Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:12
Frez schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:48:
Hoe bevalt de exploration? Deel 1 was het leuk om te gaan jagen (al leverde het weinig geld op). Maar buiten dat was er weinig interessants te vinden in de bossen en open wereld.

Is de wereld wat gevulder met unieke items en locaties?
Zijn meer dan genoeg voorbeelden in dit topic haha. Er is zoveel te zien en te beleven dat ik constant vergeet dat ik eigenlijk met een quest bezig was. Heb er inmiddels 15 uur in zitten maar ben nog niet eens naar de bruiloft geweest en dat is eigenlijk een van de eerste mainquests die je krijgt zodra je de tutorial door bent.

Ben nu wel op t punt dat ik echt naar die bruiloft kan gaan maar was vanavond wederom afgeleid en vergeten dat ik al kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:36
janus_freggel schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:17:
[...]

spoiler:
Ben gebrandmerkt.... dan kan je de geloofwaardigheid in alle dorpjes wel vergeten

Wel heel irritant dat je bij een nieuwe playthrough de hele 3 uur intro/tutorial opnieuw moet doen..
Reputatie terug opbouwen. Heb al veel straf gehad en heb nog steeds 75 procent reputation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Daan0s schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:43:
[...]

Zijn meer dan genoeg voorbeelden in dit topic haha. Er is zoveel te zien en te beleven dat ik constant vergeet dat ik eigenlijk met een quest bezig was. Heb er inmiddels 15 uur in zitte
n maar ben nog niet eens naar de bruiloft geweest en dat is eigenlijk een van de eerste mainquests die je krijgt zodra je de tutorial door bent.

Ben nu wel op t punt dat ik echt naar die bruiloft kan gaan maar was vanavond wederom afgeleid en vergeten dat ik al kon gaan.
Heb het zelfde probleem. Constant afgeleid. Maar geen problemen mee hoor. Is geen racetegen de klok ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:25
janus_freggel schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:34:
Toch leuk als je na 20 uur spelen erachter komt dat je uren eerder dusdanige fouten hebt gemaakt zodat je overal direct word aangevallen... inmiddels ook een gebrande tattoo...

Dat word opnieuw starten :)
of doorgaan en opnieuw spelen als je klaar bent voor een andere playtrough :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wolverine9000 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 23:04:
[...]

Is geen racetegen de klok ook voor mij.
Voor sommige sidequest is het wel zo :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Gister zo ongeloofelijk veel gelachen om een quest, dit had ik nog niet eerder in een game. Kleine tip, ga mee in de quest rondom de Cumans in het eerste gebied ;) je gaat helemaal stuk.
Dat je daarna GTA kapriolen kan uithalen maakt het alleen nog maar leuker. Wat een top game en zoveel vrijheid.

@Sipio Volgens mij heb je dan een boog waar je nog niet sterk genoeg voor bent. Ik had dat ook en toen wisselde ik van boog en merkte dit. Hetzelfde in het echte leven, sommige mensen hebben te weinig kracht om een grote boog te spannen.

[ Voor 28% gewijzigd door Luxurydiver op 08-02-2025 07:13 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 01:40:
[...]

Voor sommige sidequest is het wel zo :P
Moet deze nog tegen komen. De wedding ben ik nog steeds toegekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Weet iemand wanneer de tutorial voorbij is? Ik ben bij:

spoiler:
De scène waarbij we aan het schandblok vastzaten. De wegen van Capon en ik lijken (voorlopig) te scheiden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mog schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:08:
Weet iemand wanneer de tutorial voorbij is? Ik ben bij:

spoiler:
De scène waarbij we aan het schandblok vastzaten. De wegen van Capon en ik lijken (voorlopig) te scheiden.
Dst is het einde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Luxurydiver Idd dat dacht ik eerst dus ook maar volgens mij had ik wel stats, ik zag er ook veel post op reddit over.

Maar misschien heb ik toch niet goed gelet, had de boog weer verkocht maar zal er eens op letten (y)

@Mog Volgens mij schiet je nu aardig op met de intro, je kunt volgens mij nu ook wel doen wat je wilt.

Ik zou eerst sowieso even, hele kleine spoiler misschien :
spoiler:
die quest van de blacksmith doen, dan heb je iig al een soort van uitvalsbasis omdat je daar een bed krijgt

En wellicht nog een tip voor andere nieuwe spelers :

Als je bij een tavern een kamer huurt voor langer dan één nacht kun je dat bed gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nice! Dan ben ik blij dat ik gisteren even doorgespeeld heb. Het gaart nu echt beginnen dus.
Sipio schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 09:26:
@Mog Volgens mij schiet je nu aardig op met de intro, je kunt volgens mij nu ook wel doen wat je wilt.

spoiler:
die quest van de blacksmith doen, dan heb je iig al een soort van uitvalsbasis omdat je daar een bed krijgt

Als je bij een tavern een kamer huurt voor langer dan één nacht kun je dat bed gewoon blijven gebruiken.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
@Luxurydiver Idd dat dacht ik eerst dus ook maar volgens mij had ik wel stats, ik zag er ook veel post op reddit over.

Maar misschien heb ik toch niet goed gelet, had de boog weer verkocht maar zal er eens op letten (y)

spoiler:

spoiler:
bij de miller ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 18:35
Ricmaniac schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:16:
[...]

https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Can you run it. Hier kan je controleren of je systeem het zou moeten kunnen draaien of niet.
selecteer de game en druk op de knop :)
Het lijkt aardig te kunnen. Vorig jaar namelijk een miskoop gehad met Dragon's Dogma 2, dat spel draaide totaal niet op mijn 6700 XT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

spoiler:

Gedaan.
spoiler:
En nu ben ik een slaaf die hoefijzers moet maken.
Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mog Haha ik ken ze, rot dingen om te maken :P

Ook leuk gedaan dat Henry begint te fluiten zodra je het ritme te pakken hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-09 09:30
Ben er na een paar uur mee gestopt, sound stutter op ps5 maakt het onspeelbaar. Ook report ervan gemaakt naar de uitgever, vrij snel reactie dat het probleem bekend is maar dat ze niet weten wanneer het wordt opgelost.

Als ik refund kon doen had ik het gedaan en van deze uitgever en ontwikkelaar zal ik uit principe nooit meer wat van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrmonkey schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:56:
Ben er na een paar uur mee gestopt, sound stutter op ps5 maakt het onspeelbaar. Ook report ervan gemaakt naar de uitgever, vrij snel reactie dat het probleem bekend is maar dat ze niet weten wanneer het wordt opgelost.

Als ik refund kon doen had ik het gedaan en van deze uitgever en ontwikkelaar zal ik uit principe nooit meer wat van kopen.
Dat is zeker balen dan, ik had het alleen in het begin menu en na een redelijk stuk in de game was het bij mij weg.

Hopelijk fixen ze dit spel maar misschien kun je nog een paar keer proberen opnieuw op te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Het spel toch maar gekocht, en tot heden speelt het best prima op mijn 6700 XT met 5600 Ryzen. (1080p medium settings). Indruk tot nu is echt goed, beetje de zelfde traagheid zoals Red Dead II dat ook heeft in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Mrmonkey schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 11:56:

Das balen! Ik heb m ook op ps5 maar gelukkig nog geen last van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-09 09:30
Vinnocchio schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:22:
[...]

Das balen! Ik heb m ook op ps5 maar gelukkig nog geen last van gehad
Snap dan niet dat er ps5 gebruikers zijn die het probleem niet hebben...
Reddit staat er genoeg over ook, maar vreemd dat niet iedere ps5 er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:04:
Het spel toch maar gekocht, en tot heden speelt het best prima op mijn 6700 XT met 5600 Ryzen. (1080p medium settings). Indruk tot nu is echt goed, beetje de zelfde traagheid zoals Red Dead II dat ook heeft in het begin.
snap die vergelijking opzich wel ja. Bij red dead had ik het probleem alleen dat ik er daardoor erg moeilijk in kwam in het begin. Wist dat ik het vet ging vinden dus gewoon doorgespeeld maargoed dat had ik met dit spel wel een stuk minder :P vond het gelijk wat spannender ofzo. Maar kan ook zijn omdat ik al wist vanuit deel 1 hoe het zou zijn natuurlijk.

De eerste 3 uur van deze vond ik in ieder geval beter dan de eerste 3 uur van deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:20
Waar zijn jullie mee begonnen? Ik wist eigenlijk niet echt wat ik moest gaan doen
spoiler:
nadat je uit het schandblok komt, dus ik ben maar met de missie van Pavlena begonnen.
Heb tot op heden nog steeds geen paard of eigen bed, maar rol wel van het een in het ander :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ricmaniac schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:08:
[...]

snap die vergelijking opzich wel ja. Bij red dead had ik het probleem alleen dat ik er daardoor erg moeilijk in kwam in het begin. Wist dat ik het vet ging vinden dus gewoon doorgespeeld maargoed dat had ik met dit spel wel een stuk minder :P vond het gelijk wat spannender ofzo. Maar kan ook zijn omdat ik al wist vanuit deel 1 hoe het zou zijn natuurlijk.

De eerste 3 uur van deze vond ik in ieder geval beter dan de eerste 3 uur van deel 1
Ook nergens last van op een gewone ps5. Zelfs nog geen enkele crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Je kan wel heel snel geld verdienen met wat survival en alchemy skiles en de simpelste option maken:) ik stop er een uurtje of 2 in en nog voordat ik iets gedaan heb ben ik loaded :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Wel fijn dat als PlayStation netwerk down is, je dit spel niet kan spelen...
Kan alleen new game doen, mijn lokale save games ziet die ook niet. Want ik mis een dlc... Blijkbaar

Voor een single player game is dit toch wel bizar, zitten 0 online features in tijdens het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
FidoDido schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:58:
Wel fijn dat als PlayStation netwerk down is, je dit spel niet kan spelen...
Kan alleen new game doen, mijn lokale save games ziet die ook niet. Want ik mis een dlc... Blijkbaar

Voor een single player game is dit toch wel bizar, zitten 0 online features in tijdens het spelen
dat is idd sick ja. Is dat de keuze van de devs of van Sony? dat vraag ik me dan af in it geval van KCD. Want zie geen reden waarom je online zou moeten zijn voor de game ja. Tenzij het dus aan playstation ligt en je game/save vanaf je psn account geladen word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Ik moet zeggen dat het spel er geweldig uitziet op de PC, en dat met een 3080! Het is niet dat het extreem details bevat, maar alles ziet er erg realistisch uit. Het spel is ook duidelijk enorm.
Goed om te zien dat een studio leert van de fouten van het eerste spel, en vrijwel elk aspect verbetert.

Ik ben nog niet ver, maar het is nu al een masterpiece.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Ricmaniac schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:34:
[...]

dat is idd sick ja. Is dat de keuze van de devs of van Sony? dat vraag ik me dan af in it geval van KCD. Want zie geen reden waarom je online zou moeten zijn voor de game ja. Tenzij het dus aan playstation ligt en je game/save vanaf je psn account geladen word
Geen idee, maar kan de save game niet starten omdat die aangeeft dat de DLC the Lions crest nodig is, en die dlc zal wel een online requirement zijn dan.
Vind het nogal knullig zo... Alles staat letterlijk lokaal op de PlayStation.
Heb zelfs de disc versie 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Toch voor de bijl gegaan. De intro gespeeld en op wat grafische bugs na begint het echt wel erg tof! Grafisch ook erg indrukwekkend. Zin in dit avontuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:23

RoamingZombie

Watching the sheeple...

FidoDido schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:41:
[...]

Geen idee, maar kan de save game niet starten omdat die aangeeft dat de DLC the Lions crest nodig is, en die dlc zal wel een online requirement zijn dan.
Vind het nogal knullig zo... Alles staat letterlijk lokaal op de PlayStation.
Heb zelfs de disc versie 8)7
Ronduit kut! Ik heb er zo naar uitgekeken om los te gaan dit weekend.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 11:24
Ik heb het toch maar weer opgepakt (kon er eerst niet echt inkomen) en het bevalt me nu een stuk beter.
Heb de tutorial gewoon nogmaals doorgespeeld - cutscenes een hoop gekipped want dat wist ik al - en ben na de schandpaal ellende maar gewoon even de omgeving gaan verkennen.

Heel snel al vond ik een 'point of interest' waar ik een boek vond en een nest in een boom ontdekte.
Ik heb nog geen ranged wapen dus probeerde het nest met een pebble uit de boom te gooien.
Het grappige is dat ik eerst dacht dat het gooien van een pebble bugged was bij mij....ik gooide namelijk helemaal niks....toen even google gevraagd en blijkt dat je GEHURKT moet zijn om een pebble te gooien :D Dat is vast in de tutorial aan bod gekomen maar is mij helemaal ontgaan haha.

Tevens vond ik een axe in het eerste dorpje die ik voor een leuke prijs kon verkopen. Daarna wat verder exploren en kwam een groepje stonemasons tegen langs de weg bij een kampvuurtje. Met eentje daarvan kon ik het dobbelspel spelen (wel eerst gesaved) en won! Altijd lekker om meer groschen te hebben 8)

Als laatste kwam ik vanochtend aan in een ander dorpje waar ik een permanent bed heb gekocht in de inn. Met wat hagglen kreeg ik het toch voor wat minder dan hij eerst vroeg.

Als laatste ben ik het gevonden boek gaan lezen op mijn bed. En wat blijkt? Op die plek krijg je een buff dat je sneller een boek leest! Ik denk dat dit bij alle bedden zo is en waarschijnlijk ook wel op andere plekken. Misschien zoals een bankje ofzo? Of een bibliotheek?
In ieder geval heb ik nu een perk point om in mijn speech skill te steken.

Denk dat ik zo eens naar de miller of de blacksmith ga reizen. Die blijken werk voor mij te hebben en kunnen mij in de bruiloft krigen.

Oh, en wat zijn er veeeel perks!!! Dat wordt een hoop lezen :Y

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Mrmonkey schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Snap dan niet dat er ps5 gebruikers zijn die het probleem niet hebben...
Reddit staat er genoeg over ook, maar vreemd dat niet iedere ps5 er last van heeft.
Helemaal geen een keer last van gehad. Speel op de pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vortigen haha mooi om te lezen, deze game moet je gewoon ff pakken en dan opent er iets heel moois, het is wel ff doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversap
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:49
Hoe doen jullie dat met het verdelen van perks? Ik probeer een beetje te voorkomen dat ik oneindig op forums op zoek ben naar goede keuzes maar de praktijk leert dat ik meestal eindig met een brakke build in dit soort games.

Ik zit overigens pas net na de tutorial waarin ik bij ieder punt/categorie maar twee keuzes lijk te hebben. Kan in theorie dus niet veel mis gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Keversap schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:18:
Hoe doen jullie dat met het verdelen van perks? Ik probeer een beetje te voorkomen dat ik oneindig op forums op zoek ben naar goede keuzes maar de praktijk leert dat ik meestal eindig met een brakke build in dit soort games.
Perks zijn hier vaak subtiel, er zijn ook niet echt verschillende builds. Je kunt wel focussen op een bepaalde discipline maar het is niet zo dat wanneer je, bijvoorbeeld, op stealth focust, je minder goed goed kunt worden in zwaardvechten oid. Een "foute build" is vrijwel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Hoe krijg je je speech gemakkelijk omhoog? Om de een of andere reden is die bij mij erg laag en ik krijg daardoor
spoiler:
mijn paard niet gratis losgepraat
. Kopen kan ik niet want te weinig geld.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bojaaper
Potverdikkie wat is het toch om te smullen. In dit spel sta ik (Net zoals bij RDR2 en Stalker2) af en toe gewoon even stil om om me heen te kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TN0i-WSZwCQ0gJie7Cq7PtXW_aM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ruCUxHLubLNWUgvWIqunm2br.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpzTc0caQdrXfaDPw-Hq6n7_WYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGgkyfk3NmtT74POkF4vsFjt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZe5zbdIcEJj0UpHSQNfHUwsngA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmw8npwyb12Pbsc5euJtgji2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 11:24
Ik had nog maar 8 groschen dus ben even Alchemy gaan doen en Chamomile potions gaan maken.
Toen ik het door had kon ik 3 strong potions per keer maken.
Een aantal verkocht aan de Alchemist in het dorp en was weer 75 groschen ofzo rijker.
Heel leuk om zo relaxed wat geld te verdienen :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ben na 20 uur eindelijk op de wedding geraakt. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keversap
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10:49
2dope schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:50:
[...]

Perks zijn hier vaak subtiel, er zijn ook niet echt verschillende builds. Je kunt wel focussen op een bepaalde discipline maar het is niet zo dat wanneer je, bijvoorbeeld, op stealth focust, je minder goed goed kunt worden in zwaardvechten oid. Een "foute build" is vrijwel onmogelijk.
Thnx, ga er niet teveel op proberen te letten! Gelukkig al geen uiterlijk/ras scherm zoals in Skyrim, ook aardig wat tijd mee verloren -O-
Tot nu toe bevalt het allemaal erg goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
bojaaper schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:33:
Potverdikkie wat is het toch om te smullen. In dit spel sta ik (Net zoals bij RDR2 en Stalker2) af en toe gewoon even stil om om me heen te kijken.
helemaal mee eens,

ik vind het serieus de mooiste omgeving in een game die ik tot nu toe op de ps5 gespeeld heb. Die bossen en zo ook, het is allemaal zo afwisselend, en dan die volledig andere sfeer 's nachts (zoals die mist vlagen over meertjes heen), het is echt adembenemend mooi.

Die main quest (wedding) laat ik voorlopig nog maar even liggen, er zijn zo bizar veel leuke dingen te doen en te ontdekken (zit nu op zo'n 10 uur), dat ik het gewoon zonde vind om nu al richting die main quest te gaan.

Eerst die hond maar eens vinden, dat is al lastig zat met al die afleidingen onderweg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Zonder grote spoilers, ik ben aanbelandt in één van de eerste dorpen, maar weet eigenlijk niet wat te doen haha. Verderop de map zie ik wat main quests maar het lijkt mij niet handig om daar al heen te gaan terwijl ik amper kleding en dergelijke heb. Iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Nu online
Westland1940 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:25:
Zonder grote spoilers, ik ben aanbelandt in één van de eerste dorpen, maar weet eigenlijk niet wat te doen haha. Verderop de map zie ik wat main quests maar het lijkt mij niet handig om daar al heen te gaan terwijl ik amper kleding en dergelijke heb. Iemand tips?
ja het begin is lastig, Om te beginnen ga je gewoon door het dorp lopen en met de mensen praten, binnen no time heb je dan de nodige opdrachten waarmee je op pad kan gaan. Dan gaat het vanzelf meer worden.

Zodra je op pad bent is het een aaneenschakeling van 'toevalligheden' soms humoristisch, soms bepaald niet (als je weer eens in het schavot zit)

Speel het gewoon als een soort van the sims door wat rond te wandelen en met mensen te praten, en dan ben je waarschijnlijk zo 10 uur verder en lees je hier ineens iets over een main quest die er ook nog is :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
robinez schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:10:
[...]

helemaal mee eens,

ik vind het serieus de mooiste omgeving in een game die ik tot nu toe op de ps5 gespeeld heb. Die bossen en zo ook, het is allemaal zo afwisselend, en dan die volledig andere sfeer 's nachts (zoals die mist vlagen over meertjes heen), het is echt adembenemend mooi.

Die main quest (wedding) laat ik voorlopig nog maar even liggen, er zijn zo bizar veel leuke dingen te doen en te ontdekken (zit nu op zo'n 10 uur), dat ik het gewoon zonde vind om nu al richting die main quest te gaan.

Eerst die hond maar eens vinden, dat is al lastig zat met al die afleidingen onderweg >:)
Ik probeer nu juist de main iets verder te spelen. Ik wil namelijk een paard, ben al 13 uur aan het lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Westland1940 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 20:25:
Doe eerst de quest van de blacksmith, heb je iig een plaats om te slapen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sipio schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:32:
[...]

@bojaaper Tip voor Pebbles mocht je het willen weten
spoiler:
als je naar Semine gaat staat hij daar in de wei en kun je hem proberen terug te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Nu online
[...]

daar is ook een andere manier voor, dan hoef je niet steeds naar die blacksmith terug

spoiler:
in de kampen die je langs de weg tegenkomt kun je ook zonder problemen slapen zonder daar geld voor te betalen of lastig gevallen te worden. Het gaat om die kampen waar je een soort matje ziet liggen onder een half tentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
[...]

Zal ik je wat zeggen, ik kan helemaal geen blacksmith vinden. Zie ook geen quest hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Westland1940 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Zal ik je wat zeggen, ik kan helemaal geen blacksmith vinden. Zie ook geen quest hiervan.
Nergens een schildje op de map? Rood dacht ik, je kunt ook in je journal even kijken of je daar iets van een. Quest hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 13:52
Ik heb er nu ook al de nodige uurtjes in zitten. Echt een heerlijke game waar je jezelf helemaal in kunt verliezen. De side quests zijn ook best aardig, al is het wel heel veel op en neer rennen, maar zodra je je paard hebt (die ik net pas heb gekregen) zal het wel wat minder vervelend worden.

Enige puntje van kritiek is het combat systeem. Voor mijn gevoel is het continu perfect blocks met elkaar uitwisselen. Gevechten duren daardoor soms net te lang. Ook vind ik het er maar raar uit zien zodra je iemand de laatste klap uitdeelt. Die animaties hadden ze wel wat beter mogen uitwerken.

Of ik doe iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook :) Ik kan me niet herinneren dat dit in deel 1 ook zo was.

[ Voor 10% gewijzigd door SparksNL op 08-02-2025 22:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXgQeOPn8Goeg87y_u_7pDgkE0I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/cxvYqqgXW037w7tpAEbYf1DW.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
SparksNL schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:43:
Enige puntje van kritiek is het combat systeem. Voor mijn gevoel is het continu perfect blocks met elkaar uitwisselen. Gevechten duren daardoor soms net te lang. Ook vind ik het er maar raar uit zien zodra je iemand de laatste klap uitdeelt. Die animaties hadden ze wel wat beter mogen uitwerken.

Of ik doe iets verkeerd, dat kan natuurlijk ook :) Ik kan me niet herinneren dat dit in deel 1 ook zo was.
Combat wordt wel beter/veelzijdiger, ik denk dat je nog ff wat verder moet progressen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Keversap schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:18:

Ik zit overigens pas net na de tutorial waarin ik bij ieder punt/categorie maar twee keuzes lijk te hebben. Kan in theorie dus niet veel mis gaan?
ik ben deze eerste playtrough echt compleet op eigen kracht aan het doen zeg maar. dus als ik fouten maak jammer dan :P

Maakt de immersie imo zo veel beter in een game als dit. iets wat ik zelf heel tof vind

Maar volgens mij kan je die perks niet echt heel erg verkloten

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 09-02-2025 00:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
Na 26 uur wedding afgerond. Ga ni spoilen. Maar wat een mooie cutscenes. Deze game easy 100 uur en meer. Ben natuurlijk iemand die elk hoekje uitzoekt. En elke side quest en avtiviteiten gaat doen. Wat een game

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Altijd de deuren toedoen als je gaat stelen en terug weg gaat. Want ze zien alles...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoKramer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:28
Heeft iemand anders de Warhorse gear via PROS en Twitch verzameld? Ziet er echt mooi uit, maar misschien moet ik alles nog maar even in de kist laten, want het voelt een beetje OP in het begin. Het helpt wel goed om bepaalde mensen te overtuigen dat ik toch echt een ridder ben (ook al heb ik maar 5 Groschen op zak). 😁
Wel super handig dat je nu snel kunt switchen tussen 3 outfits. Het is gewoon KCD 1, maar dan groter en beter. En deel 1 vond ik al super. 🥰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 12:12
Westland1940 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:48:
[...]

Deze quest is er nog niet vanaf het begin. Iemand moet jou eerst nog vertellen dat er een "wedding" gaat plaatsvinden. Iemand zal je dit vertellen in het eerste dorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

MarcoKramer schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:38:
Heeft iemand anders de Warhorse gear via PROS en Twitch verzameld? Ziet er echt mooi uit, maar misschien moet ik alles nog maar even in de kist laten, want het voelt een beetje OP in het begin. Het helpt wel goed om bepaalde mensen te overtuigen dat ik toch echt een ridder ben (ook al heb ik maar 5 Groschen op zak). 😁
Wel super handig dat je nu snel kunt switchen tussen 3 outfits. Het is gewoon KCD 1, maar dan groter en beter. En deel 1 vond ik al super. 🥰
Hier hetzelfde :) Ik laat dat spul plus, de gold editie items nog even liggen

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:29
KCD1 nooit gespeeld maar gezien de goede reviews kon ik KCD2 natuurlijk niet laten liggen.

Het ziet er echt geweldig uit, nu net na de tutorial. geweldig dat de game dan een soort van zegt, je mag het nu lekker zelf uitzoeken…

Hier ga ik mij wel mee vermaken :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Vortigen schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:38:
Ik had nog maar 8 groschen dus ben even Alchemy gaan doen en Chamomile potions gaan maken.
Toen ik het door had kon ik 3 strong potions per keer maken.
Een aantal verkocht aan de Alchemist in het dorp en was weer 75 groschen ofzo rijker.
Heel leuk om zo relaxed wat geld te verdienen :)
Even doorgaan en twee perks erbij, dan maak je in de nachten 6 strong potions van gedroogde ingrediënten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 13:52
2dope schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 22:55:
[...]

Combat wordt wel beter/veelzijdiger, ik denk dat je nog ff wat verder moet progressen.
Ah, oké, top. Ik heb al een nieuwe combo vrijgespeeld, maar dat lijkt niet veel meerwaarde te hebben. Vooralsnog vallen de vijanden als lappenpoppen neer zodra je de laatste klap uitdeelt. Het zou tof zijn geweest als de vijanden op de grond nog een teken van leven zouden tonen, bijvoorbeeld door naar de plek te grijpen waar ze geraakt zijn. Ook heb ik nog geen 'killing blow'-animaties gezien zoals in de trailers. Het voelt een beetje zoals Skyrim aan op dit moment, wat (voor mij) enigszins afbreuk doet aan de immersie, omdat de rest wel zo goed is uitgewerkt.

Verder vermaakt ik me nog steeds prima met de game. De uren vliegen voorbij tijdens het spelen. Heerlijk :)

[ Voor 6% gewijzigd door SparksNL op 09-02-2025 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bojaaper
[...]

Ik heb
spoiler:
Roman
z'n huis ingepikt >:) . Die komt niet meer thuis, aangezien hij in het bos als varkensvoer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand die quest al gedaan iets met drinken met bepaalde personen?

spoiler:
Met de Cumans,... die pratende hond

Man man _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
SparksNL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 10:11:
[...]

Ah, oké, top. Ik heb al een nieuwe combo vrijgespeeld, maar dat lijkt niet veel meerwaarde te hebben. Vooralsnog vallen de vijanden als lappenpoppen neer zodra je de laatste klap uitdeelt. Het zou tof zijn geweest als de vijanden op de grond nog een teken van leven zouden tonen, bijvoorbeeld door naar de plek te grijpen waar ze geraakt zijn. Ook heb ik nog geen 'killing blow'-animaties gezien zoals in de trailers. Het voelt een beetje zoals Skyrim aan op dit moment, wat (voor mij) enigszins afbreuk doet aan de immersie, omdat de rest wel zo goed is uitgewerkt.
Naarmate je strength, warfare en individuele wapens levelt + bijbehorende perks unlockt, word je steeds sterker en wordt het steeds eenvoudiger om openingen te vinden tijdens gevechten. In het begin is het ff doorbikkelen omdat je "story wise" ook zwak bent.

Master strike is een game changer maar er zijn meer opties, probeer ook charged attacks, feints (van aanvalshoek wisselen vlak voor aanval) of sidesteps (na een goed getimede sidestep kun je schuin achter je vijand terecht komen, opvolgen met stab of overhead is zeer effectief), dit verhoogt allemaal je kans om te raken en die eerste hit kun je dan evt. weer verlengen in een combo. Combo's zijn ook zinvol omdat ze nog steeds werken als één van de aanvallen in de combo mist of geblockt wordt. Ander puntje is dat vijanden ook stamina hebben die opraakt - zodra dat gebeurt is er een subtiele stagger-animatie te zien wanneer ze je aanval blocken. Die stagger betekent dat ze geen stamina meer hebben om je volgende aanval te blocken > gegarandeerde hit.

Die killing blows zijn er zeker en ze zijn awesome. Ze zijn onderdeel van master strikes en combo's. Als jouw master strike vanuit een bepaalde hoek de vijand tot 0% health brengt doet 'ie automatisch de finisher, hetzelfde met bepaalde combo's. Eén van mijn favorieten is de stomache slice met polearms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1iwNVm66bfde6KI9XNvnruxoXg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/z0Dh4i8YXzPMoBUttj3q9d5E.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJ5-xvKXdboDYPPWj0nUS16nuEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8vIug2IX2iORCkAepOPLqJ6W.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe werkt het precies met die medaille achtige tekens achter je uitrusting? Je hebt goud, zilver en rood. Ik begrijp dat het te maken heeft met de kwaliteit. Heb ik het goed dat deze van goud naar zilver gaat zodra je het gebruikt, en het bij rood niet meer te repareren is?

En kun je nog wel van zilver naar goud terug repareren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
bojaaper schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:55:
[Afbeelding]

Hoe werkt het precies met die medaille achtige tekens achter je uitrusting? Je hebt goud, zilver en rood. Ik begrijp dat het te maken heeft met de kwaliteit. Heb ik het goed dat deze van goud naar zilver gaat zodra je het gebruikt, en het bij rood niet meer te repareren is?

En kun je nog wel van zilver naar goud terug repareren?
Dat zijn tiers idd. Je hebt (in eerste instantie) brons, zilver en goud. Ze veranderen niet bij gebruik, dit is een onveranderlijke eigenschap van het item. Heeft niets te maken met durability, dat is de tweede kolom (met het hartje).

Tier of quality heeft betrekking op de kwaliteit (duh), dus bij wapens de schade die ze doen en bij armor de verdediging die ze bieden. Daarbij uiteraard de prijs die je ervoor krijgt bij verkopen. Henry maakt zelf, afhankelijk van zijn behendigheid in blacksmith, ook wapens van verschillende tiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Gisteren eerste uurtje gespeeld op de Pro. Kan nog weinig over de game zeggen maar het viel me op dat er enorm veel texture pop-in was, dusdanig dat het me stoorde en ook afentoe wat stutters.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-09 13:22
Na het lezen van alle goede reviews even getwijfeld of ik eerst opnieuw zou beginnen met KCD 1 (destijds ergens halverwege gestopt), toch besloten om meteen in KCD 2 te duiken. Twee games van 100+ uur is me iets te gortig tegenwoordig.

Inmiddels zo'n 8 uur verder en hoewel ik nog amper iets bereikt heb (na de tutorial zelf een zwaard en axe gemaakt bij de blacksmith) zit ik er helemaal in. Het is lang geleden dat ik zoveel zin heb om weer verder te spelen! Fantastisch hoe goed de verschillende systemen uitgewerkt zijn en hoe logisch ze passen binnen de wereld die de game neerzet. In veel games van tegenwoordig voelt het verzamelen / oprapen van spullen als nutteloos en uitholling van de ervaring (looking at you, FF7 Rebirth): hier voegt het werkelijk iets toe, omdat alles gebruikt kan worden voor potions e.d. die je ook daadwerkelijk nodig hebt.

Technisch ook een goede game, draait als een zonnetje (4K, ultra, 60fps met een 7900XT).

Tijd om weer door de bossen te gaan dwalen!

[ Voor 4% gewijzigd door easygoingfox op 09-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:22
Frez schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:45:
Gisteren eerste uurtje gespeeld op de Pro. Kan nog weinig over de game zeggen maar het viel me op dat er enorm veel texture pop-in was, dusdanig dat het me stoorde en ook afentoe wat stutters.
PonyPony schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:45:
[...]

Game speelt al prima op de pro. Helemaal niks op aan te merken en audio visueel zeer indrukwekkend.

Ben weggeblazen.
Wel vreemd, want volgens eerdere berichten heeft de game op de Pro eigenlijk geen patch meer nodig en speelt het al prima. Je zou zeggen dat het dan zeker op orde moet zijn. Zit er geen verschil tussen de quality/performance instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Nol_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:09:
[...]

[...]

Wel vreemd, want volgens eerdere berichten heeft de game op de Pro eigenlijk geen patch meer nodig en speelt het al prima. Je zou zeggen dat het dan zeker op orde moet zijn. Zit er geen verschil tussen de quality/performance instellingen?
Ja ik ging ook uit van die eerdere berichten. Wil niet zeggen dat het slecht loopt hoor. Maar de pop in is wel erg storend aanwezig. Op de Pro is er maar 1 mode.
Overigens las ik op reddit dat meerdere mensen hier last van hebben en dat het uitzetten van Depth of Field dit oplost. Effe proberen straks.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Die popin is er ook enorm op base PS5. Maar je merkt wel meer grafische issues. Characters die raar bewegen als je met ze praat enzo. Los daarvan wel een prachtige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Nol_NL schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:09:
[...]

[...]

Dat zeg ik ook. Op de pro speelt hij perfect, er is maar een mode 60fps 4k upscaled met de graphics van een fidelity mode. Adembenemde game! Prachtige soundtrack ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Weet er iemand of je later in de game vrij kan rond lopen in trosky castle. Of enkel voor main quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Wolverine9000 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:21:
Weet er iemand of je later in de game vrij kan rond lopen in trosky castle. Of enkel voor main quest
spoiler:
Het eerste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben ook overstag door alle enthousiaste verhalen hier. Kwam een exemplaar in de buurt op marktplaats voorbij, voor 5 tientjes opgepikt. Als het spel niet mijn ding blijkt te zijn raak ik hem voor hetzelfde geld wel weer kwijt.

Beetje jammer dat je naast de installatie van 78Gb ook nog een day 1 patch krijgt van 84Gb, dat is dus de hele game ook nog eens downloaden 8)7

Duurt lang :'(

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
Workingtitle schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:41:
[...]

Deze quest is er nog niet vanaf het begin. Iemand moet jou eerst nog vertellen dat er een "wedding" gaat plaatsvinden. Iemand zal je dit vertellen in het eerste dorp.
Gevonden en heb nu een slaapplek en dergelijke.

Jeetje dit spel is toch wat anders dan ik gewend ben met andere games. Ik doe het liever niet maar ben toch regelmatig op Google om te checken wat ik nu moet doen (Dit is verder niks negatiefs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Denk dat ik nog effe in trosky castle ga blijven. Al die kamers en zoveel om te stelen. Dat worden weer oaar uren in trosky castle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

Nee, ik ben wel een beetje klaar met die psychologische FOMO-val. En dan weer ergens een account aan moeten maken, met risico dat gegevens uiteindelijk op straat belanden, weer weet ik het hoe lang een stream aan moeten hebben.. Prima als het je ding is, maar ik geef dan eerlijk gezegd liever een paar euro uit aan DLC zodat ik dat me dat gedoe kan besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ben trosky castle aan het leegroven lol. Alles wat gestolen is . Opslaan in de kist. En op mijn pasrd en ergens verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
[quote]Wolverine9000 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:33:
Ben trosky castle aan het leegroven lol. Alles wat gestolen is . Opslaan in de kist. En op mijn pasrd en ergens verkopen.... of dit een goed idee is om alles leeg te plunderen. Geen idee
[/quote

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bojaaper
Wel geinig om te zien : Ik had
spoiler:
Straw
aan de Bailiff gegeven en verteld dat ie mocht doen met hem wat ie wilde. Kom ik een paar dagen later langs een boom, hangt ie daar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M88Bay5lVj4l96uy4KzBgPoD_s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5y1LbqZKXsJqChf7QTy2R66.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Nu online
tsjonge,
na het uitvoeren van een aantal quests kwam ik erachter dat je toch vrij snel geld en wapens kunt krijgen door je speelstijl van compleet eerlijk, naar een behoorlijke assassin te gaan veranderen.

Het geld en de wapens vliegen me nu werkelijk om de oren. Ik vraag me af hoe lang dit goed gaat :D (vast niet lang vermoed ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:12
Sipio schreef op zondag 9 februari 2025 @ 11:00:
Heeft iemand die quest al gedaan iets met drinken met bepaalde personen?

spoiler:
Met de Cumans,... die pratende hond

Man man _O-
Haha ja heb deze zojuist afgerond, hilarisch. Deed me erg denken aan
spoiler:
de missie met Lenny in RDR2.
. Je bent wel lang dronken naderhand, zelfs na het nemen van zon potion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Daan0s Haha idd, volgens mij heb ik die kater weggeslapen in het Nomad kamp dichtbij dat scheelde een hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:27:
@Daan0s Haha idd, volgens mij heb ik die kater weggeslapen in het Nomad kamp dichtbij dat scheelde een hoop.
Wat een quest was dat he 🤣.

Dit word wel een vd Rpg's allertijden. Ik heb er bijna geen woorden voor. Ben na 30u pas bezig aan de eerste mainquest. Witcher 3 verbleekt erbij vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Daan0s schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Haha ja heb deze zojuist afgerond, hilarisch. Deed me erg denken aan
spoiler:
de missie met Lenny in RDR2.
. Je bent wel lang dronken naderhand, zelfs na het nemen van zon potion.
Heb ik op de harde manier geleerd.... gebrandmerkt en 8u moeten inhalen😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Trosky castle is volledig geplunderd. Wat een money heb ik nu. Bij de 3000 groshen. En heb dsn nog een kruis dat 1430 waard is. Maar miemand kan het kopen voorlopig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@PonyPony Eens... GOTY voor mij (tenzij GTA6 nog komt ahum)

Ik zit weer helemaal in KCD2 zoals RDR2 mij kon vasthouden.

@Wolverine9000 Ik keek net ff bij mijn stats, heb nu 100 Groschen op zak van de totale 6800 die ik verdiend had, denk alles aan reparaties en zo, ben nog niet veel in de bathouses geweest,... Ook nog steeds niet naar de bruiloft :P

[ Voor 48% gewijzigd door Sipio op 09-02-2025 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
SkymnäsWolf uit onze vaste Xbox groep speelt dit spel ook sinds release, krijg soms echt hele mooie foto's toegestuurd.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vxs2fn_F71AimhctOTOKwkuBhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioiZMCOZA6shRuCP5H8QiZG2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3u5KheJtl_yu6i6MJtJ86YWehsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLqQ0hUkJ14HTW5MlJ04aknz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7r0Z63htXjdkpvIvTEnp8zG-Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BQbu1fnkAt65NIEc3l4asmwP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLOLQZX9-ih9RdwR_CSlYJ1zFMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMaQOL0XG08POi96aujT1eYE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gtaIVQAUWsvdvQR2fKGNV4tC_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTSkXiL36Q9A9pXsRglj4bbq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV2zNcwsPCnjFJ5A0kWbjSnkYrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fx5Iyo3PPWVdDANkiuJ4j59x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPRxVd5w9ZQHuBzWGAnUX1RM9PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qWAOGNpNHcwvsIpiZIDLae7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQReR8rqJVOAOaPjQeDABgTDOYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEv9pFuNv2JQoCrBJ3HkcUvk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tMJQ7gnGvvSQVNpcdaVYIWJI38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcLSd7frcjiKONUXUt0tZU1T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDyykMDL4t3A3F1ZcMXSeNJmjeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jwOhsO7EwDagFFHMGsXdfhig.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
Sipio schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:07:

@Wolverine9000 Ik keek net ff bij mijn stats, heb nu 100 Groschen op zak van de totale 6800 die ik verdiend had, denk alles aan reparaties en zo, ben nog niet veel in de bathouses geweest,... Ook nog steeds niet naar de bruiloft :P
De wedding is voorbij mij. Nuwat side quest doen en wat exploring 36 uur totaal ongeveer. En wetende dat de 2de map bog veel groter en uitgebreider is. Oh boy....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Sipio schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:07:

Ja hier ook helemaal! Echt waanzinnig goed dit man. Echt lang geleden dat een game mij zo vastgegrepen heeft. Het is veel trial & error maar echt oh zo belonend en diepgaand. Rd2 is idd een goede vergelijking vind ik. Maar dit gaat zelfs nog vele malen dieper😨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Wolverine9000 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:22:
[...]

De wedding is voorbij mij. Nuwat side quest doen en wat exploring 36 uur totaal ongeveer. En wetende dat de 2de map bog veel groter en uitgebreider is. Oh boy....
Bizar he! Ik ben nog niet eens bij de wedding na die uren. Ben nu net met het vervolg op de blacksmith wedding quest bezig na ongv 36u🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
G_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:09:
Iemand uit onze vaste Xbox groep speelt dit spel ook sinds release, krijg soms echt hele mooie foto's toegestuurd.

Kopen man! Dit is echt jou natte open world droom😁...iedere stuiver dubbel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
PonyPony schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:30:
[...]

Kopen man! Dit is echt jou natte open world droom😁...iedere stuiver dubbel waard.
Tijd is mijn vijand, heb een zwangere vrouw naast me die de aankomende drie weken kan bevallen :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
G_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:34:
[...]

Tijd is mijn vijand, heb een zwangere vrouw naast me die de aankomende drie weken kan bevallen :p
Oh Jezus. dat is wel andere koek inderdaad haha :*) gefeliciteerd man.

Je gaat je hier wanneer de tijd het weer toelaat heeeel erg mee vermaken. dit is jou op het lijf geschreven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
PonyPony schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:37:
[...]

Oh Jezus. dat is wel andere koek inderdaad haha :*) gefeliciteerd man.

Je gaat je hier wanneer de tijd het weer toelaat heeeel erg mee vermaken. dit is jou op het lijf geschreven 8)
Dank je wel, ik heb alle spellen die ik wou spelen uitgespeeld en over een paar weken komt Avowed ook nog eens uit. Nu even rustig aan doen :)..

Op mijn lijf geschreven? Nu ben ik wel benieuwd waarom je dit zegt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
G_Dragon schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Dank je wel, ik heb alle spellen die ik wou spelen uitgespeeld en over een paar weken komt Avowed ook nog eens uit. Nu even rustig aan doen :)..

Op mijn lijf geschreven? Nu ben ik wel benieuwd waarom je dit zegt O-)
Haha omdat jij mega veel van open world games met heeeeel veel dingen te doen houd. dan is dit echt jou ultieme game!.

Ben ook erg benieuwd naar Avowed. al denk ik dat die nog wel even moeten wachten met de vele uren die hierin gaan zitten en dan nog Monster Hunter Wilds op de 28ste 8)7 .... wat een jaar! en dan ook wss nog de release datum van Death stranding 2 binnenkort. Lawwdddd have mercy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
PonyPony schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:44:
[...]

Haha omdat jij mega veel van open world games met heeeeel veel dingen te doen houd. dan is dit echt jou ultieme game!.

Ben ook erg benieuwd naar Avowed. al denk ik dat die nog wel even moeten wachten met de vele uren die hierin gaan zitten en dan nog Monster Hunter Wilds op de 28ste 8)7 .... wat een jaar! en dan ook wss nog de release datum van Death stranding 2 binnenkort. Lawwdddd have mercy :D
Dan ken je me behoorlijk goed want wat je zegt klopt gewoon, mijn vrouw heeft me wel even gepest met het feit dat ik vader word in het jaar dat hoogstwaarschijnlijk ook Grand Theft Auto 6 uit gaat komen :p.

Als ik hem heb gekocht dan hoor je het zeker en zal ik veel gebruik gaan maken van fotomodus :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wordt de game nu wel of niet gesaved als je slaapt? En geldt dat voor alle slaapplaatsen en ongeacht het aantal uur dat je slaapt? Ik had net een paar uur geslapen bij een campsite, ging dood en ik werd een stuk verder terug gezet in de game naar een save tijdens de mainquest.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:54:
Wordt de game nu wel of niet gesaved als je slaapt? En geld dat voor alle slaapplaatsen en ongeacht het aantal uur dat je slaapt? Ik had net een paar uur geslapen bij een campsite, ging dood en ik werd een stuk verder terug gezet in de game naar een save tijdens de mainquest.
Je kunt wel slapen in bedden maar je moet ze zeg maar 'ownen' om ook te saven, als je een bed hebt die je is toegezegd dan heb je ook de optie sleep and save ipv alleen sleep.
Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste