• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:37
coenox schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:18:
Heeft iemand zowel de Ultra als de kleine S25 gehad? Ik heb de Ultra, maar vind hem toch aan de grote kant. Ik snap dat ik er met de S25 kwa camera en batterijduur op achteruit ga, maar ben benieuwd of iemand dit in de praktijk heeft ervaren heeft.
Geen Ultra hier, maar ik heb de kleine S25.

Qua camera's ga je op achteruit, qua de hoofd lens valt dat in mijn ogen nog mee, de ultrawide en vooral de telephoto ga je het echt merken.

Ik zelf heb daar vrede mee, ik maak zelden foto's die ik wil bewaren, dus voor mij is de kwaliteit voldoende.

Qua accuduur ga je ermee achteruit, de vraag is meer hoeveel want dat hangt enorm af van het gebruik.

Wat ik met mijn kleine S25 haal is ruim voldoende voor mij, terwijl ik ook genoeg mensen online zie die al blij zijn als ze met de kleine S25 5 uur aan SoT op 1 dag halen.

Probleem is dat SoT (screen on time) een persoonlijk iets is, het hangt enorm af van je bereik, de apps die je gebruikt, de apps die op je toestel staan en ga zo door.

Ik zit nooit onder 7 uur, ook niet als ik 5G gebruik en dat terwijl ik mijn telefoon zelden onder 40% zie gaan, en nooit onder de 25%.

Maar iedereen z'n gebruik is anders, ja je gaat achteruit met de kleine S25 tegenover de grote S25U (ik zou veel meer uur uit een S25U persen met mijn gebruik).

De vraag is meer of het voor jouw genoeg is, als je denkt dat je met de S25U niet voldoende accuduur haalt dan zal dit met de kleinere S25 alleen erger worden.

Haal je voldoende uit de accu met de S25U, of je hebt vrede mee dat je met kleiner model wat vaker moet laden, dan is de kleine S25 overwegen waard.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:31
Mizgala28 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 00:32:
[...]

Geen Ultra hier, maar ik heb de kleine S25.
…............
Haal je voldoende uit de accu met de S25U, of je hebt vrede mee dat je met kleiner model wat vaker moet laden, dan is de kleine S25 overwegen waard.
Dank voor je heel uitgebreid reactie. Ik had natuurlijk al wat zaken op Youtube en Reddot opgezocht, maar dit is wel wat ik zocht. Ik denk dat uiteindelijk accuduur de bottle neck is. Als ik de accu van de Ultra tot 80% oplaadt, haal ik net het einde van mijn dag niet. Als ik de basis S25 al ga proberen, doe ik dat zonder de Ultra de deur uit te doen. Ik ga het nog eens overdenken. En het blijft een luxe probleem.

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-03 21:22
coenox schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:18:
Heeft iemand zowel de Ultra als de kleine S25 gehad? Ik heb de Ultra, maar vind hem toch aan de grote kant. Ik snap dat ik er met de S25 kwa camera en batterijduur op achteruit ga, maar ben benieuwd of iemand dit in de praktijk heeft ervaren heeft.
Ik had voor de s25 series bewust gekozen voor de s25 en niet voor de ultra. Ik vond mijn voorgaande ultras groot. Omdat de s25 dezelfde soc had, had ik die genomen. Onder andere voor de compactheid. De batterijduur valt mee. 's avonds moet ik wel opladen na gebruik overdag. Daarna had ik allerlei batterijbesparende maatregelen genomen. Sindsdien is de batterij geen ding meer.

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 08:30

GreyGhost

Het is een spook

Sinds de Februari update heb ik last van 2 problemen:

1. Accu laadt niet altijd volledig op, ik moet hem nogmaals inpluggen om hem volledig op te laden. En 1 keer leek de batterij niet vol in de ochtend, maar was dat na opnieuw opstarten wel?

2. 5g en wifi verbinding is minder stabiel, lijken vaker weg te vallen, schakelen tussen vliegtuigmodus aan/ uit lijkt dat dan weer een tijdje te verhelpen.

Hebben hier meer mensen last van?

Edit: ik heb een S25

For I am grey, between the darkness and the light

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:40
GreyGhost schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:17:
Sinds de Februari update heb ik last van 2 problemen:

1. Accu laadt niet altijd volledig op, ik moet hem nogmaals inpluggen om hem volledig op te laden. En 1 keer leek de batterij niet vol in de ochtend, maar was dat na opnieuw opstarten wel?

2. 5g en wifi verbinding is minder stabiel, lijken vaker weg te vallen, schakelen tussen vliegtuigmodus aan/ uit lijkt dat dan weer een tijdje te verhelpen.

Hebben hier meer mensen last van?

Edit: ik heb een S25
Al een andere oplader geprobeert?
De Action heeft een 65 watt oplader met usb-A en usb-C uitgang + een usb-C kabel van 1 meter voor € 14,95.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZtrrV6cgk57DLOaU49GeGa0qOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7mkbQK1KP5PS4SmEKBDJ3R41.jpg?f=fotoalbum_large

Bij inpluggen in mijn S25U krijg ik " Supersnel opladen 2.0 " in beeld en geeft hij aan in een dik uur vol te zijn vanaf <10%.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:40
Of even met een (houten!) tandenstoker het navelpluis uit de USB-poort halen. Zit na een paar maanden een laagje vilt in ;)
Teijgetje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:17:
[...]
Bij inpluggen in mijn S25U krijg ik " Supersnel opladen 2.0 " in beeld en geeft hij aan in een dik uur vol te zijn vanaf <10%.
De officiele oplader van Samsung is ook maar 11 euro als je goed zoekt (25W versie voor de gewone S25)

Daar zou ik meer vertrouwen in hebben qua veiligheid dan eentje van de Action.

PS: @GreyGhost stomme vraag maar heb je niet misschien de batterijbescherming aan? Die laadt hem maar deels op tot de tijd dat je normaal opstaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Llopigat op 23-03-2026 20:48 ]

• Mizgala28
Llopigat schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:47:
[...]

De officiele oplader van Samsung is ook maar 11 euro als je goed zoekt (25W versie voor de gewone S25)

PS: @GreyGhost stomme vraag maar heb je niet misschien de batterijbescherming aan? Die laadt hem maar deels op tot de tijd dat je normaal opstaat.
Hangt enorm af welke lader je bij de Action koopt, een Sitecom vertrouw ik nog eventueel wel, al zou ik eerder een ander merk pakken zoals Anker, Urgeen en ga zo door.

Maar qua "officiële" Samsung lader zou ik oppassen, ik ken mensen die gewoon in Nederland een "officieel" laadblokje van Samsung hebben gekocht, en alles klopt verpakking en product zelf, maar blijken ze achteraf niet origineel te zijn.

Hetzelfde met de 3.5mm dongle, die is nog misschien het meest extreme voorbeeld (en makkelijk na te trekken of je de echte hebt), het is met sommige dingen echt niveautje Apple hoe echt de product en verpakkingen lijken.

Alleen bij Apple flikt men dat met zo'n beetje iedere accessoire, van Samsung heb ik dat alleen gezien met bedrade oordopjes (USB-C), 3,5mm dongles en laadblokjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 23-03-2026 22:10 ]

Mizgala28 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:09:
[...]

Hangt enorm af welke lader je bij de Action koopt, een Sitecom vertrouw ik nog eventueel wel, al zou ik eerder een ander merk pakken zoals Anker, Urgeen en ga zo door.

Maar qua "officiële" Samsung lader zou ik oppassen, ik ken mensen die gewoon in Nederland een "officieel" laadblokje van Samsung hebben gekocht, en alles klopt verpakking en product zelf, maar blijken ze achteraf niet origineel te zijn.
Dat klopt, ik koop ze ook bij officiele winkels. Zelfs bij de mediamarkt ligt hij vaak voor 11 euro in de schappen. En dat is de nieuwe ovale versie (kleiner, GaN techniek, en super low standby verbruik). Maar goed punt, met Samsung is dit echt een megaprobleem.

Je ziet ook heel veel nep samsungs bij https://lygte-info.dk/info/indexUSB%20UK.html en die zijn ook vaak gevaarlijk.

Ik snap ook niet dat Samsung niet gewoon van die kras-QR code stickers maakt om de echtheid te checken. Op al mijn Xiaomi oordopjes zaten die er op. Misschien dat ze niet willen erkennen dat ze een probleem hebben met echtheid (je trekt wel een beetje de aandacht dat het fenomeen bestaat met zo'n sticker).

IKEA komt trouwens wel vaak goed uit de bus met teardowns en veiligheid. En die hebben nu de SJÖSS. 20W voor 2,99 en 65W voor 12,99. Helaas hebben beiden geen USB-PD met PPS waardoor supercharging niet werkt op de Samsungs. Wel fast charging op de gewone S25 maar geen super fast. En ook geen GaN techniek dus wat groter/zwaarder.

Er is ook een 30W versie van 6,99 maar die heb ik nog niet kunnen krijgen (zie hem alleen in Nederland en niet in Spanje). Die heeft wel PPS. Zodra ik die kan krijgen ga ik hem proberen of de super fast werkt. Neem het aan van wel wat het is letterlijk gewoon PPS.

[ Voor 22% gewijzigd door Llopigat op 23-03-2026 22:16 ]

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:39
De maart security patch staat klaar op mijn S25 Ultra. In totaal 568.14 MB. Helaas nog geen One UI 8.5. Die zal vast volgende maand komen ;-).

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:19
Voor de S25 komt nu ook de maart update binnen.

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-04 23:28

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Ik zag gisteren ergens dat in Zuid Korea al support voor AirDrop in Quickshare werd uitgerold voor de S26 serie. Hopelijk snel hier en ook voor de S25 serie.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:08
Mapuck schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:08:
Voor de S25 komt nu ook de maart update binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjE9NLfZxwUycfsnUXfNYdll95w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkqI3OXAU6ULe8UU0tpDY2iK.jpg?f=fotoalbum_large

• Teijgetje
Llopigat schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Tja, 25 Watt is natuurlijk geen 65 Watt, en een compatibel snellaadkabel van een meter krijg je er vast ook niet bij?
Enige wat overeenkomt is denk ik dat ze beiden hetzelfde Europese CE keurmerk hebben. ;)
Die 25 W is zelfs geen Galliumnitride oplader en wordt dus veel warmer/heter dan een GaN oplader.
Is een oplader die heter wordt veiliger denk je?

Action heeft ook een 140W Sitecom oplader voor €19,95 met 1,5 m kabel.
Llopigat schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:12:
[...]

Dat klopt, ik koop ze ook bij officiele winkels. Zelfs bij de mediamarkt ligt hij vaak voor 11 euro in de schappen. En dat is de nieuwe ovale versie (kleiner, GaN techniek, en super low standby verbruik). Maar goed punt, met Samsung is dit echt een megaprobleem.
Welke Mediamarkt is dat dan?
Jij bedoelt deze? Wel Fastcharge, maar geen kabel en geen Super Fast Charge 2.0- en Power Delivery 3.0.
Op hun site is de goedkoopste Samsung € 14,90, voor een 15 Watt snellaadoplader zonder kabel.

Een 65 Watt Trio oplader kost 59,99 (bij Bol 35,70), wat vergelijkbaar is met die van de Action, en welke goedkoper is dan de Samsung 50Watt Duo die 69,99 moet kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 24-03-2026 16:51 ]

Teijgetje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:42:
[...]

Tja, 25 Watt is natuurlijk geen 65 Watt, en een compatibel snellaadkabel van een meter krijg je er vast ook niet bij?
Enige wat overeenkomt is denk ik dat ze beiden hetzelfde Europese CE keurmerk hebben. ;)
Die 25 W is zelfs geen Galliumnitride oplader en wordt dus veel warmer/heter dan een GaN oplader.
Is een oplader die heter wordt veiliger denk je?
Die van Samsung is wel degelijk GaN. In het laatste model (EP-T2510). De eerdere EP-T801 niet maar die wordt niet meer verkocht.

Hij is er vaak in de aanbieding voor 10,99 soms zelfs voor 7,99.

[ Voor 11% gewijzigd door Llopigat op 24-03-2026 17:19 ]

• Teijgetje
Llopigat schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Die van Samsung is wel degelijk GaN. In het laatste model (EP-T2510). De eerdere EP-T801 niet maar die wordt niet meer verkocht.
Je hebt gelijk, in het specificatieblad van Samsung, niet in de specificaties op de meeste sites, staat klein GaN tech vermeld.
Maar geen Super Fast Charging 2.0, je wil van leeg naar 50% in een half uur, of vol in een uur.

Teijgetje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:41:
[...]
Je hebt gelijk, in het specificatieblad van Samsung, niet in de specificaties op de meeste sites, staat klein GaN tech vermeld.
Maar geen Super Fast Charging 2.0, je wil van leeg naar 50% in een half uur, of vol in een uur.
Ja dat komt doordat daar het 45W model voor is (EP-T4510). Ik heb zelf de 25W omdat de S25 toch niet sneller gaat dan dat :'( Ik heb de basis S25 dus het heeft geen zin om die te kopen.

Ik vind ook wel dat Samsung wel eens een beetje door mag zetten met hun batterij en laadtechniek. Zowel batterijcapaciteit als laadsnelheid loopt nogal achter tegenwoordig. Ik weet dat ze het Note 8 fiasco niet willen herhalen maar de andere merken gebruiken nu al jaren Si-C batterijen en dat gaat prima.

• Tweddy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:16
Ben eigenlijk zeer tevreden met de snelheid van het 25W opladen voor de S25+. Sowieso de accuduur is goed van dit toestel. Dit is nou niet één van de dingen waar ik op verandering zit te wachten.
De beveiligingspatch van 5 maart 2026 ook weer binnen trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Tweddy op 25-03-2026 10:24 ]

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 12:10
Ik gebruik een anker 67w lader met een ugreen kabel en krijg nu supersnel opladen 2.0 in beeld. Dit werkte niet met het originele samsung kabeltje. Persoonlijk voor mij was 25w net te traag. Mijn vorige telefoon laadde op met 80w

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:26
En een nieuwe Google Play-systeemupdate van 64 MB.

• Mizgala28
Security patch van 5 April komt net binnen op mijn S25.

530,77mb

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:19

Zorian

What the fox?

Mizgala28 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 12:28:
Security patch van 5 April komt net binnen op mijn S25.

530,77mb
548.89MB hier. Helaas nog geen OneUI 8.5, maar heb gehoord dat eind van deze maand de stable release live gaat in Zuid-Korea en rond 4 mei wereldwijd.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:17
Zorian schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:09:
[...]

548.89MB hier. Helaas nog geen OneUI 8.5, maar heb gehoord dat eind van deze maand de stable release live gaat in Zuid-Korea en rond 4 mei wereldwijd.
Toevallig vandaag beta 9 van oneUI 8.5 voor de s25 :)

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:26
lifeguard schreef op donderdag 9 april 2026 @ 18:24:
[...]

Toevallig vandaag beta 9 van oneUI 8.5 voor de s25 :)
Hoe dan?

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:52
Vast door aan te melden voor een beta programma ;). Is het iets bijzonders/nieuwe functies?

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:54
Waarschijnlijk woont diegene in een van de landen waar je mee kunt doen aan de beta (Duitsland of Polen bv.).

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2