Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Net de upgrade gekocht van het $60 EA pack naar die van $100. Aangezien je toch de in game currency krijgt voor dezelfde waarde en het spel is het m.i. meer dan waard! Ook omdat dit een echte EA is en geen dirty moneygrab waarbij je maximaal 1 week eerder kan spelen.

Overigens zijn bij mij de stash tabs in sale nu. Weet niet of dat komt door de upgrade of een weekend actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
jim[beam] schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:47:
[...]

Ik snap wat je bedoelt! Mij lukt het ook niet hoor. Echt van exalts naar regal naar chaos orbs om meer main stats / secondary stats te krijgen en alle gems geupgrade. Niks werkte. Ik kijk later wel weer. niet te doen de youtubers het doen.
Heb nu van een bekende youtuber z,n act2 build overgenomen... Mn dps is alleen maar achteruit gegaan :+ :'(

Al mn geld opgemaakt... ff respeccen kost weer een dag farmen.. jammer hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Kan iemand aangeven wat ik verkeerd doe m.b.t filters?
Ik heb inmiddels 4 .filter bestanden in de map Documents\My Games\Path of Exile 2\OnlineFilters staan.
Als ik in de opties onder Game kijk, dan blijft Item Filter op None staan en ik heb ook geen mogelijkheden in de drop down. Game is al meerdere keren opnieuw opgestart.

Nevermind, de bestanden moeten schijnbaar in de bovenliggende map terwijl de websites aangeven dat het in de OnlineFilters map moet.

[ Voor 17% gewijzigd door TheBrut3 op 03-01-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:05
TheBrut3 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:33:
Ik heb inmiddels 4 .filter bestanden in de map Documents\My Games\Path of Exile 2\OnlineFilters staan.
Als ik in de opties onder Game kijk, dan blijft Item Filter op None staan en ik heb ook geen mogelijkheden in de drop down. Game is al meerdere keren opnieuw opgestart.

Nevermind, de bestanden moeten schijnbaar in de bovenliggende map terwijl de websites aangeven dat het in de OnlineFilters map moet.
Probeer eens een map boven OnlineFilters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:26
Lasteraar schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 13:16:
[...]

Heb nu van een bekende youtuber z,n act2 build overgenomen... Mn dps is alleen maar achteruit gegaan :+ :'(

Al mn geld opgemaakt... ff respeccen kost weer een dag farmen.. jammer hoor
Heb ik ook gedaan. Ben van lightning monk naar Ice monk gegaan. Was ff 60k gold. Ik had 300k ofzo maar toch, is wel ff 20% van je budget. Nu wil ik weer terug maar ik heb zoiets van fuck, it...had ik maar meer geduld moeten hebben haha. Dus we maken de monk af als Ice Monk.

Welke youtube had je gezien of welke build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

TheBrut3 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:33:

de map onlinefilters is voor... de online filters :+ als je ze zeg maar via de website/filterblade geslecteerd en geinstalleerd hebt

Je eigen filters komen inderdaad 1 folder hoger (althans zo werkte dat in PoE1 volgens mij)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Zijn er mensen met ervaring met Chaos Inoculation op Monk in end game?

Ik heb al m'n resistances gemaxt en een aardige pool HP en ES, waardoor ik end-game best wel comfy door kan komen. Maar wil nu magic find in m'n build krijgen. En met zoveel affixes om rekening mee te houden, is het bijna niet te doen. CI lijkt een oplossing te zijn, maar hoe zit het met survivability tijdens end game bosses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Oppernerd schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:16:
Zijn er mensen met ervaring met Chaos Inoculation op Monk in end game?

Ik heb al m'n resistances gemaxt en een aardige pool HP en ES, waardoor ik end-game best wel comfy door kan komen. Maar wil nu magic find in m'n build krijgen. En met zoveel affixes om rekening mee te houden, is het bijna niet te doen. CI lijkt een oplossing te zijn, maar hoe zit het met survivability tijdens end game bosses?
Ik weet niet of magic find nog waard is met nog 3 dagen totdat GGG weer terug is van hun vakantie ;) Ik verwacht veel nerfs volgende week (en veel huilie-huilie op de forums) :p

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:28

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

edie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Ik weet niet of magic find nog waard is met nog 3 dagen totdat GGG weer terug is van hun vakantie ;) Ik verwacht veel nerfs volgende week (en veel huilie-huilie op de forums) :p
Nou ja, ik kan mij voorstellen dat er (eerder) diminishing returns komen, maar dat dit vooral hen treft die met >400 IR 24/7 aan het beuken zijn en dat je met <150 IR niet zoveel te vrezen hebt.

Overigens ben ik benieuwder naar het gedoe rondom dupen en consequenties daar van, en wat GGG van plan is om te doen tegen botting.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
[...]

Het zal wellicht generfd worden, maar niet geheel obsolete denk ik. Ik doe wel rustig aan met gear zoeken voordat ik de transitie maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:00

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik wil heel graag m'n 4e ascendancy afronden, maar het lukt telkens net niet.. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
Oppernerd schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Het zal wellicht generfd worden, maar niet geheel obsolete denk ik. Ik doe wel rustig aan met gear zoeken voordat ik de transitie maak :)
Uiteindelijk toch voor CI gegaan. Gear is nog niet helemaal af en ben mn skillpunten nog een beetje aan t tweaken. Maar m’n dmg unbuffed is al van 49k naar 98k gegaan! Monsters gaan snel neer, maar m’n monk nu ook. Paar x doodgegaan en xp staat weer op 0.. :(
Angeloonie schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:55:
Ik wil heel graag m'n 4e ascendancy afronden, maar het lukt telkens net niet.. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Er zijn mensen die carries verkopen.
Je zou ook kunnen overlevelen en betere gear zoeken voordat je het probeert. Ik vind die sekhemas destijds ook een zware bevalling. Sindsdien de laatste tier nooit meer gedaan 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
[...]

Ik verwacht eerder een CI nerf dan een MF nerf.
Heel dat MF gedoe is zwaar overdreven.
Eerste 100-150% verdubbelt je loot en daarna doet t praktisch niets meer.

Nu is je loot verdubbelen met 2-3 items absolute mandatory als je serieus wilt grinden. Dus ja, t is een discussiepunt. Maar t is niet zo busted als de ophef doet geloven.

[ Voor 15% gewijzigd door Marcvz op 04-01-2025 10:59 ]

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:42
Laatst begonnen aan poe2, vorige deel nooit gespeeld. Wel wag diablo dus somige dingen zijn herkenbaar. Ben als warrior begonnen, maar damn vond sommige stukken echt pittig. Gister een ranger gemaakt en dat is toch een stuk makkelijker in mijn ogen, vind het gelijk nog leuker.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:12
Korkss schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:16:
Laatst begonnen aan poe2, vorige deel nooit gespeeld. Wel wag diablo dus somige dingen zijn herkenbaar. Ben als warrior begonnen, maar damn vond sommige stukken echt pittig. Gister een ranger gemaakt en dat is toch een stuk makkelijker in mijn ogen, vind het gelijk nog leuker.
Vaak is early game op afstand altijd makkelijker. Voordeel is dat je met een warrior ook gewoon kan beginnen als caster of ranged ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
stomley schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 16:57:
[...]

Vaak is early game op afstand altijd makkelijker. Voordeel is dat je met een warrior ook gewoon kan beginnen als caster of ranged ;)
Op het moment endgame ook.
Je moet als melee echt goed je defenses stacken om te overleven. Ranged kan een hoop compenseren door gewoon niet geraakt te worden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:12
RocketKoen schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:34:
[...]

Op het moment endgame ook.
Je moet als melee echt goed je defenses stacken om te overleven. Ranged kan een hoop compenseren door gewoon niet geraakt te worden.
True, monk doet het voor nu wel prima, maar warrior met alleen mace is gewoon te langzame animatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Oppernerd schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 05:46:
[...]

Uiteindelijk toch voor CI gegaan. Gear is nog niet helemaal af en ben mn skillpunten nog een beetje aan t tweaken. Maar m’n dmg unbuffed is al van 49k naar 98k gegaan! Monsters gaan snel neer, maar m’n monk nu ook. Paar x doodgegaan en xp staat weer op 0.. :(
Doodgaan met CI deels opgelost door de node "Eternal Youth". Life flask healt nu ES ipv HP, maar ES regenerate niet meer. Dat probleem lost zich op door grim feast te gebruiken.

Nog twee overige problemen om te fixen. Life flask healt maar een paar honderd ES ipv de wat er op de life flask staat? En aangezien je leven afhankelijk is van de life flask, zijn lange bossfights een vraagteken.

Overigens een nieuwe ring gecraft om m'n resistances op peil te houden met CI. De base voor 25 ex gehaald en afgemaakt met wat catalysts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-um0fOVyo014KnFC_Wgl03pkxY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/xS53K3Z6ixUzf3aCw4eiTyaF.png?f=user_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 18:06
Gisteren verder gegaan met mijn ranger... Was mijn eerste karakter maar stond nog geparkeerd aan het begin van act 2. Hoewel ik de lightning combo in eerste instantie leuk vond begon ik het toch langzaam wat clunky/traag te vinden doordat ik veel terug aan het trekken was.
Maar nu iets verder geleveld en op lvl 12 naar gas arrow omgebouwd en damn dat speelt lekker! Ik volg losjes de guide van maxroll maar met wat kleine aanpassingen.

Zo heb ik scattershot van gas arrow afgehaald toen ik naar een boog overstapte die zelf ook al een projectiel toevoegt. Hij is nog steeds netto positief denk ik maar van 2 naar 4 projectielen doet minder om de negatieve effecten teniet te doen en heb er nu een gem op die mijn elemental damage verbetert. Moeilijk te zeggen welke echt beter is in dps maar het sneller schieten op zich is al fijn... En ik heb een unique gevonden die me 20% less mana used en extra spirit geeft (waar ik oa 30% meer mana regen mee gepakt heb) waardoor verhoogde mana verbruik geen issue is.
Ook flame wall voorzien van de faster cast gem... Je hoeft hem niet vaak te casten dus niet direct een dps increase maar ik vind flame wall standaard net irritant traag. Merk bij snelle bosses of hordes ook dat ik af en toe opnieuw flame wall moet casten omdat ik er per ongeluk uit dodge. Dat gebeurt een stuk minder als ie sneller is.

Kijken hoe lang dit leuk blijft... De minion witch heb ik in act4/1 cruel geparkeerd want hoewel sterk en ook wel leuk had ik te vaak het gevoel dat ik de game niet echt ten volle ervaarde. Veel bosses is het gewoon een kwestie van weg blijven rennen tot je minions de boss omgelegd hebben en dat voelde wat cheap. De ice strike monk is duidelijk sterk, maar voelde ook nogal glass cannon aan, simpelweg omdat je in melee range vecht. Zal best op te lossen zijn maar vond het toch minder leuk worden.

Ik weet niet of ik ooit endgame ga doen en traden hoeft van mij al helemaal niet, maar vooralsnog is met verschillende builds door de campaign spelen vermakelijk zat voor mij :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Vind het MF gebeuren ook maar overdreven, verschil is er wel maar dat moet ook. Heb maps gedaan met +400% rarity en het is niet zo alsof de divines uit de lucht vliegen. Wel vaker exalts/andere orbs en tiered gear.

Denk als je het vergelijkt een build zonder rarity hogere dmg en dus clear speed dat het verschil best meevalt.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:25
BroWohsEdis schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:42:
Vind het MF gebeuren ook maar overdreven, verschil is er wel maar dat moet ook. Heb maps gedaan met +400% rarity en het is niet zo alsof de divines uit de lucht vliegen. Wel vaker exalts/andere orbs en tiered gear.

Denk als je het vergelijkt een build zonder rarity hogere dmg en dus clear speed dat het verschil best meevalt.
Ja ik vind niet dat daar nu grote imbalances zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:03
MF alleen niet nee. Maar in combinatie met meerdere breaches per map en een zoom-build, gaat het hard hoor met de loot 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:48
Ik heb een perfect jewlers orb. Deze wil ik gebruiken om van de arsonist skill van drie naar vier te veranderen. Alleen bij het proberen te activeren krijg ik de melding item has the wrong number of sockets. Ook geprobeerd met de skill die twee sockets heeft, helas hetzelfde. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
r3mi3 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:49:
Ik heb een perfect jewlers orb. Deze wil ik gebruiken om van de arsonist skill van drie naar vier te veranderen. Alleen bij het proberen te activeren krijg ik de melding item has the wrong number of sockets. Ook geprobeerd met de skill die twee sockets heeft, helas hetzelfde. Iemand enig idee?
Is de skill corrupted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
Nee, deze is clean. Denk dat dit bugged is ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Perfect is toch van 4 naar 5 sockets?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r3mi3
Goldman schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:26:
Perfect is toch van 4 naar 5 sockets?
Oh, ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet eerst vier sockets hebben.
Hehe, dankje. :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27
Je kan via exchange hem ruilen voor de greater zodat je meerdere skills met 4 gems kan maken :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Divine orb opgepakt in een T15 map en 1 minuut later crasht het spel. Ik log weer in, divine orb en nog wat loot verdwenen uit m'n inventory :')

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 05-01-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
r3mi3 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:49:
Moet je niet eerst een greater's jewelers orb hebben voor je de perfect jewlers orb kan gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
stin00 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:59:
Divine orb opgepakt in een T15 map en 1 minuut later crasht het spel. Ik log weer in, divine orb en nog wat loot verdwenen uit m'n inventory :')
Ja. Die bug heb ik ook al paar keer gehad. Erg vervelend

Aan de andere kant wordt dit ook misbruikt door mensen om top items te craften.
Vaal orb of omen crafting. En bevalt de uitkomst niet forceren ze die rollback bug.

Maar goed, GGG is nooit zuinig met de banhamer dus die komen wel aan de beurt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:25
Marcvz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:34:
[...]

Ja. Die bug heb ik ook al paar keer gehad. Erg vervelend

Aan de andere kant wordt dit ook misbruikt door mensen om top items te craften.
Vaal orb of omen crafting. En bevalt de uitkomst niet forceren ze die rollback bug.

Maar goed, GGG is nooit zuinig met de banhamer dus die komen wel aan de beurt binnenkort.
Ja al die accounts worden natuurlijk snoeihard gebanned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r3mi3
jim[beam] schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Moet je niet eerst een greater's jewelers orb hebben voor je de perfect jewlers orb kan gebruiken?
Klopt inderdaad. Vond het al zo vreemd.
Ik dacht eerst dat je in één klaar was en het altijd kon gebruiken ongeacht het aantal huidige sockets dat je hebt😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:31
Het lijkt er op dat poe trade al dagen niet werkt. Live search doet het gewoon niet. Jullie ook last van of gebruiken jullie andere tools?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:49
r3mi3 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:27:
[...]

Klopt inderdaad. Vond het al zo vreemd.
Ik dacht eerst dat je in één klaar was en het altijd kon gebruiken ongeacht het aantal huidige sockets dat je hebt😅😅
Je zou zeggen maak een item waarbij je altijd +1 gem krijgt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
JohnnyV76 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:08:
Het lijkt er op dat poe trade al dagen niet werkt. Live search doet het gewoon niet. Jullie ook last van of gebruiken jullie andere tools?
klopt. Ook last van.

Live search doet het niet. Ik krijgen uren nadat iets verkocht is nog steeds whispers.
En ik twijfel of sommige items er überhaupt op komen.

Maar goed, gewoon lekker grinden. Krijgen vd week vast patch nodes en wanneer we die kunnen verwachten en dan zien we wel weer joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41

Lapras

Ice beam

Man man man, die trial of chaos (op normal) is toch wel erg irritant. Met mijn ranger was het op een gegeven moment gelukt, want je kan flink kiten. Met mijn warrior kom ik vrij eenvoudig bij de boss, maar loop ik daar vervolgens op vast.

Ik krijg hun mechanics maar niet geleerd. De ene blijft te lang in de lucht, de ander landt op plekken die ik niet kan voorspellen en verandert in een tornado, die rare kip doet dmg op plekken die ik niet goed voorspeld krijg.

Ik wil best geloven dat ik beter moet worden, maar mijn build is best ok en het random karakter van de debuffs is te frustrerend. Ook het feit dat je telkens 5~10 min nodig hebt om bij de vierde wave te komen, maakt dat ik er na een paar keer wel genoeg van heb.

Mijn warrior krijgt ook die gast in de lava niet verslagen. Niet omdat hij zoveel damage doet, maar omdat ik zijn leven niet laag genoeg krijg voordat de rivier vol is gelopen. Ik heb waarschijnlijk een beter wapen nodig, maar dat vind ik maar niet en gamblen is zo zonde van het geld, aangezien ik lvl 45 ofzo ben.

Dat allemaal gezegd hebbende: wat een ongelooflijk tof spel. Sinds Diablo II niet meer zoveel lol gehad in een aRPG. En ik wil expres nog geen builds/videos kijken om de ervaring zelf zo 'puur' mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
Lapras schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:49:
Man man man, die trial of chaos (op normal) is toch wel erg irritant. Met mijn ranger was het op een gegeven moment gelukt, want je kan flink kiten. Met mijn warrior kom ik vrij eenvoudig bij de boss, maar loop ik daar vervolgens op vast.

Ik krijg hun mechanics maar niet geleerd. De ene blijft te lang in de lucht, de ander landt op plekken die ik niet kan voorspellen en verandert in een tornado, die rare kip doet dmg op plekken die ik niet goed voorspeld krijg.

Ik wil best geloven dat ik beter moet worden, maar mijn build is best ok en het random karakter van de debuffs is te frustrerend. Ook het feit dat je telkens 5~10 min nodig hebt om bij de vierde wave te komen, maakt dat ik er na een paar keer wel genoeg van heb.

Mijn warrior krijgt ook die gast in de lava niet verslagen. Niet omdat hij zoveel damage doet, maar omdat ik zijn leven niet laag genoeg krijg voordat de rivier vol is gelopen. Ik heb waarschijnlijk een beter wapen nodig, maar dat vind ik maar niet en gamblen is zo zonde van het geld, aangezien ik lvl 45 ofzo ben.

Dat allemaal gezegd hebbende: wat een ongelooflijk tof spel. Sinds Diablo II niet meer zoveel lol gehad in een aRPG. En ik wil expres nog geen builds/videos kijken om de ervaring zelf zo 'puur' mogelijk te houden.
gamblen voor een beter wapen is toch niet zonde van het geld als je daarmee verder komt, waarvoor gebruik je het anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb er nu een kleine 50 uur in zitten en begin de charme van deze game steeds beter te waarderen. Toegegeven: na jaren van D3 en D4 was het echt wel even wennen. Begonnen met Merc, tot lvl 15 maar na keer op keer geslacht te worden (ook door mob packs) overgestapt naar Sorc. Daar eigenlijk hetzelfde verhaal.

Terug geswitched naar m’n Merc maar toen half een grenade build gevolgd. Dat ging al een stuk beter, na een paar upgrades gingen de explosies het halve scherm over. Maar ook daar liep ik tegen een muur op bij lvl 23.

Besloten om een monk aan te maken met een volledige starter leveling build. Ik wilde het liever allemaal zelf uit zoeken maar man… wat is dit fun. Het is super satisfying om combo’s te maken, frozen enemies te verpulveren en de stukken ijs over de grond weg te zien spatten. Nu lvl 25 en ga nog steeds aardig, de meeste mob packs leveren nog geen problemen op en bosses gaan na een paar tries gewoon snel neer en soms zelfs in 1 keer.

Het blijft wel wennen. Zo vraag ik me nog steeds af wat nou de beste manier is om m’n gear te upgraden. Doe ik dat met quality improvements of gewoon normal items upgraden met orbs? Ik heb daar nog weinig gevoel mee en doe het vooralsnog gewoon met items die ik loot van mobs en daar quality upgrades doe waar mogelijk.

Als ik de lvl 70+ hier voorbij zie vliegen dan loop ik nog wel aardig achter, maar ach… alles op z’n tijd. Bovendien combineer ik het nog steeds met BO6 en FC25 dus naast een druk werk- en gezinsleven moet ik de uurtjes daar ook nog verdelen. Maar al met al zeker geen spijt van deze aankoop. Ik ga lekker door met m’n monk, op naar m’n eerste ascendancy :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Perrin schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:09:
[...]

Ja al die accounts worden natuurlijk snoeihard gebanned.
Vind het eigenlijk wel prima dat nu al mogelijkheden boven water komen waarmee je het systeem kan misbruiken, dan heb je die problemen niet meer als je uit early access komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Denman schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:39:
Het blijft wel wennen. Zo vraag ik me nog steeds af wat nou de beste manier is om m’n gear te upgraden. Doe ik dat met quality improvements of gewoon normal items upgraden met orbs? Ik heb daar nog weinig gevoel mee en doe het vooralsnog gewoon met items die ik loot van mobs en daar quality upgrades doe waar mogelijk.
Dat het wennen is na zo'n casual spel als D4 geloof ik wel, hier moet je inderdaad iets doen en soms nadenken. Op jouw level kan je wapens vaak nog uit drops halen of van de vendor. Elke keer als je een level erbij krijgt dan hebben ze andere items. Focus nu op zoveel mogelijk physical damage en dan zit je wel goed met een Monk. Met de Orb of Transmutation kan je witte wapens blauw maken en kijken of je een physical damage roll krijgt, kan je er daarna nog een Orb of Augmentation tegenaan zetten en kijken waar je uit komt.

Als je eenmaal een goed wapen hebt kan die ook echt wel een tijdje mee. Mijn Sorc heeft een level 41 staf en is nu level 65 en met mijn Monk heb ik ook een periode gehad dat ik 20 levels met dezelfde staf heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:31

Dazzler2120

FP ProMod
TheBrut3 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Dat het wennen is na zo'n casual spel als D4 geloof ik wel, hier moet je inderdaad iets doen en soms nadenken. Op jouw level kan je wapens vaak nog uit drops halen of van de vendor. Elke keer als je een level erbij krijgt dan hebben ze andere items. Focus nu op zoveel mogelijk physical damage en dan zit je wel goed met een Monk. Met de Orb of Transmutation kan je witte wapens blauw maken en kijken of je een physical damage roll krijgt, kan je er daarna nog een Orb of Augmentation tegenaan zetten en kijken waar je uit komt.

Als je eenmaal een goed wapen hebt kan die ook echt wel een tijdje mee. Mijn Sorc heeft een level 41 staf en is nu level 65 en met mijn Monk heb ik ook een periode gehad dat ik 20 levels met dezelfde staf heb gedaan.
Mijn lvl 72 monk gebruikt nog steeds zijn lvl 34 quarterstaff 8)7

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:41

Lapras

Ice beam

roeltjow schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:24:
[...]

gamblen voor een beter wapen is toch niet zonde van het geld als je daarmee verder komt, waarvoor gebruik je het anders?
Fair enough. Ik spaar altijd te veel op in RPG's. Wellicht moet ik toch wat minder skeer zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
Lapras schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Fair enough. Ik spaar altijd te veel op in RPG's. Wellicht moet ik toch wat minder skeer zijn.
ja dat probleem had ik ook, ik heb nu als vuistregel 5k gold te houden voor als er een goede upgrade ineens in een shop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
dat is een goede vuistregel :) Ga ik ook doen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Dazzler2120 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Mijn lvl 72 monk gebruikt nog steeds zijn lvl 34 quarterstaff 8)7
Mijn 76 monk ook, ergens rond level 40 of zo zelfs nog van een witte staf gemaakt en volgens mij 250-400 damage. Vergeet ook niet je whetstones te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rob_Dielemans schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Mijn 76 monk ook, ergens rond level 40 of zo zelfs nog van een witte staf gemaakt en volgens mij 250-400 damage. Vergeet ook niet je whetstones te gebruiken.
Die is volledig upgraded, heeft 3 gem slots zelfs (lucky met een VAAL orb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Rob_Dielemans schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Denk dat het ook een principe wordt of je zaken wil blijven one-shotten of vind je 2 hits ook prima, ik stapte op mijn merc over van een 41 naar een 67 dacht ik, alles ging 2x sneller dood, maar met die 41 had ik ook gewoon nog prima maps kunnen doen, enkel iets trager.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SinergyX schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:04:
[...]

Denk dat het ook een principe wordt of je zaken wil blijven one-shotten of vind je 2 hits ook prima, ik stapte op mijn merc over van een 41 naar een 67 dacht ik, alles ging 2x sneller dood, maar met die 41 had ik ook gewoon nog prima maps kunnen doen, enkel iets trager.
Nouja je zoekt toch altijd een zo sterk mogelijk wapen?
Ik had gewoon op lvl 34 een insane wapen geloot, daarna heb ik gewoon nooit meer een upgrade gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dazzler2120 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:18:
[...]

Nouja je zoekt toch altijd een zo sterk mogelijk wapen?
Ik had gewoon op lvl 34 een insane wapen geloot, daarna heb ik gewoon nooit meer een upgrade gevonden 8)7
Als je er eentje zelf vind, natuurlijk, maar er zullen (tov jouw 34) altijd betere beschikbaar zijn op hogere lvl, het is maar wat je er voor wil uitgeven. Ik ga geen 100 divine uitgeven om een map 2x sneller leeg te trekken, dan vind ik m'n huidige snelheid meer dan genoeg.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SinergyX schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:34:
[...]

Als je er eentje zelf vind, natuurlijk, maar er zullen (tov jouw 34) altijd betere beschikbaar zijn op hogere lvl, het is maar wat je er voor wil uitgeven. Ik ga geen 100 divine uitgeven om een map 2x sneller leeg te trekken, dan vind ik m'n huidige snelheid meer dan genoeg.
Ah zo, nee inderdaad. Ik had deze op lvl 30 gekocht voor 1 exalt, voordat de markt 'explodeerde' qua prijs. Daarna gewoon niks beters meer gevonden. Wel nog eens op de trade gekeken maar heel snel gezien toen dat de prijzen echt een stuk hoger geworden waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
Dazzler2120 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Ah zo, nee inderdaad. Ik had deze op lvl 30 gekocht voor 1 exalt, voordat de markt 'explodeerde' qua prijs. Daarna gewoon niks beters meer gevonden. Wel nog eens op de trade gekeken maar heel snel gezien toen dat de prijzen echt een stuk hoger geworden waren.
De prijzen zijn niet hoger geworden.
Steker nog in het degelijk tot goed segment zijn de prijzen alleen maar gedaald

Je moet gewoon even de site op exalts only zetten zodat je niet de results uit de 1div dump tabs krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Pff... die chaos trial is echt zo'n dikke bullshit zeg... Ze mogen die volgende twee ascendancy punten houden, dat beetje extra damage is me de stress en frustratie niet waard. Ik wacht wel tot ze het fixen want dit kan nooit zo in de game blijven zitten lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Finraziel schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:07:
Pff... die chaos trial is echt zo'n dikke bullshit zeg... Ze mogen die volgende twee ascendancy punten houden, dat beetje extra damage is me de stress en frustratie niet waard. Ik wacht wel tot ze het fixen want dit kan nooit zo in de game blijven zitten lijkt me.
Het is waarschijnlijker dat het aan je gear ligt, aan je build, of aan je manier van spelen, en je nog niet weet waar het probleem precies zit. Zat mensen hebben die trials namelijk wel gedaan, met verschillende manieren van mitigeren (gear/level/..) waar nodig -- niet leuk om te horen wellicht. Ik begrijp dat uitgangspunt van "ik kan het niet dus kan het niet zo in de game blijven zitten" niet zo goed.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oppernerd
Finraziel schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:07:
Als je nog niet aan end game gearing bezig bent, is trial of the sekhimas (sp?) makkelijker als je je honor resist gemaxt hebt. Anders kan je altijd een flink stuk overlvled/gearen en dan terugkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
Klauwhamer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:15:
[...]

Het is waarschijnlijker dat het aan je gear ligt, aan je build, of aan je manier van spelen, en je nog niet weet waar het probleem precies zit. Zat mensen hebben die trials namelijk wel gedaan, met verschillende manieren van mitigeren (gear/level/..) waar nodig -- niet leuk om te horen wellicht. Ik begrijp dat uitgangspunt van "ik kan het niet dus kan het niet zo in de game blijven zitten" niet zo goed.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vind het alles behalve goed game design. Het GGG forum staat er zo te zien ook vol mee.
Het zou waarschijnlijk wel lukken met nog wat pogingen waarbij ik geluk heb dat ik iets minder achterlijke debuffs voor mijn kiezen krijg, maar het is gewoon echt niet leuk om te doen. En dat is ook het algemene sentiment wat ik zie.
En mijn ranger loopt superrelaxed door act 3 heen, alles valt zo ongeveer om als ik er naar kijk... Zelfs in die trial zelf gaat spul best makkelijk dood, maar je moet gewoon geluk hebben met de opties die je krijgt. Net moest ik kiezen tussen twee die gewoon mijn build finaal onderuit zouden halen of eentje die een onkwetsbare shade op je af stuurt die als hij je 7 keer raakt de trial volledig beëindigd. Ok, leek niet zo'n probleem, maar vervolgens moet je 3 keer een core ergens in plaatsen wat je karakter dan op zijn ooiedooie in een animatie waar je in gelockt bent gaat doen terwijl die shade lekker op je in staat te hakken. Ok, misschien zou ik de shade eerst wat verder weg kunnen lokken, maar niet te ver want dan teleport hij gewoon weer naar je toe, misschien dat je dan genoeg tijd hebt om die langzame animatie te doen... maar dat is toch niet leuk? Nee, ik blijf bij mijn bullshit mening.
Oppernerd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:25:
[...]

Als je nog niet aan end game gearing bezig bent, is trial of the sekhimas (sp?) makkelijker als je je honor resist gemaxt hebt. Anders kan je altijd een flink stuk overlvled/gearen en dan terugkomen.
Huh, kun je bij de trial of the Sekhemas ook je 3e en 4e ascendancy punten halen dan? Ik dacht dat je daarvoor bij Chaos moest zijn.
Vind het sowieso verwarrend want ik meende dat ze vantevoren gezegd hadden dat je zelf zou kunnen kiezen welke soort trial je wil doen om te ascenden, misschien ben ik gewoon niet ver genoeg gekomen om dat te merken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
Finraziel schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:28:
[...]
Huh, kun je bij de trial of the Sekhemas ook je 3e en 4e ascendancy punten halen dan? Ik dacht dat je daarvoor bij Chaos moest zijn.
Vind het sowieso verwarrend want ik meende dat ze vantevoren gezegd hadden dat je zelf zou kunnen kiezen welke soort trial je wil doen om te ascenden, misschien ben ik gewoon niet ver genoeg gekomen om dat te merken?
Jazeker, je hebt dan wel een hogere level steentje nodig, waarbij je een extra stage(ronde) meer moet doen. Op dat steentje staat of het mogelijk is om ascendency te halen.

Sws is het altijd handig om lagere levels te rerunnen om eerst meer relics met honor resist te krijgen. (Komt trouwens altijd van pas, aangezien later de hoogste trail farmen ook een dingetje is voor consistente ex/div).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag. Ik gebruik op mijn ranger een bow. Nu vind ik af en toe ook dual string bows, deze schieten 2 pijlen ipv 1 als ik het goed lees.
Nu doe ik als ik zo’n dualstring bow equip veel minder damage, moet ik deze aantallen damage nog x2 rekenen of werkt dat zo niet? Heb anders nog steeds geen betere bow gevonden :-P

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Oppernerd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:33:
[...]

Jazeker, je hebt dan wel een hogere level steentje nodig, waarbij je een extra stage(ronde) meer moet doen. Op dat steentje staat of het mogelijk is om ascendency te halen.

Sws is het altijd handig om lagere levels te rerunnen om eerst meer relics met honor resist te krijgen. (Komt trouwens altijd van pas, aangezien later de hoogste trail farmen ook een dingetje is voor consistente ex/div).
Ah ja ik heb er wel een heel stel gevonden maar die zeiden allemaal dat ze me geen ascendancy punten zouden geven. Die chaos dingen wel maar wellicht dan gewoon omdat je pas in act 3 hoog genoeg level krijgt en daar droppen die sekhema dingen niet meer. Misschien gewoon wachten tot act 2 cruel dan zal ik er vast wel weer vinden. De sekhema trial heb ik tot nu toe veel minder moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Korkss schreef op maandag 6 januari 2025 @ 23:42:
Ik heb waarschijnlijk een hele domme vraag. Ik gebruik op mijn ranger een bow. Nu vind ik af en toe ook dual string bows, deze schieten 2 pijlen ipv 1 als ik het goed lees.
Nu doe ik als ik zo’n dualstring bow equip veel minder damage, moet ik deze aantallen damage nog x2 rekenen of werkt dat zo niet? Heb anders nog steeds geen betere bow gevonden :-P
Dat hangt nogal af van je skills en supports volgens mij. Hij voegt 1 projectiel toe, niet zo zeer altijd 2. Als je dus al scattershot gebruikt dan ga je van 3 naar 4 pijlen.
En of je evenredig meer schade doet, dat hangt er vanaf of alle pijlen ook raken en hoe je precies je schade doet. Met gas arrow bv kun je standaard maar 1 keer poisonen volgens mij en helpt voor dat component van je schade de extra pijl niet, maar de explosie als je het ontsteekt kan wel weer vaker schade doen als er meer gas wolkjes waren (weet alleen niet of daar ook weer een limiet aan zit).
Uiteindelijk is het het beste om gewoon met beide bogen een level in te gaan en gewoon eens af te wisselen en kijken of je met de ene of de andere duidelijk beter vijanden molt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Net aan begin van act 2 carry gekocht voor trials, degene die die dingen heeft ontworpen moet lekker bij EA gaan werken. Wat een armoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:42
Ik lees hier veel reacties van mensen die klagen over de trail maar ik heb dit weekend de 1e gedaan in Act 2. Ben een lvl 23 Ranger en het ging eigenlijk heel erg makkelijk. Heb hem in 1x gehaald zonder al te veel moeite.

Is Ranger dan zo'n sterke class?

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-07 10:24

MPC60

Game on

Ik ben mercenary en het is mij na veel moeite pas na level 30 gelukt. De tip die ik heb kies altijd voor de merchant en koop daar damage boosts.

Xbox: SendexNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26
Veel reacties over bullshit trials. Hebben jullie al geprobeerd gewoon hulp te vragen? zat mensen in de guild die je er wel doorheen willen trekken.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Br3wmaster schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:42:
Ik lees hier veel reacties van mensen die klagen over de trail maar ik heb dit weekend de 1e gedaan in Act 2. Ben een lvl 23 Ranger en het ging eigenlijk heel erg makkelijk. Heb hem in 1x gehaald zonder al te veel moeite.

Is Ranger dan zo'n sterke class?
Over het algemeen is de eerste trial lastiger voor melee classes. Zeker die boss op het einde zal echt veel honour dmg doen als je de fight mechanics nog niet kent / nog niet weet wanneer je weg moet rollen.
Daarnaast moet je je route goed plannen door de boons/afflictions, maar dat is soms wel afhankelijk van wat geluk.

Maar een boost voor de trial of shekhimas is zeker niet nodig, zeker niet de eerste trial.

Edit: Het is overigens wel een check of je build werkt, als je er echt niet doorheen komt kan het een indicatie zijn dat je build gewoon niet werkt. @MPC60 volgens mij is Merc één van de makkelijkere classes om de trial op de completen (hooguit makkelijker op ranger & sorc). Dan kan het wel eens waard zijn om je build nog eens onder de loep te nemen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-01-2025 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickyvandijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:15
Het kan helpen om goed te analyseren waarom de trials mislukken. Mislukt het omdat je honor verliest door schade, leg dan wat meer de focus op het crowd controllen van de monsters zodat je minder geraakt word.

Zijn de traps het probleem neem dan eerst even de tijd om een halve minuut te observeren hoe de traps bewegen en bepaal dan de route door iedere trap heen. Door veel traps kun je heen rollen zoals bijvoorbeeld door het vuur. Vaak hoef je dan maar een paar stappen door de trap heen te zetten en kun door de rest heen rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
nickyvandijk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:59:
Het kan helpen om goed te analyseren waarom de trials mislukken. Mislukt het omdat je honor verliest door schade, leg dan wat meer de focus op het crowd controllen van de monsters zodat je minder geraakt word.

Zijn de traps het probleem neem dan eerst even de tijd om een halve minuut te observeren hoe de traps bewegen en bepaal dan de route door iedere trap heen. Door veel traps kun je heen rollen zoals bijvoorbeeld door het vuur. Vaak hoef je dan maar een paar stappen door de trap heen te zetten en kun door de rest heen rollen.
Aanvullend hierop: WASD movement maakt de gauntlet maps met traps echt een stuk makkelijker 8)7
Ik speelde ARPGS altijd met mousclicks, maar ben met POE2 nu toch overgeschakeld naar WASD movement. Veel preciezer en veel gemakkelijker om te stoppen met moven t.o.v. mouseclicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:42
Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Over het algemeen is de eerste trial lastiger voor melee classes. Zeker die boss op het einde zal echt veel honour dmg doen als je de fight mechanics nog niet kent / nog niet weet wanneer je weg moet rollen.
Daarnaast moet je je route goed plannen door de boons/afflictions, maar dat is soms wel afhankelijk van wat geluk.

Maar een boost voor de trial of shekhimas is zeker niet nodig, zeker niet de eerste trial.

Edit: Het is overigens wel een check of je build werkt, als je er echt niet doorheen komt kan het een indicatie zijn dat je build gewoon niet werkt. @MPC60 volgens mij is Merc één van de makkelijkere classes om de trial op de completen (hooguit makkelijker op ranger & sorc). Dan kan het wel eens waard zijn om je build nog eens onder de loep te nemen :)
Daar heb je wel een goed punt natuurlijk. Range DPS is wel makkelijk bij die boss misschien dat het me daarom zo makkelijk af ging

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
Er is ook zo'n merchant item van "you can't be damaged until you complete the next room" wat erg handig is als je die vlak voor de boss krijgt :p

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcvz
Wbt die trials.
Honour resistance is net zo belangrijk als je andere resists in de latere trials.
En capped ook op 75%.

Dus gebruik je relics met honour resistance.
En elke keer dat je wat verder komt unlock je meer slots dus kun je het jezelf makkelijker maken.

Prio van stats op relics als je moeite hebt met de trial.

Honour resistance
Max honour
Deal more DMG to boss

Ik vond de trials echt tof.
Lees er veel geklaag over. Maar t gevoel van succes nadat t gelukt is is erg nice.
T is even try hard mode aan. Maar ik denk dat je jezelf absoluut te kort doet als je een carry regelt.

En mijn game is 2x gecrasht nadat ik de laatste boss dood had voor mn 4e trial toen ik nog zo weak was dat een run een uur duurde.
Dus t is niet dat ik niet de frustratie gekend heb ofzo..

[ Voor 34% gewijzigd door Marcvz op 07-01-2025 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Marcvz schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:29:
Wbt die trials.
Honour resistance is net zo belangrijk als je andere resists in de latere trials.
En capped ook op 75%.

Dus gebruik je relics met honour resistance.
En elke keer dat je wat verder komt unlock je meer slots dus kun je het jezelf makkelijker maken.

Prio van stats op relics als je moeite hebt met de trial.

Honour resistance
Max honour
Deal more DMG to boss

Ik vond de trials echt tof.
Lees er veel geklaag over. Maar t gevoel van succes nadat t gelukt is is erg nice.
T is even try hard mode aan. Maar ik denk dat je jezelf absoluut te kort doet als je een carry regelt.

En mijn game is 2x gecrasht nadat ik de laatste boss dood had voor mn 4e trial toen ik nog zo weak was dat een run een uur duurde.
Dus t is niet dat ik niet de frustratie gekend heb ofzo..
De opzet van de trials is echt gaaf inderdaad. De reward ook goed. Ik moet de 3de en 4de trial nog completen, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat straks. Maar dat komt later wel na flink wat oefenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 12:44
Gister avond was ik super blij dat ik (eindelijk) een lvl 80 chaos trial klaar had. Helemaal blij dat ik ein-de-lijk weer nieuwe ascension punten zou krijgen.

Krijg ik één derde van de sleutel van een deur waarachter nog een baas zit. Dus nog minimaal 2x completen en dan maar hopen dat je sterk genoeg bent voor die boss :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
De Sekhema trial is nu voor melee ook een stuk beter te doen na de patch die in close range een extra resist % geeft en de fix dat dots veel te veel honour damage deden. Mijn monk ging er in ieder geval erg makkelijk doorheen (en ja voor een ranger kan het nog een stuk makkelijker zijn). Als je dat als laatste voor die patch geprobeerd hebt dan is het nu wel echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:54:
[...]

Ik kom met drie kwart honor bij de boss room en vervolgens komt er zoveel op me af dat ik die honor kwijt was als de baas nog 10% had of zo. Ik zie al die dingen niet uit de lucht komen. Denk dat het ook wel ligt aan het feit dat ik op m’n iPad speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
MPC60 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:50:
[...]

Ik kom met drie kwart honor bij de boss room en vervolgens komt er zoveel op me af dat ik die honor kwijt was als de baas nog 10% had of zo. Ik zie al die dingen niet uit de lucht komen. Denk dat het ook wel ligt aan het feit dat ik op m’n iPad speel.
Als je op je iPad speelt dan begrijp ik dat je er meer moeite mee hebt :X
Werkt dat goed? Met tikken op het scherm dan? of heb je er een controller aan gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPC60

MPC60

Game on

Dazzler2120 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 13:06:
[...]

Als je op je iPad speelt dan begrijp ik dat je er meer moeite mee hebt :X
Werkt dat goed? Met tikken op het scherm dan? of heb je er een controller aan gekoppeld?
GeForce now en een gamesir g8+ controller die erom kan klemmen. (Na een kleine aanpassing) Werkt heerlijk, speel lekker op de bank terwijl m’n vriendin masked singer kijkt of zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Laatst online: 19:31

anc

koentje3 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 12:35:
Gister avond was ik super blij dat ik (eindelijk) een lvl 80 chaos trial klaar had. Helemaal blij dat ik ein-de-lijk weer nieuwe ascension punten zou krijgen.

Krijg ik één derde van de sleutel van een deur waarachter nog een baas zit. Dus nog minimaal 2x completen en dan maar hopen dat je sterk genoeg bent voor die boss :')
Oh ik ken dat gevoel!

Ik heb de andere sleutels gekocht en daarna de baas neergehaald. Ik had last van mana te kort, dus een potion die per seconde een mana regenereert is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
jim[beam] schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 15:23:
[...]

Heb ik ook gedaan. Ben van lightning monk naar Ice monk gegaan. Was ff 60k gold. Ik had 300k ofzo maar toch, is wel ff 20% van je budget. Nu wil ik weer terug maar ik heb zoiets van fuck, it...had ik maar meer geduld moeten hebben haha. Dus we maken de monk af als Ice Monk.

Welke youtube had je gezien of welke build?
Nou dat was naar een spark build voor mn mage. Maar alsnog te weinig DPS ...... :+
Was het helemaal beu en ben nu alweer opnieuw begonnen.

Heb inmiddels 5 lvl 35+ characters.
Degene wat nu mijn main is en het lekker doet is een Witch infenalist.

Moet zeggen dat van alle characters dit de eerste is die EN lekker makkelijk de mobs pakt tijdens het levelen en ook goed draait tegen bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Ik ben momenteel bezig met een ice strike invoker, man wat is die sterk!

Hiervoor minions en daarna gas arrow explode gespeeld, dat ging goed tot ik de te trial ging doen er de boss fight echt 20 minuten duurde door lack aan dos en ik uiteindelijk dood ging..

Ik gebruik de guide van Raxxanterax

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim[beam]
Lasteraar schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:33:
[...]

Nou dat was naar een spark build voor mn mage. Maar alsnog te weinig DPS ...... :+
Was het helemaal beu en ben nu alweer opnieuw begonnen.

Heb inmiddels 5 lvl 35+ characters.
Degene wat nu mijn main is en het lekker doet is een Witch infenalist.

Moet zeggen dat van alle characters dit de eerste is die EN lekker makkelijk de mobs pakt tijdens het levelen en ook goed draait tegen bosses.
ja ik ook zoiets. En een paar boven de 60. Tot nu toe bevalt de Merc het best. je veegt echt alles van de kaart met granaten en explosive shot. Het is wel zo dat het pas na level 22 (explosive shot) echt geweldig wordt. Ongeveer 6 of 7 uur voor normal mode van Act 1 naar het einde van Act 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Die trials hebben echt wel potentie vind ik, krijg er een beetje een Hades gevoel van. Dat honour mogen ze van mij verwijderen en die ruimtes met traps ook. Zwaar lullig dat je vs de boss verliest omdat ie in 1 klap al je honour wegramt terwijl je het gevecht anders makkelijk kan winnen, speelt niet leuk als melee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Pffff... zit je uren te plannen en towers te unlocken/juicen om uiteindelijk een map te hebben met +2 levels, boss, breaches, deli.. +rarity, +drops, +mobs De hele mikmak. Stop je een fully juiced up vaaled T16 waystone erin. Start je een breach in de map, begint met killen, hele scherm vol met loot en de game crasht... Opnieuw opgestart en map en drops weg >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Oppernerd schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:41:
Pffff... zit je uren te plannen en towers te unlocken/juicen om uiteindelijk een map te hebben met +2 levels, boss, breaches, deli.. +rarity, +drops, +mobs De hele mikmak. Stop je een fully juiced up vaaled T16 waystone erin. Start je een breach in de map, begint met killen, hele scherm vol met loot en de game crasht... Opnieuw opgestart en map en drops weg >:(
haha ja, ik heb hetzelfde gehad in Breach. Twee keer precies op het moment dat je het hele scherm cleared loopt de game vast, 1x kon ik weer terug de map in na opnieuw opstarten.

Moet ook m'n CPU upgraden merk ik die heeft het zwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door BroWohsEdis op 08-01-2025 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
BroWohsEdis schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:35:
Die trials hebben echt wel potentie vind ik, krijg er een beetje een Hades gevoel van. Dat honour mogen ze van mij verwijderen en die ruimtes met traps ook. Zwaar lullig dat je vs de boss verliest omdat ie in 1 klap al je honour wegramt terwijl je het gevecht anders makkelijk kan winnen, speelt niet leuk als melee.
BroWohsEdis schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:43:
[...]

haha ja, ik heb hetzelfde gehad in Breach. Twee keer precies op het moment dat je het hele scherm cleared loopt de game vast, 1x kon ik weer terug de map in na opnieuw opstarten.

Moet ook m'n CPU upgraden merk ik die heeft het zwaar.
Ik ben een beetje in dubio. Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben dat de game je zo genadeloos afstraft. 1 try per map/trial/boss run. Geeft toch een beetje extra spanning. Aan de andere kant is zo'n crash dan ook weer onzin.

Overigens hebben bepaalde classes idd voordeel met dat honor systeem. Al is het een stuk beter geworden sinds de laatste grote patch. En als je alle resist capped en goede gear hebt, dan wals je er alsnog doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
BroWohsEdis schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:35:
Trials als een must have voor elke build is een designfout, alleen al om de simpele reden dat poe 2 on-hit mechanics heeft zoals thorns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Oppernerd schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:11:
[...]

[...]

Ik ben een beetje in dubio. Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben dat de game je zo genadeloos afstraft. 1 try per map/trial/boss run. Geeft toch een beetje extra spanning. Aan de andere kant is zo'n crash dan ook weer onzin.

Overigens hebben bepaalde classes idd voordeel met dat honor systeem. Al is het een stuk beter geworden sinds de laatste grote patch. En als je alle resist capped en goede gear hebt, dan wals je er alsnog doorheen.
Ja 1 kans per map vind ik prima, van mij mogen die trials op hogere levels ook wel wat moeilijker. En dan zonder dat hele honour gebeuren.

Die trials hebben nog wel wat aanpassingen nodig vind ik, bijvoorbeeld die Chaos time trials - met mijn monk kill ik de hele wave in 1 hit, ~6 seconden wachten totdat de volgende wave spawned, kill alles in 1 hit en dat anderhalve minuut lang. Is niet echt interessante gameplay.
Ook het escorten van dat vliegende hoofd vond ik echt tergend met die kleine area of effect en verspreidde enemies.

Krijg echt flashbacks naar Diablo 4, exact dezelfde problemen met spawn rates en mission design. Vraag me af wie eerder was :9
Rob_Dielemans schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:23:
[...]

Trials als een must have voor elke build is een designfout, alleen al om de simpele reden dat poe 2 on-hit mechanics heeft zoals thorns.
Ja als ze het honour systeem gewoon eruit halen en trials iets interessanter maken is dat opgelost.

Ik doe die Chaos trials soms voor de soul cores, ik spam nu als gek blink dan gaat het een stuk sneller :+

[ Voor 11% gewijzigd door BroWohsEdis op 08-01-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Holy F… ik vond vanmorgen een bow die mijn dps even een zieke boost gaf. Ben daarna heel act 3 doorgeblazen en de trials of chaos geklaard. De laatste boss van act 3 lag binnen een paar tellen gestrekt hahaha..
nu opnieuw op cruel dif beginnen. Benieuwd of ik hier ook zo hard doorheen blaas of dat het toch flink moeilijker wordt :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 21:42
Waren ze ook niet van plan als map op de atlas mislukte dat je dan maar omheen moest zien te komen ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Wat is trouwens dat identifyen van gear een gare en in mijn ogen zeer overbodige mechanic, mogen ze er van mij wel gewoon uit halen.
Ben nu alweer bijna door act 1 op cruel heen, gaat tot nu toe nog als een raket. Hoop wel dat ik snel betere gear vind voor mijn resistances, deze zijn nog wel ondermaats dus moet af en toe een beetje oppassen, gelukkig kom je als ranger daar vaak mee weg :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Korkss schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 21:52:
Wat is trouwens dat identifyen van gear een gare en in mijn ogen zeer overbodige mechanic, mogen ze er van mij wel gewoon uit halen.
Ben nu alweer bijna door act 1 op cruel heen, gaat tot nu toe nog als een raket. Hoop wel dat ik snel betere gear vind voor mijn resistances, deze zijn nog wel ondermaats dus moet af en toe een beetje oppassen, gelukkig kom je als ranger daar vaak mee weg :-P
Dat zie je verkeerd. Als items identified zouden droppen dan kun je lootfilters heel specifiek maken.
Dan zouden ze de loot met een factor 100 naar beneden moeten schroeven om t nog iets waard te laten zijn.

De frictie in een map met Scrolls en droppen of naar je hideout moeten gaan voorkomt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Teunis schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:51:
Waren ze ook niet van plan als map op de atlas mislukte dat je dan maar omheen moest zien te komen ?
Dat is goddank geschrapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
Marcvz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 23:45:
[...]

Dat zie je verkeerd. Als items identified zouden droppen dan kun je lootfilters heel specifiek maken.
Dan zouden ze de loot met een factor 100 naar beneden moeten schroeven om t nog iets waard te laten zijn.

De frictie in een map met Scrolls en droppen of naar je hideout moeten gaan voorkomt dat.
Zo had ik er nog niet over nagedacht.. voelt nu meer als een onzin mechanic namelijk. Helemaal nu ik op cruel weer in act 1 zat en de hooded one nog niet had 😆

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Elon Musk "speelt" ook Path of Exile 2, net zoals-ie Diablo IV speelt.

Waar de échte moneyshot in deze stream (met commentaar van Kripp en Quin) zit, is wanneer Musk op z'n Twitter-platform laat zien wat voor gear hij heeft rond 32:00. Ik heb meerdere keren hardop moeten lachen en wil deze jullie niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Zucht.. ik vind dat de divines wel een wat prominenter plekje mogen krijgen in de currency tab.
Was na een lange farm sessie dus wat niet helemaal scherp.
Maar klik zo 25 divines weg op een inventory blauwe breach ringen ipv regals... Ouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Klauwhamer schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 01:05:
Elon Musk "speelt" ook Path of Exile 2, net zoals-ie Diablo IV speelt.

Waar de échte moneyshot in deze stream (met commentaar van Kripp en Quin) zit, is wanneer Musk op z'n Twitter-platform laat zien wat voor gear hij heeft rond 32:00. Ik heb meerdere keren hardop moeten lachen en wil deze jullie niet onthouden.

[YouTube: Elon Musk Absolutely Clueless Trying to Pilot His PoE2 Account - Kripp reacts to Quin]
Op Reddit wordt hij compleet afgedaan als sus.

https://www.reddit.com/r/PathOfExile2/s/dlvDAAJWcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Laatst online: 19:31

anc

Marcvz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 02:01:
Zucht.. ik vind dat de divines wel een wat prominenter plekje mogen krijgen in de currency tab.
Was na een lange farm sessie dus wat niet helemaal scherp.
Maar klik zo 25 divines weg op een inventory blauwe breach ringen ipv regals... Ouch
Hoe doe je dat? In 1 keer een stashtab? Dat is namelijk heel handig. Wel ongelofelijk zuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Niet alleen op reddit. Het is imo gewoon obvious :P
Als je zo ver in endgame zit en helemaal in hardcore dan weet je gewoon heel veel dingen die je nu in die maand gaandeweg al heb geleerd.. bij hem leek dat niet het geval. En gezien het in principe gewoon een slimme ondernemende man is, is dat best bijzonder :P

In diablo kan ik me prima voorstellen dat die het zelf gedaan heeft maar wat ik hier nu gezien heb vermoed ik echt dat die het heeft laten boosten door iemand ofzo.

Waarom heeft hij ook een stashtab de naam gegeven: Elons maps. Dat is ook weer 1 zo'n schakeltje dat ik denk van hmm :P waarom niet gewoon Maps en vernoem je jezelf in 3rd person. Edit: oh dit staat ook in die video nu zie ik haha

Maar hoe dan ook vind k het wel grappig om te zien dat zo'n guy van zijn bekendheid en status deze game zo promoot en het leuk vind

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:03
Het is met name Elon's ego die hem tot dit soort acties zet. Hij is een succesvolle zakenman en heeft zoveel geld, dat hij van gekkigheid niet weet wat hij er mee moet doen. Maar toch acht hij het noodzakelijk om zich te profileren als '1 van de beste hardcore PoE2 spelers'....
Terwijl voor iedereen die een paar uur Path of Exile 2 heeft gespeeld het overduidelijk is dat hij geen idee heeft wat hij aan het doen is. Hij heeft BiS gear voor zijn character met build enabling HoWAs, 'maar ze zijn maar level 52' 🤣🤣

Het is overduidelijk dat iemand anders dit character beheert/speelt en hij er af-en-toe wat curated maps mee runt.

Ik vind het een soort van sneu dat hij deze bevesting blijkbaar nodig heeft en zichzelf met dit filmpje zo te kakken zet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edie
Misschien beter om het niet te hebben over veel te rijke personen die niks kunnen doen zonder hulp.

Aanstaande zondag is er een korte livestream met updates voor Patch 0.1.1.
This Sunday, January 12 at 12:30PM PST (Jan 12, 2025 9:30 PM (GMT+1) in your local time), we’ll release a short announcement video with details of upcoming Patch 0.1.1 for Path of Exile 2 and the issues we are addressing in it. Tune in to https://www.twitch.tv/pathofexile to watch it live!
Ik ben benieuwd. En kijk nu al uit naar alle huilende 'spelers' die gaan klagen op forums e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
anc schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:38:
[...]

Hoe doe je dat? In 1 keer een stashtab? Dat is namelijk heel handig. Wel ongelofelijk zuur...
Niet. Gewoon als een blinde spammen met shift ingedrukt.

Pagina: 1 ... 20 ... 25 Laatste