@Chaoss Waarschijnlijk weet je het maar toch even voor de zekerheid, je kunt ook loot of alles van je inventory naar je paard overhevelen dat scheelt.
Hmm gemist, heb in mijn beleving al iets van 5-6 items gemaakt. Mischien gewoon nog eens het gesprek aangaan met de blacksmith.Aganim schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:21:
[...]
Mij gaf hij na twee of drie dingen de opdracht omspoiler:een kar te gaan zoeken.
Hoop niet dat mijn quest bugged is
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Je moet hem vragen what the serious job is about. Dan begint de questChaoss schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:39:
[...]
Hmm gemist, heb in mijn beleving al iets van 5-6 items gemaakt. Mischien gewoon nog eens het gesprek aangaan met de blacksmith.
Hoop niet dat mijn quest bugged is
Gisteren bij de bruiloft geweest na 70u sidequesten en geld verdienen.
Wat was dat fantastisch mooi en gedetailleerd in elkaar gezet zeg, over het vervolg niet eens gesproken. Kan niet wachten om vanavond weer verder te spelen.
Wat was dat fantastisch mooi en gedetailleerd in elkaar gezet zeg, over het vervolg niet eens gesproken. Kan niet wachten om vanavond weer verder te spelen.
Ik denk dat het een gear probleem is, aan het begin zeer frustrerend maar met eenmaal een goede Axe, longsword, shield en een mooie armour fiets je overal zo doorheen. Mutt inzetten is ook handig als het te druk word.Westland1940 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:29:
Verdomme man, dat vechten blijft taai. Waar je in de meeste games enemies zo neer maait win ik hier zelden tot nooit van een bandit met zwaard. Wel een heel positief ding dat je je echt zorgen moet maken (ik althans) als je zo'n zwaard gevecht begint. Alleen ik ga zo snel dood, slechte gear? Stats? Gewoon waardeloos met de controls? Haha.
Ik heb toch wel echt zin in deze game met al jullie avonturen en plaatjes hoor, maar moet misschien toch even wachten tot ik privé in wat rustiger vaarwater zit en 'zomaar' twee uur achtereen kan gamen zonder interrupties -- tot die tijd blijf ik nog maar wat maps clearen in Path of Exile 2 I guess. Maar het kriebelt!
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Gebruiken jullie een schild naast je longsword? Ik heb dat even geprobeerd maar het leek vooral clunky t.o.v. blokken met het zwaard zelf.
Gisteravond weer flink lopen stoeien met een aantal gevechten. Aan de ene kant frustrerend dat het zo lastig is, maar het geeft ook veel voldoening als het lukt. 1 op 1 lukt meestal wel maar zodra ze met 2 of 3 op Henry afkomen is het snel gedaan.
Gisteravond weer flink lopen stoeien met een aantal gevechten. Aan de ene kant frustrerend dat het zo lastig is, maar het geeft ook veel voldoening als het lukt. 1 op 1 lukt meestal wel maar zodra ze met 2 of 3 op Henry afkomen is het snel gedaan.
Vermaak mij prima, maar ik ga soms alle kanten op
Er zijn zoveel dingen te doen en je raakt gauw afgeleid van wat je wilde doen.
Maar dat is ook wel de charme van het spel.
Naast alleen al de quests is er zoveel te doen
loop nu wel tegen het repareren van spullen aan dat ik de benodigde skills niet heb, soms onduidelijk wat dan te doen, dan toch maar even Google erbij.
Die wedding quest staat al een week open zal nog wel zo blijven met alles wat er nog open staat aan quests.
Positief verrast ieder geval, vechten merk ik vooral dat geduld nodig is vooral tegen meerdere, taktiek die ik probeer is achteruit te lopen dat ze in 1 lijn komen en je meestal 1 tegen 1 komt te staan.
En gebruik vooral long sword maar tegen wolven werkte dat voor geen meter, maar bijvoorbeeld axe met een schild is het stukken makkelijker
Maar dat is ook wel de charme van het spel.
Naast alleen al de quests is er zoveel te doen
Die wedding quest staat al een week open zal nog wel zo blijven met alles wat er nog open staat aan quests.
Positief verrast ieder geval, vechten merk ik vooral dat geduld nodig is vooral tegen meerdere, taktiek die ik probeer is achteruit te lopen dat ze in 1 lijn komen en je meestal 1 tegen 1 komt te staan.
En gebruik vooral long sword maar tegen wolven werkte dat voor geen meter, maar bijvoorbeeld axe met een schild is het stukken makkelijker
[ Voor 9% gewijzigd door FidoDido op 14-02-2025 16:03 ]
Vraag over de quest met Gnarly en de lost cart:
spoiler:
als je niet op tijd met ze meegaat, blijkbaar moest dat, hoe moet je de quest dan afsluiten? Gnarly zegt dat ik moet opzouten en Semine zegt dat ik Gnarly moet spreken.
@Ricmaniac @Carthrax @cold_as_ijs Ik heb het nog niet helemaal onder de knie, maar vandaag wel 2 bandits gesloopt, o.a. met de tacktiek dat ik naar zo'n kerel afstap en dichtbij kom. Zojuist weer twee bandits tegengekomen, een hunter was al in gevecht dus ik dacht top, even afmaken. Hunter dood, ik dood... soms gaat het dus goed, de andere keer niet. Het is nog steeds meer geluk hebben bij mij haha.
.Mensen die al in kuttenberg zijn. Er is er een ondergronds tunnel systeem onder de stad. Kleine tip zoek en vind de map. Want anders loop je verloren..
Spoiler tags please.Wolverine9000 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:23:
.Mensen die al in kuttenberg zijn. Er is er een ondergronds tunnel systeem onder de stad. Kleine tip zoek en vind de map. Want anders loop je verloren..
@Wolverine9000 Pas je bericht aan!
[ spoiler ] Voor je bericht en [ /spoiler ] na je bericht, zonder de spaties tussen de [ ]. Als je voor het posten op 'Toon voorbeeld' klikt kun je zien of het gelukt is.Wolverine9000 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:20:
[...]
Verwijder het bericht maar. Weet jij hoe da moet spoiler. Ga hier niets merr typen . By
Staat ook hier uitgelegd. Die code gebruiken als je iets plaatst wat spoiler-gevoelig is.
[ Voor 18% gewijzigd door easygoingfox op 14-02-2025 22:05 ]
Haha zo mooi hoe dingen uit de hand kunnen lopen opeens. Na paar keuzes
spoiler:
en paar minuten later tijdens t martelen van iemand (en die gaat opeens dood na iets te lang martelen)
spoiler:
. Overgestapt naar longsword en heb nu de master strike, erg fijn. Blijft genieten dit spel
moord je heel Semine uit
Zelfde hier. Heb het maar laten zitten helaas.mister_S schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:13:
Vraag over de quest met Gnarly en de lost cart:
spoiler:als je niet op tijd met ze meegaat, blijkbaar moest dat, hoe moet je de quest dan afsluiten? Gnarly zegt dat ik moet opzouten en Semine zegt dat ik Gnarly moet spreken.
Ongelukjes gebeuren, toch?Daan0s schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:16:
Haha zo mooi hoe dingen uit de hand kunnen lopen opeens. Na paar keuzesspoiler:en paar minuten latertijdens t martelen van iemand (en die gaat opeens dood na iets te lang martelen)spoiler:. Overgestapt naar longsword en heb nu de master strike, erg fijn. Blijft genieten dit spelmoord je heel Semine uit
Had die meneer maar mee moeten werken
Echt wat is de game toch vet he. De avonduren vliegen gewoon voorbij niet normaal!
Heb mezelf wel een beetje aangeleerd om vrijwel alles te negeren en zodra ik een sidequest krijg eigenlijk gewoon die sidequest te doen. Ben bang dat ik iets mis als ik dat niet doe
Wel grappig ik was even een 2e playtrough begonnen waarbij ik de tutorial rushe omdat ik even iets wilde testen/uitproberen... kom ik gelijk in dat eerste dorpje een sidequest tegen die ik op mijn eerste helemaal niet had gehaald nog
een questline voor legendary armor.
Nog niet gedaan en weet niet of je ook echt die armor krijgt maar had er al wel wat NPC's eens over gehoord.
Dus nu terug met mijn eerste save om te kijken of ik dat alsnog kan halen haha.
Heb mezelf wel een beetje aangeleerd om vrijwel alles te negeren en zodra ik een sidequest krijg eigenlijk gewoon die sidequest te doen. Ben bang dat ik iets mis als ik dat niet doe
Wel grappig ik was even een 2e playtrough begonnen waarbij ik de tutorial rushe omdat ik even iets wilde testen/uitproberen... kom ik gelijk in dat eerste dorpje een sidequest tegen die ik op mijn eerste helemaal niet had gehaald nog
Nog niet gedaan en weet niet of je ook echt die armor krijgt maar had er al wel wat NPC's eens over gehoord.
Dus nu terug met mijn eerste save om te kijken of ik dat alsnog kan halen haha.
Gisteren de eerste bugged sidequest. Invaders. Pas op als je die te laat in de avond start.
Deze quest schijnt inderdaad op verschillende momenten een bugged te kunnen zijn. Bij mij verschenen deTimothy3000 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 08:01:
Gisteren de eerste bugged sidequest. Invaders. Pas op als je die te laat in de avond start.
spoiler:
niet bij de inn. Op kunnen lossen door een stuk weg te lopen van de inn, zodat ze wel spawnden en daarna de quest af kunnen maken. Waar ging het bij jou mis?
Cumans
easygoingfox schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:00:
[...]
Deze quest schijnt inderdaad op verschillende momenten een bugged te kunnen zijn. Bij mij verschenen despoiler:niet bij de inn. Op kunnen lossen door een stuk weg te lopen van de inn, zodat ze wel spawnden en daarna de quest af kunnen maken. Waar ging het bij jou mis?Cumans
spoiler: title
Zodra het gevecht begon gingen ze in een soort eindeloze loop achter elkaar door rennen in het veld achter de inn. Als ik de tijd vooruitspoelde waren ze alsnog tikkertje aan het spelen. En iedereen werd onverslaanbaar, hoeveel tikken ik iemand ook gaf ze negeerden me en bleven rondrennen.
Vandaag een paar uurtjes gespeeld, begin er eindelijk een beetje in te komen. Heb door te sluipen 3 grafrovers neergehaald en daardoor mooie spullen gekregen, ben nu overvol aan het rondlopen en missies aan het doen om zo mijn kracht en andere skills sneller omhoog te laten gaan.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ja geniaal. Compleet per ongeluk ontdekt. Meteen weer een uur kwijt haha.Wolverine9000 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:23:spoiler:.Mensen die al in kuttenberg zijn. Er is er een ondergronds tunnel systeem onder de stad. Kleine tip zoek en vind de map. Want anders loop je verloren..
Hmm, ik zit een beetje vast bij een sidequest.
spoiler:
Lackey
Ik heb de dronkaard naar zijn kamp gedragen, maar moet nu zijn paard terughalen. Ik ben daar veel te zwak voor om 5 man aan te kunnen. Ik kan wel wachten tot 's nachts om het paard te stelen, maar ik wil eigenlijk de loot van die mannen ook.
Ik kan niet zomaar weglopen en een paar dagen later terugkomen om het af te maken, toch?
Ik heb de dronkaard naar zijn kamp gedragen, maar moet nu zijn paard terughalen. Ik ben daar veel te zwak voor om 5 man aan te kunnen. Ik kan wel wachten tot 's nachts om het paard te stelen, maar ik wil eigenlijk de loot van die mannen ook.
Ik kan niet zomaar weglopen en een paar dagen later terugkomen om het af te maken, toch?
Dementii schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:41:
spoiler:Lackey
spoiler: title
In de nacht slaapt een groot gedeelte. Zo kun je ze 1 voor 1 stealthy afmaken.
Even vloeken hoor. Anderhalf uur aan t spelen geweest, random dood gaan (uit t niets?) toen ik op een paard zat. En dan gewoon weer helemaal terug gesodemieterd worden waar ik anderhalf uur geleden begon.
Ik vind het oprecht een leuk spel maar door deze ongein ben ik er ook meteen helemaal klaar mee.
Ik vind het oprecht een leuk spel maar door deze ongein ben ik er ook meteen helemaal klaar mee.
Git gud gehalte, maar snap je frustratieAomi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:52:
Even vloeken hoor. Anderhalf uur aan t spelen geweest, random dood gaan (uit t niets?) toen ik op een paard zat. En dan gewoon weer helemaal terug gesodemieterd worden waar ik anderhalf uur geleden begon.
Save en exit, save en exit, save en exit! Zo raak je niet teveel tijd meer kwijt.Aomi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:52:
Als je een dagger equiped kun je ze als ze slapen m.b.v. een stealth kill afmaken. Wel zorgen dat je armor draagt dat niet teveel geluid maakt. En vergeet in hun kamp deDementii schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:41:
spoiler:
niet mee te nemen schatkaart
Pfff ik ben er wel even klaar mee hoor en een waarschuwing voor iedereen om in Miskowitz de gewonde villager snel te helpen.
spoiler:
Ik krijg na het levelen van alchemy en blacksmithing opeens de volgende melding: Game Over, You left Miskowitz after the injured villager died. That's why Hans was executed. Ik ben hier echt ziek van.
Heb met Alchemy lekker wat geld verdient.
500+ Groschen in mn pocket 😉
Maar waar in de eerste map kan je nou Belladonna vinden? Ik koop maar steeds de dried versie bij de merchant.
Een eventueel antwoord mag in spoilers.
500+ Groschen in mn pocket 😉
Maar waar in de eerste map kan je nou Belladonna vinden? Ik koop maar steeds de dried versie bij de merchant.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik heb het tot nu toe op twee plekken gevonden:Vortigen schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 16:42:
spoiler:
Direct ten noordwesten van Troskowitz ligt een klein bos / strook bomen. Daar vind je een kleine hut waar een aantal belladonna's groeien. Een tweede plek: als je van de hut van Bozhena (dame uit de proloog) naar het riviertje ten zuiden van haar hut loopt en de rivier vervolgens volgt naar het oosten, dan zie je op een gegeven moment een mand bij de rivier liggen. Daar zit een hoop belladonna in en volgens mij groeit het daar ook in het wild.
Overigens kun je een perk bij Alchemy kiezen waarmee je meer fouten mag maken, en slechtere ingrediënten schijnt ook te tellen als een fout. Met die perk kun je nog steeds strong potions maken, ook als de bloemen gedroogd zijn of een kwaliteit van 0 hebben. Henry moppert dan over de slechte kwaliteit van de bloemen, maar de potion merkt er niets van
Dankjeweleasygoingfox schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:57:
[...]
Ik heb het tot nu toe op twee plekken gevonden:
spoiler:Direct ten noordwesten van Troskowitz ligt een klein bos / strook bomen. Daar vind je een kleine hut waar een aantal belladonna's groeien. Een tweede plek: als je van de hut van Bozhena (dame uit de proloog) naar het riviertje ten zuiden van haar hut loopt en de rivier vervolgens volgt naar het oosten, dan zie je op een gegeven moment een mand bij de rivier liggen. Daar zit een hoop belladonna in en volgens mij groeit het daar ook in het wild.
Overigens kun je een perk bij Alchemy kiezen waarmee je meer fouten mag maken, en slechtere ingrediënten schijnt ook te tellen als een fout. Met die perk kun je nog steeds strong potions maken, ook als de bloemen gedroogd zijn of een kwaliteit van 0 hebben. Henry moppert dan over de slechte kwaliteit van de bloemen, maar de potion merkt er niets van
Nog even een ander vraagje: kan je zowel de blacksmith èn de miller quest doen of moet je kiezen?
Ik wil namelijk de vaardigheden die je leert bij hun allebei graag hebben.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ja git gud als je net begint aan het spel...rekeewt schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 15:01:
[...]
Git gud gehalte, maar snap je frustratie
Gelukkig kan er idd gesaved+exit worden, dat doe ik nu dan maar, maar het voelt wel erg omslachtig om t zo te doen ipv dat je 'gewoon' kan saven.
Volgens mij is het eenmaal op de bruiloft klaar, dus of met de miller of met de blacksmith naar de bruiloft, daarvoor kun je alles doen, maar misschien weet iemand anders het helemaal zeker.Vortigen schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:08:
[...]
DankjewelIk ga zometeen die eerste locatie eens bekijken.
Nog even een ander vraagje: kan je zowel de blacksmith èn de miller quest doen of moet je kiezen?
Ik wil namelijk de vaardigheden die je leert bij hun allebei graag hebben.
Ben zelf 2 keer naar de bruiloft geweest met allebei omdat ik een nieuwe save had geladen, ik was naar de bruiloft gegaan voordat ik die ene laatste poacher had gepakt, andere save en toch maar gedaan en dat was achteraf zeker de moeite waard
Je kan beide doen. Gewoon kiezen met wie je naar de bruiloft gaat. Ik heb eerst de smid geholpen tot de "lets go to the wedding" optie. Daarna de molenaar en zelfs na de trouwerij een bepaald item afgeleverd.Sipio schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 18:29:
[...]
Volgens mij is het eenmaal op de bruiloft klaar, dus of met de miller of met de blacksmith naar de bruiloft, daarvoor kun je alles doen, maar misschien weet iemand anders het helemaal zeker.
Ben zelf 2 keer naar de bruiloft geweest met allebei omdat ik een nieuwe save had geladen, ik was naar de bruiloft gegaan voordat ik die ene laatste poacher had gepakt, andere save en toch maar gedaan en dat was achteraf zeker de moeite waard
Dementii schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:41:
spoiler:
Kijk eens wat een Bane-potion is.
Gooi die s'nachts in hun ketel. Volgende morgen kun je "oogsten" na het ontbijt!
Gooi die s'nachts in hun ketel. Volgende morgen kun je "oogsten" na het ontbijt!
Succes!
Heb wel veel gelachen tijdens die missie.Dementii schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:41:
spoiler:
Wanneer je die gast aan het dragen bent, wilde die dronken man halverwege ergens gaan zuipen met je én verandert de quest-marker tijdelijk naar een dorpje kilometers verderop, als grap uiteraard. Om even later met z'n tweeën in 't bos te roepen naar PEPIK!!!!!!!!!
Voor wat betreft dat kamp: als je geen dagger hebt, kan je gasten die zitten bij het kampvuur van achteren ook bewusteloos maken. Achteraf bekeken heb ik meer moeite met wolven steeds. Dat afweren lukt me niet ofzo.
Voor wat betreft dat kamp: als je geen dagger hebt, kan je gasten die zitten bij het kampvuur van achteren ook bewusteloos maken. Achteraf bekeken heb ik meer moeite met wolven steeds. Dat afweren lukt me niet ofzo.
Om deze reden, en door blijkbaar een aantal bugged quests, heb ik besloten deze mod te gebruiken: https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance2/mods/52Aomi schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:52:
Ja, het haalt je iets uit de immersie en de spanning, maar het voorkomt ook frustraties. Het 'even' opnieuw doen van een > 1 uur gamen, zie ik niet zo zitten. Ik probeer wel save-scumming te voorkomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Justinn1988 op 15-02-2025 21:46 ]
Hoe krijg je trouwens een paard? Ik heb geen zin om er een te gaan stelen en doe momenteel alles gewoon lopend
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Kopen als je niet wil stelen.G_Dragon schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:47:
Hoe krijg je trouwens een paard? Ik heb geen zin om er een te gaan stelen en doe momenteel alles gewoon lopend
spoiler:
of als je je eigen paard gratis terug wil en je speech hoog genoeg is even naar semine lopen daar ophalen
Download staat aan, morgen eens induiken. Het enige wat ik weet is dat het slow play is (heerlijk, want Baldurs Gate 3 is een van mijn favo games) en iets over een
Morgen onderdompelen in de tijd zonder Instagram maar waarin het leven een stuk hachelijker was. Ben benieuwd.
spoiler:
ofzo? bruiloft
Morgen onderdompelen in de tijd zonder Instagram maar waarin het leven een stuk hachelijker was. Ben benieuwd.
Maar mods kunnen niet op de ps5 (toch?)Justinn1988 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 21:45:
[...]
Om deze reden, en door blijkbaar een aantal bugged quests, heb ik besloten deze mod te gebruiken: https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance2/mods/52
Ja, het haalt je iets uit de immersie en de spanning, maar het voorkomt ook frustraties. Het 'even' opnieuw doen van een > 1 uur gamen, zie ik niet zo zitten. Ik probeer wel save-scumming te voorkomen.
Geen idee, ik heb geen ervaring met consoles. Ik speel zelf op pc met controller.
Heb je al geprobeerd om zelf Saviour Schnaps te maken? Is simpel om te doen en maakt het saven ook een stuk eenvoudiger.
Inmiddels al 50 uur doorgebracht in Bohemia en tot nu toe vermaak ik me nog steeds prima. Wel wat kleine irritaties links en rechts, maar verder echt een heel toffe game.
spoiler:
Ik begrijp niet waarom de developer ervoor gekozen heeft om je op bepaalde punten in de game met Godwin te laten spelen. Je speelt een RPG waarbij je Henry bent. Verplicht met een andere character spelen haalt mij echt helemaal uit de game.
Daarnaast vind ik dat je wel héél vaak gevangen wordt genomen in de story. Daar ben ik nu ook wel een beetje klaar mee aan het raken. Iets te veel gebruikt vind ik.
Daarnaast vind ik dat je wel héél vaak gevangen wordt genomen in de story. Daar ben ik nu ook wel een beetje klaar mee aan het raken. Iets te veel gebruikt vind ik.
Dank voor de tips. Ik heb het 's nachts gedaan.Dementii schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:41:
spoiler:
Hilarisch is als je de slapende vent bij het paard stealth killed, het paard schrikt en weg rent. Maar na een paar minuten komt ie weer terug.
Mee eens (Op onze Sony Oled komt het echt helemaal tot zijn recht!), ze hebben het grafisch wel echt heel mooi weten te maken, een mooi voorbeeld van hoe ook kanbojaaper schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:13:
Steeds als ik het spel opstart sta ik toch weer soort versteld hoe mooi het is.
[Afbeelding]
Dementii schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:49:
[...]
Dank voor de tips. Ik heb het 's nachts gedaan.
spoiler:Hilarisch is als je de slapende vent bij het paard stealth killed, het paard schrikt en weg rent. Maar na een paar minuten komt ie weer terug.
spoiler:
Ik heb hem gedaan met een potion dat mijn health een paar keer wordt aangevuld. En na een gevecht van ik denk 20 minuten had ik ze te pakken
.
Wat een heerlijk spel is het. Voordat je het weet wijk je af van wat je wilde doen en ben je een avond verder!
Fantastische game dit. Moet raar lopen als hij niet in mijn goty lijstje belandt.
Kijk eens, dagen later en de uren zijn omhoog geschroefd. Geen idee verder hoe ze precies aan deze tijden komen.Westland1940 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:42:
[...]
Welke map is dit exact? Ik zie Kuttenberg niet. Ik heb overigens deel 1 niet gespeeld, oogte voor mij iets te Spartaans. De main story lijkt wel veel korter?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/57h6yvFwtFLr6nzLmF9uP7WQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZAsu9QULZE4qcJQlnsQr01LW.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben zelf nog steeds niet aangekomen bij de bekende wedding quest die iedereen steeds noemt haha. Werkelijk geen idee wat daarna nog allemaal komt.
[ Voor 21% gewijzigd door Westland1940 op 16-02-2025 16:59 ]
Ik ga net dood, wil een save loaden en druk per ongeluk op new game. Poef... all mijn savegames weg.
60 uur, weg.
60 uur, weg.
Oh fuck, dat is wel heel klote zeg, die plaatsing van die optie is ook wel tricky.Altijdgriep schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:59:
Ik ga net dood, wil een save loaden en druk per ongeluk op new game. Poef... all mijn savegames weg.
60 uur, weg.
Staat er dan ook nergens een save meer?
Nee daar lijkt het niet op, Steam heeft ook al gesynchroniseerd.Sipio schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:01:
[...]
Oh fuck, dat is wel heel klote zeg, die plaatsing van die optie is ook wel tricky.
Staat er dan ook nergens een save meer?
Helaas, pff das flink balen zegAltijdgriep schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:06:
[...]
Nee daar lijkt het niet op, Steam heeft ook al gesynchroniseerd.
Dat is echt waardeloos ja. Las ook meerdere klachten daarover op Reddit, dat "new game" zo ongelukkig prominent bovenaan geplaatst is in het menu. Je krijgt geloof ik nog één waarschuwing maar die fout is snel gemaakt je gewoon ff snel door wil (of tilted bent, laten we wel wezen) daarna is ook echt alles weg van je originele playthrough.Altijdgriep schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:59:
60 uur, weg.
Oef dat is wel heel heftig, dat er geen failsafe is zoals saves blijven staan.. Ik voel deze echt met je meeAltijdgriep schreef op zondag 16 februari 2025 @ 17:59:
60 uur, weg.
Wat ga je nu doen?
Ik ga mijn eerste game starten, maar heb al wat mee zitten lezen en wat mods geinstalleerd die het iets beter zouden moeten maken:
:strip_exif()/f/image/slgAuW62PBnZHuBgVimZrXIT.png?f=user_large)
Behalve de saving volgens mij geen cheats, ja plantjes iets meer zichtbaar maar dat is wel erg minimaal.
Zonder saving weet ik nu al dat ik het spel geen uur vol ga houden, dus dat is voor mij gewoon een core mechanic om het te kunnen tolereren
Zijn er nog andere QoL mods die geen cheats zijn die jullie aanraden?
:strip_exif()/f/image/slgAuW62PBnZHuBgVimZrXIT.png?f=user_large)
Behalve de saving volgens mij geen cheats, ja plantjes iets meer zichtbaar maar dat is wel erg minimaal.
Zonder saving weet ik nu al dat ik het spel geen uur vol ga houden, dus dat is voor mij gewoon een core mechanic om het te kunnen tolereren
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
@Westland1940 welke film is dat?
Ik heb toevallig vd week Medieval weer eens gekeken die past ook mooi in dit straatje.
Ik heb toevallig vd week Medieval weer eens gekeken die past ook mooi in dit straatje.
:strip_exif()/f/image/8Kp3How4LvcH9O8cx8miEmzh.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze gebruik ik. Gaat wel beetje richting hardcore, maar het levelen gaat mij anders veel te snel. Ik heb deze nog iets aangepast naar 65% trager ten opzichte van vanilla, voor alle skills. De tougher economy maakt de verkoop van wapens, en kleding lager dan vanilla.Angeloonie schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:18:
:strip_exif()/f/image/8VMkR7OSKi8AGw2Ko7fPQGRQ.png?f=user_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Distortion op 16-02-2025 21:35 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Kingdom of Heaven (2005). Echt een no brainer als je helemaal in de medieval vibe zit.Sipio schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:23:
@Westland1940 welke film is dat?
[Afbeelding]
Waarom deze film ineens mij te binnen schoot is omdat ze in KCD II een soort gelijke scenario vertellen van wat er gebeurt met mensen die zelfmoord plegen in die tijd. Dat is een zonde, zeker in de middeleeuwen. Als je de film kijkt zie je al vrij snel wat ik bedoel
[ Voor 3% gewijzigd door Westland1940 op 16-02-2025 21:59 ]
Na 37 uur alle quest in het start gebied afgehandeld, tenminste de quest die ik had... niet allemaal helemaal succesvol afgerond, maar de meesten wel. Ik kan nu alleen nog maar naar de wedding of de molenaar.
Heb nog wel 2 schatten te vinden en ik heb ook nog niet eens de hele map verkend. Denk dat ik morgen die schatten even ga proberen voordat ik naar de wedding ga.
Heb nog wel 2 schatten te vinden en ik heb ook nog niet eens de hele map verkend. Denk dat ik morgen die schatten even ga proberen voordat ik naar de wedding ga.
Kan na 81u en vannacht Kuttenberg bereikt te hebben. wel zeggen dat deze in mn games of all time lijstje staat, sowieso de beste rpg die ik ooit heb gespeeld. En het verhaal en de cinematografie zijn echt canon nu het helemaal op gang is gekomen. Echt sprakeloosTimothy3000 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 15:11:
Fantastische game dit. Moet raar lopen als hij niet in mijn goty lijstje belandt.
Dat startgebied is toch ook de hoofdmap van het spel of ?Chaoss schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:51:
Na 37 uur alle quest in het start gebied afgehandeld, tenminste de quest die ik had... niet allemaal helemaal succesvol afgerond, maar de meesten wel. Ik kan nu alleen nog maar naar de wedding of de molenaar.

Nope schijnt nog een heel gebied bij te komenG_Dragon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:14:
[...]
Dat startgebied is toch ook de hoofdmap van het spel of ?
Meen je! Vond dit eerste gebied al megaChaoss schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:39:
[...]
Nope schijnt nog een heel gebied bij te komen

Wat een spel is dit zeg, het blijft je maar verrassen
Ik had al een probleem dat ik de lackey quest niet af kon ronden omdat de gamekeeper niet meer praat, geen Talk icoon. Nu een andere gelukkig een side quest waar ik ook weer naar hem moet voor een quest item, helaas. Dus toch maar even een bug report ingediend.
Maar indd net als deel 1 waar ik ook dol op was heeft deze mij ook echt weer te pakken en ga ik overal lekker rustig doorheen. Heerlijk.
Maar indd net als deel 1 waar ik ook dol op was heeft deze mij ook echt weer te pakken en ga ik overal lekker rustig doorheen. Heerlijk.
als je de miller nog moet doen komen we nog wel wat uurtjes bij voor je op de wedding bentChaoss schreef op maandag 17 februari 2025 @ 00:51:
Ik ben voor nu even getopt met KDC2, Avowed pakt me net even iets meer op dit moment.
Later kom ik wel weer terug naar KDC2, maar dat zal pas na de zomer worden denk ik, want in de maanden april tot en met september game ik vrijwel niet, vanwege een andere hobby waar iets meer tijd in gaat zitten
Ik ga opnieuw beginnen, maar ik ga wel eerst iets bedenken zodat ik automatisch een backup maak van mijn save file.G_Dragon schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:17:
[...]
Oef dat is wel heel heftig, dat er geen failsafe is zoals saves blijven staan.. Ik voel deze echt met je mee![]()
Wat ga je nu doen?
Ook ga ik nu wel wat mods installeren zoals easy Alchemy en blacksmithing, ik heb echt geen zin om dat nu weer compleet te moeten levellen.
Ook zijn er wat achievements die ik in de vorige save niet meer kon halen, daar ga ik nu wel voor.
Ben wel benieuwd hoe dat in combat gaat als newbie met de skills die ik nu zelf heb.
Ja snap ik, maar ik kon gisteren niet zo snel vinden hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Want als ik jou stappen volg dan moet ik wel meer dan een keer klikken om new game te beginnen, heb natuurlijk er niet op geklikt omdat ik anders bang was om mijn opgeslagen spellen ook kwijt te zijnAltijdgriep schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:28:
[...]
Ik ga opnieuw beginnen, maar ik ga wel eerst iets bedenken zodat ik automatisch een backup maak van mijn save file.
Ook ga ik nu wel wat mods installeren zoals easy Alchemy en blacksmithing, ik heb echt geen zin om dat nu weer compleet te moeten levellen.
Ook zijn er wat achievements die ik in de vorige save niet meer kon halen, daar ga ik nu wel voor.
Ben wel benieuwd hoe dat in combat gaat als newbie met de skills die ik nu zelf heb.
Tja ik had net Alchemy volledig gelevelled, en toen had ik gesaved om met al die potions op Trosky castle uit te moordenG_Dragon schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:32:
[...]
Ja snap ik, maar ik kon gisteren niet zo snel vinden hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Want als ik jou stappen volg dan moet ik wel meer dan een keer klikken om new game te beginnen, heb natuurlijk er niet op geklikt omdat ik anders bang was om mijn opgeslagen spellen ook kwijt te zijn.
En daarna vol adrenaline klikkerdeklik, het was echt binnen een seconde gebeurd en ik keek naar de intro
Oh ik heb die Miller helemaal niet gedaan haha, ben gewoon voor de Blacksmith gegaan. Dus wel de moeite waard om dat nog eens een keer te doen? Wordt dan ooit een 2e run. Heb eigenlijk ook gewoon echt niet de tijd om alles in 1x helemaal te doen in zon grote en langzame game.janus_freggel schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:22:
[...]
als je de miller nog moet doen komen we nog wel wat uurtjes bij voor je op de wedding bent
Ik ben voor nu even getopt met KDC2, Avowed pakt me net even iets meer op dit moment.
Later kom ik wel weer terug naar KDC2, maar dat zal pas na de zomer worden denk ik, want in de maanden april tot en met september game ik vrijwel niet, vanwege een andere hobby waar iets meer tijd in gaat zitten
Ik dacht dat je of de Miller of de blacksmith moest doen om bij de wedding te komen? heb gisteravond het "hermit" zwaard voor de Blacksmith gemaakt. Heb nu de optie om aan te geven dat ik naar de wedding wil.janus_freggel schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:22:
[...]
als je de miller nog moet doen komen we nog wel wat uurtjes bij voor je op de wedding bent
Misschien nog wel even leuk om ook de Miller quest ook te doen, kun je die na de wedding ook nog doen of is die dan verdwenen?
Merk wel dat ik vaker fast travel, zeker op de routes die ik al meerdere keren gelopen/gereden heb. Je moet voor sommige quests echt absurd veel heen en weer reizen. Wel mooi dat je tijdens de fast travel wel gewoon de random events krijgt.Daan0s schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:46:
Heb eigenlijk ook gewoon echt niet de tijd om alles in 1x helemaal te doen in zon grote en langzame game.
Geweldig spel!
Voor mij al direct een GoY! Het is lang geleden dat ik weer zo in een game gezogen werd. De gameplay, het verhaal, de omgeving en het soms frustrerende combat system zijn echt geweldig.
SPOILER!
Er is wat frustratie over het saven, wat ik denk de filosofie van de gameontwikkelaars is. Voordat je op pad gaat, moet je jezelf goed uitrusten, voorbereiden en klaarmaken voor een gevaarlijke tocht. In die tijd was het immers ook echt gevaarlijk om zomaar heen en weer te reizen zonder goede bescherming of voorbereiding.
Ik zorg er altijd voor dat ik minimaal 5 à 8 Survivor Snaps meeneem op reis (deed ik al in KCD 1). Dat kan echt het verschil maken. Bovendien ben je bij het maken van potions gewoon aan het grinden om je level te verhogen!
Voor mij al direct een GoY! Het is lang geleden dat ik weer zo in een game gezogen werd. De gameplay, het verhaal, de omgeving en het soms frustrerende combat system zijn echt geweldig.
SPOILER!
spoiler:
"Necessary Evil"-quest is voor mij het verschil tussen een normale game en een echte hidden gem. Na het spelen van deze quest voelde ik me echt slecht. Ik ervoer emoties van verraad en schuld. De terugrit naar het kasteel liet me reflecteren op alles wat er in zo'n korte tijd gebeurd was. Ik zag nog steeds de onschuldige bewoners die vermoord waren.
Er is wat frustratie over het saven, wat ik denk de filosofie van de gameontwikkelaars is. Voordat je op pad gaat, moet je jezelf goed uitrusten, voorbereiden en klaarmaken voor een gevaarlijke tocht. In die tijd was het immers ook echt gevaarlijk om zomaar heen en weer te reizen zonder goede bescherming of voorbereiding.
Ik zorg er altijd voor dat ik minimaal 5 à 8 Survivor Snaps meeneem op reis (deed ik al in KCD 1). Dat kan echt het verschil maken. Bovendien ben je bij het maken van potions gewoon aan het grinden om je level te verhogen!
Ik gebruik save en exit gewoon als quick save. Je bent zo met een paar secondes weer in de game.
Als ik het goed heb kun je, voordat je naar de wedding gaat, zowel de miller doen als de blacksmith. Bij de blacksmith leer je wapens maken, maar bij de miller kun je stealth en lockpicking leren. Allebei nuttig dus.
@Chaoss Ik vond de miller quest nog wel ff de moeite waard om ook te doen, die gaat ook nog even door nadat je naar de bruiloft bent geweest.
Of die quest verdwijnt als je met de blacksmith naar de bruiloft bent geweest weet ik eigenlijk niet.
Of die quest verdwijnt als je met de blacksmith naar de bruiloft bent geweest weet ik eigenlijk niet.
Je kunt de miller quest ook na de wedding doen, ik ben via de blacksmith naar de wedding toe gegaan, en vervolgens de miller questline afgerond.
Hier maak ik ook veel gebruik van, scheelt ook saviour snaps kopenTimothy3000 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:18:
Ik gebruik save en exit gewoon als quick save. Je bent zo met een paar secondes weer in de game.
Gisterenavond een begin gemaakt. Tot net na het vrijgelaten worden van de schandpaal. Wat rondgelopen in dat dorpje en voelde gewoon compleet verdwaald

PSN: bollsie
Kreeg direct al feedback op mijn bug report. Het is een bekend probleem en ze zijn bezig deze te fiksen.
sjufke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:50:
Gisterenavond een begin gemaakt. Tot net na het vrijgelaten worden van de schandpaal. Wat rondgelopen in dat dorpje en voelde gewoon compleet verdwaald
spoiler:
De vrouwelijke bedelaarster vlak bij de schandpaal roept je als het goed is.
Praat met haar.
Oh ja, je kleding zit gewoon in je inventory
Praat met haar.
Oh ja, je kleding zit gewoon in je inventory
Ik zit er nu een uurtje of 10 in en heb werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Ergens wel mooi, maar zonder een cursus valt dit een beetje rauw op m'n dak.
Dat niet kunnen opslaan valt me een beetje tegen. Ook wat quests zijn bugged.
Maar goed, sfeer is prima. Het speelt aardig en straks via Google het een en ander even opzoeken en het zou een stuk leuker moeten zijn vermoed ik.
Zeker nog niet klaar, alleen een zeer stroeve start (wat volgens mij ook de bedoeling is)
Maar goed, sfeer is prima. Het speelt aardig en straks via Google het een en ander even opzoeken en het zou een stuk leuker moeten zijn vermoed ik.
Zeker nog niet klaar, alleen een zeer stroeve start (wat volgens mij ook de bedoeling is)
Quit and save? Werkt prima.Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:13:
Ik zit er nu een uurtje of 10 in en heb werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Ergens wel mooi, maar zonder een cursus valt dit een beetje rauw op m'n dak.
Ik heb in 81u spelen op de tutorial na nog geen potion gebrouwen. Ik heb wel eens 2 van die saviour schnapps gekocht maar gebruik eigenlijk alleen de auto saves & save and exit to menu.Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:13:
Gaat prima , alle andere soorten in de inventory verkoop ik.
Ja dat wel, maar als ik bijvoorbeeld te voet opzoek naar vriendelijk mensen ga en ik val 3 meter naar beneden dan kan het zomaar zijn dat ik een uur terug ga ik in de tijd. Maar als je dus een tijd niet een auto save hebt gehad dan moet je de game verlaten en opnieuw laden om zo op te kunnen slaan? Waarom wordt daar dan niet een knop voor gemaakt? Of zie ik het verkeerd?
Gewoon voorzichtig wat van de opdrachten uitvoeren die het spel je geeft en je wordt langzaam het verhaal in gezogen. Beetje rondlopen, dieren afschieten en opeten, beetje handelen. Je komt vanzelf meer dan genoeg tegenJack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:13:

Het originele systeem zat de save & exit optie er niet eens in. Het idee erachter is dat je gewoon gaat RPG-en en als je een keuze maakt die verkeerd uitpakt dat je niet steeds terug gaat om maar de beste uitkomst te krijgen. Ze willen ook het gevoel meegeven dat je zwak bent aan het begin, door dit save systeem ga je anders met de risico's om omdat je teveel kan verliezen.Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:32:
[...]
Ja dat wel, maar als ik bijvoorbeeld te voet opzoek naar vriendelijk mensen ga en ik val 3 meter naar beneden dan kan het zomaar zijn dat ik een uur terug ga ik in de tijd. Maar als je dus een tijd niet een auto save hebt gehad dan moet je de game verlaten en opnieuw laden om zo op te kunnen slaan? Waarom wordt daar dan niet een knop voor gemaakt? Of zie ik het verkeerd?
Zeker voor casual players is dit natuurlijk even wennen. Ik heb me er in deel totaal niet aan gestoord en die had niet eens de save on exit functie. Daar ging ik gewoon lekker naar bed op het einde van iedere game sessie