Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Heb 2,5 uur gespeeld en het is werkelijk een meesterwerk. Vele verbeterpunten t.o.v. Deel 1: UI, vecht mechanics, animaties, graphics.
Speel op 4k alles op ultra met dlss quality en krijg op mn RTX4090 110fps. Wat wel vreemd is, is dat alle cut scenes op 41 fps draaien… wellicht voor console gebruikers ?
Morgen weer lekker verder.

[ Voor 35% gewijzigd door Luxurydiver op 04-02-2025 21:00 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04:25
Ben nog in de tutorial ikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:11
Ook nog deels in de tutorial, best lang zitten kloten met de dobbelstenen mini game. Duurde even voordat het kwartje viel.

Pas na potje 8 of 9 van die gast gewonnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar sound bugs in de intro muziek gelukkig verder geen last gehad.

Ben er al een stukje in, wow wat een opening alweer en wat mooi om weer verder te gaan met het verhaal.

Speelt tot toe heerlijk op performance mode (PS5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Poulske schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:13:
Ook nog deels in de tutorial, best lang zitten kloten met de dobbelstenen mini game. Duurde even voordat het kwartje viel.

Ik van de 1ste keer. Heb daarna nog vijf potjes gespeeld tegen die gast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Sipio schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:15:
Paar sound bugs in de intro muziek gelukkig verder geen last gehad.

Ben er al een stukje in, wow wat een opening alweer en wat mooi om weer verder te gaan met het verhaal.

Speelt tot toe heerlijk op performance mode (PS5)
De quality mode heeft stuiteringen vind ik. Dus hier ook performance mode

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:36
Wat een fantastisch spel. Ziet er ook echt prachtig uit op PS5, en draait ook nog eens goed op Performance.

Hier ga ik me wel mee vermaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
Alleen nog maar tijd gehad om het spel te openen op PC en te kijken naar de standaard graphics instellingen. Alles ultra! Nu nog een gaatje vinden in de komende weken om de intro te spelen, die zo’n drie uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:57
Zo dit spel ziet er gaaf uit. :*)

Ik schrik wel een klein beetje van de systeemeisen: 24 Gb RAM voor 1080p 60 fps medium, mijn gaming laptop heeft maar 16 Gb en een nVidia 4060 8 Gb GFX. Hopelijk valt er hiermee toch fatsoenlijke framerate (liefst > 60 fps) te behalen. Voordeel is dat ik het spel slechts op 1080p resolutie hoef te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Ha had hetzelfde, eerst de game niet door daarna pech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:33:
Alleen nog maar tijd gehad om het spel te openen op PC en te kijken naar de standaard graphics instellingen. Alles ultra! Nu nog een gaatje vinden in de komende weken om de intro te spelen, die zo’n drie uur duurt.
Is het duidelijk wat experimental toevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-09 21:00
Deel 1 10 jaar geleden aangeschaft, maar toen kon ik hem niet fatsoenlijk draaien, wel iets van 50 uur inzitten. Weggelegd tot ik iets beters zou hebben. Begin vorig jaar, een nieuwe laptop aangeschaft (dik overkill), kan ik hem draaien, maar ook andere spellen gespeeld. Dus nieuwe start gedaan. uitgebreidt de tijd genomen. Ben zelfs op Konijnen jacht met Hans, ipv hem compleet negeren.
Komen ze nu met deel 2 en volgens de specs kan ik net aan recommend draaien....... Tegen de tijd dat ik deel 1 heb uitgespeeld, en aan deel 2 ga beginnen, komen ze waarschijnlijk met deel 3😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKsCCnfv9q8DasEL8fLEAzBODe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WF4OVXt1pUBtgF0mtWmgB6jr.png?f=fotoalbum_large

Er zijn ook twitch drops voor de game.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:55
Het ziet er echt super strak uit hier op 4x - utra settings :D

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik ben hier niet bekend mee, moet je dan nog Steam aan Twitch koppelen ofzo?

-edit gevonden :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Erg indrukwekkend op de ps5 pro! wat een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:29
Verdorie :( Ben nog helemaaaaal niet ver met deeltje 1. Wil die tovh eerst uitspelen voor ik met deel 2 ga beginnen.

Maar mooi dat jullie over het algemeen zo positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Spoilers voor de eerste paar uurtjes en de intro van de game.

spoiler:
Moet er toch flink aan wennen dat de game je niet bij de hand vast houd.
Ben nu aangekomen in dat dorp dat je uit het schavot wordt gehaald, diverse quests met best een afstand van je vandaan zijn en geen geld hebt.

Dus is het zo van, zoek het maar uit hoe je aan geld en een paard komt. Vanavond eens kijken hoe ik dit ga doen of dat ik toch gewoon die afstand naar de quests moet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 13:20
Rickokun schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 05:43:
Verdorie :( Ben nog helemaaaaal niet ver met deeltje 1. Wil die tovh eerst uitspelen voor ik met deel 2 ga beginnen.

Ach je kan het ook zo bekijken, jij hebt nog een fantastisch avontuur voor je van deel 1.
Vergeet ook zeker niet de DLC te spelen. A Women’s lot en the Amorous adventures of the bold sir Hans Capon zijn echt goed. From the Ashes is als idee leuk maar niet goed genoeg uitgewerkt, je keuzes veranderen niet zoveel. Band of Bastards vond ik maar een meh verhaal. Wel een gave veldslag op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik heb even een 4k walkthrough gekeken op Youtube, maar wat ziet dit spel echt gaaf uit zeg! Ga hem nog niet halen vanwege tijdgebrek, maar vind het zo super tof dat het een single player game is :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Poulske schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:06:

Moet er toch flink aan wennen dat de game je niet bij de hand vast houd.
Zo speel ik ze het liefst :P maar dat is uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kan niet wachten op vanavond als vrouwlief de deur uit is en de kids op bed liggen :)

De eerste keer speel ik een playtrough zonder op teveel te letten en doe maar gewoon wat enzo.. en daarna (of na een tijdje pauze te hebben genomen) speel ik hem nog een keer waarbij ik daadwerkelijk om de achievements enzo let.

Een nadeel van deze games is dat er vaak wat missable achievements zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Rickokun schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 05:43:

Gewoon van deel 1 genieten. die is het ook meer dan waard en het mooie is dan kan jij gewoon lekker door met 2 als je in de flow zit ipv 6 jaar wachten haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ile2fv-mHIrsuDPfcCA79MxmVVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9kizGmAMIzPBrm6Z9teDgzw.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen dit uitzicht al op het begint van het spel. Zelden zo'n sfeervolle omgeving gezien in een game.

Uit zelfbescherming maar naar kantoor gegaan vandaag, anders zou ik alle deadlines missen van deze week haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:44
YouTube: Lekker spelen - Kingdom Come 2

Haha wat is dit nouweer dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:38
Yep, het ziet er verrassend mooi en gedetailleerd uit. Draait ook nog eens erg goed op een 5800x3d en 3080 op 4K met bijna alles op ultra en DLSS quality. Tenzij de framerate straks compleet inkakt natuurlijk. Jammer dat het geen HDR heeft.
VA en geluid is ook enorm goed gedaan.

Ik ben in drie uur blij verrast en de information overload van een gouwe ouwe RPG is zeker aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Iemand enig idee waarom mijn recipes voor smithing niet zichtbaar zijn als ik een wapen wil maken? Ik heb nu ook al 2 questst de vastlopen.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
G_Dragon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:33:
Ik heb even een 4k walkthrough gekeken op Youtube, maar wat ziet dit spel echt gaaf uit zeg! Ga hem nog niet halen vanwege tijdgebrek, maar vind het zo super tof dat het een single player game is :)
gewoon nu al kopen en aan de kant leggen. Dat zorgt er in ieder geval voor dat studio's die mooie producten uitbrengen ook beloond worden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Hahah zijn dit de gasten van Kud? zo klinkt het namelijk wel en ik ging stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had de gold Edition gekocht maar het voelt (nog) niet goed om die mooie spullen uit mijn kist te halen, voelt als cheaten dus ik laat het nog ff liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17

Hij verwijst in een dialoog naar de grot achter hem. Daar vind je een

spoiler: voorwerp
weighted die

maar uiteraard heb ik dat pas gezien nadat ik 6 pogingen nodig had om hem te verslaan haha.

Verder al zo'n 3 uur gespeeld en het is meteen duidelijk dat ze nu meer budget hebben. De omgevingen zien er geweldig uit, de soundtrack is nu al fantastisch. De humor is ook weer spot-on _/-\o_ Lang geleden dat ik weer eens een game heb gespeeld waar ik tijdens de werkdag naar uitkijk om straks weer verder te spelen.

Mijn systeem is een AMD 5600X met 6800XT en ik speel op High met native AA op 1440p. Zit rond de 90-120 fps. Ultra + FSR is naar mijn gevoel net niet vlot genoeg en ziet er ook niet per se beter uit. Speelt trouwens perfect op Linux (Bazzite in mijn geval) out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:08
cold_as_ijs schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:41:
[...]

gewoon nu al kopen en aan de kant leggen. Dat zorgt er in ieder geval voor dat studio's die mooie producten uitbrengen ook beloond worden ;).
Ik zou dan juist weer adviseren te wachten op de onvermijdelijke royal edition met alle dlc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:24
Timothy3000 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:49:
[...]

Ik zou dan juist weer adviseren te wachten op de onvermijdelijke royal edition met alle dlc.
Ja, dat zou ik ook adviseren. Bij dit soort games hoef ik niet zo nodig voor de hoofdprijs bij de release in te stappen. Na een paar patches speelt de game waarschijnlijk ook nog beter. Win win…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Timothy3000 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:49:
[...]

je bedoeld de gold edition, die is er gewoon al. Of komen er nog meer DLC aan? Dacht dat ze het 3 wilden houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:25

delorean7

Let's take the Aston toni

Ai ai ai, is dit dan de eerste release in jaren waarvoor ik mijn pc zou upgraden? Een 1060 6G met 16 GB RAM gaat hem natuurlijk niet worden.
Ik vrees echt dat hij dan toch maar op de PS5 gaat komen...

Deel 1 was echt een van de beste/laatste games die ik nog op PC heb gespeeld.

Wat een nederlaag als een bejaarde tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Nol_NL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Ja, dat zou ik ook adviseren. Bij dit soort games hoef ik niet zo nodig voor de hoofdprijs bij de release in te stappen. Na een paar patches speelt de game waarschijnlijk ook nog beter. Win win…
Game speelt al prima op de pro. Helemaal niks op aan te merken en audio visueel zeer indrukwekkend.

Ben weggeblazen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Nol_NL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:00:
[...]

Ja, dat zou ik ook adviseren. Bij dit soort games hoef ik niet zo nodig voor de hoofdprijs bij de release in te stappen. Na een paar patches speelt de game waarschijnlijk ook nog beter. Win win…io
Je ziet in de gaming industrie een tendens naar meer generic risico mijdende games die vooral veel tijd kosten aan weinig origineel zijn. Als er dan een studio komt die iets gaafs neerzet waar je 100 uur of meer in kan spenderen dan vind ik dat je dit mag belonen. Dit zorgt er ook voor dat ze in de toekomst daarmee verder kunnen gaan. En natuurlijk moet iedereen voor zichzelf besluiten, niet iedereen heeft het even breed financieel. Maar als je iedere keer voor een duppie op de eerste rij wil zitten, dan moet je niet raar opkijken dat je in de toekomst in games alleen maar games kan spelen waar je voor de 1000ste keer hetzelfde ding moet doen en weer de zoveelste toren moet beklimmen. Die eerste week waar de game full price worden verkocht zijn nou eenmaal belangrijk voor game studio's. Als dat loopt dan geeft dat investeerders vertrouwen om in toekomstige projecten te investeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-09 16:32
delorean7 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:41:
Ai ai ai, is dit dan de eerste release in jaren waarvoor ik mijn pc zou upgraden? Een 1060 6G met 16 GB RAM gaat hem natuurlijk niet worden.

Volgens mij voldoe je toch net aan de minimum eisen als ik zo naar de requirements op de Steam page kijk:
MINIMUM:
Requires a 64-bit processor and operating system
Processor: Intel Core i5-8400, AMD Ryzen 5 2600
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1060 (6GB), AMD Radeon RX 580
Storage: 100 GB available space
Moet zeggen dat de game wel echt goed geoptimaliseerd is wat dat betreft. Maar wellicht dat het er op de PS5 wel net wat beter uitziet dan op low/medium settings spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Simone96 op 05-02-2025 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ricmaniac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:33:
[...]

Zo speel ik ze het liefst :P maar dat is uiteraard persoonlijk.
Nee zeker, ik ook, maar het is even wennen. Vanavond eens wat rondlopen, kijken of ik wat geregeld krijg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
cold_as_ijs schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:28:
[...]

je bedoeld de gold edition, die is er gewoon al. Of komen er nog meer DLC aan? Dacht dat ze het 3 wilden houden
Alles op disc en dan vaak ook voor een iets lager prijskaartje. Winwin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Ben na 4 uur door de tutorial geraakt. Ok das veel. . Maar ben dan ook iemand die mijn tijd neemt. En alle hoekjes uitzoekt eb met iedereeen gaat babbelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
cold_as_ijs schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Je ziet in de gaming industrie een tendens naar meer generic risico mijdende games die vooral veel tijd kosten aan weinig origineel zijn.

Die eerste week waar de game full price worden verkocht zijn nou eenmaal belangrijk voor game studio's. Als dat loopt dan geeft dat investeerders vertrouwen om in toekomstige projecten te investeren
Dat eerste valt wel wat mee, vooral in de indiehoek.

En als het waar is dat de game vrij buggy is, en dat daardoor sommige quests ook nog niet helemaal lekker lopen, geef je jezelf ook een potentiele betere ervaring door even wat patches af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Timothy3000 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 12:47:
[...]

Dat eerste valt wel wat mee, vooral in de indiehoek.

En als het waar is dat de game vrij buggy is, en dat daardoor sommige quests ook nog niet helemaal lekker lopen, geef je jezelf ook een potentiele betere ervaring door even wat patches af te wachten.
Maar je kan Warhorse geen indie studio meer noemen. Ze hebben 250 man in dienst. Schattingen zijn dat het dev budget voor KCD2 al op 40 miljoen uitkomt. Daar moet je dan ook nog marketing budget aan toevoegen.
Hiervoor heb je gewoon een geldschieter nodig. Er zullen maar weinig investeerders zijn die 50 miljoen op tafel leggen voor de ontwikkeling als het 6 jaar duurt om het geld terug te verdienen. Daarnaast moet dat personeel ook gewoon doorbetaald worden (Grove schatting ~10-25 miljoen euro per jaar) etc....

KCD is niet echt voor het grote publiek. Daar gaan ze geen Cyberpunk aantallen van verkopen.
En nou hou ik erover op :P.

Voor de betere ervaring kan je ook gewoon wachten met spelen ;), hoewel ik nou ook merk dat ik er heel veel moeite mee heb want ik wil me zo graag weer onderdompelen in 15e eeuw Bohemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk22
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:33
delorean7 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:41:

Volgens meerdere video's op youtube kan je op 1080p medium/high draaien met 60 fps :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:24
cold_as_ijs schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Je ziet in de gaming industrie een tendens naar meer generic risico mijdende games die vooral veel tijd kosten aan weinig origineel zijn. Als er dan een studio komt die iets gaafs neerzet waar je 100 uur of meer in kan spenderen dan vind ik dat je dit mag belonen. Dit zorgt er ook voor dat ze in de toekomst daarmee verder kunnen gaan. En natuurlijk moet iedereen voor zichzelf besluiten, niet iedereen heeft het even breed financieel. Maar als je iedere keer voor een duppie op de eerste rij wil zitten, dan moet je niet raar opkijken dat je in de toekomst in games alleen maar games kan spelen waar je voor de 1000ste keer hetzelfde ding moet doen en weer de zoveelste toren moet beklimmen. Die eerste week waar de game full price worden verkocht zijn nou eenmaal belangrijk voor game studio's. Als dat loopt dan geeft dat investeerders vertrouwen om in toekomstige projecten te investeren
Ik snap je punt wel hoor.

Edit; Ik had je bovenstaande punt nog niet gelezen. Ik hou er ook over op :(:)

[ Voor 8% gewijzigd door Nol_NL op 05-02-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
Hoe makkelijk is het om in tijdens de tutorial te saven? Ik heb het echt mega druk met werk en de avonden zijn ook al redelijk vol bij mij. Maar ik zoek een goede reden om z.s.m. te beginnen, want dit is de eerste game in jaren waar ik echt naar uit heb gekeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Orangelights23 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:10:
Hoe makkelijk is het om in tijdens de tutorial te saven? Ik heb het echt mega druk met werk en de avonden zijn ook al redelijk vol bij mij. Maar ik zoek een goede reden om z.s.m. te beginnen, want dit is de eerste game in jaren waar ik echt naar uit heb gekeken :)
Er zijn een aantal autosaves maar trek er toch maar 3 a 4 uur voor uit. Je kan altijd een exitsave maken als je het spel afsluit.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
Orangelights23 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:10:
Het spel slaat best vaak op en tijdens het afsluiten ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-09 09:30
Game net gekocht op Ps5 en vanaf begin enorm veel haperingen in het geluid, wat is dat nou weer voor kutzooi ??? Nergens in reviews vermeld terwijl dit gamebreaking storend is. Echt belachelijk en had het nooit gekocht in deze staat. Zal vast wel een keer gepatched worden maar diep triest en waardeloze review sites overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Mrmonkey schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:19:
Game net gekocht op Ps5 en vanaf begin enorm veel haperingen in het geluid, wat is dat nou weer voor kutzooi ??? Nergens in reviews vermeld terwijl dit gamebreaking storend is.
misschien dat het dan niet aan de game licht maar aan jou situatie ?
Heb hier echt niemand anders nog over gehoord. Ook niet in user reviews
ah wacht i stand corrected. zie het nu wel in de megathread op reddit idd.

Wat goed kan zijn met zulke dingen is dat de review copies niet dezelfde update betreffen als de launch en het dus toen geen probleem was.

[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 05-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardleers
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 11:44
Net de tutorial uit. Deels enorm blij, want de game draait top, veel beter als de voorganger (1440p, alles ultra, 5700x3d en rx 7000 xt).

Echter vond ik het begin wel even doorkauwen qua flashbacks en verhaallijn. Had van mij wat minder gemogen, maar wellicht belangrijk voor later in het verhaal. Ben verder wel benieuwd, maar vind de 'hook' wel wat minder als deel 1 so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-09 09:30
Ricmaniac schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:46:
[...]

misschien dat het dan niet aan de game licht maar aan jou situatie ?
Heb hier echt niemand anders nog over gehoord. Ook niet in user reviews
ah wacht i stand corrected. zie het nu wel in de megathread op reddit idd.

Wat goed kan zijn met zulke dingen is dat de review copies niet dezelfde update betreffen als de launch en het dus toen geen probleem was.
Ja uiteraard heb ik gekeken of dit een bekend probleem was voor meer mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 11-09 16:49

Nikeo

Jawelles

Ik heb 2,5 uur gedaan over de tutorial maar vanavond gaat er een inbreker door dat eerste dorp struinen! Als straf voor die rotte groentes die ze op me gooiden ;)

Het draait prima op mijn 5700x3D en 5600xt met 6 GB vram op 1440p medium. Echt uitstekend geoptimaliseerd deze keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Mrmonkey schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 15:19:
Game net gekocht op Ps5 en vanaf begin enorm veel haperingen in het geluid, wat is dat nou weer voor kutzooi ??? Nergens in reviews vermeld terwijl dit gamebreaking storend is. Echt belachelijk en had het nooit gekocht in deze staat. Zal vast wel een keer gepatched worden maar diep triest en waardeloze review sites overal.
Thanks voor deze post! Hou ons op de hoogte. Heb de game inmiddels al vier keer bijna gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Thanks voor deze post! Hou ons op de hoogte. Heb de game inmiddels al vier keer bijna gekocht.
Ik had dit in het begin ook maar het heeft zichzelf opgelost lijkt het bij mij, het is me tot nu toe niet meer opgevallen.

Lekker rookie mistake gemaakt ook alweer, had niet in de gaten dat ik vergiftigd was, weg stuk speeltijd, er was niks in de buurt om te healen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Nikeo schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 16:04:
Ik heb 2,5 uur gedaan over de tutorial maar vanavond gaat er een inbreker door dat eerste dorp struinen! Als straf voor die rotte groentes die ze op me gooiden ;)

Het draait prima op mijn 5700x3D en 5600xt met 6 GB vram op 1440p medium. Echt uitstekend geoptimaliseerd deze keer
hoop niet dat dit een spoiler is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gelijk even een paar mods geïnstalleerd voordat ik vanavond aan de playtrough begin :D
Ik gebruik geen mods die de game echt aanpassen zeg maar.. gewoon iets persoonlijks wat ik altijd vind voor de eerste playtrough.

Maar heb Toggle Hud geïnstalleerd waarmee je de hud in 1 keer kan uitschakelen voor immersie en screenshots :P

Realistic Kingdom Visuals. Is een reshader om die gele gloed weg te halen en wat meer kleur er in vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Als dat al een spoiler is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Lock picking op ps5 is nogbsteeds kut. Hoe ervaren jullie dit

[ Voor 4% gewijzigd door Wolverine9000 op 05-02-2025 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
Het is wel best lastig op t begin qua combat. Je bent nog zo zwak en weinig stamina dat gevechten met Bandits onmogelijk is. Ook al block ik alles perfect en raak ik ze, door de stamina maak je gewoon geen kans.

Wel paar keer gescholden, want mn laatste save was 20 minuten geleden dus kon opnieuw haha. Wist ik van te voren, toch even balen.

Maar dan loop je weer rond en leer je door random praten met mensen opeens van een geheime armor en ben je plots op zoek hiernaar. Raak constant afgeleid haha, heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:40
Ik had nogal wat screentearing met Vsync uit en zelfs met het aanzetten daarvan kom ik het af en toe tegen.
Nadeel van Vsync aan is dat de fps blijkbaar gecapped is op 30 of 60 fps.
Dat vind ik als PC gamer toch wel een nadeel.

Daarbij "pakt" de game mij deze keer niet. Had ik niet verwacht want ik heb deel 1 met veel plezier uitgespeeld. Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen waarom niet ...

No big deal; genoeg andere games om te spelen :)

Ik wens iedereen in ieder geval heel veel plezier toe met KCD2 d:)b

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
Vortigen schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:32:
Ik had nogal wat screentearing met Vsync uit en zelfs met het aanzetten daarvan kom ik het af en toe tegen.
Nadeel van Vsync aan is dat de fps blijkbaar gecapped is op 30 of 60 fps.
Dat vind ik als PC gamer toch wel een nadeel.

Daarbij "pakt" de game mij deze keer niet. Had ik niet verwacht want ik heb deel 1 met veel plezier uitgespeeld. Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen waarom niet ...

No big deal; genoeg andere games om te spelen :)

Ik wens iedereen in ieder geval heel veel plezier toe met KCD2 d:)b
Dat 'niet pakken' heb ik ook enigszins. Ik vind de hook in het begin niet zo sterk als bij deel I. Hoop dat dat later in de game nog gaat veranderen, iig nog niet zo dramatisch dat ik hem heb weggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 15:31
Op de PS5 pro draait het als een zonnetje 👌🏻

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:20
Heb 50 uur in deel 1 zitten, en ondanks dat ik het een super game vind ga ik hem niet uitspelen. Er zijn toch wat dingen die nu ik wat reviews gezien heb van deel 2 achterhaald voelen. Zo rende ik langs iemand heen z'n huis in, liep naar boven, nam alles mee wat er was, en loop langs hem weer naar buiten zonder reactie. Meh.

Ik wilde deel 1 graag uitspelen voor deel 2 kwam, maar begreep ook dat je niet perse het hele verhaal van deel 1 moest weten in deel 2. Dus hij is nu aan het downloaden, ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
bojaaper schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:16:
Heb 50 uur in deel 1 zitten, en ondanks dat ik het een super game vind ga ik hem niet uitspelen. Er zijn toch wat dingen die nu ik wat reviews gezien heb van deel 2 achterhaald voelen. Zo rende ik langs iemand heen z'n huis in, liep naar boven, nam alles mee wat er was, en loop langs hem weer naar buiten zonder reactie. Meh.

Ik wilde deel 1 graag uitspelen voor deel 2 kwam, maar begreep ook dat je niet perse het hele verhaal van deel 1 moest weten in deel 2. Dus hij is nu aan het downloaden, ik heb er zin in!
Dan zou ik voor de zekerheid omdat je dit nu zeker weet toch gewoon de story samenvatting kijken van deel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
bojaaper schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:16:

Gamekings.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik ben nu alweer heel nieuwsgierig naar alle mooie momenten die jullie vast leggen met fotomodus (als deze erin zit) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lol dit is apart. Ik had die mod dus gedownload dat je met een toggle knop je hud kan hiden enzo wat ik tof vind voor immersie.

Als je dat toggled in een cutscene gaan die zwarte balken blijkbaar weg 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jetr_k5TrwujEWtV7pWKvzaXok=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q0amsoFjrDV6BdnTcW1JEe1w.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ8DgPStuD8PA5e0JAjY1cysN0E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2TNc7HxXgkPozNrvtKgLao33.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Mss een stomme vraag. Maar mijn stamina us maar de helft vol. Hoe krijg ik die voller? Eb maar een klein health ook. Heb bandage al gedaan. Naar blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb het gevonden. Slapen en eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardleers
Hmmmm de game begint me nu wel wat te irriteren.... Spoiler na 5tal uur gameplay:

spoiler:
Zojuist die dochter van Bozhena gered en de quest aangenomen om die Jakesh te gaan killen. Ik zou zeggen, ik sta aardig bij je in het krijt. Gezien het avond wordt, hey! daar is mijn bedje uit het begin. Dus daar gaan slapen. Vervolgens snachts wakker gemaakt door Bozhena , omdat het trespassen is. En rent die Bozhena ook nog gelijk naar de wachters om me te laten arresteren. Kom op hee..... Daarnaast voelde dat stuk daarvoor rond die rotsen ook behoorlijk gerailroad, met 0 mogelijkheden om ergens overheen te springen. Einde rant. Edit: kennelijk is het bedje waar Hans lag van jou. Alsnog. Immersion is wel weg ff.

[ Voor 6% gewijzigd door Hardleers op 05-02-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Als je bij iemand willekeurig in bed gaat liggen is het niet heel gek dat die persoon geagiteerd raakt. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Hardleers het is zoals in het echte leven dat als je iemand helpt het niet betekend dat je zomaar ongevraagd in hun bed kan gaan liggen slapen :D

@Wolverine9000 je moet eten, slapen of misschien vergiftigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
cold_as_ijs schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:50:
@Hardleers het is zoals in het echte leven dat als je iemand helpt het niet betekend dat je zomaar ongevraagd in hun bed kan gaan liggen slapen :D

@Wolverine9000 je moet eten, slapen of misschien vergiftigd
Ja had het gevonden. Thx. Ben trouwens opnieuw begonnen. Nu ik weet hoe de vork in de steel zit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 11-09 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Gisteravond KCD I na 270 uur zo goed als uitgespeeld. Al heb ik nog een paar dlc`s open staan. Het was een prachtige ervaring. Ik heb inmiddels KCD II Gold aangeschaft. Ik denk dat ik die 270 uur wel ga overtreffen.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
na 3 uur de tutorial uitgespeeld, heb echt zin in de rest, speelt lekker en ziet er prachtig uit. fijne dialogen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:28
CHKYBSTRD schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 18:06:
Op de PS5 pro draait het als een zonnetje 👌🏻
Kwa graphics en framerate zeker, loopt erg soepel op de ps5 pro, maar die audio bug met die haperingen heb ik ook wel een een stuk of 10 keer gehad in de eerste 2 uur, inderdaad vrij irritant, maar na die 2 uur heb ik het niet echt meer gezien.

Ik vraag me wel af hoe je in deze thread over de game kan praten zonder te spoileren, praktisch alles wat er gebeurd is toch een spoiler en sommige dingen zijn echt bizar grappig wat hem allemaal overkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:10
Wolverine9000 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:01:
Mss een stomme vraag. Maar mijn stamina us maar de helft vol. Hoe krijg ik die voller? Eb maar een klein health ook. Heb bandage al gedaan. Naar blijft hetzelfde
Een bandage zorgt ervoor dat je stopt met bloeden. Dat kun je zien door een bepaalde debuff.
Als je gezondheid omhoog wil krijgen zul je moeten eten. En niet elk eten zorgt voor een gezondheid verhoging. Gedurende de dag krijg je ook honger, en zul je dit ook in de gaten moeten houden.

[ Voor 33% gewijzigd door Dementii op 05-02-2025 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Geweldig spel dat mijn weinige vrije tijd compleet inneemt. Ik heb ook nog eens het gevoel dat ik nog amper wat heb gedaan. Draait prima en ziet er ook nog eens geweldig uit.
Dit had ik niet verwacht, ik had meer een "diamond in rough shape" verwacht. Het spel geeft me het gevoel dat ik had toen ik Witcher 3 voor het eerst speelde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik ben ook de tutorial door en wat zit ik er direct in zeg. Velen malen betere start dan KCD 1 imo. Veel meer spanning etc.

Kijk nu al oprecht uit gewoon naar morgen avond als ik weer kan spelen.

Merk wel dat ik een angst voel om soms keuzes te maken omdat ik wil zien wat de andere keus teweeg brengt haha.

Maargoed dat houd een replaywaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:28:
Als je bij iemand willekeurig in bed gaat liggen is het niet heel gek dat die persoon geagiteerd raakt. :P
Dat heb ik net op de harde manier geleerd 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iqcgubon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-09 12:17
Zes uur later en ik heb precies nog niks gedaan, haha. Gewoon de sfeer wat aan het opsnuiven, rustig aan het rondkijken om nieuwe dingen te ontdekken. En op zoek naar een schop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Moet af en toe nog wel wennen aan de UI, het scrollen door de inventory en perks is wat omslachtig met controller. Het duurde ook een aantal uur voordat ik erachter kwam hoe ik de debuffs die onder in mijn scherm staan, langs de HP bar, kon lezen in het status menu.

Ook moet ik nog ff kijken wat al die kolommen in mijn inventory zijn, en hoe ik makkelijk spoiled food kan zien. Had gisteren alweer voedselvergiftiging door een rotte appel te eten....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Wat een top spel. Soms wordt het je wel lastig gemaakt als je geen save potions hebt en je na 1 uur spelen wordt omsingeld door bandits die je een kopje kleiner maken en je weer vooraf kan beginnen.
Ja de quest lines of mini quests hebben save points, maar als je free roaming speelt dan moet je echt oppassen. Maakt het wel stuk spannender ;) en vooral dan niet fast travel gebruiken want dan ben je vaak te laat met je voorbereiden op een gevecht.
Er zitten nog wel wat interessante bugs in:
1. Je kan je gestolen spullen wit wassen bij de start molenaar, heel vreemd als je met een flinke buit terug komt en 95% van de items hebben het rode handje niet meer na het spreken met hem.
2. Bij sommige poacher kamps kan je na wat assasins creed sleeping kills weer opnieuw beginnen, want er spawnen gewoon weer nieuwe slapende bandieten in de bedjes waarmee je begon…
3. Als je bij een poacher kamp in de nacht de wachter omzeep helpt dan plots gaat de wekker van een van de slapende poachers en die gaat waken?
4. Soms zie je een paard staan met de teugels in de lucht en is de ruiter verdwenen
Die kleine dingen worden wel weer weg gepoetst. Tot die tijd lekker genieten en het bos onveilig maken.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Poulske schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:08:
Moet af en toe nog wel wennen aan de UI, het scrollen door de inventory en perks is wat omslachtig met controller. Het duurde ook een aantal uur voordat ik erachter kwam hoe ik de debuffs die onder in mijn scherm staan, langs de HP bar, kon lezen in het status menu.

Ook moet ik nog ff kijken wat al die kolommen in mijn inventory zijn, en hoe ik makkelijk spoiled food kan zien. Had gisteren alweer voedselvergiftiging door een rotte appel te eten....
Je hebt 1 rijtje met het icoontje van een hartje bovenaan in je inventory bij food. Dan zie je hoe vers het nog is zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Je hebt 1 rijtje met het icoontje van een hartje bovenaan in je inventory bij food. Dan zie je hoe vers het nog is zeg maar.
Dit idd, de cijfertjes worden ook langzaam rood.

Ik doe hetzelfde als ik bijv armor heb geloot.
Ik klik dan gewoon alle armor aan en kijk dan in bij de Stats of het ergens blauw wordt zodat ik weet dat het beter is.

Ik weet alleen niet hoe je weet of Mutt honger heeft, in deel 1 liep hij zo'n beetje de hele dag te joelen maar hij is nu stuk rustiger maar dat komt misschien omdat ik hem al behoorlijk wat boiled liver heb gevoerd :P

* Voor de console spelers, op de PS5 kan ik niet goed een boog gebruiken, zodra ik de left trigger gebruik om de boog te spannen schiet de pijl gelijk af, ipv spannen met links en schieten met rechter trigger.

Af en toe lukte dit wel vandaar dat ik denk dat dit zo niet de bedoeling is, ik heb ook al een aantal post op reddit gezien met dit probleem.

[ Voor 20% gewijzigd door Sipio op 06-02-2025 09:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
Zonder guides gewoon de wereld verkennen en maar zien wat ik tegen kom.

Zo kwam ik random een messenger tegen in t bos die zijn brief kwijt was. Vroeg of ik m in elkaar wilde slaan zodat ie kon zeggen dat ie beroofd was haha. Nou graag. Benieuwd of ik m later nog ergens keer tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:35
Mensen die hem op pc spelen met een wat oudere setup? Gaat het lukken met mijn 6700 XT 5600 Ryzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:28
Daan0s schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:35:
Zonder guides gewoon de wereld verkennen en maar zien wat ik tegen kom.

Zo kwam ik random een messenger tegen in t bos die zijn brief kwijt was. Vroeg of ik m in elkaar wilde slaan zodat ie kon zeggen dat ie beroofd was haha. Nou graag. Benieuwd of ik m later nog ergens keer tegen kom.
haha geweldig!

Dat is precies hoe ik het ook speel, ik zie wel wat er gebeurd en op mijn pad komt, en vooral loslaten om steeds te proberen de beste keuzes te maken. Het is op die manier meer een 'sims' game waarin je nooit weet wat ze nu weer allemaal meemaken.

Echt weer eens iets anders :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Westland1940 schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:57:
Mensen die hem op pc spelen met een wat oudere setup? Gaat het lukken met mijn 6700 XT 5600 Ryzen?
https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Can you run it. Hier kan je controleren of je systeem het zou moeten kunnen draaien of niet.
selecteer de game en druk op de knop :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bandiet die met zijn laatste adem aan het smeken is... Mutt Sic!... _O-

Wat een game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Heerlijke game tot nu toe, bij vlagen even frustrerend, maar genieten.
spoiler:
Gisteren denk begin eens met die hond terug te vinden, onderussen een dochter zoeken, ruzie krijgen met de locals en Cumans. Dronken worden in het bos met de Cumans, strompelend op zoek naar drank, om vervolgens je hond te vinden met wolven, en toen was ik dood

[ Voor 4% gewijzigd door klaasvd79 op 06-02-2025 11:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 19:55:
Ik ben nu alweer heel nieuwsgierig naar alle mooie momenten die jullie vast leggen met fotomodus (als deze erin zit) :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7muf7aRfitCmDI0C9OdtYnrWLCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJUEFtamQ21oUpq3DOWm7kwZ.jpg?f=fotoalbum_large

:P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hwiodfZ3D0L0B_W4SeRFkd_UOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCOQeoRRRHTrObAMxhxbVPDU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 22:01

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Luxurydiver schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:39:
Wat een top spel. Soms wordt het je wel lastig gemaakt als je geen save potions hebt en je na 1 uur spelen wordt omsingeld door bandits die je een kopje kleiner maken en je weer vooraf kan beginnen.
Ja de quest lines of mini quests hebben save points, maar als je free roaming speelt dan moet je echt oppassen. Maakt het wel stuk spannender ;) en vooral dan niet fast travel gebruiken want dan ben je vaak te laat met je voorbereiden op een gevecht.
Er zitten nog wel wat interessante bugs in:
1. Je kan je gestolen spullen wit wassen bij de start molenaar, heel vreemd als je met een flinke buit terug komt en 95% van de items hebben het rode handje niet meer na het spreken met hem.
2. Bij sommige poacher kamps kan je na wat assasins creed sleeping kills weer opnieuw beginnen, want er spawnen gewoon weer nieuwe slapende bandieten in de bedjes waarmee je begon…
3. Als je bij een poacher kamp in de nacht de wachter omzeep helpt dan plots gaat de wekker van een van de slapende poachers en die gaat waken?
4. Soms zie je een paard staan met de teugels in de lucht en is de ruiter verdwenen
Die kleine dingen worden wel weer weg gepoetst. Tot die tijd lekker genieten en het bos onveilig maken.
Oough, geen controle over savegames vind ik altijd een afknapper in games. Ik begrijp heel goed hoe en waarom en yada yada, maar aan het einde van de dag heb ik niet zo veel tijd om te spelen en heb ik weinig behoefte aan doelloze timesinks -- het maakt mij niet zoveel uit onder welke vlag. Ook schrijf je random encounters tijdens fast travel, dat vind ik ook zo'n domper. In een PC-game gebruik ik fast travel voor een reden en zit ik daar echt niet op te wachten. Het is geen TTRPG, kom op zeg.

KCD 1 heb ik wel gekocht en gespeeld maar ik kon er maar niet in komen. Mogelijk lag dat aan te karige systeemspecs toentertijd maar ik lees dat meer mensen die game clunky hebben ervaren dus de waarheid zal in het midden liggen. Mogelijk wacht ik nog even af tot de game in de budgetbakken ligt, maar zal dit topic wel blijven volgen. Het is in beginsel een game die mij aan zou moeten spreken en als deel 2 een verbetering is van deel 1, is het wellicht nog een poging waard.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Ziet wel echt super uit hoor, bij z'n grafisch spel als dit is voor mij fotomodus echt een must O-). Net zoals bij Red Dead Redemption 2 waar je meer met de fotomodus bezig bent dan het verhaal O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ja die save potions snap ik ook niet echt. Voelt helemaal niet als realisme verhogend maar juist als onnodig moeilijk doen. Op de pc was daar volgens mij een mod voor, bij dit soort games blijf ik het jammer vinden dat midden op de console niet mogelijk is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klopt ja, al is het in dit deel wel makkelijk om die savior snapps potions te maken is het alsnog irritant ja.
Denk vanavond die save mod te installeren. Denk wel dat ik het ga doen. Dan hou je wel de limieten van de game dat je niet kan saven wanneer de game het niet toestaat (dus wanneer save greyed out is) maar verder zonder issues saven.

Unlimited Saves without Snapps

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:37:
[...]

Oough, geen controle over savegames vind ik altijd een afknapper in games. Ik begrijp heel goed hoe en waarom en yada yada, maar aan het einde van de dag heb ik niet zo veel tijd om te spelen en heb ik weinig behoefte aan doelloze timesinks -- het maakt mij niet zoveel uit onder welke vlag. Ook schrijf je random encounters tijdens fast travel, dat vind ik ook zo'n domper. In een PC-game gebruik ik fast travel voor een reden en zit ik daar echt niet op te wachten. Het is geen TTRPG, kom op zeg.

KCD 1 heb ik wel gekocht en gespeeld maar ik kon er maar niet in komen. Mogelijk lag dat aan te karige systeemspecs toentertijd maar ik lees dat meer mensen die game clunky hebben ervaren dus de waarheid zal in het midden liggen. Mogelijk wacht ik nog even af tot de game in de budgetbakken ligt, maar zal dit topic wel blijven volgen. Het is in beginsel een game die mij aan zou moeten spreken en als deel 2 een verbetering is van deel 1, is het wellicht nog een poging waard.
Gewoon laten liggen deze game dan, er zijn wel perks voor fast travel onderbrekingen maar fast travel betekent inderdaad niet altijd fast.

En de quest zijn ook gewoon time sinks :P

Je kunt overigens gewoon save scummen door save game en exit te doen, op de PS5 zit ik binnen 10 seconden terug in de game.

Of idd wachten tot de game je misschien 5 Euro waard is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wqkq8X44K90PJQ_2mA7tI6DQxRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBEuRZGSST75bqZS25tHvKVr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Sipio op 06-02-2025 13:15 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste