Hoi,
Ook wij hebben recent een Mini Cooper SE (2022) gekocht (in Duitsland). Als alles mee zit staat hij volgende week op Nederlands kenteken.
Wij wilden toch weer een tweede auto, liefst elektrisch, na verkoop van mijn hobby autootje. Een Panda 100 HP, een auto die altijd een glimlach op mijn gezicht toverde vanwege het gooi en smijtwerk, lekker hoog in de toeren en niet stuk te krijgen. Wel was een eis dat de auto niet te zwaar zou zijn in verband met de hoge wegenbelasting.
Na een proefrit gemaakt te hebben in een Mini Cooper SE werd de zoektocht gestart. Al snel bleek dat de prijzen in Duitsland lager waren en dus werd er ook over de grens gekeken. Opties die ik wilde hebben; Stuurwiel verwarming, stoelverwarming, panorama dak, parkeersensoren voor, dak en spiegels in afwijkende kleur en de zwarte ringen om de lampen.
Omdat we geen tweede auto moeten hadden we op verschillende websites een zoekopdracht uitstaan. Deze viel mooi binnen het budget en komt van een officiële mini dealer. Dus 2 jaar garantie in Europa.
De auto komt naast onze Mild-hybrid auto, die we voor lange afstanden en vakanties zullen blijven gebruiken. Alles wat elektrisch kan zullen wij ook elektrisch gaan doen.
Een kleine aanpassing die ik mogelijk wil gaan doen is het plaatsen van rally lampjes, deze zijn niet geleverd voor de SE en ben benieuwd naar het effect op de range maar wil het toch gaan proberen. Gelukkig heb ik wat handige vrienden die daar mee willen gaan helpen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Leanderr op 24-04-2025 12:19
]
Mini Cooper SE 2022 - Voldt grannycharger - 19 zonnepanelen - 2x HW PIB - huis verwarmen met airco (Daikin/MHI)