Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 13:08
Finraziel schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:12:
[...]

De damage van de flame wall zelf is peanuts, maakt niet uit of dat minder is. Het gaat er om dat de projectielen van je minions extra damage krijgen en dat rondje maakt het makkelijker om te zorgen dat ze er bijna altijd wel overheen schieten. Een rechte muur als die net verkeerd georiënteerd staat kunnen ze compleet missen. En als je de cirkel om de minion of om de vijand heen zet is het helemaal zeker dat projectiles er doorheen gaan.
En als je spell cascade + circle gebruikt, heb je er meteen 3, kunnen ze helemaal nooit missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:17
Ok, ik heb de €30 betaald na het zien van wat video’s van PoE2 op YouTube en heb nu 2 uur gespeeld.

Ik ben begonnen als Witch. Die leek mij voor een eerste keer het leukst. Wat ik al gelijk moeilijk vind is dat je binnen no-time alle knoppen gekoppeld hebt. En dus ook meteen als complete beginneling direct alles moet onthouden, ik heb mijzelf al een paar keer erop betrapt dat ik bepaalde aanvallen niet vaak genoeg gebruikte omdat ik ze vergat. En wat ik ook lastig vind is hoe ik die orbs (?) en gems (?) gebruik of inzet.

Wat ik nu al direct echt minder dan Diablo vind is het vergelijken menu van wapens en items, die is in Diablo echt een stuk duidelijker. En wat ik ook niet snap is dat ik Tetris moet spelen in m’n stash anders blijven er ongewild gaten over. Dat is een zo onnodige game mechanisme.

Verder speelt PoE2 heerlijk en vind ik het vanaf het begin al leuker. De graphics zijn wat mij betreft vergelijkbaar aan D4, alhoewel de intro-scène van D4 geen match is voor PoE2. Ik vond de characters in de D4 scène echt heel echt ogen en het verhaal beter geïntroduceerd.

Als laatste vind de character customization in D4 heel nice, zit dat ook in PoE2? En ik baal er van dat er geen optie om de font size aan te passen. Ik kan de panels en dialogen niet lezen vanaf de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:26
Tristan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:26:
Ok, ik heb de €30 betaald na het zien van wat video’s van PoE2 op YouTube en heb nu 2 uur gespeeld.

Ik ben begonnen als Witch. Die leek mij voor een eerste keer het leukst. Wat ik al gelijk moeilijk vind is dat je binnen no-time alle knoppen gekoppeld hebt. En dus ook meteen als complete beginneling direct alles moet onthouden, ik heb mijzelf al een paar keer erop betrapt dat ik bepaalde aanvallen niet vaak genoeg gebruikte omdat ik ze vergat. En wat ik ook lastig vind is hoe ik die orbs (?) en gems (?) gebruik of inzet.

Wat ik nu al direct echt minder dan Diablo vind is het vergelijken menu van wapens en items, die is in Diablo echt een stuk duidelijker. En wat ik ook niet snap is dat ik Tetris moet spelen in m’n stash anders blijven er ongewild gaten over. Dat is een zo onnodige game mechanisme.

Verder speelt PoE2 heerlijk en vind ik het vanaf het begin al leuker. De graphics zijn wat mij betreft vergelijkbaar aan D4, alhoewel de intro-scène van D4 geen match is voor PoE2. Ik vond de characters in de D4 scène echt heel echt ogen en het verhaal beter geïntroduceerd.

Als laatste vind de character customization in D4 heel nice, zit dat ook in PoE2? En ik baal er van dat er geen optie om de font size aan te passen. Ik kan de panels en dialogen niet lezen vanaf de bank.
Wat aantal knoppen/skills betreft, dat hangt ook heel erg af van hoe je je build maakt. Je hebt vaak lang niet alles nodig, maar als je alles wat beschikbaar is gaat gebruiken dan gaat het hard ja. PoE2 houdt daarin ook niet je hand vast en geeft je de vrijheid om een heleboel verschillende skills te gebruiken terwijl D4 je dwingt er maar een paar te gebruiken.
Maar mijn Witch heeft eigenlijk maar 3 actieve skills. 1 die ik constant spam en 2 die alleen uit de doos komen als het wat uitdagender wordt. Mijn ranger heeft twee skills die als combo werken. Maar het is wel goed kijken welke je nodig hebt en welke goed samenwerken. Ik beperk mezelf daar ook bewust een beetje in om dan pas als ik echt comfortabel ben met wat ik heb pas weer wat toe te voegen.

Eens over het vergelijken van items, dat is een stuk duidelijker in D4. Wel vind ik het in PoE2 heel fijn dat je de onderlijnde woorden kunt selecteren om er wat uitleg over te krijgen. Ook de stash is inderdaad even wennen, maar voordeel is weer dat je ook niet zoveel hoeft te bewaren (hoewel dat in D4 ook veranderd is dat het niet meer zo'n probleem is). Als je meer gaat spelen dan wil je wel even opletten wanneer de volgende stash tab sale is en dan op zijn minst een currency tab kopen (of als het je niet uitmaakt kun je dat meteen doen maar dan krijg je minder voor je 28 euro tegoed). Voordeel is dan dat alle currency automatisch in die tab komt te staan op een vaste plek ipv verstrooid tussen je gear.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 22:02
SideShow schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:15:
[...]

Geen idee waar ik dit moet halen als ik niets kan killen. Map III lukt zelfs niet eigenlijk. Ik heb 1700 hitpoints, resistances zijn 50%, 61%, 68%, 21%

Bosses vind ik voorlopig makkelijker dan trash mobs. Sommige gele vijanden krijg ik er al niet aan, zeker die met healing over time zijn unkillable voor mij.

Ik kan maps tier 2 proberen maar dan krijg ik gewoon geen xp meer. Daarenboven ben ik steeds out of map stones want ja ga steeds dood.

Die explosive shot is meer gebrul dan dps, maar mn boog moet blijkbaar meer physical hebben. Tja, geen idee ook waar die zou moeten droppen.

[Afbeelding]
Als ik het goed zie heb je de "Radiant Grief Lace Hood" helm aan, dat is een prima helm voor low level characters maar tenzij je op dit moment op een bepaalde manier gebruik maakt van ignites heb je hier weinig aan. Dit baart me zorgen voor de rest van je gear.
Als ik zo naar je sheet kijk heb je namelijk geen enkele defenses behalve HP en resistances en daardoor heb je geen schijn van kans om te overleven in maps (en ik vraag me ook af hoe je het uberhaupt tot maps geschopt hebt). Je hebt bijna geen armour en geen enkel % evasion. Dit betekent dus dat elke attack van een monster je zal raken en er maar een klein beetje damage reduction word toegepast. Je effectieve HP voor physical attacks is dus super laag.

Kan je ook je passive tree met ons delen, ik vermoed dat het probleem namelijk dieper zit dan enkel gear.. Dat kan je bijvoorbeeld doen door het hier in te vullen en op save te drukken en dan de link te delen https://maxroll.gg/poe2/passive-tree.

Aan je stats te zien heb je veel strength en ook aardig wat dexterity dus je zou een prima mix van evasion en/of armour gear kunnen dragen, ik raad je aan om aardig wat evasion te pakken zodra je rond de 60-70% komt en ook "% Blind on hit" pakt zal je zien dat je veel minder vaak geraakt word en dus veel beter kan overleven.

Je xboog is zoals je zelf ook al concludeerde niet zo goed en toe aan een flinke upgrade, in een ideale wereld heb je een xboog met % increased physical damage, added # physical damage en dan een mix van stats zoals attack speed en andere flat damage types. Als je de resolute technique keystone niet hebt gespecced kan je ook voor accuracy kiezen zolang je niet hit capped bent en crit chance/crit bonus damage maar dat is het niet perse waard als je niet ook op de passive tree investeert in crit nodes.

Wat betreft de vraag waar je gear of currency moet halen, je kan het op verschillende manieren oplossen:
  1. Maps blijven doen die je wel met hoge zekerheid kan voltooien, ookal zijn dat maar tier 1 maps.
  2. Als zelfs maps niet lukken terug naar cruel act 3 en daar een zone vinden die je kan makkelijk kan farmen en hopen op currency en andere loot drops.
  3. Je geleerde lessen meenemen en een nieuw character maken en zorgen dat je niet dezelfde fouten maakt.
  4. Aan een vriend/vriendin vragen of je een paar exalted orbs mag lenen zodat je een paar upgrades kan kopen.
Ik zou persoonlijk richting de reroll gaan omdat je van de fouten bij deze character echt een hele hoop kan leren wat een volgend character vele malen sterker gaat maken. Als je meer details deelt kunnen we je ongetwijfeld een eind op weg helpen bij het leren van die fouten! Oh en dit is geen persoonlijke aanval trouwens, mijn eerste character in poe1 kwam niet eens veel verder dan de eerste twee acts, dat hoort er gewoon bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Tristan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:26:

Wat Finraziel ook al aankaart is dat je bij lange na niet alle skills nodig hebt om een succesvolle build te maken. Terwijl het in POE1 heel normaal was dat je maar 1 skill gebruikte proberen de developers bij POE2 veel meer combos te creeeren zodat je meer knoppen kan gebruiken. Het idee is dat dat sneller zal zorgen voor een interessantere combat experience. Dat is niet direct duidelijk want als je een skill gem vind zie je telkens dat er een aantal nieuwe unlocked zijn voor je level/stats. Het is prima om ze allemaal te testen en dan te bepalen waar je wel of niet op wilt focussen.

Ik weet niet zo goed wat je duidelijker vind aan het vergelijken van items in Diablo? Bedoel je dan dat de tooltip laat zien wat je kijgt/verliest met groene en rode nummers? Ik vind het persoonlijk in Diablo juist verwarrender, mede ook doordat je zoveel nutteloze stats op items hebt en dat de item tooltips soms het hele scherm innemen, omdat het niet altijd zo voor de hand liggend is wat een upgrade zal zijn voor jouw build. Sommige builds willen juist elemental damage op een item en andere juist physical, dus een simpele + of - bij de vergelijking werkt dan juist averechts. Maar goed, dat is een stukje gewenning ook natuurlijk.

Er is geen character customization, maar daar zie je onder alle items en skills op t scherm toch niet zo bijster veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

stickfiguur schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:37:
[...]

Als ik het goed zie heb je de "Radiant Grief Lace Hood" helm aan, dat is een prima helm voor low level characters maar tenzij je op dit moment op een bepaalde manier gebruik maakt van ignites heb je hier weinig aan. Dit baart me zorgen voor de rest van je gear.
Als ik zo naar je sheet kijk heb je namelijk geen enkele defenses behalve HP en resistances en daardoor heb je geen schijn van kans om te overleven in maps (en ik vraag me ook af hoe je het uberhaupt tot maps geschopt hebt). Je hebt bijna geen armour en geen enkel % evasion. Dit betekent dus dat elke attack van een monster je zal raken en er maar een klein beetje damage reduction word toegepast. Je effectieve HP voor physical attacks is dus super laag.

Kan je ook je passive tree met ons delen, ik vermoed dat het probleem namelijk dieper zit dan enkel gear.. Dat kan je bijvoorbeeld doen door het hier in te vullen en op save te drukken en dan de link te delen https://maxroll.gg/poe2/passive-tree.

Aan je stats te zien heb je veel strength en ook aardig wat dexterity dus je zou een prima mix van evasion en/of armour gear kunnen dragen, ik raad je aan om aardig wat evasion te pakken zodra je rond de 60-70% komt en ook "% Blind on hit" pakt zal je zien dat je veel minder vaak geraakt word en dus veel beter kan overleven.

Je xboog is zoals je zelf ook al concludeerde niet zo goed en toe aan een flinke upgrade, in een ideale wereld heb je een xboog met % increased physical damage, added # physical damage en dan een mix van stats zoals attack speed en andere flat damage types. Als je de resolute technique keystone niet hebt gespecced kan je ook voor accuracy kiezen zolang je niet hit capped bent en crit chance/crit bonus damage maar dat is het niet perse waard als je niet ook op de passive tree investeert in crit nodes.

Wat betreft de vraag waar je gear of currency moet halen, je kan het op verschillende manieren oplossen:
  1. Maps blijven doen die je wel met hoge zekerheid kan voltooien, ookal zijn dat maar tier 1 maps.
  2. Als zelfs maps niet lukken terug naar cruel act 3 en daar een zone vinden die je kan makkelijk kan farmen en hopen op currency en andere loot drops.
  3. Je geleerde lessen meenemen en een nieuw character maken en zorgen dat je niet dezelfde fouten maakt.
  4. Aan een vriend/vriendin vragen of je een paar exalted orbs mag lenen zodat je een paar upgrades kan kopen.
Ik zou persoonlijk richting de reroll gaan omdat je van de fouten bij deze character echt een hele hoop kan leren wat een volgend character vele malen sterker gaat maken. Als je meer details deelt kunnen we je ongetwijfeld een eind op weg helpen bij het leren van die fouten! Oh en dit is geen persoonlijke aanval trouwens, mijn eerste character in poe1 kwam niet eens veel verder dan de eerste twee acts, dat hoort er gewoon bij :+
Mooie post, bedankt :-)

Ik heb nu deze tree voor mijn explosive shot build:
https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/idksa0v6 (de authority node moet ik nog nemen)

Ondertussen een nieuwe crossbow gekocht met 220 physical dps, ik ben van level 72 naar 76 kunnen gaan doe nu maps VI.

Ik had die unique helm aan om mijn dps wat te boosten met de "Incendiary" passive, maar misschien is dat nu niet meer nodig en zou ik hier nu beter voor een helm kiezen met defensive stats.

Kan het zijn dat je met explosive shot niet zo heel veel accuracy nodig hebt?

Mijn armor heb ik wat stiefmoederlijk behandeld omdat dit naar verluidt geen goede stat is, maar misschien moet ik toch wat meer focussen er op, als ook mijn evasion. Ondertussen wel nieuwe bracers gekocht en heb nu 1800+ health.

Wel vreemd dat je exalted orbs beter gebruikt om een deftig item te krijgen van anderen, in plaats van te craften.
Rare logica in een game met loot en crafting.

Ik snap trouwens de waarde van een exalted orb niet; jij geeft me een mooi item en ik geef je een orb waarmee je eenmalig een geel item kan verbeteren, wat een totale gok is en meestal een ongewenste stat zal opleveren. Huh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:34
SideShow schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:59:
[...]
Wel vreemd dat je exalted orbs beter gebruikt om een deftig item te krijgen van anderen, in plaats van te craften.

Ik snap trouwens de waarde van een exalted orb niet; jij geeft me een mooi item en ik geef je een orb waarmee je eenmalig een geel item kan verbeteren, wat een totale gok is en meestal een ongewenste stat zal opleveren. Huh?
Ja craften moet je ook meer zien als gokken en traden is ook een belangrijk aspect binnen poe.
Die zie je eigenlijk wel heel vaak in dit soort games dat traden toch wel een deel is binnen de community.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 30-05 18:05
[...]
Er bestaan ook omens in de game.
Maar die zijn erg duur en zeldzaam.

Daarmee wordt craften minder een gok doordat je de werking van de orbs kunt veranderen.
Bijvoorbeeld alleen een suffix toevoegen of verwijderen.
Dat wordt alleen gebruikt om echt godly items te maken en daar kunnen echt 1000e orbs in gaan zitten voor je het gewenste resultaat hebt.

En exalts op items met redelijke rolls gooien in de hoop van een 1 div item een 10 div item te maken is ook gewoon leuk om te doen.

En exalts worden ook op maps gebruikt.
Als je t15 maps runt met een goede strategie is het aan te raden elke map te exalten tot je prefixes vol zitten.

Dus die exalts worden echt heel veel gebruikt.

Dat gezegd hebbende, er droppen er zoveel in vergelijking met andere orbs dat de waarde over time alleen maar zal dalen.
Dus exalts on zetten naar orbs die meer waarde vast zijn is aan te raden.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Finraziel schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:18:
[...]

Wat aantal knoppen/skills betreft, dat hangt ook heel erg af van hoe je je build maakt. Je hebt vaak lang niet alles nodig, maar als je alles wat beschikbaar is gaat gebruiken dan gaat het hard ja. PoE2 houdt daarin ook niet je hand vast en geeft je de vrijheid om een heleboel verschillende skills te gebruiken terwijl D4 je dwingt er maar een paar te gebruiken.
Maar mijn Witch heeft eigenlijk maar 3 actieve skills. 1 die ik constant spam en 2 die alleen uit de doos komen als het wat uitdagender wordt. Mijn ranger heeft twee skills die als combo werken. Maar het is wel goed kijken welke je nodig hebt en welke goed samenwerken. Ik beperk mezelf daar ook bewust een beetje in om dan pas als ik echt comfortabel ben met wat ik heb pas weer wat toe te voegen.

Eens over het vergelijken van items, dat is een stuk duidelijker in D4. Wel vind ik het in PoE2 heel fijn dat je de onderlijnde woorden kunt selecteren om er wat uitleg over te krijgen. Ook de stash is inderdaad even wennen, maar voordeel is weer dat je ook niet zoveel hoeft te bewaren (hoewel dat in D4 ook veranderd is dat het niet meer zo'n probleem is). Als je meer gaat spelen dan wil je wel even opletten wanneer de volgende stash tab sale is en dan op zijn minst een currency tab kopen (of als het je niet uitmaakt kun je dat meteen doen maar dan krijg je minder voor je 28 euro tegoed). Voordeel is dan dat alle currency automatisch in die tab komt te staan op een vaste plek ipv verstrooid tussen je gear.
Top! Ik heb vanmorgen wat re-binds gedaan en gebruik nu nog maar 3 skills/attacks eigenlijk. Geeft al wat rust. Tot ik de Crowbell boss tegen kwam, daar kwam ik niet heel ver mee voordat ik dood was haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-05 23:21

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Dus sta ik bij Viper Napuatzi te hannessen, eerst een paar keer solo en later met een paar pickup groups waar ik bij aanschoof. Wipe na wipe, tot op gegeven moment wij niet bij het checkpoint spawnen maar bij een verlate battleground (waar het Viper-gevecht plaatsvindt) -- Viper was foetsie en er lag alleen nog maar 'n level 2 skill support gem. Dus ik loop door naar "achteren" en daar zijn weer normale mobs. Ineens is mijn quest status ook gewijzigd naar "ploeter maar door naar Aggurat om Alva te redden". Er is ook geen DoT of iets op Viper geweest de laatste keer -- het was niet eens een close call. Weird.

Trouwens wel een nasty gevecht hoor, Viper. Godsamme.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Klauwhamer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:18:
Dus sta ik bij Viper Napuatzi te hannessen, eerst een paar keer solo en later met een paar pickup groups waar ik bij aanschoof. Wipe na wipe, tot op gegeven moment wij niet bij het checkpoint spawnen maar bij een verlate battleground (waar het Viper-gevecht plaatsvindt) -- Viper was foetsie en er lag alleen nog maar 'n level 2 skill support gem. Dus ik loop door naar "achteren" en daar zijn weer normale mobs. Ineens is mijn quest status ook gewijzigd naar "ploeter maar door naar Aggurat om Alva te redden". Er is ook geen DoT of iets op Viper geweest de laatste keer -- het was niet eens een close call. Weird.

Trouwens wel een nasty gevecht hoor, Viper. Godsamme.
Misschien dacht de game "Ja deze gasten gaan het dus nooit halen. ga maar door naar het volgende stuk"
;) Maar dat is inderdaad een pittig gevecht, want het is ook nog een dps race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

stomley schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:25:
[...]

Misschien dacht de game "Ja deze gasten gaan het dus nooit halen. ga maar door naar het volgende stuk"
;) Maar dat is inderdaad een pittig gevecht, want het is ook nog een dps race.
:+ Nou ja de eerste keren dat ik het solo deed ging het niet eens zo heel beroerd (2x op ~10%) maar ik heb nog geen goede manier gevonden om te gaan met die minion spears. In party vond ik het trouwens veel lastiger door een overvloed aan skills en effecten bovenop de boss met haar kleurtjes en gedoetjes.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Klauwhamer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:29:
[...]

:+ Nou ja de eerste keren dat ik het solo deed ging het niet eens zo heel beroerd (2x op ~10%) maar ik heb nog geen goede manier gevonden om te gaan met die minion spears. In party vond ik het trouwens veel lastiger door een overvloed aan skills en effecten bovenop de boss met haar kleurtjes en gedoetjes.
Die spears deed ik gewoon door te rollen op het moment dat ze de attack doen.
En bij de spear attack over de gehele breedte rolde ik de kant op waar die vandaan kwam en werd ik misschien klein beetje geraakt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
[...]

Mooie post, bedankt :-)

Ik heb nu deze tree voor mijn explosive shot build:
https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/idksa0v6 (de authority node moet ik nog nemen)

Ondertussen een nieuwe crossbow gekocht met 220 physical dps, ik ben van level 72 naar 76 kunnen gaan doe nu maps VI.

Ik had die unique helm aan om mijn dps wat te boosten met de "Incendiary" passive, maar misschien is dat nu niet meer nodig en zou ik hier nu beter voor een helm kiezen met defensive stats.

Kan het zijn dat je met explosive shot niet zo heel veel accuracy nodig hebt?

Mijn armor heb ik wat stiefmoederlijk behandeld omdat dit naar verluidt geen goede stat is, maar misschien moet ik toch wat meer focussen er op, als ook mijn evasion. Ondertussen wel nieuwe bracers gekocht en heb nu 1800+ health.

Een crossbow met 220 phys dps is een prima upgrade tov wat je had, met nog heel veel ruimte om wat beters te vinden.

Voor zover ik weet gebruikt explosive shot ook je accuracy, als je naar de stats van die skill gaat kan je de chance to hit zien, die wil je zo dicht mogelijk bij de 100% hebben natuurlijk.

Iedereen haat op Armour, en het is zeker niet zo sterk als andere defenses, maar het is beter om iets te hebben ipv niets. Armour is heel erg goed voor de kleine hits van monsters maar doet niet zoveel tegen grote hits. Ik zou het dus niet totaal negeren. Een combinatie van armour met vooral heel veel evasion is een goed idee.

Je tree is best aardig dus met wat veranderingen kan je denk ik aardig wat damage en survivability erbij pakken. Een aantal ideeen:

Je pakt best veel travel nodes (die stats geven) om bijvoorbeeld richting singular purpose te gaan, onderweg pak je ook die attack speed cluster. Dit hele stuk kost je 20 punten en levert je wat stats, 10% increased attack speed en 100% increased damage op.

Als je dat weghaalt kan je de elemental attack nodes pakken (forces of nature, emboldened avatar, exploit, catalysis) en dat levert je 92% increased elemental damage with attacks, 25% ailment kans, 15% elemental resistance penetration en 49% increased damage tegen enemies met ailments. Plus 5% physical damage als elemental damage en dat is erg sterk. Belangrijker nog is dat als je die kant op gaat, je meteen in de buurt van veel meer sterke nodes komt die je dan ook kan oppikken, terwijl aan dee andere kant niet zoveel nuttigs meer te vinden is voor je. Bijvoorbeeld freedom of movement en escape velocity voor een hoop meer evasion rating, Maiming strike voor attack damage en wat movement speed,en een jewel socket op weg naar Acceleration.

Bij de start pak je ook een paar 3% attack speed nodes op, die zijn niet super efficient denk ik. Je mist daar ook precies wat sterke defensieve punten -> feel no pain en battle-hardened, extra evasion en armour en 20% crit damage bonus reduction voor monsters. Een paar van die punten die je bespaart kan je dan juist richting Afterimage doen voor nog meer evade kans.

Je komt dan uit op zoiets als dit: https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/xy152901

Vanaf dat punt heb je best veel keuzes, je zou even moeten testen of je regelmatig ignites doet, zo ja zou je voor incendiary/smoke inhalation nodes kunnen oppakken.

Heavy ammunition en careful aim zou je kunnen overwegen, ik weet niet of het het perse waard is, het is een hoop extra damage en accuracy maar kost wel 4 travel nodes dus het ligt er een beetje aan hoe je uitkomt. Hetzelfde geld een beetje voor die Authority cluster, als je het gevoel hebt dat je AOE mis kan je het houden maar je kan het ook droppen, dat zijn 5 punten voor 12% damage en 36% AOE.

Explosive shot word ook gespeeld met de three dragons unique helmet, als je dat doet kan je grote shocks op mobs gooien voor veel extra damage en shock burst rounds gebruiken (dan heb je de ignite nodes niet meer nodig) en kan je ook lightning nodes pakken.

Die build kan ook met triple heralds gespeeld worden dus kan je ook naar de herald nodes gaan voor 150% increased damage.

Als je een body armour hebt met veel evasion kan je ook richting bestial skin gaan en als je super veel evasion stacked kan het zelfs ook waard zijn om de acrobatics notable te pakken zodat je alle hits kan evaden.

Oh en als je voor evasion gaat pak dan ook de Wind Dancer spirit gem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Klauwhamer schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:29:
[...]

Voor mij was het truckje om aan een van de twee kanten te positioneren ipv in het midden. De andere kant raakt je namelijk niet, dan kan je op een van de twee zijdes focussen, als de speren groen gloeien een paar stappen omhoog of naar beneden en dan dodge je vrij gemakkelijk alles. De laatste "wave" move moet je gewoon de dodge roll goed timen. Een poison charm kan ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 12:48
Is dit een bug of mis ik iets?

Ik heb een Arcanist Etcher, daar staat bij "Improves quality of Wand, Staff or sceptre"

Die wil ik dus op een Quarterstaff doen.. en dat zegt ie dat is geen staff...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:47
W.b.t wat gerichter craften:
Als je veel expedition materials hebt, dan kun je via de expedition members een stuk gerichter craften.
Je kan hier: prefixes en suffixes re-rollen en zelfs de affix values re-rollen. En op elk moment tijdens het process besluiten om doorgaan of te stoppen met het craften.

Ik vind dit persoonlijk een mooie manier om je items een goede basis te geven, om daarna je orbs te gebruiken om het af te maken.

Want alleen orbs gebruiken voelt inderdaad enorm als naar het casino gaan. De essences helpen, maar droppen ook maar beperkt.

Weapons craften met %phys, flat damage (en +skill) is haast niet te doen.
Ik heb 3 stash tabs met bases/'net nietjes' om een bow- en quarterstaff- upgrade te rollen voor mijn toons, maar het kost op het moment al mijn currency met weinig succes.

Ik zit dus ook steeds meer op trade te neuzen... maar die prijzen pff... 10+ divine orbs voor een weapon. Nee dan ben ik toch een zuinige Hollander (die zijn currency verbrast in het casino, haha)

Dat gezegd hebben vermaak ik me prima met de game. De classes voelen zooo anders allemaal, het is leuk om van een sorc naar een ranger naar een monk te switchen :-) De endgame voelt nog wat ruw aan, maar we krijgen al een hoop in zo'n vroeg stadium van de early access. Ik kan ook niet wachten op de druid en templar classes :-) Huntress gameplay ziet er ook leuk uit.

Het is wel jammer dat hoe meer je in endgame zit, hoe meer de gameplay PoE1 is.... zoom, zoom.. kill them before the kill you. Maar ik denk dat dit vooral te maken heeft dat ze veel van de mechanics voor endgame uit PoE1 gebruikt hebben. Dat bijna alle mobs/bosses on death effects hebben, helpt hier ook niet. Volgens mij zijn die effecten sowieso one-hit kills, tenzij je een energy shield (hybrid) build hebt.

Ik heb helaas nog geen citadel gevonden, dus de pinnacle bosses nog niet kunnen proberen, maar dit komt vanzelf wel... no rush.

@ActualFantasy een quarterstaff is geen 'magic' staff in PoE2. Het is een martial weapon. Je moet dus de wetstones gebruiken om de quality te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hoi, bedankt voor de skill tree, ben inderdaad eens naar rechts gegaan nu op de tree zoals je voorstelt, heb de indruk dat ik idd iets sterker ben :-)

Zal dan nog eens het grote geld op tafel leggen straks voor alweer een betere bow haha
Met jouw tree unlock ik ook weer 2 jewels, zal ik dan ook maar kopen zeker :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -pollem-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:10

-pollem-

Are you threatening me?

ActualFantasy schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:27:
Is dit een bug of mis ik iets?

Ik heb een Arcanist Etcher, daar staat bij "Improves quality of Wand, Staff or sceptre"

Die wil ik dus op een Quarterstaff doen.. en dat zegt ie dat is geen staff...
Een staff is wat een tovenaar gebruikt en is een magisch wapen. Een quarterstaff is een melee wapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik zag net een clip van Kripp langskomen:
'The dev-team is enjoying the holiday season currently. It's like.... fear not... you WILL be nerfed'
Het is wel de man van de droge one-liners, hoor 🤣

Maar ik maak mij geen illusies. Ik ben bekend met GGG's patches en manifestos....
then again... zoom-clearing maps en one-shotting bosses is volgens mij niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Psyx88 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:35:
Ik zag net een clip van Kripp langskomen:
'The dev-team is enjoying the holiday season currently. It's like.... fear not... you WILL be nerfed'
Het is wel de man van de droge one-liners, hoor 🤣

Maar ik maak mij geen illusies. Ik ben bekend met GGG's patches en manifestos....
then again... zoom-clearing maps en one-shotting bosses is volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Als merc heb ik weinig schrik :p
Ik hoop zelfs wel een beetje op een buff O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

-pollem- schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:33:
[...]

Een staff is wat een tovenaar gebruikt en is een magisch wapen. Een quarterstaff is een melee wapen.
Klopt een quarterstaff hoort thuis bij een monk :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FP7f_ykl0RqVR6CsJtHy6e6YOpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WdZpvSBwujFit5sudA3vs8mQ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6YpCo6h6d9uY3j2jp8SdYXX0PM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SQMGYqQlAP8adlsbZSJ4BODN.png?f=fotoalbum_large

Ehhh... wtf

Ben wel bezig met een account merge, maar momenteel heb ik allebei de accounts nog, beiden met dezelfde melding :S

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 27-12-2024 21:48 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-05 14:28
Angeloonie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ehhh... wtf

Ben wel bezig met een account merge, maar momenteel heb ik allebei de accounts nog, beiden met dezelfde melding :S
Lees op diverse fora ditzelfde probleem.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff lekker dan, gezien de enorm trage support (2 weken op 1e reply over account merge gewacht) ga ik dus voorlopig niet meer kunnen spelen :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-05 20:49
Vidra schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:01:
[...]

Klopt een quarterstaff hoort thuis bij een monk :)
Mooie aan POE is dat in theorie elke class alles kan gebruiken. De unique quarterstaff Pillar of the caged god is bijv het sterkste wapen voor een warrior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Oppernerd schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:00:
[...]

Mooie aan POE is dat in theorie elke class alles kan gebruiken. De unique quarterstaff Pillar of the caged god is bijv het sterkste wapen voor een warrior.
Klopt, maar doorgaans loopt een monk met een quarterstaff rond. :+

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
Angeloonie schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ehhh... wtf

Ik heb deze melding aan het begin gehad mijn warrior was toen level 18 al ofzo. Ik startte opnieuw op, melding was weg maar mn warrior ook…

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 20:26

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@Visgek82 Beetje clickbait titel, maar ik herken het probleem wel: 142u playtime en aardig wat 15+ maps gedaan, maar nog geen 1 citadel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 20:26
Psyx88 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:03:
@Visgek82 Beetje clickbait titel, maar ik herken het probleem wel: 142u playtime en aardig wat 15+ maps gedaan, maar nog geen 1 citadel gezien.
Ik bedenk de titel niet :) dacht alleen dat mensen het wellicht interessant vonden.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:11
Heel herkenbaar, ik was vanaf het begin naar het noord/oosten gegaan en kwam niks tegen, uiteindelijk naar het zuid/westen gegaan, binnnen 2 torens de eerste citadel. Maar nu al heel lang niks meer gevonden

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Visgek82 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:48:
[...]

Ik bedenk de titel niet :) dacht alleen dat mensen het wellicht interessant vonden.
Sec links van filmpjes naar kanalen (in dit topic wel bekend) hoef je in ieder geval van mij niet te doen als dat je enige bijdrage is.

// Ik zit nog steeds met een paar probleemslots in mijn gear, geen exalts, maar wel een divine. Hoorde dat de ratio in een paar dagen tijd van 1:72 naar ongeveer 1:90 is gestegen, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Bij de full release van de game zal EA vast een eigen instance worden dus moet ik nou echt krampachtig vasthouden aan die divine orb om later mogelijk tientallen exalts mis te lopen? Ik vind het maar lastig, zeker als ik gewoon echt wat rotzooi aan heb die progressie verhindert.

[ Voor 42% gewijzigd door Klauwhamer op 28-12-2024 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Klauwhamer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:11:
[...]

Sec links van filmpjes naar kanalen (in dit topic wel bekend) hoef je in ieder geval van mij niet te doen als dat je enige bijdrage is.

// Ik zit nog steeds met een paar probleemslots in mijn gear, geen exalts, maar wel een divine. Hoorde dat de ratio in een paar dagen tijd van 1:72 naar ongeveer 1:90 is gestegen, dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Bij de full release van de game zal EA vast een eigen instance worden dus moet ik nou echt krampachtig vasthouden aan die divine orb om later mogelijk tientallen exalts mis te lopen? Ik vind het maar lastig, zeker als ik gewoon echt wat rotzooi aan heb die progressie verhindert.
Zou deze tijd lekker gebruiken om van alles te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:43
Klauwhamer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:11:
[...]

Hoe eerder je die divine omzet en investeert, hoe eerder je sterker wordt en nog sneller de volgende gefarmd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra

Vidra

Vragen?

Flamesz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:09:
[...]

Hoe eerder je die divine omzet en investeert, hoe eerder je sterker wordt en nog sneller de volgende gefarmd hebt.
Ik zou zeggen als je nu mooie item kan vinden met exalts, zou ik de divine gewoon omzetten. Daarnaast krijg je al 20 exalts meer dan voor het weekend. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

1:95 was de ratio en daarvan heb ik nu ~30 exalts geïnvesteerd in nieuwe gear. Behoorlijk wat goede upgrades kunnen vinden en nu ook de nadruk gelegd op +rarity waar dat kon (zit nu op 145 in totaal). Eigenlijk zijn alle stats (DPS op core skills incluis) verdubbeld en kan ik gevoelsmatig CoF gebruiken in plaats van AA.

Morgen nog maar eens de Black Chambers op Normal doen om te voelen wat het praktijkverschil is, ik was daar voor de shopping spree behoorlijk glass cannon, en het "cannon"-gehalte viel behoorlijk tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:11
Ik verwacht dat er binnenkort een grote nerf komt op de rarity, dus maak er gebruik van zolang het kan ;)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik zit nog helemaal in de noob modus maar wat bedoelen jullie met die ratio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Jackson6 schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:47:
Hoeveel exalts een divine waard is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Currency heeft een drop-verhouding naast karakteristieken en dat bepaalt de gangbare koers, bijvoorbeeld hoeveel exalted orbs één divine orb waard is. Ik gebruik daarvoor de ingame currency exchange om gedoe te voorkomen, maar je moet aan een matrix als deze denken. Merk op dat deze ratio's niet gelijk zijn aan die van de ingame exchange -- ik post dit slechts zodat je een beeld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die koers gaat momenteel all over the place, elke dag dat er een nieuwe 'OP 1 click' build uit komt met een specifieke unique, of wanneer bepaalde combi weer de meta is, schuift alles weer op, voelt echt als de eerste dagen van Black Desert waar de top 1% de prijs voor 99% van de markt bepaald.

Ik loop rond met een scepter die ik goeie week geleden heb gekocht voor 5 exalt, gaat nu voor 2 divine, hyperinflatie is een ding :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

[zuur]
Zow, 3 keer moeten proberen maar die derde trial is toch gelukt. Werd er eigenlijk wel pissed van, gewoon dikke bs zeg. En als merc moet je effectief vechten, niet zoals een monk op een knopje duwen en heel je scherm sterft :p

Anyway, eindelijk mag ik terug naar "gewoon een spelletje spelen" en leuk wat mapjes doen. Geen haar op mn hoofd die er aan denkt die 4de trial te doen.
[/zuur]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Heb t idee dat deze game veel meer om/op een soort economy draait dan bijvoorbeeld D4 dat doet. Het verkopen en handelen is een iets te belangrijk aspect hier. Maar kan t mis hebben.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
SideShow schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:13:
[zuur]
Zow, 3 keer moeten proberen maar die derde trial is toch gelukt. Werd er eigenlijk wel pissed van, gewoon dikke bs zeg. En als merc moet je effectief vechten, niet zoals een monk op een knopje duwen en heel je scherm sterft :p

Anyway, eindelijk mag ik terug naar "gewoon een spelletje spelen" en leuk wat mapjes doen. Geen haar op mn hoofd die er aan denkt die 4de trial te doen.
[/zuur]
Gratz! :)
Ik moet mn 3e ook nog. Paar keer gedaan en ging tot aan de 3e ronde wel prima. Bijna volle honor.... tot ik een gebied vol met die fire traps in moest. Ik heb echt geen geduld om heel voorzichtig, stapje voor stapje die traps te omzeilen. Niet veel later alle honor weg. Wat dat betreft is WASD movement ook niet ideaal omdat je niet heel precies kunt lopen om de traps te ontwijken. Vandaag of morgen maar weer een keer proberen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

JohnnyV76 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:46:
[...]

Wat dat betreft is WASD movement ook niet ideaal omdat je niet heel precies kunt lopen om de traps te ontwijken.
Klopt, moest ik ook aan denken maar ik speel met controller, dat komt zeker met zijn eigen uitdagingen. Ik heb RSI duw ik pak niet graag een muis vast na de werkuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 11:02
Hier iemand die voor het eerst PoE speelt. Nu, na spelen op de dag van release, ongeveer 60 uur erin zitten. Voor mijn doen toch vrij stevig.

Eerste indruk is erg positief. Lees online vooral veel klachten over specifieke mechanics in de endgame, maar daar zit ik nog niet. Wat ik zelf vooral merk, is dat ik al wat overweldigd wordt door alle keuzes. Dat begint bij welke class ik speel, maar ook welke (sub)class daarbij hoort en hoe ik de talent tree spec en welke skills daar vervolgens bij horen. Merk dat ik zelf niet het overzicht (of het geduld) heb om zelf alles tot in de puntjes te min-maxen. Dus voor mijn Spark-sorc die wat moeite heeft in act 3 eens wat gegoogled om een build te maken. Maar vervolgens een ton gold armer door respec costs en een totaal onspeelbare build omdat ik de juiste gear niet had :D . Voor mijn geen probleem, omdat ik gewoon eens wat wanders ga proberen, een monk of mercenary misschien :) .

Ook heb ik totaal nog geen overzicht van wat iets waard is, dus uiteindelijk zet ik dingen te koop voor 1 exalt waarvan ik denk dat ze iets waard zijn. Heb nu pas een keer iets gevonden wat ik ook daadwerkelijk na level 60 zelf kan gebruiken, dus dat is ook een mechanic waar ik me in moet gaan verdiepen. Toch merk ik dat ik alles wel leuk vind om te ontdekken, omdat ik wel heel vaak denk: in wat voor build zou dit kunnen werken? Het daadwerkelijke ontdekken zit er voor mij echter nog niet in, omdat ik nu pas 2 karakters heb lvl 60+ en niet genoeg gold om continue van passives te wisselen.

Ben wel nieuwsgierig: Is er toevallig een tweakers guild? Of kent anders iemand een guild waar casual players welkom zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 31-05 08:23
In de eerste post staat hoe je in tweakers gilde kan komen

Ik ben met monk nu bij Maps , bevalt een heel stuk beter dan mijn minion witch

Nu nog beetje gearen, hoe maak ik de keuze of voor dex_int Of int gear ga ?
Denk voornamelijk afhankelijk is van effectieve hp, maar hoe vergelijk je evasion rating VS energy shield ?

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

koentje3 schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:48:
Ook heb ik totaal nog geen overzicht van wat iets waard is, dus uiteindelijk zet ik dingen te koop voor 1 exalt waarvan ik denk dat ze iets waard zijn. Heb nu pas een keer iets gevonden wat ik ook daadwerkelijk na level 60 zelf kan gebruiken, dus dat is ook een mechanic waar ik me in moet gaan verdiepen. Toch merk ik dat ik alles wel leuk vind om te ontdekken, omdat ik wel heel vaak denk: in wat voor build zou dit kunnen werken? Het daadwerkelijke ontdekken zit er voor mij echter nog niet in, omdat ik nu pas 2 karakters heb lvl 60+ en niet genoeg gold om continue van passives te wisselen.
Wat je kunt doen is polsen bij de Path of Exile 2 Trade om te zien wat soortgelijke items doen. Let wel op dat ik verschillende keren gehoord en gelezen heb dat er groepen bezig zijn met grote scams door de zoekresultaten collectief te beïnvloeden (zodat wanneer jij op item X of Y zoekt, je eerst twee pagina's 1ex ziet en geneigd bent te denken dat dit de gangbare prijs is -- jij zet 'm er voor 1ex op en hij wordt opgekocht door de scammers). Ook zijn het dagkoersen door streamers of nieuwe builds die op bijvoorbeeld Maxroll gepubliceerd worden waarbij items specifiek op het boodschappenlijstje staan. Je hebt ook altijd de vuistregel dat wanneer je enorm veel whispers krijgt ineens, je het item duidelijk te laag hebt beprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

pfft die spirit gems drop range mogen ze wel aanpassen trouwns, kom om in de lvl 7 en 9 sprit gems, maar na paar uur farmen van dreadnaught gewoon 0 lvl 8 spirit gems :/ weet niet wat het is, maar gaat nergens over 8)7

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
Bokkie schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:37:
pfft die spirit gems drop range mogen ze wel aanpassen trouwns, kom om in de lvl 7 en 9 sprit gems, maar na paar uur farmen van dreadnaught gewoon 0 lvl 8 spirit gems :/ weet niet wat het is, maar gaat nergens over 8)7
Zit je in de tweakers guild? Genoeg gems in de stash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

koentje3 schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:48:

Ben wel nieuwsgierig: Is er toevallig een tweakers guild? Of kent anders iemand een guild waar casual players welkom zijn?
Ja de waarde van items vind ik ook lastig in te schatten. Als je iets voor 1 exalt erop zet je wordt de komende 5 min constant gespammed dan is het iig meer waard :9

Ik zie mensen waardeloze items aanbieden in chat voor meerdere divs. Ook heb ik al flinke winst door exalts naar divines om te zetten, inmiddels is een divine 98 exalts op de exchange.

edit: 106 exalts voor een divine inmiddels, soort van Bitcoin die dingen.

[ Voor 8% gewijzigd door BroWohsEdis op 30-12-2024 00:41 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
BroWohsEdis schreef op maandag 30 december 2024 @ 00:28:
[...]

Ja de waarde van items vind ik ook lastig in te schatten. Als je iets voor 1 exalt erop zet je wordt de komende 5 min constant gespammed dan is het iig meer waard :9

Ik zie mensen waardeloze items aanbieden in chat voor meerdere divs. Ook heb ik al flinke winst door exalts naar divines om te zetten, inmiddels is een divine 98 exalts op de exchange.

edit: 106 exalts voor een divine inmiddels, soort van Bitcoin die dingen.
T is niet de divine die waarde krijgt maar de exalt die waarde verliest in dit geval.
Sterker nog, divines verliezen ook waarde maar ten opzichte van elkaar gaat de exalt harder achteruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Zojuist in act 3 een Divine orb gevonden. Direct verkocht voor 115 exalted orbs!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-Dgi98-bLhauns0zQpzplubc1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwyAMvej7Pr9ubiEEcdk7O7b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alekz87 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:03:
Zojuist in act 3 een Divine orb gevonden. Direct verkocht voor 115 exalted orbs!

[Afbeelding]
Weet niet of dat meteen handig is, aangezien de afgelopen dagen het aantal exalteds wat je voor 1 divine kan krijgen maar blijft stijgen. Maargoed, als je van de exalteds een hoop upgrades kan kopen dan moet je dat gewoon doen natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
Waarom is het niet handig om je divine(s) in te ruilen voor exalts, dan? Als je de exalts nu kan gebruiken voor (een) gear-upgrade(s) is dit toch prima?

'De markt' is toch niet bij te houden... potentiele weapon upgrades voor mijn toons vragen ze nu 300 div -> mirror of kalandra voor 🙀🙈 Dikke doei... ik craft en gamble lekker verder 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Mathijs1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:27:
[...]

Weet niet of dat meteen handig is, aangezien de afgelopen dagen het aantal exalteds wat je voor 1 divine kan krijgen maar blijft stijgen. Maargoed, als je van de exalteds een hoop upgrades kan kopen dan moet je dat gewoon doen natuurlijk :)
Een paar dagen geleden heb ik hetzelfde gedaan, op 1:95. Geen moment spijt van gehad; nog 2/3e over en mijn character gaat als een mes door de boter (mét +rarity).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
Mathijs1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:27:
[...]

Ach. Ik speel nu. Over X aantal weken / maanden misschien niet meer. En het is early acces. Dus ik probeer het er nu van te nemen nu het nog kan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik doe nu redelijk makkelijk tier 14 maps met mn merc. Sure, alles kan nog moeilijker, moeilijke maps met 500 modifiers, sneller, beter. Mn gear kan nog beter, meer optimaal, meer res, meer dps, noem maar op.

Maaaaar ik zie eigenlijk het grote "progessie pad" niet meer nu, uitgezonderd nog wat leveltjes pakken (ik ben nu 85) en mn gear wat proberen te tweaken. Kan me iemand een hint geven wat de endgame is vanaf dit punt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

SideShow schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:45:
Ik doe nu redelijk makkelijk tier 14 maps met mn merc. Sure, alles kan nog moeilijker, moeilijke maps met 500 modifiers, sneller, beter. Mn gear kan nog beter, meer optimaal, meer res, meer dps, noem maar op.

Maaaaar ik zie eigenlijk het grote "progessie pad" niet meer nu, uitgezonderd nog wat leveltjes pakken (ik ben nu 85) en mn gear wat proberen te tweaken. Kan me iemand een hint geven wat de endgame is vanaf dit punt?
Ik ben nu level 91 en probeer T16, T17 maps te craften en die te doen. Voor de rest zoek ik nog citadels in de endgame en verkoop ik gear/currency op de trade website.

Zit nu op een punt dat het traden ook begint te lopen is wel leuk. Weet iemand waar je die Azteken hideout kan vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door BroWohsEdis op 31-12-2024 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:18
BroWohsEdis schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:30:
[...]
Weet iemand waar je die Azteken hideout kan vinden?
Die heet 'Canal Hideout' volgens mij. In de buurt van water te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door cfern op 31-12-2024 08:19 ]

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Hebben jullie ook wat kleine frame dipjes als het druk wordt op het scherm?

Ik speel op Linux maar bijvoorbeeld D4 heeft dat probleem veel minder, de fps blijft daar (meestal) op een rock solid 90 (ik limiteer globally met Mangohud, vergelijkbaar met Msi afterburner). Poe 2 daarentegen gaat toch altijd wat down en dat voelt net iets minder smooth. Ik denk aan lichte een cpu bottleneck, zo ziet het er uit op de frametime graph, over het algemeen lijkt dit wel een zwaar spel voor de cpu.

Ik vermoed dat men sowieso nog optimalisaties gaat doorvoeren. Wel vreemd ook dat je niet echt settings hebt om spell effects of particles te verminderen.

(Ik heb een 4080 btw en een i7-14700)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:18
Frame dips als het druk wordt zou ook kunnen komen doordat de PoE server het even niet meer aankan omdat alle damage-berekeningen server side plaatsvinden.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
SideShow schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:29:
Hebben jullie ook wat kleine frame dipjes als het druk wordt op het scherm?

Ik speel op Linux maar bijvoorbeeld D4 heeft dat probleem veel minder, de fps blijft daar (meestal) op een rock solid 90 (ik limiteer globally met Mangohud, vergelijkbaar met Msi afterburner). Poe 2 daarentegen gaat toch altijd wat down en dat voelt net iets minder smooth. Ik denk aan lichte een cpu bottleneck, zo ziet het er uit op de frametime graph, over het algemeen lijkt dit wel een zwaar spel voor de cpu.

Ik vermoed dat men sowieso nog optimalisaties gaat doorvoeren. Wel vreemd ook dat je niet echt settings hebt om spell effects of particles te verminderen.

(Ik heb een 4080 btw en een i7-14700)
Volgens mij heb je zo'n setting wel. Experimental staat er bij.

Maar goed, die dips ga je er niet uit krijgen.
Als ik een breach doe en keer naar de andere kant schiet heb je een hikje, altijd..
Komt gewoon doordat je zoveel tegelijk raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Zow, die elites beginnen op mn zenuwen te werken. Daarnet 3 van die grote vliegende stinger elites, met fast + drain mana + regenerate life. OK ... why? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:33
Hoe werkt traden eigenlijk precies? Ik heb tijdens de actie wel zo'n quad premium tab gekocht en dan...? Enige trading die ik tot nu toe heb gedaan is Divines omzetten naar Exalted via de NPC. Maar items is een stuk ingewikkelder begrijp ik? Omdat je in elkaars game moet ofzo. Ik heb alleen nog maar solo gespeeld, dus heb echt 0 idee hoe dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
TheBrut3 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:34:
Hoe werkt traden eigenlijk precies? Ik heb tijdens de actie wel zo'n quad premium tab gekocht en dan...? Enige trading die ik tot nu toe heb gedaan is Divines omzetten naar Exalted via de NPC. Maar items is een stuk ingewikkelder begrijp ik? Omdat je in elkaars game moet ofzo. Ik heb alleen nog maar solo gespeeld, dus heb echt 0 idee hoe dat werkt.
Je zet je tab op public.
Dan kun je er items instoppen en door right click op je item een prijs eraan hangen.
Staan een vaste buyout in. Niemand koopt items zonder buyout.

Daarna kan jouw item gevonden worden op de trade site.

De interactie daarna loopt als volgt (dat is een ongeschreven etiquette die door de jaren heen ontstaan is)

Je krijgt een Whisper dat iemand je item wilt kopen.
Jij invite de koper. De koper gaat naar jouw hideout.
Je pakt het item en stuurt een trade request naar de koper.

Beide stoppen item en currency in het scherm.
Je kijkt na of alles klopt. Let vooral op als de trade gecanceld wordt en het voor de tweede keer geopent wordt.
Dan wordt er vaak geprobeerd je te scammen door een andere of te weinig currency te plaatsen in de hoop dat je uit automatisme op accept klikt.

Nadat de trade voltooid is verlaat je de party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Marcvz schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:59:
Je zet je tab op public.
Dan kun je er items instoppen en door right click op je item een prijs eraan hangen.
Staan een vaste buyout in. Niemand koopt items zonder buyout.

Daarna kan jouw item gevonden worden op de trade site.

De interactie daarna loopt als volgt (dat is een ongeschreven etiquette die door de jaren heen ontstaan is)

Je krijgt een Whisper dat iemand je item wilt kopen.
Jij invite de koper. De koper gaat naar jouw hideout.
Je pakt het item en stuurt een trade request naar de koper.

Beide stoppen item en currency in het scherm.
Je kijkt na of alles klopt. Let vooral op als de trade gecanceld wordt en het voor de tweede keer geopent wordt.
Dan wordt er vaak geprobeerd je te scammen door een andere of te weinig currency te plaatsen in de hoop dat je uit automatisme op accept klikt.

Nadat de trade voltooid is verlaat je de party.
Thx. Jeetje wat een gedoe om te traden zeg, heb er nu al geen zin meer in. Laat mensen het lekker van de marktplaats kopen of direct uit jouw trade tab pakken waardoor ze automatisch betalen. Kan er ook niemand worden gescammed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Met dit crafted amulet (white solar + alch + 2x exalted) kan ik fijn CoF en AA tegelijk up hebben, met Clarity als support op AA. Lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/113IVxIukwsGpA1kOg81cz7dAis=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Uhge6ewTeqdzvk6XjUWA3gEy.png?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Klauwhamer op 31-12-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

TheBrut3 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:03:
[...]

Thx. Jeetje wat een gedoe om te traden zeg, heb er nu al geen zin meer in. Laat mensen het lekker van de marktplaats kopen of direct uit jouw trade tab pakken waardoor ze automatisch betalen. Kan er ook niemand worden gescammed.
Behalve dan dat wanneer je het daadwerkelijk eens dóet, je zult merken dat het helemaal niet zoveel gedoe is en dat 90% van de tijd je lekker aan het filteren en zoeken bent op de trade site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Klauwhamer schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:05:
[...]

Behalve dan dat wanneer je het daadwerkelijk eens dóet, je zult merken dat het helemaal niet zoveel gedoe is en dat 90% van de tijd je lekker aan het filteren en zoeken bent op de trade site.
Maar het opzetten van een fysieke trade blijft irritant, ik had wat spul te koop, was bezig in act 3 cruel op m'n alt, moet je weer naar hideout, trade opzetten, ding verkocht, ga je terug.. net te laat voor je instance, reset :/

Snap wel dat auto-sell openingen geeft voor exploits en dupes, maar praktisch element blijft behoorlijk irritant.

Maar de economie is momenteneel in zo'n staat dat ik toch niets koop/verkoop.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
SinergyX schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:30:
[...]

Maar het opzetten van een fysieke trade blijft irritant, ik had wat spul te koop, was bezig in act 3 cruel op m'n alt, moet je weer naar hideout, trade opzetten, ding verkocht, ga je terug.. net te laat voor je instance, reset :/

Snap wel dat auto-sell openingen geeft voor exploits en dupes, maar praktisch element blijft behoorlijk irritant.

Hoe kun je je instance laten verlopen met 1 trade?
Je wacht tot iemand in jouw hideout is en dan is t 5 seconden werk

En ik heb een macro waarmee ik zeg dat ze eventjes moeten wachten. Als ik een breach aan t clearen ben bv. Dat vindt niemand erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
TheBrut3 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:03:
[...]

Dat zal de market veel harder vernachelen.
Want dan kopen de top accounts en guilds gewoon gewilde items kaal en bepalen de prijs.

En ze kunnen dan ook heel makkelijk de koers bepalen door een hoop goedkoop te listen maar nooit te reageren.
Dat gebeurd nu al, maar wordt dan nog makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SinergyX schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:30:
[...]

Een instance blijft toch minimaal 8 en maximaal 15 minuten open nadat je er uit bent geportalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:11
Klauwhamer schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:38:
[...]

Een instance blijft toch minimaal 8 en maximaal 15 minuten open nadat je er uit bent geportalt?
Dat is ook zo'n nutteloze limiet die ze hebben zeg. Want als je in de instance bent en gewoon uitlogt, kun je gaan slapen en de volgende keer dat je inlogt kom je in dezelfde instance terecht. Dus het is gewoon mogelijk om een instance langer actief/gepauzeerd te houden. Sterker nog, volgens mij heb ik verscheidene keren tijdens de campaign gezien dat een instance met een portal OOK actief blijft, zolang je maar een andere instance/zone/map hebt geladen in de tussentijd.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

edie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:50:
[...]

Dat is ook zo'n nutteloze limiet die ze hebben zeg. Want als je in de instance bent en gewoon uitlogt, kun je gaan slapen en de volgende keer dat je inlogt kom je in dezelfde instance terecht. Dus het is gewoon mogelijk om een instance langer actief/gepauzeerd te houden. Sterker nog, volgens mij heb ik verscheidene keren tijdens de campaign gezien dat een instance met een portal OOK actief blijft, zolang je maar een andere instance/zone/map hebt geladen in de tussentijd.
Ja, ik ben daar ook geen voorstander van. Maar een transactie afwikkelen in minder dan 8 minuten lijkt mij te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Op sommige maps (Savannah) is het wel een slide show met meer dan 100% increased packs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Probeer maar eens breach met increased packs op een spark sorc -> 4 fps build 🙀🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
Mijn monk komt ook steeds meer online.. 115k (unbuffed) dps ice strike met flinke crit damage en shatter on freeze... Het looten kost meer tijd dan het clearen 🤣🤣 1 ice strike... boom...alles dood 😎

Het zoomen met flicker strike is ook leuk, maar blijft wel wat unreliable qua pathing. In breaches is het een handige skill voor fast clears.

En dan de bong-bell voor boss melting.

Ik weet wel waar de nerf hammer terecht gaat komen... recht op het hoofd van mijn monk 🙈 Er nog maar even van genieten dus, nu het nog kan. Het is een tijd geleden dat ik zo veel lol heb gehad met een melee build in een ARPG 👍🏻

[ Voor 55% gewijzigd door Psyx88 op 01-01-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Psyx88 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:57:
Mijn monk komt ook steeds meer online.. 115k (unbuffed) dps ice strike met flinke crit damage en shatter on freeze... Het looten kost meer tijd dan het clearen 🤣🤣 1 ice strike... boom...alles dood 😎

Het zoomen met flicker strike is ook leuk, maar blijft wel wat unreliable qua pathing. In breaches is het een handige skill voor fast clears.

En dan de bong-bell voor boss melting.

Ik weet wel waar de nerf hammer terecht gaat komen... recht op het hoofd van mijn monk 🙈 Er nog maar even van genieten dus, nu het nog kan. Het is een tijd geleden dat ik zo veel lol heb gehad met een melee build in een ARPG 👍🏻
Ja ik heb ook een monk :) Doe nu 71k damage maar dat is in principe al genoeg om het hele scherm in 2 hits te clearen. Van de difficulty in de campaign is niets overgebleven, behalve bij de bosses op 4 difficulty :P. in Breach merk ik wel echt de lag als je het hele scherm one shot, vaak ook server lag. Ook die Azteken map uit de campaign met de zon in het midden tank de fps keihard.

Hoeveel energy shield heb jij? Jouw ice strike doet wel flink meer damage en ik heb maar 1500 hp 1600 ES (3200 met grim feast). Ik kwam laatst ineens een speciale boss tegen (volgens mij was het een citadel) en daar werd ik wel ff ge-one shot :+

Eigenlijk zonde dat er een hele filosofie achter de combat en gameplay zit terwijl mijn hele gameplan bestaat uit ice strike spammen en een bell neergooien bij een boss :9

[ Voor 22% gewijzigd door BroWohsEdis op 01-01-2025 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@BroWohsEdis Ik heb vergelijkbare HP (1600) en ES (1700), ~3400 met Grim Feast... voor de rest (buffed) evasion en res capped.

Veel van mijn dps komt van mijn 600+ dps quarterstaff met 24% crit dmg en 20% attack speed. Ook mijn gloves hebben crit damage en gloves en rings hebben flinke +phys.... voor de rest ben ik in mijn passive skill tree vol voor damage gegaan, hopende dat ES me in leven houdt.... en tot dusver werkt dit prima.

Ik had hiervoor een staff met +4 to level of all melee skills, maar dit was echt een meeega mana drain en dus niet sustainable.

Ik heb helaas zelf nog geen citadel gevonden, dus die bosses nog niet kunnen proberen. Wel Xesht, die breach boss gedaan... die ging in een paar seconden neer.

En ja ik ben het met je eens: er is een flinke disconnect tussen de campaign en de endgame. De endgame voelt weer meer als PoE1. Ik hoop dat ze dit nog wat gaan tunen/refinen.... zonder dat het een mega grind wordt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik toevallig allemaal OP/zoomy classes heb gespeeld: sorc -> ranger -> monk... dit geeft wellicht een vertekend beeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Psyx88 op 01-01-2025 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Hoe hebben jullie zo’n hoge dps? M’n ice strike zit op 49k unbuffed en heb geloof ik een ~640dps wapen. Wel veel gespecced in defense. 81% evasion, 1900HP en 6000+ ES met grim feast.

Trouwens een tip voor grotere screen clears: herald of ice met lightning infusen en herald of lightning met ice. Daarnaast nog ambush gem op herald of ice en hele scherm explodeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
%increased attack speed en % to critical damage bonus... en dan vol voor dps gaan in de passive skill tree crit damage, elemental damage on freeze.

Ow en mijn quarterstaff is 634 physical damage, dus -800 dps.

En zoals je inderdaad zelf al zegt: support gems voor je heralds swappen, dan heb je de polcirkln ring ook niet (meer) nodig.

En dan goede jewels.. die je flat-, elemental- en crit-damage boosten, voorbeeld:

Loath Breath Sapphire:
20% increased critical damage bonus
18% increased magnitude of damaging ailments you inflict with critical hits
12% increases duration of damaging ailments on enemies

[ Voor 20% gewijzigd door Psyx88 op 01-01-2025 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 10:26
Ik ben totaal niet in end game dus op een compleet ander niveau aan het spelen, maar toevallig vandaag ook met Monk begonnen (of nou ja, ik had al een level 7 Monk, daar nu mee verder gegaan).

Volgens Raxx is monk slecht tot je ice strike krijgt, maar ik vond het eigenlijk nog best te doen met falling thunder en killing palm... Tot ik bij king of mists kwam, die leek echt praktisch onmogelijk.
Dus toch maar even naar level 14 gegrind en ice strike gaan gebruiken... Vervolgens lag hij in een paar seconden dood neer, en het grootste deel van die tijd was ie bevroren :+
Speelt wel lekker maar het is wel echt compleet uit balans natuurlijk. Geen idee hoe het in end game is, maar dat de ene skill redelijk effectief is maar een uitdaging biedt, tot je bij een boss komt die compleet onmogelijk is... En een andere skill delete die boss gewoon? Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Zullen ze nog wel flink aan tweaken natuurlijk, en daar is de ea ook voor.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@Finraziel Ice strike all the way!
Vanaf het moment dat je ice strike krijgt op je monk wordt het alleen maar beter.

Zeker met de ice/lightning heralds, de juiste support gems en voldoende punten in je passive skill tree.

Raxx's Ice Strike Invoker monk leveling build is een goed startpunt. Ik heb een iets andere (endgame) build, maar het concept is/blijft hetzelfde: ice strike -> shatter -> loot.

Flicker strike is ook leuk, maar ik krijg het niet heel erg consistent met de power charges en pathing.

Veel plezier met je monk.

P.s. als je boss damage mist, je kan 2x een bell gem gebruiken... double the fun 😎

[ Voor 9% gewijzigd door Psyx88 op 01-01-2025 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
Ik ben het met je eens dat de Monk flink overtuned is, maar ik hoop niet dat ze het te flink nerfen. De monk is, naast de ranger, de class waar de power fantasy goed aanwezig is. Bij de sorceress en mercenary (maar tot lvl 20 geraakt vanwege de trage clunky gameplay) miste ik dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Meer mensen waarbij de pc soms helemaal vastloopt bij het wisselen van zone?
Ik krijg het laadscherm dan te zien, maar dat blijft al hangen. De muis gaat heel schokkerig over het beeld en ik kan niets meer. Ctrl+alt+del doet ook niets, enige optie is stroom er af en weer aanzetten.
Gebeurde mij eergisteren (volgens mij) voor de eerste keer, maar inmiddels is het al een keer of 8 gebeurd.
Steeds bij een andere zone en soms als ik terug naar town ga, het lijkt random te zijn.

Tijdens het gamen draait de CPU (5600X) op zo/n 30%, alleen bij laden piekt die even naar de 100%. GPU (RTX3070) zit op 60%. Lijkt mij ook sterk dat het daar aan zou liggen, afgelopen weken was er nog niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Ik ben nu als Witch bezig met Act 1 en ben nu Level 14. Ik probeer nu die baas van Freythorn te verslaan, maar poeh die is echt lastig. Mijn DPS is niet hoog genoeg denk ik. Wat kan ik doen? Die Contagion spel is wel erg lekker, hele hordes gaan neer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTRj5NywPeWo2rmRHWGcGFSXv8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVWu8Ba5WkBW1lGY2nLLF15k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9R7yx4-PZaY6RPKb21xv1LnReqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T8BJKqbwyutxq9jJrGVgXM11.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vI0juAhr4nyZthXHurvJYg7wSGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebw7B1K48hL2Nc8sBXYHHvcE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVlcTS2VZlwxY47Sl09ko9y4z60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Z3tUEJWAoFVMoGbvmnQgAmo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QygCOoIqCjkBUayqXEteu-5lrU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqUBOKZgGtrkO3WRhMYVPRkp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_dI4L0dlmsI2ignQ0oJV_EvYq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/puZTZz8hkRZuyIedpASXr70w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLs2Ys3Tg2LvwJeD1A6sPxDptWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyGjvFMCi6GojxPpq2hMETbh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im_oLv8TJG_8IPnlFCLPe1Lzv34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VzCZUC8v4NqPUklUk7BIH8TO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMHrwjbvitKETgLMFN2cl2JoLaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R414H7MAvjbvn4VoxAI2XmW7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3DmHAviaB6HZrGGzDaPwQU7dpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKezbWeAxPxqiXVA90OA4uH0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJZg6BckSmuIidtZDV5fwEoNkJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XgYBiNwzmJgesMu2npyrI8LM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFwMjezdB5Hab5W0DQ9uEqI66_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaOGuPKfKKRW2LhMS3bT3wxW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCKNJDn9pieYusGL_Hd-zJWJ_Hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnndzE64bwxGIfsamOLUTMJg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcMyVY9A0CngLVQ9MAXmHDstiJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0U2tcWVD6WqT5rTeowrCf1X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSWZOfKwqhtFaV4AxRSQSXRA0mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2dLnqgT6sJiUcP0i7Yodyfq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQmm2JETaTcrKq4ZxN__a_B_oQo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXnhX7CNI38b8nQfzsbspyAT.jpg?f=fotoalbum_large

En dan heb ik nog in m’n stash klaarliggen, maar nog niet de stats voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCaL8HyXLy2-Bt1C1HwVP1H5lAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfKqF54Xfw8F5IfOjb1g1Wol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSMq7Pz1PbMD4rJ5_smUJuWEfCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXUi8H37n9IJf1mTk5gFuCQv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCEE_0ewsk6899ngcZjeQqmhaK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYRTp6GiAD6arv2Bk1vLsroz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvbNS4aFPaJlEKaYqUv0SHyJDrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hkcAK5DEJWRq5FxvomjBvKKo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Tristan op 01-01-2025 22:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:37
Je mist een necklace. :) Niet dat dat ineens al het verschil gaat maken, maar ieder beetje helpt. Ook heb je je headslot nog als wit item. Gebruik een orb of transmutation en vervolgens een augmentation erop om wat stats er op te rollen. Ook je boots en je belt hebben maar 1 stat, gebruik hier ook een augmentation op.

Daarnaast ligt er genoeg gear in de guildstash die beter is dan wat je aan hebt. Wellicht zit er wat tussen. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L7LYNX
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-05 07:17
Persoonlijk zou ik ook iets meer proberen te focussen op 1 a 2 elements/speelstijlen.
Momenteel gebruik je zo te zien voornamelijk minions en chaos spells maar je hebt op je skilltree nu de punten voor physical spells, chaos spells en minions.

Ook zou ik eens gaan zien of je betere potions kan kopen bij Una (of ze op de grond vinden).
Een basis Greater Life Flask zou je al een stuk langer levend moeten kunnen houden.

Je scepter doet momenteel ook niet bepaald veel. Indien je meer op spells wilt richten kan je gaan voor een focus (of enkel de staff gebruiken). Als je betere minions wilt kan je waarschijnlijk bij Una een scepter kopen met bijv. extra spirit op (voor meer minions), + level to minion skills of een andere stat voor sterkere minions.
Op zijn minst zal een nieuwesceptre al een hoger level van de gratis minions (die geen spirit kosten) geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heb nu 4 characters rond lvl 35.
En met allemaal loop ik beetje vast qua damage en bosses :-D

Die hogere damages die ik op youtube bij gasten in act2 en begin 3 zie... die krijg ik niet voor elkaar.
Hoop geprobeerd en geëxperimenteerd.. Moet even kijken met welke character ik nu door probeer te stoten.

Heb een mage waarmee ik door act1 en 2 ben gevlogen. Speelt heerlijk. Alleen veel te weinig damage om de act2 boss mee te verslaan. En geen idee hoe ik mn damage hoger krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
Iemand hier die toevallig een sorc in endgame heeft? Ben nu level 80 en speel nog met de levelling build van maxroll dus met frost wall, frost bolt, cold snap, comet etc. maar vind de damage een beetje tegenvallen. Mappen gaat op zich wel goed... ben nu pas bij T10 maar clear is niet zo snel. Nu zag ik een meer endgame build met eye of winter dus vraag me af wat de endgame sorcs spelen hier. Nog steeds met frost bolts of met eye of winter?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 13:08
Lasteraar schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:37:

Die hogere damages die ik op youtube bij gasten in act2 en begin 3 zie... die krijg ik niet voor elkaar.
Hoop geprobeerd en geëxperimenteerd.. Moet even kijken met welke character ik nu door probeer te stoten.

Heb een mage waarmee ik door act1 en 2 ben gevlogen. Speelt heerlijk. Alleen veel te weinig damage om de act2 boss mee te verslaan. En geen idee hoe ik mn damage hoger krijg.
Ik snap wat je bedoelt! Mij lukt het ook niet hoor. Echt van exalts naar regal naar chaos orbs om meer main stats / secondary stats te krijgen en alle gems geupgrade. Niks werkte. Ik kijk later wel weer. niet te doen de youtubers het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

JohnnyV76 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 15:51:
Iemand hier die toevallig een sorc in endgame heeft? Ben nu level 80 en speel nog met de levelling build van maxroll dus met frost wall, frost bolt, cold snap, comet etc. maar vind de damage een beetje tegenvallen. Mappen gaat op zich wel goed... ben nu pas bij T10 maar clear is niet zo snel. Nu zag ik een meer endgame build met eye of winter dus vraag me af wat de endgame sorcs spelen hier. Nog steeds met frost bolts of met eye of winter?
Ik zit tegen endgame aan met mijn frost sorc, alleen volg ik niet de meta best builds van maxroll. De skills die je noemt gebruik ik overigens ook, maar dat is meer omdat het voor mij het prettigst speelt en 'natuurlijk' bij een frost sorc komt of hoort.

CoF begon pas lekker te werken met voldoende +energy op metaskills (zit nu op ~60% even uit mijn hoofd) en dat zorgt voor redelijk wat DPS al is het wat onvoorspelbaar. Ik heb pas onlangs Eye of Winter opgenomen maar ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Tot dusver ben ik niet echt onder de indruk en kan het niet op tegen mijn default van frost bomb/ice nova/cold snap (en occasionally frost bolts) waarbij Cast on Freeze voor ice comet zorgt. Ik weet niet zo goed wat je vergelijkingsmateriaal is maar vooralsnog clear ik alles vrij rap en heb ik slechts één type mob die écht voor problemen kan zorgen (die spitters in de jungle van act 3). Bosses smelt ik praktisch weg.

edit: bossfights zijn in cruel trouwens een flink stuk makkelijker door ervaring en betere gear.

[ Voor 3% gewijzigd door Klauwhamer op 02-01-2025 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3

De meeste YouTubers zetten in de omschrijving ook vaak een link naar hun build. Heb je die verschillen al bekeken?

Verder goed op de drops letten en wat de vendors elk level verkopen. Bij mijn Sorc had ik op de Dreadnought echt een mega staff drop waardoor ik alles kon clearen in een handomdraai. Daarvoor was het overleven van 'wagon' tot 'wagon'. Dat geluk hoort er soms ook een beetje bij.

Als het echt niet lukt dan koop je met de eerst volgend Exalted toch een wapen upgrade? Kan je weer verder tot midden/eind act 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
TheBrut3 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:16:
Meer mensen waarbij de pc soms helemaal vastloopt bij het wisselen van zone?
Ik krijg het laadscherm dan te zien, maar dat blijft al hangen. De muis gaat heel schokkerig over het beeld en ik kan niets meer. Ctrl+alt+del doet ook niets, enige optie is stroom er af en weer aanzetten.
Gebeurde mij eergisteren (volgens mij) voor de eerste keer, maar inmiddels is het al een keer of 8 gebeurd.
Steeds bij een andere zone en soms als ik terug naar town ga, het lijkt random te zijn.

Tijdens het gamen draait de CPU (5600X) op zo/n 30%, alleen bij laden piekt die even naar de 100%. GPU (RTX3070) zit op 60%. Lijkt mij ook sterk dat het daar aan zou liggen, afgelopen weken was er nog niets aan de hand.
Ik zie trouwens dat dit een known error is en mijn pc is op 31 december inderdaad naar 24H2 gegaan.
Investigating cases where some players experience crashes related to Multithreading and have to restart their PCs. This seems to mostly be for players with the Windows 24H2 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Een nieuwe quarterstaff gemaakt welke een flinke DPS boost gaf. Van 49k DPS naar 72k. Echter, door die +6 melee lvls is het nu onbruikbaar door de mana costs =S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BZDuSsnA58mF1J39p0KzJL1F30=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/X5gEZW7TFpG6QUlN7r8wxxHW.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@Oppernerd Zo dat is een mooie quarterstaff 👍🏻
Ja die + to melee skills is een flinke mana drain.... je hebt hier liever %attack speed of % chance to critical hit.

Je kan er voor kiezen de mana regen nodes (Mental Toughness) in je passive skill tree en de inspiration support gem (40% skill cost reduction) op je ice strike te gebruiken. Misschien dat dit helpt.

Bij mij hielp dit wel bij mijn vorige staff, maar deze had maar +4 skill.

[ Voor 15% gewijzigd door Psyx88 op 03-01-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

TheBrut3 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:38:
[...]

Ik zie trouwens dat dit een known error is en mijn pc is op 31 december inderdaad naar 24H2 gegaan.
24H2 is wel echt een ramp met bugs en issues zeg.

Overigens laatst ook weer gelazer met Linux-kernel 6.12.500/600 waar een bug zit in uit suspended state komen; beeldscherm begint aan- en uit te flikkeren (steeds rapper) tot uit. Wanneer je 't ding aansluit op AC komt het scherm wel weer terug maar bij verlies van AC meteen weer uit. Het is allemaal wel op te lossen en omheen te werken, maar fucking hell, dit soort geneuzel is zó hatelijk.

// Mijn sorc gaat binnenkort naar endgame hurrah. In Act 3 cruel heb ik al behoorlijk wat waystones opgeraapt en een behandeling met transmute en/of augment gegeven in afwachting van het einde van Act 3 O+ Moet alleen nog eventjes Mektul, Queen of Filth, Ketzuli, Viper, en Doryani pakken.

Oh, en die smerige aap moet ook nog maar door die spitters wacht ik daar nog wel wat leveltjes mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben met diverse characters gaan testen voor betere early/mid game, zeker als je wat uniques heb opgespaard kan je bijzonder sterke setups maken die je rustig tot mid cruel kunnen tillen. End game doe ik niet zoveel, vind het eerlijk niet zo interessant, het is leuker grappige builds te maken die content best kunnen doorlopen.

Laat ook het principe los 'sorc is caster, warrior is melee', je kan letterlijk alles doen wat je wil. Mijn warrior heeft act3 gehaald puur als crossbow, mijn sorc is altijd minion build geweest, ze zijn wat trager met content, maar geen boss of iets wat ik solo niet heb gehaald.

Mijn standaard go-to? Flamewall met raging spirits. Vanuit vrijwel elk startpunt kom je wel in de buurt van minion damage (sorc en witch stuk sneller, maar onderin bij warrior/merc zit ook een stuk). Wat extra spirit voor wat meer minions, rondrennen rond de boss en flamewall spammen, gaat vanzelf dood :) Voor 2-3 exalts koop je een spiked club en scepter met +minion (ja, grappig genoeg kan je dual whield met een scepter en een 1h mace), de rest van je gear kan je bijna doen wat je wil.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste