Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:57
RoamingZombie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:03:
[...]

Flower power kies je niet. Je moet gewoon 30 (geloof ik) herbs bij je dragen. En het is de moeite waard om nettles te plukken, als je er genoeg hebt krijg je een perk die je iets meer health heeft.
Jawel hoor, Flower Power is een perk, te kiezen onder Survival. Je moet inderdaad 30 herbs bij je hebben om deze te activeren. En omdat je dat altijd wel hebt een fijne perk imho. Als je veel nettles plukt
spoiler:
krijg je inderdaad ook een gratis perk, Resistance, +2 Vitality.
Leuke verrassing was dat.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik zit nog steeds vast in Kuttenberg. Niet omdat ik niet weg kan, maar omdat ik van het ene in het andere val en blijf ontdekken. Overal om me heen zijn nieuwe dingen te zien, te doen… en te stelen. In de winkels heb ik al wat prachtige armor gezien, maar de prijzen zijn toch nog wat te gortig.

En toen bedacht ik me iets. Waarom zou ik ervoor betalen als ik het ook gewoon ’s nachts bij elkaar kan sprokkelen? Tijd voor een nieuwe aanpak. Eerst even langs de tailor om zo donker mogelijke kleding uit te zoeken—je wilt tenslotte niet als een fakkel door de nacht lopen. Gelukkig staat er tegenover de taverne waar ik slaap een marktkraam. Een paar duiten later had ik mijn perfecte inbrekersoutfit.

Nu was het een kwestie van wachten tot de avond viel. Om de tijd te doden, las ik een boek op bed en deed nog even een dutje. Rond één uur ’s nachts werd ik wakker. Tijd om in actie te komen. Ik trok mijn nieuwe outfit aan, liep zo normaal mogelijk de deur uit (geen paniek, geen verdachte blikken) en begaf me richting de armor trader.

Daar aangekomen liep ik tegen een klein probleem aan: de voordeur had een very hard lock. Tja, mijn lockpicking skills waren nog niet hoog genoeg. Teleurgesteld stond ik voor de deur, twijfelend wat nu te doen, toen het me te binnen schoot—de achterdeur!

Snel liep ik om het gebouw heen, en jawel, de achterdeur was slechts een hard lock. Na wat gepruts hoorde ik een bevredigende klik. Ik sloop naar binnen en ontdekte tot mijn verbazing dat de deur naar de winkel zelf niet eens op slot zat. Feest!

Ik keek rond, op zoek naar de glimmende spullen waarvoor ik was gekomen. Er lag genoeg—een paar helmen, wat body armor—maar niet precies wat ik zocht. Geen van de stukken gaf me dat "ja, dit moet ik hebben"-gevoel.

Dan maar verder zoeken. Om een hoekje vond ik zijn opslagkist—daar moesten de echte schatten liggen. Maar helaas, geen deur om te forceren dit keer, alleen een stevige deksel… met een very hard lock. Pech.

Ik pakte twee helmen uit de winkel en stond op het punt te vertrekken toen een nog veel beter (of slechter) idee in me opkwam.

De eigenaar sliep waarschijnlijk boven.

En waar slaap je? Juist, in een kamer waar je belangrijke spullen bewaart. Misschien… had hij zijn sleutels daar liggen.

Ik sloop de trap op en opende drie deuren, één voor één, zo zachtjes mogelijk. En daar lag hij, de armor trader zelf, diep in slaap. Geen idee waar hij zijn sleutels verstopt had in zijn pyjama, maar na wat voorzichtig pickpocketen had ik ze te pakken. Kassa!

Zachtjes terug naar beneden, sleutels in het slot… klik. Ja hoor, het paste.

Nu ik toch bezig was, besloot ik alleen mee te nemen wat ik écht graag wilde hebben. Gewetenstechnisch voelde dat iets minder fout (maar nog steeds fout genoeg om er lol in te hebben). Missie geslaagd.

Op weg naar buiten stak ik mijn fakkel aan om niet op te vallen. Toch liep ik met een grote boog om de patrouillerende guards heen, gewoon… voor de zekerheid.

Terug in mijn kamer in de taverne viel er een last van mijn schouders. Ik had het gehaald! De spullen legde ik netjes in mijn kist, waar ze konden afkoelen totdat de eigenaar ze vergeten was.

En dit alles (en meer) gebeurde in drie uur speeltijd, zonder ook maar één side quest of main quest aan te raken. Geweldig hoe je in deze game gewoon je eigen verhaal kunt spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XFn6teytCL_Sd0qySzk4mTBtQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSyobMUqlMapS6I7oUzJcolV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BOZHgZb9jVeSK2IVbERioAIB1x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x73b1732ygXSV6aABZ6fjQ6D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door bojaaper op 25-02-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:44
Kleine bugwaarschuwing. Bij het redden van de
spoiler: title
drunken devil: kies voor de dialoogoptie zonder speech check voor het gevecht, anders bugged de boel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 15:25
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 18:33:
[...]

Vanwaar pickpocket? Ben best een eind in het spel maar heb dat echt nog maar 2x hoeven te gebruiken.
Nee je hoeft het niet te gebruiken, is gewoon een leuke skill. Zodra je daar een beetje goed in wordt kun je letterlijk iedereen doodeenvoudig beroven (inclusief sleutels tot deuren/chests, gestolen waren die je zijn afgenomen, grote hoeveelheden geld van merchants/nobles, dice players waar je net van hebt verloren, etc. etc.).

Maar wat ik al zei, ik geloof niet zo in verschillende "builds" met deze game, misschien dat anderen dat anders zien. Voor het eventuele roleplay-aspect kan ik het begrijpen hoor :P Een reden om KCD2 nog een keer opnieuw door te spelen zou voor mij puur zijn de verschillende keuzes in de (story) quests en wat algemene rep dingetjes die invloed hebben op het einde. Ik kan niet zeggen dat bijv. een "archer build" of een "stealth build" wezenlijk anders zouden worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hl-WALm37q_XvF46FZBNO5PDEwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hh736iVbS97V4NpXN8Yahx0e.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een game! En nog lang niet klaar. De Rpg der Rpg's🫡 Witcher 3 eat your heart out! zelfs met beide dlcs komt het nog niet in de buurt in vergelijking met deze behemoth 8)7, en daarbij is het all thriller no filler, wat op filler lijkt loopt 9 vd 10 x uit op een zeer intressante quest. deze game blijft maar verassen! :*)

[ Voor 23% gewijzigd door PonyPony op 26-02-2025 00:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Woa the Witcher 3 heb ik iets van 325 uur inzitten, die had echt wel gigantische (ook epische) side quests zoals the red baron. Maar goed voor de rest totaal andere stijl.

Ik zit nu op zo'n 70 uur, ben nog niet eens in Kuttenberg geweest. Ben al wel een tijdje op de 2de map maar ik wil Kuttenberg een beetje bewaren tot het laatst :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 21:09:
Kleine bugwaarschuwing. Bij het redden van de
spoiler: title
drunken devil: kies voor de dialoogoptie zonder speech check voor het gevecht, anders bugged de boel.
Nooit last van gehad. Dry devil redden werkte prima incl dialogen naar keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 00:30:
Woa the Witcher 3 heb ik iets van 325 uur inzitten, die had echt wel gigantische (ook epische) side quests zoals the red baron. Maar goed voor de rest totaal andere stijl.

Ik zit nu op zo'n 70 uur, ben nog niet eens in Kuttenberg geweest. Ben al wel een tijdje op de 2de map maar ik wil Kuttenberg een beetje bewaren tot het laatst :P
Zaten inderdaad echt hele goede quests in. Ik heb er op death march 138u inzitten incl de dlc's en alle side missies. Daarom ben ik zo onder de indruk van Kcd2 ... zie dit zeker wel richting de 200- 250u gaan. Kuttenberg is de naam van de tweede regio ( stad heet idd ook zo) enorm veel te doen in het gebied. Heb na 117u pas de eerste mainquest gedeeltelijk gedaan omdat het nodig was om een sidequest giver te activeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7X3WMQDiMmxXnLDAiJuN46RUbtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9j6WWIInion2MWtjtcDV8WAG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12DvnCu5RReo_sp0d8frcsNdxaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hvnoq5wgtmowg0sdZSoPlfF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 03:07:
[...]

Nooit last van gehad. Dry devil redden werkte prima incl dialogen naar keus.
Mazzel! Bij mij verdwenen alle allies en kon ik de missie niet afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
Gisteren nog even de side quest Feast for the Poor gedaan. Het is een stealth missie waar je niemand mag vermoorden. Hieronder wat tips voor waar ik tegen aan liep.

spoiler:
- Je kan dit prima overdag doen, ze spotten je misschien sneller maar je bent ook zo weer "onzichtbaar"
- vergeet niet om Mutt buiten op Stay te zetten. Hoe stealthy je ook bent Mutt loopt gewoon voor de bewakers langs en loopt daarna naar jou toe, inclusief bewaker.
- vergeet niet wat Cabbages op te halen en doe niet wat ik deed vergeten de cabbages in de kist te plaatsen ipv de Sigimund sausage die je moet stelen. Ik moest dus weer terug om deze te plaatsen.
- Als je alles hebt ingeleverd komen er side quests naar voren waar je ook weer met Knuckles moet praten en wil Knuckles dat je hem helpt. Kies je voor Knuckles dan komen er later geen nieuwe quests meer dus kies voor de andere gast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:10:
[...]

Mazzel! Bij mij verdwenen alle allies en kon ik de missie niet afmaken.
Erg vervelend man. Bij een reload wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-06 19:44

Oxigeon

En zo is dat!

bojaaper schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:52:
Ik zit nog steeds vast in Kuttenberg. Niet omdat ik niet weg kan, maar omdat ik van het ene in het andere val en blijf ontdekken. Overal om me heen zijn nieuwe dingen te zien, te doen… en te stelen. In de winkels heb ik al wat prachtige armor gezien, maar de prijzen zijn toch nog wat te gortig.

En toen bedacht ik me iets. Waarom zou ik ervoor betalen als ik het ook gewoon ’s nachts bij elkaar kan sprokkelen? Tijd voor een nieuwe aanpak. Eerst even langs de tailor om zo donker mogelijke kleding uit te zoeken—je wilt tenslotte niet als een fakkel door de nacht lopen. Gelukkig staat er tegenover de taverne waar ik slaap een marktkraam. Een paar duiten later had ik mijn perfecte inbrekersoutfit.

Nu was het een kwestie van wachten tot de avond viel. Om de tijd te doden, las ik een boek op bed en deed nog even een dutje. Rond één uur ’s nachts werd ik wakker. Tijd om in actie te komen. Ik trok mijn nieuwe outfit aan, liep zo normaal mogelijk de deur uit (geen paniek, geen verdachte blikken) en begaf me richting de armor trader.

Daar aangekomen liep ik tegen een klein probleem aan: de voordeur had een very hard lock. Tja, mijn lockpicking skills waren nog niet hoog genoeg. Teleurgesteld stond ik voor de deur, twijfelend wat nu te doen, toen het me te binnen schoot—de achterdeur!

Snel liep ik om het gebouw heen, en jawel, de achterdeur was slechts een hard lock. Na wat gepruts hoorde ik een bevredigende klik. Ik sloop naar binnen en ontdekte tot mijn verbazing dat de deur naar de winkel zelf niet eens op slot zat. Feest!

Ik keek rond, op zoek naar de glimmende spullen waarvoor ik was gekomen. Er lag genoeg—een paar helmen, wat body armor—maar niet precies wat ik zocht. Geen van de stukken gaf me dat "ja, dit moet ik hebben"-gevoel.

Dan maar verder zoeken. Om een hoekje vond ik zijn opslagkist—daar moesten de echte schatten liggen. Maar helaas, geen deur om te forceren dit keer, alleen een stevige deksel… met een very hard lock. Pech.

Ik pakte twee helmen uit de winkel en stond op het punt te vertrekken toen een nog veel beter (of slechter) idee in me opkwam.

De eigenaar sliep waarschijnlijk boven.

En waar slaap je? Juist, in een kamer waar je belangrijke spullen bewaart. Misschien… had hij zijn sleutels daar liggen.

Ik sloop de trap op en opende drie deuren, één voor één, zo zachtjes mogelijk. En daar lag hij, de armor trader zelf, diep in slaap. Geen idee waar hij zijn sleutels verstopt had in zijn pyjama, maar na wat voorzichtig pickpocketen had ik ze te pakken. Kassa!

Zachtjes terug naar beneden, sleutels in het slot… klik. Ja hoor, het paste.

Nu ik toch bezig was, besloot ik alleen mee te nemen wat ik écht graag wilde hebben. Gewetenstechnisch voelde dat iets minder fout (maar nog steeds fout genoeg om er lol in te hebben). Missie geslaagd.

Op weg naar buiten stak ik mijn fakkel aan om niet op te vallen. Toch liep ik met een grote boog om de patrouillerende guards heen, gewoon… voor de zekerheid.

Terug in mijn kamer in de taverne viel er een last van mijn schouders. Ik had het gehaald! De spullen legde ik netjes in mijn kist, waar ze konden afkoelen totdat de eigenaar ze vergeten was.

En dit alles (en meer) gebeurde in drie uur speeltijd, zonder ook maar één side quest of main quest aan te raken. Geweldig hoe je in deze game gewoon je eigen verhaal kunt spelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha prachtig. Werkte dit ook zo in deeltje 1? Want dan begin ik die ook eens te spelen.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:25:
[...]

Erg vervelend man. Bij een reload wel?
Ja gelukkig wel. Alleen de keuze zonder skillcheck werkte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Ja gelukkig wel. Alleen de keuze zonder skillcheck werkte.
Gellukig ! goed om te horen :*).... Wel een toffe missie he? alleen met die knalpijp heb ik nog nooit wat raak geschoten :+ jij wel?

[ Voor 18% gewijzigd door PonyPony op 26-02-2025 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oxigeon schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:33:
[...]

Haha prachtig. Werkte dit ook zo in deeltje 1? Want dan begin ik die ook eens te spelen.
Deel 1 is ook gewoon epic, en daar werkt het grotendeels hetzelfde of gewoon hetzelfde, het is allemaal alleen wat meer clunky zeker vanwege de 30fps (op consoles)

@PonyPony Ik had pas een nieuwe Pistole gekocht maar nog niet één keer gebruikt eigenlijk, kan nu 4 wapens dragen dus zal hem ff testen binnenkort >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:40:
[...]

Gellukig ! goed om te horen :*).... Wel een toffe missie he? alleen met die knalpijp heb ik nog nooit wat raak geschoten :+ jij wel?
Ik ook niet hahaha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Deel 1 is ook gewoon epic, en daar werkt het grotendeels hetzelfde of gewoon hetzelfde, het is allemaal alleen wat meer clunky zeker vanwege de 30fps (op consoles)

@PonyPony Ik had pas een nieuwe Pistole gekocht maar nog niet één keer gebruikt eigenlijk, kan nu 4 wapens dragen dus zal hem ff testen binnenkort >:)
Ben benieuwd }) er zijn dus ook betere varianten?. Schieten is niet echt mijn ding in deze game :+ al kwam gister een een redelijk lastige confrontatie voor het eerst wel de crossbow goed van pas om de sterkste enemy even te limpen . gaf me tijd zn companen af te slachten en hij was aardig verzwakt 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
Archery, daar loop ik met een grote boog omheen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:40:
[...]

Ik heb de kapitein van de tegenpartij vanaf een paar meter afstand neergeschoten. Leuk dat ie een harnas aan heeft, had ie net zo goed thuis kunnen laten. })

Ik had aanzienlijk meer moeite met de Overkill achievement, maar die is inmiddels in de pocket. We eten haas met lood vanavond. :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:04:
Well said _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Aganim schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:12:
[...]

Ik heb de kapitein van de tegenpartij vanaf een paar meter afstand neergeschoten. Leuk dat ie een harnas aan heeft, had ie net zo goed thuis kunnen laten. })

Ik had aanzienlijk meer moeite met de Overkill achievement, maar die is inmiddels in de pocket. We eten haas met lood vanavond. :Y)
Lekker man! doet dus wel veel damage zo te horen })

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Integendeel hier, vooral die contest om die houten kippen of duiven wat is het omver te knallen vind ik mooi maar te vaak dat ie bugged :P

@PonyPony er zijn een paar verschillende van die pistole idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:42:
[...]

Integendeel hier, vooral die contest om die houten kippen of duiven wat is het omver te knallen vind ik mooi maar te vaak dat ie bugged :P

@PonyPony er zijn een paar verschillende van die pistole idd.
Op hoeveel uur zit jij op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:33

JanAd

Wind’s howling

Ik vind vooral de crossbow wel leuk, maar ik vermijd het ‘dobbelen’ dan weer volledig :P

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:39:
[...]

Lekker man! doet dus wel veel damage zo te horen })
Met een Lead Ball heb je een instakill op een met plaat bepantserde tegenstander. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Aganim op 26-02-2025 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
Tip: er is enorm veel vrr flickering aanwezig als je op een Oled tv speelt. had er zelf ook best last van maar het was niet gamebreaking, Door VRR uit te zetten in de PS5 settings verdwijnt het totaal, speel zelf op de pro dus weet niet hoe belangrijk VRR is op de base maar als je er last van hebt is het het proberen zeker waard.

https://www.reddit.com/r/..._awful_screen_flickering/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:07
Het kan aan mij liggen maar gaat de tijd ineens langzamer? Fast travelen ook? Heb ik dat zelf veroorzaakt door iets? Of is er een update geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Westland1940 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:01:
Het kan aan mij liggen maar gaat de tijd ineens langzamer? Fast travelen ook? Heb ik dat zelf veroorzaakt door iets? Of is er een update geweest?
Dat viel mij ook al op. Nachten lijken langer te duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
@Sipio Vraagje, ik heb nu na zoveel uur pas echt het quest tipster idee door. Ik heb het gevoel ( maar denk het niet ) dat ik in Bohemia mischien zo nog wat gemist heb. kan ik daar nog terugheen om dat te checken? ik las ook dat ik bijvoorbeeld de Miller quest nog kon afmaken daar, nadat ik in Kuttenberg ben gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
JanAd schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 18:46:
[...]

Ik vind vooral de crossbow wel leuk, maar ik vermijd het ‘dobbelen’ dan weer volledig :P
Ik ook aangezien de tegenstander wel erg vaak precies heel goed gooit.

Voor de crossbow is er een leuke mod, deze zorgt ervoor dat ie gespannen blijft staan zodra je van wapen wisselt. Realistisch ook, aangezien er geen animatie is die de crossbow reset naar zijn ontspannen toestand.

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance2/mods/462

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PonyPony
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnKKFaLES-vaE2bHIn3yqxpUDpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDudBkqRSIaMxb0bfWuK5hta.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwPlelPQfS3mjth4fd0ueQxaFsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejCxvkprBGsCjsUQ4HMmKai3.jpg?f=fotoalbum_large

Holy shit... en zo kom je opweg naar een sidequest marker zomaar weer een mega spannende sidequest tegen die niet eens gemarkeerd staat.... the game that keeps on giving🫡. Off we go then :9~

[ Voor 25% gewijzigd door PonyPony op 26-02-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Timothy3000 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:20:
[...]

Dat viel mij ook al op. Nachten lijken langer te duren.
Reden weet je niet? Ben ik in ieder geval niet de enige. Het poppetje wat je ziet tijdens fast travelen 'loopt' trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Westland1940 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Reden weet je niet? Ben ik in ieder geval niet de enige. Het poppetje wat je ziet tijdens fast travelen 'loopt' trager.
Mischien stealth toevoeging sinds de laatste patch? heb zelf geen ervaring met fast travel. gebruik het niet omdat de wereld oh zo fijn is om te traversen. er stond een heleboel beschreven in de notes en dan dozens of other adjustments.

[ Voor 8% gewijzigd door PonyPony op 26-02-2025 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:36
PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Holy shit... en zo kom je opweg naar een sidequest marker zomaar weer een mega spannende sidequest tegen die niet eens gemarkeerd staat.... the game that keeps on giving🫡. Off we go then :9~
Haha toevallig zit net middenin die missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Daan0s schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:00:
[...]

Haha vet he! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:34:
@Sipio Vraagje, ik heb nu na zoveel uur pas echt het quest tipster idee door. Ik heb het gevoel ( maar denk het niet ) dat ik in Bohemia mischien zo nog wat gemist heb. kan ik daar nog terugheen om dat te checken? ik las ook dat ik bijvoorbeeld de Miller quest nog kon afmaken daar, nadat ik in Kuttenberg ben gearriveerd.
Yep je kan gewoon terug, idd ff kijken of je daar ook die quest tipsters nog hebt staan, om terug te gaan moet je terug naar Suchdol, iets verder staat zo'n travel cart.

Kost je wel 200 Groschen :P

En misschien krijg je de melding dat je dingen uit je inventory kwijt bent maar dat klopt niet.

Zal morgen eens kijken naar mijn uren, zijn er best wat denk ik want heb niks anders gespeeld tussendoor zelfs mijn eerdere dagelijkse dosis Chivalry 2 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:53:
[...]

Yep je kan gewoon terug, idd ff kijken of je daar ook die quest tipsters nog hebt staan, om terug te gaan moet je terug naar Suchdol, iets verder staat zo'n travel cart.

Kost je wel 200 Groschen :P

En misschien krijg je de melding dat je dingen uit je inventory kwijt bent maar dat klopt niet.

Zal morgen eens kijken naar mijn uren, zijn er best wat denk ik want heb niks anders gespeeld tussendoor zelfs mijn eerdere dagelijkse dosis Chivalry 2 niet.
Harstikke bedankt . ga ik snel eens doen dan nadat ik alle sides heb afgerond en voordat ik aan nog meer main begin! _/-\o_ ik speel ook niks anders meer! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Daan0s schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:00:
[...]

Ben wel benieuwd naar het vervolg in a few days :o was een toffe quest!. Goede loot ook 8)

[ Voor 3% gewijzigd door PonyPony op 26-02-2025 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:55
Ik werd een beetje moe van allerlei opvolgende dialogen dus besloot op m’n knol te gaan zitten en lekker te gaan exploren rondom Kuttenberg. Als je denkt dat de map ophoudt zit daarachter toch weer dorpje, als ik dit net zo wil gaan omploegen als het eerste deel van de map ben ik minimaal nog 100 uur zoet. En toevallig de quest die hierboven benoemd wordt ook gevonden, erg leuk was die.

Ook kwam ik heel toevallig nog een side quest tegen, ik nam een verstopt laddertje naar een mijn….

spoiler:
….goh wat zou dat nou zijn? Breekt die trapt af, sta ik in mn onderbroek in een pikdonker gangenstelsel waar een horrorfiguur patrouilleert. Daar kneep ik hem wel even. Wel weer gelachen toen ik die mijn uitkroop en de daarop volgende dialoog.

Wel een klein minder puntje wat ik bijvoorbeeld ook in BG3 had is dat veel NPCs dezelfde gezichten hebben. Dan denk ik in eerste instantie dat ik een oude bekende tegenkom, maar dat blijkt dan toch niet zo te zijn. Andersom valt dat kwartje ook niet meteen. Maar verder genieten en alles op z’n tijd :)

Bestaat jullie balanced diet ook alleen uit honing? lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Westland1940 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:47:
[...]

Je bent niet heel toevallig in het tweede gedeelte van de map/kuttenberg? Ik las op Reddit dat er veel meer npc acties gerenderd moeten worden in de tweede map. Ik ervaar hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
thecompany schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:12:
[...]

Je bent niet heel toevallig in het tweede gedeelte van de map/kuttenberg? Ik las op Reddit dat er veel meer npc acties gerenderd moeten worden in de tweede map. Ik ervaar hetzelfde issue.
Ja hier ook, gaat soms enorm traag.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vandaag toch maar naar Kuttenberg gegaan, had mijn paard vol en eigen inventory zat ook op randje van overbeladen. Ik nam steeds al heel weinig loot mee om die reden. En in de dorpjes om kuttenberg kun je bijna niets kwijt. Ik had verwacht dat Kuttenberg wel rijke merchants zou hebben maar dat valt ook vies tegen... niet heel logisch ze verkopen dure gear, zitten in een grote stad maar dan toch maar 400-900 groshen op zak waardoor ik maar 1-2 items per merchant kan verkopen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihSt0_fxD2modYs7Dr4eHFDHAn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DvkdPEZsaN9xxEUYT5pOIxTF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSseQEfMZBawajK0WdjFbriZ2gc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2JYLXJfx874TIOtluMl19SRc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFKCHj8lu7_PYdSP-6QvDM_vjk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIQ974PK0mxWHTjmYW8W154q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK_5jMU4HjXuDfpz-6BRHsb2N34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ii3asuG5skNihr0hffaSMOJq.jpg?f=fotoalbum_large

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-06 20:35
Ben opnieuw begonnen na de credits en gelijk wat Mods erop gegooit.
Nu merk ik pas dat de Economy en sommige spel mechanics heel snel omvallen zodra je de Merchants meer geld geeft. Logische reden is dat je als dief de Merchants kan beroven en dan ook direct een dikke geld buidel hebt plus de spullen om die later weer heel snel te verkopen. Ik zat binnen 1 dag spelen in de eerste region op 110k Groschen en tja dan koop je ook gelijk alle skills, beste wapens, alle potions, etc.
De ontwikkelaars wisten dat je speeltijd enorm verkort wordt als je de merchants meer geld geeft.. Toch moet ik zeggen dat ik het ook echt onzin vind als een merchant een helm van 4.5k verkoopt, hij een inventory heeft wat zeker 100k verkoop waarde heeft en hij slechts 800 Groschen in zijn kassa heeft. Dit klopt totaal niet uit handels oogpunt.
Ik ben nu de eerste map volledig aan het uitkammen met alle quests voordat ik met de main quest verder ga. Had ik in mijn eerste playthrough niet gedaan, daar ik diep in de story zat.
Sommige side quests zijn echt legendarisch en had ik dus gemist. Wat echt pittig was, zelfs met beste gear in Map 1 is de quest rondom Cumans…. En nee ik hou niet van bier drinken ditmaal ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Luxurydiver schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:18:
Toch moet ik zeggen dat ik het ook echt onzin vind als een merchant een helm van 4.5k verkoopt, hij een inventory heeft wat zeker 100k verkoop waarde heeft en hij slechts 800 Groschen in zijn kassa heeft. Dit klopt totaal niet uit handels oogpunt.
Jij denkt dat je de enige dief bent die in de regio rond sluipt? Die lui worden gewoon aan de lopende band ontdaan van hun inkomsten. :+

• Westland1940
thecompany schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:12:
[...]

Klopt, inderdaad is dit sinds map 2. De klok om uren te skippen gaat langzamer en fasttravel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:36
PonyPony schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:34:
[...]

Ben wel benieuwd naar het vervolg in a few days :o was een toffe quest!. Goede loot ook 8)
Heb m nog niet klaar, ben op het stuk
spoiler:
dat je de Cumans moet aanvallen. Maar dat zijn er vrij veel dus hopelijk kan ik nog een save terug dat ik in de nacht kan aanvallen
. Moet ook wel zonder lukken maar nog geen tijd voor gehad hehe. Wel benieuwd naar het vervolg dan 8)

• PonyPony
Daan0s schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:58:
[...]

spoiler:
dat je de Cumans moet aanvallen. Maar dat zijn er vrij veel dus hopelijk kan ik nog een save terug dat ik in de nacht kan aanvallen
. Moet ook wel zonder lukken maar nog geen tijd voor gehad hehe. Wel benieuwd naar het vervolg dan 8)
Ik heb het in de nacht gedaan. Ging vrij gemakkelijk, mss even een save terugladen idd en vragen of de knight meehelpt.

• Carthrax
Ik had inmiddels bij Kuttenberg een hek icoontje voor de naam en voor Grund ofzoiets ook. Als ik de stad dan niet meer in kan zonder gearresteerd te worden maar even naar de Trosky regio gegaan.

Bij elke keer als ik ga fast travellen steeds gestopt te worden door een Guild messenger die zegt dat ik terug moet, ook niet 1 keer maar om de zoveel meter was ik het zat en maar weer terug gegaan. Gelukkig waren nu wel alle hekjes weg dus ik kon weer veilig de stad in :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 15:55

SideShow

Administrator

Zo, terug van skivakantie en ben ook begonnen met deze game, na de redelijke teleurstelling dat stalker 2 was.

Jezus, wat een pareltje is dit zeg. Smullen!!!

Heb ook die experimental/uber gfx settings unlocked. https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance2/mods/501
Wel achteraf even naar settings menu gaan en shadow+volumetrics terug op ultra zetten, als je houdt van een deftige framerate.

Opnieuw, wat een parel is deze game + ziet er goed uit en draait zo ongelofelijk vlotjes (frametimes zijn gewoon boterzacht hier). (ik gebruik dlss quality op 4K, ik speel op linux trouwens, steam op endeavouros).

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36
Verdorie zeg... Weer lekker dom bezig geweest... Had even een vlaag van verstandsverbijstering.

spoiler:
Was lekker bezig met back in the saddle. Tot dat figuur me uitdaagde voor een duel. Ik dacht ach, lekker ff oefenen. Man, was binnen paar seconde afgelopen. Erger nog ik had 0 health. Zag donkerrood voor ogen. Wat doe ik nu. Ga ik terug naar een bed om te slapen. Hoe dom kun je zijn. Je raad het al. Hierdoor skip ik dus de hele quest verder en ga na een gesprek met een boze Hans verder met de volgende quest. Echt dom dit dus weer. Het was al laat zeg maar, dat zal het zijn haha. Ezel. Jeez.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Is er al iets bekend over een volgende update? volgens mij heb ik nog geen enkele update gehad sinds ik een week na de release ben begonnen te spelen. Heb overigens niet veel bugs en de game draait prima op de PS5 ook in Kuttenberg geen problemen. Maar heb wel wat glitches af en toe zoals zwevende objecten en knipperende textures.
Daan0s schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:58:
[...]

spoiler:
spoiler:
Ik heb eerst ook zijn (Jan) voorstel gedaan, brute force aanvallen, maar die gast lag zelf na 1 minuut al dood op de grond. er komen dan iets van 6-7 vijanden om je heen staan, dat lukt nooit.

Ik heb ook een save eerder gepakt, spel maakt een save voordat je de keuze maakt, en heb hem omgepraat naar 's nachts aanvallen en dan alleen zodat ik stealth kon doen. Heb toen 5 vijanden omgelegd door ze te kniven. Daarna was het bevrijden van zijn broer een makje en toen met 3 man de laatste 2 vijanden omgelegd

Ik moet de vervolg Quest nog spelen, ben benieuwd.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 27-02-2025 11:23 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Luxurydiver schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 08:18:
De ontwikkelaars wisten dat je speeltijd enorm verkort wordt als je de merchants meer geld geeft.. Toch moet ik zeggen dat ik het ook echt onzin vind als een merchant een helm van 4.5k verkoopt, hij een inventory heeft wat zeker 100k verkoop waarde heeft en hij slechts 800 Groschen in zijn kassa heeft. Dit klopt totaal niet uit handels oogpunt.
Precies mijn punt in de post boven de jouwe. Ik kom in Kuttenberg aan met een inventory die misschien 10K waard is, maar ik kan het nergens kwijt. Ik heb niet veel gestolen want ik neem eigenlijk alleen van vijanden, en heb dus 'maar' 4000 Groshen. Maar ik had gehoopt hier veel te kunnen verkopen en eindelijk eens een armour te kopen waarvan alle delen bij elkaar passen :P

• Carthrax
Chaoss schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:17:
[...]

spoiler:
Ik heb eerst ook zijn (Jan) voorstel gedaan, brute force aanvallen, maar die gast lag zelf na 1 minuut al dood op de grond. er komen dan iets van 6-7 vijanden om je heen staan, dat lukt nooit.

Ik heb ook een save eerder gepakt, spel maakt een save voordat je de keuze maakt, en heb hem omgepraat naar 's nachts aanvallen en dan alleen zodat ik stealth kon doen. Heb toen 5 vijanden omgelegd door ze te kniven. Daarna was het bevrijden van zijn broer een makje en toen met 3 man de laatste 2 vijanden omgelegd

spoiler:
Je kan ook kiezen om versterking op te halen, mits je de bijbehorende quests hebt gedaan. Je kan dan kiezen voor
- Adder en die andere gast bij de Dry Devil
- je vrienden van het zwaardgemeenschap in Kuttenberg
- paar van The Guild. Hog en nog iemand.

Je kan ze allemaal op trommelen maar ik had alleen Adder en vriend erbij geroepen, daarmee ging het redelijk snel.

Ik was tijdens het fast travellen ook in dat bezette dorp gestopt en dacht van ach dat moet wel lukken maar na een paar flinke klappen gehad te hebben ben ik maar de weg van Monty Python and the Holy Grail gaan volgen en weg gaan rennen. Run Away!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Chaoss schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Precies mijn punt in de post boven de jouwe. Ik kom in Kuttenberg aan met een inventory die misschien 10K waard is, maar ik kan het nergens kwijt. Ik heb niet veel gestolen want ik neem eigenlijk alleen van vijanden, en heb dus 'maar' 4000 Groshen. Maar ik had gehoopt hier veel te kunnen verkopen en eindelijk eens een armour te kopen waarvan alle delen bij elkaar passen :P
Maar armour IS geld. Je hebt geen 4000 groshen. Je hebt 4000 + de waarde van al die items. Dus je kan makkelijk je dure armour kopen door er ander armour voor in te ruilen.

Ninety percent of everything is crap.

• PonyPony
Chaoss schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:17:
Is er al iets bekend over een volgende update? volgens mij heb ik nog geen enkele update gehad sinds ik een week na de release ben begonnen te spelen. Heb overigens niet veel bugs en de game draait prima op de PS5 ook in Kuttenberg geen problemen. Maar heb wel wat glitches af en toe zoals zwevende objecten en knipperende textures.

[...]

spoiler:

Er was 1 week geleden een klein mini patchje , waarschijnlijk heb je die automatisch binnengehaald.

https://gamerant.com/king...-february-20-patch-notes/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:54
Shaker74 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:45:
Verdorie zeg... Weer lekker dom bezig geweest... Had even een vlaag van verstandsverbijstering.

spoiler:
Was lekker bezig met back in the saddle. Tot dat figuur me uitdaagde voor een duel. Ik dacht ach, lekker ff oefenen. Man, was binnen paar seconde afgelopen. Erger nog ik had 0 health. Zag donkerrood voor ogen. Wat doe ik nu. Ga ik terug naar een bed om te slapen. Hoe dom kun je zijn. Je raad het al. Hierdoor skip ik dus de hele quest verder en ga na een gesprek met een boze Hans verder met de volgende quest. Echt dom dit dus weer. Het was al laat zeg maar, dat zal het zijn haha. Ezel. Jeez.
.
Haha mooi toch. zo speel je echt "Jou" verhaal en versie van je playtrough :P

Gelukkig slaat de game elke mainquest als aparte save op en kan je makkelijk later eens terug gaan naar de save als je specifiek dat stuk nog eens wilt doen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Weet iemand nog een shop waar de gold edition nog te koop is?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ricmaniac schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:34:
[...]

Haha mooi toch. zo speel je echt "Jou" verhaal en versie van je playtrough :P
Ik kan niet tegen quests die falen, dan ga ik reloaden :P prima dat het mijn versie van het verhaal is, maar wel op mijn voorwaarden :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@PonyPony Ik zit er nu 102u in (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJMF-MGl8-RIQXUOfRB21qZutmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUUB0wlBmMdDYH7Wr0r2Pgos.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xw5Bti5djiHQ7dpP-h25-I0kNq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wO0w5UmhLdtxlDawAPLqdtXh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mud.Starrr schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:16:
Weet iemand nog een shop waar de gold edition nog te koop is?
Gameseal
Kinguin

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36
Zag wat meldingen over glitches. Gisteren had ik een grappige. Ik stond in een kasteel naar buiten te kijken. Dik onweer en heftige regenbui buiten. Draai ik me om zit de "Lord" aan tafel in de regen :+ . Was een erg plaatselijke bui LOL.Kwam dat trouwens wel eens vaker tegen dat het binnen regende. Maar dit zag er grappig uit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Shaker74 op 27-02-2025 15:48 ]

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ben inmiddels in Kuttenberg aangekomen. Heb alle side-quests maar gelijk geactiveerd zodat ik weet wat me ongeveer te wachten staat. Is nog best een hoop.
Vergeet wel eens te saven nadat ik
spoiler:
bijv via het ondergrondse tunnelsysteem
een boel heb leeggeroofd, alle ballast over heb geheveld naar mijn paard en daarna in mijn stille maar weinig sterke outfit om zeep wordt geholpen door een stelletje bandieten.
Daarnaast klein beetje jammer dat je niet iets van gezichtsbedekking hebt tijdens het rondsluipen zodat je niet herkend word als er iemand de deur opent die je aan het lockpicken bent :-P Zit nu buiten de stad te verkennen omdat ik er gezocht word. Mja, het wordt dan mss iets te gemakkelijk om te stelen.

Ik heb best veel perks nu maar qua combos nog best laag. Unarmed maar 1 combo gevonden bijvoorbeeld. Denk niet dat ik op alle vlakken het maximale uit het spel haal. Moet bijv nog uitzoeken hoe ik die kits gebruik om zelf dingen te repareren.

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 16:23
nwnc schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:00:
Ben inmiddels in Kuttenberg aangekomen. Heb alle side-quests maar gelijk geactiveerd zodat ik weet wat me ongeveer te wachten staat. Is nog best een hoop.
uuh dat zou ik bij KCD niet doen. KCD quests kunnen een timelimit hebben waardoor quests automatisch falen als je niks doet.

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Serieus? |:(

Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ja, in KCD is het absoluut aangeraden om niet quests te gaan hoarden. Je kan ze het beste meteen afronden als je ze oppikt. Dit heb ik geleerd in deel één en is ook van toepassing op deel 2.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
cold_as_ijs schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 17:11:
[...]

uuh dat zou ik bij KCD niet doen. KCD quests kunnen een timelimit hebben waardoor quests automatisch falen als je niks doet.
Nog niet meegemaakt bij sidequests in deel 2 dat ze ineens verliepen. Wel een aantal sidequests gespeeld die timed waren maar daarvan zeggen questgevers vrij nadrukkelijk dat ze je ergens op een bepaalde tijd of moment verwachten.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 27-02-2025 18:50 ]

• PonyPony
Timothy3000 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:47:
[...]

Nog niet meegemaakt bij sidequests in deel 2 dat ze ineens verliepen. Wel een aantal sidequests gespeeld die timed waren maar daarvan zeggen questgevers vrij nadrukkelijk dat ze je ergens op een bepaalde tijd of moment verwachten.
Ik heb het al wel meegemaakt dat je iets start en tussendoor wat anders doet en de quest dan failed. je kan ze beter een voor een afronden in mijn ervaring dan.

• Timothy3000
Welke was dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Ik kan ze zo niet bij naam herinneren meer. maar heb toen gewoon mn save herladen zijn er meerdere. het heeft ook weinig nut om alles aan te nemen gewoon om je journal te fillen. best take it slow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
@Timothy3000 heb er nu toevallig weer een. Ill repute in Kuttenberg

[ Voor 3% gewijzigd door PonyPony op 27-02-2025 21:51 ]

• Timothy3000
Hebben anderen ook weleens dat een karakter met wie je moet praten om.een sidequest te beginnen geen talkicoontje heeft? Ik heb dat sinds Kuttenberg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Weer tien uur verder, wat heb ik gedaan? Slap ouwenelen bij een kroeg en een bad genomen met happy end, een paar dobbeltjes gegooid, met een man een kruisje geslagen bij een graf en wat gestolen armour verkocht.

Morgen weer verder. :)
Timothy3000 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:04:
Hebben anderen ook weleens dat een karakter met wie je moet praten om.een sidequest te beginnen geen talkicoontje heeft? Ik heb dat sinds Kuttenberg.
Nein Heinrich

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Timothy3000 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:04:
Ik had net ook dat ik in Kuttenberg niet kon praten met de quest giver in de "hole in the wall" inn. Maar dat kwam omdat ik eerst een andere quest moest doen waarna ik naar deze gast werd gestuurd om te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Chaoss schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 23:26:
[...]

Ik had net ook dat ik in Kuttenberg niet kon praten met de quest giver in de "hole in the wall" inn. Maar dat kwam omdat ik eerst een andere quest moest doen waarna ik naar deze gast werd gestuurd om te praten.
Dat klopt . was de enige mainquest die ik moest completen om met (Chenyek) te praten. die bedoeld Tim ook en word niet duidelijk uitgelegd.en ze zijn er meerdere npcs in Kuttenberg die je alleen op bepaalde tijden kan aanspreken buiten de mainquests om. soms is google wel je vriend in deze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7P0SUrKuTBkB0DFhlKE6l4y_DM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W44uWhuQOEzveLWBbtEJWEHV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ondertussen alweer 137u en nog megaveel te doen ...man man man wat een game😵 nu ook alweer 2 quests waar ik a couple of days moet wachten voor het vervolg. En de tijd skip ik niet door te wachten via de pass time functie. Want ondertussen ben ik weer met 3 andere dingen bezig, ik ga voor alle sidequests etc full completion in 1 run🤤

Schrijfwerk is ook echt insane incl plottwists in de sidequests. Al zijn er in Kuttenberg wel een aantal die ik niet leuk/ minder vind. Allemaal thievery maar toch maak ik ze af dankzij de meesterlijke quest writing en vermakelijke dialogen.

[ Voor 8% gewijzigd door PonyPony op 28-02-2025 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ziet er een beetje discutabel uit die sites..?

Ik had er ook even bij moeten zeggen dat ik het voor de ps5 zoek en fysiek (op een schijfje)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Mud.Starrr schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:54:
[...]

Ik had er ook even bij moeten zeggen dat ik het voor de ps5 zoek en fysiek (op een schijfje)
Zo te zien helaas niet meer verkrijgbaar via de bekende kanalen. Tenzij je bereid bent om er meer dan € 100 voor uit te geven :) Er staat er ook een op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dit is wel weer echt de ultieme ik ga een uurtje spelen shit we zijn uren verder game hé. Er gebeurt weinig maar tegelijk zoveel. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lockpicken is wel echt een ramp op de PS5.. En ik moet best vaak save scummen omdat ik dan weer eens ergens op een random bosweggetje wat stropers tegen kom die me afmaken :p

Maar verder is het wel super inmersive en de verhaallijn is top.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Zo, gisteren wat gespeeld en super veel op mijn bek gekregen. :$ Heb geen enkele tand meer over.

Kwam ook wat wolven tegen en was toch een beetje teleurgesteld toen ik merkte dat 4 keer slaan op een wolf met een hunter blade, eigenlijk niets doet (?). Vond ik minder immersive.

Dat was trouwens een stukje route waar elke 10 meter een groepje bandits stond te wachten. Heb minimum 2 moorden gezien, verschrikkelijke tijden zeg. Maar ja in Brussel is het ook zo elke dag, dus niks nieuws :+

Voorlopig dan maar sluipen door de bosjes d:)b

Ik probeer een braaf en nobel mannetje te zijn in mijn eerste play through, benieuwd hoe lang ik dit volhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PonyPony schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 01:07:
[...]

[Afbeelding]

Ik ondertussen alweer 137u en nog megaveel te doen ...man man man wat een game😵 nu ook alweer 2 quests waar ik a couple of days moet wachten voor het vervolg. En de tijd skip ik niet door te wachten via de pass time functie. Want ondertussen ben ik weer met 3 andere dingen bezig, ik ga voor alle sidequests etc full completion in 1 run🤤

Schrijfwerk is ook echt insane incl plottwists in de sidequests. Al zijn er in Kuttenberg wel een aantal die ik niet leuk/ minder vind. Allemaal thievery maar toch maak ik ze af dankzij de meesterlijke quest writing en vermakelijke dialogen.
Misschien bedoel je een quest met wijn? Die quest wou ik ook zo snel mogelijk vanaf.

Ik heb sowieso in het eerste gebied één quest gefaald maar dat had ik toen al wel door, sneu maar helaas :P

En ik heb blijkbaar ook wat quest gemist van Gules omdat Semine toen al plat was.

Maar goed dat is misschien voor een volgende keer.

Maar ik wil dit spel op een of andere manier nog niet uitspelen, de barber word nog toegevoegd en er gaan geruchten dat er misschien nog iets komt qua smithing.

Ik zit in twijfel om wat anders tussendoor te gaan spelen en dat zou alleen MH wilds zijn dan dus ga dat zo eens bekijken hoe doe anderen bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:32:
[...]

Misschien bedoel je een quest met wijn? Die quest wou ik ook zo snel mogelijk vanaf.

Ik heb sowieso in het eerste gebied één quest gefaald maar dat had ik toen al wel door, sneu maar helaas :P

En ik heb blijkbaar ook wat quest gemist van Gules omdat Semine toen al plat was.

Maar goed dat is misschien voor een volgende keer.

Maar ik wil dit spel op een of andere manier nog niet uitspelen, de barber word nog toegevoegd en er gaan geruchten dat er misschien nog iets komt qua smithing.

Ik zit in twijfel om wat anders tussendoor te gaan spelen en dat zou alleen MH wilds zijn dan dus ga dat zo eens bekijken hoe doe anderen bevalt.
Ik heb jammergenoeg ook 1 of 2 quests van Gules gemist om diezelfde reden.

Je speelt het spel niet zomaar uit, ik telde nu 70 complete quests en er staat nog een heleboel open + aan de mainquest nog niet eens begonnen. Had zelf ook intresse in Wilds maar door de slechte performance laat ik die voorlopig schieten, met het Dragons Dogma 2 trauma nog fris in het geheugen.

Persoonlijk als ik eenmaal een game neerleg voor een tijd, dan ben ik er helemaal uit en laat ik het vaak liggen. Heb jij dat niet?

De barber update zag er leuk uit inderdaad! Ben ook benieuwd hoe groot de DLC's van de season pass zijn. Daar zit ook een smithing DLC bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PonyPony Ja dat heb ik ook wel dat je er een beetje uit bent, een game zoals deze zou het beste te spelen zijn als ik 3 weken vakantie heb of zo zodat je er goed in kunt duiken, had ik nu ook wel hoor want paar dagen vrij gehad bijvoorbeeld dat schoot lekker op.

Zal straks eens kijken wat ik heb gedaan qua quest.

*Zo rond de 60 quest gedaan dus ik heb nog wat te doen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 28-02-2025 12:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Mag je hier wat screenshots posten? :p
Moojjjj spelletje :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ax3Fgk3Wm2ib-wpCWXcjc_yUx6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UR77qOtorrLxOgK5fopXdAE5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:49

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Is hier iemand die speelt en gebruik maakt van Unlimited Saving II? Zo ja, werkt dat een beetje naar behoren en zonder problemen?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
Klauwhamer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:57:
Is hier iemand die speelt en gebruik maakt van Unlimited Saving II? Zo ja, werkt dat een beetje naar behoren en zonder problemen?
Werkt prima, gewoon op F5 rammen om op te slaan. Ook al heb ik genoeg saviour schnapps heb ik dit toch liever. Unlimited Saving I ook altijd gebruikt in de oude KCD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

easygoingfox schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 07:33:
[...]

Zo te zien helaas niet meer verkrijgbaar via de bekende kanalen. Tenzij je bereid bent om er meer dan € 100 voor uit te geven :) Er staat er ook een op Marktplaats.
Die op marktplaats had ik gezien.
En dat lijkt een scam (inactief account, te goedkoop en ergens wat voor veel mensen ver weg is in NL…zodat je wilt versturen).

Maar ik hem hem op amazon.de gevonden 😁

Edit:
Nu al zin om met Henri verder te gaan!
Genoten van deel 1. En de verhalen hier beloven al veel goeds!

[ Voor 5% gewijzigd door Mud.Starrr op 28-02-2025 16:02 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Klauwhamer schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:57:
Wat @Carthrax zegt idd, werkt prima. Na ruim 80 uur nog geen problemen mee ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

London schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:23:
Lockpicken is wel echt een ramp op de PS5..
En toch is het een kwestie van oefenen waardoor de skills stijgt. Ik kan op dit moment al vrij moeiteloos hard locks openen. Very hard moet ik nog mijn best voor doen.

Ook als je lockpick faalt stijgt je level, zorg in het begin dus dat je veel lockpicks bij je hebt en blijf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:22
Chaoss schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:05:
[...]

Ook als je lockpick faalt stijgt je level, zorg in het begin dus dat je veel lockpicks bij je hebt en blijf proberen.
Aha, goed om te weten. Ik ben pas net begonnen om een beetje te lockpicken en kan alleen nog de very easy aan. Easy is nog te moeilijk.
Ik ga ff wat lockpicks inslaan dan })

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mud.Starrr schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 06:54:
[...]

Kinguin is vziw legitiem. Heb er een dozijn spelletjes gekocht, wellicht wel meer. Volgens mijn mail voor het eerst in 2016, en geen klachten. Vaak hebben ze scherpe prijzen op AAA titels, heb er KCD ook gekocht en bijvoorbeeld stalker2.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
Vortigen schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 22:47:
[...]

Aha, goed om te weten. Ik ben pas net begonnen om een beetje te lockpicken en kan alleen nog de very easy aan. Easy is nog te moeilijk.
Ik ga ff wat lockpicks inslaan dan })
En anders zijn er ook nog potions (Quickfinger) die helpen. Ik kwam een very hard lock tegen en Henry gaf aan dat het te moeilijk was om überhaupt te proberen. Potion gedronken en toen kon (en lukte) het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:22
easygoingfox schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 09:03:
[...]

En anders zijn er ook nog potions (Quickfinger) die helpen. Ik kwam een very hard lock tegen en Henry gaf aan dat het te moeilijk was om überhaupt te proberen. Potion gedronken en toen kon (en lukte) het wel :)
Dank voor de tip d:)b
Ik heb dat recept nog niet maar ga er achter aan.
Lockpicking is best wel leuk trouwens :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Het blijft echter wel altijd een gok. Je weet niet waar een sleutel vandaan komt, ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een sleutel achteraf wordt ingetrokken en je spel ineens weg is uit (in mijn geval) Steam. Meestal krijg je dan wel een tegoed waarmee je een nieuwe kan kopen, maar ik ben er persoonlijk wel een beetje klaar mee.

Edit: @Ricmaniac, ik koop uiteraard ook alleen maar keys, geen complete accounts. Uiteindelijk is het een geval 'your milage may vary'. Misschien heb ik een aantal keer pech gehad, maar het lijkt me wel goed als mensen in ieder geval op de hoogte zijn dat het risico bestaat dat een sleutel ingetrokken kan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Aganim op 01-03-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Aganim schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Het blijft echter wel altijd een gok. Je weet niet waar een sleutel vandaan komt, ik heb al een aantal keer meegemaakt dat een sleutel achteraf wordt ingetrokken en je spel ineens weg is uit (in mijn geval) Steam. Meestal krijg je dan wel een tegoed waarmee je een nieuwe kan kopen, maar ik ben er persoonlijk wel een beetje klaar mee.
offtopic: Dit hoor ik zo vaak mensen zeggen maar heb ik dus nog nooit gehad en koop nooit mijn pc games legitiem. Al jaren niet meer. En eigenlijk pak ik altijd gewoon de goedkoopste van dat moment op allkeyshop.com

Wel koop ik alleen maar steamkeys.. nooit steamaccounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aganim schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 10:23:
[...]

Edit: @Ricmaniac, ik koop uiteraard ook alleen maar keys, geen complete accounts. Uiteindelijk is het een geval 'your milage may vary'. Misschien heb ik een aantal keer pech gehad, maar het lijkt me wel goed als mensen in ieder geval op de hoogte zijn dat het risico bestaat dat een sleutel ingetrokken kan worden.
Bij kinguin geen problemen mee gehad, en ik koop er dus al jaren nu en dan een spel. Ik koop ook geen steamaccounts, alleen keys. Geen zin in wisselen met accounts en half in Turkije (oid) geregistreerde accounts.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 01-03-2025 15:51 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Steeds als ik KCD2 opstart probeert windows een Gaming Overlay op te starten. Enig idee hoe ik dit oplos?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvazRm429t1OqRYkSzA6XRAEn8g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PksoeA5NUl6CSwCPVuuE3GdO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3_ujcd6mvpFMQKLEr7bczGhMko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TZWKIXHEZ6bte0teS5HjLUt2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-06 16:23
Boudewijn schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Bij kinguin geen problemen mee gehad, en ik koop er dus al jaren nu en dan een spel. Ik koop ook geen steamaccounts, alleen keys. Geen zin in wisselen met accounts en half in Turkije (oid) geregistreerde accounts.
Heb problemen gehad met win10 licentie die uiteindelijk niet werkte en mijn geld niet terug kreeg tenzij ik melding van MS support had dat de licentie niet werkte. Na 2 uur aan de telefoon met india was ik er wel klaar mee.
Denk dat een buyer beware waarschuwing op zijn plek is ondanks dat het misschien vaak goed gaat. De site nodigt uit om gestolen credit cards ten gelden te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Da fuck.. Ik kom twee bandieten tegen in het wild, die met elkaar staan te kleppen. Met eentje kon ik een gesprek aanknopen omdat ie dacht dat ik door iemand gestuurd was. Prima, lekker meelullen, eens kijken waar dit naartoe gaat..

Tijdens de dialoog komt een willekeurige (?) bandiet aanrennen en mept de maat van mijn gesprekspartner op de achtergrond dood. Ik krijg nog net de locatie van hun stash, waarna het gesprek abrupt eindigt en de nieuwkomer op gewelddadige wijze mijn nieuwe vriendschap beeindigt. Om vervolgens rustig weg te lopen, terwijl hij me nog even beleefd groet. Dat roept toch de vraag 'bug or feature' op. _O-
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste