Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
FidoDido schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 09:22:
Deze week ook begonnen aan POE,2 ben Diablo 4 gewend maar pff wat was het begin moeilijk zeg. Aantal keer even gestopt kwam maar niet verder maar na wat uren spellen viel soms het kwartje.
Gear regelmatig updaten en een wapen met extra damage modifiers maken wel echt een groot verschil.
Waar ik in het begin op bosses vast liep loop ik in 1x tot nu toe overal redelijk simpel doorheen.
Ascension quest staat klaar maar nog geen level 22 dus nog even wat levels omhoog eerst.

Wel met een witch begonnen en minions las dat dat als beginner in POE2 wel wat gemakkelijker is om het spel te leren. En sinds ik die flamewall met spirits heb gaat het echt een stuk makkelijker.
Mercenary staat wel op de lijst maar merk meteen dat mij dat stuk moeilijker afgaat.
Wat raden jullie aan naast witch als beginner?

Het spel is ieder geval wel echt een uitdaging voor mij, diablo4 is hierbij vergeleken kinderspel en dit is pas normal moeilijkheid.
Dus als nieuwkomer met POE2 is het vooral in het begin even doorbijten en niet op te geven als tip. Nog nooit zoveel Dodge rolls moeten gebruiken in een spel :p
Ja die dodgerolls zijn ook zeker mee genomen in het design van bossfights dat merk je aan alles haha. Het maakt het wel heel lekker spelen imo iets wat ze bij PoE1 niet hadden.

Als goeie beginner class kan ik je Ranger opzich wel aanraden. Goeie makkelijke base damage te fixen door voornamelijk gewoon een goeie boog.

Weet niet hoe het later is maar tot en met act 2 ga ik er heel makkelijk doorheen. (wel nadat ik al 2x eerder door act 1 ben gegaan dus kende de fights al)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:38
De trials vind ik ook het minste aan de hele game. Leuk om een uitdagende gamemode te hebben, maar die honor punten slopen mij ook de fun eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
ik heb het weer een kans gegeven. Maar ik wacht wel even tot er wat balance patches zijn geweest.

1.) ik ga op level 10/11 van relaxed met een redelijke uitdaging zones clearen naar totaal onzinnige oneshots van druids (zone waar je ritual totems moet slopen met boss aan het einde). Skeleton warriors gaan sneller dood dan ik, en zijn meer op cooldown dan dat ze ook iets doen.

2.) Class balance is er nog niet. En dat snap ik, dat heeft tijd nodig. Dat is niet zo even gedaan.

3.) Item drops voelen raar. Ik krijg constant quarter staves en smithing hammers. Maar geen Witch items :(

To be clear, voordat mensen gaan zeiken;

a.) ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop
b.) ik kan niet wachten om de game te spelen met wat meer balance
c.) nee ik roep niet "alles is kut! cater to me wah wah". Ik geef mijn mening :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 17:21
Act 2 cruel drop van Jamanra, deze is perfect voor mijn minion build *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9OG8df4TKgxhbvk08_AvYV8soI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3ei0qGIPxUxb0DHpUECkPRe.png?f=fotoalbum_large
edit verkeerd plaatje geupload

[ Voor 26% gewijzigd door Khaelos op 14-12-2024 11:42 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
corset schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:28:
ik heb het weer een kans gegeven. Maar ik wacht wel even tot er wat balance patches zijn geweest.

1.) ik ga op level 10/11 van relaxed met een redelijke uitdaging zones clearen naar totaal onzinnige oneshots van druids (zone waar je ritual totems moet slopen met boss aan het einde). Skeleton warriors gaan sneller dood dan ik, en zijn meer op cooldown dan dat ze ook iets doen.

2.) Class balance is er nog niet. En dat snap ik, dat heeft tijd nodig. Dat is niet zo even gedaan.

3.) Item drops voelen raar. Ik krijg constant quarter staves en smithing hammers. Maar geen Witch items :(

To be clear, voordat mensen gaan zeiken;

a.) ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop
b.) ik kan niet wachten om de game te spelen met wat meer balance
c.) nee ik roep niet "alles is kut! cater to me wah wah". Ik geef mijn mening :+
ditg alles is nietr heel gek aangezien het een pre-release is en we eigenlijk betaald testen :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Khaelos schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:29:
[...]

ditg alles is nietr heel gek aangezien het een pre-release is en we eigenlijk betaald testen :+
Om mezelf maar te quoten;
dat heeft tijd nodig. Dat is niet zo even gedaan.
:+ Daarom ben ik heel nieuwsgierig naar de toekomst. De game heeft een goede basis. En de developers zijn wel echt bereid er wat mee te doen gelukkig

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Maar is een minion build zo zwak dan? want heb genoeg mensen het al zien spelen in hogere acts.

De echte minion builds komen laten denk ik natuurlijk wanneer de class Summoner speelbaar wordt :D

Ik hoop echt dat ze gauw met druid komen. Dat is echt mijn fantasy class geworden sinds D4 druid. De gameplay die ze er al wel van hadden laten zien een tijdje terug zag er geweldig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 18:06
haborym schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 21:35:
[...]

Mocht die er zijn dan meld ik me ook aan
Die is er.

https://discord.gg/X9QA37Xs

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ricmaniac schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:00:
Maar ik een minion build zo zwak dan? want heb genoeg mensen het al zien spelen in hogere acts.

De echte minion builds komen laten denk ik natuurlijk wanneer de class Summoner speelbaar wordt :D

Ik hoop echt dat ze gauw met druid komen. Dat is echt mijn fantasy class geworden sinds D4 druid. De gameplay die ze er al wel van hadden laten zien een tijdje terug zag er geweldig uit.
Niet zozeer zwak, maar het geeft gaande weg (zeker in act3) een flinke rampup in problemen, wanneer vrijwel elke boss je minions (warriors, pyro's etc) one shot en je zit weer 5-8seconde zonder. Veel leunen daardoor op SRS, die zeker met de fire curse en flamewall denk 70-80% van je DPS is.

Ik speel zelf Witch met focus op minions, vriend speelt warrior en denk tot Act3 hackjaw (dacht ik dat hij heet?) hebben we alles met misschien 4-5x max proberen neergekregen, dat was de eerste boss pas dat we conclusie hadden: toch maar betere gear vinden.

En dat vind ik wel minpuntje, als ik nu diverse 'endgame' builds bekijk, leunen ze nog steeds veel op Raging Spirits, snap dat het wel 'minions' zijn, maar je eigen minions (met name pyro, cleric en hound) zijn meer de support minions om SRS je primaire damage te laten doen.

Maar Bind Spectre zal de gamechanger straks worden, die nu nog niet in het spel zit vanwege onbalans.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 14-12-2024 12:48 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:18

Mauz1978

Console War Veteran

Nooo, dropped er eindelijk een uniek, lizarscale boots voor een ranger, heeft die boss een afterdeath bom of zo: dood, weg loot. Dat mogen ze van mij echt eruit slopen. Gedropte loot blijft liggen zolang de instance ook actief is.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-04 07:04
corset schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 11:28:

hehe ja skeleton warriors zijn ook echt alleen daar om te tanken. Ze doen eigenlijk 0 dmg en zijn volledig meat schilden (zonder de meat) om als witch een beetje te spelen heb je al snel een single target heavy dmg skill nodig + contagion + essence drain. daarna gaat het stuk sneller opeens.

en het leuke is dat je op essence drain de support skills Chain + (door mannetjes heen gaan) kan zetten waardoor die heel snel op meerdere mobs zit. Gaat geen dmg vanaf omdat het een dot is.

[ Voor 10% gewijzigd door stomley op 14-12-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:05
Mauz1978 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 12:51:
Nooo, dropped er eindelijk een uniek, lizarscale boots voor een ranger, heeft die boss een afterdeath bom of zo: dood, weg loot. Dat mogen ze van mij echt eruit slopen. Gedropte loot blijft liggen zolang de instance ook actief is.
Eens , deze bagger moet zsm uit het spel. Zet het ook op de officiële fora.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 17:16
Heb hem ook gehaald, heerlijke game voor op de ps portal.. ben benieuwd!

Is er ook een guild/clan systeem? (En is er dan al een tweakers guild)

[ Voor 14% gewijzigd door HertogJack op 14-12-2024 14:29 ]

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
HertogJack schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:28:

jeetje, ongeveer 6 posts terug is dat al beantwoord, iets meer inspanning mag hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:41
Misschien iets over de guild in de opening post zetten? Er wordt nu meerdere keren per pagina over gevraagd lijkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ja het zou echt handig zijn als tweakers bovenin een zoekfunctie heeft met de optie in "dit topic" zoeken

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:36
Ricmaniac schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:09:
Ja het zou echt handig zijn als tweakers bovenin een zoekfunctie heeft met de optie in "dit topic" zoeken

:9
Die kunnen mensen niet vinden :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Flamesz schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:59:
Misschien iets over de guild in de opening post zetten? Er wordt nu meerdere keren per pagina over gevraagd lijkt het.
Verwacht ook niet dat iedereen de hele OP doorneemt, maar soit, hij is toegevoegd.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Nieuwe crash, als ik het spel een tijdje open laat staan krijg ik nu een bufferoverflow en crasht het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-04 11:02
Een echte noob vraag maar waar vindt ik mijn charactername om mezelf aan te melden bij de guild?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iny6qH2KhSRO7lm3ZrM-djQU83o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v9bfVlpQ6DIJByWrzxeGbFRy.jpg?f=user_large

Ik dacht hier

[ Voor 53% gewijzigd door haborym op 14-12-2024 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
Die trials hangen me de strot uit, evenals het respawnen om de veel te grote inspiratieloze maps weer helemaal te clearen. Dat heeft toch niks met fun te maken?

De campaign is wat dat betreft wel bedroevend. Ja het duurt 25 uur omdat de maps veel te groot zijn en je bij elke respawn alles weer opnieuw moet clearen.

Ik vond d4 maar wat lame met 6 skills waarvan de helft defense, maar ik zit nu met monk in act 2 cruel en gebruik maar 1 spell omdat deze veruit het beste is. En bij een boss een andere met de Bell en hij ligt binnen 5 sec. Hoe moeilijk de eerste run was zo makkelijk is cruel. Opzich leuk voor de afwisseling maar hopelijk veranderd dat wat in Endgame. One trick pony begint al snel saai te worden.

Tevens vraag ik me ook af hoe je cross class builds kunt maken want het is kansloos om te ver van je tree af te wijken. Daar heb je echt een hele zooi aan punten voor nodig. Wel leuk dat je ook skills van andere classes kunt pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Finraziel schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 08:55:
Honour fucking sucks...
PoE1 niet genoeg gespeeld om het daar meegemaakt te hebben, blijkbaar is dit systeem overgenomen van een van de minst gewaardeerde league mechanics, maar vind dit echt een bagger systeem. Het straft je disproportioneel als je zowaar defenses in je build ingebouwd hebt want daar heb je dus geen ruk aan in die trial terwijl het wel je clearspeed omlaag haalt.
Lees al online dat de oplossing is om gewoon wat te overlevelen maar dat verandert niet dat het mechanisme in de basis vrij waardeloos is. En dat is dan met een sorc, ik moet er niet aan denken hoe erg dit is met een melee character.

En er lijkt een bug te zijn met de town portal vanuit de trial. Je kunt wel uit portalen, maar niet meer terug (de portal staat er wel maar je kunt er niet op klikken in town). "Oplossing" is om via
waypoint of met de caravan terug te gaan naar de trial en dan kun je verder met de openstaande trial, maar als je de vorige kamer afgerond had maar je reward nog niet gepakt had dan ben je die kwijt. Als die bug er niet geweest was had ik vorige run mogelijknog net gehaald want ik had een grote berg honour moeten krijgen die ik dus gemist heb en de boss was op iets van 20% health...

Anyway, sorc is wel erg leuk vind ik :)
Te vaak is een spellcaster in een arpg uiteindelijk gewoon een kwestie van dezelfde knop ingedrukt houden tot alles dood is, maar ben nu steeds flame wall en orb of storms neer aan het gooien en er dan sparks doorheen schieten, af en toe frost bomb voor wat gerichte dikke damage en als ik echt swarmed raak kan ik terugvallen op ice nova. Dit voelt veel meer echt als een sorc, met slim positioneren en combineren van verschillende abilities, dan domweg fireballs in plaats van arrows of granaten naar vijanden gooien.
Dat honour systeem mag van mij direct door naar de prullenbak!
Je zet alle melee builds buiten spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Tis volgens mij al een stuk rustiger in dit topic dan een paar dagen geleden , toen het uit kwam. denk dat velen al gestopt zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Visgek82 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 17:57:
Tis volgens mij al een stuk rustiger in dit topic dan een paar dagen geleden , toen het uit kwam. denk dat velen al gestopt zijn.
Of druk met spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manderijn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:18
Hier druk aan het spelen. Level 70 infernalist. Net achter gekomen dat je 5% verliest bij death. :| Dus levelen gaat langzaam nu.. ga te vaak dood. Aan gear werken dan maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Dat kan zeker. echter denk ik het laatste. de wittebrood uurtjes zijn nu wel geweest, en ik bemerk steeds meer dat, zeker nu veel al in endgame zijn gekomen , dat de frustraties ook toenemen. Niet (alleen) omdat het moeilijk is, maar ook omdat er een aantal zaken in het spel zijn (honor, mechanics, layouts etc) die gewoon nog niet in orde zijn. volgens sommige zal het ongetwijfeld de visie van ggg wel zijn , maar toch denk ik dat er binnenkort een grote patch aan komt die het e.a op de schop gaat nemen wat betreft zaken waar spelers hier zich ook aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Visgek82 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:03:
[...]

Dat kan zeker. echter denk ik het laatste. de wittebrood uurtjes zijn nu wel geweest, en ik bemerk steeds meer dat, zeker nu veel al in endgame zijn gekomen , dat de frustraties ook toenemen. Niet (alleen) omdat het moeilijk is, maar ook omdat er een aantal zaken in het spel zijn (honor, mechanics, layouts etc) die gewoon nog niet in orde zijn. volgens sommige zal het ongetwijfeld de visie van ggg wel zijn , maar toch denk ik dat er binnenkort een grote patch aan komt die het e.a op de schop gaat nemen wat betreft zaken waar spelers hier zich ook aan storen.
De aantal spelers cijfers zeggen dat er nog niet veel mensen zijn weggelopen. Denk dat veel gewoon spelen, in het begin wil je vooral je ervaring delen met andere en daarna gaat het richting chat of discord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mja, veel mensen haken ook tijdelijk af door de game breaking bugs en andere zaken die het spelen onmogelijk maken zoals die latency issues bij mij. Ik ben ook maar wat anders gaan doen. Wil dolgraag PoE 2 doen maar het kan simpelweg niet en de devs laten het topic wat inmiddels meer dan 50 pagina's heeft ook doodleuk links liggen.

Ik kijk over een paar weken wel weer een keer. Topic en de socials blijf ik wel volgen natuurlijk (y)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:29
Visgek82 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:03:
[...]

Je kunt het ook gewoon checken, zoals @stomley ook al zei...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Q-_wdr-Bj7BZ8ypu0mTf3B5PbY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VK2bqvGToNeq7CYkAXb0IQgG.png?f=user_large

Vooralsnog lijkt dat erg stabiel na de eerste piek... En na die eerste piek was het weekend voorbij, het is nog niet duidelijk hoe hoog de piek dit weekend gaat zijn (maar al zou die 469k de piek zijn van dit weekend, dan nog zou ik dat eigenlijk best indrukwekkend vinden en zeggen dat de game vooralsnog flinke stayingpower heeft).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Finraziel schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:51:
[...]

Je kunt het ook gewoon checken, zoals @stomley ook al zei...

[Afbeelding]

Vooralsnog lijkt dat erg stabiel na de eerste piek... En na die eerste piek was het weekend voorbij, het is nog niet duidelijk hoe hoog de piek dit weekend gaat zijn (maar al zou die 469k de piek zijn van dit weekend, dan nog zou ik dat eigenlijk best indrukwekkend vinden en zeggen dat de game vooralsnog flinke stayingpower heeft).
Ik zeg alleen dat ik vooral veel kritiek naar boven zie komen , o.a van de "grote" youtubers. Hoeveel een ieder zich daar iets van aantrekt moet je zelf weten . MrllamaSC heeft ook een nieuw filmpje waar ook hij niet heel mals is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teunis
  • Laatst online: 30-04 07:47
BroWohsEdis schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 00:09:
Volgens mij heb ik een bug. Ik heb Act III gecomplete, nu vind je hier ergens een quest item om in te leveren bij een altaar voor 2 skill points maar ik heb het altaar gemist. Nu zit ik in Act I cruel en kan ik niet terug naar het specifieke gedeelte in Act III :/
https://www.reddit.com/r/...ificial_heart_where_do_i/

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 17:43
HertogJack schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:28:

Ik wil de ps portal special hiervoor gaan halen. Kan ik wat mobieler gamen. Wife acceptance factor ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 17:16
Alekz87 schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:43:
[...]

Ik wil de ps portal special hiervoor gaan halen. Kan ik wat mobieler gamen. Wife acceptance factor ;)
Precies haha.. Net als diablo is dit een ideale game ervoor.

Eerste 2 uurtjes gespeeld inmiddels.. Kan me vooralsnog bekoren :)

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Ben nu in het begin van Act III cruel. Vind de gameplay wel echt heel lekker spelen, beetje een mix van Hades en D4/PoE ofzo. Heb zelf niet veel PoE1 gespeeld, maar ik vind de passive tree een stuk minder overweldigend in deze game. Mijn tactiek is nu full damage via de passive tree en defensive dingen op armor werkt prima tot nu toe :P

Ik krijg sinds cruel echt hele matige drops ook amper currency alleen maar die blauwe orbs, ook amper upgrades gevonden desondanks ram ik echt door de acts heen. Vraag me echt af of er niet wat gebugged is want de hoeveelheid flasks en skill gems die ik vind is echt niet normaal.
Volgens mij heb ik het hele concept van PoE2 inmiddels wel gesloopt want mijn gameplay bestaat uit op RB rammen totdat alles op het scherm dood is, bewegen hoeft eigenlijk ook niet echt vanwege de auto aim. Bij bossfights is het of de boss ligt binnen 10 seconden of ik word ge-oneshot haha.

Mis nog wel kleine functionaliteiten zoals switchen tussen mkb/controller, map bewegen en zoom op controller etc. Tot nu toe vind ik dit voor early access echt top.

edit: tip om alles qua quality te dismantlen, volgens mij kan je 5 van die armorer dingen ruilen voor een exalted orb via de currency exchange.

[ Voor 24% gewijzigd door BroWohsEdis op 14-12-2024 21:14 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
@BroWohsEdis map bewegen kan op keyboard in ieder geval met pijltjes toetsen (Doom stijl :+), of het ook met controller kan weet ik zo niet... Kan me voorstellen dat er niet genoeg knoppen voor zijn om dat ook te kunnen doen op controller... Maar mocht je op pc spelen en wel een keyboard in de buurt hebben kun je eens proberen of de pijltjes toch werken ook al ben je in controller modus.

Vandaag eens een Witch gemaakt en in ieder geval het begin van de game vind ik die eigenlijk echt bizar sterk. Het ging al heel aardig met unearth die tegen grote groepen al snel een leger tijdelijke minions zet, maar zodra raging spirit er bij kwam was het helemaal met twee vingers in de neus overal doorheen wandelen (tot nu toe). Alleen af en toe kan een boss even iets lastiger zijn, maar aangezien je eigenlijk alleen elke 6 seconden even twee flame walls hoeft neer te gooien om constant 10 van die brandende skulls te hebben is het vrij makkelijk om te focussen op dodgen en hij gaat op een gegeven moment wel dood. En als de boss me wel meer tijd geeft werkt die fusilade skill best aardig voor single target damage.
Zou me niks verbazen dat ze dit nog nerfen want flame wall maakt het wel heel makkelijk om meteen 10 van die dingen te hebben. De count was in ieder geval veel makkelijker neer dan met mijn sorc of ranger (hoewel de eerste miniboss in act 2 dan weer wat problemen gaf door alle extra damage spam, ik ben zelf redelijk squishy).

Maar goed, dit is begin van de game, zegt weinig over later in de game natuurlijk. Maar vond het wel frappant omdat ik zoveel mensen zag die zeiden dat minions zo slecht waren (die niet al veel verder waren). Maar wellicht dat die probeerden alleen op de permanent minions te leunen, dan zal het een heel stuk minder gaan. En ik ben ook all in gegaan op Minion/spell damage in de tree met later wat sneller reviven en meer health voor de minions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Finraziel schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:17:
@BroWohsEdis map bewegen kan op keyboard in ieder geval met pijltjes toetsen (Doom stijl :+), of het ook met controller kan weet ik zo niet... Kan me voorstellen dat er niet genoeg knoppen voor zijn om dat ook te kunnen doen op controller... Maar mocht je op pc spelen en wel een keyboard in de buurt hebben kun je eens proberen of de pijltjes toch werken ook al ben je in controller modus.
Ja het irrirante is dat zodra je met controller speelt je toetsenbord half is disabled omdat de input op controller staat. Je kan wel stash tabs aanklikken met je muis maar geen items droppen bijvoorbeeld. Met toetsenbord kan ik wel de map bewegen maar niet zodra een controller is aangesloten. In Diablo 4 kun je gewoon met controller spelen en je item management met toetsenbord en muis doen.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
BroWohsEdis schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:36:
[...]

Ja het irrirante is dat zodra je met controller speelt je toetsenbord half is disabled omdat de input op controller staat. Je kan wel stash tabs aanklikken met je muis maar geen items droppen bijvoorbeeld. Met toetsenbord kan ik wel de map bewegen maar niet zodra een controller is aangesloten. In Diablo 4 kun je gewoon met controller spelen en je item management met toetsenbord en muis doen.
Ja klopt, vind ik ook jammer dat ze dat zo gedaan hebben... wie weet passen ze het nog aan (zal wel niet, maar you never know :P)
Aan de andere kant ben ik nu zelf weer terug naar M&K. Toch gewend aan WASD nu en geeft je wel een stuk meer controle over waar je precies je spells naar toe slingert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Finraziel schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:17:
Vandaag eens een Witch gemaakt en in ieder geval het begin van de game vind ik die eigenlijk echt bizar sterk. Het ging al heel aardig met unearth die tegen grote groepen al snel een leger tijdelijke minions zet, maar zodra raging spirit er bij kwam was het helemaal met twee vingers in de neus overal doorheen wandelen (tot nu toe). Alleen af en toe kan een boss even iets lastiger zijn, maar aangezien je eigenlijk alleen elke 6 seconden even twee flame walls hoeft neer te gooien om constant 10 van die brandende skulls te hebben is het vrij makkelijk om te focussen op dodgen en hij gaat op een gegeven moment wel dood. En als de boss me wel meer tijd geeft werkt die fusilade skill best aardig voor single target damage.
Zou me niks verbazen dat ze dit nog nerfen want flame wall maakt het wel heel makkelijk om meteen 10 van die dingen te hebben. De count was in ieder geval veel makkelijker neer dan met mijn sorc of ranger (hoewel de eerste miniboss in act 2 dan weer wat problemen gaf door alle extra damage spam, ik ben zelf redelijk squishy).

Maar goed, dit is begin van de game, zegt weinig over later in de game natuurlijk. Maar vond het wel frappant omdat ik zoveel mensen zag die zeiden dat minions zo slecht waren (die niet al veel verder waren). Maar wellicht dat die probeerden alleen op de permanent minions te leunen, dan zal het een heel stuk minder gaan. En ik ben ook all in gegaan op Minion/spell damage in de tree met later wat sneller reviven en meer health voor de minions.
Ja ik ben heel erg terug houdend bij die spells want dan kon ik voor mijn gevoel net zo goed mage spelen, maar denk dat ik niet te veel aan de class fantasy moet vast houden :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Ik ben de game alleen maar leuker gaan vinden. Act 3 inmiddels en ook die setting is weer top.
Valt verder gewoon niet zoveel te vermelden momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
stomley schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:04:
[...]

Ja ik ben heel erg terug houdend bij die spells want dan kon ik voor mijn gevoel net zo goed mage spelen, maar denk dat ik niet te veel aan de class fantasy moet vast houden :p
Ja, begrijp ik wel inderdaad... maar de kracht van zowel Unearth als Flame Wall zit niet in de damage die je rechtstreeks met die spells doet, die is redelijk laag. Bij beiden gaat het vooral om de minions die je er mee creëert.
Flame Wall doet nog redelijke burning damage, maar als je het als sorc gebruikt gaat het vooral om er dan weer projectiles doorheen schieten die dan extra fire damage mee krijgen. Maar ik schiet bijna geen projectiles. Mijn Skeleton Archers wel maar dat zijn minions :) (ga ze wel proberen te vervangen door die bommengooiers, kwam toevallig in de stream van Raxx uit gisteravond en hij speelde daarmee, zag er goed uit)
Alleen die Fusilade skill is echt meer sorc/mage-achtig, maar die heb ik eigenlijk alleen als backup voor als er geen corpses zijn om in minions te veranderen (boss zonder adds). En weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind... het idee is leuk, maar heb het idee dat die dingen nogal eens de verkeerde kant opvliegen en minder impact hebben dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Finraziel schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:36:
[...]

Ja, begrijp ik wel inderdaad... maar de kracht van zowel Unearth als Flame Wall zit niet in de damage die je rechtstreeks met die spells doet, die is redelijk laag. Bij beiden gaat het vooral om de minions die je er mee creëert.
Flame Wall doet nog redelijke burning damage, maar als je het als sorc gebruikt gaat het vooral om er dan weer projectiles doorheen schieten die dan extra fire damage mee krijgen. Maar ik schiet bijna geen projectiles. Mijn Skeleton Archers wel maar dat zijn minions :) (ga ze wel proberen te vervangen door die bommengooiers, kwam toevallig in de stream van Raxx uit gisteravond en hij speelde daarmee, zag er goed uit)
Alleen die Fusilade skill is echt meer sorc/mage-achtig, maar die heb ik eigenlijk alleen als backup voor als er geen corpses zijn om in minions te veranderen (boss zonder adds). En weet nog niet zo goed wat ik daarvan vind... het idee is leuk, maar heb het idee dat die dingen nogal eens de verkeerde kant opvliegen en minder impact hebben dan je zou verwachten.
Bommenwerpers zijn inderdaad leuk, maar zou ook je acher houden voor de poison cloud en dan met armor break. Daarnaast explosie in cloud is extra dmg.

Ik ben nu volledig gefocused op minions + dot en curse. Werkt voor nu prima in act 3, inmiddels wel de warriors vervangen voor reavers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
stomley schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:40:
[...]

Bommenwerpers zijn inderdaad leuk, maar zou ook je acher houden voor de poison cloud en dan met armor break. Daarnaast explosie in cloud is extra dmg.

Ik ben nu volledig gefocused op minions + dot en curse. Werkt voor nu prima in act 3, inmiddels wel de warriors vervangen voor reavers.
Ja is nog even kijken, ben nog niet ver genoeg dat ik meer dan 2 van die minions tegelijk kan hebben... Hoop snel wat gear met meer spirit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
stomley schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:40:
[...]

Ik heb Enfeeble met Impending Doom en ook Detonate Dead, werkt best lekker.

Voor de rest begin ik boss fights gewoon ronduit irritant te vinden, tien minuten dodgen en rennen is niet echt leuk, om random in een keer dood te gaan. Dat deel valt me echt zwaar tegen, ik ga me vervelen tijdens zo'n gevecht, het duurt te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Jron667 schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:49:
[...]

Ik heb Enfeeble met Impending Doom en ook Detonate Dead, werkt best lekker.

Voor de rest begin ik boss fights gewoon ronduit irritant te vinden, tien minuten dodgen en rennen is niet echt leuk, om random in een keer dood te gaan. Dat deel valt me echt zwaar tegen, ik ga me vervelen tijdens zo'n gevecht, het duurt te lang.
Ja je hebt daarvoor eigenlijk 1 high single target dmg spell nodig. De boss fights gaan nu nog wel prima met reavers + enfeeble en poison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:40

JoeZuCK

_Fonz > all.

Er is nu nog een sale in de shop, maar welke stash tabs zou ik nou moeten nemen?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Je moet niets, maar de enige 2 tabs die ik iemand zou aanraden op het moment zijn de gem tab en een currency tab.
Premiums zijn alleen nodig als je ook wil traden.
Quad kan handig zijn als dump tab, (is ook premium)

Stash tabs zijn regelmatig in de sale, dus pak gewoon een currency en gem tab en dan ben je voorlopig wel klaar.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Geen tekort aan tabs hier, ik heb er rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54
Bokkie schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:19:
Je moet niets, maar de enige 2 tabs die ik iemand zou aanraden op het moment zijn de gem tab en een currency tab.
Premiums zijn alleen nodig als je ook wil traden.
Quad kan handig zijn als dump tab, (is ook premium)

Stash tabs zijn regelmatig in de sale, dus pak gewoon een currency en gem tab en dan ben je voorlopig wel klaar.
Deze tabs zijn imho echt aanraders. Onwijze QoL verbeteringen

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:35
Kanonnen waar ik in het begin best prima staande kon blijven (warrior) begin ik nu tegen zaken aan te lopen. Ik mis veel attacks, mn char slaat dan gewoon mis. Hierdoor ga ik vaak dood want ik ben ook best squishy op een of andere manier. Toch maar even kijken of ik hier iets aan kan doen want als ik raak is mijn damage wel prima volgens mij.
Vermaak me prima met de game tot nu toe (lvl 18) pas maar kam dan ook elk stukje vd maps uit.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12:21
Er is een exploit waarbij je onbeperkt bosses kan spawnen. Het idee is dat je een boss/elite vindt naast een checkpoint, die killt terwijl ie bevroren is. En als je dan op spawn at checkpoint klikt, dan is de boss er weer.

Net even kort wezen doen en door de loot loont het niet meer om het spel normaal te spelen :( Hoop dat het snel gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04:40

JoeZuCK

_Fonz > all.

Zijn er ook Stash tabs dedicated aan relics?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Oppernerd schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:03:
Er is een exploit waarbij je onbeperkt bosses kan spawnen. Het idee is dat je een boss/elite vindt naast een checkpoint, die killt terwijl ie bevroren is. En als je dan op spawn at checkpoint klikt, dan is de boss er weer.

Net even kort wezen doen en door de loot loont het niet meer om het spel normaal te spelen :( Hoop dat het snel gefixt wordt.
En werkt alleen als die frozen is?

Vind dat wel een probleem als mensen dat doen. Zou mij niet verbazen als GGG daar toch IETS me doet als het te erg wordt want als je hier gebruik van maakt ben je echt compleet bewust aan het bug abusen / exploiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ricmaniac schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:23:
[...]

En werkt alleen als die frozen is?

Vind dat wel een probleem als mensen dat doen. Zou mij niet verbazen als GGG daar toch IETS me doet als het te erg wordt want als je hier gebruik van maakt ben je echt compleet bewust aan het bug abusen / exploiten.
Er zijn exploits aan de lopende band, de Heralds, de limbo party, buy-and-sell-back, GGG doet zeker wat met de grote exploits maar het probleem is dat momenteel elke youtuber en twitch-streamer enkel focus op clout, niet om de game beter te maken. Dus je ziet nonstop builds en 'DO THIS TODAY' video's rond exploits puur voor hits en likes, om dag later weer gefixed te zijn en volgende video eruit te gooien.

En per saldo, het is early access, ze zijn er nog mee bezig en zal wel opgepakt worden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Ben vandaag weer een monk begonnen op hardcore. Ging dood bij Miller (eerste boss op het strand op level 1) ... was al mijn 2e monk die daar op level 1 dood ging haha.. toen opnieuw in HC gemaakt en nog eens doen. Toen wel verslagen maar vind monk early game echt mega squishy. Dus boog equiped en lightning arrow nu ook op die monk aan het gebruiken tot act 2 denk ik :P

Meer dan die Lightning arrow en Lightning Rod met Scattershot support heb je toch niet nodig tot en met act 1 zowat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:30
SinergyX schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:43:
[...]

Er zijn exploits aan de lopende band, de Heralds, de limbo party, buy-and-sell-back, GGG doet zeker wat met de grote exploits maar het probleem is dat momenteel elke youtuber en twitch-streamer enkel focus op clout, niet om de game beter te maken. Dus je ziet nonstop builds en 'DO THIS TODAY' video's rond exploits puur voor hits en likes, om dag later weer gefixed te zijn en volgende video eruit te gooien.

En per saldo, het is early access, ze zijn er nog mee bezig en zal wel opgepakt worden.
Wat is dit vreselijk inderdaad. Ik zoek dat soort dingen nooit op maar toch worden ze non stop gespammed.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 29-04 16:43
Ik heb de afgelopen week weinig tijd gehad om tweakers te checken maar misschien leuk om mijn ervaringen te delen na een aantal uurtjes spelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yVdN3G34aIeZG1WXkVynJH_06lI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/dZKiLuwnvi989YvrHkofvVEv.png?f=user_large

Om maar even te beginnen met de "slechte" zaken:
  • Ik heb relatief vaak crashes (7800x3d + 7900XTX), ik begrijp dat ze daar nog een en ander te fixen hebben. Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft. Het is soms wel irritant als het een paar keer achter elkaar gebeurd maar verder mee te leven.
  • De nieuwe manier van ascenden is zeker even wennen en dat gepaard met een paar bugs maakt het af en toe best pittig. Sanctum is wel een stuk makkelijk als je al een hoop relics hebt maar desondanks zou het fijn zijn als ze wat relaxter zouden zijn met honor damage. Ultimatum is soms gewoon vissen voor mods die niet je build/run bricken en dat is super irritant.. Ik "moest" bijvoorbeeld een level 2 doom circle (oid) kiezen en dat maakte de escort modus nagenoeg onmogelijk omdat de cirkel elke keer direct weer begon dus bijna niet te doen om te wandelen zonder telkens giga damage te krijgen. Ik verwacht dat eea wel gefixed/getuned gaat worden. Komt goed dus
  • Nog steeds een hoop "on-death effects" bij monsters, ligt een beetje aan je build of je dat goed kan zien of niet..
Positieve dingen:
  • Alles is nieuw! Hoop nieuwe items, skills en passives om mee te spelen en ben dus ook een hoop zaken aan het uit proberen.
  • Builds maken voelt op een of andere manier wat meer "straight forward", wellicht omdat we nog maar minder dan de helft van alles hebben om tussen te kiezen maar goed, ik heb geen enkele guide gebruikt en voor mijn eerste run gewoon maar wat dingen gekozen, met relatief wat successen!
  • Voorheen had ik nooit zoveel met boss fights, dat is nu wel anders. Eerste playthrough heb ik hele gedeeltes gedaan met een vriend in party en we hebben een hoop lol gehad met boss fights leren. Nu dat ik de campaign bosses zo'n 8 keer gedaan heb (2x per campaign run natuurlijk) zijn ze veel makkelijker. Je weet beter wat de limieten zijn en hoe je moet spelen. Ik vind het geweldig!
  • Melee voelt geweldig aan, je hebt meer een kans van slagen en bij boss fights heb ik soms het gevoel dat het spel gemaakt is voor melee.
  • Ik heb een aardig stukje in maps door gebracht maar ik wil graag blijven experimenteren met classes/builds dus niet ontzettend lang gedaan (~tier 4-5). Wat ik er van gezien heb ziet er prima uit. Het lopen zoeken naar rares is nog wel een dingetje. Voelt soms alsof de maps wat leeg zijn maar aan de andere kant wil je ook niet overhoop gewandeld worden door mobs. De end game mechanics voelen soms wel een beetje over de top aan ivm de rest van het spel. Breach is bijvoorbeeld echt gestoord vanaf het moment dat je zo'n handje raakt. Als je dat dan vergelijkt met strongboxes voelt dat compleet uit balans.
Build lijstje dusver ziet er ongeveer zo uit:
  • Gestart met mercenary (witchhunter, lvl 43), gegaan voor een grenade build. Ging wel lekker maar wilde na tijd spelen graag wat anders proberen.
  • Daarna een warrior (titan, lvl 66) gemaakt, idee was om op de tree veel voor stuns te gaan en dan lekker slammen. Heerlijk, op een gegeven moment bereikte ik het punt waarop ik binnen een aantal hits een boss/rare heavy stun en dan rustig een gigantische slam kon chargen of een perfect strike en bosses in 2-3 hits compleet opblies. Earthquake/perfect strike/charged slam/sunder allemaal gebruikt.
  • Wilde daarna minions en caster proberen dus eerst een witch gemaakt (lvl 17) maar ging niet helemaal lekker, later nog een keer met een beter idee opnieuw proberen.
  • Vervolgens een caster, sorc (stormweave lvl 31) met cold damage focus. Wel prima maar werd een beetje moe van de hoeveelheid knoppen en damage was er niet zo heel erg.
  • Daarna wilde ik graag terug naar melee, dual wielden eens testen. Ik was aan het zoeken naar iets wat niet zo voor de hand liggend was, uiteindelijk gegaan voor een "melee" ranger (deadeye, lvl 72) met molten blast. Het idee was om projectiles/attack speed te scalen via ascendancy en ranged/melee playstyle een beetje te combineren. Met flink wat projectiles en attack speed is dit echt een ontzettend lekkere playstyle.
  • Het kriebelde toch weer voor een caster dus nu heb ik nog een ranger (weer deadeye, momenteel lvl 42) met als idee cold convert (via unique gloves) fireball. Het gedachte patroon was fire doet veel damage (fireball geeft ook veel screen clear) en als je cold damage doet chill/freeze je. Als ik fire dan convert naar cold doe ik veel damage en is het relatief veilig omdat ik heel het scherm alles raak en dan chill/freeze. Levelen was niet ideaal omdat je veel travel nodes moet pakken aan het begin maar ik denk dat het 't wel waard is. Op level 36 paar grote cast speed upgrades gepakt en nu begint het echt hard te gaan en goed te voelen. Denk dat als ik straks mijn tweede ascendancy pak het nog lekkerder zal zijn, ik twijfel nog of ik +1 proj eerst neem of tailwind. +30% skill speed zal namelijk wel erg lekker voelen..
Ik vermaak me dusver aardig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jron667
Ik stop er voorlopig mee, het spel loopt tijdens het laden (vooral met waypoints) veel te vaak vast, tevens vind ik de boss fights ronduit ruk. Doe die moelijkheid van bosses lekker in de endgame maar niet in de campagne.

Als ik het spel wat langer open laat staan en doe niets dan klapt het spel eruit met een constant buffer overflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Jron667 schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:17:
Ik stop er voorlopig mee, het spel loopt tijdens het laden (vooral met waypoints) veel te vaak vast, tevens vind ik de boss fights ronduit ruk. Doe die moelijkheid van bosses lekker in de endgame maar niet in de campagne.

Als ik het spel wat langer open laat staan en doe niets dan klapt het spel eruit met een constant buffer overflow.
Ik denk dat juist de moeilijkheid veel spelers trekt in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
stomley schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:21:
[...]

Ik denk dat juist de moeilijkheid veel spelers trekt in dit spel.
We gaan het zien, als ze het niet aanpassen, hoeveel spelers er over blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Jron667 schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:29:
[...]

We gaan het zien, als ze het niet aanpassen, hoeveel spelers er over blijven.
Wat speel je en welke boss heb je problemen mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Ik speel een sorcerer en bossfights zijn gewoon irritant meer dan moeilijk. Vaak word je geraakt door iets wat off-screen gecast wordt en omdat je niet stil kan staan om te casten duren bossfights gewoon veel te lang IMO.

Dat ik dan af en toe dood ga is niet zo boeiend, maar als bossfights lang duren is het vervelen\d en raak ik dez in om te spelen gauw kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
stickfiguur schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:32:
[...]

Wat speel je en welke boss heb je problemen mee?
Witch, maar het maakt niet uit, ik ben klaar met het constante vastlopen en eruit klappen. Ik ga een tijdje wachten tot ze de problemen opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:42
stickfiguur schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:11:
Ik heb de afgelopen week weinig tijd gehad om tweakers te checken maar misschien leuk om mijn ervaringen te delen na een aantal uurtjes spelen:

[Afbeelding]

Om maar even te beginnen met de "slechte" zaken:
  • Ik heb relatief vaak crashes (7800x3d + 7900XTX), ik begrijp dat ze daar nog een en ander te fixen hebben. Gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft. Het is soms wel irritant als het een paar keer achter elkaar gebeurd maar verder mee te leven.
  • De nieuwe manier van ascenden is zeker even wennen en dat gepaard met een paar bugs maakt het af en toe best pittig. Sanctum is wel een stuk makkelijk als je al een hoop relics hebt maar desondanks zou het fijn zijn als ze wat relaxter zouden zijn met honor damage. Ultimatum is soms gewoon vissen voor mods die niet je build/run bricken en dat is super irritant.. Ik "moest" bijvoorbeeld een level 2 doom circle (oid) kiezen en dat maakte de escort modus nagenoeg onmogelijk omdat de cirkel elke keer direct weer begon dus bijna niet te doen om te wandelen zonder telkens giga damage te krijgen. Ik verwacht dat eea wel gefixed/getuned gaat worden. Komt goed dus
  • Nog steeds een hoop "on-death effects" bij monsters, ligt een beetje aan je build of je dat goed kan zien of niet..
Positieve dingen:
  • Alles is nieuw! Hoop nieuwe items, skills en passives om mee te spelen en ben dus ook een hoop zaken aan het uit proberen.
  • Builds maken voelt op een of andere manier wat meer "straight forward", wellicht omdat we nog maar minder dan de helft van alles hebben om tussen te kiezen maar goed, ik heb geen enkele guide gebruikt en voor mijn eerste run gewoon maar wat dingen gekozen, met relatief wat successen!
  • Voorheen had ik nooit zoveel met boss fights, dat is nu wel anders. Eerste playthrough heb ik hele gedeeltes gedaan met een vriend in party en we hebben een hoop lol gehad met boss fights leren. Nu dat ik de campaign bosses zo'n 8 keer gedaan heb (2x per campaign run natuurlijk) zijn ze veel makkelijker. Je weet beter wat de limieten zijn en hoe je moet spelen. Ik vind het geweldig!
  • Melee voelt geweldig aan, je hebt meer een kans van slagen en bij boss fights heb ik soms het gevoel dat het spel gemaakt is voor melee.
  • Ik heb een aardig stukje in maps door gebracht maar ik wil graag blijven experimenteren met classes/builds dus niet ontzettend lang gedaan (~tier 4-5). Wat ik er van gezien heb ziet er prima uit. Het lopen zoeken naar rares is nog wel een dingetje. Voelt soms alsof de maps wat leeg zijn maar aan de andere kant wil je ook niet overhoop gewandeld worden door mobs. De end game mechanics voelen soms wel een beetje over de top aan ivm de rest van het spel. Breach is bijvoorbeeld echt gestoord vanaf het moment dat je zo'n handje raakt. Als je dat dan vergelijkt met strongboxes voelt dat compleet uit balans.
Build lijstje dusver ziet er ongeveer zo uit:
  • Gestart met mercenary (witchhunter, lvl 43), gegaan voor een grenade build. Ging wel lekker maar wilde na tijd spelen graag wat anders proberen.
  • Daarna een warrior (titan, lvl 66) gemaakt, idee was om op de tree veel voor stuns te gaan en dan lekker slammen. Heerlijk, op een gegeven moment bereikte ik het punt waarop ik binnen een aantal hits een boss/rare heavy stun en dan rustig een gigantische slam kon chargen of een perfect strike en bosses in 2-3 hits compleet opblies. Earthquake/perfect strike/charged slam/sunder allemaal gebruikt.
  • Wilde daarna minions en caster proberen dus eerst een witch gemaakt (lvl 17) maar ging niet helemaal lekker, later nog een keer met een beter idee opnieuw proberen.
  • Vervolgens een caster, sorc (stormweave lvl 31) met cold damage focus. Wel prima maar werd een beetje moe van de hoeveelheid knoppen en damage was er niet zo heel erg.
  • Daarna wilde ik graag terug naar melee, dual wielden eens testen. Ik was aan het zoeken naar iets wat niet zo voor de hand liggend was, uiteindelijk gegaan voor een "melee" ranger (deadeye, lvl 72) met molten blast. Het idee was om projectiles/attack speed te scalen via ascendancy en ranged/melee playstyle een beetje te combineren. Met flink wat projectiles en attack speed is dit echt een ontzettend lekkere playstyle.
  • Het kriebelde toch weer voor een caster dus nu heb ik nog een ranger (weer deadeye, momenteel lvl 42) met als idee cold convert (via unique gloves) fireball. Het gedachte patroon was fire doet veel damage (fireball geeft ook veel screen clear) en als je cold damage doet chill/freeze je. Als ik fire dan convert naar cold doe ik veel damage en is het relatief veilig omdat ik heel het scherm alles raak en dan chill/freeze. Levelen was niet ideaal omdat je veel travel nodes moet pakken aan het begin maar ik denk dat het 't wel waard is. Op level 36 paar grote cast speed upgrades gepakt en nu begint het echt hard te gaan en goed te voelen. Denk dat als ik straks mijn tweede ascendancy pak het nog lekkerder zal zijn, ik twijfel nog of ik +1 proj eerst neem of tailwind. +30% skill speed zal namelijk wel erg lekker voelen..
Ik vermaak me dusver aardig!
111 uur in 8 dagen?! Dat is bijna 14 uur per dag, wat de fak haha.

Kwam zelf vandaag bij toeval Balbala tegen, had daar nog geen quest voor haha dus was een verrassing. Best pittig maar na 2 deaths wat skills enzo omgegooid van mn Merc en toen lukte t vrij makkelijk.
Ben level 21, eens kijken of het lukt want die quest van de Trial geeft lvl 22 aan.

Vermaak me nog steeds goed, erg lekker spel voor op de Portal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Daan0s schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:46:
[...]

111 uur in 8 dagen?! Dat is bijna 14 uur per dag, wat de fak haha.

Kwam zelf vandaag bij toeval Balbala tegen, had daar nog geen quest voor haha dus was een verrassing. Best pittig maar na 2 deaths wat skills enzo omgegooid van mn Merc en toen lukte t vrij makkelijk.
Ben level 21, eens kijken of het lukt want die quest van de Trial geeft lvl 22 aan.

Vermaak me nog steeds goed, erg lekker spel voor op de Portal ook.
Ik had nog wat vrije dagen dus kon twee weken vrij nemen. Heb de luxe dat ik er de eerste week dus goed gebruik van heb kunnen maken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BloodKnight
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 22:29
vassago schreef op zondag 15 december 2024 @ 18:33:
Ik speel een sorcerer en bossfights zijn gewoon irritant meer dan moeilijk. Vaak word je geraakt door iets wat off-screen gecast wordt en omdat je niet stil kan staan om te casten duren bossfights gewoon veel te lang IMO.

Dat ik dan af en toe dood ga is niet zo boeiend, maar als bossfights lang duren is het vervelen\d en raak ik dez in om te spelen gauw kwijt.
De bossfights zijn inderdaad meer irritant dan moeilijk. Soms hebben ze 1 move die je oneshot, als je die net te laat dodged, ga je dood. Heel vervelend, maar als je het herkent en straks de campaign voor de tweede keer speelt, gaat het een stuk makkelijker.

Het begin vond ik het moeilijkst, als Monk dan. Ik ben nu lv65, en het gaat meer dan prima :)

Omae wa mō shindeiru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-04 21:08
Zit letterlijk vast in act 2 heb de eindbaas gedaan maar die Asala blijft bij de baas staan en gaat niet terug naar encampment en kan daardoor niet naar act 3... Want moet nu tegen haar praten om verder te gaan.
Kan ook geen oplossing vinden op internet iemand dit ook ervaren en een oplossing?

Edit: laat maar ze heeft geen quest marker ben er wel 10x voorbij gelopen. De tekst op ps5 met tv is niet zo groot :p

[ Voor 17% gewijzigd door FidoDido op 15-12-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 30-04 18:06
Oppernerd schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:03:

Is niet zo heel boeiend aangezien er geen checkpoints in maps zitten.
En dat is waar de echte loot dropt

Sure, t moet gefixt worden. Maar die pennies zijn niet economy breaking.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 15:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even een hele domme vraag maar kan iemand me vertellen wat https://www.reddit.com/r/...s/1h8iwpg/comment/m1afruh precies inhoudt?

Ik begrijp het verschil tussen "levelling" en "weapon" wel maar waar ik vandaag tegenaan liep (en nu waarschijnlijk opnieuw kan beginnen: ik heb bij Hooded een volledige refund van alle passives gedaan. En nu wil ik de passives weer aanklikken echter ik krijg nu bij bepaalde punten de melding "Requirement not met". Wat heel raar is want het pad erheen is hetzelfde als voordat ik bij Hooded alles liet refunden.

Oftewel, in hele simpele termen: hoe / wat / waar is het exacte verschil te "bedenken / aanwijzgen" tussen een passive die altijd nodig is (dus een LSP) of wanneer een bolletje een WSP (weapon) is? De theorie snap ik maar de interface laat het niet zien? Of ik kijk eroverheen?

Op XSX overigens dus ik kan niet ff rechtsklikken of ALT+SHIFT+rechtermuis ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
Pff nummer 2 net dood op de ladder :P Level 90

blijft mooi om die messages ingame te zien haha

[ Voor 35% gewijzigd door Ricmaniac op 15-12-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Pff... Ja, early access, soms is dat ineens wel heel duidelijk...
Trial gehaald dit keer, met de witch echt zo ontzettend veel simpeler dan met sorc. Maar 1e vage was al dat met controller bij de stash in de reward room Y ineens niet naar de stash verplaatsen is maar drop op de vloer :S Dus nadat ik snel geprobeerd had al mijn zooi in een tab te dumpen om later uit te zoeken kon ik alles weer van de vloer opvissen en vervolgens alles een voor een met de controller handmatig verplaatsen, wat echt bagger is.
Vervolgens zit ik even lekker alle opties bij de twee ascendancies te lezen, raakt mijn controller de verbinding kwijt. Springt heel even een melding in beeld dat ik een controller aan moet sluiten, maar 2 seconden later knalt hij me al terug naar het beginscherm. Xbox receiver even er uit getrokken en weer ingeprikt (dat ding heeft soms kuren) maar uiteraard na opnieuw inloggen sta ik vrolijk weer aan het begin van de trial en mag ik alles opnieuw doen :(

Oh well, zoals gezegd het was poepiesimpel met de witch (heel makkelijk om damage te voorkomen met die minions, ben zonder al te veel moeite volgens mij niet onder de 80% honour geweest). Maar even een bugreport op het forum zetten zo, en andere keer weer proberen. Sowieso nog maar even over die ascendancy nadenken want veel van die ascendancy skills zijn echte kiss/curse gevallen waarbij het maar de vraag is of ik nou beter af ga zijn er mee (in ieder geval early game).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07
Finraziel schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:12:
Pff... Ja, early access, soms is dat ineens wel heel duidelijk...
Trial gehaald dit keer, met de witch echt zo ontzettend veel simpeler dan met sorc. Maar 1e vage was al dat met controller bij de stash in de reward room Y ineens niet naar de stash verplaatsen is maar drop op de vloer :S Dus nadat ik snel geprobeerd had al mijn zooi in een tab te dumpen om later uit te zoeken kon ik alles weer van de vloer opvissen en vervolgens alles een voor een met de controller handmatig verplaatsen, wat echt bagger is.
Vervolgens zit ik even lekker alle opties bij de twee ascendancies te lezen, raakt mijn controller de verbinding kwijt. Springt heel even een melding in beeld dat ik een controller aan moet sluiten, maar 2 seconden later knalt hij me al terug naar het beginscherm. Xbox receiver even er uit getrokken en weer ingeprikt (dat ding heeft soms kuren) maar uiteraard na opnieuw inloggen sta ik vrolijk weer aan het begin van de trial en mag ik alles opnieuw doen :(

Oh well, zoals gezegd het was poepiesimpel met de witch (heel makkelijk om damage te voorkomen met die minions, ben zonder al te veel moeite volgens mij niet onder de 80% honour geweest). Maar even een bugreport op het forum zetten zo, en andere keer weer proberen. Sowieso nog maar even over die ascendancy nadenken want veel van die ascendancy skills zijn echte kiss/curse gevallen waarbij het maar de vraag is of ik nou beter af ga zijn er mee (in ieder geval early game).
Heh, klinkt een beetje als PoE 1: voordat je ook maar iets anders doet, eerst (en direct) je Ascendancy claimen :p Voor het geval van een disconnect of iets dergelijks.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe kun je handmatig je areas resetten?
Ben al waypoints afgeweest, uitgelogd etc maar mijn portal/area blijft hetzelfde, terwijl ik hem nu opnieuw wil doen om een boss te farmen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Angeloonie schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:39:
Hoe kun je handmatig je areas resetten?
Ben al waypoints afgeweest, uitgelogd etc maar mijn portal/area blijft hetzelfde, terwijl ik hem nu opnieuw wil doen om een boss te farmen.
Cttl + clicken op de waypoint op de map geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 15-12-2024 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Visgek82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:41:
[...]

Dit idd, en met een controller lang A ingedrukt houden (xbox) of X (playstation)

Ik begreep dat er een Tweakers guild is? ik vond wel een discord linkje maar die werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Visgek82 schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:41:
[...]

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:25
Ben nu eind act 1 cruel op level 53 met mn spark sorc maar merk dat ik echt nodig mn gear moet upgraden. Loop nog voornamelijk met al mn oude gear rond. Heb alleen een +3 all skills staff gekocht voor een exalt maar merk nu dat zelfs normale en blauwe mobs gevaarlijk zijn en ik daar ook heal flasks aan t spammen ben. Helpt niet mee dat mn fire res op dit moment -1% is haha. Cold (75%) en lightning (62%) zijn ok maar die fire res doet me vaak de das om nu.

Hoog tijd om wat te shoppen. Denk dat er genoeg mega upgrades te scoren zijn voor 1 ex per stuk. Doel is om alle resists op 75 te krijgen en meer life zodat ik wat langer overeind sta zonder healing pots te spammen.

Ik ben nog steeds erg happy met hoe PoE2 uit de bus gekomen is. Zo ongelooflijk veel detail in de omgevingen en met alle toeters en bellen aan op 4k ziet het er super uit en loopt met alles aan ook nog eens soepel. Heb gelukkig ook geen last van crashes.

Verder doe ik voor mijn doen best rustig aan. Nu pas level 53 terwijl ik dat in een PoE1 league al op zaterdag of zondag na de release haal. Ik heb geen haast, speel ook regelmatig Warzone dus moet mijn tijd verdelen. Nog een weekje werken en dan lekker 2 weken vrij zoals wel meer mensen hier denk ik :)
Nu al zin om de campaign af te ronden en te ontdekken hoe de endgame zich vergelijkt met PoE1.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cruel mode was even een verassing, hoewel ik het wel had moeten verwachten (veel andere games doen ook NG+), denk dat we die laatste boss zeker 40x hebben moeten doen om vervolgens een desillusie te krijgen om weer op dat strand te liggen :P

Merk nu wel dat mijn minions inmiddels buiten bosses behoorlijk goed hun mannetje staan (vrouwtje..), heb hier en daar wat resist treeskills genomen en standaard clearen gaat er sporadisch eentje dood, maar gelijktijdig loop ik langzaam tot het punt aan.. minions kunnen niet verder. Zo goed als alle minion-damage puntjes gepakt, vrijwel geen enkele support/passive van mij werkt voor minions (zoals +dmg op ignited enemies of spell penetration), misschien maar in de hoek gaan zoeken van shocked en armor-break, met named/rare bosses merk ik dat ze steeds minder snel neergaan.

Toen maar ascendency gedaan (22 en dacht 38?) voor de eerste 4 punten, eerste was simpel, tweede viel toch tegen ondanks 10 lvls hoger alles niet zo makkelijk meer ging. Maar ik snap nog niet echt hele doel van die ascend perks, mijn geval was het infernalist en blood mage, maar zie niet echt wat het beter zou maken.. Jezelf igniten bij crits, cast kost life, 20% phys naar chaos dmg, blijkbaar is die leech kapot, demonic form doet meer dmg dan dat jij meer gaat doen, dat ik dacht.. ik pak die hellhound en laat de rest van de punten wel ongebruikt. Zal allemaal wel rechttrekken op hogere lvls, maar met enkel de eerste paar puntjes is het meer negatief dan positief.

Denk dat hele eerste playthrough zo'n 50 uur was, met beetje backtracking voor gemiste zones/bosses, maar wel netjes elke map helemaal gecleared alsvorens door te gaan. Act 3 werd op z'n tijd wat irriterend lang (met name vanwege enorme maps), maar de design van de laatste 3 mappen vond ik zeer mooi gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 17:12

Fordox

00101010

Hammer of the Gods is echt zwaar overpowered.
https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/9s4f00qd Dit is mijn passive tree (note; ik heb giants blood nog niet, daarvoor moet ik nog wat meer Strength stacken, en ik heb nog maar 2 acendancies)

Met een stunned boss kan ik een warcry gooien, armour breaken, jagged ground er onder leggen, en met een paar supports als Concentrate, oneshot ik daar de boss mee. En dan heb ik ongeveer 3 aftershocks die er vanaf komen ook nog :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Msnu5UmkD6bwh01pcEw-cW756B4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/yKZJWf7JBbyocfMlW7rluqbs.gif?f=user_large
Cruel act 3 doryani

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 16-12-2024 11:52 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-04 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

Man man man, kan gewoon niet in het spel komen, t ene moment vlieg je overal doorheen, een gebiedt verder je gaat door alles dood. Weet echt niet of dit aan mij ligt of aan het spel. Bijv. die boss in de Bramble(Rotten Druid dacht ik?), kan minimaal damage leveren en die gast doet ff 20+ attacks in no time zonder dat je kans hebt om te ontsnappen daaraan. Miss toch even een build volgen ergens wordt gewoon gek hoe erg het swingt van makkelijk naar onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-04 13:29
Kol Nedra schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:53:
[...]

Dit idd, en met een controller lang A ingedrukt houden (xbox) of X (playstation)

Ik begreep dat er een Tweakers guild is? ik vond wel een discord linkje maar die werkt niet meer
zie mijn handtekening voor een linkje naar de Discord.

Wat betreft crashes ik heb ze ook af en toe, maar niet niet mega veel. Vergeet niet je eigen hardware ook te checken 80% zal aan de game liggen, maar als je als enige echt vaak crashes en vastlopers hebt kan het ook goed aan je eigen systeem liggen. Update drivers en verifieer de game files als je via Steam speelt etc.

Afgelopen weekend met mijn ice ball sorcerer cast on freeze meteor build in maps aangekomen en blaas er best wel over. Speelt heerlijk weg. Heb de cast on freeze weer heerlijk tot leven gewekt naar de (terechte) nerf eerder.

Dit is hoe ik mijn volledige skilltree denk te gaan doen.
https://maxroll.gg/poe2/passive-tree/ec46w0qc
Waarbij ik in elke jewel slot een gem heb zitten die de cast on freeze boost door de Energy opbouw te boosten met 15%. Hierdoor gaat je cast on freeze skill nog steeds vaak af. Niet zo vaak als voor de nerf maar die nerf was echt terecht skill was toen echt busted.
Plainside schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:43:
Man man man, kan gewoon niet in het spel komen, t ene moment vlieg je overal doorheen, een gebiedt verder je gaat door alles dood. Weet echt niet of dit aan mij ligt of aan het spel. Bijv. die boss in de Bramble(Rotten Druid dacht ik?), kan minimaal damage leveren en die gast doet ff 20+ attacks in no time zonder dat je kans hebt om te ontsnappen daaraan. Miss toch even een build volgen ergens wordt gewoon gek hoe erg het swingt van makkelijk naar onmogelijk.
De ene boss is pittiger dan de ander, maar heb het idee dat de moeilijkere bosses vaak verbonden zijn aan side area/quest en je daar dus ook later op terug kan komen bijvoorbeeld dus deze Druid boss. Vond hem ook vervelend, maar zodra je zijn attack patern geleerd hebt is het wel te doen dan weet je precies wanneer je dmg moet doen en wanneer je maar beter ff een rondje kunt lopen.

[ Voor 43% gewijzigd door SMD007 op 16-12-2024 10:55 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik weet niet wat je build is, maar volgens mij zijn sommige bosses makkelijker als je dichterbij staat (of juist verder weg). Dan worden bepaalde attacks niet gedaan ofzo.

Zag laatst een filmpje van iemand die gewoon heel dicht tegen de boss aan rondjes er omheen liep 8)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zit met mijn Deadeye Ranger inmiddels aan het einde van act 2, volgens mij nu de eindbaas.
Maar daar loop ik echt volledig vast, fase 1 gaat nog wel redelijk, maar fase 2 haal ik niet, en dan is de boss pas op 50%. Mijn health potion is gewoon op tegen die tijd.

Ben nu dus maar constant de Spires of Deshar met boss & de Dreadnought Vanguard aan het farmen in de hoop voor betere gear, maar dat schiet ook niet op..

Heb mijn gems allemaal gemaxed, extra support genomen waar het kon, maar alsnog duurt het gewoon eeuwen om dmg te doen en hit die boss echt hard.

Vanavond nog maar eens een poging wagen, maar vrees dat ik weer plat ga :/

Vind die difficulty jumps af en toe wel irritant.. Mobs en elites e.d. zijn uitdagend maar geen grote issue, en dan ineens heb je een paar bosses die mega uitdagend zijn er tussen.

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 16-12-2024 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Angeloonie schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:02:
Zit met mijn Deadeye Ranger inmiddels aan het einde van act 2, volgend mij nu de eindbaas.
Maar daar loop ik echt volledig vast, fase 1 gaat nog wel redelijk, maar fase 2 haal ik niet, en dan is de boss pas op 50%. Mijn health potion is gewoon op tegen die tijd.

Ben nu dus maar constant de Spires of Deshar met boss & de Dreadnought Vanguard aan het farmen in de hoop voor betere gear, maar dat schiet ook niet op..

Heb mijn gems allemaal gemaxed, extra support genomen waar het kon, maar alsnog duurt het gewoon eeuwen om dmg te doen en hit die boss echt hard.

Vanavond nog maar eens een poging wagen, maar vrees dat ik weer plat ga :/

Vind die difficulty jumps af en toe wel irritant.. Mobs en elites e.d. zijn uitdagend maar geen grote issue, en dan ineens heb je een paar bosses die mega uitdagend zijn er tussen.
schroom niet om in de guild om hulp te vragen. Genoeg mensen die je er even langs willen helpen bij zo'n boss hoor.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SMD007 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:10:
[...]

schroom niet om in de guild om hulp te vragen. Genoeg mensen die je er even langs willen helpen bij zo'n boss hoor.
Thanks, moet ik mij maar even gaan aanmelden vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:56
Fordox schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:42:
Met een stunned boss kan ik een warcry gooien, armour breaken, jagged ground er onder leggen, en met een paar supports als Concentrate, oneshot ik daar de boss mee. En dan heb ik ongeveer 3 aftershocks die er vanaf komen ook nog :')
[Afbeelding]
Cruel act 3 doryani
Dit lijkt me echt een gevalletje wat GGG af gaat keuren in the long run. Dat je eerst wat combo's moet doen is tot daar aan toe, maar dat je daarna de boss in 3 sec omlegt gaat natuurlijk nergens over.
Heel de "mechanic" van de boss wordt hiermee teniet gedaan, en daar gaan ze wel een stokje voor steken.

Mij maakt het allemaal geen biet uit, maar. :P

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
enira schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:56:
[...]

Dit lijkt me echt een gevalletje wat GGG af gaat keuren in the long run. Dat je eerst wat combo's moet doen is tot daar aan toe, maar dat je daarna de boss in 3 sec omlegt gaat natuurlijk nergens over.
Heel de "mechanic" van de boss wordt hiermee teniet gedaan, en daar gaan ze wel een stokje voor steken.

Mij maakt het allemaal geen biet uit, maar. :P
Denk dat hier nog wel een nerf hamer overheen gaat ja. Die boss gaat wel heel vlot neer. Ik heb met ice wall ook weinig issues met deze fight, maar dit gaat wel heeeel vlot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

De set-up is wel belachelijk.

Basically moet ik nu dus:
*Stun buildup tot primed to stun
*Earthquake (als eerste slam, elke tweede slam is ancestrally boosted)
*Heavy stun + armour break (boneshatter met supports)
*Seismic cry (wanneer stunned, extra empower op mijn volgende attack)
*Hammer of the Gods channelen
*Jagged ground plaatsen (earthquake)
*Hammer of the Gods komt neer
*Alles hierboven goed weten te timen met een attack speed van -10% (grofweg 0,9 attack per 1 seconde, dit past helaas niet in de stun periode van de meeste rare mobs)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2V7LtY2880xk-8h6QBbABqcZ0M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/75LjH3ZZ9eLaXG9TtRnZER3p.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0xKI9lIVit8TUBUCbjWBfDWyP4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tRFue8bI3BrQyMdLKe9MQw8S.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnAg8JzPr_V9xCQTPDs-UGKKmdg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LIp6TlzGS8vSdUsq9JPselNk.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmBxS8NhIGr_vGTOXpMDknfJ0ME=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lo9SjFy2vLjboM3WqotcjXHK.png?f=user_large
Waarschijnlijk nerfen ze de synergy met deze nodes nog. Vooral de extra aftershocks (wat er nu 2 of 3 zijn) maken het echt zwaar OP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBsIBb4fzquSGOPI0uqbumaPRUY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VXCqXRpQ01OklvtfpbU3112c.png?f=user_large

Tijdens de synthesys league waren slam skills ook erg overpowered, met de juiste setup.
YouTube: Path of Exile - One Quack Man 2.0

Maarja, dat hebben ze ook generfd, ik wacht wel :+) Tot die tijd kan ik lekker slammen

[ Voor 49% gewijzigd door Fordox op 16-12-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Nu online
SinergyX schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:21:
Cruel mode was even een verassing, hoewel ik het wel had moeten verwachten (veel andere games doen ook NG+), denk dat we die laatste boss zeker 40x hebben moeten doen om vervolgens een desillusie te krijgen om weer op dat strand te liggen :P
Cruel mode is tijdelijk though :)

Ze besloten vrij laat in het proces de Development van act 4-5-6 te pauzeren om volledig op de endgame te focussen. Later in early access of met full launch worden act 1-2-3 cruel difficulty weggehaald en vervangen door 4-5-6.

Goed bedacht van ze zodat je in ieder geval met early access genoeg endgame content hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Eigenlijk is dit geen early access, we betalen om een beta te testen, game versie is 0.1.0x

Early access zou ik het pas noemen wanneer een game af is, dus alle ACT's versie 1.0.0 en hoger.

Dit is ook een van de redenen waarom in mijn ogen er niet geklaagd mag worden over de preformance van het spel, we zijn niks meer dan testers op dit moment en ze gebruiken dit om het spel zo goed mogelijk te optimalizeren bij launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 13:33
We zijn toch wel meer dan testers, we geven niet alleen feedback over of iets werkt, we geven ook feedback over mechanismen die we liever anders zien in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Markozv schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:28:
Eigenlijk is dit geen early access, we betalen om een beta te testen, game versie is 0.1.0x

Early access zou ik het pas noemen wanneer een game af is, dus alle ACT's versie 1.0.0 en hoger.

Dit is ook een van de redenen waarom in mijn ogen er niet geklaagd mag worden over de preformance van het spel, we zijn niks meer dan testers op dit moment en ze gebruiken dit om het spel zo goed mogelijk te optimalizeren bij launch
Dit is juist een Early Acces (EA). 1.0 is game klaar voor release. Alles voor 1.0 is juist EA. Dat is juist wat EA inhoud. ;) tijdens EA noemen ze het misschien een keer een Alpha of Beta test, maar die houd je ook allemaal voordat je 1.0 released normaal gesproken.

En klagen is groot woord, maar als je het niet aangeeft (klaagt) kunnen ze het misschien ook niet oplossen dus zeker melden als je performance problemen ervaart.

[ Voor 7% gewijzigd door SMD007 op 16-12-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Inderdaad, dit is juist wat Early Access hoort te zijn, toegang tot de game voordat deze klaar is en input kunnen leveren in de verdere ontwikkeling. Een beta is het ook niet want een beta test is normaal van kortere duur.
Juist die early access van 3 dagen als je de duurdere versie koopt is eigenlijk een verkeerd gebruik van de term.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:25
Ik denk dat je de mobs bent tegengekomen die zo'n skellie hoofdje op je afvuren voor elke hit die ze krijgen. Ik ging ook continue dood dus eens goed gaan kijken en met spark hit je die mobs gewoon heel vaak dus je killed jezelf door die mob te raken. Daarnaast zijn er ook mobs die bijvoorbeeld lightning resistant zijn dus daar doe je veel minder damage op. Zijn je resistances verder wel op orde?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op maandag 16 december 2024 @ 13:27:
[...]

Ik denk dat je de mobs bent tegengekomen die zo'n skellie hoofdje op je afvuren voor elke hit die ze krijgen. Ik ging ook continue dood dus eens goed gaan kijken en met spark hit je die mobs gewoon heel vaak dus je killed jezelf door die mob te raken. Daarnaast zijn er ook mobs die bijvoorbeeld lightning resistant zijn dus daar doe je veel minder damage op. Zijn je resistances verder wel op orde?
Volgens mij speel ik als frost sorcerers een compleet andere game nog nooit opgevallen lol! Frozen mobs is goeie defence hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:41
Fordox schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:19:
De set-up is wel belachelijk.

Basically moet ik nu dus:
*Stun buildup tot primed to stun
*Earthquake (als eerste slam, elke tweede slam is ancestrally boosted)
*Heavy stun + armour break (boneshatter met supports)
*Seismic cry (wanneer stunned, extra empower op mijn volgende attack)
*Hammer of the Gods channelen
*Jagged ground plaatsen (earthquake)
*Hammer of the Gods komt neer
*Alles hierboven goed weten te timen met een attack speed van -10% (grofweg 0,9 attack per 1 seconde, dit past helaas niet in de stun periode van de meeste rare mobs)

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Waarschijnlijk nerfen ze de synergy met deze nodes nog. Vooral de extra aftershocks (wat er nu 2 of 3 zijn) maken het echt zwaar OP
[Afbeelding]

Tijdens de synthesys league waren slam skills ook erg overpowered, met de juiste setup.
YouTube: Path of Exile - One Quack Man 2.0

Maarja, dat hebben ze ook generfd, ik wacht wel :+) Tot die tijd kan ik lekker slammen
Ik ben zelf ook met een slam character begonnen, omdat ik dat een van mijn leukste builds vond die ik heb gespeeld in Path 1. Ik ben er pas net in cruel mee, maar merkte wel dat met 2e ascendancy en eerste lesser jewelers orbs Doryani in normal er ook aardig faceroll mee was.

Ik volg geen build guide, en zie dat ik het wel iets anders inricht dan jij, deels ook omdat ik tot sommige dingen niet of pas net toegang heb. Vraag me wel af waarom je maar 1 warcry gebruikt, exert je niet dubbel je attacks als je beide gebruikt, zoals in PoE 1?

Verder, het is inderdaad sterk, maar ik denk dat een act boss daar niet een goede graadmeter voor is, zonder de context van hoe (over)leveled en geared je bent. Als dat nog steeds lukt in de echte endgame zie ik wel een nerf komen, maar als iemand van T10+ maps terug gaat naar act 3 cruel zou je ook niets anders verwachten.

En in tegenstelling tot sommige builds die al generfed zijn vereist dit wel een flinke hoeveelheid setup, waardoor je wel gewoon redelijk wat tijd per klap de boss moet ontwijken en goed je skills moet gebruiken. Ik denk dat daar minder snel nerfs op komen dan op een simpele one of two click build. Er moet ook een reden zijn voor spelers om al die skills te combineren met elkaar zeg maar, kan je niet verbaasd zijn als je dan ook veel damage doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Flamesz schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:04:
[...]
Ik volg geen build guide, en zie dat ik het wel iets anders inricht dan jij, deels ook omdat ik tot sommige dingen niet of pas net toegang heb. Vraag me wel af waarom je maar 1 warcry gebruikt, exert je niet dubbel je attacks als je beide gebruikt, zoals in PoE 1?

Verder, het is inderdaad sterk, maar ik denk dat een act boss daar niet een goede graadmeter voor is, zonder de context van hoe (over)leveled en geared je bent. Als dat nog steeds lukt in de echte endgame zie ik wel een nerf komen, maar als iemand van T10+ maps terug gaat naar act 3 cruel zou je ook niets anders verwachten.
Het was met een normale playtrough van mijn character, mijn level is ongeveer 64 denk ik, met nog maar 2 uit de 4 ascendancies. Mijn gear is ook niet super OP, ik heb het zelf gecraft. Maar ik heb wel veel ervaring met melee characters maken vanuit poe1. Vooral in de passive tree heb ik erg veel uren zitten :) Van mij mag je m'n skilltree eens namaken. Ik ben overigens ook benieuwd naar de jouwe.

Ik gebruik nu alleen seismic cry en geen infernal cry. Ik heb al zo weinig tijd om beide cries uit te voeren, dan heb ik de kans dat een aftershock mist of de hamer te langzaam valt voordat de stun voorbij is.
Ik weet ook niet of empowerments kunnen stacken, want de attack is al empowered. Met brutality support heb ik ook niks aan de extra fire damage. Dus vandaar.

Op dit moment is Hammer of the Gods en Aftershock een beetje overtuned, laat staan als je ze allebei gebruikt.
Ik verwacht dat er een nerf aan komt die Aftershocks minder damage laat doen, of dat aftershocks niet vaker kunnen triggeren. In mijn gifje triggerde hij namelijk 2x (je ziet de healthbar 3x hard naar beneden gaan, 1x van de initiele hit, 2x van de aftershock, volgens mij maakte mijn Earthquake de killing blow, tenzij er nog een mogelijke derde aftershock was.)

[ Voor 9% gewijzigd door Fordox op 16-12-2024 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zie zulke dingen niet zo snel als nerf, maar incorrect gebruik van additive en multiplicative, verkeerd vinkje en de output damage is opeens x2 of rustig x3, weet weinig van mechanics van poe1 maar meer dan genoeg bij Warframe waar in de basis hetzelfde rekensommetje werd gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Ben met de Merc bezig, gok ergens halverwegen Act 2 ofzo lvl 21/22

De shotgun skills zijn wel een beetje clunky en het is erg gemakkelijk om je reload te cancellen omdat je met enig regelmaat moet dodgen en dan reload het gewoon mega traag,

Wou een soort van Frost\fragmentation build maken, maar juist op boss fights werkt het niet lekker door de reload cancel en dan ga je snel over naar Grenades spam. Grenades spam is wel een beetje de saaie variant van mercs, maar goed speel de game wel door met Merc voor de eerste keer.

Vind zo wie zo dat de frost spells niet echt fijn in gebruik zijn, de glacial bolt kan je mobs tijdelijk blokkeren en wat distance maken, maar heeft 1 shot en als je te vroeg switch van skill dan heb je 0 bolts loaded en als je dan weer nodig heb om mobs te zonen dan gaat hij weer eerst reloaden en als je pech heb dan heb je ook te vroeg geswitch van permafrost naar glacial zodat daar ook weer eerst een reload nodig is.

De hele merc reload mechanic voelt gewoon niet super geweldig aan het is juist erg omslachtig en na een tijdje erg irritant. Ben nu opweg naar reload speed in de passive tree and kijk dan hoe dan aanvoelt.

Heb de Frost passive (Herald of Ice) die voor zorgt dat als een frozen enemy Shatter dat deze in extra AoE damage ontploft. Idee was Permafrost bolt > fragmentation rounds met de Herald of Ice passive met eventueel Frost bomb van de sorc om sneller te freezen maar dat werkt gewoon niet fijn op het moment. Dus nu Fire Grenade > 2x Permafrost (support gem) > rince repeat en op bosses poison grenade erbij.

Dat hele xbow reload shit werkt gewoon niet fijn, tenzij je de lightning shot kant op gaat want dan heb je meer ammo.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Pagina: 1 ... 15 ... 23 Laatste