Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin
Da's een 'feature' van Windows; het gebied onder de WinBar ìs namelijk gelocktSommige websites hebbenb de irritante gewoontje om popups bovenaan open te gooien. Deze komen dus 'onder' de winbar terecht. kan het gebied achter de winbar niet 'gelocked' worden zodat er niets meer onder kan komen??
anders zie je de X etc niet, en moet je winbar minimaliseren, de pagina sluiten en winbar er weer bij toveren.
Ik zie trouwens net dat het misschien toch niet zo'n goed idee was om Drag & Drop te gebruiken voor de QuickLaunch; door dat OLE geblaat is het proggel ineens 40K ofzo groter geworden, en gebruikt anderhalve meg meer geheugen
Ik denk dat het in een toekomstige versie gewoon een Add knopje gaat worden...
waar ik zeker nog van zal
Jonggoud.nl
Hij pakt:Op vrijdag 14 september 2001 23:48 schreef GeonetiX het volgende:
Wat nou echt nog mist is om al je IP adressen te laten zien, of iig te kiezen welke je ziet.. Nu staat er continue 10.0.0.1 in me scherm, terwijl ik liever me casema IP zie
- Je WAN adres, als er een dial-up verbinding actief is
- Anders je LAN adres (hier vallen ook kabel- en DSL verbindingen onder)
- 127.0.0.1 als je geen verbinding hebt
Het is de bedoeling dat er een optie komt om een adapter te kiezen, waarbij je dan ook meteen DU info krijgt van die adapter. Maar dat duurt nog ff

Wat zou ik zegen;
Ik vind het een wat Leuker er uit zien gewoon meer windows
Vreemd; daar heb ik geen last vanOp vrijdag 14 september 2001 23:56 schreef DaRace het volgende:
Ik weet nu hoe het zit met dat ip adres dat bij mij verdwijnt: elke keer als je naar het configuratie scherm gaat moet je het vinkje bij ip-adres weergeven opnieuw zetten, als je dit niet doet istie dus weer weg
Zijn er meer mensen bij wie het IP adres verdwijnt?
Maar wat ik nog graag zou zien is:
+ Mogelijkheid om ook alleen de username te laten zien.
+ Dat je bij Uptime ook alleen de tijd kan zien (Dagen weg).
+ Dat als je bij je hd's kijkt dat je ze ook kan openen.
+ Als je op het winamp icoon klikt dat ie winamp opent.
Nogmaals: Voor de rest zeer netjes!
enige transparantie in de balk..
of dat ik de kleuren kan aanpassen zonder dat de applicatie zichzelf killed.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Daar had ik ook last vanOp zaterdag 15 september 2001 00:07 schreef Kakarot het volgende:
wat ik graag zou zien..
enige transparantie in de balk..
of dat ik de kleuren kan aanpassen zonder dat de applicatie zichzelf killed.
BTW het werkt nog niet helemaal dat ie vast boven in het beeld staat net als statbar.
Lees de notesik heb bij het gebruik van de quicklaunch dat hij het bestand wil downloaden inplaats van openen...
De QuickLaunch is nu eigenlijk alleen nog maar geschikt voor folders, applicaties en documenten die met explorer kunnen worden geopend.
Hij kijkt eerst of het een folder is. Als dat niet zo is probeert ie het uit te voeren. Als dat niet lukt probeert ie het te openen met explorer. Als het dus een bestandtype is dat explorer niet herkent, dan krijg je dat download dialoogje...
In de toekomst moet WinBar ook nog gaan kijken naar de file associations...
Keep it up!
Dex
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Anoniem: 1815
Ik zie inmiddels dat de volume control wel werkt?!Op donderdag 13 september 2001 19:20 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Zou ik zelf ook graag erin hebben, maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat moetWel hoe ik volumes van devices (wave/midi enz) kan sturen, maar nog niet hoe ik het master volume van de mixer moet doen.
[..]
Lekker hoor!
The devil is in the details.
Ik heb casema, en windhoos ziet dat als dial up. En toch pakt ie mijn Lan verbinding, dus er klopt iets nog nietOp vrijdag 14 september 2001 23:51 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Hij pakt:
- Je WAN adres, als er een dial-up verbinding actief is
- Anders je LAN adres (hier vallen ook kabel- en DSL verbindingen onder)
- 127.0.0.1 als je geen verbinding hebt
Het is de bedoeling dat er een optie komt om een adapter te kiezen, waarbij je dan ook meteen DU info krijgt van die adapter. Maar dat duurt nog ff
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Alle functionaliteit voor versie 1.0 zit er nu in, met als laatste implementatie de CPU Usage. Er moet nog het een en ander veranderd worden voor de final, en waarschijnlijk zitten er ook nog wel een paar foutjes in, maar bij mijzelf werkt ie iig goed (onder XP en 2000).
Kijk hier voor de download
Ik zou graag wat feedback krijgen van iemand die Win9x draait; op dat platform heb ik de CPU Usage nog helemaal niet kunnen testen, terwijl de code behoorlijk anders is dan die voor NT. Ik ben benieuwd of het uberhaupt werkt
Doet nietOp zondag 16 september 2001 21:09 schreef johnwoo het volgende:
met als laatste implementatie de CPU Usage.
-edit-
nu wel
geweldig
-/edit-
Ook de CPU usage doet het uitstekend.
Op dit moment is het gebruik:
CPU 0%
Mem 5.936 K
Jonggoud.nl
Doet niet
Voor jullie allebei: welk OS is dat?Ook de CPU usage doet het uitstekend.
Doet ook de CPU Usage het onder NT? Ik gebruik namelijk dezelfde API call als Mr. B. in StatBar doet, en StatBar schijnt het niet goed te doen onder NT...doet 't prima! (onder NT)
Windows XP hierOp zondag 16 september 2001 21:42 schreef johnwoo het volgende:
[..]
[..]
Voor jullie allebei: welk OS is dat?
[..]
Doet ook de CPU Usage het onder NT? Ik gebruik namelijk dezelfde API call als Mr. B. in StatBar doet, en StatBar schijnt het niet goed te doen onder NT...
Kleine correctie... WinXP is NT5.1...Op zondag 16 september 2001 21:46 schreef jonggoud.nl het volgende:
Nt, ja nt 6... Windows XP Pro dus, is toch opvolger van NT5 (win 2000), dus gebruikt grotendeels zelfde API
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
<edit>
keek in info, is idd 5.1! Grappig!
</edit>
En waarom komt er een schermpje op met het aantal % cpu als je op het cijfer in de balk klikt (sorry voor de gecompliceerde uitleg... :-)
Hmm... dan werkt het voor Win9x dus nog niet goed; 0% is namelijk de default. Ik zal een andere poging doen en uploadenOp zondag 16 september 2001 21:47 schreef arjanscholl het volgende:
Cpu usage doet t niet goed, het blijft 0% terwijl koetje draait... ik draai winME, op XP doet hij het wel
Oeps..En waarom komt er een schermpje op met het aantal % cpu als je op het cijfer in de balk klikt (sorry voor de gecompliceerde uitleg... :-)
XP, maar zoals je in de edit kunt zien: hij doetutalOp zondag 16 september 2001 21:42 schreef johnwoo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Anoniem: 31444
ik zou alleen nog graag zien dat je alleen ip kan laten zien (hostnaam boeit me vrij weinig nl) en misschien een geintegreerde DU meter. En misschien nog dat winamp opstart als je op play drukt... en dat idee dat er een playlist uitrolt vind ik ook een wereldidee...
misschien een beetje teveel gevraagd
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Anoniem: 32725
Kan er nix anders over zeggen dan: super 8-)!!!
Als je het over de CPU usage hebt: onder Win98/ME geeft StatBar af en toe vreemde waardes aan. Dat ligt overigens niet aan StatBar; de Windows System Monitor geeft hetzelfde aan (lijkt me puur een bug in Windows dus). Meldingen dat StatBar de CPU usage verkeerd aangeeft in NT heb ik nog niet gehad/gezien/gehoord/etc.Op zondag 16 september 2001 21:42 schreef johnwoo het volgende:
[..]
[..]
[..]
Doet ook de CPU Usage het onder NT? Ik gebruik namelijk dezelfde API call als Mr. B. in StatBar doet, en StatBar schijnt het niet goed te doen onder NT...
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Ow sorry, dat dacht ik... er waren namelijk mensen die beweerden dat StatBar niet werkte in NT maar WinBar wel, terwijl de CPU usage zo'n beetje het enige was dat ik er nog niet in had zitten. Daarom nam ik aan dat de CPU usage de oorzaak was van die meldingen...Op zondag 16 september 2001 22:27 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Als je het over de CPU usage hebt: onder Win98/ME geeft StatBar af en toe vreemde waardes aan. Dat ligt overigens niet aan StatBar; de Windows System Monitor geeft hetzelfde aan (lijkt me puur een bug in Windows dus). Meldingen dat StatBar de CPU usage verkeerd aangeeft in NT heb ik nog niet gehad/gezien/gehoord/etc.
Paar dingetjes nog:
- Scherm gaat op zwart als ik resolutie eerst mbv Winbar op 800x600 en daarna op 1280x1024 zet. MOet ik eerst in Safemode opstarten en daarna rollback kiezen in XP, anders kan ik er niks meer mee
- Geheugen staat op 255, kan dat niet 256 mb worden?
- Winamp logo, kan bij aanklikken ook winamp gestart worden, of evt bij aanklikken van play?
Echt vet verder hoor, dit zijn alleen maar tips!!!
niet werkt
verder is het wel een cool progje
ik zal zeker de final willen hebben
Hehe, dat heb ik ook op de andere PC die hier staat, met een el-cheapo monitor. Heb je de 'drivers' voor je monitor geinstalleerd? WinBar pakt namelijk voor iedere resolutie de hoogste refreshrate waarvan Windows beweert dat je monitor em aankan. Als Windows het fout heeft (bijvoorbeeld als je de monitordrivers niet hebt geinstalleerd, en ook bij sommige oudere of goedkopere monitors die deze info niet of fout doorsturen naar de PC) dan neemt ie dus een refreshrate die je monitor niet aankan.- Scherm gaat op zwart als ik resolutie eerst mbv Winbar op 800x600 en daarna op 1280x1024 zet. MOet ik eerst in Safemode opstarten en daarna rollback kiezen in XP, anders kan ik er niks meer mee
Nog steeds niet? Hmmm... ik had verwacht dat build 63 het wel goed zou doen. Best zaad dat ik het hier zelf niet kan proberen... Vanavond zal het er dan niet meer van komen, maar ik zal er morgen nog ff naar kijken.Ik wilde zeggen dat onder win98 de CPU usage
niet werkt
Je mag dat jonggoud.nl wel weg laten hoor, je nickname staat ook aan de zijkant van je posts.Op vrijdag 14 september 2001 23:17 schreef jonggoud.nl het volgende:
Enne (sorry dat ik niet toevoeg aan m'n vorige post) kan je winamp ook laten starten als je op het winamp icoontje klikt? Zal handiger zijn ipv start->prog etc.
Jonggoud.nl
Ga zo door trouwens!
Ontopic: Handig programma, alleen dat Quicklaunch werkt hier nog niet helemaal... Als ik daar een shortcut heen sleep en ik run die vervolgens, krijg ik de vraag of ik het programma wil openen of opslaan (win2k pro, IE6)...Even een quote'tje uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Edit: Damn, topic was 2 pagina's, was al gemeld

Nog een edit:
Dat geval voor de vrije ruimte is iets te klein hier...

Onderste regel past er net niet helemaal op
Hmmz... Bij mij werkt het onder XP prima...Op zondag 16 september 2001 23:42 schreef het_beest het volgende:
Onder XP doet die cpu usage het ook niet... Maar verder: leuk programma!
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Runtime error '360':
Object already loaded
Anoniem: 4717
Okay, ik zal de drivers van m'n IIyama eens installenOp zondag 16 september 2001 22:53 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Hehe, dat heb ik ook op de andere PC die hier staat, met een el-cheapo monitor. Heb je de 'drivers' voor je monitor geinstalleerd? WinBar pakt namelijk voor iedere resolutie de hoogste refreshrate waarvan Windows beweert dat je monitor em aankan. Als Windows het fout heeft (bijvoorbeeld als je de monitordrivers niet hebt geinstalleerd, en ook bij sommige oudere of goedkopere monitors die deze info niet of fout doorsturen naar de PC) dan neemt ie dus een refreshrate die je monitor niet aankan.
[..]
waar kan ik die downloaden? en geeft ie ook de IP-adres aan?Op vrijdag 14 september 2001 22:58 schreef dinges het volgende:
[..]
lijkt wel een beetje op gkrellm als ik het zo zie
[afbeelding] [afbeelding]
Anoniem: 30944
Met die onderste regel heb ik helemaal geen problemen, en dan heb ik 126GB totale ruimteOp zondag 16 september 2001 23:29 schreef oVRoM het volgende:
[..]
[..]
Nog een edit:
Dat geval voor de vrije ruimte is iets te klein hier...
[afbeelding]
Onderste regel past er net niet helemaal op
btw, is het geen idee om die sleutel (ben ff de naam kwijt, slingert ook nog ergens rond in een topic op dit forum) uit het register te gebruiken voor de uptime
Het progje uptimei.exe van m$ gebruikt die ook. Is misschien handiger voor de mensen die hun pc langer als 49 dagen hebben aanstaan
mis alleen een up / downstream meter (maar das al vaker gemeld door dit draadje......
greetz
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Hier staat tekst
Casema IP is nu nl 212.64.52.95, en ik krijg dit te zien:

Minpuntje
Maak dan op ze minst een optie welk IP je laat zien
welke van de door ons aangedragen suggesties zijn haalbaar en welke wil je daarvan nog inbouwen?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Daar zit nu de cpu module bij in.
Deze puntjes staan nu op de (voorlopige) planning:Op maandag 17 september 2001 11:08 schreef LuNaTiC het volgende:
Johnwoo:
welke van de door ons aangedragen suggesties zijn haalbaar en welke wil je daarvan nog inbouwen?
- CPU Usage voor Win9x fixen (nog in deze versie)
- Disk Usage stats beter uitlijnen (nog in deze versie)
- Plaatsing in workarea ipv bovenaan scherm over hele breedte
- T.net tracker, laatste X headlines scrollend in de bar (X = instelbaar)
- Winamp starten als ie nog niet gestart was
- Titel van huidige nummer scrollend in de bar
- Netwerkadapter kiezen
- DU info voor die netwerkadapter
- Koeienteller
- Autohide
- Optie om alleen username te laten zien zonder hostname
- Time sync (misschien)
- Playlist dropdown (heel misschien)
Kan je trouwens niet maken dat als je op de play knop van winamp in winbar klikt dat het dan ook automatisch winamp opstart?
laat maar ik zie net dit staan: - Winamp starten als ie nog niet gestart was
Anoniem: 26487
Vette shitOp maandag 17 september 2001 12:43 schreef johnwoo het volgende:toon volledige bericht
[..]
Deze puntjes staan nu op de (voorlopige) planning:
- CPU Usage voor Win9x fixen (nog in deze versie)
- Disk Usage stats beter uitlijnen (nog in deze versie)
- Plaatsing in workarea ipv bovenaan scherm over hele breedte
- T.net tracker, laatste X headlines scrollend in de bar (X = instelbaar)
- Winamp starten als ie nog niet gestart was
- Titel van huidige nummer scrollend in de bar
- Netwerkadapter kiezen
- DU info voor die netwerkadapter
- Koeienteller
- Autohide
- Optie om alleen username te laten zien zonder hostname
- Time sync (misschien)
- Playlist dropdown (heel misschien)
"Grandma was slow, but she was old....!!"
Keep up the good work!!
- Beter Disk Usage windowtje
- Optie om de tijd te verbergen in de klok (dus alleen de datum te tonen)
- Memory module resized niet meer
- Optie om 1MB bij je totale geheugen op te tellen. Blijkbaar ergeren sommigen zich hieraan
- Winamp start automagisch. Je moet wel zelf het pad opgeven; Winamp gebruikt niet het register, maar een ini file, dus ik kan het pad niet opvragen.
Ik ga straks eens kijken of Win95 nog draait op m'n oude 486DX4-100, kan ik de CPU usage module ff werkend zien te krijgen onder 9x
of is er nog geen nieuwe?
64 is de laatste, die is net een halfuurtje oudOp maandag 17 september 2001 18:10 schreef RelaXXinG het volgende:
waar is de laatste versies te d/l van Winbar?
of is er nog geen nieuwe?
Je kunt de laatste versie altijd vinden op http://www.lunenburg.cistron.nl/winbar/
| I've got permission to color outside the lines |
Dan worden alle tekstlabels ge-arceerd ofzo, en wanneer je dan ergens op klikt, verschijnt die overflow melding. Enig idee wat dat kan zijn?
Verder zou het kewl zijn als je een mouse-over kon maken voor 't CPU-usage voor de mensen met 2 CPU's. Dus dat je in je bar je 'gemiddelde' usage ziet, en met een mouse-over van beide processoren.
Jammer van die foutmeldingen, maar mega kewl proggie!
Verder is ie super (voor zover ik heb gezien)
Stond iets wat al op de wachtrij staat
En de optie om bij de uptime de dagen weg te halen
Liever gewoon: if (dagen = 0) hide dagen...En de optie om bij de uptime de dagen weg te halen
MAAAR ik heb nog een opmerkingen. Winamp opstarten moet ook kunnen door op het logo te klikken, zodat dus wanneer winamp al draait hij zichtbaar wordt en dat je dus de playlist ziet.
Voor de rest TOPPIE.. maarja da wist je al
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Bij mij houdt het programma het hoogstens een minuutje vol ofzo...
Advanced sheep-counting strategies
onder win ME werkt de CPU usage niet, blijft 0%.
en bij de configuratie heb ik ingesteld dat hij het ip-adres moet weergeven, maar nadat het programma opnieuw is opgestart is hij dat alweer vergeten.
ik heb het al vaker zien staan, maar een DU meter zou lekker zijn :)*/
* solomo heeft niets te klagen
wel lekker programma
Anoniem: 32184
Win98se (waar btw nog steeds niet CPU usage werkt)
verder toppie

//typo
Anoniem: 30115
En vooral niet vergeten dat dit een proggie is waar een liefhebber veel tijd insteekt. Ja er zitten nog wat bugs/crashes in, maar bij mij draait het zowel onder NT4 als W2K en XP verschrikkelijk goed. En dit is pas een beta!
JohnWoo,
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Die taakbalk issue wordt binnenkort gefixt, zie het todo lijstje een stukje hierboven.
Verder denk ik niet dat er een mailclient inkomt
En Wimmel24 (en de rest ook natuurlijk): thx voor de positieve feedback
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Bij de nieuwe versie me de uitgelijnde harde schijfen issie weer goedOp maandag 17 september 2001 01:35 schreef RRX het volgende:
bij mij werkt de disk-usage niet, al ik er overheen ga krijg ik een foutmelding:
Runtime error '360':
Object already loaded
Anoniem: 11928
keep up the good work man!
Anoniem: 4640
Paar dingen die graag zou zien. Geen shortcut overlays meer in quicklaunch.
Optie om iconen uit aan te zetten en eventueel om ze te veranderen. Liefst per module aan en uit.
Nice work
uhm dat ZIT er in. Ok werkt nog niet even goed bij iedereen, maar zit erin. Lezen voor je postOp dinsdag 18 september 2001 08:47 schreef Flipke het volgende:
Zeer netjes gedaan, nu nog cpu usasge support en het is af!
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ik kreeg ineens zomaar spontaan 8 taken in de afdrukwachtrij. Dus ging kijken wat er "spontaan" afgedrukt zou worden, dubbelklik op de wachtrij, en hoppa, Winbar heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd in kernel32 bla bla bla
Win98
Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Bij de Disk Usage worden alleen mijn NTFS Partities getoond, ik heb 1 FAT32 Partitie, en die laat ie niet zien
Anoniem: 30944
Hier heb thuis onder 2000 geen last van * Anoniem: 30944 heeft 2 NTFS partities en 6Op dinsdag 18 september 2001 14:50 schreef RRX het volgende:
BUUUGGJUUUUH
Bij de Disk Usage worden alleen mijn NTFS Partities getoond, ik heb 1 FAT32 Partitie, en die laat ie niet zien
Voor de rest, erg handig progje
* Anoniem: 30944 gebruikt em al sinds de 1ste alpha versie
Dit topic is gesloten.