Ik heb het toch maar weer opgepakt (kon er eerst niet echt inkomen) en het bevalt me nu een stuk beter.
Heb de tutorial gewoon nogmaals doorgespeeld - cutscenes een hoop gekipped want dat wist ik al - en ben na de schandpaal ellende maar gewoon even de omgeving gaan verkennen.
Heel snel al vond ik een 'point of interest' waar ik een boek vond en een nest in een boom ontdekte.
Ik heb nog geen ranged wapen dus probeerde het nest met een pebble uit de boom te gooien.
Het grappige is dat ik eerst dacht dat het gooien van een pebble bugged was bij mij....ik gooide namelijk helemaal niks....toen even google gevraagd en blijkt dat je
GEHURKT moet zijn om een pebble te gooien

Dat is vast in de tutorial aan bod gekomen maar is mij helemaal ontgaan haha.
Tevens vond ik een axe in het eerste dorpje die ik voor een leuke prijs kon verkopen. Daarna wat verder exploren en kwam een groepje stonemasons tegen langs de weg bij een kampvuurtje. Met eentje daarvan kon ik het dobbelspel spelen (wel eerst gesaved) en won! Altijd lekker om meer groschen te hebben
Als laatste kwam ik vanochtend aan in een ander dorpje waar ik een permanent bed heb gekocht in de inn. Met wat hagglen kreeg ik het toch voor wat minder dan hij eerst vroeg.
Als laatste ben ik het gevonden boek gaan lezen op mijn bed. En wat blijkt? Op die plek krijg je een buff dat je sneller een boek leest! Ik denk dat dit bij alle bedden zo is en waarschijnlijk ook wel op andere plekken. Misschien zoals een bankje ofzo? Of een bibliotheek?
In ieder geval heb ik nu een perk point om in mijn speech skill te steken.
Denk dat ik zo eens naar de miller of de blacksmith ga reizen. Die blijken werk voor mij te hebben en kunnen mij in de bruiloft krigen.
Oh, en wat zijn er veeeel perks!!! Dat wordt een hoop lezen
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games