Ja, had ik ook. Wie heb je nou wel eerder gezien en wie niet ontgaat mij volledig. Zonde inderdaad.SideShow schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:05:
1 van de slechtere puntjes van het spel vind ik trouwens dat gezichten/npcs zoveel worden herbruikt... ik stoor me daar aan en het neemt imo weg van de kwaliteit van de game.
Yep, soms lijkt het alsof er vijf modellen en stemacteurs zijn in het spel.SideShow schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:05:
1 van de slechtere puntjes van het spel vind ik trouwens dat gezichten/npcs zoveel worden herbruikt... ik stoor me daar aan en het neemt imo weg van de kwaliteit van de game.
Uiteraard vallen de zelfde gezichten en stemmen mij ook op, maar stoor me er gelukkig niet aan. Ik vraag me alleen af, is het echt zoveel werk om meerdere gezichten te ontwerpen?
Ik dacht altijd dat daarvoor tools waren, een soort random generator. Blijkbaar niet?
Het is wel een smetje op deze parel
Het is wel een smetje op deze parel
[ Voor 20% gewijzigd door mister_S op 03-04-2025 18:39 ]
Je zou verwachten dat dat wel meevalt idd. Ik kan meer begrip opbrengen voor hergebruik van stemacteurs.Westland1940 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:55:
Uiteraard vallen de zelfde gezichten en stemmen mij ook op, maar stoor me er gelukkig niet aan. Ik vraag me alleen af, is het echt zoveel werk om meerdere gezichten te ontwerpen?
Na 28 uur bij de bruiloft, de bruiloft gedaan en nu in het stuk erna. In jaren niet zo vermaakt met een game. Dit voelt zoals Skyrim in 2011 voelde!
Na bijna 100 uur is de main quest klaar hier. Nog lang niet alles gedaan natuurlijk maar wacht wel op de dlc om verder te gaan
mijn GOTY in ieder geval, zie hier niet snel iets overheen gaan.
Is er iets bekend over DLC's? Ik heb hem uitgespeeld maar wil eigenlijk verder. Maar om nu helemaal opnieuw te beginnen..
Niks concreets maar in de zomer, herfst en winter zou elke keer 1 DLC uit komen.bojaaper schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:41:
Is er iets bekend over DLC's? Ik heb hem uitgespeeld maar wil eigenlijk verder. Maar om nu helemaal opnieuw te beginnen..
Nu bijna alle side content denk ik gedaan in het eerste gebied.
Althans de sidequests bedoel ik dan.
Heb die explorer perk natuurlijk en zie op de map nog genoeg camps en poi's waar ik niet ben geweest maar zie nog maar 1 PoI quest giver op de map. Dus verwacht dat ik wel een beetje tegen dat einde aan zit.
Inmiddels zit ik met deze save op 40 uur+
Althans de sidequests bedoel ik dan.
Heb die explorer perk natuurlijk en zie op de map nog genoeg camps en poi's waar ik niet ben geweest maar zie nog maar 1 PoI quest giver op de map. Dus verwacht dat ik wel een beetje tegen dat einde aan zit.
Inmiddels zit ik met deze save op 40 uur+
Ik blijf zo invested in deze story. Weet gewoon niet exact wat het is want meestal zijn het dan live service games of MMO's die mij singleplayers wat vaker laat afhaken of iig een break nemen enzo maar dat heb ik nu gewoon totaal niet.
Ook al die sidequests volg ik echt op elke regel tekst. Nu vraag ik me echt af welke goeie story games ik gemist heb de afgelopen 20 jaar haha. De enige "recentere" game waar ik dit ook mee had eigenlijk was Cyberpunk +DLC.
Inmiddels ben ik wel op zo'n punt dat ik me echt heel sterk voel. Heb niet het idee dat ik nog neer kan in gevechten o.i.d.
Vecht met een polearm en longbow.
Ook al die sidequests volg ik echt op elke regel tekst. Nu vraag ik me echt af welke goeie story games ik gemist heb de afgelopen 20 jaar haha. De enige "recentere" game waar ik dit ook mee had eigenlijk was Cyberpunk +DLC.
Inmiddels ben ik wel op zo'n punt dat ik me echt heel sterk voel. Heb niet het idee dat ik nog neer kan in gevechten o.i.d.
RDR2 en BG3 zijn qua story ook goed.Ricmaniac schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:08:
Ik blijf zo invested in deze story. Weet gewoon niet exact wat het is want meestal zijn het dan live service games of MMO's die mij singleplayers wat vaker laat afhaken of iig een break nemen enzo maar dat heb ik nu gewoon totaal niet.
Inmiddels ben ik wel op zo'n punt dat ik me echt heel sterk voel. Heb niet het idee dat ik nog neer kan in gevechten o.i.d.![]()
Was bij mij ook in act 2, zoveel side quests gedaan dat ik eigenlijk in m’n onderbroek moest gaan vechten om het leuk te houden.
Ja denk dat het een heel groot verschil is of je eerst alle side missies etc ook gelijk doet of doorgaat met de MSQ.Jack_Mojo schreef op maandag 7 april 2025 @ 15:13:
[...]
RDR2 en BG3 zijn qua story ook goed.
Was bij mij ook in act 2, zoveel side quests gedaan dat ik eigenlijk in m’n onderbroek moest gaan vechten om het leuk te houden.
ben na zo'n 50 uur maar eens begonnen aan de quest. Net het Nebakov gedeelte afgerond.
Ben ook zo'n speler die de kaart leeg wil hebben voordat ik door ga. Dus alles side questst gaan voor. Dacht dat KCD een moeilijk spel was maar op zich valt het allemaal wel mee als je een beetje doorkrijgt hoe het allemaal werkt.
Als ik het hier zo lees ben ik dus straks ook zwaar OP met deze speelstijl. Dat is met zo veel spellen het geval. Toch gek dat de dev's hier niet eens wat mee doen.
Als ik het hier zo lees ben ik dus straks ook zwaar OP met deze speelstijl. Dat is met zo veel spellen het geval. Toch gek dat de dev's hier niet eens wat mee doen.
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
ja meningen verschillen hierover. Ze zouden het ook ten aller tijde gewoon kunnen scalen zodat het altijd dezelfde soort moeilijkheidsgraad heeft maar dan zijn er weer mensen die juist graag wat willen kunnen overlevelen in power om het iets makkelijker te maken (zo ben ik ook vaak)westergas schreef op woensdag 9 april 2025 @ 10:20:
Ben ook zo'n speler die de kaart leeg wil hebben voordat ik door ga. Dus alles side questst gaan voor. Dacht dat KCD een moeilijk spel was maar op zich valt het allemaal wel mee als je een beetje doorkrijgt hoe het allemaal werkt.
Het is ook alleen maar dat ik weet dat er van die points of no return zijn en sommige quests niet meer beschikbaar zijn als je op bepaalde punten verder gaat dat ik dit wil doen
Wil zo veel mogelijk nu in 1 playtrough afhebben om tijd te besparen als ik nog dingetjes moet doen om 100% te halen.
Je hebt bijv 1 achievement dat je 95% van alle quests,sidequests,tasks moet hebben gedaan. Zal je gebeuren dat je klaar bent met de game en 93% hebt ofzo en een hele playtrough opnieuw zou moeten doen haha..
Gelukkig slaat de game welk bij elke quest automatisch een nieuwe save op.
Mijn eerste echte bug tegengekomen.
Moet in een sidequest in een pit van carcasses springen en dan van de dirt aan de muur proeven.. ik zag de knop F "Taste" staan maar als ik F drukte gebeurde er gewoon maar niks. Zelfde had ik met die prayer shrines maar dacht altijd dat zal wel maar nu kon ik echt met die sidequest hierdoor niet verder.
Las ik online dat veel mensen dit probleem hadden en iemand rade aan om weapons te switchen.
Dus ik stond inmiddels 10 meter van die pit verwijderd en swap weapons in mijn intventory en instant word ik zodra ik uit mijn inventory ging die pit in geteleport en proefde Henry van die grond...
Hele vreemde bug en voor mij persoonlijk de eerste dus die ik tegenkom.
Ben benieuwd of "pray" bij die shrines nu ook weer voor mij werkt dan.
Moet in een sidequest in een pit van carcasses springen en dan van de dirt aan de muur proeven.. ik zag de knop F "Taste" staan maar als ik F drukte gebeurde er gewoon maar niks. Zelfde had ik met die prayer shrines maar dacht altijd dat zal wel maar nu kon ik echt met die sidequest hierdoor niet verder.
Las ik online dat veel mensen dit probleem hadden en iemand rade aan om weapons te switchen.
Dus ik stond inmiddels 10 meter van die pit verwijderd en swap weapons in mijn intventory en instant word ik zodra ik uit mijn inventory ging die pit in geteleport en proefde Henry van die grond...
Hele vreemde bug en voor mij persoonlijk de eerste dus die ik tegenkom.
Ben benieuwd of "pray" bij die shrines nu ook weer voor mij werkt dan.
Ik denk dat enemy scaling niet goed past in KCD. Ja ze doen het tot zekere hoogte door de vijanden steeds meer armor te geven. Maar als het zeg maar 1 op 1 schaalt dan gaat het voor mijn gevoel in tegen core mechanics van de game, je leert een skill (letterlijk) en Henri wordt er niet alleen zelf beter in maar jij als player ook. Dit maakt dat levelen in KCD zo'n voldoening geeft. En ja dat heeft een nadeel dat als je overleveled het te makkelijk wordt. Ze zouden naast armor nog kunnen spelen met de groepsgrootte, maar ook daar zit een limiet aan.Ricmaniac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 21:10:
[...]
ja meningen verschillen hierover. Ze zouden het ook ten aller tijde gewoon kunnen scalen zodat het altijd dezelfde soort moeilijkheidsgraad heeft maar dan zijn er weer mensen die juist graag wat willen kunnen overlevelen in power om het iets makkelijker te maken (zo ben ik ook vaak)
Het is ook alleen maar dat ik weet dat er van die points of no return zijn en sommige quests niet meer beschikbaar zijn als je op bepaalde punten verder gaat dat ik dit wil doen![]()
Wil zo veel mogelijk nu in 1 playtrough afhebben om tijd te besparen als ik nog dingetjes moet doen om 100% te halen.
Je hebt bijv 1 achievement dat je 95% van alle quests,sidequests,tasks moet hebben gedaan. Zal je gebeuren dat je klaar bent met de game en 93% hebt ofzo en een hele playtrough opnieuw zou moeten doen haha..
Gelukkig slaat de game welk bij elke quest automatisch een nieuwe save op.
Ik stoor me vaak aan de enemy scaling in games omdat ik te vaak merk dat het heel slecht geïmplementeerd wordt. Zelf geen ervaring mee maar las reviews van AC shadows waarin iemand aangaf dat hij tegen een vijand meteen one hit gekilled werd omdat die 5 levels hoger was, maar op hetzelfde level was het heel makkelijk maar naarmate hij weer verder levelde het niet makkelijker werd. Dat vind ik zo'n voorbeeld waar het totaal niet klopt (als de review wel klopte
.
Precies en dit is exact wat ik bedoelde hahacold_as_ijs schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:48:
[...]
Ik denk dat enemy scaling niet goed past in KCD. Ja ze doen het tot zekere hoogte door de vijanden steeds meer armor te geven. Maar als het zeg maar 1 op 1 schaalt dan gaat het voor mijn gevoel in tegen core mechanics van de game, je leert een skill (letterlijk) en Henri wordt er niet alleen zelf beter in maar jij als player ook. Dit maakt dat levelen in KCD zo'n voldoening geeft. En ja dat heeft een nadeel dat als je overleveled het te makkelijk wordt. Ze zouden naast armor nog kunnen spelen met de groepsgrootte, maar ook daar zit een limiet aan.
Ik stoor me vaak aan de enemy scaling in games omdat ik te vaak merk dat het heel slecht geïmplementeerd wordt. Zelf geen ervaring mee maar las reviews van AC shadows waarin iemand aangaf dat hij tegen een vijand meteen one hit gekilled werd omdat die 5 levels hoger was, maar op hetzelfde level was het heel makkelijk maar naarmate hij weer verder levelde het niet makkelijker werd. Dat vind ik zo'n voorbeeld waar het totaal niet klopt (als de review wel klopte)
.
Vannacht was het weer een latertje geworden door deze game.. dacht oh nog even die quest, en even die quest. Oh en laat ik dat kampje op de map nog even doen want die heb ik nog niet gehad.
En ineens was het 01:55 toen ik bedacht dat mijn wekker over 5 uur zou gaan
Sinds die explorer perk wil ik echt alles op de map discoveren eigenlijk haha elke puntje van interest.
Maar ben nu bijna helemaal klaar in Trosky region.
Dan ga ik maar eens verder met de main story en op naar kuttenberg
Mijn 100% completionism playtrough gaat iig nog op rolletjes.
nog geen quests gemist of gefaalt en ook nog geen Meat gegeten of Animals gekilled voor de "Lent" achievement.
Had 1 keer dat ik perongeluk dried meat had gegeten wat natuurlijk ook gewoon als meat telt dus toen heb ik een load game gedaan van een kwartier daarvoor. Heel blij dat je in ieder geval die statistieken ingame kan zien om in de gaten te houden of het nog klopt.
Spoiler voor millers questline voor de wedding.
Blijvend genieten
En ineens was het 01:55 toen ik bedacht dat mijn wekker over 5 uur zou gaan
Sinds die explorer perk wil ik echt alles op de map discoveren eigenlijk haha elke puntje van interest.
Maar ben nu bijna helemaal klaar in Trosky region.
Dan ga ik maar eens verder met de main story en op naar kuttenberg
Mijn 100% completionism playtrough gaat iig nog op rolletjes.
nog geen quests gemist of gefaalt en ook nog geen Meat gegeten of Animals gekilled voor de "Lent" achievement.
Had 1 keer dat ik perongeluk dried meat had gegeten wat natuurlijk ook gewoon als meat telt dus toen heb ik een load game gedaan van een kwartier daarvoor. Heel blij dat je in ieder geval die statistieken ingame kan zien om in de gaten te houden of het nog klopt.
Spoiler voor millers questline voor de wedding.
spoiler:
Ik had dus eerst volledig de blacksmith geholpen en al zijn sidequests.
Toen ben ik later de millers quest nog helemaal gaan doen eigenlijk tot het punt ook dat je naar de wedding gaat. Nu heb ik bij de Bailiff die guy Kreylz verraden en al zijn illegale zaken verklikt
Vervolgens wil die bailiff dat ik voor Kreyltz blijf werken als spion en alle informatie door speel.
Ik dat dus gedaan en OMFG vervolgens dat ik gepraat heb met die bailiff worden die Kreylz gewoon opgehangen.
Toen ben ik later de millers quest nog helemaal gaan doen eigenlijk tot het punt ook dat je naar de wedding gaat. Nu heb ik bij de Bailiff die guy Kreylz verraden en al zijn illegale zaken verklikt
Vervolgens wil die bailiff dat ik voor Kreyltz blijf werken als spion en alle informatie door speel.
Ik dat dus gedaan en OMFG vervolgens dat ik gepraat heb met die bailiff worden die Kreylz gewoon opgehangen.
Blijvend genieten
Ik ga nu ook volledig de focus leggen op de MQ. Levellen gaat veel te snel, je bent erg snel te sterk en de side content in het tweede deel is toch wat slechter dan in het begin. Ik vind het wel nog steeds een enorm goed spel, one of a kind die je niet veel ziet, maar het eerste stuk heeft duidelijk meer liefde gekregen.
In vergelijking met KCD1 is deze ook wel makkelijker. Aan de ene kant is het gewoon makkelijker, want Henry is geen boerenpummel meer, aan de andere kant werken de systemen gewoon soepeler.
In vergelijking met KCD1 is deze ook wel makkelijker. Aan de ene kant is het gewoon makkelijker, want Henry is geen boerenpummel meer, aan de andere kant werken de systemen gewoon soepeler.
Ik heb helaas (ook) nog steeds moeite om in het tweede deel te komen. Alles aan Trosky klopte: de struggle, het landschap, de kleinschaligheid. Daardoor voelde het heel divers. De tweede map ]is groot maar ook een stuk saaier. Alles lijkt op elkaar en ik mis het iconische kasteel dat overal te zien was. Dorpjes hebben minder karakter en doordat je goed in de gear en groschen zit is alles uitpluizen ook niet zo boeiend meer.
De quests zijn tot nu toe ook minder interessant. Overal fight clubs... nu ken ik het wel.
Heb ook wat minder tijd gehad de afgelopen weken maar denk dat ik me ook maar ga focussen op de main quest. Het lijkt nu als een nachtkaars uit te gaan en dat is zonde, want het eerste deel was bijna GOAT voor mij.
De quests zijn tot nu toe ook minder interessant. Overal fight clubs... nu ken ik het wel.
spoiler:
De quest Devil's Pack ben ik nog niet gestart maar toch Ik heb botten bij elkaar geveegd voor een overleden monnik: geen beloning. Een schat gezocht op basis van een valse kaart: geen beloning. An sich niet erg als ze verhalend sterk zijn, maar dat viel me ook tegen.
spoiler:
loop ik links en rechts manschappen tegen het lijf - wat logisch is - en dan weet Henry meteen wie ze zijn en verschijnen er overal quest markers m.b.t. deze quest.
Heb ook wat minder tijd gehad de afgelopen weken maar denk dat ik me ook maar ga focussen op de main quest. Het lijkt nu als een nachtkaars uit te gaan en dat is zonde, want het eerste deel was bijna GOAT voor mij.
Ik heb het einde niet gehaald en ik ben overgelopen naar Avowedeasygoingfox schreef op donderdag 10 april 2025 @ 21:15:
Ik heb helaas (ook) nog steeds moeite om in het tweede deel te komen. Alles aan Trosky klopte: de struggle, het landschap, de kleinschaligheid. Daardoor voelde het heel divers. De tweede map ]is groot maar ook een stuk saaier. Alles lijkt op elkaar en ik mis het iconische kasteel dat overal te zien was. Dorpjes hebben minder karakter en doordat je goed in de gear en groschen zit is alles uitpluizen ook niet zo boeiend meer.
De quests zijn tot nu toe ook minder interessant. Overal fight clubs... nu ken ik het wel.spoiler:De quest Devil's Pack ben ik nog niet gestart maar tochIk heb botten bij elkaar geveegd voor een overleden monnik: geen beloning. Een schat gezocht op basis van een valse kaart: geen beloning. An sich niet erg als ze verhalend sterk zijn, maar dat viel me ook tegen.spoiler:loop ik links en rechts manschappen tegen het lijf - wat logisch is - en dan weet Henry meteen wie ze zijn en verschijnen er overal quest markers m.b.t. deze quest.

Ik speel over een paar maanden wel eens wat verder.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Haha ik had het compleet andersomJanAd schreef op donderdag 10 april 2025 @ 22:02:
[...]
Ik heb het einde niet gehaald en ik ben overgelopen naar Avowed![]()
Ik speel over een paar maanden wel eens wat verder.
Nice heb nu ook dat Brunswick armor setje compleet. de laatste 2 waren zelfs zonder op te zoeken
was meer toeval dan wijsheid hoor hahah
Maargoed de warhorse set die je van de pre-order kreeg of twitch drops weet niet meer precies is sterker eigenlijk.
Maargoed de warhorse set die je van de pre-order kreeg of twitch drops weet niet meer precies is sterker eigenlijk.
Ik denk dat ik die Brunswick set bij een volgende playthrough laat liggen. Het haalde voor mij de lol van stukje bij beetje je bepantsering verbeteren er een beetje uit.
Brunswick is pre-order. Daar ben ik zeker van, Warhorse set heb ik namelijk niet aangezien ik een schurfthekel aan Twitchdrops heb.Maargoed de warhorse set die je van de pre-order kreeg of twitch drops weet niet meer precies is sterker eigenlijk.
Warhorse set is later alsnog toegevoegd, net zoals overige Twitch drops meen ik. Ik heb nooit iets met Twitch gedaan maar de sets zaten op een gegeven moment wel in de kist die naast een toegeëigend bed staat.Aganim schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 17:44:
Ik denk dat ik die Brunswick set bij een volgende playthrough laat liggen. Het haalde voor mij de lol van stukje bij beetje je bepantsering verbeteren er een beetje uit.
[...]
Brunswick is pre-order. Daar ben ik zeker van, Warhorse set heb ik namelijk niet aangezien ik een schurfthekel aan Twitchdrops heb.
@easygoingfox , straks eens kijken dan of de goede Sint me vervroegd verrast heeft dan.
Sinds vorige week heb ik dit spel en ben nu beetje aan het verkennen. Net aangekomen in Tachov, waarna ik de sidequest (Mutt) wilde beginnen.
Terwijl ik naar de 'A' liep, kwam ik bandits tegen die een villager aan het killen waren. Snel naar het lichaam gegaan en hun kill geloot (hehe) terwijl de bandits mij aan vielen. Vervolgens ren ik weg, kom ik een dorp tegen (bandits kwamen nog altijd achter mij aan) waardoor de guards van het dorp de bandits gingen aanvallen.
Ineens onstond er een mega fight van allemaal bandits vs. guards, dus ik stond er beetje bij, en viel de bandits ook aan. Resultaat; iedereen dood, dus heb alles kunnen looten/robben. Heb nu hele nieuwe armor outfit, kleding etc ter waarde van 700 Groschen.
Na afloop met een van de paarden weggereden hahahah.
Heb nog geen gevoel bij de waarde van loot, maar neem aan dat dit wel super nice is. Mijn defence stats zijn nu 100+, dus dat zal wel gaan helpen komende periode.
Terwijl ik naar de 'A' liep, kwam ik bandits tegen die een villager aan het killen waren. Snel naar het lichaam gegaan en hun kill geloot (hehe) terwijl de bandits mij aan vielen. Vervolgens ren ik weg, kom ik een dorp tegen (bandits kwamen nog altijd achter mij aan) waardoor de guards van het dorp de bandits gingen aanvallen.
Ineens onstond er een mega fight van allemaal bandits vs. guards, dus ik stond er beetje bij, en viel de bandits ook aan. Resultaat; iedereen dood, dus heb alles kunnen looten/robben. Heb nu hele nieuwe armor outfit, kleding etc ter waarde van 700 Groschen.
Na afloop met een van de paarden weggereden hahahah.
Heb nog geen gevoel bij de waarde van loot, maar neem aan dat dit wel super nice is. Mijn defence stats zijn nu 100+, dus dat zal wel gaan helpen komende periode.
Misschien een leuke challenge voor de mensen die al klaar zijn
:strip_exif()/f/image/iZkkTrwAX3433d6BSPEVT8hZ.png?f=user_large)
Hardcore Mode lands in Kingdom Come: Deliverance II on April 15.
- Geen fast travel
- Geen compass
- Je positie niet meer weergegeven op de kaart.
Je moet navigeren door zicht en local gossip met de Npc's
:strip_exif()/f/image/iZkkTrwAX3433d6BSPEVT8hZ.png?f=user_large)
Hardcore Mode lands in Kingdom Come: Deliverance II on April 15.
- Geen fast travel
- Geen compass
- Je positie niet meer weergegeven op de kaart.
Je moet navigeren door zicht en local gossip met de Npc's
En niet te vergeten je moet 3 negatieve perks uitkiezen, leuk voor de masochisme onder ons 
Gister eindelijk al mijn side quests afgewerkt dus voor het eerst in iets van 40 uur weer een stukje mainquest gedaan
ben nu bij het stuk waar ik lid moet worden van de Praagse garde in het vijandelijke kamp.
Gister eindelijk al mijn side quests afgewerkt dus voor het eerst in iets van 40 uur weer een stukje mainquest gedaan
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nou weet ik dat ik een langzame speler ben maar nu maak ik het volgens mij wel erg bont. Zag gisteren dat ik er al 39 uur op heb zitten en ik ben net halverwege
spoiler:
dat stuk waarbij jij en Hans gevangen zitten
nee hoor als je alle side content doet duurt het zo lang ongwestergas schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:57:
Nou weet ik dat ik een langzame speler ben maar nu maak ik het volgens mij wel erg bont. Zag gisteren dat ik er al 39 uur op heb zitten en ik ben net halverwegespoiler:dat stuk waarbij jij en Hans gevangen zitten
Tenzij @westergas bedoelt dat hij nu pas met Hans op het schavot staat in TroskowitzRicmaniac schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:21:
[...]
nee hoor als je alle side content doet duurt het zo lang ongik zat op 42 uur toen ik die questline wat jij beschrijft helemaal klaar had en naar de volgende area ging.
Haha nee zo erg is het nog net niet. En ik doe idd alle side questst.easygoingfox schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:27:
[...]
Tenzij @westergas bedoelt dat hij nu pas met Hans op het schavot staat in Troskowitz
Same
ik had eerst bedacht gewoon een hele blinde playtrough te doen en de uitkomst te laten voor wat het is. Maar uiteindelijk duurt het toch best wel lang vergeleken met de tijd dat ik voor games heb
dus ik heb wel even gecheckt wat ik specifiek niet moet missen om alle achievements in 1 playtrough the halen.
En doe dus ook echt alles inderdaad voordat ik door ging naar het 2e gebied.
Daar pas net begonnen eigenlijk.
Aan 1 kant heb ik wel een beetje spijt van die explorer perk btw.. Want in die regio aangekomen zie je gelijk alles op de map gewoon. Sidequests zitten nog wel locked achter de story content maar je ziet alle fast travel punten gelijk en kan ze ook gebruiken ondanks dat je er nog niet bent geweest. Ook alle poi enzo dus je hebt een heel stuk minder dat ontdekken eigenlijk.
De story was trouwens wel best intens de laatste 3 main story quests vond ik voordat je naar de kuttenberg regio gaat.
En doe dus ook echt alles inderdaad voordat ik door ging naar het 2e gebied.
Daar pas net begonnen eigenlijk.
Aan 1 kant heb ik wel een beetje spijt van die explorer perk btw.. Want in die regio aangekomen zie je gelijk alles op de map gewoon. Sidequests zitten nog wel locked achter de story content maar je ziet alle fast travel punten gelijk en kan ze ook gebruiken ondanks dat je er nog niet bent geweest. Ook alle poi enzo dus je hebt een heel stuk minder dat ontdekken eigenlijk.
De story was trouwens wel best intens de laatste 3 main story quests vond ik voordat je naar de kuttenberg regio gaat.
Precies om die reden heb ik die perk niet genomen, haalt imho ook veel van het realisme weg. Er is overigens wel een potion waarmee je perks kunt resetten, mocht je er vanaf willenRicmaniac schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:59:
an 1 kant heb ik wel een beetje spijt van die explorer perk btw.. Want in die regio aangekomen zie je gelijk alles op de map gewoon.
Ik zit al op 127 uur, maar ik ben al tijden op de 2'de map. Geen idee hoever ik in de mainquest ben... ik heb net geboinkt met Rosa nadat ik haar terug heb gebracht naar haar huis
. Ik ga ook niet googlen hoever ik dan ben in de mainquest, te spoiler gevoelig.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Pffff gisteren ruim een uur bezig geweest me rondjes lopen in
spoiler:
maar steeds niet gelukt. Even snel opzoeken op internet ligt voor de hand maar ik ga er toch nog een avondje aan besteden. Lang geleden dat ik de moeite neem om het zelf uit te zoeken als het even wat lastiger wordt het kasteel in een poging Hans te redden van de galg
Voor als je uitleg wilt kan je hier op klikken.westergas schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:03:
Pffff gisteren ruim een uur bezig geweest me rondjes lopen inspoiler:maar steeds niet gelukt. Even snel opzoeken op internet ligt voor de hand maar ik ga er toch nog een avondje aan besteden. Lang geleden dat ik de moeite neem om het zelf uit te zoeken als het even wat lastiger wordthet kasteel in een poging Hans te redden van de galg
Zo niet dan maar negeren
spoiler:
Boven in het kasteel ligt captain thomas die kan bevestigen wie jullie zijn etc. maar hij is doodziek.
Je moet op een manier daar boven komen wat op verschillende manieren kan (praat eens met Chaimberlin Ulrich) En ergens bovenin het kasteel is een alchemy kamer waar je een recept kan vinden en kan maken voor ze.
Of volg de guide
Je moet op een manier daar boven komen wat op verschillende manieren kan (praat eens met Chaimberlin Ulrich) En ergens bovenin het kasteel is een alchemy kamer waar je een recept kan vinden en kan maken voor ze.
Of volg de guide
Rosa.. Tsja daar heb ik het bij verpestChaoss schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:09:
Ik zit al op 127 uur, maar ik ben al tijden op de 2'de map. Geen idee hoever ik in de mainquest ben... ik heb net geboinkt met Rosa nadat ik haar terug heb gebracht naar haar huis. Ik ga ook niet googlen hoever ik dan ben in de mainquest, te spoiler gevoelig.
Ik ben deze week gestopt met het spel. Jammer, want ik heb me echt flink vermaakt! Alleen ik werd niet goed van de stealth gameplay wat je de main quests regelmatig moet doen. Het werkt gewoon niet lekker en het is ronduit frustrerend. Ik heb tegenwoordig niet veel tijd om te gamen en dat heeft zeker meegespeeld in de afweging om te stoppen.
Daarnaast vond ik de regio en quests in
spoiler:
Ik ben gestopt op het punt dat je Hans en een andere gozer moet redden uit Maleshov. Het was al een uitdaging om ongemerkt naar de stables te sneaken, en dan moet je er óók nog voor zorgen dat Hans niet wordt opgemerkt door de guards..
Daarnaast vond ik de regio en quests in
spoiler:
veel minder interessant dan in de eerste regio.
Kuttenberg
[ Voor 8% gewijzigd door Sito op 17-04-2025 10:32 ]
Heb je wel donkere kleding aan? En loop je niet in je harnas? Conspicuousness, noise en visibility moeten zo laag mogelijk zijn. De stealth missies zijn ook niet helemaal mijn style of play, maar moeilijk vond ik ze allerminst.Sito schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:31:
Ik ben deze week gestopt met het spel. Jammer, want ik heb me echt flink vermaakt! Alleen ik werd niet goed van de stealth gameplay wat je de main quests regelmatig moet doen. Het werkt gewoon niet lekker en het is ronduit frustrerend. Ik heb tegenwoordig niet veel tijd om te gamen en dat heeft zeker meegespeeld in de afweging om te stoppen.
spoiler:Ik ben gestopt op het punt dat je Hans en een andere gozer moet redden uit Maleshov. Het was al een uitdaging om ongemerkt naar de stables te sneaken, en dan moet je er óók nog voor zorgen dat Hans niet wordt opgemerkt door de guards..
Daarnaast vond ik de regio en quests inspoiler:veel minder interessant dan in de eerste regio.Kuttenberg
gewoon lekker in je onderbroek rondlopen was meestal garantie voor succes in deel 1Jack_Mojo schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:44:
[...]
Heb je wel donkere kleding aan? En loop je niet in je harnas? Conspicuousness, noise en visibility moeten zo laag mogelijk zijn. De stealth missies zijn ook niet helemaal mijn style of play, maar moeilijk vond ik ze allerminst.
Zeker, dus dat is het probleem niet. Ik weet ook niet zo goed wat ik fout doe of wat het probleem is. Ik vind het gewoon te frustrerend en dat gecombineerd met dat het spel, in mijn ogen, flink afzwakt na de eerste regio, heeft me doen stoppen.Jack_Mojo schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:44:
[...]
Heb je wel donkere kleding aan? En loop je niet in je harnas? Conspicuousness, noise en visibility moeten zo laag mogelijk zijn. De stealth missies zijn ook niet helemaal mijn style of play, maar moeilijk vond ik ze allerminst.
No hard feelings natuurlijk, want ik heb me écht vermaakt. Maar ik ga niks spelen als ik er geen plezier meer mee heb.
Hahah en dat heb ik meestal dus welSito schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:30:
[...]
No hard feelings natuurlijk, want ik heb me écht vermaakt. Maar ik ga niks spelen als ik er geen plezier meer mee heb.
Jou mindset is wat mij betreft echt helemaal de juiste haha maar ik kan dat niet

Er is maar 1 plaats voor jou!!!!Sito schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:30:
[...]
Zeker, dus dat is het probleem niet. Ik weet ook niet zo goed wat ik fout doe of wat het probleem is. Ik vind het gewoon te frustrerend en dat gecombineerd met dat het spel, in mijn ogen, flink afzwakt na de eerste regio, heeft me doen stoppen.
:strip_exif()/f/image/NmlcPrRok24667zi98CgFem5.jpg?f=fotoalbum_large)

Gisteren op eigen kracht gehaaldRicmaniac schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:24:
[...]
Voor als je uitleg wilt kan je hier op klikken.
Zo niet dan maar negeren![]()
spoiler:Boven in het kasteel ligt captain thomas die kan bevestigen wie jullie zijn etc. maar hij is doodziek.
Of volg de guide
Jouw tips (net gelezen) had ik wel al door alleen lukte het de eerste keer niet op alle touwtjes aan elkaar vast te knopen. In het begin is oriënteren ook niet heel eenvoudig. Geniale scene in ieder geval!!
Nog lekker bezig met sidequests in de Kuttenberg Region.
Online zag ik veel comments dat mensen vrij negatief zijn over die region in vergelijking met de eerste regio.
Ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk helemaal niet heb. Dat heuvelachtige vond ik wel mooier van het eerste gebied maar ik kan nou niet echt zeggen dat het een heel stuk slechter is.
Maak echt zulke mooie dingen mee met die sidequests haha ik geniet er nog steeds van. Dat is echt zo veel meer dan ik had verwacht van te voren.
Online zag ik veel comments dat mensen vrij negatief zijn over die region in vergelijking met de eerste regio.
Ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk helemaal niet heb. Dat heuvelachtige vond ik wel mooier van het eerste gebied maar ik kan nou niet echt zeggen dat het een heel stuk slechter is.
Maak echt zulke mooie dingen mee met die sidequests haha ik geniet er nog steeds van. Dat is echt zo veel meer dan ik had verwacht van te voren.
In het tweede gebied stoor ik me echt enorm aan het feit dat alle npcs hetzelfde gezicht hebben zo lijkt het wel. Echt immersion breaking.
hmm ik heb daar totaal geen last van gehad dat het de immersie breekt. denk dat clothing en facial hair voor mij best veel doet dan ofzo.SideShow schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:40:
In het tweede gebied stoor ik me echt enorm aan het feit dat alle npcs hetzelfde gezicht hebben zo lijkt het wel. Echt immersion breaking.
Edit: inmiddels dus weer een paar uur verder met sidequests en alles in kuttenberg. Ik zit er nu bewust op te letten van die gezichten maar ik denk dat het of gepatched is of ik heb er gewoon geen last van
[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 23-04-2025 14:23 ]
Het valt mij ook wel op eerlijk gezegd, heb al wel een paar bekende koppies gezien.
Net mijn 2e echte bug encountered.
Je hebt in kuttenberg die quest dat je mee doet met de shooting competition voor die miners.
het moment dat die klaar was crashde mijn game. gelukkig net ervoor gesaved dus die safegame geladen en weer mee gedaan en hup weer crashde het..
Vond op reddit een post die zei dat het waarschijnlijk kwam als je gecrouched bent op het moment dat de cutscene triggered. Dus voor een 3e keer gedaan en ja hoor was inderdaad het geval. Bizarre bug die blijkbaar al een maand ofzo in de game zit.
Je hebt in kuttenberg die quest dat je mee doet met de shooting competition voor die miners.
het moment dat die klaar was crashde mijn game. gelukkig net ervoor gesaved dus die safegame geladen en weer mee gedaan en hup weer crashde het..
Vond op reddit een post die zei dat het waarschijnlijk kwam als je gecrouched bent op het moment dat de cutscene triggered. Dus voor een 3e keer gedaan en ja hoor was inderdaad het geval. Bizarre bug die blijkbaar al een maand ofzo in de game zit.
Ondertussen 135 uur gespeeld, ben het een beetje beu als koude pap om eerlijk te zijn.
Die eerste map helemaal uitgekamd; had ik in feite beter niet gedaan, want de 2de map is 3 keer zo groot + Kuttenberg is eigenlijk nog eens een map op zich. Net even de main quest lijst bekeken online en blijkt dat ik aan main quest 16 van de 32 zit.
Telkens als ik een side quest doe, krijg ik 2 nieuwe.
Luxeprobleem waarschijnlijk, maar een game kan wel degelijk te lang zijn.
Mooie game, maar I wish dat iemand me gezegd had van echt op de main quest te focussen
Die eerste map helemaal uitgekamd; had ik in feite beter niet gedaan, want de 2de map is 3 keer zo groot + Kuttenberg is eigenlijk nog eens een map op zich. Net even de main quest lijst bekeken online en blijkt dat ik aan main quest 16 van de 32 zit.
Telkens als ik een side quest doe, krijg ik 2 nieuwe.
Mooie game, maar I wish dat iemand me gezegd had van echt op de main quest te focussen

Oh ik heb dat totaal niet. Volgens steam nu 99 uur en daar is wel een paar uur AFK van ofzo natuurlijk maar ik geniet nog met volle teugen. Het blijft mooi, de quests blijven me interesseren en het gevoel van dat mijn keuzes impact hebben vind ik ook tof (denk aan de keuze iemand te killen of niet en hem later weer tegen te komen voor wat dialogue ofzo)
Ben benieuwd of ik er ook zo over denk met 130 uur.
Ligt er ook een beetje aan denk ik of je iets anders te doen hebt of wilt doen.. Als je niks anders wilt spelen dan is het imo toch mooi dat je gewoon lekker door kan gaan met zo'n toffe game.
Bij cyberpunk had ik ook 150 uur en was "sad" dat ik het uitgespeeld had.
Ben benieuwd of ik er ook zo over denk met 130 uur.
Ligt er ook een beetje aan denk ik of je iets anders te doen hebt of wilt doen.. Als je niks anders wilt spelen dan is het imo toch mooi dat je gewoon lekker door kan gaan met zo'n toffe game.
Bij cyberpunk had ik ook 150 uur en was "sad" dat ik het uitgespeeld had.
Ik wilde hem ook aanschaffen. Maar zag vorige weekndat deel 1 in de aanbieding was in de playstation store.
Ben afgelopen weekend dus bezig geweest met deel 1 en moet zeggen ik ben blij verrast hoe leuk dit spel is. En heb geen spijt om eerst deel 1 te gaan doen omdat ik dan straks het verhaal van Henry al beter ken. Wat ik bijvoorbeeld aan deel 1 wel heel gaaf vind is dat bijna alle NPCs een routime hebben en dat je zelfs in hun huis kan om de boel leeg te halen. En zo zijn er veel dingen doe het spel echt leuk maken.
Ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd wat de ervaringen zijn met deel 2 van degene die eerder deel 1 hebben gespeeld. Is het een verbetering of zijn er ook punten die verslechterd zijn?
Ben afgelopen weekend dus bezig geweest met deel 1 en moet zeggen ik ben blij verrast hoe leuk dit spel is. En heb geen spijt om eerst deel 1 te gaan doen omdat ik dan straks het verhaal van Henry al beter ken. Wat ik bijvoorbeeld aan deel 1 wel heel gaaf vind is dat bijna alle NPCs een routime hebben en dat je zelfs in hun huis kan om de boel leeg te halen. En zo zijn er veel dingen doe het spel echt leuk maken.
Ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd wat de ervaringen zijn met deel 2 van degene die eerder deel 1 hebben gespeeld. Is het een verbetering of zijn er ook punten die verslechterd zijn?
Ben denkik nog net niet zo lang bezig als jij, maar snap wel wat je bedoelt. Na de eerste regio helemaal uitgespeeld te hebben lukt het me niet meer om die focus terug te krijgen in het tweede gedeelte, en wmb mag het spel zo langzaamaan wel klaar zijn. Sommige sidequests vind ik echter erg goed, en wil ik niet missen. Is er ergens een lijst te vinden met must-do-sidequests?SideShow schreef op zondag 27 april 2025 @ 18:22:
Ondertussen 135 uur gespeeld, ben het een beetje beu als koude pap om eerlijk te zijn.
Telkens als ik een side quest doe, krijg ik 2 nieuwe.![]()