Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:53
Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:50:
[...]

Euh... hoe kan dit beter zijn dan je gewenste skill gem kopen (voor andere currency) bij een vendor?

Waarom moet het zo onnodig gecompliceerd zijn , en waarom hebben spelers die pech hebben qua drops zo weinig keus, terwijl mensen die meer geluk hebben met drops, meer keus?
Ik vond het als PoE noob in deel 1 veel gecompliceerder... Steeds kijken welke vendor wat verkoopt en vooral wanneer, zorgen dat je bepaalde quests doet want dan zijn die skills pas beschikbaar... opletten wat je van een quest gratis kunt krijgen en wat je moet kopen (met die ingewikkelde currencies waar je als beginner geen flauw idee hebt wat dingen waard zijn). Oh en natuurlijk die vervelende gekleurde sockets... Nee ik vind dit veel beginner-vriendelijker, enige wat je nodig hebt is zo'n skill gem van hoog genoeg level.
En ik kom eigenlijk ook om in die skill-gems, doe je wel alle mini-bosses? Ik heb ze niet gefarmd maar ik heb ook mijn twee main-skills ondertussen op lvl 4 en een eerste lvl 5 skill er bij en ben ze al gewoon in mijn stash gaan gooien want zie op dit moment geen skills verder die ik toe zou willen voegen aan mijn build. En ben net pas voor het eerst bij de count geweest (en niet gehaald... maar is bedtijd, probeer het morgen wel opnieuw).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik heb het spel gekocht op steam, maar zou ook op mn ps5 willen spelen soms. Dat gaat niet? Spel is precies linked aan mn steam account, niet aan mn email .... was dat in PoE1 niet anders? Dit is toch gewoon vreemd? Spel is na de release gratis maar je hebt wel andere accounts per platform? :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Finraziel schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:47:
[...]

Ik vond het als PoE noob in deel 1 veel gecompliceerder... Steeds kijken welke vendor wat verkoopt en vooral wanneer, zorgen dat je bepaalde quests doet want dan zijn die skills pas beschikbaar... opletten wat je van een quest gratis kunt krijgen en wat je moet kopen (met die ingewikkelde currencies waar je als beginner geen flauw idee hebt wat dingen waard zijn). Oh en natuurlijk die vervelende gekleurde sockets... Nee ik vind dit veel beginner-vriendelijker, enige wat je nodig hebt is zo'n skill gem van hoog genoeg level.
En ik kom eigenlijk ook om in die skill-gems, doe je wel alle mini-bosses? Ik heb ze niet gefarmd maar ik heb ook mijn twee main-skills ondertussen op lvl 4 en een eerste lvl 5 skill er bij en ben ze al gewoon in mijn stash gaan gooien want zie op dit moment geen skills verder die ik toe zou willen voegen aan mijn build. En ben net pas voor het eerst bij de count geweest (en niet gehaald... maar is bedtijd, probeer het morgen wel opnieuw).
Zeker, maar er is wel iets geks aan de hand. Mijn 2de char, een lvl 9 ranger, krijgt tot nu toe veel meer loot. Ook veel meer gele , en ook meer skill gems dan mijn eerste char de sorc. Rng is rng , maar dit verschil is wel ver buiten de scope van wat ik alleen op rng zou gooien. Dus of mijn vorige char was gebugged , of deze is, of ze hebben toch iets veranderd achter de schermen. Er staan nu opeens in het begin ook overal blauwe en zelfs gele kistjes, met de sorc niet 1 gehad.

Tis open beta , dus alles kan.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:04
SideShow schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:54:
Ik heb het spel gekocht op steam, maar zou ook op mn ps5 willen spelen soms. Dat gaat niet? Spel is precies linked aan mn steam account, niet aan mn email .... was dat in PoE1 niet anders? Dit is toch gewoon vreemd? Spel is na de release gratis maar je hebt wel andere accounts per platform? :-/
Is bijna met alle games zo. Je koopt de licentie voor het platform. niet voor je account. Straks wanneer het F2P is, is je probleem weg ja

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 08-12-2024 23:05 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lasteraar schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:46:
Damn dat was lang geleden dat ik met zweet op mijn voorhoofd heb gezeten tijdens een game :-D
Act 1 eindelijk klaar. rustig alle maps gedaan en volledig verkend.
Mn character was lvl 16 toen ik aan de act1 baas begon. Maar damn wat was die lastig met mijn merc..
Het is geluk... na 8x proberen

Ff pauze nu
Speel je nou Softcore of Hardcore? Je bericht geeft mij verschillende signalen haha.
Maar eens. erg intense gevechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
softcore!
Hardcore voelt als onmogelijk momenteel

Anyway
Iemand nog een tip hoe je snel als merc 3 granaten krijgt? Heb er nu 2... maar zie niet zo snel hoe je nr 3 erbij krijgt. Online zie ik low level mercs die het wel hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:27
Lasteraar schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:15:

Iemand nog een tip hoe je snel als merc 3 granaten krijgt? Heb er nu 2... maar zie niet zo snel hoe je nr 3 erbij krijgt. Online zie ik low level mercs die het wel hebben...
Via een support gem "Multiple Projectiles"

Supported Skills deal 20% less Projectile Damage
Supported Skills fire 2 additional Projectiles
Supported Skills have 20% less Attack and Cast Speed

Ik vermaak me erg goed. Momenteel pas lvl 13 merc. Aleen na de patch verschillende crashes als ik in de inventory screen zit.

[ Voor 11% gewijzigd door turambar op 08-12-2024 23:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lasteraar schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:15:
softcore!
Hardcore voelt als onmogelijk momenteel

Anyway
scattershot als support gem.
de eerste die ik had gekozen.

Dan met talents uit je passive tree kan je er nog meer nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsmCnQQZXfRN5g88ZNqdI73a2ts=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IV1lw50KzWbo0P8MeSN7PHIl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
turambar schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:21:
[...]

Via een support gem "Multiple Projectiles"

Supported Skills deal 20% less Projectile Damage
Supported Skills fire 2 additional Projectiles
Supported Skills have 20% less Attack and Cast Speed

Ik vermaak me erg goed. Momenteel pas lvl 13 merc. Aleen na de patch verschillende crashes als ik in de inventory screen zit.
Die moet ik nog farmen... ben lvl 17 maar helaas..
Edit... ik zie nu dat ik niet verder heb gekeken dan mn neus lang is .. had alle crossbow supports gekocht omdat ik niet zag dat je van tab kan wisselen naar andere wapens...

[ Voor 14% gewijzigd door Lasteraar op 08-12-2024 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lasteraar schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:26:
[...]

Die moet ik nog farmen... ben lvl 17 maar helaas..
de eerst volgende support skill gem die je vind kan je hiervoor gebruiken. Is inderdaad gelijk op low level al te kiezen. Denk dat ik die al vanaf level 4 gebruik ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
Ricmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:29:
[...]

de eerst volgende support skill gem die je vind kan je hiervoor gebruiken. Is inderdaad gelijk op low level al te kiezen. Denk dat ik die al vanaf level 4 gebruik ofzo :P
Nee had gewoon verkeerd gekeken... stom.. Heb nu wel 4 grenades per shot :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:39

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Pff net toegang gekregen tot Cold Snap, dat maakt een wereld van verschil.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Mocht iemand nog een key hebben liggen zwerven hou ik aanbevolen. Mag eventueel via DM :-) ben zeer benieuwd als ik iedereen zo positief zie hier!

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
London schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:13:
[...]

Minions gaan vrij snel dood vs bosses helaas. Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik m'n witch op lvl 22 heb gedumpt en een mercenary ben gaan levellen.

Ik zou nog even wat levels pakken alvorens je weer die boss probeert, soms kan dat helpen.
Hahaha hier hetzelfde verhaal. Witch gestart met minions. Viel zwáár tegen en nu een ranger gestart.

Act 1 boss in 1 try waar ik met de minion witch 8 tries en 25 minuten bezig was, die Hyenaboss in act 2 ge 2 shot die me met de witch solo niet lukte.

Beta is beta, maar minion builds zijn op het moment zwaar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Ricmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:05:
[...]

Is bijna met alle games zo. Je koopt de licentie voor het platform. niet voor je account. Straks wanneer het F2P is, is je probleem weg ja
Was het probleem hier niet vooral dat Sony absoluut eist dat alles wat op hun platform gebruikt kan worden uit hun store gekocht is zodat zij hun geld krijgen? Ik heb het niet getest maar ik verwacht eigenlijk dat ik wel gewoon op Xbox zou kunnen spelen nu terwijl ik de supporter pack op Steam gekocht heb. Maar Sony's gotta Sony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:17
Afgelopen weekend ook begonnen met POE2 na veel POE1,D3 en D4 ervaringen..
POE2 voelt meer finished als dat POE1 in het begin was, je wordt aan je handje makkelijker meegenomen.
Echter de bossfights zijn wel echt Eldenring style pittig, zeker als je nog geen goede build hebt.
Was met veel enthiousiasme begonnen met een Warrior Totempaal build, maar moest echt opgeven begin Act 2. Deed 10min erover om de Act 1 boss te verslaan. Goede items vinden voor deze build is een must om verder te komen.
Toen Witch Necro gemaakt en ja wat spulletjes kunnen gebruiken van mijn Totempaal journey welke ik gevonden had. Waar ik met de Warrior zeker 10 uur deed om naar Act 2 te komen, werd dit met de Witch Necro slechts 3,5 waanzin hoe veel sterker deze class en build is.
Ze moeten het een en ander nog uit balanceren.
Vermaak me prima en veel te ontdekken. Ook de Ascendancy journey is veel leuker en makkelijker dan POE1.
Nu nog een craft bench alsook een eigen home in POE2 ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

LZ86 schreef op maandag 9 december 2024 @ 06:35:
[...]

Hahaha hier hetzelfde verhaal. Witch gestart met minions. Viel zwáár tegen en nu een ranger gestart.

Act 1 boss in 1 try waar ik met de minion witch 8 tries en 25 minuten bezig was, die Hyenaboss in act 2 ge 2 shot die me met de witch solo niet lukte.

Minions was beetje doorbijten,

Ben van witch -> 13 bricked, niet genoeg gold voor respec :+
Naar Merc lvl 11 heel erg nice, maar wilde toch weer summoner
Witch lvl 25 nu weer.

Die act 1 boss was echt super easy, rondom die steen kiten, met de minions en poison van de skeleton archers :P

edit:

Ben i de war met steen kiten, maar die act1 boss met summoner had ik 1shot

[ Voor 5% gewijzigd door Bokkie op 09-12-2024 08:07 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Super easy 😂😓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Finraziel schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:05:
[...]

Was het probleem hier niet vooral dat Sony absoluut eist dat alles wat op hun platform gebruikt kan worden uit hun store gekocht is zodat zij hun geld krijgen? Ik heb het niet getest maar ik verwacht eigenlijk dat ik wel gewoon op Xbox zou kunnen spelen nu terwijl ik de supporter pack op Steam gekocht heb. Maar Sony's gotta Sony.
Nee is niet zo. Ook voor xbox moet je hem kopen als je de early access wilt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
Ook een witch met minions gestart, ging al makkelijker voor mij met deze class dan met de mercenary, dat was voor mij gewoon Death Simulator 2024. Nu ik Raging Spirits erbij heb gaat het nog een stukje makkelijker.
Maar nog maar level 14 dus heb nog wat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog op zoek naar mijn class merk ik. Warrior is denk ik niet mijn ding. Merc weet opgepakt maar weet ik ook nog niet. Waarschijnlijk een Sorc of Ranger proberen als volgende.

Voor de pc spelers hier:
Spelen jullie momenteel meet muis, WASD of controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:40:
Ik ben nog op zoek naar mijn class merk ik. Warrior is denk ik niet mijn ding. Merc weet opgepakt maar weet ik ook nog niet. Waarschijnlijk een Sorc of Ranger proberen als volgende.

Voor de pc spelers hier:
Muis en keyboard , lekker oldschlool :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 9 december 2024 @ 07:05:
[...]

Als ik het goed heb kun je op Xbox de MTX die je pc gekocht hebt gebruiken. Sony wil dat je alles (alsnog) in de PlayStation store koopt.
EA toegang moet je op ieder platform apart kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
LZ86 schreef op maandag 9 december 2024 @ 06:35:
[...]

Heeft de Ranger een beetje een slow start? Ik heb meteen na het eerste kamp al problemen omdat ik de skills die ik daar heb niet prettig vind. Vind de ranger wel leuker dan de mercenary (waarbij elke skill die ik plaats veranderd in de armor pen shot) maar wellicht is het even doorbijten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Voor de pc spelers hier:
WASD. kan al niet meer terug. probeer het soms maar wat een verademing is dat. (speel wel Merc en heb het idee dat het daar perfect voor is)

Probeerde WASD ook in Diablo 4 toen ze het hadden toegevoegd maar daar werkte het voor mij niet lekker. Maar hier vind ik het echt super chill.

Je handicapped jezelf door het niet te doen in my opinion haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:44:
[...]

Heeft de Ranger een beetje een slow start? Ik heb meteen na het eerste kamp al problemen omdat ik de skills die ik daar heb niet prettig vind. Vind de ranger wel leuker dan de mercenary (waarbij elke skill die ik plaats veranderd in de armor pen shot) maar wellicht is het even doorbijten.
Ik ging van sorc naar ranger, maar merkte gelijk dat ranger veel sterker is en alles veel sneller plat krijgt. Ik oneshot nu ook gewoon de meeste mobs op lvl 9. Wel moet daar bij gezegd worden dat ik met de ranger ook al echt veel betere gear heb en er veel meer dropt (zie eerdere post), waardoor ik denk dat mijn sorc gebugged is/was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:00
The Witch met de skills Unearth + Explosive Demise is wel heel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ricmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:05:
[...]

Hm nee toch, dan is mn probleem toch niet weg, blijven gewoon aparte accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Kan je de EA crossplay co-op spelen met Xbox Series X en PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 18:27
Visgek82 schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:47:
[...]

Ik ging van sorc naar ranger, maar merkte gelijk dat ranger veel sterker is en alles veel sneller plat krijgt. Ik oneshot nu ook gewoon de meeste mobs op lvl 9. Wel moet daar bij gezegd worden dat ik met de ranger ook al echt veel betere gear heb en er veel meer dropt (zie eerdere post), waardoor ik denk dat mijn sorc gebugged is/was.
Dan krijgt mijn ranger een nieuwe start. Ik merk dat er inderdaad veel vaker goede loot valt nu. Heb een tweede warrior die met een 2H rondloopt en die heeft op lvl 8 al veel betere gear dan mijn eerste warrior die lvl 11 is. Vrijdagavond en de paar uur op zaterdag geen geel item gezien, gisteren volop.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel

Voor de pc spelers hier:
Controller... Ondanks dat menu navigatie en inventory management vervelender is vind ik de combat zoveel makkelijker...
Bij wasd heb ik het probleem dat als mijn linkerhand voor movement is ik het heel lastig vind om ook skills daarmee te doen, maar veel verschillende skills op mijn muis vind ik ook onwennig.
Traditionele muis movement vind ik niet fijn met hoe deze game nu werkt. Wellicht met melee minder een issue maar ranged ben ik regelmatig achteruit aan het lopen en schieten tegelijk. Dat kan ook wel met een muis maar daar ben ik niet goed genoeg voor om zo snel de cursor steeds heen en weer te bewegen om verder te lopen en weer aan te vallen. Dan ga ik misklikken en loop ik ineens recht de zee van vijanden in of zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ik kreeg gisteren ook het idee dat er meer dropt, in het algemeen. Een rondje langs chat leverde op dat meer mensen dit opgemerkt hebben.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:49:
[...]

Dan krijgt mijn ranger een nieuwe start. Ik merk dat er inderdaad veel vaker goede loot valt nu. Heb een tweede warrior die met een 2H rondloopt en die heeft op lvl 8 al veel betere gear dan mijn eerste warrior die lvl 11 is. Vrijdagavond en de paar uur op zaterdag geen geel item gezien, gisteren volop.
Dan was het dus niet mijn verbeelding. in de start gebieden staan nu ook heel veel blauwe en gele kistjes, die waren er eerst ook niet. denk dat GGG ook ingezien heeft dat de start wel echt heel rough kan zijn als je pech hebt, dit kan dat mooi uitbalanceren.

[ Voor 9% gewijzigd door Visgek82 op 09-12-2024 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
SideShow schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:06:
[...]

Hm nee toch, dan is mn probleem toch niet weg, blijven gewoon aparte accounts.
Jawel want je kan crossplatform met hetzelfde account spelen.
Mits je hem gelinkt hebt op de website van PoE

[ Voor 8% gewijzigd door Ricmaniac op 09-12-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Moet zeggen, kon er niet echt inkomen, ook wanneer je tegelijkertijd dood gaat als een boss, ben je de drops ook kwijt, vermeen dat dit eerder niet zo was(kan ik fout hebben, tijden geen PoE meer gespeeld)?
Moet zeggen Sorc lijkt me nog de leukste class op het moment, heb elke class tenminste tot clearfell gebied gespeeld om te zien wat wat is.
Vanavond maar eens kijken of ik er in kan komen(kwa gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48
Ik heb door een relatief druk weekend wat minder kunnen spelen dan ik had gedacht, maar na een flitsende en zeer positieve start merk ik dat het niet alleen maar hosanna is. Althans, voor mij dan en het kan ook heel goed zijn dat dat echt door mezelf komt :+

Meteen een dikke disclaimer: mijn Merc is pas lvl 10 dus ik besef me dat dit waarschijnlijk nog geen goed beeld geeft.

Maar wat ik merk: de eerste paar levels gingen voorspoedig, mobs gaan nog redelijk makkelijk down en de bossfights zijn tof en intens. Het rolmechanisme vind ik zelf een leuke toevoeging en de stijl spreekt me nog steeds enorm aan.
Maar vanaf lvl 7-8 gaat het ineens super traag allemaal :?
Ik doe ook amper damage, moet complete groepen kiten en bestoken met granaten om ze een beetje down te krijgen en dat gaat niet bepaald vlot. Om over de bosses op dat level nog maar te zwijgen; halverwege ben ik door m’n potions heen en is het een verloren zaak.

Wat me op viel is dat ik op lvl 8 wel wat gear had gevonden, maar nog steeds m’n lvl 1 kruisboog had. Omdat er niks dropte in de town maar iets gekocht, maar merk eigenlijk weinig verschil.

Kijk… ergens vind ik het wel fijn dat ik t/m lvl 50 niet alles oneshot zoals bij D4 nog wel eens het geval was, maar dit is wel het andere uiterste :P

Ik wil eigenlijk nog geen guide volgen en m’n eigen ding blijven doen, maar het spelplezier wordt er zo niet beter op als ik minuten over mob packs doe en een kwartier over een boss. Dus mochten er nog tips zijn voor early progression dan hoor ik het graag ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Denman schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:27:
Ik heb door een relatief druk weekend wat minder kunnen spelen dan ik had gedacht, maar na een flitsende en zeer positieve start merk ik dat het niet alleen maar hosanna is. Althans, voor mij dan en het kan ook heel goed zijn dat dat echt door mezelf komt :+

Meteen een dikke disclaimer: mijn Merc is pas lvl 10 dus ik besef me dat dit waarschijnlijk nog geen goed beeld geeft.

Maar wat ik merk: de eerste paar levels gingen voorspoedig, mobs gaan nog redelijk makkelijk down en de bossfights zijn tof en intens. Het rolmechanisme vind ik zelf een leuke toevoeging en de stijl spreekt me nog steeds enorm aan.
Maar vanaf lvl 7-8 gaat het ineens super traag allemaal :?
Ik doe ook amper damage, moet complete groepen kiten en bestoken met granaten om ze een beetje down te krijgen en dat gaat niet bepaald vlot. Om over de bosses op dat level nog maar te zwijgen; halverwege ben ik door m’n potions heen en is het een verloren zaak.

Wat me op viel is dat ik op lvl 8 wel wat gear had gevonden, maar nog steeds m’n lvl 1 kruisboog had. Omdat er niks dropte in de town maar iets gekocht, maar merk eigenlijk weinig verschil.

Kijk… ergens vind ik het wel fijn dat ik t/m lvl 50 niet alles oneshot zoals bij D4 nog wel eens het geval was, maar dit is wel het andere uiterste :P

Ik wil eigenlijk nog geen guide volgen en m’n eigen ding blijven doen, maar het spelplezier wordt er zo niet beter op als ik minuten over mob packs doe en een kwartier over een boss. Dus mochten er nog tips zijn voor early progression dan hoor ik het graag ;)
Belangrijk is ook je wapen etc. Indien je die al niet een tijdje geupgrade hebt gaat het snel bergafwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 9 december 2024 @ 09:49:
[...]

Controller... Ondanks dat menu navigatie en inventory management vervelender is vind ik de combat zoveel makkelijker...
Bij wasd heb ik het probleem dat als mijn linkerhand voor movement is ik het heel lastig vind om ook skills daarmee te doen, maar veel verschillende skills op mijn muis vind ik ook onwennig.
Traditionele muis movement vind ik niet fijn met hoe deze game nu werkt. Wellicht met melee minder een issue maar ranged ben ik regelmatig achteruit aan het lopen en schieten tegelijk. Dat kan ook wel met een muis maar daar ben ik niet goed genoeg voor om zo snel de cursor steeds heen en weer te bewegen om verder te lopen en weer aan te vallen. Dan ga ik misklikken en loop ik ineens recht de zee van vijanden in of zo :+
Ik heb net nog even een korte sessie kunnen houden en ben na bijna het hele weekend controller en een beetje WASD overgestapt naar een nieuwe class, Sorc. Toch dit maal met WASD begonnen ondanks dat controller heel goed voelt want zoals je ook al aangeeft is inventory werk etc. niet zo fijn. WASD, en de skills onder mijn Naga knoppen. Voelt wel heel goed zo hoor. Meer controlle zoals op controller maar nog steeds inventory gemak door muis.
Vanavond lekker verder spelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Laatst online: 02-09 09:18
Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:54:
[...]

Zeker, maar er is wel iets geks aan de hand. Mijn 2de char, een lvl 9 ranger, krijgt tot nu toe veel meer loot. Ook veel meer gele , en ook meer skill gems dan mijn eerste char de sorc. Rng is rng , maar dit verschil is wel ver buiten de scope van wat ik alleen op rng zou gooien. Dus of mijn vorige char was gebugged , of deze is, of ze hebben toch iets veranderd achter de schermen. Er staan nu opeens in het begin ook overal blauwe en zelfs gele kistjes, met de sorc niet 1 gehad.

Tis open beta , dus alles kan.
Als ik het me goed kan herinneren kunnen ze loot drops aanpassen zonder een update.
Dat merkte ik gisteren ook dat de drops wat beter waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:33:
[...]

Ik heb net nog even een korte sessie kunnen houden en ben na bijna het hele weekend controller en een beetje WASD overgestapt naar een nieuwe class, Sorc. Toch dit maal met WASD begonnen ondanks dat controller heel goed voelt want zoals je ook al aangeeft is inventory werk etc. niet zo fijn. WASD, en de skills onder mijn Naga knoppen. Voelt wel heel goed zo hoor. Meer controlle zoals op controller maar nog steeds inventory gemak door muis.
Vanavond lekker verder spelen. :9
Ja ik heb zelfs een Razer Trinity, maar is me nooit echt gelukt om in games meer knoppen te gaan gebruiken op de muis dan de standaard links, rechts en misschien soms scroll. Ik heb dus in de praktijk alleen maar de zijkant er op met de forward en back knoppen en niet al die mmo knoppen. Mijn duim is om de muis stevig vast te houden (samen met de ringvinger en pink) en is niet zo goed in dan ook nog eens knopjes indrukken.
Misschien dat ik nog eens met de Razer Tartarus probeer hoe dat gaat in deze game, dan zou ik met mijn linkerduim kunnen lopen en zijn de vingers voor skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
ik moet zeggen dat het aantal items wat dropt echt belabberd weinig is..
ook ben ik nog altijd zoekende naar een goede en leuke build
ik speel nu witch raging spirits met firewall en bomber skeletons..
maar alles voelt zo underpowered.. |:(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Khaelos schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:56:
ik moet zeggen dat het aantal items wat dropt echt belabberd weinig is..
ook ben ik nog altijd zoekende naar een goede en leuke build
ik speel nu witch raging spirits met firewall en bomber skeletons..
maar alles voelt zo underpowered.. |:(
Moet zeggen dat die bomber activate ability in combi met Unearth minions wel leuk is. Alles blaast zichzelf op :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Finraziel schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:56:
[...]

Ja ik heb zelfs een Razer Trinity, maar is me nooit echt gelukt om in games meer knoppen te gaan gebruiken op de muis dan de standaard links, rechts en misschien soms scroll. Ik heb dus in de praktijk alleen maar de zijkant er op met de forward en back knoppen en niet al die mmo knoppen. Mijn duim is om de muis stevig vast te houden (samen met de ringvinger en pink) en is niet zo goed in dan ook nog eens knopjes indrukken.
Misschien dat ik nog eens met de Razer Tartarus probeer hoe dat gaat in deze game, dan zou ik met mijn linkerduim kunnen lopen en zijn de vingers voor skills.
Het is echt iets waar je aan moet wennen. Ik heb er 12 op de Naga V2 Pro en ben het ooit gaan aanleren voor world of warcraft op mijn vorige Naga en zal niet meer zonder willen.
Nu ga ik ook maar doorzetten met WASD voor PoE 2 want buiten de combat om voelt controller toch wat onhandig momenteel in de game imo.(maar echt wel te doen) D4 is daar een stukje verder in.

Vanmorgen trouwens op mijn verse Sorc gelijk bij de vendor +2 lightning Staff kunnen halen icm
Spark knalde ik nu in no time door een baasje waar ik veel langer over deed op mijn andere chars. Zulke dingen voelen heel goed. Zoveel nog te leren. :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2024 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
Ik krijg er meer een Diablo 1 vibe van. Heb in het weekend veel kunnen spelen met mijn summoner witch en mijn Ranger Poison burst arrow.
Die poison burst valt tegen, hier moeten ze flink nog wat aan gaan tweaken, ik heb wonder boven wonder heel vroeg al 3 items met +1 to projectiles gevonden ik heb +2 poison stacks 1 van support en 1 van de skill tree, dit zou eigenlijk moeten betekenen dat je act 1 zou kunnen steam rollen, maar dat is niet het geval. Denk dat je nu maar 1 optie hebt met ranger en dat is lightning arrow met lightning rod.

Summoner gaat prima, leuke level progressie, leuk om je schorpioentjes te zien ontploffen en in de skill tree is het vrij makkelijk te bepalen wat je strategie wordt, extra movement speed is wel nodig want in POE2 ben je meestal main target voor alle monsters, misschien dat GGG hier ook even in moet kijken, denk dat intelligente tegenstanders automatisch gaan voor het iele frêle meisje maar iets van beesten of undeads die zouden gewoon moeten gaan voor wat het dichtste in de buurt is.

Waarom ik er een D1 vibe van krijg is dat je bij D1 ook niet alles meteen kon mollen. De Butcher bijvoorbeeld kon je voor de meeste stervelingen niet van winnen als je hem de eerste keer tegenkomt. Dan moet je eerst wat levels vergaren en wat gear en dan lukte het wel. Ik had dat bij Act 1 de eindbaas, toen moest ik toch echt eerst wat gaan farmen voordat ik verder kon, als je in een party speelt zul je hier veel minder last van hebben. En bij act 2 had ik geen problemen met rathbreaker maar wel met Balbala. Voor die laatste ben ik gewoon verder gegaan met de campagne en een paar levels en wat gear upgrade verder deze wat makkelijker af kunnen maken.

Op zich een fantastisch spel, waar wel nog veel aan gesleuteld moet worden qua balans en drop rates van items, vooral bij rare monsters en kistjes, waarbij die laatste toch echt te vaak helemaal niks dropt. Ik ben ook zeer benieuwd of je in end game wel die power fantasy kunt krijgen waarin je hele hordes neermaait met 1 druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Het is gewoon gamen met je verstand erbij.
Ga je te snel door de levels heen en heb je je gear niet op orde dan wordt je daarvoor afgerekend.

Je kan ook mappen resetten door op de map ctrl ingedrukt te houden en opnieuw op de instance/level te klikken. Kun je hem opnieuw doen en gear + xp en loot farmen.

Soms is dat gewoon nodig.
Je resistance op orde brengen is boven lvl 14 ook wel belangrijk. Alles heeft gewoon werk nodig om richting act 2 te gaan. En goede loot kun je ook maken. Ff youtube aan slingeren en tips en tips zoeken

Ik als casual vind dat ook wat lastiger. Maar wel op een leuke manier. Het gaat minder snel en moet er wat meer over nadenken.

Ergens vind ik het ook wel leuk.
Bij Diablo voelde alle mobs en bazen zo ontzettend niks zeggend als je er domweg doorheen blaast zonder enkele acht eraan te geven.

Nu moet je echt gamen.
Veel leuker

[ Voor 4% gewijzigd door Lasteraar op 09-12-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Lasteraar schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:19:
Het is gewoon gamen met je verstand erbij.
Ga je te snel door de levels heen en heb je je gear niet op orde dan wordt je daarvoor afgerekend.

Je kan ook mappen resetten door op de map ctrl ingedrukt te houden en opnieuw op de instance/level te klikken. Kun je hem opnieuw doen en gear + xp en loot farmen.

Soms is dat gewoon nodig.
Je resistance op orde brengen is boven lvl 14 ook wel belangrijk. Alles heeft gewoon werk nodig om richting act 2 te gaan. En goede loot kun je ook maken. Ff youtube aan slingeren en tips en tips zoeken

Ik als casual vind dat ook wat lastiger. Maar wel op een leuke manier. Het gaat minder snel en moet er wat meer over nadenken.

Ergens vind ik het ook wel leuk.
Bij Diablo voelde alle mobs en bazen zo ontzettend niks zeggend als je er domweg doorheen blaast zonder enkele acht eraan te geven.

Nu moet je echt gamen.
Veel leuker
Hmmm....Jij loopt zo zonder erover na te denken door echo of lilith in d4 ? Ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar de andere kant is net zo erg. granted, ik ben nog laag level , maar tot nu toe heb ik weinig gemerkt van challenge, meer vooral grote health pools. en dat is een luie manier van developen, dat heeft niets met moeilijkheid te maken. wellicht komt dat nog , maar mijn eerste ervaring (als level <20) is op dat vlak niet veel anders dan alle spellen hiervoor.

Ben het wel eens met de persoon hierboven dat het erg op d1 lijkt, en daar ben ik op zich wel blij mee.

De ranger speelt voorlopig iig goed en leuk, en krijg af en toe ook wel wat drops waar ik iets mee kan , dus voorlopig vind ik het wel interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26
Mijn mening over de game is op dit moment echt "ik weet het niet" zit nu in act 2 denk ergens op 75% daarvan.

Grafisch is de game echt mega vet! de game draait ook echt soepel. Is echt 9+ misschien wel een 10. Vooral als je het met deel 1 vergelijkt draait deze game echt super soepel. Looks zijn ook echt fantastisch. Cold, Fire, Lightning al die effects echt een dikke WOW!

Gameplay wise zit ik echt wel in dubio. Ik speel frost sorcerers en komt redelijk door alle content. Toch voelt mijn poppetje nooit echt powerfull aan. Meerdere attacks op white mobs nodig. Bosses ben je ook 5 tot 10 min mee bezig. Als ik doodga bij de boss is het vaak meer dat ik op den duur een fout maak, omdat het zo lang duurt. Naar mijn mening mag een boss wel 30% hp minder ofzo hebben. Ik had in de trial op den duur een mod die 30% minder aan mobs gaf. De bossfight die ik toen had voelde precies juist aan. Vandaar dat ik 30% minder hp roep.

Drops. Dit mag wel een flinke factor omhoog ze willen dat je tijdens de campaign ook op gear gaat lopen craften had ik begrepen? helemaal prima, maar drop dan ook eens wat currency. ik heb wel 3 of 4 exalts al gevonden, maar voor de rest dropt er echt bar weinig. Dan nog gear drops zelf die zijn haast non-existend. Dit merk ik vooral weer bij rare mobs en ook bosses je bent een partij lang bezig ermee en de enige reward is je kan weer verder lopen. Vrijwel geen zinnige drop.

Dan de area's nog. Sommige zijn echt veel te groot en compleet doolhof met lange stukken die gewoon doodlopen. Las dat dit in act 3 nog veel erger wordt! Mag van mij wel minder lang en ook minder diep zat op den duur voor een quest 4 area's diep of zo dat gaat echt nergens over!

Als laatste is het nu wel leuk en aardig, omdat het allemaal nieuw is, maar ik zie mijzelf nog niet elke 3 maanden weer opnieuw dit allemaal clearen er vanuit gaande dat we hier ook 3 maandelijkse leagues krijgen. Kan je zeggen skip een league of 2, maar dan krijg ik het zelfde wat ik bij deel 1 had. Je skipt een league of 2 en probeert daarna de game weer om te merken dat er zoveel is veranderd dat je de game compleet opnieuw moet leren.

de game zal het vast goed doen, omdat het nieuw is, maar als ze de base niet gaan veranderen denk ik dat veel spelers liever deel 1 blijven doen of overgaan naar compleet andere game.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Veel mensen zitten ook te lang op wat mats zonder ze te gebruiken en low level gear. Het is niet zoals je traditionele arpg dat je altijd maar betere gear vind. Je wil je mats echt gebruiken om betere gear te maken.

Blijf er niet op zitten omdat je denkt dat je schaarse mats hebt en je niet goed weet wat je doet omdat je nieuw bent bijv. Experimenteer er juist mee. Leer hoe het werkt en je farmt het later wel allemaal terug.

Lees wat de currency orbs doen en probeer het toe te passen. Dit maakt een mega van verschil in je power progressie en dus ook de moeilijkheids graad. Ik had een hele goeie 2h boog gekregen op level 5.. ben nu level 14 en gebruik hem nog steeds omdat die zo sterk is, Het kan allemaal door het crafting systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij sowieso af of dat ze niet eens goed moeten nadenken over seizoenen. Deze game is zo anders dat ik niet weet of de standaard season aanpak gaat werken. Misschien seizoenen van een half jaar? Of misschien een totaal andere aanpak?
Ik ben heel benieuwd hoe deze game gaat evolueren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
Dan moet de crafting gear wel droppen! het is ook nog RNG wat je op je gear rolt als ik 4 exalts vind ga ik die niet op een piece of gear knikkeren die je hoopt te vervangen binnen 10 levels. Echter loop ik in act 2 nog met dezelfde ring die ik in act 1 in 1 van de eerste area's gevonden had. Daar kan ik wel een exalt op knikkeren maar het item level is zo laag dat dit gewoon weg zonde is! Wat ik in mijn vorige post ook al aanhaal als je wilt dat mensen craften drop dan ook crafting currency. het voelt allemaal nu veel te zeldzaam aan om "zomaar" te gebruiken.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ricmaniac schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:55:
Veel mensen zitten ook te lang op wat mats zonder ze te gebruiken en low level gear. Het is niet zoals je traditionele arpg dat je altijd maar betere gear vind. Je wil je mats echt gebruiken om betere gear te maken.

Blijf er niet op zitten omdat je denkt dat je schaarse mats hebt en je niet goed weet wat je doet omdat je nieuw bent bijv. Experimenteer er juist mee. Leer hoe het werkt en je farmt het later wel allemaal terug.

Lees wat de currency orbs doen en probeer het toe te passen. Dit maakt een mega van verschil in je power progressie en dus ook de moeilijkheids graad. Ik had een hele goeie 2h boog gekregen op level 5.. ben nu level 14 en gebruik hem nog steeds omdat die zo sterk is, Het kan allemaal door het crafting systeem.
Helemaal mee eens, maar dan is het wel handig als er iets meer regals en exalteds droppen. Ik zit nu in act 2 en ik heb van ieder nog maar 1 gehad wat drops betreft.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:57:
Ik vraag mij sowieso af of dat ze niet eens goed moeten nadenken over seizoenen. Deze game is zo anders dat ik niet weet of de standaard season aanpak gaat werken. Misschien seizoenen van een half jaar? Of misschien een totaal andere aanpak?
Ik ben heel benieuwd hoe deze game gaat evolueren.
Ik hoop op evergreen content toevoegingen of verdiepingen van goed lopende bestaande systemen. Ze moeten ook vooral niet bang zijn om dingen eruit te halen. Dat seasonal gezeur heb ik onderhand wel gezien, gewoon lekker zo doen dat altijd alles relevante content is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ricmaniac schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:55:

laten we wel eerlijk zijn. Iets waar zowel de fans als de gematigde spelers het over eens zijn. De droprates zijn kansloos laag. Dat moet gewoon aangepast worden.

Ik vind het zelf een heerlijke game. De difficulty ga ik niks over zeggen, want dan wordt je in de PoE community afgeslacht merk ik de laatste paar dagen. Maar ik vermaak me goed! Nog niet echt een class gevonden die me echt het gevoel geeft "Yes dit wil ik"

Heb totaal geen spijt van mijn uitgaven :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
SMD007 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:50:

de game zal het vast goed doen, omdat het nieuw is, maar als ze de base niet gaan veranderen denk ik dat veel spelers liever deel 1 blijven doen of overgaan naar compleet andere game.
Hoe dan ook gaat de playerbase flink droppen. De hype was te groot geworden waardoor een groot deel van spelers wordt aangehaakt die normaal geen interesse hebben en een gedeelte blijft daar sowieso maar van hangen.

Eigenlijk in elk groepje van de playerbase of het nou nieuwe spelers zijn of veteranen zwakt het altijd af na de initiele release natuurlijk.

Voor mij persoonlijk is het juist dat ik dit veel toffer vind dan PoE1. ik kwam daar al heel lang niet meer in en het laatste seizoen wat ik echt serieus had gespeeld is volgens mij dat seizoen met de heists. daarna wel elke league even gecheckt maar nooit motivatie gehad om in maps te gaan.

En misschien heb je gelijk en denk ik dat hier ook na 3 maanden maar het scheelt hier dat we in een early access versie zitten met nog veel content in de horizon vooral op class gebied. In het begin van PoE1 was de game ook compleet anders dan een jaar later en ook daarna weer een jaar later etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SMD007 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:57:
Dan moet de crafting gear wel droppen! het is ook nog RNG wat je op je gear rolt als ik 4 exalts vind ga ik die niet op een piece of gear knikkeren die je hoopt te vervangen binnen 10 levels. Echter loop ik in act 2 nog met dezelfde ring die ik in act 1 in 1 van de eerste area's gevonden had. Daar kan ik wel een exalt op knikkeren maar het item level is zo laag dat dit gewoon weg zonde is! Wat ik in mijn vorige post ook al aanhaal als je wilt dat mensen craften drop dan ook crafting currency. het voelt allemaal nu veel te zeldzaam aan om "zomaar" te gebruiken.
Als je op dat punt al vier exalts hebt, waarom niet? Wat is de meerwaarde van 4 exalts in je currency tab als gear je beperkende factor is en je schijnbaar niet de luxe hebt om te wachten op beters? Zelfs al wissel je dat item weer in binnen 10 levels, je hebt er nu al 4. Dat moet toch een hint zijn? Ik vind het verder prima dat je dat niet wil doen maar ja. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:04:
[...]

Hoe dan ook gaat de playerbase flink droppen. De hype was te groot geworden waardoor een groot deel van spelers wordt aangehaakt die normaal geen interesse hebben en een gedeelte blijft daar sowieso maar van hangen.

Eigenlijk in elk groepje van de playerbase of het nou nieuwe spelers zijn of veteranen zwakt het altijd af na de initiele release natuurlijk.
Ja, natuurlijk. En het is helemaal niet erg als mensen besluiten "neh is 'm niet voor mij". Sterker nog, liever dat die mensen weggaan dan dat GGG alles in het werk gaat stellen ze te pleasen. Ik begrijp dat het een spanningsveld is: naar welke groep luister je wel en bij welke groep denk je "mwoa" maar uiteindelijk draait het om de core playerbase, en niet casual passanten die verdwijnen wanneer hun favo streamer een nieuwe hype train heeft gevonden. PoE 1 heeft de afgelopen jaren laten zien een behoorlijk steady playerbase te hebben. Eenzelfde demografische ontwikkeling zal bij PoE 2 ook gaan plaatsvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMD007
Klauwhamer schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:08:
[...]

Als je op dat punt al vier exalts hebt, waarom niet? Wat is de meerwaarde van 4 exalts in je currency tab als gear je beperkende factor is en je schijnbaar niet de luxe hebt om te wachten op beters? Zelfs al wissel je dat item weer in binnen 10 levels, je hebt er nu al 4. Dat moet toch een hint zijn? Ik vind het verder prima dat je dat niet wil doen maar ja. Je maakt het jezelf onnodig moeilijk.
Je moet wel al mijn posts lezen. Ik kom redelijk door de content heen. Ik voel echter nooit echt powerfull aan. 1 exalt slam op een item level 12 (terwijl ik al richting level 30 ga) gaat daar ook geen verandering in brengen. in een beetje aRGP vervang je tijdens het levelen elke 1 tot 5 levels wel een gear piece. Dat deze game anders wil zijn is prima, maar dan mag ik toch alsnog wel elke 5 tot 10 of uiterlijk elke 5 tot 15 levels een upgrade verwachten?!

wat de meerwaarde is van die 4 exalts? die wil ik gebruiken op een piece of gear waarvan ik denk ja daar zitten 3 goeie mods op daar wil ik een 4de goeie mod op. Je moet dus wel een base vinden of kunnen opbouwen. Als ik al die exalts zou gebruiken win ik misschien 1 goede mod. Dat is niet acceptabel imo.

Volgens mij is 90% het erover eens dat drops ondermaats zijn dat is inclusief currency drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
SMD007 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:14:
[...]

Volgens mij is 90% het erover eens dat drops ondermaats zijn dat is inclusief currency drops.
Dit is het gewoon. En mensen kunnen daar een andere mening over hebben. Maar het is wel een algemeen geaccepteerd issue in de game. De droprates zijn erg laag.

Wel grappig dat de mensen die het er niet me eens zijn (veruit de minderheid van de spelers) vaak ook degene zijn die goede RNG hadden en vrij vroeg een sterk item hadden :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek82 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:00:
[...]

Ik hoop op evergreen content toevoegingen of verdiepingen van goed lopende bestaande systemen. Ze moeten ook vooral niet bang zijn om dingen eruit te halen. Dat seasonal gezeur heb ik onderhand wel gezien, gewoon lekker zo doen dat altijd alles relevante content is.
Ik denk dat PoE de game kan zijn die dat overhoop zou kunnen gooien, of dat ze dat durven weet ik niet. Het bekende season principe werkt prima bij snelle games maar om hier nu iedere keer opnieuw te beginnen..ik weet het niet. En tuurlijk “het hoeft niet” en wat je meestal hoort “zo hoort het nu eenmaal” maar grote sprongen maken we niet met die instelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Voor de pc spelers hier:
Speel met PS5 controller op de PC, werkt echt relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
corset schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:16:
[...]

Dit is het gewoon. En mensen kunnen daar een andere mening over hebben. Maar het is wel een algemeen geaccepteerd issue in de game. De droprates zijn erg laag.

Wel grappig dat de mensen die het er niet me eens zijn (veruit de minderheid van de spelers) vaak ook degene zijn die goede RNG hadden en vrij vroeg een sterk item hadden :+
Ik had zelf ook wel paar leuke drops zoals unique boots met movespeed en bak ES (voor het level waarop ik het kreeg) en ook die 4 exalts zijn redelijk goeie RNG toch erken ik ook het lootdrop probleem hoor.
Krijg sterk het idee dat mensen die deze drop rate verdedigen niet goed weten hoe een aRPG hoort te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
[...]

Daar is iedereen het over eens denk ik ja. Maar hoop niet dat ze het naar PoE1 niveaus tillen waarbij je per se een lootfilter nodig hebt omdat het anders niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48
stomley schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:29:
[...]

Belangrijk is ook je wapen etc. Indien je die al niet een tijdje geupgrade hebt gaat het snel bergafwaarts.
Ja dat zei ik dus in m'n post, had zelf maar een upgrade gekocht in de town, maar dat maakte (te) weinig verschil.
[...]

Je moet wel al mijn posts lezen. Ik kom redelijk door de content heen. Ik voel echter nooit echt powerfull aan. 1 exalt slam op een item level 12 (terwijl ik al richting level 30 ga) gaat daar ook geen verandering in brengen. in een beetje aRGP vervang je tijdens het levelen elke 1 tot 5 levels wel een gear piece. Dat deze game anders wil zijn is prima, maar dan mag ik toch alsnog wel elke 5 tot 10 of uiterlijk elke 5 tot 15 levels een upgrade verwachten?!

wat de meerwaarde is van die 4 exalts? die wil ik gebruiken op een piece of gear waarvan ik denk ja daar zitten 3 goeie mods op daar wil ik een 4de goeie mod op. Je moet dus wel een base vinden of kunnen opbouwen. Als ik al die exalts zou gebruiken win ik misschien 1 goede mod. Dat is niet acceptabel imo.

De drops voelen inderdaad wat ondermaats, maar dat klinkt negatiever dan het misschien is. Althans dat hoop ik :P

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je daardoor een hogere “satisfaction” hebt bij het bouwen van je character. Meer euforie als je een (significante) upgrade vindt. Bij D4 (sorry voor het vergelijk) vliegen de upgrades en zelfs Legendaries je vanaf het begin om de oren, wat in het begin zeker leuk is, maar het op de lange termijn denk ik minder leuk maakt omdat het snel normaal wordt.

Dat gezegd hebbende moet er wel enige progressie zijn natuurlijk, anders haken mensen snel af.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Oh, maar ik heb al je posts gelezen. Het is alleen niet zo van toepassing op waar ik wat over wilde zeggen: currency hoarding in afwachting van ~. Wat je wel of niet kunt verwachten, tsja. Dat verschilt per persoon en ook waarschijnlijk weet GGG dit nog niet exact, getuige de gewijzigde droprates.
[...]

Ook nu weer: roeien met de riemen die je hebt. Men is duidelijk bezig om te tweaken en het is een early access. Maar alsnog is er het adagium dat je moet roeien met de riemen die je hebt. Je hebt currency; gebruik het als je gear een bottleneck is, al betekent dat misschien niet de meest ideale base waar je currency tegenaan moet gooien. Soit.
[...]

Ja, zoals gezegd: men heeft daar vermoedelijk al iets aan gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Denman schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:23:
[...]

Ja dat zei ik dus in m'n post, had zelf maar een upgrade gekocht in de town, maar dat maakte (te) weinig verschil.

[...]

De drops voelen inderdaad wat ondermaats, maar dat klinkt negatiever dan het misschien is. Althans dat hoop ik :P

Ik kan me namelijk wel voorstellen dat je daardoor een hogere “satisfaction” hebt bij het bouwen van je character. Meer euforie als je een (significante) upgrade vindt. Bij D4 (sorry voor het vergelijk) vliegen de upgrades en zelfs Legendaries je vanaf het begin om de oren, wat in het begin zeker leuk is, maar het op de lange termijn denk ik minder leuk maakt omdat het snel normaal wordt.

Dat gezegd hebbende moet er wel enige progressie zijn natuurlijk, anders haken mensen snel af.
D4 krijg je elke 0.5 level wel een upgrade tijdens het levelen dat is inderdaad way to much! Daar gelaten dat ik mij gewoon laat boosten tot max level binnen 2 uurtjes, om dan die game te gaan spelen. :+

maar zoals ik eerder zei beetje gemiddelde aRPG heb je vaak binnen 5 tot 10 levels al je gear pieces wel een keer veranderd. Dit zou voor PoE2 ook niet misstaan. Laat het dan een keer rekken tot elke 5 tot 15 levels. Geen loot filter nodig zijn ben ik het wel mee eens. Zou leuk zijn als je gewoon op den duur grey en later blue items kan verbergen en dat het dan prima werkt. ik hoef geen 20 yellows en 5 uniques van een boss, maar minstens 2 yellows en af en toe een unique zou wel leuk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SMD007 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:20:
[...]

Ik had zelf ook wel paar leuke drops zoals unique boots met movespeed en bak ES (voor het level waarop ik het kreeg) en ook die 4 exalts zijn redelijk goeie RNG toch erken ik ook het lootdrop probleem hoor.
Krijg sterk het idee dat mensen die deze drop rate verdedigen niet goed weten hoe een aRPG hoort te werken.
Niemand hier verdedigt de droprate. Wat ik -en misschien ook anderen- aanstippen is dat je alsnog 'gewoon' je currency kunt gebruiken, omdat je met je stash tabs geen progressie boekt in het veld. Dat is alles.

Ik snap ook niet zo goed dat wanneer mensen reageren op negatieve dingen dit niet zo lijken te begrijpen dat het geen kwestie van goed of fout is, per se. Dat gesputter van "jullie weten niet hoe een ARPG hoort te werken" of "je hóeft niet te reageren hoor" op een vrij normale reactie.. Dat mag wel een tandje minder passief-agressief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
@Klauwhamer Eens met wat je zegt hoor, maar zonder deze feedback te geven weet GGG ook niet wat hun playerbase verwacht. Natuurlijk heeft het geen zin om de feedback hier te doen op het NL forum, maar geeft gewoon aan hoe het merendeel er momenteel overdenkt. Een beetje je hart luchten is ook fijn.

het zal vast goed komen daar heb ik wel vertrouwen in.

ps. ik zal 1 van de laatsen zijn die currency hoard. In PoE 1 was ik vaak 1 van de eersten die dacht hey exalt! slam! bam! en door. maar daar ging dat ook weer makkelijker, omdat currency daar maken voor mij nooit echt een issue was. De oude garde herkent kent mijn insane RNG luck misschien nog wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Als GGG iets heeft laten zien is dat ze meer dan oor hebben naar wat de grote groep en de casual willen . Dus ik denk dat we de komende tijd al grote aanpassingen gaan zien. Maar wie weet.

GGG zal ook moeten kijken naar wijzigingen in belang van de gezondheid van het spel op de lange termijn. Alles goed en wel, maar als er at the end nog maar 2000 spelers overblijven heeft GGG daar geen fluit aan. Die stappen heeft blizz ook moeten zetten met d4 , en het spel is voor de meesten nu in een betere plek dan het ooit was. En we willen allemaal dat de aarpgs die we hebben voor de betreffende groepen het beste is wat ze kunnen zijn, toch?

[ Voor 56% gewijzigd door Visgek82 op 09-12-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Visgek82 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:39:
Als GGG iets heeft laten zien is dat ze meer dan oor hebben naar wat de grote groep en de casual willen . Dus ik denk dat we de komende tijd al grote aanpassingen gaan zien. Maar wie weet.

GGG zal ook moeten kijken naar wijzigingen in belang van de gezondheid van het spel op de lange termijn. Alles goed en wel, maar als er at the end nog maar 2000 spelers overblijven heeft GGG daar geen fluit aan. Die stappen heeft blizz ook moeten zetten met d4 , en het spel is voor de meesten nu in een betere plek dan het ooit was. En we willen allemaal dat de aarpgs die we hebben voor de betreffende groepen het beste is wat ze kunnen zijn, toch?
True maar PoE is nooit voor de grote massa geweest natuurlijk. Je hoopt ook wel beetje dat de DEV zich aan hun eigen visie houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Zullen we elkaar gewoon normaal behandelen? Ik snap dat het lastig is in de huidige samenleving maar andere meningen zijn toegestaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
stomley schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:51:
[...]

True maar PoE is nooit voor de grote massa geweest natuurlijk. Je hoopt ook wel beetje dat de DEV zich aan hun eigen visie houden.
En gelukkig is PoE2 een totaal andere game dan PoE1. En is dat ook het doel van GGG ipv "een nieuwe PoE1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
corset schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:54:
[...]

En gelukkig is PoE2 een totaal andere game dan PoE1. En is dat ook het doel van GGG ipv "een nieuwe PoE1"
zekers, maar hoop dat ze de 1000000 mogelijkheden in builds etc wel houden en dus niet te versimpelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
stomley schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:55:
[...]

zekers, maar hoop dat ze de 1000000 mogelijkheden in builds etc wel houden en dus niet te versimpelen.
100% mee eens, maar er zitten genoeg lagen tussen. Ik hoop niet dat het net zoals PoE1 wordt:

1.) Start char tot je skillgem X quest reward krijgt. Put in stash
2.) Start char 2 tot je skillgem Y quest reward krijgt. Put in stash
3.) Start je main. Je kan nu langzaam beginnen

En dan er nog bij:

Path of Building en andere externe tools.

Er zit een gebied tussen waarin ik hoop dat ze de sweet spot vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Laten we ook vooral niet vergeten dat we in de prille beginfase zitten van een early access van een game die nog jaren en jaren aan content zal krijgen en bieden. Er zullen nog honderdduizend dingen gefinetuned worden etc. Maar voor wat betreft de opmerkingen over loot daar ben ik het 100% mee eens uiteraard :)

Ik ben benieuwd wat GGG de komende weken gaat doen (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
corset schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:01:
[...]

100% mee eens, maar er zitten genoeg lagen tussen. Ik hoop niet dat het net zoals PoE1 wordt:

En dan er nog bij:

Nou, inderdaad. Dat mag er van mij ook echt wel uit blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

stomley schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:51:
[...]

Ja, dat hoop ik zeker. PoE 1 heeft bij start van seasons ongeveer 200K spelers en naarmate een season aan z'n eind loopt zijn dat er steady 15K (edit: volgens Steam Charts, ik weet niet of dat alle spelers zijn maar in ieder geval die via Steam spelen). Dat zijn gezonde cijfers met meer dan een decennia aan gameplay en seasons. Dat betekent automatisch dat GGG prima weet wat nodig is om als developer rendabel te blijven en ook dat ze begrijpen wat hun target demografie wil. Dat betekent niet PoE 1 in een nieuw jasje; de insteek van PoE 2 laat zien dat ze dat ook niet voor ogen hebben.

Luisteren naar feedback is prima, maar ik vertrouw er op dat GGG prima weet te filteren. In het verlengde daarvan betekent dit ook dat ik als casual Andy er mee moet leven dat er content is die ik nooit zal doen omdat het domweg teveel tijd of skill kost. Prima. Ook roffere klanten hebben recht op pret zonder dat het een zielloze procentpunt-operatie wordt met herhaalcontent zoals dat te zien is bij andere ARPG op endgame.

[ Voor 4% gewijzigd door Klauwhamer op 09-12-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Voor mij lijkt het voor nu juist op poe1 , maar dan met een permanente ruthless mode en een dodgeroll . Zeg niet dat dat iets slechts is, maar die accosiatie heb ik wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Lekker Ventje schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:44:
[...]

ik gebruik lightning arrow en lightning rod. Met de witch constant dood omdat de minions ge 1 shot werden en SRS keihard onderuitging qua scaling in act 2. Met de Ranger veel minder last van. Het is wel echt een combo class. Met 1 skill spammen kom je er niet.

Had met de ranger een veel soepeler start dan met de witch iig.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 09-12-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
corset schreef op maandag 9 december 2024 @ 14:01:
[...]

En dan er nog bij:

Helemaal eens met je punten en er zijn dus genoeg lagen waarover ze het kunnen veranderen :)
Het stukje met het extra lastig maken om te kunnen builden etc er uit halen indien het alleen maar zorgt voor onnodig verzamel angst etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Visgek82 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:39:

Vooralsnog gaat het in ieder geval uitstekend met de spelersaantallen :)
En dat is alleen Steam natuurlijk... Als mensen echt massaal af zouden haken vanwege de moeilijkheid denk ik dat je dat nu al zou zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Finraziel schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:44:
[...]

Vooralsnog gaat het in ieder geval uitstekend met de spelersaantallen :)
En dat is alleen Steam natuurlijk... Als mensen echt massaal af zouden haken vanwege de moeilijkheid denk ik dat je dat nu al zou zien.
Niet zo gek, het spel is net uit.. En heb het niet alleen over de "moeilijkheid", maar ook over andere keuzes die GGG gemaakt heeft met dit spel.

Maar ja, we gaan het allemaal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:45
Ik vind het een leuk spel maar een beetje traag nog, al ben ik pas rond level 10.

Een aantal dingen zijn me niet helemaal duidelijk:
-Bij elke skill kan ik een support gem zetten. Echter zag ik een een build dat iemand daar andere support gems gebruikte dan ik kreeg bij die skills, is dat later te wisselen?
-ik heb een soort gems die een extra affix toevoegen aan een item, maar toen ik die activeerde op een rare leek er niets bij te komen of te veranderen, hebben die een chance to fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Gongbao schreef op maandag 9 december 2024 @ 17:39:
Ik vind het een leuk spel maar een beetje traag nog, al ben ik pas rond level 10.

Een aantal dingen zijn me niet helemaal duidelijk:
-Bij elke skill kan ik een support gem zetten. Echter zag ik een een build dat iemand daar andere support gems gebruikte dan ik kreeg bij die skills, is dat later te wisselen?
-ik heb een soort gems die een extra affix toevoegen aan een item, maar toen ik die activeerde op een rare leek er niets bij te komen of te veranderen, hebben die een chance to fail?
Act 1 is beetje traag, bij mij opened het spel en mn class (merc) zich in act 2.
Je kan alle gems tonen in het menu bij de support gems, standaard worden enkel 'recommended' gems getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Ik denk dat veel mensen te weinig craften
Heb totaal geen probleem met drops en upgrades.
Maar de yellows zijn schaars.

Echter zijn exalteds vrij common en als je gewoon vanaf een goede blue, die je transmute of bij de vendor haalt, Regal>exalt, heb je gewoon prima gear.

En gevoelsmatig is de defense veel minder required als in poe 1.
Ik loop in act 6 met negative resists en er is niks aan t handje.
Op de big slams na die oneshotten, maar die zijn by design om te ontwijken.

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Marcvz schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:49:
Ik denk dat veel mensen te weinig craften
Heb totaal geen probleem met drops en upgrades.
Maar de yellows zijn schaars.

Echter zijn exalteds vrij common en als je gewoon vanaf een goede blue, die je transmute of bij de vendor haalt, Regal>exalt, heb je gewoon prima gear.

En gevoelsmatig is de defense veel minder required als in poe 1.
Ik loop in act 6 met negative resists en er is niks aan t handje.
Op de big slams na die oneshotten, maar die zijn by design om te ontwijken.
Act 6 ? er is geen act 6... je bedoelt denk ik 3? op cruel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Het valt me op dat ik op level 17 blijf steken op 91 procent. Bij het killen van een enemy krijg ik er slechts 1 puntje bij. Zit ik op een cap ofzo?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
Net de executioner down. Was een spannende boss weer hoor jongens :D 1x op het nippertje van death. Tijd om niet op te letten is er niet in Hardcore ben ik wel achter haha.

Level 14 nu :) begin nu wel weer wat af te zwakken qua damage. Proberen wat items te upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

JoeZuCK schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:08:
Het valt me op dat ik op level 17 blijf steken op 91 procent. Bij het killen van een enemy krijg ik er slechts 1 puntje bij. Zit ik op een cap ofzo?
Als je op tab drukt, wat is de mob lvl van de map?
als je teveel overlevelled bent krijg je nauwlijks meer XP

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasteraar
Toch erg mooi gemaakt deze game hoor.
Zoveel verschillende vijanden die ook echt wat anders doen. Mooie animaties. Mooie scenes. (mini)bosses zijn super tof gemaakt.

Het is early access en er kunnen en mogen wat dingen getweakt worden. Maar wat gameplay en de game zelf betreft... next level

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lootfilters zijn blijkbaar ook gefixt. niet dat je echt veel loot te filteren heb haha maar wel mooi dingen weer te kunnen oplichten :P

Ik heb deze geïmporteerd. Lijkt het meest op Neversink van PoE1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 09:45

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bokkie schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:12:
[...]

Als je op tab drukt, wat is de mob lvl van de map?
als je teveel overlevelled bent krijg je nauwlijks meer XP
Ah ja zat een level 9 map te doen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:33
Zijn er plannen voor een guild vanuit tweakers?!!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Nou, Count is hier ook down (ja ik ga niet zo hard :P). Bij 3e poging uiteindelijk gelukt... Na de 1e poging eerst wat extra resists gaan zoeken wat wel hielp.
Maar ik had in dat gevecht wel echt het idee dat de dodge niet ver genoeg beweegt en/of de standaard move-speed veel te laag is... Leuk dat je getelegraphed krijgt dat er een enorme klap aankomt, maar als dat een cirkel is en je hebt 1 seconde de tijd om er uit te komen, maar het kost 0,9 seconde om die afstand af te leggen (even verzonnen tijden, heb het niet getimed of zo) dan vind ik dat niet echt te doen en voelt niet echt eerlijk. Keer op keer zat ik net aan de rand en sloeg ie weer 3/4 van mijn life weg. Heb het wel gehaald maar meer door die resists en met meer geluk dan wijsheid steeds net genoeg healing flasks terug weten te krijgen op zijn adds om in leven te blijven.

Voor nu toch even een tweede character gestart, een sorc... De rogue ranger was op zich wel leuk, maar ik zag niet echt veel progressiemogelijkheden buiten de lightning rod/arrow combo. En zag in een video van MrLlamaSC dat hij hetzelfde issue had. Geloof dat hij lvl 46 was en nog steeds hetzelfde aan het doen was. Die combo is in eerste instantie wel leuk, maar om nou continu hetzelfde te blijven doen als wat je op lvl 5 of zo verzonnen had... Sorc was wel gelijk geinig, firewall neergooien en dan shotgun frost bolts er door knallen :+ (en vreemd genoeg kunnen deze frost bolts branden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Ik loop een klein beetje vast met de loot.
Ben nu lvl 27 en loop hoofdzakelijk met lvl 16 gear rond :-d
Vind gewoon niks beters

Vooral mijn wapen geeft gewoon te weinig damage. De vendors hebben ook niks. Blijft lage stats shit. En de gok-vendor... die dude... die heeft al mijn geld gekost en geeft alleen shit :-D

Oftewel.
Ik moet een goede crossbow... En dan kan ik weer verder. Ben bang dat het even farmen wordt.
Maar de werkweek gaan beginnen. Misschien dat volgend weekend er wat loot-updates gedaan zijn vanuit GGG .. want lees dat er veel mensen over klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
SMD007 schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:33:
@Klauwhamer Eens met wat je zegt hoor, maar zonder deze feedback te geven weet GGG ook niet wat hun playerbase verwacht. Natuurlijk heeft het geen zin om de feedback hier te doen op het NL forum, maar geeft gewoon aan hoe het merendeel er momenteel overdenkt. Een beetje je hart luchten is ook fijn.

het zal vast goed komen daar heb ik wel vertrouwen in.

ps. ik zal 1 van de laatsen zijn die currency hoard. In PoE 1 was ik vaak 1 van de eersten die dacht hey exalt! slam! bam! en door. maar daar ging dat ook weer makkelijker, omdat currency daar maken voor mij nooit echt een issue was. De oude garde herkent kent mijn insane RNG luck misschien nog wel :)
Is het al mogelijk om de GoT guild weer te joinen? Ik zie wel in pathofexile.com dat er nu in My Guild een tabje is voor My POE2 Guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 00:45:
[...]

Is het al mogelijk om de GoT guild weer te joinen? Ik zie wel in pathofexile.com dat er nu in My Guild een tabje is voor My POE2 Guild.
Lijkt mij wel hoor. Meld je ff aan op de discord en dan komt t goed

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:32
Jongens en meisjes, vergeet niet de trade website!
Voor 1 exalted Orb koop je al aardige spullen zoals deze level 27 crossbow!

https://www.pathofexile.com/trade2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0RSxzXDoUmZfdDwjVWQfx1l6t4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rboqGlvFsX8xhy7YG5E4kS0v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Khaelos op 10-12-2024 02:58 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Nu online
Wil ook wel graag in de guild dan. Wie moet ik daarvoor ingame contacteren? Ik heb geen discord (lijkt me ook niet nodig hiervoor?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ging GGG niet zoiets als Last Epoch iets doen voor mensen die niet willen traden waardoor je betere gear kunt vinden oid? Helemaal geen zin om te traden. :P
Last Epoch is sowieso fantastisch. Maar ja ook daar weer hè..endgame. Zo jammer.

Mijn PoE 2 avontuur speelt zich nu al een dag af bij de Sorc, niet eerder ging alles zo makkelijk neer. Heerlijk die sparks door een firewall sproeien. Al zal dat wel er mee te maken hebben dat je de game iets beter gaat begrijpen want deze ervaring hoor ik bij andere met verschillende classes.

Er is genoeg aan te merken op de game maar als dit de basis is dan hebben we te maken met een verdomd mooie ruwe diamant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:40:

Mijn PoE 2 avontuur speelt zich nu al een dag af bij de Sorc, niet eerder ging alles zo makkelijk neer. Heerlijk die sparks door een firewall sproeien.
Dit vierdient imo op zichzelf ook een klein complimentje voor GGG vind ik :P De animaties van die combi zien er zoo vet uit haha. Echt elke individuele spark die door het vuur heen gaat zie je getriggered worden.

Ik speelde gisteren heel even samen met iemand die die build was en me hele scherm zal vol lichtflitsen dat dan wel :P heel wat anders dan mijn Gas explosion grenade build van Mercenary :P

Die animaties zijn trouwens ook wel vet. Ik gooi een gas grenade en dan gooi ik die explosive grenades en dan blaast dat gas op en ignite alles wat daar staat. Hoe dat er grafisch uit ziet is echt tof.

Werkt ook heel goed samen met een fire witch. Ik gooi gas grenades en player 2 kan ze triggeren met flamewalls.

Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste