• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-01 08:29
Klauwhamer schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:01:
Nou, mijn geheel nieuwe PC maar even op de lange baan geschoven (dankzij de explosie van prijs per GB RAM/storage) en mijn bestaande kist voorzien van een 5070TI en een nieuwe PSU. En met de Steam Sale ook KCD2 voor een prikkie op de kop getikt. Spel is zojuist geïnstalleerd -- komende dagen maar eens beginnen. Wel Unlimited Saving II geïnstalleerd want I'll be damned dat ik beperkt word op die manier.

Zin in!
Het is vrij makkelijk om in de game zelf save potions te maken. Daarnaast kun je in een bed dat je zelf 'bezit' altijd saven, en is er ook een Save & Quit optie. Heb zelf in de 95 uur die ik gespeeld heb unlimited saven nooit gemist, het maakt het spel juist spannender op momenten. En dat is wel het mooie van mods, dat iedereen het op z'n eigen manier kan spelen :)

Andere mod-aanraders: First Person Herb Picking (voor immersion) en Weightless Herbs.

Veel plezier aan alle nieuwe spelers hier! Geweldig spel _/-\o_

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:42

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

easygoingfox schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 08:16:
[...]

Het is vrij makkelijk om in de game zelf save potions te maken. Daarnaast kun je in een bed dat je zelf 'bezit' altijd saven, en is er ook een Save & Quit optie. Heb zelf in de 95 uur die ik gespeeld heb unlimited saven nooit gemist, het maakt het spel juist spannender op momenten. En dat is wel het mooie van mods, dat iedereen het op z'n eigen manier kan spelen :)

Andere mod-aanraders: First Person Herb Picking (voor immersion) en Weightless Herbs.

Veel plezier aan alle nieuwe spelers hier! Geweldig spel _/-\o_
Weightless Herbs ga ik nog even installeren, thanks voor de tip. Voor de rest ben ik nog herstellende bij het kruidenvrouwtje en heb dus nog maar heel even gespeeld, maar ik ben enorm onder de indruk van de game. Alchemy en hoe het gebracht is vind ik echt fantastisch en het zet ook meteen de toon van het spel; doe het maar eens rustig aan allemaal. Neem de tijd. Heel prettig, die vibe.

Wel nog wat oefenen met combat, daar heb ik nog niet echt lekker gevoel voor, maar dat komt gauw genoeg.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
Iets later in de playtrough installeerde ik ook Instant herb picking. kon er niet meer tegen elke keer die animatie te zien :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 10:50:
Iets later in de playtrough installeerde ik ook Instant herb picking. kon er niet meer tegen elke keer die animatie te zien :P
Deze ga ik even onthouden :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Klauwhamer schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:01:
Nou, mijn geheel nieuwe PC maar even op de lange baan geschoven (dankzij de explosie van prijs per GB RAM/storage) en mijn bestaande kist voorzien van een 5070TI en een nieuwe PSU. En met de Steam Sale ook KCD2 voor een prikkie op de kop getikt. Spel is zojuist geïnstalleerd -- komende dagen maar eens beginnen. Wel Unlimited Saving II geïnstalleerd want I'll be damned dat ik beperkt word op die manier.

Zin in!
Zo'n beperking is het saven niet. Je hebt een save potion die je al vrij snel zelf kunt maken, salpen in je bed is saven en als je het spel afsluit saved hij sowieso. Geeft net wat meet emmersion, contant de save knop spammen doet imho afbreuk aan de game.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Klauwhamer

Klauwhamer

Chaoss schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:20:
[...]

Zo'n beperking is het saven niet. Je hebt een save potion die je al vrij snel zelf kunt maken en als je het spel afsluit saved hij sowieso. Geeft net wat meet emmersion, contant de save knop spammen doet imho afbreuk aan de game.
Fijn dat het voor jou geen beperking is en dat het aansluit bij jouw manier van spelen, zoals ik hier al eerder heb geschreven: als ik mij druk moet maken of ik wel of niet kan saven, breekt het voor mij immersie. Dat heeft het altijd al gedaan. En sinds ik met kleine kinderen zit en ik vaak alleen even kan spelen als iedereen in huis slaapt, heb ik volstrekt nul behoefte om hier meer moeite in te steken dan op F5 drukken als het mij uitkomt.

Ik hoef niet zo te horen wat wel of geen beperking is of zo ervaren wordt in een single player game.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als je geen reactie blieft, waarom post je dan? Een forum is interactie toch? Of mag alleen jij je mening geven?

[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 03-01-2026 12:40 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:12
Klauwhamer schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:34:
[...]

Fijn dat het voor jou geen beperking is en dat het aansluit bij jouw manier van spelen, zoals ik hier al eerder heb geschreven: als ik mij druk moet maken of ik wel of niet kan saven, breekt het voor mij immersie. Dat heeft het altijd al gedaan. En sinds ik met kleine kinderen zit en ik vaak alleen even kan spelen als iedereen in huis slaapt, heb ik volstrekt nul behoefte om hier meer moeite in te steken dan op F5 drukken als het mij uitkomt.

Ik hoef niet zo te horen wat wel of geen beperking is of zo ervaren wordt in een single player game.
Dan hoeven wij ook niet te horen dat t voor jou wel een beperking is. Lekker makkelijk zo :+

• Klauwhamer

Klauwhamer

Chaoss schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 12:39:
Als je geen reactie blieft, waarom post je dan? Een forum is interactie toch? Of mag alleen jij je mening geven?
Ook @Daan0s :
Nogmaals: ik zei dat het voor mij juist immersie breekt. Wat voor waarde heeft het als jij zegt dat het niet zo (erg) is? Ik wil prima reacties maar je mag ook wel even reflecteren. Als ik zeg dat ik mandarijnen niet lekker vind, op het culinaire subforum, zal ook niemand zeggen dat mandarijnen best wél lekker zijn. Please hoor.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Klauwhamer schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 14:41:
[...]

Ook @Daan0s :
Nogmaals: ik zei dat het voor mij juist immersie breekt. Wat voor waarde heeft het als jij zegt dat het niet zo (erg) is? Ik wil prima reacties maar je mag ook wel even reflecteren. Als ik zeg dat ik mandarijnen niet lekker vind, op het culinaire subforum, zal ook niemand zeggen dat mandarijnen best wél lekker zijn. Please hoor.
dus je moet gewoon het eerste zijn met een statement want daarna mag er toch niet meer gereageerd worden. Makkelijk je gelijk halen,

• Klauwhamer

Klauwhamer

richards3 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 15:47:
[...]

dus je moet gewoon het eerste zijn met een statement want daarna mag er toch niet meer gereageerd worden. Makkelijk je gelijk halen,
Er ís geen gelijk te halen. Ik begrijp oprecht niet dat mijn mandarijn-voorbeeld niet voldoende is -- en een beetje pijnlijk dat het überhaupt nodig bleek. Het is een smaakkwestie. Allemachtig.

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-01 12:13

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Klauwhamer schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 16:32:
[...]

Er ís geen gelijk te halen. Ik begrijp oprecht niet dat mijn mandarijn-voorbeeld niet voldoende is -- en een beetje pijnlijk dat het überhaupt nodig bleek. Het is een smaakkwestie. Allemachtig.
Omdat je mandarijnen voorbeeld nergens op slaat? Natuurlijk zullen mensen daar op reageren dat zij het wel lekker vinden. Is dit je eerste forum ofzo? Waarom reageer je zo verbaasd dat er een reactie komt op een uitspraak in een discussie forum.

Ninety percent of everything is crap.

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En er zijn dus ook mensen met een andere smaak, die willen dat ook laten weten, moet toch ook kunnen. Er spreekt nogal wat arrogantie uit je berichten.

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-01 17:21
Ik ben met de Mutt quest bezig... ejln als het goed is kan ik dan een military sword bemachtigen... maar gebeurt dus niet bij mij... ik krijg steeds een Hunting Sword...

Zal het een bug zijn?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-01 12:13

RoamingZombie

Watching the sheeple...

RustStorm schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:02:
Ik ben met de Mutt quest bezig... ejln als het goed is kan ik dan een military sword bemachtigen... maar gebeurt dus niet bij mij... ik krijg steeds een Hunting Sword...

Zal het een bug zijn?
Daar staat mij niets van bij. Volgens mij is dat allemaal random loot. Op welk moment zou je deze bemachtigen dan? Misschien is dat wel later veranderd. Je kan er ook eentje kopen bij Radovan.

[ Voor 8% gewijzigd door RoamingZombie op 04-01-2026 12:13 ]

Ninety percent of everything is crap.

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-01 17:21
RoamingZombie schreef op zondag 4 januari 2026 @ 12:09:
[...]

Daar staat mij niets van bij. Volgens mij is dat allemaal random loot. Op welk moment zou je deze bemachtigen dan? Misschien is dat wel later veranderd. Je kan er ook eentje kopen bij Radovan.
Wanneer je de vagabond verslaat die een lijk aan het looten is...

Heb het nu op verschillende manieren geprobeerd. Jammer maar helaas. Voor mij dropt ie niet. :)

[ Voor 11% gewijzigd door RustStorm op 04-01-2026 15:46 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben aan mijn derde play through bezig en heb de game 1 keer uitgespeeld. Kom nog steeds nieuwe zaken tegen, komt mede door de DLC’s, maar kwam van de week een plek tegen waar een deel van je gear ligt die je aanhad in het kamp voordat je werd overvallen tijdens de introductie. Zo gaaf om te vinden en ook gaaf om Henry er op te horen reageren.

Wat een game!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:35
ToBe schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:26:
Ik ben aan mijn derde play through bezig en heb de game 1 keer uitgespeeld. Kom nog steeds nieuwe zaken tegen, komt mede door de DLC’s, maar kwam van de week een plek tegen waar een deel van je gear ligt die je aanhad in het kamp voordat je werd overvallen tijdens de introductie. Zo gaaf om te vinden en ook gaaf om Henry er op te horen reageren.

Wat een game!
Ja deze "hidden" dialogues vind ik echt super tof. laat je echt voelen dat je in 1 open wereld speelt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste