Het grote kleine Mini topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 18:58
Vanmiddag deze melding ontvangen. Samen met de meldingen in het dashboard natuurlijk.
  • Transmissievloeistof vervangen
  • Aandrijving
Over twee weken kunnen we terecht bij de garage. Iemand ervaringen hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO4IynnbKK6N5wM_hd2brBStcfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWI2GD9citGsvuyx87c0P7mm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Nero22 op 20-08-2025 17:24 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:52

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Bij de Mini Countryman Cooper S ( 2019 ) kreeg mijn vrouw dit enige maanden ook bij ongeveer 72K km.
Gewoon afspraak maken en service laten uitvoeren. Je kunt er best 2-3 weken mee doorrijden als je niet teveel rijdt.
Succes

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-10 18:58
964C2 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 21:07:
Bij de Mini Countryman Cooper S ( 2019 ) kreeg mijn vrouw dit enige maanden ook bij ongeveer 72K km.
Gewoon afspraak maken en service laten uitvoeren. Je kunt er best 2-3 weken mee doorrijden als je niet teveel rijdt.
Succes
Super dank! We hebben nu inderdaad een afspraak staan over 2 weken. En ook 78.000 km.

Fijn te lezen dat het niet heel gek is. Mijn vriendin was al boos “omdat ze dit nooit had met haar simpele Aygo.” O-)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 22:02
Mijn dochter heeft een Mini uit 2014 gekocht. Prachtige auto maar mist wat moderne snufjes. Heb een kastje gekocht dat tussen het scherm en de aanstuurunit van het scherm geplaatst wordt en daarmee CarPlay en Android Auto mogelijk gemaakt. Er zat ook een mogelijkheid in voor het aansluiten van een achteruitrijcamera dus dit ook meteen meegenomen met het inbouwen. Was wel een werk om alles uit elkaar te halen en de kabel van achter naar voren te krijgen maar het zit er allemaal netjes in en werkt prima!

Kastje: https://nl.aliexpress.com/item/1005009235821466.html
Camera: https://nl.aliexpress.com/item/1005008252224296.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:48
BigSurf schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:47:
Mijn dochter heeft een Mini uit 2014 gekocht. Prachtige auto maar mist wat moderne snufjes. Heb een kastje gekocht dat tussen het scherm en de aanstuurunit van het scherm geplaatst wordt en daarmee CarPlay en Android Auto mogelijk gemaakt. Er zat ook een mogelijkheid in voor het aansluiten van een achteruitrijcamera dus dit ook meteen meegenomen met het inbouwen. Was wel een werk om alles uit elkaar te halen en de kabel van achter naar voren te krijgen maar het zit er allemaal netjes in en werkt prima!

Kastje: https://nl.aliexpress.com/item/1005009235821466.html
Camera: https://nl.aliexpress.com/item/1005008252224296.html
Schakelt de camera dan ook automatisch in wanneer je de versnelling in z'n achteruit zet?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 22:02
FlowDesign schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:59:
[...]
Schakelt de camera dan ook automatisch in wanneer je de versnelling in z'n achteruit zet?
Ja. Dat werkt zo inderdaad. Er is zelfs een overlay met lijnen die meebeweegt met het stuur. Dit was de beste video die ik kon vinden en gebruikt heb:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Realest
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-09 09:57
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 30-09-2025 07:41 . Reden: Dit mag in V&A (Overig)! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:28

ScreamGT

joejoe

Heeft iemand hier praktijk ervaring met een Countryman SE? Ik ben vooral benieuwd hoe vaak je moet laden met zo een auto, en wat de actieradius gecombineerd is. Laad de auto ook deels op tijdens het rijden?

Momenteel rijdt ze in een Cooper S van eind 2018. Heerlijke auto maar met onze toekomstplannen (kleintje) zijn we een beetje aan het oriënteren naar iets groters. De Countryman S is eventueel ook nog een optie, alhoewel je daar niet heel veel van te koop ziet staan en van de SE wel.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ScreamGT schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:42:
Heeft iemand hier praktijk ervaring met een Countryman SE? Ik ben vooral benieuwd hoe vaak je moet laden met zo een auto, en wat de actieradius gecombineerd is. Laad de auto ook deels op tijdens het rijden?

Momenteel rijdt ze in een Cooper S van eind 2018. Heerlijke auto maar met onze toekomstplannen (kleintje) zijn we een beetje aan het oriënteren naar iets groters. De Countryman S is eventueel ook nog een optie, alhoewel je daar niet heel veel van te koop ziet staan en van de SE wel.
Je doelt denk ik op de oude Countryman SE hybrid? Want de nieuwe Countryman SE is geheel elektrisch en rijdt ongeveer 300 km op een lading bij 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:05:
[...]

Je doelt denk ik op de oude Countryman SE hybrid? Want de nieuwe Countryman SE is geheel elektrisch en rijdt ongeveer 300 km op een lading bij 80%.
Dat is correct ja :) De “hybride” varient. Dat ding is overigens bizar groot, stond er laatst naast.

Ryzen 7800X3D - MSI 4070 Ti Super - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

ScreamGT schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:36:
[...]

Dat is correct ja :) De “hybride” varient. Dat ding is overigens bizar groot, stond er laatst naast.
Klopt, ik zat er een uur geleden nog in :+

De hybride variant kan ik je helaas niet zo veel over vertellen. Ik weet wel dat de elektrische range wat tegenvalt, er is wel een save battery modus. Ik denk dat je daarmee wel de accu wat kan laden tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 13:31
Psycho_Mantis schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Ik vindt 200+ km wel een knappe prestatie met deze auto. Dat is zeker dan wel op green/green+ mode?
Hier komt hij ongeveer 170 km op een lading.
200km+ is zeker een hele prestatie haha!
Hier komt hij ook niet boven de 170km. Ik heb met Bimmercode wat instellingen aangepast (oa. starten in Green -mode). Tevens ook de SoH uitgelezen, die zit op 95%, na 56K km (Mini Cooper SE, aug 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ScreamGT schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 07:42:

Ik was voor m'n vrouw in eerste instantie ook naar de Countryman SE (PHEV) aan het kijken, maar wij gebruiken 'm ook voor onze autovakanties. Dus ik wilde er persé een aanhanger mee kunnen trekken en dat kan niet met de SE. Dat is de hoofdreden dat we een Countryman Cooper S All4 automaat met 47000 km op de teller gekocht hebben (gechiptuned naar 280 pk en 400 Nm 😁) met trekhaak, schuifdak en alle poespas erop, model van eind 2017 (want het model van daarvoor vind ik niet mooi).

Wij hebben 'm zelf in Duitsland gekocht van een particulier voor 21k€. Je kunt eens op mobile.de zoeken of je daar wat kunt vinden.
Ik koop liever zelf in Duitsland dan eentje die door een bedrijf in Nederland geïmporteerd is, want dan weet je minder goed of er misschien mee gerotzooid is.
Als ik in Nederland van een bedrijf zou kopen dan wil ik een oorspronkelijk Nederlandse auto.

Overigens heeft de SE maar 30 km elektrische range en natuurlijk weer meer systemen die kapot kunnen gaan en op de wegenbelasting maakt het allemaal niet zoveel uit. Misschien is de SE wel iets zuiniger qua benzineverbruik, maar kosten hangen natuurlijk ook weer af van of jij op je eigen oprit kunt opladen of openbaar moet opladen. Met zo weinig range zal het verschil ook niet erg dramatisch zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2

964C2

Altijd kiezen voor een Countryman Cooper S met de 2 liter motor van BMW met 192 PK.
Veel beter dan het 3 cylinder 1500 CC motortje in de hybride uitvoering. Die is 2 klassen zwaarder in de belasting en dat is van een klein voordeeltje omgeslagen in een groot nadeel per 2026.
Verder minder bagageruimte door de accu.
Hybride is echt niet wat je wil qua rijplezier .

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

FlowDesign schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:16:
[...]

Ik was voor m'n vrouw in eerste instantie ook naar de Countryman SE (PHEV) aan het kijken, maar wij gebruiken 'm ook voor onze autovakanties. Dus ik wilde er persé een aanhanger mee kunnen trekken en dat kan niet met de SE. Dat is de hoofdreden dat we een Countryman Cooper S All4 automaat met 47000 km op de teller gekocht hebben (gechiptuned naar 280 pk en 400 Nm 😁) met trekhaak, schuifdak en alle poespas erop, model van eind 2017 (want het model van daarvoor vind ik niet mooi).

Wij hebben 'm zelf in Duitsland gekocht van een particulier voor 21k€. Je kunt eens op mobile.de zoeken of je daar wat kunt vinden.
Ik koop liever zelf in Duitsland dan eentje die door een bedrijf in Nederland geïmporteerd is, want dan weet je minder goed of er misschien mee gerotzooid is.
Als ik in Nederland van een bedrijf zou kopen dan wil ik een oorspronkelijk Nederlandse auto.

Overigens heeft de SE maar 30 km elektrische range en natuurlijk weer meer systemen die kapot kunnen gaan en op de wegenbelasting maakt het allemaal niet zoveel uit. Misschien is de SE wel iets zuiniger qua benzineverbruik, maar kosten hangen natuurlijk ook weer af van of jij op je eigen oprit kunt opladen of openbaar moet opladen. Met zo weinig range zal het verschil ook niet erg dramatisch zijn.
Thanks voor de tip! Ik zat zelf ook naar Duitsland te kijken voor een import, staan er redelijk wat te koop. Wat moest jij nog betalen als restbpm als ik vragen mag? Papierwerk valt volgens mij wel mee als ik zo op het internet lees.
964C2 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 09:37:
Altijd kiezen voor een Countryman Cooper S met de 2 liter motor van BMW met 192 PK.
Veel beter dan het 3 cylinder 1500 CC motortje in de hybride uitvoering. Die is 2 klassen zwaarder in de belasting en dat is van een klein voordeeltje omgeslagen in een groot nadeel per 2026.
Verder minder bagageruimte door de accu.
Hybride is echt niet wat je wil qua rijplezier .
Eens! En zelfs dan is die 190PK niet bijzonder veel voor de Countryman. Zelfs in de cooper is het redelijk tammetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ScreamGT schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:29:
[...]

Thanks voor de tip! Ik zat zelf ook naar Duitsland te kijken voor een import, staan er redelijk wat te koop. Wat moest jij nog betalen als restbpm als ik vragen mag? Papierwerk valt volgens mij wel mee als ik zo op het internet lees.

[...]

Eens! En zelfs dan is die 190PK niet bijzonder veel voor de Countryman. Zelfs in de cooper is het redelijk tammetjes.
Mijn vrouw is Duitse dus zij heeft 'm op haar naam met Duits kenteken :)
Er zijn meerdere sites waar je rest BPM kunt berekenen zoals hier:
https://www.vwe.nl/en/car-companies/bpm-calculator-export

Naast BPM ben je nog zo'n 150€ kwijt voor ff langs de RDW en nieuwe kentekenplaten.

Aanrader: Ga naar BR-Performance in Raamsdonkveer om 'm te laten chiptunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:54:
[...]

Mijn vrouw is Duitse dus zij heeft 'm op haar naam met Duits kenteken :)
Er zijn meerdere sites waar je rest BPM kunt berekenen zoals hier:
https://www.vwe.nl/en/car-companies/bpm-calculator-export

Naast BPM ben je nog zo'n 150€ kwijt voor ff langs de RDW en nieuwe kentekenplaten.

Aanrader: Ga naar BR-Performance in Raamsdonkveer om 'm te laten chiptunen :)
Ik hoop wel je vrouw dan ook echt in Duitsland woont en jij er niet in de Mini rijdt.. Ik ben ooit eens thuis opgewacht door de douane/belastingdienst omdat ik regelmatig in de auto van mijn vrouw reed, die ook in Duitsland woonde. Dus ook met een auto met Duits kenteken. Ik had gelukkig geregeld dat ik Nederlandse wegenbelasting + BPM voor die auto betaald had, anders was ik goed de klos geweest. Waarschijnlijk is er een jaloerse buurman geweest die ze getipt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2

964C2

ScreamGT schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:29:
[...]

Eens , maar in ieder geval beter dan de zwakke 1500 CC motor in de hybride met obesitas.
Het is geen Porsche inderdaad.
De JCW met 231 PK is ook nog een optie voor een Countryman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:47:
[...]

Klopt, ik zat er een uur geleden nog in :+

De hybride variant kan ik je helaas niet zo veel over vertellen. Ik weet wel dat de elektrische range wat tegenvalt, er is wel een save battery modus. Ik denk dat je daarmee wel de accu wat kan laden tijdens het rijden.
Ik dacht dat je de accu juist niet actief op kan laden tijdens het rijden behalve met het remmen. Ik dacht dat de elektromotor op de achteras zit en geen directe koppeling met de benzinemotor heeft. Daardoor kan benzinemotor de elektromotor niet aandrijven en daardoor niet de accu opladen. Maar goed, kan zijn dat ik het systeem verkeerd begrepen heb.

Wij hebben uiteindelijk voor een Countryman diesel gekozen, mijn vrouw rijdt behoorlijk veel kilometers en dan is kan diesel wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowDesign
ErnstvV schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:48:
[...]

Ik hoop wel je vrouw dan ook echt in Duitsland woont en jij er niet in de Mini rijdt.. Ik ben ooit eens thuis opgewacht door de douane/belastingdienst omdat ik regelmatig in de auto van mijn vrouw reed, die ook in Duitsland woonde. Dus ook met een auto met Duits kenteken. Ik had gelukkig geregeld dat ik Nederlandse wegenbelasting + BPM voor die auto betaald had, anders was ik goed de klos geweest. Waarschijnlijk is er een jaloerse buurman geweest die ze getipt heeft.
Mijn vrouw heeft een Duits adres indd en ik rijd nooit in de Mini tenzij zij ernaast zit. Ik heb zelf een Mach-E op mijn naam met Nederlands kenteken (wel ook zelf uit Duitsland geïmporteerd).

Eigenlijk is het van de zotte qua Nederlandse wegenbelasting en vrij verkeer van personen en goederen in de EU dat ze überhaupt proberen om je eraan te naaien.

Ik bedoel, als mijn vrouw met mijn Nederlandse auto in Duitsland rijdt is er toch ook geen probleem? Maar andersom in Nederland wel? Vraag mij serieus af of het stand zou houden voor een rechter.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 30-09-2025 17:59 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste