Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:38
Frez schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:53:
Game net opnieuw gekocht op de PC met 3080. Had hem op de PS5 Pro, vond de user interface en controls toch wel tegenvallen. Denk dat ik meer ga genieten van deze game in pc setup.
Ik was gelukkig pas net uit de intro op ps5 dus hoef niet veel overnieuw te doen.

Deze developers gun ik de aankoop toch wel :)
Groot voordeel van de PC vind ik bovendien de mods die je kunt installeren. Zo heb ik de 'first person herb picking' mod geïnstalleerd voor de immersion en een mod waarmee je player icon op de map kleiner wordt. Daarnaast een user config gemaakt waardoor ik nu met F2 het kompas en de health bar kan laten verdwijnen, met F3 de health bar weer terug kan halen (voor in combat) of met F4 juist het kompas voor tijdens het rondlopen.

Thumbs up voor de developer dat ze dit zo eenvoudig hebben gemaakt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:16
Kun je bij Tomcat dingen zoals de master strike nog een keer herhalen? Je kunt wel dingen oefenen maar voor zover ik het kon vinden kun je alleen de eerste 2 combo's herhalen (Natural Combo en Horizontal Slice uit m'n hoofd).

En weet iemand of er in het menu nog ergens de tijd te zien is? Bij deel 1 was dit wel altijd zo. Nu druk ik op "T" om de tijd te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Sipio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Idd, dan naar je boeken en kiezen voor de study optie, wordt zelfs aangegeven hoe lang je moet lezen om het boek uit te krijgen.
Waar koop ik boeken? Wat ik heb kan ik alleen de prompt read mee gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3G8ZENJ_bKNebV0j6g0ZdyLS3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uJtjZXeS6TueOLPytYdaq1Pd.png?f=fotoalbum_large

Grafisch is dit spel wel echt heel mooi, moet nog wel heel erg wennen aan de gameplay / controls. Maar dat komt wel goed, een beetje uitdaging is nooit verkeerd.

Merkte wel tijdens cutscenes dat ik op de achtergrond last had van texture pop-in, je zag opeens bomen of andere planten ingeladen worden :p. Gelukkig is dit vaak doormiddel van een update wel op te lossen, dus geen grote ramp! :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
PonyPony schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:22:
[...]

Waar koop ik boeken? Wat ik heb kan ik alleen de prompt read mee gebruiken.
spoiler: over boeken
Scribes. Op de map weergegeven met een icoontje van een inktpot en een veer. Boeken kun je ook veel vinden in de wereld, vaak binnenlocaties maar ook bijv. in outhouses :P

Je hebt lore books en skill books. Voor lore books is de prompt read genoeg, je hoeft ook niet door te bladeren naar de laatste pagina. Je krijgt bij lore books XP in speech/scholarship zodra je het boek openslaat. Skill books leren primair de skill waar het boek over gaat, maar levelen óók je speech/scholarship. Als ik me niet vergis in de game uitgelegd als het uitbreiden van Henry's woordenschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Hier is het vooral trial & error, of ik ben gewoon nog heel erg slecht of het is vooral in het begin nog erg moeilijk om van een paar bandits te winnen.

Ik heb mutt gevonden terwijl in midden in een andere missie zat, dacht in eerste instantie dat het een onderdeel van de missie was maar dat bleek niet zo te zijn, wel erg tof dat die missie triggerd terwijl ik daar op dat moment niet mee bezig was en midden in een andere missie zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
2dope schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:03:
[...]

spoiler: over boeken
Scribes. Op de map weergegeven met een icoontje van een inktpot en een veer. Boeken kun je ook veel vinden in de wereld, vaak binnenlocaties maar ook bijv. in outhouses :P

Je hebt lore books en skill books. Voor lore books is de prompt read genoeg, je hoeft ook niet door te bladeren naar de laatste pagina. Je krijgt bij lore books XP in speech/scholarship zodra je het boek openslaat. Skill books leren primair de skill waar het boek over gaat, maar levelen óók je speech/scholarship. Als ik me niet vergis in de game uitgelegd als het uitbreiden van Henry's woordenschat.
Harstikke bedankt! Duidelijk😁🤓 . Lore books had ik dus idd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Als je eenmaal meer levels in skills hebt en wat goede gear, wordt het echt makkelijker. In het begin gewoon oppassen en af en toe hard wegrennen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Liep een kerel s' nachts een schat te zoeken... even geholpen met zoeken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
G_Dragon schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 19:51:
[Afbeelding]

Grafisch is dit spel wel echt heel mooi, moet nog wel heel erg wennen aan de gameplay / controls. Maar dat komt wel goed, een beetje uitdaging is nooit verkeerd.

Merkte wel tijdens cutscenes dat ik op de achtergrond last had van texture pop-in, je zag opeens bomen of andere planten ingeladen worden :p. Gelukkig is dit vaak doormiddel van een update wel op te lossen, dus geen grote ramp! :o
Toch maar gekocht! Lekker bezig☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PonyPony je kunt ook een skill boek over zwaarden 'vinden' het trapje op in het Rathouse in Troskowitz, easy lock :P

@G_Dragon Welke buff/debuff is die meest rechtse op je scherm die ken ik nog niet?

Kun je lezen bij Player buffs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:25:
@PonyPony je kunt ook een skill boek over zwaarden 'vinden' het trapje op in het Rathouse in Troskowitz, easy lock :P

@G_Dragon Welke buff/debuff is die meest rechtse op je scherm die ken ik nog niet?

Kun je lezen bij Player buffs..
Bedankt. Kan ik altijd gebruiken voor mn longsword☺️.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PonyPony

Longsword blijft ook altijd mijn favoriet al heb ik nu ook één outfit met sword&shield, heb de polearm nog niet geprobeerd maar waarschijnlijk blijf ik toch bij de Longsword, de master strike doet het ook in dit deel weer prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:47
Door alle jubel reviews en leuke verhalen hier, wordt het wel steeds moeilijker om niet toe te happen, maar ik probeer vol te houden… Ik wil gewoon eerst deel 1 uitspelen, voordat ik aan het vervolg ga beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:47:
@PonyPony

Longsword blijft ook altijd mijn favoriet al heb ik nu ook één outfit met sword&shield, heb de polearm nog niet geprobeerd maar waarschijnlijk blijf ik toch bij de Longsword, de master strike doet het ook in dit deel weer prima.
Is idd een super goed wapen samen met de masterstrike. Al vind ik mn knights shield en axe soms ook erg handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Nol_NL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:14:
Door alle jubel reviews en leuke verhalen hier wordt het wel steeds moeilijker om niet toe te happen, maar ik probeer vol te houden… Ik wil gewoon eerst deel 1 uitspelen, voordat ik aan het vervolg ga beginnen.

[Video: title]
Hopelijk geven ze deel 1 een 60 fps update door de populariteit van 2. Dan speel ik deel 1 graag na deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:47:
@PonyPony

Eigenlijk wel raar dat meestal die save potions maar een gimmick zijn he. Ik ben er zelf wel content mee , maar eigenlijk doet dat het hele systeem teniet want save & exit werkt ook gewoon :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vandaag Pebbles terug gekregen, wist niet dat dat gelijk vanaf het begin al kon (kwam ik na 20 uur pas achter) je hebt notabene niet eens geld nodig om hem terug te krijgen en je hoeft er ook niet voor te stelen.

Vlakbij de start locatie ook nog een bandit kamp gevonden waar maar 1 bandit was die ik zo kon wurgen. Had wel mooie gear, ik heb nu eindelijk wat bescherming aan. Daarnaast wat waardevolle spulletjes in het kamp.

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 12-02-2025 01:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
PonyPony schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 23:35:
[...]

Eigenlijk wel raar dat meestal die save potions maar een gimmick zijn he. Ik ben er zelf wel content mee , maar eigenlijk doet dat het hele systeem teniet want save & exit werkt ook gewoon :+
Toch niet helemaal save exit wordt steeds overschreven door de volgende save en exit. Daarnaast mis je de buffs/debuffs van de potions. En natuurlijk het rpg feit dat je bij de potions nog wat moeite moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Chaoss schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 01:03:
Vandaag Pebbles terug gekregen, wist niet dat dat gelijk vanaf het begin al kon (kwam ik na 20 uur pas achter) je hebt notabene niet eens geld nodig om hem terug te krijgen en je hoeft er ook niet voor te stelen.
Hoe ik ook lulde, ik moest toch echt betalen. Zal wel iets met mn reputatie te maken hebben. Of vieze kleren, of lage speech level ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
janus_freggel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:38:
[...]

Hoe ik ook lulde, ik moest toch echt betalen. Zal wel iets met mn reputatie te maken hebben. Of vieze kleren, of lage speech level ;)
Dat had ik dus. Oude kleren en een veel te lage speech. Nou niks zomaar meenemen die Pebbles. Betalen moest ik. Tja en dan sta je daar met 30 groschen.

Binnenkort nog maar eens proberen. Mijn speech is al wat omhoog, kleren zijn wat beter en dankzij een gevonden schat 550 groschen rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Dementii schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 07:59:
[...]

Dat had ik dus. Oude kleren en een veel te lage speech. Nou niks zomaar meenemen die Pebbles. Betalen moest ik. Tja en dan sta je daar met 30 groschen.

Binnenkort nog maar eens proberen. Mijn speech is al wat omhoog, kleren zijn wat beter en dankzij een gevonden schat 550 groschen rijker.
Groshen verdienen is vrij eenvoudig, gewoon de hoogste kwaliteit potions maken, 7 per keer en een groot deel verkopen. voordeel is dat je bij het plukken van ingredienten je survival skill (en met de goede perk je strength) traint. vervolgens ook nog je alchemy skill en door de verse of gedroogde ingredienten icm de juiste perk ook nog eens 2 charisma erbij krijgt, waardoor je de potions weer voor meer kan verkopen :)

Een beetje slim met de perks spelen en je kan voor de wedding al stinkend rijk zijn door wat saai werk :) Letterlijk stinkend rijk als je dat alles ook nog in oude vieze kleren doet, maar dat gaat weer ten kostte van je charisma

[ Voor 6% gewijzigd door janus_freggel op 12-02-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:05
Heujj het kruis en beker gejat, samen 2000 groschen waard. Dat schiet lekker op.

Ben wel blij dat ik me op speech heb gefocust, kon Pebbles zo meenemen. Wel nu een nieuw paard, deed wel even zeer maar is simpelweg beter :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:33
PonyPony schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:20:
[...]

Hopelijk geven ze deel 1 een 60 fps update door de populariteit van 2. Dan speel ik deel 1 graag na deze
Bereid je mentaal wel even voor :D. KCD 1 is grafisch in een beduidend slechtere staat dan deel 2. Ik heb hem 2-2.5 jaar na release gespeeld. Begonnen op de PS4, de pop-in was enorm aanwezig. Je kon bv gesprek aan gaan met npc’s waarbij of helemaal geen textures waren geladen of alleen de low res. Gedurende het gesprek kwamen langzaamaan de hi-res textures. Laadtijden waren enorm lang. Gelukkig kwam toen de PS5 waarmee texture pop in gigantisch verbeterde, je zag nu de pop in in de verte nog wel. Laadtijden gingen van 6 min naar 1.15 min om in de game te komen en van 1 min naar 10 sec om save te laden. Anyway ondanks de ps4 problemen kon ik daar nog prima doorheen kijken want onderhuids was het gewoon een dijk van een game. A Women’s lot en The Amorous Adventures of Bold Sir Hans Capon zijn ook 2 enorm gave DLC’s. Die laatste lijkt me wel van belang voor KCD2. Ooh ja en je weet waarschijnlijk de grote twist uit deel 1 al, hoewel dat als je een beetje op let in de game hij redelijk duidelijk wordt en het geen twist meer zou mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
janus_freggel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:26:
[...]

Groshen verdienen is vrij eenvoudig, gewoon de hoogste kwaliteit potions maken, 7 per keer en een groot deel verkopen. voordeel is dat je bij het plukken van ingredienten je survival skill (en met de goede perk je strength) traint. vervolgens ook nog je alchemy skill en door de verse of gedroogde ingredienten icm de juiste perk ook nog eens 2 charisma erbij krijgt, waardoor je de potions weer voor meer kan verkopen :)

Een beetje slim met de perks spelen en je kan voor de wedding al stinkend rijk zijn door wat saai werk :) Letterlijk stinkend rijk als je dat alles ook nog in oude vieze kleren doet, maar dat gaat weer ten kostte van je charisma
Klinkt aanlokkelijk maar tegelijkertijd haalt dat voor mij ook wel een deel van de charme weg als ik al zo snel rijk zou zijn. Mijn Henry houdt het voor alsnog maar bij overleven bij de dag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:42:
[...]

Klinkt aanlokkelijk maar tegelijkertijd haalt dat voor mij ook wel een deel van de charme weg als ik al zo snel rijk zou zijn. Mijn Henry houdt het voor alsnog maar bij overleven bij de dag haha.
Dat is ook het mooie, er is geen enkel Henry hetzelfde hier en bij de een loopt een missie misschien anders.

Dat lieve kruiden vrouwtje bijv, ik heb haar wel terug betaald maar :
spoiler:
Ik heb zowel haar en pavlena zo goed mogelijk geholpen (dacht ik) maar het kruiden vrouwtje had haarzelf opgehangen in haar huisje en Pavlena hing aan een boom in Troskowitz

Ik had iets anders moeten doen denk ik :P

@cold_as_ijs Deel 1 hier ook op de PS4 gespeeld, kan me nog goed herinneren nieuwe saves te moeten laten omdat ik weer een vastgegroeid zat in Pebbles lol, wat een bugs toen, later op de XSX nog eens gespeeld met de dlc's,dat was toen al een flinke verbetering.

[ Voor 15% gewijzigd door Sipio op 12-02-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:38
Daan0s schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:28:
Heujj het kruis en beker gejat, samen 2000 groschen waard. Dat schiet lekker op.

Ben wel blij dat ik me op speech heb gefocust, kon Pebbles zo meenemen. Wel nu een nieuw paard, deed wel even zeer maar is simpelweg beter :p
Zijn er ook traders die dat kunnen betalen? Heb al een paar keer het probleem gehad dat een trader niet voldoende geld heeft om een goede deal te sluiten.

Gisteravond voor het eerst een bandit camp met meerdere bandits aangedurfd. Twee met een stealth kill omgelegd (een dagger is ideaal!) en daarna het gevecht aangegaan met twee anderen. Op het randje van de dood overleefd, om vervolgens op de weg terug in een ambush terecht te komen. In twee klappen dood.

De laatste save? Van vóór het bandit camp 8)7 Fantastisch spel!

[ Voor 27% gewijzigd door easygoingfox op 12-02-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
easygoingfox schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:24:
[...]

Zijn er ook traders die dat kunnen betalen? Heb al een paar keer het probleem gehad dat een trader niet voldoende geld heeft om een goede deal te sluiten.
Eerst wat zaken opkopen die je wellicht zou kunnen gebruiken. Denk aan kits of lockpicks etc en daarna verkopen. Zo doe ik het ook altijd bij TES games.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
[...]

Gisteravond voor het eerst een bandit camp met meerdere bandits aangedurfd. Twee met een stealth kill omgelegd (een dagger is ideaal!) en daarna het gevecht aangegaan met twee anderen. Op het randje van de dood overleefd, om vervolgens op de weg terug in een ambush terecht te komen. In twee klappen dood.

De laatste save? Van vóór het bandit camp 8)7 Fantastisch spel!
Dat is wel een goed punt haha, en anders hou ik ze in mn paard tot dat wel lukt.

Ja die savepoints kunnen af en toe echt frustrerend zijn, maar vind dit systeem toch een soort van leuke spanning hebben. Je wil gewoon echt niet doodgaan, en dat maakt t extra spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:30

Aganim

I have a cunning plan..

Nol_NL schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:14:
Door alle jubel reviews en leuke verhalen hier, wordt het wel steeds moeilijker om niet toe te happen, maar ik probeer vol te houden… Ik wil gewoon eerst deel 1 uitspelen, voordat ik aan het vervolg ga beginnen.

[Video: title]
Probeer de verleiding nog even te weerstaan, het lijkt me wel verstandig om deel 1 eerst te spelen. Niet alleen vanwege het verhaal, maar ook omdat er zoveel verbeteringen zijn gedaan aan de onderliggende gamemechanics in KCD2. Ik denk dat deel 1 mogelijk tegenvalt als je begint met deel 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-09 13:50
Wat een spel _/-\o_

Heb pas 8 uur gespeeld, waarvan de prologue ruim 3 uur duurde. Ik ben nu vooral bezig geweest om Mutt terug te halen, wat nog steeds niet is gelukt. Overal kom je interessante locaties/quests/NPC's tegen. Verder beetje stelen, beetje dobbelen. Het speelt allemaal net wat lekkerder weg dan deel 1 en de perks zijn een stuk beter. De wereld voelt diverser aan ook, al heb ik nog lang niet alles gezien. De humor tussen Henri en Hans kan ik ook wel waarderen.

En dan die graphics, ondanks dat de (gezichts)animaties en textures soms wat beter kunnen, heb ik nog nooit zulke overtuigende natuur gezien in een game _/-\o_ . Paar plaatjes:

spoiler:
Toen je wakker werd in dit bos _/-\o_ :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpGQyeszSeW-KIGi6gvlN2Z1YVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yG2ff0Q0KPzIRfuGYzTVe1wo.jpg?f=fotoalbum_large

De sfeer met dat uitzicht op dat kasteel in deze scene (vlak voor einde prologue) was fantastisch!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0rktLwMDz63CFc8pfiliNP8r2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFTxQLPYQNsmUGFrv8D50NDD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIiJurddBVNBPhul-0HaTtOEznU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yUqZeq1aVdwb04ITrdmHziD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KuX83IgW2ELP4ORmB_4uV_atgag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPUQERSncq3GiW7OxDIbGp9G.jpg?f=fotoalbum_large

De lichtinval op het bos aan de overkant van het water O+ .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKgQbElnOyPI7ixpVmDok6Ylj5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EiJv3n2MbppJBT3c4elE2s2V.jpg?f=fotoalbum_large

Aantal puntjes van aandacht:
- Ik was aan het stelen uit kisten in Troskowitz en werd even later opeens gezocht. Omdat ik verf moest halen voor een quest werd ik daar natuurlijk gepakt. Reden: 'ze' hadden me gelinkt aan de diefstal en mijn verdachte gedrag. Prachtig bedacht natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe dat laatste nou echt werkt in het spel. Ben ik dan toch gezien toen ik het huis uitrende waar ik een aantal kisten had leeggeroofd?
Aganim schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Probeer de verleiding nog even te weerstaan, het lijkt me wel verstandig om deel 1 eerst te spelen. Niet alleen vanwege het verhaal, maar ook omdat er zoveel verbeteringen zijn gedaan aan de onderliggende gamemechanics in KCD2. Ik denk dat deel 1 mogelijk tegenvalt als je begint met deel 2.
Als de tijd wat beperkt is en het geduld wat minder, kan je er m.i. prima voor kiezen om wel direct voor deel 2 te gaan, want:

1. Op Youtube is een 'story so far' te vinden van Warhorse studios zelf: YouTube: Kingdom Come: Deliverance Story Recap
2. Het grootste deel van de prologue ging imo ook over het recappen van KCD1, hetzij soms wat subtiel gebracht, maar de belangrijkste elementen uit deel 1 komen wel terug in de gesprekken die je voert samen met (meestal) Hans. Denk aan: hoe je Hans hebt ontmoet, het zwaard, Henri's ouders, en andere key characters e.d. Dat komt allemaal wel terug in de prologue. Dat het spel volgens de review van Tweakers een trage start heeft klopt dan opzich wel, maar is niet direct een nadeel, maar ergens ook wel een goede ontwerpkeuze geweest. :P

[ Voor 19% gewijzigd door Justinn1988 op 12-02-2025 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Justinn1988 , ja, maar hier gaat het om iemand die deel 1 ook graag wilt spelen. Dan zou ik de verleiding weerstaan en die wel eerst doorspelen. Recap is toch inferieur aan dingen zelf meemaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Denk dat het na 40 uur eindelijk tijd is om naar de wedding te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sileh schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:25:
Denk dat het na 40 uur eindelijk tijd is om naar de wedding te gaan.
Had 2 dagen vrij kunnen nemen vanwege bedrijfsauto keuring en zit nu op 45u, ik dacht dat ik bijna alles af had gerond voordat ik naar de bruiloft zou gaan maar nu wil die Millers hulp alweer op de vuist met mij, heb de hele club al afgedroogd lol.

Denk vanavond eindelijk eens naar de
bruiloft 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
na 8,5 uur eindelijk mutt terug. Bruiloft is nog enorm ver weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
janus_freggel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:35:
[...]

Toch niet helemaal save exit wordt steeds overschreven door de volgende save en exit. Daarnaast mis je de buffs/debuffs van de potions. En natuurlijk het rpg feit dat je bij de potions nog wat moeite moet doen.
Weer wat geleerd😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik heb het niet gecheckt omdat ik mijn eerste playtrough gewoon blind wil doen eigenlijk. maar zitten er veel missable achievements in ? Wil niet gespoilered worden door ze te bekijken :P maar wil wel weten of ze er veel zijn of niet haha. Zal vast wel gezien KCD1 het ook wel redelijk had.

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 12-02-2025 12:15 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richards3 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:51:
na 8,5 uur eindelijk mutt terug. Bruiloft is nog enorm ver weg ;)
Ook goed rond gekeken bij die wolven? Nog wat goodies kunnen meenenemen daar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Er zijn btw weer nieuwe twitch drops bijgekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPklFWUDjLZWTbPQMhB1SbqXDSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dpSDIbZDc8U6yweLHCew8y4K.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
[...]

Als het net zo werkt als in deel 1 (heb het nog niet geprobeert) kun je ze rijker maken door vaker met ze te handelen. Ze gaan dan zelf al jouw verkochte spullen ook weer verkopen, vaak hebben ze dan dus een paar dagen later meer geld dan dat ze in eerste instantie hadden.

In deel 1 had Miller Peshek op een gegeven moment ruim 10k omdat ik alles aan hem verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nog niet alles werkt goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Ben ik de enige die echt niet kan wennen aan de manier van vechten? Het is gewoon erg cluncky, voor mij wel een beetje een gamebreaker.... zelfs na 30 uur spelen nog.

zeker met avowed in early release morgen, misschien toch maar even deze game wegleggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:13
janus_freggel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:22:
Ben ik de enige die echt niet kan wennen aan de manier van vechten? Het is gewoon erg cluncky, voor mij wel een beetje een gamebreaker.... zelfs na 30 uur spelen nog.

zeker met avowed in early release morgen, misschien toch maar even deze game wegleggen
Heb ik ook. Oke, ik ben nog niet goed qua skills maar ik sla echt geen deuk in een pakje boter :)

Net met fast travel tot 3x toe bandits tegenkomen (kon ze niet ontwijken) en 3x genadeloos dood geslagen. Dat ontmoedigd mij wel als ik eerlijk ben.

Morgenavond inderdaad voor mij ook Avowed. Ik hoop dat die game iets vergevingsgezinder is 8)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s

Het is even doorhebben maar dan werkt de combat echt heel goed. Op het begin heb je overigens ook weinig kans omdat je stamina gewoon te weinig is. Dus je kan alles perfect doen maar dan nog heb je geen kans. Na wat betere gear en hoger level gaat t al stukken beter.

En echt die combo's gebruiken die Tomcat je leert. Scheelt ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:50
Na 60 uur alles gedaan in de 1ste map. Nu main story. Point of no return naar tweede deel. Heb geen enkele side quest en activity meer open staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Enig idee waar ik Mutt kan vinden?
spoiler:
vrouwtje dat het zou weten hing dood in dr hutje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0H4AmVxA7BXQUGgurOabtxlsMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yBxhfJCVg8D2d9EDcZUmXAOc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wolverine9000 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:41:
Na 60 uur alles gedaan in de 1ste map. Nu main story. Point of no return naar tweede deel. Heb geen enkele side quest en activity meer open staan
60u in een week?! Waar haal je de tijd weg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 18:44
Had ook alles ongeveer gedaan in de eerste map. Dan ben je eigenlijk wel veel te OP. Ook nog in de tweede map tot nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs

Het loont de moeite om het vechten echt te leren. Dus hoe reageer je op de tegenstander, waar houd je je zwaard etc.... Er zijn goede guides op YT te vinden (al heb ik er nu moeite mee om de juiste te vinden :D )
Ik heb het ook zo geleerd toen ik met KCD1 bezig was. Ik zat er ook 30 uur in en snapte eigenlijk weinig van het systeem, zwaardvechten was meer geluk dan wijsheid. Maar toen ik het systeem snapte werd het ineens heel leuk om te vechten. Het is dan een soort dans met de tegenstander.
Ja het blijft tot op zekere hoogt clunky, het is namelijk een vrij trage manier van vechten. Maar naar mijn idee zit er wel logica in het systeem en als je die doorhebt waren voor mij in ieder geval de makkelijkste tot de moeilijkste tegenstanders interessant om mee te vechten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik erger mij heel erg aan Hans :P

spoiler:
Gewoon niet willen werken voor het eten wat ze hem hebben gegeven, heb echt alles uit de kast gehaald om hem aan het werk te krijgen. Daardoor veel reputatie verloren bij hem, maar op geen enkele manier hem aan het werk gekregen. Ook later in de missie weer ruzie lopen zoeken met een soldaat.. *zucht* wat een vent is die Hans ook..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Capon is een held! Beetje respect! :p

[ Voor 39% gewijzigd door Timothy3000 op 13-02-2025 08:19 ]

• Keversap
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:25
Vortigen schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:27:
[...]

Heb ik ook. Oke, ik ben nog niet goed qua skills maar ik sla echt geen deuk in een pakje boter :)

Net met fast travel tot 3x toe bandits tegenkomen (kon ze niet ontwijken) en 3x genadeloos dood geslagen. Dat ontmoedigd mij wel als ik eerlijk ben.

Morgenavond inderdaad voor mij ook Avowed. Ik hoop dat die game iets vergevingsgezinder is 8)
Hier precies hetzelfde, ook boter zonder deukjes zeg maar.. Voor de rest loop ik nog maar armzalig door het spel maar ik vind het juist wel wat hebben :) Beetje dobbelen, soms wat blacksmith activiteiten en wat potions maken. Gisteren wel op het spoor van Mutt terecht gekomen en half dood geslagen door Tomcat. Voor die laatste heb ik een video gezocht (nog niet geprobeerd) om toch te kunnen winnen zodat ik de extra skill kan leren.

spoiler: manier om tomcat te verslaan
Je kan schijnbaar in het kamp waar hij zit een potion kopen (bane). Dit gebruiken op je zwaard waardoor hij langzaam dood gaat na 1 hit

• G_Dragon
Haha dan mag die nog wel gewoon even meehelpen met tillen :P
Niks is gratis O-)

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 13-02-2025 08:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:17:
Ik erger mij heel erg aan Hans :P

spoiler:
Gewoon niet willen werken voor het eten wat ze hem hebben gegeven, heb echt alles uit de kast gehaald om hem aan het werk te krijgen. Daardoor veel reputatie verloren bij hem, maar op geen enkele manier hem aan het werk gekregen. Ook later in de missie weer ruzie lopen zoeken met een soldaat.. *zucht* wat een vent is die Hans ook..
Ik raad je aan om KCD 1 te spelen en daarnaast The Amorous adventures of bold sir Hans Capon DLC te spelen. Dan ga je anders denken over Hans Capon :D
Ja is nog steeds een rijke bal, maar wel een leuke rijke bal :D

• G_Dragon
cold_as_ijs schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:25:
[...]

Ik raad je aan om KCD 1 te spelen en daarnaast The Amorous adventures of bold sir Hans Capon DLC te spelen. Dan ga je anders denken over Hans Capon :D
Ja is nog steeds een rijke bal, maar wel een leuke rijke bal :D
Ah er is dus een reden voor zijn gedrag (uit de hoogte en zich beter voelen dan anderen) :D, heb die recap inmiddels wel gekeken. Waardoor er verhaaltechnisch wel veel duidelijk werd, alleen zulk gedrag niet. Ik heb er ook alles aan gedaan om hem te laten helpen of te voorkomen dat het een gevecht werd, maar nee meneer voelde zich te goed voor anderen en zou en moest een excuses hebben |:( O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Keversap schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:55:
[...]

Hier precies hetzelfde, ook boter zonder deukjes zeg maar.. Voor de rest loop ik nog maar armzalig door het spel maar ik vind het juist wel wat hebben :) Beetje dobbelen, soms wat blacksmith activiteiten en wat potions maken. Gisteren wel op het spoor van Mutt terecht gekomen en half dood geslagen door Tomcat. Voor die laatste heb ik een video gezocht (nog niet geprobeerd) om toch te kunnen winnen zodat ik de extra skill kan leren.

spoiler: manier om tomcat te verslaan
Je kan schijnbaar in het kamp waar hij zit een potion kopen (bane). Dit gebruiken op je zwaard waardoor hij langzaam dood gaat na 1 hit
Gisteren avond veel heen en weer gaan reizen en heel veel Saviour Snapps gebruikt :) Daardoor wat buffs op strength. Vervolgens overal gestopt waar ik bandieten zag, saven en erop af stappen. Henry's Marigold decoction en Henry's Saviour Snappsin mijn tasje. Een boog met pijlen en een military sword in mijn riem. Inmiddels merk ik dat het toch heel langzaam aan iets beter gaat met vechten. Inmiddels heb ik door deze bandieten leeg te trekken goede (noble) armor pieces en loop ik zelf minder schade op. Mijn perks zijn wat omhoog, waardoor stamina sneller terugkomt en je inderdaad, ondanks de clunky manier van vechten, minder snel dood gaat en meer schade doet aan je vijanden. Gelukkig respawnen de bandits gewoon na een tijdje, dus uiteindelijk ben je loaded en OP :)

Tomcat ga ik vanavond nog even naar terug. Hem doodmaken met een bane lijkt me niet handig, want hoe kan hij dan nog de masterstrike aan je leren als hij dood is? Daarnaast levert oefenen ook perks op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Ah er is dus een reden voor zijn gedrag (uit de hoogte en zich beter voelen dan anderen) :D, heb die recap inmiddels wel gekeken. Waardoor er verhaaltechnisch wel veel duidelijk werd, alleen zulk gedrag niet. Ik heb er ook alles aan gedaan om hem te laten helpen of te voorkomen dat het een gevecht werd, maar nee meneer voelde zich te goed voor anderen en zou en moest een excuses hebben |:( O-)
Reden of niet, het middeleeuwse klasse systeem is goed realistisch uitgewerkt in deze game. Overigens in de Codex wordt dit ook goed uitgelegd, iets met kerk en volk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
janus_freggel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:31:
[...]

Reden of niet, het middeleeuwse klasse systeem is goed realistisch uitgewerkt in deze game. Overigens in de Codex wordt dit ook goed uitgelegd, iets met kerk en volk ;)
Haha ja klopt en daar moet ik even in omschakelen :P
Tot nu toe echt een prachtig spel, ook hoe goed de karakters zijn uitgewerkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:27:
[...]

Zijn gedrag komt voor uit het feit dat hij rijk en verwend is :D. Daar verandert deel 1 niks aan, maar zeker na de DLC ga je ook een andere kant van hem zien. Het is gewoon echt een leuke DLC met veel humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:32:
[...]

Haha ja klopt en daar moet ik even in omschakelen :P
Tot nu toe echt een prachtig spel, ook hoe goed de karakters zijn uitgewerkt!
Zeker weten, ik had gisteren wel bijna het bijltje erbij neergegooid na de zoveelste x doodgaan tijdens een gevecht.... Blijkbaar hadden ze dat thuis ook door, kreeg al de vraag waarom ik zo zat te vloeken :) Soms best frustrerend, maar als gevechten eenmaal gaan lopen..

spoiler:
de quest om een snaar te halen maken en de jager op te zoeken die in een boom zit, erg vermakelijk. Vervolgens zijn paard terughalen, maar dat was minder, de poachers daar kon ik niet aan. meerdere pogingen gedaan, uiteindelijk naakt in de nacht naar het paard geslopen (mijn chainmail armor maakt teveel herrie) op het paard gesprongen en op hoop van zegen in de donkere nacht (zonder fakkel) weggereden) Geweldig uitgewerkt, helaas geen belonging voor afrekenen met de poachers. Vervolgens een darm van een schaap oogsten via de rectum naar buiten trekken ..... _/-\o_

Vanavond toch maar eens starten met Avowed, wordt waarschijnlijk afwisselend gamen komende tijd :) Ik kan ook niet dagen achter elkaar hetzelfde doen, dan raak ik mijn focus kwijt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mooi te lezen dat meerdere de game nu beter door krijgen :)

@Keversap Tomcat niet doodmaken ;)
Hij is de npc waar je vechten kunt leren, je kunt skills van hem leren maar ook vaker gewoon terug gaan en vechten met een houten zwaard bijv, die krijg je dan van hem, even goed de opties bekijken bij hem wat mogelijk is als je met hem praat.

Ik raad iedereen ook aan die unarmed boks wedstrijdjes te doen, aantal NPC's verslaan en je bouwt flink wat skills op.

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 13-02-2025 09:58 ]

• janus_freggel
wel leuk trouwens dat als je zou willen je volgens mij iedereen kan doodmaken in dit spel.... ben wel heel benieuwd wat dit met het verhaal gaat doen.

Gisteren was ik het gezeik dat ik in een verkeerd bed sliep even zat en had geen zin om te betalen, dus de vrouw van
spoiler:
de dronken jager die snaren maakt
doodgemaakt, toen kwam zoonlief binnen en die ook maar direct afgemaakt..... daarna kwam het hele dorp achter me aan en dat overleefde ik niet, reload en netjes ergens anders geslapen :)

Maar ik vraag me toch af wat er gebeurd als je sneaky een heel dorp uitmoord en ook quest givers doodmaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
Zit er nu ook lekker in. Overall heel erg goed. Vind de omgeving/natuur met name prachtig. Het is ook echt heel erg leuk om er rond te lopen en gewoon dingen te doen. Maar ben net pas begonnen. Moet nu even op zoek naar werk. Ik wil bij de smit werken maar kon die niet zo snel vinden. Maar voor je het weet is het al 01u geweest. oeps. Vanavond de smit maar eens zoeken. Merk ook dat ik geen haast heb. Ik denk dat de game goed gelukt is. Ga ik me wel een tijd mee vermaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Shaker74 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:29:
Zit er nu ook lekker in. Overall heel erg goed. Vind de omgeving/natuur met name prachtig. Het is ook echt heel erg leuk om er rond te lopen en gewoon dingen te doen. Maar ben net pas begonnen. Moet nu even op zoek naar werk. Ik wil bij de smit werken maar kon die niet zo snel vinden. Maar voor je het weet is het al 01u geweest. oeps. Vanavond de smit maar eens zoeken. Merk ook dat ik geen haast heb. Ik denk dat de game goed gelukt is. Ga ik me wel een tijd mee vermaken.
Gewoon lekker relaxed aandoen, ik ben soms gewoon wat aan het rond lopen door het bos om van de geluiden te genieten, vooral het onweer klinkt goed imo.

En gewoon met NPC's gaan praten en de dialogen uitputten, dan komen er vanzelf quest etc naar boven die je dan in je Journal kunt bekijken, de kleuren van de schildjes op de map zijn hetzelfde.

* Ik kwam net een post op reddit tegen van iemand die al meer dan 30u heeft gespeeld en er toen pas achter kwam dat hij ook meer dan 30 ongebruikte skills points had.

Vergeet niet de skills points toe te wijzen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 13-02-2025 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Shaker74 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:29:
Vanaf het begindorp naar het noorden lopen.

Als je in het quest scherm zit, en je klikt de quest aan, dan komt er een vlagje te staan bij waar de quest is. Als het goed is heb je naar het begindorp (als je uit het schavot bent) twee questen, ga naar de smid en ga nar de molenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:33

je moet er wel wat moeite insteken. Het is niet mindless bashing wat je doet Ga voor de kant die de tegenstander niet verdedigt, Gebruik feints en ripostes en master strike waar nodig.

Kijk ook goed wat voor gear je tegenstander aanheeft. iemand met full plate ga je niet snel neerhalen met een zwaard maar een goede warhammer of mace werkt een stuk beter.

Idem voor niet gepantserde ledematen daar moet je juist voor gaan.

EDIT: nog een paar toevoegingen: Zodra je zelf pantser hebt kan je veel meer hebben qua damage. Wat je nog goed in de gaten moet hebben en wat niet echt uitgelegd word is dat je stamina een soort extra armour is voor je health. je gebruikt het niet enkel om aan te vallen maar ook om eerste damage op te vangen. Dit managen is ook een groot onderdeel van een gevecht.

En vechten tegen meerdere tegenstanders is ook gewoon moeilijk net zoals in het eggie. Manage ja postie in het gevecht zodat je altijd maar een tegenstander tegenover je hebt en je niet van achter of op je ongedekte kant kan worden aangevallen.

KCD is meer een light rpg sim dan een echte action rpg.

[ Voor 29% gewijzigd door Mjelnir op 13-02-2025 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Hier een best goede uitleg hoe je moet vechten

• G_Dragon
Daar ga ik thuis even goed voor zitten, want ik krijg dat blocken maar niet voor elkaar. Heb nog geen enkel gevecht gewonnen :P

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:33
G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Daar ga ik thuis even goed voor zitten, want ik krijg dat blocken maar niet voor elkaar. Heb nog geen enkel gevecht gewonnen :P
Het groene schildje geeft aan wanneer je op blok moet drukken. Net als bij een echt gevecht houd je je ogen gericht op het midden van je tegenstander (waar de combat rose ook zit) en houd je de handelingen die tegenstanders en het wapen van je tegenstander doen daar buiten in de gaten.

• Timothy3000
Combat is inderdaad erg clunky, ook als je het in de vingers hebt. Maar dat is veel in deze game. Alsnog niet minder leuk.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dit is een Kingdom Come Deliverance I video. Is de combat exact gelijk gebleven?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:56
Sipio schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:39:
[...]

Gewoon lekker relaxed aandoen, ik ben soms gewoon wat aan het rond lopen door het bos om van de geluiden te genieten, vooral het onweer klinkt goed imo.

En gewoon met NPC's gaan praten en de dialogen uitputten, dan komen er vanzelf quest etc naar boven die je dan in je Journal kunt bekijken, de kleuren van de schildjes op de map zijn hetzelfde.

* Ik kwam net een post op reddit tegen van iemand die al meer dan 30u heeft gespeeld en er toen pas achter kwam dat hij ook meer dan 30 ongebruikte skills points had.

Vergeet niet de skills points toe te wijzen :P
Goeie raad!! Ik ben nog geen 30u bezig, maar zag ook pas de skill points na 10u spelen. Vooral perks waar je meer dingen kan dragen is handig. :)

• Timothy3000
Ligt het aan mij of is deze game een stuk makkelijker dan de eerste? Ik liep toen echt vaak tegen een muur op. Hier gaan bv de fist fight gevechten of het verslaan van een aantal wolven veel gemakkelijker. Kan ook zijn dat de controls gewoon fijner werken.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Timothy3000 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:57:
Ligt het aan mij of is deze game een stuk makkelijker dan de eerste? Ik liep toen echt vaak tegen een muur op. Hier gaan bv de fist fight gevechten of het verslaan van een aantal wolven veel gemakkelijker. Kan ook zijn dat de controls gewoon fijner werken.
Dan moet ik deel 1 echt niet spelen. Ik vind KCDII echt niet casual. Er zijn al meerdere momenten geweest waardoor ik wilde opgeven. Maar de wereld trekt me er steeds terug in. De game is behoorlijk frustrerend soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat idee heb ik ook, heb tot nu toe geen problemen met bandits neer te krijgen, ik maak ook gebruik van Mutt maar met de master strike is het net zoals deel 1 beetje OP, heb ook zelf een zwaard gesmeed met die Martin Secret perk en die is nog steeds sterker dan andere die ik gevonden heb.

Wat lichter armor aan met een boog erbij, Longsword en tot nu toe mep ik alles wel neer.

@Mog Had je misschien al wat getrained bij die Tomcat? Je stats, skills, perks omhoog helpen scheelt echt behoorlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Sipio op 13-02-2025 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Sipio schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:29:
[...]
@Mog Had je misschien al wat getrained bij die Tomcat? Je stats, skills, perks omhoog helpen scheelt echt behoorlijk.
Ik heb de eerste les van hem gehad. Maar het voegt weinig toe zover ik weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Ik denk dat het gewoon fijner werkt allemaal en zo dus wat makkelijker is dan KCD1.

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik vind het altijd een beetje lastig welke Perks je nou echt "MOET" hebben.
meestal doe ik maar wat ik denk dat goed is, maar achteraf toch vaak "spijt" van.
Mog schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:08:
[...]

Ik heb de eerste les van hem gehad. Maar het voegt weinig toe zover ik weet?
Je kunt hem bijv uitdagen om te trainen met bijv houten zwaarden, je bouwt met alles xp op zeg maar, zoveel XP is weer een skill /perk punt.

Strength bijvoorbeeld kun je o.a trainen door fist fights of gewoon simpelweg een stuk lopen terwijl je overcumebered bent.

@Swaxie Goed lezen wat bij de beschrijving staat, zo had ik op een gegeven moment een perk dat als ik dice speel ik ook gelijk mijn agility level.

En bij de zwaard perks staat bijvoorbeeld extra damage met een Saber oid, ik ben niet van plan om een Saber te gebruiken dus laat ik die perk ook gewoon voor wat het is.

Als je denkt dat je er wat aan hebt gewoon unlocken.

[ Voor 28% gewijzigd door Sipio op 13-02-2025 14:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Mog schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Dit is een Kingdom Come Deliverance I video. Is de combat exact gelijk gebleven?
Er zitten aardig wat veranderingen (lees: verbeteringen) in het combatsysteem van KCD2. Zo zijn er nog maar vier aanvalshoeken in plaats van zes en is de master strike wat eenvoudiger geworden. Sowieso is master strike "easy mode" als je die eenmaal door hebt. Master strike is alleen mogelijk met zwaarden (swords en longswords).

Ik heb laatst een paar video's in elkaar geflanst over knokken met meerdere vijanden, daar staan wellicht wat zinvolle tips in voor je. Ook het mysterieuze 'rode schild'-icoon, waar met geen woord over gerept wordt in de in-game codex heb ik geprobeerd uit te leggen.

• Martijn1990
  • Laatst online: 14:15
Ik kom deze game steeds tegen op social media en het soort game en de sfeer lijken me echt fantastisch! Ik heb nooit eerder deel 1 gespeeld (en dat ga ik ook niet doen) en heb niet de mogelijkheid om hele dagen achter elkaar te gamen. Denken jullie dat ik een beetje in deze game kan komen of is dat niet aan te raden voor iemand die alleen de avonden kan gamen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Martijn1990 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:37:
Ik kom deze game steeds tegen op social media en het soort game en de sfeer lijken me echt fantastisch! Ik heb nooit eerder deel 1 gespeeld (en dat ga ik ook niet doen) en heb niet de mogelijkheid om hele dagen achter elkaar te gamen. Denken jullie dat ik een beetje in deze game kan komen of is dat niet aan te raden voor iemand die alleen de avonden kan gamen?
Ja hoor! Ik game ook vrijwel alleen een uurtje per avond en vermaak me er prima mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:49

JanAd

Wind’s howling

Timothy3000 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:44:
[...]

Ja hoor! Ik game ook vrijwel alleen een uurtje per avond en vermaak me er prima mee.
Idem hier, maar ik ben wel met KCD 1 begonnen. Dus bij deze… ben ik wss zoet voor het komende half jaar

Avowed zal nog ff moeten wachten en ik was eigenlijk nog niet klaar met STALKER 2. :+

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
JanAd schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:26:
[...]

Idem hier, maar ik ben wel met KCD 1 begonnen. Dus bij deze… ben ik wss zoet voor het komende half jaar

Avowed zal nog ff moeten wachten en ik was eigenlijk nog niet klaar met STALKER 2. :+
wat doe je jezelf aan :D

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:28
Ik wilde dolgraag deel 1 uitspelen. Maar ben nu voor de 2de keer in deze week een uur aan spelopslag kwijtgeraakt omdat het spel vastloopt.

Had in beide gevallen lekkere uitjes in het bos. Lekker wat bandieten verslagen, en van die side quests gedaan, maar dat slaat ie dus blijkbaar niet op.

Lang verhaal kort. Heb je hier wat meer autosaves? Of moet ik hier ook saviour schnapps brouwen omdat het spel te brak geoptimaliseerd is en om de 5 minuten saven?

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:28
JanAd schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:26:
[...]

Bij Stalker 2 wil ik eerst eens een pagina op dit forum tegen komen waar geen (gamebreaking) bug in zit, voordat ik die ga aanschaffen.

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Rickokun schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:43:
Lang verhaal kort. Heb je hier wat meer autosaves? Of moet ik hier ook saviour schnapps brouwen omdat het spel te brak geoptimaliseerd is en om de 5 minuten saven?
Voor deel 1, omdat je het daar over lijkt te hebben: Het spel slaat op als je in een eigen bed slaapt. Dat is bij de molenaar naast Rattay, of bijv. als je een kamer huurt bij een herberg.

Als je op PC speelt kan je de Unlimited Saving mod gebruiken. KCD 1 wilt bij mij nog weleens crashen, dus ik waag me alleen daarom al niet aan het Saviour Schnapps systeem.

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Ik zie het eerder als een test-run voordat ik de volle pot betaal voor KCD2. De kans dat ik KCD1 helemaal uitspeel is eerder klein. Maar ik wil wel alles eerst fatsoenlijk leren en begrijpen voordat ik overstap.

@Rickokun In mijn geval is het op Xbox en ik heb een Gamepass lopen. Stalker 2 was dus ‘gratis’ en ik zat zowat 75% door het spel, zonder al te veel problemen of bugs. Zeker een aanrader imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
JanAd schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:13:
[...]

Ik zie het eerder als een test-run voordat ik de volle pot betaal voor KCD2. De kans dat ik KCD1 helemaal uitspeel is eerder klein. Maar ik wil wel alles eerst fatsoenlijk leren en begrijpen voordat ik overstap.

@Rickokun In mijn geval is het op Xbox en ik heb een Gamepass lopen. Stalker 2 was dus ‘gratis’ en ik zat zowat 75% door het spel, zonder al te veel problemen of bugs. Zeker een aanrader imo.
Ooh dat je KCD1 speelt snap ik wel hoor. Los van grafische glitches draaide die bij mij prima en behoort die game voor mij ondanks zijn tekortkomingen tot de beste games ever.

Bedoel meer dat je met Stalker 2 bezig bent, KCD1 hebt opgepakt en ook nog van plan bent Avowed te gaan spelen. Zou voor mij echt een drama zijn omdat je niet echt in de games kan komen zo. Heb daarom KCD 2 nog niet gespeeld omdat ik deathloop eerst moet uitspelen. Maar iedereen moet zelf weten hoe ze gamen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

cold_as_ijs schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 07:40:
[...]

Ooh dat je KCD1 speelt snap ik wel hoor. Los van grafische glitches draaide die bij mij prima en behoort die game voor mij ondanks zijn tekortkomingen tot de beste games ever.

Bedoel meer dat je met Stalker 2 bezig bent, KCD1 hebt opgepakt en ook nog van plan bent Avowed te gaan spelen. Zou voor mij echt een drama zijn omdat je niet echt in de games kan komen zo. Heb daarom KCD 2 nog niet gespeeld omdat ik deathloop eerst moet uitspelen. Maar iedereen moet zelf weten hoe ze gamen ;).
Ik wissel doorgaans ook niet af. Ik had in Stalker al een 120-tal uren zitten en begon het wat beu te worden. Dus nu volop KCD1 en daarna KCD2.
Avowed zit toch in de Gamepass, dus dat kan nog wel ff wachten.

Ik lees hier alvast met plezier mee, KCD1 bevalt me veel beter dan wat ik verwacht had. _/-\o_
Na een vrij stresserend spel als Stalker is dit wel relax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
Martijn1990 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:37:
Ja hoor. Ik zou alleen aan het begin even kijken dat je er wat meer tijd insteekt en als je door de "tutorial" heen ben kun je doen wat je wil en er zoveel (of zo weinig) tijd insteken als je wil, Ook al is het alleen bloemetjes plukken en wat drankjes brouwen. Wat vreemd genoeg ook erg bevredigend is. Wie had dat gedacht.. :) Maar mogelijk komt dat idd ook door de sfeer. De landschappen en de geluiden zijn echt prachtig en rustgevend. Soms is gewoon even op een bankje zitten en rondkijken al leuk.

Handig is ook de quit/save optie. Je kunt stoppen wanneer en waar je wil en morgen gewoon weer verder gaan.

Zou dat wel even de recap van deel 1 kijken. Dan zit je meteen wat beter in het verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Shaker74 op 14-02-2025 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Vermaak mij net als deel 1 weer prima. Heel veel te doen maar zo weinig tijd ;)

Wel een paar kleine dingetjes:

spoiler:
Tijdens de Hermit quest koos ik er voor om de Crusaders te helpen in de strijd tegen de hermit. Direct nadat hij was verslagen kwam het icoon dat je op privé terrein was en werden de mannen waar ik seconde mee streed direct boos dat ik op privé was ...zij ook trouwens maar ach. Dus ik heb snel het lichaam van de hermit opgepakt en ben met hem weggelopen.

Helaas had hij niet het benodigde item dus ik moest op zoek naar zijn dagboek. Dus weer naar het privé terrein en op zoek naar het dagboek. Eerst geslopen naar het huis maar helaas stond 1 mannetje binnen en die begon te miepen. Gelukkig uiteindelijk het boek gevonden maar heb toch even moeten de-escaleren door 50 groschen neer te leggen.

Een ander ding was direct in het begin, toen heb ik die huntsman in de boom geholpen en uiteindelijk omdat ik nog geen paard had hem alleen naar huis laten gaan. Daar is hij nu ook maar hij praat niet meer met mij dus ik kan de Lackey quest niet afronden. Ik was eerst maar verder gegaan, dacht van hij heeft wat tijd nodig dus terug naar een save was geen optie meer. Hopelijk fixen ze dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Verdomme man, dat vechten blijft taai. Waar je in de meeste games enemies zo neer maait win ik hier zelden tot nooit van een bandit met zwaard. Wel een heel positief ding dat je je echt zorgen moet maken (ik althans) als je zo'n zwaard gevecht begint. Alleen ik ga zo snel dood, slechte gear? Stats? Gewoon waardeloos met de controls? Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Westland1940 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:29:
Verdomme man, dat vechten blijft taai. Waar je in de meeste games enemies zo neer maait win ik hier zelden tot nooit van een bandit met zwaard. Wel een heel positief ding dat je je echt zorgen moet maken (ik althans) als je zo'n zwaard gevecht begint. Alleen ik ga zo snel dood, slechte gear? Stats? Gewoon waardeloos met de controls? Haha.
probably a bit of everything XD

Ik heb opzich niet veel moeite met de combat. maar ik speel heel geduldig. gevechten neem ik echt de tijd voor. Maar gear kan het ook zeker zijn. Je kan prima iets anders gaan doen.. trainen en sterker worden, betere gear maken en terugkomen en die bandits kapot maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Westland1940 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:29:
Ik zag laatst nog een trucje: als je de tegenstander gaat knuffelen dus dicht tegen hem aanlopen dan kom je met wapens tegen elkaar aan. Let even op het block icoon maar zodra je blokt dan ga je uit elkaar maar kan je bijna altijd een slag hier achter aan doen. Rinse and repeat. Let wel, het lukt niet altijd dus blijf op de hoede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Westland1940 spendeer tijd om het vechtsysteem te leren en wat te levellen. Er zijn best wel wat guides op YT te vinden die het uitleggen. En wat @Ricmaniac aangeeft, doe rustig aan. Je hoeft niet in 2 seconden iedereen neermaaien. Manage je stamina, want als je geen stamina hebt gaat je health er heel snel af. Stamina fungeert ook als extra defence voor je health, dus als je geraakt wordt met volle stamina gaat je stamina er eerst af en dan pas je health.
Verder oefenen, oefenen, oefenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gisteravond een kamp met 5 bandieten overvallen, dat lukte door steeds max 2 uit het kamp te lokken en die dan eerst te verslaan. Ze hadden gelukkig weinig armour (gewoon kleding). Helaas was er in het kamp zelf alleen een kistje met medium lock te vinden, ik had 1 lockpick bij me, mislukte natuurlijk :P
Wel een paard gestolen van 700 groshen, bij de zigeuners verkocht voor ca 500. Bandieten zelf kon ik ook loten natuurlijk, ik neem dan alleen voedsel, geld en items mee die meer dan 10 groshen waard zijn anders is mijn inventory te snel vol :P Maar het geheel voelde wel als een overwinning, zolang bandits niet dikke armour hebben kan ik ze verslaan.

Bij de blacksmith een paar hoefijzers en bijltjes gemaakt, gaat eigenlijk wel snel vervelen, iemand een idee hoeveel je er moet maken voordat de blacksmith je een andere opdracht geeft?

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 14-02-2025 12:15 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Chaoss schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:
Bij de blacksmith een paar hoefijzers en bijltjes gemaakt, gaat eigenlijk wel snel vervelen, iemand een idee hoeveel je er moet maken voordat de blacksmith je een andere opdracht geeft?
Mij gaf hij na twee of drie dingen de opdracht om
spoiler:
een kar te gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:23

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Chaoss schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:12:

Geen één. De quest die leid tot de wedding kan je meteen doen zonder dat je hoefijzers hoeft te maken.

[ Voor 31% gewijzigd door RoamingZombie op 14-02-2025 12:25 ]

Ninety percent of everything is crap.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste