SideShow schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:59:
[...]
Mooie post, bedankt :-)
Ik heb nu deze tree voor mijn explosive shot build:
https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/idksa0v6 (de authority node moet ik nog nemen)
Ondertussen een nieuwe crossbow gekocht met 220 physical dps, ik ben van level 72 naar 76 kunnen gaan doe nu maps VI.
Ik had die unique helm aan om mijn dps wat te boosten met de "Incendiary" passive, maar misschien is dat nu niet meer nodig en zou ik hier nu beter voor een helm kiezen met defensive stats.
Kan het zijn dat je met explosive shot niet zo heel veel accuracy nodig hebt?
Mijn armor heb ik wat stiefmoederlijk behandeld omdat dit naar verluidt geen goede stat is, maar misschien moet ik toch wat meer focussen er op, als ook mijn evasion. Ondertussen wel nieuwe bracers gekocht en heb nu 1800+ health.
Wel vreemd dat je exalted orbs beter gebruikt om een deftig item te krijgen van anderen, in plaats van te craften.
Rare logica in een game met loot en crafting.
Ik snap trouwens de waarde van een exalted orb niet; jij geeft me een mooi item en ik geef je een orb waarmee je eenmalig een geel item kan verbeteren, wat een totale gok is en meestal een ongewenste stat zal opleveren. Huh?
Een crossbow met 220 phys dps is een prima upgrade tov wat je had, met nog heel veel ruimte om wat beters te vinden.
Voor zover ik weet gebruikt explosive shot ook je accuracy, als je naar de stats van die skill gaat kan je de chance to hit zien, die wil je zo dicht mogelijk bij de 100% hebben natuurlijk.
Iedereen haat op Armour, en het is zeker niet zo sterk als andere defenses, maar het is beter om iets te hebben ipv niets. Armour is heel erg goed voor de kleine hits van monsters maar doet niet zoveel tegen grote hits. Ik zou het dus niet totaal negeren. Een combinatie van armour met vooral heel veel evasion is een goed idee.
Je tree is best aardig dus met wat veranderingen kan je denk ik aardig wat damage en survivability erbij pakken. Een aantal ideeen:
Je pakt best veel travel nodes (die stats geven) om bijvoorbeeld richting singular purpose te gaan, onderweg pak je ook die attack speed cluster. Dit hele stuk kost je 20 punten en levert je wat stats, 10% increased attack speed en 100% increased damage op.
Als je dat weghaalt kan je de elemental attack nodes pakken (forces of nature, emboldened avatar, exploit, catalysis) en dat levert je 92% increased elemental damage with attacks, 25% ailment kans, 15% elemental resistance penetration en 49% increased damage tegen enemies met ailments. Plus 5% physical damage als elemental damage en dat is erg sterk. Belangrijker nog is dat als je die kant op gaat, je meteen in de buurt van veel meer sterke nodes komt die je dan ook kan oppikken, terwijl aan dee andere kant niet zoveel nuttigs meer te vinden is voor je. Bijvoorbeeld freedom of movement en escape velocity voor een hoop meer evasion rating, Maiming strike voor attack damage en wat movement speed,en een jewel socket op weg naar Acceleration.
Bij de start pak je ook een paar 3% attack speed nodes op, die zijn niet super efficient denk ik. Je mist daar ook precies wat sterke defensieve punten -> feel no pain en battle-hardened, extra evasion en armour en 20% crit damage bonus reduction voor monsters. Een paar van die punten die je bespaart kan je dan juist richting Afterimage doen voor nog meer evade kans.
Je komt dan uit op zoiets als dit:
https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/xy152901
Vanaf dat punt heb je best veel keuzes, je zou even moeten testen of je regelmatig ignites doet, zo ja zou je voor incendiary/smoke inhalation nodes kunnen oppakken.
Heavy ammunition en careful aim zou je kunnen overwegen, ik weet niet of het het perse waard is, het is een hoop extra damage en accuracy maar kost wel 4 travel nodes dus het ligt er een beetje aan hoe je uitkomt. Hetzelfde geld een beetje voor die Authority cluster, als je het gevoel hebt dat je AOE mis kan je het houden maar je kan het ook droppen, dat zijn 5 punten voor 12% damage en 36% AOE.
Explosive shot word ook gespeeld met de three dragons unique helmet, als je dat doet kan je grote shocks op mobs gooien voor veel extra damage en shock burst rounds gebruiken (dan heb je de ignite nodes niet meer nodig) en kan je ook lightning nodes pakken.
Die build kan ook met triple heralds gespeeld worden dus kan je ook naar de herald nodes gaan voor 150% increased damage.
Als je een body armour hebt met veel evasion kan je ook richting bestial skin gaan en als je super veel evasion stacked kan het zelfs ook waard zijn om de acrobatics notable te pakken zodat je alle hits kan evaden.
Oh en als je voor evasion gaat pak dan ook de Wind Dancer spirit gem!