Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik heb trouwens mijn ingame currency omgezet in een stash tab waarvan ik niet dacht dat ik het zo prettig zou vinden; de unique stash. Alle uniques keurig netjes ingedeeld en mooi overzichtelijk inzichtelijk. Het is extreem bevredigend ze daar te stashen en er zo nu en dan eens doorheen te bladeren, ook al heb ik er niet bijzonder veel aan (behoudens een Dusk Vigil Ashen-staff die ik draag mocht ik moeten terugvallen op fire ipv cold).

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:45
Klauwhamer schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:10:
Ik heb trouwens mijn ingame currency omgezet in een stash tab waarvan ik niet dacht dat ik het zo prettig zou vinden; de unique stash. Alle uniques keurig netjes ingedeeld en mooi overzichtelijk inzichtelijk. Het is extreem bevredigend ze daar te stashen en er zo nu en dan eens doorheen te bladeren, ook al heb ik er niet bijzonder veel aan (behoudens een Dusk Vigil Ashen-staff die ik draag mocht ik moeten terugvallen op fire ipv cold).
Klopt die stash tab vind ik ook fijn om gewoon 1x te hebben. Heb alle speciale stash tabs eigenlijk 1x. Behalve de flask tab.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik merk dat mijn laatste death er even bij mij in hakte :P Heb nu na 2 hogere deaths geen zin meer om weer helemaal opnieuw te beginnen. Dus probeerde even softcore verder te gaan maar dat gaat gewoon niet.. Niet plezierig voor mijn gevoel gewoon.

Neem even een breakje tot en met de kerst denk ik. Miss tussen kerst en oud en nieuw weer vol goeie moed er tegen aan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:07
Oh goeie heb even de DPS bekeken inderdaad (kon t al niet vinden) maar ga met die nieuwe bow van 280 naar 440dps haha, aanzienlijk verschil. Denk genoeg om die attack speed en reload te compenseren van de unique.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:08

OMD

Perrin schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:37:
[...]

Persoonlijk had ik daar geen enkele moeite. Als je een paar levels doorgrind dan versla je elke boss trouwens makkelijk.
Ik ben niet de enige heb ik begrepen. Het is natuurlijk van de zotte dat ik tot die area alles 2-shot en bijna niet dood te krijgen ben en ineens killed mobs mij echt binnen 2 seconden. De curve is te hoog. Die boss is onduidelijk en de mechanic niet fair, daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Perrin schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 18:37:
[...]

Persoonlijk had ik daar geen enkele moeite. Als je een paar levels doorgrind dan versla je elke boss trouwens makkelijk.
Dat is ook zo. Daarnaast is het altijd een beetje je dodgeroll onder de knie krijgen evenals gevoel voor sommige boss mechanics. Het kostte mij ook een paar tries voor ik in de gaten had waar ik moest staan bij de desert storm-attack. Nou en.

Het is ook niet zo gek om even wat relaxte gebieden een paar keer te clearen voor wat currency en gear, zodat je verderop het wat makkelijker hebt. Er is per vijf levels voor mijn character in ieder geval een map of area te vinden die lekker weggrindt zonder al te veel issues, kan me voorstellen dat er niet per se overlap is met andere classes maar die zullen vast een equivalent hebben.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

offtopic:
PC Gamer heeft een opmerkelijk artikel waarin Path of Exile 2 genoemd wordt, overigens -- "But while Path of Exile 2 is currently in the early stages of Early Access, subject to drastic balancing changes, and costs a pretty penny, Diablo 4's two-week free trial gives the compelling lootfest plenty of time to get its claws into you first." (bron) Dit is toch ook een treurig Blizzard-pamflet zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Misschien niet goed gelezen, maar is er ook een Tweakers guild?

Mijn in-game naam is "Isoniel"

[ Voor 22% gewijzigd door Clavis op 22-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 21:52
Zojuist ook aangeschaft, in aanloop naar de vakantie na de kerstdagen. Weer even wat nieuws te spelen ;-).

Eerste indruk in ieder geval positief, maar nog zeer beperkt gespeeld.

Qua settings nog wel één en ander dat beter/anders als default zou mogen. De default dynamic resolution + upscaling doet het spel grafisch weinig eer aan op moment dat er met een iets oudere GPU gespeeld wordt. En de controller experience op PC is wat weinig gebruiksvriendelijk zonder attack button mapping out of the box, ontbreken van instructies hoe dit aan te passen.

Maar daarbuiten, prima early game experience. En eerste uurtjes in ieder geval alvast ook weer goed weten te vermaken. Voor early access al prima kwaliteit in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Zit je geconcentreerd een bossfight te doen, hoor je opeens een geluid waarvan je denkt "OH FUCK er gaat wat komen" -- blijkt het niet de boss te zijn, maar een adapter die hier zichzelf maar eens gefrituurd heeft :+ Ik hoop maar dat m'n Squeezebox het nog doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Whoa..net een mega item gecraft!

Had deze al een tijdje clean in de verkoop voor 1 ex staan. Maar ik dacht, laat ik het gewoon afmaken. Twee exalts en een paar upgrades later:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a5Qdhd8Oa0rUD8gDxEujUAa1Gx8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/B80SMlfneVXXkXBWBdNyIiDu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Dat is een hoop evasion!
Dat is awesome met de 100% evasion from chest node

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 20:27

JoeZuCK

_Fonz > all.

Is het nieuw dat ik loot niet meer zie liggen, maar wel als ik op alt druk? Heb ik per ongeluk een knop aan/uit gezet? Edit: heb het al .. Z indrukken.

Oh en trouwens wat vinden jullie hier van:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vIFg6XjI9zjbAKUH4fygi2fYB4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VUVRPFBn8G0iyNK9TsvbSLv4.png?f=user_large

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:46
Loop met mijn warrior toch tegen die boss fights aan. Sommige gaan heel easy, maar veel gaan ook heel lastig of zelfs niet. Voor mijn gevoel is mijn damage best prima, maar je zult toch dichtbij moeten komen om te slaan, en daar pak ik vaak veel damage. Voelt dan squishy ofzo en ga vaak dood.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
JoeZuCK schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:30:
Is het nieuw dat ik loot niet meer zie liggen, maar wel als ik op alt druk? Heb ik per ongeluk een knop aan/uit gezet? Edit: heb het al .. Z indrukken.

[Afbeelding]
Helaas een slechte unique.
Bij de vendor brengen voor chance shard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Marcvz schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:14:
[...]

Helaas een slechte unique.
Bij de vendor brengen voor chance shard
Waar zie ik aan of het een goede of slechte is? Of wat maakt deze slecht?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:04
Je hebt, minimaal movement speed, wat elem resistance en +max hp nodig, voor een paar goeie boots.

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
JoeZuCK schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:40:
[...]

Wordt door niemand gebruikt.
Je kunt op de trade website de waarde opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

JoeZuCK schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:30:

[Afbeelding]
Slofjes zonder +movement speed overweeg ik bijna per definitie niet. Die ailments en regen heb ik vooralsnog niet nodig gehad. Ik vind ze zeer matig, maar misschien dat een betere speler hier wel use voor heeft of ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 18-09 22:37

BroWohsEdis

George Orwell was right.

De combat in deze game vind ik echt wel iets speciaals hebben. Mijn Monk is nu level 78 en heb behoorlijke gear, het voelt inmiddels aan als een soort complexe strategische dans :+
In het begin had ik de Diablo 4 mindset van op X raggen totdat er niks meer beweegt maar blind ergens inrennnen werkt in deze game vaak niet. Kan ook zijn dat m'n build gewoon zuigt :P

Is de combat in deze game nou heel anders dan in PoE1? Ik heb niet veel PoE1 gespeeld maar als ik terug denk aan die game is de combat vergelijkbaar met D4 als in op X raggen totdat niks meer beweegt.
HertogJack schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:42:
Ik krijg die klote baas van act1 maar niet neer als sorcerer.. echt al 20 tries gedaan.

Heb cold res iets van 48 maar te weinig voor de rest geen items in de shop die ik kan kopen om het verder op te krikken.

Ken de mechanics van de fight redelijk maar op gegeven moment ben ik toch door mn flasks heen en dan is het klaar.

Iemand de gouden tip? Dit vergalt het spel wel een beetje haha, niet gedacht dat t zo tough zou zijn op sommigen punten. Met diablo heb ik dit nooit gehad met de campaign
Volgens mij is de gouden tip in de campaign om vol voor damage te gaan. Ik ben pas naar resistances en defenses gaan kijken toen ik in maps aankwam en daar tegen een muur liep. Je dodge i.c.m. hoge damage is je beste defence. Snelheid is ook echt een ding in dit spel, cast/attack en movement speed zodat je niet te lang stil staat bij attacks en zoveel mogelijk attacks eruit kan pompen voor dat je z'n attack dodged.

Ik zou ff kijken qua skills, passives en gear of je iets kan respeccen of inruilen voor meer damage. Dat je zonder flasks zit is voor mij een teken dat je te weinig damage doet, offense is the best defense gaat voor mij echt wel op in dit spel.

Volgens mij ben je invinsible als je dodged, dus je kan best cheesy dodge spammen om de meeste attacks te dodgen, alleen uitkijken voor de rode attacks die one hitten je en kan je niet dodgen.
psychodude schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:18:
Zojuist ook aangeschaft, in aanloop naar de vakantie na de kerstdagen. Weer even wat nieuws te spelen ;-).

Eerste indruk in ieder geval positief, maar nog zeer beperkt gespeeld.

Qua settings nog wel één en ander dat beter/anders als default zou mogen. De default dynamic resolution + upscaling doet het spel grafisch weinig eer aan op moment dat er met een iets oudere GPU gespeeld wordt. En de controller experience op PC is wat weinig gebruiksvriendelijk zonder attack button mapping out of the box, ontbreken van instructies hoe dit aan te passen.

Maar daarbuiten, prima early game experience. En eerste uurtjes in ieder geval alvast ook weer goed weten te vermaken. Voor early access al prima kwaliteit in ieder geval.
Je kunt volgens mij je attack button map zodra je je eerste wapen oppakt, anders back ingedrukt houden en dan rebind of via het skills menu. Ik vind DLSS echt beroerd maar de standaard upscaling in deze game is nog een niveautje lager, echt een pixelbende zodra er veel enemies en effecten op screen zijn. Vulkan met DLSS op quality met vsync aan en FPS capped op 120 werkt het beste voor mij en ziet er meer dan prima uit. Merk dat ik in vrijwel elke game stabielere performance heb met Vulkan dan DX12 :+

Geen flauw idee waarom ik uberhaupt word geforceerd om upscaling te gebruiken.

[ Voor 54% gewijzigd door BroWohsEdis op 22-12-2024 23:13 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadhu
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 21:43
Ik speel momenteel met een ranger, maar vergeleken met een Witch doe ik zeer weinig damage en drink ik health potions alsof het zuurstof is dat ik in adem.

Helaas heb ik al verschillende builds geprobeerd, maar ranger act 3, ilevel 40-50 is echt vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Sadhu schreef op maandag 23 december 2024 @ 00:15:
Ik speel momenteel met een ranger, maar vergeleken met een Witch doe ik zeer weinig damage en drink ik health potions alsof het zuurstof is dat ik in adem.

Helaas heb ik al verschillende builds geprobeerd, maar ranger act 3, ilevel 40-50 is echt vervelend.
Juist in act 3 kwam mijn omslagpunt dat ranger goed ging lopen.
Welke skills gebruik je?

Ik zou voor lightning rods met lightning arrow +Herald of thunder gaan.

En heb t zelf niet geprobeerd. Maar kan me voorstellen dat ice shot voor nu (sinds de buff) goed werkt voor single target.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Die aap in act 3 is trouwens tamelijk irritant, niet zozeer vanwege die aap zelf, maar op de één of andere manier kreeg ik daar iedere keer meerdere elite packs bij cadeau links en rechts, of van die smerige spitters die akelig veel damage doen. Dat maakte de movement om die aap z'n oneshot te dodgen flink lastiger om te coördineren, maar het is gelukt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:28:
Die aap in act 3 is trouwens tamelijk irritant, niet zozeer vanwege die aap zelf, maar op de één of andere manier kreeg ik daar iedere keer meerdere elite packs bij cadeau links en rechts, of van die smerige spitters die akelig veel damage doen. Dat maakte de movement om die aap z'n oneshot te dodgen flink lastiger om te coördineren, maar het is gelukt :D
Ja jezus, wat een fight is dat hé?
Gisteren ook vol frustratie mee bezig geweest. De checkpoint zit ook ín de boss-room, waardoor je dus niet eerst effe eromheen kan clearen.
Had één keer op die fight, de boss, een blauwe pack en de elite mobs erbij |:(
Uiteindelijk ben ik gestopt met mijn normale strat met om de boss heen te rollen etc, en ben ik hem gewoon flink gaan kiten. Dat ging beter.

Mijn sorc is ondertussen naar lvl 39, gaat wel lekker. Nu een +spirit armor gevonden, dus heb ik CoS (Cast on Shock) actief en komt mijn spark build beter online :D

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JoeZuCK schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:40:
[...]

gameknowledge is waar het op neerkomt. De stats die er op zitten zijn gewoon niet zo goed voor wat je eigenlijk op je boots wilt hebben zoals bijv movement speed en + maximum life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Ik heb nu een een aantal pagina's in dit draadje gelezen maar ik hoor eigenlijk niemand over crashes.

Ikzelf heb er sinds iets meer dan een weekje last van de PoE2 om de haverklap crashed Kan geen 10 minuten spelen zonder crash.

Ook online op andere fora en reddit etc lees ik dat veel mensen hier last van hebben en ik niet de enige ben.

Hebben jullie daar allemaal geen last van? Of is er wellicht ergens een andere thread waar erover gesproken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sounds like a you problem..

Nee zonder gekheid, zelf nergens last van..

Trekt je videokaart het wel? Wat zijn je temps, gaat hij misschien na ~10 minuten overhitten en knalt hij er daardoor uit? Kun je ergens logs achterhalen wat er gebeurt bij de crash (bijv. Event Viewer)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:07
DJ-FreSh schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:35:
Ik heb nu een een aantal pagina's in dit draadje gelezen maar ik hoor eigenlijk niemand over crashes.

Ikzelf heb er sinds iets meer dan een weekje last van de PoE2 om de haverklap crashed Kan geen 10 minuten spelen zonder crash.

Ook online op andere fora en reddit etc lees ik dat veel mensen hier last van hebben en ik niet de enige ben.

Hebben jullie daar allemaal geen last van? Of is er wellicht ergens een andere thread waar erover gesproken wordt?
Amper, heel af en toe een crash maar dat is in 35 uur misschien 2 of 3x gebeurd? Speel op PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:25
Ik alleen heel soms als ik een map probeer binnen te gaan. Dan loopt de hele PC vast en moet ik opnieuw booten. Gebeurt zeer zelden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:25
BroWohsEdis schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:43:
De combat in deze game vind ik echt wel iets speciaals hebben. Mijn Monk is nu level 78 en heb behoorlijke gear, het voelt inmiddels aan als een soort complexe strategische dans :+
Goede post. Nu ik hoog in de 70s kom kwa level en mijn gear en build ook steeds optimaler gaan worden voel ik me ook echt sterk. Gevechten zijn erg leuk en de kans om dikke loot te droppen groot genoeg om het mappen leuk te houden. Voortgang voelt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:56

Heb nu in 8 uur tijd 3 keer gehad dat hij crashed, alle drie 3 waren bij een boss fight.
eerst keer bij de Draven, Daarna bij de Count, gisteren crashed hij bij Kabala

Heb echt geen idee waarom hij bij hun crashed en niet bij de rest :?

enige wat ik kan adviseren is settings lager zetten of kijken of je effecten kan verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

Hier ook in 50 uur geloof ik 3 keer een crash gehad. Wel een keer ook dat ik een buffer underflow kreeg en als ik weer inlogde met dat karakter meteen weer. Dat was echter gewoon een kwestie van even wachten zodat de map instance waar ik in dat gesloten werd en toen was het probleem weg.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadhu
Marcvz schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:17:
[...]

Juist in act 3 kwam mijn omslagpunt dat ranger goed ging lopen.
Welke skills gebruik je?

Ik zou voor lightning rods met lightning arrow +Herald of thunder gaan.

En heb t zelf niet geprobeerd. Maar kan me voorstellen dat ice shot voor nu (sinds de buff) goed werkt voor single target.
Ik gebruik momenteel Lightning Arrow, Lightning Rod met Orb of Storms en Herald.
De Orb os Storms geeft een flinke push.

Maar het is wel een slappehop qua survivability, hier moet ik echt meer movement op mijn gear voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadhu
Finraziel schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:32:
[...]

Hier ook in 50 uur geloof ik 3 keer een crash gehad. Wel een keer ook dat ik een buffer underflow kreeg en als ik weer inlogde met dat karakter meteen weer. Dat was echter gewoon een kwestie van even wachten zodat de map instance waar ik in dat gesloten werd en toen was het probleem weg.
Ik heb met crashes gehad toen ik met een tweede wapen ging werken in samenwerking met Galvanic Shards (Ranger). Vanaf het moment dat ik met deze setup ben gaan lopen had ik crashes.

Vandaag weer terug naar lightning arrow zonder 2e wapen (crossbow), en totaal geen crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Ricmaniac Movement speed + kan ik mee inkomen, maar waarom specifiek maximum life op de boots? Of is het eigenlijk over het algemeen wel lekker meegenomen als er max life op zit en niet specifiek voor boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JoeZuCK schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:38:
@Ricmaniac Movement speed + kan ik mee inkomen, maar waarom specifiek maximum life op de boots? Of is het eigenlijk over het algemeen wel lekker meegenomen als er max life op zit en niet specifiek voor boots.
Dat laatste ja. Max life is niet verplicht maar + max life is over het algemeen een hele goeie stat om te hebben.
Helemaal in hardcore (wat ik dan speel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Ricmaniac Ik probeer een Chaos Sorc te maken met alleen een Energy Shield. Aan max life zal ik ik niet veel hebben. Denk overigens dat mijn build ook niet echt levensvatbaar is, maar dat is het leuke van een beetje testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik heb drie dagen na de opening van de EA één CTD gehad, maar daarna nooit meer. Ook heb ik -nadat de database-sharding goed geregeld was- ~2.5h na opening- nooit issues gehad met lag, spikes, rubber banding, en wat dies meer zij. Ik geloof dat ik wel meer mensen heb gehoord over CTDs maar ik heb verder geen idee van de omvang of tijdspanne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:55
Klauwhamer schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:56:
[...]

Ik heb drie dagen na de opening van de EA één CTD gehad, maar daarna nooit meer. Ook heb ik -nadat de database-sharding goed geregeld was ~2.5h na opening- nooit issues gehad met lag, spikes, rubber banding, en wat dies meer zij. Ik geloof dat ik wel meer mensen heb gehoord over CTDs maar ik heb verder geen idee van de omvang of tijdspanne.
Yep, sinds het begin (pas zondag begonnen) nog nooit een crash of issues gehad.
Combat is soms wel lastig. Vooral de tijd tussen een dodge en wanneer je terug een skill kan gebruiken voelt te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:51:
[...]

Ja jezus, wat een fight is dat hé?
Gisteren ook vol frustratie mee bezig geweest. De checkpoint zit ook ín de boss-room, waardoor je dus niet eerst effe eromheen kan clearen.
Had één keer op die fight, de boss, een blauwe pack en de elite mobs erbij |:(
Uiteindelijk ben ik gestopt met mijn normale strat met om de boss heen te rollen etc, en ben ik hem gewoon flink gaan kiten. Dat ging beter.

Mijn sorc is ondertussen naar lvl 39, gaat wel lekker. Nu een +spirit armor gevonden, dus heb ik CoS (Cast on Shock) actief en komt mijn spark build beter online :D
Ja, het is zo'n gevecht waarbij het voor mij soms billenknijpen was en na afloop ook merkbaar was dat mijn lichaam in spanning zat, door actief even te moeten 'ontspannen' van schouders en zo :D Ondanks dat het best pittig was, heb ik nooit het idee gehad dat het oneerlijk was. Altijd is verlies terug te voeren aan mijn gebrek aan snelheid of domweg een gebrek aan fatsoenlijke gear. Ik heb nog steeds twee magic rings bijvoorbeeld waar ik het 'maar' mee moet doen nog even. Ik troost mij met de gedachte dat wanneer ik een paar goede upgrades krijg, mijn character nog veel sterker wordt.

// Ik ben nog op zoek naar +40 spirit, voor CoF en er was nog iets dat 10 spirit kost maar wat ik graag wilde gebruiken maar de naam vergeten ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:07:
[...]

Ja, het is zo'n gevecht waarbij het voor mij soms billenknijpen was en na afloop ook merkbaar was dat mijn lichaam in spanning zat, door actief even te moeten 'ontspannen' van schouders en zo :D Ondanks dat het best pittig was, heb ik nooit het idee gehad dat het oneerlijk was. Altijd is verlies terug te voeren aan mijn gebrek aan snelheid of domweg een gebrek aan fatsoenlijke gear. Ik heb nog steeds twee magic rings bijvoorbeeld waar ik het 'maar' mee moet doen nog even. Ik troost mij met de gedachte dat wanneer ik een paar goede upgrades krijg, mijn character nog veel sterker wordt.

// Ik ben nog op zoek naar +40 spirit, voor CoF en er was nog iets dat 10 spirit kost maar wat ik graag wilde gebruiken maar de naam vergeten ben.
spoiler:
Je kan in act 3 de bog witch killen, die geeft je +30 spirit, daarnaast heb ik in de shop even gekeken of ik een armor piece met +spirit kon vinden. Zodoende een armorpiece gevonden met +armour en +ES op mijn sorc waar ook +43 spirit zat

Hierdoor heb ik nu CoS én een andere persistant buff actief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Perrin schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:05:
Ik alleen heel soms als ik een map probeer binnen te gaan. Dan loopt de hele PC vast en moet ik opnieuw booten. Gebeurt zeer zelden maar.
Ik dacht in het begin ook dat het aan m'n eigen PC of drivers oid zou liggen maar opzich is m'n setup vrij nieuw en zeker up to par om PoE2 goed te kunnen draaien. Drivers oo kaltijd up to date etc.

Daarna kwam ik online posts tegen op o.a. reddit en steam forums die het probleem beschrijven en blijken er nog heel veel meer mensen te zijn die hetzeflde ervaren sinds 1-2 weekjes.

https://www.reddit.com/r/...ctively_damagingbricking/

https://steamcommunity.co...94008890765538740/?ctp=18

Vandaar dat ik het apart vond dat ik het hier op het foum nog niet was tegen gekomen in een post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:55
Ik had dat continu, bleek aan laatste feature update van windows 11 te liggen.
Rollback naar vorige versie heeft het opgelost.

Verder merk ik vooral op dat mijn GPU nogal heet is als ik POE2 speel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
DJ-FreSh schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:50:
[...]

Ik dacht in het begin ook dat het aan m'n eigen PC of drivers oid zou liggen maar opzich is m'n setup vrij nieuw en zeker up to par om PoE2 goed te kunnen draaien. Drivers oo kaltijd up to date etc.

Daarna kwam ik online posts tegen op o.a. reddit en steam forums die het probleem beschrijven en blijken er nog heel veel meer mensen te zijn die hetzeflde ervaren sinds 1-2 weekjes.

Vandaar dat ik het apart vond dat ik het hier op het foum nog niet was tegen gekomen in een post.
Bekend probleem inderdaad. de dev's zijn ermee bezig, maar het is ze niet gelukt schijnbaar om dit voor kerst op te lossen. een "workaround" die 100% werkt is engine multithreading bij de opties uitschakelen voordat je ergens een map transitie of portal gebruikt, en weer aan als je "klaar" bent. Maar het is wel een ding, ja. Op steam loopt ook een groot topic waar mensen dit probleem hebben, en hier en daar een smattering van kleinere topics met hetzelfde probleem.

Deze fix lijkt ook te werken (gequote van het forum) :

For the people who dont know how to run the PoEUncrasher tool:

1. install runtimes:
https://dotnet.microsoft....0.0-windows-x64-installer

2. download and extract:
https://github.com/Kapps/.../v1.2.0/PoE.Uncrasher.zip

3. right click on PoEUncrasher.exe "run as administrator" ignore warning, and click yes want to run, a console window will open and stay open

4. start POE2

When youre done playing, you can close the program by pressing ctrl+c into the console window. Now before every play you need to start PoEUncrasher again as administrator and keep it running.

Output will look like this:

07:29:56 info: Program[0] Waiting for Path of Exile process to launch before doing anything.
07:30:16 info: Program[0] Parked cores: 11111100
07:30:16 info: Program[0] Reading client data from D:\SteamLibrary\steamapps\common\Path of Exile 2\logs\client.txt
07:30:27 warn: Program[0] PoE Process not Responding: Attempting to recover process by setting it to realtime. Note that you need to be running this program as an Administrator for this to work.
07:30:59 info: Program[0] Parked cores: 11111100
07:31:10 info: Program[0] Unparked cores: 11111111
07:31:10 info: Program[0] Loading is done, falling back from realtime.

Maar ja, uiteindelijk blijft het natuurlijk iets wat ggg moet fixen.

[ Voor 41% gewijzigd door Visgek82 op 23-12-2024 17:17 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kun je die quest reward van de Venom Crypts in Act 3 nog wijzigen?
Heb op Cruel gekozen voor de +5 all stats, maar denk dat +10% Chaos resistance handiger was :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:41
DJ-FreSh schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:50:
[...]

Wat je kan doen is in de Task Manager de eerst twee cores uitschakelen (of een programma ervoor gebruiken). Als je zoekt dan zijn er ook een aantal instellingen in het spel en op de driver instellingen voor het spel die je aan kan passen zodat het minder vastloopt.

Ik speel nog af en toe, als je eenmaal speelt dan vliegt de tijd, maar ik vind het nogal spartaans. POE1 was met beta al leuker om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet zeggen dat na cruel act 3 het zwaar tegenvalt, ik loop nog teeds rond met lvl40 gear omdat ik werkelijk niets beter aan drops vind (laat staan exalted orbs voor trade) en blijkbaar is heel die map tier progressie dus leader-only, hele nut van een party/guild compleet het raam uit.. Het is natuurlijk EA, maar mag toch hopen dat dit de bedoeling niet moet zijn.

Denk inmiddels al een 20 bugs gemeld, simpele crashes tot geen spawns meer van je minions, maar grappig genoeg.. ik heb werkelijk nooit last van crashes :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
BroWohsEdis schreef op zondag 22 december 2024 @ 22:43:
Je kunt volgens mij je attack button map zodra je je eerste wapen oppakt, anders back ingedrukt houden en dan rebind of via het skills menu.
Was uiteindelijk inderdaad ook wel gelukt. Maar dankzij een YouTube guide video om hoe dus überhaupt met controller deze stap te kunnen maken. Als new player experience daar dus nog een kleine winst te boeken voor de devs ;).

Verder was het meer even om te bekijken hoe het überhaupt beviel met controller. Moet zeggen dat qua gameplay feel het met controller verder wel wat tegenviel. Soortgelijk als WASD movement. Point en click voelt toch het prettigst. Voor warrior althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

SinergyX schreef op maandag 23 december 2024 @ 20:01:
Moet zeggen dat na cruel act 3 het zwaar tegenvalt, ik loop nog teeds rond met lvl40 gear omdat ik werkelijk niets beter aan drops vind (laat staan exalted orbs voor trade) en blijkbaar is heel die map tier progressie dus leader-only, hele nut van een party/guild compleet het raam uit.. Het is natuurlijk EA, maar mag toch hopen dat dit de bedoeling niet moet zijn.

Denk inmiddels al een 20 bugs gemeld, simpele crashes tot geen spawns meer van je minions, maar grappig genoeg.. ik heb werkelijk nooit last van crashes :P
Item rarity op je gear maakt echt een bizar verschil in deze game qua loot. Ik heb getest met 135% rarity in totaal dan vliegen de exalted orbs en uniques je ineens om de oren. Mag wel wat minder verschil inzitten of rarity volledig uit de game halen, toen ik geen rarity op mijn gear had en de loot urenlang matig was dacht ik wel even wtf :+
Het hele maps gebeuren moest ik wel echt even in komen in het begin er mogen ook wel wat meer waypoints en van die tablets droppen over het algemeen.

Volgens mij moet je ook gewoon traden om op een gegeven moment verder te komen dat is wel jammer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5ZeCiZS9SNdEosg4aoGLyLg35k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LXQuaPRysU5ABwZ0twFmWxfu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door BroWohsEdis op 24-12-2024 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:15:
[...]

spoiler:
Je kan in act 3 de bog witch killen, die geeft je +30 spirit, daarnaast heb ik in de shop even gekeken of ik een armor piece met +spirit kon vinden. Zodoende een armorpiece gevonden met +armour en +ES op mijn sorc waar ook +43 spirit zat

Hierdoor heb ik nu CoS én een andere persistant buff actief
Ah, dat bleek ik ook 'gewoon' over het hoofd te hebben gezien, even die +30 opgehaald en nu kan ik CoF hebben, maar wel ten koste van Arctic Armour voorlopig. Maakt mij iets meer glass cannon en ik hang bijna permanent aan de mana flask, maar zien of ik dit in stand houd of CoF parkeer tot ik meer spirit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:54:
[...]

Ah, dat bleek ik ook 'gewoon' over het hoofd te hebben gezien, even die +30 opgehaald en nu kan ik CoF hebben, maar wel ten koste van Arctic Armour voorlopig. Maakt mij iets meer glass cannon en ik hang bijna permanent aan de mana flask, maar zien of ik dit in stand houd of CoF parkeer tot ik meer spirit heb.
Geen gearpiece bij de vendor beschikbaar voor je met +spirit? armor kan dat hebben namelijk. Ik heb een kleine vermindering in ES gepakt, maar wel +100 armour ofzo op een Int/STR armor die mij nog een keer +40spirit gaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben gisteren weer eens met mijn monk gaan verderspelen, maar man wat is dat een wereld van verschil met mijn sorceress;
Sorceress is super tanky, spark build. Voelt een beetje als een cookie-cutter, veel sustain door hoog energy shield en fights duren lang.
Monk: Hoge dps, als mijn combo af gaat dan melt ik bosses, maar met mijn 600hp en 180 ES heb ik óf de boss binnen 5 sec dood of ik ben zelf dood 8)7

Ik denk dat ik even mijn defensives moet reworken en meer ES moet stacken i.c.m. evasion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:00:
[...]

Geen gearpiece bij de vendor beschikbaar voor je met +spirit? armor kan dat hebben namelijk. Ik heb een kleine vermindering in ES gepakt, maar wel +100 armour ofzo op een Int/STR armor die mij nog een keer +40spirit gaf
Nog niet één gezien! En helaas heb ik ook nog niet echt genoeg currency om zorgeloos te craften/modden. Gelukkig is het wel zo dat ik voorlopig een paar mob types heel voorzichtig aan moet pakken (poison spitters bijvoorbeeld) maar het voor de rest als een mes door de boter gaat, de meeste bossfights incluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:27:
[...]

Nog niet één gezien! En helaas heb ik ook nog niet echt genoeg currency om zorgeloos te craften/modden. Gelukkig is het wel zo dat ik voorlopig een paar mob types heel voorzichtig aan moet pakken (poison spitters bijvoorbeeld) maar het voor de rest als een mes door de boter gaat, de meeste bossfights incluis.
Filter eens bij de armor vendor op 'spirit'
Dan highlight hij welke gearpieces spirit erop hebben zitten. Spirit is ook niet iets wat je erop kan craften volgens mij. Die zouden vanaf act 3 / lvl 35 ergens beschikbaar moeten zijn dacht ik.
mijn sorc op lvl 39 heeft zo'n armor, mijn monk van lvl 34 nog niet, maar die is pas net in act 3 aangekomen

[ Voor 13% gewijzigd door Dazzler2120 op 24-12-2024 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:32:
[...]

Filter eens bij de armor vendor op 'spirit'
Dan highlight hij welke gearpieces spirit erop hebben zitten. Spirit is ook niet iets wat je erop kan craften volgens mij.
Ja, ik filter mij suf hoor ;) Sowieso door beroepsdeformatie :D Ik bedoelde iets bruikbaars met +spirit.

Edit: na iedere "ding" bezoek ik sowieso alle vendors (alle acts) nog eens, ook om (goedkoop) socketet gear te scoren om te salvagen.

[ Voor 20% gewijzigd door Klauwhamer op 24-12-2024 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Angeloonie schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:13:
Kun je die quest reward van de Venom Crypts in Act 3 nog wijzigen?
Heb op Cruel gekozen voor de +5 all stats, maar denk dat +10% Chaos resistance handiger was :P
Volgens mij kun je gewoon terug gaan naar de area en de andere activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Poeh. Heb een moeite met waystone drops. Ben bij T15 maps. Maar na een paar deaths en weinig waystones of te lage lvl waystones, heb ik niks meer qua T12+ waystones. Hoe zit het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Visgek82 schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:37:
[...]

Bekend probleem inderdaad. de dev's zijn ermee bezig, maar het is ze niet gelukt schijnbaar om dit voor kerst op te lossen. een "workaround" die 100% werkt is engine multithreading bij de opties uitschakelen voordat je ergens een map transitie of portal gebruikt, en weer aan als je "klaar" bent. Maar het is wel een ding, ja. Op steam loopt ook een groot topic waar mensen dit probleem hebben, en hier en daar een smattering van kleinere topics met hetzelfde probleem.

Deze fix lijkt ook te werken (gequote van het forum) :

For the people who dont know how to run the PoEUncrasher tool:

1. install runtimes:
https://dotnet.microsoft....0.0-windows-x64-installer

2. download and extract:
https://github.com/Kapps/.../v1.2.0/PoE.Uncrasher.zip

3. right click on PoEUncrasher.exe "run as administrator" ignore warning, and click yes want to run, a console window will open and stay open

4. start POE2

When youre done playing, you can close the program by pressing ctrl+c into the console window. Now before every play you need to start PoEUncrasher again as administrator and keep it running.

Output will look like this:

07:29:56 info: Program[0] Waiting for Path of Exile process to launch before doing anything.
07:30:16 info: Program[0] Parked cores: 11111100
07:30:16 info: Program[0] Reading client data from D:\SteamLibrary\steamapps\common\Path of Exile 2\logs\client.txt
07:30:27 warn: Program[0] PoE Process not Responding: Attempting to recover process by setting it to realtime. Note that you need to be running this program as an Administrator for this to work.
07:30:59 info: Program[0] Parked cores: 11111100
07:31:10 info: Program[0] Unparked cores: 11111111
07:31:10 info: Program[0] Loading is done, falling back from realtime.

Maar ja, uiteindelijk blijft het natuurlijk iets wat ggg moet fixen.
Heb het programmatje gebruikt maar heb nu voor de 3e keer een volledige shutdown van mn pc gehad, waarna hij ook een tijd niet meer aangaat. Ik hou het voor gezien met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Oppernerd schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:39:
Poeh. Heb een moeite met waystone drops. Ben bij T15 maps. Maar na een paar deaths en weinig waystones of te lage lvl waystones, heb ik niks meer qua T12+ waystones. Hoe zit het bij jullie?
Geen issues.
Gebruik %waystone tablets als je voorraad laag is.
Rush torens.
Do boss nodes, deze geven shitload waystones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Jackson6 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:55:
[...]

Heb het programmatje gebruikt maar heb nu voor de 3e keer een volledige shutdown van mn pc gehad, waarna hij ook een tijd niet meer aangaat. Ik hou het voor gezien met deze game.
Shutdown is een hardware issue. De crash is wel een hardlock waar je echt fysiek moet resetten , maar een shutdown is van een hele andere orde en valt niet onder dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Jackson6 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:55:
[...]

Dat klinkt meer alsof je voeding te zwak of oud is (of transient spikes van videokaart niet aankan). Of een ander hardware probleem... Maar niet direct weer aan kunnen zetten doet mij denken dat je voeding even staat bij te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:37
Ik zie veel spelers flame wall gebruiken in combinatie met fortress voor minion builds. Alleen wat is de reden om fortress te gebruiken, er staat deals 50 less damage voor hits? Dat is toch enkel maar nadelig, of zit hier meer erachter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
r3mi3 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:52:
Ik zie veel spelers flame wall gebruiken in combinatie met fortress voor minion builds. Alleen wat is de reden om fortress te gebruiken, er staat deals 50 less damage voor hits? Dat is toch enkel maar nadelig, of zit hier meer erachter?
De damage van de flame wall zelf is peanuts, maakt niet uit of dat minder is. Het gaat er om dat de projectielen van je minions extra damage krijgen en dat rondje maakt het makkelijker om te zorgen dat ze er bijna altijd wel overheen schieten. Een rechte muur als die net verkeerd georiënteerd staat kunnen ze compleet missen. En als je de cirkel om de minion of om de vijand heen zet is het helemaal zeker dat projectiles er doorheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Finraziel schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:05:
[...]

Dat klinkt meer alsof je voeding te zwak of oud is (of transient spikes van videokaart niet aankan). Of een ander hardware probleem... Maar niet direct weer aan kunnen zetten doet mij denken dat je voeding even staat bij te komen.
In aanvulling hierop, denk ook aan eventuele thermal protection t.g.v. bijvoorbeeld CPU of GPU temperaturen. Ook dit is namelijk een bekende reden waarom hardware direct uitschakelt, en niet direct boot sequence toelaat. Niet alle moederborden geven dit actief aan als oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Oppernerd schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:39:
Ik koop ze maar gewoon want er dropt geen flikker qua waystones :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
BroWohsEdis schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 21:25:
[...]

Ik koop ze maar gewoon want er dropt geen flikker qua waystones :P
Als je niet elke 3 maps dood gaat zou je gewoon moeten kunnen sustainen op elke tier behalve 16.
Maar goed, die run je alleen in +2 nodes en ook dan sustain je die als je al je 15's vaaled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Marcvz schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:03:
[...]

Als je niet elke 3 maps dood gaat zou je gewoon moeten kunnen sustainen op elke tier behalve 16.
Maar goed, die run je alleen in +2 nodes en ook dan sustain je die als je al je 15's vaaled.
Vind het hele maps vinden het slechtste aan de endgame tot nu toe. Ik kom niet eens in de buurt van sustainen van maps, vaak alleen maar tier 1,2 maps en heel soms tier 4. Heb nu een aantal tier 8 maps gekocht en nu pas beginnen er wat meer waystone drops te komen.

Het voelt nu best vaak alsof ik dingen moet kopen (in-game) of lagere tiers moet doen om te hopen dat er een map dropt zodat ik verder kan. Heb geluk dat er aardig wat exalts droppen zodat ik die kan uitgeven aan maps :P

[ Voor 15% gewijzigd door BroWohsEdis op 24-12-2024 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
BroWohsEdis schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:35:
[...]

Vind het hele maps vinden het slechtste aan de endgame tot nu toe. Ik kom niet eens in de buurt van sustainen van maps, vaak alleen maar tier 1,2 maps en heel soms tier 4. Heb nu een aantal tier 8 maps gekocht en nu pas beginnen er wat meer waystone drops te komen.

Het voelt nu best vaak alsof ik dingen moet kopen (in-game) of lagere tiers moet doen om te hopen dat er een map dropt zodat ik verder kan. Heb geluk dat er aardig wat exalts droppen zodat ik die kan uitgeven aan maps :P
Join de guild.
De guild stash ligt vol met maps tm 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Finraziel schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 18:05:
[...]

Zal het ff gaan checken, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07:39
Even inhakend op de map-sustain... ik herken dit wel:
- Ik heb in de atlas skilltree alle waystone nodes
- buff nodes met torens en geupgrade tablets
- upgrade mijn waystones naar magic (rare is me toch nog iets te pittig)
- pak nodes met een boss of breach erin, omdat deze een hogere kans hebben op waystones....

... en toch had ik op een gegeven moment op mijn deadeye ranger dat ik rond t15/16 ineens geen waystones meer had. Ik ben 2-3x achter elkaar dood gegaan en toen was het klaar met de sustain en moest vanaf tier-6/7 weer opwerken naar de hogere tiers (wat hierbij niet hielp is dat ik de meeste low level waystones had gebruikt om hogere waystones te craften).

En dan hoor ik je al zeggen 'git gut', maar het gross van mijn deaths is door offscreen jump one-shots of exploderende death effects. Oke, ik heb mijn chaos-res nog niet volledig op orde (~50%), maar dit is best lastig door alle hoge attribuut requirements (str, dex, int, spirit) voor mijn build.

Ik heb ook vrij forse movement speed + evasion (nog niet hoog genoeg voor acrobatics) + wind dancer + tail wind, maar nog word ik bestormd door mobs die nog 2-3x sneller bewegen. Iemand op twitch zei het mooi: 'The mobs in PoE2 are still playing PoE1'.

Dus ja, ik vind het vrij 'brutal' die red maps. Want bij een dood ben je dus je waystone, map en 10-15% xp.... kwijt. Gebeurt dit 2-3x achter elkaar, dan is het gedaan met je sustain.

En ik vind de drops die een potentiele upgrade zijn tijdens het mappen ook bedroevend. Ik ben nu tot tier-16 geraakt en, heb met 150 magic find, maar 3 echte upgrades kunnen vinden/maken (van expert bases), waarvan er dus maar 2 echt bruikbaar zijn door bovengenoemde stat requirements... om dan maar uit te wijken naar de marketplace vind ik ook weer zo wat. Al snap ik dit wel: het is goedkoper om via trade een item te scoren dan hem zelf te craften/gamblen...

... dus ik denk dat nu het plan is om de magic find nog iets verder op te schroeven en dan t10-15 expedition en breach maps te gaan farmen voor gear.

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 25-12-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik krijg nu 2 "An unexpected disconnection error occured' in Poe2. Beiden na het killen van een boss. Nooit eerder gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Not sure what to do, had merc gestart omdat ik wil schieten, dus die grenade builds spreken me zo niet aan.
I deed de quest van 10x tier 1 maps, maar het is een grind want doe weinig dps ... er is geen progressie vind ik, gewoon een slog.

Alle "schiet skills" zijn echte pea shooters. Reloaden blijft traag, schieten is traag, per default kan je bij veel dikwijls maar één maal schieten voor je moet reloaden. Sure er zijn wat manieren om dat te verbeteren maar dan nog...

Die galvanize skill was de enige die wat dps deed op trash mob groepjes, maar dat was ook al een pak minder in act 3 cruel.

Je hebt zo een pierce armor skill, een soort sniper skill eigenlijk .. daarmee moet je dus soms 3 keer schieten op de simpelste zondagse zombie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
Psyx88 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:12:
- pak nodes met een boss of breach erin, omdat deze een hogere kans hebben op waystones....

... en toch had ik op een gegeven moment op mijn deadeye ranger dat ik rond t15/16 ineens geen waystones meer had. Ik ben 2-3x achter elkaar dood gegaan en toen was het klaar met de sustain en moest vanaf tier-6/7 weer opwerken naar de hogere tiers (wat hierbij niet hielp is dat ik de meeste low level waystones had gebruikt om hogere waystones te craften).

En dan hoor ik je al zeggen 'git gut', maar het gross van mijn deaths is door offscreen jump one-shots of exploderende death effects. Oke, ik heb mijn chaos-res nog niet volledig op orde (~50%), maar dit is best lastig door alle hoge attribuut requirements (str, dex, int, spirit) voor mijn build.

Ik heb ook vrij forse movement speed + evasion (nog niet hoog genoeg voor acrobatics) + wind dancer + tail wind, maar nog word ik bestormd door mobs die nog 2-3x sneller bewegen. Iemand op twitch zei het mooi: 'The mobs in PoE2 are still playing PoE1'.

Dus ja, ik vind het vrij 'brutal' die red maps. Want bij een dood ben je dus je waystone, map en 10-15% xp.... kwijt. Gebeurt dit 2-3x achter elkaar, dan is het gedaan met je sustain.

En ik vind de drops die een potentiele upgrade zijn tijdens het mappen ook bedroevend. Ik ben nu tot tier-16 geraakt en, heb met 150 magic find, maar 3 echte upgrades kunnen vinden/maken (van expert bases), waarvan er dus maar 2 echt bruikbaar zijn door bovengenoemde stat requirements... om dan maar uit te wijken naar de marketplace vind ik ook weer zo wat. Al snap ik dit wel: het is goedkoper om via trade een item te scoren dan hem zelf te craften/gamblen...

... dus ik denk dat nu het plan is om de magic find nog iets verder op te schroeven en dan t10-15 expedition en breach maps te gaan farmen voor gear.
Dat klinkt wel als heel veel magic find.
Ik heb zelf ook wat en gbruik ook de magic find charm, maar T15 waystones droppen niet consistent genoeg. Heb inmiddels wel een voorraadje t/m T13 gespaard, maar ik moet af en toe omhoog craften om T15 maps te spelen.

Wel goede zaken gedaan met upgrades vandaag. Chaos res van 54% naar 71% gekrikt, HP en ES een flink stuk hoger, iets meer respecced in defense en merk dat ik veel tankier ben. Dus mappen verlies ik minder snel. Het is enkel dat mn waystone drops vaak lager is dan T15. Maar goed… niet doodgaan scheelt al een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Torens rushen die bij elkaar zitten.
Dan eentje vullen met breach en de ander met een %waystone tablet.

Als ik een boss node doe haal ik minimaal 5 waystones uit die map.
Een breach geeft ook 2-3 t15's.

Upgrades voor jezelf vinden is lastig Endgame.
Maar goed, ik heb zelf altijd plezier in traden.
En als je breach runt is currency geen probleem.

Ik heb nu denk 100div in mn build zitten en heb geen big ticket items gevonden. Mn hoogste sell was 3 div.
Maar hoop kleintjes maken ook een berg.

Gold uitgeven aan amuletten bij Alva is ook een absolute money maker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Volgens hebben ze in Act I veel inspiratie uit de Witcher 3 gehaald qua muziek :)
Marcvz schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:09:
[...]

Join de guild.
De guild stash ligt vol met maps tm 13
Thanks ik ga kijken _/-\o_

Ja dit ervaar ik ook wel, als de drops van waystones wat verhogen ben ik wel blij.
Zonder trade had ik waarschijnlijk vastgezeten op een tier en zitten tieren ( :D ) ik zie mijzelf dit niet spelen zonder trade. Ik word nu ge-twoshot dus dat scheelt.
Vind de damage die ik krijg af en toe maar vaag hoor, ik word niet echt ge-oneshot door bosses of rare enemies maar wel door drie random white Vaal Archers in een hoekje of die gekke geiten die speren gooien.

als iemand gratis items wilt de zaken lopen niet goed: https://www.pathofexile.c...h/poe2/Standard/J4zE3lJil
Marcvz schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:48:
[...]

Torens rushen die bij elkaar zitten.
Dan eentje vullen met breach en de ander met een %waystone tablet.

Als ik een boss node doe haal ik minimaal 5 waystones uit die map.
Een breach geeft ook 2-3 t15's.

Upgrades voor jezelf vinden is lastig Endgame.
Maar goed, ik heb zelf altijd plezier in traden.
En als je breach runt is currency geen probleem.

Ik heb nu denk 100div in mn build zitten en heb geen big ticket items gevonden. Mn hoogste sell was 3 div.
Maar hoop kleintjes maken ook een berg.

Gold uitgeven aan amuletten bij Alva is ook een absolute money maker.
Ziek 100div, wat verkoop je zoal? Of gewoon breach doen? Ik heb 2 uniques verkocht voor 2 divs maar verder verkoopt er weinig voor 1 exalt :P Ik ga die amulets is proberen

[ Voor 102% gewijzigd door BroWohsEdis op 25-12-2024 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@SideShow Ik was initieel ook begonnen als Merc, maar ik vond de class vrij traag en clunky. Ik ben nu dus, via een omweggetje, geswitched naar ranger en dat bevalt mij een stuk beter. Het tempo ligt lekker hoog (zeker met voldoende movement speed en tailwind) en de skill die je als eerste krijgt, de lightning arrow, kun je blijven gebruiken. En omdat je zo agile bent, zijn de bazen ook een stuk minder uitdagend.

Dus misschien is het een optie om de ranger uit te proberen?

Mocht je toch verder willen met de merc.. ga op zoek naar een crossbow met % increased physical, +physical damage en attack speed. Dan 2 physical damage runes er in. Dat zal een hoop helpen met je damage output.

Ik had zelf een unique crossbow gevonden met fast reload. Dit hielp ook wel, maar ik weet niet hoe lang je deze kunt blijven gebruiken in de campaign... wapens zijn snel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
@Oppernerd 150 magic find is flink ja (maar er zijn al mensen die maps met 300-500+ mf clearen... dan heb je dus een loot-filter voor je rares en currencies nodig), maar het effect is er ook naar... er dropt voldoende currency en tier 2-3 rares... helaas vaak niet met de juiste affixes of het gaat mis met gamba crafting. Ik heb dan meer geluk met het craften via de expedition leden: hier kun je wat gerichter craften.

Wat betreft de high tier waystone drops... door de specifieke waystones nodes in mijn atlas skill tree, droppen er bij mij tier-15 waystones in tier 12-13+ maps... alleen dit zijn er meestal maar 1 of 2. Tenzij er ook een breach in zit. Dan juice jij die maps volgens mij flink op? met rare modifiers? Of zit je dan, door de toren modifiers, al stiekem in een tier-15 of 16 map (corrupted + irradiated)?

Wbt trading, daar ga ik zelf niet aan beginnen. Ik wil mijn items graag zelf vinden/craften. Ik had al wel een blik op de trading website geworpen, maar daar werd ik niet heel blij van: mijn huidige boog kost daar 2-3 divines, dus een potentiele upgrade een veelvoud... nee dan houd ik het bij crafting. Ik heb een stashtab aan advanced en expert 'donor' bows, dus uiteindelijk moet het toch wel een keertje lukken? Ik heb mijn huidige boog uiteindelijk ook zelf gecraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Bogen blijven proberen te craften is natuurlijk prima.
Maar je kunt ook kijken naar andere stuff die je vind.
Goede wand, boots, jewels, ringen en amuletten zijn goede money makers.

Hit je daar leuk op met je transmute/augment, loony t zeker om die ook af te craften al kun je ze zelf niet gebruiken.

Dat is een snellere weg naar upgrades dan jezelf beperken tot gear die je zelf kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Laatst online: 10-09 10:37
Ik speel sinds gisteren de proefversie van Diablo IV en dat beviel me wel, echter werd ik door @Thalaron naar PoE II doorverwezen als de betere game. Is deze game de €28 Early access waard? Ik heb 0 ervaring met ARPG games als je RA2 niet meetelt. (Oh en ik snap dat ik dit vraag in het PoE II topic, dus dat het antwoord snel gekleurd is).

[ Voor 21% gewijzigd door Tristan op 25-12-2024 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Tristan op 25-12-2024 23:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Of het de 28 euro waard is kunnen andere niet echt voor je beslissen denk ik. Vele zullen vinden van wel, maar ze beseffen ook dat het een EA game, met de issues die daarbij horen.

Of het spel wat voor jouw is, zou je zelf moeten kijken, er zijn inmiddels veel reviews van spelers, zowel oud als nieuw op youtube te vinden. Ik raad je aan om eerst een beetje in te kijken en lezen over het hoe en wat en het verschil met D4, wat je reeds gespeeld hebt.

PoE2 is beduidend anders. Dusdanig anders dan PoE1 zelfs, dat het downloaden van PoE1 (welke gratis is) en dat eerst spelen, je ook niet echt een antwoord zal geven of je PoE2 wel wat vind :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Fair point. Kan je bijvoorbeeld nu al couch co-op spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:49

Mauz1978

Console War Veteran

Diablo 4 is een snack, PoE2 een maaltijd (net zoals D2 dat was) ;). IMHO natuurlijk!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Tristan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:25:
Ik speel sinds gisteren de proefversie van Diablo IV en dat beviel me wel, echter werd ik door @Thalaron naar PoE II doorverwezen als de betere game. Is deze game de €28 Early access waard? Ik heb 0 ervaring met ARPG games als je RA2 niet meetelt. (Oh en ik snap dat ik dit vraag in het PoE II topic, dus dat het antwoord snel gekleurd is).
Als je dit topic doorzoekt op "Blizzard" en "Diablo" vind je meer dan genoeg over de vergelijkingen op verschillende aspecten van ARPG tussen Diablo en Path of Exile. Ook Subject Matter Experts met streaming platform hebben dit gedaan in kloeke samenvattingen (Raxx/Darth Microtransaction/Zizaran/Kripp etc).

PoE 2 is niet zonder issues en zal nog lang bijgeschaafd worden in balances en mechanics. Ook mist de game content en playable characters. De moeilijkheidsgraad is soms pittig maar -in ieder geval voor mij, vooralsnog- voelt het nog niet oneerlijk. GGG luistert goed naar de playerbase en voert structureel en rap patches en updates uit die ook de game ten goede komen.

Het is hier geen populaire take maar Path of Exile is wat Blizzard had willen en moeten maken, maar Blizzard MT besloot de focus te leggen op een product in plaats van een game, met als doel MTX. Wanneer je principals van beide studio's aan het woord hoort over de game in depth komt dat verschil m.i. pijnlijk naar boven. Dat alles maakt dat Diablo 3, Immoral, en 4 een watered down Happy Meal is en Path of Exile een behoorlijk 4-gangen diner. Het is niet voor niets dat Blizzard besluit Diablo 4 tijdelijk "free to play" maakt en notabene adverteert met "geniet van een class die nog steeds flink imbalanced is, wie weet gaan we het patchen".

Edit: Overigens kan het best dat Diablo beter aansluit op jou dan Path of Exile, of dat je ze naast elkaar speelt. Allemaal uitstekend. Maar ik persoonlijk zie niet wat Diablo biedt dat beter wordt gedaan dan bij Path of Exile, ook in EA en waar D4 inmiddels ruim een jaar geleden een official release heeft gehad. En dan is er ook nog Last Epoch, Grim Dawn, en nog andere ARPGs die m.i. Diablo links en rechts inhalen op verschillende fronten.

[ Voor 10% gewijzigd door Klauwhamer op 26-12-2024 09:34 ]

• Finraziel
Het hangt er helemaal vanaf wat je zoekt... Ik zou zeggen dat beide games het waard zijn om te spelen. Nu speel ik zelf liever PoE2, maar ik heb 400-500 uur in D4 zitten en daar ook volop van genoten. Alleen de campaign is het al waard om daar een keer doorheen te spelen.

PoE2 is zeker cool en speelt al uitstekend, maar het verhaal is nog niet af (ze hebben er het afgelopen jaar voor gekozen om act 4-6 nog niet af te maken maar eerst te zorgen dat er een end game is voor de early access) en er wordt nog veel aan gesleuteld natuurlijk.

Die 28 euro krijg je wel in de vorm van currency terug om in de store uit te geven en waarschijnlijk geef je die uit aan een aantal stash tabs die toch bijna verplicht zijn als je serieuzer gaat spelen en zeker als je ook wil traden. Ik trade zelf niet maar ben wel een hoarder en speel graag verschillende karakters, dan zijn extra tabs ook erg welkom. Dus in dat geval is het ook niet dat je die 28 euro nu alleen voor de early access betaalt en dat niet zou betalen als je tot de full release wacht.

Maar ben je iemand die één karakter eens door het verhaal speelt en dan naar een volgende game gaat, dan heb je dat niet echt nodig. Ook is het dan dus belangrijker dat het verhaal ook af is. In dat geval zou ik zeggen wacht rustig tot de full release als alle acts er zijn en je er niet eens voor hoeft te betalen.

PoE2 op dit moment is vooral voor de meer hardcore spelers die meer voor de end game in arpg's spelen en die graag vanaf het begin er zijn. Want deze game gaat wel echt groot worden (is het al eigenlijk maar dit gaat de komende 5-10 jaar wel door waarschijnlijk).

Overigens heb ik al 50 uur in PoE2 en ben ik nog niet door het derde act heen, laat staan de cruel versie (soort ng+ om op te vangen dat acts 4-6 er nog niet zijn), hoewel ik wel ook verschillende karakters gestart heb (en ik ben in het algemeen een langzame speler). Maar om toch even aan te geven dat je ook niet moet denken dat er dus weinig content in PoE2 zit, dat zeker niet.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Zojuist dropte een divine in normal act 3! Deze casual Andy voelt zich steenrijk. Ik las ergens dat Alva iets met currency conversion kan en doet op gegeven moment? Ik zal die divine om moeten zetten naar exalts denk ik, om wat gear te shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Klauwhamer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:16:
Zojuist dropte een divine in normal act 3! Deze casual Andy voelt zich steenrijk. Ik las ergens dat Alva iets met currency conversion kan en doet op gegeven moment? Ik zal die divine om moeten zetten naar exalts denk ik, om wat gear te shoppen.
Beter van niet.
Exalts vind je genoeg.
Die divine gaat waarschijnlijk langzaam verder omhoog nu we de eerste inflatie peak achter de rug hebben.

Exalts worden minder en minder waard des te meer mensen end game bereiken.
Dus je wilt exalt omzetten naar divines, niet de andere kant op.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ja, maar ik heb één divine maar geen exalts -at all-. Dat is kut als ik meerdere weak spots in mijn outfit heb.

• Visgek82
  • Nu online
YouTube: THE ARMOR PROBLEM - Path of Exile 2 Kripp over het armor probleem in POE 2 , deel 1

Deel 2 : YouTube: THE ARMOR PROBLEM (PART 2) - Path of Exile 2

YouTube: Is Path of Exile 2 Crafting Just Gambling?? Nog een filmpje over crafting in POE 2, gaat over het craften. mss dat iemand het interessant vind.

[ Voor 42% gewijzigd door Visgek82 op 26-12-2024 12:28 ]

• Psyx88
@Klauwhamer Wat rarity op je gear. Ongeveer 100-150, beste slots zijn: amulet, ringen en headpiece.. dan je waystone juicen en maps met breach runnen.... dan regent het exalts. En als je mazzel hebt, droppen er ook nog wat divine orbs.

Wat je ook nog kan doen is Vaal orbs ruilen voor exalts... tenminste als je niet zelf je gear en/of waystones wilt corrupten.

Divine orbs zou ik sowieso zelf houden. Zeker omdat dit DE currency is op het moment.

[ Voor 31% gewijzigd door Psyx88 op 26-12-2024 13:34 ]

• Psyx88
@Visgek82 Ja armor is echt om te huilen. De enige echte defence tech is evasion en/of energie shield stacken en zorgen dat je resists op orde zijn.

Wbt endgame bewegen we wel weer richting PoE1: ga vol voor damage en kill de mobs/bosses before they kill you 🙈

[ Voor 4% gewijzigd door Psyx88 op 26-12-2024 13:28 ]

• SideShow

SideShow

Administrator

Ik weet niet echt hoe ik progressie moet maken in deze endgame. Ik verlies meer xp dan ik er win. Ik zit wat te prutsen met maps tier 3 of 4 ... meer dan de helft van de keren ga ik dood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@SideShow Ben je resist capped (fire/cold/lightning... chaos komt later)?
Nee -> resist gear farmen en resist runes gebruiken

Heb je voldoende health (> 2000 hp)?
Nee -> op zoek naar items met max life

Je speelt een merc right?
Heb je voldoende evasion?
(Cloak of Flame unique gebruiken als je die vindt)

Waar ga je precies dood van?
Hits van white mobs of elites?
-> tiertje lager proberen

Of bosses? of door on death effects?
-> patterns leren en dodgeroll (leren) gebruiken

Hoe speel je de maps? Doe je dit met white waystones? of juice je ze naar magic of rare?
Als het laatste het geval os, misschien eerst wat maps proberen zonder modifiers.

Hopelijk helpt dit... succes met the grind!

[ Voor 3% gewijzigd door Psyx88 op 26-12-2024 16:01 ]

• SideShow

SideShow

Administrator

Psyx88 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:59:
@SideShow Ben je resist capped (fire/cold/lightning... chaos komt later)?
Nee -> resist gear farmen en resist runes gebruiken

Heb je voldoende health (> 2000 hp)?
Nee -> op zoek naar items met max life

Je speelt een merc right?
Heb je voldoende evasion?
(Cloak of Flame unique gebruiken als je die vindt)

Waar ga je precies dood van?
Hits van white mobs of elites?
-> tiertje lager proberen

Of bosses? of door on death effects?
-> patterns leren en dodgeroll (leren) gebruiken

Hoe speel je de maps? Doe je dit met white waystones? of juice je ze naar magic of rare?
Als het laatste het geval os, misschien eerst wat maps proberen zonder modifiers.

Hopelijk helpt dit... succes met the grind!
Geen idee waar ik dit moet halen als ik niets kan killen. Map III lukt zelfs niet eigenlijk. Ik heb 1700 hitpoints, resistances zijn 50%, 61%, 68%, 21%

Bosses vind ik voorlopig makkelijker dan trash mobs. Sommige gele vijanden krijg ik er al niet aan, zeker die met healing over time zijn unkillable voor mij.

Ik kan maps tier 2 proberen maar dan krijg ik gewoon geen xp meer. Daarenboven ben ik steeds out of map stones want ja ga steeds dood.

Die explosive shot is meer gebrul dan dps, maar mn boog moet blijkbaar meer physical hebben. Tja, geen idee ook waar die zou moeten droppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-zqTSZcYw2fjuXpwD82gnelrPrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XhoeG6ptYvoGKz6mEfPsT72P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Je hebt vooral een damage probleem
Voor een paar ex koop je een 250 pdps boog.
Dat maakt een wereld van verschil.

Vanaf 350 schieten de prijzen omhoog maar tot 250 kosten ze amper wat.

Je kunt ook bij Alva wat bogen halen. Kans dat je iets veel beters krijgt dan je nu hebt is groot.

[ Voor 21% gewijzigd door Marcvz op 26-12-2024 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
yup... de dps van je crossbow is veel te laag voor maps. Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe.

• SideShow

SideShow

Administrator

OK, dan probeer ik iets te kopen. Als ik inlog op die "trade2" site met mn steam account, zie ik enkel mijn karakters van mijn poe1 account, is dat normaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
SideShow schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:12:
OK, dan probeer ik iets te kopen. Als ik inlog op die "trade2" site met mn steam account, zie ik enkel mijn karakters van mijn poe1 account, is dat normaal?
Ja. PoE 2 character profiles op de site werken nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Ligt het aan mij of is POE2 nou echt veel moeilijker dan de diablo series?

Ik heb honderden, zoniet duizenden uren in D2, d3 en d4 zitten maar ik snap poe2 echt niet ofzo, het lijkt gewoon niet te klikken wat ik allemaal moet doen, welke gear ik moet weggooien/houden en wat ik moet levelen :')

De game lijkt me gewoon te complex ofzo, er komen 100 dingen tegelijk op je af heb ik het idee (en dan was het in POE1 nog veel erger :') )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Heel eigenwijs tot level 78 gekomen zonder build, nu maar een build opgezocht en ik doe echt 4x zoveel damage door wat skills en skill points om te wisselen. Conclusie is dat ik nog echt een noob ben :+
iaxe393 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:06:
Ligt het aan mij of is POE2 nou echt veel moeilijker dan de diablo series. Voor PoE2 zou ik wel ff snel iets van 10 quick tips kijken ofzo als je er helemaal niks van volgt want niet alles wordt uitgelegd in game.

Ik heb honderden, zoniet duizenden uren in D2, d3 en d4 zitten maar ik snap poe2 echt niet ofzo, het lijkt gewoon niet te klikken wat ik allemaal moet doen, welke gear ik moet weggooien/houden en wat ik moet levelen :')

De game lijkt me gewoon te complex ofzo, er komen 100 dingen tegelijk op je af heb ik het idee (en dan was het in POE1 nog veel erger :') )
Als je meer diepgang zoekt koop PoE2 als je gewoon relaxed wat monsters wil killen en campaign wil doen haal D4. Nadeel van D4 vond ik dat de game op geen enkel moment uitdagend werd ook niet in de endgame.
Ik vind PoE2 veel moeilijker en langzamer maar ook een stuk leuker daardoor. Zou wel ff een top 10 tips video ofzo kijken, veel wordt in game niet uitgelegd.

[ Voor 9% gewijzigd door BroWohsEdis op 27-12-2024 00:17 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 25 Laatste