Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:27
Sta er van te kijken hoe goed dit geoptimaliseerd is.Speel dan wel met VRR aan op PS5.
Voor dat ik deze kocht dacht ik dat deze games in Unreal zouden draaien en was dan ook verrast dat ik hier op de site de CryEngine voorbij zag komen.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 19-02-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 18:33
Shaker74 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:28:
Gister even een tegenslagje gehad. Ik kan even niet zo'n mooie spoilertag plaatsen maar hierbij dan een algemene tip.

Bij sommige missies kun je niet te lang rondlummelen want de quest gaat gewoon verder zonder jou. Ik was bij een quest/opdracht even de weg kwijt zeg maar (kon iemand niet zo snel vinden) en de quest ging gewoon verder zonder mij. Weet ik dat ook weer. Sommige figuren zijn zeg maar wat euh, ongeduldig.
yes, dit is onderdeel van het spel. De wereld gaat ook gewoon verder zonder jou (tot zekere hoogte). Even bewust van zijn dat dit kan gebeuren. Hierdoor ga je niet een lijst volladen met quest/sidequests. Het geeft wat mij betreft juist een extra immersie aan de wereld. Daar kan je ook geen dagen/weken wachten voordat je vriend dan eindelijk komt om je te helpen :D.

spoiler:
deze had ik uit een review van YT. De cumans in het begin in het dorp, als je die gewoon negeert dan moorden ze vroeg of laat gewoon de locals uit. Je zal vermoedelijk dan wel de quest moeten starten, maar ook hier geld hetzelfde. Doe je niks dan zullen een aantal quests gewoon doorgaan zonder jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Ik ben main level 20 en mijn longsword geeft 172 damage. Wat is bij jullie het hoogste aantal damage wat een zwaard geeft?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:06
2dope schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:37:
[...]

spoiler:
Je hebt het ongetwijfeld over de Semine quest waarin je op pad gaat met Jan Semine en Gnarly. Die gaat echt bij ontzettend veel mensen fout, ze hadden dat misschien iets handiger moeten aanpakken. Je bent dus verre van de enige, schrale troost maar toch :P
Ja dat was hem ja. :? Tsja bij deze game is het echt, "whats done is done".

spoiler:
Even een tesje van dit vlak... en het werkt.. tx. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
cold_as_ijs schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:16:
[...]

yes, dit is onderdeel van het spel. De wereld gaat ook gewoon verder zonder jou (tot zekere hoogte). Even bewust van zijn dat dit kan gebeuren. Hierdoor ga je niet een lijst volladen met quest/sidequests. Het geeft wat mij betreft juist een extra immersie aan de wereld. Daar kan je ook geen dagen/weken wachten voordat je vriend dan eindelijk komt om je te helpen :D.

spoiler:
deze had ik uit een review van YT. De cumans in het begin in het dorp, als je die gewoon negeert dan moorden ze vroeg of laat gewoon de locals uit. Je zal vermoedelijk dan wel de quest moeten starten, maar ook hier geld hetzelfde. Doe je niks dan zullen een aantal quests gewoon doorgaan zonder jou
Ja dat werd me zeer duidelijk ja....

spoiler:
Die cumans, ja die hebben de boel al kort en klein geslagen omdat ik te laat was met de worstjes lol.... Ik kan gewoon soms dingen niet vinden.. Misschien omdat ik niet bij de scouts heb gezeten vroeger :P Maar die kan ik nu nog niet aan, met geen mogelijkheid. Ik sla nog geen deuk in een pakje boter. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Dan kom ik op het volgende uit... Heeft iemand een tip om een beetje fatsoenlijk armor te krijgen. Ik zou graag wat meer battle ready willen zijn. Ik kan nu echt bijna niets aan. Ja, hard rennen, dat kan ik.... Dus iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:03
2dope schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:37:
[...]

spoiler:
Je hebt het ongetwijfeld over de Semine quest waarin je op pad gaat met Jan Semine en Gnarly. Die gaat echt bij ontzettend veel mensen fout, ze hadden dat misschien iets handiger moeten aanpakken. Je bent dus verre van de enige, schrale troost maar toch :P
spoiler:
Ik ben het ermee eens dat het aangegeven van tijdslot hierop wel handig zou zijn, maar tijdens de cutscene wordt al iets gezegd in de trant van 'lets ride out, I could use some fresh air', wat impliceert snel te vertrekken. Ik ging overigens ook eest iets anders doen (rondrijden op Pebbles). Op een gegeven moment gaf mijn Henri zoiets aan als 'I need to hurry up before they leave without me'. Dus er worden wel hints gegeven wat je moet doen. Dat Gnarly en die andere gast teleurgesteld zijn als je niet komt opdagen, snap ik dan wel, maar is wel uiterste in een game als dit. Hoe dan ook een hint bij quests waarbij timing speelt, is sowieso handig. Ik wil ook niets missen. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Justinn1988 op 19-02-2025 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56
Justinn1988 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:19:
[...]

spoiler:
Ik ben het ermee eens dat het aangegeven van tijdslot hierop wel handig zou zijn, maar tijdens de cutscene wordt al iets gezegd in de trant van 'lets ride out, I could use some fresh air', wat impliceert snel te vertrekken. Ik ging overigens ook eest iets anders doen (rondrijden op Pebbles). Op een gegeven moment gaf mijn Henri zoiets aan als 'I need to hurry up before they leave without me'. Dus er worden wel hints gegeven wat je moet doen. Dat Gnarly en die andere gast teleurgesteld zijn als je niet komt opdagen, snap ik dan wel, maar is wel uiterste in een game als dit. Hoe dan ook een hint bij quests waarbij timing speelt, is sowieso handig. Ik wil ook niets missen. :P
spoiler:
Ik was al laat met deze quest en kreeg duidelijk te horen dat we pas de volgende dag vroeg vertrekken.
Zelf vind ik het tof om zo'n quests te zien. De eerste keer was ik nog bezig met die ene kerel te bevrijden en dan zijn broer gaan zoeken. Natuurlijk niet op tijd terug. En dan de melding gekregen dat ze niet langer konden wachten en zonder mij zijn vertrokken. Gelukkig een andere safe kunnen laden. Maar ik ben wel benieuwd wat er kan gebeuren als ze alleen weg gaan. Met een nieuw avontuur zal ik het zeker eens uitproberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CHKYBSTRD schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:40:
Ik ben main level 20 en mijn longsword geeft 172 damage. Wat is bij jullie het hoogste aantal damage wat een zwaard geeft?
Ook main 20 en mijn longsword heeft :

128 stab
122 slash
24 blunt

Maar dit zwaard is speciaal zeg maar zonder wat te spoilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Sipio schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:24:
[...]

128 stab
122 slash
24 blunt

Die van mij ook, ik heb hem al gereforged echter had ik dit beter niet kunnen doen heb ik elders vernomen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 17:38
Shaker74 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:14:
Dan kom ik op het volgende uit... Heeft iemand een tip om een beetje fatsoenlijk armor te krijgen. Ik zou graag wat meer battle ready willen zijn. Ik kan nu echt bijna niets aan. Ja, hard rennen, dat kan ik.... Dus iemand een tip?
Als je bij Bozhena naar het water loopt en dat naar het oosten volgt, dan kom je een
spoiler:
bandit camp met in mijn geval 1 bandit
tegen. Die heb ik van achteren beslopen en met de dagger een stealth kill gedaan. Met een deel van die armor loop ik nog steeds rond. Bandits zijn een aardige bron voor armor, wachten tot ze slapen en in stealth omleggen is makkelijker dan de frontale aanval. En anders heel veel potions maken, verkopen en van dat geld armor kopen bij de blacksmith :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Sipio schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:24:
[...]

128 stab
122 slash
24 blunt

Level 12 hier, 109/104/36. Battle Longsword dat ik ergens in een bos gevonden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54
Zo, dat allerlaatste deel voordat je naar de 2e map gaat.
spoiler:
Dat kostte een hoop trial&error met dat sluipen door t bos. Elke keer dacht ik bewakers te ontwijken liep ik weer tegen een andere aan haha. En door t martelen was ik overweight dus schoot ook niet op. Vond op t begin tof maar duurt net te lang om niet irritant te zijn op t eind.
. Maar het is gelukt en nu een hele nieuwe map om te verkennen na 40 uur op de vorige doorgebracht te hebben.

Weet nu al dat ik gigantisch ga balen als ik deze game heb uitgespeeld haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Veel stilstaan en zwarte kleding aandoen hielp al enorm. Ik baalde want was per ongeluk al naar het einddoel gelopen in een speurtochtje daar en moest weer terug.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Daan0s schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 21:09:
Zo, dat allerlaatste deel voordat je naar de 2e map gaat.
spoiler:
Dat kostte een hoop trial&error met dat sluipen door t bos. Elke keer dacht ik bewakers te ontwijken liep ik weer tegen een andere aan haha. En door t martelen was ik overweight dus schoot ook niet op. Vond op t begin tof maar duurt net te lang om niet irritant te zijn op t eind.
. Maar het is gelukt en nu een hele nieuwe map om te verkennen na 40 uur op de vorige doorgebracht te hebben.

Weet nu al dat ik gigantisch ga balen als ik deze game heb uitgespeeld haha.
Die quest is bij een hoop mensen berucht idd, mijn enige rant tot nu toe :P

En ik ga ook balen idd, ik doe ook echt zoveel mogelijk en ook gewoon de tijd nemen om van de scenery te genieten en van de NPC's die soms gewoon met elkaar op de vuist gaan _O-

Sommige dialogen ook, hilarisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
Sipio schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 22:07:

Sommige dialogen ook, hilarisch.
Reacties van NPC’s vind ik ook fantastisch. Dorpsbewoners die kwaad worden op Mutt en je sommeren je hond bij je te houden bijvoorbeeld. En toen ik ergens gehurkt (stealth) langs de weg zat om bloemen te plukken kwam er een guard voorbij: “Can you find what you are looking for?”

Simpele interacties maar ze voegen zoveel toe aan de immersion.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

easygoingfox schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 08:06:
[...]
Simpele interacties maar ze voegen zoveel toe aan de immersion.
Idem als je een kamp bandieten in sluipt en Mutt niet eerst buiten het kamp laat zitten. Zou de eerste keer niet zijn dat een wachter Mutt weg probeert te jagen en mij daardoor ontdekt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:51
Hiier ook mensen die een beetje thuis zijn in de Elden Ring online cultuur?
KCD2 heeft een mooie easter egg erin van Elden Ring. Daar in de community is een speler genaamd LetMeSoloHer en dat is iemand die mensen helpt op de moeilijkste bosses in Elden Ring. Draagt geen armor behalve een pot op zijn hoofd en 2 zwaarden :P

Geniaal dat ze dit in de game hebben zitten XD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXGchhJe74zl-IPtWszx6MIc5P8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vb7ahoJ3lZeriIs258pMHapl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6toS4_-MQrQYwuHE4a83k2M_p3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QiTgftPGTPXPkXbUyCcFd7zS.png?f=fotoalbum_large

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ricmaniac schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:17:
Hiier ook mensen die een beetje thuis zijn in de Elden Ring online cultuur?
Haha, bedankt voor de toelichting. :D Het Souls-like genre is niet aan mij besteed, dus die referentie zou ik ongetwijfeld gemist hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:19
Ik had gisteren een missie en die kerel heeft dan een spraak gebrek en de ondertiteling erbij is echt komisch.
En Henry zijn reacties op die kerel zijn simpelweg leuk.

spoiler:
Is in Zhelejov de missie Mice of Frog 1 van beide

Ben al bijna 40 uur bezig en moet nog steeds de wedding doen.
Had het niet verwacht van te voren maar vermaak mij op en top met dit spel, een onverwachtse parel voor mij.

Combat dankzij masterstrike onder de knie aan het krijgen, zelfs een gevecht met een kamp van 8 man ging boven verwachting soepel. De taktiek is om niet omringd te worden probeer constant 1 op 1 te komen door te bewegen werkt tot op heden prima en Mutt is hierin ook praktisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Eindelijk de wedding bereikt na dik 70 uur. En dan is het spel nog niet eens afgelopen, ik geniet nog steeds met volle teugen.

Wel mooi dat die bruiloft
spoiler:
volledig te skippen valt door gewoon direct met een willekeurige gast op de vuist te gaan. _O-

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Zijn sommige gebieden in de 1e map een stuk moeilijker qua bandits? Ik heb zo lang moeten strijden om bepaalde bandits dood te krijgen in Apollonia. Zijn ze daar sterker of moet ik eens nieuwe gear fixen? Eén zo'n Cuman hakte mij met 2 steken neer.

• Shaker74
Ja, deze game is een echte time sink. Ik ben normaal een (main story) rusher maar hier maak ik uitzonderingen merk ik. neem echt mijn tijd. Op zich is het reizen ook wel te doen zo. (Op Pebbels) Lijkt ver weg maar als je eenmaal onderweg bent, ben je er zo. (map 1 dan) Maar het ziet echt erg mooi uit allemaal hoor. Zeker als je de juiste grafische instellingen hebt gemaakt. Had even kort twijfels toen ik in de tutorial zat. Met die pop-ins en vreemde geblurde beelden in de verte. Maar met de juiste afstellingen is ie uitstekend. Top... Gaat nog wel wat uurtjes in zitten. Vechten Gaat tikkie beter. Afhankelijk wie je tegenover je hebt dan. begin een beetje te wennen. maar ben er nog lang niet. Op naar vanavond....

• mister_S
  • Laatst online: 21:25
Ik heb het gevoel dat ik iets mis als ik lees dat mensen 40-70 uur tot de bruiloft erop hebben zitten, ik ben zelf ook best een slome speler. Na 28 uur heb ik niets meer te doen en moet ik wel naar het bruiloft :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Tip voor wie veel Alchemy recepten en kruiden wil hebben. Er is wel wat sneaken en een stealth killl voor nodig.
spoiler:
Ten noorden van Trotzky Castle is een lonely hutje met een kluizenaar. Als je 's nachts naar dat hutje toe gaat en hem in zijn slaap vermoord kun je zijn body niet alleen looten, maar ook de kist in de andere kamer gemakkelijk openen met de sleutels. Daarin zitten minstens 10 alchemy recepten, potions en tientallen kruiden.
Omdat hij zo alleen leeft is de kans dat iemand het ziet minimaal.

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 12:56
mister_S schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:40:
Ik heb het gevoel dat ik iets mis als ik lees dat mensen 40-70 uur tot de bruiloft erop hebben zitten, ik ben zelf ook best een slome speler. Na 28 uur heb ik niets meer te doen en moet ik wel naar het bruiloft :)
Vele pakken de tijd om alles te verkennen. Ikzelf zit aan 26u en net de blacksmith quest klaar.
Ik ga sowieso nog eerst al de andere side quests doen voor ik naar de bruiloft ga.

• mister_S
  • Laatst online: 21:25
Ik heb alles al afgelopen, daarom krijg ik het gevoel dat ik quests mis :)
mister_S schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:03:
Ik heb alles al afgelopen, daarom krijg ik het gevoel dat ik quests mis :)
Misschien kun je bij je completed quest eens kijken hoeveel je er gehad hebt?

Ik heb flink wat gedaan in het eerste gebied maar mischien zelfs ook niet alles.
Westland1940 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 10:13:
Zijn sommige gebieden in de 1e map een stuk moeilijker qua bandits? Ik heb zo lang moeten strijden om bepaalde bandits dood te krijgen in Apollonia. Zijn ze daar sterker of moet ik eens nieuwe gear fixen? Eén zo'n Cuman hakte mij met 2 steken neer.
Ligt niet per se aan het gebied naar mijn idee maar sommige zijn behoorlijk taai hoor.

Je gear is sowieso belangrijk, is wat je nu aanhebt ook op 100 procent? Geen schade wat je moet fixen misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
mister_S schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:40:
Ieder z'n eigen tempo hè, ik had het ook wel gezien na een uurtje of 20-30. Het mooie is natuurlijk dat je je kunt vermaken hoe je zelf wil, de één kan uren ronddwalen in een bos, beetje jagen, foerageren of edelmannen overvallen terwijl een ander liever iets substantiëlere activiteiten bezigt in de vorm van (side)quests.

Er wordt door veel mensen nog wel wat blind gestaard op die bruiloft alsof het daarna bijna afgelopen is terwijl je dan nog amper begonnen bent. En ik heb het al eerder gezegd, maar geheid dat een schare gamers die dagen/wekenlang aan hun character werken door freeroamactiviteiten te doen en daardoor al een volledig bepantserde, zwaar gelevelde, tot de tanden bewapende ridder zijn geworden zich straks melden dat het allemaal toch wel erg makkelijk is tijdens de main quests :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Dementii schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:40:
Tip voor wie veel Alchemy recepten en kruiden wil hebben. Er is wel wat sneaken en een stealth killl voor nodig.
spoiler:
Ten noorden van Trotzky Castle is een lonely hutje met een kluizenaar. Als je 's nachts naar dat hutje toe gaat en hem in zijn slaap vermoord kun je zijn body niet alleen looten, maar ook de kist in de andere kamer gemakkelijk openen met de sleutels. Daarin zitten minstens 10 alchemy recepten, potions en tientallen kruiden.
Omdat hij zo alleen leeft is de kans dat iemand het ziet minimaal.
Dat kan, maar houd er wel rekening mee dat deze persoon onderdeel is van een questlijn.
spoiler:
's nachts in je hutje doodgestoken worden is wel een sneu einde voor de beste vechter van de regio. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
Aganim schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:28:
[...]

Dat kan, maar houd er wel rekening mee dat deze persoon onderdeel is van een questlijn.
spoiler:
's nachts in je hutje doodgestoken worden is wel een sneu einde voor de beste vechter van de regio. ;(
Oeps, dan heb ik straks misschien een probleem. Misschien respawnt hij nog.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48
Dementii schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:09:
[...]

Laat even weten of hij nog respawnt want dan is het natuurlijk wel een goeie tip om daar even te looten :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 20 februari 2025 :9 @ 14:38:
[...]

Laat even weten of hij nog respawnt want dan is het natuurlijk wel een goeie tip om daar even te looten :D
Die komt niet meer terug dan waarschijnlijk zo werkt deze game niet :P

spoiler:
Gewoon eerlijk alle unarmed boks wedstrijdjes winnen en dan kun je de kampioen uitdagen, dat is hij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
Tsja, dan moet ik maar met de gevolgen van mijn acties leren omgaan. ;-)

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Aganim schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:28:
[...]

spoiler:
Dit maakt niet echt uit. Ik had een herder 3 keer vermoord in het begin voor zijn eten en slaap plek.

3 weken later als je een quest voor hem moet doen is hij er spontaant weer :)

• cold_as_ijs
Dementii schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:09:
[...]

zover ik KCD ken zal dat niet gebeuren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

vormulier schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:56:
[...]

Dit maakt niet echt uit. Ik had een herder 3 keer vermoord in het begin voor zijn eten en slaap plek.

3 weken later als je een quest voor hem moet doen is hij er spontaant weer :)
KCD kennende klinkt dat eerder als een bug dan een feature. :P Zeker weten dat het geen beschermde NPC was? Die raken alleen buiten bewustzijn als je ze om zeep helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Aganim schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:06:
[...]

KCD kennende klinkt dat eerder als een bug dan een feature. :P Zeker weten dat het geen beschermde NPC was? Die raken alleen buiten bewustzijn als je ze om zeep helpt.
Nee het was een side quest herder. Allicht een bug, maar voor mij pakte hij dan gunstig uit.

(trouwens iemand de schaap grappen al gevonden _/-\o_ ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Sipio schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:16:
[...]

Ligt niet per se aan het gebied naar mijn idee maar sommige zijn behoorlijk taai hoor.

Je gear is sowieso belangrijk, is wat je nu aanhebt ook op 100 procent? Geen schade wat je moet fixen misschien?
Ik zal zo eens kijken. Misschien draag ik gewoon flut gear... kan ook. Zal een screenshot posten.

Dit draag ik nu... misschien helemaal ruk haha. Ik heb ook nog niet echt gefocused op stats en dergelijke, meer van als het leuk oogt, lets go.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D0VcL6Np7H8X3Y__KfF1gUJebFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/83VPBhRFNaKNR5SxtPHNFelQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Westland1940 op 20-02-2025 16:05 ]

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:47:
[...]

Ik zal zo eens kijken. Misschien draag ik gewoon flut gear... kan ook. Zal een screenshot posten.

Dit draag ik nu... misschien helemaal ruk haha. Ik heb ook nog niet echt gefocused op stats en dergelijke, meer van als het leuk oogt, lets go.

[Afbeelding]
Heb je een mod / reshader? je menu lijkt zo licht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NXYjPfrgHdpXCZOBYAMHCuFv_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KR33pNF2PtAUAow8oOdC9JpT.png?f=fotoalbum_large

Weer een nieuwe twitchdrop vandaag btw :P geen idee wat het doet haha maarja free stuff 8)7

• Westland1940
Ricmaniac schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 16:56:
[...]

Heb je een mod / reshader? je menu lijkt zo licht.
Haha nee, niets. Geen idee.

• cold_as_ijs
Zelf nog niet gezien maar de titel beloofd veel goeds ;)

@Westland1940 Je armor kan ik zo niet checken maar jouw Knights Longsword heeft reparatie nodig zo doet hij niet veel damage.

Bij dat hart icoontje kun je zien dat hij niet 100 procent is.

Slijpen op een slijpwiel of laten repareren bij een Blacksmith, je kunt ook van die repair kits kopen om je spullen te repareren.

Crossbow is ook kaputt.

Heb je misschien ook nog vergeten skill/perk points toe te kennen of dat niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 20-02-2025 18:24 ]

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:16
2dope schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:36:
[...]

Ieder z'n eigen tempo hè, ik had het ook wel gezien na een uurtje of 20-30. Het mooie is natuurlijk dat je je kunt vermaken hoe je zelf wil, de één kan uren ronddwalen in een bos, beetje jagen, foerageren of edelmannen overvallen terwijl een ander liever iets substantiëlere activiteiten bezigt in de vorm van (side)quests.

Er wordt door veel mensen nog wel wat blind gestaard op die bruiloft alsof het daarna bijna afgelopen is terwijl je dan nog amper begonnen bent. En ik heb het al eerder gezegd, maar geheid dat een schare gamers die dagen/wekenlang aan hun character werken door freeroamactiviteiten te doen en daardoor al een volledig bepantserde, zwaar gelevelde, tot de tanden bewapende ridder zijn geworden zich straks melden dat het allemaal toch wel erg makkelijk is tijdens de main quests :P
Ik heb er eigenlijk sowieso weinig moeite mee. Het begin is ff wat lastiger, maar zodra je leert vechten kun je dus ook looten, en zo haal je makkelijk veel geld binnen. Voor de bruiloft had ik al meer dan 5k, en eigenlijk ook niet veel om het aan uit te geven. Misschien komt het later nog. Ook het eten is eigenlijk te makkelijk, er is altijd wel ergens een pot in de buurt waaruit je kunt eten, dus eten meenemen of gaan jagen heeft eigenlijk niet zo veel zin.

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:46
Op steam kreeg ik net een hele kleine update van ongeveer 23mb.
Ik zie verder niks staan over hotfixes of patches ofzo.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kleine patch geweest idd maar las op reddit al dat het wat dingen kapot heeft gemaakt zoals lock picking.

Hoop dat het meevalt.

[ Voor 80% gewijzigd door Sipio op 20-02-2025 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bojaaper schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:03:
[...]

Voor de bruiloft had ik al meer dan 5k, en eigenlijk ook niet veel om het aan uit te geven. Misschien komt het later nog.
Ik dacht ook dat ik flink rijk was totdat ik wat prijzen zag van armor in Kuttenberg :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Sipio schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:22:
[...]

Ik dacht ook dat ik flink rijk was totdat ik wat prijzen zag van armor in Kuttenberg :P
Oke dat is goed nieuws, dan doe ik het niet voor niks in ieder geval :) !

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 09:23

RoamingZombie

Watching the sheeple...

bojaaper schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:31:
[...]

Oke dat is goed nieuws, dan doe ik het niet voor niks in ieder geval :) !
In de 2e map krijg je genoeg vijanden met alleen al een helm met een waarde van 1000+ grochen (bij verkoop met hoog charisma levert het honderden op). Als je een beetje bandits gaat farmen ben je in no time stinkend rijk.

Geld is echt geen probleem als je verder komt.

Ninety percent of everything is crap.

RoamingZombie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:33:
[...]

In de 2e map krijg je genoeg vijanden met alleen al een helm met een waarde van 1000+ grochen (bij verkoop met hoog charisma levert het honderden op). Als je een beetje bandits gaat farmen ben je in no time stinkend rijk.

Het is nu moeilijker om traders te vinden die genoeg geld hebben om loot te kopen idd.

Een rondje Kuttenberg helpt wel maar toch.

• bojaaper
RoamingZombie schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:33:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met de waarde van zulke voorwerpen? Ze zijn altijd veel meer waard dan dat je er voor krijgt, zelfs als ze in perfecte staat zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
bojaaper schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Hoe zit dat eigenlijk met de waarde van zulke voorwerpen? Ze zijn altijd veel meer waard dan dat je er voor krijgt, zelfs als ze in perfecte staat zijn.
Hangt van verschillende dingen af, belangrijke factor is je reputatie bij de merchant. Die kun je makkelijk opkrikken door eerst wat spul 'genereus' te verkopen.

Ik heb daar een tijdje geleden wat mee geëxperimenteerd en kwam er op neer dat bij perfecte staat en met 100 rep, items grofweg een derde van de waarde opbrachten.

spoiler: spoiler just in case, over geld sparen voor late game
Als je fanatiek rijkdom aan het vergaren bent maakt het op den duur allemaal niet zoveel meer uit, wat @RoamingZombie ook schreef. Toen ik de game uitspeelde had ik 127k groschen op zak en eigenlijk niks om het aan uit te geven. Dus wees niet te zuinig en verdoe je tijd niet met eindeloos geld harken want er komen late game geen nieuwe mogelijkheden om grote hoeveelheden geld uit te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door 2dope op 20-02-2025 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:37
Op de PS5 heb ik last van een bug. Na het afronden van een specifieke side-quest (zie spoiler) sluit de game en wordt er gevraagd om een bug report te sturen.

spoiler:
Het gaat om de side-quest Invaders. Ik heb alle Cumans een kopje kleiner gemaakt. Vervolgens terug naar Vuytek (Talk to Vuytek). En op het moment dat hij mij het geld wilt geven sluit de game en toont de ps5 een bug report..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:47
Zodra je de stroeve start voorbij bent en wat meer in de game rolt is het echt genieten. In het begin liep ik in m’n onderbroek over straat, geen bed kunnen vinden en had honger als een paard. Uiteindelijk eten gevonden maar dat resulteerde in een voedselvergiftiging. Voelde me zo verdwaald en alleen. Gelukkig gaat het stukken beter en ben ik ondertussen tot de tanden toe bewapend en klaar voor de bruiloft.

Dat grietje die in de tavern werkt in het eerste dorp heeft me ook alleen maar tegen gewerkt trouwens en daar ben ik nog steeds boos over. Nog even verzinnen wat ik met haar ga doen maar dat zal niet heel vriendelijk zijn. Opknopen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55

jgj82

Ja, maar = nee

Jack_Mojo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:47:
Zodra je de stroeve start voorbij bent en wat meer in de game rolt is het echt genieten. In het begin liep ik in m’n onderbroek over straat, geen bed kunnen vinden en had honger als een paard. Uiteindelijk eten gevonden maar dat resulteerde in een voedselvergiftiging. Voelde me zo verdwaald en alleen. Gelukkig gaat het stukken beter en ben ik ondertussen tot de tanden toe bewapend en klaar voor de bruiloft.

Dat grietje die in de tavern werkt in het eerste dorp heeft me ook alleen maar tegen gewerkt trouwens en daar ben ik nog steeds boos over. Nog even verzinnen wat ik met haar ga doen maar dat zal niet heel vriendelijk zijn. Opknopen ofzo.
Ja wat een trut hé!
spoiler:
Je komt haar vaker tegen, opknopen zou ik niet doen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Nog meer lof voor deze fantastische game _/-\o_ Voor wie het niet al gedaan heeft; op de PC is de fps van de cutscenes te unlocken met een paar simpele stappen. Leggen ze in de video uit vanaf ± 13:20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just smile schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:08:
Op de PS5 heb ik last van een bug. Na het afronden van een specifieke side-quest (zie spoiler) sluit de game en wordt er gevraagd om een bug report te sturen.

spoiler:
Het gaat om de side-quest Invaders. Ik heb alle Cumans een kopje kleiner gemaakt. Vervolgens terug naar Vuytek (Talk to Vuytek). En op het moment dat hij mij het geld wilt geven sluit de game en toont de ps5 een bug report..
Dat is jammer hopelijk wordt dat dan snel opgelost, ik heb die quest zelf anders gedaan en dat resulteerde in
spoiler:
Een leuke zuip partij met die Cumans wat echt hilarisch was, zelfs een pratende hond _O-

Heb je misschien nog een iets eerdere save?

Ik had gisteren zelf ook op een bepaald stuk dat iets niet helemaal goed ging met een Npc, klein stukje terug en toen ging het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Sipio schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Het is nu moeilijker om traders te vinden die genoeg geld hebben om loot te kopen idd.

Een rondje Kuttenberg helpt wel maar toch.
Klopt loop ik ook tegenaan in map 1. Heb wat leuke gouden voorwerpen die een leuk centje waard zijn maar niemand die genoeg wil geven heeft genoeg geld op zak.

Nu bedenk ik me. Zou natuurlijk wel kunnen "ruilen" Als ik iets koop komt mijn geld er bij hem bij dan kan ik mij spullen weer kwijt. Denk ik. Moet ik maar even kijken of hij wat voor mij heeft wat ik nodig heb.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Shaker74 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:59:
[...]

Klopt loop ik ook tegenaan in map 1. Heb wat leuke gouden voorwerpen die een leuk centje waard zijn maar niemand die genoeg wil geven heeft genoeg geld op zak.

Nu bedenk ik me. Zou natuurlijk wel kunnen "ruilen" Als ik iets koop komt mijn geld er bij hem bij dan kan ik mij spullen weer kwijt. Denk ik. Moet ik maar even kijken of hij wat voor mij heeft wat ik nodig heb.
Ik kijk zelf sowieso altijd of ze iets van skill books hebben, repair kits voor al mijn gear, ammo etc.

Het duurt meestal ingame paar dagen voordat ze weer geld hebben denk ik.

Mutt! Wat zei ik nou..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NzO3NwXsSEsfVjk9-l4bwzSUUaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWuVA8wPYCy3vNXI3Q9us4Uz.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nogmaals, wat een mooie game, ik ga soms in de nacht rustig op pad met Pebbles, de grote beer aan de hemel en dan doorlopen tot de zon opkomt is zo relaxed (tenzij je bandits tegen komt)

[ Voor 30% gewijzigd door Sipio op 21-02-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Ik vermaak mij enorm met de game, maar ik had echt zo veel meer verwacht van de eerste patch. Ze hebben maar drie quests gefixed.
Ik loop nu al tegen meerdere bugs aan die ik had gehoopt dat ze gefixed zouden worden.
Een captain kamp die er gewoon niet is voor een quest
Ik wordt continue tijdens fast travel tegengehouden door een notificatie dat er ergens dode koeien en een ruzie zijn, maar die zijn er niet.

Daarnaast hilarische bugs. Dialogen waarbij iedereen met de rug naar elkaar toe staat. Gewonden die in de houding van een vogelverschrikker staan.

Kortom. Ik had er echt meer van verwacht aangezien ze er zo lang mee hadden gewacht.
Ik hoop dat de volgende patch niet zo lang op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

DeBers schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:58:
Ik vermaak mij enorm met de game, maar ik had echt zo veel meer verwacht van de eerste patch. Ze hebben maar drie quests gefixed.
Ik loop nu al tegen meerdere bugs aan die ik had gehoopt dat ze gefixed zouden worden.
Een captain kamp die er gewoon niet is voor een quest
Ik wordt continue tijdens fast travel tegengehouden door een notificatie dat er ergens dode koeien en een ruzie zijn, maar die zijn er niet.

Daarnaast hilarische bugs. Dialogen waarbij iedereen met de rug naar elkaar toe staat. Gewonden die in de houding van een vogelverschrikker staan.

Kortom. Ik had er echt meer van verwacht aangezien ze er zo lang mee hadden gewacht.
Ik hoop dat de volgende patch niet zo lang op zich laat wachten.
Op de PS5 valt het allemaal erg mee. De vervelendste is een guard die mij lastig valt tijdens het tournament. Ook maar één crash gehad in bijna 80 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
RoamingZombie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Op de PS5 valt het allemaal erg mee. De vervelendste is een guard die mij lastig valt tijdens het tournament. Ook maar één crash gehad in bijna 80 uur.
Haha ohja. Ik heb ook voortdurend mensen achter mij aan lopen die ruzie hebben met Mutt en die volgen mij dan de hele stad door.

En er is een horsetrader in Kutenburg die alleen maar paarden koopt voor 1 Groschen. Ik weet niet of dat een feature is of een bug, want hij geeft aan weinig geld te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Grafisch is het echt een pareltje. Gewoon als je op je paard ook een beetje door die weilanden gallopeerd. UI uit toggled en gewoon lekker beetje rondkijken. super nice haha. en dan af en toe denk ik... kan ook gewoon de fiets pakken en echt de hei even op gaan ipv de natuur op mijn scherm genieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:13:
Grafisch is het echt een pareltje. Gewoon als je op je paard ook een beetje door die weilanden gallopeerd. UI uit toggled en gewoon lekker beetje rondkijken. super nice haha. en dan af en toe denk ik... kan ook gewoon de fiets pakken en echt de hei even op gaan ipv de natuur op mijn scherm genieten :+
Haha ja dat zei ik dus ook, gewoon in de nacht rond hobbelen naar de sterren kijken en de zon op zien komen is gewoon relaxed in de game.

Vandaag ook lekker weer buiten dus de balkon deur kan open, dan ben ik toch buiten en gamen tegelijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:57
Is er op ps5 ook een update? Ga opnieuw beginnen met de game. Hier en daar wat fouten gemaakt. Nu ga ik het goed aanoakken. Vind de game zo mooi en goed dat ik er totaal geen probleem mee heb om fresh start te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:37
Sipio schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Dat is jammer hopelijk wordt dat dan snel opgelost, ik heb die quest zelf anders gedaan en dat resulteerde in
spoiler:
Een leuke zuip partij met die Cumans wat echt hilarisch was, zelfs een pratende hond _O-

Heb je misschien nog een iets eerdere save?

Ik had gisteren zelf ook op een bepaald stuk dat iets niet helemaal goed ging met een Npc, klein stukje terug en toen ging het goed.
Ja dat is wel een goeie, kijken of dat werkt.

spoiler:
ik heb de zuippartij ook meegemaakt en de pratende hond, maar toen dacht ik .. ik moet die gozer afmaken. En daarna moest ik de rest van het kamp "ontruimen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Sipio schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 17:39:
@Westland1940 Je armor kan ik zo niet checken maar jouw Knights Longsword heeft reparatie nodig zo doet hij niet veel damage.

Bij dat hart icoontje kun je zien dat hij niet 100 procent is.

Slijpen op een slijpwiel of laten repareren bij een Blacksmith, je kunt ook van die repair kits kopen om je spullen te repareren.

Crossbow is ook kaputt.

Heb je misschien ook nog vergeten skill/perk points toe te kennen of dat niet?
Ik denk dat mijn armor ook ruk is, ik sterf soms na 2x steken. Daarnaast zal ik vanmiddag alle wapens en dergelijke ook even fixen. Skill/perks helemaal niet gecheckt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Westland1940 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Ik denk dat mijn armor ook ruk is, ik sterf soms na 2x steken. Daarnaast zal ik vanmiddag alle wapens en dergelijke ook even fixen. Skill/perks helemaal niet gecheckt haha.
Wat voor helm draag je? Als het een open helm is, dan gaat armor het verschil niet maken als de vijand besluit je in je gezicht te steken. Hoofdwonden zijn gewoon veel dodelijker in dit spel.

En ja, je moet je armor wel onderhouden. Als je dat nog nooit gedaan hebt, zoals met je zwaard, dan is armor een eufemisme geworden.

En perks gaan zeker helpen om je wat weerbaarder te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door RoamingZombie op 21-02-2025 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
jgj82 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Ja wat een trut hé!
spoiler:
Je komt haar vaker tegen, opknopen zou ik niet doen >:)
Dat vermoeden had ik inderdaad ook al. Maar goed, voor de volgende PT dan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Denk dat ik binnenkort ook een uurtje voor mezelf ga inlassen om de codex door te nemen. Erg interessant :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:30
Ricmaniac schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:13:
Grappig, dat laatste wat je zegt. Ik had woensdag een dagje vrij en was KDC gaan spelen, wandelde door het bos en dacht: dit moet ik echt doen! Halfuurtje later stond ik in het bos en heb 2 uur gewandeld :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
Martijn1990 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Grappig, dat laatste wat je zegt. Ik had woensdag een dagje vrij en was KDC gaan spelen, wandelde door het bos en dacht: dit moet ik echt doen! Halfuurtje later stond ik in het bos en heb 2 uur gewandeld :D
Nog wat bandits tegengekomen? :X :+ Wolven tegenkomen kan al tegenwoordig. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Shaker74 op 21-02-2025 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
Hier ook recent het spel opgepakt. Ben met de side-quest Mice bezig. Nu bijlen aan het maken zodat ik geld heb voor zwart pigment. Beetje terughoudend om het bos in te gaan omdat ik een keer door bandits ben afgemaakt en de andere keer door wolven :'(

Potions maken luistert ook best nauw. Eerste Lullabye was sterk, de volgende twee zwak en de vierde weer sterk. Zag bij de laatste poging dat het x3 was dus eerste poging was blijkbaar al voldoende. Beetje traag en saai nog maar goed om te lezen dat het alleen maar beter wordt na begin-periode.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Iemand de quest 'Troubadours' al gedaan? Ik zat weer hardop lachend voor de TV bij de ontknoping _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:03
easygoingfox schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:28:
Iemand de quest 'Troubadours' al gedaan? Ik zat weer hardop lachend voor de TV bij de ontknoping _O-
Ja!

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fir604GGU5bvDuAECtKYViJdiQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U3AVlzxhAb3vyrWzJyoJrlxN.jpg?f=fotoalbum_large

Lang geleden dat ik me zo goed heb vermaakt met een spel. Al zijn sommige quests wel langdradig. Zoals de poacher quest, maar met leuk einde:

spoiler:
Hans Capon weer tegenkomen als poacher in z'n grot _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Justinn1988 Dat einde van de poacher quest vond ik ook prachtig, ik was eerst naar de bruiloft gegaan zonder die laatste te doen, bruiloft overnieuw gedaan plus die laatste poacher en dat viel veel mooier in elkaar 👍Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghklNBAY5Il1-Qgn7KTb6zrQgPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qdWDEKkY8Nvn57raiYkEgsy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:30
Dus uh. Is die “Straw” nu zo sterk of ben ik gewoon ontzettend waardeloos. Krijg die gast maar niet neer 8)7 Misschien maar eens langs Tomcat.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Oeps, en dan heb je ineens per ongeluk achievement "Hic-Hic-Boom" unlocked. 7(8)7

spoiler:
In tegenstelling tot wat sommige websites vermelden hoef je niet extreem dronken te zijn terwijl je buskruit probeert te maken. Op dit moment lijkt foutloos werken onder invloed van een restantje dronkenschap door een lichte alcoholische versnapering is al genoeg voor een spectaculair resultaat. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
Tsjonge jonge, was achter de kooldief aan. Tijdens het verkennen waar de kolen niet meer aan de weg liggen, werd ik aangevallen door een wolf. Met tien procent health naar Semine gelopen. Daar werd een missie getriggered omdat ik ergens langs liep. Mocht daarna in de stal in een bed slapen maar kon niets zien door het rode scherm ivm lage health. Ondertussen was mijn health van tien procent naar vijf procent gedaald. Pak het eerste bed dat ik tegenkom en nu mag ik lekker aan de schandpaal.

Inventaris

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Altijdgriep
  • Laatst online: 16-07 11:01
sjufke schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:38:
Dus uh. Is die “Straw” nu zo sterk of ben ik gewoon ontzettend waardeloos. Krijg die gast maar niet neer 8)7 Misschien maar eens langs Tomcat.
Ik moest door een domme fout na 60 uur opnieuw beginnen en hakte bij een herstart meteen iedereen in de pan. Ja je gear en perks maken een hoop verschil, maar door goed te verdedigen en op het juiste moment op een onverdedigde plek toe te slaan kun je goed een opening vinden. Vergeet niet na de eerste hit meteen door te hakken, absoluut niet wachten, je zal zien dat je vijand daar van bij moet komen en je ongestraft door kan hakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bUzwOR9gYiwo8aOu73cQqZ7ke9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQpefOsEqWKVV8R4fD8LNHrj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQOhwuETl0VGfLbEKhZzW3P8mbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6k29Wch8b8BxrfK6nFeVjpQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVs-YnjgWFy6ArgoJLrHUVUJnEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exWpkLaoMPHb2vjWZnLkKkC0.jpg?f=fotoalbum_large

Prachtige reis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Als een completionist die alle achievements wilt halen heb ik inmiddels wel even een lijstje erbij gepakt voor alle missables want kwam er achter dat er best veel zijn :P

Verder speel ik volledig zelf maar hou nu wel de rest van de lijst voor alleen de missables even in de gaten :P
Zie dat ik er al 1 gemist heb.. gelukkig is dat vrij early game en wordt elke mainquest een aparte saveslot in de game :)

hierbij de lijst:
spoiler:
For Been There, Done That many sidequests have to be completed before the point of no return.

Those two points of no return are:

Point of No Return #1 - Main Quest 8 - Necessary Evil - Towards the end of the quest, after interrogating the prisoner, before you speak to von Bergow is the point of no return. You’ll get a massive fullscreen notice when you reach this point.
Point of No Return #2 - Main Quest 24 - Orates - Towards the end of the quest, you’ll have to head back to Ruthard Palace. You’ll get a massive fullscreen notice when you reach this point.
And now, the rest of the missable trophies and when they crop up are:

Quest 2 - Easy Riders - Déjà Vu - You defeated Capon during practice. Again.
Post Quest 4 (Laboratores) - Truce - You’ve helped the two quarreling villages reconcile. For now.
Quest 7 - Back in the Saddle - Old Raven - You found the true Lord of Nebakov.
Quest 8 - Necessary Evil - Silence is Golden - Thanks to you, the raid on Semine didn’t happen.
Available for the first time during Quest 11 (Finger of God) - High Noon - You shot a gun-wielding enemy with a gun.
Available for the first time during Quest 11 (Finger of God) - Rock and Stone! - You killed an enemy with a boulder.
Post Quest 14 (Speak of the Devil) - Henry the Matchmaker - You brought Victoria her sweetheart. Against his will.
Post Quest 14 (Speak of the Devil) - Master of Masters - You beat Zavish in three disciplines.
Post Quest 17 (Via Argentum) - Remember, Remember… - (Did you really think it wouldn’t blow up? Really?)
Quest 18 - Taking French Leave - Tales of Kuttenberg - You helped Rosa finish her book.
Quest 20 - The Feast - Die Another Day - As Godwin, save your brother.
Quest 22 - The Lion’s Den - The Hydra's Heads - All three commanders are dead, and the powder magazine’s been taken care of.
Quest 23 - Dancing With the Devil - No Good Deed - You saved Maleshov without getting caught.
Quest 25 - The Italian Job - True Cardinal - You made it through the church council without raising suspicion.
Quest 30 - Reckoning - Face to Face - You finally met Markvart von Aulitz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
RoamingZombie schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Wat voor helm draag je? Als het een open helm is, dan gaat armor het verschil niet maken als de vijand besluit je in je gezicht te steken. Hoofdwonden zijn gewoon veel dodelijker in dit spel.

En ja, je moet je armor wel onderhouden. Als je dat nog nooit gedaan hebt, zoals met je zwaard, dan is armor een eufemisme geworden.

En perks gaan zeker helpen om je wat weerbaarder te maken.
Inderdaad een open helm. Ik heb gisteravond een chest geloot met wat leuke armor, o.a. een Italiaanse helm met zo'n klep, alleen duurt het best lang voordat de stolen icon weggaat. Daarnaast heb ik wat perks geactiveerd. Ik zag de perks van wapens etc niet eens, ik keek niet verder dan de eerste tab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Westland1940 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:53:
[...]
Ik zag de perks van wapens etc niet eens, ik keek niet verder dan de eerste tab.
Dat scheelt weer, en maak je niet druk, ik zag gisteren een post van iemand op Reddit die ergens aan het rond sluipen was geweest, een unlocked kist had gevonden met heel veel loot en die snapte niet dat die kist gewoon unlocked was.

Hij had alles geloot en was zwaar overcumebered naar het volgende dorp gelopen waar zijn bed was, om er vervolgens achter gekomen dat hij zijn eigen kist had geloot die hij al had >:)

Ik speel trouwens op de PS5 en het valt mij op dat de laadtijden behoorlijk langer duren dan in het begin, ik heb ook behoorlijk wat saves, zou het uitmaken om wat saves te deleten of zou dat geen verschil maken technisch gezien?

[ Voor 15% gewijzigd door Sipio op 22-02-2025 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:30:
[...]

Dat scheelt weer, en maak je niet druk, ik zag gisteren een post van iemand op Reddit die ergens aan het rond sluipen was geweest, een unlocked kist had gevonden met heel veel loot en die snapte niet dat die kist gewoon unlocked was.

Hij had alles geloot en was zwaar overcumebered naar het volgende dorp gelopen waar zijn bed was, om er vervolgens achter gekomen dat hij zijn eigen kist had geloot die hij al had >:)

Ik speel trouwens op de PS5 en het valt mij op dat de laadtijden behoorlijk langer duren dan in het begin, ik heb ook behoorlijk wat saves, zou het uitmaken om wat saves te deleten of zou dat geen verschil maken technisch gezien?
Ook in Kuttenberg? Naar mijn ervaring begonnen na Bohemia de load times idd wat langer te duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:09:
@Justinn1988 Dat einde van de poacher quest vond ik ook prachtig, ik was eerst naar de bruiloft gegaan zonder die laatste te doen, bruiloft overnieuw gedaan plus die laatste poacher en dat viel veel mooier in elkaar 👍[Afbeelding]
Wel een heel ziek harnas😨....moet ik ook eens ergens zien te stelen. Zag in Kuttenberg wat mooie armours maar soms 6k voor en helm en heb maar 20k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PonyPony Idd bij Kuttenberg, laden duurt veel langer nu maar logisch waarschijnlijk dan.

En dit armor heb ik eerlijk gekocht ;)

Alle bandits looten, mezelf en paard volpakken en alles verkopen in Kuttenberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 15:01:
@PonyPony Idd bij Kuttenberg, laden duurt veel langer nu maar logisch waarschijnlijk dan.

En dit armor heb ik eerlijk gekocht ;)

Alle bandits looten, mezelf en paard volpakken en alles verkopen in Kuttenberg.
Ik heb nog wel een paard wat helemaal vol zit... toch maar eens leegmaken dan. gister wat teveel bier op en zo dom geweest akkoord te gaan met lage prijzen in Kuttenberg ivm stolen status. had beter kunnen wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben nu met de Necessary Evil quest bezig in Kasteel Trosky. Nu wil ik Semine redden maar door een speech optie eerder in de quest kan ik dat alleen voor elkaar krijgen door nu een very hard speech optie te passen... lukt dus niet.

Frustrerend dat je soms bij speech opties niet weet wat het gevolg niet.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Vind het verhaal af en toe lastig te volgen, veel verschillende namen achter elkaar. Momenteel het spoor even iets bijster, dus vandaar deze vraag :

(Spoilers omdat dit in Nebakov gebeurt)

spoiler:
Nadat Von Bergow erachter komt dat ie overvallen is door bandieten die zich schuilhouden in Nebakov nadat ze deze verovert hebben ga je erheen om ze uit te schakelen. Hierna word je in de val gelokt en gevangen genomen.
Henry en Capon ontdekken dat Jan Žižka koning Wenceslaus steunt door middel van banditisme tegen Von Bergow, die trouw is aan Sigismund.

Maar vanaf hier volg ik het even niet meer. Het was toch al bekend dat Bergow Sigismund steunde? Waarom is hij dan nu ineens de vijand? En wat doet Erik in dit hele verhaal, dat is een spion van Bergow in het bandietenkamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:12:
Ik ben nu met de Necessary Evil quest bezig in Kasteel Trosky. Nu wil ik Semine redden maar door een speech optie eerder in de quest kan ik dat alleen voor elkaar krijgen door nu een very hard speech optie te passen... lukt dus niet.

Frustrerend dat je soms bij speech opties niet weet wat het gevolg niet.
Je kan die keuze maken als je op de vesteging van Semine aankomt voorafgaand aan de confrontatie. het is niet locked achter speech level

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PonyPony schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Je kan die keuze maken als je op de vesteging van Semine aankomt voorafgaand aan de confrontatie. het is niet locked achter speech level
Je kan eerder al een keuze maken door niet te zeggen dat Semine er iets mee te maken heeft. Maar omdat ik in een eerder gesprek heb aangegeven dat Semine tijdens de bruiloft weg ging is dat nu een very hard speech optie.

Als je aangeeft dat Semine er niets mee te maken heeft ga je helemaal niet naar de vestiging toe en is er dus geen conflict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:55:
[...]

Je kan eerder al een keuze maken door niet te zeggen dat Semine er iets mee te maken heeft. Maar omdat ik in een eerder gesprek heb aangegeven dat Semine tijdens de bruiloft weg ging is dat nu een very hard speech optie.

Als je aangeeft dat Semine er niets mee te maken heeft ga je helemaal niet naar de vestiging toe en is er dus geen conflict.
Well damn dat wist ik niet. ik zou even een save terug laden als ik jou was. Maar aan de andere kant mss ook wel intressant om te checken waar dit dan weer op uitloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PonyPony schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 16:57:
[...]

Well damn dat wist ik niet. ik zou even een save terug laden als ik jou was. Maar aan de andere kant mss ook wel intressant om te checken waar dit dan weer op uitloopt.
Mjah heb tussendoor wat sidequests op het kasteel gedaan, denk dat ik dan zo'n 4 uur kwijt raak. Is ten opzichte van de 55 uur die er al inzitten niet veel, maar ik heb er toch niet zo'n zin in.

Mischien intussen even mijn speech level omhoog ziem te brengen en zoveel mogelijk charisma te krijgen mischien dat die very hard speech optie dan nog lukt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:05:
[...]

Mjah heb tussendoor wat sidequests op het kasteel gedaan, denk dat ik dan zo'n 4 uur kwijt raak. Is ten opzichte van de 55 uur die er al inzitten niet veel, maar ik heb er toch niet zo'n zin in.

Mischien intussen even mijn speech level omhoog ziem te brengen en zoveel mogelijk charisma te krijgen mischien dat die very hard speech optie dan nog lukt. :+
Ja ik heb het ook een paar x gedaan maar leuk is inderdaad wel anders :'(

Benieuwd waar het op uitgaat lopen als die hard speech lukt. succes! en let us know

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02:01
Gisteren een uitnodiging gekregen om op jacht te gaan met een landheer. 'Maar het is al laat, dus slaap maar in de schuur, dan vertrekken we morgenochtend vroeg'.

Alleen ben ik ook een dief, dus 's nacht, als iedereen ligt te slapen, roof ik het hele kasteel leeg.
"That's what you get when you invite a thief into your home".

De volgende ochtend:
- zit iedereen in zijn blootje aan de ontbijt tafel;
- ga ik op jacht met de landheer en zijn kapitein, beiden bloot op hun paard;
- klaagt bij het uitrijden de wachter bij de poort "the f$&*er even stole my boots!"

Wat een fantastische game is het toch 😎

Alleen jammer dat niemand die we onderweg tegenkomen reageert op de naakte ruiters... or am I asking too much now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55
Eigenlijk was het nog toffer geweest als ze door hadden gehad dat jij de dief was en de quest een soort instafail had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• easygoingfox
Inmiddels 40 uur onderweg, en dat in twee weken tijd. Lang, lang geleden dat ik zo werd opgezogen door een game. Nog een paar side quests en dan wordt het tijd om naar de wedding te gaan. Inmiddels gaat door alle ervaringen het vechten ook een stuk gemakkelijker, zeker als Mutt een handje helpt. Houndmaster levelt wel erg snel omhoog, zit daar al op level 20.

Het meest bijzondere is dat ik me in die 40 uur nog geen minuut verveeld heb. Werkelijk alles is (tot nu toe) leuk om te doen :) Wel een vervelende bug (?) te pakken: eind van de middag wilde ik een quest afronden in Semine, om vervolgens opgepakt te worden voor moord. Geen idee waar dat gebeurt moet zijn... Ik besloot de straf aan te gaan maar dat bleek brandmerken te zijn, dus toch maar een save geladen. Uur terug in de tijd, en ik vrees dat het 2K aftikken wordt bij de wachter. Of heeft iemand een andere tip?

Het bovenste screenshot is genomen bij de tanner. Dit soort details laten KCD met kop en schouders boven andere games uitsteken. De watergeul die ook daadwerkelijk doorloopt tot in de naastgelegen rivier. Zo simpel, zo logisch, en zo zelden vertoond. Genieten. _O_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiTAND4r3RzFGopTTG2kDbkbwNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oRpQ4BBFKtbBo9fr3OT0zxRt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ntX2Q1yAY18PcvjwhkbsMTUFtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tK8s073I4BRmTB6I18x4fQiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBBQgFoVk_5Yqc22ir1ALLs4xAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6IKZaw9JP9jgNTtWDjgY6sv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkbPn-OZTe5vua4FEf7RN7mEmYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/llrFwK1KHd635XGxMyTwVmAW.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste