Ik heb de kans nog niet gehad maar ik lees veel dat sinds de update de performance op de pc een stuk slechter is. Van bijvoorbeeld 100 fps naar 50-70. Hebben mensen dat hier ook? Dat zou balen zijn, het spel liep juist perfect.
Hmm het is mij eigenlijk niet opgevallen. Maar let niet zo op FPS wanneer het gewoon vloeiend ze gangetje gaat.Westland1940 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:39:
Ik heb de kans nog niet gehad maar ik lees veel dat sinds de update de performance op de pc een stuk slechter is. Van bijvoorbeeld 100 fps naar 50-70. Hebben mensen dat hier ook? Dat zou balen zijn, het spel liep juist perfect.
Dus bij jou is er geen drop of iets? Ga maar eens kijken op Google, echt veel mensen hebben er last van sinds de update. Zal vanavond kijken of ik het ook heb.Ricmaniac schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:49:
[...]
Hmm het is mij eigenlijk niet opgevallen. Maar let niet zo op FPS wanneer het gewoon vloeiend ze gangetje gaat.
ja misschien is het er wel maar het is me niet opgevallen. ik let nooit zo op FPS alleen als het slecht draait.Westland1940 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:05:
[...]
Dus bij jou is er geen drop of iets? Ga maar eens kijken op Google, echt veel mensen hebben er last van sinds de update. Zal vanavond kijken of ik het ook heb.
Uitgespeeld!
Enorm van genoten. De laatste paar missies
En (end game spoilers!!!!)
Ondanks de bugs her en der toch wel echt een hele dikke negen. Ontzettend indrukwekkend. Kans is klein dat dit niet mijn GOTY gaat worden en kijk nu al uit naar de DLC!
Enorm van genoten. De laatste paar missies
spoiler: title
.tot je met Sam het kamp ingaat in het fort waren wat langdraderig maar alles daarna was weer supervet
En (end game spoilers!!!!)
spoiler: title
Het goede einde! Sam gered (moeilijke missie zeg!), alle allies die konden overleven leven nog en alleen wraak genomen op die dude die het zwaard had gejat. De noble way. En Hans en Rosa romanced, dus topeinde voor Heinrich!
Ondanks de bugs her en der toch wel echt een hele dikke negen. Ontzettend indrukwekkend. Kans is klein dat dit niet mijn GOTY gaat worden en kijk nu al uit naar de DLC!
Hier is performance vrijwel identiek eigenlijk.Westland1940 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:39:
Ik ben iemand die altijd met framerate en frametime (en andere data) overlays speelt, ja zo een nerd ben ik.
Spel draait eigenlijk gewoon als een trein hier, extreem stabiel, geen enkele crash in bijna 70 uur spelen.
Daarbij speel ik op experimental fidelity (wel shadows terug op gewoon ultra, anders zakt je fps als een pudding in elkaar) en gebruik ook de GI mod.
(Steam op arch linux, i7-14700KF, RTX 4080)
Bij mij ook, zie geen verschil in performance. Zag wel dat er gisteren nog een update gedownload werd, wellicht dat die het opgelost heeft.SideShow schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:58:
[...]
Hier is performance vrijwel identiek eigenlijk.
Ik ben iemand die altijd met framerate en frametime (en andere data) overlays speelt, ja zo een nerd ben ik.![]()
Spel draait eigenlijk gewoon als een trein hier, extreem stabiel, geen enkele crash in bijna 70 uur spelen.
Daarbij speel ik op experimental fidelity (wel shadows terug op gewoon ultra, anders zakt je fps als een pudding in elkaar) en gebruik ook de GI mod.
(Steam op arch linux, i7-14700KF, RTX 4080)
Meteen even langs de barber in Zhelejov gereden. Een baard staat Henry goed! Groeien van het haar zoals in RDR2 zou helemaal mooi zijn, maar dit is al een mooie toevoeging.
Inmiddels bijna 60 uur onderweg, alle side quests gedaan en gevoelsmatig komt er nu in Trosky een belangrijke keuze aan:
spoiler:
Von Bergow wel of niet vertellen over de betrokkenheid van Semine.
Is uiteindelijk gelukt inderdaad! Daarna ook een stuk opgeschoten met de quest voor Mutt.easygoingfox schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:09:
[...]
Dan heb je geluk dat je die quest ook kunt afrondenspoiler:zonder die man te doden
spoiler:
En ik maakte zowaar de 5 stropers af die het paard van die dronken huntsman hadden gejat. Ook de wolven waren ineens geen probleem, oefening baart toch kunst. 
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Na Avowed uitgespeeld te hebben mocht ik weer verder met KCD2. Vol goede moed verder met het zoeken van Goatskin. Blijkt de nieuwste patch precies die quest bugged te maken
https://www.reddit.com/r/..._goatskin_not_showing_up/
Zal eens kijken of ik de hardsave kan vinden aan het begin van de missie
Zal eens kijken of ik de hardsave kan vinden aan het begin van de missie
Het is inderdaad opgelost! Warhorse dropte al vrij snel een hotfix voor de performance issueseasygoingfox schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:33:
[...]
Bij mij ook, zie geen verschil in performance. Zag wel dat er gisteren nog een update gedownload werd, wellicht dat die het opgelost heeft.
Meteen even langs de barber in Zhelejov gereden. Een baard staat Henry goed! Groeien van het haar zoals in RDR2 zou helemaal mooi zijn, maar dit is al een mooie toevoeging.
Inmiddels bijna 60 uur onderweg, alle side quests gedaan en gevoelsmatig komt er nu in Trosky een belangrijke keuze aan:spoiler:Von Bergow wel of niet vertellen over de betrokkenheid van Semine.
Man man ik was er eigenlijk een beetje klaar mee, al die side quests zijn leuk maar zijn niet voor niets side quests. Heeft me wel een uurtje of 60 tussen act 1 en 2 vermaakt en was daardoor de main ook wel een beetje kwijtgeraakt. Toen de main weer opgepakt en jeetje, ik word er weer zo ingezogen. Wat een game. Ik vind het heerlijk om in mijn vrije uurtjes te lezen over de middeleeuwen en dan wordt het in je gedachte toch iets mooier dan dat het daadwerkelijk is geweest.

Deze is zo goed. Met opgeheven hoofd weer naar het front, je vrouw thuis hopend dat je er over 24 uur nog bent. Geen playstation in de huiskamer, alleen een paar kaarsen. Wat mogen wij blij zijn dat we in de deze tijd geboren zijn

Deze is zo goed. Met opgeheven hoofd weer naar het front, je vrouw thuis hopend dat je er over 24 uur nog bent. Geen playstation in de huiskamer, alleen een paar kaarsen. Wat mogen wij blij zijn dat we in de deze tijd geboren zijn
Mensen, kan ik die lullaby potion ergens kopen ? (Ben nog niet in Kuttenberg, heb het nodig voor een stier).
Vind dat brouwen maar een gedoetje hoor..
Heb je de apotheker in Troskowitz al geprobeerd? Ik vermoed dat hij het verkoopt. En anders de vrouw van het hoofd van de nomaden.MEN-O schreef op zondag 16 maart 2025 @ 14:37:
Mensen, kan ik die lullaby potion ergens kopen ? (Ben nog niet in Kuttenberg, heb het nodig voor een stier).
Aaaah, fijn. Niks beters dan midden in een veld met je stalen pet op lekker naar het onweer kijken.
:strip_exif()/f/image/KGqbCt99O61orfN3RgE9VLwr.jpg?f=fotoalbum_large)
Een aanrader is trouwens wel (voor degene die wel eens dobbelen) goed te luisteren naar de gesprekken van de andere klanten. Heb al een paar keer hardop moeten lachen
:strip_exif()/f/image/KGqbCt99O61orfN3RgE9VLwr.jpg?f=fotoalbum_large)
Een aanrader is trouwens wel (voor degene die wel eens dobbelen) goed te luisteren naar de gesprekken van de andere klanten. Heb al een paar keer hardop moeten lachen
[ Voor 15% gewijzigd door bojaaper op 16-03-2025 19:34 ]
De patch heeft op de Pro enorm veel pop in veroorzaakt erg jammerWestland1940 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 17:57:
[...]
Het is inderdaad opgelost! Warhorse dropte al vrij snel een hotfix voor de performance issues
Net een paar uurtjes in het spel en ik voel me nog behoorlijk verloren. Maar op een goede manier! Goede eerste indruk
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Haha pro-tip ga in een plas staanbojaaper schreef op zondag 16 maart 2025 @ 17:38:
Aaaah, fijn. Niks beters dan midden in een veld met je stalen pet op lekker naar het onweer kijken.
[Afbeelding]
Jammer! Geen idee hoe het spel loopt op de console. Volgens mij zitten ze er wel kort op bij Warhorse, dus ik verwacht weer binnen de kortste keren een patch hiervoor.PonyPony schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:08:
[...]
De patch heeft op de Pro enorm veel pop in veroorzaakt erg jammer
Mensen zeggen ook dat het misschien niet slim was om in één zo'n gigantische patch eruit te gooien. Er zat zoveel in dat er geheid wat mis kan gaan. Ik heb geluk (pc), het spel loopt prima.
Ik speel op de PRO. Ik had bij de tutorial pop-ins en frame-drops.. Maar met wat tweaken aan de instellingen is dat voor mij opgelost. Was met name in cutscenes op de achtergrond. Na de update zag ik het toevallig nog een keer bij een cutscene. (wat me opviel) Maar was niet hinderlijk. Verder loopt hij heel goed op de PRO. het enige wat me opvalt is dat het save and quit langer duurt vanaf Kuttenberg. Maar dat was voor de update ook al. Soms snel, soms traag inladen. Denk dat het afhankelijk is waar je stond of aan het doen bent?Westland1940 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:06:
[...]
Jammer! Geen idee hoe het spel loopt op de console. Volgens mij zitten ze er wel kort op bij Warhorse, dus ik verwacht weer binnen de kortste keren een patch hiervoor.
Mensen zeggen ook dat het misschien niet slim was om in één zo'n gigantische patch eruit te gooien. Er zat zoveel in dat er geheid wat mis kan gaan. Ik heb geluk (pc), het spel loopt prima.
Ik denk dat gelijk zo een grote patch idd niet echt een slim idee was nee. De game draaide echt prima op de Pro, de enige locatie met texture pop in en soms late rendering van textures was Kuttenberg stad. Nu zie je de bomen en het gras voor je neus groeien onderweg..... hopelijk fixen ze dit snel.Westland1940 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:06:
[...]
Jammer! Geen idee hoe het spel loopt op de console. Volgens mij zitten ze er wel kort op bij Warhorse, dus ik verwacht weer binnen de kortste keren een patch hiervoor.
Na 125 uur zit het erop! Moeizame start maar uiteindelijk erg genoten. Er staan wel nog een aantal side quests open maar die laat ik denk ik schieten.
Het einde vond ik wel mooi, al geloof ik niet dat iedereen het daar mee eens is.
Einde spoiler.
Meteen KCD1 op de kop getikt voor 7 euro, maar dat is wel een beetje gedateerd. Eens kijken of ik daar nog doorheen kom
Het einde vond ik wel mooi, al geloof ik niet dat iedereen het daar mee eens is.
Einde spoiler.
spoiler:
Gaandeweg merkte ik dat ik zelf steeds meer ontspoorde in de zin van mensen martelen, stelen, liegen etc. In het begin was ik de vriendelijkheid zelve. Daarom wel mooi om te zien dat als je met je ouders zit er een realisatiemomentje komt. Ben je uberhaupt wel goed bezig? Ben je niet te ver gegaan? Ben je zelf eigenlijk niet de bad guy? Ga je niet met de verkeerde mensen om? Zijn allemaal dingen waarop je ouders je kunnen wijzen of voor kunnen behoeden, maar dat gaat helaas niet als ze overleden zijn.
Voor mij was het daarom wel treffend.
Meteen KCD1 op de kop getikt voor 7 euro, maar dat is wel een beetje gedateerd. Eens kijken of ik daar nog doorheen kom
Toevallig heb ik vlak voor KCD 2 nog deel 1 gespeeld, maar omdat me dit ook een klein beetje tegenviel qua graphics heb ik een aantal mods van Nexusmods gedownload :Jack_Mojo schreef op maandag 17 maart 2025 @ 18:36:
Na 125 uur zit het erop! Moeizame start maar uiteindelijk erg genoten. Er staan wel nog een aantal side quests open maar die laat ik denk ik schieten.
Einde spoiler.
spoiler:Gaandeweg merkte ik dat ik zelf steeds meer ontspoorde in de zin van mensen martelen, stelen, liegen etc. In het begin was ik de vriendelijkheid zelve. Daarom wel mooi om te zien dat als je met je ouders zit er een realisatiemomentje komt. Ben je uberhaupt wel goed bezig? Ben je niet te ver gegaan? Ben je zelf eigenlijk niet de bad guy? Ga je niet met de verkeerde mensen om? Zijn allemaal dingen waarop je ouders je kunnen wijzen of voor kunnen behoeden, maar dat gaat helaas niet als ze overleden zijn.
/f/image/TqnRUAE3wlHNbAUVlN9zPDiH.png?f=fotoalbum_large)
Daarnaast had ik er nog een Reshade overheen maar weet niet precies meer welke. Maar kan me voorstellen dat wanneer je 2 als eerst hebt gespeeld het een beetje tegen kan vallen. Voor het verhaal en het spel zelf is het zeker aan te raden! Denk dat je ook dingen uit deel 2 beter gaat begrijpen, zelfs naderhand.
Wat een genot om dit eindelijk weer te kunnen spelen, vooral na een ander zeker open wereld spel
Dit is pas een open wereld, dacht nu bij mezelf: ok nu echt even de main missie doen. 3 uur later nog bezig met zijmissies
love it
Gaan quests eigenlijk ook weg als je ze niet op zou pakken in een dorpje en eerst verder gaat met iets anders?
Of zijn het alleen gestarte quests die kunnen falen door te lang te wachten? (buiten de point of no returns main quests natuurlijk)
Of zijn het alleen gestarte quests die kunnen falen door te lang te wachten? (buiten de point of no returns main quests natuurlijk)
Uhm, ben een beetje de draad van het verhaal (de politiek) kwijt eigenlijk op het "einde van map 1". Gaat van her naar der.
Wil niet teveel opzoeken want zal dan zeker spoiled worden.
Iemand die een recap kan geven misschien? Ik heb nochtans het eerste spel gespeeld paar jaar geleden, maar het verhaal gaat wel plots érg snel...
Iemand die een recap kan geven misschien? Ik heb nochtans het eerste spel gespeeld paar jaar geleden, maar het verhaal gaat wel plots érg snel...
spoiler:
Ik ben nu bij father godwin, heb wat lijken begraven en een geweertje gekregen.
Dus die groep die in Nebakov verschanst zat, vecht tegen Otto? Waarom, ze zijn van een volk dat ook tegen Sigismund is, en Otto staat aan de kant van Sigismund? Henry/capon/hanush aan de kant van Wenceslas?
De positie van Istvan toth is me niet helemaal duidelijk.
Waar is de originele inwoner nu gebleven van Nebakov?
Waarom gaan ratzig en hanush naar de grote stad om godwin te vragen lord capon te zoeken? Kunnen ze toch zelf want ze weten toch dat ze capon naar trosky gestuurd hebben?
Dus die groep die in Nebakov verschanst zat, vecht tegen Otto? Waarom, ze zijn van een volk dat ook tegen Sigismund is, en Otto staat aan de kant van Sigismund? Henry/capon/hanush aan de kant van Wenceslas?
Waarom gaan ratzig en hanush naar de grote stad om godwin te vragen lord capon te zoeken? Kunnen ze toch zelf want ze weten toch dat ze capon naar trosky gestuurd hebben?
Oei gisteren kwam ik goed weg. Was met een missie bezig die wat lang duurde. had al een voorgevoel en op tijd snapps gebruikt. Maar liep tegen een blijkbaar bekende bug aan. Ik deed de missie niet helemaal zoals ze hem verwacht hadden en kwam daardoor in een eeuwige combat mode. Ai.
spoiler:
Was bij de missie met de mintmaster. In de mijn moest ik bewijs zien te vinden. Ik had Burash knock out gekregen en 2 guards vermoord. Kon de 3e niet vinden die wel zag tijdens de cutscene. Dus ik deed mijn ding en ik wilde weg lopen kwam ik in combat mode en uit het niets kwam de 3e guard. Maar ondanks dat ik die ook omlegde stopte de combat mode niet meer. Heb vanalles geprobeerd maar kwam er niet meer uit en dan is het onspeelbaar. Uiteindelijk maar het mijn stukje een paar keer opnieuw gedaan tot ik er wel goed doorkwam.
Buiten de point of no returns kan je alles in je eigen tempo afmaken zolang je het niet start. Fast travel is ook een aanrader want daar zitten verstopte quests en encounters in die je anders nooit zal tegenkomen. Eergister een intressante aanvaring gehad met de Bailiff van Von Bergow ergens in de wildernis van Kuttenberg.....de game blijft maar verassen en verbazen chefs kissRicmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:00:
Gaan quests eigenlijk ook weg als je ze niet op zou pakken in een dorpje en eerst verder gaat met iets anders?
[ Voor 18% gewijzigd door PonyPony op 19-03-2025 19:53 ]
Oke thanks. ik heb dat dus ook. ik blijf me verbazen hoe dik deze game is.PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:50:
[...]
Buiten de point of no returns kan je alles in je eigen tempo afmaken zolang je het niet start. Fast travel is ook een aanrader want daar zitten verstopte quests en encounters in die je anders nooit zal tegenkomen. Eergister een intressante aanvaring gehad met de Bailiff van Von Bergow ergens in de wildernis van Kuttenberg.....de game blijft maar verassen en verbazen chefs kiss, Het is ook een aanrader om gewoon alle sidequests te doen ( ook al waren sommige dat hier beu en gingen daarna de main rushen) je mist echt een heleboel als je dat niet doet en ze zitten 1 voor 1 meesterlijk in elkaar. een simpele wtf quest kan dagen later uitlopen op een intressante questline. ben nu 180u in en nog lang niet klaar.
Gewoon de vrijheid is geweldig in combinatie met de mooie graphics.
Ja op jou Pc moet het al helemaaaal fantastisch eruitzienRicmaniac schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:49:
[...]
Oke thanks. ik heb dat dus ook. ik blijf me verbazen hoe dik deze game is.
Gewoon de vrijheid is geweldig in combinatie met de mooie graphics.
Interessante tip van de encounters tijdens fast travel. Ik heb dat tot nu toe zoveel mogelijk vermeden, om de wereld zelf te blijven ervaren. Toch eens wat meer gaan gebruiken dan.PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:50:
[...]
Buiten de point of no returns kan je alles in je eigen tempo afmaken zolang je het niet start. Fast travel is ook een aanrader want daar zitten verstopte quests en encounters in die je anders nooit zal tegenkomen. Eergister een intressante aanvaring gehad met de Bailiff van Von Bergow ergens in de wildernis van Kuttenberg.....de game blijft maar verassen en verbazen chefs kiss, Het is ook een aanrader om gewoon alle sidequests te doen ( ook al waren sommige dat hier beu en gingen daarna de main rushen) je mist echt een heleboel als je dat niet doet en ze zitten 1 voor 1 meesterlijk in elkaar. een simpele wtf quest kan dagen later uitlopen op een intressante questline. ben nu 180u in en nog lang niet klaar.
Ja dat deed ik voorheen ook, kwam het echt per stom toeval tegen omdat ik gewoon een keer geen zin had om voor de zoveelste keer ver te reizen en ben zo heel wat intressante dingen tegengekomen. dus uiteindelijk het toch wel waardeasygoingfox schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:46:
[...]
Interessante tip van de encounters tijdens fast travel. Ik heb dat tot nu toe zoveel mogelijk vermeden, om de wereld zelf te blijven ervaren. Toch eens wat meer gaan gebruiken dan.
Ik heb dit ook hoor. Ik speel dit spel in de late avonduurtjes en ben niet altijd even scherp op het volgen van het verhaal. Rond de Nebakov-quests raakte ik ook de draad kwijt (wie is nu ally met wie). Wat helpt zijn de quest-beschrijvingen teruglezen. Dan gaat het wel.SideShow schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:46:
Uhm, ben een beetje de draad van het verhaal (de politiek) kwijt eigenlijk op het "einde van map 1". Gaat van her naar der.
spoiler:Ik ben nu bij father godwin, heb wat lijken begraven en een geweertje gekregen.
Ik ben zelf net in de regio Kuttenberg aangekomen met ca 60 uur speeltijd. Wat een spel, wat een details, wat een sfeer
Deel 1 mag van mij wel een remake krijgen met alle verbeteringen uit deel 2.
Als ik dit zo lees maak ik me wel zorgen over het verhaal. Net als @Justinn1988 @SideShow let ik vaak niet goed op. Ik verlies ook vaak mijn interesse als het ingewikkeld wordt. Maar we zullen zien.
Gieteren voor het eerst een lastig stukje tegen gekomen, daarvoor had ik het idee dat het allemaal wel meeviel met de moeilijkheid.
Vanavond weer proberen, nu al zin in! Ik denk wat meer focussen op stealth of iets dergelijks en die kater zal ook niet helpen.
Gieteren voor het eerst een lastig stukje tegen gekomen, daarvoor had ik het idee dat het allemaal wel meeviel met de moeilijkheid.
spoiler:
In mijn zoektocht naar Mutt moet ik (met een kater) een kampje boeven (4 pax) uitmoorden om het paard terug te jatten. Ik denk dat ik wel 10 dood ben gegaan, toen maar gaan slapen.
Vanavond weer proberen, nu al zin in! Ik denk wat meer focussen op stealth of iets dergelijks en die kater zal ook niet helpen.
Had dit spel gekocht om te doen voor assassins Creed uitkwam.
Maar ik ben simpelweg nog lang niet klaar, dit spel is toch wel een onverwachts pareltje voor mij
Had dat toen ook met baldurs gate 3, geen verwachtingen of op mijn radar, maar gekocht omdat ik even geen spel had. Maar achteraf top spel en heb met dit precies hetzelfde.
Nu op 115 uur denk bijna alle side quest gedaan die kunnen, nu met name main quest aan het doen en zo nu en dan popt er een side quest op of een icoon om is te bekijken wat voor interessants er is.
Vooraf zat ik vooral met de combat of dat geen struikelblok was, maar alleen eerste 20 a 30 uur lastig. Maar kan nu met gemak 7 man aan vooral vanwege masterstrike en taktisch positie kiezen
Maar ik ben simpelweg nog lang niet klaar, dit spel is toch wel een onverwachts pareltje voor mij
Had dat toen ook met baldurs gate 3, geen verwachtingen of op mijn radar, maar gekocht omdat ik even geen spel had. Maar achteraf top spel en heb met dit precies hetzelfde.
Nu op 115 uur denk bijna alle side quest gedaan die kunnen, nu met name main quest aan het doen en zo nu en dan popt er een side quest op of een icoon om is te bekijken wat voor interessants er is.
Vooraf zat ik vooral met de combat of dat geen struikelblok was, maar alleen eerste 20 a 30 uur lastig. Maar kan nu met gemak 7 man aan vooral vanwege masterstrike en taktisch positie kiezen
Ik ben dus vanuit kingdom come deeltje 1 sinds vorige week overgegaan op deze.
Ik moest vreemd genoeg even wennen aan de graphics. Maar dat zit lekker inmiddels. Wat een geweldige omgevingen. En ik merk dat er gewoon ook veel meer liefde is gegeven aan de dialogen. Meer humor, meer liefde.
Ik ben nog maar net begonnen. Combat lijkt wel makkelijker te zijn. Maar de immersie is er gewoon. Echt een lekker warm dekentje waar je in komt. Meer interactie met NPC's. Toch op dit moment gelukkig niet het gevoel volledig aan het handje genomen te worden. Je begint weer van voor af aan. En dat vind ik geweldig. Bij dit spel weer genieten dat ik niet weet wat er weer gaat gebeuren.
In conversaties denken te weten wat het juiste is, wat dan niet zo is. Geweldig. Vroeger wilde ik alles peefect hebben, maar nu laat ik mij helemaal leiden door het verhaal. Accepteren wat je doet.
Ik zeg wel dat combat makkelijk is, ik dacht ik doe vanaf het begin weer constant de master strikes spammen, maar heb nu door dat de veel betere uitgeruste vijanden je gewoon binnen no time afmaken. Heb er echt zin in om Henry lekker van de grond af op te bouwen. Nu 2 uurtjes. Op naar de 120.
Ik moest vreemd genoeg even wennen aan de graphics. Maar dat zit lekker inmiddels. Wat een geweldige omgevingen. En ik merk dat er gewoon ook veel meer liefde is gegeven aan de dialogen. Meer humor, meer liefde.
Ik ben nog maar net begonnen. Combat lijkt wel makkelijker te zijn. Maar de immersie is er gewoon. Echt een lekker warm dekentje waar je in komt. Meer interactie met NPC's. Toch op dit moment gelukkig niet het gevoel volledig aan het handje genomen te worden. Je begint weer van voor af aan. En dat vind ik geweldig. Bij dit spel weer genieten dat ik niet weet wat er weer gaat gebeuren.
In conversaties denken te weten wat het juiste is, wat dan niet zo is. Geweldig. Vroeger wilde ik alles peefect hebben, maar nu laat ik mij helemaal leiden door het verhaal. Accepteren wat je doet.
Ik zeg wel dat combat makkelijk is, ik dacht ik doe vanaf het begin weer constant de master strikes spammen, maar heb nu door dat de veel betere uitgeruste vijanden je gewoon binnen no time afmaken. Heb er echt zin in om Henry lekker van de grond af op te bouwen. Nu 2 uurtjes. Op naar de 120.
Vandaag aangekomen in de regio van Kuttenberg. 65 uur op de teller en ik heb me nog steeds geen seconde verveeld. Ik probeer niets op te zoeken over de game en er - voor het eerst in lange tijd, zo realiseer ik me - blind in te gaan en de consequenties van keuzes te nemen. Dit maakt het een veel persoonlijker avontuur en brengt me terug naar hoe gamen in mijn jeugd was, zonder internet waar alles op te vinden is. En dat bevalt me wel 
Twee kleine minpunten tot nu toe: in sommige cutscenes draagt Henry andere armor dan ik gekozen heb, dat is jammer voor de immersion. En na alle sidequests te hebben gedaan worden sommige gevechten wel erg gemakkelijk, en daardoor minder episch. Zowel
Twee kleine minpunten tot nu toe: in sommige cutscenes draagt Henry andere armor dan ik gekozen heb, dat is jammer voor de immersion. En na alle sidequests te hebben gedaan worden sommige gevechten wel erg gemakkelijk, en daardoor minder episch. Zowel
spoiler:
Jan Zizka als Istvan Toth gingen met 2 tot 3 klappen neer.
Nice al jullie ervaringen te lezen.
Ik blijf ook genieten. Merk alleen dat ik het moeilijk vind om even kort te spelen
dan start ik liever iets anders op omdat ik zo veel uren weg speel in de game.
Ik had net een quest semi-failed.
Find Pavlena
omdat alsnog gewoon de quest wel klaar was.
Ik blijf ook genieten. Merk alleen dat ik het moeilijk vind om even kort te spelen
Ik had net een quest semi-failed.
Find Pavlena
spoiler:
niet reload maar gewoon doorgespeeld. Hoop niet dat dat later problemen geeft voor 100% achievements nadat k er achter kwam wat er gebeurd was nadat je die farmhand bevecht. liep ik gellijk naar die objective eigenlijk zonder afleiding maar terwijl ik onderweg ben kreeg ik ineens een kruisje en verandere de objective van "safe pavlena" naar "Report back to Bezhan about Pavlena" dus denk dat ze gedood was terwijl ik onderweg was.
Gisteren in map 2 toegekomen, na 80 uur. Beetje daunting eigenlijk dat ik nu nog zoveel moet doen 
Kwa verhaal, het is soms beetje moeilijk te volgen op dit moment, al die nieuwe namen en karakters.
Maar ik denk dat je gewoon moet onthouden dat het uiteindelijk altijd over hetzelfde gaat, namelijk allies vinden die samen met de clique van Henry, het leven van Sigismund en volgers zuur willen maken.
Kwa verhaal, het is soms beetje moeilijk te volgen op dit moment, al die nieuwe namen en karakters.
Maar ik denk dat je gewoon moet onthouden dat het uiteindelijk altijd over hetzelfde gaat, namelijk allies vinden die samen met de clique van Henry, het leven van Sigismund en volgers zuur willen maken.
Nou, zit een beetje vast in een quest. Ben afhankelijk van stealth kills. Maar ik denk dat ik iets fout doe. Iemand een tip? Besluip ze van achteren. Ik hou L2 in, dan gaat hij aan de slag ik denk dat ik dan R2 moet gebruiken om te steken maar dat gaat soms wel maar meestal niet en dan krijg ik die zwaard symbooljes, draait die pipo zich om en ben ik verloren. Dan heb ik het hele kasteel in mijn nek. Zal vast iets fout doen?
Ben zelf ff uit de game maar als ik het goed heb, probeer R2 pas in te drukken zodra je dat zwaard symbool ziet dus niet gelijk na L2.Shaker74 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:06:
Nou, zit een beetje vast in een quest. Ben afhankelijk van stealth kills. Maar ik denk dat ik iets fout doe. Iemand een tip? Besluip ze van achteren. Ik hou L2 in, dan gaat hij aan de slag ik denk dat ik dan R2 moet gebruiken om te steken maar dat gaat soms wel maar meestal niet en dan krijg ik die zwaard symbooljes, draait die pipo zich om en ben ik verloren. Dan heb ik het hele kasteel in mijn nek. Zal vast iets fout doen?
Je kunt dit trouwens goed oefenen in het eerste deel vd map bij één van de miller helpers.
Ow... Dat bedoel ik dus. Dat wist ik niet. Kan verklaren waarom het soms wel en vaak niet lukt. Ik kan even oefenen. Mijn exit save zit vlak voor een stealth kill.Sipio schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:12:
[...]
Ben zelf ff uit de game maar als ik het goed heb, probeer R2 pas in te drukken zodra je dat zwaard symbool ziet dus niet gelijk na L2.
Je kunt dit trouwens goed oefenen in het eerste deel vd map bij één van de miller helpers.
Ik vind het zo ontzettend tof dat die npc's in kingdom come echt een "leven" hebben.
Had een quest location die echt best wel ver was... onderweg kom ik langs die shooting training range dus ik denk oh ja laat ik weer eens zo'n archery competitie doen
dan haalt die trainer andere archers erbij voor de competitie en is 1 van die gasten mijn quest npc
hoef ik niet meer ver te reizen haha
Had een quest location die echt best wel ver was... onderweg kom ik langs die shooting training range dus ik denk oh ja laat ik weer eens zo'n archery competitie doen
Weet je ook de reden waarom hij hier emotioneel werd? Toffe kerel wel, alleen voor mij soms iets te aandacht-geil. Verder zeker niet negatief bedoelt, ik zit meer in team TomJack_Mojo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:43:
Onze echte Lord Capon is zo mooi. Heeft onlangs een 24u stream gehouden waarbij hij het niet droog hield.
spoiler:
Erg leuk dat hij zo meegaat in de community, leuk persoon ook.
Audentes fortuna iuvat!
edit: Al gevonden, mooi stukje vrij op het eind van zijn 24h stream.
[ Voor 5% gewijzigd door Westland1940 op 22-03-2025 09:56 ]
Hij is ook echt geniaal in de DLC The amarous adventures of the bold sir Hans Capon.Jack_Mojo schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:43:
Onze echte Lord Capon is zo mooi. Heeft onlangs een 24u stream gehouden waarbij hij het niet droog hield.
spoiler:
Erg leuk dat hij zo meegaat in de community, leuk persoon ook.
Audentes fortuna iuvat!
Ja was in deel 1 ook al zo. Daar heb je een quest waar je moest bepalen wie welk werk krijgt toebedeeld van de Skalitz vluchtelingen. Naderhand zie je dus iedere dag die mensen dus op en neer lopen met emmers water, tot het avond is en de mensen gaan slapen. Een klein detail maar brengt de wereld zo tot leven.Ricmaniac schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:54:
Ik vind het zo ontzettend tof dat die npc's in kingdom come echt een "leven" hebben.
Had een quest location die echt best wel ver was... onderweg kom ik langs die shooting training range dus ik denk oh ja laat ik weer eens zo'n archery competitie doendan haalt die trainer andere archers erbij voor de competitie en is 1 van die gasten mijn quest npc
hoef ik niet meer ver te reizen haha
Dit dus exact. Het voegt zoveel toe aan het totaal plaatje.cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Een klein detail maar brengt de wereld zo tot leven.
Zo miste ik dus echt het leven in Avowed. alle NPC's waren zo statisch en hadden er in sommige gevallen net zo goed niet kunnen staan.
Ik ga zoo goed op deze game. elke speelsessie die ik doe gewoon
Als je dan een keer een bugje tegen komt (wat mij nog niet gebeurd is gelukkig) dan kijk je daar ook zo doorheen. Voor mij is dit sowieso GOTY tenzij er later dit jaar nog hele zieke games uit gaan komen maar denk dat het heel erg moeilijk te overtreffen is in de zin wat voor indruk het bij mij achterlaat.
Dit spel schiet heel rap mijn top lijst ooit binnen, niet normaal. Gewoon een random quest gedaan tijdens het fast travelen, een kerel met een pijl in zijn hoofd. Leek een hele korte simpele quest, paar uur later kom je maten tegen van hem en gaat de quest vrolijk weer door. Tegelijkertijd kom je weer iemand anders tegen tijdens deze quest en ben je ook nog even botten aan het verzamelen en ordenen op stapels, rest zal ik niet spoilen haha maar hilarisch.
Ruim 60 uur bezig en KCD blijft maar verbazen, ongekend.
Ruim 60 uur bezig en KCD blijft maar verbazen, ongekend.
Ik zit nu op 115 uur, voor mijn gevoel heb ik al 50 uur geen mainquest gedaan.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Een nieuwe Mafia of GTA kan me nog wel boeien, maar verder game ik eigenlijk niet meer. RPG’s heb ik nooit echt gespeeld, maar de reviews, reacties en YouTube-video’s maakten me nieuwsgierig. Inmiddels zit ik op zo’n 50 uur in KCD2 en heb ik nog lang niet alles ontdekt terwijl ik nog niet eens bij de wedding geweest (ik val in herhaling?).
Wat een fantastische ervaring. Ik heb echt weer zin om verder te spelen, te ontdekken en ergens beter in te worden. Iets waar je moeite voor moet doen, eindelijk weer eens. Enige nadeel: veel tijd gaat erin steken maar tot nu toe verdeel ik het (meestal hehe) goed met mijn zakelijk en sociaal leven.
Ik zie positieve reviews over Assassin’s Creed, maar als ik dan gameplay zie, vraag ik me af waarom je dát zou spelen als je ook KCD2 kunt ervaren. Voor mij komt er niets in de buurt qua omvang, graphics, verhaal en hoe vrij je bent in je keuzes.
Twijfel zelfs of ik straks nog wel écht enthousiast word van een nieuwe GTA of Mafia. Zoveel uren plezier voor de prijs van een gemiddeld zzp-uur? Respect voor deze ontwikkelaars!
Wat een fantastische ervaring. Ik heb echt weer zin om verder te spelen, te ontdekken en ergens beter in te worden. Iets waar je moeite voor moet doen, eindelijk weer eens. Enige nadeel: veel tijd gaat erin steken maar tot nu toe verdeel ik het (meestal hehe) goed met mijn zakelijk en sociaal leven.
Ik zie positieve reviews over Assassin’s Creed, maar als ik dan gameplay zie, vraag ik me af waarom je dát zou spelen als je ook KCD2 kunt ervaren. Voor mij komt er niets in de buurt qua omvang, graphics, verhaal en hoe vrij je bent in je keuzes.
Twijfel zelfs of ik straks nog wel écht enthousiast word van een nieuwe GTA of Mafia. Zoveel uren plezier voor de prijs van een gemiddeld zzp-uur? Respect voor deze ontwikkelaars!
Appels met peren....EvertonPride schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:29:
Ik heb KCD2 uitgespeeld en er enorm van genoten en heb nu net zoveel lol met de nieuwe AC. KCD is de betere game van de twee maar lekker stealthy spelen in AC is en blijft ook gewoon erg leuk.
Misschien wel maar ik vind dat hij het goed verwoord:Timothy3000 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 10:17:
[...]
Appels met peren....
Ik heb KCD2 uitgespeeld en er enorm van genoten en heb nu net zoveel lol met de nieuwe AC. KCD is de betere game van de twee maar lekker stealthy spelen in AC is en blijft ook gewoon erg leuk.
YouTube: Assassins Creed Shadows Review - My First Impressions
Maar zo lang jij plezier haalt uit andere spellen zoals deze dan is dat prima hoor. Ik niet meer.
@EvertonPride ff OT en ik kijk soms ook wel eens wat reviews maar die jij poste kan ik ook altijd goed waarderen en in dit geval heb ik me ook weer kapot gelachen.
Hij had ook een mooie over KCD2 waar hij een dice speler beroofd
En ik deel je mening wat AC betreft, paar tientjes game voor mij in ieder geval.
Ik ben zelf ff uit KCD2 op het moment maar ik moet er eigenlijk ook weer ff voor gaan zitten, al wil ik eigenlijk ook wel wachten op alle dlc's.
Dit is voor mij meer een game voor in de vakantie oid zodat ik flink wat uurtjes kan pakken in een kortere tijd.
Hij had ook een mooie over KCD2 waar hij een dice speler beroofd

En ik deel je mening wat AC betreft, paar tientjes game voor mij in ieder geval.
Ik ben zelf ff uit KCD2 op het moment maar ik moet er eigenlijk ook weer ff voor gaan zitten, al wil ik eigenlijk ook wel wachten op alle dlc's.
Dit is voor mij meer een game voor in de vakantie oid zodat ik flink wat uurtjes kan pakken in een kortere tijd.
[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 23-03-2025 11:04 ]
Nog steeds een geweldig spel, ik heb duidelijk nog uren te gaan, maar levelen ging wel erg rap waardoor de tweede zone best makkelijk wordt. Dat vind ik wel jammer.
Ja dat vond ik ook een minpunt. Ze hadden enemies wel wat mogen laten meelevellen. Vanaf het tweede gedeelte is het net of je via cheats supereasymode unlocked. Haalde het realisme ook wat weg.mister_S schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:50:
Nog steeds een geweldig spel, ik heb duidelijk nog uren te gaan, maar levelen ging wel erg rap waardoor de tweede zone best makkelijk wordt. Dat vind ik wel jammer.
Audentes fortuna iuvat!
Na zo'n 85u uitgespeeld. Eerste 3 kwart van het spel een 9.5 wat mij betreft. Laatste kwart heb ik mij zelf moeten aanzetten om er nog wat van te maken, 6.5. Ook alleen nog gericht op de main mission. Ook wat de main quest betreft beetje klaar met de zoveelste talk to X, "fetch this" quest.
Door met iets "lichtere koek", AC Shadows.
Na zo'n 85u uitgespeeld. Eerste 3 kwart van het spel een 9.5 wat mij betreft. Laatste kwart heb ik mij zelf moeten aanzetten om er nog wat van te maken, 6.5. Ook alleen nog gericht op de main mission. Ook wat de main quest betreft beetje klaar met de zoveelste talk to X, "fetch this" quest.
Door met iets "lichtere koek", AC Shadows.
Edit : Foutje
[ Voor 96% gewijzigd door bojaaper op 23-03-2025 21:17 ]
Ja, KCD2!
Gisteren weer een mooie ervaring in Kuttenberg. Ben net in de stad aangekomen en onder de indruk - en overweldigd tegelijkertijd - van de grootte daarvan. Waar te beginnen?
Na zoveel mogelijk loot te hebben verkocht loopt Henry in z'n stadse outfit - met amper armor - op de markt en wordt aangesproken door iemand die de weg vraagt. Hij zoekt een bepaalde herberg om te kunnen eten. Ik ken de stad nog niet zo goed, dus kan hem helaas niet verder helpen.
Dit soort interacties maken nieuwsgierig naar wat de stad nog meer te bieden heeft!
Gisteren weer een mooie ervaring in Kuttenberg. Ben net in de stad aangekomen en onder de indruk - en overweldigd tegelijkertijd - van de grootte daarvan. Waar te beginnen?
Na zoveel mogelijk loot te hebben verkocht loopt Henry in z'n stadse outfit - met amper armor - op de markt en wordt aangesproken door iemand die de weg vraagt. Hij zoekt een bepaalde herberg om te kunnen eten. Ik ken de stad nog niet zo goed, dus kan hem helaas niet verder helpen.
spoiler:
Vervolgens steelt hij 50 groschen en rent weg, dus Henry er achteraan. Ik was nieuwsgierig waar de NPC heen zou gaan en of ik een interactie kon starten. Zover kwam het niet, want plots beginnen er twee guards op me in te slaan. Dacht ik. Blijken het twee bandits te zijn in full plate armor: de dief heeft me bewust in de val gelokt. Gelukkig schiet een guard te hulp en samen maken we het drietal af.
Dit soort interacties maken nieuwsgierig naar wat de stad nog meer te bieden heeft!
-Knip-
Reactie op offtopic reactie
Ik ben zelf ff uit KCD2 2 op het moment, wil hem ergens graag weer oppakken maar zoals ik al eerder zei in dit topic, dit is voor mij echt zo'n game waar ik flink wat uren achter elkaar in wil steken.
In de avond een paar uurtjes blijf ik er niet echt in zeg maar vooral niet omdat ik van die paar uurtjes de helft dice speel
Ben ook erg benieuwd naar de dlcs die nog moeten komen.
Ik ben zelf ff uit KCD2 2 op het moment, wil hem ergens graag weer oppakken maar zoals ik al eerder zei in dit topic, dit is voor mij echt zo'n game waar ik flink wat uren achter elkaar in wil steken.
In de avond een paar uurtjes blijf ik er niet echt in zeg maar vooral niet omdat ik van die paar uurtjes de helft dice speel
Ben ook erg benieuwd naar de dlcs die nog moeten komen.
[ Voor 42% gewijzigd door Mog op 25-03-2025 09:32 ]
Het blijft zo'n heerlijk spel he. ik moet soms wel mijn best doen om niet te denken een save te willen laden om de andere uit komst te zien van dingen
dat doen we soms wel in een andere playtrough maar ik ben wel vaak benieuwd wat voor gevolgen mijn acties soms hebben haha.
Net een paar terug gestolen voor een dronkenlap die ik eerst een heel eind heb gedragen te voet
kwam geen eind aan voor mijn gevoel haha maar mooi stukje sidequest
Net een paar terug gestolen voor een dronkenlap die ik eerst een heel eind heb gedragen te voet
Ik zou het spel ook willen kopen maar ik zit met een mini ITX pc met GPU gtx1080.
Ik vrees dat ik dit niet soepel kan doen draaien ?
-Knip-
Maar Kingdom Come 2, helemaak fantastico. Heb gisteren voor het eerst een kamp met bandieten stuk voor stuk omgelegd nadat ik in het kamp ben gesneaked. Meteen al goede kleding van dat kamp aangedaan.
Merkte al wel dat als ik daar 1 op 1 tegen stond, ik meteen weer de pan in werd gehakt. Merk dat "mijn" Henry nog niet alles kan afweren. En met één combi beuken die knakkers me dan ook meteen neer.
Moet nog steeds de masterstrike leren. Maar daarvoor was ik de vorige keer nog te zwak. Morgen even verder.
Maar Kingdom Come 2, helemaak fantastico. Heb gisteren voor het eerst een kamp met bandieten stuk voor stuk omgelegd nadat ik in het kamp ben gesneaked. Meteen al goede kleding van dat kamp aangedaan.
Merkte al wel dat als ik daar 1 op 1 tegen stond, ik meteen weer de pan in werd gehakt. Merk dat "mijn" Henry nog niet alles kan afweren. En met één combi beuken die knakkers me dan ook meteen neer.
Moet nog steeds de masterstrike leren. Maar daarvoor was ik de vorige keer nog te zwak. Morgen even verder.
[ Voor 43% gewijzigd door Mog op 25-03-2025 09:31 ]
Het draait zelfs op de Steam Deck, dus wellicht het proberen waard? Op YouTube kun je vast wel video's vinden van een vergelijkbaar systeem.Erebus1 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:16:
Ik zou het spel ook willen kopen maar ik zit met een mini ITX pc met GPU gtx1080.
Wat je kan doen is het controleren via Can you run it.Erebus1 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:16:
Is geen 100% accuraat beeld maar wel of je requirements oke zijn om het minimum er uit te halen.
https://www.systemrequire...come-deliverance-ii/25009
En dan de blauwe knop Can you run it klikken
Minimum vereiste zijn 6gb dus volgens mij moet het lukken met een 1080
maar het zal geen hoge kwaliteit zijn. Dan maakt het ook zeker uit denk ik of je op 1080p speelt of 1440
[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 25-03-2025 08:32 ]
Dit is toch niet een heel zwaar spel? Geen RTX en dat soort fratsen.Ik zit rond de 90fps met alle toeters en bellen aan en een hoop grafische (texture) mods.
7800X3D/4080 3440x1440
Beetje rommelen met de instellingen, moet goed komen
7800X3D/4080 3440x1440
[ Voor 13% gewijzigd door westergas op 25-03-2025 08:38 ]
is dit een flex van je hardware?westergas schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:38:
Dit is toch niet een heel zwaar spel? Geen RTX en dat soort fratsen.Ik zit rond de 90fps met alle toeters en bellen aan en een hoop grafische (texture) mods.
7800X3D/4080 3440x1440
Hij heeft een 1080 wat een 8 jaar oude GPU is.
Nuuuj meer een vergelijk. Het ziet er best oké uit maar het is geen Alan Wake 2 of Cyberpunk. Dus als ik 90FPS op Ultra haal kan je op een 1080 makkelijk rond de 60 uitkomen als je een zooi settings omlaag gooit. Zeker op 1080P.Ricmaniac schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:58:
[...]
is dit een flex van je hardware?jij hebt het over een 4080 ..
Hij heeft een 1080 wat een 8 jaar oude GPU is.
Welke grafische mods gebruik je?westergas schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:38:
7800X3D/4080 3440x1440
Verwijderen? Map uit Mods in game dir verwijderen. Of bedoel je downloaden? Nexusmods.comRickokun schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:25:
Waar halen jullie de mods weg?
Ik moest wat duidelijker zijn; waar je ze download. Bedanktnwnc schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:33:
[...]
Verwijderen? Map uit Mods in game dir verwijderen. Of bedoel je downloaden? Nexusmods.com
Na 202 prachtige uren zit het er jammergenoeg op😔. Wat een prachtige game! Van het verhaal, Characters , voice acting tot worldbuilding aan toe een waar meesterwerk. Voor mij de beste game van de afgelopen 10 jaar en daarbij ook de beste Rpg ooit gemaakt tot op heden . Goty is niet genoeg lof voor deze parel.
Ik kan niet wachten op de Dlc's.:strip_exif()/f/image/5naB8uZybe3a3fxuVUXLzMws.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan niet wachten op de Dlc's.
:strip_exif()/f/image/5naB8uZybe3a3fxuVUXLzMws.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9TjrNZYsm3W30vny92wPgPLC.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb nu in de scholar skill tree de explorer perk unlocked! Die geeft je hele map vrij en laat alle PoI's en travels points zien die je nog niet gehad hebt.
Zag dat ik best veel dingen niet gevonden had waar ik zelf al wel in de buurt was geweest enzo
weer veel te exploren!
Ik ben nu de laatste paar sidequests aan het afmaken voordat ik de wedding ga attenden.
Net die sidequest afgemaakt dat je zo'n lute laat maken en aan 2 gasten geeft
Zag dat ik best veel dingen niet gevonden had waar ik zelf al wel in de buurt was geweest enzo
weer veel te exploren!
Ik ben nu de laatste paar sidequests aan het afmaken voordat ik de wedding ga attenden.
spoiler:
zo geniaal gedaan ben heel erg benieuwd wat de uitkomst is als je ze daarna niet met de innkeeper helpt. ik had ze geholpen en hadden ze een heel liedje over mij geschreven. ik ging stuk XD
Geweldig stuk is datRicmaniac schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:37:
spoiler:zo geniaal gedaanben heel erg benieuwd wat de uitkomst is als je ze daarna niet met de innkeeper helpt. ik had ze geholpen en hadden ze een heel liedje over mij geschreven. ik ging stuk XD
Ik begin zelf de interesse wat te verliezen. Ben zo'n 75 uur onderweg en na de overstap van Trosky naar Kuttenberg begint het minder te worden. De compacte en gevarieerde map van Trosky vind ik tot nu toe veel sterker dan Kuttenberg. De stad is mooi gedaan, maar voelt toch ook wat generiek en de quests lijken ook minder interessant. Inmiddels level 20 en in het bezit van prima perks en loot, dat maakt het ook minder interessant om alle hoekjes uit te kammen.
Iemand die dit herkent en een tip heeft om weer enthousiast te worden?
Ik zou meer de main quest volgen en onderweg de quests doen die je gewoon leuk lijken door het verhaaltje. Kan je na het uitspelen van de main nog kijken of je zin hebt in al die kleine dingetjes.
Denk dat het een goeie is dan inderdaad om nu op de main story te focussen. Mogelijk dat dat je weer enthousiaster maakt omdat je dan in het verhaal getrokken word.easygoingfox schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:40:
[...]
Geweldig stuk is datOur Henry!
Ik begin zelf de interesse wat te verliezen. Ben zo'n 75 uur onderweg en na de overstap van Trosky naar Kuttenberg begint het minder te worden. De compacte en gevarieerde map van Trosky vind ik tot nu toe veel sterker dan Kuttenberg. De stad is mooi gedaan, maar voelt toch ook wat generiek en de quests lijken ook minder interessant. Inmiddels level 20 en in het bezit van prima perks en loot, dat maakt het ook minder interessant om alle hoekjes uit te kammen.
En dan kan je altijd daarna besluiten of je nog side dingen gaat doen.
De sidequests voegen wel enorm veel toe aan de main story en zijn vaak erg goed gemaakt. Ook geven ze je verschillende speech voordelen in situaties die ik niet ga spoilen. De mainquest gaat helemaal ape shit in Kuttenberg @easygoingfox je moet er alleen wel wat geduld voor hebbenBeavbusi schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:45:
Ik zou meer de main quest volgen en onderweg de quests doen die je gewoon leuk lijken door het verhaaltje. Kan je na het uitspelen van de main nog kijken of je zin hebt in al die kleine dingetjes.
Ik zit op net dezelfde plek… ongeveer even lang, zelfde niveau, qua armor en kledij zelfs zowat het duurste wat je kan kopen, maar ik geraak na de overgang naar Kuttenberg niet meer op gang in het verhaal.easygoingfox schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:40:
[...]
Geweldig stuk is datOur Henry!

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Iemand een tip?Ik ben bezig met de quest, Lions Den.
spoiler:
Ik ben beland in de hinderlaag om het kanon te jatten. Maar wat me opvalt is dat op het moment dat ik mag meedoen we vrij snel afgeslacht worden. Overtal is overweldigend. Ik ben druk aan het vechten en voor ik het weet is iedereen aan mijn kant plat en staan er 4 a 5 man tegenover me. Ben al een stuk beter geworden maar dat haal ik niet. Ik zie ook alleen dry devil meevechten. Die andere pipo's kan ik zo snel niet vinden. Is het een kwestie van doorzetten of gaat er iets mis? iemand een tip?
Had het zelfde probleem, al vrij snel sta je tegen 6 man ofzo. Je moet even uitzoeken wat het handigste is om te beginnen met vechten. Als je begint staat er links een cart, daarachter staan 2 lui en sowieso 1 met boog, ik begon daar met vechten en toen ging het beter. Daarna kon ik aantal lui van achter neermeppen en had je zelf al snel het overtal.Shaker74 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:22:
spoiler:Ik ben beland in de hinderlaag om het kanon te jatten. Maar wat me opvalt is dat op het moment dat ik mag meedoen we vrij snel afgeslacht worden. Overtal is overweldigend. Ik ben druk aan het vechten en voor ik het weet is iedereen aan mijn kant plat en staan er 4 a 5 man tegenover me. Ben al een stuk beter geworden maar dat haal ik niet. Ik zie ook alleen dry devil meevechten. Die andere pipo's kan ik zo snel niet vinden. Is het een kwestie van doorzetten of gaat er iets mis? iemand een tip?
mm ok. Ja dat klopt. Trail en error dan. Ik probeer ook zo veel mogelijk lui van achteren neer te meppen maar duurt te lang. Dan hebben andere ook hun handen vrij. Zodra ik 1 op 1 of in dit geval 1 op 3 sta wordt het moeilijk en kom ik niet meer weg en kan andere niet helpen die dan snel neergaan. uiteindelijk zal het lukken maar ik begrijp dus dat dit is wat het is. Doorzetten en geluk hebben dus.Tx.Daan0s schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:38:
[...]
Had het zelfde probleem, al vrij snel sta je tegen 6 man ofzo. Je moet even uitzoeken wat het handigste is om te beginnen met vechten. Als je begint staat er links een cart, daarachter staan 2 lui en sowieso 1 met boog, ik begon daar met vechten en toen ging het beter. Daarna kon ik aantal lui van achter neermeppen en had je zelf al snel het overtal.
Wat je kan doen (weet niet of je dit doet) is een bleeding poison flask op je wapen gebruiken.. Als je ze dan allemaal 1 keer steekte bloeden ze dood en ren jij gewoon een beetje rondjes daarShaker74 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:22:
spoiler:Ik ben beland in de hinderlaag om het kanon te jatten. Maar wat me opvalt is dat op het moment dat ik mag meedoen we vrij snel afgeslacht worden. Overtal is overweldigend. Ik ben druk aan het vechten en voor ik het weet is iedereen aan mijn kant plat en staan er 4 a 5 man tegenover me. Ben al een stuk beter geworden maar dat haal ik niet. Ik zie ook alleen dry devil meevechten. Die andere pipo's kan ik zo snel niet vinden. Is het een kwestie van doorzetten of gaat er iets mis? iemand een tip?
Je moet bij sommige wel een paar keer steken en na 45 seconden stopt de bleeding effect ook en moet je ze weer steken.
Lol nee. Ik gebruik geen potions. Weet niet eens of ik die heb. Zal eens checken. Tx.Ricmaniac schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:47:
[...]
Wat je kan doen (weet niet of je dit doet) is een bleeding poison flask op je wapen gebruiken.. Als je ze dan allemaal 1 keer steekte bloeden ze dood en ren jij gewoon een beetje rondjes daar![]()
Je moet bij sommige wel een paar keer steken en na 45 seconden stopt de bleeding effect ook en moet je ze weer steken.
Die quest is bugged. Even opnieuw dat gesprek voor het gevecht aangaan en dan een dialoogoptie zonder skill check kiezen. Dan werkt ie zoals het moet.Shaker74 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:22:
Tx. Hij is gisteren uiteindelijk gelukt. Na diverse pogingen leek het ineens onze kant op te vallen. Toen waren de andere er ook ineens bij. Ziska enz. Wel vreemd maar ik ben blij dat ik verder kan.Timothy3000 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:49:
[...]
Die quest is bugged. Even opnieuw dat gesprek voor het gevecht aangaan en dan een dialoogoptie zonder skill check kiezen. Dan werkt ie zoals het moet.
Is deze mini-DLC de €5 waard?
Gisteren de Master Strike geleerd. Dan ben ik aardig ingewerkt, toch?
Alles betreft KCD2 is het waard
Maar nee, ik vind 5 euro voor een quest met armor setje het niet waard.
Aan de andere kant.. 1 biertje minder volgende zaterdag en je hebt het er al uit
De armor zelf heeft goede stats maar vind ik niet heel mooi. De quest is leuk om te doen, een soort speurtocht. Zeker als je Trosky de map al wat beter kent de moeite waard en een aanrader om er geen guide voor te gebruiken. € 5 zeker waard.
Ik denk afhankelijk waar je bent in het verhaal. Ja hij is leuk om te doen. Maar als het gaat om armor en stats. als je al heel goed armor hebt is het geen plus zeg maar. Ik heb deze inmiddels in zijn geheel vervangen. Maar in het begin is het top armor voor mij geweest. En of het mooi is.. Eye of the beholder he.
Ik zit al in Kuttenberg en ik heb alle duurste dingen die daar te koop zijn aan. Dus qua armor kan ik niet veel meer naar bovenShaker74 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:11:
[...]
Ik denk afhankelijk waar je bent in het verhaal. Ja hij is leuk om te doen. Maar als het gaat om armor en stats. als je al heel goed armor hebt is het geen plus zeg maar. Ik heb deze inmiddels in zijn geheel vervangen. Maar in het begin is het top armor voor mij geweest. En of het mooi is.. Eye of the beholder he.Ik vond het mooi.
Maar mss gewoon om de dev's te steunen.
Hoe kan je trouwens teruggaan naar de Trosky regio (op Xbox). Ik heb precies nog nergens een knop oid gezien.
Ga naar het westen vanaf Suchdol en daar is een man met wie je kunt praten die je terug kan brengen. De plek waar je spawnt in Trosky is waar je naartoe moet gaan als je terug wilt naar Kuttenburg. Het kost 200 om te reizen.JanAd schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:32:
[...]
Hoe kan je trouwens teruggaan naar de Trosky regio (op Xbox). Ik heb precies nog nergens een knop oid gezien.
/f/image/z3YTHqoaXFeFTWjeqCRTS0z6.png?f=fotoalbum_large)
Die kosten zijn elke keer weer btw.
Wat ik wat jammer vind is dat er naast die DLC set niet echt hele mooie matching armor sets zijn (voor zover ik weet). Heb nu qua stats echt prima armor en op zich is het niet lelijk, maar het is wel een beetje bijelkaar geraapt.JanAd schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:32:
[...]
Ik zit al in Kuttenberg en ik heb alle duurste dingen die daar te koop zijn aan. Dus qua armor kan ik niet veel meer naar boven![]()
Maar mss gewoon om de dev's te steunen.
Heb nu ook die perk die alle poi's unlocked op je map ... nu voel ik me verplicht om ze allemaal te gaan bekijken. Dus eerst even terug naar de eerste map om daar paar uur rond te lopen...
1 van de slechtere puntjes van het spel vind ik trouwens dat gezichten/npcs zoveel worden herbruikt... ik stoor me daar aan en het neemt imo weg van de kwaliteit van de game.
1 van de slechtere puntjes van het spel vind ik trouwens dat gezichten/npcs zoveel worden herbruikt... ik stoor me daar aan en het neemt imo weg van de kwaliteit van de game.
Ben met de laatste reeks main quests bezig. Zo'n 90 uur onderweg en wil het wel beetje gaan afronden nu. Heerlijk spel nog steeds maar heb ook nog andere liggen die ik eens wil gaan spelen. Straks met de dlc's kan ik weer door.
spoiler:
De dood van Adder(die Pool) was wel echt prachtig in beeld gebracht zeg, mooi stukje.
Het zou chill zijn als mensen bij de spoiler tag ervoor zetten waar het roughly over gaat of waar in de story bijv zodat iemand een referentie kan maken voordat die besluit er op te klikken
Ik dacht dat de inleiding van "ben met de laatste reeks main quests bezig" een redelijke indicatie gaf
Of gewoon niet klikken op spoilers? Heb niet zon zin om een heel stappenplan te moeten doorlopen voor spoilers.
Of gewoon niet klikken op spoilers? Heb niet zon zin om een heel stappenplan te moeten doorlopen voor spoilers.