Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 21:14
Met de witch nu level 70 aangetikt, 7/10 Maps er op zitten.
de 1.5k hp en 300 shield was niet echt te doen in meeste Maps; Dus maar even Rond 100k voor respec er tegen aangegooide, nadeel is dat mobs nu stuk minder snel dood gaan.

Moet nog zien hoe lang de endgame leuk blijf vinden. Is beetje grinden voor beter gear zodat Maps makkelijk & sneller gaan

Qua assensions 3 & 4 heb ik maar opgegeven. De items om binnen te komen droppen bijna niet, en dan nog niet te spreken over er levend doorheen te komen :x

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok hoe kom ik in de Tweakers Guild? Zie enkel Create opties :S

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 22:10
Ik ben een beetje lost.
Heb de eerste trail of ascency gehaald door de boss te killen aan het einde.
Daarna teleport ik naar town om alles te verkopen.
Alleen heb ik geen idee waar de altar of ascendecy is.
Ben voor voor de zekerheid naar trail of the sekhemas gegaan, alleen kan ik daar een nieuwe trail starten. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
r3mi3 schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:48:
Ik ben een beetje lost.
Ben voor voor de zekerheid naar trail of the sekhemas gegaan, alleen kan ik daar een nieuwe trail starten. Iemand enig idee?
Aan het eind van het pad, loop je zeg maar tegen de berg aan. Daar kan je je ascendancy kiezen.

Dus na de loot, niet de portal pakken, maar daar rechts van.

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Zitten wel rare difficulty spikes in sommige acts. Act II dat gebeuren op die zandboot ben ik denk ik wel 20x dood gegaan, niet te doen op cruel als je weinig HP/defence hebt. Heb het e.e.a. moeten respeccen en currency moeten traden voor gear.

Zie veel mensen op Steam en POE forums klagen over difficulty, hoop niet dat ze dit aanpassen want de difficulty in combinatie met het levelen/gear vinden vind ik tot nu toe wel het leukste aan de game. Denk dat ik deze game voornaamlijk in hardcore ga spelen.
Teunis schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:08:
Met de witch nu level 70 aangetikt, 7/10 Maps er op zitten.
de 1.5k hp en 300 shield was niet echt te doen in meeste Maps; Dus maar even Rond 100k voor respec er tegen aangegooide, nadeel is dat mobs nu stuk minder snel dood gaan.

Moet nog zien hoe lang de endgame leuk blijf vinden. Is beetje grinden voor beter gear zodat Maps makkelijk & sneller gaan

Qua assensions 3 & 4 heb ik maar opgegeven. De items om binnen te komen droppen bijna niet, en dan nog niet te spreken over er levend doorheen te komen :x
Ja ascensions zijn gebugged volgens mij in Cruel. Kon die van Act II niet doen en bij Act III ben ik geklapt door de boss en kan hem niet opnieuw doen.

[ Voor 11% gewijzigd door BroWohsEdis op 16-12-2024 22:29 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Net mijn eerste Ascendancy gedaan :)

Uiteindelijk met de ranger nu als main verder gegaan. Is nu deadeye.

Wel een grappige build. Lightning arrow in principe ingeruild. Gooi nu alleen maar lightning rods en dan een orb of storm er op. Die orb of storm triggered continue die lightning rods.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 22:10
BloodKnight schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:09:
[...]

Aan het eind van het pad, loop je zeg maar tegen de berg aan. Daar kan je je ascendancy kiezen.

Dus na de loot, niet de portal pakken, maar daar rechts van.
Ik was doorgelopen en had een telport gedaan.
Daarna was de teleport weg en als ik terug ging dan was de deur dicht.
Uiteindelijk opnieuw gedaan en weer gehaald. Beetje bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
r3mi3 schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:48:
Ik ben een beetje lost.
Je moet daar doorlopen naar het einde daar vind je treasure chests en de altar of ascendency waar je dus kiest welke ascendancy spec je wilt.

Ook vind je daar een treasurechest waar je alles in kan dumpen voor als je die kisten gaat openen bijv. Tussendoor wil je niet naar town volgens mij. Dan moet de ascendancy opnieuw dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:19

SideShow

Administrator

Dit weekend nog eens herbegonnen, warrior, ... had verwacht dat het moeilijk zou zijn maar was in 3 uurtjes al door act 1. Wat totems, wat rolling slam, done... Dat was wel wat anders met mijn merc in het begin. Misschien deed ik iets verkeerd maar had alvast geen zulke goede aoe als op nu mijn warrior van in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:37
Ik ben ook even de weg kwijt, voor je 2e ascendancy moet je toch ook in Act2 cruel zijn of kan dat gewoon in Act2 normal? Ik ben nu bijna weer bij dat gedeelte maar zit al in lvl50+ en ik begreep dat deze al veel eerder te doen is.
Qua powerrrrr is het op dit moment nog prima te doen met mij witch maar was even benieuwd.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-04 14:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BclOFZHBjLImyNk7woiROM8nNQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBDwoIcH8WYC6DvRKap6uAi7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Carthrax schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:59:
Ik ben ook even de weg kwijt, voor je 2e ascendancy moet je toch ook in Act2 cruel zijn of kan dat gewoon in Act2 normal? Ik ben nu bijna weer bij dat gedeelte maar zit al in lvl50+ en ik begreep dat deze al veel eerder te doen is.
Qua powerrrrr is het op dit moment nog prima te doen met mij witch maar was even benieuwd.
nee, 2de ascendancy is ACT 3 normal, je hebt ergens iets misgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

Nou inderdaad wat meer geluk met een build volgen gelukkig, maakt het gelukkig ook leuker om te spelen, alleen nog veel last van crashes stuk van 30 over tijdspan twee/twee en half uur spelen. Zag nog ergens tip voorbij vliegen over switchen van DX12 naar Vulkan dat vanavond nog ff proberen.

Loop nu wel vast bij de crypte/tombe wat @JohnnyV76 zie met Skellies.... hoe de f kom je dat gebied door, genoeg gold-mobs die met zo'n dom schild je aan komen zetten en (denk) al je damage terug stuurt. Was toevallig helemaal klaar met de crashes, dus ook niet echt tijd er nog aanbesteed om wat te ontdekken wat het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Finraziel schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:12:
Inderdaad, dit is juist wat Early Access hoort te zijn, toegang tot de game voordat deze klaar is en input kunnen leveren in de verdere ontwikkeling. Een beta is het ook niet want een beta test is normaal van kortere duur.
Juist die early access van 3 dagen als je de duurdere versie koopt is eigenlijk een verkeerd gebruik van de term.
Je bent nu minstens €30 kwijt dat zijn gewoon volwaardige game prijzen voor indie games

. Daarnaast zit er ook al een complete MT shop in.

Het is gewoon heel erg gehyped, maar de game is op alle fronten behoorlijk karig en niet goed uitgewerkt. Dan is €30 om te beta testen behoorlijk wat.

Daarnaast stelt de campaign ook niks voor. Het duurt enkel zo lang omdat die mappen zo achterlijk groot zijn. Ik heb liever een 7uur campaign dan uren random mobs te slachten en alles weer opnieuw doen als je dood gaat. De wereld is verder volledig leeg. Geen enkele incentive om de map te verkennen. Geen hidden dingen te zoeken. Zelfs de altars of Lilith waren wat dat betreft best goed bedacht.

Ook de Endgame is echt dramatisch uitgewerkt. Defenses hebben geen enkel nut want alles is een one shot, je verliest 5% exp als je dood gaat en de map die je speelt is ook direct voorbij. Wie dat verzonnen heeft...

Het speelt verder redelijk, maar er moet echt heel veel veranderen indien ze willen dat mensen dit langere tijd gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:14
biggydeen2 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:42:
[...]

Je bent nu minstens €30 kwijt dat zijn gewoon volwaardige game prijzen voor indie games

Het is gewoon heel erg gehyped, maar de game is op alle fronten behoorlijk karig en niet goed uitgewerkt. Dan is €30 om te beta testen behoorlijk wat.

Daarnaast stelt de campaign ook niks voor. Het duurt enkel zo lang omdat die mappen zo achterlijk groot zijn. Ik heb liever een 7uur campaign dan uren random mobs te slachten en alles weer opnieuw doen als je dood gaat. De wereld is verder volledig leeg. Geen enkele incentive om de map te verkennen. Geen hidden dingen te zoeken. Zelfs de altars of Lilith waren wat dat betreft best goed bedacht.

Ook de Endgame is echt dramatisch uitgewerkt. Defenses hebben geen enkel nut want alles is een one shot, je verliest 5% exp als je dood gaat en de map die je speelt is ook direct voorbij. Wie dat verzonnen heeft...

Het speelt verder redelijk, maar er moet echt heel veel veranderen indien ze willen dat mensen dit langere tijd gaan spelen.
Je doet je hele post teniet door de opmerking: zelfs de altars of Lilith waren best goed bedacht.

Dat je het overigens verder niks vind is prima natuurlijk. Game heeft natuurlijk nog genoeg verbeterpunten, dat Honor systeem is wel echt een verschrikking bij Ascendacy. Maar karig? Nee, Diablo 4 met release, dat was pas karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
[...]

Is het dan ook safe om te zeggen dat jij hem gehaald hebt door de hype die er heerste? of wilde je hem zelf ook al halen?

Je had ook tot free to play kunnen wachten.
Ze zijn altijd transparant geweest over de early access en waarom ze er geld voor vragen.

Tegelijkertijd krijg je gewoon je volledige euro's in mtx currency dus de toegang is theoretisch nog steeds gratis. maar snap zeker wel wat je bedoeld.

Je hebt natuurlijk totale recht op je eigen mening maar ik kan mij er helemaal niet in vinden dat de game die 28€ nu niet waard zou zijn.

Verbeteringen en Balance changes? Oh ja die moeten er zeker komen maar ook daar zijn ze altijd transparant over geweest. Veel dingen worden ook pas duidelijk wanneer je zo'n spel met zo veel vreiheid in handen geeft aan de masses.

En worst case scenario leg je de game een half jaartje weg toch en kom je terug als 1.0 launched om te kijken of je het beter vind nu toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Laatst online: 13:32
[...]

Tja het kan natuurlijk dat hij het niet leuk vindt, maar ik heb me al 38 uur vermaakt met de game dus voor mij is het het geld al waard.
Het klinkt eigenlijk meer alsof arpg's gewoon niet zo jouw ding zijn.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12:30
vindt best lastig te multi ability's van verschillende classes te combineren.
Misschien moet ik even een andere mindset hebben om hier brood van te bakken.

Ik snap dat sommige skills met elkaar werken zoals gas en vuur skills.
Maar iets in mijn hoofd heeft er moeite mee met nieuwe skills selecteren van Gems

Denk dat ik anders met een andere class moet spelen dan witch en daar kijken wat wel en goed werkt

[ Voor 14% gewijzigd door samlans op 17-12-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:25
Finraziel schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:21:
[...]

Tja het kan natuurlijk dat hij het niet leuk vindt, maar ik heb me al 38 uur vermaakt met de game dus voor mij is het het geld al waard.
Het klinkt eigenlijk meer alsof arpg's gewoon niet zo jouw ding zijn.
Vind het wel grappig - dit is een terugkomend ding. mensen hebben kritiek , en het wordt eigenlijk altijd afgeschilderd als het feit dat aarpg's niet die persoon zijn ding zijn (of nog een leuke : het is de visie van ggg). In mijn geval speel ik al sinds mijn jeugd aarpg's, en ben nu (vandaag geworden) 42, dus, dan denk ik dat er toch wel een interesse is, en dat het mijn game type zeker is. Echter ben ik *ook* van mening dat Poe 2 zwaar overhyped is voor wat het is , en zijn potentieel nog lang niet bereikt heeft. logisch, want het is EA. Er zijn (ook voor mij) een aantal zaken in het spel die *echt* beter moeten, voor ik overstap van mijn vaste stapel.

Maar goed, we zijn hier allemaal omdat we het beste voor 't spel willen, maar "het is mss niet je ding" is mij te goedkoop.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-04 19:33
BroWohsEdis schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:20:
Zitten wel rare difficulty spikes in sommige acts. Act II dat gebeuren op die zandboot ben ik denk ik wel 20x dood gegaan, niet te doen op cruel als je weinig HP/defence hebt. Heb het e.e.a. moeten respeccen en currency moeten traden voor gear.

Zie veel mensen op Steam en POE forums klagen over difficulty, hoop niet dat ze dit aanpassen want de difficulty in combinatie met het levelen/gear vinden vind ik tot nu toe wel het leukste aan de game. Denk dat ik deze game voornaamlijk in hardcore ga spelen.

[...]

Ja ascensions zijn gebugged volgens mij in Cruel. Kon die van Act II niet doen en bij Act III ben ik geklapt door de boss en kan hem niet opnieuw doen.
Ze mogen van mij een softe versie en een versie voor Die Hards maken :) Ik speel voor mijn ontspanning en POE 2 is net wat teveel inspanning voor mij. Ik ben denk ik niet het type speler voor een game als POE 2 met al die bossfights. Heb in D4 nooit een uber gedaan, ik hang liever rond in helltide. Maar toch zal ik deze game nog regelmatig eventjes opstarten want het smaakt naar meer. Het moest alleen wat relaxter te spelen zijn voor mij :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Visgek82 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:44:
[...]

Vind het wel grappig - dit is een terugkomend ding. mensen hebben kritiek , en het wordt eigenlijk altijd afgeschilderd als het feit dat aarpg's niet die persoon zijn ding zijn (of nog een leuke : het is de visie van ggg). In mijn geval speel ik al sinds mijn jeugd aarpg's, en ben nu (vandaag geworden) 42, dus, dan denk ik dat er toch wel een interesse is, en dat het mijn game type zeker is. Echter ben ik *ook* van mening dat Poe 2 zwaar overhyped is voor wat het is , en zijn potentieel nog lang niet bereikt heeft. logisch, want het is EA. Er zijn (ook voor mij) een aantal zaken in het spel die *echt* beter moeten, voor ik overstap van mijn vaste stapel.

Maar goed, we zijn hier allemaal omdat we het beste voor 't spel willen, maar "het is mss niet je ding" is mij te goedkoop.
Het ging me vooral om dat hij zei dat hij geen uren monsters af wil slachten maar liever een 7 uur campaign had... Tja, dan heb je gewoon echt de verkeerde game gekocht.

Dat er dingen beter kunnen, zeker. Overhyped denk ik ook wel, niet omdat ik de game slecht zou vinden maar de hype was ook wel absurd hoog. Nadeel daarvan is dat je ook spelers aantrekt die normaal de game nog niet zouden gaan spelen en die dat misschien ook beter nog niet hadden kunnen doen.

Hij zei trouwens ook dingen die gewoon niet waar zijn. Minstens €30 -> 28. Niks te zoeken op de maps -> ik ben overal die dingen aan het zoeken die op de wereld kaart getoond worden (minibosses of schatkisten, dat soort dingen).

De campaign is ook nog niet af, dat was vantevoren bekend. Het is early access, is ook gewoon bekend, waarom koop je het dan als je dat niet wil. En dan klagen over de endgame, ik ben daar zelf nog lang niet... Nou ben ik ook echt een trage speler, maar alsnog kan ik me niet voorstellen dat je dan niet je lol er uit gehaald hebt voor die 28 euro. En zeggen dat het een volwaardige prijs is voor een indie game, mja ik vind dat je deze game daar echt mee tekort doet. Ja GGG is onafhankelijk en daarmee letterlijk een indie, maar ik zou dit niet categoriseren als een indie game. Naar mijn idee staat dit gewoon op gelijke voet met Diablo 4 en is het niet een klein spelletje vergeleken met de grote AAA productie. En wil je niet betalen, dan wacht je tot de game echt uitkomt en dan is ie gratis, zonder vervelende reclames of zware beperkingen.

Kritiek is prima, alleen naar negatief doen waarbij je de helft van je argumenten verzint of aandikt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:25
Hier is nog wel iets buggy mee. Zoals de beschrijving in je plaatje staat zal wel kloppen, maar ik heb een level 47 Djinn Barya in mijn stash waar oranje tekst op staat dat ik er ascendancy punten van kan krijgen. Ik heb al 2x ascendancy gedaan (4 punten). Als ik die coin meeneem naar de trial of the sekhema's in normal dan geeft de coin opeens de andere tekst weer, die zegt dat ik er geen punten van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Flamesz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:20:
[...]

Hier is nog wel iets buggy mee. Zoals de beschrijving in je plaatje staat zal wel kloppen, maar ik heb een level 47 Djinn Barya in mijn stash waar oranje tekst op staat dat ik er ascendancy punten van kan krijgen. Ik heb al 2x ascendancy gedaan (4 punten). Als ik die coin meeneem naar de trial of the sekhema's in normal dan geeft de coin opeens de andere tekst weer, die zegt dat ik er geen punten van krijg.
Klopt, is een van de dingen die ze nog moeten aanpassen, als je een key vind voor level 60+ dan krijg je pas weer punt, daarna is het 75+ enzovoort

Betreffend de negatieviteit van sommige mensen hier over het spel, als je het niks vind hou je mond laat het spel links liggen en ga iets anders spelen.

Als je tegenwoordig kijkt wat grote studio's op de markt brengen en hun spellen triple A en in enkel geval is er zelfs quadruple A gezegd, ben ik blij dat een studio als GGG iets uitbrengt wat eigenlijk free to play is, zonder pay to win mechanics, en gezien het formaat, en indept op de classes en mogelijkheden die er ook nog aankomen zou dit wel een triple A genoemd mogen worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Laatst online: 19:37

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Markozv schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:54:
[...]

Als je tegenwoordig kijkt wat grote studio's op de markt brengen en hun spellen triple A en in enkel geval is er zelfs quadruple A gezegd, ben ik blij dat een studio als GGG iets uitbrengt wat eigenlijk free to play is, zonder pay to win mechanics, en gezien het formaat, en indept op de classes en mogelijkheden die er ook nog aankomen zou dit wel een triple A genoemd mogen worden
Ja. Het wordt ook een beetje muf om steeds te lezen dat alle kritiek gerechtvaardigd en terecht is omdat het een EA is en GGG bijna op dagelijkse basis met updates komt ("Zien jullie wel, er komen alweer patches aan!!!11") -- GGG doet een extreem goede job als het gaat om de EA managen en daadwerkelijk goed luisteren naar de community (waarbij GGG curator is over wat men wel en niet ter harte neemt) en veel mechanics hadden ook wat aandacht nodig om verschillende redenen.

Maar als je dan sommige punten van "kritiek" leest, al dan niet gelardeerd met impliciete meningen over concullegae developers en autoriteitsargumenten (bijv. DiggyDeen) Tsja. Stilletjes laten uitrazen is het devies. Luidruchtige passanten verdwijnen vanzelf.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Schijnbaar heeft Nvidia een issue met hun app, die voor een performance hit (tot -20% FPS) kan zorgen. TL;DR: gamefilters uitschakelen in de background applicatie.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:09
Ik vermaak me tot nu toe erg goed met PoE2, heb zowel een Deadeye Ranger als een Witchhunter Mercenary in het begin van Cruel, beide zo rond de level 50.
En ben ook nog van plan een summoner witch en lightning sorcerer te gaan levellen.
Kijk ook al uit om te zien of mijn characters het zometeen gaan doortrekken tot in de endgame.

Door de grote talent tree zijn er zoveel variaties mogelijk en elk afzonderlijk node-cluster voegt ook weer een merkbaar verschil toe aan je character. Voelt het traag, voeg wat movement speed of skill speed toe, ga je te snel dood neem wat defences enz enz. De impact hiervan is ook gelijk merk- en voelbaar.

Ja, die grote tree kan inderdaad wat intimiderend overkomen en er zijn ook zeker "foute" keuzes mogelijk, daar wordt je verder ook niet voor beschermd. Maar dat gevoel van diversiteit en vrijheid om ook die foute keuzes te kunnen maken, is juist hetgene wat mij zo aanspreekt! Denk dat ik hier behoorlijk wat uurtjes in kan gaan stoppen!

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Sebase85 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:19:
voeg wat movement speed of skill speed toe
Dit is eigenlijk wat ik standaard als eerste in iedere ARPG in orde maak, slofjes met +movement speed. Ik vind dat een van de beste survivability improvements die je maar kunt wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik zag een YT filmpje met een simpele maar belangrijke eye opener, iig voor mij. Trash ging nog goed maar bosses niet. In het filmpje wordt aangegeven dat veel mensen bosses nog benaderen zoals in D4: Beetje op knoppen rammen en als je gear maar goed genoeg is dan gaat een boss met een seconde of 20-30 wel neer. En ja... dat wordt boring. Oftewel, bij POE2: goed leren hoe de movement set van een boss is en je er bij neer leggen dat een gevecht minuten kan duren.

Toeval of niet, maar de eerste try na het filmpje had ik Geonor eindelijk down. En eerlijk is eerlijk, na die paar minuten zit je toch met het hart in je keel. Dat doet POE2 gewoon erg goed :)

Wat ik nog steeds minder goed vind is de reset na een kill.
spoiler:
De eerstvolgende boss (Hyena) had ik bij de eerste try neer. Net aan, dat wel, maar toch weer een heerlijk gevoel. Er dropte volgens mij niet heel veel bijzonders, maar daar had ik geen tijd voor want ineens spawnen er nog een hele shitload aan hyena's en ga ik na een heftig gevecht dood.
Dungeon gereset en ik zal nooit weten wat er nou precies gedropped is. Daar moet ik echt nog wel aan wennen hoor.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:29
Markozv schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:54:

Betreffend de negatieviteit van sommige mensen hier over het spel, als je het niks vind hou je mond laat het spel links liggen en ga iets anders spelen.
We zijn natuurlijk allemaal vrij om een mening over de game te geven. Iemand kan ook hier prima negatief zijn. Laten wij nou niet gaan bepalen wat wel en niet mag. Zolang het gestructureerd, niet tegen de regels van dit forum ingaat en goed onderbouwd wordt is een ieder vrij daarin. Goed onderbouwde kritiek helpt een ontwikkelaar ook weer verder om hun game te verbeteren! Ze luisteren ook niet voor niets naar de kritiek op reddit. GGG zal niet altijd doen wat de playerbase verwacht, maar vaak komen ze wel 50% tegemoet als is dat ook weer niet altijd op de manier die spelers eisen/verwachten.

Pracht game! had mijn twijfels tijdens de campaign, maar ben ondertussen endgame aan het doen en vind het fantastisch!
Is alles perfect? nee zeker niet, maar het is EA en naast dat heb ik ook al wel een aardig beeld van GGG visie. heb het idee dat ze denken "Je kan beter alles met kleine beetjes buffen dan groot beginnen en dan terug moeten schroeven."
Kijk bijvoorbeeld naar de Cast on Freeze nerf deze is volledig terecht generfed. (ik speel zelf cast on freeze dus weet waar ik over praat) Deze gem was huge vrijwel elke frozen mob leverde je een CoF op. content clearen was echt super makkelijk vanaf het moment dat ik die gem verkreeg. Deze moesten ze hard terug schroeven wat hen flink wat kritiek opleverde. Hadden ze dit andersom gedaan door het eerst wat minder te maken en daarna te buffen had niemand geklaagd. Mooiste zou zijn dat ze het direct goed doen, maar ja dat is makkelijk praten.

Her en daar zitten nog wat plooien die gladgestreken moeten worden en daar zijn ze druk mee bezig zie ook de laatste aankondiging.
De game heeft echter al genoeg te bieden om mensen hele pozen te vermaken. ik heb er nu iets van 70 uur inzitten en binnenkort een tijdje vrij van werk en ben dan ook lekker van plan er nog vele uren in te steken!

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-03 10:29
Ik vermaak me prima op het moment. Nog niet alles door wat eventueel het beste is maar goed dat komt op een gegeven moment wel.

Soms zijn dingen wel onduidelijk, maar misschien wordt dat nog wel verbeterd. Klein ding waar ik mij een beetje aan erger is dat een chest niet perse iets dropt/of dat een gele chest niet een geel item dropt maar wit of blauw. Eerste keer toen ik nog wat lager level had, kwam ik in een gele chest tegen, en dacht ooh tof, en daar kwam alleen een wit item uit die ik niet eens kon gebruiken. Was dit in PoE 1 ook al zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Denman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:42:
goed leren hoe de movement set van een boss is en je er bij neer leggen dat een gevecht minuten kan duren.

Toeval of niet, maar de eerste try na het filmpje had ik Geonor eindelijk down. En eerlijk is eerlijk, na die paar minuten zit je toch met het hart in je keel. Dat doet POE2 gewoon erg goed :)
Ook ik merk dat hoe relaxter ik een bossfight in ga, hoe beter het gaat. Inderdaad: accepteer dat je lang bezig bent, helemaal als je de tijd neemt (en dus geen onnodig risico voor wat extra DPS) om de abilities en movement in de eerst paar keer te 'voelen'. Het is fijn en bevredigend om het ritme te vinden van een langere bossfight en uiteindelijk de boss neer te krijgen. Zo zijn de bosses echt een entiteit in plaats van 'slechts' een obstakel dat te deleten is door een korte tijd maar wat aan te prutsen met genoeg DPS. Gisteravond had ik een paar tries nodig voor ik wist wat te doen bij die "desert storm"-ability van Jamanra. Uiteindelijk alsnog in phase 2 gesneuveld met nog maar 10% te gaan door flask starvation maar ik weet nu hoe het zou moeten -- alsnog ga ik eerst Path of Mourning en Dreadnought wat meer farmen, zodat ik meer DPS doe in phase 2. Maar het is fijn zo. Jamanra nog niet neer, maar ik weet hoe 't moet en ik weet hoe ik het mezelf makkelijker kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Ik ben geen enkele keer terug gegaan om te grinden voor power. Sommige bazen gingen in 1 keer neer en andere vroegen wat meer tijd. Ik spit wel iedere map uit en sla geen hoekje over. Sommige mappen vind ik wel heel groot met name in act 3, daar stoor ik mij soms aan maar er komt een patch die meer portal mogelijkheden gaat geven. Heb het nog steeds enorm naar mijn zin al is het idee van act 1 tot en met 3 opnieuw doen (cruel) niet iets waar ik mij op verheug.
De game heeft een goede basis en GGG weet waar ze mee bezig zijn dus het zal alleen maar beter gaan worden. De €30 supporter pack is alweer geüpgraded en heb uitbundig stash gekocht. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Angeloonie schreef op maandag 16 december 2024 @ 20:26:
Ok hoe kom ik in de Tweakers Guild? Zie enkel Create opties :S
1. join de discord https://discord.gg/ZjDh3yq en volg daar de stappen.
2. stuur in-game een bericht naar Helanha_SMD met verzoek om de guild te joinen. (is mijn char name)
3. pm mij hier op tweakers dan stuur ik een invite.

De voorkeur is echter punt 1.

De discord is zeer actief en kan je ook makkelijk eens wat terug lezen over discussies en vragen waarbij de ingame guildchat vrij dood is terwijl we ondertussen toch al hard richting de 80 members gaan! De ingame chat is echter altijd een moment opname. Daarom raad ik de discord aan hierin bevind zich veel meer activiteit plaats. En mocht je het echt gezellig vinden schuif in 1 van de voice channels aan en lul gezellig mee! ;)

Ik heb ook al een verzoek ingediend om het openingstopic een vermelding te maken hoe de guild te joinen is.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:59
Oh, je hoeft dus niet te praten, top!

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
BloodKnight schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:28:
Oh, je hoeft dus niet te praten, top!
zeker niet is gewoon optioneel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dat doodgaan en despawnen van loot mag er ook asap uit, wat een bullshit..

Bossfight, 2% leven over, hij doet een DoT aanval die raak is, ik kill intussen de boss maar ga daarna zelf dood. Hoppa weg boss en bossloot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Angeloonie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:49:

Bossfight, 2% leven over, hij doet een DoT aanval die raak is, ik kill intussen de boss maar ga daarna zelf dood. Hoppa weg boss en bossloot.
Yup, waanzinnig slecht systeem inderdaad. als je de kill hebt , dan heb je ook recht op de loot. Sowieso mag dat hele respawn gebeuren on-death er uit wmb, als ik een map wil respawnen kan ik dat altijd zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:58

Dazzler2120

FP ProMod
Angeloonie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:49:

Ik heb gisteren mijn eerste legendary piece op die manier verloren |:(

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
Dazzler2120 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:18:
[...]

Ik heb gisteren mijn eerste legendary piece op die manier verloren |:(
in PoE heten die Unique en troost je 99 v/d 100 zijn gewoon troep. soms leuk om stukje mee te levelen, maar ook niet meer dan dat. Slechts een handjevol zijn echt super goed voor endgame en momenteel zo lijkt het nog minder zijn build-enabeling. Dat is iets wat ik nog wel mis in de game wat deel 1 beter voor elkaar heeft. Een unique die je build een boost geeft of die je soms echt 100% nodig hebt om je build werkend te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45
Beste 'oplossing' voor dood-na-boss is denk ik bij de dood van een monster alle actieve effecten die dat monster heeft gemaakt stoppen / opruimen. Behalve natuurlijk die 'on-death' effecten want die zijn een gevolg van het dood gaan zelf.

Een beetje zoals Tiny Rogues het doet.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
SMD007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:22:
[...]

in PoE heten die Unique en troost je 99 v/d 100 zijn gewoon troep. soms leuk om stukje mee te levelen, maar ook niet meer dan dat. Slechts een handjevol zijn echt super goed voor endgame en momenteel zo lijkt het nog minder zijn build-enabeling. Dat is iets wat ik nog wel mis in de game wat deel 1 beter voor elkaar heeft. Een unique die je build een boost geeft of die je soms echt 100% nodig hebt om je build werkend te krijgen. :)
Wauw. dat is wel treurig inderdaad. Ook daar zit dus nog wel wat werk in , ze zouden iig interessant moeten zijn om te gebruiken bij bepaalde builds. of interessant om een build omheen te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Visgek82 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:31:
[...]

Wauw. dat is wel treurig inderdaad. Ook daar zit dus nog wel wat werk in , ze zouden iig interessant moeten zijn om te gebruiken bij bepaalde builds. of interessant om een build omheen te bedenken.
Ze zijn helemaal niet troep hoor, grote onzin. Mensen baseren zich op de uniques uit PoE 1 dat wel een probleem heeft op dat gebied.

Maar dit is PoE 2 en veel uniques zijn of nieuw, of zijn - met buffs - overgenomen van PoE 1. En het spel is nog niet eens twee weken in Early Access waar ook nog 50% van de classes en skills ontbreken, dus om nu al te zeggen dat een uniek 'troep' is, is wel erg voorbarig.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
edie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:37:
[...]

Ze zijn helemaal niet troep hoor, grote onzin. Mensen baseren zich op de uniques uit PoE 1 dat wel een probleem heeft op dat gebied.

Maar dit is PoE 2 en veel uniques zijn of nieuw, of zijn - met buffs - overgenomen van PoE 1. En het spel is nog niet eens twee weken in Early Access waar ook nog 50% van de classes en skills ontbreken, dus om nu al te zeggen dat een uniek 'troep' is, is wel erg voorbarig.
in poe1 is 90% ook troep. ik baseer deze mening zeker ergens op. Dit is gewoon hoe poe werkt. Is ook niet wat ik jammer vind aan de game. Wat ik wel jammer vind in poe2 is dat er geen tot weinig build defining uniques zijn. Die zullen vast nog wel komen, maar zijn er op dit moment vrijwel nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
SMD007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:12:
[...]

1. join de discord https://discord.gg/ZjDh3yq en volg daar de stappen.
2. stuur in-game een bericht naar Helanha_SMD met verzoek om de guild te joinen. (is mijn char name)
3. pm mij hier op tweakers dan stuur ik een invite.

De voorkeur is echter punt 1.

De discord is zeer actief en kan je ook makkelijk eens wat terug lezen over discussies en vragen waarbij de ingame guildchat vrij dood is terwijl we ondertussen toch al hard richting de 80 members gaan! De ingame chat is echter altijd een moment opname. Daarom raad ik de discord aan hierin bevind zich veel meer activiteit plaats. En mocht je het echt gezellig vinden schuif in 1 van de voice channels aan en lul gezellig mee! ;)

Ik heb ook al een verzoek ingediend om het openingstopic een vermelding te maken hoe de guild te joinen is.
Toegevoegd (y)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:05

Mauz1978

Console War Veteran

Denman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 13:42:
Ik zag een YT filmpje met een simpele maar belangrijke eye opener, iig voor mij. Trash ging nog goed maar bosses niet. In het filmpje wordt aangegeven dat veel mensen bosses nog benaderen zoals in D4: Beetje op knoppen rammen en als je gear maar goed genoeg is dan gaat een boss met een seconde of 20-30 wel neer. En ja... dat wordt boring. Oftewel, bij POE2: goed leren hoe de movement set van een boss is en je er bij neer leggen dat een gevecht minuten kan duren.

Wat ik nog steeds minder goed vind is de reset na een kill.
spoiler:
De eerstvolgende boss (Hyena) had ik bij de eerste try neer. Net aan, dat wel, maar toch weer een heerlijk gevoel. Er dropte volgens mij niet heel veel bijzonders, maar daar had ik geen tijd voor want ineens spawnen er nog een hele shitload aan hyena's en ga ik na een heftig gevecht dood.
Dungeon gereset en ik zal nooit weten wat er nou precies gedropped is. Daar moet ik echt nog wel aan wennen hoor.
Welk filmpje? Ik ben wel benieuwd.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mauz1978 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:50:
[...]

Welk filmpje? Ik ben wel benieuwd.
Deze:

Geen idee hoe ik er via de YT rabbithole in belandde, maar kan me er wel in vinden :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
SMD007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:42:
[...]

in poe1 is 90% ook troep. ik baseer deze mening zeker ergens op. Dit is gewoon hoe poe werkt.
Dat is hoe PoE 1 werkt. Dit is PoE 2.
SMD007 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:42:
Wat ik wel jammer vind in poe2 is dat er geen tot weinig build defining uniques zijn. Die zullen vast nog wel komen, maar zijn er op dit moment vrijwel nog niet.
Er zijn slechts een klein aantal uniques in PoE 2 bekend. Ter vergelijking: de PoE 1 uniques zijn er veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok vraagje.. Wat is hier beter? Ik gebruik nu Hate Song.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTckXIKjB_dbsTol6UsIAFa-waw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nChWoNFGOHKixBkEdocwGiZh.png?f=fotoalbum_large

Met Hate Song heb ik 751 lightning arrow dps. Met Foe Mark 1031. Lightning rod is 156 vs 225 dps.

Mááár: ik verlies dus die additional arrow. Kan ik dan effectief rekenen dat ik niet 751 dps doe met Hate Song maar 2 x 751 dps, dus is Hate Song nog steeds beter? Of reken ik dan te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Denman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:57:
[...]

Deze:

[YouTube: Path of Exile 2 is Way Too HARD! Players Demand Change!]

Geen idee hoe ik er via de YT rabbithole in belandde, maar kan me er wel in vinden :)
offtopic:
Oh, jemig. Dat D4 niet mijn game is, wist ik al wel, maar dat "bossfights" in D4 zó bedroevend zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
@Angeloonie
Die extra arrow is leuk, maar je andere bow heeft: 2x physical damage, inc. elemental damage, +2 level of projectile skills (en ietsjes minder attack speed). En je kan het gewoon even uitproberen in een zone om te kijken hoe het voelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:02

Fordox

00101010

Angeloonie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:17:
[Afbeelding]

Met Hate Song heb ik 751 lightning arrow dps. Met Foe Mark 1031. Lightning rod is 156 vs 225 dps.

Mááár: ik verlies dus die additional arrow. Kan ik dan effectief rekenen dat ik niet 751 dps doe met Hate Song maar 2 x 751 dps, dus is Hate Song nog steeds beter? Of reken ik dan te simpel?
Equip 1 boog, loop door een map heen, reset de map (control click de map op de waypoint), equip de andere boog en kijk even hoe het voelt.
Je kan je wel doodstaren op getallen maar uiteindelijk gaat het om de ervaring van de game.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Denman schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 15:57:
[...]

Deze:

[YouTube: Path of Exile 2 is Way Too HARD! Players Demand Change!]

Thanks, die is echt spot on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Angeloonie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:17:
[Afbeelding]

Lightning rods+LA combo? => 2e boog
extra arrow is leuk, dmg mods zijn beter.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• biggydeen2
Daan0s schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 08:54:
[...]

Je doet je hele post teniet door de opmerking: zelfs de altars of Lilith waren best goed bedacht.

Dat je het overigens verder niks vind is prima natuurlijk. Game heeft natuurlijk nog genoeg verbeterpunten, dat Honor systeem is wel echt een verschrikking bij Ascendacy. Maar karig? Nee, Diablo 4 met release, dat was pas karig.
Dat is maar net hoe je het bekijkt. De campaign van D4 blaast POE op letterlijk alle fronten weg. De endgame was niet heel best in D4 en de boss fights stellen niks voor. Maar de endgame in POE2 lijkt ook nergens op dus wat is onderaan de streep het verschil? Qua loot dropt er in POE2 ook niks. Ik loop nog met dezelfde keer uit act 2 normal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Laatst online: 20-04 20:33

anc

Ricmaniac schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:20:
Net mijn eerste Ascendancy gedaan :)

Uiteindelijk met de ranger nu als main verder gegaan. Is nu deadeye.

Wel een grappige build. Lightning arrow in principe ingeruild. Gooi nu alleen maar lightning rods en dan een orb of storm er op. Die orb of storm triggered continue die lightning rods.
Heb je wel 95! int nodig voor die Orb of Storm. Hoe hou je daar een mooie balans voor over met een Ranger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
anc schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:38:
[...]

Heb je wel 95! int nodig voor die Orb of Storm. Hoe hou je daar een mooie balans voor over met een Ranger?
Je hoeft Orb of Storm niet te levelen, het is alleen bedoelt om Lightning Rods te proccen. Een level 3 is het laagst mogelijke en die kost maar 16 int

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

biggydeen2 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:08:
[...]

Dat is maar net hoe je het bekijkt. De campaign van D4 blaast POE op letterlijk alle fronten weg. De endgame was niet heel best in D4 en de boss fights stellen niks voor. Maar de endgame in POE2 lijkt ook nergens op dus wat is onderaan de streep het verschil? Qua loot dropt er in POE2 ook niks. Ik loop nog met dezelfde keer uit act 2 normal.
D4 campaign komt niet eens in de buurt van een halve PoE2 campaign :P

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ben wel jaloers op jullie, kan nog altijd niet spelen in verband met de lag spikes :( Het topic gaat hard richting de 70 pagina's inmiddels op het GGG forum maar nog altijd geen reactie van GGG, toch wel teleurstellend. Ze hebben nog genoeg te fixen in ieder geval, maar veel zal moeten wachten tot 2025 vrees ik.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Sebase85 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:41:
[...]

Je hoeft Orb of Storm niet te levelen, het is alleen bedoelt om Lightning Rods te proccen. Een level 3 is het laagst mogelijke en die kost maar 16 int
Ah gelijk geprobeerd, leuke combi. Stond er niet eens bij stil om zoiets te combineren. Het procced wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:01
anc schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:03:
[...]

Ah gelijk geprobeerd, leuke combi. Stond er niet eens bij stil om zoiets te combineren. Het procced wel erg traag.
Je kunt ook eens in de discord een kijkje nemen op mijn stream
Dan zie je wat je kunt doen met LA+lightning rods

Ben regelmatig online, als de stream niet aan staat, even berichtje sturen

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Klauwhamer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 16:25:
[...]

offtopic:
Oh, jemig. Dat D4 niet mijn game is, wist ik al wel, maar dat "bossfights" in D4 zó bedroevend zijn..
Niet dat hij geen punt heeft, maar in PoE2 gaat het met een goede minion build ook wat meer die kant op dan wat hij daar laat zien met zijn monk. Ik was me zelfs eigenlijk af aan het vragen of ik niet beter een andere class kon spelen dan mijn witch want momenteel ben ik echt alleen maar firewalls neer aan het gooien en soms een spike of flammability. Voor de rest is het vooral een kwestie van zelf niet dood gaan en alles gaat vrij vlot dood. Ik vind het nog steeds heel leuk, maar dat hele boss attack patterns leren kennen is niet echt nodig :+

D4 is ondertussen ook wel wat verbeterd op dat punt, probleem eerder was dat je in campaign de difficulty niet voorbij een bepaald punt kon zetten en als je build een beetje begon te werken was dat echt veel te simpel. Nu kun je wél de difficulty omhoog zetten en gaat het niet meer zoals wat hij laat zien (hoewel bosses nog steeds een stuk sneller neergaan dan in PoE2, het is gewoon ook een meer casual-friendly game).

edit: case in point... Mogelijke minor spoiler, is een miniboss in act 2 ergens.

:+

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 17-12-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Marcvz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:09:
[...]

Je kunt ook eens in de discord een kijkje nemen op mijn stream
Dan zie je wat je kunt doen met LA+lightning rods

Ben regelmatig online, als de stream niet aan staat, even berichtje sturen
Ging mij meer om die orb of storms. LA+lightning rods loop ik zelf mee. Speelt heel relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:52:
Ik ben wel jaloers op jullie, kan nog altijd niet spelen in verband met de lag spikes :( Het topic gaat hard richting de 70 pagina's inmiddels op het GGG forum maar nog altijd geen reactie van GGG, toch wel teleurstellend. Ze hebben nog genoeg te fixen in ieder geval, maar veel zal moeten wachten tot 2025 vrees ik.
Jezus, dat is wel fucked up. Ben benieuwd waar dit aan ligt en hoop dat men dit snel geregeld heeft. Na de initiële database-perikelen bij het openen van de EA heb ik eigenlijk altijd een superstabiele verbinding gehad zonder geknoei met lagspikes, microstutter, of rubberbanding -- laat staan queues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
London schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:52:
Speel je via steam? Daar had ik ook enorme lagspikes. Via de eigen launcher geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
anc schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:38:
[...]

Gebruik de skill alleen met een level 3 gem en die upgrade ik vervolgens niet. Die is puur om de trigger te zijn voor de lightning rods. Dan is die veel minder dan 95 int

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebase85
anc schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:03:
[...]

Ik heb Scattershot en Primal armament op mijn Lightning Rods en Chain en Overabundance op Orb of Storms. Dan procced het niet meer traag, maar gaat het zelfs knetteren als popcorn :)

B.Net Sebase#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anc

anc

Sebase85 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 20:35:
[...]

Ik heb Scattershot en Primal armament op mijn Lightning Rods en Chain en Overabundance op Orb of Storms. Dan procced het niet meer traag, maar gaat het zelfs knetteren als popcorn :)
oh boy dit is OP
Heel erg cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yup! heerlijk op bosses ook. 2 orbs, 6 rods. prrrprprprprrprprrrrr dood :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Echt, de vendors af en toe ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBivaU0QJyVZjXSUpZhwm0csclU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oOnAtsxAdrza3qAo4M9D2tah.png?f=user_large

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 18:18
Kan iemand deze poe2 noob even helpen? Ik was een sorc begonnen maar heb aan het begin wat slechte support gems gekozen. Ik loop nu echter als lvl 23 in act 2 rond maar vind alleen maar lvl 6 skill gems, en geen support gems meer. Als ik terug naar act 1 ga lijkt de laagste drop voorlopig een lvl 3 skill gem.

Is de enige optie om meer support gems te krijgen om een nieuw character aan te maken en daar dan support gems van te gebruiken? Zo blijf ik het probleem per character doorschuiven :P Of droppen die support gems vroeg of laat ook weer in latere acts en ben ik te ongeduldig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Jinn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:32:
Kan iemand deze poe2 noob even helpen? Ik was een sorc begonnen maar heb aan het begin wat slechte support gems gekozen. Ik loop nu echter als lvl 23 in act 2 rond maar vind alleen maar lvl 6 skill gems, en geen support gems meer. Als ik terug naar act 1 ga lijkt de laagste drop voorlopig een lvl 3 skill gem.

Is de enige optie om meer support gems te krijgen om een nieuw character aan te maken en daar dan support gems van te gebruiken? Zo blijf ik het probleem per character doorschuiven :P Of droppen die support gems vroeg of laat ook weer in latere acts en ben ik te ongeduldig?
Volgens mij gewoon rng... Het is in ieder geval niet dat je maar een bepaald aantal krijgt. Ik zou kijken waar (welke map) je een beetje makkelijk doorheen kan rennen en die gewoon een aantal keer herhalen, ik zou denken dat er dan op een gegeven moment wel wat zou moeten droppen. Je zou eventueel ook kunnen proberen om wat bosses opnieuw te doen, wellicht daar meer geluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17:43
Jinn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:32:

Oude maps farmen. Ga bijvoorbeeld even terug naar Orgham Manor. Farm die map een paar keer en je hebt zeker nieuwe support gems. Net als nieuwe gear.
Ik heb het idee dat veel spelers nog niet beseffen hoe belangrijk het is om af en toe even oude maps te farmen. Ik heb op die manier al voor level 20 een hele rare set verzameld.
Is overigens ook leuk want de maps hebben telkens een ander perspectief (met random kamers?) En ook zijn er telkens nieuwe random elite monsters.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jinn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 18:18
Thanks! Heb dat rondje net gemaakt. Was ook leuk inderdaad. Kreeg ingame nog de tip dat lvl 2 support gems (zelf nog niet tegengekomen) ook backwards compatible zijn dus dat zou ook nog werken. Maar als kers op de taart dropte er net ook 2 in Keth (act2). Ik ben geholpen, thanks! Vermaak me super goed met de game, en dat in EA al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik was een beetje aan t struggelen met mijn spark sorc in act2 cruel. DPS was redelijk maar was zo squishy terwijl de monsters maar dichtbij kwamen. Build omgezet van lightning naar cold maar na de omzetting ging het nog steeds niet zo lekker want had grote moeite om mobs te freezen. Baalde nogal want kostte een hoop gold tot ik nog eens naar de unique gloves keek die ik had gevonden. Dat waren dus de painter's servant gloves met, naast wat resists, de volgende stats:

33% of Elemental Damage Converted to Cold Damage
33% of Elemental Damage Converted to Fire Damage
33% of Elemental Damage Converted to Lightning Damage

Dat ding brickte mijn build dus voor een groot deel aangezien ik niet een berg cold damage deed maar die damage voor een deel converted werd naar fire en lightning. Was allemaal net niks zeg maar... nadat ik die omgewisseld heb naar rare gloves ging het echt enorm veel beter en nu weer helemaal happy. Zag het na de ombouw naar cold even niet zo zitten met dit char maar nu speelt ie weer geweldig. De CC van cold helpt ook enorm met survivability en die frostwall aggro-ed zelfs monsters. Als dan de CoF (cast on freeze) procced met comet op een groepje mobs..... heel erg satisfying :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Nou 10% lightning resist (van 0 naar 10) erbij en de Tomb was idd stuk beter te doen. De boss ook een poging gedaan ging wel redelijk moet ik zeggen maar nog niet van gewonnen. Volg nu deze build tot nu toe nog niet echt problemen mee gehad. Wat bij mij ook duidelijk werd is dat je support-gems niet perse dus op diezelfde skill hoeft te houden, dacht dat daarop een limitatie zat niet dus... Maar weet eigenlijk nog steeds niet wat handig is kwa wapen om te dragen. Heel vroeg een mooie Staff(Gold) gevonden met die frost-shotgun welke nog steeds aardig meegaat in dat gebied.

Waar kun je trouwens early-game het beste wat gear farmen, heb niet echt het idee dat er veel dropt kwa rarity(veel wit, en blauw, maar niet quality). Wel begin ik aardig wat currency te vinden kwa de orbs, die gaan meestal rechtstreeks naar de stash als ik weer even in town ben, die wil ik nog even verder gaan sparen tot ik wat gear heb waarvan het waard is om het aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Plainside schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:43:

Waar kun je trouwens early-game het beste wat gear farmen, heb niet echt het idee dat er veel dropt kwa rarity(veel wit, en blauw, maar niet quality). Wel begin ik aardig wat currency te vinden kwa de orbs, die gaan meestal rechtstreeks naar de stash als ik weer even in town ben, die wil ik nog even verder gaan sparen tot ik wat gear heb waarvan het waard is om het aan te besteden.
Het is in het algemeen goed om te onthouden dat er iets is als PoE 2 Trade. Je hoeft -om te kopen- geen premium stash tabs te hebben. Wanneer je ongeveer weet wat je wil, kan je vaak voor een habbekrats iets vinden dat een significante upgrade voor je character is zonder dat je kilometers currency (en tijd) hoeft te spenderen. Het zoeken naar iets fatsoenlijks is dankzij uitgebreide filters zo gedaan.

Wat ik zelf nog wel eens doe, is altijd orbs of transmutation en augmentation op zak houden voor white items met een goede base. Bijvoorbeeld boots; klap er een transmutation op om te zien of het de moeite waard is er meer currency tegenaan te gooien. Als het mij niet meteen bevalt, gaat 't item weg (of de vendor in). Als het wel bevalt, komt er een augment op. Rinse & repeat. En zo verder en door tot je uiteindelijk een yellow hebt die min of meer naar smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Plainside schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:43:
Nou 10% lightning resist (van 0 naar 10) erbij en de Tomb was idd stuk beter te doen. De boss ook een poging gedaan ging wel redelijk moet ik zeggen maar nog niet van gewonnen. Volg nu deze build tot nu toe nog niet echt problemen mee gehad. Wat bij mij ook duidelijk werd is dat je support-gems niet perse dus op diezelfde skill hoeft te houden, dacht dat daarop een limitatie zat niet dus... Maar weet eigenlijk nog steeds niet wat handig is kwa wapen om te dragen. Heel vroeg een mooie Staff(Gold) gevonden met die frost-shotgun welke nog steeds aardig meegaat in dat gebied.

Ik volg eenzelfde build, die volgens de theorycrafters op reddit op de lange termijn wat sterker is; https://mobalytics.gg/poe...dd-43e2-8229-71a7692b7c61
Over het algemeen hoef je geen gear te 'farmen' tot je in mid-game/late-game komt, maar ik ga na iedere level up wel even naar de stad om de vendors te checken voor leuke items. Het komt geregeld voor dat mensen op lvl 30 of 40 pas hun lvl 15 boots pas kunnen vervangen ;) Dus houd er rekening mee dat je 'goeie' items waarschijnlijk iedere keer best lang gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Klauwhamer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:52:
[...]

Het is in het algemeen goed om te onthouden dat er iets is als PoE 2 Trade. Je hoeft -om te kopen- geen premium stash tabs te hebben. Wanneer je ongeveer weet wat je wil, kan je vaak voor een habbekrats iets vinden dat een significante upgrade voor je character is zonder dat je kilometers currency (en tijd) hoeft te spenderen. Het zoeken naar iets fatsoenlijks is dankzij uitgebreide filters zo gedaan.

Wat ik zelf nog wel eens doe, is altijd orbs of transmutation en augmentation op zak houden voor white items met een goede base. Bijvoorbeeld boots; klap er een transmutation op om te zien of het de moeite waard is er meer currency tegenaan te gooien. Als het mij niet meteen bevalt, gaat 't item weg (of de vendor in). Als het wel bevalt, komt er een augment op. Rinse & repeat. En zo verder en door tot je uiteindelijk een yellow hebt die min of meer naar smaak is.
Ja geleerd om juist te sparen, sparen, sparen, want je weet maar nooit wanneer je het nodig bent.

Ohh dit was dan onnodig?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fZtkWiL.png

Jk stamt weg uit PoE1 tijdperk toen ik actief was.

Maar deze wel gehaald met de points van EA(de armour, katje had ik al):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UqhaJ0G.png
Dazzler2120 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:00:
[...]

Ik volg eenzelfde build, die volgens de theorycrafters op reddit op de lange termijn wat sterker is; https://mobalytics.gg/poe...dd-43e2-8229-71a7692b7c61
Over het algemeen hoef je geen gear te 'farmen' tot je in mid-game/late-game komt, maar ik ga na iedere level up wel even naar de stad om de vendors te checken voor leuke items. Het komt geregeld voor dat mensen op lvl 30 of 40 pas hun lvl 15 boots pas kunnen vervangen ;) Dus houd er rekening mee dat je 'goeie' items waarschijnlijk iedere keer best lang gaat gebruiken.
Ahh okay, toch wel trots dat ik dan twee-drie gold items al wel heb nu :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
Nieuwe patch 0.1.0e Patch Notes met heel veel verbeteringen, buffs en fixes.

Helaas lijkt dit de laatste patch voor het nieuwe jaar, dus komt er geen update omtrent de zeer slechte console performance :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Plainside schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:04:
[...]

Ja geleerd om juist te sparen, sparen, sparen, want je weet maar nooit wanneer je het nodig bent.
Nou ja, ik heb altijd geleerd dat je geen mobs weggeveegd krijgt met je volle stash tabs, maar met de staff die je wield, bij wijze van spreken ;) Er zijn volgens mij een paar fundamentele verschillen met andere ARPGs; de vendor in Path of Exile 2 levert soms krankzinnig goede dingen (dus kijk wat ze aanbieden!) en currency is er om te gebruiken (in plaats van hoarden). Wel is het zo dat de balans kan verschuiven naarmate droprate van zowel items als currency wordt getunet, dus probeer een gevoel voor noodzaak te baseren op je DPS/survivability vs de maps die je doet, en de drops die je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Waar ik echt zit op de wachten is om te kunnen spelen met controller, maar wel inventory/stash/skills te kunnen beheren met de muis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Moet eerlijk zeggen dat het craften ook wel een state of mind is voor mij eerlijk gezegd. In Poe1 crafte ik eigenlijk nooit, enkel alchs op goede bases zo af en toe, daardoor was ik meer een currency hoarder. Maar dat kwam dus ook omdat er best veel rares droppen in PoE1 in vergelijking met PoE2 Waardoor er meer hoop was op een goede rare drop.

Nu met PoE2 droppen er naar verhouding meer exalts dan rares dus is craften veel meer een viable optie dan in poe1, althans zo ervaar ik dat.

Edit: starte gisteravond nog even snel PoE1 op omdat ik wat wilde checken, maar mijn char wilde niet lopen...
Was al zo gewend geraakt aan wasd in PoE2 dat ik vergeten was dat dat niet in PoE1 werkte :+

[ Voor 17% gewijzigd door Bokkie op 18-12-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Klauwhamer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:18:
[...]

Nou ja, ik heb altijd geleerd dat je geen mobs weggeveegd krijgt met je volle stash tabs, maar met de staff die je wield, bij wijze van spreken ;) Er zijn volgens mij een paar fundamentele verschillen met andere ARPGs; de vendor in Path of Exile 2 levert soms krankzinnig goede dingen (dus kijk wat ze aanbieden!) en currency is er om te gebruiken (in plaats van hoarden). Wel is het zo dat de balans kan verschuiven naarmate droprate van zowel items als currency wordt getunet, dus probeer een gevoel voor noodzaak te baseren op je DPS/survivability vs de maps die je doet, en de drops die je ziet.
Ja vendors check ik regelmatig wel inderdaad. Had daar ook mn 10% lightning resist vandaan gehaald, moet alleen wel telkens denken dat na een level up te doen. Soms vergeet ik dat en zie ik opeens ohh twee skill points beschikbaar, wat zou ik hebben kunnen gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 13:49
Waarschijnlijk zijn hier een hoop mensen die (terecht) reddit mijden. Ik zag dit lijstje passeren, vond ik wel handig. Rewards in elke zone en welke te skippen zijn en welke niet.

Even in pastebin geplaatst om dit topic niet te vervuilen: https://pastebin.com/ajVU9Ern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Paterpor schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:45:
Waarschijnlijk zijn hier een hoop mensen die (terecht) reddit mijden. Ik zag dit lijstje passeren, vond ik wel handig. Rewards in elke zone en welke te skippen zijn en welke niet.

Even in pastebin geplaatst om dit topic niet te vervuilen: https://pastebin.com/ajVU9Ern
Ik doe al die "extra icons" op de map, die naast de locaties/nodes staan. Hopelijk is dat voldoende ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 13:49
SideShow schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:52:
[...]

Ik doe al die "extra icons" op de map, die naast de locaties/nodes staan. Hopelijk is dat voldoende ook.
Ja zeker! Dan doe je het hele lijstje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:25
Een paar dagen terug werd in dit topic gespeculeerd over een nerf op supercharged slam, en in de recente patch notes vinden we het volgende;
Supercharged Slam now builds up stages slower but gains 40% more Damage per Stage now (from 20%). This may display as 20% still incorrectly until a later patch.
Dus qua damage een buff, maar qua risico dat je moet lopen om het te behalen juist een nerf. Ik denk in het algeheel een nerf, want volgens mij kan je nu nog amper charges halen als je begint met chargen nadat je een enemy stunned.

Ik was juist recent van rolling slam naar Supercharged slam gewisseld, en die is wel echt gebuffed. Misschien nog maar eens de vergelijking maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:01
Plainside schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:04:
[...]

Ohh dit was dan onnodig?
[Afbeelding]
Tip,
Zet al die tabs op een vaste buyout voor heel de tab.
1ex, 2ex, 5ex, 7ex, 10e. Etc etc.

Dan gooi je daar items in en kun je vlug een hoop te koop zetten.
Begin aan de hoge kant en als een item niet verkoopt gooi je het volgende dag een tab lager.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

edie schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:15:

Helaas lijkt dit de laatste patch voor het nieuwe jaar, dus komt er geen update omtrent de zeer slechte console performance :(
Welke consoles dan? Ik speel op PS5 en PS5 Pro maar heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 20:15
edie schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:15:

Ja op de ps5 hier loopt t niet altijd even soepel. Maar goed. Het is EA, dus ik klaag niet te veel.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 20:15
Marcvz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:36:
[...]

Tip,
Zet al die tabs op een vaste buyout voor heel de tab.
1ex, 2ex, 5ex, 7ex, 10e. Etc etc.

Dan gooi je daar items in en kun je vlug een hoop te koop zetten.
Begin aan de hoge kant en als een item niet verkoopt gooi je het volgende dag een tab lager.
En als iemand m wilt kopen, dan moet je wel traden nog? Of heeft iemand “toegang” tot die stash?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
Mauz1978 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:48:
[...]

Welke consoles dan? Ik speel op PS5 en PS5 Pro maar heb nergens last van.
Zowel op PS als XB. Act I lijkt vrij goed te zijn kwa performance, maar het verslechtert in Act 2 en daarna nog meer in Act 3. In Endame spelen de meeste problemen. Ook lijken sommige skills een FPS-killer, zoals Flame Wall als je er meerdere op het scherm hebt.

Officiele forums threadje: PS5 Game Performance is just awful and unplayable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Alekz87 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:54:
[...]

En als iemand m wilt kopen, dan moet je wel traden nog? Of heeft iemand “toegang” tot die stash?
dan moet je nog steeds traden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Alekz87 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:54:
[...]

Ja, dan krijg je 'n whisper -- die moet je dan dus wel in de gaten houden. Etiquette is dat jij een invite stuurt naar jouw hideout en dat de koper wacht tot jij het trade screen opent. De enige die "toegang" tot de stash tab heeft, is de PoE trade indexer.

[ Voor 8% gewijzigd door Klauwhamer op 18-12-2024 12:22 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SMD007
Klauwhamer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:20:
[...]

Ja, dan krijg je 'n whisper -- die moet je dan dus wel in de gaten houden. Etiquette is dat jij een invite stuurt naar jouw hideout en dat de koper wacht tot jij het trade screen opent. De enige die "toegang" tot de stash tab heeft, is de PoE trade indexer.
Met de vele nieuwe spelers lijkt dit wat verwaterd te zijn, maar hopelijk komt het weer gauw terug inderdaad.

Voor iedereen nog even reminder:

jij koopt:
- je stuurt pm naar de verkoper en dan het liefst via trade knop vanaf de trade site zelf. Als je wilt onderhandelen over de prijs stuur je direct daarachter aan je offer.
Voorbeeld: item x staat te koop voor 10ex stuur je "wtb item x for 10ex" en dan stuur je daar achteraan "Offer 8ex" ---PAS NOOIT HET ORIGINELE WTB BERICHT AAN!!!--- dit wordt gezien als een scam poging!
- verkoper stuurt jou eventueel een invite. (of stuurt je een counter offer) Geef ze ff 30sec of meer het kan zijn dat ze net in een map zitten/bezig zijn met bossfight / etc, etc. spam niet meerdere keren. maar als je het item echt graag wilt stuur je na 1 min nogmaals melding. bij geen reactie langer wachten nog weer.
- na de invite ga jij naar de hideout van de verkoper (hint: gebruik de blauwe knop die op hun char icoon in je linkerscherm staat)
- wacht tot de verkoper je een trade request stuurt en zorg dat je de currency die je moet geven klaar hebt staan in je inventory.
- verlaat zijn hideout (blijf aub niet hangen vreselijk irritant!) en disband de party weer.

bij verkoop draai je het hele verhaal van koper en verkoper gewoon om. :)

Nog paar opmerkingen. als iemand iets verkoopt voor bijvoorbeeld 10ex en je hebt 8ex en wat "kleingeld" (andere currency) geef dan van te voren aan! Het is dan vaak ook netjes om te zorgen dat het kleingeld net iets meer is dan de 2ex die je te kort kwam. stel dat het dan 8ex en 4chaos zou zijn. geef dan 5 chaos. traders zijn dan meer geneigd om je offer dan gewoon aan te nemen. Ook handig om ze over het randje dus te pushen om toch aan jou te verkopen. "Joh, ik heb geen 10ex maar wel 8ex en 5 chaos dat is 1 chaos meer dan je vraagprijs ben je bereid het daarvoor te verkopen?"
En wat ik als voorbeeld ook al noemde als je wilt onderhandelen over de prijs doe dit dan direct en niet pas nadat hij je een invite heeft gestuurd en je in de hideout staat. wees duidelijk van te voren!
Niets vervelendere dan denken ik ga een mapje uit om 10ex te verdienen om vervolgens een lowball offer van 2ex ofzo te krijgen. veel mensen komen daar normaal gesproken hun bed map niet voor uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 13:33
Klauwhamer schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:20:
[...]

Hier nog aan toe voegend, in het trade schermpje moet je met de cursor over de objecten gaan, dan kun je de trade accepteren. En wees niet verbaasd als iemand niet reageert nadat je een uitnodiging gestuurd hebt. Het is vrij normaal dat je meerdere koopverzoeken tegelijkertijd de deur uit stuurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
SMD007 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:58:
[...]

Met de vele nieuwe spelers lijkt dit wat verwaterd te zijn, maar hopelijk komt het weer gauw terug inderdaad.

Voor iedereen nog even reminder:

jij koopt:
- je stuurt pm naar de verkoper en dan het liefst via trade knop vanaf de trade site zelf. Als je wilt onderhandelen over de prijs stuur je direct daarachter aan je offer.
Voorbeeld: item x staat te koop voor 10ex stuur je "wtb item x for 10ex" en dan stuur je daar achteraan "Offer 8ex" ---PAS NOOIT HET ORIGINELE WTB BERICHT AAN!!!--- dit wordt gezien als een scam poging!
- verkoper stuurt jou eventueel een invite. (of stuurt je een counter offer) Geef ze ff 30sec of meer het kan zijn dat ze net in een map zitten/bezig zijn met bossfight / etc, etc. spam niet meerdere keren. maar als je het item echt graag wilt stuur je na 1 min nogmaals melding. bij geen reactie langer wachten nog weer.
- na de invite ga jij naar de hideout van de verkoper (hint: gebruik de blauwe knop die op hun char icoon in je linkerscherm staat)
- wacht tot de verkoper je een trade request stuurt en zorg dat je de currency die je moet geven klaar hebt staan in je inventory.
- verlaat zijn hideout (blijf aub niet hangen vreselijk irritant!) en disband de party weer.

bij verkoop draai je het hele verhaal van koper en verkoper gewoon om. :)

Nog paar opmerkingen. als iemand iets verkoopt voor bijvoorbeeld 10ex en je hebt 8ex en wat "kleingeld" (andere currency) geef dan van te voren aan! Het is dan vaak ook netjes om te zorgen dat het kleingeld net iets meer is dan de 2ex die je te kort kwam. stel dat het dan 8ex en 4chaos zou zijn. geef dan 5 chaos. traders zijn dan meer geneigd om je offer dan gewoon aan te nemen. Ook handig om ze over het randje dus te pushen om toch aan jou te verkopen. "Joh, ik heb geen 10ex maar wel 8ex en 5 chaos dat is 1 chaos meer dan je vraagprijs ben je bereid het daarvoor te verkopen?"
En wat ik als voorbeeld ook al noemde als je wilt onderhandelen over de prijs doe dit dan direct en niet pas nadat hij je een invite heeft gestuurd en je in de hideout staat. wees duidelijk van te voren!
Niets vervelendere dan denken ik ga een mapje uit om 10ex te verdienen om vervolgens een lowball offer van 2ex ofzo te krijgen. veel mensen komen daar normaal gesproken hun bed map niet voor uit.
Jezus, wat een omslachtig iets 8)7
Ik denk dat ik mijn meeste characters als SSF of als semi SSF ga spelen als ik dit zo lees :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Klinkt omslachigter dan het is :P maar moet eerlijk zeggen dat ik nooit verkoop, alleen af en toe wat koop, als het te lang duurt om een bepaalde upgrade te vinden/craften of als ik gewoon net 1 item nodig heb met wat extra res ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Dazzler2120 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 13:29:
[...]

Jezus, wat een omslachtig iets 8)7
Ik denk dat ik mijn meeste characters als SSF of als semi SSF ga spelen als ik dit zo lees :X
Echt he. Ssf only voor mij dus :) .

Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste