Wat een spel
Heb pas 8 uur gespeeld, waarvan de prologue ruim 3 uur duurde. Ik ben nu vooral bezig geweest om Mutt terug te halen, wat nog steeds niet is gelukt. Overal kom je interessante locaties/quests/NPC's tegen. Verder beetje stelen, beetje dobbelen. Het speelt allemaal net wat lekkerder weg dan deel 1 en de perks zijn een stuk beter. De wereld voelt diverser aan ook, al heb ik nog lang niet alles gezien. De humor tussen Henri en Hans kan ik ook wel waarderen.
En dan die graphics, ondanks dat de (gezichts)animaties en textures soms wat beter kunnen, heb ik nog nooit zulke overtuigende natuur gezien in een game

. Paar plaatjes:
spoiler:Toen je wakker werd in dit bos

:
De sfeer met dat uitzicht op dat kasteel in deze scene (vlak voor einde prologue) was fantastisch!
De lichtinval op het bos aan de overkant van het water

.
:strip_exif()/f/image/EiJv3n2MbppJBT3c4elE2s2V.jpg?f=fotoalbum_large)
Aantal puntjes van aandacht:
- Ik was aan het stelen uit kisten in Troskowitz en werd even later opeens gezocht. Omdat ik verf moest halen voor een quest werd ik daar natuurlijk gepakt. Reden: 'ze' hadden me gelinkt aan de diefstal en mijn verdachte gedrag. Prachtig bedacht natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoe dat laatste nou echt werkt in het spel. Ben ik dan toch gezien toen ik het huis uitrende waar ik een aantal kisten had leeggeroofd?
Aganim schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:47:
[...]
Probeer de verleiding nog even te weerstaan, het lijkt me wel verstandig om deel 1 eerst te spelen. Niet alleen vanwege het verhaal, maar ook omdat er zoveel verbeteringen zijn gedaan aan de onderliggende gamemechanics in KCD2. Ik denk dat deel 1 mogelijk tegenvalt als je begint met deel 2.
Als de tijd wat beperkt is en het geduld wat minder, kan je er m.i. prima voor kiezen om wel direct voor deel 2 te gaan, want:
1. Op Youtube is een 'story so far' te vinden van Warhorse studios zelf:
YouTube: Kingdom Come: Deliverance Story Recap
2. Het grootste deel van de prologue ging imo ook over het recappen van KCD1, hetzij soms wat subtiel gebracht, maar de belangrijkste elementen uit deel 1 komen wel terug in de gesprekken die je voert samen met (meestal) Hans. Denk aan: hoe je Hans hebt ontmoet, het zwaard, Henri's ouders, en andere key characters e.d. Dat komt allemaal wel terug in de prologue. Dat het spel volgens de review van Tweakers een trage start heeft klopt dan opzich wel, maar is niet direct een nadeel, maar ergens ook wel een goede ontwerpkeuze geweest.
[
Voor 19% gewijzigd door
Justinn1988 op 12-02-2025 10:45
]