Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:22

Dazzler2120

FP ProMod
Visgek82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:34:
[...]

Echt he. Ssf only voor mij dus :) .
Ik speel wel eens met vrienden, dus mssn dat ze niet als Ssf gemarked zijn om dual play nog te kunnen doen, maar traden gaat hem iig niet worden als ik het zo lees

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06

anc

Leuk die etiquette maar een beetje communicatie tijdens trades zou ik ook wel fijn vinden.
Inmiddels meerdere items gekocht, maar ze zeggen allemaal NIKS. Niet eens hi/thanks/hf/bye...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
waarom maken ze geen "instant buy" knop ofzo ipv dat domme traden weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:45

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Dazzler2120 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:29:
[...]

Jezus, wat een omslachtig iets 8)7
Ik denk dat ik mijn meeste characters als SSF of als semi SSF ga spelen als ik dit zo lees :X
Behalve dat het helemaal niet omslachtig is in de praktijk. Gewoon, niet. Er zijn maar een paar conventies die voor zowel koper als verkoper het leven prettiger maken, en je zult merken dat je ze bijna allemaal van nature al doet als je een beetje normaal en volwassen bent.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 08:58
roeltjow schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:41:
waarom maken ze geen "instant buy" knop ofzo ipv dat domme traden weer
Idd, tussenpersoon gewoon schrappen. Nergens voor nodig als die site toegang heeft tot de tabs.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

anc schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:40:
Leuk die etiquette maar een beetje communicatie tijdens trades zou ik ook wel fijn vinden.
Inmiddels meerdere items gekocht, maar ze zeggen allemaal NIKS. Niet eens hi/thanks/hf/bye...
Des te beter vind ik het. Ik heb helemaal geen zin in interactie als ik aan het handelen ben. Voor koetjes en kalfjes is general chat, en je hebt vast ook de guild chat.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:13
anc schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:40:
Ik geloof dat ze bij de Plus nu een test hebben met een kletsbalie leef je uit! ik wil gewoon het spel spelen. Ik hoef niet met iedereen een praatje te houden :+

niet compleet serieus, maar als je echt aan het traden bent zit je soms wel in meerdere trades tegelijk en gaat dit zo een poos aan. Je verdient er goed aan, maar wordt helemaal gek van de vele request. Dan gaat het al gauw op de auto piloot. Meestal zeg ik wel netjes bedankt en doei hoor, maar kan mij voorstellen dat niet iedereen dit doet.

Laat je er echter niet door afschrikken. Trade is wat lastig, (of lijkt het vooral) maar zeker erg leuk als je het onder de knie hebt als jij op die manier je currency verdient om vervolgens een dik item te kopen is bijna net zo leuk als continue het spel spelen :)

oh en antwoord op de vraag waarom het op deze manier werkt?! GGG wil interactie tussen spelers. Dat is hun visie. En moet ook zeggen heel soms werkt het soms verkoop je een item en raak je aan de praat met iemand en doe je zo plots build tips op enz. Ik heb wel eens in poe 1 een item gehaald kreeg ik gelijk een ander item erbij met mededeling je doet vast deze en deze build dan wil je dit item ook! en inderdaad was dat leuke aanvulling vervolgens poosje praten over de build en je hebt een leuke interactie.

Ik zou zeggen ga niet jezelf in de voet schieten en trade compleet vermijden. Geef het zeker eens een poging. Vooral een dik item vinden en verkopen, omdat je hem zelf niet kunt gebruiken is erg leuk! Plots zwem je in het geld en kan je zelf dikke items halen! Tenzij SSF echt je ding is, maar in PoE is dat naar mijn mening spelen met beide handen op je rug gebonden.

[ Voor 30% gewijzigd door SMD007 op 18-12-2024 14:12 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 16:48

CSB

:D

Ik vind trade met name kudt omdat ik op console speel. Het is echt NIET TE DOEN om fatsoenlijk door al die gare menutjes te moeten gaan en de boel te selecteren en ONDERTUSSEN ook nog ff je whispers in de gaten te moeten houden zodat diegene die wat van je wil kopen wel binnen drie parsecs een reactie krijgt, want anders reageren ze al niet meer.

Dus voor mij mag dat hele trade systeem wel op de schop, verbeter het voor console spelers (we hebben niet allemaal een keyboard aangesloten snappie) of haal het eruit.

Ik zal ongetwijfeld PC masterrace reacties gaan krijgen hierop, maar het is gewoon frustrerend, dus ik koop niks en verkoop ook niks. Dan maar niet Uberbossen in de maps in week 1 van de EA.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06

anc

Klauwhamer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:42:
[...]

Des te beter vind ik het. Ik heb helemaal geen zin in interactie als ik aan het handelen ben. Voor koetjes en kalfjes is general chat, en je hebt vast ook de guild chat.
Bij de kassa zeg ik ook gewoon hallo dat is het minste.
Verder hoef ik ook geen uitgebreid gesprek te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
SMD007 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:04:
[...]

Ik geloof dat ze bij de Plus nu een test hebben met een kletsbalie leef je uit! ik wil gewoon het spel spelen. Ik hoef niet met iedereen een praatje te houden :+

niet compleet serieus, maar als je echt aan het traden bent zit je soms wel in meerdere trades tegelijk en gaat dit zo een poos aan. Je verdient er goed aan, maar wordt helemaal gek van de vele request. Dan gaat het al gauw op de auto piloot. Meestal zeg ik wel netjes bedankt en doei hoor, maar kan mij voorstellen dat niet iedereen dit doet.

Laat je er echter niet door afschrikken. Trade is wat lastig, (of lijkt het vooral) maar zeker erg leuk als je het onder de knie hebt als jij op die manier je currency verdient om vervolgens een dik item te kopen is bijna net zo leuk als continue het spel spelen :)

oh en antwoord op de vraag waarom het op deze manier werkt?! GGG wil interactie tussen spelers. Dat is hun visie. En moet ook zeggen heel soms werkt het soms verkoop je een item en raak je aan de praat met iemand en doe je zo plots build tips op enz. Ik heb wel eens in poe 1 een item gehaald kreeg ik gelijk een ander item erbij met mededeling je doet vast deze en deze build dan wil je dit item ook! en inderdaad was dat leuke aanvulling vervolgens poosje praten over de build en je hebt een leuke interactie.

Ik zou zeggen ga niet jezelf in de voet schieten en trade compleet vermijden. Geef het zeker eens een poging. Vooral een dik item vinden en verkopen, omdat je hem zelf niet kunt gebruiken is erg leuk! Plots zwem je in het geld en kan je zelf dikke items halen! Tenzij SSF echt je ding is, maar in PoE is dat naar mijn mening spelen met beide handen op je rug gebonden.
Ik snap dan juist de contradictie niet die veel hebben , het is allemaal geweldig dat het zo moeilijk is en dat er zo weinig dropt, maar je gaat wel een goed item traden zodat je jezelf kan uitrusten met goede shit die niet (of nauwelijks) dropt.

Nee, SSF is voor mij dan een veel betere keus, past voor mij ook beter bij het spel. Tevens speel ik D4 ook SSF , hoewel dat niet officieel mogelijk is , maar traden of geboost worden doe ik niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Visgek82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:07:
[...]

Ik snap dan juist de contradictie niet die veel hebben , het is allemaal geweldig dat het zo moeilijk is en dat er zo weinig dropt, maar je gaat wel een goed item traden zodat je jezelf kan uitrusten met goede shit die niet (of nauwelijks) dropt.
anc schreef op woensdag 18 december 2024 @ 18:22:
[...]

Bij de kassa zeg ik ook gewoon hallo dat is het minste.
Verder hoef ik ook geen uitgebreid gesprek te voeren.
:+

Het idee van traden is inderdaad dat je het ene item dat voor een andere build of speler wél de moeite waard is maar (momenteel) niet in jouw pulletje valt, inwisselt voor currency of andere items zodat uiteindelijk je iets hebt dat wél bijdraagt aan jouw build of builds. Wat heeft dit in vredesnaam met moeilijkheidsgraad te maken of überhaupt met een "contradictie"? Opmerkelijk hoor, voor iemand met zoveel ervaring in ARPGs.

En dat geklaag over gebrek aan socializen tijdens traden; blijf gewoon mensen begroeten met traden, misschien dat je iemand treft die in is voor wat socializen. Als je steeds maar pech hebt met mensen die gewoon willen traden en dat was 't, heb je altijd nog je guild of general chat om eens een boompje op te zetten (of 'hallo' als je net inlogt for all I care).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SMD007 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:04:
[...]

Huur een week moderne console, sluit alleen een controller aan & fijne wedstrijd met "als je het onder de knie hebt".

Zowel D4 als PoE2 is traden echt helemaal ruk met alleen een controller; en dan zeker als je in D4 ook nog eens gebruik maakt van externe sites zoals diablo.trade. Voordat je iemand hebt toegevoegd op Battle.net en in je party hebt zitten, heb je de klik-RSI op je controller al te pakken. In PoE heb ik nu alleen "in-game" geprobeerd te traden; na 4 whispers, mislukte party-matching en mensen die spontaan offline gaan, vind ik het even welletjes.

En wat ook niet helpt (mijn mening) is dat je op de PC veeeel makkelijker rechtermuis, klik, move of set item, hoppa. Hoef je op console niet te proberen; al helemaal niet met snap-grid op je items.

Let wel: ik snap absoluuuuuut het nut van traden / exchangen / whatever in een *RPG maar de enorme kloof tussen pc-master-race & console is ondoenlijk om het op consoles leuk te houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 08-10 23:27

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ik heb m'n eerste unique staff gevonden, kan je wel hele gekke builds mee maken denk ik. Ik kan hem nu niet gebruiken omdat de attack speed zo bizar snel is dat binnen 2 seconden al m'n mana weg is :+
Nu zo'n 128% magic find op m'n gear en gisteren in 3 uur 9 exalts gevonden en behoorlijk veel rares en ook chaos orbs.

Moet wel echt tryharden in maps om een beetje verder te komen nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0e3OlDPF_d9LZDniB7eV-oZwIco=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Vu9eQkYx6aLQlSRHU5DaRLo2.png?f=user_large
MAX3400 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:34:
[...]

Huur een week moderne console, sluit alleen een controller aan & fijne wedstrijd met "als je het onder de knie hebt".

Zowel D4 als PoE2 is traden echt helemaal ruk met alleen een controller; en dan zeker als je in D4 ook nog eens gebruik maakt van externe sites zoals diablo.trade. Voordat je iemand hebt toegevoegd op Battle.net en in je party hebt zitten, heb je de klik-RSI op je controller al te pakken. In PoE heb ik nu alleen "in-game" geprobeerd te traden; na 4 whispers, mislukte party-matching en mensen die spontaan offline gaan, vind ik het even welletjes.

En wat ook niet helpt (mijn mening) is dat je op de PC veeeel makkelijker rechtermuis, klik, move of set item, hoppa. Hoef je op console niet te proberen; al helemaal niet met snap-grid op je items.

Let wel: ik snap absoluuuuuut het nut van traden / exchangen / whatever in een *RPG maar de enorme kloof tussen pc-master-race & console is ondoenlijk om het op consoles leuk te houden.
Ja inventory management is helemaal kut met een controller. Zeker omdat je hier ook niet ff snel met je muis items kan equipen of iets uit je stash kan halen als je met controller speelt, kan in D4 wel. Vind de gameplay wel echt gemaakt voor controller alleen de auto-aim is soms irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door BroWohsEdis op 18-12-2024 19:53 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Klauwhamer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:15:
[...]

[...]

:+

Het idee van traden is inderdaad dat je het ene item dat voor een andere build of speler wél de moeite waard is maar (momenteel) niet in jouw pulletje valt, inwisselt voor currency of andere items zodat uiteindelijk je iets hebt dat wél bijdraagt aan jouw build of builds. Wat heeft dit in vredesnaam met moeilijkheidsgraad te maken of überhaupt met een "contradictie"? Opmerkelijk hoor, voor iemand met zoveel ervaring in ARPGs.

En dat geklaag over gebrek aan socializen tijdens traden; blijf gewoon mensen begroeten met traden, misschien dat je iemand treft die in is voor wat socializen. Als je steeds maar pech hebt met mensen die gewoon willen traden en dat was 't, heb je altijd nog je guild of general chat om eens een boompje op te zetten (of 'hallo' als je net inlogt for all I care).
Je vergeet voor het gemak even dat ik vrijwel alleen maar SFF speel. precies om de reden die ik geef. Ik geef weinig tot niets om traden, en vind het veel leuker om alles zelf op te bouwen . Wat is precies jouw probleem daarmee? Dit doe ik al sinds ik aarpg's speel. dus zo opmerkelijk is het niet , ook niet voor mensen met veel aarpg ervaring , dus. Schijnbaar ben ik niet de enige, daar SFF nu zo'n beetje in elke aarpg te vinden is.

Wel ben ik het eens met de mensen die het traden in poe (1 en 2) omslachtig en onnodig gecompliceerd vinden. mag toch?

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 18-12-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 16:48

CSB

:D

[...]

Ja, precies dat dus. Ik wil best items traden enzo maar het wordt niet echt makkelijk gemaakt op console. Waarom ze de ingame trade uit PoE1 niet hebben gebruikt begrijp ik niet. Die werkte enigszins.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

CSB schreef op woensdag 18 december 2024 @ 19:55:
[...]

Ja, precies dat dus. Ik wil best items traden enzo maar het wordt niet echt makkelijk gemaakt op console. Waarom ze de ingame trade uit PoE1 niet hebben gebruikt begrijp ik niet. Die werkte enigszins.
Ik heb PoE 1 niet gespeeld dus geen mening. :) Qua algemene interface op de console; dus je skills, passives, etc; kudos voor GGG dat ze allerlei shortcut-combo's voor controllers bedacht hebben. Serieus, daar kan Blizzard echt nog wel wat van leren.

Het komt ooit vast wel; zoals men hier al vaker riep; het is maar early access. Ik maak me ook 0 illusies dat ik ooit rijk wordt van traden of alleen maar de beste gear van anderen kan kopen. Voorlopig stoei ik nog met de Passives-tree en de logica wanneer je wat wel/niet kan aanklikken.

Oh, en lurken kan ik goed dus dat hou ik voornamelijk vol hier :P

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
[...]

Misschien een gek idee, maar kan je niet gewoon een muis op je console aansluiten? een draadloze dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Visgek82 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:16:
[...]

Misschien een gek idee, maar kan je niet gewoon een muis op je console aansluiten? een draadloze dan?
Daar is geen ondersteuning voor in PoE2. Heeeeeel misschien werkt alleen toetsenbord op XBox, maar zeker niet op PlayStation.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:01
Bij de endboss van act2.

Ben een leveltje lager dan de map. Voor de zekerheid maar even 2 extra leveltjes grinden denk ik voor ik het probeer :P Mooie act vind ik het btw.
Wat grotere maps met veel mob density. hou ik van in een arpg

[ Voor 23% gewijzigd door Ricmaniac op 18-12-2024 22:21 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Trouwens een nieuw portal effect als Twitch drop sinds eergisteren. Mooi portaltje wel als je nog geen portal mtx hebt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4AaZOKpHT4yj0zF7L6Hs37lSAI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lHkZTc2IDxDPTdXDxjHXRj2t.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Vroeg net in general chat of iemand een goede plek wist om uncut spirit gems VIII te farmen, krijg van alle kanten whispers hoeveel ik nodig heb en dat ze me anders ook nog wel andere gems willen geven :x Supernice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man dat laden van de map is echt belachelijk lang voor wat je krijgt. Dat moet gewoon instant open/dicht zijn ipv seconden wachten.
Begin steeds meer EA issues te zien nu :P Althans hoop dat het EA issues zijn en niet "zoals verwacht" :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
ik zat vast bij de eindbaas van act 2 met mijn minion witch
toen vond ik een scepter met +3 minion levels en ben overgestapt naar Reaver minions en toen was het zo gepiept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:05
Een soort in menu auction house als in WoW is toch wel te doen? Type in wat je zoekt, klik wat opties aan of weg en je krijgt te zien wat er te koop is. Klik op buy en hebbes.
Bij verkoop geef je aan wat je ervoor hebben wilt en klik je vervolgens op bevestigen.

Maar wellicht is de gedachte een stuk simpeler dan de implementatie.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:58
Het idee van een auction house is allang bekend, en als ze het wilden had GGG het allang geïmplementeerd. Maar het lijkt een design keuze te zijn om dat niet te doen. Volgens mij was de currency exchange ook iets dat ze met tegenzin hebben gedaan, zat pas na ~10 jaar in PoE 1.

• edie
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:04:
Een soort in menu auction house als in WoW is toch wel te doen? Type in wat je zoekt, klik wat opties aan of weg en je krijgt te zien wat er te koop is. Klik op buy en hebbes.
Bij verkoop geef je aan wat je ervoor hebben wilt en klik je vervolgens op bevestigen.

Maar wellicht is de gedachte een stuk simpeler dan de implementatie.
Een Auction House-achtige constructie is iets van GGG nadrukkelijk niet wil. Volgens hun opvatting van traden:
  • het item moet makkelijk te vinden zijn, maar moeilijk daadwerkelijk te verkrijgen (huidige manier op PC)
  • het item moet moeilijk te vinden zijn, maar makkelijk te verkrijgen (PoE 1 console Trade Board)
Maar deze opvattingen zijn al heel oud, en de recente 'currency exchange' laat zien dat het in ieder geval voor currencies / stackable items wel mogelijk is.

Volgens mij was het grootste bezwaar van hun trouwens de bots die vanalles automatisch kunnen kopen en de 'markt' kunnen manipuleren. Daar zijn natuurlijk ook weer dingen tegen te doen, maar dan maak je het vast weer lastiger voor nieuwe spelers...

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Klauwhamer

Klauwhamer

Het zou fijn zijn als GGG een SSF aanbiedt, zodat de SSF'ers afgeservicet zijn en subsequently niet meer hoeven te zeuren over features die voor hen niet eens van toepassing zijn. Last Epoch heeft hier trouwens wel een fraaie oplossing voor geïmplementeerd.

Verder heb ik als niet-SSF'er geen behoefte aan een AH use case-wise en begrijp ik dat GGG geen behoefte heeft aan het impliciet faciliteren van botting en daar weer iets op moet verzinnen. Maatregelen kunnen alleen maar ongemak of beperkingen opleveren voor legitiem gebruik (en dan is dát weer aanleiding voor geklaag) en die resources zie ik liever op andere facetten van de game.

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Flamesz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:22:
Het idee van een auction house is allang bekend, en als ze het wilden had GGG het allang geïmplementeerd. Maar het lijkt een design keuze te zijn om dat niet te doen. Volgens mij was de currency exchange ook iets dat ze met tegenzin hebben gedaan, zat pas na ~10 jaar in PoE 1.
Volgens mij niet met tegenzin maar GGG had wel goed gekeken hoe Last Epoch dit probleem getackeld heeft en toen besloten om op zijn minst zo'n currency exchange dingetje te doen. Hoop dat ze voor dit stukje nog meer overnemen uit Last Epoch.

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 20:56
Rob_Dielemans schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:56:
[...]

Volgens mij niet met tegenzin maar GGG had wel goed gekeken hoe Last Epoch dit probleem getackeld heeft en toen besloten om op zijn minst zo'n currency exchange dingetje te doen. Hoop dat ze voor dit stukje nog meer overnemen uit Last Epoch.
Last epoch deed echt iets nieuws met bind on buy.
Dat haalde heel het flippen van items direct onderuit.

Maar als je dat in PoE doet dan haal je ook een heel stuk gameplay weg.
Gameplay die niet voor iedereen is, toegegeven.
Maar items kopen, manipuleren en weer verkopen voor profit is iets dat een deel van de spelers erg kan bekoren

Nu is je edge in PoE2 kleiner omdat crafting veel minder uitgebreid is.
Maar het voelt nog steeds goed als je een item sniper dat ver onder de prijs verkocht wordt.

En vaal orbs zijn erg goed in PoE2 door de extra goede uitkomsten en doordat ze modifiers hoger kunnen maken dan normaal mogelijk is.

Bijvoorbeeld items met goede stats maar een lage life roll. Vaak orbs erop, extra socket is beetje winst, maar dikke reroll op life is jackpot.

En soms is het zelfs zo simpel als quality toevoegen op ringen en amuletten.
Die catalyst kosten amper wat, maar daardoor komt je item ineens omhoog in een lijst met items die veel duurder zijn doordat ze in een ander bracket vallen.

Dom van de koper om die quality er niet af te trekken. Maar hey, we spelen allemaal om er zelf beter van te worden.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

• Klauwhamer

Klauwhamer

Marcvz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:45:
[...]

Last epoch deed echt iets nieuws met bind on buy.
Dat haalde heel het flippen van items direct onderuit.

Maar als je dat in PoE doet dan haal je ook een heel stuk gameplay weg.
Gameplay die niet voor iedereen is, toegegeven.
Maar items kopen, manipuleren en weer verkopen voor profit is iets dat een deel van de spelers erg kan bekoren
Ja, daarom wil ik ook geen AH in PoE. BoB is een supergoede maatregel maar bijna noodzaak als effectieve en beheersbare maatregel tegen botting en manipulatie.

Zoals het nu is, zonder AH maar wel een goed trading system, heb je maar een kleine extra stap die je moet doen, zonder dat iets als BoB nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Klauwhamer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:48:
Het zou fijn zijn als GGG een SSF aanbiedt, zodat de SSF'ers afgeservicet zijn en subsequently niet meer hoeven te zeuren over features die voor hen niet eens van toepassing zijn. Last Epoch heeft hier trouwens wel een fraaie oplossing voor geïmplementeerd.

Verder heb ik als niet-SSF'er geen behoefte aan een AH use case-wise en begrijp ik dat GGG geen behoefte heeft aan het impliciet faciliteren van botting en daar weer iets op moet verzinnen. Maatregelen kunnen alleen maar ongemak of beperkingen opleveren voor legitiem gebruik (en dan is dát weer aanleiding voor geklaag) en die resources zie ik liever op andere facetten van de game.
Eh. SSF zit er al vanaf launch in, hoor. . Trouwens wel grappig dat jij kritiek van anderen afdoet als zeuren en "afgeserveert" worden, Beetje meer respect voor andermans meningen mag wel.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11
Marcvz schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:45:
[...]
En vaal orbs zijn erg goed in PoE2 door de extra goede uitkomsten en doordat ze modifiers hoger kunnen maken dan normaal mogelijk is.
Wat volgens mij ook wel erg fijn is, is dat je nu niet meer je socket links om zeep kunt helpen aangezien die op de gem zelf zitten nu en niet meer op je gear.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Klauwhamer

Klauwhamer

Visgek82 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:41:
[...]

Eh. SSF zit er al vanaf launch in, hoor. . Trouwens wel grappig dat jij kritiek van anderen afdoet als zeuren en "afgeserveert" worden, Beetje meer respect voor andermans meningen mag wel.
Mooi dat je opmerkt dat SSF er al in zit. Fijn dat je happy bent met SSF. Ik schreef trouwens 'afgeservicet', dat is een vervoeging van 'service'. Ik pleit er dus voor dat mensen die graag SSF willen doen, ook goed geholpen worden met een goed equivalent zodat niet traden geen gemis is.

Ik blijf het gezeur vinden van self-proclaimed SSF'ers wanneer ze ""kritiek"" hebben op het trading systeem zoals GGG het wil en het ook werkt. Het is in mijn ogen net zo vreemd voor mij om, als trader, ""kritiek"" te hebben op SSF. Heeft ook niets met wel of geen respect te maken.

• Lexus-vr
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 03-10 14:52
Zijn er meer mensen die last hebben van ongelofelijke lange laadtijden tijdens het switchen naar een andere zone?

Game is geinstalleerd op een SSD heb echt al veel verschillende settings geprobeerd te veranderen.
Maar zones laden is standaard 10sec+ en nieuwe zones soms wel gewoon 60sec+

Game runt verder gewoon ingame heel smooth geen lags of stuttering. Echt puur het renderen van shaders lijkt het probleem te zijn.

Ook al geprobeerd om in me NVID instelling meer shader ruimte te geven (ongelimiteerd nu) maar het blijft hetzelfde.

Iemand tips?

• Lasteraar
  • Laatst online: 25-09 09:34
Weet je waar ik zo van baal bij POEII ...

Ben nu lvl 33 , bezig met de eindbaas van Act II.
Die krijg ik net niet lekker verslagen ivm gear en damage. Dus ik ga wat farmen en wat proberen te maken. Prima

Dan heb ik een gele item waar ik over twijfel en wil het even proberen om te testen. Maar zoda ik het item plaats kan ik het vorige niet meer terugplaatsen want ik voldoe niet aan de stats die je nodig hebt.. Terugplaatsen van vorige item lukt niet. Mijn bodyarmor werkt daardoor ook niet meer. Heel mn 'build' if f8ked.

En wat nu? XP farmen op stats op de talenttree te krijgen? Dat is zo suf. Ik was lekker met de baas bezig.
Is daar geen andere manier voor?

Dit soort dingen knagen bij mij om verder te gaan ... Heb dan de neiging om een nieuw character te starten en het daarmee beter proberen te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:14
Lasteraar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:25:

Die krijg ik net niet lekker verslagen ivm gear en damage. Dus ik ga wat farmen en wat proberen te maken. Prima

Dan heb ik een gele item waar ik over twijfel en wil het even proberen om te testen. Maar zoda ik het item plaats kan ik het vorige niet meer terugplaatsen want ik voldoe niet aan de stats die je nodig hebt.. Terugplaatsen van vorige item lukt niet. Mijn bodyarmor werkt daardoor ook niet meer. Heel mn 'build' if f8ked.

En wat nu? XP farmen op stats op de talenttree te krijgen? Dat is zo suf. Ik was lekker met de baas bezig.

Dit soort dingen knagen bij mij om verder te gaan ... Heb dan de neiging om een nieuw character te starten en het daarmee beter proberen te doen.
Irritant inderdaad, ik heb het 1x gehad, wel met maar 2 stuks gear.
Ik heb toen wat stats nodes op de talenttree gerespecced om de 1e weer aan te kunnen, daarmee kon de 2e ook weer aan.

Respeccen kan bij de hooded man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Hier zou de game inderdaad attenter op mogen zijn, dat je een waarschuwing krijgt of dat duidelijker is wat de gear dependencies zijn. Zelf ook 'n keer gehad. Opgelost door wat te schuiven hier en daar, maar het was even zoeken.

• JohnnyV76
Het lijkt in PoE 2 inderdaad wat lastiger nog om aan de stat requirements te voldoen. Ben er zelf ook een paar keer tegenaan gelopen waar ik dat in PoE1 eigenlijk nauwelijks heb gehad. Ik wilde bijvoorbeeld een hogere skill gem gebruiken maar had niet genoeg intelligence daarvoor. Toen maar een gear piece op trade gezocht met een zwikkie int er op. Weet niet hoe duur ze op t moment zijn maar voor dit soort gevallen kun je een astramentis in je kist houden zodat je hoogstwaarschijnlijk aan alle stat requirements voldoet om weer je gear aan te trekken. Als het om 1 stat gaat kun je ook een goedkopere amulet of welk andere gear piece dan ook vinden. Dat even slotten, gear weer aan waarmee je weer aan de eis voldoet en dan het andere item weer veranderen. Het is soms even lastig maar er zijn nu eenmaal stat requirements voor hogere level gems dus of die gem niet zo hoog levellen of gear zoeken met de vereiste stat er op. Hierom een nieuw char maken is echt niet nodig.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Marcvz
Zo, de laatste ascendancy punten ook binnen.
Gister crashte mn game nadat de laatste boss neer ging.
Erg zuur.
Dus vandaag eerste werk opnieuw gedaan zodat ik die frustratie van me af kan schudden

• Visgek82
Klauwhamer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:00:
[...]

Mooi dat je opmerkt dat SSF er al in zit. Fijn dat je happy bent met SSF. Ik schreef trouwens 'afgeservicet', dat is een vervoeging van 'service'. Ik pleit er dus voor dat mensen die graag SSF willen doen, ook goed geholpen worden met een goed equivalent zodat niet traden geen gemis is.

Ik blijf het gezeur vinden van self-proclaimed SSF'ers wanneer ze ""kritiek"" hebben op het trading systeem zoals GGG het wil en het ook werkt. Het is in mijn ogen net zo vreemd voor mij om, als trader, ""kritiek"" te hebben op SSF. Heeft ook niets met wel of geen respect te maken.
Mwah, paar pagina's terug refereerde je aan @biggydeen2 als een , wat was het ook al weer.. een lawaaiige passant. Vraag me af waar dat voor nodig is? Vind het allemaal een beetje naar overkomen. Kan ook aan mij liggen , hoor. Vind iig niet dat dit topic daar erg mee geholpen is.

Tis verder wel apart dat iemand geen kritiek of een mening mag hebben over iets wat ze niet perse gebruiken. Als ik mij voorstel hoe dat voor mij persoonlijk dan eruit zou zien dan laat dat hele traden maar zitten , ondanks dat ik ssf speel.

Maar ja, terug on topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-10 21:14
Hebben jullie ook dat als je 2/3 levels verder bent je weer het gevoel hebt dat je underpowered bent en al je keuzes in gear/passive tree compleet in twijfel trekt 😅?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
JohnnyV76 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:16:
Het lijkt in PoE 2 inderdaad wat lastiger nog om aan de stat requirements te voldoen. Ben er zelf ook een paar keer tegenaan gelopen waar ik dat in PoE1 eigenlijk nauwelijks heb gehad. Ik wilde bijvoorbeeld een hogere skill gem gebruiken maar had niet genoeg intelligence daarvoor. Toen maar een gear piece op trade gezocht met een zwikkie int er op. Weet niet hoe duur ze op t moment zijn maar voor dit soort gevallen kun je een astramentis in je kist houden zodat je hoogstwaarschijnlijk aan alle stat requirements voldoet om weer je gear aan te trekken. Als het om 1 stat gaat kun je ook een goedkopere amulet of welk andere gear piece dan ook vinden. Dat even slotten, gear weer aan waarmee je weer aan de eis voldoet en dan het andere item weer veranderen. Het is soms even lastig maar er zijn nu eenmaal stat requirements voor hogere level gems dus of die gem niet zo hoog levellen of gear zoeken met de vereiste stat er op. Hierom een nieuw char maken is echt niet nodig.
Ben toch eigenwijs aan een monk begonnen. Heb nu 2 lvl 30+ characters. Gewoon even kijken hoe alles speelt ^_^

• Lasteraar
thomassie12 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:31:
Hebben jullie ook dat als je 2/3 levels verder bent je weer het gevoel hebt dat je underpowered bent en al je keuzes in gear/passive tree compleet in twijfel trekt 😅?
Altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Lasteraar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:59:
[...]

Ben toch eigenwijs aan een monk begonnen. Heb nu 2 lvl 30+ characters. Gewoon even kijken hoe alles speelt ^_^
Beste manier toch , heb ook een klein leger aan <30's , maar heb nog geen char gevonden die ik echt fijn vind spelen. tot nu toe kom ik vooral heel veel clunk tegen. maar dat zal vast aan mij liggen :) ik ben benieuwd wanneer de druid in het spel komt, daar had ik erg veel interesse in.

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:26
als je een Armour Set koopt in de shop, kan je deze dan gebruiken voor alle characters? of alleen de gene die speelt tijdens het kopen?

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:03
samlans schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:21:
als je een Armour Set koopt in de shop, kan je deze dan gebruiken voor alle characters? of alleen de gene die speelt tijdens het kopen?
Alle items die droppen of die je bij vendors koopt kan door iedereen in de game gebruikt worden mits die aan de stat requirements voldoet er is dus niets bound aan een char of account.

• edie
  • Nu online
En als je bedoelt in de MTX-shop: die kan je op elk karakter gebruiken @samlans

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:11
Gixxer27 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:27:
[...]

Alle items die droppen of die je bij vendors koopt kan door iedereen in de game gebruikt worden mits die aan de stat requirements voldoet er is dus niets bound aan een char of account.
Ik denk dat hij MTX shop bedoelt, en ja die kan elk character gebruiken, maar wel slechts per 1 equipe. Dus als een ander character heb al draagt kun je hem daarvaban equipen

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:26
The Fops schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:31:
[...]

Ik denk dat hij MTX shop bedoelt, en ja die kan elk character gebruiken, maar wel slechts per 1 equipe. Dus als een ander character heb al draagt kun je hem daarvaban equipen
Ja bedoelde de MTX shop, sorry had iets duidelijker moeten zijn

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:03
samlans schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:40:
[...]

Ja bedoelde de MTX shop, sorry had iets duidelijker moeten zijn
Lol moet leren lezen 8)7 , MTX is account gebonden zoals vermeld inderdaad.

Bijna door de campain met mijn frost monk en moet zeggen dat deze me tot nu toe erg bevalt, nu maar eens kijken hoe het straks er in maps aan toe gaat.
Eerste orde is een betere chest armor want deze is gewoon ruk atm maar nog niet heel veel mazzel gehad met crafting en drops, en ja ik kan er zo een van trade af trekken maar wil juist kijken of het lukt om er zelf een te craften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Lasteraar schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:25:

Daarom bewaar ik wat items met base stat in mn stash.
Als dat gebeurt kan ik die even aan trekken zodat ik mn andere item weer aan kan doen.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:24

Mauz1978

Console War Veteran

Ik vind het ook lastig. Ik kan niet van te voren uitrekenen of een wapen beter zal zijn als de huidige, en dan doe ik alle mats gebruiken, sockets erin, runes erin en dan te zien: nee, de huidge is toch beter…. Is daar geen website voor?

Something under the bed is drooling

• Klauwhamer

Klauwhamer

Visgek82 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:17:
[...]

Mwah, paar pagina's terug refereerde je aan @biggydeen2 als een , wat was het ook al weer.. een lawaaiige passant. Vraag me af waar dat voor nodig is? Vind het allemaal een beetje naar overkomen. Kan ook aan mij liggen , hoor. Vind iig niet dat dit topic daar erg mee geholpen is.
Ik had 't over jou en hoe je mij verkeerd begreep, dus ik weet ook niet wat die dude er mee te maken heeft verder (zijn gezeur is inderdaad gezeur omdat zijn ""kritiek"" nul substantie had). Wat ik dus stelde was dat ik SSF een warm hart toedraag en dat Path of Exile er maar voor mag zorgen dat het gemis van trading voldoende gemitigeerd wordt in drops.

Heel naar inderdaad.
Visgek82 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:17:
[...]

Tis verder wel apart dat iemand geen kritiek of een mening mag hebben over iets wat ze niet perse gebruiken. Als ik mij voorstel hoe dat voor mij persoonlijk dan eruit zou zien dan laat dat hele traden maar zitten , ondanks dat ik ssf speel.
Hoe kom je er bij dat je geen kritiek of mening mag hebben? Ik denk dat je bedoelt dat je vooral geen weerwoord wil op het moment dat jij je mening geeft.

Eerder gaf je aan sowieso SSF te zijn in een discussie over wel of geen AH, waarbij opgemerkt moet worden dat er écht geen grote stap zit tussen een AH en hoe het nu geregeld is met PoE 2 Trade, de geboden filtering, en de koppeling tussen Trade en PoE. Daar van zeg ik dat 't vreemd is. Zeker als je kijkt naar mechanics die noodzakelijk zijn om bijvoorbeeld botting te voorkomen met een AH zoals we dat kennen van andere titels -- waar dat overigens vaak níet goed geregeld is met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
Mauz1978 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:35:
Ik vind het ook lastig. Ik kan niet van te voren uitrekenen of een wapen beter zal zijn als de huidige, en dan doe ik alle mats gebruiken, sockets erin, runes erin en dan te zien: nee, de huidge is toch beter…. Is daar geen website voor?
Niet dat ik weet.
Vroeger hadden we er een programma voor. Path of building.
Maar daar is nog geen PoE2 versie van.

Dat gezegd hebbende, een makkelijkere oplossing is geen marginale upgrades doen.
Dat is zonde en onnodig.
Als een nieuw wapen niet minimaal hetzelfde is zonder sockets en quality, lekker je oude gebruiken en verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Klauwhamer schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:17:
[...]

Ik had 't over jou en hoe je mij verkeerd begreep, dus ik weet ook niet wat die dude er mee te maken heeft verder (zijn gezeur is inderdaad gezeur omdat zijn ""kritiek"" nul substantie had). Wat ik dus stelde was dat ik SSF een warm hart toedraag en dat Path of Exile er maar voor mag zorgen dat het gemis van trading voldoende gemitigeerd wordt in drops.

Heel naar inderdaad.

[...]

Hoe kom je er bij dat je geen kritiek of mening mag hebben? Ik denk dat je bedoelt dat je vooral geen weerwoord wil op het moment dat jij je mening geeft.

Eerder gaf je aan sowieso SSF te zijn in een discussie over wel of geen AH, waarbij opgemerkt moet worden dat er écht geen grote stap zit tussen een AH en hoe het nu geregeld is met PoE 2 Trade, de geboden filtering, en de koppeling tussen Trade en PoE. Daar van zeg ik dat 't vreemd is. Zeker niet als je kijkt naar mechanics die noodzakelijk zijn om bijvoorbeeld botting te voorkomen met een AH zoals we dat kennen van andere titels -- waar dat overigens vaak níet goed geregeld is met alle gevolgen van dien.
Ja, weet je, als je echt niet begrijpt wat ik bedoel dan laat maar. doe er vooral mee wat je zelf wil , ik ben er dan wel een beetje klaar mee.

• Klauwhamer

Klauwhamer

thomassie12 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:31:
Mm, niet zozeer keuzes, maar wel de item- en (gem)skill levels. Kwam er laatst achter dat m'n arctic armour op level fuckall zat :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:01
@Klauwhamer Ik vind dat je enorm agressief over komt in je communicatie naar andere gebruikers in dit topic. En dat je enorm op de man speelt. Zeker als mensen een andere mening hebben. Zou dit wat minder kunnen? Dit komt niet ten goede aan 'de sfeer' in dit topic en is volstrekt onnodig. Laten we het gewoon gezellig houden en respect hebben voor elkaar en de mening van een ander.

• Psyx88
Dat gezegd hebbende... toch maar weer PoE2 opgepakt na het bekijken van wat streams en begonnen aan een ranger. Wat speelt dit lekker weg zeg! Zeker als je dit vergelijkt met mijn eerste character, wat een sorc is.

Het is ook bizar hoe snel je met je volgende toon door de campaign heen vliegt als je alles al een keer gedaan hebt 👍🏻

Gisterenavond weer in de endgame aangekomen, dus vanavond maar weer beginnen aan maps 😎

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 08-10 23:27

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Mana problemen zijn wel echt een ding late game, zodra ik een staff met +4 level melee skills equip schieten de mana kosten de lucht in.
Deze hele game draait eigenlijk om het om de zoveel tijd analyseren van je build en de problemen oplossen zodat je weer verder kan met de content merk ik. Om de zoveel uur raak ik een soort van muur qua difficulty en moet ik het e.e.a. aanpassen qua gear/passives waarna je weer even OP bent.

[ Voor 55% gewijzigd door BroWohsEdis op 19-12-2024 21:57 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• Klauwhamer

Klauwhamer

BroWohsEdis schreef op donderdag 19 december 2024 @ 21:53:
Mana problemen zijn wel echt een ding late game, zodra ik een staff met +4 level melee skills equip schieten de mana kosten de lucht in.
Deze hele game draait eigenlijk om het om de zoveel tijd analyseren van je build en de problemen oplossen zodat je weer verder kan met de content merk ik. Om de zoveel uur raak ik een soort van muur qua difficulty en moet ik het e.e.a. aanpassen qua gear/passives waarna je weer even OP bent.
Onlangs een jewel socket gevuld met iets waar +15% mana regen op zit (naast een berg shit omdat 't een bij gebrek aan beter'tje is) en dat maakte enorm verschil tot mijn verbazing. Frostbite is ineens een stuk aantrekkelijker geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
@BroWohsEdis Ik herken dit wel inderdaad.
Ik had een hele tijd problemen met mijn mana sustain op mijn ranger, waardoor bosses lastig(er) waren. Dus een item gevonden met mana leech en een support gem op mijn lightning arrow gestopt die resource cost reduceert... voila infinite mana.

Nu heb ik gisteren een nieuwe, veel betere, bow gemaakt met double shot, hogere attack speed en +skill en nu heb ik dus weer mana issues.

Dus maar weer even op zoek naar regen. Ik had al wat regen nodes in de passive skill tree gezien, dus misschien deze gebruiken? Of een jewel vinden/craften met regen.

Maar het blijft af een toe wel een gevecht met/voor stats requirements voor je gear, build en sustain.

Echter heeft dit ook wel weer wat, want zo blijf je de build fine-tunen, dus dit zie ik wel als iets positiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hah daar liep ik dus ook tegenaan.. mana issues. Heb een +4 cold skills staff gekocht met ook nog eens +33% cast speed maar als mn CoF procced met comet dan ben ik zo goed als leeg. Ik was ook net hoog genoeg om skill gem 14 te gebruiken dus die combinatie zorgt er voor dat de skills zo hoog zijn nu dat ze ook flink mana drainen. Het is wel te doen maar eigenlijk wil je niet zo vaak hoeven flasken. Volgende items maar wat meer op mana regen focusen dan.

Nu bezig in act 3 cruel dus nog even en dan kan ik aan maps (waypoints) beginnen. Dan heb ik eindelijk de intro af en begint t spel pas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:25
Ik krijg die klote baas van act1 maar niet neer als sorcerer.. echt al 20 tries gedaan.

Heb cold res iets van 48 maar te weinig voor de rest geen items in de shop die ik kan kopen om het verder op te krikken.

Ken de mechanics van de fight redelijk maar op gegeven moment ben ik toch door mn flasks heen en dan is het klaar.

Iemand de gouden tip? Dit vergalt het spel wel een beetje haha, niet gedacht dat t zo tough zou zijn op sommigen punten. Met diablo heb ik dit nooit gehad met de campaign

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
kan helpen om een leveltje erbij te sprokkelen. Heb je wel een goede flask ook? Een met extra charges of minder charges used. Zeg maar 6x kunnen flasken of 10x kunnen flasken kan net het verschil zijn. Ook opletten dat je niet te veel paniek flasks popped als je een kleinere hit krijgt. Wellicht met 1 level erbij nog wat oefenen en als t echt niet lukt kun je altijd iemand om hulp vragen.

Soms is het ook net een kwestie van geluk. Fail ik 5x met boss nog op 50% en dan de 6e try lukt t ineens met nog genoeg flasks over. Nu ik mn build veranderd heb lukken de bosses in act 2 en 3 een stuk makkelijker. Soms foutje en dood maar binnen 3x lukken ze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
HertogJack schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:42:
Ik krijg die klote baas van act1 maar niet neer als sorcerer.. echt al 20 tries gedaan.

Heb cold res iets van 48 maar te weinig voor de rest geen items in de shop die ik kan kopen om het verder op te krikken.

Ken de mechanics van de fight redelijk maar op gegeven moment ben ik toch door mn flasks heen en dan is het klaar.

Iemand de gouden tip? Dit vergalt het spel wel een beetje haha, niet gedacht dat t zo tough zou zijn op sommigen punten. Met diablo heb ik dit nooit gehad met de campaign
Tja, eigenlijk het enige wat je eigenlijk kan doen in deze game is grinden tot je of meer passives krijgt of er toch per ongeluk iets dropt :) geduld is een schone zaak. Of traden, als je daar trek in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pak een scepter met minion summon, neem Raging Spirits (tree veel minion dmg) met die fire curse en enige wat je hoeft te doen is 1x curse, 2x flamewall, wachten, opnieuw en ondertussen gewoon alles dodgen was nodig is. SRS kost 30 spirit maar kan je gewoon blijven spammen zonder resummon cooldown (grootste minpunt van minions atm).

Misschien als bonus nog wat minions pakken (arsonist of warrior voor wat agro), maar in principe heb je weinig meer nodig om nagenoeg elke boss neer te krijgen, vrijwel alle damage van minions komt uit skilltree, enkel je scepter (allies in area +dmg, etc) hebben directe impact dus je ben niet zo afhankelijk van gear.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 16:19

Gouden tip? Mechanics van de boss nog beter leren en niet over je keyboard facerollen :+
Dan heb je denk ik niet eens betere gear nodig dan je nu hebt.

Ik had precies hetzelfde met een lvl 20 sorceress. Was bijna op het punt om het bijltje (of eigenlijk staff :P) er bij neer te gooien, tot ik een YT filmpje zag waardoor mijn mindset veranderde. Je kan het filmpje in deze post terugvinden.
In plaats van te focussen op levels, talents en gear (wat ik bij Diablo dus ook deed), ging ik focussen op welke aanval de boss wanneer deed. En kon daardoor veel van zijn aanvallen ontwijken. En had daardoor 7 potions over aan het einde van het gevecht i.p.v halverwege dood gaan door een gebrek er aan.

Toen ik dat door had en de boss neer kreeg was het spelplezier niet alleen terug; het was nog beter geworden ook :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:50

Ik heb als Monk wel meer dan 20x geprobeerd. Het gevecht zelf, is te doen. De fase in de mist, vond ik als melee erger. Bodyblock, dood. :(

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:40

Heel eerlijk. En wellicht niet het gewenste antwoord: Dit spel is nu eenmaal moeilijker dan diablo :P
Ik had met mijn sorc 0,0 problemen met deze boss. Alleen met mijn witch met chaos dot build had ik wat moeite, maar ook ruim binnen 10 tries neer. Inmiddels elke class op de warrior na in de endgame

Kunnen een aantal veel voorkomende problemen zijn voor je:
- Je build is slecht en het duurt te lang tot je damage hebt gedaan en haalt de dps check niet (weet niet welk lvl je bent
- Je speelt niet goed genoeg, vaak geraakt worden door dodgeable stuff betekent dat je snel door je flasks heen bent. Leer de fight en voorkom hits. beste defence in POE is niet geraakt worden

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 20-12-2024 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
BloodKnight schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:48:
[...]

Ik heb als Monk wel meer dan 20x geprobeerd. Het gevecht zelf, is te doen. De fase in de mist, vond ik als melee erger. Bodyblock, dood. :(
Probeer Ice strike monk. Die boss smelt met die skill YouTube: The STRONGEST Melee Build Everyone Can Play! - Ice Strike Invoker Bu...

[ Voor 26% gewijzigd door LZ86 op 20-12-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloodKnight
Oh ja. Dat was trouwens bijna 2 weken geleden :P
Ben nu al veel verder en inderdaad Ice strike monk

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
Als een monk ice strike skill gebruiken, dan freeze je de boss en skip je de meeste mechanics. Als hij frozen is bell summonen naast hem en wacken... dan dropt zijn health heel snel. Dan ook concentrated effect gem gebruiken op je ice strike en dan zijn de adds ook geen probleem meer.

Dan nog wat specifieke Geonor boss fight tips:
- De hoge damage attacks te vermijden:
Running Attack (Run away little girl) - ga dicht bij hem staan, dan charged hij niet.

Teleport slam (Rode cirkel op de grond)... gebruik dodgeroll om uit de cirkel te komen. Soms heeft dodge niet genoeg afstand... doe dan eerst een stap richting de buitenkant van de cirkel en gebruik dan dodge om op tijd uit de cirkel te geraken.

Freezing ground (Ice spikes)... ga tussen de frost patches staan

(Res) Ice Beams... side step om de beams te ontwijken

- Probeer de meeste damage te doen als Geonor stil staat en een attack/spell doet, zoals: frostwall attack, tijdens de slash attack, ice spikes en de laser beams.... Het voordeel is hierbij dat je tussen deze attacks je mana kan regenen.

- In de Fog attack phase... blijf rond de buitenkant van de cirkel lopen en kill de adds. Als Geonor voorbij komt sprinten, dodge dan niet, want dan is de kans dat hij je raakt groter. Side step zijn attacks (WASD)

- Veel van zijn attacks hebben sound cues, leer deze, zodat je weet welke aanval hij gaat doen.

- Open deur: bewaar je grote damage skills voor de 2nd phase.

Het is een pittig gevecht, zeker zo in het begin als je nog weinig character power hebt. Maar ik vind het persoonlijk wel 1 van de coolste boss battles in PoE2.

[ Voor 9% gewijzigd door Psyx88 op 20-12-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
SinergyX schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:55:
[...]

Pak een scepter met minion summon, neem Raging Spirits (tree veel minion dmg) met die fire curse en enige wat je hoeft te doen is 1x curse, 2x flamewall, wachten, opnieuw en ondertussen gewoon alles dodgen was nodig is. SRS kost 30 spirit maar kan je gewoon blijven spammen zonder resummon cooldown (grootste minpunt van minions atm).

Misschien als bonus nog wat minions pakken (arsonist of warrior voor wat agro), maar in principe heb je weinig meer nodig om nagenoeg elke boss neer te krijgen, vrijwel alle damage van minions komt uit skilltree, enkel je scepter (allies in area +dmg, etc) hebben directe impact dus je ben niet zo afhankelijk van gear.
Minion summon? Kan dat als Sorc? Ik gebruik een staff living bomb die ook best veel dmg doet bij de explode.

Ben lvl 18 nu. Heb het idee dat 2/3 levels extra hier ook geen kwaad kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyx88
In PoE zijn skills (behalve ascendancy skills) niet class gebonden: als je de stat/level requirements hebt voor een skill, dan kan je hem gebruiken.

Klik in de skill select maar eens op 'all gems' 😎 Hetzelfde geld voor support gems.

[ Voor 6% gewijzigd door Psyx88 op 20-12-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HertogJack schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:34:
[...]

Minion summon? Kan dat als Sorc? Ik gebruik een staff living bomb die ook best veel dmg doet bij de explode.

Ben lvl 18 nu. Heb het idee dat 2/3 levels extra hier ook geen kwaad kan
Een class is zegmaar een startpunt, maar ze kunnen letterlijk alles worden wat ze willen, je class bepaalt slechts startpunt in skilltree en je ascendancy, maar verder kan je letterlijk alles doen wat maar kan. De meeste minion skilltree nodes zitten aan de bovenkant (witch/scorcerer), maar er lopen flink wat discussies rond de Merc vanwege z'n ascendancy (gemling), maar kost je flink wat skilltree punten om in de juiste nodes te komen.

Helemaal omdat je met 2 weapon-sets werkt die elk hun eigen skilltree hebben (by default is het set1+2), maar als je vervolgens per set alles uitwerkt kan je zelfs een warrior maken die SRS of minions kan summonen zolang je je andere wapenset gebruikt, de hele minion build leunt vrijwel volledig op 3 dingen, skilltree (minion dmg), wapen (skill, +lvl minion, spirit, aura) en evt chest/head/amulet voor extra +lvl minion, omdat minions een eigen entiteit zijn en geen bonus krijgen uit jouw gear met bv +spell, +crit of +dmg.

Zo was mijn merc een volledige x-bow gebruiker, maar had ik enkel een scepter (minion, +lvl en spirit) en de skilltree, wanneer ik een boss had waar ik moest blijven bewegen was het gewoon flamewall spammen en raging spirits deed de damage :P

[ Voor 34% gewijzigd door SinergyX op 20-12-2024 14:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:42
Echt geweldig is dat, ik zag laatst op YT ook al een warrior die een minion build had :P
Heerlijk dat er zoveel mogelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Carthrax op 20-12-2024 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
RIP..

Zag die pillar niet bij deze boss met die (denk vuur) explosie.. was compleet geblokt door mijn eigen skill visuals ofzo haha

Back to the beach!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMEDNwPLCVBfioeOJWTQG5DiK5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ctwgEFrRfRtR7juSkre0ithq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1232
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-09 10:43
Ik ben redeljik nieuw in PoE en ben als Monk begonnen. Online een build gevonden die mij aanstond en deze gaan volgen. ACT1 net verslagen maar op dit moment heb ik maar twee skills die ik gebruik. Voor de overige skills in mijn build heb ik 'uncut spirit gems' nodig. Iemand tips hoe je hier vlot aan kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:59:
RIP..

Zag die pillar niet bij deze boss met die (denk vuur) explosie.. was compleet geblokt door mijn eigen skill visuals ofzo haha

Back to the beach!

[Afbeelding]
Oough, blij dat ik SC speelde want het duurde even voor ik niet meer wegsmolt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Stefan1232 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:31:
Ik ben redeljik nieuw in PoE en ben als Monk begonnen. Online een build gevonden die mij aanstond en deze gaan volgen. ACT1 net verslagen maar op dit moment heb ik maar twee skills die ik gebruik. Voor de overige skills in mijn build heb ik 'uncut spirit gems' nodig. Iemand tips hoe je hier vlot aan kunt komen?
Ik vroeg een paar dagen terug in general chat naar een goede plek om uncut spirit gems te farmen en kreeg een fuckload aan whispers met mensen die ze cadeau wilde doen. Just sayin'.

Verder vond ik dit:
"Most players' first Uncut Spirit Gem drop will be from the King in the Mists, the final boss encounter in the side quest 'Ominous Altars' in Act 1. When defeated for the first time this boss is guaranteed to drop a gem. In Act 2, look for a secret area with a Golden Tomb in The Lost City zone."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Als er iemand is die mij kan helpen met Act 1 eindbaas dan heel graag.. ik sta op het punt om mn playstation portal door het raam te gooien! 😫

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HertogJack
HertogJack schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:04:
Als er iemand is die mij kan helpen met Act 1 eindbaas dan heel graag.. ik sta op het punt om mn playstation portal door het raam te gooien! 😫
Gelukt inmiddels.. na 2 dagen kan ik weer door :D wat een spel, was er bijna mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

flink dodgen, daarmee had ik hem zonder problemen na een tijdje neer, ook als sorc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 19:42
Veel bazen zijn lastig, meestal zodra je de ascension gedaan hebt wordt het iets makkelijker.
Maar meeste builds lijken beetje van support gem 2 beetje werken en die beginnen pas rond level 40 te droppen.

En anders even hulp vragen, zijn best mensen die even een baas neer willen meppen.

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
HertogJack schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:28:
[...]

Gelukt inmiddels.. na 2 dagen kan ik weer door :D wat een spel, was er bijna mee gestopt
Succes verderop dan, er komen nog veel lastiger bosses aan :+ Ik had persoonlijk meer moeite met de eerste boss na act 1 ( die Hyena ) dan met welke boss in het spel dan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 21-12-2024 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
De guild stash ligt helemaal vol met gems en support gems als t goed is.
Dus als dat je kan helpen om ergens voorbij te komen, pak gerust. Daar is het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:21
Nou, na (te veel) pogingen, eindelijk mijn accendency punten 5 en 6, die trials of iets met dat honor systeem, ik ben misschien de enige maar ik vind het hele concept ook gewoon kak maar voornamelijk niet leuk!

Speel monk/melee.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52
Marcvz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:27:
De guild stash ligt helemaal vol met gems en support gems als t goed is.
Dus als dat je kan helpen om ergens voorbij te komen, pak gerust. Daar is het voor.
ik zoek eigenlijk nog een guild, kan ik de guild joinen zonder dat ik discord heb?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Kol Nedra schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:44:
[...]

ik zoek eigenlijk nog een guild, kan ik de guild joinen zonder dat ik discord heb?
De tweakers clan kan ook gejoined worden zonder discord. Stuur een dm naar @SMD007 met je karakternaam

[ Voor 8% gewijzigd door Visgek82 op 21-12-2024 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BloodKnight
Goldman schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 01:28:
Nou, na (te veel) pogingen, eindelijk mijn accendency punten 5 en 6, die trials of iets met dat honor systeem, ik ben misschien de enige maar ik vind het hele concept ook gewoon kak maar voornamelijk niet leuk!

Speel monk/melee.
Is ook niet leuk, mag van mij wel op de schop.

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:32

OMD

Ik loop vast met mijn monk in act 2. Ging allemaal redelijk voortvarend en geen issues totdat…. De dreadnought.

Dat is dus difficulty curve +5000%. Gaat helemaal nergens over. Nergens moeite en in 1 keer ga ik achter elkaar dood. Uiteindelijk de boss gehaald maar na 2x had ik zoiets van, laat maar. Zonde, die curve is veel te hoog en te zwaar vanaf dat moment.

Die boss weet ook constant waar je heen gaat (dus niet waar je bent) en dat gaat mij echt te ver. Dat is een mechanic die gewoon uiterst triest is.

[ Voor 17% gewijzigd door OMD op 21-12-2024 10:41 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Kol Nedra schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:44:
[...]

Op de vraag heb je al antwoord.
Maar de discord voegt best wat toe hoor.

Ookal ga je niet zitten kleppen. Meelezen in de General Chat geeft je een hoop info.
En je vragen worden daar ook meer gezien dan in de ingame chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perrin
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:45
OMD schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:20:
Ik loop vast met mijn monk in act 2. Ging allemaal redelijk voortvarend en geen issues totdat…. De dreadnought.

Dat is dus difficulty curve +5000%. Gaat helemaal nergens over. Nergens moeite en in 1 keer ga ik achter elkaar dood. Uiteindelijk de boss gehaald maar na 2x had ik zoiets van, laat maar. Zonde, die curve is veel te hoog en te zwaar vanaf dat moment.

Die boss weet ook constant waar je heen gaat (dus niet waar je bent) en dat gaat mij echt te ver. Dat is een mechanic die gewoon uiterst triest is.
Persoonlijk had ik daar geen enkele moeite. Als je een paar levels doorgrind dan versla je elke boss trouwens makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
LZ86 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:18:
[...]

Succes verderop dan, er komen nog veel lastiger bosses aan :+ Ik had persoonlijk meer moeite met de eerste boss na act 1 ( die Hyena ) dan met welke boss in het spel dan ook.
Die hyena had ik weer in 3 tries.. dus ja zo is alles relatief!

Bedankt voor het succes wensen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
OMD schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:20:

Bij die boss ben ik voornamelijk een heleboel keer dood gegaan omdat hij de volledige ruimte in een zandstorm bedekt... Als mijn energy shield weg was dan at dat in 1-2 seconden door mijn health heen. Op een gegeven moment kreeg ik die damage ineens niet, misschien moet je net op de juiste plek staan of zo, maar dat vond ik zo onduidelijk... Dat is de enige boss tot nu toe die ik gewoon echt slecht vind (tenzij ik echt iets obvious helemaal over het hoofd zie...)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Finraziel schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 20:25:
[...]

Bij die boss ben ik voornamelijk een heleboel keer dood gegaan omdat hij de volledige ruimte in een zandstorm bedekt... Als mijn energy shield weg was dan at dat in 1-2 seconden door mijn health heen. Op een gegeven moment kreeg ik die damage ineens niet, misschien moet je net op de juiste plek staan of zo, maar dat vond ik zo onduidelijk... Dat is de enige boss tot nu toe die ik gewoon echt slecht vind (tenzij ik echt iets obvious helemaal over het hoofd zie...)
spoiler:
Die npc die bij je is maakt een shield waar je achter kunt schuilen. Is best lastig te zien maar als je t eenmaal weet zie je t wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-10 17:25
Het spel begonnen als Monk, maar na een paar levels gestopt... Monk early game is echt geen pretje. Daarna een Sorc gemaakt en tot T4 maps gekomen. Met m'n build voelde mobben prima, maar het voelde zo squishy en single target was om te huilen. Boss battles duren ontzettend lang en zovaak 1-shot. Maja, iedereen zegt git gud, dus zodoende. Boss battles voelden daardoor echt als een souls game. Maja, op den duur voelde de playstyle tijdens het mappen toch net niet. Altijd voorzichtig zijn odat je niet van buiten het scherm ge-1-shot wordt. Dus toen toch maar met Monk verder gegaan.

Nu paar dagen verder met Monk. En jemig wat een verschil. Is het tegenovergestelde van Sorc. Monk is niet dood te krijgen en Bossen stelt bijna niets voor. Mobben laat wel wat wensen over.

Maar goed, zo makkelijk om een Monk als een tank te builden. Evasion en armor % zijn zodanig dat ik monster hits nauwelijks merk. Mijn progressie na 3-4 dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrnhZ4n4WTwhH21V3K_J01s3kiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T9yO8en8yvfKVTeqDiIyw8uo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:09
Speel al aardig wat jaren rpg's maar merk hier toch dat ik wat moeite heb om te beslissen wat nou betere gear is of niet voor mn Merc. Heb een unique crossbow vanaf level 10 ofzo en ben intussen 37 en gebruik hem nog steeds. Heb een andere crossbow "gemaakt" maar twijfel of ie nu beter is of niet. Qua stats lijkt t wel maar die unique heeft toch ook paar leuke bonussen nog. Tijdens het spelen lijkt die nieuwe iets mee damage te doen maar helemaal zeker weet ik dat ook niet. Wat denken jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kl9Tl8ygoJ2_iNROx70Ptld_lEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cilvh1A3bhrKNnssYsQzg2wY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Daan0s schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:42:
Speel al aardig wat jaren rpg's maar merk hier toch dat ik wat moeite heb om te beslissen wat nou betere gear is of niet voor mn Merc. Heb een unique crossbow vanaf level 10 ofzo en ben intussen 37 en gebruik hem nog steeds. Heb een andere crossbow "gemaakt" maar twijfel of ie nu beter is of niet. Qua stats lijkt t wel maar die unique heeft toch ook paar leuke bonussen nog. Tijdens het spelen lijkt die nieuwe iets mee damage te doen maar helemaal zeker weet ik dat ook niet. Wat denken jullie?

[Afbeelding]
Wat zegt de tooltip over je DPS bij je skills? Ik weet dat de kans bestaat dat dit niet helemaal betrouwbaar is, maar het is in ieder geval iets van een cijfermatige indicator die je naast je gevoel kunt leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Daan0s schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:42:

[Afbeelding]
Lastig zeggen zo. wat ik zou doen is kijken bijj je skills. Rechts daarvan zie je DPS.
Dan wisselen van wapen en kan je zien hoe aanzienlijk de DPS veranderd. Het is niet zo simpel als alleen dps stats natuurlijk maar als dat veel meer wordt met die andere boog dan is het worth om eens te wisselen :P

Maar idd een hele goeie boog die je op low level al had dan ja

Pagina: 1 ... 17 ... 25 Laatste