Ik heb er nu een kleine 50 uur in zitten en begin de charme van deze game steeds beter te waarderen. Toegegeven: na jaren van D3 en D4 was het echt wel even wennen. Begonnen met Merc, tot lvl 15 maar na keer op keer geslacht te worden (ook door mob packs) overgestapt naar Sorc. Daar eigenlijk hetzelfde verhaal.
Terug geswitched naar m’n Merc maar toen half een grenade build gevolgd. Dat ging al een stuk beter, na een paar upgrades gingen de explosies het halve scherm over. Maar ook daar liep ik tegen een muur op bij lvl 23.
Besloten om een monk aan te maken met een volledige starter leveling build. Ik wilde het liever allemaal zelf uit zoeken maar man… wat is dit fun. Het is super satisfying om combo’s te maken, frozen enemies te verpulveren en de stukken ijs over de grond weg te zien spatten. Nu lvl 25 en ga nog steeds aardig, de meeste mob packs leveren nog geen problemen op en bosses gaan na een paar tries gewoon snel neer en soms zelfs in 1 keer.
Het blijft wel wennen. Zo vraag ik me nog steeds af wat nou de beste manier is om m’n gear te upgraden. Doe ik dat met quality improvements of gewoon normal items upgraden met orbs? Ik heb daar nog weinig gevoel mee en doe het vooralsnog gewoon met items die ik loot van mobs en daar quality upgrades doe waar mogelijk.
Als ik de lvl 70+ hier voorbij zie vliegen dan loop ik nog wel aardig achter, maar ach… alles op z’n tijd. Bovendien combineer ik het nog steeds met BO6 en FC25 dus naast een druk werk- en gezinsleven moet ik de uurtjes daar ook nog verdelen. Maar al met al zeker geen spijt van deze aankoop. Ik ga lekker door met m’n monk, op naar m’n eerste ascendancy