Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 13:37
tploumen schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:39:
[...]

Kun jij beschrijven hoe je die CSC veranderd op de S25 Ultra...?

Alvast bedankt!
Alles voorbereiden zodat ADB App controll kan draaien ( ontwikkelaarsmodus> USB-foutopsporing aan) .

Daarna via ADB App control (betaalde versie) of SamFwTool 4.9 CSC omzetten naar ILO.

handleidingen te vinden op Youtube denk ik. Is vrijwel gelijk aan S24U.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
To easy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:38:
[...]
Ik bedoel als ik nu van 3 mensen een whatssapp krjjg of 3 berichten van telegraaf. Dat ik ze zie als 1 bericht en dan naar beneden moet sliden om ze alle 3 te zien.
De term die je zoekt is het groeperen van notificaties (group notifications). Als je daar op zoekt met Google o.i.d. (Android ungroup notifications) dan zie je dat het een veelgevraagde functionaliteit is die ontbreekt.

Don't shoot the messenger...

[ Voor 3% gewijzigd door -MD- op 18-02-2025 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-09 16:12
-MD- schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 00:53:
[...]

De term die je zoekt is het groeperen van notificaties (group notifications). Als je daar op zoekt met Google o.i.d. (Android ungroup notifications) dan zie je dat het een veelgevraagde functionaliteit is die ontbreekt.

Don't shoot the messenger...
Mm thanks voor het antwoord, maar dit is inderdaad niet wat ik wou horen haha.

Apart dat je dat niet kan instellen. Dan is het dus wachten op samsung/Google ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

DON PAPA schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:03:
[...]

Bedoel je: Instellingen > standen en routines
Nee, daar kan ik het niet terugvinden. Dit bedoel ik https://support.google.com/work/android/answer/7029561?hl=en

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
To easy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 06:45:
[...]

Mm thanks voor het antwoord, maar dit is inderdaad niet wat ik wou horen haha.

Apart dat je dat niet kan instellen. Dan is het dus wachten op samsung/Google ben ik bang.
Hopelijk komt het volgend jaar weer terug in Android 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:12

DON PAPA

Tweaker-fan

davidnothen72 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:48:
Een kennis van mij heeft die optie op wel om oproep op te nemen
Heeft die mij mediamarkt gekocht ik heb die optie niet ik heb die samsung shop gekocht zie foto heb die van die kennis van mij met het modelnummer [Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel heel bijzonder met EUX als landen code, en had hij de opnamen optie meteen al, of heeft hij eerst nog dingen moeten veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

DON PAPA schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:58:
[...]

Dat is wel heel bijzonder met EUX als landen code, en had hij de opnamen optie meteen al, of heeft hij eerst nog dingen moeten veranderen?
Dat zou ik ook graag willen weten ja

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 20:15
robbvdb schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:55:
[...]

Alles voorbereiden zodat ADB App controll kan draaien ( ontwikkelaarsmodus> USB-foutopsporing aan) .

Daarna via ADB App control (betaalde versie) of SamFwTool 4.9 CSC omzetten naar ILO.

handleidingen te vinden op Youtube denk ik. Is vrijwel gelijk aan S24U.
Thanks! Nader onderzoek heeft me echter geleerd dat je aan de standaard optie die Samsung biedt niet veel hebt. Enerzijds omdat de beller aan de andere kant een melding krijgt dat het gesprek wordt opgenomen en anderzijds omdat je iedere keer handmatig moet opnemen.

In dat opzicht is ACR Phone handiger (gebruik het wel eens in het kader van bewijslast in geval van een geschil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:01

H.Boss

Hugo Boss

tploumen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Thanks! Nader onderzoek heeft me echter geleerd dat je aan de standaard optie die Samsung biedt niet veel hebt. Enerzijds omdat de beller aan de andere kant een melding krijgt dat het gesprek wordt opgenomen en anderzijds omdat je iedere keer handmatig moet opnemen.

In dat opzicht is ACR Phone handiger (gebruik het wel eens in het kader van bewijslast in geval van een geschil).
Is het niet zo dat iemand altijd op de hoogte moet zijn van een opname voordat het rechtsgeldig is?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
H.Boss schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:18:
[...]

Is het niet zo dat iemand altijd op de hoogte moet zijn van een opname voordat het rechtsgeldig is?
Zolang je zelf deelneemt aan het gesprek hoef je niet te melden dat je een opname maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Even een kleine update na mijn factory reset.

In de eerste 1,5 week moest ik de telefoon soms in de avond even aan de lader hangen.
Vorige week ziek en toch tijd zat, dus factory reset gedaan. Uiteindelijk toen toch op moetrn laden in de avond, maar zat natuurlijk de hele dag series/instagram/youtube te kijken en beetje te gamen tussendoor. Dus het gebruik van de telefoon was niet representatief.

Deze week een gewone week weer. Gisteren liep ik om 17.00 de deur uit met nog 80% ongeveer en ook vandaag staat de batterij nu nog op 83%.

Whatsapp web sync 7 uur aan
2 simkaarten actief
FHD+ scherm

87 minuten scherm aan
6,5 uur scherm uit

Ben wel echt heel erg tevreden nu met het verbruik op de S25U.

Alleen nog het issue dat ongeveer 1 op de 10 filmpjes niet af te spelen zijn op o.a. Instagram.

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-02-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
H.Boss schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:18:
[...]

In Nederland is dat niet het geval zolang je zelf deelnemer bent aan het gesprek. Je mag de opname alleen niet zomaar delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 12:43
AndereKoekoek schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:26:

In de eerste 1,5 week moest ik de telefoon soms in de avond even aan de lader hangen.
Vorige week ziek en toch tijd zat, dus factory reset gedaan. Uiteindelijk toen toch moet laden in de avond.
Maar zat natuurlijk de hele dag series/instagram/youtube te kijken en beetje te gamen tussendoor.

Gisteren liep ik om 17.00 de deur uit met nog 80% ongeveer en ook vandaag staat de batterij nu nog op 83%.

2 simkaarten actief
FHD+ scherm

87 minuten scherm aan
6,5 uur scherm uit

Alleen nog het issue dat ongeveer 1 op de 10 filmpjes niet af te spelen zijn op o.a. Instagram.
Blijkbaar kun je er nog meer uithalen door alles opnieuw in te stellen. Ben op zich wel tevreden, heb smart switch gebruikt.
Wellicht toch eens doen, wil de telefoon toch langere tijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:32
Vraagje over de status icoontjes rechtsboven zoals wifi, signaal en batterij. Kan je deze qua kleur veranderen? Kon het niet vinden in m’n instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
tploumen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:33:
[...]

NOPE!

1: Opnames maken geeft geen signaal aan de andere beller | 2: "Oproepen automatisch opnemen" gewoon slecteren ......

Dusssssssss

*ik bekijk het nog even op de S25U en als dat niet anders is dan op de S24U waar ik het net nakijk dan pas ik de post niet aan ..... Exact gelijk met Automatisch opnemen op S25U !

PS: WAS gebruiker van ACR (betaald!) en is niet vergelijkbaar met native. Native is VEEL beter in opnamekwaliteit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WkrCu_108GyYE2WFj2Grie5eaJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLuSPD6aLqfFZraPAMgj7vRK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door robbvdb op 18-02-2025 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Laatst online: 11-09 23:32
Edit opgelost het lag aan mijn nieuwe bookcase ivm magneet die er in zit werkt de s-pen niet goed. Als ik m'n telefoon uit de hoes haalt werkt de s-pen uitstekend. ☺️

[ Voor 84% gewijzigd door elaho op 18-02-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Zitten er nog meer mensen nog op de beveiligingspatch van 1 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
airwolf83 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:45:
Ja iedereen met een Europees toestel. De februari patch is alleen nog maar voor Amerika en Korea uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

airwolf83 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:45:
Iedereen en Google Play update van 1 oktober.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Ah oke, ik ben dus niet de enige.

Ook ervaarde ik problemen met snelladen.

Krijg elke keer de melding dat de kabel verwijderd is en vervolgens gaat hij weer verder laden. Las net dat dit dus een bekend probleem en dat het op te lossen is via een software update. Hoop het want het is erg irritant.

https://techpulse.be/nieu...pt-met-snellaadproblemen/

[ Voor 12% gewijzigd door airwolf83 op 19-02-2025 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 07:41
Knap vervelend inderdaad dan! Bij mij met een 45W Anker lader en de daarbij bijgeleverde kabel geen probleem trouwens, S25 Ultra. Zou knap knullig zijn als iedereen met de originele 45W lader en kabel dat wel zou hebben, zoals het artikel insinueert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een routine gemaakt waarbij de S25 Ultra ontgrendeld blijft als hij verbonden is met het thuisnetwerk. Helaas heeft dit slechts één dag gewerkt, en nu werkt de routine niet meer. Hij schakelt niet automatisch in en ik kan hem ook niet handmatig activeren.
Iemand een oplossing?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TibUUPrvM7sJrcmOzRMP-rIeM2g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wvQ1M7JSdIHvJcgL5mN2f20.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Ik heb dezelfde routine en bij mij werkt het gewoon.

Kan het zijn dat je telefoon naar een ander netwerk is geschakeld? Ik heb bijvoorbeeld een 5 en een 2.4 GHz netwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oyyAUS4EQtPeuoeUZyD6x-NAlc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCOI2mI2X35paZaSaFS5kjhp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 104% gewijzigd door coenox op 19-02-2025 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
coenox schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:05:
Ik heb dezelfde routine en bij mij werkt het gewoon.

Kan het zijn dat je telefoon naar een ander netwerk is geschakeld? Ik heb bijvoorbeeld een 5 en een 2.4 GHz netwerk.

[Afbeelding]
Heb 2.4 en 5 GHz met dezelfde naam. Ga eens proberen om beide toe te voegen, want de routine accepteert niet dat je de optie aanzet die alleen naar de naam van het netwerk kijkt.

Update:
Nu zijn er routines aangemaakt voor 2.4 en 5. Het blijft nu weer ontgrendeld.

[ Voor 6% gewijzigd door ipje op 19-02-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:18
Het enige issue die ik heb is dat de esim een aantal keren per week de verbinding verliest met Odido: geen 4/5G en geen telefonie meer mogelijk.
4/5G logo staat gek genoeg wel rechtsboven in beeld :?

Ik heb vanaf het eerste moment een esim en geen fysieke sim meer. De oude fysieke sim werkt niet meer (sinde de esim in gebruik genomen is) en zit niet meer in een telefoon.

Ik heb de eerste esim verwijderd, telefoon opnieuw gestart en een nieuwe esim geinstalleerd. Daar is het nog één keer voorgekomen. Hopelijk is dat de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

AndereKoekoek schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:26:

Vorige week ziek en toch tijd zat, dus factory reset gedaan. Uiteindelijk toen toch op moetrn laden in de avond, maar zat natuurlijk de hele dag series/instagram/youtube te kijken en beetje te gamen tussendoor. Dus het gebruik van de telefoon was niet representatief.

Deze week een gewone week weer. Gisteren liep ik om 17.00 de deur uit met nog 80% ongeveer en ook vandaag staat de batterij nu nog op 83%.

2 simkaarten actief
FHD+ scherm

87 minuten scherm aan
6,5 uur scherm uit

Dit kan ik beamen!

Gisteren factory reset(S25 Ultra) gedaan en daarna alles handmatig geïnstalleerd. En alles lijkt voor mijn voel beter te werken en ook de batterijduur is sterk verbeterd.

Voorheen had ik alles met smartswitch 1 op 1 overgezet. En dat liep toch niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vachan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:47
H.Boss schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:39:
[...]

Dit kan ik beamen!

Gisteren factory reset(S25 Ultra) gedaan en daarna alles handmatig geïnstalleerd. En alles lijkt voor mijn voel beter te werken en ook de batterijduur is sterk verbeterd.

Voorheen had ik alles met smartswitch 1 op 1 overgezet. En dat liep toch niet helemaal lekker.
Als ik het goed begrijp hebben jullie wel je contacten/bestanden en de rest meegenomen maar de apps allemaal handmatig opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vachan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Als ik het goed begrijp hebben jullie wel je contacten/bestanden en de rest meegenomen maar de apps allemaal handmatig opnieuw geinstalleerd?
Voor mij klopt dat inderdaad. Whatsapp backup wel terug gezet en ga dit weekend even de foto's overzetten. Maar voor de rest alles handmatig ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Vachan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 18:45:
[...]

Ik heb alles handmatig ingesteld, contacten zijn gesynced met mijn gmail, dus die haalt die automatisch op. Foto's heb ik handmatig overgezet, eerst op mijn PC gezet daarna teruggekopieerd. Whatsapp backup van de chats is gesynchroniseerd met mijn Google Drive ook, dus die kon ik terugzetten. Apps inderdaad allemaal handmatig geïnstalleerd. Mijn esim was gelukkig intact gebleven, maar die keuze heb je bij het doen van een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Makkelijkste is om de telefoon als nieuw in te stellen en dan eventueel foto's en dergelijke via Smart Switch te doen. Zolang je de oude telefoon nog hebt is dit altijd feilloos gegaan voor mij, en geen gedonder met datum veranderingen van de foto's en dergelijke (kan nog wel eens gebeuren als je die eerst naar je PC gooit en dan weer terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
Propane schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:21:
Makkelijkste is om de telefoon als nieuw in te stellen en dan eventueel foto's en dergelijke via Smart Switch te doen. Zolang je de oude telefoon nog hebt is dit altijd feilloos gegaan voor mij, en geen gedonder met datum veranderingen van de foto's en dergelijke (kan nog wel eens gebeuren als je die eerst naar je PC gooit en dan weer terug).
Zie dag er ook gratis samsung backup is via de telefoon (28 dagen) is dat ook voor de foto's,video's)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:13
H.Boss schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:39:
[...]

Dit kan ik beamen!

Hoe lang doe je nu met je toestel op 1 lading?

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Amaze86 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:46:
[...]

Zie dag er ook gratis samsung backup is via de telefoon (28 dagen) is dat ook voor de foto's,video's)
Ik zag dit gisteren ook ineens.
Ik wilde een fabrieksreset doen en toen zag ik die optie. Foto's en video's ook aangevinkt en hij heeft er een backup van gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

devilkin schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:47:
[...]

Hoe lang doe je nu met je toestel op 1 lading?
Lastig te bepalen, omdat die in de auto ook verbonden is vanwege Android auto en dan laadt die direct op. Dus ik zit eigenlijk nooit met een leeg toestel

Wat ik merk is een minder snelle afname van het batterijpercentage. Dit met hetzelfde gebruik als voorheen.

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 19-02-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik ga er in het weekend ook mee aan de slag om alles opnieuw in te stellen. Hoop dat alles goed gaat met esim.
Maakt iemand gebruik van pingid? Deze staat gekoppeld met mijn telefoon. Wordt deze weer herkend na een fabrieks reset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:16
airwolf83 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:17:
Ah oke, ik ben dus niet de enige.

Ook ervaarde ik problemen met snelladen.

Krijg elke keer de melding dat de kabel verwijderd is en vervolgens gaat hij weer verder laden. Las net dat dit dus een bekend probleem en dat het op te lossen is via een software update. Hoop het want het is erg irritant.

https://techpulse.be/nieu...pt-met-snellaadproblemen/
Ik heb zo een gan³ 230W lader van temu maar zijn ook via amazon te koop en daar werkt het laden goed bij met kabel van 100W van action.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FN1GVUZFc4YvAD90AIrc0Su7Ad0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVtEAUfiR2H4ojPt11NX2BvT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xa6j75DnwcHq1hPhF8wSk42ObE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B27HsN7j3Tk35BbNK1hjgVKO.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
airwolf83 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Ik zag dit gisteren ook ineens.
Ik wilde een fabrieksreset doen en toen zag ik die optie. Foto's en video's ook aangevinkt en hij heeft er een backup van gemaakt.
Ok top.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tploumen
robbvdb schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:20:
[...]

NOPE!

1: Opnames maken geeft geen signaal aan de andere beller | 2: "Oproepen automatisch opnemen" gewoon slecteren ......

Dusssssssss

*ik bekijk het nog even op de S25U en als dat niet anders is dan op de S24U waar ik het net nakijk dan pas ik de post niet aan ..... Exact gelijk met Automatisch opnemen op S25U !

PS: WAS gebruiker van ACR (betaald!) en is niet vergelijkbaar met native. Native is VEEL beter in opnamekwaliteit!

[Afbeelding]
Hmmm in de VS werkt de native opname functie toch echt anders: YouTube: Enable Call Recording on your Samsung Galaxy S25 Ultra in 10 seconds...

Ik vind nieuwe firmware flashen om de CSC code te veranderen te risicovol.

[ Voor 3% gewijzigd door tploumen op 19-02-2025 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
tploumen schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:07:
[...]

Hmmm in de VS werkt de native opname functie toch echt anders: YouTube: Enable Call Recording on your Samsung Galaxy S25 Ultra in 10 seconds...

Ik vind nieuwe firmware flashen om de CSC code te veranderen te risicovol.
1: Je hoeft geen nieuwe firmware te flashen
2: De video die jij laat zien gaat uit van transcriptie en AI, en de opname op die manier benaderen.

Wat ik doe is net als het vroeger was en nog steeds is, vanuit de telefoon-App native opnemen.

Iets wat ALLEEN in Israëlische, Thaise, en nog een paar CSC's werkt.

Compleet anders dus.

OXM firmwares ( dus ook de Europese EUX waaronder NL valt), hebben het er allemaal inzitten. Alleen de CSC omzetten dus. Niets flashen. En vooral geen aannames doen :)

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:33
Meer mensen die nog op de december update zitten op een S25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dsTc6kOrgklRSXVYBjj4ICh1amk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9plP6BXIy6Wf0u9OaQIa326U.jpg?f=user_large

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Albert020 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 00:41:
Meer mensen die nog op de december update zitten op een S25
[Afbeelding]
Volgens mij zit iedereen daar nog op

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 17:25
Iemand al last van een licht wiebelend USB-C poortje? Merk dat mijn kabel sinds 2 dagen of zo wat heen en weer kan. Helaas een euvel wat ook bij mijn S10e speelde en steeds erger werd tot de kabel er al uit viel als je er simpelweg naar keek.

• tploumen
robbvdb schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:43:
[...]

2: De video die jij laat zien gaat uit van transcriptie en AI, en de opname op die manier benaderen.

Wat ik doe is net als het vroeger was en nog steeds is, vanuit de telefoon-App native opnemen.

Compleet anders dus.

OXM firmwares ( dus ook de Europese EUX waaronder NL valt), hebben het er allemaal inzitten. Alleen de CSC omzetten dus. Niets flashen. En vooral geen aannames doen :)
En wat zijn de mogelijke nadelen hiervan...? Bijvoorbeeld ten aanzien van:

- OTA updates...?
- Garantie in geval van een schermdefect (en ik dus niet meer de CSC kan omzetten)?
- GSM banden?

Etc.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-09 13:19
[...]

Compleet anders dus.

Heel chill, net informatie waar ik op zat te wachten. Had het op m'n lijstje als "google effe hoe dat moet binnenkort" maar nu weet ik het.

Gebruik jij de israelische CSC? SamFW had ik toch al op een laptop staan die ik gebruik om bedrijfstelefoons te FRP unlocken als ze weer eens zonder reset ingeleverd zijn en HR/Manager de exitchecklist niet goed heeft doorlopen.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]

OXM firmwares ( dus ook de Europese EUX waaronder NL valt), hebben het er allemaal inzitten. Alleen de CSC omzetten dus. Niets flashen.
Vraagje, heeft dit omzetten van de CSC nog invloed op bijvoorbeeld bepaalde apps? Denk aan Nederlandse bank of andere betaal apps?

• airwolf83
Zojuist een fabrieksreset gedaan.
Alles opnieuw geïnstalleerd. Heb alleen 2 apps toch via smartswitch moeten herstellen aangezien ik daar de pro versie van had en omdat mijn google play met een ander mail adres is gelinkt. Dus de aankopen van deze 2 apps gaf hij niet meer aan.

owja, mijn startscherm en instellingen heb ik via samsung cloud hersteld en al mijn foto's en video's ook.

[ Voor 16% gewijzigd door airwolf83 op 20-02-2025 11:58 ]

• satshow
Is het trouwens mogelijk om 1 app niet te resetten?Zit met 1 app, weet niet of deze nog gekoppeld is na reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-09 23:55
airwolf83 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:37:
Zojuist een fabrieksreset gedaan.
Alles opnieuw geïnstalleerd. Heb alleen 2 apps toch via smartswitch moeten herstellen aangezien ik daar de pro versie van had en omdat mijn google play met een ander mail adres is gelinkt. Dus de aankopen van deze 2 apps gaf hij niet meer aan.
Ben benieuwd. Kan jij je bevindingen hier plaatsen wanneer je meer weet? Ik overweeg om ook een fabrieksreset te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vachan
  • Laatst online: 00:47
Brutalsranan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Ben benieuwd. Kan jij je bevindingen hier plaatsen wanneer je meer weet? Ik overweeg om ook een fabrieksreset te doen.
Ik ga het van het weekend ook proberen!
Allees overzetten (startscherm, instellingen, foto's, video's, documenten rtx) en apps handmatig terugzetten) en apps handmatig en kiekn wat er gebeurd!

Batterij is op het moment niet super met middelmatig gebruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okq2v0E8p8rquBPfqmJ_uWLBupI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNpu8fMgaDwl2iwHJdcdb2WH.jpg?f=fotoalbum_large

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:44
Vachan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:54:
[...]

Allees overzetten (startscherm, instellingen, foto's, video's, documenten rtx) en apps handmatig terugzetten) en apps handmatig en kiekn wat er gebeurd!

[Afbeelding]
Wel knap dat je van de 14 uur er dik 6 uur met screen on time hebt.

Grofweg bekeken heb (natte vingerwerk i know) ik ongeveer hetzelfde verbruik. Ik ben er zeer tevreden over. Nog nooit een telefoon gehad met zulke goede accu duur out of the box.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NPiqTyaaRP9jK0RFvnPnsloDvs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xtW5J7AATgLAZAVSqyFZCzfH.jpg?f=fotoalbum_large

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Dyckie
Er lijkt precies ook een foutje is de software over batterij zitten. Ik zou nog batterij hebben voor 14u59 en onder de balk staat er volledig opladen duur circa 17u38. Dit zou toch lang zijn of zou dit moeten zijn dat een volledige batterij 17u38 mee gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FReCkVwZAGcMVnDeEKELPjrzrM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAVOibFcOzMCj8bA3mWt8NPf.jpg?f=fotoalbum_large

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vachan schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:54:
[...]

[Afbeelding]
Weet niet of de instellingen overzetten de beste keuze is in dit geval. Zou echt zo min mogelijk overzetten. Zeker dingen met instellingen/parameters enz. Startscherm heb je ook echt in 2 minuten weer teruggezet.

Foto's en bestanden overzetten zitten verder niks aan verbonden dan gewoon een file ergens plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robbvdb
tploumen schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:11:
[...]

En wat zijn de mogelijke nadelen hiervan...? Bijvoorbeeld ten aanzien van:

- OTA updates...?
- Garantie in geval van een schermdefect (en ik dus niet meer de CSC kan omzetten)?
- GSM banden?

Etc.
Ik dacht dat we hier op Tweakers zaten en dat men daar zelf ook even zocht :+

1: OTA: zowel mensen die gewoon OTA updates krijgen als een enkeling die aangeeft die niet te krijgen. Mogelijk krijg je die wel pas op het moment dat ILO die krijgt als je ILO CSC draait.

2: Garantie? Je hoeft je scherm niet perse te zien om de CSC terug te zetten. Als je er via ABD in kan dan kan je de CSC terug zetten. Verder heeft je CSC daar niets mee te maken dus je garantie blijft sowieso behouden. Je hoeft hem ook niet naar Israël te sturen om je garantie te claimen :P

3: GSM banden? Nooit last mee gehad. Gebruik 3 netwerken ( KPN, VODA en ODIDO). Ervaringen met S7, 8, 9, 10, 20, 21, 22, 23, 24, 24U en NOTE 10. 25U moet ik nog echt in gebruik nemen.

• robbvdb
Dyckie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:51:
Er lijkt precies ook een foutje is de software over batterij zitten. Ik zou nog batterij hebben voor 14u59 en onder de balk staat er volledig opladen duur circa 17u38. Dit zou toch lang zijn of zou dit moeten zijn dat een volledige batterij 17u38 mee gaat.

[Afbeelding]
Je bent de eerste die het ontdekt en meldt hier :+

LOL

En nu even serieus: Dit is pas een paar jaar een vertaalfoutje bij Sammie

• robbvdb
XelaRetak schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:50:
[...]

Heel chill, net informatie waar ik op zat te wachten. Had het op m'n lijstje als "google effe hoe dat moet binnenkort" maar nu weet ik het.

Gebruik jij de israelische CSC? SamFW had ik toch al op een laptop staan die ik gebruik om bedrijfstelefoons te FRP unlocken als ze weer eens zonder reset ingeleverd zijn en HR/Manager de exitchecklist niet goed heeft doorlopen.
Klopt, ik draai zelf ILO

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:56
vickypollard schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:50:
Iemand al last van een licht wiebelend USB-C poortje? Merk dat mijn kabel sinds 2 dagen of zo wat heen en weer kan. Helaas een euvel wat ook bij mijn S10e speelde en steeds erger werd tot de kabel er al uit viel als je er simpelweg naar keek.
Volgens mij zit er altijd wel een beetje speling in.

Ik gebruik nu trouwens deze lader https://amzn.eu/d/5P1tS7r en ben er echt zeer tevreden over. De lange kabel is handig, en het voordeel ten opzichte van een laadstation is dat je je telefoon kunt opladen en tegelijkertijd blijven gebruiken. Zelf gebruik ik geen USB-C-lader meer.

De batterij van de S25 (Ultra) is echt heel goed, zeker in vergelijking met mijn S22 Ultra. Ik kom met gemak de hele dag door, laad maar tot 80% op en kom niet onder de 20%. Echt een genot hoe snappy de telefoon is. Het scherm is ook heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
Kan hem zo te zien niet meer aanpassen zonder de telefoon te rooten, en daar heb ik geen zin in. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 00:40
Ik hoop dat de batterij nog wat verbeterd, nu is hij slechter dan mijn s23 ultra en staan er minder apps op.
Apps handmatig geïnstalleerd. Foto's via dichtbij delen overgezet.
Balen. In de nacht 16% verbruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-09 09:56
Hallo iedereen, ik heb een domme vraag sorry. Op mijn S22 kan ik op het beginscherm van boven naar beneden slepen en krijg ik allerei symbolen te zien zoals wifi maar ook de symbolen voor geluid, spaarstand, automatisch draaien, vliegtuigstand ed. Is er een manier om dit op de S25 ook aan te zetten? Als ik nu sleep krijg ik helemaal niets.
Iemand die kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Derbiss schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:07:
Op mijn S22 kan ik op het beginscherm van boven naar beneden slepen en krijg ik allerei symbolen te zien zoals wifi maar ook de symbolen voor geluid, spaarstand, automatisch draaien, vliegtuigstand ed. Is er een manier om dit op de S25 ook aan te zetten? Als ik nu sleep krijg ik helemaal niets.
Iemand die kan helpen?
Naar beneden slepen vanuit de rechter bovenhoek

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 21-02-2025 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derbiss
DON PAPA schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:17:
[...]

My god - ok werkt. Danku :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kairee
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-09 13:47
DON PAPA schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:17:
[...]

Of naar beneden slepen en dan swipen van rechts naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derbiss
Kairee schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Of naar beneden slepen en dan swipen van rechts naar links.
Die is nog beter danku.
Blijft wel een raadsel waarom ze dat hebben aangepast maar alla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 14:43
Derbiss schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:41:
[...]

Die is nog beter danku.
Dat kan je ook weer ergens uitzetten.

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Laatst online: 23:00
Sinds een paar dagen in bezit van een S25 Ultra.

ik heb 1 simkaart van Odido en een e-sim van KPN.

Wanneer ik bellen en sms via KPN doe en data via Odido valt mijn 4/5g verbinding weg en kan ik niet internetten. Wanneer ik KPN of Odido voor bellen/sms en data gebruik wel.

Ik zie in instellingen (mobiele netwerk) alleen dat ik bellen via 4g van KPN kan selecteren en niet odido.

Op mijn s23 werkte het wel. Is dit een issue en hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
BlueFoxOne schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Dat kan je ook weer ergens uitzetten.
Derbiss schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:41:
[...]

Die is nog beter danku.
Rechterkant naar beneden slepen, potloodje, panel settings (links boven), samenvoegen :)

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Laatst online: 11-09 09:10
Hier ook sinds een paar dagen een S25 Ultra. Op zich en prettig toestel. Moet erg aan de grootte wennen.

Ik heb wel de volgende vraag: Als ik van het standaard scherm naar rechts veeg, krijg ik een soort van nieuwsoverzicht. Is dat uit te schakelen en zo ja hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Laatst online: 00:40
mdvdl schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:18:
Hier ook sinds een paar dagen een S25 Ultra. Op zich en prettig toestel. Moet erg aan de grootte wennen.

Ik heb wel de volgende vraag: Als ik van het standaard scherm naar rechts veeg, krijg ik een soort van nieuwsoverzicht. Is dat uit te schakelen en zo ja hoe?
Instellingen-> startscherm-> mediapagina naar startscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
XelaRetak schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Kan hem zo te zien niet meer aanpassen zonder de telefoon te rooten, en daar heb ik geen zin in. Jammer.
NIETS geen ROOT voor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 12-09 08:53
robbvdb schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:59:
[...]

Ik krijg het anders ook niet voor elkaar.. in samfw4.9 zie ik onder tabje adb geen change csc staan. Wel onder tabje root. Maar dat heb ik niet...
Doe ik het via tabje root kan ik wel ilo selecteren maar hij past niks aan. Hij kan de telefoon uitlezen vaststellen dat er eux opstaat maar dat is het dan ook.

Moet ik een oudere samfw hebben? Op het YouTube filmpje staat ie wel gewoon onder tab adb
YouTube: Samsung S24 Ultra Enable Call Recording - Change CSC

[ Voor 13% gewijzigd door HBSVDK op 21-02-2025 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
HBSVDK schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:20:
[...]

Ik krijg het anders ook niet voor elkaar.. in samfw4.9 zie ik onder tabje adb geen change csc staan. Wel onder tabje root. Maar dat heb ik niet...
Doe ik het via tabje root kan ik wel ilo selecteren maar hij past niks aan. Hij kan de telefoon uitlezen vaststellen dat er eux opstaat maar dat is het dan ook.

Moet ik een oudere samfw hebben? Op het YouTube filmpje staat ie wel gewoon onder tab adb
YouTube: Samsung S24 Ultra Enable Call Recording - Change CSC
Sja, ik heb geen ROOT - al jaren niet meer- en heb de nieuwe S25U uit de doos direct aangepast om te kijken of het werkt. Anders zou ik hem namelijk niet eens in gebruik gaan nemen.

Gewoon 4.9 , niets geen geks aan. Uiteraard wel de alle stappen gewoon volgen .

(ZIE ONDER: KNOX gewoon aanwezig, dat lukt je niet met Root)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbN5PZbhPYVl9xKB9CuP_bXKaD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgGhk2HilKQ5dSE49pCX6Wje.jpg?f=fotoalbum_large

Gewoon onder MTP: Zie onder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K8CMqK20o5HW2ZYoVfl4dnx7V9s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hLu89xL4fT1kqcY2T2uZOpd8.jpg?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door robbvdb op 22-02-2025 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Gisteren mijn telefoon naar fabrieks instellingen gezet. Zie bij de instellingen bij volume nu Al assistent staan. Die zag ik voorheen niet.
Blijkbaar toch iets niet helemaal goed gegaan met smart switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
robbvdb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 00:20:
[...]

Sja, ik heb geen ROOT - al jaren niet meer- en heb de nieuwe S25U uit de doos direct aangepast om te kijken of het werkt. Anders zou ik hem namelijk niet eens in gebruik gaan nemen.

Gewoon 4.9 , niets geen geks aan. Uiteraard wel de alle stappen gewoon volgen .

(ZIE ONDER: KNOX gewoon aanwezig, dat lukt je niet met Root)

[Afbeelding]

Gewoon onder MTP: Zie onder:

[Afbeelding]
Super bedankt. Via het andere tabje is het gelukt. Simpel klusje, had dit best eerder kunnen doen..

[ Voor 10% gewijzigd door HBSVDK op 22-02-2025 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
robbvdb schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:59:
[...]

Bedankt voor je hierna wel nuttige bijdrage. De guides die ik op XDA tegenkwam hadden het over het ADB tabje waar het niet meer staat, of het ROOT tabje. Zal straks even het MTP tabje checken, had dat op een of andere manier als MTK gelezen en dus geen aandacht aan besteed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbvdb
XelaRetak schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor je hierna wel nuttige bijdrage. De guides die ik op XDA tegenkwam hadden het over het ADB tabje waar het niet meer staat, of het ROOT tabje. Zal straks even het MTP tabje checken, had dat op een of andere manier als MTK gelezen en dus geen aandacht aan besteed
Schiet mij maar lek :( .

JIJ kijkt over de mogelijkheden heen in SamFwTool -terwijl ze er duidelijk inzitten als je iets verder kijkt dan je neus lang is- .

IK benoem al even dat het gewoon echt kan. Denk je dan dat ik een fantast ben of een heel speciale SamFWTool heb? :)

JIJ bepaalt dan dat mijn bijdrage nu wel nuttig is -als ik je als een toddler ga laten zien waar het precies zit met een plaatje erbij- ?

Nou ja, het is je gelukt iig _/-\o_ en je hebt er ook nog likes voor gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• networkboy
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-02 23:13
Heb gemerkt als je in de camera app bij de 12MP, 50MP, 200MP in de 1x zoom altijd de middelste camera gebruikt word en pas als je de zoom aanpast dat de app een andere camera neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
networkboy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:49:
Heb gemerkt als je in de camera app bij de 12MP, 50MP, 200MP in de 1x zoom altijd de middelste camera gebruikt word en pas als je de zoom aanpast dat de app een andere camera neemt.
Zoom gebruiken en zoom aanpassen .......

Ik dacht dat als je zoom gebruikt je de zoom aanpast ( de mate van zoom, maar jij lijkt het anders te bedoelen.

Hoe pas je de zoom aan?

Ik kan wel gewoon bovenaan (standaard op 12M idd) op die 12M klikken en dan 50M of 200M kiezen. Of is er een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
networkboy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:49:
Dat hoort juist, de middelste camera is de 1x (200mp) zoom camera, waarvan hij de resolutie kan verkleinen naar 50 of 12mp.
De andere cameras zijn de 3x, 5x en 0.6x camera's/lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• networkboy
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22-02 23:13
robbvdb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:54:
[...]

Zoom gebruiken en zoom aanpassen .......

Ik dacht dat als je zoom gebruikt je de zoom aanpast ( de mate van zoom, maar jij lijkt het anders te bedoelen.

Hoe pas je de zoom aan?

Ik kan wel gewoon bovenaan (standaard op 12M idd) op die 12M klikken en dan 50M of 200M kiezen. Of is er een andere manier?
Ja maar bij zoom 1x gebruikt de Ultra altijd dezelfde camera. Zoom je in of uit naar bv bij12MP naar een zoom van 0,6 gaat de smartphone pas de bovenste camera nemen. Zoom je van 3 tot 14,9x in dan neemt deze de kleine camera en ga je hoger dan 15 neemt deze de onderste camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
networkboy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:13:
[...]

Ja maar bij zoom 1x gebruikt de Ultra altijd dezelfde camera. Zoom je in of uit naar bv bij12MP naar een zoom van 0,6 gaat de smartphone pas de bovenste camera nemen. Zoom je van 3 tot 14,9x in dan neemt deze de kleine camera en ga je hoger dan 15 neemt deze de onderste camera.
Ja zo hoort het, de verschillende cameras zijn de verschillende zoom niveaus, doordat ze verschillende lenzen hebben. De mp instelling heeft geen invloed op welke camera je gebruikt, juist het zoom niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HBSVDK
robbvdb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:49:
[...]

JIJ kijkt over de mogelijkheden heen in SamFwTool -terwijl ze er duidelijk inzitten als je iets verder kijkt dan je neus lang is- .

IK benoem al even dat het gewoon echt kan. Denk je dan dat ik een fantast ben of een heel speciale SamFWTool heb? :)

JIJ bepaalt dan dat mijn bijdrage nu wel nuttig is -als ik je als een toddler ga laten zien waar het precies zit met een plaatje erbij- ?

Ach, hij/zij keek vast over het tabje heen, net als ik.
Ik ben je zeer dankbaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:44
Net reboote mijn S25 Ultra opeens random, hij lag op gewoon op mijn bureau en toen zag ik opeens het Samsung logo en moest ik mijn SIM code invoeren.

In de log files "power_off_reset_reason" zie ik dit:

2025-02-23 03:22:17+0100 | ON | KP | S938BXXU1AYA1 / "RWC":"1", PANIC:Oops PC:unmap_page_range+0x2bc/0xe30 LR:unmap_page_range+0x564/0xe30 / apex_updated

Als ik hier een beetje op Google kom ik dit tegen:

Een bug in de kernel (mogelijk door een recente update)
Problemen met apex updates (wat te maken heeft met het Android modular update systeem)
Een geheugenbeheer issue (mogelijk door een fout in unmap_page_range)

Iemand enige ervaring mee en dit al meegemaakt? Heb hem net 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
robbvdb schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:49:
[...]

Misverstandje denk ik, ik bedoelde dat je post na de ietwat boze one-liner wel heel nuttig was (en ervoor ook, maar ik dus over het juiste knopje heen keek, je verwacht de change CSC ook niet op verschillende tabjes terug te vinden)

Het is inderdaad wel gelukt nu en helemaal blij met mn call recorder. Nogmaal bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
Desiler schreef op zondag 23 februari 2025 @ 04:05:
Net reboote mijn S25 Ultra opeens random, hij lag op gewoon op mijn bureau en toen zag ik opeens het Samsung logo en moest ik mijn SIM code invoeren.

In de log files "power_off_reset_reason" zie ik dit:

2025-02-23 03:22:17+0100 | ON | KP | S938BXXU1AYA1 / "RWC":"1", PANIC:Oops PC:unmap_page_range+0x2bc/0xe30 LR:unmap_page_range+0x564/0xe30 / apex_updated

Als ik hier een beetje op Google kom ik dit tegen:

Een bug in de kernel (mogelijk door een recente update)
Problemen met apex updates (wat te maken heeft met het Android modular update systeem)
Een geheugenbeheer issue (mogelijk door een fout in unmap_page_range)

Iemand enige ervaring mee en dit al meegemaakt? Heb hem net 2 weken.
Bij mij precies hetzelfde vanmiddag gebeurd. Tijdens het videobellen plotselinge reboot.

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ik heb een tijdje terug ook een spontane reboot gehad. Waar kan je die logs terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
Felix! schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Bij mij precies hetzelfde vanmiddag gebeurd. Tijdens het videobellen plotselinge reboot.
Ook precies hetzelfde in de logs of niet?
S_Chief schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:20:
Ik heb een tijdje terug ook een spontane reboot gehad. Waar kan je die logs terugvinden?
Ik had de stappen op deze website van Samsung gevolgd: https://docs.samsungknox....53688-mobile-device-logs/
Vervolgens was het de "power_off_reset_reason.txt" als ik het me goed kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ah, binnen 10 minuten.. Dat gaat nu niet meer lukken. Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
S_Chief schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:27:
Ah, binnen 10 minuten.. Dat gaat nu niet meer lukken. Thanks iig.
Vraag me af of dat klopt hoor, want ik zie in de logs dingen langer dan 10 minuten terug, ik zie zelfs wanneer de telefoon voor het eerst aan is gegaan in de fabriek etc. Ik heb het volgens mij ook niet binnen 10 minuten gedaan. Als je de dumps hebt gemaakt kan je de files gewoon openen in de /logs/ folder via je S25.

[ Voor 10% gewijzigd door Desiler op 23-02-2025 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Slechts een die opvalt, en de reden was 'KG_REBOOT'. Geen idee wat dat moet inhouden (googelen levert weinig op). Maar iig niets wat wijst op een kernel panic oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Laatst online: 23:00
S_Chief schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:20:
Heeft dat niet te maken met de auto optimalizatie optie die je op scheduled kunt zetten ipv auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Die staat bij mij uit (eerste wat ik heb gecontroleerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Raar dat de februari security patch voor de Europese S25 toestellen nog steeds niet uit is, in Amerika en Korea is hij vorige week al uitgekomen. Wij zitten nog steeds op de december patch. Heel veel andere goedkopere en oudere Samsung toestellen hebben de februari patch ook al gekregen inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Laatst online: 12-09 07:41
networkboy schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 23:13:
[...]

Wat @edgarf28 zegt, de zoom bepaalt je camera, dat wordt niet bepaald door je megapixel setting. De lenzen op de S25 bieden geen optische zoom, dus je kan het vergelijken met losse systeemcamera's met Ultrawide 13mm (0,6x zoom), Wide 23mm (1x zoom), Tele 69mm (3x zoom) en voor de S25 Ultra nog een Tele 115mm (5x zoom) prime lenzen erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdmeer
  • Laatst online: 13-04 13:02
Iemand toevallig ook problemen met bellen via Whatsapp waarbij, zodra het scherm tijdens het gesprek op zwart gaat, de andere kant je niet meer kan verstaan? Ik gebruik de Samsung S25 Ultra (geen root of bijzondere dingen).
Ik heb wat gezocht op internet en het enige wat er geboden wordt is kijken naar de batterij instellingen maar dit lost het probleem bij mij niet op.
Heb het volgende al zelf geprobeerd:
- Settings -> Apps -> WhatsApp -> Battery -> Unrestricted
- Settings -> Battery -> Background usage limits -> Never auto sleeping apps --> WhatsApp toegevoegd (wel nadat ik de eerste optie uitgezet heb, anders is Whatsapp niet zichtbaar)
- Gechecked of bij de Sleeping apps WhatsApp vermeld staat. Er zijn 0 apps in deze lijst gezet dus dit kan het ook niet zijn.
- De laatste update van de app is 2 dagen geleden en deze ochtend heb ik nog een WhatsApp gesprek gehad waarbij ik nog steeds hetzelfde probleem heb

Op dit moment weet ik even niet wat ik verder nog kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

dvdmeer schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:40:
Iemand toevallig ook problemen met bellen via Whatsapp waarbij, zodra het scherm tijdens het gesprek op zwart gaat, de andere kant je niet meer kan verstaan?
Net even getest op mijn S25 Ultra met de laatste versie van WhatsApp, maar hier werkt het gewoon als het scherm op zwart gaat. Je zou de WhatsApp een keer kunnen verwijderen en op nieuw kunnen installeren, misschien helpt dat...

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 24-02-2025 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel-k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-08 09:46
Marcel-k schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:12:
Mijn aanvraag voor een Watch 7 is ook goedgekeurd icm een verlenging van mijn Odido abonnement. Ik heb wel mijn S25 base in 1x betaald. Misschien dat daar en verschil zit?
Zojuist een mail van Samsung dat mijn aanvraag toch niet aan de voorwaarden voldoet.

Toestel gekocht bij Belsimpel icm dus de verlenging bij Odido.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dyckie
edgarf28 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:56:
Raar dat de februari security patch voor de Europese S25 toestellen nog steeds niet uit is, in Amerika en Korea is hij vorige week al uitgekomen. Wij zitten nog steeds op de december patch. Heel veel andere goedkopere en oudere Samsung toestellen hebben de februari patch ook al gekregen inmiddels
Update is beschikbaar. Op 5 minuten geüpdate.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5gnqegyRcWzf_vwIuwBv9Mdfu0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sG3eon99u2UMuqQYsLxHia3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 12-09 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

Marcel-k schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Zojuist een mail van Samsung dat mijn aanvraag toch niet aan de voorwaarden voldoet.

Toestel gekocht bij Belsimpel icm dus de verlenging bij Odido.
Yep same. Beetje gek.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Nou zo gek vind ik het niet, overal lees je postings dat aanvraag goedgekeurd zijn terwijl ze niet aan de voorwaarde voldeden omdat ze ook een nieuw of verlengings abonnement bij de aankoop van de S25 hadden. Ja en dan is het volgens mij niet zo gek dat er iemand bij Samsung wakker is geworden en heeft gezegd, laten we de aanvragen nog eens opnieuw controleren of er geen goedkeuringen bij zitten met een mobiele abonnement... 😉

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 24-02-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 12-09 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

DON PAPA schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Nou zo gek vind ik het niet, overal lees je postings dat aanvraag goedgekeurd zijn terwijl ze niet aan de voorwaarde voldeden omdat ze ook een nieuw of verlengings abonnement bij de aankoop van de S25 hadden. Ja en dan is het volgens mij niet zo gek dat er iemand bij Samsung wakker wordt en zegt, laten we de aanvragen nog eens opnieuw controleren na het lezen van die berichten... 😉
Waarom krijg ik dan eerst een mailtje dat het goed is daarna toch niet? Waarom niet gelijk afkeuren bij aanvraag?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Pagina: 1 ... 18 ... 26 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Prijzen, bestellingen en levertijden: [Samsung Galaxy S25-serie] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Samsung Galaxy S25-serie] Accessoires
- Voor het posten van kortingscodes kun je terecht in Meld hier uw kortingscodes/coupons V2