Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 14:32:
[...]

Ja dat wel, maar als ik bijvoorbeeld te voet opzoek naar vriendelijk mensen ga en ik val 3 meter naar beneden dan kan het zomaar zijn dat ik een uur terug ga ik in de tijd. Maar als je dus een tijd niet een auto save hebt gehad dan moet je de game verlaten en opnieuw laden om zo op te kunnen slaan? Waarom wordt daar dan niet een knop voor gemaakt? Of zie ik het verkeerd?
Is persoonlijk. Als je echt dat gevoel wil krijgen van "ik wil blijven leven" moet je niet de Q&S gebruiken denk ik. Speel dan de game zoals het bedoeld is. Maar als je lekker casual wil gamen, zonder te veel risico of als je zoals ik niet zo heel veel gametijd hebt kun je zo vaak als je wil Q&S gebruiken. Zeker bij een encounter b.v. Want gevechten heb ik nog echt heel veel moeite mee. Gezien mijn beperkte tijd heb ik er een hekel aan dingen 2 of 3x opnieuw te moeten doen. Dan geniet ik heel snel niet echt meer. Zou het wel willen hoor maar kies er dan voor lekker verder te komen in het verhaal ipv elke avond hetzelfde te doen. Ok, Wukong was een uitzondering, daar ben ik 1 week bezig geweest met die tijgerbaas in die bloedpoel. :X

Dat is het mooie, speel het zoals jij zelf wil. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:47
Dank voor alle antwoorden. Zo voel ik me minder alleen. :)

Alleen wel wat bugs tegengekomen en zover ben ik nog niet.

spoiler:
Die Cumans ofzo kan ik niet serveren want die zijn er niet. Vrouwtje daarna weer boos doordat ik ze niet geserveerd heb. De neiging om haar een kopje kleiner te maken maar vooralsnog lukt het me om tot tien te tellen. :9

Daarna een paard gevonden, wat bandits ontweken en ik loop het dorpje onder Semine in. Daar start ik een dialoog met Barley en kan ik niets meer selecteren, alleen op start drukken maar exit en save kan weer niet doordat je in een dialoog zit..

Goed, herladen en weer een stuk opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55
Ik ben echt blij met die save and exit functie want de game is imo inderdaad nu nog te buggy om die niet als quick save te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Timothy3000 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:36:
Ik ben echt blij met die save and exit functie want de game is imo inderdaad nu nog te buggy om die niet als quick save te gebruiken.
Ik ben nog geen bug tegengekomen. Alle side quests en quests werken, alle markers zijn correct en echt alles werkt naar behoren.

Heel soms een grappige grafische glitch hier en daar , maar verder is alles extreem polished voor zo een enorme game. Echt een verademing vergeleken met wat de standaard vandaag is. Het ziet er ook prachtig uit op de pro en draait als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:16:
Dank voor alle antwoorden. Zo voel ik me minder alleen. :)

Alleen wel wat bugs tegengekomen en zover ben ik nog niet.

spoiler:
Die Cumans ofzo kan ik niet serveren want die zijn er niet. Vrouwtje daarna weer boos doordat ik ze niet geserveerd heb. De neiging om haar een kopje kleiner te maken maar vooralsnog lukt het me om tot tien te tellen. :9

Daarna een paard gevonden, wat bandits ontweken en ik loop het dorpje onder Semine in. Daar start ik een dialoog met Barley en kan ik niets meer selecteren, alleen op start drukken maar exit en save kan weer niet doordat je in een dialoog zit..

Goed, herladen en weer een stuk opnieuw doen.
Ik had precies hetzelfde met die Cumans, die waren er gewoon niet 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

PonyPony schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:09:
[...]
Ik ben nog geen bug tegengekomen. Alle side quests en quests werken, alle markers zijn correct en echt alles werkt naar behoren.
Ik geloof best dat er her en der wel wat questbugs in het spel zullen zitten die onder specifieke situaties getriggerd worden, maar vooralsnog ben ik hier alleen wat kleine bugs tegengekomen. Een handjevol:

Spelvouten in de ondertiteling.

Sommige quests kennen je exp toe voor niet-bestaande skills zoals First Aid, Shield en in ieder geval nog eentje waarvan de naam me even ontgaat. Het skill icoontje in de begeleidende tekst is dan ook een corrupte afbeelding.

Captain Gnarly die na een trainingssessie direct weer op je in begint te meppen, terwijl je hebt aangegeven dat je ermee wilt stoppen. De man kan er geen genoeg van krijgen blijkbaar.

Sommige items, bijv. Leek, kan je koken, maar je krijgt hetzelfde item weer in je inventory ipv de gekookte versie.

Lichamen van bandieten en wolven die soms niet te vinden zijn na een gevecht (op vlakke grond, dus niet ergens weggerold), waarschijnlijk door de grond geclipped opgeslokt en onderweg naar Satan.

Grrrmbl, rolt het gedroogde stuk vlees van Mutt weer weg op een nagenoeg vlak-ogende ondergrond, zodat hij het niet meer opeet. Kunnen we een Fetch commando krijgen? :+

Hoe dan ook is dit deel sowieso in veel betere staat uitgebracht dan het eerste. Daar heb ik in de eerste playthrough een hele zwik quests moeten skippen door bugs en waren sommige cutscenes niet fatsoenlijk te bekijken omdat karakters compleet ontbraken.

[ Voor 7% gewijzigd door Aganim op 17-02-2025 18:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:10

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Ben nog niet zover, maar aan het schavot met Hans stonden tijdens het gesprek twee onleesbare antwoorden/vragen (een path en file not found of iets dergelijks) en een Trader in het eerste dorp die Duits sprak i.p.v. Engels. (PS5)

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Chrasher schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:35:
Trader in het eerste dorp die Duits sprak i.p.v. Engels. (PS5)
Een aantal karakters, o.a. de algemene handelaar in het eerste dorp, spreekt een mengeling van Duits en Engels, maar dat is een stijlkeuze geweest. Kan het zijn dat je je daarin vergist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Aganim schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:35:
[...]

Ik geloof best dat er her en der wel wat questbugs in het spel zullen zitten die onder specifieke situaties getriggerd worden, maar vooralsnog ben ik hier alleen wat kleine bugs tegengekomen. Een handjevol:

Spelvouten in de ondertiteling.

Sommige quests kennen je exp toe voor niet-bestaande skills zoals First Aid, Shield en in ieder geval nog eentje waarvan de naam me even ontgaat. Het skill icoontje in de begeleidende tekst is dan ook een corrupte afbeelding.

Captain Gnarly die na een trainingssessie direct weer op je in begint te meppen, terwijl je hebt aangegeven dat je ermee wilt stoppen. De man kan er geen genoeg van krijgen blijkbaar.

Sommige items, bijv. Leek, kan je koken, maar je krijgt hetzelfde item weer in je inventory ipv de gekookte versie.

Lichamen van bandieten en wolven die soms niet te vinden zijn na een gevecht (op vlakke grond, dus niet ergens weggerold), waarschijnlijk door de grond geclipped opgeslokt en onderweg naar Satan.

Grrrmbl, rolt het gedroogde stuk vlees van Mutt weer weg op een nagenoeg vlak-ogende ondergrond, zodat hij het niet meer opeet. Kunnen we een Fetch commando krijgen? :+

Hoe dan ook is dit deel sowieso in veel betere staat uitgebrachte dan het eerste. Daar heb ik in de eerste playthrough een hele zwik quests moeten skippen door bugs en waren sommige cutscenes niet fatsoenlijk te bekijken omdat karakters compleet ontbraken.
Ja dat van Mutt is best lastig soms😅. De rest gellukig niet tegengekomen.

Edit: Wat trouwens soms ook wel vervelend is, dat wanneer je een npc volgt bv te paard en er een belangrijke conversatie plaatsvind dat deze soms abrupt word afgekapt wanneer de bestemming is bereikt.

[ Voor 6% gewijzigd door PonyPony op 17-02-2025 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
PonyPony schreef op maandag 17 februari 2025 @ 17:09:
[...]

Heel soms een grappige grafische glitch hier en daar , maar verder is alles extreem polished voor zo een enorme game. Echt een verademing vergeleken met wat de standaard vandaag is. Het ziet er ook prachtig uit op de pro en draait als een zonnetje
Ik heb al drie quests moeten herinladen waarvan ik 1 voor de helft heb moeten skippen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

woops. ik ben in het 2e deel van het spel en loop daar beetje her en der rond. Beetje bandieten slopen enzo.
Maak ik ene Matthew dood, die kennelijk onderdeel is van een kwest. Stond niet aangegeven. Oopsie.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:00:
[...]

Ik heb al drie quests moeten herinladen waarvan ik 1 voor de helft heb moeten skippen haha.
Dat is wel echt vervelend man. Ik heb het gellukig nog niet meegemaakt.

Een keertje bij de Cuman quest in het begin, dat ze me bij het kampvuur allemaal in elkaar probeerde te slaan terwijl ik iemand moest volgen. Gellukig was dat met reply en 25 groschen opgelost maar dat was dan ook het enige. en ik weet zeker dat het niet hoort van vriendschappelijk wat drinken bij het kampvuur en dan opeens alle agro van het kamp op me naderhand 8)7.... Ik heb mezelf maar wijs gemaakt dat het een bar brawl was en de heren allemaal ladderzat waren om de immersie niet te breken :+

[ Voor 8% gewijzigd door PonyPony op 17-02-2025 18:18 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:38
Geen idee of het een verschil is tussen de console en PC-versie, maar op de PC ben ik nog amper een bug tegen gekomen. Één keer zwevende zakken graan naast een kar gezien en de Cumans spawnden niet zoals @Angeloonie en @Jack_Mojo ook schreven. Dat is gelukkig op te lossen door een stukje weg te lopen van de inn, en als het goed is kun je die quest ook als ze niet spawnen daarna alsnog vervolgen.

Het Duits spreken van de trader is denk ik bewust: Tomcat vertelt tijdens het sparren ook dat steeds meer termen uit het Duits worden over genomen. Mooi detail binnen de tijdsgeest.

Ook ik ben diep onder de indruk van dit spel. 30 uur gespeeld in 1,5 week tijd, dat is me al jaren niet meer gelukt. Buiten het vechten om is het ook heerlijk ontspannend, de traagheid en het niet overspoeld worden met (nutteloze) POI dragen daar zeker aan bij. Ik ben benieuwd of ik hierna nog terug kan naar games die daar wel gebruik van maken. Nu al een van de beste (en mooiste) games die ik in 41 jaar gespeeld heb. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0D7F7Ita0-tz2rm2HTs0apbg3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sbmSOtss8zIQqu8THeh0Elj2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok... doodgaan door bedorven appels had ik niet echt verwacht (dacht dat het nog wel kon, mooie voor hier Het grote "kan ik dit nog eten?" topic), maar de food poisoning was al gestart in mijn quicksave, dus moest 3 saves terug om er nog iets aan te kunnen doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Zojuist in het bekende kasteel belandt en daar 'gesetteld'. Nog steeds niets gehoord over Kuttenberg, ben heel benieuwd naar die stad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXVZtklbG1CEyczc1dJ3z8AF64k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vLZrKIjdl1va9TEFKAZLAWtk.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
En nu bij Tomcat krijg ik voor geen mogelijkheid die combo’s voor elkaar. Sta ik in game een paar uur te klooien, is het ineens pikdonker en wat nu? We gaan daar dus maar weer weg. Op Reddit lees ik er ook veel over. Ik krijg flashbacks naar RDR2 maar dan met nog meer hindernissen. Frustrerend af en toe want deze game zou best een pareltje kunnen zijn, alleen door allerlei bugs en onduidelijkheden die je nergens verteld worden zie ik het nog even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:17:
En nu bij Tomcat krijg ik voor geen mogelijkheid die combo’s voor elkaar. Sta ik in game een paar uur te klooien, is het ineens pikdonker en wat nu? We gaan daar dus maar weer weg. Op Reddit lees ik er ook veel over. Ik krijg flashbacks naar RDR2 maar dan met nog meer hindernissen. Frustrerend af en toe want deze game zou best een pareltje kunnen zijn, alleen door allerlei bugs en onduidelijkheden die je nergens verteld worden zie ik het nog even niet.
Het is ook geen game die je alles uitlegt en voorschotelt in hap klare brokken en nog meer een slown burn dan Rd2 dat maakt het ook extra belonend en leuk ( vind ik persoonlijk ). een parel is het zeker maar je moet er wel tijd en moeite in willen investeren. Bij Tomcat ben ik geweest nadat ik de gehele eerste region had gecleared en eigenlijk was wat hij mij toen leerde overbodig plus gratis. aan het begin vroeg hij 500 groschen en ben ik met mn wrek ass gelijk omgedraaid... Doeii ;w. Heb je een Pm gestuurd om het leven wat fijner te maken in het begin.

[ Voor 9% gewijzigd door PonyPony op 17-02-2025 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De combo's werken gewoon goed maar het kan echt lastig zijn ze goed te maken, het is echt een bepaald ritme, ik had er in deel 1 moeite mee maar ik krijg ze nu wel voor elkaar.

Fijne trouwens die vrouwen in de game..

spoiler:
Leuk, sex in het bos om er later achter te komen dat ze je gewoon heeft gebruikt om je ergens vandaan te houden

Typical _O-

[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 17-02-2025 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik kom er nu pas achter dat je naast stats ook skills en combat perks kan upgraden. Blijkbaar ergens niet opgelet haha.

Iig. Doh.

[ Voor 25% gewijzigd door Timothy3000 op 17-02-2025 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:07:
Ik kom er nu pas achter dat je naast stats ook skills en combat perks kan upgraden. Blijkbaar ergens niet opgelet haha.

Iig. Doh.
Vanaf nu dus easy mode, hoeveel perkpoints had je ongebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:05:
[...]

De combo's werken gewoon goed maar het kan echt lastig zijn ze goed te maken, het is echt een bepaald ritme, ik had er in deel 1 moeite mee maar ik krijg ze nu wel voor elkaar.

spoiler:
Leuk, sex in het bos om er later achter te komen dat ze je gewoon heeft gebruikt om je ergens vandaan te houden

Typical _O-
Maar je hebt Tomcat er eigenlijk niet eens voor nodig. je voert ze automatisch al uit als je gewoon wat met de combat speelt. Ik heb nog nooit een teacher betaald en vind bv Alchemy echt overbodig . geld is king :D , repareer ook zeer zelden mn eigen wapens behalve als ik zin heb om te zwoegen achter het wiel.

Het zijn allemaal optionele leuk gemaakte minigames maar niet essentieel, en een beetje kleptomanisch ingesteld zijn helpt ook wel wat >:), Crime pays zegmaar :o

[ Voor 20% gewijzigd door PonyPony op 17-02-2025 21:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:12:
[...]
Vanaf nu dus easy mode, hoeveel perkpoints had je ongebruikt?
Iets van 34 haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Dat word een flinke boost :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:05:
[...]

spoiler:

Typical _O-
Die heb ik gemist trouwens? waar vind ik die? >:) mijn eerste scharrel had ik pas op Von bergows kasteel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha nice, heb je wat perks te lezen >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easygoingfox
Geen idee of dit helpt, maar ik was in het begin heel geforceerd het zwaard naar links en rechts aan het sturen. Tomcat leerde me echter dat als je de combo rechts begint, het zwaard links eindigt. En dat je vervolgens dus alleen weer hoeft te slaan (R2 op controller) zodat die aanval automatisch vanaf links komt (en dus rechts eindigt). Super logisch natuurlijk, alleen in andere games werkt het zo logisch vaak niet :?

Ik heb overigens niet het idee dat zaken slecht worden uitgelegd, vind de tutorials juist goed verweven in het spel. Het vraagt wel opletten en niet te snel door tekst of tutorials heen klikken. Alles is ook via het help menu (start) na te lezen. Het vraagt meer investering maar daar krijg je ook wat voor terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
easygoingfox schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:31:
[...]

Geen idee of dit helpt, maar ik was in het begin heel geforceerd het zwaard naar links en rechts aan het sturen. Tomcat leerde me echter dat als je de combo rechts begint, het zwaard links eindigt. En dat je vervolgens dus alleen weer hoeft te slaan (R2 op controller) zodat die aanval automatisch vanaf links komt (en dus rechts eindigt). Super logisch natuurlijk, alleen in andere games werkt het zo logisch vaak niet :?

Ik heb overigens niet het idee dat zaken slecht worden uitgelegd, vind de tutorials juist goed verweven in het spel. Het vraagt wel opletten en niet te snel door tekst of tutorials heen klikken. Alles is ook via het help menu (start) na te lezen. Het vraagt meer investering maar daar krijg je ook wat voor terug!
De tutorials zijn zo uitgebreid in tekst dat je het soms zelf liever uitvind dan meerdere alineas te gaan lezen. maar heel goed uitgelegd inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PonyPony Die weduwe van dat kasteel ken ik ook :P

Die meid van de bruiloft heb ik gelaten voor wat het is, nu nog zere tenen lol.

Ik heb het over
spoiler:
Klara
maar ik weet niet hoe ver in de game je bent? Wil niks spoilen voor jou of iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:38:
@PonyPony Die weduwe van dat kasteel ken ik ook :P

Die meid van de bruiloft heb ik gelaten voor wat het is, nu nog zere tenen lol.

Ik heb het over
spoiler:
Klara
maar ik weet niet hoe ver in de game je bent? Wil niks spoilen voor jou of iemand anders.
Haha ik was een lieve man en heb de dans aangenomen Had ook nog wat goed te maken met moeders ivm de brawl.....mn tenen hebben er wel spijt van gehad en mn healthbar ook :+ :*)

Ik ben nu aan het begin van de tweede region Kuttenberg. maar moet eerst een mainquest volgen voordat de wereld opgengaat, al heb ik al meerdere sidquests aangenomen en ook andere al gespot. waar ben jij?

[ Voor 20% gewijzigd door PonyPony op 17-02-2025 21:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man wat een game..

Cabbages
spoiler:
Kom je bij een boerderij waar wat cabbages gestolen zijn, vervolgens kom je onderweg een camp met miners tegen waar je voor groshen kunt boogschieten & je skills ook stijgen. Na een half uur was ik daar wel weer klaar mee, maar leuke tussenstop.
Volgens weer door met cabbages volgen. Kom ik onderweg een Cuman camp op een heuvel tegen. Met wat trickery er 2 naar beneden gekregen en 1 gedood. Vervolgens het camp weten te clearen (vs 3 man, waarvan 1 zwaar bewapend/bepantserd), door een beetje cheesy op een schuine rots te vechten, maar het telt.
Resultaat: 310/178 carry weight :+

Nu met alles teruglopen naar een merchant om te verkopen. Je krijg strength door te lopen met te veel gewicht. Duurt alleen wel lang.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
PonyPony schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:16:
[...]

Maar je hebt Tomcat er eigenlijk niet eens voor nodig. je voert ze automatisch al uit als je gewoon wat met de combat speelt. Ik heb nog nooit een teacher betaald en vind bv Alchemy echt overbodig . geld is king :D , repareer ook zeer zelden mn eigen wapens behalve als ik zin heb om te zwoegen achter het wiel
Combo's moet je wel echt leren, vaak tegen betaling, om ze te kunnen uitvoeren. Ook als je de input al kent kun je ze niet uitvoeren zolang ze niet op je combo-lijstje staan. Ze zijn vooral in het begin lastig omdat Henry 'zwak' is en je dus continu onderbroken wordt door perfect blocks van je tegenstander. Dit wordt steeds wat meer uitgebalanceerd doordat je warfare, strength, stamina en combat skills levelt, doordat je steeds meer perks unlockt die jouw aanvallen sterker maken of vijandelijke defense verlaagt en omdat je er zelf natuurlijk ook steeds behendiger in wordt.

Wat nog wel veel onderschat wordt is dodge/sidestep, als je die goed timet/positioneert kom je schuin achter je tegenstander terecht die nog moet bijkomen van zijn aanval en dat kan voor een goede opening zorgen. Feint is een ander goed hulpmiddel, waar veel vijanden overigens ook vaardig in zijn. Verder kan het helpen om een PB/parry 'dans' te onderbreken. Je hoeft niet altijd te parryen na een perfect block, een korte pauze na jouw PB kan juist een nieuwe opening geven. En vergeet niet dat je tegenstander ook stamina heeft die opraakt, wat wordt aangegeven met een subtiele stagger-animatie. Zodra je dat ziet kun je los met combo's, want je tegenstander kan dan niets meer blocken (alleen is de kans groot dat je op dat moment zelf ook bijna door je stamina heen bent).

Zelf vind ik het wel jammer dat ze combo's niet wat meer hebben kunnen laten shinen. Ik weet zeker dat er een heleboel gamers in een playthrough heel veel combo's nauwelijks of helemaal niet gezien hebben. Niet in de laatste plaats omdat je richitng mid-endgame al zodanig OP kunt zijn dat veel vijanden gestrekt gaan na 2 of 3 hits en je dus überhaupt je combo's niet meer kunt afmaken. Als ik het me goed herinner was dat in het eerste deel ook al een veelgehoord dingetje. Zonde is het wel, want er zitten zulke prachtige/gruwelijke (klinkt wat morbide...) combo finisher animaties in het spel die veel mensen dus nooit zullen zien. Afgelopen weekend heb ik ze allemaal op een rijtje gezet en die wilde ik hier nog ff delen voor wie het interesseert - laatste YT voordat men denkt dat ik hier m'n kanaal loop te pluggen. Mocht ik er één missen, laat het me weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe werkt dit?
Ik heb gear met Charisma, maar mijn Charisma stat is lager.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZX6tSbOFRpcUBBTHOMcd8TJ1AcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/glboN77X9WC3rQQRjHXLB9KQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
2dope schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:45:
[...]

Combo's moet je wel echt leren, vaak tegen betaling, om ze te kunnen uitvoeren. Ook als je de input al kent kun je ze niet uitvoeren zolang ze niet op je combo-lijstje staan. Ze zijn vooral in het begin lastig omdat Henry 'zwak' is en je dus continu onderbroken wordt door perfect blocks van je tegenstander. Dit wordt steeds wat meer uitgebalanceerd doordat je warfare, strength, stamina en combat skills levelt, doordat je steeds meer perks unlockt die jouw aanvallen sterker maken of vijandelijke defense verlaagt en omdat je er zelf natuurlijk ook steeds behendiger in wordt.

Wat nog wel veel onderschat wordt is dodge/sidestep, als je die goed timet/positioneert kom je schuin achter je tegenstander terecht die nog moet bijkomen van zijn aanval en dat kan voor een goede opening zorgen. Feint is een ander goed hulpmiddel, waar veel vijanden overigens ook vaardig in zijn. Verder kan het helpen om een PB/parry 'dans' te onderbreken. Je hoeft niet altijd te parryen na een perfect block, een korte pauze na jouw PB kan juist een nieuwe opening geven. En vergeet niet dat je tegenstander ook stamina heeft die opraakt, wat wordt aangegeven met een subtiele stagger-animatie. Zodra je dat ziet kun je los met combo's, want je tegenstander kan dan niets meer blocken (alleen is de kans groot dat je op dat moment zelf ook bijna door je stamina heen bent).

Zelf vind ik het wel jammer dat ze combo's niet wat meer hebben kunnen laten shinen. Ik weet zeker dat er een heleboel gamers in een playthrough heel veel combo's nauwelijks of helemaal niet gezien hebben. Niet in de laatste plaats omdat je richitng mid-endgame al zodanig OP kunt zijn dat veel vijanden gestrekt gaan na 2 of 3 hits en je dus überhaupt je combo's niet meer kunt afmaken. Als ik het me goed herinner was dat in het eerste deel ook al een veelgehoord dingetje. Zonde is het wel, want er zitten zulke prachtige/gruwelijke (klinkt wat morbide...) combo finisher animaties in het spel die veel mensen dus nooit zullen zien. Afgelopen weekend heb ik ze allemaal op een rijtje gezet en die wilde ik hier nog ff delen voor wie het interesseert - laatste YT voordat men denkt dat ik hier m'n kanaal loop te pluggen. Mocht ik er één missen, laat het me weten :P

[YouTube: Kingdom Come: Deliverance II - All unique combo finishers]
Bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg! preciate it. Ik zit naar mijn weten ( en wil het ook niet weten hehe ) mischien pas net in de Midgame na Bohemian paradise te hebben afgerond en bij chapter 2 aan te zijn gekomen. Maar heb dat met de vijanden dus eigenlijk al best een tijd. heel soms is er wat tegenstand als ze met veel zijn maar eigenljjk gebeurd dat niet vaak en gaan de meeste in een paar hits dood. Ik heb wel het gevoel dat die perks naarmate vele malen combat automatisch unlocken en books helpen ook. ik heb eigenlijk nog geen teacher nodig gehad en nog nooit betaald. ga me toch eens in jou materie verdiepen voor nog leukere animaties want de combat is toch echt best wel heel bruut! 8)

Ik zie nu alleen al aan sidequests al weer meerdere avonden vermaak en heb Kuttenberg nog niet eens bereikt. Denk dat dit wel een easy 200 tot 250u word minimaal :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:33
Angeloonie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:49:
Hoe werkt dit?
Ik heb gear met Charisma, maar mijn Charisma stat is lager.
[Afbeelding]
er zit bloed op je gear, even wassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
PonyPony schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:49:
[...]

Bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg! preciate it. Ik zit naar mijn weten ( en wil het ook niet weten hehe ) mischien pas net in de Midgame na Bohemian paradise te hebben afgerond en bij chapter 2 aan te zijn gekomen. Maar heb dat met de vijanden dus eigenlijk al best een tijd. heel soms is er wat tegenstand als ze met veel zijn maar eigenljjk gebeurd dat niet vaak en gaan de meeste in een paar hits dood. Ik heb wel het gevoel dat die perks naarmate vele malen combat automatisch unlocken en books helpen ook. ik heb eigenlijk nog geen teacher nodig gehad en nog nooit betaald. ga me toch eens in jou materie verdiepen voor nog leukere animaties want de combat is toch echt best wel heel bruut! 8)

Ik zie nu alleen al aan sidequests al weer meerdere avonden vermaak en heb Kuttenberg nog niet eens bereikt.
Hahah ja dat is heel herkenbaar, leer mij ook typische RPG-spelers kennen :P Ik raad vrienden/collega's ook aan om niet té veel te grinden voordat ze goed en wel aan de main quests beginnen. Kan wel, helemaal zelf weten natuurlijk, maar realiseer je dat je het "risico" loopt dat je dan overal overheen walst.

Daarom vind ik die memes die je nu ziet ook zo geniaal en treffend - 175 hours in the game and not at the wedding yet en dan zie je Henry met een M16 en een sportwagen op de achtergrond ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

cold_as_ijs schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:55:
[...]

er zit bloed op je gear, even wassen.
Dat maakte weinig verschil, het is nu 6 Charisma geworden. Hoe werkt die stat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
2dope schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:57:
[...]

Hahah ja dat is heel herkenbaar, leer mij ook typische RPG-spelers kennen :P Ik raad vrienden/collega's ook aan om niet té veel te grinden voordat ze goed en wel aan de main quests beginnen. Kan wel, helemaal zelf weten natuurlijk, maar realiseer je dat je het "risico" loopt dat je dan overal overheen walst.

Daarom vind ik die memes die je nu ziet ook zo geniaal en treffend - 175 hours in the game and not at the wedding yet en dan zie je Henry met een M16 en een sportwagen op de achtergrond ofzo :D
Haha ja heb er ook erg om gelachen op reddit! herkenbaar maar wel grappig :*) . maar ze kloppen wel want je bent inderdaad echt veeeeel te OP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Man man fucking epic!

Ik ben nu op een moment in het verhaal, als je deel 1 hebt gespeeld dan komt die binnen hoor.

spoiler:
Net nadat je wakker wordt in Nebakov en die hele bende Markvart, Toth, Erik..al die fuckers daar.

@PonyPony Hier zit ik nu dus.. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
PonyPony schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:03:
[...]

Haha ja heb er ook erg om gelachen op reddit! herkenbaar maar wel grappig :*) . maar ze kloppen wel want je bent inderdaad echt veeeeel te OP.
Yep en toch heb ik geen minuut minder genoten van de game. Die main quests zijn gewoon zo meeslepend en voortreffelijk geschreven en gepresenteerd, dat het eigenlijk nog maar weinig uitmaakt dat je niet per se strugglet met de gevechten, die in de MQ's vaak toch al een wat 'cinematic' karakter hebben.

Gisteren is er trouwens een mod uitgekomen die de slow motion weghaalt in combat, waarvan ik al hoopte dat 'ie zou komen. Het is wel subtieler dan de mod van KCD1, maar zeker merkbaar, vooral tegen heavy weapons / polearms. Voor wie al een user.cfg heeft kun je onderstaande toevoegen.

code:
1
2
wh_cs_timewarppbfadespeedforopp = 1
wh_cs_timewarppbfadespeedforplayer = 1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:05:
Man man fucking epic!

Ik ben nu op een moment in het verhaal, als je deel 1 hebt gespeeld dan komt die binnen hoor.

spoiler:
Net nadat je wakker wordt in Nebakov en die hele bende Markvart, Toth, Erik..al die fuckers daar.

@PonyPony Hier zit ik nu dus.. _/-\o_
Ik heb deel 1 nooit gespeeld maar wat een epic moment he! 8)7 , Ik ga denk ik ondanks de 30fps en mankementen toch deel 1 hierna spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
2dope schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:22:
[...]

Yep en toch heb ik geen minuut minder genoten van de game. Die main quests zijn gewoon zo meeslepend en voortreffelijk geschreven en gepresenteerd, dat het eigenlijk nog maar weinig uitmaakt dat je niet per se strugglet met de gevechten, die in de MQ's vaak toch al een wat 'cinematic' karakter hebben.

Gisteren is er trouwens een mod uitgekomen die de slow motion weghaalt in combat, waarvan ik al hoopte dat 'ie zou komen. Het is wel subtieler dan de mod van KCD1, maar zeker merkbaar, vooral tegen heavy weapons / polearms. Voor wie al een user.cfg heeft kun je onderstaande toevoegen.

code:
1
2
wh_cs_timewarppbfadespeedforopp = 1
wh_cs_timewarppbfadespeedforplayer = 1
Helemaal mee eens! en zelfs de sidequests zijn meesterlijk inelkaar geflanst! Poacher Kuch Kuch bv :*) het maakt allemaal sense! en het is een groot mooi geheel. een waar meesterwerk deze game _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Deze game test me enorm, maar natuurlijk weet ik ook zodra je het een beetje onder de knie hebt de voldoening groot is. Morgen weer verder en de tips hier worden gewaardeerd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:36:
Deze game test me enorm, maar natuurlijk weet ik ook zodra je het een beetje onder de knie hebt de voldoening groot is. Morgen weer verder en de tips hier worden gewaardeerd :)
Ook niet toevallig wat perkpoints ongebruikt? Als je vragen hebt stel gerust..

Misschien nog een andere tip voor iemand, koop een cobler kit, marksman kit, blacksmith kit etc, na een gevecht ter plekke je armor en weapons repareren kan fijn zijn.

Zijn ook perks voor die daarin meewerken.

@PonyPony Als je deel 1 had gespeeld dan ken je die figuren maar al te goed, het zou mooi zijn als ze het eerste deel nog eens zouden patchen naar 60fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:09:
[...]

Misschien nog een andere tip voor iemand, koop een cobler kit, marksman kit, blacksmith kit etc, na een gevecht ter plekke je armor en weapons repareren kan fijn zijn.

Zijn ook perks voor die daarin meewerken.

@PonyPony Als je deel 1 had gespeeld dan ken je die figuren maar al te goed, het zou mooi zijn als ze het eerste deel nog eens zouden patchen naar 60fps.
Ja dat zei ik eerder ook al eens! maar als ze dat niet doen denk ik dat ik het avontuur gewoon aanga! gewoon voor de story want het is echt steengoed! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Sipio schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:09:
[...]

Klopt daar kwam ik ook pas na tien uur achter. Maar goed, stukje voor stukje vooruit.

Net voedselvergiftiging gehad en in paniek sjokkend (want ik had minimaal drie tassen vol met gestolen goederen) naar de apotheek om een paar pillen te scoren. Stond met letterlijk 1 HP aan de toonbank te hijgen :o

Die gestolen goederen zitten nu mooi in de stash. Morgen eens even verpatsen.

Ja, ik voel het al aankomen, dit wordt een mooi avontuur :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
Weer even een paar uur gespeeld en een aantal missies verder gekomen :)

Doordat ik het spel langzaam begin te begrijpen, begin ik er ook steeds meer plezier in te krijgen. Je moet even door die moeilijkheid heen zien te komen en er open voor staan, alleen het vechten gaat me nog niet altijd even goed af :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qR4OWpEo385Cepfygn9TudujWGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lqjbatCosXGr0G0qIEt4gz4f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztlYOBKIISm1vWVEtocegRrRCAA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ODELq7cjU5LckaoTniQixdNn.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Jack_Mojo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:54:
[...]

Klopt daar kwam ik ook pas na tien uur achter. Maar goed, stukje voor stukje vooruit.

Net voedselvergiftiging gehad en in paniek sjokkend (want ik had minimaal drie tassen vol met gestolen goederen) naar de apotheek om een paar pillen te scoren. Stond met letterlijk 1 HP aan de toonbank te hijgen :o

Die gestolen goederen zitten nu mooi in de stash. Morgen eens even verpatsen.

Ja, ik voel het al aankomen, dit wordt een mooi avontuur :)
Duurt echt wel meerdere dagen....even wachten tot de rode stip eraf is. de een (duurder duurt langer dan de ander) het is het helemaal waard. later krijg je perks om dit te versnellen :*)

Vermijd vooral de plek waar je deze items hebt gestolen. Zat wel eens met mn domme kop in een mainquest waar we de desbetreffende village passeerde en dan moet je toch even in je ondergoed rondlopen tot je er voorbij bent :*)... je ziet het ook aan een rode marker met 2 streepjes op de desbetreffende town naam.

[ Voor 17% gewijzigd door PonyPony op 18-02-2025 00:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik wou vanavond de wedding doen. Toch even googlen of er dan ook quest komen te vervallen. Ja dus :p quest in Semine castle moet je gedaan hebben voor de wedding. Ben nu dus alle quest van Gules aan het doen, oftewel ik ga al richting de 40 speeluren zonder bij de wedding geweest te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 18-02-2025 00:48 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 00:47:
Ik wou vanavond de wedding doen. Toch even googlen of er dan ook quest komen te vervallen. Ja dus :p quest in Semine castle moet je gedaan hebben voor de wedding. Ben nu dus alle quest van Gules aan het doen, oftewel ik ga al richting de 40 speeluren zonder bij de wedding geweest te zijn.
Ja jammer. die heb ik niet kunnen afmaken ,wist dat niet. Gules was niet klaar en er zouden een couple of days voorbijgaan voor ik de quest kon starten. Gellukig was de reward niet intressant en had ik al een ..... met dubbel de stats van de reward, dus niks verloren.

[ Voor 18% gewijzigd door PonyPony op 18-02-2025 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Angeloonie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:00:
[...]

Dat maakte weinig verschil, het is nu 6 Charisma geworden. Hoe werkt die stat?
Als ik het goed begrepen heb, bepaalt de gemiddelde waarde van je zichtbare kleding + sierraden je charisma. En dan zijn er uiteraard nog perks die het omhoog brengen: Flower Power is hier fantastisch voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:51
Chaoss schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 00:47:
Ach ja, maakt replayability leuker :P

Ben wel van plan deze game echt te 100%'en uiteindelijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
PonyPony schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:34:
[...]

Ja dat zei ik eerder ook al eens! maar als ze dat niet doen denk ik dat ik het avontuur gewoon aanga! gewoon voor de story want het is echt steengoed! :P
Waarschijnlijk ken je de grote twist uit deel 1 al, hoewel die in het verhaal redelijk duidelijk wordt hoor. Je krijgt op een gegeven moment wel iets door. Verteld mij dat het gewoon goed geschreven is en goed geacteerd. Het is niet zo'n goedkope twist die totaal onzinnig is.

Als je deel 1 speelt moet je zeker de DLC's niet overslaan. From the ashes is op papier een mooi concept, maar helaas is er te weinig impact van je keuzes. Maar je mag je eigen dorpje bouwen en hebt weer een extra slaapplaats etc... Band of Bastards vond ik zelf maar een beetje meh, behalve de grote veldslag wat wel even een hoogtepunt was. The amorous adventures of the bold sir hans capon vond ik echt heel leuk. Sinds die DLC helemaal fan geworden van Hans Capon :D. Denk eigenlijk dat DLC ook belangrijk is voor deel 2 omdat je de dynamiek tussen Hans en Henry beter snapt. A women's Lot vond ik ook fantastisch gedaan. Het verteld 2 verhalen door de ogen van een vrouw wat weer ineens een andere dynamiek geeft.

Als je hem gaat spelen, speel dan minimaal op een PS5. Op de PS4 is de game echt redelijk ruw met heel veel pop in. Zelfs zo erg dat je regelmatig met karakters praat met low resolution textures. Ook zijn de laadtijden vreselijk. (5 min om in startmenu te komen, 1 minuut voor save te laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27
easygoingfox schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 17:28:
[...]

Groot voordeel van de PC vind ik bovendien de mods die je kunt installeren. Zo heb ik de 'first person herb picking' mod geïnstalleerd voor de immersion en een mod waarmee je player icon op de map kleiner wordt. Daarnaast een user config gemaakt waardoor ik nu met F2 het kompas en de health bar kan laten verdwijnen, met F3 de health bar weer terug kan halen (voor in combat) of met F4 juist het kompas voor tijdens het rondlopen.

Thumbs up voor de developer dat ze dit zo eenvoudig hebben gemaakt. _/-\o_
Alleen wel jammer dat je alleen de healthbar kunt laten verdwijnen met "wh_ui_showHud 0", wat vervolgens ook alle andere zaken van de hud weghaalt, dus ook de tekst voor interacties.
Dit was ook al het geval bij KCD1, waardoor ik toch genoodzaakt was om een NoCompassAndCrosshair mod te gebruiken. Werkte overigens wel perfect. Dus ik denk dat ik nu ook maar weer op zoek moet naar een soortgelijke mod voor KCD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
benchMarc schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Alleen wel jammer dat je alleen de healthbar kunt laten verdwijnen met "wh_ui_showHud 0", wat vervolgens ook alle andere zaken van de hud weghaalt, dus ook de tekst voor interacties.
Dit was ook al het geval bij KCD1, waardoor ik toch genoodzaakt was om een NoCompassAndCrosshair mod te gebruiken. Werkte overigens wel perfect. Dus ik denk dat ik nu ook maar weer op zoek moet naar een soortgelijke mod voor KCD2.
Met andere codes is het mogelijk om alleen de healthbar en de buffs ernaast te verwijderen, zodat de rest van de UI wel zichtbaar blijft. Namen, ondertiteling, interacties, etc. zijn dan allemaal zichtbaar. Als je wilt kan ik vanavond thuis de codes die ik hiervoor gebruik voor je opzoeken.

Crosshair is in de game settings uit te zetten, d.w.z. het puntje dat tijdens het rondlopen in beeld is. Toevallig gisteren ontdekt, voegt weer toe aan de immersion. Tijdens het vechten verschijnt dan wel de crosshair, maar dat zou ik zonder al helemaal niet aankunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
benchMarc schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:18:
[...]

Ik gebruik deze. Hide Compass

en heb een toggle hud mod idd maar daarbij is het jammer dat bij cutscenes je zwarte balken ook verdwijnen wat de cinemaitic experience minder maakt en de tekst inderdaad. Maar gebruik die vooral eigenlijk alleen als ik op me paard stukken rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
aah damn kakkie, De gevechten zijn echt niet leuk...ligt aan mij.
Begrijp me niet verkeerd het spel ziet er fantastisch uit, mooi sfeer prima geluid.
Maar toch kom ik er niet lekker in....
speel met controller op de PC maar de gevechten zijn zoooo traag..
laat hem even liggen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mr-Music schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:37:
Begrijp me niet verkeerd het spel ziet er fantastisch uit, mooi sfeer prima geluid.
Ja als de combat je echt niet ligt is het best lastig.

Eigenlijk zouden ze een story mode erin moeten doen dat je een versimpelde versie van de game kan spelen als je dus puur om de graphics en story zou willen spelen. Denk dat er wel meer mensen zijn die de combat willen overslaan. Vooral omdat KCD2 ook gewoon erg populair is geworden en het veel nieuwe mensen heeft aangetrokken die niet echt bekend waren met KCD.

Ik speel gewoon met muis keyboard though dat vind ik voor de combat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
Dit is het enige wat mij er nog van weerhoud om het aan te schaffen. Ik heb de indruk dat de leercurve vooral heel lang is. Dat is niet zo erg als je veel tijd hebt, maar naarmate ik ouder word heb ik ineens andere prioriteiten (kind bijvoorbeeld). Een game zoals Indiana Jones is dan 'out-of-the-box' meteen goed te spelen, ik vraag me af of ik niet gaat afhaken als de aanloop te lang is. Maar misschien kan iemand hier op reflecteren, ik laat mij graag overtuigen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
ShDT schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Dit is het enige wat mij er nog van weerhoud om het aan te schaffen. Ik heb de indruk dat de leercurve vooral heel lang is. Dat is niet zo erg als je veel tijd hebt, maar naarmate ik ouder word heb ik ineens andere prioriteiten (kind bijvoorbeeld). Een game zoals Indiana Jones is dan 'out-of-the-box' meteen goed te spelen, ik vraag me af of ik niet gaat afhaken als de aanloop te lang is. Maar misschien kan iemand hier op reflecteren, ik laat mij graag overtuigen :)
My two cents: het hangt er vanaf met welke mindset en doel je aan het spel begint. Wil je bij wijze van spreken iedere 5 minuten beloond worden met een succesmoment, dan wordt het lastig. Het spel in een uur of 30 uitspelen lijkt me als beginner (waar ik er een van ben) ook niet te doen, omdat het inderdaad tijd kost om de mechanics onder de knie te krijgen.

Als je de tijd kunt nemen om langzaam beter te worden, kun je denk ik ook met af en toe een uurtje gamen een leuke ervaring hebben. Soms zul je in dat uur niet direct veel progressie boeken, maar je wordt wel beter in het spel dus indirect is die voortgang er wel. Als je dat meeneemt in je mindset, kun je een mooi avontuur beleven. Een schitterende wereld om in rond te lopen, vol accurate weerspiegelingen van het leven in de middeleeuwen. Een interessant verhaal, quests die je hardop aan het lachen maken, en groei die écht voldoening geeft, dat is hier allemaal te vinden.

Ik heb KCD 1 maar voor de 30% gespeeld en had KCD 2 niet echt op de radar staan, maar ben ontzettend blij dat ik ben ingestapt. Het vroeg wel om wat aanpassingsvermogen: 5 man te lijf gaan, dat gaat gewoon niet. Realistisch, maar wel wennen in een game. Met dat in het achterhoofd valt het me qua moeilijkheid tot nu toe (30 uur, nog lang niet bij de wedding ;)) nog wel mee. Saviour Schnapps zijn eenvoudig te maken en de game is qua saven een stuk vergevingsgezinder dan deel 1.

TL;DR - bottom line kun je het denk ik alleen maar ervaren of het iets voor jou is en of je aan- of afhaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Ja dit is ook best lastig hoor, ik merk dat ik er zelf ook nog veel moeite mee heb om op tijd te blocken maar ook op de juiste manier aan te vallen. Ligt echt niet aan jou :)..

Dat de gevechten heel traag zijn komt omdat het net zoals Red Dead Redemption 2 een slow-paced spel is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:54
easygoingfox schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:31:
[...]

Dat zou weleens de gouden tip kunnen zijn voor mij!
Ik heb tot nu toe ook mijn muis flink naar links of rechts bewogen om proberen een combo te maken ...
Ga ik later vandaag eens proberen :) Thx in ieder geval!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
easygoingfox schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:02:
[...]

Het hangt er vanaf met welke mindset en doel je aan het spel begint.
Dit is ook een hele belangrijke inderdaad! geld voor heel veel games.
Verwachting en mindset kan je complete ervaring van een spel beinvloeden.

Ben in de afgelopen jaren een veel "relaxtere" gamer geworden en sindsdien haal ik veel meer plezier er uit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
easygoingfox schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Met andere codes is het mogelijk om alleen de healthbar en de buffs ernaast te verwijderen, zodat de rest van de UI wel zichtbaar blijft. Namen, ondertiteling, interacties, etc. zijn dan allemaal zichtbaar. Als je wilt kan ik vanavond thuis de codes die ik hiervoor gebruik voor je opzoeken.
Ik heb een lijstje gevonden van het gros aan settings dat opduikt in de HUD:
wh_ui_ShowStats = 0 (No Health Bar)
wh_ui_showCompass = 0 (No Compass)
wh_ui_ShowBuffs = 0 (No Buff/Debuffs)
wh_ui_showQAMFood = 0 (No Food Quick Slot)
wh_ui_showQAMWeapon = 0 (No Weapon Quick Slot)
wh_ui_ShowCursor = 0 (No Cursor/Directional Crosshair)
wh_ui_ShowTrespassing = 0 (No Bunny)
wh_ui_ShowCrime = 0 (Also No Bunny)
wh_ui_ShowWanted = 0 (No Shield Icon When Wanted)
wh_ui_ShowCommonEvent = 0 (No Perk Activation Notification In Top Right Corner And Reputation Notifications)
wh_ui_ShowFancyEvent = 0 (No "Level Up!" Notification In Top Right Corner)
Crosshair is in de game settings uit te zetten, d.w.z. het puntje dat tijdens het rondlopen in beeld is. Toevallig gisteren ontdekt, voegt weer toe aan de immersion. Tijdens het vechten verschijnt dan wel de crosshair, maar dat zou ik zonder al helemaal niet aankunnen ;)
Heel veel mensen wilden in KCD1 juist een mod om de crosshair bij de pijl en boog te krijgen, maar ik vond het juist wel leuk om te leren richten zonder de crosshair. Ik had dan ook totaal geen hud meer, behalve bij zwaardgevechten waarin ik dan nog wel te zien kreeg wanneer ik kon blocken op het goede moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ricmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:57:
[...]

Ach ja, maakt replayability leuker :P

Ben wel van plan deze game echt te 100%'en uiteindelijk.
Ik.speel zelden games vaker, zelfs The Witcher 3 die ik geweldig stond en 300 uur in heb gestoken heb ik maar 1x gespeeld. Juist bij lange games kijk ik er tegenop.

Games als GTA5, RDR2, Uncharted, Last of us heb ik dan wel meerdere keren gespeeld maar daar wandel je ook in 20 uur doorheen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
ShDT schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Dit is het enige wat mij er nog van weerhoud om het aan te schaffen. Ik heb de indruk dat de leercurve vooral heel lang is.
Ik vind dat best meevallen! De combat wordt goed uitgelegd en bij een bepaald karakter krijg je tips mee die het helemaal makkelijker maken. Ik had er in deel 1 veel moeite mee maar hier is het echt veel makkelijker.

Het is op het begin even zoeken, dat zeker, maar voor je het weet wordt je zo opgezogen door de wereld dat alles heel "gewoon" begint te worden. Je kleding wassen en blijven eten klinkt als een enorme taak maar heb je zo gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vortigen schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:19:
[...]

Dat zou weleens de gouden tip kunnen zijn voor mij!
Ik heb tot nu toe ook mijn muis flink naar links of rechts bewogen om proberen een combo te maken ...
Ga ik later vandaag eens proberen :) Thx in ieder geval!
klinkt misschien suf om te zeggen, maar er is een reden dat je in het spel een trainer bevat. Die is er niet alleen om wat skills vrij te spelen maar ook echt om het vechten onder de knie te krijgen en wat van je skills te levellen. Maak er gewoon gebruik van ;). Je wordt er zelf beter van maar ook Henry waardoor gevechten met bandits weer makkelijker worden. Ook moet je gewoon geduld hebben. Je kan op low level maar heel moeilijk openingen forceren. Dus probeer de tegenstander gewoon zelf tot fouten te dwingen. Als je zelf erop los gaat rammen is je stamina meteen leeg waardoor de tegenstander je heel snel dood maakt. Stamina fungeert namelijk als een schild voor je health. Dus als je stamina laag is, probeer afstand te nemen om de stamina weer te recoveren.

Verder zijn er wel een paar filmpjes op YT die het vechtsysteem goed uitleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:03
Na zo'n 20 uur spelen vind ik één van de fijnste quality of life upgrades het kunnen opslaan en wisselen van kledingoutfits. Het is begrenst tot maximaal 3, maar werkt erg goed en het blijft vrij overzichtelijk welke items waarvoor horen door de icoontjes.

Ik werk nu aan de volgende outfits:
- Ridder-outfit met zo groot mogelijke defense op alle onderdelen. Duur, zwaar en maakt veel herrie, maar perfect voor combat.
- Charisma-outfit voor een zo hoog mogelijk charisma (op het moment 24). Werkt goed in 'praat'-quests en in samenspel met charisma-verhogende perks. :P
- Dief-outfit met een zo laag mogelijke conspicuousness én geluidsniveau, en bij voorkeur een zo hoog mogelijke snelheid. Heerlijk om 's-nachts mee rond te kruipen.

Het wisselen van outfits mag w.m.b. wel iets realistischer i.p.v. nagenoeg overal, maar dit hebben ze vrij goed verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Justinn1988 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:12:
Het wisselen van outfits mag w.m.b. wel iets realistischer i.p.v. nagenoeg overal, maar dit hebben ze vrij goed verbeterd.
Mja, het probleem is dat het uiteindelijk toch een spel blijft. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je voor het aantrekken van diverse stukken bepantsering IRL hulp nodig hebt. De balans tussen een leuke speelervaring en realisme blijft natuurlijk altijd lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aganim schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:28:
[...]

Mja, het probleem is dat het uiteindelijk toch een spel blijft. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat je voor het aantrekken van diverse stukken bepantsering IRL hulp nodig hebt. De balans tussen een leuke speelervaring en realisme blijft natuurlijk altijd lastig.
Ja het zou ook stom zijn als je eerst 10 minuten lang aan het omkleden ben op een speciale plek waar je je kleding in een kast hebt hangen ipv dat je gewoon van outfit kan wisselen :P

Zoals je zegt het blijft een spel en je kan met realisme die grens over gaan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Aganim schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:28:
[...]

D'r zijn natuurlijk meer smaken tussen het nodig hebben van een schildknaap om je harnas aan trekken en -zoals nu- "ik ga nu even praten met een Bailiff, laat ik even direct voor z'n snufferd maar gauw m'n charisma-outfit aantrekken". Maar inderdaad, het blijft een spel. Opzich vind het allemaal heel fijn en goed werken zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Ik merk dat het vechten wel gaat eigenlijk, tot zeker 2 vijanden tegelijk. Op 1 stuur dan eerst de hond af. Wat ik meestal doe:

- Aanvallen pareren en dan een counterattack doen. Het spel geeft dat gewoon aan wanneer dat gaat. De timing daarbij is redelijk goed te doen. En vooral veel wisselen van richting waarnaar je slaat.
- Bij lage stamina afstand nemen.
- Ik gebruik eigenlijk nauwelijks combo's/strikes. Ik zou niet eens weten wat die master strike is. :P
- Ik vermijd bijna altijd gevechten met meer dan 1 zwaar gepantserde ridder. Die zijn moeilijker te verslaan en gebruiken -volgens mij- meer verschillende technieken. Dat is mij nog iets te risicovol.
- Ik speel ook met controller op de pc overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
Zit nog een twijfel of ik de moet kopen.

Vraagje:Op wat voor bestaande RPG lijkt dit nog het meest qua gameplay ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een klote quest zeg, storm.. Einde rant :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
jori040 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:59:
Zit nog een twijfel of ik de moet kopen.

Vraagje:Op wat voor bestaande RPG lijkt dit nog het meest qua gameplay ?
Ik zou zeggen een Elder Scrolls game zoals Skyrim, alleen KCD II heeft meer survival elementen, is puur first person, en een tikje trager. Ik vind dit geen vergelijking waard met een game als Red Dead II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Westland1940 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Ik zou zeggen een Elder Scrolls game zoals Skyrim, alleen KCD II heeft meer survival elementen, is puur first person, en een tikje trager. Ik vind dit geen vergelijking waard met een game als Red Dead II.
Heb natuurlijk al wat dingen gelezen en gezien maar ik heb nog net dat ene zetje nodig.Meer survival elementen spreekt mij wel aan.

Thnx voor de reactie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:54
Alchemy is toch wel mijn moneymaker hoor. En ik vind het nog leuk om te doen ook :D
Heb nu een perk dat ik de allerbeste versie van potions kan maken en dat met 6 tegelijk.
Dat tikt lekker aan met het verkopen!

Heb daarom Henry getrakteerd op wat nieuwe armor (gekocht bij de blacksmith) zodat ie hopelijk wat langer overeind blijft in gevechten hehe.
Had van een bandit ook een mooi zwaard kunnen looten trouwens.

Misschien later vandaag eens kijken of ik dat lockpicking onder de knie kan krijgen. Een bezoek aan de Miller gaat mij daar vast wat mee helpen.

Het begint langzaam steeds meer vorm te krijgen na pakweg 13-14 uur spelen.
I like it 8)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
jori040 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Heb natuurlijk al wat dingen gelezen en gezien maar ik heb nog net dat ene zetje nodig.Meer survival elementen spreekt mij wel aan.

Thnx voor de reactie ;)
Ik zat ook in het schuitje van is dit wel een game voor mij? Had in de eerste 2 uur bijna spijt van de aankoop maar dat is nu compleet omgedraaid. Zelden weer genoten van een game die ik bij launch kocht, laatste die mij deze vibe kon geven was RDRII, TW3 en daarvoor TES: Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
Westland1940 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:11:
[...]

Mee eens. Als je RDR2 al een RPG wil noemen is dat wel heel basic qua character development en meer actie/adventure. Het levelen van skills is redelijk zoals Skyrim, maar dan zonder fantasy. Wat ik overigens wel heel leuk in KCD2 zou vinden is het kampeersysteem zoals in RDR2 zit, waar je nagenoeg overal zelf een kampje kan maken om daar te slapen of te koken. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Het is lang geleden dat ik me zo in een game kon verliezen zeg. Elke quest is ook gewoon enorm tof. Het is de afgelopen maanden echt genieten geweest op RPG gebied. Kingdom Come, Metaphor, Veilguard.... en dan straks Avowed nog. Heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Westland1940 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Ik zat ook in het schuitje van is dit wel een game voor mij? Had in de eerste 2 uur bijna spijt van de aankoop maar dat is nu compleet omgedraaid. Zelden weer genoten van een game die ik bij launch kocht, laatste die mij deze vibe kon geven was RDRII, TW3 en daarvoor TES: Skyrim.
Ga er straks aan beginnen. :)
Voor PS5 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:07:
[...]

Ga er straks aan beginnen. :)
Voor PS5 gekocht.
Deze game moet je echt gewoon ff pakken en dan klikt het gewoon ineens, of niet natuurlijk ;)

Ik had op de PS5 in het begin even wat last van wat sound bugs maar dit heeft zich later opgelost lijkt het.

Ik snap trouwens dat mensen niet meer aan deel 1 willen beginnen maar ik blijf het wel zonde vinden van het verhaal op zich.

Beetje zoals beginnen met TLOU2 en deel 1 overslaan, misschien nog wel erger ;)

*Ik overdrijf maar toch blijft het jammer imo

[ Voor 4% gewijzigd door Sipio op 18-02-2025 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Sipio schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:19:
[...]

Deze game moet je echt gewoon ff pakken en dan klikt het gewoon ineens, of niet natuurlijk ;)

Ik had op de PS5 in het begin even wat last van wat sound bugs maar dit heeft zich later opgelost lijkt het.

Ik snap trouwens dat mensen niet meer aan deel 1 willen beginnen maar ik blijf het wel zonde vinden van het verhaal op zich.

Beetje zoals beginnen met TLOU2 en deel 1 overslaan, misschien nog wel erger ;)

*Ik overdrijf maar toch blijft het jammer imo
Misschien was het idd slim geweest om eerst deel een te spelen.Mocht dit goed in de smaak vallen dan ben ik wel iemand die dat straks als nog doet.

Dat de eerste uren wat lastig kunnen zijn houd ik in m'n'achterhoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jori040 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Misschien was het idd slim geweest om eerst deel een te spelen.Mocht dit goed in de smaak vallen dan ben ik wel iemand die dat straks als nog doet.

Dat de eerste uren wat lastig kunnen zijn houd ik in m'n'achterhoofd.
Deel 1 is behoorlijk rauw hoor vergeleken bij deze, ook maar 30fps op console.

Vandaar dat ik zei dat ik snap dat meerderen deel 1 overslaan, ik zou persoonlijk wel een recap kijken maar iedereen moet dat helemaal zelf weten natuurlijk d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:16
Zo. Na 34 uur is het nu eindelijk tijd om naar de Wedding te gaan. Even een fancy pakje gekocht. Ben benieuwd.

Waar ik in het begin nog continu op de kaart moest kijken om te zien waar ik was loop ik nu overal zo heen. Tijd om verder met de main quest te gaan :) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zt4fSkPA_Mhws8wQZdxD8YVqFwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9tVKGFYGyYLfqlmzBMeesZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Sipio schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:19:
[...]
Eens hoor, ik vind het voor mezelf ook zonde. Nu ik zie hoe leuk ik KCD2 vind snap ik niet dat ik deel 1 halverwege links heb laten liggen. Als ze deel 1 nu remasteren met de techniek van deel 2... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond deel 1 echt niet om door te komen. Deze is imo in alle opzichten beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006

jgj82

Ja, maar = nee

bojaaper schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:07:
Zo. Na 34 uur is het nu eindelijk tijd om naar de Wedding te gaan. Even een fancy pakje gekocht. Ben benieuwd.

Waar ik in het begin nog continu op de kaart moest kijken om te zien waar ik was loop ik nu overal zo heen. Tijd om verder met de main quest te gaan :) .

[Afbeelding]
spoiler:
En opnieuw te beginnen met je kaartstudie :D

Heel veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
benchMarc schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:39:
[...]
Ik heb een lijstje gevonden van het gros aan settings dat opduikt in de HUD:
Zojuist nog even naar mijn settings gekeken. Ik heb het als volgt ingesteld:

- In de map van KCD drie bestanden gemaakt: user.cfg, showHUD0.cfg en showHUD1.cfg.
- In user.cfg staan de codes:

bind f2 exec showHUD0.cfg
bind f3 exec showHUD1.cfg
bind f4 wh_ui_showCompass 1

- In showHUD0.cfg staan de codes:

wh_ui_showCompass 0
wh_ui_showStats 0
wh_ui_showBuffs 0
wh_ui_showQAMFood 0
wh_ui_showQAMWeapon 0

- In showHUD1.cfg staan de codes:

wh_ui_showStats 1
wh_ui_showBuffs 1
wh_ui_showQAMFood 1
wh_ui_showQAMWeapon 1

- In Steam bij de Properties van KCD bij Launch Options toegevoegd: +exec user.cfg

Wat dit doet:

F2 verbergt compas, healthbar / wapens / food / buffs
F3 toont healthbar / wapens / food / buffs
F4 toont compas

Verdere elementen van de HUD blijven dus altijd zichtbaar. In gevechten haal ik met F3 de health bar e.d. naar voren en als ik alleen even de richting wil zien met F4 het compas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:17:
Vond het ondanks de nukken soms 1 van de mooiste games die ik gespeeld heb, en 'echt niet om door te komen? Meningen verschillen laten we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:49

JanAd

Wind’s howling

Ik ben nog volop met KCD1 bezig 8)7

Bevalt me prima en zeker een goeie oefening voor deel 2.
Hans is atm nog wel een serieuze eikel…

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• benchMarc
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:17:
Ik snap dit niet zo goed, tenzij je deel 1 direct na release hebt gespeeld. Die zat vol met bugs. Ik ben deel 1 pas na de laatste patch gaan spelen en vond het echt een geweldige game. Ben nu pas net met deel 2 begonnen en bij Troskowitz aangekomen. Weer heerlijk "zoek het maar uit, veel plezier." Ik vind dat geweldig aan de KCD-reeks. Ook dat niet ongelimiteerd kunnen saven waar veel mensen over klagen is nou juist goed. Dat dwingt mensen juist om 3x na te denken voor je iets doet. Ik was met een wagen meegelift, kom ik helemaal aan de oostkant uit waar ik dus af moest stappen. In de middle of nowhere in een bos. Ergens verderop zag ik 3 man staan, maar ik ga de gok niet nemen dat het ineens niet zo'n vriendelijke figuren blijken te zijn dus ik ben er mooi ver vandaan gebleven. Zoals ik ook irl zou doen in zo'n situatie. Als je ongelimiteerd kunt saven dan save je al snel en ga je een keer of 5 proberen die gasten neer te hakken. Dat haalt je toch weer uit het spel vind ik.
En als je ineens de PC moet uitzetten dan is er nog altijd de save & exit optie waardoor je bij het opnieuw starten van de game weer door kunt waar je gestopt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
Toch maar spoiler, hoewel het wel beetje algemene rant is:

spoiler:
Ligt het aan mij of zijn er echt bizar weinig kerken van binnen te bekijken? Ik snap dat niet alles toegankelijk moet zijn, maar voor een game zo erg in de historie zou ik toch op zn minst een paar bezoekbaar verwachten, of een grote in Kuttenberg ofzo. Of ligt dit aan mij, JCBP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
Hardleers schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:08:
Toch maar spoiler, hoewel het wel beetje algemene rant is:

spoiler:
Ligt het aan mij of zijn er echt bizar weinig kerken van binnen te bekijken? Ik snap dat niet alles toegankelijk moet zijn, maar voor een game zo erg in de historie zou ik toch op zn minst een paar bezoekbaar verwachten, of een grote in Kuttenberg ofzo. Of ligt dit aan mij, JCBP.
spoiler:
Vind ik ook erg jammer ja, voor zover ik weet is er geen enkele waar je in kunt. Er is ook een enorme kathedraal in hartje Kuttenberg waarvan ik echt had verwacht dat 'ie wel toegankelijk zou zijn. In de tweede regio staan sowieso ont-zet-tend veel kerken, alleen rondom Kuttenberg al 6, maar geen enkele is betreedbaar voor zover ik weet.

Daar hadden ze met hun "CryEngine-on-crack" echt wel iets prachtigs van kunnen maken qua ornamentwerken, glas in lood vensters en dergelijke... Maar ja makkelijk lullen vanaf de zijlijn natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
2dope schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 21:22:
[...]

spoiler:
Vind ik ook erg jammer ja, voor zover ik weet is er geen enkele waar je in kunt. Er is ook een enorme kathedraal in hartje Kuttenberg waarvan ik echt had verwacht dat 'ie wel toegankelijk zou zijn. In de tweede regio staan sowieso ont-zet-tend veel kerken, alleen rondom Kuttenberg al 6, maar geen enkele is betreedbaar voor zover ik weet.

Daar hadden ze met hun "CryEngine-on-crack" echt wel iets prachtigs van kunnen maken qua ornamentwerken, glas in lood vensters en dergelijke... Maar ja makkelijk lullen vanaf de zijlijn natuurlijk :P
Ja beetje gemiste kans uiteindelijk. Voor een game die zo immersive is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
cold_as_ijs schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:37:
[...]

Waarschijnlijk ken je de grote twist uit deel 1 al, hoewel die in het verhaal redelijk duidelijk wordt hoor. Je krijgt op een gegeven moment wel iets door. Verteld mij dat het gewoon goed geschreven is en goed geacteerd. Het is niet zo'n goedkope twist die totaal onzinnig is.

Als je deel 1 speelt moet je zeker de DLC's niet overslaan. From the ashes is op papier een mooi concept, maar helaas is er te weinig impact van je keuzes. Maar je mag je eigen dorpje bouwen en hebt weer een extra slaapplaats etc... Band of Bastards vond ik zelf maar een beetje meh, behalve de grote veldslag wat wel even een hoogtepunt was. The amorous adventures of the bold sir hans capon vond ik echt heel leuk. Sinds die DLC helemaal fan geworden van Hans Capon :D. Denk eigenlijk dat DLC ook belangrijk is voor deel 2 omdat je de dynamiek tussen Hans en Henry beter snapt. A women's Lot vond ik ook fantastisch gedaan. Het verteld 2 verhalen door de ogen van een vrouw wat weer ineens een andere dynamiek geeft.

Als je hem gaat spelen, speel dan minimaal op een PS5. Op de PS4 is de game echt redelijk ruw met heel veel pop in. Zelfs zo erg dat je regelmatig met karakters praat met low resolution textures. Ook zijn de laadtijden vreselijk. (5 min om in startmenu te komen, 1 minuut voor save te laden).
Klinkt echt heel erg goed, al ben ik voor mn gevoel nog niet eens op de helft. Kan ik al niet wachten op de Dlc voor 2!. Ik ga een op de Pro spelen , die boost wel ps4 games al ben ik benieuwd tot hoever. Alles wat je daar beschrijft klinkt niet al te best ( Maar toch ben ik na dit gespeeld te hebben mega benieuwd) inderdaad omdat Hans en Henry maar eigenlijk iedereen zo goed is gevoice act.... het is echt een f#cking movie. Ik heb gewoon geen woorden om deze game te beschrijven op een correcte manier! Men moet het echt ervaren😨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
benchMarc schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:45:
[...]
Ik snap dit niet zo goed, tenzij je deel 1 direct na release hebt gespeeld. Die zat vol met bugs.
Ja dat dus. Ik had hem toen gepreorderd. Meteen een wijze les haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
En toen was het 01:00.Na een paar uur spelen kan ik niets anders zeggen dan dat het een prachtige ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
Gister even een tegenslagje gehad. Ik kan even niet zo'n mooie spoilertag plaatsen maar hierbij dan een algemene tip.

Bij sommige missies kun je niet te lang rondlummelen want de quest gaat gewoon verder zonder jou. Ik was bij een quest/opdracht even de weg kwijt zeg maar (kon iemand niet zo snel vinden) en de quest ging gewoon verder zonder mij. Weet ik dat ook weer. Sommige figuren zijn zeg maar wat euh, ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Shaker74 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:28:
Gister even een tegenslagje gehad. Ik kan even niet zo'n mooie spoilertag plaatsen maar hierbij dan een algemene tip.

Bij sommige missies kun je niet te lang rondlummelen want de quest gaat gewoon verder zonder jou. Ik was bij een quest/opdracht even de weg kwijt zeg maar (kon iemand niet zo snel vinden) en de quest ging gewoon verder zonder mij. Weet ik dat ook weer. Sommige figuren zijn zeg maar wat euh, ongeduldig.
spoiler:
Je hebt het ongetwijfeld over de Semine quest waarin je op pad gaat met Jan Semine en Gnarly. Die gaat echt bij ontzettend veel mensen fout, ze hadden dat misschien iets handiger moeten aanpakken. Je bent dus verre van de enige, schrale troost maar toch :P
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste