.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2024 22:55 ]
Hij heeft maar beperkt gelijk, als je dan toch een kamerbrede vergelijking wil maken. Er is een deel dat dezelfde itch gescratcht voelt worden. Ik denk echter niet dat het een groot deel is. Sterker nog, ik denk dat het een niche binnen de niche is, als je het hebt over lange termijn-spelers. Complexiteit, content, itemization, mechanics, en achterliggende filosofie maken dat het volstrekt een andere bereidingen zijn van het concept "ARPG". Ik denk dat deze conclusie door iedereen wel getrokken kan worden zonder te vervallen in subjectieve waardeoordelen over en weer.Finraziel schreef op zondag 8 december 2024 @ 08:55:
[...]
En dat is dan ook complete bullshit en hij heeft gewoon gelijk. Die tribal mentaliteit zie je op veel plekken terug en is nergens goed voor.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Het antwoord is simpel; Diablo is een legendarische franchise. Iedere "fanboy" waar jij het over hebt, wil stiekem een toffe Diablo. En dat is het nu in ieder geval voor hen niet.Lekker Ventje schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:06:
[...]
Omgekeerd ook hoor. Als je ziet hoeveel poe fanboys uit de hoogte doen over Diablo vraag ik me serieus af hoe het komt dat een game die ze niet spelen hen toch zo bezig kan houden.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
[ Voor 19% gewijzigd door Visgek82 op 08-12-2024 09:21 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 08-12-2024 09:26 ]
Je hebt volkomen gelijk. sommige mensen vinden blijkbaar niets leuker dan iemand anders omlaag te trekken omdat hij spel X of Y speelt, heb dat ook nooit begrepen. Ik haal uit D4 bijvoorbeeld compleet andere dingen dan uit Grim Dawn. of PoE 2, Ik vind altijd als je 1 spel leuk vind , helemaal top. vind je meerdere games uit hetzelfde genre leuk? more power to you. dan heb je nog keus ook , hoe vet wil je het hebben.Toonen1988 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:24:
Om eerlijk te zijn, Diablo 4 vind ik een super vette game, totdat ik bij de end-game was gekomen. Nu was end-game op het begin leuk, maar uiteindelijk erg herhalend en verloor snel mijn interesse.
PoE 2 campaign voelt daarin tegen wat langer aan en de customization kwa abilities en skills is uitgebreider. Ben benieuwd naar de end-game mechanics.
Diablo 3 en 4 (de oudere heb ik niet echt gespeeld) zijn meer voor als je een harde werkdag hebt gemaakt en gewoon iets wilt spelen zonder teveel toetsers en bellen, simpel en snel..
PoE 2 is meer voor een zaterdag, als je uitgerust bent en meer tijd hebt. Lekker uitgebreid en veel experimenteren.
Ik heb nooit die strijd van fan boys begrepen. Ook met die hele console strijd, wat nu beter is. Spelen we nu games voor entertainment of om elkaar leven zuur te maken? En als je een game niet leuk vind, laat het rusten, negeer het en leg het naast je neer.
Exact hetzelfde hier. D2R en D3 vond ik maar even leuk. Al vrij snel werd het voor mij dodelijk saai om steeds maar weer dezelfde dingen te moeten doen om maar marginaal vooruit te komen. Het idee van "wéér een greater riftje doen maar nu 62 in plaats van 60 hoezee" kwam al vrij snel mijn neus uit, helemaal omdat het doel alleen maar was je season set te halen.Toonen1988 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:24:
Om eerlijk te zijn, Diablo 4 vind ik een super vette game, totdat ik bij de end-game was gekomen. Nu was end-game op het begin leuk, maar uiteindelijk erg herhalend en verloor snel mijn interesse.
PoE 2 campaign voelt daarin tegen wat langer aan en de customization kwa abilities en skills is uitgebreider. Ben benieuwd naar de end-game mechanics.
Diablo 3 en 4 (de oudere heb ik niet echt gespeeld) zijn meer voor als je een harde werkdag hebt gemaakt en gewoon iets wilt spelen zonder teveel toetsers en bellen.
PoE 2 is meer voor een zaterdag, als je uitgerust bent en meer tijd hebt.
Verwijderd
Ik heb ook veel plezier gehaald uit D4 en er veel uren in zitten maar inderdaad endgame is nog steeds het zwakke punt terwijl je daar het meeste mee bezig bent. De meeste mensen in ieder geval lijkt mij. En dan wel weer tijd en moeite steken in een campaign uitbreiden. Niet mijn keus.Toonen1988 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:24:
Diablo 3 en 4 (de oudere heb ik niet echt gespeeld) zijn meer voor als je een harde werkdag hebt gemaakt en gewoon iets wilt spelen zonder teveel toetsers en bellen, simpel en snel..
PoE 2 is meer voor een zaterdag, als je uitgerust bent en meer tijd hebt. Lekker uitgebreid en veel experimenteren.
Ik heb nooit die strijd van fan boys begrepen. Ook met die hele console strijd, wat nu beter is. Spelen we nu games voor entertainment of om elkaar leven zuur te maken? En als je een game niet leuk vind, laat het rusten, negeer het en leg het naast je neer.
Dit was een reden waarom PoE 1 mij niet echt trok, ondanks dat het verder een goede game is. Na mijn mening is het in PoE 2 echt flink verbeterd.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:37:
Hoop alleen wel dat ze iets aan de movement doen , voor mij is het floaty movement en de clunk wel echt een dealbreaker. Ik realiseer mij dat het open beta is , maar er zijn meer mensen die erover klagen op de fora , dus ben zeker niet de enige.
[ Voor 4% gewijzigd door Toonen1988 op 08-12-2024 09:39 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 08-12-2024 09:43 ]
Rofl 2 keer maar? Ik ben 50 keer dood gegaan en heb er 3 uur over gedaan op een monk. Toen maar een half uurtje gekeken naar de dingen die ik had gemist en dat zorgde voor wat nieuwe items en had hem daarna in 2 keer te pakken.Khaelos schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 18:38:
Man man man wat is die baas in de Manor ontzettend frustrerend en het gevecht is echt veelste lang!
Ik ben nu 2 keer solo en 2 keer met hulp dood gegaan tijdens deze boss..![]()
Dit is echt een dikke showstopper voor mij.
Ik speel als ranger en heb waarschijnlijk niet een optimale build maar toch.
Ik heb 3500 uur in poe1 zitten en dit gevecht zou mij wegjagen
Het is allemaal leuk: tenminste, ik speel(de) D3 en nu D4 (nu saai, omdat ik alles wel gezien heb) en nu wachten tot ik zin heb in poe2.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:33:
[...]
Je hebt volkomen gelijk. sommige mensen vinden blijkbaar niets leuker dan iemand anders omlaag te trekken omdat hij spel X of Y speelt, heb dat ook nooit begrepen. Ik haal uit D4 bijvoorbeeld compleet andere dingen dan uit Grim Dawn. of PoE 2, Ik vind altijd als je 1 spel leuk vind , helemaal top. vind je meerdere games uit hetzelfde genre leuk? more power to you. dan heb je nog keus ook , hoe vet wil je het hebben.
En ik maar denken dat ik het slecht deed. Alle bazen in ACT 1 heb ik maar iets van één keer over hoeven te doen. De laatste baas in ACT 1, die in de manor heb ik 6 keer over moeten doen. Al zijn aanvallen zijn vrij makkelijk te ontwijken, behalvebiggydeen2 schreef op zondag 8 december 2024 @ 09:46:
[...]
Rofl 2 keer maar? Ik ben 50 keer dood gegaan en heb er 3 uur over gedaan op een monk. Toen maar een half uurtje gekeken naar de dingen die ik had gemist en dat zorgde voor wat nieuwe items en had hem daarna in 2 keer te pakken.
Je moet in principe alles uit de act een beetje gedaan hebben anders ben je kansloos. En het zal per class wel verschillen.
Het wordt niet voor niks de darksouls van arpg genoemd.
[ Voor 20% gewijzigd door Toonen1988 op 08-12-2024 10:12 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 08-12-2024 10:12 ]
Juist dan geeft het voldoening als je wat vindt. Anders wordt het net diablo waarbij het lgendaries regent.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:12:
Ze mogen wat mij betreft ook wel snel wat aan de loot doen. er dropt bijna niets, en als er al een keer een gele ofzo dropt dan is de kans zeer groot dat het niets is (bv een gele staff voor sorc waar phys damage op zit) , beetje treurig. zo is er ook geen gevoel van progressie.
Mwahhh er zit ook wel wat tussen hoor, hier ben ik het niet helemaal mee eens.stomley schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:30:
[...]
Juist dan geeft het voldoening als je wat vindt. Anders wordt het net diablo waarbij het lgendaries regent.
Daarnaast blijft het rng.
Dat is dan ook het grootste manco van PoE 2 wat mij betreft. Het maakt mij echt helemaal niets uit dat alles lastiger is, meer dmg doet etc maar beloon me dan in ieder geval adequaat. Wie weet dat het op hoger level beter wordt hoor, dat zou kunnen, maar in den beginne is het vrij magertjes allemaal.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:12:
Ze mogen wat mij betreft ook wel snel wat aan de loot doen. er dropt bijna niets, en als er al een keer een gele ofzo dropt dan is de kans zeer groot dat het niets is (bv een gele staff voor sorc waar phys damage op zit) , beetje treurig. zo is er ook geen gevoel van progressie.
[ Voor 6% gewijzigd door London op 08-12-2024 10:54 ]
Tesla M3LR '21
Zo is het. Ik zie dan ook vooral een veelbelovende game, maar snap de hype totaal niet (nog?). Het is allemaal best aardig, maar er moet nog HEEL veel aan gedaan worden, op heel veel fronten. Ik begrijp dat ook hoor, helemaal niet gek. het is zoals jij zegt een open beta. denk dat we de eerste patches al snel gaan zien , naar mate mensen ook hun mening geven en GGG ook input krijgt van de playerbase.London schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:54:
[...]
Dat is dan ook het grootste manco van PoE 2 wat mij betreft. Het maakt mij echt helemaal niets uit dat alles lastiger is, meer dmg doet etc maar beloon me dan in ieder geval adequaat. Wie weet dat het op hoger level beter wordt hoor, dat zou kunnen, maar in den beginne is het vrij magertjes allemaal.
En in het verlengde daarvan weet ik ook niet of het zo'n feestje is om deze campaign iedere league opnieuw te doen, maar ook dat zal moeten blijken
Er zal overigens nog genoeg getuned worden de komende weken/maanden, we spelen een early access after all
Gamertag: FinrazielNL
Tesla M3LR '21
+1!Finraziel schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:28:
Overigens hoop ik dat ze ook nog wat optimaliseren aan het laden. Niet dat het lang duurt, maar het is wat storend dat zelfs het openen van de kaart om naar een waypoint te gaan een laadscherm heeft.
Verwijderd
Nu je het zegt. Nog iets waar ik niks van snap haha. Is ook best vaag als ik online kijk. Iets met kleur van de streep in de tree had iemand het over.Manderijn schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:18:
Hier is het nog steeds leuk. Enige waar ik niks van snap zijn zoals eerder genoemd die 'weapon set skill passive points'. Maar het zal, ik doe toch maar wat met die passive skills. Ik modder gewoon rustig verder, en als ik vast loop ga ik een andere class proberen.
Nu level 27 minion witch. Nog geen uniques. Bosses tot nu wel doen, maar wel paar keer gespiekt wat de mechanics van de boss daadwerkelijk deden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2024 11:57 ]
vanuit het menu waar je ook map transparancy hebt staat ook een zoom slider.Toonen1988 schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:04:
Iemand een idee hoe je de lokale map (tab) kunt inzoomen of uitzoomen?
Thanks, het doet niet alleen de minimap uitzoomen, maar ook de map wanneer op je tab drukt. Nu kan ik beter gebieden vinden die ik nog met verkennen.Ricmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:05:
[...]
vanuit het menu waar je ook map transparancy hebt staat ook een zoom slider.
Playstation 5
Ik weet even niet hoe dat werkt op de PS5, maar op de PC kan je gewoon van server verander en je hoeft niet opnieuw te beginnen.Stylze schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:32:
Omg ik kom er net achter dat ik automatisch op een server In Texas was gegooid op ps5.. Kan zeker niet van server migraten met chars he? Lijkt me niet handig met latency..
Moet ik opnieuw gaan beginnen fuck
https://www.reddit.com/r/...can%20change%20it%20there.Stylze schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:32:
Omg ik kom er net achter dat ik automatisch op een server In Texas was gegooid op ps5.. Kan zeker niet van server migraten met chars he? Lijkt me niet handig met latency..
Moet ik opnieuw gaan beginnen fuck
Playstation 5
Verwijderd
Ik ben ook dik tevreden met de moeilijkheid. Dat tragere spreekt mij veel meer aan. Past voor mij ook beter bij het isometrische aspect van dit soort games. En dan de bedenken dat te game nog maar net in EA is.Ricmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 12:04:
Persoonlijk ben ik echt goed te spreken over de difficutly. Zat weinig online voor de game dus kreeg eigenlijk niks mee van al het geklaag wat je momenteel zietmaar ik kan me in veel niet vinden voor mij persoonlijk. maargoed ik ben dan ook een ervaren arpg speler wat zeker mee weegt denk ik.
Vind de difficulty juist een verademing. Niet zo roflstompend overal doorheen en echt je best moeten doen voor fights
Gear is wel heel erg van invloed.
Zal denk ik in het komende half jaar tot aan full release nog ontzettend veel getweaked worden maar voor nu vind ik het prima dat het moeilijk is. Denk ook dat een groot deel ervaring is en we het eerst even 2 weekjes moeten spelen en dan herzien of het idd nog zo moeilijk is etc als we meer knowledge van de game hebben.
Ik ben echt heel blij met de game. PoE1 kon ik al een paar leagues niet echt meer inkomen (op settlers na) maar nu zit ik er echt goed in. Ook het ontdekken van de skills, de classes, de wereld etc. super nice
[ Voor 23% gewijzigd door Visgek82 op 08-12-2024 13:32 ]
Je zal wat meer moeten nadenken over welke skills je oppikt maar dan nog. Niets mis met het huidige systeem. Gewoon wat mini bosses farmen. Easy peasy. Genoeg skill gems op die manier. Even naar de world map, ctrl + linker muis knop op het waypoint dat dichtbij de mini boss zit, zoals draven in act 1 en gaan met die banaan.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:31:
Hoe kom ik aan meer skills ? kan dit echt alleen via die skillgem drops? want die droppen voor mij dus nauwelijks, met als gevolg dat ik al 14 levels met dezelfde shit skills moet doen , terwijl er zo veel andere leuke zijn
In PoE 1 had je tenminste nog de vendors, waar je gewoon je skills kon kopen , maar dat lijkt hier anders te zijn... zeer slechte keuze.
[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 08-12-2024 13:47 ]
Euh... hoe kan dit beter zijn dan je gewenste skill gem kopen (voor andere currency) bij een vendor?Lukin schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:47:
[...]
Je zal wat meer moeten nadenken over welke skills je oppikt maar dan nog. Niets mis met het huidige systeem. Gewoon wat mini bosses farmen. Easy peasy. Genoeg skill gems op die manier. Even naar de world map, ctrl + linker muis knop op het waypoint dat dichtbij de mini boss zit, zoals draven in act 1 en gaan met die banaan.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Specifieke mobs killen voor specifieke drops "onnodig gecompliceerd".. Hmm.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 13:50:
[...]
Waarom moet het zo onnodig gecompliceerd zijn , en waarom hebben spelers die pech hebben qua drops zo weinig keus, terwijl mensen die meer geluk hebben met drops, meer keus?
In vergelijking met hoe het was in Poe 1, jazeker. Huidige systeem geeft ook duidelijk de limitaties hiervan weer, het beginveld en het experimenteer-fase is niet gelijk voor iedereen , tenzij iedereen minibosses gaat farmen om aan skills te komen.Klauwhamer schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:06:
[...]
Specifieke mobs killen voor specifieke drops "onnodig gecompliceerd".. Hmm.
[ Voor 28% gewijzigd door Visgek82 op 08-12-2024 14:08 ]
Euh, dit is 'gewoon' de opzet van het spel. Het is niet onnodig gecompliceerd en al helemaal geen limitatie. Het zijn fixed drops die je heel eenvoudig kunt halen. Het is niet alsof je complexe runs hoeft te doen die veel tijd kosten. En als je dit qua effort/reward wat betreft "farmen" al "onnodig gecompliceeerd" noemt.. Hmm.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:07:
[...]
In vergelijking met hoe het was in Poe 1, jazeker. Huidige systeem geeft ook duidelijk de limitaties hiervan weer, het beginveld en het experimenteer-fase is niet gelijk voor iedereen , tenzij iedereen minibosses gaat farmen om aan skills te komen.
Gisteren had je het meerdere keren over hoe enorm snoozefest het was . Het was doodsaai en ultra simpel. Toen was de movemunt clunky en floaty, toen zoog het lootdrop systeem en nu is het skill verzamelen ook ruk.Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:07:
[...]
In vergelijking met hoe het was in Poe 1, jazeker. Huidige systeem geeft ook duidelijk de limitaties hiervan weer, het beginveld en het experimenteer-fase is niet gelijk voor iedereen , tenzij iedereen minibosses gaat farmen om aan skills te komen.
Prima dat jij het goed vind zo . dat betekend niet dat het voor iedereen zo is. In mijn visie is het iets wat goed werkte omruilen voor iets wat mensen belemmert om te experimenteren , en onnodig is. Accepteer dat gewoonKlauwhamer schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:11:
[...]
Euh, dit is 'gewoon' de opzet van het spel. Het is niet onnodig gecompliceerd en al helemaal geen limitatie. Het zijn fixed drops die je heel eenvoudig kunt halen. Het is niet alsof je complexe runs hoeft te doen die veel tijd kosten. En als je dit qua effort/reward wat betreft "farmen" al "onnodig gecompliceeerd" noemt.. Hmm.
Je hebt dan niet goed gelezen. ik zeg duidelijk dat ik het een veelbelovend spel is , maar blijkbaar mag je dan geen kritiek hebben? Het is toch juist een open beta zodat GGG de input van spelers kan krijgen? dat is precies wat ik doe. Als je gewoon geen of weinig skillgem drops krijgt, dan functioneert blijkbaar het systeem niet zo goed als verwacht.Skybullet schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:13:
[...]
Gisteren had je het meerdere keren over hoe enorm snoozefest het was . Het was doodsaai en ultra simpel. Toen was de movemunt clunky en floaty, toen zoog het lootdrop systeem en nu is het skill verzamelen ook ruk.
Feedback is goed, kritiek ook. Maar je hoeft het niet te spelen he als het allemaal zo klote is voor je 😉
[ Voor 15% gewijzigd door Visgek82 op 08-12-2024 14:19 ]
Wat is de belemmering dan precies? Dat je een miniboss nog 'ns moet doen? Ik geloof niet dat ik iets hoef te accepteren per se, ik moet vooral lachen dat je dit al ervaart als "onnodig gecompliceerd" en "belemmering".. Enig idee wat je te wachten staat in endgame?Visgek82 schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:15:
[...]
Prima dat jij het goed vind zo . dat betekend niet dat het voor iedereen zo is. In mijn visie is het iets wat goed werkte omruilen voor iets wat mensen belemmert om te experimenteren , en onnodig is. Accepteer dat gewoon
Zeker heb ik dat. ik speel aarpg's sinds mijn 15de, dus je hoeft mij niets te vertellen.Klauwhamer schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:20:
[...]
Wat is de belemmering dan precies? Dat je een miniboss nog 'ns moet doen? Ik geloof niet dat ik iets hoef te accepteren per se, ik moet vooral lachen dat je dit al ervaart als "onnodig gecompliceerd" en "belemmering".. Enig idee wat je te wachten staat in endgame?
[ Voor 4% gewijzigd door Visgek82 op 08-12-2024 14:23 ]
Ik vind zijn posts als persoon die twijfelt om hem in ea te halen of te wachten juist wel heel erg prettig eigenlijk. De voors en tegens worden door dit topic wel heel duidelijk.Skybullet schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:13:
[...]
Gisteren had je het meerdere keren over hoe enorm snoozefest het was . Het was doodsaai en ultra simpel. Toen was de movemunt clunky en floaty, toen zoog het lootdrop systeem en nu is het skill verzamelen ook ruk.
Feedback is goed, kritiek ook. Maar je hoeft het niet te spelen he als het allemaal zo klote is voor je 😉
[ Voor 17% gewijzigd door The Chosen One op 08-12-2024 14:27 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Zeker, hier ben ik het mee eens. Maar ik wil ook graag mijn ervaringen delen , die zijn mss wat minder positief dan de meeste, maar daarom niet minder relevant. Tevens staat iedereen vrij om niet te reageren. Ik bedoel, je hoeft je niet aangevallen te voelen omdat iemand een andere mening heeft dan jij (niet jij , maar in het algemeen dan he).The Chosen One schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:26:
De game is net 1/2 dagen uit. Er moet uiteraard nog flink gesleuteld worden aan droprates, de skills en monsters/bosses. Langzamere/(iets) tactischere gameplay stem ik ook voor.
Maar je moet natuurlijk niet een paar uur rondlopen omdat er niks dropped of 20 min met een bossfight bezig bent.
Beta, dag 1/2. Rustig feedback geven en/of afwachten.
Zie er meer potentie in (voor mij ieg) dan poe1. Maar ik zie ook wel bergen met (smalle) tweaks. Van controls, tot drops en UI (bijv; map screen) etc.
Heb net de trial gedaan op lvl 23 met m'n mercenary. 2 uniques gekregen hier trouwens waarvan ik er 1 kan gebruiken. RNG blijft RNGManderijn schreef op zondag 8 december 2024 @ 16:30:
Level 32, geen unique.Begin langzaam wel het gevoel te hebben dat ik een ontzettend slap character heb. Ascendancy trial gedaan, volgens mij hoor je dat eigenlijk op level 22(?) te doen. Kostte op 32 alsnog de nodige moeite. En nu op de laatste map van Act 2. De map doorkomen is al zwaar. M'n gear en random skills beginnen parte te spelen ben ik bang. Verder wel leuk, die uitdaging.
Tesla M3LR '21
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik speel nu ook weer ff op windows, maar zie hier: https://www.protondb.com/app/2694490 de comment van user "Parilia"Klauwhamer schreef op zondag 8 december 2024 @ 14:40:
Heeft iemand deze game aan de gang onder Linux/Proton trouwens?
Het lijkt erop van wel. LinkjeTripwire999 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:37:
Deze game lijkt me zoveel toffer dan Diablo 4! Ik zag dat ie ook op de PS5 uit is, weet iemand toevallig of couch coop een ding is of is dat nog niet beschikbaar in de beta versie?
Ahh dat is nice. Mijn gaming desktop is het laatste Windows-bastion hier in huis, alle overige hardware (laptops/servers) draaien Linux of OpenBSD en dat bevalt mij uitstekend. Alleen mijn gaming rig moet nog 'om' als het even kan en dit is zo'n game dat een dealbreaker kan zijn voor de migratie ooit. Heb ook weinig zin om deze kist hypervisor met GPU-passthrough te laten spelen, het moet gewoon bare metal single boot zijn (ook als stok achter de deur).SideShow schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:35:
[...]
Ik speel nu ook weer ff op windows, maar zie hier: https://www.protondb.com/app/2694490 de comment van user "Parilia"
De nieuwste stuff speel ik nog graag op windows (vooral voor de hdr, ik weet niet direct hoe ik dit werkend zou moeten krijgen op mn linux mint)
Verwijderd
Pas wel op want het lijkt niet helemaal te werken zoals ze hadden aangegeven in eerste instantie. Je kunt als gast samen spelen maar met 2 eigen PoE 2 accounts lijkt dan weer niet te werken.Tripwire999 schreef op zondag 8 december 2024 @ 17:37:
Deze game lijkt me zoveel toffer dan Diablo 4! Ik zag dat ie ook op de PS5 uit is, weet iemand toevallig of couch coop een ding is of is dat nog niet beschikbaar in de beta versie?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Hehe, niet te doen? Ik start nu met 'Dreadnought' map.CSB schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:16:
Zijn er mensen al voorbij Act 2 gekomen? Ik krijg die laatste baas niet eens op de helft van zijn HP. Wat een damage spons zeg!
Yes zojuist, 1x dood gegaan omdat ik niet door had hoe dieCSB schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:16:
Zijn er mensen al voorbij Act 2 gekomen? Ik krijg die laatste baas niet eens op de helft van zijn HP. Wat een damage spons zeg!
[ Voor 5% gewijzigd door London op 08-12-2024 18:55 ]
Tesla M3LR '21
[ Voor 13% gewijzigd door Klauwhamer op 08-12-2024 19:05 ]
Ik ben met een minion build bezig, zit nu op lv30 maar als ik het vergelijk met PoE1 is de minion toch wel een stuk minder sterk, daar kon je op lv30 al vrij rap door de campaign heen jassen, als je wist wat je deed.London schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:34:
[...]
Yes zojuist, 1x dood gegaan omdat ik niet door had hoe diespoiler:wind phase werkte. Vond hem eigenlijk makkelijker dan de act 1 boss omdat die veel meer bewoog
Level 32 Witchhunter trouwens.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Je komt het vanzelf als quest tegen, level 22 denk ik ongeveer. Begint met het killen van 'Balbala' in 'Traitors Passage'.Ricmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:03:
Vanaf welk level doe je zo'n beetje ascendancy hier? of kom je er gestroomlijnt naartoe dat je het "moet" doen zeg maar.
Minions gaan vrij snel dood vs bosses helaas. Dat is voor mij ook de reden geweest dat ik m'n witch op lvl 22 heb gedumpt en een mercenary ben gaan levellen.CSB schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:08:
[...]
Ik ben met een minion build bezig, zit nu op lv30 maar als ik het vergelijk met PoE1 is de minion toch wel een stuk minder sterk, daar kon je op lv30 al vrij rap door de campaign heen jassen, als je wist wat je deed.
Misschien komt het ook door de weinige lootdrops. Het feit dat je elke enigszins notable drop moet salvages om er wat van te maken haalt het tempo er wel uit.
Tesla M3LR '21
[ Voor 8% gewijzigd door Manderijn op 08-12-2024 19:51 ]
Met level 36 ofzo, als je de boss overlevelt wordt ie easy. Lightning resist slotten in je rune sockets helpt ook.CSB schreef op zondag 8 december 2024 @ 18:16:
Gedaan op level 33 ofzoRicmaniac schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:03:
Vanaf welk level doe je zo'n beetje ascendancy hier? of kom je er gestroomlijnt naartoe dat je het "moet" doen zeg maar.
Je hebt ook sceptres waardoor je minions 50% meer dmg doen etc. Misschien dat het helpt?Manderijn schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:18:
Minions vallen inderdaad zo om. Heb zo'n beetje pure minon passives, en mijn main skeletons van mijn sceptre gaan serieus binnen 1 seconde dood in een gevecht. Compleet nutteloos dus. Heb die sceptre alleen nodig voor de 100 spirit...
Ben net wel overgestapt op flamewall + raging spirits, dat is ietsjes beter dan pure skeletons. Nog steeds veel weg rennen.
Edit: act 2 boss, kom niet verder dan 60%, minons doen niks
Verwijderd
nee geen last van gehad.Verwijderd schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:08:
Hebben jullie ook soms dat het beeld vast loopt terwijl geluid doorloopt? Wanneer ik dan naar Windows ga sluit the game instant af. Start meteen weer zonder problemen op vervolgens.
Hele map waar je zat weer donker natuurlijk…
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Die ziet er inderdaad wel leuk uit.Manderijn schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:25:
Eerste unique.. wel een goede voor m'n minions.
[Afbeelding]
Doet eigenlijk helemaal niks. M'n armor level 5 met een rune is nog beter dan dit...
[ Voor 61% gewijzigd door Teunis op 08-12-2024 21:19 ]
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427
Mooie uniqueManderijn schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:25:
Eerste unique.. wel een goede voor m'n minions.
[Afbeelding]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Een maatje van mij deze laten gebruiken. Super bedanktTeunis schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:57:
Blijkbaar had ik nog 4 keys, dus als iemand ze wilt zie hier onder
MTMPC-MLYK4-HXFH8-TNXEG
Super tof thanks voor het delen! 😊 vond PoE destijds ook al tof maar iedereen bleef maar op diablo hangen maar wilde deze toch echt nog wel doen dat is nu wel makkelijk gemaakt😋Teunis schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:57:
spoiler:MTRF4-7E735-QTNCR-H2Z72
Dat bedoelde ik dus met ingesloten worden door mobs en respawnen bij een pilaar. Maar goed, ben nu met mijn sorc level 16 in de manor. Jammer alleen dat ik als sorc veel achteruit moet lopen doordat ik niet veel health heb (137 ofzo) en mijn attacks niet uber zijn. Chaos is wel nice, maar is damage over time, dus duurt even.Klauwhamer schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:04:
Verdomme Freythorn is wel hard as nails voor mijn sorc, met die smerige blue cultist witches en ingesloten worden door melee tegelijk.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
die 3 zijn "recommended" onderin de lijst "all gems" aanklikken en je krijgt de volledige lijst te zienJoeZuCK schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:12:
[...]
Dat bedoelde ik dus met ingesloten worden door mobs en respawnen bij een pilaar. Maar goed, ben nu met mijn sorc level 16 in de manor. Jammer alleen dat ik als sorc veel achteruit moet lopen doordat ik niet veel health heb (137 ofzo) en mijn attacks niet uber zijn. Chaos is wel nice, maar is damage over time, dus duurt even.
Waar ik mij een beetje over verbaas zijn de gems Skills zijn te upgraden, maar waar ik in PoE heel veel combo's kon maken, heb ik per skill hier maar 3 slots en zijn veel van die gems niet uitwisselbaar tussen de skills.
Erg bedankt voor het delen!Teunis schreef op zondag 8 december 2024 @ 20:57:
spoiler:MTKZC-66XWM-EBJ9G-BPECG
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3587981iaxe393 schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:46:
Zijn die Poe2 keys eigenlijk ook goed voor EA op console, of is dat pc only? (en waar kan je die redeemen eigenlijk?)
Welk lvl ben je? want dat dropt redelijk snel in effectiviteit vind ikTeunis schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:16:
Zelf rustig aan met witch bezig, net aan act 2 begonnen.
Flame Spirit + Flame wall nú beetje de go-to; misschien wel beetje op, daarom
verwacht ik wel dat deze aangepast gaat worden, al hoop ik het niet
ah logisch wel.
Al snap ik het, wel beetje jammer dan aparte league blijftWill there be wipes during Early Access?
No, there will not be a wipe. We will do new leagues but none of your characters will be wiped, they will just go to a league called Early Access (so they will never be in Standard). In some cases characters in old leagues might be somewhat broken by balance changes though. After launch the "Early Access" characters will still exist
[ Voor 16% gewijzigd door Minaaj op 08-12-2024 22:16 ]
Nou heb ik mijn sorc redelijk defensief gespect (ES en pas later wat spell damage en +freeze, en Arctic Armor) en doe ik damage met frost bomb+frost nova, en frost bolt/freezing shards als filler. Zorgt voor iets aan CC en werkt ook redelijk tegen ingesloten worden. Maar soms heb je ook ranged bij de melee packs zitten en dan is het wel klote als je niet (langer) zo nu en dan kunt dodgen.JoeZuCK schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:12:
[...]
Dat bedoelde ik dus met ingesloten worden door mobs en respawnen bij een pilaar. Maar goed, ben nu met mijn sorc level 16 in de manor. Jammer alleen dat ik als sorc veel achteruit moet lopen doordat ik niet veel health heb (137 ofzo) en mijn attacks niet uber zijn. Chaos is wel nice, maar is damage over time, dus duurt even.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq