Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:02
Dat zijn de verhalen waar ik van hou om te lezen :P en screenshots waar ik geen genoeg van krijg om te zien.
Deze game doet dat echt gewoon. Wat ik wel jammer vind (volgens mij zei iemand dat hier eerder ook al) is dat je niet de binnenkant van die kerkjes kan bekijken etc. was leuk geweest als dat ook wat meer open gezet was.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Ricmaniac schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:41:
Dat zijn de verhalen waar ik van hou om te lezen :P en screenshots waar ik geen genoeg van krijg om te zien.
Deze game doet dat echt gewoon. Wat ik wel jammer vind (volgens mij zei iemand dat hier eerder ook al) is dat je niet de binnenkant van die kerkjes kan bekijken etc. was leuk geweest als dat ook wat meer open gezet was.
Echt fantastisch he. Heb net mn ogen weer uitgekeken in Kuttenberg stad. Zoveel details! :9~

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNzcwvdnWrhyDEtkUPhmLf3Bsng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8bo8C1lBbRWCUxtVTh2WCiK.jpg?f=fotoalbum_large

I'm rich!

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Voor de mensen die last hebben van stutters in Kuttenberg, in mijn geval op de PS5, dit komt door de Local Hero perk.

Na het resetten van mijn skills, saven van game en opnieuw opstarten is dit daadwerkelijk verholpen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
RoamingZombie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:26:
Voor de mensen die last hebben van stutters in Kuttenberg, in mijn geval op de PS5, dit komt door de Local Hero perk.

Na het resetten van mijn skills, saven van game en opnieuw opstarten is dit daadwerkelijk verholpen.
Yep, is op pc ook een bekende issue, heeft te maken met reputatieberekeningen. Is ook bekend bij de ontwikkelaar, half januari had ik dit al aangekaart bij Warhorse maar toen was nog niet bekend dat één specifieke perk de oorzaak was.
Hello Wouter,

Looks like we’ve figured out the problem!

The stuttering happens because the game has to do a ton of reputation calculations. This is caused by the reputation perks you’ve selected, combined with your long reputation history in the game and the large population of Kuttenberg. All these factors come together in Kuttenberg, but aren’t as much of an issue in smaller settlements—so that’s why it only happens once you enter the city gates.

The "easiest fix" for now would be to drink Lethean water and reselect your perks, leaving out the reputation-related ones.

We’ve actually addressed this issue on our end during optimization, but unfortunately, the fix will only be included in future patches.

Best regards,
Filip Burian
Warhorse studios, QA
Vrij bewerkelijke workaround, 200 perk points opnieuw toewijzen, maar wel worth it want die stutter is mega irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:26:

Over wat voor stutters hebben we het dan, ingame neem ik aan en je hebt het niet over laadtijden blijkbaar.

Zal het eens in de gaten houden en kijken of ik die perk ook geactiveerd heb, behalve lange laadtijden heb ik (nog) geen stutters ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Sipio schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:57:
[...]

Over wat voor stutters hebben we het dan, ingame neem ik aan en je hebt het niet over laadtijden blijkbaar.

Zal het eens in de gaten houden en kijken of ik die perk ook geactiveerd heb, behalve lange laadtijden heb ik (nog) geen stutters ervaren.
Wanneer je in Kutteneberg rond loopt heb je ongeveer elke 5 a 7 seconden een stutter. Het is zeer merkbaar als je het probleem hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

PonyPony schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:53:
Benieuwd waar het op uitgaat lopen als die hard speech lukt. succes! en let us know
Gelukt 8) Heb bij de scribe in Troskowitz alle boeken gejat en die gelezen daardoor steeg mijn speech een level. Toen een outfit gemaakt met veel charisma, parfum op gedaan :+ en een Fox potions genomen die +3 speech doet.

De uitkomst is niet zo spannend.
spoiler:
je kunt dan liegen dat Semine iets met de overvallen te maken heeft en Bergow gelooft dat dan. Mainquest (For Victory) gaat dan verder zonder aanval op Semine.

Koste me de hele avond om die speech optie te halen, tussen door nog wel wat side content gedaan. Maar toen dacht ik om kwart over 12, Ik zit nu toch midden in het verhaal, een stuk wat wat meer 'on rails' is dus ik speel deze questline (for victory) ook 'even' uit. Dit is ook echt zo'n questline die wil je gewoon doorspelen, zo vet _/-\o_ Maargoed daarna komt de questline 'Storm' en je blijft 'vastzitten' in de mainquest zonder dat je kunt gaan roamen, en ook die questline is weer supervet waardoor je maar door blijft spelen, maar ik heb toen om half 5 vannacht toch maar de PS5 uit gezet. :+ :O

Het is echt lang geleden dat ik zo geinvesteerd was in een game. Heb de game nu 2 weken en zit net over de 60 speeluren. Krijg wel wat klachten van het thuisfront...

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2025 11:27 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 17:38
Chaoss schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Gelukt 8) Heb bij de scribe in Troskowitz alle boeken gejat en die gelezen daardoor steeg mijn speech een level. Toen een outfit gemaakt met veel charisma, parfum op gedaan en een Fox potions genomen die +3 speech doet.

spoiler:
De uitkomst is niet zo spannend, je kunt dan liegen dat Semine iets met de overvallen te maken heeft en Bergow gelooft dat. Mainquest (For Victory) gaat dan verder zonder aanval op Semine.

Koste me de hele avond om die speech optie te halen, tussen door nog wel wat side content gedaan. Maar toen dacht ik om kwart over 12, Ik zit nu toch midden in het verhaal, een stuk wat wat meer 'on rails' is dus ik speel deze questline ook 'even' uit. Dit is ook echt zo'n questline die wil je gewoon doorspelen, zo vet _/-\o_ Maargoed daarna komt de questline 'Storm' en je blijft 'vastzitten' in de mainquest zonder dat je kunt gaan roamen, en ook die questline is weer supervet waardoor je maar door blijft spelen, maar ik heb toen om half 5 vannacht toch maar de PS5 uit gezet. :+ :O
Misschien kan jouw middelste alinea tussen spoiler-tags ;) Ik ben daar nog niet en wil dit soort uitkomsten liever nog niet weten. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:01:
[...]

Wanneer je in Kutteneberg rond loopt heb je ongeveer elke 5 a 7 seconden een stutter. Het is zeer merkbaar als je het probleem hebt.
Start net de game op en even door Kuttenberg heen gerend maar afkloppen, ik heb geen stutters, de Local Hero perk heb ik wel geactiveerd ook.

Maar ik hou het in de gaten dan weet ik wat me te doen staat als het begint.

Maar kun je überhaupt je perk points wel resetten? Ik zie de optie zo niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Sipio op 23-02-2025 11:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ben niet zo goed in het maken van screenshots en ik vergeet het vaak. Hier wat random plaatjes van gisteravond.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wD_BxZyIab4K2KTRJ_zd9ddWxHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irdxCtAR9fqa0smkZAnKDvRk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvGyExSf6uU5Q2lrjmZ_7s0Wwv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ASXZKGwQXyFfIxqS57zaw3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exc_z-pG7De4KKwmxnpCjS-OrLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUXSQ83rhspbDt8rCHKgYBTb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 11:09
Ik was de quest aan het doen om mijn hond Mutt te vinden. Terwijl ik richting de quest marker rijd kom ik geheel bij toeval het Cuman camp tegen wat ik moest vinden voor een andere quest.
Dus ik dacht, die pak ik "even" mee tussendoor ... het liep anders :D
Ik zet het tussen spoilertags voor de zekerheid, maar wat een avontuur!!

spoiler:
Na het praten met de hoofdman gaan we drinken. Veel drinken. Na veel praten (en nog meer drinken) en een cutscene ga ik met een ander Cuman naar een meisje in het Nomad camp vlakbij omdat hij daar een oogje op heeft. Ik ga wel vertalen en een goed woordje voor hem doen.
Dat ging dus helemaal mis! Het meisje wil niets van hem weten en de Cuman gaat daarna spontaan met mij op de vuist.
Na een paar slagen heen en weer zie ik op mijn scherm de tekst "Go back to Vavlek" (of hoe die hoofdman ook heet). Dus, al vechtende, rend ik terug naar het Cuman camp. Vavlek zal ons dan wel uit elkaar halen en de boel sussen dacht ik ...

Maar nee, hij en de andere Cumans gaan OOK met mij vechten. Dit kan ik niet winnen dus heb een paar keer de "I surrender" optie gekozen. Ok...gevecht stopt en ineens is Vavlek pislink op mij en moet ik een boete betalen want anders rapporteert hij mij aan de Baliff.
Allright, hier heb je je 75 groschen.

Daarna gaat iederen weer zitten en kan ik gewoon weer met hem praten alsof er niets gebeurd is. Sterker nog, we delen sterke verhalen en gaan samen op zoek naar meer drank. Hij weet blijkbaar een geheime stash. We lopen midden in de nacht stomdronken door het bos (het beeld is dan wazig en gaat wat heen en weer omdat je dronken bent) en we beginnen samen te zingen :) :) :)
Met veel dronkenmansgelul en boeren en scheten valt hij ineens flauw en is er een hond. Een hond met wie ik kan praten. Ik vergeet mijn torch te pakken dus heb de pratende hond niet kunnen zien maar er wel een gesprek mee gevoerd. Hilarisch!

Vervolgens met m'n dronken kop die hidden stash zien te vinden. Moet vlak in de buurt zijn. Maar ik vind het maar niet.
Ineens een cutscene. Ik zie weer een hond. Maar .... dat is MUTT!! We zijn totaal onverwacht herenigd!
Maar ai ... er zijn wolven....en ik stuur Mutt er op af. Wat volgt is een gevecht in het donker (dit keer met torch) en omdat ik zo stomlazerus ben kan ik niet eens zien of ik mijn sword heb getrokken of dat ik met mijn vuisten sta te zwaaien. Hahaha ik lig in een deuk ;)

Affijn, ik ren succesvol weg van de wolven en sta tot mijn grote verbazing weer bij het bewusteloze lichaam van de Cuman hoofdman. Vlakbij de hidden stash. Dit keer vind het wel en keer - encumbered, gewond en dronken - terug naar het Cuman camp.

En WEER gaan we drinken ... ik bluf over van alles en nog wat met me lamme harses en beweer zelfs dat ik kan zwemmen. Een cutscene later sta ik midden in een vijver en verzuip bijna.
Terug in het kamp kots ik nog ff de schoenen van de hoofdman onder en krijg zijn woord dat ze niet meer terug naar de tavern in Troskowitz zullen gaan.
En dan gaan we ein-de-lijk slapen om uiteraard met een kater wakker te worden O-)

Oh my God, wat was dat supergaaf zeg _/-\o_

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:10
Sipio schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:29:
[...]

Start net de game op en even door Kuttenberg heen gerend maar afkloppen, ik heb geen stutters, de Local Hero perk heb ik wel geactiveerd ook.

Maar ik hou het in de gaten dan weet ik wat me te doen staat als het begint.

Maar kun je überhaupt je perk points wel resetten? Ik zie de optie zo niet?
Er is een potion om je perks te resetten, Lethean
Water. Toevallig heb ik daar net de recipe van gekregen in een sidequest. Heb hem verder overigens nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Vortigen Die quest was idd hilarisch, ik had hem ietsjes anders nog maar wat lachen was dat _O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Het blijft genieten :) . En voor Mutt ook blijkbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAQP2RdGu4HxODZx4bUrPHfSY9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOgsPmFhZwGqrelMWzS47ETL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbhxndLOZFbCLxND0q2aFYSO44E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MihBo32fD0I2GK8tWZjZW6bR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7d2DJSinYq01dowjg27lYSPtw9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gBm46LnTM9bdr3816zXu7VV.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : Net in Kuttenberg aangekomen. Man, net nadat je denkt dat je alles wel gezien hebt.. Ik heb bijna een uur gewoon alleen maar rond gelopen, winkeltjes ontdekt en rond gekeken. Zelden dat ik hier (Op RDR2 na) zin in heb. Wat is het schitterend, en wat zit er ongelooflijk veel detail overal in zeg! Gelijk een nieuwe helm gekocht (5k, oef) en het een en ander verkocht. Nu nog een plek om te slapen vinden :) .

Mooi ook om te zien : Heel de dag rond gelopen dus goed ook de drukte op de markt en het gegil van de marktlui opgemerkt. Einde van de dag aangekomen in de Tavern om te gaan slapen, en ook deze zit vol met allerlei soorten mensen die na hun dag werken lekker een biertje zijn gaan drinken. Volgende dag rond 7 uur wakker geworden, de tavern is leeg op een enkeling na die in ter plekke in slaap is gevallen, en ook buiten is het stil en rustig.

Het is wel overweldigend af en toe, en dit is daar een prima voorbeeld van. Weet haast alweer niet waar ik moet beginnen, eerst maar gewoon op het gemak wat dingen bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3dLcnwGgvPwnf0N3ctxZhA16t7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSqzSgzZhbT6xKnF9ReJvU3v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door bojaaper op 23-02-2025 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:35
De missie Storm is voor mij niet te doen. Ik ben te zwaar beladen en kom er echt niet langs. Wat een ruk quest is dit zeg. Hoe kan ik dit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Westland1940 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:10:
De missie Storm is voor mij niet te doen. Ik ben te zwaar beladen en kom er echt niet langs. Wat een ruk quest is dit zeg. Hoe kan ik dit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:10
Westland1940 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:10:
Veel trial & error ;) ik had er ook veel pogingen voor nodig. Kleding aan doen wat weinig geluid maakt helpt flink. Uiteindelijk leer je stukje bij beetje welke weg wel werkt en hoe de bewakers lopen etc.

Duurde mij ook net te lang, vond op het begin nog wel tof dat sluipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Het gaat echt niet lukken, ik draag zo veel dat ik te langzaam loop, langzamer dan in de video van de guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Westland1940 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:50:
Het gaat echt niet lukken, ik draag zo veel dat ik te langzaam loop, langzamer dan in de video van de guide.
Dat is helaas echt een hoop laten vallen dan, die quest is bij meerdere berucht ik had er ook de nodige moeite mee, overcumebered gaat die echt niet lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Oke, dus je weet het probleem maar wilt het zelf niet oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
bojaaper schreef op zondag 23 februari 2025 @ 20:55:
[...]

Oke, dus je weet het probleem maar wilt het zelf niet oplossen?
Dat is toch gek, dan moet ik al mijn armor en wapens droppen wil ik onder dat gewicht komen. Alles voor niks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik had er eigenlijk niet zoveel moeite mee. Ja eerst wel omdat ik dacht dat ik die guard die met Mika(?) Staat te praten moest omleggen voordat ik Mika kon bevrijden. Maar je kan gewoon wachten tot hij wegloopt en daarna Mika bevrijden. Vanaf daar is het gewoon lopen en guards ontwijken.

Ik had mijn stealth pakje aan gedaan welke minder opvalt en minder geluid maakt en dan steeds gebukt lopen zoveel mogelijk door de begroeiing. Zelf een nightvision potikn genomen zodat ik goed kon zien in het donker. Je hoeft geen guards om te leggen. Hele intense missie maar ik heb er van genoten.

Waarom ben jij te zwaar beladen? Je kan toch spullen naar je paard doen? En nee daar hoef je niet voor naast je paard te staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 23-02-2025 21:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Nog wat plaatjes van mijn speel sessie van vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsxUg-KOIFJRREWXT0vLZ8hRw-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icAzqg70GDxsjnc4IjMt0TiU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXEx6tYPO9yoCxJLAhkU3nCm8Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFjhVEFFaD1xqSVPO5tTKcvD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeSMdtC6OMmRrPsLBDxSN902uH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xGbAD3cVMCG7SiqwUnHg64Tj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dueUdS6XEJdF2MnRUnp1r6YgMmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msCvoFCpRfq0dxPcWPgm7HBO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auzVIKqc3_5Q9BoVbI0PpoGdku0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MiLqDXce5zQpaoIH3qpF4oZU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKfyS9oSfF4xZ92BVhF0AApCfNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqswZ1fYVxQYWge8mkdAvKrL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:11
Zo zeg. Ergens aan het begin is een quest met een man die teveel drinkt. Een ordinaire dronkelap.

Veel, veel later
spoiler: title
vraagt hij je of je af en toe even naar hem wil luisteren en vertelt hij waarom hij zijn sores wegdrinkt. En zo heeft zelfs een sidekarakter ineens een mega background en heb je met hem te doen.

Moet gek lopen als dit niet mijn GOTY gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Westland1940 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Dat is toch gek, dan moet ik al mijn armor en wapens droppen wil ik onder dat gewicht komen. Alles voor niks?
Wat Chaos zegt, kun je niet wat van je inventory naar je paard doen?
En eerst kijken naar de dingen die gewicht hebben die het meest waardeloos zijn, misschien bedorven voedsel die je kunt laten vallen?

Als je maar net op het juiste gewicht kan komen kun je iig sprinten als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:46
Ik heb die missie net wandelend gedaan. Zwarte kleding aan en ik kon op 1 meter lopend langs al die mannetjes.

Maar waardeloze missie verder ja. Gear droppen had ik echt geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik snap niet zo goed waarom iedereen daar zwaar overweight is. Ik heb namelijk nooit een debuff van het martelen gehad. Was dat omdat al mijn stats al boven de 20 waren op dat moment?

Die quest was letterlijk een walk in the park voor mij.

Edit: ja, dus. Als je de skillchecks haalt heb je geen debuff.

[ Voor 12% gewijzigd door RoamingZombie op 24-02-2025 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Ik kon niets naar mijn paard overzetten. Mijn overweight was zo veel dat ik echt bijna schoffelend verder moest. De quest zojuist gehaald met hulp van derden. Voordeel van de game op de pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Westland1940 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:47:
Ik kon niets naar mijn paard overzetten. Mijn overweight was zo veel dat ik echt bijna schoffelend verder moest. De quest zojuist gehaald met hulp van derden. Voordeel van de game op de pc.
Ik zou flink wat uren rond gaan wandelen als je te zwaar bent, dit heb ik in het begin echt meer dan 8 uur gedaan. Je levelt hierdoor echt onwijs goed :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:00

Aganim

I have a cunning plan..

G_Dragon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:06:
[...]

Ik zou flink wat uren rond gaan wandelen als je te zwaar bent, dit heb ik in het begin echt meer dan 8 uur gedaan. Je levelt hierdoor echt onwijs goed :D
Ja, maar dat advies is wat te laat als je vast zit in de missie waar het hier over gaat. :P

Ik was blij dat ik de debuff ook heb kunnen ontlopen en alle +sluipsnelheid perks had. Sommige stukken werden stevig gepatroilleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Aganim op 24-02-2025 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik heb een mod geinstalleerd waardoor ik oneindig carrywright heb. Voor veel mensen een gamebreaker maar voor mij een uitkomst. Ik heb weinig tijd om te spelen en wil niet continu bezig zijn met inventory management. Verder ben ik een hoarder en wil gewoon alles mee kunnen nemen. :+

De mod kun je installeren en daarna simpelweg weer verwijderen. Ook zijn er gradaties... weight keer 1,25, 1,5, 1,75, 2, 3, 5, 10 en Max (unlimited)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
@G_Dragon Klopt! Dat heb ik al best vaak gedaan, alleen bij deze missie kwam het even niet goed uit.

@FloydRaalte Die heb ik dus ook gebruikt ;) Ik ga niet 90% van mijn inventory droppen voor deze missie. Deze missie was tot nu toe de minste. Niet per se moeilijk, maar niet zo handig uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Westland1940 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:52:
@G_Dragon Klopt! Dat heb ik al best vaak gedaan, alleen bij deze missie kwam het even niet goed uit.

@FloydRaalte Die heb ik dus ook gebruikt ;) Ik ga niet 90% van mijn inventory droppen voor deze missie. Deze missie was tot nu toe de minste. Niet per se moeilijk, maar niet zo handig uitgewerkt.
Dat snap ik heel goed, dat daar overheen gelezen :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik een beetje jammer vind en dat was in deel 1 ook zo, op een gegeven moment heb je zoveel geld dat ik vanaf nu misschien niet eens alles meer loot van de bandits.

Nou had je met de dlc van deel 1 heel Pribislavitz om weer op te bouwen natuurlijk maar dat is nu nog niet aan de orde.

Ik was onderweg naar een quest, komt weer wat bandits tegen (die nu een stuk sterker lijken btw) paard weer volgepakt en weer terug een rondje Kuttenberg om alles te verkopen, en ik heb wat loot dan kan tot nu toe nog geen enkele trader betalen lol.

Kan nu wel lekker dice spelen zonder me druk te maken dat ik verlies, Groschen genoeg.

*En dit is ook toevallig trouwens maar wel heel mooi weer, ik fast travel ergens naar toe en de onderbreking of ik bij iemand in het kamp wil rusten, ik ga praten met de beste man, blijkt dat hij onderweg is ergens naartoe in verband met Pribislavitz!

Niet echt een spoiler denk ik maar toch
spoiler:
Ik dacht wtf, maar ik krijg dus mooi de optie om te vertellen dat ik daar de Bailif ben, echt heel mooi gedaan weer hoor
_/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Sipio op 24-02-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik loot vanaf het begin al niet alles. Heb dus geen zin om constant te zwaar rond te lopen zodat ik ook niet op mijn paard kan stappen of kan fast travvelen.

Meeste gear is zo weinig waard dat het wat mij betreft niet te moeite is, dan loop je helemaal overbelast naar een handelaar om vervolgens 300 groshen te verdienen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik kijk altijd naar het gewicht/grosschen ratio. Dus dan zijn het voornamelijk helmen en handschoenen die ik mee neem.

Maar inderdaad op een bepaald punt negeer ik gewoon alle loot. Heb het spel gisteren dan ook na 130 uur uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaoss schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:40:
Ik loot vanaf het begin al niet alles. Heb dus geen zin om constant te zwaar rond te lopen zodat ik ook niet op mijn paard kan stappen of kan fast travvelen.

Meeste gear is zo weinig waard dat het wat mij betreft niet te moeite is, dan loop je helemaal overbelast naar een handelaar om vervolgens 300 groeten te verdienen. :P
Ik heb Armor bij mijn loot zitten dat meer dan 3000 Groschen waard is, ik kan het niet eens meer verkopen, beetje jammer haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWhZSe3tQUjFnXl4MdlDcxeyZAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4Ph7EgeOFfuu45moho6MCKz.jpg?f=fotoalbum_large

Ook maar een masker voor Pebbles gekocht maar ik weet niet of hij er blij mee is :P

[ Voor 4% gewijzigd door Sipio op 24-02-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Sipio schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:50:
[...]

Ik heb Armor bij mijn loot zitten dat meer dan 3000 Groschen waard is, ik kan het niet eens meer verkopen, beetje jammer haha.
Denk dat het best wel kan, maar dan zal je eerst een relatief rijke vendor moeten vinden di een hoop inventory heeft en dan alles van hem opkopen en tegelijk dan je dure spullen aan hem kwijt te kunnen..

Nu schiet dit weinig op, maar dan zal je dus je goedkope spullen weer bij een andere vendor(s) moeten kunnen kwijtraken.. (wat een werk 8)7 )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Nog een pro tip: Om ladders om te duwen hoeft de halberd alleen maar in je inventory te zitten. Je hoeft dus niet van wapen te wisselen. Helaas kwam ik daar wat laat achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
[...]

Is wel handig om achter de hand te houden als je je reputatie ergens moet verbeteren. Mijn stash zat op het laatst ook tjokvol met kettle hats, voelde me een soort Obelix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Hoe kan ik nou fatsoenlijk wat geld verdienen?
Ik dacht dat blacksmith lucratief was maar voor hunting blades en horse shoes krijg ik geen drol van de vendor....

Overigens ik zoek geen exploits :)

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Frez schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:00:
Hoe kan ik nou fatsoenlijk wat geld verdienen?
Ik dacht dat blacksmith lucratief was maar voor hunting blades en horse shoes krijg ik geen drol van de vendor....

Overigens ik zoek geen exploits :)
Beetje stelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:34
ik had 2x zoveel mee dan dat ik kon dragen maar uiteindelijk wel gelukt.

Heeeeeeel veel steentjes gooien en geen armor aan.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:32
Ik ga deze week beginnen met Kingdom 2 na dit topic een tijd gevolgd te hebben. Er is al veel over geschreven, maar misschien kan iemand me toch de juiste richting wijzen.

Ik heb niet veel tijd om te gamen en wil vooral de mooie open wereld ontdekken. Vechten boeit me minder (bandieten vermijd ik liever, zeker in het begin). Ook het intensief levelen of handelen heeft geen prioriteit, ondanks dat het een RPG is.

Ik speel graag als een goedaardige knul en steel alleen van de slechteriken. Het missen van verhaallijnen door bepaalde keuzes vind ik niet erg; dat hoort bij het spel.

Heeft iemand basistips om goed te starten zonder onnodig veel tijd te verliezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
EvertonPride schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:16:
Ik ga deze week beginnen met Kingdom 2 na dit topic een tijd gevolgd te hebben. Er is al veel over geschreven, maar misschien kan iemand me toch de juiste richting wijzen.

Ik heb niet veel tijd om te gamen en wil vooral de mooie open wereld ontdekken. Vechten boeit me minder (bandieten vermijd ik liever, zeker in het begin). Ook het intensief levelen of handelen heeft geen prioriteit, ondanks dat het een RPG is.

Ik speel graag als een goedaardige knul en steel alleen van de slechteriken. Het missen van verhaallijnen door bepaalde keuzes vind ik niet erg; dat hoort bij het spel.

Heeft iemand basistips om goed te starten zonder onnodig veel tijd te verliezen?
Volg het verhaal in de tutorial. dat stuk is eigenlijk lineair tot je op het punt komt dat je vast wordt gezet aan een schandpaal. Vanaf daar gaat de wereld voor je open.

Zodra je dan kan gaan lopen staat er een vrouw in een rode jurk die je bij haar roept genaamd Bara.
Gebruik bij haar alle dialogen want zij geeft wat markers op je map nadat je er naar gevraagd hebt.

Vanaf dat punt is je wereld jou speeltuin en kan je zelf gaan doen wat je wil :P en is het ook niet meer rech toe recht aan en kan je dingen op jou eigen volgorde gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope

Raadpleeg de ingame tutorial/codex. De helft van de vragen die je online leest over basic mechanics in de game kun je daar vinden. Ook tutorial messages die je hebt gehad kun je daar teruglezen. Het zit alleen op een plek waar je niet meteen kijkt (Menu > Help).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:06

spoiler:
Als je Bara hebt gesproken kun je deze guide volgen om een goede start te maken. Als je dat wil. https://www.ign.com/wikis...ding_Crashers_Walkthrough
Perfect start deel. Ik denk dat het belangrijk is Pebbels en Mutt terug te krijgen en wat mooie startgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Super, bedankt voor jullie reacties! Ik had al gedeeltelijk deze gedachtegang maar zal er nu helemaal gebruik van gaan maken.

@Shaker74 :
spoiler:
tegenstelling wat de meeste doen (wachten op de wedding en levelen) raad jij aan om wel al richting de wedding te gaan zonder te wachten?

[ Voor 41% gewijzigd door EvertonPride op 24-02-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Youtube staat ook vol met filmpjes waar schatten te vinden zijn. Het zijn er heel wat. Voor je het weet heb je zo een paar duizend Groshen bij elkaar en wat goeie armor.

Het is misschien niet helemaal het idee van alles zelf ontdekken maar helpt enorm.

spoiler:
Ga eens praten met de scribe in het dorp waar je uit het schavot komt. Mij vertelde hij over een legendarisch harnas waar je zelf naar op zoek gaat. Vind je het eerste deel dan krijg je schatkaarten naar de volgende delen.

[ Voor 49% gewijzigd door Dementii op 24-02-2025 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
Dementii schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:19:
Youtube staat ook vol met filmpjes waar schatten te vinden zijn. Het zijn er heel wat. Voor je het weet heb je zo een paar duizend Groshen bij elkaar en wat goeie armor.
Dat wil ik net zelf gaan ontdekken en zo min mogelijk gebruik maken van YouTube/Google. Als ik dit spel volgend jaar een keer afrond vind ik niet erg.

Je spoiler tip zal ik wel meenemen. Paar voorzetjes kunnen geen kwaad. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door EvertonPride op 24-02-2025 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
EvertonPride schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:16:
Super, bedankt voor jullie reacties! Ik had al gedeeltelijk deze gedachtegang maar zal er nu helemaal gebruik van gaan maken.

@Shaker74 :
spoiler:
tegenstelling wat de meeste doen (wachten op de wedding en levelen) raad jij aan om wel al richting de wedding te gaan zonder te wachten?
spoiler:
Nee, Je komt vanzelf bij de wedding quest en die duurt even. Als je eenmaal met Bara hebt gepraat aan het begin van die quest kun je de guide volgen voor de "perfecte start". Daarna zou ik Mutt terughalen. Dan heb je al heel wat tools om goed te starten. Ik ben zelf ook nog niet bij de wedding.

[ Voor 63% gewijzigd door Shaker74 op 24-02-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Dementii schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:19:

Het is misschien niet helemaal het idee van alles zelf ontdekken maar helpt enorm.

spoiler:
Ga eens praten met de scribe in het dorp waar je uit het schavot komt. Mij vertelde hij over een legendarisch harnas waar je zelf naar op zoek gaat. Vind je het eerste deel dan krijg je schatkaarten naar de volgende delen.
Dit is alleen als je hem ge-preorderd hebt dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000

Los van alle tips: Het is wel een beetje een game waarin je jezelf toe moet staan dat je wat tijd zult verliezen. Aan travelen, op tijd eten, op tijd slapen. Het wassen van je gear. Het heen en weer struinen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

EvertonPride schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:16:

@Shaker74 :
spoiler:
Levelen is eigenlijk gewoon noodzaak anders ga je het simpelweg niet overleven. Het is niet vergelijkbaar met Skyrim waarbij je meteen overal naar toe kan en alles aan kan.

Sowieso moet je behoorlijk wat van de verhaallijn doen om de tweede map te unlocken. En die wedding quest en wat daarna volgt ga je niet redden als je niet al behoorlijk wat aan je skills hebt gedaan.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit jouw spel gaat zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door RoamingZombie op 24-02-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
Timothy3000 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:23:
[...]

Los van alle tips: Het is wel een beetje een game waarin je jezelf toe moet staan dat je wat tijd zult verliezen. Aan travelen, op tijd eten, op tijd slapen. Het wassen van je gear. Het heen en weer struinen.
Ja dat gaat vanzelf bij deze game. En dat zegt (normaal gesproken) een mainstory rusher :P Deze game leent zich er inderdaad uitstekend voor om even te stoppen en te genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door Shaker74 op 24-02-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Shaker74 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:39:
[...]

Dit is alleen als je hem ge-preorderd hebt dacht ik.
Klopt, de Brunswick set is inderdaad een pre-order bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
RoamingZombie schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Levelen is eigenlijk gewoon noodzaak anders ga je het simpelweg niet overleven. Het is niet vergelijkbaar met Skyrim waarbij je meteen overal naar toe kan en alles aan kan.

Sowieso moet je behoorlijk wat van de verhaallijn doen om de tweede map te unlocken. En die wedding quest en wat daarna volgt ga je niet redden als je niet al behoorlijk wat aan je skills hebt gedaan.

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat dit jouw spel gaat zijn.
Daar wil ik ook wel de tijd voor nemen maar in een langere doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Aganim schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:41:
[...]

Klopt, de Brunswick set is inderdaad een pre-order bonus.
I stand corrected! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

*Charisma fails*

Hoho, zo makkelijk kom je daar niet mee weg. Hier weten we wel wat we met volk zoals jij aan moeten. Eén nacht in het schandblok!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
In het tweede deel aangekomen en man o man, alsof ik een nieuwe game speel. Beetje overweldigend, ga er maar eens goed zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Ik heb bij KCD2 steeds GTA6 in m'n gedachte. KCD2 is eigenlijk wat ik van GTA6 verwacht qua details, graphics en gevoel dat het leeft. Als GTA nog beter gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Jack_Mojo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:25:
In het tweede deel aangekomen en man o man, alsof ik een nieuwe game speel. Beetje overweldigend, ga er maar eens goed zitten. :)
Hoe ver ben jij daar in? Ik denk dat wij dan ongeveer even ver zijn. Met het tweede deel doel jij op de andere map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:21:
[...]

Gelukt 8) Heb bij de scribe in Troskowitz alle boeken gejat en die gelezen daardoor steeg mijn speech een level. Toen een outfit gemaakt met veel charisma, parfum op gedaan :+ en een Fox potions genomen die +3 speech doet.

De uitkomst is niet zo spannend.
spoiler:
je kunt dan liegen dat Semine iets met de overvallen te maken heeft en Bergow gelooft dat dan. Mainquest (For Victory) gaat dan verder zonder aanval op Semine.

Koste me de hele avond om die speech optie te halen, tussen door nog wel wat side content gedaan. Maar toen dacht ik om kwart over 12, Ik zit nu toch midden in het verhaal, een stuk wat wat meer 'on rails' is dus ik speel deze questline (for victory) ook 'even' uit. Dit is ook echt zo'n questline die wil je gewoon doorspelen, zo vet _/-\o_ Maargoed daarna komt de questline 'Storm' en je blijft 'vastzitten' in de mainquest zonder dat je kunt gaan roamen, en ook die questline is weer supervet waardoor je maar door blijft spelen, maar ik heb toen om half 5 vannacht toch maar de PS5 uit gezet. :+ :O

Het is echt lang geleden dat ik zo geinvesteerd was in een game. Heb de game nu 2 weken en zit net over de 60 speeluren. Krijg wel wat klachten van het thuisfront...
Best een toffe uitkomst! ik heb echt 2 x mn save herladen omdat ik helemaal twijfelde over mijn keuze.maar dit lijkt dan wel de minst stressvolle :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
Jack_Mojo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:25:
Ben daar al bijna 40u verdwaald in sidequests :+ net even een main gestart omdat anders bepaalde sidequest givers niet aanspreekbaar zijn.... game is Hugeeeeee 110u in haha :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
[...]

[Afbeelding]

Ook maar een masker voor Pebbles gekocht maar ik weet niet of hij er blij mee is :P
Daar loop ik ook constant tegenaan. enige optie is slapen zodat de currency van de koper weer is gereset.maar soms geen zin in 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Westland1940 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:13:
[...]

Hoe ver ben jij daar in? Ik denk dat wij dan ongeveer even ver zijn. Met het tweede deel doel jij op de andere map?
Ja klopt, omgeving Kuttenberg. Dit wordt weer tientallen uren aan side quests spenderen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
RoamingZombie schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:01:
[...]

op de pro niet. heel soms een milli seconde ongeladen textures. maar stutters gellukig nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

PonyPony schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:59:
[...]

op de pro niet. heel soms een milli seconde ongeladen textures. maar stutters gellukig nooit.
Ik heb de pro. Waarbij moet ik ook zeggen dat ik er niet meteen last van had. Ik was al een paar keer in kuttenberg geweest voor het begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Jack_Mojo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Ja klopt, omgeving Kuttenberg. Dit wordt weer tientallen uren aan side quests spenderen :9
Dat gevoel heb ik ook, het lijkt alsof deze map ook groter is dan de 1e. Hoe kunnen mensen dit spel al uitgespeeld hebben? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Westland1940 op 25-02-2025 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:41:
[...]

Dat gevoel heb ik ook, het lijkt alsof deze map ook groter is dan de 1e. Hoe kunnen mensen dit spel al uitgespeeld hebben? ;)
Uitspelen kan voor hun betekenen dat ze de main story gewoon af hebben he :P
Stel je hebt vrij genomen en kan veel gamen red je dat ook wel makkelijk.

En dan zijn er nog de mensen met review copies die al langere tijd konden spelen onder NDA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Westland1940 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:41:
[...]

Eh... heb er 130 uur in gestoken. Het spel is al twee weken uit, he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
RoamingZombie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Eh... heb er 130 uur in gestoken. Het spel is al twee weken uit, he ;)
130 uur in twee weken is toch bijna 10 uur per dag :*) Ik vind het knap dat dat lukt.
spoiler:
(en eigenlijk ben ik gewoon jaloers dat ik niet zoveel tijd heb om te gamen)
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

easygoingfox schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:46:
[...]

130 uur in twee weken is toch bijna 10 uur per dag :*) Ik vind het knap dat dat lukt.
spoiler:
(en eigenlijk ben ik gewoon jaloers dat ik niet zoveel tijd heb om te gamen)
;)
Het scheelt dat ik een week vrij had en single ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Uitspelen kan voor hun betekenen dat ze de main story gewoon af hebben he :P
Stel je hebt vrij genomen en kan veel gamen red je dat ook wel makkelijk.

En dan zijn er nog de mensen met review copies die al langere tijd konden spelen onder NDA
Nee ik zeker niet, ik doe het met ongeveer 1,5 uur per dag. De tijden van uren en uren doorhalen liggen ver achter mij.

Daarnaast, volgens mij gaat er iets niet goed met mijn character build. Ik ben net in map 2, kom 2 bandits tegen, denk eitje met mijn dikke armor en zwaard... twee steken en ik ben dood. Ik deed ook amper damage. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Westland1940, wat versta je onder 'dikke armor'? En draag je een helm zonder vizier c.q. met het vizier open? Als iemand dan uithaalt naar je gezicht kan je in 1 klap een hoop schade oplopen bijvoorbeeld.

Wat voor wapen gebruik je en houd je er rekening mee dat je bij een bepantserde tegenstander op zwakke plekken moet meppen, of eerst de bepantsering aan gort moet slaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:47
Wat een top spel. Heb er nu dik 100 uur inzitten en zag de credits afgelopen weekend voorbij rollen. Heb bij lange na niet alle side missies gedaan of alle achievements unlocked. Kortom nog genoeg te doen.
Had me voorgenomen om mijn eerste playthrough te doen met een tank build: hamer en schild plus dikste armor. Dit was geen slechte keuze, echter is het niet mijn favoriete speelstyle.
Het liefst speel ik een soort robin hood, maar ik wist dat is vooral in het begin (KCD1 ervaring) enorm moeilijk om armored tegenstanders uit te schakelen.
Met de ervaring van de eerste playthrough, sommige secret stashes en bandit camps ga ik het spel nogmaals spelen maar dan als Robin Hood. Wil de eerste map eerst helemaal leeg gespeeld hebben voordat ik naar het tweede deel ga.
Kortom het wordt weer genieten de komende tijd. Enige minpuntje is wel een klagende vriendin over de energie rekening die de afgelopen weken een stuk hoger uitkwam… Tja op 4k gamen met een 4090 kost helaas heel veel energie. En als je plots veel meer speelt als normaal valt dit op.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Iemand al eens weer terug gegaan van Kuttenberg naar Trosky? Ik heb nog wat oude quests die mijn log vervuilen dus eigenlijk wil ik die kant eens op om wat op te ruimen alvorens ik door ga met de main quest.
spoiler:
Ik ben wel benieuwd hoe ze daar reageren op Henry's aanwezigheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
Carthrax schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:29:
Iemand al eens weer terug gegaan van Kuttenberg naar Trosky? Ik heb nog wat oude quests die mijn log vervuilen dus eigenlijk wil ik die kant eens op om wat op te ruimen alvorens ik door ga met de main quest.
spoiler:
Wel eens teruggegaan? Ik ben in mijn playthrough wel 30 keer op en neer gehobbeld :P
spoiler:
In Trosky Castle wordt wel op je terugkeer gereageerd. Vooral Black Bartosch heeft een redelijk stuk dialoog ten aanzien van je 'terugkeer'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PonyPony schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Daar loop ik ook constant tegenaan. enige optie is slapen zodat de currency van de koper weer is gereset.maar soms geen zin in 8)7
Ik las op reddit een post dat Daniel Vavra ergens had gezegd dat ze op de hoogte zijn van de slechte economie en dat ze ernaar kijken.

Het is nu gewoon loot laten liggen omdat je er in principe toch niks meer aan hebt en dat is wel een beetje jammer ergens, al krijg ik nu wel wat quest klaar ipv op en neer rijden om alles proberen te verkopen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Carthrax schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:29:
spoiler:
De Miller had ook nog wat te vertellen bij mij, ik was ook nog even terug gegaan, voelde bijna als oude vrienden weer zien ;)

En ik moest zijn helpers nog een paar keer afdrogen (lees in elkaar meppen)

*Voor iedereen die terug gaat, je krijgt een melding dat je bepaalde dingen uit je invertory kwijt bent, dat is niet het geval, alles is er gewoon nog.

[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 25-02-2025 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Heerlijke opties in dit spel.

spoiler:
Bij de Lost Honour quest dacht ik eerst van ik kies voor de eerbare optie en ga het duel met de andere ridder aan. Na 10x verloren te hebben met de polearm (nooit gebruikt dus 0,0 skill hier in) uiteindelijk maar besloten om in de nacht terug te komen en alles te jatten. Alleen om het paard weer terug te kijken best wel wat mensen af moeten maken dus best wel wat werk aan moeten besteden.
Kom ik terug bij de beste man, die nog lag te slapen, komt hij ineens met gemiep dat dit niet eervol was en jank jank. Toen ging hij weer slapen dus maar even alles terug gejat. Ik doe niet aan stank voor dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Sipio schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:42:
[...]
En ik moest zijn helpers nog een paar keer afdrogen (lees in elkaar meppen)
Ik vraag me af of dat geen bug is. Die blijven als sidequesticoontjes rondlopen, hoe vaak je ze ook neermept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Ik vraag me af of dat geen bug is. Die blijven als sidequesticoontjes rondlopen, hoe vaak je ze ook neermept.
OK ff op letten dan want ze leken bij mij nu weg, misschien is het ook iets om over en weer te doen geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:40:
[...]

Lijkt me geen bug, dat zijn gewoon herhaalbare quests die om de zoveel tijd weer beschikbaar worden. Volgens mij komt dat ook in de dialoog naar voren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Aganim schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:09:
@Westland1940, wat versta je onder 'dikke armor'? En draag je een helm zonder vizier c.q. met het vizier open? Als iemand dan uithaalt naar je gezicht kan je in 1 klap een hoop schade oplopen bijvoorbeeld.

Wat voor wapen gebruik je en houd je er rekening mee dat je bij een bepantserde tegenstander op zwakke plekken moet meppen, of eerst de bepantsering aan gort moet slaan?
In ieder geval eentje met best goeie stats volgens mij, o.a. een helm met vizier. Ik gebruik een 'uniek' zwaard als je snapt wat ik bedoel, wil geen spoilers neerzetten ;) Ik moet vanavond even kijken wat ik precies allemaal draag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Westland1940 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:31:
[...]

In ieder geval eentje met best goeie stats volgens mij, o.a. een helm met vizier. Ik gebruik een 'uniek' zwaard als je snapt wat ik bedoel, wil geen spoilers neerzetten ;) Ik moet vanavond even kijken wat ik precies allemaal draag.
For old times sake gebruik ik dat zwaard ook maar de Stats vallen beetje tegen, een duelling Longsword doet meer damage dacht ik.

En de bandits zijn in de 2de map wel een stukje beter qua vechten naar mijn idee.

Zorg er ook voor dat je armor goed gefixed is na een vechtpartij maar dat wist je al , het vizier kun je ook op en neer klappen (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 25-02-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Westland1940 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:31:
[...]

Doe je je vizier ook dicht? Ik heb even niet voor ogen of dat nou automatisch ging als je je zwaard trekt zoals in deel 1, hij kan iig ook handmatig open en dicht.

Overigens heb ik ook wel het idee dat de slagen van de tegenstanders op de tweede kaart wat harder aankomen, maar tot dusverre heb ik er nog geen hele grote problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
Na korte twijfel toch het spel aangeschaft en wat een heerlijk avontuur is het toch! Zit nog een beetje te twijfelen welke ‘build’ het moet worden maar de ‘sneak/thief’ build spreekt me aan en ze maken het tot nu toe ook niet erg makkelijk! Ik heb ondertussen wel veel skillpoints die ik niet gebruik (25), hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
ShDT schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:30:
Na korte twijfel toch het spel aangeschaft en wat een heerlijk avontuur is het toch! Zit nog een beetje te twijfelen welke ‘build’ het moet worden maar de ‘sneak/thief’ build spreekt me aan en ze maken het tot nu toe ook niet erg makkelijk! Ik heb ondertussen wel veel skillpoints die ik niet gebruik (25), hebben jullie nog tips?
Mijns inziens kun je niet écht spreken van 'builds' zoals in veel andere RPG's. Toen ik het uitspeelde had ik vrijwel overal max level in. Stealth, zwaardvechten, lockpicken, stelen, speech... En dat was niet per se omdat ik nou overal zo gigantisch hard op had zitten grinden. Zodra je een poosje focust op een specifieke vaardigheid word je daar vrij snel goed in. Je kunt natuurlijk wel kiezen om je eerst op specifieke disciplines te richten en dan zou ik zeggen, (long)sword en pickpocket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aganim schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:33:
[...]

Doe je je vizier ook dicht? Ik heb even niet voor ogen of dat nou automatisch ging als je je zwaard trekt zoals in deel 1, hij kan iig ook handmatig open en dicht.
Ik kan niet spelen met het vizier dicht :P je ziet echt veel te weinig dan imo

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat een heerlijke sfeer maar dat heb ik nu wel vaak genoeg gezegd.

Die NPC's ook, Fluit naar Pebbles, are you whistling to me? I'm not interested.

Is this your first time on a Horse moron..

Menhard,... Ja Heinrich!.. _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLKmG7P1GOp4CGjR6SxEyzlgL2M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qExXdG3s1HKfvqYonRAeEaOW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
ShDT schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:30:
Flower Power, Against All Odds, Jack of All Trades, Leshy en Balanced Diet zijn een paar perks die ik zeker aan kan raden. Op Leshy kun je vervolgens voortbouwen zodat die perk overal in de wildernis geactiveerd wordt. En uiteraard de perk waarmee je fouten mag maken in alchemy en vervolgens de perk waardoor je extra potions krijgt bij het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Die duals in de main story vallen wel wat tegen zeg. Veel te makkelijk. Twee klappen en je bent er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Je moet voor een leuke mainquest eigenlijk niet teveel side quests doen. Daar wordt je zo OP van dat de mainquest te makkelijk wordt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

easygoingfox schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:07:
[...]

Flower Power, Against All Odds, Jack of All Trades, Leshy en Balanced Diet zijn een paar perks die ik zeker aan kan raden. Op Leshy kun je vervolgens voortbouwen zodat die perk overal in de wildernis geactiveerd wordt. En uiteraard de perk waarmee je fouten mag maken in alchemy en vervolgens de perk waardoor je extra potions krijgt bij het bouwen.
Flower power kies je niet. Je moet gewoon 30 (geloof ik) herbs bij je dragen. En het is de moeite waard om nettles te plukken, als je er genoeg hebt krijg je een perk die je iets meer health heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:48
Flower power is een perk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
2dope schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:00:
[...]

Mijns inziens kun je niet écht spreken van 'builds' zoals in veel andere RPG's. Toen ik het uitspeelde had ik vrijwel overal max level in. Stealth, zwaardvechten, lockpicken, stelen, speech... En dat was niet per se omdat ik nou overal zo gigantisch hard op had zitten grinden. Zodra je een poosje focust op een specifieke vaardigheid word je daar vrij snel goed in. Je kunt natuurlijk wel kiezen om je eerst op specifieke disciplines te richten en dan zou ik zeggen, (long)sword en pickpocket :)
Vanwaar pickpocket? Ben best een eind in het spel maar heb dat echt nog maar 2x hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:33:
[...]

Vanwaar pickpocket? Ben best een eind in het spel maar heb dat echt nog maar 2x hoeven te gebruiken.
Omdat je dan lockpicken praktisch kan overslaan. Je vind altijd wel een sleutel. En lockpicken is in het begin erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Lockpicken doe ik ook weinig. Met een stealth aanval en dan stelen of via dialogen kom ik overal wel binnen haha.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste