Nee, de laadpaal vertelt enkel aan de auto met een signaal hoe snel de auto mag opladen. De auto bepaald hoe snel hij laad.Just_A_User schreef op maandag 16 februari 2026 @ 22:25:
[...]
Ah, ja want ik zie tijdens rijden niks veranderen. Ik zag wel toen ze hier op de oprit parkeerde, en de auto 'uit' zette, dat ineens alle sensoren geupdate werden.
Maar er is nog niet geladen, en ik dacht dus dat er dan eventueel nog wat bij zou komen, maar niet dus. Naja, pech gehad.
Andere vraag; mijn laadpaal is zakelijk, maar ik ga morgen bellen of ik er toegang toe kan krijgen, want de laadpaal kán beperkt worden heb ik begrepen.
Stel nou dat de auto staat ingesteld op maximaal, dus hier thuis zou dat 11 kW zijn, maar ik zou de laadpaal beperken tot 6 kW, gaat er dan aan de auto iets kapot? Gaat die continue proberen om meer te krijgen terwijl de paal dat dan niet zou toestaan in dat scenario, is dat een issue, op welke manier dan ook?
Als de auto sneller gaat laden dan mag van de laadpaal, dan zal de laadpaal de stroom uitschakelen.
Maar waarom zou je überhaupt de stroom willen beperken? Hogere laadsnelheid = efficiënter
Ik neem aan dat de paal al een load balancer heeft een de stroom beperkt bij hoog verbruik in huis.