Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:59
@edie Er zal wel een aardverschuiving plaatsvinden met patch 0.1.1... maar goed ook want de 'meta builds' zijn momenteel veel te sterk: 'You will be nerfed'.

We gaan het zien... hopelijk streamlinen ze de endgame ook een beetje.... en is het niet alleen maar nerfs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach wat komt zal komen, wat een buff krijgt is leuk, wat een nerf krijgt.. 'was fun while it lasted' :P

Ik heb m'n humor gehad iemand in actie te zien met zo'n build, was de enige in de partij die niet crashde (maar een framerate van niveau dia-show)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcqfNmiK907RyquHop2gnjesy74=/800x/filters:strip_exif()/f/image/978gVvc7QhLqheM4qfKCSpss.png?f=fotoalbum_large

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Dat is het ook, dat is gewoon zijn ego. Hij wil doen alsof hij de grote gamer is dus laat hij een assistent gewoon de beste account kopen die er is om wat mee te pochen.

Hij is sindsdien al gestorven dus verwacht als bij wonder een nieuwe net zo goede account morgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
Jeetje, hoe druk kunnen mensen zich maken over het feit dat een miljardair lekker een spelletje wil spelen op zijn manier :+ Schijnbaar is het voor sommige mensen een feel good moment dat ze beter zijn dan Musk.

Anyway, welke mod gebruiken jullie voor de markt? Ik heb Sidekick en Exiled Exchange 2 geïnstalleerd en gebruik momenteel de laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:40
TheBrut3 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:25:
Jeetje, hoe druk kunnen mensen zich maken over het feit dat een miljardair lekker een spelletje wil spelen op zijn manier :+ Schijnbaar is het voor sommige mensen een feel good moment dat ze beter zijn dan Musk.

Anyway, welke mod gebruiken jullie voor de markt? Ik heb Sidekick en Exiled Exchange 2 geïnstalleerd en gebruik momenteel de laatste.
Het gaat niet over hoe hij het spel speelt, niets mis mee.
Maar als je naar zijn 'manier' van spelen kijkt is het gewoon onmogelijk dat hij zelf zo ver in het spel geraakt is en de enigste logische verklaring daarvoor is account sharing/buying wat tegen de ToS is.

Van de externe tools blijf ik nog even af in PoE2, er worden momenteel iets teveel accounts leeggeroofd en wil me het risico niet nemen dat het (mede) door 1 van deze tools komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Het gaat er meer om dat hij over zoiets liegt. Laten we wel wezen, het goed zijn in spelletjes is nu niet bepaald belangrijk voor iemand zoals hij (mag hopen dat hij wel iets beters te doen heeft) dus waarom zou je er over liegen? Dat is voor mij een soort bevestiging dat hij niet te vertrouwen is, want als hij over zoiets onbenulligs al liegt waarover dan nog meer? Het mooie is dat hij natuurlijk al zijn onzin op twitter gooit dus dat is makkelijk te tracken: https://elonmusk.today/
Sidekick ken ik niet, wat is dat? Ik gebruik ook Exiled Exchange 2 (voorheen PoE Awakened), als je trade speelt is dat wel een must denk ik zo.

Ik ben trouwens benieuwd naar de aankondiging half 10 morgenavond (https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3687933), hoor graag wat ze met alle feedback gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 14-09 17:23
Wat een gezeur om die Musk zeg.
Who cares..

Als GGG slim is bannen ze hem niet maar laten ze hem lekker. Is enorme exposure steeds op Twitter.

We beginnen aan een goede week in PoE!
Vanavond release van filterblade.
Morgen intervieuw en inkijkje in komende grote update.
En maandag de release van Path of Building als het goed is.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25
Marcvz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:23:
Wat een gezeur om die Musk zeg.
Who cares..

Als GGG slim is bannen ze hem niet maar laten ze hem lekker. Is enorme exposure steeds op Twitter.
Natuurlijk krijgen ze nog meer exposure als ze hem wel bannen, want die eikel kan niet tegen zijn verlies dus gaat hij flink lopen huilen op twitter. En natuurlijk alle games 'media' die erover gaan rapporteren. Waarna het wordt opgepakt door de reguliere media waardoor het kan zijn dat zelfs het NOS 20:00 uur journaal ermee opent :D

Ben enorm benieuwd naar de wijzigingen morgen :)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
edie schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:46:
[...]

Natuurlijk krijgen ze nog meer exposure als ze hem wel bannen, want die eikel kan niet tegen zijn verlies dus gaat hij flink lopen huilen op twitter. En natuurlijk alle games 'media' die erover gaan rapporteren. Waarna het wordt opgepakt door de reguliere media waardoor het kan zijn dat zelfs het NOS 20:00 uur journaal ermee opent :D

Ben enorm benieuwd naar de wijzigingen morgen :)
Dat is eenmalig.
T is beter als hij over 6 maanden een berichtje uit stuurt dat ie uit kijkt naar de full release.
En eventueel ook met toekomstige seasons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44
Gisteren voor het eerst een craft gemaakt die de moeite waard was.

Witte attuned wand gevonden in een T16 irradiated/corrupted map. Electricity essence erop en toen +4 lightning spell. Greater essence of electricity om hem rare te maken.

Verkocht voor 15 divine (misschien alsnog goedkoop :D )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sy2zUeEkOeFDkTIlm_7R1eu4lIY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YRTnstNNahBsYnUKHTMRJRdx.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door koentje3 op 12-01-2025 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
stickfiguur schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:35:
Sidekick ken ik niet, wat is dat? Ik gebruik ook Exiled Exchange 2 (voorheen PoE Awakened), als je trade speelt is dat wel een must denk ik zo.
Sidekick is ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:05
koentje3 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 09:25:
Gisteren voor het eerst een craft gemaakt die de moeite waard was.

Witte attuned wand gevonden in een T16 irradiated/corrupted map. Electricity essence erop en toen +4 lightning spell. Greater essence of electricity om hem rare te maken.

Verkocht voor 15 divine (misschien alsnog goedkoop :D )

[Afbeelding]
Heerlijke craft.

Ik ging gisteren de andere kant op. 19 div kwijt aan belt en armour. Alles wat ik had. En ging alsnog dood bij T4 Xesht :( Meer een skill en build issue denk ik, maar toch zuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:04
Path of Exile 2 - 0.1.1 Patch Preview

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heb even een verplichte pauze voor mezelf ingesteld 😂
Zit al op 120+ uur.. komend weekend weer eens voorzichtig proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
Lasteraar schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:54:
Heb even een verplichte pauze voor mezelf ingesteld 😂
Zit al op 120+ uur.. komend weekend weer eens voorzichtig proberen
Ik ook, ik wacht denk ik tot nieuwe content.. zit op 42uur en heb anderhalve week voor het laatst gespeeld. ben aan het eind van act 2 met een mercenary en in act 1 gestrand met mijn 1e char..

nog steeds aan het leren en vind het ook niet erg om opnieuw te beginnen :)

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
ntzv schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 23:08:
[...]

Ik ook, ik wacht denk ik tot nieuwe content.. zit op 42uur en heb anderhalve week voor het laatst gespeeld. ben aan het eind van act 2 met een mercenary en in act 1 gestrand met mijn 1e char..

nog steeds aan het leren en vind het ook niet erg om opnieuw te beginnen :)
als je aan het eind van act 2 bent dan heb je nog een hoop content te gaan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik ben wel enigzins verbaasd over patch 0.1.1 een hoop QoL updates en geen nerfs!

Toch maar die Gemlin Legionnaire beginnen dan... ik heb immers al een Pillar of the Caged God en Hand of Wisdom and Action liggen 😎

[ Voor 8% gewijzigd door Psyx88 op 15-01-2025 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
GGG heeft op hun forum een post gemaakt met de Data Breach Notification:
[...]
The attacker set random passwords on 66 accounts. Unfortunately there was a bug in the event log for this particular support action that allowed the attacker to delete the event showing that the change had occurred. This bug doesn't exist for other support actions and has been fixed now.

The attacker also viewed account information for a significant number of accounts through our portal.

For those accounts they got access to the following private information:
  • Email Address if the account had one associated
  • Steam ID if the account had one associated
  • IP Addresses that the account had used
  • Shipping address if the account had previously had physical goods sent
  • Current Unlock Code for unlocking accounts locked due to logging in from a different region
No passwords or password hashes were viewable through the customer service portal.
[...]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje3
Psyx88 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:12:
Ik ben wel enigzins verbaasd over patch 0.1.1 een hoop QoL updates en geen nerfs!

Toch maar die Gemlin Legionnaire beginnen dan... ik heb immers al een Pillar of the Caged God en Hand of Wisdom and Action liggen 😎
Ja dat viel mij ook op. Vind het heel slim. Uiteindelijk zijn nerfs nooit fijn, en in dit geval weten ze dat ze relatief snel toch een hele reset gaan doen. Ik denk dat ze verschillende nieuwe acts (en misschien nieuwe classes?) gaan uitbrengen en dat je dan in een nieuwe league overnieuw begint. Dan maakt het in principe ook niet zoveel uit als bepaalde zaken nu heel overpowered zijn.

Inmiddels zit ik wel een beetje aan de grens van wat ik nog leuk vind. level 93 en prima gear, maar vind het allemaal heel erg punishing (bv: lang grinden voor 300 breach splinters om vervolgens geoneshot te worden door de eindbaas).

Wel zin in de nieuwe classes (vooral druid) en benieuwd naar de rest van de acts, dus ben sowieso nog niet klaar met het spel :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wat een haatbrei op die officiële forums zeg, echt niks is goed als je dat forum mag geloven :P

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
BroWohsEdis schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:25:
Wat een haatbrei op die officiële forums zeg, echt niks is goed als je dat forum mag geloven :P
Haha, ja. Maar dat zijn alleen personen die 'grote' problemen hebben met vanalles-en-nogwat en lopen heel veel te klagen. Het overgrote deel zit gewoon lekker te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@koentje3 Ja the grind is real bij 90+... mijn hoogste toon is mijn monk (level 92), maar dit komt meer omdat ik alle pinnacle bosses gedaan wilde hebben. Ik had hier trouwens weinig moeite mee, ze gingen allemaal met een paar klappen neer.

Wbt het farmen voor de pinnacle bosses:
spoiler:
De breach splinters zijn met een goede zoom-build nog wel te doen, maar die delirium splinters, expedition logbooks, invitation from the king (rituals) en boss citadels zijn flink RNG... al heeft GGG wbt de citadels al wel bevestigd dat de spawnrate afhankelijk is van een minimale afstand tot je startpunt op de atlas. Als de eerste citadel spawned op je map en je in dezelfde richting blijft bewegen, spawnen er snel meer.

Gelukkig krijgen we met patch 0.1.1 weer 6 portals bij de pinnacle bosses (het aantal portals neemt volgens mij wel af bij elke +1). Dit zal dus wel gaan helpen... je hebt dan in ieder geval de kans om de boss mechanics te oefenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Psyx88 op 15-01-2025 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:26
Weet iemand hier wanneer de patch uitkomt? Ik kan de info nergens vinden behalve "Deze week" zoals gezegd in de video.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Psyx88 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:56:
@koentje3 Ja the grind is real bij 90+... mijn hoogste toon is mijn monk (level 92), maar dit komt meer omdat ik alle pinnacle bosses gedaan wilde hebben. Ik had hier trouwens weinig moeite mee, ze gingen allemaal met een paar klappen neer.

Wbt het farmen voor de pinnacle bosses:
spoiler:
De breach splinters zijn met een goede zoom-build nog wel te doen, maar die delirium splinters, expedition logbooks, invitation from the king (rituals) en boss citadels zijn flink RNG... al heeft GGG wbt de citadels al wel bevestigd dat de spawnrate afhankelijk is van een minimale afstand tot je startpunt op de atlas. Als de eerste citadel spawned op je map en je in dezelfde richting blijft bewegen, spawnen er snel meer.

Gelukkig krijgen we met patch 0.1.1 weer 6 portals bij de pinnacle bosses (het aantal portals neemt volgens mij wel af bij elke +1). Dit zal dus wel gaan helpen... je hebt dan in ieder geval de kans om de boss mechanics te oefenen.
Splinters droppen veel meer als je je maps instilled dan met reguliere delirium merk ik. Zeker met +quantity en increased rare en magic monsters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
jim[beam] schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:26:
Weet iemand hier wanneer de patch uitkomt? Ik kan de info nergens vinden behalve "Deze week" zoals gezegd in de video.
Deze week.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:44
Is maps de enige end game content? Voor nu dan? Heb er 5 gedaan, maar kan mij nog niet echt pakken zeg maar. Wellicht gewoon even wachten op nieuwe content. Voor zover dat komt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Alekz87 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:55:
Is maps de enige end game content? Voor nu dan? Heb er 5 gedaan, maar kan mij nog niet echt pakken zeg maar. Wellicht gewoon even wachten op nieuwe content. Voor zover dat komt.
Nee hoor. Je hebt 5 verschillende bosses en ook de trials worden beide gedaan end game.

De bossen hebben ieder een eigen passive tree waarmee je ze moeilijker maakt. En de bijpassende mechanics en/of bosses ook meer rewarding maakt

Maar, om daar te geraken zul je veel maps moeten doen.
Dus als dat na 5 maps niets voor je is. Dan ben ik bang dat t ook niets wordt.

En daar gaat de toekomst denk ook weinig aan veranderen. Endgame van PoE zal voor een groot gedeelte blijven bestaan uit mappen.
Hooguit met nieuwe mechanics in de maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Dus @Alekz87 ja mapping is de Endgame. Niet zoals d4 meerdere mogelijkheden, bounties, rifts, dungeons etc.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
PoE 1 heeft wel meer opties qua end game zoals bijv. heists en grand heists en Delve etc. Nu verwacht ik wel dat ze dat ook in PoE 2 zullen introduceren op een of andere manier voor meer afwisseling. Toch zijn de maps (waystones) wel de main end game en zoals hierboven al gezegd... als je het na 5 maps al niet leuk vindt dan wordt het lastig voor je tenzij je er na een poosje toch het plezier van in gaat zien. Door je een weg te banen door de atlas kom je vanalles tegen en kun je naar dingen toe werken.

Als ik voor mijzelf spreek, vond ik dat in Poe 1 wel een stuk duidelijker. Je weet daar welke map je nog moet doen om de atlas quests af te maken (rare runnen, corrupted runnen etc.) en daar is heel duidelijk de progressie te zien. Heb nu in PoE 2 meer het gevoel dat ik maar wat doe. Je ziet wel de progressie omdat je meer gebieden opent maar heb nog niet het idee dat ik eerst noord ga en dan zuid om ergens heen te werken. Kans is groot dat ik het niet helemaal goed doe dus wellicht eens op zoek naar een atlas guide om wat efficienter te zijn :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koentje3
jim[beam] schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:26:
Morgen :)

Preview patch notes: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3695606

[ Voor 57% gewijzigd door koentje3 op 16-01-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
Altijd leuk om zulke lange patch notes door te lezen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zal afhankelijk zijn wanneer ze de patch lokaal beschikbaar maken, als het vrijdagochtend is, zal dit laat op de avond voor ons zijn, anders (net als de post) ergens midden in de nacht zijn.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Wat een patch, dat zou Activision vijf jaar en drie rechtszaken kosten. Tot nu toe vind ik het een geweldige game, zeker voor een early access titel.

[ Voor 35% gewijzigd door BroWohsEdis op 16-01-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
BroWohsEdis schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 18:38:
Wat een patch, dat zou Activision vijf jaar en drie rechtszaken kosten. Tot nu toe vind ik het een geweldige game, zeker voor een early access titel.
Voor Path of Exile devs is dit nog een kleine patch om eerlijk te zijn, als je zag wat voor content ze elke 3-4 maanden uitbrachten met bijbehorende nieuwe gems en skills, content, league content en nieuwe bosses. Daarnaast bugfixes en skillchanges.

Is dit nog een kleintje, verwachtingen zijn dan ook erg hoog voor PoE patches, zeker als ze het via een livestream announcen.

Ik had eigenlijk zelfs nieuwe skills, nieuwe wapen releases (Swords/Spears) verwacht.

PoE 1 endgame vond ik eigenlijk veel leuker tot op heden, met Shaper/Elder, Conquerers, Maven, Uber Maven, en nog zo veel meer Unique maps. :P

Maar dat komt vast allemaal weer terug in PoE2 en nog velen malen uitgebreider _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 00:12
SinergyX schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:54:
[...]

Zal afhankelijk zijn wanneer ze de patch lokaal beschikbaar maken, als het vrijdagochtend is, zal dit laat op de avond voor ons zijn, anders (net als de post) ergens midden in de nacht zijn.
Of nog een half uurtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Divine orb gevonden en kort daarna weer een disconnect/crash. Alle loot en XP verdwenen. Ze moeten echt wat aan de stabiliteit van de game doen, dit gebeurt veel te vaak ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ligt het aan mij of is het met de patch een stuk makkelijker geworden? Ik blaas met mach 27 door juiced tier-15+ maps heen.

De drops zijn ook significant verbeterd in kwantiteit en kwaliteit.... het regent uniques, waystones en orbs.

Ik weet nog niet echt goed wat ik van de nieuw towers vind... vooral de nieuwe tower biomes zijn best langdradig. De mob density in maps zoals Factory en Augury is wel een stuk verbeterd.

[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 17-01-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Psyx88 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:02:
Ligt het aan mij of is het met de patch een stuk makkelijker geworden? Ik blaas met mach 27 door juiced tier-15+ maps heen.

De drops zijn ook significant verbeterd in kwantiteit en kwaliteit.... het regent uniques, waystones en orbs.

Ik weet nog niet echt goed wat ik van de nieuw towers vind... vooral de nieuwe tower biomes zijn best langdradig. De mob density in maps zoals Factory en Augury is wel een stuk verbeterd.
De patch nerfed een hoop problematische monsters/effecten etc. Dus opzich is het wel logisch dat het beter aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zaten wel wat leuke dingen in de patchnotes, armor merk ik weinig van, maar het nu kunnen reslotten van runes is toch wel fijn. Jammer dat veel van de uniques middels een divine naar nieuwe stats moeten, mij iets teveel investering.

Hoor nog wel enorm veel over crashes, dus ze lijken daar niet zoveel te hebben gedaan, bizar dat ik buiten een vage disconnect (korte freeze, terug naar login), nog geen enkele crash heb gehad, maar maat waarmee ik speel heeft er 2-3 per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Merk dat veel mensen met nieuwere hardware crashen, hier Ryzen 5 3600 en RTX 3070 en heb weinig crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:19
Ik heb geen een crash gehad in 50 uur.

Waarschijnlijk zijn dit grotendeels gewoon hardware problemen. Dat heb je bij elke grote release. Dan gaan mensen veel gamen en de hardware belasten en valt opeens op dat het systeem niet stabiel is. Moderne GPU's generen ook te veel warmte, het kan snel mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik heb nog maar 1 crash to desktop gehad sinds de release met een 7800x3d en 4090.

[ Voor 61% gewijzigd door Psyx88 op 17-01-2025 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Daarnet druk bezig met Xesht+3....
Alles gaat voorspoedig. Net voor dat ik hem de finale klap geef
spoiler:
komen er nog wat handen uit de grond.

Je raadt het al: Xesht dood, ik dood met de loot mooi in beeld....

Dat was wel zuur.... tijd voor een kleine pauze, lol

[ Voor 12% gewijzigd door Psyx88 op 17-01-2025 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Laatst online: 19:28

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

BroWohsEdis schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:25:
Merk dat veel mensen met nieuwere hardware crashen, hier Ryzen 5 3600 en RTX 3070 en heb weinig crashes gehad.
Ryzen 5 5800 met 'n RTX 2070 Super op Windows 11 23h2 en één CTD voorbij zien komen in de eerste paar dagen na de opening van EA.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Rare dip in de mirrors vandaag.
Gister nog 500+ div. Nu ineens 290.

Aldehy had het gespot en zei het in de guild chat.
Dus eindelijk dat vakje gevuld

Nu sparen voor de fee...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogdTWYGpVwJIRZ7oM3PNq-SKaJs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eDlRWkUvAboE5KcxnyEJAer9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:42
Klauwhamer schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Ryzen 5 5800 met 'n RTX 2070 Super op Windows 11 23h2 en één CTD voorbij zien komen in de eerste paar dagen na de opening van EA.
Ryzen 5 3600 met een RX 580 op Windows 11 23h2 en nog geen elke CTD gehad in POE2. Enkel een keer mega lag bij die ene boss waar de hele zone vol mobs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik dacht dat mijn monk een hoge clear speed had, maar de Gemlin Legionnaire (stat stacker) is something else. Het is een monk on steroids.

Wel een hoge instap qua kosten, zelfs voor een 'budget build'. Met name het cappen van resists is wel een uitdaging (zelfs na een hele berg Ultimatum runs voor de +5 all resist cores). Hierdoor voelt mijn Gemlin toch nog wel wat squishy. Dus ik gebruik hem nu vooral voor (breach+delirium) map clears en mijn monk voor (pinnacle) bosses.

Speaking of bosses: ik moet alleen de Sekhema boss (had een movement affliction) en de Ritual boss nog doen, dan heb ik ze allemaal gedaan.

Ik vermaak me nog prima met PoE2, al moet ik wel zeggen dat ik mapping in PoE leuker vond.... maar ik verwacht dat met nieuwe league mechanics mapping in PoE2 in de toekomst wel wat uitgebreider wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Psyx88 op 19-01-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
https://github.com/PathOf...unity/PathOfBuilding-PoE2

schijnbaar is dit ook een populaire tool, zag het langskomen op reddit. iemand hier ervaring mee? Lijkt wel voor de echte hardcore spelers bedoeld te zijn :)

hier een screenshot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yaDExBEq2j6-3OIzsVP9VvwgI_0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3NuwHkinbVdM7HXJRqrEaGF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door ntzv op 19-01-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Ja, die tool is voor twee dingen te gebruiken: kijken waar je huidige build kan worden aangepast (bijv. betere pathing op de tree, of welk item op Trade beter is voor je), of gebruiken om een build te maken en dat daarna uit te testen in het spel (waarmee de tool dus het eigenlijke spel is, en het spel meer een simulator van de tool :D)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26
Path of Building is de echte game Path of Exile is om te kijken of je uren aan theorie crafting ook in de praktijk werkt ;-)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
ntzv schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:51:
https://github.com/PathOf...unity/PathOfBuilding-PoE2

schijnbaar is dit ook een populaire tool, zag het langskomen op reddit. iemand hier ervaring mee? Lijkt wel voor de echte hardcore spelers bedoeld te zijn :)
Is prima te gebruiken voor casuals, deze tool wordt ook gebruikt om een specifieke build te delen, welke gear je kunt of soms moet gebruiken, hoe je het beste kunt levelen, hoe je je skill tree moet invullen en nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Begin een beetje uitgekeken te raken op de game, heb niet het gevoel dat ik nog progressie boek. O.a. omdat het een enorme klus is om uit te zoeken welke items iets waard zijn, waardoor er amper currency binnenkomt. Vervolgens run je maps waar nauwelijks iets dropt (T15), hooguit 1 Exalt.
Nieuwe items kosten tig Divine Orbs die niet droppen, waardoor ik amper hogere maps aan kan, en ik dus vast blijf zitten op T15.

Wat dat betreft vind ik de gold economy van D4 fijner, dat dropt overal en kun je opsparen, hier moet je maar hopen dat er toevallig een redelijk item dropt. Ik gooi alles waarvan ik hoop dat het iets waard is in een stash tab, maar krijg 0 whispers.

Je kunt niet van elke speler gaan verwachten dat hij alle stats weet die goed zijn voor alle builds in de juiste combinaties om er zo achter te komen of iets wel/niet wat waard is. En om elk item te gaan checken op de Trade site is ook geen doen.

Aan de ene kant vind ik de item stats leuk en het craften is cool, maar je bent wel héél erg aan RNG overgeleverd, en dat haalt de fun er wel flink af zeg maar..

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:13
stin00 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:37:
Divine orb gevonden en kort daarna weer een disconnect/crash. Alle loot en XP verdwenen. Ze moeten echt wat aan de stabiliteit van de game doen, dit gebeurt veel te vaak ;w
Ja ik ben dan ondertussen zo'n 2 weken geleden gestopt en ik wacht op de volledige release, niet vanwege de bugs oid want ik vind het een grandioos spel, maar vrees dat ik uitgespeeld ben wanneer het echt volledig uitkomt (gratis dus), daar ik toch opnieuw zal moeten beginnen aangezien we in een gesloten EA omgeving blijven...

Maar... ik had nooit crashes TENZIJ ik Discord erbij gebruikte om met een kennis samen te spelen, de ene keer na een paar minuten, dan na een uur. Discord uit en nergens last van en kon dagen spelen zonder crash.
Hij zelf had er geen last van, maar weer een kennis van hem ervaarde hetzelfde zodra die Discord erbij gebruikte.

Vreemd, puur een constatering bij mij, maar kan hier nergens een officiële bevestiging van vinden, maar wie weet ervaar jij hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:32:
[...]

Ja ik ben dan ondertussen zo'n 2 weken geleden gestopt en ik wacht op de volledige release, niet vanwege de bugs oid want ik vind het een grandioos spel, maar vrees dat ik uitgespeeld ben wanneer het echt volledig uitkomt (gratis dus), daar ik toch opnieuw zal moeten beginnen aangezien we in een gesloten EA omgeving blijven...

Maar... ik had nooit crashes TENZIJ ik Discord erbij gebruikte om met een kennis samen te spelen, de ene keer na een paar minuten, dan na een uur. Discord uit en nergens last van en kon dagen spelen zonder crash.
Hij zelf had er geen last van, maar weer een kennis van hem ervaarde hetzelfde zodra die Discord erbij gebruikte.

Vreemd, puur een constatering bij mij, maar kan hier nergens een officiële bevestiging van vinden, maar wie weet ervaar jij hetzelfde?
Hier compleet willekeurig. Als ik warp naar iemand kan het spel ineens crashen en zichzelf afsluiten. Als een T15 breach bezig is kan er ook soms een crash zijn. Krijg ook sporadisch een vage foutmelding en dan loopt de boel ook vast. Het lijkt vaker voor te komen nu ik in endgame zit (lvl 93).. de eerste 100 uur vrijwel geen crash gehad.

Edit: zojuist gecrashed op een load screen. 10 min later tijdens een boss. Snap er niks van :N

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 20-01-2025 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Angeloonie schreef op maandag 20 januari 2025 @ 19:26:
Begin een beetje uitgekeken te raken op de game, heb niet het gevoel dat ik nog progressie boek. O.a. omdat het een enorme klus is om uit te zoeken welke items iets waard zijn, waardoor er amper currency binnenkomt. Vervolgens run je maps waar nauwelijks iets dropt (T15), hooguit 1 Exalt.
Nieuwe items kosten tig Divine Orbs die niet droppen, waardoor ik amper hogere maps aan kan, en ik dus vast blijf zitten op T15.

Wat dat betreft vind ik de gold economy van D4 fijner, dat dropt overal en kun je opsparen, hier moet je maar hopen dat er toevallig een redelijk item dropt. Ik gooi alles waarvan ik hoop dat het iets waard is in een stash tab, maar krijg 0 whispers.

Je kunt niet van elke speler gaan verwachten dat hij alle stats weet die goed zijn voor alle builds in de juiste combinaties om er zo achter te komen of iets wel/niet wat waard is. En om elk item te gaan checken op de Trade site is ook geen doen.

Aan de ene kant vind ik de item stats leuk en het craften is cool, maar je bent wel héél erg aan RNG overgeleverd, en dat haalt de fun er wel flink af zeg maar..
Dat wordt het tijd dat je wat strategie toe gaat passen op je maps en atlas als je T15 aan kan.
Ik raap makkelijk 20div aan raw currency op tijdens een avond.

Voor het checken van items heb je tools zoals poe overlay. Sneltoets indrukken, aanvinken welke stats je mee wilt laten wegen, en je krijgt te zien wat het doet op de markt.

En als je dat vaak genoeg doet, dan leer je vanzelf welke stat combinaties iets waard zijn en hoef je steeds minder te checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Trouwens behoorlijk impressive hoe goed PoE 2 spelers weet vast te houden, zeker relatief ten opzichte van andere Exile-like ARPGS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ubz8zSxcfCqiAtGaag96uvYlxM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lm1FIyrKszarIww0PIePw5Wc.png?f=fotoalbum_large

En dit zijn alleen de Steam-klanten, ik verwacht dat best veel Path of Exile 1-spelers via de launcher spelen. Goed, hoor.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Klauwhamer schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 13:05:
Trouwens behoorlijk impressive hoe goed PoE 2 spelers weet vast te houden, zeker relatief ten opzichte van andere Exile-like ARPGS:

[Afbeelding]

En dit zijn alleen de Steam-klanten, ik verwacht dat best veel Path of Exile 1-spelers via de launcher spelen. Goed, hoor.
Meeste hebben de campagne denk ik nog niet eens uit.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Alekz87 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Ik ben een nieuwe speler, en heb dus weinig kennis van PoE. Ben begonnen in early access, en zit nu op level 46, ben een invoker. Vind het nog best moeilijk en snap nog lang niet hoe alles werkt. Zit inmiddels wel in Act3.

Progressie is heeeel traag. Ik ben dus lvl 46 en mijn beste item is lvl 33 of zo. Kan dat niet helemaal volgen waarom dat is, en hoe ik dat beter kan maken, want ik vind niks beters.

Ik vind veel grijze zooi, blauwe zooi, maar lijkt nooit goed voor mijn char te zijn. En ik kan wel al die grijze spullen dan wel upgraden naar blauw, dan naar geel, en dan weer meerdere bonussen erop doen, maar dat duurt nogal lang, en levert echt bijna nooit iets beters op.

Is dit de normale "progressie" van PoE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
ActualFantasy schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:06:
[...]

Ik ben een nieuwe speler, en heb dus weinig kennis van PoE. Ben begonnen in early access, en zit nu op level 46, ben een invoker. Vind het nog best moeilijk en snap nog lang niet hoe alles werkt. Zit inmiddels wel in Act3.

Progressie is heeeel traag. Ik ben dus lvl 46 en mijn beste item is lvl 33 of zo. Kan dat niet helemaal volgen waarom dat is, en hoe ik dat beter kan maken, want ik vind niks beters.

Ik vind veel grijze zooi, blauwe zooi, maar lijkt nooit goed voor mijn char te zijn. En ik kan wel al die grijze spullen dan wel upgraden naar blauw, dan naar geel, en dan weer meerdere bonussen erop doen, maar dat duurt nogal lang, en levert echt bijna nooit iets beters op.

De vendors zijn goud waard tijdens de campaign.
Elk level even langs gaan want dan hebben ze nieuwe items in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Geen idee wat 'normaal' is, maar het is niet gek om het moeilijk te vinden, en een beetje in niemandsland te blijven omdat je spulletjes niet op niveau zijn of aansluiten op je build, of dat je een build hebt gekozen die niet lekker aansluit bij iemand die nieuw bij Path of Exile zit, of dat je misschien mechanics niet goed aanvliegt. Je moet je vooral niet laten ontmoedigen en beseffen dat ieder uurtje, je kennis van de game in principe alleen maar beter wordt. Het is ook niet erg om content later (level-wise) te doen en je doet er goed aan om skills te wisselen en proberen.

Ik ben niet van klakkeloos Maxroll.gg-builds volgen maar ik denk dat het best waardevol is om een paar van die builds van A tot Z door te lezen, en proberen te begrijpen welke keuzes men maakt en waarom, zodat je beter gevoel krijgt voor het grotere plaatje van waar jij heen wil met jouw character.

Wat een quick win kan zijn voor je equipment is traden en/of de merchants in de smiezen houden bij iedere level-up die je doet. Bij vendors kan je bijvoorbeeld filteren op keyword 'rare' zodat je in één oogopslag per tab kunt zien waar de gele items zitten. Je kunt ook filteren op wat je nodig hebt, bijvoorbeeld 'int' of 'spell damage'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Alekz87 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:00:
[...]

Zou best kunnen. Ik heb niet zo gek veel uren te besteden aan de game en zit 'pas' in T4-maps met m'n level 71 frost sorc (enige character). Onlangs trouwens Cast on Freeze ingewisseld voor Archmage (ik had nog wat spirit over en nu dus niet meer) -- de DPS-boost is lekker en het speelt wat gecontroleerder in plaats van hopen op een CoF-trigger maar ik heb wel een extra mana-infuus nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 16:37
Psyx88 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 21:45:
Ik dacht dat mijn monk een hoge clear speed had, maar de Gemlin Legionnaire (stat stacker) is something else. Het is een monk on steroids.

Wel een hoge instap qua kosten, zelfs voor een 'budget build'. Met name het cappen van resists is wel een uitdaging (zelfs na een hele berg Ultimatum runs voor de +5 all resist cores). Hierdoor voelt mijn Gemlin toch nog wel wat squishy. Dus ik gebruik hem nu vooral voor (breach+delirium) map clears en mijn monk voor (pinnacle) bosses.

Speaking of bosses: ik moet alleen de Sekhema boss (had een movement affliction) en de Ritual boss nog doen, dan heb ik ze allemaal gedaan.

Ik vermaak me nog prima met PoE2, al moet ik wel zeggen dat ik mapping in PoE leuker vond.... maar ik verwacht dat met nieuwe league mechanics mapping in PoE2 in de toekomst wel wat uitgebreider wordt.
Qua guide leun ik iets meer richting https://mobalytics.gg/poe-2/builds/fubgun-attribute-stacker
De helm + wat meer str nodes was giga verschil , qua passive tree heb wat andere keuzes gemaakt.
Heb nu alle bazen op farm (behalve die met de 3 keys. Die heeft mij iets te veel insta deads )
Maar tja qua investering is wel dure toon, enige grote upgrade die nu nog kan krijgen is de amulet van paar honderd div.

Nadeel is wel gross nu zo simpel is dat eigenlijk weinig uitdaging meer is.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:25
Teunis schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 21:34:
[...]

Qua guide leun ik iets meer richting https://mobalytics.gg/poe-2/builds/fubgun-attribute-stacker
De helm + wat meer str nodes was giga verschil , qua passive tree heb wat andere keuzes gemaakt.
Heb nu alle bazen op farm (behalve die met de 3 keys. Die heeft mij iets te veel insta deads )
Maar tja qua investering is wel dure toon, enige grote upgrade die nu nog kan krijgen is de amulet van paar honderd div.

Nadeel is wel gross nu zo simpel is dat eigenlijk weinig uitdaging meer is.
De paradox van zo'n guide volgen, je verpest daar toch een beetje je eigen lol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
Perrin schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:27:
[...]
De paradox van zo'n guide volgen, je verpest daar toch een beetje je eigen lol mee.
Misschien maar daarvoor kon ik net afhankelijk van de map baas net aan een +0 neer meppen.
Ik heb in de tussen tijd al 1,9 andere toon door campain geleveled.
Toch maar met behulp van de guide opnieuw mijn merc een poging gegeven,
Support gems aangepast, helm + stuk 10 int->str nodes. en was nacht dag verschil alle bazen vallen nu om.

Ik vindt de guides wel fijn zeker sommige combos zou ik nooit opkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Perrin schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:27:
[...]

Teunis schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 08:59:
[...]

Ik vindt de guides wel fijn zeker sommige combos zou ik nooit opkomen
Voor mij werkt het net zo. Blindelings een build volgen doe ik niet, maar ik heb wel verschillende builds van een sorc doorgelezen om te zien wat in hoofdlijn de smaken en richtingen zijn. Alleen al omdat ik te weinig currency vergaar om dure (en soms cruciale) items te kopen die bij de (vaak veel te populaire) build horen, valt het voor mij gewoon af. Ik kan niet zo gek veel meer spelen (laat staan metagamen) en dan zijn dat soort dingen wel showstoppers en kan ik mij beter richten op the next best thing (en dat is zelf puzzelen).

Ook vraag ik geregeld dingen in de general chat en daar komt vaak best goede input op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Heerlijk die guides. Volg ze altijd netjes. Zo kan ik met m’n schaarse playtime aardig ver geraken. Poe2 vergt een masterstudie als t gaat om de verdieping. Hé, ik wil lol hebben ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Lang geleden dat ik een game zoveel heb gespeeld, blijft erg lang leuk zeker voor een Early Access.
Heb niet echt meer een doel in-game nu behalve dingen killen en currency farmen dus ga denk ik een HC SSF character maken kijken hoe ver ik kom.

Ik hoop wel op meer endgame onderdelen dan alleen maps met variaties, iets zoals die trials bijvoorbeeld maar dan leuk.

[ Voor 62% gewijzigd door BroWohsEdis op 22-01-2025 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
BroWohsEdis schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:20:
Lang geleden dat ik een game zoveel heb gespeeld, blijft erg lang leuk zeker voor een Early Access.
Heb niet echt meer een doel in-game nu behalve dingen killen en currency farmen dus ga denk ik een HC SSF character maken kijken hoe ver ik kom.

Ik hoop wel op meer endgame onderdelen dan alleen maps met variaties, iets zoals die trials bijvoorbeeld maar dan leuk.
Ik heb nu zelf zo'n 40 uur in poe 2 zitten. en ik heb er echt wel van genoten. maar nu ff goed zo. Wetende dat er nog veel meer nieuwe content uit gaat komen, wacht ik daar even op, en doe ik een nieuwe playtrough. Dit zorgt er bij mij voor dat ik niet burnt out raak :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
ntzv schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Ik heb nu zelf zo'n 40 uur in poe 2 zitten. en ik heb er echt wel van genoten. maar nu ff goed zo. Wetende dat er nog veel meer nieuwe content uit gaat komen, wacht ik daar even op, en doe ik een nieuwe playtrough. Dit zorgt er bij mij voor dat ik niet burnt out raak :)
Zelfde. Hier nu weer seizoen 7 d4 aan t spelen. Ook weer effe wat anders dan POE2. Leuk voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:34
Met Mercenary redelijk soepel door Act 1 heen gekomen, intensieve en daarmee leuke bossfights, niet dood gegaan. Nu begin Act 2 die eerste Hyena dude al meerdere keren dood, behoorlijke stap omhoog in moeilijkheid.

(hij heeft 1 nasty aanval die veel damage doet die ik niet goed ontwijk, met oefenen moet het dus te doen zijn, maar zijn health krijg ik nu maar druppelgewijs omlaag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik heb gewoon dit hele topic gemist :D Slordig Eitherway

* ShadowBumble reporting in

2 Chars
- Lv78 Cold Snap Sorc (T7/8 Maps)
- lv66 Ice Strike Invoker (nieuwe main in aanbouw, early maps nu)

Begonnen op mijn sorc zoals eigenlijk iedere Diablo game/kloon, maar uiteindelijk toch geswitched naar een Monk en dat wordt duidelijk mijn nieuwe main, de game play van de Monk spreekt mij meer aan is lekker snel in tegenstelling tot mijn Sorc.

Af en toe nog wel wat farmen op mijn Sorc want de monk moet toch gear and funds hebben om te groeien ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 13:44

Lapras

Ice beam

[...]

Vendors, zoals iemand anders al zei.

En grijze en blauwe items zijn geen zooi. Je kan ze immers met wat goedkope orbs upgraden. Een nuttig wit item met sockets, kan je altijd een magic maken. Als je iets goeds rollt, doe je er nog een modifier bij. Als dat goed gaat, maak je er een rare van. Als dat goed gaat, geef je hem nog een modifier.

Veel minder dan in D2 ben je dus afhankelijk van wat er rechtstreeks dropt. Aan de ene kant meer controle, aan de andere kant voelt het ook wel als wat meer RNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik vermaak me nog goed op mn spark stormweaver maar vind m wel een beetje squishy. DPS is redelijk maar toch veel one-shots of andere snelle deaths. Speel met widow hail bow en een +2 projectile quiver. CI met MoM en Eldritch Battery. Heb nu 3,3k mana uit mn hoofd en 2,4k ES. T15 maps gaat normaal gesproken prima maar bijvoorbeeld een ignote op me krijgen of een freeze en t is game over. Heb een charm tegen freezes maar niet tegen ignite dus de ignite houdt mn ES op 0 en kan ook niet re-gennen en dan heb ik alleen nog mijn mana als "life" pool. Als ik dan niet uitkijk met mana gebruiken of nog wat hits krijg ben ik dood.

Iemand die ook deze build speelt en tips heeft voor meer survivability? Meer mana is obvious want met deze build is mana zowel meer DPS als EHP maar de meeste items die ik draag hebben al een dubbele mana roll en beter items zijn nog te duur voor me. Nu weet ik van PoE1 dat het vaak zo is dat als je spaart voor 1 goede upgrade en je die dan hebt, je ook meteen soepeler door de content gaat en vanzelf meer currency kan sprokkelen of ineens een goede drop krijgt.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
ik heb een pathfinder poison ranger en heb er veel schik mee. Ben nu level 75 en doe T6 maps. En er is een Chronomancer in aantocht. Bleek toch leuker te zijn dan de stormweaver, beetje underrated en krijgt veel negativiteit op de fora maar Chrono is erg leuk vind ik zelf.

Ik weet niet wat ik hierna ga levelen. Ik denk niet veel meer tot er nieuwe classes bij komen in de hopelijk nabeije toekomst.

Gisteren mn tweede Divine Orb gevonden en meteen doorverkocht voor exalts. De markt is geexplodeerd hoor. weekje geleden nog 119 exalts voor 1 divine. Nu 182 exalts voor 1 divine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:38
Na wikken en wegen toch besloten een poging te wagen aan deze game. Eerste indruk is nogal overweldigend met zoveel opties die je hebt voor je karakter :o Ben een beetje bang dat het me afschrikt...

Heb ik bij het kiezen van m'n eerste skill hier iets gekozen wat ik klaarblijkelijk al had? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwPGcJZ0TEPudEBSKZSEiVASPOo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nBd5FLjVNKQ21HYgS4NRiLbI.png?f=fotoalbum_large

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

WinterBase schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:41:
Na wikken en wegen toch besloten een poging te wagen aan deze game. Eerste indruk is nogal overweldigend met zoveel opties die je hebt voor je karakter :o Ben een beetje bang dat het me afschrikt...

Heb ik bij het kiezen van m'n eerste skill hier iets gekozen wat ik klaarblijkelijk al had? :+

[Afbeelding]
Ja, je draagt een wapen dat deze skill biedt, naast dat je zelf een skill hebt gekozen. Het bijt elkaar niet per se, zolang je maar zorgt dat je de juiste (met support gems) gebruikt op je binds.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
Ik ga opruiming houden in mijn stash.
Als je zoekt op marcvz#1545 kun je zoeken op alles wat ik te koop heb staan.
(Kun je onderaan op de trade site invullen)

Alles wat minder dan 15ex kost mag je gratis ophalen.
Alles tot 2 divine mag weg voor de helft.

(Alleen van toepassing op gear)

Laat maar weten op Discord of pb hier als ik niet online ben, dan leg ik t apart tot wanneer we beide online zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Marcvz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:29:
Ik ga opruiming houden in mijn stash.
Als je zoekt op marcvz#1545 kun je zoeken op alles wat ik te koop heb staan.
(Kun je onderaan op de trade site invullen)

Alles wat minder dan 15ex kost mag je gratis ophalen.
Alles tot 2 divine mag weg voor de helft.

(Alleen van toepassing op gear)

Laat maar weten op Discord of pb hier als ik niet online ben, dan leg ik t apart tot wanneer we beide online zijn
marcvz#1545 levert hier geen resultaten op in de Search. Ik zou wel willen kijken voor m'n level 72 frost sorc die pootje aan het baden is in tier 4 endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Klauwhamer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:23:
[...]

marcvz#1545 levert hier geen resultaten op in de Search. Ik zou wel willen kijken voor m'n level 72 frost sorc die pootje aan het baden is in tier 4 endgame.
Heb je offline search aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Marcvz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:24:
[...]

Heb je offline search aangevinkt.
Zowel offline als online geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CI1mDAvl6eOnFFXZmyI99n60ne4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4BI8s5hAt94yoznKdM0N09Lo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Klauwhamer schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Zowel offline als online geprobeerd.

[Afbeelding]
Je moet helemaal bovenaan offline aanzetten. Staat standaard op online only.
Hier op telefoon getest en dat werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Marcvz schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:30:
[...]

Je moet helemaal bovenaan offline aanzetten. Staat standaard op online only.
Hier op telefoon getest en dat werkt
Ah, verhip, die dropdown was er ook nog. Gelukt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:16

garrow

PSN: Garrow1978

Hier een lvl 45 Mercenary, vind de huidige grenade set-up welke ik heb niet fijn spelen en ga denk ik om speccen naar Galvanic shard , Plasma blast build ...hopelijk speelt dit fijner en kom wat sneller door de Act heen. Nu bij laatste baas Act 3...maar ga nog te snel dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
Heb je wel genoeg evasion en hoe zijn je resistances?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
garrow schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:20:
Hier een lvl 45 Mercenary, vind de huidige grenade set-up welke ik heb niet fijn spelen en ga denk ik om speccen naar Galvanic shard , Plasma blast build ...hopelijk speelt dit fijner en kom wat sneller door de Act heen. Nu bij laatste baas Act 3...maar ga nog te snel dood.
Gebruik je een build van iemand ?

Kun je eens screenshot van de crossbow + skill gems doen
(Die 2 bepalen veel qua hoe veel damage je doet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Merc is vrij simpel om door arc's te komen, gloves en crossbow met life on hit, rapid fire, klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik ben nu al een tijdje Trial of the Sekhemas aan het runnen voor Time-Lost en Grand Spectrum jewels, maar dit is 1 groot RnG-fest... van de 25 runs die ik nu heb gedaan, heb ik maar 2x een Time-Lost chest gezien en nog geen 1x een Spectrum chest.... ik vind de loot sowieso tegenvallen voor de time invested.

Ik doe nu runs met bijna geen honour resist, maar move speed, reduced merchant prices en extra water en eindig een run meestal in 15-20 min met nog 7500+ water over. Dus ik heb voldoende keys, maar de meeste chests zijn gewoon niet interessant: equipment en mysterious chests komt vaak niet veel soeps uit, dus ik kies vaak de royal en relic chests.

Ook een keertje een run gedaan met zo'n unique relic, maar zonder boons is het toch wel lastig.

Wat is jullie ervaring met Trial of the Sekhemas? Zijn de RnG goden jullie beter gezind?

Ultimatum runs gaan ook soepel en toch al 2x een adorned jewel mogen loten... 1 had een hele lage roll, maar de 84% gebruik ik inmiddels op mijn gemlin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Psyx88 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:59:
Ik ben nu al een tijdje Trial of the Sekhema aan het runnen voor Time-Lost en Grand Spectrum jewels, maar dit is 1 groot RnG-fest... van de 25 runs die ik nu heb gedaan, heb ik maar 2x een Time-Lost chest gezien en nog geen 1x een Spectrum chest.... ik vind de loot sowieso tegenvallen voor de time invested.

Ik doe nu runs met bijna geen honour resist, maar move speed, reduced merchant prices en extra water en eindig een run meestal in 15-20 min met nog 7500+ water over. Dus ik heb voldoende keys, maar de meeste chests zijn gewoon niet interessant: equipment en mysterious chests komt vaak niet veel soeps uit, dus ik kies vaak de royal en relic chests.

Ook een keertje een run gedaan met zo'n unique relic, maar zonder boons is het toch wel lastig.

Wat is jullie ervaring met Trial of the Sekhema? Zijn de RnG goden jullie beter gezind?

Ultimatum runs gaan ook soepel en toch al 2x een adorned jewel mogen loten... 1 had een hele lage roll, maar de 84% gebruik ik inmiddels op mijn gemlin.
Je kunt de relics gebruiken om 3 div in te leggen en er 6 terug te krijgen om je profit per run wat te boosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik ben nu al een tijdje Trial of the Sekhemas aan het runnen voor Time-Lost en Grand Spectrum jewels, maar dit is 1 groot RnG-fest... van de 25 runs die ik nu heb gedaan, heb ik maar 2x een Time-Lost chest gezien en nog geen 1x een Spectrum chest.... ik vind de loot sowieso tegenvallen voor de time invested.

Wat is jullie ervaring met Trial of the Sekhemas? Zijn de RnG goden jullie beter gezind?

Mag ik vragen, waar vind je de keys daarvoor?

Ik heb 1 keer trial gedaan, en daarna nooit meer een key gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Die Djinn Barya tokens droppen regelmatig in de campaign. Volgens mij een gegarandeerd drop van Balbala the Traitor in Act2/4 (zit in de Traitor's Passage).

High level tokens droppen in maps. Het level van de token is afhankelijk van het map level.

Het level van de token bepaalt hoeveel floors je kan doen:
22-44 - trial/floor
45-59,- 2 trials/floors
64-75 - 3 trials/floors
75+ - 4 floors met end boss

Voor Ultimatum geldt iets soortgelijks: Inscribed Ultimatum droppen overal, vooral in maps. Het level van de token bepaald het aantal trials.

[ Voor 15% gewijzigd door Psyx88 op 25-01-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Psyx88 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:55:
Die Djinn Barya tokens droppen regelmatig in de campaign. Volgens mij een gegarandeerd drop van Balbala the Traitor in Act2/4 (zit in de Traitor's Passage).

High level tokens droppen in maps. Het level van de token is afhankelijk van het map level.

Het level van de token bepaalt hoeveel floors je kan doen:
22-44 - trial/floor
45-59,- 2 trials/floors
64-75 - 3 trials/floors
75+ - 4 floors met end boss
Die tokens heb ik wel een paar ja, maar die seals dus nog niet gezien behalve de eerste keer voor de quest. Ben inmiddels lvl 47 in act 3. Zal eens in act twee gaan speuren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
wat bedoel je precies met seals? Als je een token hebt, kun je de trial doen:
Djinn Barya -> Trial of Sekhemas in act2/4
Inscribed Ultimatum -> Trial of Chaos in act 3/6

[ Voor 40% gewijzigd door Psyx88 op 25-01-2025 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Psyx88 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:00:
wat bedoel je precies met seals? Als je een token hebt, kun he de trail doen.
Ja sorry, was in de war, jij noemt het beide tokens.

Ik bedoel de initiele key om het te starten, die Djinn Barya "seal" / "token" hoe je het ook wil noemen.

Daarna kun je al die modifiers in die hokjes stoppen. Die heb ik er wel al een hoop, maar die Djinn Barya dus nog nooit gezien na de quest 1 keer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had die trial al denk 15x geprobeerd en nu voor het eerst weten te halenn dankzij laatste vendor mazzel van 40% movement speed en heb meteen die timelost chest te pakken, denk dat RNG echt even aan mij kant was.

Nadeel, niet bijzondere gems en weinig nut voor mij, maar wel leuk om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:16

garrow

PSN: Garrow1978

Teunis schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:55:
[...]

Gebruik je een build van iemand ?

Kun je eens screenshot van de crossbow + skill gems doen
(Die 2 bepalen veel qua hoe veel damage je doet )
Hoi,
Ja gebruik NizarGG Lightning bolts build.

Moet zeggen speelt fijn, moet wat meer lightning en att speed hebben, maar cleared maps goed..bosses heb ik nog moeite met shocked te krijgen om dan shockburst round te kunnen afvuren...net lvl 52 nu plasma burst unlocked, dus daar eens mee gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik moet nog steeds mn 4e ascendancy halen :(
In PoE 1 is dat toch veel makkelijker...Izaro is de beroerdste niet. Nu ben ik 1x bij de trial of sekhemas bij de eindbaas gekomen maar ging dood en poef alles voor niks. Nu op level 91 toch wel erg dat ik t nog niet heb gehaald. Moet weer ff zin vinden om het weer helemaal te doen of... als iemand een carry kan doen is dat ook een uitkomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

JohnnyV76 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:22:
In PoE 1 is dat toch veel makkelijker...Izaro is de beroerdste niet. Nu ben ik 1x bij de trial of sekhemas bij de eindbaas gekomen maar ging dood en poef alles voor niks. Nu op level 91 toch wel erg dat ik t nog niet heb gehaald. Moet weer ff zin vinden om het weer helemaal te doen of... als iemand een carry kan doen is dat ook een uitkomst :)
Ah ik zie dat ik mij op level 75 nog niet hoef te schamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:48
2 lvl 93 characters hier. Beiden nog geen 4e ascendancy. Ik ben nogal van 'zelluf doen', dus ik haal de 4e ascendancy zelf, of ik haal hem niet.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JohnnyV76 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:22:
Je level maakt niet eens zoveel uit, 99% is RNG van voorgaande keuzes en penalties.

Chaos kom ik nu vrij makkelijk door mits de keuzes enigzins leefbaar zijn, maar de laatste boss dropt 1 van de 3 tokens, waar ik nu keer op keer dezelfde krijg en nog steeds niet verder kan naar Trialmaster.

Bij Sekhemas kan ik er 20 doen, waarvan ik handjevol maar echt door kan zetten naar de boss toe, leukste was nog bij een 'random affliction' ik de 'rewards of rooms are hidden' kreeg voor het 4de deel, moet je blind door heel die trials heen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
SinergyX schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:40:
[...]
Bij Sekhemas kan ik er 20 doen, waarvan ik handjevol maar echt door kan zetten naar de boss toe, leukste was nog bij een 'random affliction' ik de 'rewards of rooms are hidden' kreeg voor het 4de deel, moet je blind door heel die trials heen :/
Ik kreeg bij mn laatste run dus als random minor affliction : gain an extra random minor affliction when gaining a minor affliction.... dat ging hard. Op zich kwam ik er nog wel doorheen allemaal maar wist de mechanics van de laatste boss niet dus ging daar dood. Je kunt ook niet ff lekker een poosje oefenen jammer genoeg.

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste