Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Teunis schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Als hetzelfde is als in poe1. begin je gewoon weer met niks in de nieuwe league.
Gaven ze aan in de stream, alles is nog in huidige League, je kan vrij nieuwe League starten als die beschikbaar komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik heb POE2 alweer een tijdje niet gespeeld, heb wat andere games gespeeld en daarna weer druk bezig met de phrecia league dus ik kijk weer uit naar vrijdag om vers te herstarten.

Ik ben tevens erg benieuwd naar de patch notes want het klonk alsof ze een grote balancing pass gaan toepassen en dat beloofd veel goeds (en veel nerfs). Ik denk dat ik als eerste character van 0.2.0 voor een spectre build ga, waarschijnlijk op de lich. Met spectres heb ik nog niet zoveel ervaring in POE, heb het een paar keer gespeeld maar dat was heel veel leagues geleden, en met de QOL van revivende spectres lijkt me dat 't wel fijner zal spelen dan vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slide74
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-07 13:31
Heeft iemand een gezellige guild voor een meer dan matige speler (50+!) die general chat uit wil zetten maar toch wat vertier, discussie en opscheppen wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 14-09 17:23
Slide74 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:23:
Heeft iemand een gezellige guild voor een meer dan matige speler (50+!) die general chat uit wil zetten maar toch wat vertier, discussie en opscheppen wil?
Natuurlijk. Gewoon de tweakers guild!
https://discord.gg/7asvg9pu

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Zoo ik weet niet wat er met de performance is. die was helemaal naar ze grootje.

Nu op Vulkan gezet ipv DirectX en draait het weer normaal.
Zie veel gepraat erover in de ingame chat.

Begonnen met de Huntress :) gaan we eens kijken wat ze kan :D

Enjoy iedereen.

Wel jammer imo dat er niet nog een act bij is gekomen ofzo :P maargoed de patch is groot zat om weer even van te gaan genieten :D

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De patch is niet zo'n succes volgens mij als ik de socials zie. Ik kan PoE2 nog altijd niet doen ivm de latency problemen dus kan het niet zelf beoordelen :p

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 11:10
Ik heb een paar uur huntress lightning spear/stormlance gespeeld (alweer lightning!, maar rake + explosive spear combo werkte helemaal niet voor mij) tot mid Act-2.... wet noodle dps, geen gear upgrades en continue out of flask charges.... ik wacht wel ff tot een update, want dit is alleen maar frusterend.

De lag en crashes helpen ook niet, maar dit is volgens mij inmiddels verholpen... de exception crashes in ieder geval.

[ Voor 29% gewijzigd door Psyx88 op 05-04-2025 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:29
Deze game ook eens onder het stof vandaan gehaald, na een half uurtje weggelegd bij release. En alhoewel ik het wel aardig vind spelen, lijkt het net een remake van een game uit het jaar 2000. Ziet er allemaal gedateerd uit.

Het kan er aan liggen dat ik net ben begonnen maar de monsters lijken al een healthbar te hebben waar je u tegen zegt. Hopelijk komt hier later verandering in, want dit is wel erg slow paced.

En het level design is opeenvolgende dungeons?

Ik speel zeker nog verder, het speelt wel aardig maar waar de hype vandaan kwam zie ik nog niet helemaal. De Diablo reddit sub werd bij release overspoeld met poe2 is beter, maar misschien was dat meer rancune richting Diablo dan dat poe2 echt zoveel beter is.

Verschil van smaak, kan ook nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Jack_Mojo schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:55:
Ik speel zeker nog verder, het speelt wel aardig maar waar de hype vandaan kwam zie ik nog niet helemaal. De Diablo reddit sub werd bij release overspoeld met poe2 is beter, maar misschien was dat meer rancune richting Diablo dan dat poe2 echt zoveel beter is.
Dat was geen rancune, hoor. Er zijn aan ARPGs verschillende aspecten en aan alle aspecten waar ik waarde aan hecht in een ARPG biedt Path of Exile (zowel één als twee) meer dan Diablo IV. Denk aan itemization, skill trees, builds, balances, en mechanics. En het is ook niet alsof ik daar de enige in ben en het is niet voor niets dat bobo's van Blizzard begonnen over "Diablo-like games" in plaats van "ARPGs".
Wat graphics betreft? Zeker.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Klauwhamer schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:21:
[...]

Dat was geen rancune, hoor. Er zijn aan ARPGs verschillende aspecten en aan alle aspecten waar ik waarde aan hecht in een ARPG biedt Path of Exile (zowel één als twee) meer dan Diablo IV. Denk aan itemization, skill trees, builds, balances, en mechanics. En het is ook niet alsof ik daar de enige in ben en het is niet voor niets dat bobo's van Blizzard begonnen over "Diablo-like games" in plaats van "ARPGs".

[...]

Wat graphics betreft? Zeker.
Niet betreft graphics, maar qua algemeen.

Ik gooi het balletje op over een vergelijking tussen Diablo en poe, had ik misschien niet moeten doen.

Beide goede games met ieder zijn eigen spelers, prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jack_Mojo schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 16:52:
[...]

Niet betreft graphics, maar qua algemeen.

Ik gooi het balletje op over een vergelijking tussen Diablo en poe, had ik misschien niet moeten doen.

Beide goede games met ieder zijn eigen spelers, prima :)
Mwah, Diablo is de OG en dus benchmark als het op ARPGs aankomt. Inherent aan de legendarische franchise. Nogal wiedes dat men daar mee gaat, wil, en zelfs móet vergelijken. Nogal wiedes dat op sommige aspecten Path of Exile met kop en schouders boven Diablo III/IV uitsteekt en vice versa. Wat mij wel opvalt is dat sommige mensen er moeite mee hebben als hun favoriet als de "eenvoudigere" variant wordt benoemd. Alsof dat iets negatiefs is en alsof je dat moet aanvechten.

Ondanks dat mijn primaire muzikale voorkeur in extreme- en blackmetal ligt geniet ik ook van Kim Wilde en Roxette op z'n tijd. Who cares. Overigens wil ik nog wel kwijt dat ik Diablo IV géén goede ARPG vindt, nog los van welke vergelijking dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 05-04-2025 19:32 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanMetdePet1234
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-04 00:24
Ik merk dat er op Reddit en Steam behoorlijk wat negativiteit is, net zoals vorige patch. Lijkt wel alsof sommige een ander spel spelen.
Zelf ik ga er aardig hard doorheen met die huntress, ben nu klaar met act 2. Ik spam lightning spear en bij bosses whirlwind + twister en dat doet behoorlijke damage, zeker in een kleine arena zijn bosses zo dood door die gebooste twisters. Het hele parry gebeuren nog niet gebruikt eigenlijk.

Wel crashes gister na patch release maar dat is nu gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik vind de patch heleeeemaal prima, ben nu al uren bezig met raise spectre. Geweldig dat je vrijwel elke mob in het spel als minion kan maken, wel jammer dat de spirit requirements zo ver uiteen lopen terwijl ze in combat helemaal die spirit reservation niet waard zijn.

De enorme lagspikes aan het begin van spelen zijn denk ik shaders, eenmaal zaken ingeladen draait de game nog steeds prima, nog geen enkele crash gehad.

Huntress vind ik maar meh, die whirwinds zijn wel grappig, maar gaan alle kanten op dat misschien 10% van die dingen daadwerkelijk damage doen. Nu nog mijn warrior wat verder krijgen om die nieuwe ascendency te proberen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Voor de gein dit keer op HCSSF gestart met een Witch met als plan om Lich + minions/spectres te gaan, uiteindelijk veel ED/Contagion gebruikt. Ze is nog steeds in leven maar ik merk dat de damage best in begint te kakken mid act 2. Uit nieuwschierigheid besloten om een huntress te testen, best leuke gameplay opzich maar t was zoveel moeilijker (voor mij) om in leven te blijven. Ben denk 3 of 4 keer dood gegaan in act 1. Nu ook een warrior gestart en die werd ook geshotgunned ergens in act 1. Ben wel klaar met hardcore voor nu denk ik.

Ik weet dus niet goed wat ik van deze patch moet vinden.. Ik vind het erg leuk om rustig aan een character op te bouwen en rommel te verzamelen en er lekker de tijd voor te nemen. Ik hoef niet in een paar uur al in maps te zitten en af en toe dood gaan is prima verder.

Tegelijkertijd snap ik niet zo goed wat ze nou precies willen; de spear skills zijn namelijk best leuk maar ik snap niet zo goed hoe ik die combos moet doen zonder dood te gaan? Als melee heb je te maken met veel monsters die je swarmen, lage damage zonder super goede gear, langzame aanvallen die telkens onderbroken worden. Ik snap het niet zo goed want de vorige patch leek het veel makkelijker te gaan.

Ik vind het wat dat betreft best jammer en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Achja het is niet het einde van de wereld verder, morgen misschien maar met frisse moed wat verder aanklooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
JanMetdePet1234 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 19:59:
Ik merk dat er op Reddit en Steam behoorlijk wat negativiteit is, net zoals vorige patch. Lijkt wel alsof sommige een ander spel spelen.
Zelf ik ga er aardig hard doorheen met die huntress, ben nu klaar met act 2. Ik spam lightning spear en bij bosses whirlwind + twister en dat doet behoorlijke damage, zeker in een kleine arena zijn bosses zo dood door die gebooste twisters. Het hele parry gebeuren nog niet gebruikt eigenlijk.

Wel crashes gister na patch release maar dat is nu gefixt.
Patch 0.2.0b
Fixed a bug which was causing "Elemental twisters Gain 50% of damage as damage of the corresponding Type" on Twister to gain an extra 50% for each Projectile fired. So one of the projectiles was gaining 50%, another 100%, another 150% and so on.
Was blijkbaar een bug

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:23
Deze game ook eens onder het stof vandaan gehaald, na een half uurtje weggelegd bij release. En alhoewel ik het wel aardig vind spelen, lijkt het net een remake van een game uit het jaar 2000. Ziet er allemaal gedateerd uit.

Het kan er aan liggen dat ik net ben begonnen maar de monsters lijken al een healthbar te hebben waar je u tegen zegt. Hopelijk komt hier later verandering in, want dit is wel erg slow paced.

En het level design is opeenvolgende dungeons?

POE 2 werd ook echt helemaal kapot gehyped door streamers etc van tevoren, hoe geweldig het allemaal wel niet was en hoe kut diablo 4 is. Vervolgens iedereen een paar weken POE 2 vol gas aan het spelen en na 2 maanden bloede het helemaal dood. Afgelopen tijd speelt echt bijna niemand het meer heb ik het idee?

Zelf ook maar paar weken gespeeld, het is allemaal toch wat stroef en zoals jij ook al aangeeft ouderwets.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 23:08
Stylze schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:10:
[...]

POE 2 werd ook echt helemaal kapot gehyped door streamers etc van tevoren, hoe geweldig het allemaal wel niet was en hoe kut diablo 4 is. Vervolgens iedereen een paar weken POE 2 vol gas aan het spelen en na 2 maanden bloede het helemaal dood. Afgelopen tijd speelt echt bijna niemand het meer heb ik het idee?

Zelf ook maar paar weken gespeeld, het is allemaal toch wat stroef en zoals jij ook al aangeeft ouderwets.
Volgens mij klopt dat idee niet hoor...
Als je naar de steam stats kijkt, ja de afgelopen tijd voor de patch was er niet veel meer, maar dat is normaal voor arpg's. Als je vergelijkt met Diablo 4 (maar ook andere, D4 is alleen de meest voor de hand liggende om mee te vergelijken) dan zie je daar een stijlere drop in playercounts na een season launch. Het is lastig vergelijken, sowieso kun je geen absolute aantallen vergelijken want D4 was pas later op Steam beschikbaar en velen zullen Battle.net gebruiken, maar in relatieve drop in playercounts doet PoE2 het helemaal niet slecht.

Dat gezegd hebbende, deze patch doet weinig voor me en ik wacht denk ik lekker tot ze verder zijn in de ontwikkeling.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-07 13:31
Die nerfs leken mij zo´n goed idee maar ik ben toch het plezier een beetje kwijt. Minion gestart en het lijkt nu onspeelbaar (rennen tot je minions weer spawnen, want ze zijn weer dood, voor gas arrow). Nu even sorcerer maar ook veel moeite al in act 1. In hardcore kon ik de acts door voor de patch maar nu ik even wil knallen kan het gewoon niet.
Nu maar hopen dat er toch wat upscaling is endgame en een build copieren van anderen. Beetje teleurgesteld maar ik weet nog niet door mezelf of door de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Stylze schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:10:
[...]

Vervolgens iedereen een paar weken POE 2 vol gas aan het spelen en na 2 maanden bloede het helemaal dood. Afgelopen tijd speelt echt bijna niemand het meer heb ik het idee?
Je kunt de Steam charts er eens bij pakken om te zien dat de game zéker niet doogebloed is -- en dat het sowieso veel meer gespeeld is en bleef dan Diablo 4. Je kunt beargumenteren dat Blizzard haar eigen launcher heeft, maar goed, dat heeft GGG natuurlijk net zo goed. Enfin, het is allemaal argumentum ad populum, maar het is een sterke indicator dat jouw idee niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:24
Ik hoop dat ze de crashes hebben opgelost, dat is één van de redenen waarom ik tijdelijk ben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
De crashes zijn inmiddels gefixed. De nerfs zijn voelbaar hoor. Je moet veel meer moeite doen om van punt a naar b te komen.

Heeft iemand nog lag issues op DX 12? Ik ga het zometeen proberen. Zit nu op Vulcan. Maar ff kijken hoe het loopt met DX.

De Huntress is leuk hoor maar ik snap parry na 2 dagen nog steeds niet. Lightning spear gegaan al zie ik meer mensen met blood skills om me heen.

Het wordt wel tijd hoor dat ze chapter 4/6 releasen vind ik. Alweer de 1e drie die ik helemaal kapot heb gespeeld maar dat ligt denk ik meer aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 14:35

Lapras

Ice beam

jim[beam] schreef op zondag 6 april 2025 @ 23:26:
De crashes zijn inmiddels gefixed. De nerfs zijn voelbaar hoor. Je moet veel meer moeite doen om van punt a naar b te komen.

Heeft iemand nog lag issues op DX 12? Ik ga het zometeen proberen. Zit nu op Vulcan. Maar ff kijken hoe het loopt met DX.

De Huntress is leuk hoor maar ik snap parry na 2 dagen nog steeds niet. Lightning spear gegaan al zie ik meer mensen met blood skills om me heen.

Het wordt wel tijd hoor dat ze chapter 4/6 releasen vind ik. Alweer de 1e drie die ik helemaal kapot heb gespeeld maar dat ligt denk ik meer aan mij.
Je drukt op blocken voordat je geraakt wordt, en dan parry je. Monster krijgt een debuff en die kan je gebruiken voor een skill (zoals die disengage die je op lvl 1 krijgt). Disengage geeft je dan weer een frenzy charge, exploding spear laat burn achter, daar reageren je whirlwinds weer op. Ik vind het allemaal wel geinig bedacht, al zit nog niet alles in mijn spiergeheugen.

Goed, dat zeg ik halverwege act 1, want erg hard ben ik nog niet gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lapras schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:01:
[...]

Je drukt op blocken voordat je geraakt wordt, en dan parry je. Monster krijgt een debuff en die kan je gebruiken voor een skill (zoals die disengage die je op lvl 1 krijgt). Disengage geeft je dan weer een frenzy charge, exploding spear laat burn achter, daar reageren je whirlwinds weer op. Ik vind het allemaal wel geinig bedacht, al zit nog niet alles in mijn spiergeheugen.

Goed, dat zeg ik halverwege act 1, want erg hard ben ik nog niet gegaan.
Het idee is zeker leuk, maar het voelt meer als een verplichte gimmick in de combat dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. Je kan geen parry doen op boss-mechanics, je vecht later eerder tegen 5+ mobs dan tegen een enkele en de tree verplicht je indirect al continue te wisselen tussen melee en ranged.

Allemaal prima tijdens act-story play, maar maps clearen is veelal een principe van zoveel zo snel mogelijk, hele parry mechanics heb je dan nog bar weinig aan als je ~30 mobs van alle kanten ziet aankomen en hele doel is hun eerder neer te krijgen dan dat ze jou gaan raken. Want als je 1x teveel parry krijgt en je stunt (valt, whatever), is het zeker einde oefening.

De AI van de raise spectre en tame beast is wel aardig kapot, sommige mobs doen gewoon helemaal niets, vallen nooit aan, veruit de leukste zijn de terracotta soldiers, kost maar 10 spirit, maar bij spawnen doen ze letterlijk niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMetdePet1234
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 28-04 00:24
Mijn ervaring is eigenlijk totaal tegenovergesteld ten opzichte van wat ik op social media lees :+
Voor mijn gevoel is de campaign wat makkelijker dan vorig 'seizoen'. Zelf merk ik vrij weinig van te sterkte white mobs. De bosses hebben wel een stuk meer health wat van mij wel een slagje minder mag, sommige bosses zijn erg tanky waardoor de fights soms net te lang duren. Een voordeel is wel dat ik nu boss moves heb gezien die ik nog niet eerder had gezien :9
Overall vind ik de campaign weer lekker wegspelen, ze hebben volgens mij wat kleine aanpassingen gedaan in sommige gebieden zoals wat meer density en iets andere layouts en nieuwe soundtracks. Act III vind ik wel wat minder t.o.v. Act I en II, veel te grote maps.

De Huntress vind ik nog wat meh, parryen nog helemaal niet gebruikt, ga ik waarschijnlijk ook niet gebruiken want vrij nutteloos - ik gebruik zelfs geen buckler voor de extra attack speed skill. De Wirlwind + Tornado combo is mij te traag dus ik gebruik nu eigenlijk alleen maar lightning spear met die lightning rods en dat is niet perse heel spannende gameplay (Linkerklik, soms rechtsklik en soms dodge) ben in principe gewoon een ranger met spear :+

Volgens mij hebben ze geen flauw idee welke kant ze op willen met deze game, moet ik dit spel nou zien a la PoE1 of is dit meer een ARPG met tactische combat?? Ik las dat lightning spear gebuffed wordt, terwijl dit in mijn ogen de enige degelijke skill is om screen te clearen voor Huntress. Willen ze nou dat we gaan parryen en disengagen of willen ze dat we screens clear met lightning spear? 8)7

Hele dikke game in ieder geval al voor early access ben benieuwd hoe de full release is later 8)

[ Voor 29% gewijzigd door JanMetdePet1234 op 07-04-2025 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Vandaag toch nog eens geprobeerd, gestart met de contagion witch leveling build van Raxx. Ben nog niet ver, ben bijna bij de king in mist maar het is eigenlijk wel echt voorbij bedtijd. Maar dit speelt wel erg lekker tot nu toe! Leuke is dat het alleen maar sterker wordt hoe meer monsters er op het scherm komen :9
Erg leuk om te zien hoe complete hordes dood neervallen als contagion/energy drain door de hele groep heen gaat.

Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de balans tussen classes/skills echt wel ver zoek is. Dit werkt nu supergoed, maar bij de mercenary die ik van het weekend geprobeerd had had ik het idee dat elke skill slechter was dan basic bolt... Misschien dat dat later recht trekt, maar dat is geen fijne manier om een character te starten. Geen idee welke kant op te speccen want alles zuigt. En dan heb je zo'n witch die met contagion vanaf level 1 (of 2? Als je je eerste skill gem hebt :P) complete schermen neermaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik heb niet het plezier wat ik van te voren deze patch dacht. Telkens als ik speel denk ik aan een andere game die ik nog wil uitspelen haha dus daar maar weer verder mee gegaan.

Vermoed dat ik een break neem van PoE 2 tot dat Early Access voorbij is en ze wat betere duidelijkheid hebben hoe ze de game nou precies willen hebben. Of wanneer ik in een vlaag toch weer wil spelen :+

Huntress ben ik ook als class niet zo over te spreken. Vind sommige skills wel tof maar ze voelt wat mij betreft niet zo intuïtief als sommige andere classes. Miss komt dat door de parry.. zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:57
Finraziel schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:19:
Vandaag toch nog eens geprobeerd, gestart met de contagion witch leveling build van Raxx. Ben nog niet ver, ben bijna bij de king in mist maar het is eigenlijk wel echt voorbij bedtijd. Maar dit speelt wel erg lekker tot nu toe! Leuke is dat het alleen maar sterker wordt hoe meer monsters er op het scherm komen :9
Erg leuk om te zien hoe complete hordes dood neervallen als contagion/energy drain door de hele groep heen gaat.

Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de balans tussen classes/skills echt wel ver zoek is. Dit werkt nu supergoed, maar bij de mercenary die ik van het weekend geprobeerd had had ik het idee dat elke skill slechter was dan basic bolt... Misschien dat dat later recht trekt, maar dat is geen fijne manier om een character te starten. Geen idee welke kant op te speccen want alles zuigt. En dan heb je zo'n witch die met contagion vanaf level 1 (of 2? Als je je eerste skill gem hebt :P) complete schermen neermaait.
Het kan zijn dat jouw eerste karakter nog was van voor de patch waar alle mobs zijn ge-nerfed (kwa life) en dat het daardoor slechter voelde, en je witch is van na die patch :)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:16
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:20:
Huntress ben ik ook als class niet zo over te spreken. Vind sommige skills wel tof maar ze voelt wat mij betreft niet zo intuïtief als sommige andere classes. Miss komt dat door de parry.. zou kunnen.
Ik vind de Huntress wel lekker spelen. Alleen het begin is wat stroef. Zit nu in act 3, maar parry gebruik eigenlijk niet meer.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
edie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:45:
[...]

Het kan zijn dat jouw eerste karakter nog was van voor de patch waar alle mobs zijn ge-nerfed (kwa life) en dat het daardoor slechter voelde, en je witch is van na die patch :)
Nee waren beide nieuw, heb mijn oude chars niet meer aangeraakt (al maanden niet ondertussen).
Had ook nog even een sorc tussendoor die ook een stuk sterker voelde, maar deels doordat ik een hele goede starter staff gevonden had met ice blast (geloof ik dat het heet? Zit op het werk... Die ice shotgun on a stick skill), die deed veel damage en bevroor wat niet dood ging nog steeds heel snel.
Maar goed dit is allemaal begin act 1, kan nog niks zeggen over later in de game... Vanavond weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Finraziel schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:27:
[...]

Nee waren beide nieuw, heb mijn oude chars niet meer aangeraakt (al maanden niet ondertussen).
Had ook nog even een sorc tussendoor die ook een stuk sterker voelde, maar deels doordat ik een hele goede starter staff gevonden had met ice blast (geloof ik dat het heet? Zit op het werk... Die ice shotgun on a stick skill), die deed veel damage en bevroor wat niet dood ging nog steeds heel snel.
Maar goed dit is allemaal begin act 1, kan nog niks zeggen over later in de game... Vanavond weer verder :)
Ik bedoelde de 0.2.0b Patch Notes, welke volgens mij zaterdagavond was gereleased. Dus als je de eerste nieuwe karakter van 0.2 voor zaterdagavond aan het spelen was en het tegen vond vallen, kan dat inmiddels opgelost zijn :)
* All non-unique monsters have less life, tapering from 100% to 75% of what they had between levels 8 and 15. All monsters between level 15 and 46 now have exactly 25% less Life. All monsters between level 46 and 64 now have less life, tapering up from 75% to 100%. This results in all monsters in Endgame having the same Life as before this change. Their thresholds for Crowd Control and Ailments have been adjusted proportionately by the same amount.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Speelt toch wel leuk :)

Monsters heb ik zo plat, gelukkig. De meeste bosses ook, alleen die boss einde act 2... Lijkt wel Elden Ring. Het plan was om eerst de campaign te doen en daarna de league, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de moed ga vinden om de campaign nog een keer te doorlopen. Laat staan meerdere keren. Er dropt amper loot, het gaat traag, je zoekt je een ongeluk in die maps en sommige bosses zijn overtuned. Om nu dan al mijn gold en materials op te maken voor 1 boss op m'n leveling build zie ik niet zo zitten, dan komt er straks weer een en heb ik hetzelfde probleem.

Ben nu dus opzoek naar lightning resistance, maar ja, waar ga ik dat vinden? De laatste map 100x opnieuw doen? Heb maar 1 zo'n topaz ding gevonden tot aan eind act 2 en wel wat gear met lightning resistance, maar dat is verder qua stats troep.

XP haal ik bijna ook niet meer doordat ik level 35 ben. Die boss haal ik wel, al is het na 30x, maar dat is een beetje teveel van het goede. Je moet er alleen maar voorbij om uiteindelijk aan de end game te kunnen beginnen..

Maar goed, de campaign ga ik zeker een keer uitspelen dus vanavond weer verder. Want het speelt leuk, traag of niet, maar dat is prima. Alleen niet om meerdere keren te doen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
edie schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:02:
[...]

Ik bedoelde de 0.2.0b Patch Notes, welke volgens mij zaterdagavond was gereleased. Dus als je de eerste nieuwe karakter van 0.2 voor zaterdagavond aan het spelen was en het tegen vond vallen, kan dat inmiddels opgelost zijn :)

[...]
Ohhh dat had ik inderdaad niet begrepen. Dat zou kunnen inderdaad, al klinkt het niet alsof het iets doet aan het feit dat basic bolt in veel situaties gewoon betere dps output heeft dan de andere skills aan het begin, terwijl die mana kosten en basic bolt niet. Lijkt me toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Hmph, kleine update net weer, en nou is de performance compleet aan gort... Of althans, de game stottert regelmatig. Microstutters kan ik het niet noemen, meer macrostutters. Al gereboot, maar helpt niet. Ik ga maar wat anders spelen en wachten tot ze dit weer fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Finraziel schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 21:35:
Hmph, kleine update net weer, en nou is de performance compleet aan gort... Of althans, de game stottert regelmatig. Microstutters kan ik het niet noemen, meer macrostutters. Al gereboot, maar helpt niet. Ik ga maar wat anders spelen en wachten tot ze dit weer fixen.
Yes, hier ook.

Ondertussen in act 3 aangekomen, komt wel steeds meer vaart in gelukkig. Straks moet ik nog oppassen dat ik het nog echt leuk ga vinden ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu ik act3 bereikt heb, maar ook flink wat heb getest op mn 90 witch, er is goed kapot in de game. Zelfs als je alle dmg perks neem van companions, blijft normale attack compleet nutteloos, dat companions enkel en alleen de rare auras als functie hebben. Maar gelijktijdig witch met spectres, van 20 ofzo die heb getest, damage komt niet in de buurt van je normale minions, helemaal niet als je spirit-gebruik meeneem.

Maar ook gevechten die ik normaal goed doorkom, ik kwam een boss tegen in een T12 map met regen aura, die healde sneller dan ik met redelijke decked out minions kon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Daarnet ff seizoen 2 proberen. Verander ik mn keybinds, crasht de game in het keybind menu naar de desktop

Nieuwe feature? :+

Ik zie dat je nog steeds geen keybinding kan doen met mouse wheel up en down. Jammer wel, is voor mij een groot negatief punt aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ik ben het haasje denk ik. Nu in crual act 2 bommen aan het lanceren en dit tempo bevalt mij wel. Het begin was enorm stroef en bosses overtuned, maar dit gaat prima zo. Nu even kijken of ik met thuiswerken ook daadwerkelijk thuis ga werken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Pff... op zich nu wel een hoop lol met de Contagion Lich... Maar nu bij Jamanra aangekomen en dat blijft wat mij betreft echt een vreselijk slecht ontworpen boss zeg... Moeilijk is goed, maar dit is bullshit. Geen fan van dit soort mechanics waar je in een video terug moet gaan zoeken naar wat je nou weer in een halve seconde dood geburst heeft maar nauwelijks zichtbaar was in alle spam.
Ik ga weer even terug naar Dark Souls, dat is een stuk beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Met heel veel pijn en moeite voorbij jamanra gekomen. Heb de groupfinder hiervoor gebruikt en het was te doen. Maar in je eentje op een javazon, bijna niet.

Zit nu vast in Act 3 op apex of filth en ik zat in een goede groep maar dan ineens disconnected. En niet 1x maar 3x. Heb het toen maar opgegeven voor de rest v/d avond. Straks maar weer verder. Wel supervervelend hoor die disconnects. Hebben er meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Zijn de mechanics van Jamanra veranderd? Ik heb na 0.2.x niet meer gespeeld maar voor deze update was het redelijk straightforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Nee maar dit was voor de patch waar health points verminderd waren. Toen ik het deed was het met extra HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
De cruel playthrough was fantastisch, goede pace. Nu bij de end game aangekomen en daar haal ik geen plezier uit. Komt ook doordat een mercenary onspeelbaar is atm, frame drops naar 1 denk ik als je teveel bommen lanceert. Boss mechanics zijn daardoor helemaal niet meer te volgen.

Ik vind dit in potentie een goede game en het speelt wel leuk, maar voor nu mijn lvl 72 mercenary verwijderd. Wellicht over een half jaartje opnieuw installeren, alleen als ik dan nog steeds 2x opnieuw de campaign moet doorlopen in een uurtje of 30 a 40 dan is er een kans dat ik hem niet meer opnieuw installeer. Ik vind dat echt van de zotte, het liefst probeer ik nog een andere class voordat ik de game in de ijskast leg, maar door de verplichte campaign laat ik dat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 13:02
Ik denk dat die campaign er wel in blijft, maar als het gewoon eenmalig is lijkt me dat prima.
Rustig wennen aan de class en alle skills uitproberen wat werkt.

De 2e character is natuurlijk altijd veel sneller om je stash al goed gevuld is.

Guides om te levelen gebruik ik niet, en is tot nu toe ook niet nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Planning staat nog steeds dat er een arc 4, 5 en 6 zouden komen ipv cruel 1, 2 en 3, maar dat zal waarschijnlijk nog wel even gaan duren.

Merc speelde ik altijd crossbow only, veruit de makkelijkste van al mijn characters, 2 items belangrijk en de rest is allemaal bonus en stukje skilltree, dat ik nu zelfs nieuwe merc heb gemaakt voor tactician om te kijken hoe die werkt in combinatie met minions.

Alleen dat ze nu leagues hebben opgesplitst is wel irritant, je merkt dat normale league leeggelopen is (en prijzen bizar zijn), maar ik ook niet met 80% van alle uniques nu opeens opnieuw wil gaan beginnen in een nieuwe league omdat daar toevallig nu iedereen zit.

Maar de 0.2.0 heeft nog ziekelijk veel kapotte dingen dat ze daar nog wel tijdje zoet mee zijn, combinatie met altas en drops, dat ik story-wise updates zeker pas ver in dit jaar ga zien, terwijl ze nog 2 classes en 4 wapens moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Groenie schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:37:
Ik denk dat die campaign er wel in blijft, maar als het gewoon eenmalig is lijkt me dat prima.
Rustig wennen aan de class en alle skills uitproberen wat werkt.

De 2e character is natuurlijk altijd veel sneller om je stash al goed gevuld is.

Guides om te levelen gebruik ik niet, en is tot nu toe ook niet nodig geweest.
Maar in een league start je net als in Diablo steeds vanaf 0 toch? League stash gaat dan naar standard volgens mij.

Dus ja, dan zou je in de standard league kunnen blijven spelen. Dat klopt.

Een skip zie ik ook niet gebeuren, alleen mag er wel (veel) meer vaart in en meer gevoel van progressie. Dan zou ik er een stuk minder, misschien wel geen, moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Inderdaad per league, maar het mag inderdaad wel wat sneller.

Speel nu een huntress en bijna act 3 uit, alles gaat "langzaam" dood.
In vergelijking met de vorige versie (0.1?) kan ik me niet herinneren ook maar moeite te hebben met een boss, maar speelde toen wel een warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 13:50
Groenie schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:44:
Inderdaad per league, maar het mag inderdaad wel wat sneller.

Speel nu een huntress en bijna act 3 uit, alles gaat "langzaam" dood.
In vergelijking met de vorige versie (0.1?) kan ik me niet herinneren ook maar moeite te hebben met een boss, maar speelde toen wel een warrior.
Wat voor build speel je met de Huntress? Ik merk juist dat alle monsters al bijna omvallen als ik naar ze kijk maar de laatste baas van Act 2 poept weer gigantisch hard op mijn hoofd. Dat verschil is ook wel echt te groot vind ik :P en schijnbaar heb ik de Quarterstaff edition van deze game gekocht, die dingen droppen echt overal! Spear zijn ze vergeten te introduceren met de Huntress lijkt het wel... Heb een combinatie van Lightning spear met Primal strikes

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

schaapiej schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:50:
[...]

Wat voor build speel je met de Huntress? Ik merk juist dat alle monsters al bijna omvallen als ik naar ze kijk maar de laatste baas van Act 2 poept weer gigantisch hard op mijn hoofd. Dat verschil is ook wel echt te groot vind ik :P en schijnbaar heb ik de Quarterstaff edition van deze game gekocht, die dingen droppen echt overal! Spear zijn ze vergeten te introduceren met de Huntress lijkt het wel... Heb een combinatie van Lightning spear met Primal strikes
Ik had hetzelfde probleem op dezelfde plek, maar ik was voor een whirling slash/whirlwind build gegaan. Het spel voelt erg 'under construction' momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Lightning spear, toen ik in cruel aankwam meteen een goede spear drop gehad en daardoor dikke DPS boost.
Act 1 gaat daarom erg snel nu (chest met 25% mana cost reduction helpt ook), nu gespecced naar infusion erbij en dat is even wennen. Maar lijkt eindelijk wat tempo in te komen.

Act 3 boss duurde even, maar zonder deaths gedaan in tegenstelling tot act2 :+

In de passive tree ook "rechts onder" bij de spear damage aangekomen, scheelt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Eindelijk kan ik gaan mappen. Ik heb mn Huntress op 67 nu en ga zo T1 waystones doen en gearen.

Moet well zeggen dat de char , m'n lightning spear build dan, een echte mana drainer is. Ik ga dus een zooi mana stacken op gear en runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
https://store.steampowered.com/app/2694490/Path_of_Exile_2/

Recent Reviews: Mostly Negative (16,608)
All Reviews: Mostly Positive (122,200)

Wat is de status vandaag? Overall beoordeling van de spelers hier?
Of is het last minute stemmingmakerij tegen één of andere recente feature/update?

[ Voor 16% gewijzigd door Hurtebise op 21-04-2025 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Hurtebise schreef op maandag 21 april 2025 @ 10:46:
https://store.steampowered.com/app/2694490/Path_of_Exile_2/

Recent Reviews: Mostly Negative (16,608)
All Reviews: Mostly Positive (122,200)

Wat is de status vandaag? Overall beoordeling van de spelers hier?
Of is het last minute stemmingmakerij tegen één of andere recente feature/update?
Recent een update geweest.

Deze verwoordt het goed vind ik.
https://www.reddit.com/r/...ct_but_90_of_why_poe2_is/

Ben het er wel mee eens, prachtige game waarin ik duizenden uren zou kunnen stoppen maar zonder gevoel van progressie, weinig lootdrops, one shots en het bijna verplichte traden gaat dat hem niet worden. Hopelijk komt hier in de toekomst verandering in.

Basis is fantastisch, uitwerking dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat topic op Reddit is alweer foetsie, want Reddit moderators :P

Maar het gaat hard... heel hard de verkeerde kant op. Nieuwe class, nieuw wapen, raise spectre's, companions, nieuwe ascensions, ik dacht 0.2.0 wordt leuk, maar eenmaal door de 'honeymoon' heen, echt aan alle kanten lijkt het te kraken.

Ik kan echt een A4 volschrijven over spectres, companions, mobs, quests, broken mechanics, ze hebben echt veel moeite gedaan elk stukje credibility van de game ook bijna met de grond gelijk te maken. Deze week zou er wel een patch gaan komen voor droprates, maar er moet nog zoveel gedaan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Meeste irritante is die corrupted nexus vinden, de eerste die ik had gevonden krijg ik een disconnect.
Daardoor kon ik de T1 daar dus niet meer afmaken. Nu heb ik die op een 2e wel kunnen doen.

Nu op zoek naar de 3e voor de T2+, al wat towers gepakt maar nog geen nieuwe gevonden.
Ondertussen wel al bijna level 78 maar nog bijna geen atlas points te pakken.

Las wel dat ze dat volgende patch willen aanpakken, ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik ben met mijn Huntress bij de Endgame aangekomen, ietswat een verbetering vs de oude patch maar het is nog steeds niet mij ding. Ik level waarschijnlijk wel door tot 80 en ben er, vermoed ik dan, wel klaar mee.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 21:00
Groenie schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:08:
Meeste irritante is die corrupted nexus vinden, de eerste die ik had gevonden krijg ik een disconnect.
Daardoor kon ik de T1 daar dus niet meer afmaken. Nu heb ik die op een 2e wel kunnen doen.

Nu op zoek naar de 3e voor de T2+, al wat towers gepakt maar nog geen nieuwe gevonden.
Ondertussen wel al bijna level 78 maar nog bijna geen atlas points te pakken.

Las wel dat ze dat volgende patch willen aanpakken, ben benieuwd
Bij mij ging dat aardig vlot door gewoon nieuwe zones te ontdekken die achter de "wolken" hangen. Soms zag ik na het completen van een corrupted nexus direct de zone weer spawnen naast de atlas zone wat ik gecleared had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groenie
Misschien is het "bugged" omdat ik die disconnected nexus niet kon completen, en alles daar dus nog corrupted is. Verder ga ik inderdaad van tower naar tower om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik ben onlangs ook weer met PoE 2 aan de slag gegaan nadat ik in de Phrecia league in PoE 1 heb zitten pielen.

Huntress (Amazon) gekozen en van plan om de lightning spear build te gaan volgen. Begonnen met lightning arrow + lightning rod en dat ging redelijk soepel maar niet heel snel. De boss mechanics had ik nog wel aardig in de vingers dus ook met matige DPS lukte het wel, soms na 1 of 2 deaths.

Nu geswitched naar een crossbow met glacial bolt + artillery ballista en dat speelt heerlijk weg. In de guild chest zat een goede crossbow dus daarmee blaas ik nu door cruel heen. Witte mobs one shot, blauwe mobs 1 of 2 shot en rares gaan met een hit of 4 tot 6 neer afhankelijk van hun mods (cold resistant gaat trager uiteraard). Ik vind nog steeds dat het spel erg goed in elkaar zit en ik denk dat de problemen die er zijn vooral komen door de pure grootte van het spel. Wellicht hebben ze wat te veel hooi op de vork genomen. Ik speel PoE 1 al sinds 2013 dus ik ken GGG een beetje en ik weet zeker dat het uiteindelijk goed gaat komen en PoE 2 weer populair gaat worden. Nu omdat het een goed spel is ("zal zijn" voor sommigen) en niet omdat het zo gehyped was bij introductie.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik denk dat veel boosmensen een beetje vergeten zijn dat het een early access-game is en niet de 1.0, en dat zal naarmate de EA open blijft alleen maar sterker worden. Waarschijnlijk is dat een vervelende bijvangst bij het 'plezier' van een vroege EA starten -- helemaal als men daar gevoelsmatig voor betaald heeft, wat natuurlijk niet helemaal de juiste voorstelling van zaken is.

Zelf heb ik de 0.2.0-game wel bijgewerkt maar nog niet gespeeld. Ben eerst nog even met Last Epoch bezig (en daar zit ik vers in endgame).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ondertussen level 75 geworden en de overstap gemaakt naar lightning spear. Wat een satisfying build is dat :)
Heerlijk als t hele scherm ontploft met een grote chain-lightning. Struggle nog wel een beetje met single target DPS maar heb alles ook nog maar op een 4 link en nog maar 2/4 ascendancies. Nog enorm veel ruimte voor verbetering dus en telkens als ik nu niet aan t spelen ben heb ik alweer zin om verder te gaan.

Heb een beetje geluk gehad met drops want op lvl68 had ik al 2 divines gevonden. Merk ook dat er ondertussen al veel QoL dingetjes zijn toegevoegd. Ben vooral blij dat je nu al je portals kunt gebruiken, ook als je een keer dood gaat dus. Hopelijk komt 0.20G ook vandaag of morgen voor de boss loot drop improvement en andere verbeteringen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Ja klopt, herald of thunder er op en het hele scherm is blauw. Je voelt je echt als Thor, god of thunder!!

Ik ben nu lvl 81 en bijna aan t14/15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
jim[beam] schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:24:
Ja klopt, herald of thunder er op en het hele scherm is blauw. Je voelt je echt als Thor, god of thunder!!

Ik ben nu lvl 81 en bijna aan t14/15.
De build die ik volg gebruikt herald of ice en heeft 100% conversion naar cold via call of the brotherhood. Weet niet wat soepelers speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Net best wat geluk :)
Kom de ventor's contraption kist tegen en 1e roll een lvl20 spirit gem eruit. Verder niks bijzonders, de laatste roll kon ik niet doen want die was 1,9mio gold en zoveel heb ik nog niet eens.

Volgende map... weer die kist...naja zal nu wel geen geluk meer hebben.... 1e roll... perfect jewellers :) Bij de 2e roll kreeg ik nog 10 vaal orbs dus ook wel ok nog. Daarna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Level 20 gem en dan ook nog een spirit gem. Ik heb nog nooit een lvl 20 gem gezien laat staan een spirit gem 20.

Je hebt echt geluk! En ik ben best wel een beetje jaloers lol!

Perfect jewellers ook nog nooit gezien of gehad. Mag ik een keertje met jou mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
jim[beam] schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:44:
Level 20 gem en dan ook nog een spirit gem. Ik heb nog nooit een lvl 20 gem gezien laat staan een spirit gem 20.

Je hebt echt geluk! En ik ben best wel een beetje jaloers lol!

Perfect jewellers ook nog nooit gezien of gehad. Mag ik een keertje met jou mee? :P
Haha, waarschijnlijk heb ik nu alle luck wel opgebruikt voorlopig. Gewoon lekker doorspelen, komen de drops vanzelf wel.

edit: volgens mij is de 0.20g update vandaag en ze hebben loot drops nog meer gebuffed: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3774647

[ Voor 12% gewijzigd door JohnnyV76 op 01-05-2025 07:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
De patch is uitgesteld tot vrijdag nadat er weer wat technische problemen waren. Er gaat wel een hoop mis... ik krijg t gevoel dat t komt omdat ze code / technologie gebruikt hebben van PoE 1 voor PoE 2. Dat haal ik een beetje uit het bericht wat ze geplaatst hebben.

Ondertussen is mijn luck nog niet op kennelijk... kwam net mijn 3e ventor's box tegen. Had net vandaag de perfect jeweller's orb op mijn lightning spear gebruikt dus nu nog een skill naar 6 link :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3HhLDFfUVNr4-tb3szA5QBNMQxk=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/4mYI4JMAtvNrRdTa8Z6xRUT7.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik lijk wel de enige hier haha...
Is er niemand PoE 2 aan t spelen nu? De loot buff is wel merkbaar hoor dus als dat een van je frustraties was is het wellicht een idee t weer eens te proberen. Ik ga als een speer (pun intended) met mijn lightning spear build. Level 91 nu en lekker met T15 maps door de atlas aan t gaan.

Nog steeds wel jammer dat T16 maps niet droppen maar alleen verkregen kunnen worden door het corrupten van een T15 map. Heb je net een lekkere map met rarity, quantity extra rare mobs etc. en dan probeer je m naar T16 te corrupten en dan wordt t gewoon een T14 of veranderen de mods ineens. Eigk kun je dan beter de T15 runnen zoals ie was en de mindere maps corrupten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik speel momenteel Last Epoch S02 in de spaarzame uurtjes die ik heb ;) Ga later weer eens in Path of Exile duiken, er zijn nog een paar mechanics die ik in LE nog wil doen/proberen voor ik daar klaar ben.

Edit: ik hoop dat ik niet teveel verpest ben door sentinel/paladin te rollen in LE waarmee je tot en met in ieder geval level 82 zo'n beetje alles kunt facetanken door mechanics heen :x

[ Voor 31% gewijzigd door Klauwhamer op 06-05-2025 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Ik speel nog steeds. Net een ranger alt gerolld. Tot nu toe veel sterker op lower levels dan de huntress. Ff kijken of ik het afmaak.

Het is de bedoeling dat het een Deadeye wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-09 11:10
Ik ben momtenteel ook druk bezig met Last Epoch season 2. Momenteel druk gear aan het farmen voor Uber Aberroth op mijn Void Knight.

Ik kijk nog even de kat uit de boom met Path of Exile 2. Ik heb me met 0.1 enorm vermaakt, maar ik heb nog steeds een nare nasmaak van patch 0.2 en de visie die hieruit lijkt voort te komen... ik wacht de patch notes voor 0.3 dus even af en beslis dan of Path of Exile 2 de game voor mij gaat zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 06-05-2025 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 21:33
Mijn eerste citadel verslagen, vermaak me wel met mijn crossbow pathfinder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Net m'n 4e ventor's box...heb t geclipped...
could be worse could be better :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Met mn lvl 87 Deadeye korte metten gemaakt tegen Xesht. Het viel me op dat er erg weinig breach rings dropten. Is dat generfd?

En iemand patch 0.2.0H preview al gelezen? Zal blij zijn met de veranderingen aan de breach splinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
jim[beam] schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:23:
Met mn lvl 87 Deadeye korte metten gemaakt tegen Xesht. Het viel me op dat er erg weinig breach rings dropten. Is dat generfd?

En iemand patch 0.2.0H preview al gelezen? Zal blij zijn met de veranderingen aan de breach splinters.
Lijkt er wel op. Heb nu zo'n 50 breaches gedaan en maar 2 ringen.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieniemienieme
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 11:59
Zijn er hier mensen die daadwerkelijk samen spelen? Ik zie wel eens mensen online, maar nog nooit met een Tweaker in de party gezeten...

Lijkt ook alsof de meeste spullen in de Guild stash er door mij zelf ingezet zijn, terwijl ik nu net lvl 80 ben...

Vind dat er erg weinig monsters spawnen in de Breaches en zo sluiten ze bij weer veel te snel :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Ieniemienieme op 15-05-2025 10:08 ]

Never underestimate my incompetence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
Ieniemienieme schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:07:
Vind dat er erg weinig monsters spawnen in de Breaches en zo sluiten ze bij weer veel te snel :'(
Dat zou nu aangepast moeten zijn met de patch van afgelopen nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zijn er hier mensen die daadwerkelijk samen spelen? Ik zie wel eens mensen online, maar nog nooit met een Tweaker in de party gezeten...
Lomp gezien, mechanics zoals ze nu zijn nodigen absoluut niet uit op met 2 of meer man te gaan spelen.

Ja, de droprate zou 'hoger' moeten zijn (maar niet 2x zoveel), de bosses en mobs hebben dezelfde factor aan HP verhoging (bosses dacht zelfs 2,5x), dat in veel build gevallen je de kill-threshold niet meer kan halen en je zelfs minder productief ben dan in je eentje. 1 van mijn builds kan meer dan prima solo, maar 1 persoon erbij en ik doe net niet meer genoeg damage om whites te oneshotten, mijn hele build valt dan in elkaar.

Maar ergste is nog wel de XP-share, die is beperkt tot een bepaalde afstand van elkaar, dat je netto per map (en tijd) zelfs minder xp binnenhaal met 2-3 man door een map te gaan, dan gewoon solo te gaan. De enige mensen die je nu actief met meerder mensen zie gaan, zijn de vol gegearde mensen die puur leechers willen hebben voor de verhoogde droprate (die je dan ook niet mag oppakken als leecher) en zelf meer dan genoeg damage doen om zelf de map te clearen en het is aan de leecher om in bereik te blijven en vooral niet dood te gaan :P

En als bonus dat bepaalde builds ook totaal niet samen kunnen werken, veel werken op wat 'jij' doet op de mob (armor break, debuffs, 'on kill'), dat je aanzienlijk minder dan 2x 'krachtig' bent met 2 man dan elk solo zou zijn.

Ik speel wel met 1 persoon veel samen, puur omdat het kan, maar mijn oude thorn build was minder dan de helft effectief omdat ik gewoon geen hits kreeg om procs te krijgen, en andersom hij geen procs kreeg omdat zijn 'on kills' door mij werden neergemept. Nu met mijn lich (met behoorlijk wat 'in presence' damage boost) is het ander verhaal, maar dan loop je enkel doelloos achter je teamgenoot aan om hem genoeg damage mee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

Lijkt ook alsof de meeste spullen in de Guild stash er door mij zelf ingezet zijn, terwijl ik nu net lvl 80 ben...

Ja regelmatig met z'n 3e in maps (tier 15/16)
We one-shotten allemaal nog alle mobs.

We kopen / craften waystones en zorgen voor maps met rarity boven de 150% in totaal.
Vaak na een paar uur hebben we wel zo'n 300-500 ex. per persoon bij elkaar.
Pakken alles individueel op, en gooien het in de guild stash en verdelen het daar.

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Interessante update voor de boeg.
Alles bij elkaar denk ik een flinke boost voor loot. Laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Deze game weer even opgepakt. Blijft in principe heerlijk spelen, ook de build variatie is zeer aangenaam. Speel met een huntress en die bliksemspeertjes, als je scherm continu blauw wordt geeft dat toch een heerlijk gevoel. Mapping vind ik ook leuk om te doen.

Alleen blijft deze game mij toch te moeilijk, niet dat het niet haalbaar is maar je zit continu op het puntje van je stoel met hartslag 170. Dan krijg je af en toe een one shot om je oren en ben je weer xp kwijt. Het haalt voor mij in ieder geval het plezier van gamen weg, ik heb namelijk minimaal 1x per speelsessie de neiging om m'n controller een gooi te geven. Inspanning in plaats van ontspanning, dat is gamen voor mij helaas niet meer.

Ik hoop dat dit ooit een stuk makkelijker wordt, maar daar weet ik het antwoord ook wel op. Dat geeft niet. Hopelijk komen er meer arpg's naar console, want dat aanbod is nu wel erg mager. Easy Diablo en hard poe2 en niks er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 21:33
Jack_Mojo schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:52:
Deze game weer even opgepakt. Blijft in principe heerlijk spelen, ook de build variatie is zeer aangenaam.
Wel opmerkelijk dat je dan de meest populaire build pakt. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[b]Jack_Mojo in "[Multi] Path of Exile 2"Alleen blijft deze game mij toch te moeilijk, niet dat het niet haalbaar is maar je zit continu op het puntje van je stoel met hartslag 170. Dan krijg je af en toe een one shot om je oren en ben je weer xp kwijt.
Haaa, voor mij is dat precies de aantrekkingskracht. Niets zo fijn als gedwongen worden op te letten en je acties correct uit te voeren -- en als de boss dropt uit de verkrampte houding ontspannen terwijl je loot raapt :D
[b]Jack_Mojo in "[Multi] Path of Exile 2"Ik hoop dat dit ooit een stuk makkelijker wordt, maar daar weet ik het antwoord ook wel op. Dat geeft niet. Hopelijk komen er meer arpg's naar console, want dat aanbod is nu wel erg mager. Easy Diablo en hard poe2 en niks er tussenin.
Ik hoop het niet. Er zijn genoeg ARPGs die significant makkelijker zijn of broken classes bevatten waardoor alles een snoozefest is waarbij het er allemaal niet zo toe doet, hoe je speelt, wat je gear is, en hoeveel levels je onder de mobs zit.

Volgens mij is Grim Dawn beschikbaar op de console, mogelijk biedt dat iets? Last Epoch komt misschien ooit ook maar ook LE is momenteel voorzien van een paar classes die mechanics en build volstrekt triviaal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Perrin schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 07:43:
[...]

Wel opmerkelijk dat je dan de meest populaire build pakt. 8)
Ik zeg het niet op basis van mijn builds want het swappen is soms nog wel een dingetje met allerlei restricties waar je dan mee te maken hebt. Ik heb op yt builds opgezocht, zag er erg leuk en variërend uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Klauwhamer schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 09:26:
[...]

Haaa, voor mij is dat precies de aantrekkingskracht. Niets zo fijn als gedwongen worden op te letten en je acties correct uit te voeren -- en als de boss dropt uit de verkrampte houding ontspannen terwijl je loot raapt :D

[...]

Ik hoop het niet. Er zijn genoeg ARPGs die significant makkelijker zijn of broken classes bevatten waardoor alles een snoozefest is waarbij het er allemaal niet zo toe doet, hoe je speelt, wat je gear is, en hoeveel levels je onder de mobs zit.

Volgens mij is Grim Dawn beschikbaar op de console, mogelijk biedt dat iets? Last Epoch komt misschien ooit ook maar ook LE is momenteel voorzien van een paar classes die mechanics en build volstrekt triviaal maken.
Grim Dawn is alleen op xbox, niet op ps. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jack_Mojo schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:41:
[...]

Grim Dawn is alleen op xbox, niet op ps. :o
Misschien moet je dan toch maar de PC Master Race joinen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
London schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:52:
Ik ben wel jaloers op jullie, kan nog altijd niet spelen in verband met de lag spikes :( Het topic gaat hard richting de 70 pagina's inmiddels op het GGG forum maar nog altijd geen reactie van GGG, toch wel teleurstellend. Ze hebben nog genoeg te fixen in ieder geval, maar veel zal moeten wachten tot 2025 vrees ik.
Hele grote bump maar als OP van dit topic wilde ik toch weer eens van mij laten horen m.b.t. bovenstaande issues. De problemen bleken toch niet alleen bij GGG te liggen, blijkbaar was mijn internet aansluiting nog uit het jaar 0 en lo and behold; na het vernieuwen zijn alle latency issues als sneeuw voor de zon verdwenen _/-\o_ Met de nieuwe leagues in de toekomst hoop ik dus ook weer mee te kunnen posten hier _/-\o_ Eerst PoE 1 maar eens uitspelen :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Eindelikk een char op 90. Man man wat was dat moeilijk. Maar een titan warrior met dubbel mjolnir is alles makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Morgenavond een livestream voor update 0.3, en volgende week vrijdag wordt het gereleased. Iemand hier plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:49
edie schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:56:
Morgenavond een livestream voor update 0.3, en volgende week vrijdag wordt het gereleased. Iemand hier plannen?
Link ? Waar/tiijdstip? Ik zou wel graag willen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Atsiz schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:06:
[...]

Link ? Waar/tiijdstip? Ik zou wel graag willen kijken
Vannacht om 4:00als ik het goed heb :P
Morgenavond om 22:00

https://www.twitch.tv/pathofexile
1PM PDT staat er.

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 20-08-2025 01:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Ricmaniac schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:37:
[...]

Vannacht om 4:00 als ik het goed heb :P
Dus je kan morgenochtend gewoon terugkijken

https://www.twitch.tv/pathofexile
1PM PDT staat er.
Volgens google is 1PM PDT = 22:00 dus morgenavond laat i guess 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Atsiz schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 00:58:
[...]

Volgens google is 1PM PDT = 22:00 dus morgenavond laat i guess 8)7
Ben te moe denk ik :P vond het al raar want is bijna altijd zo laat.

Maar google deed mijn vraag verkeerd.
Ik zei PDT to amsterdam time wat k altijd in dat format doe maar geeft die het antwoord andersom 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3Kg84iWMBqTlNLvmLUazvfBwVQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mtJitXVbiZ6GEuIff7mBKumH.png?f=user_large

Maargoed het is dus 22:00 inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Oh, mijn fout door er vanuit te gaan dat men zelf informatie over de livestream zou kunnen vinden...

Op de officiele website staat heel groot een countdown, met een link naar een topic op het forum met meer informatie over de livestream en wat teaser video's de aankondiging.

Op datzelfde forum zijn ook nog enkele andere topics te vinden met informatie omtrent de livestream en update:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
edie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:17:
Oh, mijn fout door er vanuit te gaan dat men zelf informatie over de livestream zou kunnen vinden...

Op de officiele website staat heel groot een countdown, met een link naar een topic op het forum met meer informatie over de livestream en wat teaser video's de aankondiging.

Op datzelfde forum zijn ook nog enkele andere topics te vinden met informatie omtrent de livestream en update:
Gisteren zat ik op de site van Poe 2 en daar kan je juist niks vinden. Maar wel op de site van PoE 1... 8)7

Zelfs dat maken ze complex hahah :+ los van hun games (sarcastisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Atsiz schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Gisteren zat ik op de site van Poe 2 en daar kan je juist niks vinden. Maar wel op de site van PoE 1... 8)7

Zelfs dat maken ze complex hahah :+ los van hun games (sarcastisch)
Ik weet niet waar jij kijkt, maar op https://pathofexile2.com zie ik een hele grote countdown...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
edie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:59:
[...]

Ik weet niet waar jij kijkt, maar op https://pathofexile2.com zie ik een hele grote countdown...
Oh nu zie ik het ook. Vreemd gisteravond zag ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Same, had ik gisteravond ook gecheckt voordat ik hier poste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Nou, als dit een indicatie is van de kwaliteit van de update, vrees ik het ergste :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik kom maar niet echt in Path of Exile. Ik heb er heel wat uren inzitten, maar elke build loopt op een gegeven moment vast. Kijk ik naar guides dan zie ik allerlei rare combinaties die niet logisch zijn om maar extra damage te krijgen. Ook het feit dat SSF niet echt werkt en een grote afhankelijkheid van traden is gecreerd, is niet bevredigend. Traden heb ik vroeger erg veel gedaan in Diablo 2 en ik heb er gewoonweg geen zin meer in.

Wellicht dat de Druid en mogelijk een nieuwe act weer wat inspiratie biedt, want het spel doet een hoop dingen namelijk wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Lapras schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:36:
Ik kom maar niet echt in Path of Exile. Ik heb er heel wat uren inzitten, maar elke build loopt op een gegeven moment vast. Kijk ik naar guides dan zie ik allerlei rare combinaties die niet logisch zijn om maar extra damage te krijgen. Ook het feit dat SSF niet echt werkt en een grote afhankelijkheid van traden is gecreerd, is niet bevredigend. Traden heb ik vroeger erg veel gedaan in Diablo 2 en ik heb er gewoonweg geen zin meer in.

Wellicht dat de Druid en mogelijk een nieuwe act weer wat inspiratie biedt, want het spel doet een hoop dingen namelijk wel goed.
Ik heb hetzelfde ervaren. Daarom speel ik voornamelijk Diablo 4.

In PoE 2 moet je gewoon een meta build kiezen en overkopieren en geen vragen stellen. In PoE 1 is het nog erger naar mijn mening.

Maar goed ik ben ook een daily casual.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste