Acties:
  • +6 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:23
Update van GGG en hun korte-termijn plannen :) Meest impactvol voor zover ik hebt gelezen kwa feedback:
Addressing your Early Access Post-launch Feedback

[...]

Dodge Roll Changes
A lot of players have expressed frustration about being trapped in by monsters. While it is intended that monsters are able to trap and kill you, we felt that the frequency of this was a little too high.

We will be deploying the following changes in an upcoming patch:
Player size is now set to Zero units while dodge rolling instead of One unit
Some smaller monsters can now be pushed while dodge rolling. This includes monsters such as the Adorned Beetles in Keth.

This should result in getting trapped less often.

Note that you can still be trapped. A player size of a zero can still not phase through monsters, but it can get through even the smallest gap between them.

Checkpoint Changes
A lot of players have been reporting that it can be tedious to need to retread areas of maps in order to get back to objectives that they already found.

We will be deploying the following change in an upcoming patch:
  • Clicking on a checkpoint will allow you to teleport to other checkpoints in the area that are explored on your minimap
  • Checkpoints have been added to all entrances and exits of zones to allow for teleportation
  • A Checkpoint has been added to the midpoint of the first Dreadnaught area
[...]
In de hele post staan op zich wel goede dingen, zeker het lezen waard.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:16
edie schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:06:
Update van GGG en hun korte-termijn plannen :) Meest impactvol voor zover ik hebt gelezen kwa feedback:

[...]

In de hele post staan op zich wel goede dingen, zeker het lezen waard.
Hele goeie changes. Mooi dat ze zo snel zijn met handelen op de feedback. Gewoon proberen en weer re-evalueren :) Zoals het hoort met een goeie early access

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:41
Pfoeh, vanochtend voor werk nog even een stukje farmen voordat ik Jamanra (eind boss act 2 als ik me niet vergis) weer ging proberen. Kwam telkens net te kort. Tijdens het xp farmen dropte er nog een redelijke chest dus nog een upgrade kunnen scoren. Gebied leeg gespeeld, zat op 50% pas dus nog niet dichtbij level up....dus wat zal ik doen. Instance resetten of toch de boss proberen. Ach waarom ook niet :)

Het duurde even want mana pots waren leeg halverwege de 2e fase maar het ontwijken lukte goed en had nog 2 charges over in mn life flask en langzaam ging de boss neer. Erg spannend als je nog een klein streepje op z'n life bar ziet en er door je hoofd flitst... "nu niet ge-1-shot worden" :)
Goed gevoel om hem neer te halen!! De eerste poging die ik deed bij deze boss kwam ik maar tot 80% in de eerste fase dus goed om te zien dat je met een paar levels extra, een kleine gear upgrade en wat oefenen, de boss gewoon kunt verslaan.

Wat betreft de drop rates... ik weet van PoE1 nog dat je in t begin alleen maar magic (blauwe) items krijgt met een enkele rare en hoe hoger het area level en dus monster level wordt, hoe meer rares er droppen. Ik denk dat het in PoE2 ook zo is. Bij level 1-20 nauwelijks een rare gezien en in dat laatste stuk van act 2 dropten er toch al een paar rares in dat ene gebied dus.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Ik heb tot nu toe best wat rares gezien sinds afgelopen zondag. Probleem is echter dat het telkens voor andere classes is. Heb bv al drie shields maar met een mercanary en ranger heb je daar weinig aan. GGG zal ergens een middenweg moeten zien te vinden met de loot en droprates.

Verder weet ik nog niet wat ik er van moet denken. Wat craften is niet erg, maar dat ik in een lootgame ook van een vendor afhankelijk ben vind ik minder. De sfeer van de game is dikke prima maar het is nu nog te vroeg om een echt oordeel te geven, er gaat nog genoeg veranderen in de game.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:47:
Ik heb tot nu toe best wat rares gezien sinds afgelopen zondag. Probleem is echter dat het telkens voor andere classes is. Heb bv al drie shields maar met een mercanary en ranger heb je daar weinig aan. GGG zal ergens een middenweg moeten zien te vinden met de loot en droprates.

Verder weet ik nog niet wat ik er van moet denken. Wat craften is niet erg, maar dat ik in een lootgame ook van een vendor afhankelijk ben vind ik minder. De sfeer van de game is dikke prima maar het is nu nog te vroeg om een echt oordeel te geven, er gaat nog genoeg veranderen in de game.
De campaign is ook maar een klein stukje van de content en hoe hoger het monster level hoe beter de loot. Ik vind zelf ook wel dat er wat meer rares mogen droppen maar ik vind het eigenlijk ook wel goed dat je nu echt benieuwd bent naar een rare als ie dropped. In PoE1 pak ik nauwelijks rares op, alleen bepaalde base types en dan ook nog eens ilvl84+

Als je vanaf t begin af aan doodgegooid wordt met loot zou t ook niet goed zijn imho. Je bent immers een ontsnapte gevangene die het moet doen met wat Wreaclast hem/haar biedt!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Er vallen voldoende runes om je resist een beetje te fixen, kwam er gisteren in act 3 achter dat ik een negatieve fire resist had, echter ik heb maar 3 orbjes gevonden om een socket toe te voegen, denk dat GGG wel slim genoeg is om te weten dat er iets veranderen moet, of item drop omhoog niet alleen voor directe upgrades maar ook voor gold om upgrades te kopen, of currency drops omhoog om je tekortkomingen te craften, wat dat betreft doet Last Epoch het perfect, je kunt daar uren gamen en zodra je tegen een muur aanloopt ga je 5 minuten je gear inspecteren en daar waar nodig affixes toevoegen of upgraden en dan kun je weer door.

[ Voor 0% gewijzigd door Rob_Dielemans op 10-12-2024 10:59 . Reden: taalfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hier een overzicht van alle wijzigingen die er al aan komen:
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3611705

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:26
Deze zijn al live.

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3611708

Oh , ik zie het verkeerd. een deel van de fixes is live , de rest zal de komende dagen wel komen dan.

Iig een stapje in de goede richting, maar verwacht dat er nog wel meer van dit soort patches gaan komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Visgek82 op 10-12-2024 10:27 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 09:47:

Idd. ze moeten eigenlijk gewoon Diablo 4 kopieren op dat gebied. 75% drops voor jouw class, 25% offkans dat er iets dropt voor een andere class. Zo kan je veel beter het karakter waarmee je nu speelt gearen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:28:
[...]

Idd. ze moeten eigenlijk gewoon Diablo 4 kopieren op dat gebied. 75% drops voor jouw class, 25% offkans dat er iets dropt voor een andere class. Zo kan je veel beter het karakter waarmee je nu speelt gearen.
Denk dat dat onmogelijk is, GGG kan niet inzien wat jij met je karakter wilt doen, je kunt een witch bow build maken of een mercenary summoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:31:
[...]

Denk dat dat onmogelijk is, GGG kan niet inzien wat jij met je karakter wilt doen, je kunt een witch bow build maken of een mercenary summoner.
Nou, dat is dus niet onmogelijk, want D4 doet dat ook. dat zeg ik letterlijk...als een witch een bow kan gebruiken is dat prima, dan maak je het zo dat als er een bow dropt voor witch, dat het ook in die hoek gestat is.

[ Voor 16% gewijzigd door Visgek82 op 10-12-2024 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:15:
[...]

Als je vanaf t begin af aan doodgegooid wordt met loot zou t ook niet goed zijn imho. Je bent immers een ontsnapte gevangene die het moet doen met wat Wreaclast hem/haar biedt!
Daarom is het ook heel moeilijk om zomaar die dropchance te verhogen want als het ineens te veel wordt dan is het heel moeilijk om spelers weer te overtuige dat het wat omlaag moet :P

Maargoed dit wordt nu dus aangepakt deze week dus ze zijn er in ieder geval actief mee bezig. Goed om te zien.

Top changes allemaal. dodgeroll blocking verminderd. Checkpoints gebruiken als teleports binnen in een map is ook top.

Kan nu alweer niet wachten tot het avond is en we weer kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:35:
[...]

Kan nu alweer niet wachten tot het avond is en we weer kunnen spelen.
Spel doet het hier gewoon? of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:41:
[...]

Spel doet het hier gewoon? of mis ik iets?
Er zijn mensen die moeten werken.... :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:32:
[...]

Nou, dat is dus niet onmogelijk, want D4 doet dat ook. dat zeg ik letterlijk...als een witch een bow kan gebruiken is dat prima, dan maak je het zo dat als er een bow dropt voor witch, dat het ook in die hoek gestat is.
Of jij een item mag gebruiken is slechts gelinked aan stats en niet aan klasse.
Item drops is iets wat GGG op hun radar heeft en ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:43:
[...]

Of jij een item mag gebruiken is slechts gelinked aan stats en niet aan klasse.
Item drops is iets wat GGG op hun radar heeft en ik heb er alle vertrouwen in dat het uiteindelijk wel goed komt.
Ja, dat is dan iets heel anders. heeft niets te maken met of het kan of niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:28:
[...]

Daar heb je dus de trade voor. Als je een perfect item vindt voor een andere class dan kun je genoeg currency scoren om een item te kopen voor jouw class build. Of je houdt het item en je gaat die build spelen later :)

in D4 zijn eigenlijk alleen de legendaries / uniques interessant om je build te maken. In PoE kunnen rares zo rollen dat ze beter zijn dan welke unique dan ook.

Denk dat het lastig is om bij PoE2 items te laten droppen die voor jouw build zijn en denk dat het ook niet bij de filosofie van GGG hoort. Ik persoonlijk vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:47:
[...]

Daar heb je dus de trade voor. Als je een perfect item vindt voor een andere class dan kun je genoeg currency scoren om een item te kopen voor jouw class build. Of je houdt het item en je gaat die build spelen later :)

in D4 zijn eigenlijk alleen de legendaries / uniques interessant om je build te maken. In PoE kunnen rares zo rollen dat ze beter zijn dan welke unique dan ook.

Denk dat het lastig is om bij PoE2 items te laten droppen die voor jouw build zijn en denk dat het ook niet bij de filosofie van GGG hoort. Ik persoonlijk vind het prima zo.
Dat werkt dus niet als je SFF speelt. dus dan zul je moeten craften. Persoonlijk vind ik dat meer een bandaid om een slecht drop systeem te maskeren dan wat anders, maar goed, dat is mijn mening. het stopt mij niet van spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:47:
[...]

Dit was het moeilijkst voor mij om te leren denk ik van PoE vergeleken met andere ARPG's.
Dat Rares met goeie rolls vaak beter zijn dan uniques.

Je bent door andere games overal zo gewend dat oranje beter is dan geel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Lekker Ventje schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:42:
[...]

Er zijn mensen die moeten werken.... :)
Ah zo, ja dat is zo , maar omdat er stond "we" dacht ik dat er een probleem was met de servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:51:
[...]

Dit was het moeilijkst voor mij om te leren denk ik van PoE vergeleken met andere ARPG's.
Dat Rares met goeie rolls vaak beter zijn dan uniques.

Je bent door andere games overal zo gewend dat oranje beter is dan geel :P
Ik moet nog leren wat goeie rolls zijn hier. Ik twijfel dus bij iedere rare zonder mijn stats en gooi het voor nu maar in de stash. Op Reddit zie ik wel eens wat een heel goed item zou zijn terwijl ik denk: oké. ;)
Altijd leuk helemaal nieuw zijn. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:50:
[...]

Dat werkt dus niet als je SFF speelt. dus dan zul je moeten craften. Persoonlijk vind ik dat meer een bandaid om een slecht drop systeem te maskeren dan wat anders, maar goed, dat is mijn mening. het stopt mij niet van spelen :)
Als je er voor kiest om SSF te spelen dan kies je er ook bewust voor om niet te traden en het jezelf dus moeilijker te maken. Dan ben je dus nog meer RNG afhankelijk maar dat is juist de charme van SSF. Elke rare kan een upgrade zijn en als je iets vindt wat beter is dan ben je blij. Als je SSF zou spelen en er droppen de hele tijd items voor jouw build dan is er toch ook geen lol aan? D4 is eigenlijk al SSF en daar kom je om in de items.

Het is juist de schaarste wat mensen trekt in het spelen van SSF. Het is dus maar net waar je van houdt. Je kunt niet zeggen dat D4 beter is of PoE beter is. Ze zijn anders en dat is prima. Wat ik zelf gemerkt heb bij D4 is dat zodra je overal zo'n beetje de BiS items hebt en je hebt uber lilith neer... dan is er ook niks meer om na te streven. In PoE kan een lucky rare drop in een endgame map ineens betekenen dat je currency hebt om wel 2 of 3 grote upgrades aan je build te doen. Die chase is de kick die ik van PoE krijg ook al kan ik ook best klagen als/dat ik te weinig drops heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 18:39
Nog een tip qua loot; maak gewoon een zooi alts aan. Dan is iedere drop nuttig! En een zone darmen met dezelfde char is saai, met een alt is het progressie. Gaat natuurlijk wel stuk langzamer; heb nu de meeste classes einde act 1, maar erg veel lol met het spel!

Loot inschatten vind ik ook wel lastig, omdat ik niet goed weet welke (mix van) armor, evasion en energy shield nou de beste is. Of hoeveel accuracy opweegt tegen een puntje dexterity. Et cetera.

Maar er komen vast wel goede guides en wiki's op termijn; eerst maar ff lekker zelf aanklooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
JohnnyV76 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:49:
[...]

Als je er voor kiest om SSF te spelen dan kies je er ook bewust voor om niet te traden en het jezelf dus moeilijker te maken. Dan ben je dus nog meer RNG afhankelijk maar dat is juist de charme van SSF. Elke rare kan een upgrade zijn en als je iets vindt wat beter is dan ben je blij. Als je SSF zou spelen en er droppen de hele tijd items voor jouw build dan is er toch ook geen lol aan? D4 is eigenlijk al SSF en daar kom je om in de items.

Het is juist de schaarste wat mensen trekt in het spelen van SSF. Het is dus maar net waar je van houdt. Je kunt niet zeggen dat D4 beter is of PoE beter is. Ze zijn anders en dat is prima. Wat ik zelf gemerkt heb bij D4 is dat zodra je overal zo'n beetje de BiS items hebt en je hebt uber lilith neer... dan is er ook niks meer om na te streven. In PoE kan een lucky rare drop in een endgame map ineens betekenen dat je currency hebt om wel 2 of 3 grote upgrades aan je build te doen. Die chase is de kick die ik van PoE krijg ook al kan ik ook best klagen als/dat ik te weinig drops heb :)
Zeg ik dat ergens dan? dat het een beter is dan het andere? ik zeg duidelijk dat het mijn persoonlijke mening is .

En er is ook wel een tussenweg, snap niet dat het altijd zo zwart wit moet zijn. Dit is ook wel de mening van GGG trouwens, want de loot drops worden flink verhoogd. ziet er op papier niet zo uit , maar de meeste streamers die ik volg over PoE 2 hebben het over een behoorlijk groot effect op de loot drops.

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 10-12-2024 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:12:
[...]

Ik moet nog leren wat goeie rolls zijn hier. Ik twijfel dus bij iedere rare zonder mijn stats en gooi het voor nu maar in de stash. Op Reddit zie ik wel eens wat een heel goed item zou zijn terwijl ik denk: oké. ;)
Altijd leuk helemaal nieuw zijn. 8)
Het bepalen wat goede affixes zijn op welke base items is een skill waar in POE1 een soort van tijdsdruk op stond zeker als je na het mollen van een baas overspoeld wordt met 55 gele items. Dat is nu een stuk relaxter geworden in de huidige situatie.

Bij mij hebben de trade macro's ervoor gezorgd dat ik beter inzicht kreeg in wanneer je iets van waarde gevonden hebt en dan een beetje spelen met sommige affixen aan zetten en sommigen uit, of als je een perfecte unique vindt ook als die normaal trash is dan is er soms een markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob_Dielemans schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:14:
[...]
Bij mij hebben de trade macro's ervoor gezorgd dat ik beter inzicht kreeg in wanneer je iets van waarde gevonden hebt en dan een beetje spelen met sommige affixen aan zetten en sommigen uit, of als je een perfecte unique vindt ook als die normaal trash is dan is er soms een markt voor.
Geen idee wat trade macro’s zijn. Zie je dan de waarde en dus hoe populair iets is oid?
Later vandaag even opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Morrar schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:53:
Nog een tip qua loot; maak gewoon een zooi alts aan. Dan is iedere drop nuttig! En een zone darmen met dezelfde char is saai, met een alt is het progressie. Gaat natuurlijk wel stuk langzamer; heb nu de meeste classes einde act 1, maar erg veel lol met het spel!

Loot inschatten vind ik ook wel lastig, omdat ik niet goed weet welke (mix van) armor, evasion en energy shield nou de beste is. Of hoeveel accuracy opweegt tegen een puntje dexterity. Et cetera.

Maar er komen vast wel goede guides en wiki's op termijn; eerst maar ff lekker zelf aanklooien ;)
Ik ben elke class aan het proberen (en daarom dus nog steeds in act 1) en daarom heb ik nu ook de juiste rare items. Ik vind ze vooral voor een andere class en uiteindelijk is het meeste bruikbaar daardoor. Maar wel met een omweg. Maar als er meer currency gaat droppen wordt het wat makkelijker omdat je dan zelf wat vaker een upgrade aan je materiaal kunt geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 22:28
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:42:
[...]

Geen idee wat trade macro’s zijn. Zie je dan de waarde en dus hoe populair iets is oid?
Later vandaag even opzoeken.
In Poe1 wordt veel gebruik gemaakt van tools als awakened PoE trade, die gewoon via de API's van de tradesite direct zoeken op affixes zodat je de waarde kan schatten. Kwestie van tijd voordat deze geport worden voor 2 als de toegang tot de API en items in-game hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:56:
[...]

Zeg ik dat ergens dan? dat het een beter is dan het andere? ik zeg duidelijk dat het mijn persoonlijke mening is .
Sorry voor de verwarring, ik bedoelde in mijn post "je" in algemene zin maar snap dat het voor jou lijkt dat het op jou gericht was. Net als dat in mijn post "het is maar waar je van houdt" ook niet op jou slaat maar "je" in de algemene zin.

GGG geeft zelf ook al aan in hun bericht dat ze voorzichtig moeten zijn met het buffen van loot. Je zult echt niet zomaar ineens een shower aan rares of uniques krijgen maar kleine tweaks als een gegarandeerde rare bij een boss of het buffen van een % kans van een currency drop... dat zijn prima zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manderijn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Hier 41 infernalist nu. Liep beetje vast bij de act 2 boss, doordat ik vol op skeletons minions was gegaan. Dat werkt niet. Na een switch naar flamewall/raging spirits en wat aanpassingen in passives/armor ging de boss letterlijk 10x zo snel down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:32:
[...]

En hoe is dat anders dan wat een ranger qua stats zou willen??
Als je een witch met een boog wil maken wil je alsnog dex stacken en dezelfde affixes hebben.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
opblaashaas schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:03:
[...]

In Poe1 wordt veel gebruik gemaakt van tools als awakened PoE trade, die gewoon via de API's van de tradesite direct zoeken op affixes zodat je de waarde kan schatten. Kwestie van tijd voordat deze geport worden voor 2 als de toegang tot de API en items in-game hetzelfde zijn.
De dev van awakened Poe trade heeft aangegeven dat ie hoop dat iemand t stokje over neemt voor PoE2.
Hij wil niet beide versies bij houden en blijft zelf bij PoE1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Manderijn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:09:
Hier 41 infernalist nu. Liep beetje vast bij de act 2 boss, doordat ik vol op skeletons minions was gegaan. Dat werkt niet. Na een switch naar flamewall/raging spirits en wat aanpassingen in passives/armor ging de boss letterlijk 10x zo snel down.
Ja, minion builds vallen mij een beetje tegen. Ik ben echt een minion speler maar ze voelen gewoon erg zwak en kan ze niet echt goed sterker maken. Ook spirit is een dingetje.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik ben toch wel benieuwd naar deze game, kan je er echt helemaal blind in gaan? Of zijn guides echt een must? Build-guides hoeft mij niet persee, maar een beetje wegwijs worden is wel aan te raden?

Heb veel ervaring met Diablo etc in ieder geval.

[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 10-12-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 15:39
Je kan er zo in gaan maar adviseer wel wat onderzoek te doen.

Lees je skills en leer van trail en error, iedereen is ooit bij 0 begonnen. Ik ben gisteren ook blind erin gegaan en merk dat ik nog genoeg heb in te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
OMD schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:44:
[...]

Ja, minion builds vallen mij een beetje tegen. Ik ben echt een minion speler maar ze voelen gewoon erg zwak en kan ze niet echt goed sterker maken. Ook spirit is een dingetje.
Valt wel mee toch? Ik ben pas in Act 2, maar als minion Witch heb ik nog geen enkel keer gehad dat ik het echt moeilijk had. Vind het zelfs juist geweldig door elke keer met 16 minions rond te rennen en alles te laten exploderen als ze bijna dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
stomley schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:00:
[...]

Valt wel mee toch? Ik ben pas in Act 2, maar als minion Witch heb ik nog geen enkel keer gehad dat ik het echt moeilijk had. Vind het zelfs juist geweldig door elke keer met 16 minions rond te rennen en alles te laten exploderen als ze bijna dood gaan.
Persoonlijk mijn "probleem" met minion witch is dat het voelt (voor mij dan) dat je een paar verplichtingen hebt, als je geen SRS erbij hebt dan gaat alles een stuk langzamer Of als je ipv unearth met explosies zombies wilt gebruiken met wat anders dan gaat dat ook een stuk lastiger.

[ Voor 2% gewijzigd door Rob_Dielemans op 10-12-2024 14:30 . Reden: issue verduidelijkt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:42
OMD schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:44:
[...]

Ik vind The Witch best wel makkelijk spelen. Ik gebruik zelf Contagion, om ze te infecteren. Doet niet alleen damage over time maar geeft ook een debuff. Ik doe de mobs dan ook nog eens debuffen met Enfeeble. Wanneer deze twee debuffs actief zijn, gebruik ik bonestorm dat gigantisch veel schade doet. Wanneer Contagion en Enfeeble beide actief zijn, exploderen de mobs wanneer ze dood gaan. Dan infecteren ze andere die in de buurt staan en dan exploderen ze allemaal na elkaar. Soms heb ik gewoon een groep van +10 mobs die ik dan gewoon one-tap omdat ze allemaal na elkaar exploderen.

Dan gebruik ik Skeletal warriors om de damage van mij af te houden en dan maak ik gebruik van Skeletal Arsonist in combinatie met een flame wall.

Je kunt ook Skeletal Snipers gebruiken met poison/gas arrows en dan met een bepaalde vuur spell kan je een explosie veroorzaken. Dit heb ik gezien in een video, maar zelf nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 16:45
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:23:
[...]

Persoonlijk mijn "probleem" met minion witch is dat het voelt (voor mij dan) dat je een paar verplichtingen hebt, als je geen SRS erbij hebt dan gaat alles een stuk langzamer Of als je ipv unearth met explosies zombies wilt gebruiken met wat anders dan gaat dat ook een stuk lastiger.
Ja het is wel even puzzelen steeds en wanneer al je minions dood zijn heb je wel even down time.
Maar dat blijft het mooie aan zulk soort spellen. Er is altijd wel iets voor iemand en niet alles voor iedereen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Jackson6 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 13:53:
Ik ben toch wel benieuwd naar deze game, kan je er echt helemaal blind in gaan? Of zijn guides echt een must? Build-guides hoeft mij niet persee, maar een beetje wegwijs worden is wel aan te raden?

Heb veel ervaring met Diablo etc in ieder geval.
Ik ben er volledig blind ingegaan maar had al wel ervaring met PoE1 dus zat niet zonder kennis.

De learning curve is als complete newbie groot. Maar als je niet als goal hebt om alles gelijk perfect te doen en snel in endgame te stompen is dit een geweldige game om juist als newb te leren.

Vooral als je veel ervaring met diablo en het arpg genre hebt dan gaat hier een mooie wereld voor je open denk ik.

In alle gevallen die 28€ volledig waard wat mij betreft maar je zou ailtijd kunnen wachten op free 2 play natuurlijk maarja dat zal waarschijnlijk pas ergens in de zomer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Ricmaniac schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:48:
[...]

Ik ben er volledig blind ingegaan maar had al wel ervaring met PoE1 dus zat niet zonder kennis.

De learning curve is als complete newbie groot. Maar als je niet als goal hebt om alles gelijk perfect te doen en snel in endgame te stompen is dit een geweldige game om juist als newb te leren.

Vooral als je veel ervaring met diablo en het arpg genre hebt dan gaat hier een mooie wereld voor je open denk ik.

In alle gevallen die 28€ volledig waard wat mij betreft maar je zou ailtijd kunnen wachten op free 2 play natuurlijk maarja dat zal waarschijnlijk pas ergens in de zomer zijn.
Is het zoveel beter dan D4 dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kieft91 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:57:
[...]

Vind ik persoonlijk wel ja.

Meer diepgang
Betere endgame
Bredere build/gearing mogelijkheden.

En al helemaal het enthiousisasme van het Dev team en de communicatie van ze :P

En dat de game een heel stuk moeilijker is vind ik ook top. Vooral als Hardcore-mode only speler.

Af en toe een seizoen terug naar D4 is leuk maar dan heb je alles er wel uitgehaald met een weekje. Bij PoE ben ik minstens een maand zoet bij een nieuwe league (wat nu voor PoE2 nog niet van toepassing is gezien het niuew is)

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 10-12-2024 15:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:34

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]

Dat ligt een beetje aan waar je naar op zoek bent. Path of Exile heeft van origine veel meer complexiteit en mechanics. Ook endgame content is zowel dieper als breder. Maar het moet gezegd dat Path of Exile 1 qua complexiteit voor veel mensen té is, in de zin van een character effectief kunnen bricken door verkeerde keuzes waar je pas erg laat achter komt. Ik heb verder niet zoveel zin om op te schrijven wat ik niet best vind aan Diablo 3 en 4, en waarom ik Path of Exile eigenlijk in alle aspecten waar ik waarde aan hecht in een ARPG beter vind. Teveel mensen gaan daar niet zo lekker op en ik heb geen zin in oeverloze uitwisselingen waarbij de conclusie steeds dezelfde open deur is.

Als je van ARPGS houdt, is Path of Exile 2 de $30-voor-in-de-MTX-shop meer dan waard als je 't mij vraagt.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcvz
[...]

Wat vooral awesome is dat problemen snel aangepakt worden en niet pas na maanden.
Zie de patch die ze vandaag uitgerold hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
[...]

Je zit hier in een topic voor PoE 2 . Hoewel sommigen hier wel redelijk zijn, zal het antwoord hier toch veelal JA! zijn. Er zijn er hier ook genoeg die wel een beetje een roze bril op hebben, als het maar iets met PoE te maken heeft. Ik denk dat het er persoonlijk nogal aan ligt wat je zoekt - ook ik ga geen verhaal ophangen waarom iets beter is dan het andere, ik zou gewoon beide games gaan proberen en kijken wat je zelf leuk vind . beide zijn fair en beide zijn uistekende opties om een aarpg kriebel te stillen. vergeet ook niet te kijken naar Grim Dawn, Last epoch en/of Diablo 2 Resurrected voor een wat meer oldschool ervaring.

In ieder geval succes met je keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 10-12-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Uiteindelijk moet iedereen de keuze voor zichzelf maken. Lijkt me niet geheel lastig. Je zal hier vooral positieve reacties op PoE2 horen. In het D4 topic vooral over D4 etc etc.

Ik geniet van:

D3
D4
PoE2

en in mindere mate van

PoE1 (complexity for the sake of complexity the game)
Torchlight 2
DIablo 2 en 1 (Waren ten tijde van release geweldige games. Maar "They aged poorly")

Het ligt er voor mij gewoon aan waar ik zin in heb.

Super braindead easymode? D3 met 0 build mogelijkheden, 0 uitdaging
Iets lastiger? D4 met lastigere bosses, en gearing wat ook wat tijd kost
Echte diepgang? PoE2 waar echt nog veel gefixed aan moet worden, maar de goede kant op gaat

Tussen D4 en PoE2 in? Grim Dawn <3

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
corset schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:22:
Uiteindelijk moet iedereen de keuze voor zichzelf maken. Lijkt me niet geheel lastig. Je zal hier vooral positieve reacties op PoE2 horen. In het D4 topic vooral over D4 etc etc.

Ik geniet van:

D3
D4
PoE2

en in mindere mate van

PoE1 (complexity for the sake of complexity the game)
Torchlight 2
DIablo 2 en 1 (Waren ten tijde van release geweldige games. Maar "They aged poorly")

Het ligt er voor mij gewoon aan waar ik zin in heb.

Super braindead easymode? D3 met 0 build mogelijkheden, 0 uitdaging
Iets lastiger? D4 met lastigere bosses, en gearing wat ook wat tijd kost
Echte diepgang? PoE2 waar echt nog veel gefixed aan moet worden, maar de goede kant op gaat

Tussen D4 en PoE2 in? Grim Dawn <3
Grim Dawn is wel echt een topgame , ja. die hebben heel veel dingen zeer goed begrepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garrow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 13:45

garrow

PSN: Garrow1978

Hier vandaag begonnen met PoE2.
Geen ervaring verder hiermee, wel met D2 en D2R.

Vind het een fijne game tot nu toe, maar zoals gezegd nog maar 2 uur gameplay.
Skill tree is inmens.....pff das wel ff lastig maar beetje puzzelen en kwa gear weet ik ook echt nog niet wat goed of slecht is, maar dat komt wel. Voor nu gewoon ff lekker lvl-en en dan straks waarschijnlijk tot de conclusie komen dat ik punten fout heb gespendeerd, maar volgens mij kun je die tegen gold terug krijgen toch?

Speel trouwens op PS5, nog meer hier op console?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik ga de vergelijking met D4 niet meer maken, dat is voor mij een beetje appels en peren vergelijken. D4 is goed in bepaalde dingen net zoals PoE dat is. Ik koester vooral dat we zoveel verschillende smaken hebben binnen een genre als de arpg's en dat ze allemaal elkaar beter maken. Mijn grootste manco bij D4 is de nadruk op monetization en ik vind het jammer om te zien dat Blizzard zo ver is afgegleden. Maar verder hoop ik ook zeker dat D4 ooit dezelfde endgame mogelijkheden gaat bieden als PoE dat doet, doch wel op een toegankelijkere manier.

Super om de patch van PoE 2 te zien trouwens. Heel snel geschakeld van de devs en ook veelal wijzigingen die simpelweg nodig waren om de game aantrekkelijk te houden, zowel in de early als in de endgame (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:12
garrow schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:26:
Hier vandaag begonnen met PoE2.
Geen ervaring verder hiermee, wel met D2 en D2R.

Vind het een fijne game tot nu toe, maar zoals gezegd nog maar 2 uur gameplay.
Skill tree is inmens.....pff das wel ff lastig maar beetje puzzelen en kwa gear weet ik ook echt nog niet wat goed of slecht is, maar dat komt wel. Voor nu gewoon ff lekker lvl-en en dan straks waarschijnlijk tot de conclusie komen dat ik punten fout heb gespendeerd, maar volgens mij kun je die tegen gold terug krijgen toch?

Speel trouwens op PS5, nog meer hier op console?
Yes, hier ook PS5
Ikzelf vrijdag gestart.
Kan me zeker vermaken. Blij dat ik deze wel de kans geef tegenover POE1.

Punten fout spenderen kan je inderdaad oplossen door gold.

Veel Hak plezier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:25
Het is natuurlijk kut dat de game af en toe crashed maar het feit dat je dan midden in je gevecht weer verder kan gaan vind ik echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Bazziek schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:45:
Het is natuurlijk kut dat de game af en toe crashed maar het feit dat je dan midden in je gevecht weer verder kan gaan vind ik echt super.
Is dat nieuw ? Bij het minste of geringste wat hier mis gaat reset de hele map zich , inclusief de mobs. bloed irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:48:
[...]

Is dat nieuw ? Bij het minste of geringste wat hier mis gaat reset de hele map zich , inclusief de mobs. bloed irritant.
Hmm raar, hier onthoudt ie bij een crash al sinds de launch waar ik stond in een gevecht. Ik speel op PC, mocht dat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 10:23
Visgek82 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:48:
[...]

Naar mijn weten is het nog steeds zo, en ja voor SC is het een irritatie maar denk dat je op HC het wel fijn vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Bazziek schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:51:
[...]
Hmm raar, hier onthoudt ie bij een crash al sinds de launch waar ik stond in een gevecht. Ik speel op PC, mocht dat uitmaken.
Ik speel ook op de PC maar als ik eruit geknikkerd word door wat voor een rede dan ook is de hele zone of de bossfight gewoon gereset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garrow

garrow

HeRSteiN schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:35:
[...]

Yes, hier ook PS5
Ikzelf vrijdag gestart.
Kan me zeker vermaken. Blij dat ik deze wel de kans geef tegenover POE1.

Punten fout spenderen kan je inderdaad oplossen door gold.

Veel Hak plezier :p
Mercenary begonnen...dus veel schiet plezier hier O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

London schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:30:
Ik ga de vergelijking met D4 niet meer maken, dat is voor mij een beetje appels en peren vergelijken. D4 is goed in bepaalde dingen net zoals PoE dat is. Ik koester vooral dat we zoveel verschillende smaken hebben binnen een genre als de arpg's en dat ze allemaal elkaar beter maken. Mijn grootste manco bij D4 is de nadruk op monetization en ik vind het jammer om te zien dat Blizzard zo ver is afgegleden. Maar verder hoop ik ook zeker dat D4 ooit dezelfde endgame mogelijkheden gaat bieden als PoE dat doet, doch wel op een toegankelijkere manier.

Super om de patch van PoE 2 te zien trouwens. Heel snel geschakeld van de devs en ook veelal wijzigingen die simpelweg nodig waren om de game aantrekkelijk te houden, zowel in de early als in de endgame (y)
Ik merk steeds meer dat deze twee games inderdaad heel verschillend zijn. Zo verschillend dat ik niet kan zeggen dat de ene beter is dan de ander. Het hangt allemaal af van je algehele voorkeur of waar je net even trek in hebt. Monetization in D4 ga ik niet eens meer over beginnen. ;)
Beide games zijn heel verschillend en daar mag Blizzard blij om zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcvz
Poe overlay voor PoE2 is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 11:54
Wat is dat?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
garrow schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 16:26:

Skill tree is inmens.....pff das wel ff lastig maar beetje puzzelen
Het is vooral de eerste keer echt een WTF momentje ja maar wat het is, is dat die skill tree voor iedereen het zelfde is. elke class begint alleen op een andere plek.

Zoals onderstaand afgebeeld moet je het een beetje zien. maar je bent gewoon vrij om andere richtingen op te gaan met je punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt2MBCitKKlcyDCs79Az_3nkPuw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c6kD0VelVWLFiMrvOK807k5L.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ondanks een lange zware externe auditdag vandaag (04:30 op, nu nog een uur onderweg naar huis) heb ik superveel zin om weer met m'n sorc verder te gaan, onder het genot van bier, blackmetal, en gezouten cashewnootjes, zeker nadat ik gisteren in party de Count heb verslagen. Er kwam een lvl 66 helpen (was niet mijn insteek overigens) maar de scaling zorgde alsnog voor een lange battle :D dat hebben ze wel goed gedaan.

En ik heb sinds gisteren ook slofjes met +9% movement, dat maakt het leven ook merkbaar makkelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door Klauwhamer op 10-12-2024 19:04 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Een tool voor trading.
Geeft je wat knopjes om makkelijk te inviteren, te zien welke trades je al afgehandeld hebt etc

En je kunt er mee price checken, maar dat heb ik nog niet aan de praat gekregen.

Als je minder dan 2 tabs aan items te koop hebt staan, don't bother ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Onderweg naar Count Geonor. wish me luck.

Durf eigenlijk niet haha en twijfel of ik niet nog wat moet grinden op lower level :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Kan iemand me inviten in de guild aub? Mijn char name is GruesomeExile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
https://maxroll.gg/poe2/build-guides

Er zijn inmiddels wat guides verschenen op Maxroll voor PoE2. Vind ik zelf toch altijd wel fijn als totale theorycraft noob (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Speelt lekker weg zo. Het doet me denken aan Diablo 1 (sfeer, snelheid van het spel, skills zijn te dupen drops), gecombineerd met een souls game, gecombineerd met PoE. Met WASD of een controller leuk en uitdagend en daardoor ook te spelen in bed via Steamlink op de telefoon + controller.

Mij mercenary is nu een carpet bomber met extra projectiles explosive nades/shot + gas nades. >:)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manderijn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:47
Net denk 30 keer dood gegaan bij een boss in act 3... Viper Napuarzi. Morgenavond poging 31 maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net 7 minuten op die act 1 boss gestruggeled en 2x bijna dood maar toch uiteindelijk maar weggeteleport. Moet echt zwaar wat aan mijn damage doen haha. Kon redelijk wat hits hebben door mijn 50% cold resist maar damn ik deed geen genoeg damage 8)7

Maar even een extra character gemaakt om weer even rustig te grinden.. misschien dat ik deze naar hetzelfde punt door level zodat ik als ik dood ga op die boss gewoon met de andere character daar ook weer verder kan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Manderijn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 23:16:
Net denk 30 keer dood gegaan bij een boss in act 3... Viper Napuarzi. Morgenavond poging 31 maar.
Dat is een bitch inderdaad.
Die moet je even in de vingers krijgen.
Veel Dodge rollen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11
Ben sinds mijn laatste post niet heel veel levels gestegen, maar merk toch een positieve verandering!

Of het aan de (verhoging van) de drops ligt, mijn hogere level of iets betere skills weet ik niet, maar ik ga nu wat makkelijker door de mob packs en bosses heen. Ik ben nog niet zo overpowered als lvl 0-50 D4, maar dat is niet erg. Het biedt goede hoop voor de toekomst en verhoogt het spelplezier.

Ik ben aan het sellen en disenchanten en verzamel zo wat mats om te upgraden. Geen idee of dat de goede weg is, ik doe maar wat :D

Enige waar ik aan twijfel is of ik die regal / exalteds moet inzetten om een simpele blauwe kruisboog moet upgraden. Met de kans dat ik binnen 5 minuten een betere vind. Maar dat heb je altijd met een ARPG volgens mij :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Zijn de trials of chaos een muur om verder te kunnen? Ik ben de juiste level maar in die trials ben ik compleet kansloos omdat de mobs veel te sterk zijn. Terwijl ik alle bosses zo neer maai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

De trials zijn dat, trials. Ze maken je char behoorlijk sterker, kan je zonder ascension mappen? ja, maar het kan een leuke uitdaging zijn om ze te doen en et halen om net datt beetje meer uit je char te halen.

Ik doe ze zelf als ik er zin in heb eigenlijik :+ lvl 43 nu en heb alleen nog maar die 1e gedaan voor de doggo (witch) maar verder zie ik wel wanneer ik verder ascend,

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Zijn er al mensen geinvite of zitten er al mensen in de clan? Wie moet ik berichten, buiten discord om?

[ Voor 25% gewijzigd door Visgek82 op 11-12-2024 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garrow

garrow

Visgek82 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:37:
Zijn er al mensen geinvite of zitten er al mensen in de clan? Wie moet ik berichten, buiten discord om?
Wil ook graag in de clan, heb net nog even de start pagina bekeken, maar zie link naar discord of zo voor de clan. Als die er is dan misschien een idee om daar toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
garrow schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:04:
[...]

Wil ook graag in de clan, heb net nog even de start pagina bekeken, maar zie link naar discord of zo voor de clan. Als die er is dan misschien een idee om daar toe te voegen?
Ik heb een grafhekel aan discord, en is wmb ook niet nodig. In de d4 clan was dat ook niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Bokkie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:36:
De trials zijn dat, trials. Ze maken je char behoorlijk sterker, kan je zonder ascension mappen? ja, maar het kan een leuke uitdaging zijn om ze te doen en et halen om net datt beetje meer uit je char te halen.

Ik doe ze zelf als ik er zin in heb eigenlijik :+ lvl 43 nu en heb alleen nog maar die 1e gedaan voor de doggo (witch) maar verder zie ik wel wanneer ik verder ascend,
Volgens mij is dat wat anders. Die ascend trial heb ik 1 keer gedaan. Dit zijn chaos trials die geven alleen gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
biggydeen2 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:10:
[...]

Volgens mij is dat wat anders. Die ascend trial heb ik 1 keer gedaan. Dit zijn chaos trials die geven alleen gear.
de trial of the sekema die je als eerste tegen komt geeft je de eerste en de trials of chaos geeft je de 2de als je die op volgorde doet in de campain.

Je kan echter alleen je acendancy halen in bijv de trails of sekema maar dan moet je coins hebben met meer floors, voor je 2de acendancy moet je dan een coin hebben met 2 floors enz. enz.

Voor je acendancy in trials of chaos is het wat anders je de eerste is 4 dan 8 en dan kan je de laatste 2 halen in 10 encounter ultimatums, of dat is iig wat ik er van begrepen heb deze vind verreweg het minste duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 12:55
Ik loop ook vast op trials of chaos met mn monk (lvl 42) gisteravond twee keer geprobeerd en heb maar afgesloten.
Denk dat ik maar even eerdere content moet farmen en sterker worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:11
wat betreft clan. Als discord een te grote drempel is doe mij da hier even een PM. met je char name dan kan ik je inviten.

Ik wil echter nog wel goeie gooi doen voor de Discord. Er zijn daar ook leuke discusies en we helpen elkaar met builds etc. Verder zitten we daar vaak in Voice channel om gezellig te ouwehoeren tijdens potje poe. Dat laatste is optioneel, maar discord in geheel voegt zeker wel toe aan een leuke poe ervaring. De guildchat ingame zelf is vrij doods. het meeste wordt gewoon in de discord besproken.
linkje naar discord zit wel in mijn signature.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag voor het eerst sinds ik PoE 2 speel weer eens wat D4 beelden en vraag mij oprecht af of ik dat nog kan spelen terwijl ik daar heel veel uren in heb gestopt. Kan natuurlijk zijn omdat PoE 2 net uit is maar ik had 0 interesse in de game door die beelden. Herkenbaar?

( nee ik wil hier niet “D4 bad” mee zeggen )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2024 09:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:11
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:51:
Ik zag voor het eerst sinds ik PoE 2 speel weer eens wat D4 beelden en vraag mij oprecht af of ik dat nog kan spelen terwijl ik daar heel veel uren in heb gestopt. Kan natuurlijk zijn omdat PoE 2 net uit is maar ik had 0 interesse in de game door die beelden. Herkenbaar?

( nee ik wil hier niet “D4 bad” mee zeggen )
ik kijk vrijwel nooit beelden van te voren. Ik ben denk ik echt blind poe2 ingestapt. En zo stap ik na poosje als het nieuwe van poe2 eraf is ook vast weer een keer zo D4 in. Het zijn 2 verschillende games waarom niet gewoon beide spelen en gewoon doen wat je zelf leuk vind. Snap dat je niet wilt zeggen D4 bad, maar waarom moet het vaak zo zwart wit. Speel gewoon wat je leuk vind soms wil je complex (poe1/2) soms wil je "simpel" ff wat doen D4.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Drop rates waren prima gisteren. Voor mij mogen wel de white mobs iets makkelijker te mollen zijn. Verder nog geen 1 unique gevonden en helaas tijdens een gevecht viel er een gcp ik dacht whooo keek niet uit en sneuvelde. Wat vinden jullie daar van? Dat de hele instance gereset wordt als je dood gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
Rob_Dielemans schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:03:
Drop rates waren prima gisteren. Voor mij mogen wel de white mobs iets makkelijker te mollen zijn. Verder nog geen 1 unique gevonden en helaas tijdens een gevecht viel er een gcp ik dacht whooo keek niet uit en sneuvelde. Wat vinden jullie daar van? Dat de hele instance gereset wordt als je dood gaat?
Drops zijn inderdaad merkbaar verbeterd.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jackal131 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:05:
[...]

Drops zijn inderdaad merkbaar verbeterd.
Sowieso is GGG echt heel goed bezig met op een juiste manier schaven en schuren, op rap tempo. Echt impressive hoe ze dit aanvliegen en oppakken. Je kunt hier mooi alles volgen, ook wanneer er restartless patches zijn doorgevoerd.

edit: "One of the major problems that players have been experiencing is feeling that the game is not rewarding enough. This is an area that we have to be very careful when adjusting because it's very hard to reduce drops if we increase them by too much.

We have identified a few key areas that we believe will significantly improve the experience that players are having."

Ik ben echt heel blij met dit statement. Het moet niet ineens rares of uniques gaan regenen, dat devalueert de intrinsieke waarde en voldoening.

[ Voor 36% gewijzigd door Klauwhamer op 11-12-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Drops zijn inderdaad veel beter, zou alleen nog wel graag ziet dat ze iets aan poison doen want heb het gevoel dat die nog wel wat overtuned is..... maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Verder mijn cast on freeze wat aan het tweaken en moet nog wel echt mijn defences ergens vandaan gaan halen mja zit nog in de campain en nog wel niet helemaal res capped maar wel bijna.

Het ziet er iig beter uit nu je wat makkelijker gear kan craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD007 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:59:
[...]

ik kijk vrijwel nooit beelden van te voren. Ik ben denk ik echt blind poe2 ingestapt. En zo stap ik na poosje als het nieuwe van poe2 eraf is ook vast weer een keer zo D4 in. Het zijn 2 verschillende games waarom niet gewoon beide spelen en gewoon doen wat je zelf leuk vind. Snap dat je niet wilt zeggen D4 bad, maar waarom moet het vaak zo zwart wit. Speel gewoon wat je leuk vind soms wil je complex (poe1/2) soms wil je "simpel" ff wat doen D4.
Volgens mij vat je mijn post niet. Niks zwart wit aan maar iets wat ik bij mezelf merkte toen ik weer eens D4 beelden zag vandaag na dagen poe 2 gespeeld te hebben en vroeg of andere dit ook herkende. Niets meer dan dat. Hoeft niet eerdere keer een “je kunt beide spelen” lesje bovenop wanneer iemand een vergelijking maakt. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je loot zien verdwijnen nadat je een boss neer hebt maar dood gaat aan normale mob’s doet best zeer trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zoo! Count act 1 boss is dood :)

in before dood gaan door ontwetendheid in act 2 XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:02
In Act 2 aangekomen, level 19. Act 2 loopt beter, meer beesten wat prettig is met een minion build. Het lijkt erop dat er nu veel meer Uncut gems vallen, erg prettig.

Ik heb nu 4 uniques gevonden, waarvan ik er geen een kan gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Jron667 op 11-12-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik kom aardig wat support gems te kort nog haha hopelijk gaan die ook nog droppen voor me... (nu ook in act 2 halverwege vermoed ik) level 22 ofzo

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:10:
Je loot zien verdwijnen nadat je een boss neer hebt maar dood gaat aan normale mob’s doet best zeer trouwens.
:D Ik heb mijzelf snel afgeleerd om meteen naar drops te kijken bij boss death, maar eerst de surroundings te clearen. Death first, loot later :D

Rathbreaker gisteren gesloopt met een andere gast van mijn level. Misschien heb ik geluk, maar het is best leuk om te teamen met mensen in PoE 2. Geen whiners of ragequitters maar behulpzame en vriendelijke mensen die prima een paar keer kunnen wipen zonder gemor.

[ Voor 26% gewijzigd door Klauwhamer op 11-12-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:02
Uniques: Crown of thorns, Sanguine Diviner, Northpaw en The Sentry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Klauwhamer schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:42:
[...]

:D Ik heb mijzelf snel afgeleerd om meteen naar drops te kijken bij boss death, maar eerst de surroundings te clearen. Death first, loot later :D

Rathbreaker gisteren gesloopt met een andere gast van mijn level. Misschien heb ik geluk, maar het is best leuk om te teamen met mensen in PoE 2. Geen whiners of ragequitters maar behulpzame en vriendelijke mensen die prima een paar keer kunnen wipen zonder gemor.
Gister dit ook gehad ja, ik killde de boss maar hij killed mij ook met zn laatste actie... dag loot....

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-09 13:48
London schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:28:
https://maxroll.gg/poe2/build-guides

Er zijn inmiddels wat guides verschenen op Maxroll voor PoE2. Vind ik zelf toch altijd wel fijn als totale theorycraft noob (y)
Misschien een stomme vraag, maar ik zie een build van de Ranger en mercenary die beide een aantal skill de zelfde hebben.
Is het makkelijk skills van verschillende classen te combineren of lukt dit alleen omdat ze beide range weapons gebruiken?

Ik heb het over deze build met grenade skills
https://maxroll.gg/poe2/b...-mercenary-leveling-guide

https://maxroll.gg/poe2/b...de-deadeye-leveling-guide

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Wat is die laatste zone en baas van act 2 een stap omhoog qua difficulty zeg. Maar goed, eindelijk door naar act 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

SMD007 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:59:
[...]

Dit. Ik speel D4 en PoE in de seasons/leagues (hoop dat het niet gelijktijdig gaat lopen straks) en als ik in D4 "niets meer te doen heb" switch ik naar PoE want daar is de endgame een stuk uitgebreider. Ik ben benieuwd hoe ver PoE2 daarmee gaat.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

offtopic:
Hee, een Trogdor :cool:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:44
samlans schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:59:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar ik zie een build van de Ranger en mercenary die beide een aantal skill de zelfde hebben.
Is het makkelijk skills van verschillende classen te combineren of lukt dit alleen omdat ze beide range weapons gebruiken?

Skills behoren niet aan een class maar aan een wapentype. Elke class kan elk wapentype gebruiken. Je kan dus combineren wat je wil.
Het verschil in class zit in waar ze beginnen op de skilltree, en welke ascendancy ze kunnen kiezen. Dus met een warrior hoef je minder te investeren om bij mace nodes te komen bijvoorbeeld, maar daar zou je ook met een sorcerer kunnen komen.

Uiteindelijk met een build is het de vraag of je genoeg damage doet en genoeg defenses opbouwt, maar de manier waarop je dat haalt uit skills, ascendancy, gear, de skilltree, runes, jewels, etc. Ben je helemaal vrij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09 20:32
Jron667 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:35:
In Act 2 aangekomen, level 19. Act 2 loopt beter, meer beesten wat prettig is met een minion build. Het lijkt erop dat er nu veel meer Uncut gems vallen, erg prettig.

Ik heb nu 4 uniques gevonden, waarvan ik er geen een kan gebruiken.
Drops schieten bij mij niet echt op. Gisteren na act 2 final boss pas de 2e Unique gevonden. Helaas heb ik er niks aan. Act 3 vanavond op de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
samlans schreef op woensdag 11 december 2024 @ 11:59:
[...]

Je hebt een vinkje onderaan de skill list waarbij je recommended kan uitzetten dan ben je vrij om heel veel meer skils te kiezen. Je kan dan inderdaad een skill kiezen die normaliter bij een andere class hoort.

Zo ben ik nu ook begonnen met het aanpassen van mijn character op gebied van support gems. Er zijn blijkbaar echt mega veel sterke support gems die veel beter waren maar die ik in eerse instantie niet bij mijn skills zag. het maakt het wel een stuk ingewikkelder weer om alles uit te pluizen :P maar geniet er van.

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste