Eerste 6 uur zijn in ieder geval erg vet. Dat tussen door saven vind ik wel irritant
automation fanboy
Ik werd ook he-le-maal leip van Microsoft met hun belachelijke idee van "convenience" en waardeloze features en kwam dit toentertijd tegen:bojaaper schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 17:42:
Steeds als ik KCD2 opstart probeert windows een Gaming Overlay op te starten. Enig idee hoe ik dit oplos?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"To resolve this you can also use the powershell to edit the registry like this:
1
2
| reg add HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GameDVR /f /t REG_DWORD /v "AppCaptureEnabled" /d 0 reg add HKEY_CURRENT_USER\System\GameConfigStore /f /t REG_DWORD /v "GameDVR_Enabled" /d 0 |
This disables the game recorder software which seems to still think that the gaming overlay is still present."
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ah, top! Dit werkt! Bedankt!Klauwhamer schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:38:
[...]
Ik werd ook he-le-maal leip van Microsoft met hun belachelijke idee van "convenience" en waardeloze features en kwam dit toentertijd tegen:
"To resolve this you can also use the powershell to edit the registry like this:
code:
1 2 reg add HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\GameDVR /f /t REG_DWORD /v "AppCaptureEnabled" /d 0 reg add HKEY_CURRENT_USER\System\GameConfigStore /f /t REG_DWORD /v "GameDVR_Enabled" /d 0
This disables the game recorder software which seems to still think that the gaming overlay is still present."
Inderdaad, ik houd ook niet van die opdringerige rommel. Als ik zoiets had willen hebben had ik het zelf wel geinstalleerd.
Anyway's, begin ondertussen aardig de weg te weten in Kuttenberg. Ik heb de main story al een tijdje niet aangeraakt en ben eigenlijk alleen maar een beetje aan het verkennen. Zo val je van het ene in het ander en ben je weer een paar uur verder.
Zit nu op de 65 uur en heb het gevoel dat ik dit nog makkelijk kan verdubbelen of verdrievoudigen. Zo moest ik net een brief gaan schrijven voor een stel miners omdat ze dit zelf niet konden. Een van de twee miners wil dit netjes en wel besproken oplossen, terwijl de ander continu voorstelt om de brief recht voor z'n raap te maken.
Je hebt dus ook de keuze op wat voor manier je de brief wilt schrijven. Had besloten helemaal niks te schrijven en er een tekening van te maken, waarna de ontvanger van de brief mij niet meer serieus nam
:strip_exif()/f/image/s2bTemq3JhfSMrGH4rI0DsgN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OXi0u0bJeulAbwZZdUjpxF1M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z2RRUd4hDa918RXPX9zjTdjN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bqRjHq5Hm3cHM4QKfjQpIhzE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LGvqbMm6THwVk4mHUMnLs3kr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M9NBztCFdbwBFjlryjIvX804.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door bojaaper op 02-03-2025 15:28 ]
Is dit vanilla, of modded? Vraag ik voor een vriend uiteraard.
Vanilla.Aganim schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:09:
[...]
Is dit vanilla, of modded? Vraag ik voor een vriend uiteraard.
Dat is een stuk explicieter dan de baddames die ik tot nu toe ben tegengekomen. Nog ff doorspelen dan maar.
[ Voor 6% gewijzigd door Aganim op 02-03-2025 16:53 ]
De aestetics van de dorpjes blijf ik ook zo tof vinden. Je komt gewoon weinig games tegen die zo'n vibe afgeven. (ik speel ze niet althans)bojaaper schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:14:
[...]
Ah, top! Dit werkt! Bedankt!
Inderdaad, ik houd ook niet van die opdringerige rommel. Als ik zoiets had willen hebben had ik het zelf wel geinstalleerd.
Anyway's, begin ondertussen aardig de weg te weten in Kuttenberg. Ik heb de main story al een tijdje niet aangeraakt en ben eigenlijk alleen maar een beetje aan het verkennen. Zo val je van het ene in het ander en ben je weer een paar uur verder.
Zit nu op de 65 uur en heb het gevoel dat ik dit nog makkelijk kan verdubbelen of verdrievoudigen. Zo moest ik net een brief gaan schrijven voor een stel miners omdat ze dit zelf niet konden. Een van de twee miners wil dit netjes en wel besproken oplossen, terwijl de ander continu voorstelt om de brief recht voor z'n raap te maken.
Je hebt dus ook de keuze op wat voor manier je de brief wilt schrijven. Had besloten helemaal niks te schrijven en er een tekening van te maken, waarna de ontvanger van de brief mij niet meer serieus nam![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb inmiddels al wel een aantal foutjes gemaakt helaas waardoor ik het niet 100% kan halen in 1 playtrough. die kans was al heel aannemelijk dat dat niet gaat lukken
Dat is geen blote borst hoor die je ziet. Er zit gewoon één laag kleding over heen alleen lijkt dat niet zo door de belichting. Beetje wet t-shirt dat wel.Aganim schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:52:
[...]
Dat is een stuk explicieter dan de baddames die ik tot nu toe ben tegengekomen. Nog ff doorspelen dan maar.
[ Voor 5% gewijzigd door RoamingZombie op 02-03-2025 19:28 ]
Ninety percent of everything is crap.
Over borsten gesproken. Ik kwam in Kuttenberg 2 NPC's tegen waarvan de ene dacht de ander te moeten vertellen dat zijn vrouw mooie borsten had. Dat kon ie niet waarderen en ondanks argumenten waarom ze echt hele mooie borsten had liep het toch uit op een gevechtRoamingZombie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:27:
[...]
Dat is geen blote borst hoor die je ziet. Er zit gewoon één laag kleding over heen alleen lijkt dat niet zo door de belichting. Beetje wet t-shirt dat wel.
En de negatieve reply's op de opmerkingen dat je stinkt of vies bent zijn geweldig! Op de vraag van een huisvrouw in het dorp waarom ik zo stonk antwoorde Henry "Omdat ik net onder je dochter vandaan kom."
Het komt niet vaak voor dat ik hardop moet lachen tijdens het spelen van een game
Dit is het enige minpunt op de PS5 (Pro). Ik heb hier nog niets over gelezen, dus daarom deel ik het. Het is echt heel lastig om teksten te lezen, vooral in de interface.
Dit heeft iemand als tip, wat het wat verhelpt:
"If anyone is having this issue on PS5, it's not a complete fix, but you can use the zoom function on PS5 by pressing the PlayStation button and square at the same time to zoom in, it helps a lot and makes reading things a lot more manageable."
Wat een quest haha
Maar zij herkenden mij niet weer en vonden mij op Toth lijken en gingen boos het hiernamaals in. En ik speelde nog wel op eervolle wijze op die 2 beslissingen na. Gelukkig zien we die niet weer terug in deel 3, ondankbare geestjes.
Kom maar op met het volgende deel!
Ook dagen wachten (heb 4 dagen bewust gewacht, + dagen dat ik er al niet was geweest) zorgde er niet voor dat merchants nieuwe Groschen kregen. Wanneer gebeurt dit?
Vervolgens voor het eerst naar Kuttenberg gegaan, om het daar maar te gaan proberen. DAMN! Daar zitten veel merchants. Aantal upgrades kunnen halen die aardig wat geld kostten, dus heb daar veel van mijn gear weer kunnen verkopen (10k uitgeven, 10k verkopen), dus gelukkig is mijn inventory en paard weer zo goed als leeg. Vond het zonde dat ik gear moest laten liggen omdat ik geen ruimte meer had.
Maar vraag mij nu nog steeds af, wanneer refreshen die verkopers, want iedereen in Kuttenberg zit nu ook weer op 0, dus waar ga ik straks mijn nieuw gevonden zooi verkopen?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Tenzij dit geblocked wordt door bepaalde quests oid, werkt dat bij mij iig niet.. Heb in het eerste dorp van de 2e map beide blacksmiths (dorp+kasteel) meerdere keren gechecked en daarbij meerdere nachten geslapen en een aantal keer 24 uur gewacht, maar ze bleven op 0.2 Groschen staanCarthrax schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:31:
Ik dacht dat de vendors weer centen kregen na 2 volledige dagen.

Als je één of 2x een rondje Kuttenberg doet met je loot dan houd het helaas ook wel op, de devs zijn schijnbaar wel op de hoogte van de kapotte economie.Angeloonie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:23:
Ik liep al tijden rond met een vol paard, volle inventory en vendors met 0 Groschen om iets te kopen.
Ook dagen wachten (heb 4 dagen bewust gewacht, + dagen dat ik er al niet was geweest) zorgde er niet voor dat merchants nieuwe Groschen kregen. Wanneer gebeurt dit?
Vervolgens voor het eerst naar Kuttenberg gegaan, om het daar maar te gaan proberen. DAMN! Daar zitten veel merchants. Aantal upgrades kunnen halen die aardig wat geld kostten, dus heb daar veel van mijn gear weer kunnen verkopen (10k uitgeven, 10k verkopen), dus gelukkig is mijn inventory en paard weer zo goed als leeg. Vond het zonde dat ik gear moest laten liggen omdat ik geen ruimte meer had.
Maar vraag mij nu nog steeds af, wanneer refreshen die verkopers, want iedereen in Kuttenberg zit nu ook weer op 0, dus waar ga ik straks mijn nieuw gevonden zooi verkopen?
Ik neem al een hele poos totaal geen loot meer mee omdat je het toch niet kan verkopen maar aan al die Groschen heb je zelf ook niet veel.
Maar dat voelt wel een beetje aan als zonde van al die loot
Het enige wat wel jammer is dat er haast geen kerken open zijn.
Ik had gisteravond ook zo'n 'bug or feature' momentje. Ik zat rond het avondgloren gezellig bij kaarslicht met iemand te dobbelen op het terras. Alles goed en wel totdat de klok 22 uur sloeg, de tijd waarop je geacht wordt om met fakkel over straat te gaan. Komt er op een gegeven moment een wacht het terras opgelopen en begint tegen mij te schreeuwen dat ik niet zonder licht de straat op mag. Rustig aan gast, ik zit aan tafel met kaarslicht erbij, niks aan de hand. Daar dacht de wacht toch echt anders over en hij begint me na een tijdje maar in elkaar te slaan op m'n krukje. Ik kon niks doen, ik zat tenslotte en Henry probeerde met man en macht door te dobbelen terwijl m'n medespeler door een emotionele rollercoaster ging en allerlei opmerkingen maakte over dat ik niet snel genoeg speelde, dat ik moest ophouden met vechten terwijl hij blij was met het spelletje maar ook vreesde voor zijn leven. uiteindelijk letterlijk door de wacht van m'n krukje gemept en de boete maar betaald, maar daarna was iedereen in het dorp boos op mij want ik deed aan opruiing.Aganim schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:34:
Da fuck.. Ik kom twee bandieten tegen in het wild, die met elkaar staan te kleppen. Met eentje kon ik een gesprek aanknopen omdat ie dacht dat ik door iemand gestuurd was. Prima, lekker meelullen, eens kijken waar dit naartoe gaat..
Tijdens de dialoog komt een willekeurige (?) bandiet aanrennen en mept de maat van mijn gesprekspartner op de achtergrond dood. Ik krijg nog net de locatie van hun stash, waarna het gesprek abrupt eindigt en de nieuwkomer op gewelddadige wijze mijn nieuwe vriendschap beeindigt. Om vervolgens rustig weg te lopen, terwijl hij me nog even beleefd groet. Dat roept toch de vraag 'bug or feature' op.

Carthrax schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:31:
Ik dacht dat de vendors weer centen kregen na 2 volledige dagen.
:strip_exif()/f/image/gcVVLjow61h8DpdmexR1FzWn.png?f=user_large)
Lijkt dus specifiek die 2 merchants die ik checkte te zijn

Vanavond maar proberen met andere merchants lol
Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken is het wel anders dan in KCD1. Daar verkocht ik bijna alles aan de miller. Na een paar dagen had hij het dan ook weer doorverkocht en werd ie steeds rijker. Volgens mij had ie aan het eind iets van 60k. In KCD2 lijken de merchants (in Kuttenberg) elke keer te resetten naar rond de 800 Groschen.Angeloonie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:23:
[...]
[Afbeelding]
Lijkt dus specifiek die 2 merchants die ik checkte te zijn
Vanavond maar proberen met andere merchants lol
Het is trouwens zeker in de tweede map erg makkelijk geld te verdienen, bijna te makkelijk. Heb rond de 20k en eigenlijk niet echt veel om het aan uit te geven.
[ Voor 0% gewijzigd door bojaaper op 03-03-2025 19:51 . Reden: Miller had meer geld dan ik dacht ]
Heb KCD1 niet gespeeld maar van wat ik las is daar een echte economy waar NPCs spullen verhandelen. Hier heb je eigenlijk niets behalve dat vendors hun Groschen refreshen. Maar de inventory blijft gelijk.bojaaper schreef op maandag 3 maart 2025 @ 17:02:
[...]
Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken is het wel anders dan in KCD1. Daar verkocht ik bijna alles aan de miller. Na een paar dagen had hij het dan ook weer doorverkocht en werd ie steeds rijker. Volgens mij had ie aan het eind iets van 15k. In KCD2 lijken de merchants (in Kuttenberg) elke keer te resetten naar rond de 800 Groschen.
Je kunt dus effectief telkens maar iets van 500-800 max verkopen en dan wachten en dan weer 500-800 verkopen per vendor.
Tenzij je iets duurs koopt, dan kun je weer 1x veel kwijt.
Als daar een economie achter zat heb ik er weinig van gemerkt, het voelde altijd gewoon als een inventory reset.
Haha, zo heb ik in deel 1 in Rattay ook fiks op mijn falie gehad. Voortaan steek ik een fakkel aan voor ik aan tafel ga. In deel 2 heb ik dat automatisch zien gebeuren, maar kennelijk is dat niet feilloos. Had je wel een torch in de betreffende slot van je outfit?Geleihoofd schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Ik had gisteravond ook zo'n 'bug or feature' momentje. Ik zat rond het avondgloren gezellig bij kaarslicht met iemand te dobbelen op het terras. Alles goed en wel totdat de klok 22 uur sloeg, de tijd waarop je geacht wordt om met fakkel over straat te gaan. Komt er op een gegeven moment een wacht het terras opgelopen en begint tegen mij te schreeuwen dat ik niet zonder licht de straat op mag.
Het is toch wel iets anders dan in deel 2 hoor. Heb deel 1 nog even opgestart om te controleren.Aganim schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:40:
@Angeloonie dat was in deel 1 niet echt anders. Je verkocht je meuk en als je een aantal dagen later terugkwam had de vendor gewoon weer een berg Groschen die ze met alle plezier omruilden voor je berg tweedekansjes.
Als daar een economie achter zat heb ik er weinig van gemerkt, het voelde altijd gewoon als een inventory reset.
/f/image/widRkHbJT1ZAsy8ZN98dWBDb.png?f=fotoalbum_large)
Hoorde al wel NPCs schreeuwen dat er iemand zonder licht rondliep maar ging er eigenlijk vanuit dat ze naar iemand anders riepen, totdat ik een knuppel in m'n nek kreeg.Aganim schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:43:
[...]
Haha, zo heb ik in deel 1 in Rattay ook fiks op mijn falie gehad. Voortaan steek ik een fakkel aan voor ik aan tafel ga. In deel 2 heb ik dat automatisch zien gebeuren, maar kennelijk is dat niet feilloos. Had je wel een torch in de betreffende slot van je outfit?
Maar ja, ik heb een fakkel in alle outfit-slots dus als dat automatisch zou moeten gaan dan ging dat nu niet goed. Wel ging ik zitten toen het nog ruim licht was en niet toen 't al donker werd. Zal eens verder testen hoe of wat dat werkt (of niet). Had het zojuist in ieder geval weer dat ik zat en iedereen begon te roepen, dus maar 't potje afgemaakt en weggegaan.
Hoop wel dat er nog werkende lantaarns worden toegevoegd (zoals de NPCs ook dragen) en die je dan aan je riem en/of paard kan hangen oid.
Het irritante is dat ik nu gear heb met een waarde hoger dan 800 groshen. En ik ben inderdaad niet een merchant in Kuttenberg tegengekomen die dat op zak heeft.Angeloonie schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:33:
[...]
Heb KCD1 niet gespeeld maar van wat ik las is daar een echte economy waar NPCs spullen verhandelen. Hier heb je eigenlijk niets behalve dat vendors hun Groschen refreshen. Maar de inventory blijft gelijk.
Je kunt dus effectief telkens maar iets van 500-800 max verkopen en dan wachten en dan weer 500-800 verkopen per vendor.
Tenzij je iets duurs koopt, dan kun je weer 1x veel kwijt.
Ik kan die gear dus niet kwijt of ik moet het voor veel te weinig weg doen. Best wel een beetje irritant systeem. Je verwacht dat die merchants langzaam steeds rijker worden. Sowieso is het raar dat een merchant met meerdere armour delen van 3k in zijn shop zelf maar 750 groshen op zak heeft.
Hopelijk patchen ze dit nog.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dat doe ik nu ook en dat werkt inderdaad. Tenminste, de fakkel verdwijnt uit m'n hand maar Henry begint spontaan zélf licht te geven. Heb het nog niet automatisch zien gebeuren tot nu toe.Aganim schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:43:
[...]
Voortaan steek ik een fakkel aan voor ik aan tafel ga. In deel 2 heb ik dat automatisch zien gebeuren, maar kennelijk is dat niet feilloos.

Deze mening had ik eerst ook maar ik geniet nu ook wel van het steeds verkopen van 1 stukje aan 1 trader per dag. Het ronddwalen en shoppen in Kuttenberg verveelt mij in ieder geval nooit. Met ik denk 6 armour/blacksmith traders in Kuttenberg verkoop je per rondje 5000 Groschen. Geldzorgen heb je eigenlijk nooit.Chaoss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 00:08:
[...]
Het irritante is dat ik nu gear heb met een waarde hoger dan 800 groshen. En ik ben inderdaad niet een merchant in Kuttenberg tegengekomen die dat op zak heeft.
Ik kan die gear dus niet kwijt of ik moet het voor veel te weinig weg doen. Best wel een beetje irritant systeem. Je verwacht dat die merchants langzaam steeds rijker worden. Sowieso is het raar dat een merchant met meerdere armour delen van 3k in zijn shop zelf maar 750 groshen op zak heeft.
Zou voor mij de lol een beetje weghalen als iedere trader bakken met poen heeft, dan zou je in theorie een aantal bandit camps kunnen looten en dan ben je direct uit je geldzorgen voor de rest van de game.
Natuurlijk had ik ook graag een werkende economie gezien, maar daar gaat veel tijd inzitten als je iets meer had gewild dan dat traders over de tijd steeds rijker worden.
Remote Play/Stream - Controller doesn’t work
Steam Deck Remote Play Controller Issue
Controller not working while connected via Steam Link
Remote Play (PC to PC) Controllers not working
Mijn 'oplossing' is om steeds de 2.4Ghz dongle van mijn controller in de huiskamer te unpluggen. naar boven te lopen en 'm in de game-pc te pluggen. Maar dat is vrij irritant, zeker als ik de dongle vergeet weer naar beneden te brengen en me afvraag waarom mijn controller niks meer doet

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Tip die ik online tegen kwam: koop van die repair kits voor je gear. Dan kun je gratis je gear repareren zeg maar, en heb je dus toch nog iets nuttigs terug voor een 2000 Groschen item. 800 Groschen + 6 repair kits oid.Chaoss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 00:08:
[...]
Het irritante is dat ik nu gear heb met een waarde hoger dan 800 groshen. En ik ben inderdaad niet een merchant in Kuttenberg tegengekomen die dat op zak heeft.
Moet alleen wel je Craftsmanship (geloof ik) hoog genoeg zijn. Want bij mijn betere items geeft ie aan dat ik niet zelf kan repairen door te lage skillAngeloonie schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:55:
[...]
Tip die ik online tegen kwam: koop van die repair kits voor je gear. Dan kun je gratis je gear repareren zeg maar, en heb je dus toch nog iets nuttigs terug voor een 2000 Groschen item. 800 Groschen + 6 repair kits oid.
Ja Groschen die je uitgeeft voor reparaties komen er bij.Shaker74 schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:30:
Ik dacht te zien dat als je spullen verkoopt het bedrag bij de merchant bij op komt. Is dit ook zo bij het repareren? Dan zou je spullen min of meer kunnen ruilen voor reparaties als je skill level niet hoog genoeg is. .
Let wel op dat dit dus reset, zelfde met kopen. M.a.w.: als een trader standaard 800 Groschen heeft, je koopt voor 5000 aan gear, dan heeft de trader 5800 beschikbaar. Maar na 1-2 dagen reset dit weer naar 800.
Traders rennen wel erg vaak naar de bank.. bang om beroofd te worden ofzo?Angeloonie schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:40:
[...]
Ja Groschen die je uitgeeft voor reparaties komen er bij.
Let wel op dat dit dus reset, zelfde met kopen. M.a.w.: als een trader standaard 800 Groschen heeft, je koopt voor 5000 aan gear, dan heeft de trader 5800 beschikbaar. Maar na 1-2 dagen reset dit weer naar 800.

Aha dat dacht ik al. Dus als je veel spul hebt kun je kijken of je kunt "ruilen". Ik kwam nu ook voor het eerst wat duurder gear tegen tijdens een quest. Overigens wel grappig.Angeloonie schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 12:40:
[...]
Ja Groschen die je uitgeeft voor reparaties komen er bij.

Zijn ze voorlopig niet van plan. in een interview hebben ze gezegd dat ze dit moeilijk vinden en iedereen eerst hun eerste run willen laten afmaken zonder grote veranderingen. Mischien gaat de economy op de schop bij de hardcore mode / barber update. maar is nog niet zekerChaoss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 00:08:
[...]
Dit is meer OCD dan gamebreaking
Dacht altijd dat een immersive rpg iets fantasy moest hebbe, maar dat is dus zeker niet.
Wel ontaardt 50% van alle quests in een soort moordpartij. Zo probeerde ik een groep boomhakkers ergens te overtuigen iets te doen, dat lukte niet en ipv nog de keuze te hebben om ze te betalen werd het vechten. Accidental serial killer Henry strikes again…
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Ik zag al wat mensen reageren onder de dev livestream dat ze o.a. meer repeatable contracts willen. Ik denk dat de modders hun voor zullen zijnLuxurydiver schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 08:52:
Ben nu in tweede playthrough flink diep in de sidequests gedoken. De „Sherlock Holmes - Jack the Ripper“ quest in de 2e map is echt super gaaf. Ik zou heel graag meer van dit soort quests willen hebben. Want in de middeleeuwen was het recherche werk wel even andere koek. Hopelijk komt er een Mod met heel veel Detective quests. Ook de „Robin Hood“ quests rondom Kuttenburg vind ik erg leuk.
Ik kan me niet voorstellen hoe het recherche werk eraan toe ging in die tijd. Hoeveel moorden en dergelijke nooit werden opgelost. Er was natuurlijk ook geen korps die op zulke zaken gezet konden worden, denk ik.
Met modding, Barbershop en veel bugfixes.
Bron: https://x.com/KingdomCome...qBW6g9EyGLu4F8u0vCqg&s=19
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Een beetje of topic maar als je van middeleeuwse detectives houd, de film In the Name of the Rose (naar het boek van Umberto Eco) met Sean Connery en Ron Perlman is zeker de moeite waard. Speelt zich af in 1327.Westland1940 schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 14:55:
[...]
Ik zag al wat mensen reageren onder de dev livestream dat ze o.a. meer repeatable contracts willen. Ik denk dat de modders hun voor zullen zijn.
Ik kan me niet voorstellen hoe het recherche werk eraan toe ging in die tijd. Hoeveel moorden en dergelijke nooit werden opgelost. Er was natuurlijk ook geen korps die op zulke zaken gezet konden worden, denk ik.
Ik koop zelden DLC's, maar voor deze ga ik dat zeker doen. KCD1 was ook erg goed (na een jaar aan patches), maar met deel twee is de studio omhoog geknald in mijn toppers lijst.
Dat het zo geweldig eruit ziet en zo goed draait had ik zeker niet verwacht.
Die kun je beiden romancen, de een sluit de ander niet uitnwnc schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:13:
Ik wilde die Rosa romancen maar heb het moeten doen met Katherine
Ik heb geen ervaring met de muis, maar wat mij geholpen heeft met combo's is kijken waar je zwaard eindigt nadat je geslagen hebt.bartus1989 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:00:
Is er iemand die mij in het Nederlands kan uitleggen hoe ik die Horizontal Slice combo uitvoer met de muis? Probeer het nu een uur of 2 maar het lukt niet, ook niet met alle tutorial online.
Als je vanaf rechts slaat, eindig je links. Als je dan weer slaat (muisklik?), sla je automatisch van links naar rechts. Je hoeft in die gevallen dus geen richting te kiezen: de richting van de combo volgt de natuurlijk beweging van het zwaard. Zo legt Tomcat het in mijn herinnering ook uit.
Yes, dat zou moeten werken. Succes!bartus1989 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:15:
Dank voor je reactie! Dus omhoog richten klik, naar recht richten, klik, klik?
/f/image/9huwqBMYmk1wLiUcOqolNoEu.webp?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door easygoingfox op 10-03-2025 08:20 ]
Je wilt meestal alleen dus niet omhoog richten > klik > rechts richten > klik doen want na omhoog aanval eindigt je wapen eigenlijk altijd links en is het dus sneller om vanaf links aan te vallen nadat je omhoog hebt geslagen. maar hoe je het in essentie zegt is hoe je het doet jabartus1989 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:15:
Dank voor je reactie! Dus omhoog richten klik, naar recht richten, klik, klik?
In het begin kan het een beetje tegenstrijdig met de intuitie zijn omdat je de kant op richt waar je vandaan wil slaan en niet waar je naar toe slaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Ricmaniac op 10-03-2025 09:17 ]
Ik zal deze noteren en eens checken! Er mogen sowieso meer medieval films gemaakt worden. Netflix zat er lekker in een paar jaar terug met 'The King' en 'Outlaw King', kort na elkaar. Zulke films helpen mij ook altijd om juist meer zin te hebben in games in dit tijdperk, KCD2 dus.RoamingZombie schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:49:
[...]
Een beetje of topic maar als je van middeleeuwse detectives houd, de film In the Name of the Rose (naar het boek van Umberto Eco) met Sean Connery en Ron Perlman is zeker de moeite waard. Speelt zich af in 1327.
Dus aanval van links raakt tegenstander, aanval van rechts aanklikken enz.
Maar goed, ik ga even de kaft van een boek staan lezen.
:strip_exif()/f/image/zle1LQcuYayzHRs3vgI0Vg9Y.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door bojaaper op 10-03-2025 20:11 ]
Net dus exact hetzelfde meegemaakt. Gelukkig kon ik de save reloaden van 5min ervoor, dus weinig tijd kwijtgeraakt. Echt een achterlijke bug en volgens mij is me dit bij KCD1 ook al overkomen als ik het me niet verkeerd herinner. Je kunt tijdens het spel ook geen fakkel ontsteken dus dan ben je mooi de lul en moet je het spel opgeven en ben je dus je inzet kwijt.Geleihoofd schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:00:
[...]
Ik had gisteravond ook zo'n 'bug or feature' momentje. Ik zat rond het avondgloren gezellig bij kaarslicht met iemand te dobbelen op het terras. Alles goed en wel totdat de klok 22 uur sloeg, de tijd waarop je geacht wordt om met fakkel over straat te gaan. Komt er op een gegeven moment een wacht het terras opgelopen en begint tegen mij te schreeuwen dat ik niet zonder licht de straat op mag. Rustig aan gast, ik zit aan tafel met kaarslicht erbij, niks aan de hand. Daar dacht de wacht toch echt anders over en hij begint me na een tijdje maar in elkaar te slaan op m'n krukje. Ik kon niks doen, ik zat tenslotte en Henry probeerde met man en macht door te dobbelen terwijl m'n medespeler door een emotionele rollercoaster ging en allerlei opmerkingen maakte over dat ik niet snel genoeg speelde, dat ik moest ophouden met vechten terwijl hij blij was met het spelletje maar ook vreesde voor zijn leven. uiteindelijk letterlijk door de wacht van m'n krukje gemept en de boete maar betaald, maar daarna was iedereen in het dorp boos op mij want ik deed aan opruiing.
The Jaunt quest is bij mij ook al lekker vaag gebugged.
Toen straks ook even wat rongereden op zoek naar
Ik had gehoopt dat het wel wat minder buggy zou zijn. Misschien moet ik het spel maar op pauze zetten en wachten tot er flink gepatcht wordt.

PSN: bollsie
Het enige waar ik geen tijd insteek zijn het dobbelen en het smeden... Dat vind ik gewoon niet leuk en te lang duren.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Hangt een beetje af van hoe je speelt toch. Miss ben je een beetje overleveled.Timothy3000 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:43:
De game is fantastisch maar de tweede helft is wel écht te makkelijk. Met name in de main missies. Je ramt door je tegenstanders heen alsof het niks is.
Maar het is geen typical moeilijke game nee.
Game lijkt meer gemaakt om de main quest eerst te doen en daarna de sidequests. Ik sla bij de main overal doorheen en soms bij een sidequest/wandering iets iemand zonder armor die me gelijk dood meptTimothy3000 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:43:
De game is fantastisch maar de tweede helft is wel écht te makkelijk. Met name in de main missies. Je ramt door je tegenstanders heen alsof het niks is.
Ik start hem soms wel eens als ik weinig tijd heb alleen op om een potje te dobbelenJanAd schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:38:
@sjufke Dat is idd vooral oefenen en het wordt snel makkelijker en makkelijker (op XsX hier). Bepaalde perks helpen ook aanzienlijk.
Het enige waar ik geen tijd insteek zijn het dobbelen en het smeden... Dat vind ik gewoon niet leuk en te lang duren.spoiler:Dat ene bepaalde zwaard zit hier nog steeds gebroken in de inventaris, ik ben via de andere quest in The Wedding geraakt en nu zit ik sinds kort in Kuttenberg).[/i]
Zit nu op 90 uur, en nog steeds ontdek ik nieuwe gebieden, dorpjes, en sta ik versteld van hoe mooi het is
:strip_exif()/f/image/bqq1NNcEJLDXY4vUgtNXDaqr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vB3envBHTvcbxNKwMIw6sAax.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hxf7x16opX0o3YXgOuXLkxS1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door bojaaper op 11-03-2025 19:59 ]
En hoe ben je hier onderuit gekomen? .... gezegd tegen de guard dat je een noble bent?bojaaper schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 21:10:
Alhoewel ik het dobbelen aardig onder de knie heb blijf ik zeggen dat verliezen toch wel enigszins een teleurstelling blijft. Tenminste, voor het dorp dan.
[Afbeelding]
Ik ga Donderdag weer verder na de nieuwe patch en 100+U Monster Hunter Wilds. nog even tot begin April Kuttenberg afmaken en de story uitspelen en dan weer op naar de nieuwe MH title update.
Zo cool. ik krijg gewoon geen genoeg van deze game dingen te zien
Dit is denk ik een waardige eerste contender voor een echte "Quadrouple A" Game
Heb geen geld en geen paard en kon niet winnen in een duel met die gast die je de Master Strike leert.
Gisteravond was ook nog eens frustrerend, want ik had een paard gejat en naar de Nomads camp gebracht, maar die kerel wilde m niet omdat het nog te vroeg was. Daarna was ik het paard kwijt en werd ik op de weg terug doodgemaakt door 2 bandits en had ik een klein uur voor nop gespeeld.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Welkom in de KCD2 ervaringOn_E schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 13:45:
Ik vind het vooralsnog wel heel tof, maar na de lange introductie loop ik toch wat verloren rond.
Heb geen geld en geen paard en kon niet winnen in een duel met die gast die je de Master Strike leert.
Gisteravond was ook nog eens frustrerend, want ik had een paard gejat en naar de Nomads camp gebracht, maar die kerel wilde m niet omdat het nog te vroeg was. Daarna was ik het paard kwijt en werd ik op de weg terug doodgemaakt door 2 bandits en had ik een klein uur voor nop gespeeld.
Blijven oefenen met Tomcat helpt wel enorm. Kan ook met een houten zwaard geloof ik, zodat je geen risico loopt om gewond te raken. En verder je vitality levelen zodat je meer stamina hebt en langer kunt vechten. Ik heb de eerste 30 uur alles te voet gedaan, rennen waar het kan: daarmee level je sneller je vitality.
En vooral: heel veel plezier!
Zie alleen dat ie nog niet op GOG te krijgen is...jammer. EPIC of Steam heb ik toch wat minder mee.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Ik had stiekem van te voren een Snapps genomen zodat ik nog terug konPonyPony schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 23:08:
[...]
En hoe ben je hier onderuit gekomen? .... gezegd tegen de guard dat je een noble bent?![]()
Ik ga Donderdag weer verder na de nieuwe patch en 100+U Monster Hunter Wilds. nog even tot begin April Kuttenberg afmaken en de story uitspelen en dan weer op naar de nieuwe MH title update.
Dat houten zwaard is wel een goede tip, ik was nml bijna dood na het duel en wilde in dat kamp gaan slapen om beter te worden, maar kon geen bed vinden die niet al van iemand anders was. Het is wel even wennen dat realisme.easygoingfox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:56:
[...]
Welkom in de KCD2 ervaring
Blijven oefenen met Tomcat helpt wel enorm. Kan ook met een houten zwaard geloof ik, zodat je geen risico loopt om gewond te raken. En verder je vitality levelen zodat je meer stamina hebt en langer kunt vechten. Ik heb de eerste 30 uur alles te voet gedaan, rennen waar het kan: daarmee level je sneller je vitality.
Ik zou als ik jou was eerst Mutt gaan zoeken, wat gear bij elkaar sprokkelen , sidequest doen en dan de quest van de blacksmith doen. eer dat ik bij Tomcat was aangekomen waren zijn lessen gratis. Ik maakte zelf ook de fout de preciese instructies van de bedelaar te volgen maar zo werkt de game nieteasygoingfox schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 15:56:
[...]
Welkom in de KCD2 ervaring
Ik ben zero bugs tegengekomen dat kan ook geluk zijn ( ik doe iedere quest die mogelijk is). Maar je lijkt jammergenoeg wel nogal pech te hebben. Kan me niet voorstellen dat het een Pro vs base ding is. puur ongeluk denk ik zo. Ik heb die pech gehad bij Stalker 2 daarom wil ik die game ook nooit meer aanrakenTimothy3000 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 08:16:
Daar heeft ie imo net wat teveel bugs voor. Toffe game, dat wel.
[ Voor 13% gewijzigd door PonyPony op 12-03-2025 17:57 ]
You cheeky bastardbojaaper schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:53:
[...]
Ik had stiekem van te voren een Snapps genomen zodat ik nog terug kon
Veel karakters die door elkaar lopen, of de hond die door een muur steekt. Soms wat quests die niet helemaal lekker lopen. Heb alsnog veel plezier maar het is wel vaak wat immersion brekend.PonyPony schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:56:
[...]
Ik ben zero bugs tegengekomen dat kan ook geluk zijn ( ik doe iedere quest die mogelijk is). Maar je lijkt jammergenoeg wel nogal pech te hebben. Kan me niet voorstellen dat het een Pro vs base ding is. puur ongeluk denk ik zo. Ik heb die pech gehad bij Stalker 2 daarom wil ik die game ook nooit meer aanraken
Ik heb geen van deze dingen meegemaakt. Op Mutt die soms clipped na, helemaal niks van deze voorbeelden.( 147u in ). Maar zo zag ik ook base berichten over textures die niet laden etc. dus mss is het dan toch Pro Vs Base.Timothy3000 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 22:17:
[...]
Veel karakters die door elkaar lopen, of de hond die door een muur steekt. Soms wat quests die niet helemaal lekker lopen. Heb alsnog veel plezier maar het is wel vaak wat immersion brekend.
[ Voor 11% gewijzigd door PonyPony op 12-03-2025 22:50 ]
Even snel uit m’n hoofd:
- In sommige dialogen knippert het beeld wit/normaal
- In sommige dialogen schijnt de zon door de tanden en ogen van NPC
- Bandit ligt dood op de grond, maar ik blijf nog in combat (die drie gele pijltjes blijven dan locked op de grond)
- NPC’s lopen soms door elkaar heen in dialogen of staan in elkaar
- Bij Capon en die opa is soms het geluid enorm zacht in dialogen
- In een dialoog gehad dat de opties waren verdwenen, zat vast daarin en moest reloaden (helaas een uur terug)
- Serve the cumans quest werkt niet goed
- Er loopt een NPC in het zuiden van Kuttenberg met “new quest” boven zijn hoofd maar deze heeft geen talk optie
- Blacksmithing in noorden Kuttenberg gaat het zwaard continu onder het plateau waarop je slaat dus je ziet het zwaard niet
Ook zijn soms de dialoogopties ietwat vreemd doordat je allerlei quests door elkaar doet. Dat ging voor mij bijvoorbeeld in BG3 (dat noem je er ook eentje) prima, hier toch wat minder. Het is allemaal niet brekend, maar het mist daardoor voor mij net de kers op de taart.
Makje, draai gewoon very hard sloten open met mijn PS5 controllersjufke schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 09:02:
Iemand een idee of ze lockpicking aan gaan pakken in de opkomende patch? Heb gewoon nog geen kist open gekregen. Op de console niet te doen
Zoals alles in deze game door het te doen wordt je beter
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Yes, tegen al deze dingen loop ik ook aan. Niet heel vervelend maar het maakt een negen een acht.Jack_Mojo schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 23:34:
Hier ook genoeg bugs tegengekomen hoor.
Even snel uit m’n hoofd:
- In sommige dialogen knippert het beeld wit/normaal
- In sommige dialogen schijnt de zon door de tanden en ogen van NPC
- Bandit ligt dood op de grond, maar ik blijf nog in combat (die drie gele pijltjes blijven dan locked op de grond)
- NPC’s lopen soms door elkaar heen in dialogen of staan in elkaar
- Bij Capon en die opa is soms het geluid enorm zacht in dialogen
- In een dialoog gehad dat de opties waren verdwenen, zat vast daarin en moest reloaden (helaas een uur terug)
- Serve the cumans quest werkt niet goed
- Er loopt een NPC in het zuiden van Kuttenberg met “new quest” boven zijn hoofd maar deze heeft geen talk optie
- Blacksmithing in noorden Kuttenberg gaat het zwaard continu onder het plateau waarop je slaat dus je ziet het zwaard niet
Ook zijn soms de dialoogopties ietwat vreemd doordat je allerlei quests door elkaar doet. Dat ging voor mij bijvoorbeeld in BG3 (dat noem je er ook eentje) prima, hier toch wat minder. Het is allemaal niet brekend, maar het mist daardoor voor mij net de kers op de taart.
Die NPC in het zuiden kun je wel aanspreken trouwens, maar pas 's avonds als hij in de tavern zit. Als hij aan het werk is niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 13-03-2025 11:42 ]
- Barber!
- Better tutorials
- Skill check difficulty has been tweaked so to get 'Close one' achievement more reliabily.
- Alchemy sees fixes to lighting, textures and animations.
- Animals got better ragdolls and animations as well as fixed spawners.
- Food spoilage rate has been rebalanced
- Armour durability has been rebalanced
- Economy has seen a tweak for prices across the board.
- Item weights have been rebalanced.
- Reading comfort has been rebalanced.
- Trader loot-table has seen tweaking for variety.
- Polearms are stronger
- Many locks have had their difficulty lowered in Trosky Region.
- Blacksmithing recieves general rebalancing and fixes around the minigame.
- Combat sees some difficulty tweaks, but a lot of animation adjustments are added.
- Crime should be more balanced with how NPCs react to crime and look for stolen stuff.
- NPC daily schedule is improved across both maps.
- Farkle sees some dice players have more money to bet with.
- General Environment Art improvements so the game looks nicer.
- Bozhena's Hut recieves a fast travel point.
- Road Magnetism is improved (For Horses when following a road)
- Getting Pebbles in the beginning of the game has been reworked (the transaction sees a rework)
- Huntsmen can repair your bows now.
- More music
- Random events have seen tweaks so there is slightly more variety between them and merchants have more goods!
- Haggling at shops has improved logic.
- XP Rebalancing for all major skills
- New Stealth equipment specifically for Stealth
- NPCs now scream when stealth killed, and improved stealth kill animations. (Screaming is most likely to do with failed Stealth kill Attempts).
- NVidia DLSS 4 Super Resolution added.
- Sprinting while drunk is now possible!
- Nearly all major quests have a plethora of bug fixes.
Ik was al bij Mutt geweest, kreeg een hint waar ie zou zijn en werd op die plek gedood door een stel wilde honden.PonyPony schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:55:
[...]
Ik zou als ik jou was eerst Mutt gaan zoeken, wat gear bij elkaar sprokkelen , sidequest doen en dan de quest van de blacksmith doen. eer dat ik bij Tomcat was aangekomen waren zijn lessen gratis. Ik maakte zelf ook de fout de preciese instructies van de bedelaar te volgen maar zo werkt de game niet![]()
[ Voor 26% gewijzigd door On_E op 13-03-2025 19:38 ]
Haha lekker manJack_Mojo schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:54:
Deze Henry heeft een mullet 😎
Je hoeft dat niet te doen , je kan er met bepaalde dialoog opties iets beters van bakken. give it a tryOn_E schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:34:
[...]
Ik was al bij Mutt geweest, kreeg een hint waar ie zou zijn en werd op die plek gedood door een stel wilde honden.
spoiler:Ik ben op een gegeven moment terug naar die herb lady gegaan om te gaan slapen en ben daarna haar sidequest gaan doen waarin je haar dochter moet zoeken in Troskowitz. Die quest heb ik helemaal doorlopen, tot aan waar je een man moet vermoorden voor haar. Dat heb ik nog maar niet gedaan, aangezien ik dus door vrijwel alles en iedereen wordt afgemaakt in de combat.
Wel echt een top tier studio! heb zelf nergens last van gehad. maar dit is hoe patches horen te zijneasygoingfox schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:00:
En de patch notes voor de liefhebber plus een korte versie die ik van Reddit geplukt heb:
- Barber!
- Better tutorials
- Skill check difficulty has been tweaked so to get 'Close one' achievement more reliabily.
- Alchemy sees fixes to lighting, textures and animations.
- Animals got better ragdolls and animations as well as fixed spawners.
- Food spoilage rate has been rebalanced
- Armour durability has been rebalanced
- Economy has seen a tweak for prices across the board.
- Item weights have been rebalanced.
- Reading comfort has been rebalanced.
- Trader loot-table has seen tweaking for variety.
- Polearms are stronger
- Many locks have had their difficulty lowered in Trosky Region.
- Blacksmithing recieves general rebalancing and fixes around the minigame.
- Combat sees some difficulty tweaks, but a lot of animation adjustments are added.
- Crime should be more balanced with how NPCs react to crime and look for stolen stuff.
- NPC daily schedule is improved across both maps.
- Farkle sees some dice players have more money to bet with.
- General Environment Art improvements so the game looks nicer.
- Bozhena's Hut recieves a fast travel point.
- Road Magnetism is improved (For Horses when following a road)
- Getting Pebbles in the beginning of the game has been reworked (the transaction sees a rework)
- Huntsmen can repair your bows now.
- More music
- Random events have seen tweaks so there is slightly more variety between them and merchants have more goods!
- Haggling at shops has improved logic.
- XP Rebalancing for all major skills
- New Stealth equipment specifically for Stealth
- NPCs now scream when stealth killed, and improved stealth kill animations. (Screaming is most likely to do with failed Stealth kill Attempts).
- NVidia DLSS 4 Super Resolution added.
- Sprinting while drunk is now possible!
- Nearly all major quests have a plethora of bug fixes.
Dan heb je geluk dat je die quest ook kunt afrondenOn_E schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 19:34:
[...]
Ik was al bij Mutt geweest, kreeg een hint waar ie zou zijn en werd op die plek gedood door een stel wilde honden.
spoiler:Ik ben op een gegeven moment terug naar die herb lady gegaan om te gaan slapen en ben daarna haar sidequest gaan doen waarin je haar dochter moet zoeken in Troskowitz. Die quest heb ik helemaal doorlopen, tot aan waar je een man moet vermoorden voor haar. Dat heb ik nog maar niet gedaan, aangezien ik dus door vrijwel alles en iedereen wordt afgemaakt in de combat.