Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JohnnyV76 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:59:
[...]

Ik kreeg bij mn laatste run dus als random minor affliction : gain an extra random minor affliction when gaining a minor affliction.... dat ging hard. Op zich kwam ik er nog wel doorheen allemaal maar wist de mechanics van de laatste boss niet dus ging daar dood. Je kunt ook niet ff lekker een poosje oefenen jammer genoeg.
Het is wel leuk als witch met minions dat er een bug dat je minions gewoon door blijven vechten, jammer dat je er niets aan hebt, maar het is grappig te zien :P

Sommige noemen het een uitdaging, maar een uitdaging zie ik als iets moeilijks waar je voor kan oefenen en beter ik kan worden, niet volledig over te geven aan een stukje RNG. En aangezien die boss an sich al flinke uitdaging is (dacht 12.5mil HP base) met als het tegen zit 2-3x een instagib moment (de 6 zandlopers), maar kom je daar aan met 40% minder defense, enemies 50% more HP en nog maar 1000 honour.. weinig aan te oefenen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik zal een screenshot voorbij komen met iemand met CI, en die kreeg de minor affliction "you have no energy shield" :D RIP run.

De vraag was waarom dat een minor affliction was: kennelijk is het minor omdat die (uiteindelijk) te verwijderen is. Major afflictions zijn niet te verwijderen gedurende een run.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 16:59
wat ascendencies betreft, ik heb het zelf een paar keer geprobeerd en uiteindelijk vond ik 2 divine orbs....en nu heb ik mn ascendency op mn ranger en chronomancer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:57

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

jim[beam] schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:19:
wat ascendencies betreft, ik heb het zelf een paar keer geprobeerd en uiteindelijk vond ik 2 divine orbs....en nu heb ik mn ascendency op mn ranger en chronomancer.
Je bedoelt dat je twee carries à 1 div elk hebt gekocht? :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim[beam]
Ik heb nog exalts over. De eerste van vrienden gekregen en de 2e voor 80 exalts. Ik zag het op trade voorbij komen en dacht waarom niet. Dus ik heb nog iets van 425 exalts over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:45
pfft... net de trial of chaos gehaald dus ik happy de peppie..... ja nee je hebt nu 1/3...
Dus ik moet 3 van die stones vinden, dan de trialmaster nog zien te verslaan en PAS DAN krijg ik mn 4e ascendancy?? Ben groot fan van PoE maar hier ben ik geen fan van.

edit: wel een soul core of Azcapa geloot daar en die heeft wat waarde zo te zien dus niet helemaal voor niks gedaan haha.

[ Voor 19% gewijzigd door JohnnyV76 op 27-01-2025 14:36 ]

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Zo te lezen moet ik nog een heel eind...

Zit nu net in Cruel, Act 1. Op welke level is dat beetje normaal om daar te zijn? Ik ben zelf lvl 48 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:36
@JohnnyV76 & @SinergyX Je kan die Chaos Trial keys ook traden via de currency exchange, voor andere keys of for exalts. Dit helpt als je heel veel dezelfde hebt.

Nog een tip: je kan de keys die je al hebt alvast in de deur doen, dan hoef je ze niet elke keer mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@ActualFantasy ~level 45, so you're doing great :)

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 27-01-2025 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

ActualFantasy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:49:
Zo te lezen moet ik nog een heel eind...

Zit nu net in Cruel, Act 1. Op welke level is dat beetje normaal om daar te zijn? Ik ben zelf lvl 48 nu.
Och, je moet helemaal niets hoor. Lekker op je eigen tempo spelen is perfect. Volgens mij zit je prima op schema wat betreft level. Overigens vond ik het best fijn om Cruel te spelen, ik blies ineens overal doorheen alsof 't niets was, met uitzondering van een paar -voor mij- lastigere maps zoals Dreadnought. Oh, en ook die aap in Act 2 bleef een naarling waar ik toch met een boog omheen ging tot ik er nog een paar leveltjes bij had.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:43
Heb nog niet de story opnieuw gedaan, maar die aap zouden ze nu ook wat beter gebalanced moeten hebben.
Hij was voor mij ook de grootste veroorzaker van deaths tijdens de campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Psyx88 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 16:58:
@JohnnyV76 & @SinergyX Je kan die Chaos Trial keys ook traden via de currency exchange, voor andere keys of for exalts. Dit helpt als je heel veel dezelfde hebt.

Nog een tip: je kan de keys die je al hebt alvast in de deur doen, dan hoef je ze niet elke keer mee te nemen.
Hoe doe je dat dan? Heb je er een aparte stash tab voor nodig? of een premium oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Met Alva praten in je hideout of in de ziggurat refuge en dan de optie 'currency exchange' kiezen.
Hier kun je opgeven wat je zoekt en wat je aan currency hebt en dan zie je boven in het midden de 'market ratio'.

Je hebt voor deze optie geen premium stash-tab nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Psyx88 op 27-01-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Nu stuk 4 de sekt trail gedaan, met huidige gear etc is makkelijk
Laatste baas heb nog qua mechanische niet veel gezien hij vaak dood voordat überhaupt iets kan doen

Chaos was ook prima, maar 3+ keer te doen voor die key slots , das wat minder

Iedergeval even lekkere afwisseling van mappen

Prima als iemand keer wil aanhaken voor de laatste baas om die 8 punten te krijgen. Zal tijdelijk veel runnen om wat keys kwijt te raken

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FtpJHRRXvvRkktgdCVq5sASv1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rchSEsGOruZoxRq5cKC2J5I2.png?f=fotoalbum_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Psyx88 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:34:
Met Alva praten in je hideout of in de ziggurat refuge en dan de optie 'currency exchange' kiezen.
Hier kun je opgeven wat je zoekt en wat je aan currency hebt en dan zie je boven in het midden de 'market ratio'.

Je hebt voor deze optie geen premium stash-tab nodig.
Zelfs met zoeken kan ik niks vinden op trial keys hoor ;) volgens mij wordt het ook niet als currency gezien, zelfde geld voor bijvoorbeeld Waystones etc.

EDIT: Gevonden helaas niet ingame bij Alva maar via de officiele website kan je een stuk meer doen ( in ieder geval voor waystones o.a.)

https://www.pathofexile.com/trade2/exchange/poe2/Standard
Teunis schreef op maandag 27 januari 2025 @ 22:06:

Prima als iemand keer wil aanhaken voor de laatste baas om die 8 punten te krijgen. Zal tijdelijk veel runnen om wat keys kwijt te raken
Oh dat zou ik wel graag willen inderdaad ik moet de laatste nog even doen :D Hoe kan ik je vinden/toevoegen ?

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 28-01-2025 11:14 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Nog een vraag.

In het character screen staan maar een beperkt aantal stats. Waar kan ik stats vinden zoals Crit Chance en accuracy en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ActualFantasy schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 12:12:
Nog een vraag.

In het character screen staan maar een beperkt aantal stats. Waar kan ik stats vinden zoals Crit Chance en accuracy en zo?
Bij je skill gems, kan je een betere indicatie krijgen, maar ook dat is niet alles zeggend vond ik ;) Aan de andere kant ben ik ook het type wat volledig gaat lopen min maxen als die optie er wel zit dus heeeel erg vind ik het ook weer niet want ik merk dat ik nu veel meer ga "goh laten we eens kijken of dit prettig speelt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@ShadowBumble Als je zoekt op 'fate' komen ze te voorschijn in de currency exchange. Of links de category 'fragments' selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Psyx88 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:18:
@ShadowBumble Als je zoekt op 'fate' komen ze te voorschijn in de currency exchange. Of links de category 'fragments' selecteren.
Ah ik dacht dat je refereerde aan de "Djinn Barya" en "Inscribed Ultimatum" ! Dar verduidelijkt een hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:21
Flamesz schreef op maandag 27 januari 2025 @ 19:13:
Heb nog niet de story opnieuw gedaan, maar die aap zouden ze nu ook wat beter gebalanced moeten hebben.
Hij was voor mij ook de grootste veroorzaker van deaths tijdens de campaign.
In de jungle? Met die grote boomstam?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:43
Alekz87 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:56:
[...]

In de jungle? Met die grote boomstam?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Dacht dat ik de enige was. Ben later teruggekomen om m paar keer extra te doden. De klootzak…

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-06 10:38

burgt

Starbass

Die bosses in endgame zin nog steeds zuur, heel level gewiped op de grote eindbaas na, maar dan wordt je binnen en paar seconde gedood door een aanval die je normaal ontwijkt, zou mooi zin als je conresurrecten op de checkpoint en het nog 1 keer zo mogen porberen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Alekz87 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:16:
[...]

Dacht dat ik de enige was. Ben later teruggekomen om m paar keer extra te doden. De klootzak…
Komt omdat het checkpoint eigenlijk te dicht bij de mob staat waardoor zeker als hij je de eerste keer te pakken heeft je eigenlijk in een soort loopt terecht komt dat zodra je beweegd hij komt aanstormen en richting je springt.

Ook ik ben hier de eerste keer tegenaan gelopen hoor dus je bent echt niet de eerste en zeker ook niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 22:48
ShadowBumble schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Komt omdat het checkpoint eigenlijk te dicht bij de mob staat waardoor zeker als hij je de eerste keer te pakken heeft je eigenlijk in een soort loopt terecht komt dat zodra je beweegd hij komt aanstormen en richting je springt.

Ook ik ben hier de eerste keer tegenaan gelopen hoor dus je bent echt niet de eerste en zeker ook niet de laatste.
Dat is sowieso wel een beetje een probleem vind ik... Ook in andere maps, omdat als je respawnt gelijk alle monsters ook respawnen en er helemaal niks van een safe zone om die checkpoints is moet je vaak meteen vechten. Ben zelfs wel vaker gewoon letterlijk midden in een pack gespawned. Daar moeten ze echt nog wat aan doen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Finraziel schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:34:
[...]

Dat is sowieso wel een beetje een probleem vind ik... Ook in andere maps, omdat als je respawnt gelijk alle monsters ook respawnen en er helemaal niks van een safe zone om die checkpoints is moet je vaak meteen vechten. Ben zelfs wel vaker gewoon letterlijk midden in een pack gespawned. Daar moeten ze echt nog wat aan doen.
Ergens prima want je wordt gestraft als je dood gaat. Leuk is het niet. Zeker als het met veel pijn en moeite ging. Ik had t vaak in act3 in dat ja….egyptische achtige gebied? Geen idee of iemand me snapt. Maar met al die kleine straatjes enzo. Ging daar zo vaak dood! En nergens een checkpoint te bekennen soms. Daarna kwam die baas die een leger van poison pijl schietende vijanden heeft staan in een rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 14:59

garrow

PSN: Garrow1978

inmiddels lvl 59 en met plasma blast zijn bosses ook geen probleem meer.
Nu 2 punten in Ascendence "Witchhunter" en bijna bij Acc 3 Cruel.

Zojuist m'n eerste Map gevonden, is dat iets wat ik nu al moet kunnen en voordelen heeft of adviseren jullie om eerst verder te levelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

garrow schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:08:
Zojuist m'n eerste Map gevonden, is dat iets wat ik nu al moet kunnen en voordelen heeft of adviseren jullie om eerst verder te levelen?
In je stash gooien, je kan toch niet eerder bij je map device als dat je alle acts op cruel hebt afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teunis
ShadowBumble schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:13:
[...]
Oh dat zou ik wel graag willen inderdaad ik moet de laatste nog even doen :D Hoe kan ik je vinden/toevoegen ?
Bob179#7446

Ik ben bijna elke dag wel tussen 10 - 15 online, zit ook in de tweakers guilde

En als buiten jouw speeltijden valt kun je “tft Discord poe2” googlen die doen voor zo’n 40-50ex iets goedkoper dan de 1 div die meeste trades vragen

Nu warrior alt aan het level, weet niet of ook ga mappen, maar zien we wel als we daar zijn
Als ik map doe liever op mijn gemling heb nog niks gezien/ gevonden wat beter voelt. Kan ook gewoon gear verschil zijn

Had ook zo’n on minion death build maar dat vondt mijn pc niet zo leuk.

Sorc tot aan 22 gekregen, maar staat voor nu weer even ijskast

[ Voor 21% gewijzigd door Teunis op 29-01-2025 21:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IByZViuSLETJZ2w71dUX2K5WR4k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/SnWfwEH1PTGxx46geYqXwNum.png?f=user_large

Hier toch ook even een item showcase voor degene die niet op de discord zitten.

1 omdat ik er erg erg happy mee ben.
En 2 omdat ik item showcases het leukste vind om voorbij te zien komen in mn PoE socials.

Ik vond een base met een accuracy roll (ipv de flat Phys) op trade voor maar 17 divine die er nog maar een kwartiertje op stond.
Die was duidelijk van iemand die niet door had wat je dan kunt bereiken met omens.

Ik heb een omen of erasure met een omen of whitling gebruikt om die accuracy te rerollen.
Dat werd een lage Phys roll. Zo laag dat ik die opnieuw kon targetten zonder omen of erasure, met alleen een whitling.
Toen kreeg ik de een na hoogste Phys roll die je nu ziet.

En nu heb je een quiver die grof geschat voor 300-500div zal verkopen (deze is voor mezelf tho) die 'maar' pakweg 60 divine gekost heeft.

Voor de andere bow users hier.
Ik weet dat de fubgun build erg populair is en er kwam een soort van beef tussen hem en bowbowbow wbt crit or non crit.
Ik besloot wat mediocre crit gear te kopen om het zelf te testen.
En crit is echt veel en veel beter.
En ik durf te stellen dat het ook goedkoper is.
Een 300dps boog met 9% crit chc is een pak goedkoper dan een 500+ dps boog.
Maar die crit boog gaat je een stuk meer damage opleveren. (Staar je niet blind op tooltip, en hoop wordt daar niet in meegenomen zoals ambush en eye of winter)

Anyway, erg blij met deze quiver.
En nee, I have no balls ;)

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-06 14:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QJBnbMBpc84GnM58N-AAyxCkbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ExsI0KypuLNC2sC0Rzn3OoGU.png?f=fotoalbum_large

Even een map doen voor het eten denk je dan. Kom je in een map met 10 breaches. M'n eerste en man man man wat ben je lang bezig met looten. Ik gebruik Neversink, maar ik denk dat ik een nieuwe loot filter nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Oppernerd schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:17:
[Afbeelding]

Even een map doen voor het eten denk je dan. Kom je in een map met 10 breaches. M'n eerste en man man man wat ben je lang bezig met looten. Ik gebruik Neversink, maar ik denk dat ik een nieuwe loot filter nodig heb.
Je hebt een striktere versie van neversink nodig.
Op filterblade.xyz kun je aan de bovenkant een slider verschuiven om de strictness te bepalen voor waar jij je bevind in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Marcvz schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 13:39:
Ik vond een base met een accuracy roll (ipv de flat Phys) op trade voor maar 17 divine die er nog maar een kwartiertje op stond.
Die was duidelijk van iemand die niet door had wat je dan kunt bereiken met omens.
..
En nu heb je een quiver die grof geschat voor 300-500div zal verkopen (deze is voor mezelf tho) die 'maar' pakweg 60 divine gekost heeft.
In deze orde van grootte ben ik met mijn Penny spaarrekening bezig terwijl jij je royaal hebt ingekocht in een private equity fund waarbij "if you have to ask our seats are not yours" van toepassing is :D
:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
nou he he... eindelijk m'n 4e ascendancy :)

Afgelopen dagen een aantal trial of chaos runs gedaan. Had de linker en middelste fate al 2x dubbel en weer niet de rechter dus maar even op trade een gekocht voor 28ex zodat ik de trialmaster eindelijk kon doen. Dat gevecht is prima te doen overigens. Beetje DPS-en, beetje dodgen... geen gekke dingen. Heb ook wel gemerkt dat als je de trial of chaos wat vaker doet, je er ook echt wel beter in wordt. Je leert welke je moet vermijden (looking at you Petrification Statues + Time Paradox) en welke goed te doen zijn. Als CI char hoop je natuurlijk op de Chaotic Monsters modifier omdat dat letterlijk niks doet tegen je :)

Ondertussen ook de 3 citadel bosses gedaan dus mag nu geloof ik de arbiter gaan kietelen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChronoTtrigger
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-02 00:42
Gegroet magiërs 🌝

Heeft iemand misschien tips omtrent het craften van wapens in mijn geval gaat het om een dualstring bow. Heb denk ik tientallen miljoenen uitgegeven bij de vendor en heel veel kostbare mats gebruikt in de hoop om de juiste stats erop te krijgen maar het wil niet echt lukken. Kom wel echt dps te kort om hogere keys te doen nu. Zit dus wat vast in het spel.

Bij voorbaat dank. 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
ChronoTtrigger schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 13:09:
Gegroet magiërs 🌝

Heeft iemand misschien tips omtrent het craften van wapens in mijn geval gaat het om een dualstring bow. Heb denk ik tientallen miljoenen uitgegeven bij de vendor en heel veel kostbare mats gebruikt in de hoop om de juiste stats erop te krijgen maar het wil niet echt lukken. Kom wel echt dps te kort om hogere keys te doen nu. Zit dus wat vast in het spel.

Bij voorbaat dank. 🙏
Speel je ssf? Zo niet kun je beter gewoon een boog kopen op trade.
Een fatsoenlijke boog is niet zo duur meer tegenwoordig.
Ik heb tot paar dagen terug rond gelopen met een 440 dps boog die ik week 3 gekocht heb voor 15div en is nu geen klap meer waard.
Maar ding was prima om door de hoogste maps te blasten en elke boss te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
En zoek niet op +skills op je boog.
Gewoon dual string met hoogste dps pakken die je kunt betalen.

+Skills is duur en geeft vooral mana issues.
Dat is iets waar je eens naar kunt gaan kijken als je door de hoogste maps heen vliegt en verder wilt min-maxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow

garrow

Nu lvl 71 met m'n Merc Witchhunter lightning build. Speelt best wel fijn mobs gaan redelijk snel neer nog steeds, echter krijg m'n resistances maar niet omhoog dus wel een beetje glass cannon.
heb een leuke Xbow met +4 skills wat dmg fors verhoogt maar wel een mana drain is echter met flasks kan ik deze makkelijk vullen en clear ik redelijk makkelijk maps ( lvl 2 nog maar) Echter hoe nu verder want weet niet of ik nu eerst gewoon maps moet blijven doen om verder te lvl-en en currency te verzamelen, of eerst focussen op trials om m'n +4 ascendancy te verhogen. Om echt verder te verbeteren ga ik Divines nodig hebben om gear te kunnen kopen of jewels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Met de huidige conversie tussen exalt en divine kan je heel goed wegkomen met gewoon een flinke zwik aan exalts, gisteren m'n maat z'n warrior op de schop genomen, elk stukje gear opnieuw gezocht in de trading voor upgrades aan str, wat resist en hoofdzakelijk life en wat leech, per saldo 2 divine (~500 exalt) uitgegeven en van 2.3k HP naar 3.2k HP kunnen tillen, resist cap en goeie 40 meer strength.

Sommige gear is gewoon minder populair, hoofdzakelijk armour based spul, behoorlijk goedkoop en met beetje geluk een paar stellars en sapphires looten en je hebt je 500 exalt weer terugverdiend.

Ik kies vaker voor een 'max min 1' gear, ipv +5 scepter een +4, ipv de 20% quality neem ik gewoon een kale (of zonder slots / 20% runes), die komen namelijk niet in de lijst als je sorteer op bv hoogste armor/shield/etc, maar kunnen net zo hoog komen.

Nu nog denk 1-2 maps en ben 90, doodgaan is nu echt pijnlijk geworden, soms echt door de meest idiote dingen, en RNG is ook niet echt aan mijn kant als het gaat om maps, bijna al mijn nodes op atlas zijn vaal factory, crypts etc, niet bepaald goed te doen met een witch met 22 minions :/

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 04-02-2025 09:40 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SinergyX schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:39:
Nu nog denk 1-2 maps en ben 90, doodgaan is nu echt pijnlijk geworden, soms echt door de meest idiote dingen, en RNG is ook niet echt aan mijn kant als het gaat om maps, bijna al mijn nodes op atlas zijn vaal factory, crypts etc, niet bepaald goed te doen met een witch met 22 minions :/
Death will only become worse :+

maar inderdaad Vaal Factory is echt een afgrijzelijke map, ik probeer ook echt van alles om daar niet doorheen te hoeven, desnoods map ik eromheen als het even kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Gister lvl93 gehaald en toch nog maar eens de trial of the sakhemas gedaan. 4e ascendany had ik al maar voor de completion. Ging verrassend makkelijk. Had veel boons en weinig afflictions. Nog even de mechanics opgezocht van de eindbaas. Lang verhaal kort... Begon met 15.9k honor en eindigde met 15.0k. Geen speciale loot maar lekker dat deze ook gedaan is. Nu moet ik nog langs bij de arbiter..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mijn latency problemen waar ik een maand of 1,5-2 geleden over postte lijken te zijn verdwenen :o Oftewel; ik kan ook eindelijk weer PoE 2 gaan doen :D Loop lekker achter, maar wel top dat ik het eindelijk weer kan spelen!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Endgame gehaald. Yay!

Eerst map geprobeerd, maar dat is nog pittig. Hoe vaak kun je die proberen? Net zoveel waystones als je hebt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
ActualFantasy schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:03:
Endgame gehaald. Yay!

Eerst map geprobeerd, maar dat is nog pittig. Hoe vaak kun je die proberen? Net zoveel waystones als je hebt of?
Elke keer als je dood gaat moet je een nieuwe “maken”. Je hebt wel veel portals staan maar je kan er maar 1 keer in. Beetje aparte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieniemienieme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-06 09:29
ActualFantasy schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:03:
Endgame gehaald. Yay!

Tip: je gear upgraden door te kopen in de Trade portal van POE2.
Ik ging zelf van 3,5k DPS naar 7k DPS met het kopen van een quiver en bow voor mijn Ranger (prijs:2 exalted).

En anders hulp vragen via de discord (of PM) kan altijd (hoewel ik nog niemand online heb gezien in de discord sinds ik dit weekend joinde) :)

Never underestimate my incompetence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Alekz87 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:04:
[...]

Elke keer als je dood gaat moet je een nieuwe “maken”. Je hebt wel veel portals staan maar je kan er maar 1 keer in. Beetje aparte wel.
Dankjewel!

Ik ben er wel achtergekomen dat als je town portal gebruikt om je spullen te droppen en of de well even te gebruiken, die portals 1 voor 1 verdwijnen.

Je hebt dus 6 pogingen of zo.

Ik bedoelde meer dat ik een "Map Failed" status zie staan in de legenda van de map en vroeg me af wanneer dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow

garrow

ActualFantasy schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:02:
[...]

Dankjewel!

Ik ben er wel achtergekomen dat als je town portal gebruikt om je spullen te droppen en of de well even te gebruiken, die portals 1 voor 1 verdwijnen.

Je hebt dus 6 pogingen of zo.

Ik bedoelde meer dat ik een "Map Failed" status zie staan in de legenda van de map en vroeg me af wanneer dat het geval is.
Map failed betekend dat je dood bent gedaan.
je kunt deze map opnieuw doen echter mocht er een icoontje boven hebben gestaan (dus een breach of Boss map) dan is dit nu verdwenen en is het een normale map geworden.
Dus naast je map ben je dus ook eventuele extra's op die map kwijt.

Zelf afgelopen weekend geprobeerd om m'n derde ascendancy te behalen, maar 3 keer dood gegaan bij de laatste baas....erg frusterend nu maar weer maps doen om te levelen en later nogmaals proberen. Wacht nog steeds met smart op m'n eerste Div Orb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieniemienieme
garrow schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Zelf afgelopen weekend geprobeerd om m'n derde ascendancy te behalen, maar 3 keer dood gegaan bij de laatste baas....erg frusterend nu maar weer maps doen om te levelen en later nogmaals proberen. Wacht nog steeds met smart op m'n eerste Div Orb >:)
Ik ben inmiddels level 78 en heb al 2 Div gevonden...
Misschien ook maar mn 3e ascendancy proberen :)

Edit: de 2e boss oneshot me met een fire attack, ondanks mijn 75% resistance 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Ieniemienieme op 11-02-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Gister 3 div (is voor mij best veel) uitgegeven aan een max gerolde everlasting gaze amulet met de Lightning Rod anointment er op voor mijn sparker. Potdikkie dat geeft een merkbare boost zeg. Snap nu dat de "hits are lucky" juist voor lightning damage skills erg goed is omdat de range van de damage van vrij laag tot flink hoog gaat :)

Ben nu halverwege lvl94 maar gaat wel erg traag met t15 maps en af en toe een t16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
garrow schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Map failed betekend dat je dood bent gedaan.
je kunt deze map opnieuw doen echter mocht er een icoontje boven hebben gestaan (dus een breach of Boss map) dan is dit nu verdwenen en is het een normale map geworden.
Dus naast je map ben je dus ook eventuele extra's op die map kwijt.

Maar 3 keer dood bedoel je ;). Ben op sommige bazen wel 20x gewiped

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garrow

garrow

Alekz87 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 14:26:
[...]

Maar 3 keer dood bedoel je ;). Ben op sommige bazen wel 20x gewiped
3rd ascendency en laatste baas betekend 3 paths dat je opnieuw moet doen elke keer.....maar begrijp dus dat ik nog wat rinse en repeat moet doen 8)7

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:35
garrow schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:45:
[...]

3rd ascendency en laatste baas betekend 3 paths dat je opnieuw moet doen elke keer.....maar begrijp dus dat ik nog wat rinse en repeat moet doen 8)7
Ik wil niet al te veel spoilen, maar nu kan je een link zelf vast al wel leggen. Voor je 4e ascendancy wordt het namelijk nog een stukje moeilijker. ;)
Daarom vind ik persoonlijk de Trial of Chaos "beter", deze gaat een stuk sneller dan Sanctum. Ik zeg niks over makkelijker, heb namelijk ook gewoon een carry gehad voor de 4e ascendancy.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Psyx88
Trial of Sekhemas is, met goede relics (in het begin max honour en honour resist, later increased movement speed, reduced merchant prices en increased water), wel in 20-30 min te doen.

Trial of Chaos is sneller te doen (~15min), maar het is altijd flink RNG met betrekking tot de modifiers die je voorgeschoteld krijgt. Daarnaast moet je trial of Chaos minimaal 3x doen om de deur aan het einde te kunnen openen voor de eindbaas en dus je 4e ascendancy.

Dus beiden trials zijn, met practice, prima te doen... jammer dat het allemaal zo saai is.

• Psyx88
Wat dat betreft vind ik persoonlijk Path of Exile's endgame beter uitgewerkt, maar dat is wellicht geen eerlijke vergelijking 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
enira schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 08:16:
[...]

Ik wil niet al te veel spoilen, maar nu kan je een link zelf vast al wel leggen. Voor je 4e ascendancy wordt het namelijk nog een stukje moeilijker. ;)
Daarom vind ik persoonlijk de Trial of Chaos "beter", deze gaat een stuk sneller dan Sanctum. Ik zeg niks over makkelijker, heb namelijk ook gewoon een carry gehad voor de 4e ascendancy.
Met een carry is natuurlijk alles makkelijk.
Voor zover ik weet was ik 1 van de allereerste in de guild met alle punten. En in het begin doe je natuurlijk shitty damage. Dan is Sanctum wel een stuk beter te doen.
Chaos is sneller als je outgeared bent.
Maar Sanctum kun je met half bakken gear doen als je gewoon slow en steady gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 13:44

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Hey,

Ik speel als eerste character een arsonist sniper minion witch, ben bijna lvl88 met ongeveer 470spirit en iets van +/-12à13 minions (skills +/-lvl18-19)...ik snap niet hoe sommigen 34minions hebben of zelfs veel meer...hoe krijg je die spirit reservation cost dan naar beneden? of hebben die immens veel spirit?

[ Voor 85% gewijzigd door Brain3 op 14-02-2025 09:22 . Reden: veel te snel reactie zonder te kijken... ]

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
Brain3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:16:
Niet veel reacties hier? Ik heb al wat uren gesleten aan PoE2 en nu had ik het idee van wat hulp of advies te gaan zoeken hier op het forum...maar ik zie hier niets staan.. Is er nog ergens anders een draadje lopende??
Het kan helpen als je concrete vragen stelt wanneer je hulp of advies nodig hebt ;)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

edie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:20:
[...]

Het kan helpen als je concrete vragen stelt wanneer je hulp of advies nodig hebt ;)
sry...was te snel met mijn post en heb hem gauw aangepasst _/-\o_

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brain3

Brain3

<GoT> Brain3#2873

Is hier ook iemand die mij een totaalbeeld kan geven van endgame? die atlasmap is zo groot ik loop maar wat rond...doe nu lvl14-15 waystones....maar snap eigenlijk niet waar ik naartoe moet? wat ik moet zoeken? of moet ik dit gewoon blijven doen en hopen op goeie loot? zit ik eigenlijk al in endgame? moet men 4th ascenscion nog doen (nog te moeilijk, en ben al bijna lvl88)

<GoT> Brain3#2873

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Brain3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:16:
Hey,

Ik speel als eerste character een arsonist sniper minion witch, ben bijna lvl88 met ongeveer 470spirit en iets van +/-12à13 minions (skills +/-lvl18-19)...ik snap niet hoe sommigen 34minions hebben of zelfs veel meer...hoe krijg je die spirit reservation cost dan naar beneden? of hebben die immens veel spirit?
Combinatie van dat alles, je hebt boots die geven 20% reduced reservation (skilltree heeft dacht ik 10%), enorme invest in health/spirit (ik zit dacht ik op 560), en hoe hoger je minion level hoe lager de reservering, dus ook maximale gem en +minion skills op gear. Skeleton snipers bv krijgen nog lagere reservering met gem-quality, daar heb ik er nu dacht 19 van met 2 nog reavers.

Maar de UI is ook bugged, als jij continue wapen switch doe dan wordt aantal minions niet gereset maar blijft gewoon optellen, dus na 2-3x wapenswitch zie je volgens je UI dat je er bv 42 hebt, maar in echt maar 16 ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Brain3 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:49:
Is hier ook iemand die mij een totaalbeeld kan geven van endgame? die atlasmap is zo groot ik loop maar wat rond...doe nu lvl14-15 waystones....maar snap eigenlijk niet waar ik naartoe moet? wat ik moet zoeken? of moet ik dit gewoon blijven doen en hopen op goeie loot? zit ik eigenlijk al in endgame? moet men 4th ascenscion nog doen (nog te moeilijk, en ben al bijna lvl88)
Je hebt als t goed is nog een quest. Dat is om de citadels te vinden. Die kun je zien aan de hand van een lichtstraal als je rond kijkt op je atlas. Van die bosses krijg je een item en van 3 verschillende (3 citadels) kun je naar de arbiter. Daar ben ik ook gebleven :) ben net level up gegaan dus nog even mechanics bekijken en dan een poging wagen. Weet niet of die quest nog verder gaat maar daarnaast kun je ook nog de andere content (breach, delirium etc) doen en daar atlas boss punten voor scoren om die content trees weer te upgraden voor moeilijkere bosses en betere loot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Mijn sorc zit nog één level (c.q. paar maps) af van een belangrijke item level-milestone (78) nadat ik gisteren sinds lange tijd een paar maps heb kunnen clearen (T7). Geen idee of mijn clear speed goed is maar ik kom er gevoelsmatig goed door met een average XP van ~50M XP/h. Natuurlijk zal het allemaal veel beter kunnen en zo maar ik ben tevreden vooralsnog met de performance van m'n poppeke.

Eenmaal op 78 moet ik eens kijken op de markt voor upgrades. Daar heb ik ook wel zin in, ben ook druk bezig met currency sparen en heb wat mooie drops gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Klauwhamer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:35:
Mijn sorc zit nog één level (c.q. paar maps) af van een belangrijke item level-milestone (78) nadat ik gisteren sinds lange tijd een paar maps heb kunnen clearen (T7). Geen idee of mijn clear speed goed is maar ik kom er gevoelsmatig goed door met een average XP van ~20M XP/h. Natuurlijk zal het allemaal veel beter kunnen en zo maar ik ben tevreden vooralsnog met de performance van m'n poppeke.

Eenmaal op 78 moet ik eens kijken op de markt voor upgrades. Daar heb ik ook wel zin in, ben ook druk bezig met currency sparen en heb wat mooie drops gehad.
Ik zou wel proberen hogere tier maps te doen omdat je dan veel sneller levelled. Volgens mij zit er in de guild stash een berg aan allerlei tier maps. Ik pak nu zelf alleen nog t12+ op en alles onder 15 gooi ik in de guild stash of ik vendor t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

JohnnyV76 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 11:24:
[...]

Ik zou wel proberen hogere tier maps te doen omdat je dan veel sneller levelled. Volgens mij zit er in de guild stash een berg aan allerlei tier maps. Ik pak nu zelf alleen nog t12+ op en alles onder 15 gooi ik in de guild stash of ik vendor t.
Nou, ik heb toch wel een beetje koudwatervrees ten aanzien van survivability. Doe liever 5 T7-maps waar ik ook na juicen goed doorheen kom dan 2 T9-maps waarbij het nonstop billenknijpend kiten is, bij wijze van spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Klauwhamer schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:42:
[...]

Nou, ik heb toch wel een beetje koudwatervrees ten aanzien van survivability. Doe liever 5 T7-maps waar ik ook na juicen goed doorheen kom dan 2 T9-maps waarbij het nonstop billenknijpend kiten is, bij wijze van spreken.
Oh ja, je kunt idd t beste gewoon de tier maps doen die je comfortabel kan doen. Wel altijd proberen of je wat hoger kan want hogere tier is gemiddeld genomen ook betere loot en meer xp.

Ik zit nu op 25% oid voor lvl95. Nu wil ik eigenlijk arbiter gaan doen maar gok dat ik dan wel al mn xp kwijt ben. Wat ik niet zo fijn vind aan het mappen is dat je alleen T16 kan krijgen door een t15 te vaalen. Ik heb dan een mooie met quantity, rarity en bijv. extra rare mobs en dan poof... T14 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
ik heb gister een citadel gedaan en ik ging dood. Als ik die nog een keer wil doen dan kan dat niet want er staat "map failed" betekent dat dan dat ik 'em nooit meer kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

jim[beam] schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:55:
ik heb gister een citadel gedaan en ik ging dood. Als ik die nog een keer wil doen dan kan dat niet want er staat "map failed" betekent dat dan dat ik 'em nooit meer kan doen?
Klopt, op zoek naar een nieuwe :P Dat is momenteel mijn grootste demotivator in de hele game, 1x fout en je kan weer uren zoeken naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
This game is not for the weak or faint of heart zullen we maar zeggen dan :) Bedankt voor je reactie en uitleg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vandaag al 2 keer nu gedisconnect. Hiervoor weken niet....

Anderen ook problemen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

ActualFantasy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:31:
Vandaag al 2 keer nu gedisconnect. Hiervoor weken niet....

Anderen ook problemen vandaag?
Eén CTD gehad vandaag en dat heb ik normaliter nooit.

// Level 78 geworden en voor een paar grijpstuivers een paar goede items gevonden. Daarnaast ook mijn build wat aangepast; ik vergat dat mijn switch naar Archmage tijdelijk was en ik had nog ~9 punten ten behoeve van CoF/Comet gespect maar ik wil niet meer terug naar CoF. Dus de DPS-boost is significant! Wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik snap die towers nog niet helemaal op de Atlas Map hoor.

Soms kan ik er wel een tablet in doen, soms niet. Zit daar een limiet op of zo van hoeveel je er actief mag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
ActualFantasy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:11:
Ik snap die towers nog niet helemaal op de Atlas Map hoor.

Soms kan ik er wel een tablet in doen, soms niet. Zit daar een limiet op of zo van hoeveel je er actief mag hebben?
Je moet de tower eerst runnen met een waystone en daarna kan er 1x een tablet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik kocht gisteren trouwens een waystone-stash tab, om er later achter te komen dat mijn map stash van Path of Exile 1 'gewoon' gratis is bijgeplust. Mailtje naar GGG, verificatie, en hopla refund en dubbele map stash opgelost. Supernice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Als jullie even willen lachen...

Net op een suffe manier mijn arbiter run om zeep geholpen. Had vanochtend een betere mana flask gevonden waar wel de mod "removes 15% of mana recovered from life when used" op zat. Ik denk ik test het even dus in hideout skills rammen tot ik de mana potion kon gebruiken en er gebeurde niks dus dacht dat het me niet zou doden. Ik speel CI dus heb 1 life.

Net maar besloten de arbiter fight te proberen maar de ene gekke death na de andere terwijl ik dacht dat ik de mechanics goed deed. Ik snapte er geen hout van (dacht ook niet meer aan mijn mana pot wissel van vanochtend) en ging er vanuit dat ik de mechanics toch verkeerd deed.

Lang verhaal kort... heb alle pogingen verbruikt door telkens zelfmoord te plegen.
Don't be like me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Vooralsnog lijkt de chaos damage die ik zie enorm mee te vallen en vaak is het behoorlijk makkelijk te ontwijken in <T9 maps. Wordt dat erger? Want de noodzaak voor res en/of CI is er voor mijn gevoel niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Klauwhamer schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 17:07:
Vooralsnog lijkt de chaos damage die ik zie enorm mee te vallen en vaak is het behoorlijk makkelijk te ontwijken in <T9 maps. Wordt dat erger? Want de noodzaak voor res en/of CI is er voor mijn gevoel niet echt.
Het fijne van CI (immuun voor chaos damage voor de mensen die er geen ervaring mee hebben) is dat het een volledig damage type onschadelijk maakt. Zeker op hogere levels en moeilijkere content is voldoende chaos resistance of zelfs immunity heel fijn. Denk dat een hoop mensen onderschatten hoe vaak je chaos damage te verwerken krijgt en rustig met -60% resistance rond lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

JohnnyV76 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:00:
[...]

Het fijne van CI (immuun voor chaos damage voor de mensen die er geen ervaring mee hebben) is dat het een volledig damage type onschadelijk maakt. Zeker op hogere levels en moeilijkere content is voldoende chaos resistance of zelfs immunity heel fijn. Denk dat een hoop mensen onderschatten hoe vaak je chaos damage te verwerken krijgt en rustig met -60% resistance rond lopen.
Gelukkig ben ik twee nodes away van CI mocht het nodig zijn, maar vooralsnog houd ik 'm even achter de hand. Ondertussen kon ik de laatste paar dagen weer een uurtje spelen hier en daar en de 78-ding met nieuwe gear en aanpassing in spec levert bijna een verdrievoudiging van DPS op (Cold Snap zit 'op de tooltip' over de 100K hurrah!), mijn XP/hr is meer dan verdubbeld en T8 en T9-maps kan ik overslaan. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Mwa. In de eerste weken was chaos DMG brutal.
Maar sinds verschillende patches is het prima te doen.
Ontwijk gewoon paarse shit, en das niet zo heel lastig te doen.

Ik zie chaos res als een luxe stat waar je pas naar kijkt als je andere res op orde is en je ~130% rarity op je gear hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Heeft het zin om al die uncut skill gems te bewaren? Kun je daar nog iets mee als je al je skills al hebt? Zelfde voor de spirit gems en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieniemienieme
ActualFantasy schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:21:
Heeft het zin om al die uncut skill gems te bewaren? Kun je daar nog iets mee als je al je skills al hebt? Zelfde voor de spirit gems en zo.
Je kan ze per 3 samenvoegen tot 1 level hoger. Iets anders heb ik er niet voor kunnen vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ieniemienieme schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:57:
[...]

Je kan ze per 3 samenvoegen tot 1 level hoger. Iets anders heb ik er niet voor kunnen vinden :S
Hoe voeg jij uncut skill gems samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Kan dat met de reforge bench? Zo ja, ga ik dat ff proberen!

Ik heb een QD-OLED scherm met HDR gekocht en ga nu ff kijken hoe Path of Exile 2 eruit ziet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
jim[beam] schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:42:
Kan dat met de reforge bench? Zo ja, ga ik dat ff proberen!

Ik heb een QD-OLED scherm met HDR gekocht en ga nu ff kijken hoe Path of Exile 2 eruit ziet :D
Nee, dat kan niet.
Gevalletje misinformatie

Als dat zo was waren lvl 20 gems praktisch gratis geweest...

[ Voor 9% gewijzigd door Marcvz op 22-02-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieniemienieme
Marcvz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Nee, dat kan niet.
Gevalletje misinformatie

Klopt inderdaad; ik had dit verward met de Maps die wel kan upgraden. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimploo
  • Laatst online: 22:01
Ah nice een poe thread op tweakers. Ik speel warrior, had vandaag mijn beste drop tot nu toe een soul core welke rarity toevoegt. Aangezien ik verre van een end build bent verkocht voor 2540 exalts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06 10:45
Marcvz schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:43:
[...]

Nee, dat kan niet.
Gevalletje misinformatie

Maar wat kunnen we er dan wel mee? Niks? want dan moet ik een heel aantal low level weggooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pietz0r schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Maar wat kunnen we er dan wel mee? Niks? want dan moet ik een heel aantal low level weggooien
Als je een teveel aan vaal's heb, die er op gooien :P 4slot naar 5slot of zelfs +1 level gaan nog steeds voor leuk geld, RNG zit mij alleen niet mee dan ik er nu denk al 100 doorheen heb gegooid en nog steeds geen leuke gem eruit heb weten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06 10:45
Oh zover ben ik nog lang niet, ik ben pas lvl 53 :) heb 1 vaal gevonden haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
pietz0r schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:26:
[...]

Niets. Dat is onderdeel van elke arpg.
Items verliezen hun nut als je verder komt.
Ik hide alle skill gems behalve 20's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoninOrO
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-06 09:40
Wanneer vallen er skill gems van lvl 20? Ik ben al een tijdje bezig met Tier15 maps maar hogen dan een paar keer lvl 19 heb ik nog niet gezien. Monster lvl is 79/80/81. Ik ben lvl 90

[ Voor 4% gewijzigd door RoninOrO op 03-03-2025 14:52 . Reden: Character lvl toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 13:31
RoninOrO schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:52:
Wanneer vallen er skill gems van lvl 20? Ik ben al een tijdje bezig met Tier15 maps maar hogen dan een paar keer lvl 19 heb ik nog niet gezien. Monster lvl is 79/80/81. Ik ben lvl 90
Level 20 uncut skill/spirit gems zijn erg zeldzaam.

Als een monster een gem dropt, wordt de kans bepaald dat het een level 20 gem is.
Voor monsters van level 81 en lager is die kans nul.
Je moet dus in een lvl 82 map zitten of een rare monster in een lvl 81 map neermeppen.

Monster lvl 82: 1 in de 81 uncut skill gems zijn lvl 20.
Monster lvl 83: 1 in de 33 uncut skill gems zijn lvl 20.
Monster lvl 84 (een boss in een lvl 82 area): 1 in de 19.

De beste kans maak je dus als je een T15 waystone corrupt naar T16 en die op een plek zet die zowel corrupted als irradiated is. In dat geval wordt het een lvl 82 area en hebben alle monsters een kans om zo'n ding te droppen. Een lvl 81 area zou ook nog kunnen, maar daar kunnen alleen de rare monsters en bosses zo'n ding droppen.

Uncut spirit gems gelden volgens mij dezelfde regels, maar een uncut spirit gem is ong. 6x(?) zeldzamer dan een skill gem.

Bron: https://mobalytics.gg/poe-2/guides/high-level-gems

Alvast sterkte met farmen. ;(

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-06 15:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ao2hx4-9ZxA3WJlfCrp3_iNehqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FZmTCdX0nahm5bnzJQrTCRqM.png?f=fotoalbum_large

Mag niet klagen, zit pas tier12 dus nog niet aan het farmen. Maar gebruiken op me skeleton sniper denk ik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
Live stream is net begonnen.

https://www.twitch.tv/pathofexile

PoE 2 update: Dawn of the Hunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2025 20:01 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
4 April op PC en Console

- De Huntress wordt als nieuwe class toegevoegd met de update (spear melee&range class)
- 2 huntress Ascension classs
- 100+ nieuwe support gems
- Warrior: Smith of Kitava Ascendancy
- Mercenary: Tactician Ascendancy
- Witch: Lich Ascendancy

En nog heel veel meer nieuwe shit :P

Ziet er heel goed uit in elk geval :D Helaas dezelfde dag als Monster Hunter update XD
Wel erg jammer dat ze niet eerst met de Druid komen :( Die class verheug ik me echt erg op.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricmaniac op 27-03-2025 20:52 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMetdePet1234
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-04 00:24
Hype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Wat een heerlijke update zeg! Door omstandigheden heb ik niet zo gek veel meer kunnen spelen maar ik hoop dat snel 't stof wat daalt zodat ik weer wat uurtjes kan afzinken in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raise Spirit... 'nuf said. Hyped :D

Die nieuwe warrior asc klinkt ook wel grappig/interessant, heb nog een warrior in de 40 dus kan ik daar mooi voor gebruiken.

[ Voor 64% gewijzigd door SinergyX op 28-03-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
SinergyX schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 12:46:
Die nieuwe warrior asc klinkt ook wel grappig/interessant, heb nog een warrior in de 40 dus kan ik daar mooi voor gebruiken.
Als hetzelfde is als in poe1. begin je gewoon weer met niks in de nieuwe league.

[ Voor 9% gewijzigd door Teunis op 30-03-2025 20:18 ]

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste