic is nu.

Zelf ook een zwak voor mini's, heerlijke wegligging, een beetje pit en over het algemeen een luxe afwerking. Toegegeven wel eens een klein probleempje, maar dat hoort erbij, niet per se de goedkoopste auto's ooit qua onderhoud.

Zelf een nu 3 jaar in het bezit van een Cooper S uit 2008. Heerlijke auto, samen met vriendin op vakantie, panorama dak open, muziekje aan leuke routes rijden :).

Toegeven vind ik het zo leuk rijden dat ik ergens verwacht in de toekomst voor een 5-deurs Cooper S te gaan. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pS02my8I8BPjuDW9OwbYKicS/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NL8Y2BCycfPOdXpqiYcegwcu/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twodigits
Mooie Mini! En voor 11 jaar ziet ie er top uit zeg. Hoe is de kwaliteit van Mini over het algemeen, zijn het betrouwbare auto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
twodigits schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:44:
Mooie Mini! En voor 11 jaar ziet ie er top uit zeg. Hoe is de kwaliteit van Mini over het algemeen, zijn het betrouwbare auto's?
Dankje! Toegegeven, weinig ervaring aangezien het mijn eerste auto is. Tot nu toe redelijk weinig kosten aan gehad, een enkele keer een sensor vervangen, en een klein olie-probleempje, maar verder is het naar wat ik lees op fora vooral een kwestie van goed onderhouden. Regelmatig verse olie, even een goede check, en dan valt het allemaal wel mee.

Schijnt wel een beetje een kwestie van geluk te zijn. Die Cooper's S willen nog wel eens gebruikt worden om flink mee te scheuren, je weet uiteraard nooit exact hoe de vorige eigenaar ermee om gegaan is. In mijn geval een gelukje denk ik. :)

De mijne kwam uit duitsland, via via iets kunnen regelen, voordeel was dat alle opties er dan toch wel opzaten. Uiteraard is de navigatie na 11 jaar praktisch nutteloos, maar zaken als regen en lichtsensoren, parkeersensoren (ook op het scherm i.c.m radar weergave) en de leren bekleding en afwerking zijn toch wel ideaal om te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Inverted_World op 05-09-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-04 17:01
Hier trotse eigenaar van een Countryman Cooper SE All4 sinds Februari 2019!

In de standaard grijze metallic lak, kon helaas geen British racing green bestellen want die kleur vond ik toch wel het allermooist. Wel vrijwel alle opties, ex volledig leer + elektrische stoelen.

Prijskaartje: €47.920, nu 23.000km mee gereden.

224 paarden en 385nm zorgen voor een flinke sleur tot 130km/h, daarna is de elektromotor er eigenlijk wel klaar mee en moet het 1.5'je er zelf aan trekken. Prima prestaties, vorige week op de Autobahn de 200km/h (17L/100km) aangetikt op de GPS. Snelheid gemeten van 0-100 op 6.6 seconden (met GPS).

Helaas direct bij aanvang een hoop problemen gehad; Binnen 24 uur stond ik stil, een accucel was kapot en dit heeft bijna 4 weken geduurd voor het gefixt was (afterservice/sales bij BMW Utrecht was echt om te JANKEN). Een geluk was dat ik een hagel nieuwe (10km op de teller) Clubman Cooper mee heb gekregen, ook een heerlijk scheurijzer! Vervolgens bij nog wat problemen met de ACC een nieuwe Mini Cooper mee gekregen. Ik heb dus het hele modellengamma kunnen testen!

Grootste nadelen blijven toch de bagageruimte en de kleine brandstoftank van 36L. Verder al voldoende discussies gehad met andere weggebruikers als ik de Mini bij een laadpaal neerzet: "Dat is geen hybride, dat is een Cooper S!". Verder heb ik weinig bagageruimte nodig dus geen probleem, op vakantie was het met tweeën even passen en meten.

Verder echt een heerlijke auto waarbij iedereen toch verbaast blijkt te zijn hoe rap hij is bij het verkeerslicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Mauritio op 06-09-2019 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
Mijn broer heeft een Cooper s Clubman, lekker scheurijzer! Ik vind de 1.5 136pk al prima voor de Cooper. Bagageruimte en dergelijke niet boeiend, als er maar wat boodschappen in kunnen is het goed. We twijfelen nog wel over een 3 of 5 deurs. De 5 deurs is met twee kinderen handiger maar de auto is minder fraai en ook wat langer naar het schijnt. Voor m'n gevoel reed de 3 deurs beter maar dan kan suggestie zijn. We gaan op zoek naar een auto die ons aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
Mauritio schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:57:
Verder heb ik weinig bagageruimte nodig dus geen probleem, op vakantie was het met tweeën even passen en meten.

Verder echt een heerlijke auto waarbij iedereen toch verbaast blijkt te zijn hoe rap hij is bij het verkeerslicht.
Grappig, in een countryman te weinig ruimte met z'n 2en. :P Ik was 3 weken op vakantie in m'n cooper S met z'n tweeen, waarvan op de heenweg met 3. Met 2 ging prima, met 3, dat was pas passen en meten haha.
Toffe auto ook verder. Ook het verkeerslicht verhaal herken ik wel, die S varianten hebben echt flinke pit. Op aanraden toen voor een iets oudere S gegaan, ipv een nieuwere normale Cooper, nooit spijt van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Inverted_World schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:21:
[...]

Grappig, in een countryman te weinig ruimte met z'n 2en. :P Ik was 3 weken op vakantie in m'n cooper S met z'n tweeen, waarvan op de heenweg met 3. Met 2 ging prima, met 3, dat was pas passen en meten haha.
Toffe auto ook verder. Ook het verkeerslicht verhaal herken ik wel, die S varianten hebben echt flinke pit. Op aanraden toen voor een iets oudere S gegaan, ipv een nieuwere normale Cooper, nooit spijt van gehad. :)
Nouja ansich genoeg ruimte hoor maar we hadden twee volwaardige tuinstoelen mee en die konden niet in de kofferbak + flinke koelbox die op de achterbank moest.

Vergeet ook niet dat de kofferbak stuk kleiner is in de SE en ook de achterbank hoger is dan normaal!

Normale Countryman S heeft 192 pk t.o.v deze met 224pk en is echt een flink stuk trager (7.4 vs 6.8 fabrieks). Mijn SE is in de praktijk net zo vlot als de “oude” JCW (sprint naar 100 ging echt nek aan nek). Ook heeft de SE een 6-bak i.p.v de optionele 8 in de S/JCW. De nieuwe JCW is helemaal een genot met 300pk maar door de BPM in Nederland eigenlijk niet te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als ik een Mini Cooper probeer te configureren zie ik Apple Carplay staan. Is de Mini niet leverbaar met Android Auto. Of kun je je Android telefoon ook hiermee verbinden?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf tweemaal een Mini als leenauto mee gekregen en ik vind het niks. Ze reden erg zwaar, waren qua interieur en infotainment erg spartaans en hadden eigenlijk niks bijzonders. Zeker nu ze steeds groter worden vind ik er nog weinig leuks aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik heb zojuist een onnodige rant weggehaald. Commentaar is prima, maar wel met nuance en niet met gestrekt been.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:31
Dothan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:20:
Als ik een Mini Cooper probeer te configureren zie ik Apple Carplay staan. Is de Mini niet leverbaar met Android Auto. Of kun je je Android telefoon ook hiermee verbinden?
Klopt. MINI is Apple werken wel samen, Android werkt niet.
Natuurlijk kan je je telefoon met bluetooth connecten, speelt het je muziek af en kan je bellen. Android Auto komt in juli bij BMW beschikbaar (eindelijk). Of en hoe dit ook voor de MINI geldt is mij onbekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:58

page404

Website says no

Zo, dat is een klein topicje voor Mini! Misschien wel toepasselijk!
Ik denk dat ik wel mag posten aangezien we 2 mini's voor de deur hebben staan. Een Cooper uit 2010 en een Cooper S uit 2006. Nog niet lang in bezit, dus ik kan nog weinig zeggen over reparatiekosten behalve dat ze allebei toch wat achterstallige reparaties hadden kort na aanschaf. Ach ja, als je een degelijke auto met lage kosten wel rijd je wel een Skoda ;)

Overigens reed ik laatst de nieuwe Mini Cooper (die met die 3 cilinder) en alhoewel het fantastisch afgewerkt is (deed me heel erg aan mijn vorige BMW denken) en heel erg soepel rijd, mis ik toch een beetje het wilde van de oudere Mini's. Het is me iets te smooth en gefilterd allemaal. Ik snap wat @Tsurany bedoelt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog 4 dagen en dan mag ik mij hier officieel melden, zal dan de sleutel van m'n lease Clubman Cooper S in ontvangst nemen. De voorwiel aangedreven versie in JCW trim.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
@AllSeeyinEye Pics zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

I know. Maar kan ze pas over 4 dagen maken, want dan krijg ik de auto....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000

Floor-is

5.2

Ha! Heb me in het BMW-topic nooit fijn gevoeld met de Mini's en dus uiteindelijk een beetje laten gaan. Leuk als we nu dan toch een eigen topic hebben.

We hebben thuis nu een lichtblauwe Cooper uit 2011, 3 deurs met panodak, lounge-leer, navi, clima en nog wat goodies. De kleur lijkt wel bijzonder, in de zin dat ik het niet echt tegenkom in het wild.
We hebben hem niet nieuw gekocht, maar met ~62k op de teller na zo'n 8 jaar was er ook niet schrikbarend veel mee gereden ;)

Foto's volgen nog wel.

M'n vrouw rijd er in en laat ik zeggen dat het fijn is dat ik van wassen houdt, want zij doet het niet :D

Qua geschiedenis: we hebben beide al eerder Mini gereden. Mijn vrouw een 2006 (facelift) Cooper S en ik een 2006 GP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nDfRL_UDimCCVb1iJt0knt_bc0=/f/image/baZwznupcYMhjfKgWIST15CX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cH4yibfOjMfUV4ASeB3NTa5k1aE=/f/image/G5KKZ1F0UHRVeB8BdcDDAEIm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GdVSQgHyZNjOaAlw79RW0_T5Oo=/f/image/ZW3nZI8Xd9siVnQTIjOyqq87.png

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauritio
Ondertussen een jaar verder met de Countryman SE en 52.000km gereden!

Helaas is het niet het droomhuwelijk geworden wat ik had gehoopt (en gewild voor €48.000 euro), gelukkig is het een leasemobiel dus heb ik geen kosten gehad maar anders zou ik er nog zieker van zijn geworden. Achteraf wel een beetje spijt dat ik niet voor de 'saaiere' 320D ben gegaan (vorig model).

De tijdslijn binnen 10 maanden:
  • Na 60km en <24h afgesleept en nieuwe accucel laten monteren - Auto dik 4 weken kwijt.
  • Stoelverwarming onvoldoende, de leen Clubman kreeg echt veel hetere stoelen, BMW wilde hier niets aan checken
  • Versnellingsbak reset, flinke klappen bij schakelen van 3-4 en 4-5. Probleem verholpen
  • ACC-problemen; o.a. hard afremmen bij viaducten op lege snelwegen
  • Plastic trim-stukken aan portier (binnenkant) viel eraf, gefixt.
  • Onstaan rare witte waas, lijkt UV schade aan bestuurderszijde
  • Na 18.000km de eerste bestuurders mat doorgesleten, flink moeten vechten met BMW om een nieuwe te krijgen. Uiteindelijk via LeasePlan wel een nieuwe kunnen ontvangen met excuus vanuit BMW.
  • Laadproblemen aan Allego palen, na software update en 4 dagen diagnostiek door BMW-expert gefixt
Voordeel van al deze ellende, vrijwel het hele Mini gamma kunnen rijden (behalve JCW's):
Clubman, Cooper (en S) en een Countryman SE.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBHNAQbBBTKC-NX6Jyp0hwuvP1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LX2SKVnDrahU5mMuKJ8FRmYU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9WxjrSgrL6MLCdV1lkSSwWcg5c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJUDPJqWbJLomPF2tkHSPLiQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9EfMy1m5ZbCXNgSJE2Maw_GwkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQMJJqfwdxXFTGNVBRAalnyP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZTPUhkZ1hmyJcJbslgUpLgbbIw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHZzqhRb3dSv7pEbc7nDBxe9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KpYuX67lymmGiZH9jnRM3KbsnBw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5Ga5ifAxMFKbEb4tJnBmbM9.jpg?f=fotoalbum_tile

Laatste foto is de "leen countryman SE" waarbij het logo besloot binnen 4 uur van de motorkap af te vliegen. Bij BMW waren ze niet eens verbaasd en blijkbaar kwam dit vaker voor..

Openstaande "issues":
  1. Plastic trim stuk aan bestuurders stoel valt er nu ook af
  2. Stoelverwarming m.i. nog steeds onvoldoende, kan BMW niets aan doen omdat het binnen de marge valt
  3. Schokkerig schakelen begint weer terug te komen
  4. ACC lijkt nog wel eens te weigeren/spontaan te remmen
Al met al geen geweldig huwelijk maar ik vind het nog steeds een leuke auto, voldoende vermogen (als je laad) en zuinig (als je laad). De service vanuit BMW is ronduit bedroevend geweest, ontkennen van problemen (De computer laat niets zien! Terwijl ik het op de foto heb staan), BMW NL reageert niet op klachten en zonder Leaseplan had ik niet alles voor elkaar kunnen krijgen. Verder is de kwaliteit bedroevend voor dit prijsniveau.

Ondertussen staat BMW permanent in de speed-dial :+ .

Mocht iemand nog wat meer willen weten over de Countryman SE dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:18:
[...]

I know. Maar kan ze pas over 4 dagen maken, want dan krijg ik de auto....
Nearly forgot. Geen fancy plaatjes, die moet ik ooit nog eens maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ByFKfTN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wZw1u1H.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-04-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Geen JCW Trim maar de Chili genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dothan schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:34:
Geen JCW Trim maar de Chili genomen?
Dit is JCW. Wat mis je dan? Velgen, spoiler, styling details, stoelen, bekleding, alles is JCW. Alleen de motor en de remklauwen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 01:43
Mauritio schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:55:

Helaas is het niet het droomhuwelijk geworden wat ik had gehoopt (en gewild voor €48.000 euro), gelukkig is het een leasemobiel dus heb ik geen kosten gehad maar anders zou ik er nog zieker van zijn geworden. Achteraf wel een beetje spijt dat ik niet voor de 'saaiere' 320D ben gegaan (vorig model).

De tijdslijn binnen 10 maanden:
  • Na 60km en <24h afgesleept en nieuwe accucel laten monteren - Auto dik 4 weken kwijt.
  • Stoelverwarming onvoldoende, de leen Clubman kreeg echt veel hetere stoelen, BMW wilde hier niets aan checken
  • Versnellingsbak reset, flinke klappen bij schakelen van 3-4 en 4-5. Probleem verholpen
  • ACC-problemen; o.a. hard afremmen bij viaducten op lege snelwegen
  • Plastic trim-stukken aan portier (binnenkant) viel eraf, gefixt.
  • Onstaan rare witte waas, lijkt UV schade aan bestuurderszijde
  • Na 18.000km de eerste bestuurders mat doorgesleten, flink moeten vechten met BMW om een nieuwe te krijgen. Uiteindelijk via LeasePlan wel een nieuwe kunnen ontvangen met excuus vanuit BMW.
  • Laadproblemen aan Allego palen, na software update en 4 dagen diagnostiek door BMW-expert gefixt
Voordeel van al deze ellende, vrijwel het hele Mini gamma kunnen rijden (behalve JCW's):
Clubman, Cooper (en S) en een Countryman SE.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Laatste foto is de "leen countryman SE" waarbij het logo besloot binnen 4 uur van de motorkap af te vliegen. Bij BMW waren ze niet eens verbaasd en blijkbaar kwam dit vaker voor..

Openstaande "issues":
  1. Plastic trim stuk aan bestuurders stoel valt er nu ook af
  2. Stoelverwarming m.i. nog steeds onvoldoende, kan BMW niets aan doen omdat het binnen de marge valt
  3. Schokkerig schakelen begint weer terug te komen
  4. ACC lijkt nog wel eens te weigeren/spontaan te remmen
Al met al geen geweldig huwelijk maar ik vind het nog steeds een leuke auto, voldoende vermogen (als je laad) en zuinig (als je laad). De service vanuit BMW is ronduit bedroevend geweest, ontkennen van problemen (De computer laat niets zien! Terwijl ik het op de foto heb staan), BMW NL reageert niet op klachten en zonder Leaseplan had ik niet alles voor elkaar kunnen krijgen. Verder is de kwaliteit bedroevend voor dit prijsniveau.

Mocht iemand nog wat meer willen weten over de Countryman SE dan hoor ik het graag!
Al met al geen fijne ervaring dus, jammer zeg!
Dat met die ACC is een bekend probleem, had het ook bij mijn i3 en komt omdat de ACC camera only is en geen radar aan boord heeft, daardoor heb je van die vage issues en werkt het systeem ook niet met laag staande zon.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mauritio schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:55:

8< 8<

Whoa, geen best verhaal. Beloofd weinig goeds voor jou toekomst met Mini ook..

Nu heb ik met mijn GP destijds ook shit gehad hoor, maar niet zo erg als dit :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
Floor-is schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:35:
[...]

Whoa, geen best verhaal. Beloofd weinig goeds voor jou toekomst met Mini ook..

Nu heb ik met mijn GP destijds ook shit gehad hoor, maar niet zo erg als dit :o
Wat heb je met de GP voor issues gehad dan?
Gelukkig lijkt de SE het nu weer prima te doen, hopelijk voor een wat langere tijd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Mauritio schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:07:
[...]

Wat heb je met de GP voor issues gehad dan?
Gelukkig lijkt de SE het nu weer prima te doen, hopelijk voor een wat langere tijd :9
Op het blok van de 1e generatie, facelift, new mini zat bij de krukas een sensor. De stekker die daarop aansluit, die staat in een beetje een hoek omhoog. Als het nat weer is, kan er vocht in de sensor achterblijven: corrosie is het gevolg.
Uiteindelijk vond Mini/BMW dat ik gewoon een heel nieuw wire-loom nodig had, terwijl een stekkertje stuk was. Grapje heeft weken gekost voor we er achter waren en richting €1000 om te fiksen (al die manuren). Voor een stekkertje van misschien een euro :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-03 15:59
Ik rij al meerdere jaren met een '03 Cooper S.

Plezantste wagen die ik ooit gehad heb.
Voordeel is dat ik zelf automechanicien ben en het onderhouden, repareren en aanpassen van de wagen peanuts is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvheF-9NzVtvVFmtYb9kp9xl8ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtZtgxT7zGdAvpR4sq12msKD.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft al een hele berg aan veranderingen ondergaan, zowel motorisch als al de rest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:59

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Goedemorgen Tweakers,

Ik vond het nu wel eens tijd om mijn auto te laten zien, Dit is mijn 2015 F55 Cooper S met volledig JCW pakket en JCW Pro Uitlaat en na 8 maanden erin rijden kan ik zeggen dat ik er nog steeds elke dag met een glimlach instap wat een auto, wat een ervaring elke keer weer. Een kleurtje erop doet hem ontzettend goed en elke keer als ik erin rijd lekker zwaaien naar andere mini's en veel routes rijden met de Newminiclub ( echt een aanrader )

Hij is nog lang niet klaar en er gaat nog veel veranderd worden maar dat hoort nou eenmaal bij een Mini.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NDLFMvSP4IzTHDOh84Sf_epthdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcBwuQRgYVpnq0JYOjSOvAXV.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/52G-4YborstM56cxQM6emhy8fb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrx9MQb9QUQKxDLnuouRhQQX.jpg?f=fotoalbum_large

ETH Maxi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:42

BeaM-R

Powerrrrr

Gisteren ook een Mini aangeschaft als vervanging van onze VW Polo.
Het betreft een Mini Cooper Clubman Chili uit 2008 in de kleur Chocolate Brown met 113k op de teller.
Verder voorzien van visibility pack, panoramadak, lederen bekleding, climate control, xenon, etc. Eigenlijk alle opties m.u.v. navigatie.
Volgende week zaterdag mogen we hem ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wtcSjqpzOIbbpehdmdmfd1lSdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFFLdiItanaFlIga3kDxqA2u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA0bFffQgtQjwScfzMd9il9JJbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xT2rbvMdEKk3LQgVjAO9EUlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPwFSDqBuT-iwNRhuVAR76of_e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSMwBRbhifL3R17cuIPQkBoO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3-LsX86-UDnmLQx7JZxo22AuuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7HRbbDao8ZZ4y32uzaPicxC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EChIqan4Btp71WH3lTmVuAa9HOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28l9BD8S22DgTgFad6h0kReA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4g61i9lnmTNX-rZpsvOeDni86o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oiJdtUwXsI2gySyhcv8EGHe9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dg3XnDDEIruXqL4ngwaMlrq6fZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFoevbqFjnc7lA1LvGZv8YQt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 190% gewijzigd door BeaM-R op 08-07-2020 21:24 . Reden: Foto's aangepast ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
koelebobes schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:02:
Goedemorgen Tweakers,

Ik vond het nu wel eens tijd om mijn auto te laten zien, Dit is mijn 2015 F55 Cooper S met volledig JCW pakket en JCW Pro Uitlaat en na 8 maanden erin rijden kan ik zeggen dat ik er nog steeds elke dag met een glimlach instap wat een auto, wat een ervaring elke keer weer. Een kleurtje erop doet hem ontzettend goed en elke keer als ik erin rijd lekker zwaaien naar andere mini's en veel routes rijden met de Newminiclub ( echt een aanrader )

Hij is nog lang niet klaar en er gaat nog veel veranderd worden maar dat hoort nou eenmaal bij een Mini.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vet!
Heb je hem verlaagd of ga je hem nog verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Dothan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Vet!
Heb je hem verlaagd of ga je hem nog verlagen?
Heey jazeker, de mini is 2,5-3cm verlaagd met Scorpion veren. Het bevalt uitstekend het is geen keiharde ride maar wel iets harder dan orgineel en dat mocht van mij wel. Ik heb ook het gevoel dat ik nu minder last van bodyroll heb.
Trouwens 2 weken terug nieuwe stickers laten plakken. Nieuwe strepen , Volcanic Orange in de grill en achter de grill de balken VO. Best wel blij met het resultaat ben weer helemaal verliefd O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dOr0opAiWuzCiUqPeyfOFLdeMeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToDIq101zBbzoTi2Wo4uWm01.jpg?f=fotoalbum_large

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08-05 09:04
Ik heb sinds 2 weken een Mini Cooper S Works cabrio uit 2004, dus mag me ook hier melden 😊 Fatsoenlijke foto's komen nog, eerst moet hij voor m'n gevoel nog net ff de puntjes op de i krijgen. Het is in ieder geval een hyper blue, met aero bumpers/sideskirts en 211 pk. Heb een aardig todo lijstje waaronder een precat delete en een stage 3 tuning bij beek racing. Maar eerst een nieuwe cabriokap en wat kleine andere aanpassingen (dechrome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

BeaM-R schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:43:
Gisteren ook een Mini aangeschaft als vervanging van onze VW Polo.
Het betreft een Mini Cooper Clubman Chili uit 2008 in de kleur Chocolate Brown met 113k op de teller.
Verder voorzien van visibility pack, panoramadak, lederen bekleding, climate control, xenon, etc. Eigenlijk alle opties m.u.v. navigatie.
Volgende week zaterdag mogen we hem ophalen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding! Kun je je ervaringen al delen? En wat heb je betaald?

Ik ben ook een beetje verliefd geworden op de Clubman maar na het zien van deze video:
YouTube: MINI Clubman (R55) aankoopadvies is mijn enthousiasme flink getemperd helaas. Wel heel veel (min)punten in vergelijking met andere auto's.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

@London Echt een uitgebreide review kan ik niet geven. De auto wordt voornamelijk door mijn vrouw bereden.

De auto is aangeschaft bij DS auto in Lelystad. Deze handelen en onderhouden uitsluitend Mini's. Het gros van hun aanbod komt uit Duitsland en de handel gaat behoorlijk snel. Ze verkopen dagelijks 4 a 5 mini's vertelde ze me. De auto's hebben allemaal een complete onderhoudshistorie en tegen betaling van 499 euro krijg je er 6 maanden bovag garantie bij incl. Onderhoudsbeurt.
Verwacht geen luxe showroom en kop koffie overigens. Proefrit is geen probleem. Maar daar is de prijs ook naar.
Deze stond te koop voor 6750 euro (6-2008 en 113.500km). We hebben hier wel een VW Polo op ingeruild. Met bovaggarantie 7250 en 1100 terug gehad voor de Polo dus uiteindelijk 6150 betaald.

Wat betreft het rijden is het net een kart. Stuurt erg strak en de cooper is met zijn 120pk redelijk vlot. Fijne stoelen ook.
Wat betreft de problemen komen die vooral voor bij de Cooper S modellen. Verder wil het schuifdak nog wel eens problemen geven (wij geen last van). Daarnaast olie regelmatig peilen.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanderveenJ
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-09-2020
Ik had eens in een Mini 3-deurs gereden en vond het heerlijk rijden. Je hoeft niet eens hard op het gaspedaal te drukken. Binnen de kortste tijd vlieg je van punt A naar punt B. Prachtige auto, maar niet voordelig voor mensen met lange benen. Daarom raakte ik verheugd, toen het Mini Countryman werd ontwikkeld. Rijdt ook zeer lekker, genoeg ruimte en ook prachtige uitstraling.
Altijd aanwezig voor een gesprek. *knip* Spam

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 26-09-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Wij hebben vorige week de knoop doorgehakt en er een auto bij genomen maar ik als Mini liefhebber kon het natuurlijk niet laten, Maak kennis met Mevrouw Jansen een lekkere oude Mini One, maar met een punktgaaf interieur er zit niks op of aan maar het rijd zo ontzettend lekker. Heerlijk om mee te cruisen en dus onze perfecte kilometer vreter. ( tevens was het Nederlands goedkoopste Mini op moment van aanschaf maar er is niks mis mee _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTo9VxRkAj38H2fpV7zXhO1NmQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yktjTkSG9VUGM9b99YWLsU0R.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MC3oXyTQEsXCpwCEHGKaFrrf82A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsKcn9nPIjKZc9N1ehIZVyDI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICNIHEuXQU4VTtbBGVv5rSSi_p0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0C3nuQqPbXio3jgB9fSZo7G.jpg?f=fotoalbum_large

ETH Maxi

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:01

ST10©DE

Dus.............

Hee hoi! Reeds sinds februari zijn we ook in het bezit van een (simpele) Mini voor mijn vrouw. Ze is er super trots op en blij mee, het is natuurlijk ook een fantastisch autootje.

Nu komt echter de winter er aan en moeten we winterschoeisel hebben. Ik heb nog een paar oude Mercedes velgen leggen, 17" en 7.5 breed. Weet iemand of het mogelijk is om 215/45/17 onder een Mini te monteren?

Obligate foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJKUG5Tl7YzbXR-RtY8-X99zWFI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LWnA3REHrXLjsqXwwtkWrtqk.jpg?f=user_large

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56
Kijk even goed naar de ET waarde (neem aan dat je de steek al gechecked hebt)

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:01

ST10©DE

Dus.............

418O2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:52:
Kijk even goed naar de ET waarde (neem aan dat je de steek al gechecked hebt)
Yep, 46 voor de Mini, 47 bij de Mercedes C klasse velgen (W204)

Steek is bij beide 5x112

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 12-11-2020 14:56 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:58

page404

Website says no

Ik heb helaas de mini door omstandigheden moeten verkopen. Half jaar met veel plezier in gereden maar we hadden toch een gezinsauto nodig en het onderhoud was ook pittig :P

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Goedemorgen,

6 maanden geleden heb ik via de Newminiclub en Reddit informatie ingewonnen over het plaatsen van een JCW Pro diffuser op een F55, dit zou geen probleem zijn en zonder moeite passen omdat de bumper hetzelfde zou zijn. Ik bij Mini de nieuwe diffuser bestellen en meteen... Nee hoor de F55 bumper is korter.
Toen heb ik contact opgenomen met een bedrijf wat Volkswagen Caddy's ombouwt met GTI/R Bumpers en zij wilden wel even een blik werpen. En zie hier de 3de F55 met een JCW Pro Diffuser *wel de netst afgewerkte O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQgMqH4XijFEWxDnuCbv8lXJ4kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nYv47KUFAcEPVZDUa61YgYEG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSq5aEmlNxqEzWS4RIF_jZYN42U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1MVo4DQXsjak2AZMPUtVu03.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCFaYZRGAwwOhy8ddKFtEjuuEPk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyM8kVQ5pwfs8OsbMVBazuhM.jpg?f=fotoalbum_large

Dit maakt voor mij de achterkant wel af er zit nu echt een lekkere agressieve kont op _/-\o_

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
Mooie gele kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:05
Even een vraag aan mijn mede MINI tweakers : zelf rij ik een MINI One uit 2013, deze staat
op standaard schoeisel. Volgens de MINI voorschriften zou de bandenspanning bij normale bezetting (dus 2 volwassenen en een beetje bagage) overal 2.4 bar zijn. Dat hou ik netjes aan maar toch heb ik dan het
gevoel dat ik een beetje over de weg hobbel/zweef. Ik vind het moeilijk om het te beschrijven.

Anyway: welke bandenspanning houden jullie aan? :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

DePaul schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:27:
Even een vraag aan mijn mede MINI tweakers : zelf rij ik een MINI One uit 2013, deze staat
op standaard schoeisel. Volgens de MINI voorschriften zou de bandenspanning bij normale bezetting (dus 2 volwassenen en een beetje bagage) overal 2.4 bar zijn. Dat hou ik netjes aan maar toch heb ik dan het
gevoel dat ik een beetje over de weg hobbel/zweef. Ik vind het moeilijk om het te beschrijven.

Anyway: welke bandenspanning houden jullie aan? :)
Wat is standaard schoeisel?
Overigens kan het hobbelen/zweven ook een andere oorzaak hebben. Schokbrekers nog oke?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 08:34

Wuursj

want worst is al bezet

De titel van het topic klopt mij inziens niet met de inhoud tot nu toe. De laatste echt kleine Mini rolde in 2000 van de band. Dus titelfix naar 'het grote grote Mini topic' aub :P

Ter compensatie mijn gebakje (die al weer te lang stil in de garage staat)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WXNL3CF.jpg
Mijn eerste auto sinds mijn 18e. Komende zomer alweer 20 jaar samen :P

Specs: '88 body, ooit een keer zelf voorzien van een 1.3 injectie motor uit '95. Mayfair interieur.

[ Voor 24% gewijzigd door Wuursj op 24-01-2021 21:06 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Goedenavond,

Het moment is dan toch eindelijk daar, ik wil nieuwe velgen gaan uitzoeken voor de Mini F55, weet er iemand een gave set budget tussen de 750-1000 euro, ze moeten wel zwart zijn en 18"

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImJiggie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb in januari mijn nieuwe SEAT Leon geleverd gekregen en moet jammer genoeg afscheid nemen van mijn MINI Cooper S. Ik had een grotere auto nodig met trekhaak.

*knip*Aanbieden van producten is niet toegestaan, ook niet door te linken naar een marktplaats advertentie.*knip*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2Zs83d60hPjfSy8LSsAaAsXs8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oWFSHYhf3z5xmKCGvPpEBK1Q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door deepbass909 op 27-02-2021 00:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ooit kocht ik voor m'n vrouw een R53 (2006, CooperS). Die hebben we bij ±230k weggedaan.
Kocht zelf niet heel veel later een GP voor mijzelf (2006, 1e serie GP dus). Die heb ik volgens mij tot ±185k bereden.

M'n vrouw heeft inmiddels een 2011 Cooper in lichtblauw (gekocht met 67k op de teller, inmiddels 88k). Leer, navi, clima, panodak en gewoon fijn wagentje.
Tot gisteren had ik een Tesla Model3, omdat ik nauwelijks nog kilometers maak werd me die echt te duur. (Toen ik hem bestelde reed ik 55-65k/jr, nu minder dan 10k).

Heb m'n buurvrouw weten te overtuigen haar Clubman CooperS JCW automaat aan me te verkopen. Tot ze een nieuwe auto heeft gekocht doen we nog even samen, morgen zal ik hem eens gaan poetsen. Foto's volgen daarna wel :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In afwachting van @Floor-is zijn plaatjes zal ik vast een plaatje doen van mijn r53 mini:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmSTA5z1MrjhNMwej_4XLKWFCuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08cnFSjUHY4sWfgUdjhLaBcE.jpg?f=fotoalbum_large
2006 cooper s works

Superleuke pret auto :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepvanderoord
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05-2021
Hallo allemaal,
Ik ben bijna 18 jaar en ik wil graag een leuke auto kopen. Ik heb een budget van 4500 max. Tijdens het zoeken kwam de Mini Cooper 1.6 uit 2007/2008 met max 140.000 kilometer steeds naar voren en ik vind hem erg leuk. Ik las dat er wel veel problemen waren, maar ik hoor veel wisselende verhalen. Kunt iemand mij advies geven hierover.
MVG, Joep van der Oord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-06-2021
Goedemorgen allemaal,

Wat een leuk topic!

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen week een Mini particulier van iemand over gekocht.
Aangezien de mini een oud beestje is (uit 2005), willen we graag de auto laten controleren bij een garage.
Hebben jullie tips omtrent een goede en betrouwbare autogarage? Wellicht een garage die veel ervaring heeft met mini coopers. Liefst omgeving Amsterdam, maar vinden het niet erg om een half uurtje te rijden o.i.d.
We lezen namelijk veel verhalen dat mini's vaak gebreken hebben, en willen toch voor de zekerheid de auto laten controleren op (diverse) gebreken.

Gezien dit onze eerste auto is, hebben wij geen ervaring met een bepaalde autogarage.
Hopelijk hebben jullie nog tips voor een betrouwbare en betaalbare garage.

Alvast dank voor de moeite.

Groetjes,
Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRQ27inUpE99P0Lgq6DQOBJ3Bws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lW3Fsb1deKBGvBX1o6FpjWwo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOqbWtT1J_02Fk_KTxNLRR8PWCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wSX814yg0ZqaDv5ACsXIWYj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/48e4T-1Fplqm1oegpNn0nnqA06s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DRueKY2I4ZhXIinO7ZuRZ82.jpg?f=fotoalbum_large

2 weken geleden vroeg een vriend van mij of ik gebruik wilde maken van zijn kaartje voor een trackday, dus daar ging ik met de R50 het circuit op! Het ging top, wat een wegligging! Het was zo leuk dat we na afloop grapten over een R53 om om te bouwen naar een trackcar.

Het ging allemaal wat sneller dan verwacht, mijn moeder had vroeger een liquid yellow cooper dus heb altijd een zwak voor die kleur gehad. Vervolgens stond er een R53 Cooper S online met een prachtige prijs. Tijdens de proefrit bleef ik zoeken naar minpunten en die waren er niet.
Dus ik ging naar huis met een droomspec R53! Ik ga hem voor de zaak als bezorgauto gebruiken ( Promotie en kleine pakketjes ) , maar daarnaast ga ik hem met vrienden ombouwen naar een trackcar. Na een jaar rijden in een One is dit wel een verwennerij hoor.

- Traction Controle
- Stoelverwarming
- Airco

En die 6bak met supercharger ..... _/-\o_

ETH Maxi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3X_g_Pb-yC--1QW_8Fa2P-HTKk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1IEuCjiSY3WsLfW1MCXUcagm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvQGFrKQSjhdwGBcckRbZGFhi7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dw7InnycbxKJNetCc4KZW9Pa.jpg?f=fotoalbum_large

En we knallen er nog heel even overheen met deze rakker... Ik wilde mijn F55 Cooper S eigenlijk nooit wegdoen maar na een tripje naar de Babydump en na aankoop van onze kinderwagen bleek dat er een grotere auto nodig was. Na een mislukte stap naar een Golf R Variant ( met een defecte DSG ) mocht ik een nieuwe auto importeren en dat werd deze 2018 Countryman John Cooper Works uit Duitsland. Zeeën aan ruimte, dealer onderhouden en wat deze zo speciaal maakt... Het is een handbak! Deze hoeft niet meer weg <3

ETH Maxi

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:17
O+

Weegt 'ie echt 1600+ kilo?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

1620 kilo! Hij is 320kg zwaarder dan mijn vorige 5 deur maar zal hem deels in de grotere tank en het all wheel drive systeem zitten. Ik merk er weinig van het rijd sportief en komt goed van zijn plek ^^

ETH Maxi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 08:34

Wuursj

want worst is al bezet

Dat is nagenoeg 1000kg meer dan mijn Mini :/

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

koelebobes schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:22:
[...]

1620 kilo! Hij is 320kg zwaarder dan mijn vorige 5 deur maar zal hem deels in de grotere tank en het all wheel drive systeem zitten. Ik merk er weinig van het rijd sportief en komt goed van zijn plek ^^
Ik heb een 2020 Clubman Cooper S voorwiel aangedreven. Die weegt 1375. Met een 55 liter tank. Dat zou betekenen dat het all wheel drive systeem samen met jouw glazen dak (heb ik niet) een massa van zo'n 245 kg heeft. En dat zou zomaar kunnen kloppen, gok ik.

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

AllSeeyinEye schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:21:
[...]

Ik heb een 2020 Clubman Cooper S voorwiel aangedreven. Die weegt 1375. Met een 55 liter tank. Dat zou betekenen dat het all wheel drive systeem samen met jouw glazen dak (heb ik niet) een massa van zo'n 245 kg heeft. En dat zou zomaar kunnen kloppen, gok ik.
Het dak had er van mij niet op gehoeven maar er zijn er weinig met een handbak en deze had verder wel alle opties die ik erop wilde hebben ( Elekrische kofferklep) :9~ :9~ het dakje is ook best wel lekker omdat je toch wat meer licht in de cabine hebt.

ETH Maxi

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
Afbeeldingslocatie: https://gcdn.pbrd.co/images/nWFFk0hX8APE.jpg
Ook maar mijn Mini delen dan maar.
Middendemper verwijderd
Racechip erin
Racestrepen erop
Ultra-ultra high performance banden erop
Sinds november 2020, komen vast meer mods op, wel zoveel mogelijk met OEM look

• Inverted_World
Inverted_World schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:04:
Tof dat er een apart mini topic is!
Zelf toen der tijd ook in het BMW topic terecht gekomen, maar daar gaat het eigenlijk nooit over Mini's. Terecht dat er een eigen topic is nu.

Zelf ook een zwak voor mini's, heerlijke wegligging, een beetje pit en over het algemeen een luxe afwerking. Toegegeven wel eens een klein probleempje, maar dat hoort erbij, niet per se de goedkoopste auto's ooit qua onderhoud.

Zelf een nu 3 jaar in het bezit van een Cooper S uit 2008. Heerlijke auto, samen met vriendin op vakantie, panorama dak open, muziekje aan leuke routes rijden :).

Toegeven vind ik het zo leuk rijden dat ik ergens verwacht in de toekomst voor een 5-deurs Cooper S te gaan. :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inmiddels deze Cooper S 2 maandjes terug verkocht.
Met pijn in m'n hart, maar vanwege gezinsuitbreiding was het niet meer te doen. Dat was een vakantie al niet, laat staan met baby.

Overwogen naar een Clubman over te stappen, maar toch voor een Volvo V40 automaat uit 2017 (facelift) gegaan, na een testrit.

Ondanks ik het super fijn en lekker vond rijden, voelt de volvo wel een factor 10 meer solide aan. :P

Maar ik blijf verlekkerd kijken naar die mini's. :)

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
Ik heb een 2019 5-deurs Cooper en wij gaan ook naar iets anders kijken wegens een gezinsstart.

Xbox Live: Springbok NL

• koelebobes

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

andyy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:45:
[Afbeelding]
Ook maar mijn Mini delen dan maar.
Middendemper verwijderd
Racechip erin
Racestrepen erop
Ultra-ultra high performance banden erop
Sinds november 2020, komen vast meer mods op, wel zoveel mogelijk met OEM look
Heel gaaf! Ik heb zelf gekeken naar een R56 maar de motorproblemen van de N14-N18 stonden mij teveel tegen. Een vriend van mij heeft nu een Coupe gekocht en toen ik daar een stukje in mocht rijden dacht ik .... Nou het rijdt eigenlijk best wel prima. Hij is vlot, schakelt lekker en ligt goed op de weg. Hoeveel PK heb je door de "racechip" module? Ik laat mijn mini's eigenlijk exclusief door Beek in Den Haag tunen

ETH Maxi

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-04 12:42
koelebobes schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:24:
[...]

Heel gaaf! Ik heb zelf gekeken naar een R56 maar de motorproblemen van de N14-N18 stonden mij teveel tegen. Een vriend van mij heeft nu een Coupe gekocht en toen ik daar een stukje in mocht rijden dacht ik .... Nou het rijdt eigenlijk best wel prima. Hij is vlot, schakelt lekker en ligt goed op de weg. Hoeveel PK heb je door de "racechip" module? Ik laat mijn mini's eigenlijk exclusief door Beek in Den Haag tunen
21 pk extra voor 140 euro, 205 in totaal dus. Heb bewust voor een mini gekozen met N18 motor, volgens internet zijn deze het minst onbetrouwbaar. Heb er zelf nog niet veel mee gehad, alleen de spanrol voor de waterpomp laten vervangen en de poelie van de waterpomp. Die was uitgedroogd dus maakte wat herrie.
Verbruikt echter wel wat olie, 1 liter op 2-3 duizend kilometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:37
Zit te kijken naar een cooper s uit 2010/2011. Hoor wel veel “slechte verhalen” over de motor en ander ellendig duur onderhoud. Dit weerhoud me een beetje om ook echt over te gaan tot testen/aanschaf. Hebben jullie mini eigenaren misschien wat tips? Namelijk nog nooit een mini gehad/gereden, maar vind ze zo gaaf

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
Heb sinds vandaag een Mini Cooper countryman in bezit uit 2022. Het is een automaat.
De handrem is een knopje in het midden. Deze heb ik aangezet, maar nu blijft deze branden ook al is de auto uit. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

champion16 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 18:56:
Heb sinds vandaag een Mini Cooper countryman in bezit uit 2022. Het is een automaat.
De handrem is een knopje in het midden. Deze heb ik aangezet, maar nu blijft deze branden ook al is de auto uit. Is dit normaal?
Ik gebruik mijn handrem nooit (gaat automatisch?) maar lijkt me niet meer dan normaal dat er een permanente indicatie is van dat die in gebruik is nu je m ingeschakeld hebt, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 18:49
Een automaat zet je toch in P en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springbokkie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08-01 19:42
TheBrut3 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:42:
Een automaat zet je toch in P en klaar?
Ja, maar een handrem is dan nog steeds verplicht om als het nodig is een noodstop te kunnen maken. Tijdens het rijden kan je niet even wisselen van D naar P.

Xbox Live: Springbok NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Laatst online: 10-05 20:22

ScreamGT

joejoe

Iemand een idee of het mogelijk is navigatie zicht in 3D te zetten i.p.v. 2D? In principe voldoet het heads up display voor mij voldoende, maar mevrouw wil -mits mogelijk- dit graag anders hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:47

CasGas

.

Iemand die nog een goede tuner weet voor een mini in het oosten van het land?

Met mijn VAG auto's weet ik wel waar ik heen ga (JD in Lochem) maar voor een mini.. geen idee.. Ik zie wel goede verhalen van een toko in Den Haag, maar ik zoek toch wel iets wat dichterbij zit..

iemand?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• ScreamGT
  • Laatst online: 10-05 20:22

ScreamGT

joejoe

Beek Auto Racing in Den Haag is een bekende “mini” tuner. Zie je ook vaak in columns en video’s van Autoweek voorbijkomen.

Ietsje dichterbij (Harderwijk) zit AP tuning, ook wel een bekende zaak.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:15
Hey een mini topic!

Ik heb sinds kort een Mini Cooper Clubman S uit 2011. Een R55 model.

Reed hiervoor een Volvo S60 D5 Geartronic uit 2007, maar die stond sinds Corona en de hele thuiswerk beweging meer stil dan dat ik er mee reed. Dus de diesel moest er uit en een leuke benzine auto er voor terug.

Aanvankelijk zocht ik naar een leuke Giulietta 1.4 MA of een QV, maar kon niet echt slagen. Voor de 1.4 wilde ik perse een versie met dubbele uitlaten en de Brembo remmen en voor de QV moest het een frisse zijn, maar wel wat ouder bouwjaar zou dat worden. Dit bleek best lastig.

Per toeval stuitte ik op de Mini Clubman en het model heeft me altijd wel aangetrokken. Echter kende ik verder weinig over deze auto's en de techniek. Langzamerhand wat meer info hierover vergaard vanaf het web. De horrorverhalen houden er niet over op. Zo zijn de bouwjaren 2007 tot 2010 regelrechte rampenbakken en tussen 2010 en 2014 is het niet heel veel beter geworden aldus het web. Wel is duidelijk gedocumenteerd wat de zwakke punten zijn en veelal is dat van de buitenkant goed te zien. In feite zit er de beruchte THP motor in die door Mini/BMW is omgedoopt tot N14/N18 voor in de Mini en N13 voor in de BMW.

Het begint uiteraard met het olieverbruik. Dit kan liggen aan dichtgekoekte olieschraapveren. Die zijn namelijk van 'plastic' met een metalen coating en hebben niet echt een goede druk op de cilinderwand wegens emissies. Vroeg of laat zitten ze allemaal dicht. Enige wat er nog tegen kan helpen is echt regelmatig je olie vervangen. En niet 15.000km blijven rijden tussen beurten. Klephoedjes verharden waardoor er olie via de inlaatkleppen de motor in lekt. De bekende blauwe walm bij gas geven na een tijdje stationair draaien. En al laatste de carterontluchting. Als die defect raakt gaat de motor ook overmatig olie gebruiken. Helaas zit dit geïntegreerd in de kleppendeksel en moet je dus compleet vervangen indien nodig.

Dan heb je de distributieketting. Dit is niet mini specifiek maar voor heeeeel veel automerken een issue. Zodra deze gaat klapperen bij koude start direct vervangen. Zogeheten 'death rattle'.

De inlaat vooral op de eerdere versies van deze motor die koeken met 50.000 soms al helemaal dicht.

En als laatst worden deze motoren geplaagd door olie en koelvloeistof lekkages omdat nagenoeg alles van plastic is.

Enfin, zoek op 1.6 THP issues en je wordt getrakteerd op een waterval van issues.

En toch heb ik zo'n Mini gekocht :LOL:.

De auto is van 2011, had net 127.000km gedraaid en ziet er van binnen uit als nieuw. Mist alleen stoelverwarming en parkeersensoren, maar kan ik mee leven.

Mijne heeft de N18 motor. De laatste versie die BMW destijds in deze Mini heeft gehangen. Standaard met 184pk en 270nm.

Auto voelt echt snel aan dus ik kan me goed verstellen hoe deze wagens destijds werden ontvangen. Stuurt strak, geen gekraak of gebonk. Wel wat interieur kraakjes door dat rare halve deurtje en rolgeluid is ook wel aanwezig wegens matige isolatie. Ik ben dan ook een Volvo gewend.

Geen olie walm uit de uitlaat bij gasgeven na stationair, geen lekkages rondom de motor te vinden en 0 foutmeldingen. Met de OBD reader kon ik zien dat de auto al bijna 30.000km zonder enige foutmelding rondreed dus ik durfde het wel aan.

En wat ik niet wist is dat in de Sport stand de uitlaat dos ploft en roffelt bij gas los. Dit schijnt standaard af fabriek zo zijn uitgevoerd. Zou Mini die trend hebben gestart met al die Pops & Bangs tuning??;)

Zo stond ie er eerst bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgfxHsmEONvwydEEk_DzCK_B-Zw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RNl4kfqZMBxDYlcPoKgf7z83.jpg?f=fotoalbum_large

Bij thuiskomst een paar preventieve zaken gedaan. Olie en filter beurt. Geen idee wat er inzat namelijk. Van binnen en van buiten helemaal schoongemaakt. Zagen toch een drupje olie onder de versnellingsbak hangen, dus mogelijk een keerring die zweet. Geen paniek dusver.

Vervolgens heb ik de chromen accenten bij de grill en koplamp vervangen voor zwarte exemplaren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_7GFq7jjVztct5jff6CvloyJPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axwNTca84uM04DlIeyZ4HzDW.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat de auto fris en sterk aanvoelt me wat laten informeren over een tune. Uiteindelijk bij MiniSpeed.eu uitgekomen. Op papier zou die nu een 215pk en 315nm moeten hebben. Auto voelt wel een stuk sneller, zeker op de snelweg. De centrale snelheidsmeter midden op het dashboard die speert er vandoor!

Omdat de inlaatbuis van filter naar turbo een verlijmde vertakking heeft op het originele deel en deze gescheurd bleek ook die vervangen. Ik wilde een zwarte, maar bij aankomst minispeed was deze net verkocht. Dus maar gekozen voor een blauwe. Alles onder de kap mooi fris nu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQ_U4Rx6W4GnV_10ihA4uw51S1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxqlMLFP9ZSfbMgM2P7ATF28.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels een kleine 3500km gereden en ook de mijne lust wel een slokje olie. En daar had ik al rekening mee gehouden. Zou naief zijn om te denken dat ik de enige THP motor zou hebben die geen olie verbruikt.

Als de ketting begint te ratelen dan doe ik direct de klephoedjes meenemen. Scheelt altijd iets. Olieschraapveren is echt een flinke operatie. Dan kan je beter een revisie blok nemen waarbij 3-delige olieveren zijn gemonteerd.

Als laatste heb ik nog JCW uitlaattips gemonteerd. De standaard pijpjes doen net wat iel aan dus mooie optische aanpassing vind ik zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6-jUJFL4Zi5ZFpAiF9uJfCOpr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yv0V0NVMQJikxFUgKgNSvH8H.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heb ik geen plannen met de auto behalve onderhoud en heel misschien een setje velgen als ie me betrouwbaar blijkt te zijn.

Als de motor besluit belly up te gaan dan komt er een revisie blok in. Kaal blok kost rond de 2500,-. En dan moet je alle aanschroef delen overzetten van de oude motor. Gelukkig hebben we zelf de ruimte om dat te kunnen doen mocht dat nodig zijn, maar ik ga er niet vanuit.

En nog een paar foto's ter afsluiting:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4Ert7dPceaJzvgh2eKpwDzPtAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcWKrGuPDk3tSF2PB1a16uDg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_7GFq7jjVztct5jff6CvloyJPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axwNTca84uM04DlIeyZ4HzDW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjjESCITPQhe8_g0vUyZKlU1YsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngFe3Kx4xEyo4DsDNuO1HG8E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yi9bGjm1j-rUUfj9DQwONyITggA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQm61xqW2aoiInFCSGynwrWP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0VXMsBA3p9hFctdiwTF7yH5pKDE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ze9Thf8RL4ypkOBO5ODW2qzR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Geen andere Mini rijders hier meer bijgekomen? Ben wel benieuwd naar de ervaringen van mede Mini bezitters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-02 15:27
Hallo

Ik heb van het weekend een Mini One 1.6 Business aangeschaft voor de vrouw des Huizes.
bouwjaar 2012
Zijn er blij mee maar er zit navigatie in die niet up to date is, zou deze nog up to date gemaakt kunnen worden???

Weten jullie dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJncHmd399De4tda-lFOWJQ1mCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iw09HoOALcVUzLbLp3J6MKji.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVpjhm8VxkwPi7qv47hr4NcSO2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmqYwYxNaf2mTyuOgMOLg9Vz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Lekker zwart!

Er zijn wel sites die updates verkopen op stick of SD, maar ik gebruik die gewoon op mijn telefoon. Vind ik persoonlijk toch gewoon makkelijker. En is altijd up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
fz1971 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:42:
Hallo

Ik heb van het weekend een Mini One 1.6 Business aangeschaft voor de vrouw des Huizes.
bouwjaar 2012
Zijn er blij mee maar er zit navigatie in die niet up to date is, zou deze nog up to date gemaakt kunnen worden???

Weten jullie dat?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuke wagen! Ik zou persoonlijk of gewoon een smartphone aansluiten in een houdertje. Of Android Auto of iets dergelijks inbouwen, wat wat lastiger is, maar hem wel moderniseert.

Lastige is dat de navigatie etc echt flink oud is. Volgens mij zat diezelfde in mijn 2007 model, voelde ook traag en eigenlijk onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
dat zou de volgende staap mss kunnen zijn maar wil eerst dit proberen om te updaten.
Zo;n nieuw Auto Android of Carplay laten instaleren ben je zo weer 600 euro verder.

ps
Welke mobiel houder gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
fz1971 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:39:
dat zou de volgende staap mss kunnen zijn maar wil eerst dit proberen om te updaten.
Zo;n nieuw Auto Android of Carplay laten instaleren ben je zo weer 600 euro verder.

ps
Welke mobiel houder gebruiken jullie?
Klopt het dat mijn vroegere mini hetzelfde dashboard heeft?
Dan gebruikte ik toen deze geloof ik:
https://www.broditcenter....gled-met-handschoenenkast

Werkte redelijk goed, in ieder geval nog wel mooi weg gewerkt. Enig nadeel dat de locatie niet geweldig was, maar er zijn weinig elegantere opties.

Nog wel even de juiste 'houder' erbij kopen, zijn verschillende opzetstukken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Je hebt ook beugels die je achter je stuur monteert.

bijv https://www.amazon.nl/Hei...rtible/dp/B07T5CDYBW?th=1

op Ali ook genoeg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
JipJapGoedje schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:49:
Je hebt ook beugels die je achter je stuur monteert.

bijv https://www.amazon.nl/Hei...rtible/dp/B07T5CDYBW?th=1

op Ali ook genoeg te vinden.
Ja idd die heb ik vaker voorbij zien komen. Denk dat dat mss de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
Ik heb gisteren de navigatie 2012 geüpdatet naar 2024 via een site die in een online omgeving de update doorstuurt tegen betaling. Na 1,5 uur stond de update naar 2024 erop.
Maar wat blijkt nu geeft de navigatie aan dat ik mij begeeft in hartje Munchen maar sta gewoon in Nederland.
Dus als ik een route wilt ingeven geeft hij als begin locatie Munchen aan.
Bij de oude versie 2012 werkte de locatie bepaling vd auto perfect. Dus ik neem aan dat de GPS antenne in orde is.
Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
mailtje naar de site waar je hem hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
Ja al gedaan en deze zegt dat waarschijnlijk de GPS antenne stuk is , want dat is een veel voorkomend probleem bij de Mini blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Maar het werkte voor de update wel toch? Toch wel weer erg toevallig ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fz1971
Nou alles werkt gewoon weer gelukkig. Denk dat hij even zichzelf diende te resetten ofzo. Dag erna kwam de juiste locatie weer in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
Ik heb het ook wel een paar keer gehad met mijn Mini (2019) dat-ie helemaal de waps kwijt was met locatie. De volgende dag werkte het weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 19:39
Nu onze Starlet P8 uit 1995 na jarenlange trouwe dienst aan zijn laatste adem is begonnen gaan we hem inruilen naar ik denk een Mini Cooper Clubman! Wonend in Amsterdam doen we bijna alles op de fiets en we gebruiken de auto dan ook vooral voor weekendjes weg, familiebezoeken en bezoekjes aan de bouwmarkt vooral. We kijken vooral naar de Clubman omdat we het fijn vinden om veel bagageruimte te hebben. Wat erg handig is omdat we altijd wel aan het verbouwen zijn :)

Hebben jullie tips voor een goede occassion? We hebben een budget van ongeveer 7500 euro en vandaar dat zit te kijken naar een R55. Prachtige auto en genoeg aanbod.

Maar waar op te letten? Ik zie veel modellen met veel opties, met een KM-stand van 200.000+-
Dat klinkt mij als veel in de oren, wat kan betekenen snel veel kosten qua onderhoud en reparaties. Dus ik neig naar modellen naar een KM-stand van rond de 150.000? en dan wat minder opties?

Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Veel bagageruimte is relatief. Want dan zul je eigenlijk permanent de bank plat moeten doen. Dan heb je wel redelijk wat ruimte tov van een normale Mini.

Opties maakt eigenlijk niet zoveel uit qua betrouwbaarheid, want over het algemeen staan ze niet als zo heel betrouwbaar bekend. Je hebt wel zat keus want ze zijn in zoveel verschillende samenstellingen en kleuren verkocht dat er altijd wel iets bij zit wat je zoekt.

Waar op letten?

- rammelende distributie ketting bij koude start, zo ja direct (laten) vervangen of laten staan.

- Olie lekkages die op verschillende plekken kunnen ontstaan bij de aanbouwdelen van het motor blok, (Oliefilterhuis en turbo).

- Koelvoeistof lekkages. Alles is van plastic en staat er om bekend om scheurtjes te ontwikkelen en hiermee dus KVS te lekken. (thermostaat, cross over pijp) De lekkages van olie of KVS kun je eenvoudig onder de motorkap of aan de onderzijde aan de motor zien.

- Bij het panoramadak letten op verstopte afvoer. Hierdoor loopt er water in je interieur links/rechts voorin bij de voeten. Hier zitten verschillende elektra modules die delen van de auto besturen zoals lichten, ramen, deuren.

- Motoren lusten graag een slok olie. Het maakt niet uit of je een S of een non-S hebt. het is eerder regel dan uitzondering dat ze een liter per paar duizend KM lusten.

Bij 1 of meerdere reparaties kan het al snel in de papieren lopen omdat je nagenoeg nergens bij kunt.

Waarom rij ik een Mini als je bovenstaand leest? Het is een eigenzinnig gestylde auto, ruim van binnen ondanks zijn geringe buitenmaten. En ik ben er niet vies van om te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
JipJapGoedje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:25:
Veel bagageruimte is relatief. Want dan zul je eigenlijk permanent de bank plat moeten doen. Dan heb je wel redelijk wat ruimte tov van een normale Mini.

Opties maakt eigenlijk niet zoveel uit qua betrouwbaarheid, want over het algemeen staan ze niet als zo heel betrouwbaar bekend. Je hebt wel zat keus want ze zijn in zoveel verschillende samenstellingen en kleuren verkocht dat er altijd wel iets bij zit wat je zoekt.

Waar op letten?

- rammelende distributie ketting bij koude start, zo ja direct (laten) vervangen of laten staan.

- Olie lekkages die op verschillende plekken kunnen ontstaan bij de aanbouwdelen van het motor blok, (Oliefilterhuis en turbo).

- Koelvoeistof lekkages. Alles is van plastic en staat er om bekend om scheurtjes te ontwikkelen en hiermee dus KVS te lekken. (thermostaat, cross over pijp) De lekkages van olie of KVS kun je eenvoudig onder de motorkap of aan de onderzijde aan de motor zien.

- Bij het panoramadak letten op verstopte afvoer. Hierdoor loopt er water in je interieur links/rechts voorin bij de voeten. Hier zitten verschillende elektra modules die delen van de auto besturen zoals lichten, ramen, deuren.

- Motoren lusten graag een slok olie. Het maakt niet uit of je een S of een non-S hebt. het is eerder regel dan uitzondering dat ze een liter per paar duizend KM lusten.

Bij 1 of meerdere reparaties kan het al snel in de papieren lopen omdat je nagenoeg nergens bij kunt.

Waarom rij ik een Mini als je bovenstaand leest? Het is een eigenzinnig gestylde auto, ruim van binnen ondanks zijn geringe buitenmaten. En ik ben er niet vies van om te sleutelen.
Dank voor je review! Wat je schrijft lees ik ook op andere fora. Het lijkt mij ook echt serieus een leuke auto om mee te rijden! En ook zelf sleutelen ben ik niet vies van. Zo heb ik de Starlet tot op heden ook op weg weten te houden.

Het N14 blok schijnt wel wat gevoeliger te zijn voor storingen. Liever een N18 maar dat ga het niet redden met 7500 euro ben ik bang. Dan moe tje een model >2013 hebben geloof ik, of de F54 hebben. Maar om toch wat zekerheid te hebben probeer ik wel een exemplaar te vinden met goed ingevulde onderhoudsboekjes en het liefst dealeronderhouden en bij een OK autobedrijf (die wat waarborgen heeft).

Zie ook veel import auto's tussen het aanbod staan. Dat kan an sich geen kwaad maar het geeft niet echt een lekker gevoel. Wat denken jullie?

Oh ja, en ik zoek nu specifiek op een automaat. Mijn vriendin heeft het niet zo op auto rijden en al helemaal niet op een schakelbak. Moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind een automaat. Het maakt het aanbod echter wel kleiner... En ik kan niet zoveel vinden over issues met een automaat bij de R55. Of ze geven niet echt problemen... Of, ze komen relatief vrij weinig voor?

Deze bijvoorbeeld, Mini Mini Clubman 1.6 Cooper S Navi/ BLT/ Xenon/ 170 PK

[ Voor 6% gewijzigd door webber87 op 29-07-2024 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
webber87 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:09:
[...]

Dank voor je review! Wat je schrijft lees ik ook op andere fora. Het lijkt mij ook echt serieus een leuke auto om mee te rijden! En ook zelf sleutelen ben ik niet vies van. Zo heb ik de Starlet tot op heden ook op weg weten te houden.

Het N14 blok schijnt wel wat gevoeliger te zijn voor storingen. Liever een N18 maar dat ga het niet redden met 7500 euro ben ik bang. Dan moe tje een model >2013 hebben geloof ik, of de F54 hebben. Maar om toch wat zekerheid te hebben probeer ik wel een exemplaar te vinden met goed ingevulde onderhoudsboekjes en het liefst dealeronderhouden en bij een OK autobedrijf (die wat waarborgen heeft).

Zie ook veel import auto's tussen het aanbod staan. Dat kan an sich geen kwaad maar het geeft niet echt een lekker gevoel. Wat denken jullie?

Oh ja, en ik zoek nu specifiek op een automaat. Mijn vriendin heeft het niet zo op auto rijden en al helemaal niet op een schakelbak. Moet zeggen dat ik het ook heerlijk vind een automaat. Het maakt het aanbod echter wel kleiner... En ik kan niet zoveel vinden over issues met een automaat bij de R55. Of ze geven niet echt problemen... Of, ze komen relatief vrij weinig voor?

De automaatbakken ben ik niet bekend mee eerlijk gezegd.

De N18 is wel iets beter dan de N14, dan hebben we het dus wel over de S modellen, anders zit je aan de N12 of de N16 zonder turbo. De N18 is er vanaf medio 2010 geloof ik. Je kan het aan het kleppendeksel zien.

Echter is het ook weer niet zoooo wereldschokkend qua verschil, intern zijn ze bijvoorbeeld exact hetzelfde. De N14 heeft een PCV systeem wat erg kwetsbaar is. Beste is hele kleppendeksel dan vervangen door OEM. Dit is 1 van de redenen dat ze zoveel olie lusten op de olieschraapveren na. Is op Google genoeg over te vinden. Al dat gezwets over oil catch cans is weggegooid geld. Dat doet echt niks.

Blijft naast de dingen die al genoemd zijn de hogedruk brandstofpomp over.

Vind je 1 waarvan die en de ketting recent is vervangen dan is dat een mooie meevaller.

Ze zijn wel met redelijke aantallen met automaat verkocht dus er zit voor je budget vast wat tussen. Houd wel een aardig budget achter de hand voor reparaties. Stel dat de Hogedruk pomp aan het eind zit, dan kost die dik 1000,- euro en dan moet ie er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
JipJapGoedje schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:47:
[...]

De automaatbakken ben ik niet bekend mee eerlijk gezegd.

De N18 is wel iets beter dan de N14, dan hebben we het dus wel over de S modellen, anders zit je aan de N12 of de N16 zonder turbo. De N18 is er vanaf medio 2010 geloof ik. Je kan het aan het kleppendeksel zien.

Echter is het ook weer niet zoooo wereldschokkend qua verschil, intern zijn ze bijvoorbeeld exact hetzelfde. De N14 heeft een PCV systeem wat erg kwetsbaar is. Beste is hele kleppendeksel dan vervangen door OEM. Dit is 1 van de redenen dat ze zoveel olie lusten op de olieschraapveren na. Is op Google genoeg over te vinden. Al dat gezwets over oil catch cans is weggegooid geld. Dat doet echt niks.

Blijft naast de dingen die al genoemd zijn de hogedruk brandstofpomp over.

Vind je 1 waarvan die en de ketting recent is vervangen dan is dat een mooie meevaller.

Ze zijn wel met redelijke aantallen met automaat verkocht dus er zit voor je budget vast wat tussen. Houd wel een aardig budget achter de hand voor reparaties. Stel dat de Hogedruk pomp aan het eind zit, dan kost die dik 1000,- euro en dan moet ie er nog in.
Dank. Neem de informatie mee en hopelijk vind ik een mooi en goed model binnenkort. Twijfel wel een beetje of ik wel voor de S-variant moet gaan... Het is natuurlijk leuker rijden en het past ook goed bij de auto. Wat pit. Aan de andere kant, het is wel weer een aandachtspuntje, ze zijn naar wat ik zo lees gevoelig(er) voor storingen/pech wat misschien weer kan zorgen voor extra hoge kosten...

Of valt het wel mee? Wat extra kosten ben ik natuurlijk wel bereidt om te betalen. Je krijgt er ook een hoop lol voor terug.. 170PK maar liefst, maar niet tegen elke prijs ;)

Binnenkort maar eens een proefrit maken in beide versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ik denk dat dat wel meevalt. Verbruik is ook een ding natuurlijk wat je in ogenschouw moet nemen.

Heb zelf een Clubman S met de N18 en op papier 215pk. Ik rij regelmatig korte stukjes en 1-2x per week een wat langer stuk. Rij gemiddeld 1:14. Dus dat is best heel aardig.

Qua onderhoud/storing doet de S tegen de non S niet zoveel onder. Op de N14 heb je vanos op 1 nokkenas. met de N18 op beide. Voor de rest hebben ze haast allemaal dezelfde onderdelen op de turbo en verwante zaken na.

Neem iig een N16 als je voor de non turbo gaat.

Oh wat ik nog vergeten ben is koolstofopbouw wat de inlaat dicht koekt. Dat is helaas niet te voorkomen en eigenlijk ook haast niet visueel te inspecteren zonder de inlaat er af te halen. En dan kan je net zo goed dat laten reinigen. Alle N-motoren hebben hier last van in de MINI. En is ook niet specifiek een MINI issue, maar geldt voor alle direct ingespoten motoren. Sommige zijn er gevoeliger voor dan anderen, maar is een producteigenschap van een direct ingespoten motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
Dank je wel! Heel fijn deze informatie. Om de verschillende modellen makkelijker te kunnen onderscheiden en daarop te kunnen zoeken heb ik even een tabelletje in elkaar gezet. Misschien ook handig voor toekomstige kopers.

Probeer met wat filters op Gaspedaal een mooie match te vinden. Binnenkort eerst in de buurt maar eens een testrit maken om de auto te 'voelen' en het verschil eens te ondervinden tussen een normale en de S(port) variant. Vervolgens kunnen we dan een keer verder van huis (woon zelf in Amsterdam) om een juweeltje te bekijken. Denk dat ik wel wat extra ga letten op onderhoudshistorie (boekjes/dealer). En zal even wat filmpjes kijken om de mankementen tijdens een proefrit te kunnen horen en/of zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27uMjkszesqUOqjqIy7IwLCZG2s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0TZoEDIv0Hk5lcO0xWIO5iVW.png?f=user_large

@JipJapGoedje Jij hebt nog plezier van je Clubman? Waarom ben jij eigenlijk specifiek voor de Clubman gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
Ja dat is een goed lijstje. Echter de diesels zijn allen met turbo uitgevoerd. In de tussen jaren van de modelwissels kan je zowel een N14 als een N18 aantreffen onder de kap. Aan het kleppendeksel kan je zien welke dat is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRFMCLkJiga-OURnYCniUFzzdh4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oMdXGmybm7iCbXd4i4BnBKxv.png?f=user_large

Ik had hiervoor een grote diesel (Volvo S60) en wilde een wat kleiner en sportieve auto. Ook omdat ik de km's niet meer rij om een diesel te rijden. Tis beetje bij toeval dat ik een Clubman tegenkwam eigenlijk. Was naar Giulietta's aan het kijken, maar kon geen vinden naar mijn smaak. Een Clubman vind ik mooier dan een normale MINI.

Heb veel plezier met het rijden. Uiteraard is het naar hedendaagse maatstaven geen snelle auto meer met al dat EV geweld, maar voor mij is het echt een rappe bak. De sportstand is leuk, zit af fabriek een leuke roffel dan in en het rommelt wat meer uit de uitlaat met wat plofjes en knallen als die goed heet is. Is geen pops&bangs tune, maar af fabriek zo. Staat zelfs in de gebruikshandleiding. Je moet er van houden, maar ik vind het leuk om af en toe die knop te gebruiken. Verder stuurt het strak en toch comfortabel genoeg. Bij mij zit er een groot beeldscherm in dus dat oogt ook wel mooi, navi is wel van 2011 dus heb je niks aan. Telefoon is via bluetooth te koppelen en werkt echt top. Ook kan de binnenverlichting/sfeerverlichting in 15 of 20 verschillende kleuren ingesteld worden. Zit in de deurpanelen, deurgrepen, B-stijl en 2 ledjes die van het dak naar beneden schijnen bij de bedieningen. Weet niet of dit voor alle bouwjaren zo is overigens.

De vorige eigenaar was daadwerkelijk een wat ouder echtpaar, heb ze namelijk gesproken. Die hadden ook graag een hond achterin. Heeft me wat uurtje schoonmaak gekost, maar is weer spik en span. Auto lustte ook aardig wat olie, meer dan ik had verwacht. Er zat generieke 5w30 garage olie in. Heb ik vervangen door een goede 5w40 olie met alvorens een olie spoeling van het motorblok. Olieverbruik is een stuk minder nu. En heb er verder geen issue mee gehad nog.

Er zijn 3 punten die ik negatieve zin kan opnoemen met het rijden van de Clubman.
1: De stoelzittingen zijn te kort. Ik ben namelijk 1,95 lang. Ik heb daarom de stoelrails aan de voorzijde paar centimeter opgehoogd zodat ik betere ondersteuning heb voor mijn bovenbenen. Binnenruimte zat trouwens.
2: Door mijn lengte kijk ik tegen de achteruitkijkspiegel aan en deze neemt bijna het hele rechter zichtveld weg bij de voorruit. Moet er dus vaak omheen of onderdoor kijken. Vervelend maar je leert er mee leven.
3: Rijgeluid is erg aanwezig. Het is bij lange na geen stille auto op de snelweg. Rol-, rij- en windgeluiden hoor je duidelijk. Er zijn dus comfortabele auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
webber87 schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:09:
[...]

Die automaat is eigenlijk het enige relatief betrouwbare aan de MINI. Maar ik zou met 7500 euro vooral even goed nadenken of je dan ook nog geld hebt voor onderhoud. Een MINI is gek op onderhoud. Met die auto uit je linkje moet je ook wel zeker weten of de ketting al gedaan is. Dat grapje kost je ongeveer 800 euro, klepseals is ook een ding, dat kost ook iets van 700 euro. Hogedrukbranstofpomp zag ik ook al in de berichten voorbij komen, die kon je eerst voordelig ophalen bij Peugeot, ook dat is voorbij. Revisie is ook een optie, dan ben je voor onder de 500 euro klaar. Uiteindelijk gaat het maar om een paar rubbers die verdrogen en daardoor de werking slecht is. Maar BMW/PSA vinden het geen revisie-onderdeel, dus dan maar mensen opzadelen met hoge kosten voor een hele nieuwe.

[ Voor 9% gewijzigd door ConZito op 05-08-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
ConZito schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Die automaat is eigenlijk het enige relatief betrouwbare aan de MINI. Maar ik zou met 7500 euro vooral even goed nadenken of je dan ook nog geld hebt voor onderhoud. Een MINI is gek op onderhoud. Met die auto uit je linkje moet je ook wel zeker weten of de ketting al gedaan is. Dat grapje kost je ongeveer 800 euro, klepseals is ook een ding, dat kost ook iets van 700 euro. Hogedrukbranstofpomp zag ik ook al in de berichten voorbij komen, die kon je eerst voordelig ophalen bij Peugeot, ook dat is voorbij. Revisie is ook een optie, dan ben je voor onder de 500 euro klaar. Uiteindelijk gaat het maar om een paar rubbers die verdrogen en daardoor de werking slecht is. Maar BMW/PSA vinden het geen revisie-onderdeel, dus dan maar mensen opzadelen met hoge kosten voor een hele nieuwe.
Ja voor die hogedrukpomp heb ik al verschillende youtube fimpjes gezien. Opzich lijkt de reparatie niet heel lastig, maar om de juiste onderdelen er voor te vinden lijkt me lastiger. Kan nergens eigenlijk een lijstje vinden met de juiste artikelnummers/maten.

De pomp in de latere bouwjaren < 2011 is beter, maar die past niet op een >2011.

Het is gewoon een THP blok, en daar is echt zoveel over geschreven. Genoeg leesvoer te vinden :+
Pagina: 1 2 Laatste