Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42
Hoewel de drops voor crafting currency nu wel beter zijn mis ik nog wel wat varianten om het craften wat makkelijker te maken of ik mis iets, met name de scouring orbs en alterations orbs vind ik nogal een gemis voor early crafting.
Tevens mis ik mijn crafting bench om iig je resistances op orde te krijgen behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Gixxer27 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:10:
Hoewel de drops voor crafting currency nu wel beter zijn mis ik nog wel wat varianten om het craften wat makkelijker te maken of ik mis iets, met name de scouring orbs en alterations orbs vind ik nogal een gemis voor early crafting.
Tevens mis ik mijn crafting bench om iig je resistances op orde te krijgen behoorlijk.
Het is soms best vervelend dat je niet je base kunt rerollen als de transmute niet bevalt.
Maar het is kwestie van aanpassen.

Zo highlight ik bijvoorbeeld alle dex boots en heb stapeltje transmutes en augments bij.
Dropt er een witte base, dan meteen proberen, is t geen movement speed gaat ie weer de grond op.

Dus ipv van dezelfde base rerollen is t een kwestie van meer white bases oprapen en een poging doen.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Marcvz schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:15:
[...]

Het is soms best vervelend dat je niet je base kunt rerollen als de transmute niet bevalt.
Maar het is kwestie van aanpassen.

Zo highlight ik bijvoorbeeld alle dex boots en heb stapeltje transmutes en augments bij.
Dropt er een witte base, dan meteen proberen, is t geen movement speed gaat ie weer de grond op.

Dus ipv van dezelfde base rerollen is t een kwestie van meer white bases oprapen en een poging doen.
Zo doe ik het atm ook maar toch mis ik juist die basis currency uit POE en misschien nog wel het meeste de crafting bench, ondanks dat je redelijk makkelijk rune's kunt socketen en via die weg iig wat res op je gear erbij kan krijgen is dat niet te vergelijken met je crafting bench en dat vind ik toch wel een gemis imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:52
Ricmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:10:
[...]

Je hebt een vinkje onderaan de skill list waarbij je recommended kan uitzetten dan ben je vrij om heel veel meer skils te kiezen. Je kan dan inderdaad een skill kiezen die normaliter bij een andere class hoort.

Zo ben ik nu ook begonnen met het aanpassen van mijn character op gebied van support gems. Er zijn blijkbaar echt mega veel sterke support gems die veel beter waren maar die ik in eerse instantie niet bij mijn skills zag. het maakt het wel een stuk ingewikkelder weer om alles uit te pluizen :P maar geniet er van.
Hoor dat ik even een goed pot thee moet zetten en er goed voor moet zitten vanavond, dacht altijd dat je een beetje vast zat aan je skills met een classen.

geeft wel veel meer vrijheid met build en variaty's.
maar ja meer tijd om te experimenteren en kijken wat wel en niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Gixxer27 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:20:
[...]

Zo doe ik het atm ook maar toch mis ik juist die basis currency uit POE en misschien nog wel het meeste de crafting bench, ondanks dat je redelijk makkelijk rune's kunt socketen en via die weg iig wat res op je gear erbij kan krijgen is dat niet te vergelijken met je crafting bench en dat vind ik toch wel een gemis imho.
Best kans dat dat nog komt. Maar je kan beter zorgen dan een game werkt en balanced is voordat je extra mechanics gaat toevoegen.
Bij D4 heeft het bijvoorbeeld ook meer dan een jaar (en 1 expansion) gekost om alle QoL features die standaard waren in D3 te krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie van die handige stash tabs bij andere spelers. Heb ik uiteraard nog niet als nieuwe speler. Tijd voor stash deals in de store om even flink in te kopen. 8)
Act 1 boss kosten me weinig moeite en inmiddels in act 2. Ben zwaar aan het genieten van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:48
Nu ik met mijn Merc in act 2 ben aangekomen even een witch aan het levelen met spark. Wow wat een verschil in clearspeed.

Mijn mercenary was ook niet zo goed gebouwd denk ik en bij deze witch heb ik toevallig wel wat sterkere items al met spelldamage maar ik hoef echt bijna niks meer te doen naast flamewall > sparks en soms een lightning orb =p

Bijna level 10. kijken of die act 1 boss vanavond hier wat sneller mee dood gaat.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:14:
Ik zie van die handige stash tabs bij andere spelers. Heb ik uiteraard nog niet als nieuwe speler. Tijd voor stash deals in de store om even flink in te kopen. 8)
Act 1 boss kosten me weinig moeite en inmiddels in act 2. Ben zwaar aan het genieten van de game.
Als het iets worth is, is het sowieso de Currency stashtab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Mijn sorc is frost/fire based (maar fire wel op tweede viool) en ben wel jaloers op hoe spark/firewall er visueel uit ziet ten opzichte van frost :x

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Een cleane stash inrichten vind ik extreem bevredigend om te doen. Mooie kleurtjes, goede namen, alles in juiste volgorde.. En maar één tab waar het altijd een pleuriszooi is; de x4 Premium :D

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Trouwens, als je wil traden is het een goed idee om tenminste één premium tab hebt: "Premium stash tabs can be colored and renamed by right clicking on the tab name. Right-clicking on an item in a premium stash tab allows the player to set a note on the item (for instance the buyout price) which makes it accessible to third-party trading websites through the Public Stash Tab API. This can be upgraded from Normal Stash."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Hoe zorg ik ervoor nu dat jullie het toch over stash hebben dat ik automatische affinity aanzet zodat ik alles gewoon auto kan crl kliken naar de juiste tabs mannen?

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Donnie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:14:
Hoe zorg ik ervoor nu dat jullie het toch over stash hebben dat ik automatische affinity aanzet zodat ik alles gewoon auto kan crl kliken naar de juiste tabs mannen?
Dat wordt hier mooi uitgelegd met screenshots en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
Donnie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:14:
Bovenaan in je stash rechtsklikken op je openstaande stash tab. Dan affinity aanvinken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 14:37:
[...]

Trouwens, als je wil traden is het een goed idee om tenminste één premium tab hebt: "Premium stash tabs can be colored and renamed by right clicking on the tab name. Right-clicking on an item in a premium stash tab allows the player to set a note on the item (for instance the buyout price) which makes it accessible to third-party trading websites through the Public Stash Tab API. This can be upgraded from Normal Stash."
Geen idee of ik daar aan ga beginnen. Meestal heb ik helemaal geen zin in traden in dit soort game maar heb begrepen dat het veel uitmaakt? Liefste zie ik zoiets als in Last Epoch, een keus dat je niet wilt traden en dat je dan een loot voordeel hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Baas van act 3 gekilled, was best makkelijk.
de echte lastige was die viper boss!
en eindelijk dropt er redelijke currency :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CshnLSHPUgu09EbH56D_pVSojsE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MfVV7kHMtGmW7x1rpdovfnt3.png?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Mm note to self: NeverSink.

Tenzij er betere filters te vinden ziin, anyone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaelos
Klauwhamer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:30:
Mm note to self: NeverSink.

Tenzij er betere filters te vinden ziin, anyone?
ik heb hier nog een post van een lootfilter

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3605018

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:48
Iemand hier toevallig een idee of je ook loot filters kan installeren op een PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
@Klauwhamer Gebruik toevallig ook die van Cyberion die @Khaelos post.

Fijne filter. Wel heel basic. niet strict in drops maar wel juist in het oplichten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ik heb met Sorcerer nu veel meer plezier dan mijn mercenary dus denk dat ik daarmee doorga zolang ik niet dood ga.

Heb redelijk wat items met + spell damage dus dat helpt zeker mee in de fun er van denk ik en moet nu wat aan mijn defensives gaan werken maar het speelt echt leuk.

Gebruik flamewall met spark en frost bomb voor de hardere boss explosies. maps met veel mobs zijn echt heerlijk. Beetje sparks ingedrukt houden en af en toe een flamewall ervoor en alles gaat gewoon kapot :P krijg veel sneller XP ook op deze manier dan mijn andere character.

Leuke leveling build denk ik. Benieuwd hoe lang sparks blijft werken. act 2 is het doel in elk geval

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjDB_NJvlUsn5Bx3ZA1Mep0-1iE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ARhyqWTkoe6xa6sfCezGVfAK.png?f=user_large

Gebruik deze al vanaf level 3 en die embers die die continue af schiet zijn ook heel sterk.

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 11-12-2024 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Past goed bij mijn Infernalist nu ;)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Ricmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:26:
Ik heb met Sorcerer nu veel meer plezier dan mijn mercenary dus denk dat ik daarmee doorga zolang ik niet dood ga.

Heb redelijk wat items met + spell damage dus dat helpt zeker mee in de fun er van denk ik en moet nu wat aan mijn defensives gaan werken maar het speelt echt leuk.

Gebruik flamewall met spark en frost bomb voor de hardere boss explosies. maps met veel mobs zijn echt heerlijk. Beetje sparks ingedrukt houden en af en toe een flamewall ervoor en alles gaat gewoon kapot :P krijg veel sneller XP ook op deze manier dan mijn andere character.

Leuke leveling build denk ik. Benieuwd hoe lang sparks blijft werken. act 2 is het doel in elk geval

[Afbeelding]

Gebruik deze al vanaf level 3 en die embers die die continue af schiet zijn ook heel sterk.
Ik heb heel act 2 nog spark sorceress gespeeld, ging prima maar vond het in act 3 een beetje tekort schieten qua boss damage, toen geswitched naar cold build (een +4 all cold spells staff gekocht op de trading website voor 1 exalted orb). Cold is in act 3 wel echt super, Icewall is vrij busted :P

Met spark gebruikte ik die lightning orb skill met een support gem waardoor ik er 2 kon stacken en dan een firewall met de supportgem die er 3 plaatst neerleggen. Als je dan in die 2 orbs staat en sparks spammed dan vliegen de chain lightnings alle kanten op nonstop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:26:

[Afbeelding]

Ja heerlijk sorc! Ik draag nog steeds mijn eerste staf die ik bij de vendor tegen kwam met +lightning, geen andere tegen gekomen. Eindelijk wat movement speed op de schoentjes is ook heel fijn. Tot nu toe meeste plezier met Sorc. Ranger en Monk als volgende een keer checken maar voor nu het spel leren kennen met de sorc. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
Een loot filter? Voor een spel waar bijzonder weinig dropt? Ik zie dat niet echt , wel zin om vanavond nog ff met mijn merc verder te gaan. Loopt richting eind act1

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Deze is voor mijn spec wel erg lekker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-zQ5AomUpyF34CNS8BVxx74OVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41kmtgb8ylPgddqrFf2kz21P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
Visgek82 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 17:36:
Een loot filter? Voor een spel waar bijzonder weinig dropt? Ik zie dat niet echt , wel zin om vanavond nog ff met mijn merc verder te gaan. Loopt richting eind act1
Ik denk dat het nu vooral gebruikt wordt om de belangrijke drops duidelijk op het scherm te zien. De standaard kleuren zijn niet zo duidelijk.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wanderlust zijn DE boots die k altijd voor levelen wilde in PoE1 :P 20% movement speed <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op woensdag 11 december 2024 @ 18:11:
[...]

Wanderlust zijn DE boots die k altijd voor levelen wilde in PoE1 :P 20% movement speed <3
Zijn idd mooie, heb je eigenlijk ook wel nodig , poe 2 is een extreem langzaam spel . Zou ze graag hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Echt ziek zijn die, waren in PoE 1 ook altijd een staple samen met Goldrim en Tabula Rasa enzo. Heerlijke twink items _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Ben er ook best blij mee, hoe kan je die sandaaltjes nog verbeteren, naast er een socket in maken.

[ Voor 18% gewijzigd door richards3 op 11-12-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08
Is de DPS die wordt weergegeven in de skill tree (bij de gems) betrouwbaar genoeg om aan te nemen dat als deze omhoog gaat ik ook daadwerkelijk meer dps doe?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:27
Ben nu mijn sorcerer aan het levelen zodat ik gear voor mijn ranger kan farmen. Om de een of andere reden maakt het niet uit wat ik speel, een rare of unique is nooit voor de class die ik op dat moment speel. Uiteindelijk kom ik wel aan gear maar het kost veel extra tijd en orbs om van een normal of magic een rare te maken kom ik nauwelijks tegen. Ik hoef niet alles geel maar bij een wapen scheelt het behoorlijk wat damage tussen blauw en geel. Streven is om voor de jaarswisseling in act 2 terecht te komen :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Laatst online: 00:24

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Jeetje wat een gave game is dit zeg, heb de afgelopen dagen behoorlijk gespeeld met m'n Monk.
Echt fantastisch hoe de omgevingen en enemies en bosses zijn gemaakt, vind de gameplay ook erg vet anders dan POE1 of D4.

Ik gebruik nu 4 items met 'increased rarity of drops' en heb tot nu toe al 4 uniques gevonden en veel gold items, lijkt aardig te werken.

[ Voor 24% gewijzigd door BroWohsEdis op 11-12-2024 19:57 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manderijn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:19
Khaelos schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:17:
Baas van act 3 gekilled, was best makkelijk.
de echte lastige was die viper boss!
en eindelijk dropt er redelijke currency :)

[Afbeelding]
Grats. Die viper idd pff.. net eindelijk gekilled na 35 pogingen denk ik. Ik ben te oud voor zulke shit, reactievermogen van niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
count geonor is de eerste boss die lastiger is, hiervoor alles in 1x gepakt, denk dat ik hierop wat meer nodig ga hebben. Maar wat is het tot nu toe genieten zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 22:25
Ik weet het niet, het speelt wel leuk, maar om te zeggen dat ik helemaal enthousiast ben, nee. De potentie is er zeker maar het moet nog wel gepolijst worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:17:
[...]

Geen idee of ik daar aan ga beginnen. Meestal heb ik helemaal geen zin in traden in dit soort game maar heb begrepen dat het veel uitmaakt? Liefste zie ik zoiets als in Last Epoch, een keus dat je niet wilt traden en dat je dan een loot voordeel hebt.
Dat is idd een bizar mooi systeem, begrijp niet dat poe2 niet iets vergelijkbaars heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Jron667 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:08:
Ik weet het niet, het speelt wel leuk, maar om te zeggen dat ik helemaal enthousiast ben, nee. De potentie is er zeker maar het moet nog wel gepolijst worden.
Zit in hetzelfde bootje. Tis net uit dus de hype en de nieuwheid factor spelen nog mee, maar om nou te zeggen dat ik mezelf dit nog een maand zie spelen zonder grote veranderingen...laat staan 3 maand..

Is ook logisch, tis een open beta. We'll see. Grootste issue voor mij is dat het gewoon niet echt leuk is (nog?) En dat is toch belangrijkste reden #1 voor een game.

[ Voor 9% gewijzigd door Visgek82 op 11-12-2024 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
Zo eindelijk alle chars eind Act 1 en Witch al stuk in Act 2. Moet zeggen dat elke class wel wat heeft. Ook mijn warrior inmiddels wel wat opgeplust en beter leren spelen. Merk ook dat er meer rares droppen en op vendors zitten nu.

Wat ik wel jammer vind is dat een build maken eigenlijk volledig bestaat uit het vinden van een overturned skill (combo). Voor mijn Witch had ik best leuk nagedacht over skelly minions build en daarmee was ik met moeite langs Act 1 baas. Maar in Act 2 hield het al snel op...

Gerespecced naar Raging Spirits en Flame Wall en dat doet gewoon minstens 5x zoveel dmg met dezelfde gear... Idem voor Merc; gas + explosive grenades is Eigenlijk de enige viable build...

Natuurlijk het is EA, maar ik betwijfel wel of ze zoveel opties enigszins gebalanceerd gaan krijgen. Nu zit het niet eens in de buurt vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:17:
[...]

Het lijkt mij niet dat men een SSF achterwege laat, zoals PoE 1 dat ook heeft. Het is Early Access, eah, de 1.0 staat over een half jaar gepland ;)

• Khaelos
Manderijn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:18:
[...]

Grats. Die viper idd pff.. net eindelijk gekilled na 35 pogingen denk ik. Ik ben te oud voor zulke shit, reactievermogen van niks.
Waar ik steeds doodging waren die dichterbij komende speergooiers met poison, en dan niet eens de Dot maar de daadwerkelijke hit.
Als je dat trucje doorhebt en kijkt in de muur met mannetjes welke Soeren er groen worden (beide zijden) dan is het goed te doen.
Die fire en chaos dots op de grond zijn makkelijk te ontwijken.

Al moet ik wel zeggen dat ook bij poe1 ik altijd al een hekel had aan bazen met immuniteit fases, laat me je gewoon kapot dpsen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Nou, de derde ascendancy is binnen.
Wat een stress, realm ging ook nog restanten.

Maar de druk erachter heeft geholpen denk.
Niet twijfelen maar gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Weer een grote lijst met wijzigingen: https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3621299 -- Puik werk wederom van GGG.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ja en nee haha, heel veel van die maxroll gasten bv moeten hun builds complete overnieuw maken, aardig wat builds hard generfed alweer haha. Maar ja de game is nog niet eens een week uit heh en als zaken stupid OP zijn dan moet dat ook gewoon eruit worden gehaald

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Klauwhamer

Klauwhamer

Donnie schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:53:
Ja en nee haha, heel veel van die maxroll gasten bv moeten hun builds complete overnieuw maken, aardig wat builds hard generfed alweer haha. Maar ja de game is nog niet eens een week uit heh en als zaken stupid OP zijn dan moet dat ook gewoon eruit worden gehaald
Hoe kan dit een 'nee' zijn? Sommige ARPG-developers laten spelers maanden wachten op de meest triviale en zelfs fundamentele mechanics waar iets flink mis mee is of zelfs überhaupt niet werkt. Wie kan Maxroll nou wat schelen? :D It's just work for them.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Ja eens hahaha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Momenteel in act 3 aangekomen. Top game!!

Ik geniet, laat het op me afkomen, we zien wel, ik zoek het zelf wel uit.
Spel is net beschikbaar, het is nu het moment om lekker noob te zijn, laat het avontuur maar komen :-)

Ik begrijp niet dat mensen zich direct bezighouden met guides en builds en zo. Alles direct zo efficient mogelijk, alle content zo rap mogelijk "consumen". Vreemd imo. Je hebt echt nog jaaaaren de tijd om efficiëntie op te zoeken, moet het echt in de eerst 3 dagen na release? :|

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 15:47
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een map of area reset op PC?

alvast bedankt :)

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SideShow schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:56:
Momenteel in act 3 aangekomen. Top game!!

Ik geniet, laat het op me afkomen, we zien wel, ik zoek het zelf wel uit.
Spel is net beschikbaar, het is nu het moment om lekker noob te zijn, laat het avontuur maar komen :-)

Ik begrijp niet dat mensen zich direct bezighouden met guides en builds en zo. Alles direct zo efficient mogelijk, alle content zo rap mogelijk "consumen". Vreemd imo. Je hebt echt nog jaaaaren de tijd om efficiëntie op te zoeken, moet het echt in de eerst 3 dagen na release? :|
Dat vloeit voort uit de complexiteit (en subsequente gevolgen voor je character) vanuit Path of Exile 1. Een goede build in die game is absolute noodzaak om verder dan T12-maps te komen. Als je tegen die tijd tot de conclusie komt dat je 60 nodes moet verleggen in je talent tree, kan je beter een nieuw character beginnen.

Daarnaast zijn het gewoon professionals die werk en content leveren en daar onderling een soort strijd in hebben, ondanks dat het lieve Excel-knuffelnerds zijn. Je kunt autocoureurs moeilijk verwijten dat ze zo snel mogelijk zo hard mogelijk in een auto willen rijden eah ;)

Maar dat is uiteraard bovenop de trend van minmaxen en metagamen dat de laatste jaren enorm gestegen is. Alle informatie is rijkelijk voorhanden en mensen worden afgerekend op het niet gebruiken of hebben van de "juiste" build die de meeste DPS/damage mitigation/healing capacity oplevert. Schoolvoorbeeld daarvan is World of Warcraft waar je zelfs voor de meest simpele en zielloze PUG een gearscore, achievements, en raider.io-data moet flashen voor een invite.

[ Voor 8% gewijzigd door Klauwhamer op 12-12-2024 09:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op donderdag 12 december 2024 @ 08:56:
Ik wel want ik ben er zo 1. Dat ik dat doe om zo efficiënt mogelijk te zijn of om zo rap mogelijk doorheen te komen is een foute conclusie. :)
Dit is voor het eerst dat ik serieus ben gaan zitten voor een PoE game en een guide (ook al zeer beperkt zo vlak na launch) helpt mij om de game beter te leren kennen. Ze houden mijn handje af en toe vast. Als ik in de toekomst meer van de game weet zal ik meer gaan experimenteren. Zo ben ik toch achter een aantal essentiële dingen gekomen waar ik niet eens van wist dat het kon.
Zo speel ik graag en dat verschilt per persoon maar om te zeggen dat je dit dus doet om snel te zijn of zo essentieel mogelijk? Nee. Ik niet in ieder geval.

• Klauwhamer

Klauwhamer

ntzv schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:16:

Meer damage pakken dan je health en mitigations hebt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ntzv schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:16:

ctrl ingedrukt houden als je waypoint/portal selecteert
dan krijg je de keuze voor nieuwe instance of een van je bestaande instances als die nog niet verlopen zijn

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Wel cool. ze hebben dat hele "ballerina dansen" soms met hold-still to move compleet verwijdert lijkt het wel, in de laatste patch. chars voelen nu veel responsiever aan.

Verwijderd

Dat die kiwi’s minder in je oor brullen in town is ook een prima aanpassing. :P

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
CSB schreef op woensdag 11 december 2024 @ 16:29:
[...]

Past goed bij mijn Infernalist nu ;)
Burninating the countryside
Burninating the peasants

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Visgek82 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 22:42:
[...]

Zit in hetzelfde bootje. Tis net uit dus de hype en de nieuwheid factor spelen nog mee, maar om nou te zeggen dat ik mezelf dit nog een maand zie spelen zonder grote veranderingen...laat staan 3 maand..

Is ook logisch, tis een open beta. We'll see. Grootste issue voor mij is dat het gewoon niet echt leuk is (nog?) En dat is toch belangrijkste reden #1 voor een game.
Volgens mij is PoE 2 gewoon niet jouw spel.
Ik bedoel, als je het nu al niet zo heel leuk vindt dan is het wellicht gewoon niet jouw ding. Hoewel er best een verschil zit tussen de campaign en de endgame maps, er gaan geen enorme dingen meer veranderen. Het is ook geen open beta maar een early access. Dit is gewoon hoe het spel gaat zijn met ongetwijfeld nog een berg tweaks maar geen wezenlijke veranderingen.

In je posts hier vergelijk je het ook telkens met andere spellen en vindt dat ze aspecten van die andere spellen zouden moeten kopieren naar PoE 2. Het zou me enorm verbazen als ze zoiets zouden doen dus zou er niet op rekenen. GGG heeft een eigen filosofie en visie en zullen daaraan vast houden. Ze kunnen nu eenmaal niet iedereen pleasen.

Ikzelf vermaak me enorm... de sfeer, de graphics, de lastige bosses en ga zo maar door. Ik ben pas level 41 dus doe het rustig aan en geniet van alles wat ik tegenkom. Ik weet zeker dat ik dit de komende jaren zal spelen, leage na league. Als je eenmaal bij de endgame komt dan besef je je wellicht wat er juist mist aan andere, soortgelijke spellen.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Visgek82
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:28:
[...]

Volgens mij is PoE 2 gewoon niet jouw spel.
Ik bedoel, als je het nu al niet zo heel leuk vindt dan is het wellicht gewoon niet jouw ding. Hoewel er best een verschil zit tussen de campaign en de endgame maps, er gaan geen enorme dingen meer veranderen. Het is ook geen open beta maar een early access. Dit is gewoon hoe het spel gaat zijn met ongetwijfeld nog een berg tweaks maar geen wezenlijke veranderingen.

In je posts hier vergelijk je het ook telkens met andere spellen en vindt dat ze aspecten van die andere spellen zouden moeten kopieren naar PoE 2. Het zou me enorm verbazen als ze zoiets zouden doen dus zou er niet op rekenen. GGG heeft een eigen filosofie en visie en zullen daaraan vast houden. Ze kunnen nu eenmaal niet iedereen pleasen.

Ikzelf vermaak me enorm... de sfeer, de graphics, de lastige bosses en ga zo maar door. Ik ben pas level 41 dus doe het rustig aan en geniet van alles wat ik tegenkom. Ik weet zeker dat ik dit de komende jaren zal spelen, leage na league. Als je eenmaal bij de endgame komt dan besef je je wellicht wat er juist mist aan andere, soortgelijke spellen.
Niet geheel mee eens. Ik speel bijna alle aarpg's , zo ook PoE 1 , en dingen kopieren van elkaar wordt al sinds het begin der aarpg's gedaan en daar is helemaal niets mis mee. In d4 zijn er dingen bij gekomen die lijken op dingen uit andere games, en in PoE gebeurt dat net zo goed. Waarom het wiel opnieuw uitvinden?

Het is logisch dat er met bepaalde dingen een vergelijk wordt getrokken, maar daarmee zeg ik niet dat A beter is dan B. Ik denk namelijk dat PoE 2 wel degelijk "mijn spel" kan zijn , maar wel met de nodige tweaks. een de afgelopen 2 patches te zien van GGG , hebben ze dat zelf ook aardig door.

Tevens, irriteerde ik mij dood aan de floaty "ballerina" movement (en het feit dat er gewoon niks dropte) en dat beinvloed natuurlijk mijn spelplezier ook, deze zijn nu gefixed, dus gaan we nu weer verder met spelen.

Tevens, een eigen filosofie hebben is prima, maar dat moet niet ten kosten gaan van je spel en de playerbase die overblijft. Bij diablo 4 hielden ze in het begin ook vast aan hun eigen filosofie, tot het spel op sterven lag. Daarrna zijn er harde keuzes gemaakt, met als resultaat dat het spel nu meer spelers heeft dan ooit , zo'n beetje. dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Visgek82 op 12-12-2024 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Visgek82 valt soms best wel op met ‘klachten’ over de game maar neemt niet weg dat ik merk dat de game hem zeker wel aanspreekt. Misschien zelfs wel iets meer dan je door hebt? ;)

Ik merk dat ik de game juist steeds meer ga waarderen ondanks er natuurlijk zat te verbeteren is. Er valt wel enorm veel te leren dus misschien dat ik uiteindelijk toch merk dat het niet mijn game is. Hoop het niet en ga er niet van uit.
Nu al weer enorme zin om vanavond verder te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:37
Oh nee :( Nu console spelers in de Endgame beginnen te komen, lopen ze tegen grote performance issues aan (topic https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3618818/page/1). Veelvuldig fps onder de 20 of zelfs 10.

Gelukkig is er voldoende tijd om dit te verbeteren met hun 'dedicated console team'. Toch?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Visgek82
edie schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:54:
Oh nee :( Nu console spelers in de Endgame beginnen te komen, lopen ze tegen grote performance issues aan (topic https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3618818/page/1). Veelvuldig fps onder de 20 of zelfs 10.

Gelukkig is er voldoende tijd om dit te verbeteren met hun 'dedicated console team'. Toch?
Hmm. Ik denk gezien het widespread is en de fps echt tanked, dat dit een zeer duidelijke reden heeft en snel te fixen is. het maakt ook niet uit welke instellingen ofzo er gedraaid worden dus het is niet iets heel specifieks.

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38
Ik heb die elite in Toxic Bloom in act 3 nu al 5-6 keer gedood, nog steeds geen reward :(
ik loop mooi langs het pad, raak niet gepoisoned door zo een bloem oid.. zijn er nog andere factoren die de reward beinvloeden? -_-Zelfs online weinig specifics over te vinden..

Als je dit zou hebben, loot ALLE items die hij dropt, dan is het wel in orde 8)7 :? :F

[ Voor 15% gewijzigd door DrMacabr3 op 12-12-2024 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Visgek82 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:32:
[...]

Tevens, een eigen filosofie hebben is prima, maar dat moet niet ten kosten gaan van je spel en de playerbase die overblijft. Bij diablo 4 hielden ze in het begin ook vast aan hun eigen filosofie, tot het spel op sterven lag. Daarrna zijn er harde keuzes gemaakt, met als resultaat dat het spel nu meer spelers heeft dan ooit , zo'n beetje. dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Blizzard en omgaan met feedback van de playerbase op een framework van mechanics dat from scratch al borked bleek op sommige punten (resistances anyone?) bij de officiële launch versus GGG die een game een half jaar vóór officiële release vrijgeeft als early access, en dagelijks wordt bijgewerkt omdat het spel domweg verre van af is (hence: early access). Dat is toch wel even andere koek hoor. Van mij mag jij je gang gaan met vergelijken maar ik begrijp niet dat je dat doet. Als één groep decennialang aantoonbaar níet luistert naar de playerbase is het Blizzard wel, ongeacht de game :D Dat er meer spelers dan ooit zijn voor Diablo IV is ondanks, en niet dankzij.

En het is al eerder gezegd; het is prima om een niche binnen een niche aan te spreken. Niet alle nieuwe aanwas hoeft te blijven plakken. Path of Exile 1 heeft zich lang en breed bewezen en dat bereik je alleen maar door als developer te weten hoe je een game (rendabel en fun) maakt voor de spelers.

• Visgek82
Klauwhamer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:36:
[...]

Blizzard en omgaan met feedback van de playerbase op een framework van mechanics dat from scratch al borked bleek op sommige punten (resistances anyone?) bij de officiële launch versus GGG die een game een half jaar vóór officiële release vrijgeeft als early access, en dagelijks wordt bijgewerkt omdat het spel domweg verre van af is (hence: early access). Dat is toch wel even andere koek hoor. Van mij mag jij je gang gaan met vergelijken maar ik begrijp niet dat je dat doet. Als één groep decennialang aantoonbaar níet luistert naar de playerbase is het Blizzard wel, ongeacht de game :D Dat er meer spelers dan ooit zijn voor Diablo IV is ondanks, en niet dankzij.

En het is al eerder gezegd; het is prima om een niche binnen een niche aan te spreken. Niet alle nieuwe aanwas hoeft te blijven plakken. Path of Exile 1 heeft zich lang en breed bewezen en dat bereik je alleen maar door als developer te weten hoe je een game (rendabel en fun) maakt voor de spelers.
Niet nodig
Tevens luistert Blizzard op dit moment uitstekend naar hun playerbase in d4, en zeker in wow (onder leiding van Holly Longdale).

[ Voor 11% gewijzigd door BM op 12-12-2024 13:20 ]

• Marcvz
Als een deel van die player base die afvalt PoE1 verder speelt is dat ook prima voor GGG.
Ze slaan duidelijk een andere weg in met PoE2 en dat was te verwachten. Anders had het ook geen sense gemaakt om voor beide games leagues uit te blijven brengen.

Ik vind de gameplay van PoE2 veel leuker.
En de reviews staan gelukkig haaks op het geklaag op Reddit.
Een hoop van de klachten vind ik ook ongegrond. Mensen kijken teveel met een PoE1 bril op.

Als je blind poe 1 in gaat ben je ook dagen zoet met de campaign. Maar mensen zijn door het kennen van de layouts, starter builds, ervaring etc, gewend dit in een avondje te doen.
En dat lukt niet nu in een nieuwe game.

Een hoop geklaag kun je vertalen naar 'maak de game meer poe1, maak de game meer d4, etc'.
Hopelijk filteren ze dat weg en houden ze vast aan de visie die ze hebben voor PoE2 en blijft het wezenlijk anders dan die andere games.
Zo blijft er voor ieder wat wils binnen het genre.

• Visgek82
Marcvz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:45:
Als een deel van die player base die afvalt PoE1 verder speelt is dat ook prima voor GGG.
Ze slaan duidelijk een andere weg in met PoE2 en dat was te verwachten. Anders had het ook geen sense gemaakt om voor beide games leagues uit te blijven brengen.

Ik vind de gameplay van PoE2 veel leuker.
En de reviews staan gelukkig haaks op het geklaag op Reddit.
Een hoop van de klachten vind ik ook ongegrond. Mensen kijken teveel met een PoE1 bril op.

Als je blind poe 1 in gaat ben je ook dagen zoet met de campaign. Maar mensen zijn door het kennen van de layouts, starter builds, ervaring etc, gewend dit in een avondje te doen.
En dat lukt niet nu in een nieuwe game.

Een hoop geklaag kun je vertalen naar 'maak de game meer poe1, maak de game meer d4, etc'.
Hopelijk filteren ze dat weg en houden ze vast aan de visie die ze hebben voor PoE2 en blijft het wezenlijk anders dan die andere games.
Zo blijft er voor ieder wat wils binnen het genre.
Zeker. hier ben ik het wel mee eens. echter, wat ik al eerder aangaf (en GGG blijkbaar ook vind) , is dat het een het ander niet hoeft uit te slutien. het hoeft ook niet A of Z te zijn , er zit ook wat tussen, he.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:19:
[...]

Ik wel want ik ben er zo 1. Dat ik dat doe om zo efficiënt mogelijk te zijn of om zo rap mogelijk doorheen te komen is een foute conclusie. :)
Dit is voor het eerst dat ik serieus ben gaan zitten voor een PoE game en een guide (ook al zeer beperkt zo vlak na launch) helpt mij om de game beter te leren kennen. Ze houden mijn handje af en toe vast. Als ik in de toekomst meer van de game weet zal ik meer gaan experimenteren. Zo ben ik toch achter een aantal essentiële dingen gekomen waar ik niet eens van wist dat het kon.
Zo speel ik graag en dat verschilt per persoon maar om te zeggen dat je dit dus doet om snel te zijn of zo essentieel mogelijk? Nee. Ik niet in ieder geval.
Er zijn guides en guides, m'n youtube feed staat al weer vol met OP dit en OP dat, DO THIS en DO THAT, maar inhoudelijk 'leren' ze mij vrijwel niets, dan enkel 'neem dit dan ben je OP' zonder eigenlijk de basis ervan te begrijpen. Dus guides heb ik al naast me neergelegd, pak enkel wat tips & tricks op en vervolgens leer ik het spel gewoon zelf. Jammer dat veelal de kleine kanalen wel de veel meer inhoudelijke video's hebben, daar moet je echt op zoek naar gaan, die zal je nooit in de feeds zien.

Het is lang geleden dat ik een game tegenkwam waar ik even paar minuten 'zoo... dit is complexe shit' dacht, maar het triggert wel weer de behoefte het zelf te leren, logica van mechanics te snappen en gaandeweg weer wat beter worden. POE1 kwam ik echt met een Diablo mindset in, en zie pas nu in deel 2 hoe ziekelijk groot het verschil van insteek is tussen de 2 games.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Die wijziging aan armor break, waardoor het 2x zo lang blijft, was wel hard nodig.
Op mijn trage warrior waarvan ik probeer de slam zo hard mogelijk te schalen bleef het gewoon te kort zitten om in mijn setup te gebruiken, en als ik het wel probeerde was het effect ook redelijk minimaal.
Misschien is het nu nog veel sterker op een character met hogere attack speed, maar iig niet meer waardeloos voor mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
Oh, mijn nieuwe bureaustoel is gearriveerd.. Eerst maar eens dat ding ff in elkaar draaien zo, tis toch fijner spelen als je niet elke keer naar beneden zakt automatisch :D :D :D

• Klauwhamer

Klauwhamer

Flamesz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:57:
[...]

Die wijziging aan armor break, waardoor het 2x zo lang blijft, was wel hard nodig.
Op mijn trage warrior waarvan ik probeer de slam zo hard mogelijk te schalen bleef het gewoon te kort zitten om in mijn setup te gebruiken, en als ik het wel probeerde was het effect ook redelijk minimaal.
Misschien is het nu nog veel sterker op een character met hogere attack speed, maar iig niet meer waardeloos voor mij.
Yeah, ik kan mij voorstellen dat ook de passive block op all directions een behoorlijk verschil gaat maken in de survivability van melee.

• London
  • Niet online
Hebben anderen ook las van netwerk issues? Ik krijg om de paar sec een spike qua ms waardoor de hele boel ff lagged. Mega irritant want ik ben net bezig met die Viper Napuatzi fight..

Tesla M3LR '21

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:07:
Hebben anderen ook las van netwerk issues? Ik krijg om de paar sec een spike qua ms waardoor de hele boel ff lagged. Mega irritant want ik ben net bezig met die Viper Napuatzi fight..
Ik ga nu inloggen omdat ik weer eens een uurtje kan spelen.......

edit: So far geen issues.

[ Voor 3% gewijzigd door Klauwhamer op 12-12-2024 13:27 ]

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
heeft iemand anders hier minus % resistance zonder dat er een enkel item of skill minus resistance heeft
ben momenteel level 29 infernalist witch in ACT2

[ Voor 4% gewijzigd door Markozv op 12-12-2024 13:23 ]

• Gixxer27
Markozv schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:22:
heeft iemand anders hier minus % resistance zonder dat er een enkel item of skill minus resistance heeft
Volgens mij gaat er elke act -10% ress op dus daar kan het wel eens vandaan komen.

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
Hier stond verkeerde info, te lang geen poe1 gespeeld :+

[ Voor 14% gewijzigd door opblaashaas op 12-12-2024 13:38 ]

• Markozv
opblaashaas schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:35:
[...]

Heb je de ascendancy al gedaan? Dikke kans dat die een resist bonk geeft zoals in POE1.
Ik heb gisteren de ascendancy gedaan - ik had al voor de acendency -10% fire en lightning resistance, en kan het gewoon niet plaatsen

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Yup, geen idee van hoe of wat.

Wat kun je nu het beste doen met unique items, bewaren? Disenchanten? Gold? Ik heb geen idee welke dingen nu belangrijk zijn en je bags zitten zo vol. Uitleg in de game is er ook niet.

• Ricmaniac
Elke act dat je complete gaat er 10% resistance af bij alles. Je moet je gear zo bijwerken dat je dat recht trekt. Vond ik in PoE1 1 van de vervelendste en lastigste dingen tijdens gearing elke keer. En als je dus idd 0 hebt ga je de min in na het completen van een act

Weet nog niet precies wat een gewenst getal is in PoE2 voor de resistance. in PoE1 was 75% de resist cap.

• London
  • Niet online
Klauwhamer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:13:
[...]

Ik ga nu inloggen omdat ik weer eens een uurtje kan spelen.......

edit: So far geen issues.
Koester dat, de socials staan er vol mee zie ik nu. Bij de launch ook geen last gehad, maar nu echt iedere 10 sec een lag & ms spike. Echt niet te spelen helaas. Server wissel heeft geen zin blijkbaar. Heel jammer ;w

Tesla M3LR '21

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik heb wel het gevoel dat ik veel minder resistance mods op mijn gear krijg dan in poe 1.

• Gixxer27
Ricmaniac schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:40:
[...]

Elke act dat je complete gaat er 10% resistance af bij alles. Je moet je gear zo bijwerken dat je dat recht trekt. Vond ik in PoE1 1 van de vervelendste en lastigste dingen tijdens gearing elke keer. En als je dus idd 0 hebt ga je de min in na het completen van een act

Weet nog niet precies wat een gewenst getal is in PoE2 voor de resistance. in PoE1 was 75% de resist cap.
Is nog steeds 75% voor de ress capp en je gaat inderdaad elke act 10% de min in, is alleen nu wat lastiger om je ress te fixen zonder crafting bench. :X

• Gixxer27
Flamesz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:44:
Ik heb wel het gevoel dat ik veel minder resistance mods op mijn gear krijg dan in poe 1.
Dit gevoel deel ik wel met je maar komt ook omdat je niet net als in poe1 iig op je blue gear makkelijk ress kan craften, en je hebt nog geen artificer orbs om runes te kunnen socketen vroeg in de game.

• JohnnyV76
Flamesz schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:44:
Je krijgt veel minder loot, denk dat dit ook wel een reden is dat je minder gear ziet met 2 of 3 resists er op.
Nu is het hele idee van PoE dat je op hogere ilvl items betere rolls kunt krijgen dus hoe verder je komt hoe meer resists je ook zult zien en zeker nu de loot drops wat gebuffed zijn.

Ik merk zelf ook wel dat ik bijna geen item draag met meer dan 1 resist er op. Overall zijn mn resists ook best laag maar heb er ook nog niet veel last van in act 3. Pas als ik ergens vast zou lopen moet ik gaan kijken of t aan mn resists voor die boss bijvoorbeeld ligt. Nog even werken en dan een lang weekend voor de boeg om weer wat uurtjes door Wraeclast te wandelen.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Je hebt nu ook die riemslots met resists/immunity erop he

Ik wissel die regelmatig nu ik ze voor elk element wel heb

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Klauwhamer

Klauwhamer

London schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:41:
[...]

Koester dat, de socials staan er vol mee zie ik nu. Bij de launch ook geen last gehad, maar nu echt iedere 10 sec een lag & ms spike. Echt niet te spelen helaas. Server wissel heeft geen zin blijkbaar. Heel jammer ;w
Nog steeds geen issues gehad!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbrZcb6Y1KmxG4hfGs9eu2elYaM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z7PHKAdvpOkw4vqZr04GRm8f.png?f=user_large

Zojuist nog even opgeraapt, me happy.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

De t*ring dat is een nice staff idd haha

• Markozv
Ricmaniac schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:40:
[...]

Dat zou ik begrijpen maar dan zouden ook de andere 2 resistance types in de min moeten zijn als alles deequiped is en dat is niet het geval

• Ricmaniac
Pff ik lees net dat de build die ik aan het bouwen was met mijn Sorc compleet generfed is.. weet dat het early access is en ze hebben al gezegd dat er continue balancing zou zijn .. helemaal in het begin maar ik voel me wel genaaid voor die character haha.

Nu weet ik niet wat ik wil spelen op dit moment voor build :P

(de nerf is denk ik wel terecht though want was gewoon heel veel sterker dan gemiddeld)

Was de ice comet build voor sorcerer. Waarbij je bij elke enemy dat je freezed automatisch een ice meteor uit de lucht laat vallen. Dit is nu generfed dat het maar gebeurd bij +- 11 freezes

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Ricmaniac schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:22:
Pff ik lees net dat de build die ik aan het bouwen was met mijn Sorc compleet generfed is.. weet dat het early access is en ze hebben al gezegd dat er continue balancing zou zijn .. helemaal in het begin maar ik voel me wel genaaid voor die character haha.

Nu weet ik niet wat ik wil spelen op dit moment voor build :P

(de nerf is denk ik wel terecht though want was gewoon heel veel sterker dan gemiddeld)

Was de ice comet build voor sorcerer. Waarbij je bij elke enemy dat je freezed automatisch een ice meteor uit de lucht laat vallen. Dit is nu generfed dat het maar gebeurd bij +- 11 freezes
In essentie zijn alle CoS builds generfed, maar sorcerer heeft wel een hele grote hit gekregen. Was ook niet normaal sterk die build :')
Maar ik neem aan dat er nog wel wat gebalanced gaat worden, gezien ik veel lees van mensen op reddit dat hun poppetje nu volledig 'bricked' is omdat alles om CoS gebouwd was

PS4 PSN: Dazzler2120

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

ja die gasten zijn allemaal over de rooie al op reddit etc lol, maar deze balance patch was wel nodig op de long run denk ik haha

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Donnie schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:27:
ja die gasten zijn allemaal over de rooie al op reddit etc lol, maar deze balance patch was wel nodig op de long run denk ik haha
Tuurlijk, maar mensen zijn vooral pissed over dat het zo moeilijk is om je build te wijzigen. Rerolls zijn enorm duur (aantal lvl 60s die spreken erover dat ze 400k gold moeten spenden om hun passive tree opnieuw te kunnen rollen)
Daarnaast zijn items ook lastig om correct te krijgen voor je build, dus daarom stellen sommige dat de char nu 'bricked' is, want ze hebben geen gold om te rerollen én de huidige build werkt niet meer. Het is voor sommige gasten serieus efficienter om een nieuwe char te maken 8)7

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:29:
[...]

Tuurlijk, maar mensen zijn vooral pissed over dat het zo moeilijk is om je build te wijzigen. Het is voor sommige gasten serieus efficienter om een nieuwe char te maken 8)7
Misschien moeten die mensen geen EA spelen, überhaupt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:32:
[...]

Vind ik een oneerlijke statement. We spelen early access. niet per se een beta zoals je zelf al eerder zei.
Voor mij is het inderdaad niet per se een shock ofzo en ik kan er prima mee dealen maar er zijn genoeg mensen die het als gamer spelen en niet als tester.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:32:
[...]

Mwa, er valt zeker iets voor te zeggen. Het is een EA, geen beta of alpha test. Daarnaast heeft GGG eerder gesteld dat ze willen dat mensen experimenteren met builds, dat ze het gemakkelijker willen maken om te rerollen, echter in de praktijk hebben ze dus een systeem gemaakt waar dit praktisch onmogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:45

garrow

PSN: Garrow1978

Dazzler2120 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:29:
[...]

Tuurlijk, maar mensen zijn vooral pissed over dat het zo moeilijk is om je build te wijzigen. Rerolls zijn enorm duur (aantal lvl 60s die spreken erover dat ze 400k gold moeten spenden om hun passive tree opnieuw te kunnen rollen)
Daarnaast zijn items ook lastig om correct te krijgen voor je build, dus daarom stellen sommige dat de char nu 'bricked' is, want ze hebben geen gold om te rerollen én de huidige build werkt niet meer. Het is voor sommige gasten serieus efficienter om een nieuwe char te maken 8)7
Aangezien dit EA is en er nog vaak nerfs/balance updates zullen zijn, zouden ze om de zoveel tijd een reroll token ofzo moeten introduceren.
Ben benieuwd of Mercenary is generfd nog maar lvl 12 , maar ben wel in de grenade richting te gaan. Als ik thuis ben eens de update door lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
garrow schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:34:
[...]

Aangezien dit EA is en er nog vaak nerfs/balance updates zullen zijn, zouden ze om de zoveel tijd een reroll token ofzo moeten introduceren.
Ben benieuwd of Mercenary is generfd nog maar lvl 12 , maar ben wel in de grenade richting te gaan. Als ik thuis ben eens de update door lezen
Nerfs/balancing heeft natuurlijk weinig met EA te maken, maar alles met het feit dat spelers betere theorycrafters zijn (door het grote aantal spelers) dan een handjevol devs. Dus er komen onverwachte mechanics om de hoek kijken. Maar het is imo wel een oversight om rerolls zo moeilijk te maken, dat lijkt mij gewoon terechte kritiek momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:57

Mauz1978

Console War Veteran

Ik zit al vanaf de 6e volop te genieten van dit spel. Draait als een trein op de PS5 pro en ziet er echt prachtig uit. Ik mis alleen mn 2x 300 goud (want ook op steam gekocht). Ik zie het wel op de website (van POE1, waar ik het niet kan uitgeven) maar niet op de PS5. Ik kan switchen tussen (blijkbaar) 3 accounts en geeneen heeft de 300. Wel heeft een de stashes die ik eerder gekocht had, maar natuurlijk net niet het account waar ik nu op main :P…

[ Voor 9% gewijzigd door Mauz1978 op 12-12-2024 14:42 ]

Something under the bed is drooling

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:34:
[...]

Vind ik een oneerlijke statement. We spelen early access. niet per se een beta zoals je zelf al eerder zei.
Voor mij is het inderdaad niet per se een shock ofzo en ik kan er prima mee dealen maar er zijn genoeg mensen die het als gamer spelen en niet als tester.
Mwah, nee. Hooguit verschillen we van definities. Overigens zijn softwarehuizen hier ook niet rigide in. Linksom of rechtsom, de game is niet af en/of uitgebalanceerd. Van alpha en beta mag je crashes en bugs verwachten, early access primair content en fine-tuning. Dat is mijn invulling. En nou ja, de keerzijde van balanceren is abilities van players nerfen in plaats van environment.

• Klauwhamer

Klauwhamer

garrow schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:34:
[...]

Goed idee, zo'n token.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:34:
[...]

Dit soort dingen hoort bij een aarpg, dus mij maakt het ook niet zoveel uit . ben wel +1 voor gratis respecs , iig na grote patches. als ze willen dat mensen dingen testen, moet dat ook toegankelijk zijn, nu lees je verhalen van lui waar een puntje respeccen (vanwege een verandering) al 6500 goud kost , dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. ben het wel met je eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 12-12-2024 14:47 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste