Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:37:
[...]
Ook schrijf je random encounters tijdens fast travel, dat vind ik ook zo'n domper. In een PC-game gebruik ik fast travel voor een reden en zit ik daar echt niet op te wachten. Het is geen TTRPG, kom op zeg.
Je overdrijft. Falout 1 had dit al. En na Fallout nog vele andere spellen. Wasteland 3 om een wat recentere te noemen. Dat jij het niet fijn vindt betekent niet dat het niet 'hoort'.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:37:
[...]

Oough, geen controle over savegames vind ik altijd een afknapper in games. Ik begrijp heel goed hoe en waarom en yada yada, maar aan het einde van de dag heb ik niet zo veel tijd om te spelen en heb ik weinig behoefte aan doelloze timesinks -- het maakt mij niet zoveel uit onder welke vlag. Ook schrijf je random encounters tijdens fast travel, dat vind ik ook zo'n domper. In een PC-game gebruik ik fast travel voor een reden en zit ik daar echt niet op te wachten. Het is geen TTRPG, kom op zeg.

KCD 1 heb ik wel gekocht en gespeeld maar ik kon er maar niet in komen. Mogelijk lag dat aan te karige systeemspecs toentertijd maar ik lees dat meer mensen die game clunky hebben ervaren dus de waarheid zal in het midden liggen. Mogelijk wacht ik nog even af tot de game in de budgetbakken ligt, maar zal dit topic wel blijven volgen. Het is in beginsel een game die mij aan zou moeten spreken en als deel 2 een verbetering is van deel 1, is het wellicht nog een poging waard.
Ja, helemaal eens. Dat savegebeuren met die potions voegt niks toe en er is niks irritanters dan een fast travel die geen fast travel is.

Het is best jammer. De setting en het idee van deze game vind ik erg tof maar dit soort dingen zorgen er toch voor dat ik de game niet koop. Best jammer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
RoamingZombie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Je overdrijft. Falout 1 had dit al. En na Fallout nog vele andere spellen. Wasteland 3 om een wat recentere te noemen. Dat jij het niet fijn vindt betekent niet dat het niet 'hoort'.
Dat laatste zie ik hem ook nergens zeggen. Hij zegt letterlijk dat hij het zelf een domper vindt, niet dat het "niet hoort", dat maak jij ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ok, ik ga binnenkort beginnen met KCD2. Maar waar ik bij deel 1 die ik kort speelde tegenaan liep was het saven. Ik dacht het goed deed, maar was toch mijn voortgang kwijt dus bij deze vraag of dit klopt.

Je kunt saven door een snapps te gebruiken. Als je dan na het gebruiken ervan dood gaat start je bij dat punt?

Je kunt slapen in een bed. ga je dood start je weer vanaf dat punt.

Save and quit. Als je die optie gebruikt om te stoppen ga je dan de volgende speelsessie daar weer verder? Dus kun je op elke gewenst moment stoppen en morgen daar weer verder gaan? Maar dat zou niet werken als je daarna dood gaat? dan val je weer terug naar een slaapmoment of snapps?

Dat is me dus niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 22:01

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

G_Dragon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Ziet wel echt super uit hoor, bij z'n grafisch spel als dit is voor mij fotomodus echt een must O-). Net zoals bij Red Dead Redemption 2 waar je meer met de fotomodus bezig bent dan het verhaal O-)
offtopic:
RDR2 is óók zo'n game waarvan ik weet dat ik er in principe van moet houden, maar op de één of andere manier kom ik daar ook niet in. De controls op PC maken duidelijk dat het een poor effort port is en ik wil niet steeds moeten zoeken naar keybinds als ik iets wil doen, laat staan dat ik een controller wil gebruiken. Er zijn legio voorbeelden waarbij controls voor KBM vloeiend en intuïtief werken, doe je werk fatsoenlijk. Daarnaast vind ik de protagonist echt een enorme lul met vingers en z'n voice actor bezorgt mij vlekken in de nek.

Terwijl: ik houd enorm van (spaghetti-)westerns in de breedste zin des woords, en daarnaast ben ik fervent gamer als 't op (A/TT)RPG aankomt. Tsja.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

RoamingZombie schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Waar zie je mij zeggen dat het niet 'hoort'? En waarom denk je dat andere games die óók zoiets hebben relevant zijn? Want ook dáár vind ik het ronduit klote. Dus misschien even minder hard op het orgel, en harder op je leesbrilletje, amigo.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:42
Wat ik wel een hele rare keuze van ze vind trouwens is dat ze weer die animatie erin hebben voor het bloemetjes plukken.

Het is iets wat je de hele game door doet. Waarom moet die animatie er bij elk bloemetje bij komen. Als dit nou te toggelen was in de settings ofzo.

Ook daar is uiteraard weer een mod voor maarja vind dat een rare keuze van ze.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17
Let wel op met de Unlimited Save mods. Geen idee hoe ik het heb klaargekregen, maar in mijn KCD1 install is dat eens grondig misgelopen waardoor ik net voor het einde in een softlock terecht kwam en niet meer kon uitspelen. Maar ik was ook toen constant tussen OS aan het switchen met een mix en match van mods dus het ligt waarschijnlijk aan mij hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Ricmaniac schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:53:
Wat ik wel een hele rare keuze van ze vind trouwens is dat ze weer die animatie erin hebben voor het bloemetjes plukken.

Het is iets wat je de hele game door doet. Waarom moet die animatie er bij elk bloemetje bij komen. Als dit nou te toggelen was in de settings ofzo.

Ook daar is uiteraard weer een mod voor maarja vind dat een rare keuze van ze.
Wat je de hele game door doet? Ik heb letterlijk alleen maar bloemetjes geplukt tijdens de tutorial quest (150+ uur in de game zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
2dope schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Wat je de hele game door doet? Ik heb letterlijk alleen maar bloemetjes geplukt tijdens de tutorial quest (150+ uur in de game zitten)
Als je alchemy skills hoog zijn is het vaak enorm lucratief om potions te brouwen en door te verkopen. En zelfs in de tutorial vond ik het alweer vervelend.

[ Voor 6% gewijzigd door iqcgubon op 06-02-2025 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

150u? Hij is pas twee dagen uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
iqcgubon schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:13:
[...]

Als je alchemy skills hoog zijn is het vaak enorm lucratief om potions te brouwen en door te verkopen. En zelfs in de tutorial vond ik het alweer vervelend.
Dat kan, maar is gewoon optioneel natuurlijk. Ik vind de alchemy minigame ontzettend tof gedaan, enorm uitgebreid maar ik heb er verder geen gebruik van gemaakt omdat ik op andere manieren al vrij vlot schathemeltjerijk was en dus eventuele benodigde potions gewoon kocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 2dope
Timothy3000 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:15:
[...]

150u? Hij is pas twee dagen uit....
Reviewexemplaar, ik had de ontzettende mazzel al op 3 januari te mogen beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:33
Chaoss schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:56:
Ja die save potions snap ik ook niet echt. Voelt helemaal niet als realisme verhogend maar juist als onnodig moeilijk doen. Op de pc was daar volgens mij een mod voor, bij dit soort games blijf ik het jammer vinden dat midden op de console niet mogelijk is.
Ik heb er in deel 1 eigenlijk nauwelijks last van gehad. Sterker nog denk dat ik de savior schnaps amper gebruikt heb zelfs. Vaak was er wel een Inn in de buurt waar ik kon slapen.
Begrijp me niet verkeerd, het saven tijdens afsluiten is wel echt een QoL verbetering. Want te vaak dat ik wilde stoppen en dan met veel moeite bij mij slaapplaats kwam, waarschijnlijk gewoon te zwaar bepakt waardoor je geen paard meer kan rijden, dus was het lopen. Tegen de tijd dat ik er was was ik alweer vergeten wat ik wilde doen of dacht ik nog even deze persoon spreken haha.

Gewoon lekker meegaan met de flow. Lekker relaxed spelen en als je de verkeerde keuze maakt gewoon net als Trump volharden en doorgaan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iqcgubon
cold_as_ijs schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:19:
[...]

Gewoon lekker meegaan met de flow. Lekker relaxed spelen en als je de verkeerde keuze maakt gewoon net als Trump volharden en doorgaan :D
Ja dat ga ik deze keer ook proberen doen. Niet savescummen en gewoon het beste proberen maken van je verkeerde beslissingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:31
Zonder iets te spoilen. Je moet in het begin van de game ergens een quest doen waar je heel veel moet drinken. Hilarisch gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
[...]

Alchemy kan je best wat centjes opleveren als je het goed doet. Ik zei ook niet dat je het de hele game moet down btw he maar het is iets wat IK de hele game door doe :P dus een rare keuze. Tevens als je die saviour Schnapps wil maken is het wel handig om te blijven plukken.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 06-02-2025 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:44:
[...]

offtopic:
RDR2 is óók zo'n game waarvan ik weet dat ik er in principe van moet houden, maar op de één of andere manier kom ik daar ook niet in. De controls op PC maken duidelijk dat het een poor effort port is en ik wil niet steeds moeten zoeken naar keybinds als ik iets wil doen, laat staan dat ik een controller wil gebruiken. Er zijn legio voorbeelden waarbij controls voor KBM vloeiend en intuïtief werken, doe je werk fatsoenlijk. Daarnaast vind ik de protagonist echt een enorme lul met vingers en z'n voice actor bezorgt mij vlekken in de nek.

Terwijl: ik houd enorm van (spaghetti-)westerns in de breedste zin des woords, en daarnaast ben ik fervent gamer als 't op (A/TT)RPG aankomt. Tsja.
Als je niet in RDR2 kan komen, dan moet je hier helemaal niet aan beginnen. De game heeft dat zelfde trage, sterker nog omdat je vaak moet lopen gaat het nog veel trager allemaal. Dit is geen game om te fast travelen, dit is juiste zo'n game waar de reis belangrijker is dan de bestemming. Er gebeuren dingen onderweg, random encounters, nieuwe quests, easter eggs. Ook is het feit dat de omgeving mooi is een extra motivatie om lekker te paard van a naar b te nemen en van de omgeving te genieten.

Denk dat het gewoon niet je game gaat zijn, wat geen probleem is. Misschien dat er straks wat mods uitkomen waardoor het meer je game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
Ricmaniac schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:34:
[...]

Alchemy kan je best wat centjes opleveren als je het goed doet. Ik zei ook niet dat je het de hele game moet down btw he maar het is iets wat IK de hele game door doe :P dus een rare keuze. Tevens als je die saviour Schnapps wil maken is het wel handig om te blijven plukken.
Nouja, je schreef "wat je de hele game door doet", dus daar haakte ik ff op in. Maar ik snap je wel hoor, ik weet nog wel dat ik het irritant vond in deel 1. Savior Schnapps maken kan idd handig zijn, maar gelukkig zijn er vele wegen naar Rome, dat is ook deels de kracht van deze game O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

cold_as_ijs schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:50:
[...]

Als je niet in RDR2 kan komen, dan moet je hier helemaal niet aan beginnen. De game heeft dat zelfde trage, sterker nog omdat je vaak moet lopen gaat het nog veel trager allemaal. Dit is geen game om te fast travelen, dit is juiste zo'n game waar de reis belangrijker is dan de bestemming. Er gebeuren dingen onderweg, random encounters, nieuwe quests, easter eggs. Ook is het feit dat de omgeving mooi is een extra motivatie om lekker te paard van a naar b te nemen en van de omgeving te genieten.

Denk dat het gewoon niet je game gaat zijn, wat geen probleem is. Misschien dat er straks wat mods uitkomen waardoor het meer je game is.
Traagheid is volstrekt geen issue? Ik schrijf toch letterlijk wat voor mij de twee zwaarste 'problemen' zijn, én dat ik enorm van (spaghetti)western houd? En over fast travel; ik ben prima bereid tijd in reizen te steken MAAR als ik KIES voor FAST TRAVEL, verwacht ik dat ook. Dit is toch allemaal niet zo moeilijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:57:
[...]

. Dit is toch allemaal niet zo moeilijk?
klopt, dus deze game is niet voor jou weggelegd waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:09:
[...]

.. Omdat een schijnbaar modbare game geen vrije savegames heeft en fast travel random encounters bevat. Ik heb nu drie reacties gehad van mensen die óf gewoon niet lezen wat ik schrijf, óf mij vertellen dat het dan 'gewoon' niet mijn spel is -omwille van oplosbare meta-ongemakken-.

Ik ben wel weer even klaar met interactie hier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ricmaniac schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Ik snap überhaupt het hele idee achter het nut van saven met die saviour schnaps niet als er ook een save by exit is. Heel omslachtig allemaal. Ze hadden dan gewoon een manual save kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Shaker74 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:43:
Ok, ik ga binnenkort beginnen met KCD2. Maar waar ik bij deel 1 die ik kort speelde tegenaan liep was het saven. Ik dacht het goed deed, maar was toch mijn voortgang kwijt dus bij deze vraag of dit klopt.

Je kunt saven door een snapps te gebruiken. Als je dan na het gebruiken ervan dood gaat start je bij dat punt?

Je kunt slapen in een bed. ga je dood start je weer vanaf dat punt.

Save and quit. Als je die optie gebruikt om te stoppen ga je dan de volgende speelsessie daar weer verder? Dus kun je op elke gewenst moment stoppen en morgen daar weer verder gaan? Maar dat zou niet werken als je daarna dood gaat? dan val je weer terug naar een slaapmoment of snapps?

Dat is me dus niet helemaal duidelijk.
Volgens mij koste save & quit op PC ook gewoon een saviour snap? Stond zelfs een grote waarschuwing van dacht ik. Zelfde op Switch. Of heb ik dat nou fout? Andere platformen heb ik niet gespeeld.

Overigens saved hij ook als je langs het badhuis gaat. En badhuis kon je gratis maken met perks. Ik heb ook echt een hekel aan het limiteren van saves (hoewel, niet genoeg om KCD niet 1 van de beste RPGs van recente tijd te maken), maar zodra die unlocked was was het prima te doen. Gewoon overal steeds langs het badhuis om te saven, en meteen wat extra stat boosts omdat je zo mannelijk en schoon was.

Kan iemand toevallig beamen of zo'n soort "truukje" voor oneindig "gratis" saves ook in deel 2 zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Cambionn op 06-02-2025 15:31 ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2dope
Timothy3000 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:14:
[...]

Ik snap überhaupt het hele idee achter het nut van saven met die saviour schnaps niet als er ook een save by exit is. Heel omslachtig allemaal. Ze hadden dan gewoon een manual save kunnen toevoegen.
Ja, ze hadden van de combat ook een auto-battler kunnen maken :P Het past in het karakter van dit spel, het heeft hardcore/survival/realisme-elementen hoog in het vaandel. De save by exit is een fijne middenweg voor mensen die het schnapps-systeem vervelend vinden, maar uiteindelijk is dat maar één save slot dat steeds overschreven wordt. Handmatig saven op verschillende momenten kan heel handig zijn, maar daar staat dus wel wat tegenover. Ik vind het wel leuk bedacht in ieder geval en zodra je echt goed invested in de game bent wordt het een verwaarloosbaar 'ongemak'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
2dope schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:23:
[...]

Ja, ze hadden van de combat ook een auto-battler kunnen maken :P Het past in het karakter van dit spel, het heeft hardcore/survival/realisme-elementen hoog in het vaandel. De save by exit is een fijne middenweg voor mensen die het schnapps-systeem vervelend vinden, maar uiteindelijk is dat maar één save slot dat steeds overschreven wordt. Handmatig saven op verschillende momenten kan heel handig zijn, maar daar staat dus wel wat tegenover. Ik vind het wel leuk bedacht in ieder geval en zodra je echt goed invested in de game bent wordt het een verwaarloosbaar 'ongemak'.
Maar goed, als je dan leest op Reddit en in reviews hoe buggy de game is en hoeveel mensen er tegen quests die halverwege breken oplopen dan waren meerdere manual saves geen overbodige luxe geweest. Hetzelfde probleem dat deel 1 bij release had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2dope
Timothy3000 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Maar goed, als je dan leest op Reddit en in reviews hoe buggy de game is en hoeveel mensen er tegen quests die halverwege breken oplopen dan waren meerdere manual saves geen overbodige luxe geweest. Hetzelfde probleem dat deel 1 bij release had.
Tijdens quests wordt er vaak automatisch opgeslagen. Het grootste gevaar is juist wanneer je gaat freeroamen, heen en weer peddelen, beetje knokken, beetje handelen, side-activities bezigen, et cetera, dan wordt er dus nooit automatisch gesaved. Het is dan wel heel zuur als de game crasht idd en je bent allerlei loot/voortgang kwijt. Mijn ervaring is iig dat dat bij deel 2 een heel stuk minder erg is dan bij zijn voorganger, maar misschien heb ik gewoon mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:12:
[...]

Ik ben wel weer even klaar met interactie hier hoor.
Dat is maar hoe je het zelf interpreteert. Aan alles wat je hier zegt lijkt het mij voor mij persoonlijk gewoon dat het een game is die jij beter links kan laten liggen. Dat kan toch gewoon helpen in je besluit of je hem wil kopen of niet. Is niks richting jou als persoon ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ik heb mij effe bezig gehouden met de save potions. Heb er nu 20. Kom ik wel effe mee door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Timothy3000 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Meerdere saves is ook mogelijk. Je hebt verscihllende save sloten.
Elke mainquest maakt een aparte save zodat je altijd terug kan naar een oudere quest om die te replayen of w/e.

Dan zijn er veel manual save slots voor saviour schnapps/bed etc. Maarja als je midden in een quest zit zoals jij zegt dan wil je idd niet altijd eerst weer ergens naar een bed o.i.d.

En je hebt altijd je save & quit knop die een aparte saveslot gebruikt.

de manieren van saven hebben ook andere icoontjes om je saves soort van type te onderscheiden.

[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 06-02-2025 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Timothy3000 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:14:
[...]

hiermee eens btw ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Nog geen bugs gezien hier en ik vind het begin wat makkelijker dan KCD 1 (misschien omdat ik nu niet aan het klungelen ben met gevechten).
(Random) encounters die te uitdagend blijken kun je gewoon van wegrennen trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door mister_S op 06-02-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:50
Ik begrijp dus dat save and quit bijna altijd kan en geen snapps kost. Dan is dat toch een beter idee om te doen? Dan hoef je toch niet te slapen om te saven? Of snapps te gebruiken.. Beetje gek.

Enige is dat je dan niet kunt kiezen waar je verder wilt gaan. Dat is wat het is. Dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Moet je wel elke keer het spel weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
robinez schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:00:
[...]

haha geweldig!

Dat is precies hoe ik het ook speel, ik zie wel wat er gebeurd en op mijn pad komt, en vooral loslaten om steeds te proberen de beste keuzes te maken. Het is op die manier meer een 'sims' game waarin je nooit weet wat ze nu weer allemaal meemaken.

Echt weer eens iets anders :)
Deze persoon ben ik ook juist tegen gekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mister_S schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:23:
Nope, nogmaals ik kan op de PS5 gewoon save en quit to menu doen, daarna continue en ik ben binnen 10 seconden terug waar ik was.

Makkelijk te save scummen wat ik maar een paar keer gedaan heb omdat ik liever gewoon zie wat mijn keuzes veroorzaken.

Kan niet wachten om straks verder te gaan, lach me ook dood om sommige characters en de dialogen.

*Laat ik mijn opmerking over andere game characters maar wissen om geen eventuele discussie te starten, ik blijf niet niet voor niks uit bepaalde game topics weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Sipio op 06-02-2025 18:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njD44SDSJaNueRlr3fq3cwhnvxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9ltRCFuJsyJv4PLMEiH7zHz.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
hmmm, stond op het punt the Witcher 3 te kopen, maar … die doen of deze?!
Het zijn beide nogal timesinks las ik, dus beide gaat voorlopig niet gebeuren ;)

en ja, ik weet dat de Witcher een koopje is atm, maar dat is het punt niet; casual weekend gamer hier, dus voor ik klaar ben met hetzij the Witcher of KDC2 zijn we een jaar (of meer, ben bijna klaar met eerste playthru van ER …) verder … om maar aan te geven dat de prijs van een game niet zo belangrijk is, uitgesmeerd over het aantal uren vermaeck dat ik ervan heb

ben meer van min of meer realistische settings dan monsters e.a. fictieve wezens (desalniettemin was ER een genoegen), dus neig naar KDC2 nav van de filmpjes die ik er tot nog toe van gezien heb

[ Voor 69% gewijzigd door CynicRelief op 06-02-2025 21:19 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@CynicRelief Witcher 3 is een dijk van een game op zichzelf maar dat is wel monsters en wezens.

Niks van dat in KCD, maar allebei steengoede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
Sipio schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:42:
@CynicRelief Witcher 3 is een dijk van een game op zichzelf maar dat is wel monsters en wezens.

Niks van dat in KCD, maar allebei steengoede games.
een paar YT-reviews verder … ‘medieval GTA V’, vergeleek iemand, sold! maar, Cyberpunk van de makers van the Witcher vond ik een fantastische game (na alle updates gekocht en gespeeld, dus solid experience), veel te snel over;
een ander zei dat de meeste openworld RPGs een kwestie zijn van uplevelen en op enig moment ben je zo OP dat de rest een checklist is; dat herken ik wel en dat zou in KDC2 minder het geval zijn

[ Voor 4% gewijzigd door CynicRelief op 06-02-2025 22:48 ]

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Medieval GTA is het echt niet. Dat moet je niet van Kingdom Come verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Timothy3000 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:32:
[...]

Dat laatste zie ik hem ook nergens zeggen. Hij zegt letterlijk dat hij het zelf een domper vindt, niet dat het "niet hoort", dat maak jij ervan.
Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:48:
[...]

Waar zie je mij zeggen dat het niet 'hoort'? En waarom denk je dat andere games die óók zoiets hebben relevant zijn? Want ook dáár vind ik het ronduit klote. Dus misschien even minder hard op het orgel, en harder op je leesbrilletje, amigo.
Serieus? Je zegt toch echt letterlijk 'Het is geen ttrpg, kom op zeg'.

Dat houd in dat je het dus niet in een crpg thuis vind horen. Dat is de enige manier om die zin te verklaren. Dus misschien moet je zelf dus niet zo hard van de toren blazen, vriend.

Weet wat je schrijft.

[ Voor 17% gewijzigd door RoamingZombie op 07-02-2025 06:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

RoamingZombie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 06:09:
[...]

[...]

Serieus? Je zegt toch echt letterlijk 'Het is geen ttrpg, kom op zeg'.

Dat houd in dat je het dus niet in een crpg thuis vind horen. Dat is de enige manier om die zin te verklaren. Dus misschien moet je zelf dus niet zo hard van de toren blazen, vriend.

Weet wat je schrijft.
Ja, bij een TTRPG vind ik het níet storend en wél van toegevoegde waarde. Blijf vooral doorgaan met double downen op je blunder, staat je goed gap. Misschien kan je ook nog meer titels aandragen om te laten zien dat het nog meer wordt gebruikt, want dat doet er ook zo toe :+

[ Voor 10% gewijzigd door Klauwhamer op 07-02-2025 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Heerlijke game, eerste 8 uur waren behoorlijk frustrerend maar gelukkig valt er veel online te leren want heel veel dingen worden niet uitgelegd in het spel zelf. Ik ben nu main level 12 en begin er goed in te komen nu. Smithing en alchemy zijn bijzonder ontspannend om te doen.

Tip: als game afsluit en naar hoofdmenu gaat kun je ten alle tijden saven. Al is het maken van save potions ook niet heel moeilijk. Is hier boven al gezegd. Op de PS5 pro is dat echt 5 sec werk in totaal.

[ Voor 8% gewijzigd door CHKYBSTRD op 07-02-2025 08:04 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
mister_S schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 16:23:
Ik hoorde gisteren via de Xbox Party dat dit maar een paar seconden is op Xbox Series X, maat van me is al dagen tot laat in de nacht aan het spelen :D.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

CHKYBSTRD schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:02:
Heerlijke game, eerste 8 uur waren behoorlijk frustrerend maar gelukkig valt er veel online te leren want heel veel dingen worden niet uitgelegd in het spel zelf. Ik ben nu main level 12 en begin er goed in te komen nu. Smithing en alchemy zijn bijzonder ontspannend om te doen.

Tip: als game afsluit en naar hoofdmenu gaat kun je ten alle tijden saven. Al is het maken van save potions ook niet heel moeilijk. Is hier boven al gezegd. Op de PS5 pro is dat echt 5 sec werk in totaal.
Wat vond je frustrerend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
G_Dragon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:02:
[...]

Ik hoorde gisteren via de Xbox Party dat dit maar een paar seconden is op Xbox Series X, maat van me is al dagen tot laat in de nacht aan het spelen :D.
Klopt inderdaad, kost je ongeveer 10seconden.
Ik gebruik het nu ook, na een paar keer bijna een uur opnieuw moeten spelen... Wil je echt de hardcore rpg ervaring dan doe je het natuurlijk niet op deze manier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
G_Dragon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:02:
[...]

Op de PC wordt het spel helemaal afgesloten, dus moet je het weer helemaal opstarten. Je hebt trouwens zo heel wat schnaps gemaakt met alchemy, dus het probleem met saven snap ik niet helemaal. Als je zonder KCD1 te spelen deze opstart kan ik de frustratie begrijpen, maar mensen die KCD1 hebben gespeeld zullen de start van deel 2 zeker makkelijker vinden.

Ik heb persoonlijk nog niet meegemaakt dat ik uren playtime kwijt was omdat ik het spel niet had opgeslagen.

[ Voor 8% gewijzigd door mister_S op 07-02-2025 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
janus_freggel schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:06:
[...]

Klopt inderdaad, kost je ongeveer 10seconden.
Ik gebruik het nu ook, na een paar keer bijna een uur opnieuw moeten spelen... Wil je echt de hardcore rpg ervaring dan doe je het natuurlijk niet op deze manier ;)
Ja dat is nog sneller dan handmatig opslaan in sommige andere spellen O-)
mister_S schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:09:
[...]

Op de PC wordt het spel helemaal afgesloten, dus moet je het weer helemaal opstarten. Je hebt trouwens zo heel wat schnaps gemaakt met alchemy, dus het probleem met saven snap ik niet helemaal. Als je zonder KCD1 te spelen deze opstart kan ik de frustratie begrijpen, maar mensen die KCD1 hebben gespeeld zullen de start van deel 2 zeker makkelijker vinden.

Ik heb persoonlijk nog niet meegemaakt dat ik uren playtime kwijt was omdat ik het spel niet had opgeslagen.
Oh dat is dus het nadeel van op PC spelen, wel vervelend dat je niet alleen naar het hoofdmenu kan gaan zoals er bij de consoles gebeurd. Zal ook voor de mensen op PC flink wat tijd schelen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Als je dit zo allemaal leest vraag je je af waarom ze zo hardnekkig aan die schnaps hebben vastgehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

G_Dragon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:13:
Oh dat is dus het nadeel van op PC spelen, wel vervelend dat je niet alleen naar het hoofdmenu kan gaan zoals er bij de consoles gebeurd. Zal ook voor de mensen op PC flink wat tijd schelen :o
Voordeel van PC is dan weer dat je Unlimited Saving II installeert als het Schnapps systeem je niet kan bekoren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Aganim schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:19:
[...]

Voordeel van PC is dan weer dat je Unlimited Saving II installeert als het Schnapps systeem je niet kan bekoren. O-)
Haha that's a good point :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:18:
Als je dit zo allemaal leest vraag je je af waarom ze zo hardnekkig aan die schnaps hebben vastgehouden.
Voor het creëren van een realistisch gevoel en dat je goed moet nadenken bij elke actie / stap die je neemt in de wereld, dat je niet eerst kan denken van och ik sla even op en probeer het. Ik vind dit persoonlijk ondanks ik het spel nog niet speel, wel wat hebben. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat dit voor frustraties kan zorgen bij mensen, maar veranderen kunnen we het toch niet.

Dus we zullen ermee moeten leren spelen, meer kan je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:18:
Waarschijnlijk omdat je met een quicksave of iets dergelijks een core element (opletten wat je doet) helemaal onderuit haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

G_Dragon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:25:
[...]

Voor het creëren van een realistisch gevoel en dat je goed moet nadenken bij elke actie / stap die je neemt in de wereld, dat je niet eerst kan denken van och ik sla even op en probeer het. Ik vind dit persoonlijk ondanks ik het spel nog niet speel, wel wat hebben. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat dit voor frustraties kan zorgen bij mensen, maar veranderen kunnen we het toch niet.

Dus we zullen ermee moeten leren spelen, meer kan je niet doen.
Voor mij breekt dit juist immersion en het stoort mij dat een developer uit bad faith ten aanzien van de playerbase geïnteresseerd in hun game (hoi niche) besluit vermeend save scummen te verhinderen met een "systeem" dat duidelijk gedoe oplevert.

// Ik lees dat sommige mensen waarbij 1 niet klikte, 2 dat ineens wel is gaan doen. Dat geeft de burger moed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Klauwhamer schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Voor mij breekt dit juist immersion en het stoort mij dat een developer uit bad faith ten aanzien van de playerbase geïnteresseerd in hun game (hoi niche) besluit vermeend save scummen te verhinderen met een "systeem" dat duidelijk gedoe oplevert.

// Ik lees dat sommige mensen waarbij 1 niet klikte, 2 dat ineens wel is gaan doen. Dat geeft de burger moed.
Daar kan niemand wat voor je aan veranderen, je zou er dan mee moeten leren spelen of het spel aan de kant moeten leggen als je er niet aan kan wennen. Ik hoop natuurlijk dat je er wel mee leert spelen en uiteindelijk veel plezier uit het spel weet te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Voor het creëren van een realistisch gevoel en dat je goed moet nadenken bij elke actie / stap die je neemt in de wereld, dat je niet eerst kan denken van och ik sla even op en probeer het.
Maar dat doet exit save en laad in na vier seconden ook teniet, dus dat is imo geen goed argument. Dan hadden ze dat ook niet moeten doen. Ik zie geen verschil tussen exit save en manual save als je het over immersie hebt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 14:27
Lekker weer op zijn Tweakers dit: laat mensen gewoon spelen hoe ze het willen spelen, er is geen goed of fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Maar dat doet exit save en laad in na vier seconden ook teniet, dus dat is imo geen goed argument. Dan hadden ze dat ook niet moeten doen. Ik zie geen verschil tussen exit save en manual save als je het over immersie hebt.
Dat is wel zo handig voor de mensen die willen stoppen na een lange sessie, alleen daarvoor is het erin gezet. Speel het spel zoals je zelf wil, ik zie de mooie screenshots binnenkort wel verschijnen hoop ik ? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:03:
[...]
Speel het spel zoals je zelf wil
Maar dat kan dus niet echt, dat is het probleem een beetje.

Naja, met een beetje mazzel patchen of modden ze het er nog in. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Klauwhamer schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:35:
[...]

Yes, en sowieso: het is een singleplayer spel. Als iemand wilt savescummen, wat maakt het uit? Ik F5 me rot, dankzij eerder genoemde mod, en merk dat ik daardoor minder frustratie ervaar en een avondje KCD: II een stuk ontspannender is. Geef de speler desnoods de optie bij de start van een nieuw spel om met of zonder Schnapps te spelen.
[...]

Voor het creëren van een realistisch gevoel en dat je goed moet nadenken bij elke actie / stap die je neemt in de wereld, dat je niet eerst kan denken van och ik sla even op en probeer het.
Dan moet het spel wel volledig bugvrij en crashloos zijn, en zou je van elke gespreksoptie precies moeten kunnen weten wat je van Henry kan verwachten. Als ik een optie kies als 'we zijn ridders, we zouden jullie kunnen helpen' verwacht ik niet dat mijn karakter ineens spuwt 'hey, als jullie zo fucking incompetent zijn, dan doen wij het als ridders wel voor jullie'. |:( Dat was voor mij een instant reload en terug naar de laatste save een aantal minuten terug. Dat breekt immersie voor mij meer dan een stukje savescummen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 07-02-2025 09:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sito schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:01:
Lekker weer op zijn Tweakers dit: laat mensen gewoon spelen hoe ze het willen spelen, er is geen goed of fout.
Ach laat gaan, ik zie hier tweakers negatief zijn die het spel nog niet eens spelen, diezelfde tweakers schreeuwen moord en brand in andere topics als iemand een mening heeft zonder een spel te hebben gespeeld :+

Ik was trouwens van plan om dit keer wel met Pebbles door te spelen maar nadat ik weer wat andere paarden stats heb gezien.... Arme Pebbles :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Aganim schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Dan moet het spel wel volledig bugvrij en crashloos zijn, en zou je van elke gespreksoptie precies moeten kunnen weten wat je van Henry kan verwachten. Als ik een optie kies als 'we zijn ridders, we zouden jullie kunnen helpen' verwacht ik niet dat mijn karakter ineens spuwt 'hey, als jullie zo fucking incompetent zijn, dan doen wij het als ridders wel voor jullie'. |:( Dat was voor mij een instant reload en terug naar de laatste save een aantal minuten terug. Dat breekt immersie voor mij meer dan een stukje savescummen.
Dialogue wheels waar slechts te kiezen is uit een paar steekwoorden en waarna blijkt dat het volstrekt niet is wat je voor ogen had is ook zo'n hemeltergende immersion breaking 'feature' ja!

Ik snap dat de tijd van klassieke CRPG's zoals Baldur's Gate misschien voorbij is maar dit soort shit is wel het andere uiterste. Zelf vind ik veel lezen helemaal geen issue en ook ik ervaar met de 'wheels' soms vlekken in mijn nek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Sipio schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:32:
[...]
Ach laat gaan, ik zie hier tweakers negatief zijn die het spel nog niet eens spelen, diezelfde tweakers schreeuwen moord en brand in andere topics als iemand een mening heeft zonder een spel te hebben gespeeld :+
Ik heb de eerste gespeeld en had de hoop dat de wat vervelendere features in deel twee anders zouden worden aangepakt. Los daarvan ziet de game er briljant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Klauwhamer aan de beschrijving en zelfs icoontjes in de dialogue wheel zie je toch echt wel wat Henry gaat zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

mister_S schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:54:
@Klauwhamer aan de beschrijving en zelfs icoontjes in de dialogue wheel zie je toch echt wel wat Henry gaat zeggen.
Zie mijn opmerking waar @Klauwhamer naar refereert, die omschrijving is niet altijd afdoende en soms volledig niet wat je verwacht op basis van de omschrijving.

Over het algemeen gaat het wel goed, maar soms flapt Henry er iets uit wat je aan de hand van de omschrijving niet had verwacht. Dat is gewoon ronduit irritant, breekt de immersie en zou niet mogen als je van spelers verwacht dat ze weinig kunnen opslaan.

Overigens geen spelbrekend drama, maar wel een vlekje om weg te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
@Aganim ik heb je opmerking gezien en die reactie was wat ik had verwacht van Henry toen ik die optie koos. Het was duidelijk de "stoer doen" optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:37
Er wordt behoorlijk wat immersie gebroken als ik dit allemaal zo lees.

Gelukkig zeg je zelf en zeggen andere mensen wel precies wat je verwacht in het echte leven ;)

Intussen geniet ik van al "onvoorstelbare" en zie ik wel waar alle keuzes me naar toe leiden. Moet er alleen maar om lachen als een situaties plots totaal uit de hand loopt zonder dat je het verwacht. Dat is toch de ultieme vrijheid in een spel. Vreselijk als je er zelf een bijna onrails ervaring van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Er zitten ook wel wat dingetjes in die niet lekker gaan.

Zo is er bijvoorbeeld een perk die ervoor zorgt dat je herbs voor de dubbele prijs kan verkopen, maar helaas de prijs blijft gelijk als je ze wil verkopen.

Toch jammer van de skillpoint

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2dope
Iemand op Reddit vroeg om wat screenshots van Cuman armor/helmen, kan ik hier ook wel even delen (toch maar ff onder een spoiler, mischien wil nog niet iedereen dit zien)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tggb5p6XjUmtkjfR1siwMOfyATY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTTDAq1M99wcOW7rBj3aInF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMKJjVYTroZHJe8PtZxgSJw5pLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWQPVsK6rHLZurWCNOycNsye.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsRnwRoO1er1BEJTRugfGav8q9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePX7WkrRQwZeLDfk3xLJ9Tgs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCkD_eIy-f6L9qx5EG0HlXAz33c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZg0QGLdQpM6BH7b9C6IfQLt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door 2dope op 07-02-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

mister_S schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:00:
@Aganim ik heb je opmerking gezien en die reactie was wat ik had verwacht van Henry toen ik die optie koos. Het was duidelijk de "stoer doen" optie.
Mja, ik haalde het er zeker niet uit. Als de omschrijving gewoon had vermeld "if you're incompetent, we can do it for you" ipv "we are knights, we can help you out" of wat het dan ook precies was, had het direct duidelijk geweest voor iedereen.

Ik weet niet meer welke gespreksoptie het precies was, het zou het harnas icoontje kunnen zijn geweest. Maar dat kan mijns inziens een bluf, stoerdoenerij of welgemeende "we zijn tot de tanden bewapend, we kunnen je helpen" zijn. Een regelrechte belediging naar de tegenpartij haalde ik er in ieder geval niet uit, ik vond het ook een nogal onlogische en tenenkrommende uitspraak gezien de fikse overmacht waar je tegenover staat. Dan was het logo van gekruiste wapens in deel 1 duidelijker, dan weet je in ieder geval zeker dat je een potentieel gewelddadige optie kiest. :P

Maar goed, het is misschien teveel gemierenneuk over 1 specifiek puntje.

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 07-02-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik ook zo mooi vind aan deze game, ik had in het begin al een mooi broadsword gevonden waar ik nog niet sterk genoeg voor was, net toch maar verkocht zodat ik net genoeg geld had om een unarmed techniek te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

janus_freggel schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:19:
Er zitten ook wel wat dingetjes in die niet lekker gaan.

Zo is er bijvoorbeeld een perk die ervoor zorgt dat je herbs voor de dubbele prijs kan verkopen, maar helaas de prijs blijft gelijk als je ze wil verkopen.

Toch jammer van de skillpoint
Verkopers zijn sowieso nog een beetje buggy. Ik merkte bijv. al dat een Tailors Kit niet in rekening werd gebracht nadat ik eerst zelf een item om te verkopen had toegevoegd aan de basket. Ik heb het maar geaccepteerd, had ie maar beter op moeten letten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
Iemand anders dit zelfde probleem - onderdeel van de kruidenvrouwtje quests:

spoiler:
Ze vraagt op een gegeven moment om iemand te vermoorden voor haar, degene door wie ze verbannen zijn. Ik denk, fock it, sneak snachts naar binnen en kill hem in zijn slaap. Eerst heb ik twee anderen in dat gebouw geknockout en daarna die persoon en vermoord. Door niemand gespot verder. Nu kan ik dat dorp niet meer in, zonder dat de wachters me willen aanhouden voor moord.... Ik zou echt willen dat het spel duidelijker maakt hoe ik gesnapt ben of waarom. Dit frustreert enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komen sowieso toch wel patches lijkt mij, een game van deze grote met zoveel quest die door elkaar heen lopen, ik neem sommige bugs gewoon voor lief in deze game.

Gelukkig tot nu toe niks game brekende dingen tegengekomen, geen enkele crash en wat is de 60fps heerlijk vergeleken met het eerste deel.

Boogschieten moet ook gepatched worden want soms kun je de boog niet helemaal spannen en schiet de pijl gelijk weg.

Wel een mooie toevoeging trouwens dat je nu kunt wisselen tussen outfits, ik dacht ga ff lekker een zwaard smeden in de onderbroek maar daar was de gastvrouw het niet mee eens _O-

[ Voor 17% gewijzigd door Sipio op 07-02-2025 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Timothy3000 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:56:
[...]

Misschien is dit gewoon een onvoorziene bug die ze eruit gaan patchen? Of misschien is dit gewoon een terkortkoming aan de PS5 kant waardoor ze niet konden forceren?
Het hoeft niet altijd een bewuste keuze van de DEV's te zijn he ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
Hardleers schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:09:
Iemand anders dit zelfde probleem - onderdeel van de kruidenvrouwtje quests:

spoiler:
Ze vraagt op een gegeven moment om iemand te vermoorden voor haar, degene door wie ze verbannen zijn. Ik denk, fock it, sneak snachts naar binnen en kill hem in zijn slaap. Eerst heb ik twee anderen in dat gebouw geknockout en daarna die persoon en vermoord. Door niemand gespot verder. Nu kan ik dat dorp niet meer in, zonder dat de wachters me willen aanhouden voor moord.... Ik zou echt willen dat het spel duidelijker maakt hoe ik gesnapt ben of waarom. Dit frustreert enorm.
[spoiler]
spoiler:
Zelfs als je op dat moment niet op het 'plaats delict' bent gespot, kan het zijn dat iemand je iets verderop heeft gezien. NPC's 'deduceren' dat als jij ergens in buurt was, ook al vinden ze pas uren later een lijk, dat je er iets mee te maken hebt. Verder geldt bij knockouts dat je die perfect moet uitvoeren, tijdens een "choke-out" kun je ook gespot worden, ondanks dat het slachtoffer daarna K.O. is. Deze skills ('perfect' K.O.'s zonder gespot te worden etc.) leer je bij de hired hands van Miller Kreyzl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
2dope schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:19:
[...]

[spoiler]
spoiler:
Zelfs als je op dat moment niet op het 'plaats delict' bent gespot, kan het zijn dat iemand je iets verderop heeft gezien. NPC's 'deduceren' dat als jij ergens in buurt was, ook al vinden ze pas uren later een lijk, dat je er iets mee te maken hebt. Verder geldt bij knockouts dat je die perfect moet uitvoeren, tijdens een "choke-out" kun je ook gespot worden, ondanks dat het slachtoffer daarna K.O. is. Deze skills ('perfect' K.O.'s zonder gespot te worden etc.) leer je bij de hired hands van Miller Kreyzl.
spoiler:
Thnx! ik ben nog niet bij de miller geweest, dus daar eerst maar langs. Ik laat dat dorp voorlopig even links liggen haha, kutzooi. Toch zou ik het toegevoegde waarde vinden als de guards uitleggen dat je gespot bent, of de reden van de verdenking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Sipio schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:09:
Wel een mooie toevoeging trouwens dat je nu kunt wisselen tussen outfits, ik dacht ga ff lekker een zwaard smeden in de onderbroek maar daar was de gastvrouw het niet mee eens _O-
Absoluut. Ik had in deel 1 altijd al een militaire outfit, stealthkleding en een stadskloffie. Maar wat een gedoe was dat altijd om te wisselen. Die outfits zijn iets waarvan ik daar al had gewild dat het erin zat, echt een enorm fijne toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
@2dope Wauw mooie shots, het ziet er grafisch echt tof uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik heb trouwens ergens online gelezen dat je je kruiden en je eten allemaal moet drogen op een droogrek. dat blijft "eeuwig" goed, doet wel ietsjes af vvan hoeveel het je oplevert aan gezondheid. maar gewicht wordt minder en je eten blijft lang goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Swaxie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:30:
Ik heb trouwens ergens online gelezen dat je je kruiden en je eten allemaal moet drogen op een droogrek. dat blijft "eeuwig" goed, doet wel ietsjes af vvan hoeveel het je oplevert aan gezondheid. maar gewicht wordt minder en je eten blijft lang goed.
En het is ook meteen gedroogd. Het is niet dat je er op moet wachten, gelukkig. Je kan alleen niet de beste potions maken met gedroogde herbs. Daarvoor moet je wel verse gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Om ook een positieve ervaring te delen:

Ik dacht stiekem even in een zolderbed te slapen in een huis wat niet aangemerkt was als privégebied. Alleen net even een paar minuten te lang blijven liggen, waardoor de eigenaar me eruit schopte. Om vervolgens eerst zijn kist naast het bed te checken om te concluderen dat alles nog op zijn plaats ligt. Die kist kon ik nog niet openen door mijn dramatische lockpicking skill, dus phew, daar kwam ik mooi vanaf zonder ruzie of kleerscheuren. Alleen een stevige vermaning om me beter te gedragen.

Leuk om te zien dat men nu ook echt reageert als je een deur die dicht had moeten zijn open laat staan of zomaar ergens rondsnuffelt waar je niet thuishoort. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Aganim op 07-02-2025 14:48 . Reden: Typo en missende zin ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2dope
G_Dragon schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:20:
@2dope Wauw mooie shots, het ziet er grafisch echt tof uit.
Hahah dankje, maar dat zijn screenshots van 'slechts' 1080p... Ik speel momenteel ff in windowed mode voor het maken van wat videos maar normaal gesproken speel ik op 5120x1440. Zojuist daarin ook wat screenshots gemaakt met wat meer 'effort'. Deze zullen op 16:9 schermen niet zo handig weergegeven worden vanwege de brede aspect ratio, voor de liefhebber dan maar.
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEPpClQ0KYU5GHjqneNXIj0oW1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FttqNWHWb9yvp7uLoI4M9fLn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlWh8cq5THDh7TnTyYRyvfPzAS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYaqkLtJxJsViPgOB7dXn8RX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGd2dDYPb5iooJnYLKiOllJtWB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2eNR7YANw4Kio8gA9gptPTwA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ht-HjPb6cNzqBoLEKxx_2Pcd2sE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wX4FAmRfBZ5aHUz8ItHuSxad.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cehyYQahDWDrfpLXB3QbFU5i-w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8XxAmJNqH5ZC7ruN7v5bBeZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzDKdbx_VksTwRpT_4uHc2nnP7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PcxJ0RNB5Lp29sESVesjGMgW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2Qe7CVIVo4KCpUfi3c0Gt8tBw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIdYf5GHbOPzy9k8Nz4jmNW9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBZ0FVThKyP8rg1eixDQHOunF-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUsQBURWycRO1eTRYjdjsSjD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjmxp1O-KwI9aw6sQ9KJmx35iT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmA4unNvKXTj789G24IDp1Pg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06:43
Iemand een idee of cross saving een optie is tussen Steam Deck en PC? Ik heb er nog eentje liggen en ik zou het niet vervelend vinden als ik de game vaker kan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

@Orangelights23 Cloud Saves worden ondersteund door het KCD II. Zijn die niet standaard synced tussen PC en Steam Deck?

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 07-02-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Aganim schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:15:
@Orangelights23 Cloud Saves worden ondersteund door het KCD II. Zijn die niet standaard synced tussen PC en Steam Deck?
Tot nu toe heb ik dit niet voor elkaar gekregen. Wanneer ik de game save op mijn pc en Steam laat syncen, dan krijg ik die niet te zien op de SD en start er gewoon een nieuw spel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Nog 1 ervaring dan: ik loop lekker in een bos, zie ik op het pad naast een kreek een onfortuinlijke handelaar die belaagd wordt door 2 bandieten, waarvan 1 in bepantsering en voorzien van een pavese. Een divers aantal pogingen later besluit ik dat dit stel toch te pittig is, hoeveel ik ook tactisch manoevreer, 1 foutje kost me gewoon letterlijk de kop met mijn huidige uitrusting. Ook het stel besluipen wilt op die locatie niet lukken.

Sorry makker, maar je hebt pech, ik wil niet langer van goddelijke interventie gebruik moeten maken. Nadat het tuig hun weg hervat heeft controleer ik nog of de arme man iets na te laten heeft, maar helaas: zijn stoffelijk overschot is volledig ontdaan van aardse bezittingen.

Dan maar door het bos steken en op zoek naar andere avonturen. Enkele minuten later ben ik rustig een omgevallen kar aan het doorzoeken, ik draai me om en krijg nou wat: daar komen beide 'heren' aangewandeld. Ik duik snel achter een bosje en terwijl ze voorbij komen valt me op dat ze nu wel ver achter elkaar lopen. Een ad-hoc plan ontvouwt zich: ik sluip achter de laatste bandiet aan en dit keer lukt het: een succesvolle knockout! Nog even zijn licht definitief uitgedaan en gesterkt door deze ervaring besluit ik dat dit vast nog een keer gaat lukken.

Al sluipend komt langzaam zijn makker in het vizier. Nog 20 meter, 10, 5, 4, 3, 2, 1.. Ik grijp hem beet en yes! Zijn maliën beschermt hem niet tegen een stevige knuffel van Henry. Ook deze man zal nooit meer wakker worden en zodoende kan ik nu met mijn eerste pavese en setje enigzins fatsoenlijke hoofd-, torso-, arm- en beenbepantsering de wijde wereld in.

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 07-02-2025 17:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Swaxie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:30:
Ja blijft altijd 100 precent. Heb 12 uur in de game en de main quest wedding crashers heb ik nog altijd niet voltooid. Wat een open wereld. Heb ook nog altijd gern paard voorlopig. Doe alles te voet en gebruik ook geen fast travel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
RoamingZombie schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:38:
[...]

En het is ook meteen gedroogd. Het is niet dat je er op moet wachten, gelukkig. Je kan alleen niet de beste potions maken met gedroogde herbs. Daarvoor moet je wel verse gebruiken.
Oh jawel. Heb strong savior snaps gemaakt met gedroogde. Of zijn er nog betere dan strong potions?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHvxhDBPOw2dgwrb9BH1jsRVMgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VLmpQxTBDDJzeTZMBwrMyYo.jpg?f=fotoalbum_large
1ste schatkaart gevonden. Zeg ni waar om spoilers te vermijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-09 14:53
Tijd getwijfeld om dit te kopen vooral vanwege combat, had deze week deel 1 eerst gekocht op de PlayStation, maar met 30 fps vond ik dat niet te doen persoonlijk als je al jaren alles minimaal 60 fps speelt :)
Dus toch deel 2 maar gekocht net door de proloog heen zeg maar, maar tot nu toe positief verrast.

Ziet er op de ps5 pro mooi uit, en ben echt net begonnen dus hopelijk blijft het spel mij positief verrassen. Moet ook wel erg wennen om eraan te denken dat je moet eten, slapen, wassen, potions maken was eerst paar keer ook wel even wennen.

Reviews waren zodanig positief toch de gok gewaagd deze stond eigenlijk niet op mijn lijst maar dat stond baldurs gate ook niet en die vond ik achteraf fantastische dus hopelijk geldt dat straks ook voor KCD2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

FidoDido schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:32:
Tijd getwijfeld om dit te kopen vooral vanwege combat, had deze week deel 1 eerst gekocht op de PlayStation, maar met 30 fps vond ik dat niet te doen persoonlijk als je al jaren alles minimaal 60 fps speelt :)
Voor pijl en boog kan ik daar nog wat mee, maar voor de meleegevechten vind ik dat verschil in FPS eigenlijk geen factor. Daarvoor ligt het tempo in gevechten me toch te laag.

Wat ik zelf meer merk is dat het bij deel twee gevoelsmatig beter werkt om in beweging te blijven, zodat je niet van meerdere kanten te grazen genomen wordt. En het is een verbetering dat de twee opwaartse slagen vervangen zijn door 1 gebied wat (vaak?) resulteert in een steek, wat voorheen ook weer een losse aanval was. Jammer dat je niet meer het volledige 'huisje' aan slagen kunt doen, maar het scheelt een stuk gepriegel en speelt gewoon toch net een stukje prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe realistisch is KCD2 volgens 2 experts:

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 07-02-2025 20:04 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janus_freggel
Toch leuk als je na 20 uur spelen erachter komt dat je uren eerder dusdanige fouten hebt gemaakt zodat je overal direct word aangevallen... inmiddels ook een gebrande tattoo...

Dat word opnieuw starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
janus_freggel schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:34:
Toch leuk als je na 20 uur spelen erachter komt dat je uren eerder dusdanige fouten hebt gemaakt zodat je overal direct word aangevallen... inmiddels ook een gebrande tattoo...

Dat word opnieuw starten :)
Heb al zweep slagen gehad ikke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Hoe bevalt de exploration? Deel 1 was het leuk om te gaan jagen (al leverde het weinig geld op). Maar buiten dat was er weinig interessants te vinden in de bossen en open wereld.

Is de wereld wat gevulder met unieke items en locaties?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:20
Fucking hell. Net 3 uur gespeeld, en niks maar dan ook niks opgeschoten. Maar ondanks wat frustratie toch weer genoten van de omgeving :9~ .

(Ff in spoilers gezet want het bevat zo ongeveer de eerste missie in het spel)

spoiler:
De missie waarin je Pavlena moet gaan zoeken. Na het doorlopen van verschillende punten uitgekomen bij de moordenaar Straw. Deze wil met je vechten uiteindelijk. Prima. 3x verloren.

Besloten dit anders aan te gaan pakken. Ik ga eerst naar Tomcat voor de basis vaardigheden van het vechten. Omdat ik nog niks fout wil doen zo vroeg heb ik besloten er een wandeling van te maken. Dit duurt natuurlijk even, zeker als ik onderweg ook nog eens denk van "Hee, wat is dat voor plantje" en daarna zonder dat ik het doorheb plantjes aan het ontdekken en plukken ben.

Oke, verder wandelen maar weer. Eenmaal in het bos kom ik 2 figuren tegen die ik verkeerd aankijk, waarna ze boos worden en ik dus aan reepjes gehakt wordt omdat ik even goed kan vechten als een astmatische pony.

Reload. Ik begin weer in het dorpje. Eerst maar eens slapen omdat ik best wel moe ben, en nu besloten heb in de vroege morgen toch maar een paard te stelen. Om 5 uur is het tijd om op te staan, naar de wei te lopen, en een paard te stelen. Dit blijkt een stuk sneller te gaan. Onderweg ontdek ik een vogelnest en ben benieuwd of ik deze ook met een steen uit de boom kan gooien omdat ik nog geen boog heb. Dus ik stap vol goede moed van het paard, gooi dat nest uit de boom, en ben blij met 2 nieuwe eieren. Deze wilde ik meteen aan m'n vers gestolen paard laten zien, maar helaas had deze besloten dat het mooi geweest was en de wijde wereld in te trekken. Niet zo vreemd natuurlijk achteraf bij een gejat paard.

Dan maar weer te voet verder. Na 20 "Hee, wat is dat?" momenten en erheen gelopen te zijn en bekeken te hebben ben ik eindelijk vlakbij Tomcat. Mooi, toch nog gehaald. Totdat ik ineens iets zie lopen tussen de struiken en gelijk denk dat het m'n vermiste hond moet zijn, het is immers vlakbij de locatie waar ik hem kwijt geraakt ben. En het was inderdaad een hond, 5 zelfs, maar dan ook nog wild. Ook deze dieren waren niet blij me te zien, oftewel na 20 seconden stond ik weer op mijn beginpunt in het dorpje. Zucht.

Maar goed, wel weer ff gespeeld en ik vond het op een paar keer zuchten na nog leuk ook :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Orangelights23 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:08:
Iemand een idee of cross saving een optie is tussen Steam Deck en PC? Ik heb er nog eentje liggen en ik zou het niet vervelend vinden als ik de game vaker kan spelen :P
Had blijkbaar iets incorrect ingesteld op de Deck, werkt inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Wolverine9000 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 20:58:
[...]

Heb al zweep slagen gehad ikke....
spoiler:
Ben gebrandmerkt.... dan kan je de geloofwaardigheid in alle dorpjes wel vergeten

Wel heel irritant dat je bij een nieuwe playthrough de hele 3 uur intro/tutorial opnieuw moet doen..
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste