Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:26
Chaoss schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:54:
Wordt de game nu wel of niet gesaved als je slaapt? En geld dat voor alle slaapplaatsen en ongeacht het aantal uur dat je slaapt? Ik had net een paar uur geslapen bij een campsite, ging dood en ik werd een stuk verder terug gezet in de game naar een save tijdens de mainquest.
Als het goed is zie je bij het bed of je ook kunt saven of niet. Ik kwam net flink dronken na een feestje met de
spoiler:
Cumans
aan bij het kruidenvrouwtje uit de tutorial en ging in het verkeerde bed liggen, waardoor we ineens geen vrienden meer waren... Blijkt het bed naast de deur van Henry te zijn. Daar staat dan ook 'Sleep and save', terwijl bij het andere bed alleen 'Save' staat.

Goede humor ook in dit spel, al een aantal keer hardop moeten lachen. De quest 'Invaders' _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:13
Wolverine9000 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:22:
[...]

De wedding is voorbij mij. Nuwat side quest doen en wat exploring 36 uur totaal ongeveer. En wetende dat de 2de map bog veel groter en uitgebreider is. Oh boy....
2de map? Is dit dan pas de begin map ofzo? My God _/-\o_

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:10
Vortigen schreef op zondag 9 februari 2025 @ 22:10:
[...]

2de map? Is dit dan pas de begin map ofzo? My God _/-\o_
Ja je hebt nog de kuttemberg regio map ook nog....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hele avond wat rondgelopen, wat met mensen praten, beetje op de poi's afgegaan die je in het begin krijgt. Beetje rondkijken, wat herbs plukken, potions gemaakt, graf gerooft, her en der wat gear en items gevonden en doorverkocht.

Kwam op een gegeven moment 2 of 3 dode mannen tegen in het bos, aangevallen door wolven. Gratis gear voor mij, wel raar dat het ene item wat ik van ze pak 'stolen' is en het andere niet.

Werdt zelf 1x aangevallen door 2 lui, ging keihard dood. Gevechten aangaan durf ik dus nog niet, hard wegrennen is beter. Moet eerst mijn ski's en gear verbeteren voordat ik meerdere vijanden kan verslaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 10-02-2025 01:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Iemand al enig idee hoe groot dit spel eigenlijk is? Vergelijkbaar met andere games? Ik zit nog 'map 1' en begreep dat er nog een is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Westland1940 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 08:46:
Iemand al enig idee hoe groot dit spel eigenlijk is? Vergelijkbaar met andere games? Ik zit nog 'map 1' en begreep dat er nog een is.
Dit zegt Google;
Kingdom Come: Deliverance 2 has a map that's about twice the size of the first game's, when all parts of each map are considered as a whole. The first game's map took up roughly six real-world square miles (16 square kilometers), which means this one's about 12 square miles (32 square kilometers).

Geen idee of deze foto klopt? Maar kwam het ook nog tegen :D
Blijkt map uit het eerste deel te zijn

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 10-02-2025 09:55 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Welke map is dit exact? Ik zie Kuttenberg niet. Ik heb overigens deel 1 niet gespeeld, oogte voor mij iets te Spartaans. De main story lijkt wel veel korter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9A-fZ027fu-1jeMaKzjQftFlYUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57h6yvFwtFLr6nzLmF9uP7WQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Westland1940 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:42:
[...]

Welke map is dit exact? Ik zie Kuttenberg niet. Ik heb overigens deel 1 niet gespeeld, oogte voor mij iets te Spartaans. De main story lijkt wel veel korter?

[Afbeelding]
Als ik Reddit mag geloven was dit de map van deel 2, heb zelf ook nog nooit deel 1 gespeeld.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:38
[...]

[Afbeelding]
Dit is de map deel 1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Gesprekjes over maps en het hoe en waar mogen imo wel in spoiler tags. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42

Aganim

I have a cunning plan..

[...]

[Afbeelding]
De vraag is wel in hoeverre dat erg is. Het laatste deel van de main story in deel 1 voelde wel een beetje teveel 'opgerekt'. Vanaf een bepaald punt zijn er geen sidequests meer te doen, althans, voor de zekerheid wil je ze op een bepaald punt afgerond hebben (het spel geeft dat zelf aan). Voor mijn gevoel ben je vanaf dat punt vooral nog heen en weer aan het fasttravellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
Sipio schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:57:
[...]

Je kunt wel slapen in bedden maar je moet ze zeg maar 'ownen' om ook te saven, als je een bed hebt die je is toegezegd dan heb je ook de optie sleep and save ipv alleen sleep.
Save and quit kan toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
Frez schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:28:
[...]

Ja ik ging ook uit van die eerdere berichten. Wil niet zeggen dat het slecht loopt hoor. Maar de pop in is wel erg storend aanwezig. Op de Pro is er maar 1 mode.
Overigens las ik op reddit dat meerdere mensen hier last van hebben en dat het uitzetten van Depth of Field dit oplost. Effe proberen straks.
Ik zag idd geen opties bij de grafische instellingen. Pro/ performance enz. Was niets in te stellen. (heb een PRO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
[...]

[Afbeelding]
Geen idee waar dit op gebaseerd is maar ik heb +/- 100 uur gedaan over het uitspelen van KCD2 en ik ben geen completionist... Heb wel flink lopen freeroamen. Maar als ik lees dat mensen er al 30 uur op hebben zitten voor ze überhaupt aan de wedding quest beginnen... Maak je borst maar nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
2dope schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Geen idee waar dit op gebaseerd is maar ik heb +/- 100 uur gedaan over het uitspelen van KCD2 en ik ben geen completionist... Heb wel flink lopen freeroamen. Maar als ik lees dat mensen er al 30 uur op hebben zitten voor ze überhayopt aan de wedding quest beginnen... Maak je borst maar nat.
Ieder zen eigen speelstijl. Respect voor. De ene doet enkel de main quest. En iemand anders doet alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik snap trouwens wel dat mensen zich wat verloren voelen in het begin. Toen ik uit hte schavot kwam en midden in het dorp stond had ik ook zoiets "en nu dan". Vervolgens het hele dorp verkennen in mijn onderbroek met de vraag hoe kom ik aan kleding om er vervolgens achter te komen dat alles gewoon in mijn inventory zit :+

Wat ik wel wat emersion brekend vind is de npc's, gezicht animaties zijn er bijna niet en ze lopen gewoon als een robot tegen je aan als je ergens stilstaat. De wereld ansich is mooi, maar zeker niet de mooiste open wereld die ik gezien heb. Af en toe wel hele sfeervolle plaatjse met zons op/ondergang, regen en mist etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
Chaoss schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:12:
De wereld ansich is mooi, maar zeker niet de mooiste open wereld die ik gezien heb. Af en toe wel hele sfeervolle plaatjse met zons op/ondergang, regen en mist etc.
Het is moeilijk te vergelijken vind ik, omdat KCD2 toch wel "one of a kind" is. Voor mij is het de mooiste game qua natuur, dus de bossen, heides, meertjes en bijbehorende flora vind ik ongeëvenaard. Games die in dat opzicht wat mij betreft dicht in de buurt komen zijn alweer een stuk ouder (Witcher 3, RDR2).

Maar in nederzettinkjes en steden valt het grafisch weer wat tegen, dat vond ik bij deel 1 ook al. Binnenlocaties zijn gewoon niet zo mooi/bijzonder en boerderij/plaggenhut nummer zoveel heb je op den duur wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:07
Ik snap trouwens wel dat mensen zich wat verloren voelen in het begin. Toen ik uit hte schavot kwam en midden in het dorp stond had ik ook zoiets "en nu dan". Vervolgens het hele dorp verkennen in mijn onderbroek met de vraag hoe kom ik aan kleding om er vervolgens achter te komen dat alles gewoon in mijn inventory zit :+

Wat ik wel wat emersion brekend vind is de npc's, gezicht animaties zijn er bijna niet en ze lopen gewoon als een robot tegen je aan als je ergens stilstaat. De wereld ansich is mooi, maar zeker niet de mooiste open wereld die ik gezien heb. Af en toe wel hele sfeervolle plaatjse met zons op/ondergang, regen en mist etc.
Gezicht animaties zijn niet altijd even sterk nee haha. Vind het zelf niet storend maar dat kan zeker beter. Qua wereld heb ik heel erg weinig games meegemaakt die zo ontzettend sfeervol zijn als KCD2. Alleen RDR2 vind ik op dat zelfde niveau (en nog wel iets hoger). Elke hoekje van KCD2 zit vol met detail en voelt echt aan. Bij veel open wereld games is dat juist andersom, een aantal plekken zijn prachtig en aandacht aan besteed, de rest is gewoon opvulling.

Elk dorpje dat ik binnen kom is ook gewoon elke keer genieten. Heb net de bruiloft gehad en hoe je steeds ziet hoe mensen steeds meer dronken aan het worden zijn tijdens de bruiloft, erg leuk gedaan. Oog voor detail is sterk aanwezig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
:) die ontdekking duurde bij mij ook even, en iedereen maar klagen dat ik in mijn ondergoed liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had er al iets over gelezen maar dit is wel leuk, kleine Pebbles spoiler
spoiler:
Na zo'n rond de 35 kilometer met Pebbles te hebben gereden kwam er een perk, Good old Pebbles, de waarde ineens naar meer dan 5000 Groschen en de Stats zijn omhoog geschoten 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
Ik keek gisteren nog een klein stukje KCD2 van een bekende streamer (Elajjaz) op Twitch, toen kwam 'TheRealHansCapon' nog ff langs in Twitch chat, dat was wel tof. Vertelde ook wat zijn favoriete scenes uit de game zijn enzo.

Sowieso zijn die "Official Live Action" video's met Henry en Hans op het YouTube-kanaal van Warhorse echt de moeite waard.

YouTube: Kingdom Come: Deliverance II Official Live Action - Combat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
Ik verkoop het spel weer. Hoe mooi/leuk het er ook uit ziet, dit spel is niet gemaakt voor mensen die met moeite af en toe een half uur kunnen gamen. Hier moet je echt de tijd voor pakken om er in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik heb deel 1 meerdere keren gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Ik was er telkens naar verloop van tijd wel op uitgekeken ondanks dat ik een RPG in vrij realistische historische setting (zonder echte fantasy/SF) geweldig vind!

Ik kon me dan wel storen aan een aantal zaken:

- Geen paardrijdende NPC's (laat staan wagens/karren) behoudens sommige AI-karakters tijdens quests. Dit heb ik stiekem wel als immersive-breaking ervaren. Het was in die tijd de enige vorm van transport :'). Is dit in KCD2 wel aanwezig?
- Overfrusterend vechtsysteem. Opzich leuk qua realisme met goede potentie, maar had wel iets toegankelijker mogen zijn.
- Herhalende non-verbale animaties bij een sprekende Henri en bij NPC's.
- De frustrerende manier waarop het paard (niet) over objecten springt. 8)7
- Mutt (hond) die veel in de weg loopt, terwijl ik de toevoeging graag leuk wil vinden. Is dit in KCD2 ook het geval?
- Henri die niet kan zwemmen in KCD1. Kunnen zwemmen was dan in de middeleeuwen wel zeldzaam, maarja dat was geletterdheid ook en dat kon je wel 'even' leren in KCD1. :P
- Ontbreken van bow-reticle en frustrerend save-systeem. Gelukkig was dit wel goed oplosbaar met mods.

Ondanks dat ik veel lof heb voor de studio dat ze dat neer hebben kunnen zetten, was het spel gewoon niet overal even 'smooth'. Op welke vlakken vinden jullie dit spel echt verbeterd t.o.v. deel 1? Het ziet en voelt nagenoeg hetzelfde uit. Ik heb er tijd en geduld genoeg voor en ik houd wel van een hoge moeilijkheid, maar ik ben bang dat door dit soort subtiele zaken de lol er na een tijdje weer vanaf is.

[ Voor 5% gewijzigd door Justinn1988 op 10-02-2025 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Justinn1988 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:20:
Ik heb deel 1 meerdere keren gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Ik was er telkens naar verloop van tijd wel op uitgekeken ondanks dat ik een RPG in vrij realistische historische setting (zonder echte fantasy/SF) geweldig vind!

- Geen paardrijdende NPC's (laat staan wagens/karren) behoudens sommige AI-karakters tijdens quests. Dit heb ik stiekem wel als immersive-breaking ervaren. Het was in die tijd de enige vorm van transport :'). Is dit in KCD2 wel aanwezig?
Jazeker

- Overfrusterend vechtsysteem. Opzich leuk qua realisme met goede potentie, maar had wel iets toegankelijker mogen zijn.
ZOver ik nu ben lijkt het iets toegankelijker maar nog steeds niet makkelijk

Ondanks dat ik veel lof heb voor de studio dat ze dat neer hebben kunnen zetten, was het spel gewoon niet overal even 'smooth'. Op welke vlakken vinden jullie dit spel echt verbeterd t.o.v. deel 1? Het ziet en voelt nagenoeg hetzelfde uit. Ik heb er tijd en geduld genoeg voor en ik houd wel van een hoge moeilijkheid, maar ik ben bang dat door dit soort subtiele zaken de lol er na een tijdje weer vanaf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:59
Spoiler voor het uur na de wedding:
spoiler:
Zit nu vast in de quest in Trosky castle. Ben boven in de kapel bij Captain Thomas geweest, maar moet vervolgens een medicijn boek halen die in een kist ligt.

Maar ik heb geen lockpicks, ik heb de ene die ik had, kapot gemaakt voor de kelderdeur van de kok. En geen geld om nieuwe te kopen. Al meerdere keren het kasteel rondgesneakt om geld te vinden maar is lastig. Het stomme is ook als ik word gesnapt, ik er met speech onderuit kom, maar dat is constant hetzelfde verhaal, tegen dezelfde guard. Vreemde bug.

Kwam net een walktrough tegen die vertelde dat je ook van iemand de sleutel van de kist kan jatten, dus dat ga ik vanavond proberen. Dit is het eerste echte stuk wat tegenvalt.

Ik snap wel dat mensen de game links laten liggen op het moment dat ze bij deze quest komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
2dope schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Geen idee waar dit op gebaseerd is maar ik heb +/- 100 uur gedaan over het uitspelen van KCD2 en ik ben geen completionist... Heb wel flink lopen freeroamen. Maar als ik lees dat mensen er al 30 uur op hebben zitten voor ze überhaupt aan de wedding quest beginnen... Maak je borst maar nat.
Goeie vraag, denk het gemiddelde of iets. Ik ga 25 uur ook niet halen voor alleen de main quest. Ik red dat niet eens voor deze bekende wedding quest. Daarnaast, ik zie dat een game als Skyrim ook 26 uur heeft voor de Main Story, no way dat ik dat toen ook haalde.

https://howlongtobeat.com/?q=Skyrim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Poulske schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:02:
Spoiler voor het uur na de wedding:
spoiler:
Zit nu vast in de quest in Trosky castle. Ben boven in de kapel bij Captain Thomas geweest, maar moet vervolgens een medicijn boek halen die in een kist ligt.

Maar ik heb geen lockpicks, ik heb de ene die ik had, kapot gemaakt voor de kelderdeur van de kok. En geen geld om nieuwe te kopen. Al meerdere keren het kasteel rondgesneakt om geld te vinden maar is lastig. Het stomme is ook als ik word gesnapt, ik er met speech onderuit kom, maar dat is constant hetzelfde verhaal, tegen dezelfde guard. Vreemde bug.

Kwam net een walktrough tegen die vertelde dat je ook van iemand de sleutel van de kist kan jatten, dus dat ga ik vanavond proberen. Dit is het eerste echte stuk wat tegenvalt.

Ik snap wel dat mensen de game links laten liggen op het moment dat ze bij deze quest komt.
Optioneel task doen en je vind deze zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Wolverine9000 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:42:
[...]

Optioneel task doen en je vind deze zo...
Ik kan totaal niet lockpicken op de PS5, het is mij nog niet gelukt. Dus ik ga voor de alternatieve strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 10-09 21:06
Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:35:
Ik verkoop het spel weer. Hoe mooi/leuk het er ook uit ziet, dit spel is niet gemaakt voor mensen die met moeite af en toe een half uur kunnen gamen. Hier moet je echt de tijd voor pakken om er in te komen.
Dit maakt ook dat ik twijfel. Met een jong gezin kom ik niet veel aan gamen toe, ik denk zo'n vier uur per week. Anderzijds is het ook prima om alle tijd te nemen voor een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Poulske schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:14:
[...]

Ik kan totaal niet lockpicken op de PS5, het is mij nog niet gelukt. Dus ik ga voor de alternatieve strategie.
In het egin kon ik da ook niet. Is echt makkelijk . Gewoon doorbijten... pik nu zelf easy hard lock picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:02
Het vreemde is dat Henry in de intro wel (gewond en al) een meer over kan zwemmen maar daarna ineens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:38
Poulske schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:14:
[...]

beginnen met very easy locks en daar heel veel op oefenen. Je leert zelf de skill maar Henri wordt er ook beter in waardoor het steeds makkelijker wordt. Er zijn helaas geen shortcuts in het spel. Weet niet of die perk ook in deel 2 zit maar in deel 1 had je een perk dat je beter werd met lockpikken als je dronken bent :D

In deel 1 lukte het mij ook voor geen meter, totdat ik me ging beperken tot de makkelijkste sloten eerst. Tot je een bepaald level haalt en zo kon ik door naar moeilijkere etc... Uiteindelijk worden very hard locks zelfs easy peasy. Maar ben het er mee eens dat het lockpicken niet met de controller in gedachte is bedacht.

[ Voor 22% gewijzigd door cold_as_ijs op 10-02-2025 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
Y.Zigrin schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Dit maakt ook dat ik twijfel. Met een jong gezin kom ik niet veel aan gamen toe, ik denk zo'n vier uur per week. Anderzijds is het ook prima om alle tijd te nemen voor een game.
Ik heb hetzelfde en vind daarom dit juist wel de ideale game. Je duikt er zo even een halfuurtje of uurtje in, beleeft in elke spelsessie wel een memorabel moment en kun hem dankzij save and exit zo wegleggen. Alleen de intro is wat lang.

Ik zou er gewoon voor gaan. Topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Ik heb ook weinig tijd en de speelsessies kun je echt kort houden. Het is niet zo dat je er per se uren achter zit elke keer als je het opstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
Y.Zigrin schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:22:
[...]

Als je het mij vraagt is dit niet een game die je even voor een half uurtje oppakt. De gameplay is namelijk ontzettend traag waardoor deze (vind ik) het beste tot zijn recht komt als je er ook écht de tijd voor neemt.

Ja, je kunt continu gaan lopen fast travellen of gehaast overal naar toe rennen, maar dan kun je (denk ik) niet echt genieten van wat deze game allemaal te bieden heeft.

Of je moet het leuk vinden om tijdens 1 speelsessie alleen maar naar dialogen te hebben geluisterd, of misschien 1 gevecht te hebben gedaan, want veel meer krijg je niet gedaan in een (half) uur :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
Het zal voor ieder persoonlijk zijn. Ik vind de game een beetje vergelijkbaar met een heel dik boek. Daar wil je echt ff voor zitten. Als je hem telkens pakt en weg legt kom je er niet goed in, maar ieder z'n speelstijl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Er zit een perk in de game die alles aan toont op de map. Ga deze voorlopig overskaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
SparksNL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 17:45:
[...]
Of je moet het leuk vinden om tijdens 1 speelsessie alleen maar naar dialogen te hebben geluisterd, of misschien 1 gevecht te hebben gedaan, want veel meer krijg je niet gedaan in een (half) uur :)
Dat ervaar ik toch echt anders. Zonet een halfuurtje gespeeld en daarin een stukje op paard gereden richting een missie. Twee random encounters en een geinig gesprek later heb ik een leuke speelsessie gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

- Herhalende non-verbale animaties bij een sprekende Henri en bij NPC's.
- De frustrerende manier waarop het paard (niet) over objecten springt. 8)7
- Mutt (hond) die veel in de weg loopt, terwijl ik de toevoeging graag leuk wil vinden. Is dit in KCD2 ook het geval?
- Henri die niet kan zwemmen in KCD1. Kunnen zwemmen was dan in de middeleeuwen wel zeldzaam, maarja dat was geletterdheid ook en dat kon je wel 'even' leren in KCD1. :P
- Ontbreken van bow-reticle en frustrerend save-systeem. Gelukkig was dit wel goed oplosbaar met mods.

Ik ben nog steeds niet naar de bruiloft geweest maar wel flink wat uren in de game maar dus nog in het begin gedeelte laten we maar zeggen.

Er rijden nu wel een aantal NPC's rond ter paard, heb ook een cuman op een paard zien rijden maar hij was mij nog iets te bewapend.

Er rijden ook wat carts rond en volgens mij kun je er ook op mee liften maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Persoonlijk vind ik de combat wel wat verbeterd, ik heb bepaalde combo's beter door en de master strike werkt nog steeds lekker, ook dodgen werkt veel beter maar vergeleken bij andere games kan ik me voorstellen dat iemand het nog steeds clunky vind.

Herhalende animaties zitten er nog wel in.

Ben een aantal keer met het paard over een hek gesprongen zonder problemen, wordt zelfs bijgehouden in de Stats als ik me niet vergis.

Mutt is verbeterd imo, maar hij kan nog steeds met zijn kop door de dice tafel steken lol, maar hij heeft me in dit deel al meerdere keren een goede dienst bewezen met zijn aanvallen, je kunt hem ook gewoon ergens laten wachten en hem later weer bij je roepen als hij te lastig is denk ik.

Zwemmen, nee helaas.

Geen bow rericle maar je kijkt nu meer over de pijl ipv de zijkant in deel 1 wat het richting echt makkelijker maakt.
De kruisbogen zijn ook goed te gebruiken.

Met het save systeem heb ik echt nul problemen, die potions heb je zo, misschien een klein stukje rijden/fast travel en je bent wel bij een bed die je hebt.

Op de PS5 is het helemaal save scummen als je wil omdat je binnen 10 seconden gesaved naar het menu hebt en ook weer terug in de game zit.

Ik vind het overal zeker een verbetering van het eerste deel maar dat gezegd hebbende denk ik wel dat als iemand het eerste deel niet door kwam ik niet zeker weet of het hier anders zal zijn.

Voor mij persoonlijk GOTY, dit speel beleef ik ipv 'spelen' om het misschien een beetje overdreven te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:42

Aganim

I have a cunning plan..

Je bent niet de enige die zich daar aan stoorde, voor het niet kunnen zwemmen was ook een mod. Lang leve PC. >:)
Waar moeten we beginnen? :P Ik heb het geval dat het spel over de hele linie soepeler speelt, zonder dat er wereldschokkende veranderingen zijn gedaan.

Grafisch is er geen enorme sprong gezet, maar ik denk dat beide spellen het vooral van de sfeer moeten hebben. Ik heb het idee dat bossen in deel twee wat beter tot hun recht komen, door dichtere begroeiing en doordat je nu geluid maakt als je dwars door een struik sluipt. Niet zozeer soepeler, maar dat zorgt wel voor meer immersie, zeker wanneer je bijv. een soepje van bandieten wilt 'verbeteren'.

Zelf repareren van je kit is een stuk voorspelbaarder, in plaats van de complete willekeur uit deel 1. In het reparatieoverzicht zie je hoeveel ieder item zou kosten om te repareren, zodat je beter kan besluiten of je het zelf wilt doen of het aan de pro overlaat. En je krijgt meteen te zien hoeveel 'materiaal' je in totaal nog hebt over alle reparatiesets van dat type.

Gevechten zijn pittig, maar een stuk beter te doen. Je krijgt nu een indicatie wanneer je moet terugslaan, er is wat meer tijd om te blokken voor mijn gevoel en omdat je nog maar 1 lage zone hebt is het wat makkelijker om te kiezen in welke richting je gaat toeslaan.

Ook het perksysteem voelt wat logischer en beter doordacht. Er zijn minder perks die echt compleet kansloos zijn en er is ruimte voor roleplaying dmv perks zonder dat je uiteindelijk met een volledig onwerkbare build kan komen te zitten.

Je kan kleding nu zelf wassen op een aantal locaties als je zeep bij je hebt, dus je hoeft niet altijd op zoek naar een badhuis.

Je kan je vizier nu zelf omhoog doen, dus je hebt de keuze: verminderd zicht en stamina, maar betere bescherming of juist andersom. Geeft weer wat meer opties, gezien niet iedereen de beperkingen van een vizier in deel 1 waardeerde.

Alchemy is ook wat prettiger, daar was het aan de kook brengen van je mengsel altijd een beetje gokken/timem omdat het vuur nog X tijd hoog bleef. Nu schuif je gewoon de pan naar boven of beneden, wat meer controle geeft. Alle recepten, voor iedere vorm van crafting, zijn in een centraal Crafting overzicht te raadplegen, zodat je ten alle tijden kunt kijken of je nog iets mist.

En natuurlijk het kunnen samenstellen van drie verschillende outfits, zodat je niet meer steeds tig kledingstukken handmatig moet aanklikken als je wilt wisselen.

Om maar even een handvol verbeteringen te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
bojaaper schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:48:
Het vreemde is dat Henry in de intro wel (gewond en al) een meer over kan zwemmen maar daarna ineens niet meer.
Als ik het mij goed herinner was het meer spartelen, zwemmen zoals je dat leert kon hij niet. Het had er best in gemogen, maar ik denk dat bijna niemand in die tijd kon zwemmen dus opzich...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Sipio schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:30:
[...]

Ik ben nog steeds niet naar de bruiloft geweest maar wel flink wat uren in de game maar dus nog in het begin gedeelte laten we maar zeggen.

Er rijden nu wel een aantal NPC's rond ter paard, heb ook een cuman op een paard zien rijden maar hij was mij nog iets te bewapend.

Er rijden ook wat carts rond en volgens mij kun je er ook op mee liften maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Persoonlijk vind ik de combat wel wat verbeterd, ik heb bepaalde combo's beter door en de master strike werkt nog steeds lekker, ook dodgen werkt veel beter maar vergeleken bij andere games kan ik me voorstellen dat iemand het nog steeds clunky vind.

Herhalende animaties zitten er nog wel in.

Ben een aantal keer met het paard over een hek gesprongen zonder problemen, wordt zelfs bijgehouden in de Stats als ik me niet vergis.

Mutt is verbeterd imo, maar hij kan nog steeds met zijn kop door de dice tafel steken lol, maar hij heeft me in dit deel al meerdere keren een goede dienst bewezen met zijn aanvallen, je kunt hem ook gewoon ergens laten wachten en hem later weer bij je roepen als hij te lastig is denk ik.

Zwemmen, nee helaas.

Geen bow rericle maar je kijkt nu meer over de pijl ipv de zijkant in deel 1 wat het richting echt makkelijker maakt.
De kruisbogen zijn ook goed te gebruiken.

Met het save systeem heb ik echt nul problemen, die potions heb je zo, misschien een klein stukje rijden/fast travel en je bent wel bij een bed die je hebt.

Op de PS5 is het helemaal save scummen als je wil omdat je binnen 10 seconden gesaved naar het menu hebt en ook weer terug in de game zit.

Ik vind het overal zeker een verbetering van het eerste deel maar dat gezegd hebbende denk ik wel dat als iemand het eerste deel niet door kwam ik niet zeker weet of het hier anders zal zijn.

Voor mij persoonlijk GOTY, dit speel beleef ik ipv 'spelen' om het misschien een beetje overdreven te brengen.
Echt helemaal mee eens. goed beschreven. Goty weet ik nog niet.... Maar beste Rpg sinds The Witcher 3 en mss wel beter dat zeker.

Maar Ghost of Yotei en Death Stranding 2 moeten ook nog komen dit jaar :9 het word een prachtig jaar! en dan 28 Februari Monster Hunter Wilds. Maar verwacht hier nog wel een tijd mee bezig te zijn en dat is geen straf. Zoals je zegt is dit echt een belevenis .

Mutt is ook geweldig.... de twee Rhodesian ridgebacks hier thuis denken dat hij echt is en reageren adequaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-09 13:50
Bedankt voor de antwoorden! Heb me over gehaald en net toevallig het 'zwemstukje' gehad. Dat was inderdaad meer spartelen van Henri als je goed kijkt. Leuk detail. De sfeer is weer gigantisch goed inderdaad. Ik geniet ook wel van het wat trage begin. Doel is overduidelijk e.e.a. te recappen van deel 1 wat prima is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PonyPony Idd Death Stranding 2 kijk ik ook naar uit en die maakt ook zeker goede kans lijkt me, maar KCD2 is het voor mij persoonlijk zeg maar tenzij GTA6 nog komt maar dat lijkt me niet.

En idd _O- hier loopt een mechelaar rond die af en toe zoiets heeft van waar is die hond.

@Justinn1988 Hopelijk bevalt dit deel je beter (y)

[ Voor 16% gewijzigd door Sipio op 10-02-2025 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:05:
@PonyPony Idd Death Stranding 2 kijk ik ook naar uit en die maakt ook zeker goede kans lijkt me, maar KCD2 is het voor mij persoonlijk zeg maar tenzij GTA6 nog komt maar dat lijkt me niet.

@Justinn1988 Hopelijk bevalt dit deel je beter (y)
Ik denk het mss voor mij ook wel hoor. echt lang geleden dat ik zo in een game zit. GTA 6 ben ik wel benieuwd naar, Maar ik heb RS na het vele uitmelken van online en 5 niet erg hoog meer zitten. RD2 was een uitzondering. maar ik ben bang voor melk praktijken en vraag me net als jij af of hij uberhaupt dit jaar nog komt. ik laat me graag verassen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940
Ik zit er helemaal in ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Nu blijkt dat je voor die bepaalde quest helemaal niet hoeft te lockpicken......

Zojuist behaald, de ingrediënten staan gewoon al voor je klaar op de alchemy bench. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Poulske schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:37:
Nu blijkt dat je voor die bepaalde quest helemaal niet hoeft te lockpicken......

Zojuist behaald, de ingrediënten staan gewoon al voor je klaar op de alchemy bench. :+
You live and you learn is zeker geen understatement in deze game 8)7 haha heb ook al veel van die momentjes gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bojaaper
Oke, gisteren aardig wat gespeeld, maar het vechten op zich vond ik allemaal nog maar lastig. Zojuist eens de tijd genomen om met Tomcat te gaan oefenen, ruim een uur mee bezig geweest. Ik heb het nog niet helemaal door, maar ben al wel een stuk beter geworden. Ook heb ik nu de master strike geleerd.

Deze kwam meteen goed uit. Het was intussen al avond geworden, en het was tijd om te slapen. Op naar het dorp dan maar. Op de terugweg even bij Bozhena gestopt om wat te eten, maar toch maar door ook al is het nu helemaal donker. Ik kom 2 gasten tegen met een fakkel, zeggen niks, dus ik rijd er gewoon langs.

Even verderop zie ik ineens 3 dode soldaten liggen, die tot op hun onderbroek beroofd zijn. Twijfel even of het spel zo ver zou gaan als ik denk, maar toch stap ik op m'n paard en besluit die 2 voorbijgangers van eerder eens beter te gaan bekijken.

Het blijken bandits. 1+1=2, dikke kans dat ze ze beroofd hebben. De eerste besluip ik van achter, de tweede ligt na een kort gevecht ook op de grond.

En ja hoor, naast hun eigen spullen hebben ze ook allerlei gestolen spullen bij zich die je normaal bij soldaten kunt vinden. Wat vet!

Anyway, 21,5 uur er in en nog niet voorbij de bruiloft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat was bij jullie het moment dat je random encounters aandurfde? Heb gisteravond wel 3 wolven verslagen, maar dat kwam omdat een toevallige voorbijganger er 2 doodm maakte :+ de laatste kon ik rustig met block + counter afmaken. Alle 3 was waarschijnlijk niet gelukt.

Ook liep ik een keer 3 struikrovers tegen het lijf en toen was ik echt heel snel dood.

Wat is de weg? Investeren in betere gear en kun je dan ergens oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
Timothy3000 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:26:
[...]

Dat ervaar ik toch echt anders. Zonet een halfuurtje gespeeld en daarin een stukje op paard gereden richting een missie. Twee random encounters en een geinig gesprek later heb ik een leuke speelsessie gehad.
Tof dat je op deze manier toch plezier kunt beleven. Voelt voor mij persoonlijk als elke dag 10 minuten van een LOTR film kijken. Ik kan dat echt niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
Chaoss schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:14:
Wat was bij jullie het moment dat je random encounters aandurfde? Heb gisteravond wel 3 wolven verslagen, maar dat kwam omdat een toevallige voorbijganger er 2 doodm maakte :+ de laatste kon ik rustig met block + counter afmaken. Alle 3 was waarschijnlijk niet gelukt.

Ook liep ik een keer 3 struikrovers tegen het lijf en toen was ik echt heel snel dood.

Oefenen met Tomcat. Net zo lang totdat je echt snapt wat ie uit staat te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bojaaper Ik heb ook flink wat getrained met Tomcat, lekker voor de XP ook.

@Chaoss Er zit een npc in de game genaamd Tomcat, daar kun je o.a oefenen en dat zou ik zeker aanraden, zo ontwikkel je je skills weer laten we maar zeggen.

Ik heb alle boks wedstrijdjes in het eerste gebied nu gewonnen behalve nog 1 kampioen blijkbaar, ik wacht daar nog maar ff mee tot ik nog wat sterker ben :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bojaaper
Ah fijn. Van alle paarden die je kunt hebben heb ik een struisvogel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FwXKOYdlM7pUWWZqEmSQdnd_nB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVlfHJUChKOaY7H72JOHyEFx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
bojaaper schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:56:
Oke, gisteren aardig wat gespeeld, maar het vechten op zich vond ik allemaal nog maar lastig. Zojuist eens de tijd genomen om met Tomcat te gaan oefenen, ruim een uur mee bezig geweest. Ik heb het nog niet helemaal door, maar ben al wel een stuk beter geworden. Ook heb ik nu de master strike geleerd.

Deze kwam meteen goed uit. Het was intussen al avond geworden, en het was tijd om te slapen. Op naar het dorp dan maar. Op de terugweg even bij Bozhena gestopt om wat te eten, maar toch maar door ook al is het nu helemaal donker. Ik kom 2 gasten tegen met een fakkel, zeggen niks, dus ik rijd er gewoon langs.

Even verderop zie ik ineens 3 dode soldaten liggen, die tot op hun onderbroek beroofd zijn. Twijfel even of het spel zo ver zou gaan als ik denk, maar toch stap ik op m'n paard en besluit die 2 voorbijgangers van eerder eens beter te gaan bekijken.

Het blijken bandits. 1+1=2, dikke kans dat ze ze beroofd hebben. De eerste besluip ik van achter, de tweede ligt na een kort gevecht ook op de grond.

En ja hoor, naast hun eigen spullen hebben ze ook allerlei gestolen spullen bij zich die je normaal bij soldaten kunt vinden. Wat vet!

Anyway, 21,5 uur er in en nog niet voorbij de bruiloft.
Het spel gaat echt zo ver inderdaad. Beetje zoals het Alife systeem van de Stalker games wat mist in Stalker 2 ( Shame on you GSC) echt fantastisch en al het doen en laten van de npcs als je ze gewoon gaat observeren vanaf een bankje is ook zwaar indrukwekkend. De wereld leeft echt en ieder heeft zn eigen routine zonder dat het kunstmatig overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31

Zoek je hond! Gaat je veel profijt opleveren in het begin.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Na de vele screenshots, verhalen heb ik het spel op de gok gekocht! Ben namelijk onwijs nieuwschierig geworden en wil het zelf toch heel graag spelen en beoordelen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWClUcQ6DRKuDOwBmxLf343z2l4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jnzDugJDrG2IivuBURLzB6M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00
G_Dragon schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:37:
Na de vele screenshots, verhalen heb ik het spel op de gok gekocht! Ben namelijk onwijs nieuwschierig geworden en wil het zelf toch heel graag spelen en beoordelen :)

[Afbeelding]
Deel I wel gespeeld ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Nope! Maar geen zin en tijd om die ook nog eens te kopen en helemaal door te gaan spelen, wie weet als dit tweede deel bevalt. Dat ik hem ooit nog eens mee pak, ik weet het is niet de juiste volgorde :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
Vandaag na een paar uur spelen zonder saven van een rots af gevallen.... ja ik weet het save and exit, maar voor mij haalt dat het leuke eruit.

Dus mijn alchemy maar verder geupgraded en midden in de nacht Henry's saviour snapps staan maken in batches van 6 per keer. Hele ladingen in mijn kist gelegd bij de smid en nu regelmatig saven :)

Direct ook maar wat soap gemaakt, want zelf je kleren wassen is toch wel een stuk goedkoper dan laten doen. Was ook wel nodig, want bij terugkomst in een dorpje waren ze naar me op zoek voor een diefstal (spulletjes liggen netjes ergens anders verstopt voor verkoop later) en mocht ik een dagje op het schavot staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@G_Dragon Ik zou echt op zijn minst even een korte recap van deel 1 kijken maar zelf weten natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJvMhqOhfgruO7NgLOhweL8QqaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7GCnwsGZ8sq4GvIccbj1O4Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkloXowHF3w_HbgJHLi7sZzx1FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LihmTWPjbCJSMmqNt3JZeCb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Sipio op 10-02-2025 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Sipio schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:22:
@G_Dragon Ik zou echt op zijn minst even een korte recap van deel 1 kijken maar zelf weten natuurlijk ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is geen slecht idee! Thanks :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2dope
G_Dragon schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:25:
[...]

Dat is geen slecht idee! Thanks :o
Er is een recap van Warhorse zelf die ze vlak voor release online hebben gezet. Is wel vrij lang, maar dan heb je in ieder geval de "officiële" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online

Wolven vrij snel al wel, daar kom je met parry een eind. Rovers max 2 nu haha, anders ben ik zo om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
spoiler:
Man! Even doorgezet na het begin en wat begint de game zich te openen zeg. Heerlijk! Zodra je de wedding hebt gehad gaat het echt helemaal los. Heerlijk hoe al die verhaallijnen zich met elkaar mengen en hoe je keuzes ooit beinvloed zijn. Ook de grens tussen goed/slecht is er wel, maar toch ook niet. Mensen aan de 'slechte' kant kunnen goed zijn en andersom. Heerlijk. Evenals de vecht missies, maar met name de sneak missies. Dat hele kasteel doorkruipen, en vervolgens door 100den in het bos achterna gezeten worden. Intens. Love it. En dan komt de grote stad nog :).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dit spel is slecht voor je nachtrust 8)7

Maar ik heb Mutt terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marnixio
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 21:07
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 03:46:

Heerlijk toch! Lang geleden dat ik zo in een spel gezogen ben..

PSN : Marnixio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Wij gaan ook weer op zoek naar avonturen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lK4s0ttx7kzrAChkFMkSph1Qr6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7rESzaOnGoXz59qrsg2qiSwX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 03:46:

Herkenbaar, ik zit hier ook met kleine oogjes ;)

Gisteravond na het sporten nog 'even' wat potions gemaakt. Alchemy is een geweldige skill. Van 1 nettle en 2 belladonna kan ik nu 5 strong saviour schnapps maken. Heb daarvan nu een aardige voorraad in de kist zitten, naast een flinke batch van zelfgemaakte healing potions. En ze zijn ook nog eens voor een goede prijs te verkopen.

In 15 uur tot nu toe pas 1 sidequest afgerond (Invaders) dus het wordt tijd om Mutt eens te gaan zoeken :)

Tip voor wie iets te eten zoekt: o.a. aan de zuidelijke rand van het eerste dorp staan puntige bijenkorven. De moeite waard om open te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door easygoingfox op 11-02-2025 08:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janus_freggel
easygoingfox schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:02:
[...]

Herkenbaar, ik zit hier ook met kleine oogjes ;)

Gisteravond na het sporten nog 'even' wat potions gemaakt. Alchemy is een geweldige skill. Van 1 nettle en 2 belladonna kan ik nu 5 strong saviour schnapps maken. Heb daarvan nu een aardige voorraad in de kist zitten, naast een flinke batch van zelfgemaakte healing potions. En ze zijn ook nog eens voor een goede prijs te verkopen.

In 15 uur tot nu toe pas 1 sidequest afgerond (Invaders) dus het wordt tijd om Mutt eens te gaan zoeken :)

Tip voor wie iets te eten zoekt: o.a. aan de zuidelijke rand van het eerste dorp staan puntige bijenkorven. De moeite waard om open te maken.
Iets meer perks halen nog en je kan er 6 maken van gedroogde ingrediënten en dan ook nog eens de master versie :) maar alleen in de nacht tussen 24.00 en 4.59 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Dat sparren in het begin heb ik verloren, dacht dat ik het wel kon maar niet dus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janus_freggel
G_Dragon schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:12:
Dat sparren in het begin heb ik verloren, dacht dat ik het wel kon maar niet dus :P
En dan zijn daar je skills nog hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
janus_freggel schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:17:
[...]

En dan zijn daar je skills nog hoog ;)
You say what?! :o
Oh g.. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:23

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Sipio schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:30:
[...]

Je weet dat exit saves worden verwijderd na het opnieuw laden? Je kan dus niet savescummen met exit saves, dat is letterlijk doorgaan waar je gebleven was ;)

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
RoamingZombie schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:25:
[...]

Je weet dat exit saves worden verwijderd na het opnieuw laden? Je kan dus niet savescummen met exit saves, dat is letterlijk doorgaan waar je gebleven was ;)
Vreemd, nog nooit last van gehad en toch echt meerdere keren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Die snapps maken voegt ook wel wat toe vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:23

RoamingZombie

Watching the sheeple...

CHKYBSTRD schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:41:
[...]

Vreemd, nog nooit last van gehad en toch echt meerdere keren gedaan.
Weet je dat heel zeker?

Dus jij gaat naar het main menu, maakt een exit save. Laad deze vervolgens en speelt verder. Vanaf dat moment kan je die save echt niet nog een keer laden want die bestaat niet meer.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
maak (of koop) gewoon die snapps :)
Kostte mij een uurtje en ik kan meer dan 100x saven.. alles in het spel gaat toch al traag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Nu online
RoamingZombie schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:25:
[...]
Ik heb gister een paar keer hetzelfde bandietenkamp geprobeerd. Kon gewoon steeds als het misging load save doen. Was exit save. Op base PS5. Die save blijft gewoon in het rijtje staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Timothy3000 op 11-02-2025 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janus_freggel
Timothy3000 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:21:
[...]

Ik heb gister een paar keer hetzelfde bandietenkamp geprobeerd. Kon gewoon steeds als het misging load save doen. Was exit save. Op base PS5. Die save blijft gewoon in het rijtje staan.
die Save blijft ook gewoon staan, maar je hebt er maar 1, deze wordt overschreven bij de volgende Save/Exit. Een Snapps geeft je meer mogelijkheden tot zaken anders aanpakken, meerdere savepoints.

Daarnaast denk ik dat het in de setting van het spel ook gewoon past, een saviour snapps doet meer dan alleen saven, het geeft je ook buffs (en debuffs bij teveel gebruik)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Marnixio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 07:02:
[...]

Heerlijk toch! Lang geleden dat ik zo in een spel gezogen ben..
joah opzich positief, maar vlak voor 4 uur op je nest gaan en dan een wekker die om 7 uur afgaat is wat minder :X Ik kwam vannacht mijn vrouw tegen op de overloop 'oh was jij ook net naar het toilet".... euh... O-)

Maar je bent snel afgeleid. Mijn plan was om Mutt te zoeken, ik loop nog alles dus snel gaat het sowieso al niet. Onderweg kwam ik een zwerver/schavuit in een vervallen schuur tegen. Leek me een goed object om mijn wurg skills even op te proberen :D. Daarna pak ik een quest op over een dronken boswachter, ook maar 'even' tussendoor doen. Daarna nog kleine quest gedaan iets met schapen en wolven, ook leuk.

En uiteindelijk bleek het ook heel wat heen en weer ge-ren om Mutt te vinden. Tussendoor ook nog 2x dood gegaan, waarbij ik een stuk overnieuw moest doen. Later mijzelf gedwongen de 'save en quit' optie op de PS5 te gebruiken...

[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2025 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:37:
[...]

:X Ik kwam vannacht mijn vrouw tegen op de overloop 'oh was jij ook net naar het toilet".... euh... O-)
Hahahha deze is heeel herkenbaar. maar mijne trapte er niet in omdat ik mijn kleding nog aan had :P

De tijd vliegt echt voorbij met deze game ja. Te weinig uren in een avond :'(

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:37:
[...]

joah opzich positief, maar vlak voor 4 uur op je nest gaan en dan een wekker die om 7 uur afgaat is wat minder :X Ik kwam vannacht mijn vrouw tegen op de overloop 'oh was jij ook net naar het toilet".... euh... O-)

Maar je bent snel afgeleid. Mijn plan was om Mutt te zoeken, ik loop nog alles dus snel gaat het sowieso al niet. Onderweg kwam ik een zwerver/schavuit in een vervallen schuur tegen. Leek me een goed object om mijn wurg skills even op te proberen :D. Daarna pak ik een quest op over een dronken boswachter, ook maar 'even' tussendoor doen. Daarna nog kleine quest gedaan iets met schapen en wolven, ook leuk.

En uiteindelijk bleek het ook heel wat heen en weer ge-ren om Mutt te vinden. Tussendoor ook nog 2x dood gegaan, waarbij ik een stuk overnieuw moest doen. Later mijzelf gedwongen de 'save en quit' optie op de PS5 te gebruiken...
Ik wou net zeggen, het eerste wat ik gedaan wou hebben was Mutt terug maar dat was niet al te makkelijk gelijk in het begin :P

Er werd trouwens hier al eerder gesproken over hoe ver de game gaat met bepaalde dingen, ik heb mijn houndmaster skills al vrij ontwikkeld maar ik was Mutt eigelijk alleen maar bedorven voedsel aan het voeren (om er vanaf te komen en mutt maakt het niet uit) tenminste dat dacht ik, nu las ik gisteren dat het wel degelijk uitmaakt en dat als je Mutt alleen maar bedorven voedsel geeft zijn obedience niet omhoog gaat.

Lijkt mij sterk dat de game zo ver gaat naar ik ga het wel ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik ga vanavond maar eens de Meipaal stelen in Tachov, tzal ook wel weer een mooie quest worden :P

Daarna maar eens wat geld verdienen, ik loop nu constant te beknibbelen. Ik heb het idee dat je dat in het begin het beste met potions kunt doen? of zijn er snellere manieren om geld te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:38:
Ik ga vanavond maar eens de Meipaal stelen in Tachov, tzal ook wel weer een mooie quest worden :P

Daarna maar eens wat geld verdienen, ik loop nu constant te beknibbelen. Ik heb het idee dat je dat in het begin het beste met potions kunt doen? of zijn er snellere manieren om geld te verdienen?
Ik loot veel(en verkoop t dus ook) en quest veel, gaat best prima met geld en heb ook 150 terugbetaald aan die dame die je helpt in t begin. Zit nu op 500 groschen ofzo. Heb nog niet gehad dat ik in de problemen zat met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingfox
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:38:

Potions en gevonden / gestolen (na de afkoelperiode) spullen verkopen werkt goed. En bij elke transactie de Haggle optie gebruiken. Scheelt een paar centen en je reputatie gaat er ook door omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Daan0s schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:41:
[...]

Ik loot veel(en verkoop t dus ook) en quest veel, gaat best prima met geld en heb ook 150 terugbetaald aan die dame die je helpt in t begin. Zit nu op 500 groschen ofzo. Heb nog niet gehad dat ik in de problemen zat met geld.
Steel je dan veel uit huizen? want random spullen om te loten ben ik nog niet veel tegengekomen. Ook ben ik nog te zwak om random struikrovers te overvallen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik bij mijn stats kijk heb ik in totaal 9206 Groschen verdiend maar ik heb ook al flink wat bandits omgelegd, alles loten en hop weer naar die duitser in Troskowitz, ik had ook een aantal van die diagrammen voor wapens gekocht om zelf te smeden en die weer doorverkocht, eerst zelf ff slijpen ook.

Heb die perk Martins secret dus ik kan de hoogste kwaliteit wapens maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hr8SovbaTeZwJ-qXItVRQ3u5Vuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8nVWxhlKDfkHta5er4zc8AM.jpg?f=fotoalbum_large

Kopen jullie ook van die skill books? Ik doe het regelmatig als ik het geld heb, (of een zwaard skill books jatten uit het Rathouse)

Voordat ik ga slapen even dat boek 'bestuderen' en je bent weer wat geleveld.

[ Voor 44% gewijzigd door Sipio op 11-02-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Chaoss schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Steel je dan veel uit huizen? want random spullen om te loten ben ik nog niet veel tegengekomen. Ook ben ik nog te zwak om random struikrovers te overvallen. :P
Ja ook wel, maar niet extreem veel. Denk dat ik door de vele side quests het meeste heb verdiend. Ook door middel van dialogen bepaalde richting sturen heb ik vaak (meer) geld gekregen terwijl je dat normaal niet kreeg.

En had net een kruis gevonden die blijkbaar te verkopen is voor 1500, maar toen werd ik gesnapt en neergeslagen haha. Dus even handiger aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik was begonnen aan die Lackey quest en kwam uiteindelijk bij het rovers kamp. Eerst dacht ik ah maar 2 man die kan ik hebben en dat lukte ook maar toen kwamen de andere 3 :p

Daarna dacht ik ik doe de stealth manier maar vergeten een mes mee te nemen. Gelukkig ging de eerste wurg actie goed, daarna de 2e en die kwam natuurlijk uit mijn wurg actie en riep direct de andere 4. Einde verhaal dus weer.

Ik denk dat ik nu eerst maar een mes op ga halen en dan de stealth methode opnieuw ga proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Carthrax schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:50:
Ik was begonnen aan die Lackey quest en kwam uiteindelijk bij het rovers kamp. Eerst dacht ik ah maar 2 man die kan ik hebben en dat lukte ook maar toen kwamen de andere 3 :p

Daarna dacht ik ik doe de stealth manier maar vergeten een mes mee te nemen. Gelukkig ging de eerste wurg actie goed, daarna de 2e en die kwam natuurlijk uit mijn wurg actie en riep direct de andere 4. Einde verhaal dus weer.

Ik denk dat ik nu eerst maar een mes op ga halen en dan de stealth methode opnieuw ga proberen.
Ik heb er 2 kunnen wurgen, daarna ben ik er gewoon vandoor gegaan met het paard :P kom later nog wel eens terug voor de anderen })

Bij die quest bedacht ik mij ook dat ik eigenlijk even een dagger moet kopen/vinden. Zonder is wel erg lastig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Game net opnieuw gekocht op de PC met 3080. Had hem op de PS5 Pro, vond de user interface en controls toch wel tegenvallen. Denk dat ik meer ga genieten van deze game in pc setup.
Ik was gelukkig pas net uit de intro op ps5 dus hoef niet veel overnieuw te doen.

Deze developers gun ik de aankoop toch wel :)

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inmiddels de unarmed kampioen van het gebied en een nieuwe techniek geleerd, kan niet wachten om die uit te proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
Daarjuist dice gespeeld. Alleen was het bij sluitingstijd van de tavern. Dus midden in de game opgepakt. En dan heb ik er maar een fist fight van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Troubadours side quest is zalig gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Wolverine9000 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:56:
Daarjuist dice gespeeld. Alleen was het bij sluitingstijd van de tavern. Dus midden in de game opgepakt. En dan heb ik er maar een fist fight van gemaakt
🤣🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:12:
Als ik bij mijn stats kijk heb ik in totaal 9206 Groschen verdiend maar ik heb ook al flink wat bandits omgelegd, alles loten en hop weer naar die duitser in Troskowitz, ik had ook een aantal van die diagrammen voor wapens gekocht om zelf te smeden en die weer doorverkocht, eerst zelf ff slijpen ook.

Heb die perk Martins secret dus ik kan de hoogste kwaliteit wapens maken.

[Afbeelding]

Kopen jullie ook van die skill books? Ik doe het regelmatig als ik het geld heb, (of een zwaard skill books jatten uit het Rathouse)

Voordat ik ga slapen even dat boek 'bestuderen' en je bent weer wat geleveld.
Hoe lees je voor het slapen? Gewoon vanuit de inventory?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PonyPony schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:21:
[...]

Hoe lees je voor het slapen? Gewoon vanuit de inventory?
Idd, dan naar je boeken en kiezen voor de study optie, wordt zelfs aangegeven hoe lang je moet lezen om het boek uit te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:29:
[...]

Idd, dan naar je boeken en kiezen voor de study optie, wordt zelfs aangegeven hoe lang je moet lezen om het boek uit te krijgen.
Thanks! Dan ga ik eens lezen vanavond🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
Lees de boeken in bed en dan gaat het volgens mij nog sneller.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste