Concurrentie voor StatBar: WinBar

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 3.103 views sinds 30-01-2008

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-07 14:33
Ten eerste: Mr. B., ik hoop niet dat je je aangevallen voelt; ik heb heel lang StatBar gebruikt en ben er zeer tevreden over :) maar ik liep al heel lang met het idee zelf een bar te maken. Laatst had ik dan toch ff wat tijd (en zin :)) over en ben er aan begonnen. Het resultaat tot nu toe: WinBar 1.0 alpha

De bedoeling was eigenlijk om het proggel dit weekend pas ter download aan te bieden, maar omdat bepaalde mensen erom vroegen heb ik besloten dat iets te vervroegen :) Daar staat dan wel wat tegenover, en dat is dat het nog maar een alpha is. Dus nog niet alles is volledig getest. Sterker nog, nog niet alle modules zijn geimplementeerd. Vanwege de vraag dan toch maar deze alpha release. Er is al een bugje gefixt, en ik hoop dat er mensen met meer dingetjes komen (of eigenlijk niet natuurlijk :)), zodat die gefixt kunnen worden voor de beta release.

Om het te draaien moet je de VB runtimes versie 6 hebben; die heb ik voor het gemak ook ff online gegooid, maar hij zit ook standaard in alles vanaf ME/2000 (en ik geloof ook 98SE).

Veel plezier ermee :)

Nog een paar shots:
http://www.lunenburg.cistron.nl/winbar/WinBar10-1.gif
http://www.lunenburg.cistron.nl/winbar/WinBar10-2.gif
http://www.lunenburg.cistron.nl/winbar/WinBar10-3.gif

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-06 21:30

Mary Wana

keyboard nut

koel :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Anoniem: 14537

Strak man.....

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 16:12

The_Duke

ho gek!

ziet er goed uit, vooral die HD ruimte functie vind ik handig.

keep up the good work !! :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:27
Kan het kloppen dat de cpu het nog niet doet. Er staat namelijk in de readme dat die het wel zou moeten doen maar hier doet die het niet (win2k)!

| I've got permission to color outside the lines |

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
ERg leuk idee maar waarom geen opensource?

• johnwoo
Kan het kloppen dat de cpu het nog niet doet. Er staat namelijk in de readme dat die het wel zou moeten doen maar hier doet die het niet (win2k)!
CPU doet het idd nog niet; die drie modules die in de release notes genoemd worden zijn juist degenen die nog niet af zijn :)
ERg leuk idee maar waarom geen opensource?
Kort gezegd: omdat de source code een behoorlijk onoverzichtelijke rommel is :) Het is niet helemaal systematisch ontwikkeld; ik ben gewoon ergens begonnen en heb er telkens een module bijgeknutseld :) Dat wil overigens niet zeggen dat het inefficient is, maar wel erg onoverzichtelijk (en ook totaal niet gedocumenteerd). Misschien dat ik nog wel eens zin krijg om het op te schonen en open source te maken, maar reken daar voorlopig nog maar niet op :)
Ik heb trouwens zo'n vaag vermoeden dat Mr. B. ongeveer dezelfde reden heeft voor het niet open source maken van zijn StatBar ;) (Am I right?)

Anoniem: 27148

geinig! :)
beetje lelijk die grijze kleur... maar dat is gelukkig wel aan te passen! :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je een paar versies verder bent dan wil ik em wel in me faq zetten :)

• eX0duS
  • Laatst online: 04-07 13:32
Om eerlijk te zijn vind ik deze beter dan statbar. Er kan ook meer info op.

Eej, ik zou nog graag m'n CPU temp enzo willen zien, is dat ook mogelijk? Dat lijkt me echt super flex!

Keep up the good work!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:26

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ziet er kewl uit !

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17
Nu maar hopen dat de productinnovaties ook sneeler gaan door de concurrentie :)

• Scare360
  • Laatst online: 31-12-2024
Van erg goed kwaliteit voor een alpha ... nog steeds jamemr dat het geen open-source project is

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als alles werkt is het helemaal mooi. Ik kan haast niet wachten op de 'final' :) :) :).

Misschien het uiterlijk nog iets verbeteren, StatBar is mooier (moet altijd iets te zeuren hebben :P ). Maar verder erg goed :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03
hey dit ziet er erug goed uit joh!
ik zal em testen

• Buzzman
  • Niet online
Wat ik trouwens nog wel mis:

<li>Time sync zoals in statbar
<li>geluid controle (harder zachter zetten)
<li> }:O funtionaliteit

Voor de rest lijkt het hier allemaal goed te werken :)

Anoniem: 12352

dit ziet er zeker leuk uit

vooral de mogelijkheid om snel te kijken hoeveel hardeschijfruimte je nog over hebt is wel kick

• Badger
  • Laatst online: 25-06 12:46
Ziet er netjes uit! Misschien een idtje: Samenwerken met de dude van statbar?

• johnwoo
Time sync zoals in statbar
Komt er misschien nog wel eens in :) in 1.0 komen de functies die ik zelf nodig heb c.q. waarvan ik vind dat ze er in horen. Time sync zou alleen op een tabblad kunnen en in de achtergrond draaien; het heeft eigenlijk geen plaats op de bar nodig.
geluid controle (harder zachter zetten)
Zou ik zelf ook graag erin hebben, maar ik ben er nog niet helemaal achter hoe dat moet :o Wel hoe ik volumes van devices (wave/midi enz) kan sturen, maar nog niet hoe ik het master volume van de mixer moet doen.
}:O funtionaliteit
Ik heb geen koe draien en zou ook absoluut niet weten wat blocks en WU's zijn :o maar als iemand een voorbeeld logje kan sturen en uitlegt welke info ik daaruit moet plukken, dan kan dat er altijd nog wel in komen... Maar iig niet in 1.0 :P

Anoniem: 25418

Ik heb een module(dll/c++) gemaakt om % processor gebruik (gemiddelde van alle processors) te achterhalen onder NT besturingssysteem.

Als je tips of info moet hebben mail me...

Anoniem: 19781

1 ding, je accu meter doet 't niet, hij geeft 38% aan terwijl de stekker erinzit en hij volledig is opgeladen (mijn laptop dus)
verder wel een funky dingetje :)

Anoniem: 26786

ziet er goed uit... persoonlijk vind ik hem beter dan statbar. Maar het beste vind ik nog memsnoop:
Afbeeldingslocatie: http://fux0rd.bitchin.ath.cx/images/memsnoop.gif
is mooi klein... nie zo'n grote bar die je boven in beeld hebt. Alleen jammer dat hij nie meer geupdate word :( ik zou graag een netwerk monitor erin hebben met de opties van du meter en uptime weergaven.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

screenshots zien er leuk uit, ik ga hem ff proberen :)

Kewl! en vooral WinAmp controls vindik erg handig, alleen mis ik dan weer de volumecontrol :/

Wat verder leuk zou zijn is de bandbreedte die gebruikt wordt (zoals DU Meter)
en misschien de naam van de mp3 de je speelt (scrollend) (zoals in winamp) maar dat neemt wel veel ruimte in ...

en het valt me op dat alles naar links uitgelijnd is, kan dat ook in het midden? :)

Maar erg mooi gedaan vind ik :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:11
Kan het kloppen dat de memory module nog een beetje dodgy is?
Hij geeft hier namelijk 98MB aan terwijl er 239mb in gebruik is.

Verder is hij top!

• drZymo
  • Laatst online: 27-06 21:47
hehe eindelijk na al die tijd een nuttig proggeltje gemaakt >:)

Ik wil wel de eerste zijn die de *final* krijgt he ;)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 18:04 schreef johnwoo het volgende:
Ten eerste: Mr. B., ik hoop niet dat je je aangevallen voelt
Not at all :)
Dat er ongetwijfeld mensen zijn die nu overstappen van StatBar naar WinBar vind ik niet erg; ik heb StatBar in eerste instantie voor mezelf geschreven, dat er zoveel belangstelling voor zou zijn had ik nooit verwacht. Jij zult over een tijdje ongetwijfeld ook "gezeur" (dat woord komt misschien verkeerd over, zo is het niet bedoeld ;)) via mail en ICQ krijgen over wanneer er een nieuwe versie uitkomt :P
Op donderdag 13 september 2001 18:24 schreef johnwoo het volgende:
Kort gezegd: omdat de source code een behoorlijk onoverzichtelijke rommel is :) Het is niet helemaal systematisch ontwikkeld; ik ben gewoon ergens begonnen en heb er telkens een module bijgeknutseld :) Dat wil overigens niet zeggen dat het inefficient is, maar wel erg onoverzichtelijk (en ook totaal niet gedocumenteerd). Misschien dat ik nog wel eens zin krijg om het op te schonen en open source te maken, maar reken daar voorlopig nog maar niet op :)
Ik heb trouwens zo'n vaag vermoeden dat Mr. B. ongeveer dezelfde reden heeft voor het niet open source maken van zijn StatBar ;) (Am I right?)
You're damn right :o ;)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Sorry Mr. B maar ik vind de WinBar fijner, ziet er wat frisser uit vinnik, en je kan hem naar de zijkant van je scherm klappen :)

heb ik toch nog, een half jaar? kan dat, statbar gebruikt :)

mijn T.net systeemspecspagina

• BenJoep
Wat ik wel irri vind is dat als je hem naar de zijkant toe doet, dat heel je wallpaper en je iconen verplaatsen. Kan je hier wat aan doen. (zelf denk ik van niet) Maareh het is maar een vraagje.

Anoniem: 27983

arg, me startbalk nokt'm als ik winbar opstart... die zie ik ineens niet meer... dat sux

kan dat bug zijn of ligt dat aan me instellingen??

• drZymo
Op donderdag 13 september 2001 20:43 schreef Type het volgende:
arg, me startbalk nokt'm als ik winbar opstart... die zie ik ineens niet meer... dat sux

>> Hier stond onzin <<

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• johnwoo

WinBar kijkt (nog) niet naar de grootte van je workarea, hij pakt gewoon de bovenste rij van het scherm, over de hele breedte. Als daar toevallig een andere appbar (zoals de taakbalk, of StatBar) staat, dan gaat ie er vrolijk overheen. Wordt nog gefixt, hopelijk voor 1.0 beta.
Wat ik wel irri vind is dat als je hem naar de zijkant toe doet, dat heel je wallpaper en je iconen verplaatsen. Kan je hier wat aan doen. (zelf denk ik van niet) Maareh het is maar een vraagje.
Als je WinBar naar de zijkant zet, dan geeft ie de ruimte (tijdelijk) weer vrij aan de workarea (desktop). Een bijwerking is dan dat je iconen en wallpaper ff verspringen. Maar als ie die ruimte niet vrij zou geven, dan is het hele nut van de opzij-schuif-functie weg en zou ie eigenlijk net zo goed kunnen blijven staan :)

Ik zit nu trouwens met de Lock Keys-LEDjes met hetzelfde probleem als dat sommige mensen over StatBar lieten weten: ze worden alleen maar hertekend als WinBar het actieve venster is, of als je met de muis beweegt :( Ben er nou al een half uur een oplossing voor aan het bedenken/uitproberen...

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:20

bloasfist

Slot-A Crew

Leuk hoor, maar ik vind zo'n complete bar gewoon veel te groot. Doe mij maar coolinfo. Das veel kleiner. Zie ook dit draadje.
Dat coolinfo is zelfs zo klein dat je hem in je icq/trillian kan bouwen. Zie ook dit draadje.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 21:00 schreef johnwoo het volgende:
Ik zit nu trouwens met de Lock Keys-LEDjes met hetzelfde probleem als dat sommige mensen over StatBar lieten weten: ze worden alleen maar hertekend als WinBar het actieve venster is, of als je met de muis beweegt :( Ben er nou al een half uur een oplossing voor aan het bedenken/uitproberen...
Ik ben daar ook al een tijdje mee aan het stoeien, ik heb nog geen oplossing kunnen vinden... onder NT werkt het allemaal prima, maar onder Win9x/ME wordt het keyboard blijkbaar niet uitgelezen als je app op de achtergrond draait :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• johnwoo
Ik ben daar ook al een tijdje mee aan het stoeien, ik heb nog geen oplossing kunnen vinden... onder NT werkt het allemaal prima, maar onder Win9x/ME wordt het keyboard blijkbaar niet uitgelezen als je app op de achtergrond draait :(
Hmmm... ik draai XP en toch doet ie het bij mij alleen maar als ie actief is of de muis beweegt, en als ik hem buiten de IDE draai zelfs alleen maar als de muis over WinBar beweegt :o
Pikant detail: StatBar doet het hier wel goed ;)

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 17:31

Wimmel

Hello

Winbar doet het hier zeer goed onder XP :)
1 klein puntje: Is het in de toekomst ook mogelijk te kiezen welk ip je wilt weergeven? Ik heb n.l. meerdere Nic's en krijg nu het ip van mijn interne netwerk.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 21:27 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Hmmm... ik draai XP en toch doet ie het bij mij alleen maar als ie actief is of de muis beweegt, en als ik hem buiten de IDE draai zelfs alleen maar als de muis over WinBar beweegt :o
Bij mij update ie 'm, als ik in de VB IDE draai, als ik de muis over StatBar OF de IDE beweeg (is natuurlijk hetzelfde proces). Dat het onder XP niet goed werkt verbaast me nogal... het is gewoon NT 5.1.
Pikant detail: StatBar doet het hier wel goed ;)
>:) ;)
Ik weet niet hoe jij het uitvraagt, maar ik gebruik GetKeyState. Ik heb het ook met GetKeyboardState geprobeerd, maar dat is helaas geen oplossing voor het update probleem.

StatBar.nl - @GoT

• RelaXXinG
  • Laatst online: 31-03 15:00
Kewl! :)

ik ga hem gebruiken.
maar is er ook een hide-funtie?? ipv nog zo'n ding dat links of rechtsboven blijft staan.

nog tips:

- winamp laten opstarten als je op het winampicoontje clickt, of play knop ofso als hij niet al opgestart is.

- misschien is het leuk dat je de dingen die je in de bar hebt staan kunt centreren of beter spreiden, zodat hij aan beide kanten uitgelijnd wordt en er meer ruimte tussen elke ding komt.

- mogelijkheid tot HD gebruik ook als tekst in de bar zetten.

- mogelijkheid om kabel ip laten zien ipv netwerk ip.

keep up the good work :)

• Tim
  • Laatst online: 18-03 14:00

Tim

misschien een idee om het memory grafiekje van links naar rechts te laten gaan ipv onder naar boven

• bazs2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het ziet er allemaal netjes uit.
Je moet wel ff een stukje text veranderen in het configuratieschermpje.
Daar staat dat er nog niets van WinAmp in zit, maar als ik hem opstart dan zie ik wel degelijk buttons. :)

Verder ziet het er cool uit, petje af. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:06
ff een vraagje:

hoe berekenen jullie de uptime van de machine?
ik heb aan de hand van de 'last-modified' van pagefile.sys datum met ASP de uptime weten te berekenen. (voor op mijn Desktop :) )

Maaaarrrr die is 30 seconden MINDER dan de uptime die jullie beiden proggies aangeven.

dus mijn vraag: Hoe hebben jullie dat gedaan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• johnwoo
Ik weet niet hoe jij het uitvraagt, maar ik gebruik GetKeyState. Ik heb het ook met GetKeyboardState geprobeerd, maar dat is helaas geen oplossing voor het update probleem.
Ik gebruik GetKeyboardState... misschien maar eens GetKeyState proberen dan :)
Overigens werkt het op de andere PC hier (Win2K SP2) ook niet goed...
maar is er ook een hide-funtie?? ipv nog zo'n ding dat links of rechtsboven blijft staan.
Een autohide komt eraan, maar nog zeker niet in 1.0.
- winamp laten opstarten als je op het winampicoontje clickt, of play knop ofso als hij niet al opgestart is.
Komt er ook aan :) waarschijnlijk al in 1.0
- misschien is het leuk dat je de dingen die je in de bar hebt staan kunt centreren of beter spreiden, zodat hij aan beide kanten uitgelijnd wordt en er meer ruimte tussen elke ding komt.
Da's al wat lastiger. Wel te doen, maar dit is makkelijker :) Ik betwijfel of er een centreer of justify functie komt...
- mogelijkheid tot HD gebruik ook als tekst in de bar zetten.
Same answer: prima te doen, maar wat is het nut ervan? Als je die info in de bar zet dan zit ie gelijk vol... Ik zit te denken aan de mogelijkheid van een tweelaags-bar, maar die hoef je voorlopig nog niet te verwachten :)
- mogelijkheid om kabel ip laten zien ipv netwerk ip.
Die komt er waarschijnlijk wel in; ik ben van plan om meer netwerkstats erin te zetten, maar ook dit kan nog wel een paar versies duren.
Netwerkstats die gepland staan:
- Keuze tussen adapter
- DU meter voor een willekeurige adapter of totaal
- RAS (dial-up) connectie status: online time en mogelijkheid op te hangen.
misschien een idee om het memory grafiekje van links naar rechts te laten gaan ipv onder naar boven
Er komt een optie om een lijngrafiek te maken (a la Statbar) ipv een staafgrafiek. Waarschijnlijk ook nog een optie om ipv het vrije, het gebruikte geheugen te tonen.
hoe berekenen jullie de uptime van de machine?
Daar is de API call GetTickCount voor, die het aantal milliseconden dat Windows draait terug geeft. (Bij 49 dagen begint ie weer opnieuw te tellen bij 0)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:30

markvt

Peppi Cola

ziet er cool uit, maar please maak zoiets nou eens open source, of moet ik daar zelf mee komen ofzo.
de meesten hierzo kunnen coden in VB6, dus als je de source vrijgeeft, maakt niet uit hoe stom je hebt getypt, helpen kunnen de meesten wel !

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
Gaaf proggie, ik gebruik 'm al!

Zoals al gemeld blijft bij mijn laptop ook de accu indicator op 38 of 39 % staan, terwijl ik in het stopcontact zit. Als je wat wilt testen of zo om het er uit te krijgen moet je het maar ff melden. Plenty VB ervaring hier, dus misschien dat ik kan helpen... B-)

• DaRace
Ow ja, ken je SizeOMatic?? Ik denk dat er een boel ontwikkelaars blij zouden zijn met zo'n soort functie!

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 20:56
MIsschien is het al genoemd maar als idee

DU-meter integratie

ICQ misschien ??

Verder Cool progje :)

• drZymo
Op donderdag 13 september 2001 22:11 schreef DaRace het volgende:
Gaaf proggie, ik gebruik 'm al!

Zoals al gemeld blijft bij mijn laptop ook de accu indicator op 38 of 39 % staan, terwijl ik in het stopcontact zit. Als je wat wilt testen of zo om het er uit te krijgen moet je het maar ff melden. Plenty VB ervaring hier, dus misschien dat ik kan helpen... B-)
Ik heb hem al geholpen daarmee (naja :)) was een dom foutje.. Functie gaf waarde 0-100 weer als de accu aanwezig was of 255 als da niet was. johnwoo was zo slim om dat getal altijd te delen door 255 en dan * 100 omdatie dacht dat het een waarde was tussen 0-255. |:(

Is gefixed in de nieuwe build

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Rulezzzz!!!!!!
ik vind um persoonlijk beter dan Statbar
thx man

• drZymo
Na 4 Grolsch blijf ik erbij.. WinBar 1.00.0048 ruleert :P

• johnwoo
Zo, ik heb net de laatste build voor vandaag geupload (zelfde link)

Updates/fixes:
- Batterij geblaat nu in orde (was idd een domme fout :o )
- Grand Total bij disk usage
- Lijngrafiek als optie bij geheugen
- Optie om gebruikt geheugen te laten zien ipv vrij geheugen
- Locks status, die nog niet helemaal naar behoren werkt. Hij update de LEDjes alleen als WinBar het actieve venster is. Ik zal het morgen proberen te fixen...

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

Nietzman

Woei!

is het ook mogelijk om naast de winamp controls een pulldown menu te maken waar je dan de playlist in hebt? zodat je makkelijker kan switsjen tussen nummers? zou wel chille zijn :)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Mooi gedaan!

Tips (Sommige is gemiereneuk, ik weet het ;) ):

- "HOSTNAME" link maken naar System Properties (sysdm.cpl onder XP)
- Het woord "build" weg laten, vraagt te veel ruimte
- "Memory" link maken naar Task Manager (taskmgr.exe in NT,2K en XP)
- Ik wil graag Contextmenu waar ik ook bij de opties kan komen, sluiten, enz.
- Options en Close knoppen kunnen onder elkaar en er moeten tooltips bij.
- Icoon van Resolutie lijkt uit een Icon Packer package te komen :), beetje veel aliasing. Het icoon die in XP zit is beter.
- Een "Run" module. (Zoals Start, Run) Het Edit veld wat je hiervoor zou maken moet actief worden bij een bepaalde toetsencombo, moet URL's en UNC paden ondersteunen en de working directory pakken van de vorige actieve applicatie (ook zoals Run doet)
- Time Sync zou je makkelijk kunnen doen onder XP door de ingebouwde optie daarvoor in of uit te schakelen. (Dubbelklik op standaard klok (als je het nog niet had gezien)) Voor andere OS-en is het iets meer werk.
- Winamp gebruikt ook de volume van het WAVE device, zou jij ook kunnen doen. Master Volume hoeft niet perse. Bijna al het geluid wat je PC maakt is toch WAVE...

Hier nog een stukje koeien log:
[Sep 13 17:35:30 UTC] The perproxy says: "Phasma distributed.net proxy"
[Sep 13 17:35:30 UTC] Refreshed project state data from server. (cached)
[Sep 13 17:35:30 UTC] RC5: Sent 2 packets (33.00 stats units) to server.
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: Completed 5BA45845:20000000 (32.00 stats units)
0.00:34:37.78 - [4,134,936 keys/s]
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: Loaded 5BE6125B:00000000:32*2^28
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: Summary: 103 packets (1681.00 stats units)
2.10:19:46.58 - [2,116,296 keys/s]
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: 0 packets remain in buff-in.rc5
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: 1 packet (32.00 stats units) is in buff-out.rc5
De vette getallen zijn de blocks. (De eerste zijn blocks die nog in de buffer zitten om te gebruiken de 2e zijn blocks die al berekend zijn.
Je kan de juiste regels er iig uit filteren door te zoeken op buff-in en buff-out. Daarna misschien het getal voor de tekens "packet"??
Je moet er wel op letten dat je het log vanaf de onderkant gaat uitlezen als je de meest recente status wilt hebben. Dat misschien wel rottig zijn? Vanaf het begin een file uitlezen heb ik ook wel eens gedaan maar dit niet :). Je moet natuurlijk ook ff een OpenDialog in de opties zetten om de log locatie op te kunnen geven voor het log.

Nogmaals: Het is nu al knap werk.

Edit: Een Apply knop in de options zou ook wel fijn zijn.

• man-o-script
  • Laatst online: 16:12
de reden waarom ik statbar nooit gebruikte was het lelijke uiterlijk(/logo)... dit is tenminste een beetje neutraal zo te zien op de screenies...
kga em ff uitproberen *D

//

• Joop
Ik vond StatBar absoluut niet lelijk en heb hem lang gebruikt! Een paar nieuwe "skins" waren echter niet erg geweest. :)
Het enige probleem wat ik vaak had was als ik een nieuwe applicatie op startte dat ie achter StatBar ging staan. Dan moest ik met Alt+Spatie het System menu oproepen en dan via Move het venster weer omlaag doen.

• DaRace
Kijk hier voor een voorbeeld van Master volume zetten:

http://www.planetsourcecode.com/xq/ASP/txtCodeId.21206/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm

Het werkt bij mij onder W2k. Succes er verder mee!

• drZymo
Op donderdag 13 september 2001 23:04 schreef Joop het volgende:
Ik vond StatBar absoluut niet lelijk en heb hem lang gebruikt! Een paar nieuwe "skins" waren echter niet erg geweest. :)
Het enige probleem wat ik vaak had was als ik een nieuwe applicatie op startte dat ie achter StatBar ging staan. Dan moest ik met Alt+Spatie het System menu oproepen en dan via Move het venster weer omlaag doen.
'Rechter-muisknop op statbar -> Reset Window' kon ook :P

Anoniem: 18476

Goed werk man, ga zo door ;)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wie is de eerste met een upload/download /sec module? StatBar of WinBar? :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• johnwoo
- "HOSTNAME" link maken naar System Properties (sysdm.cpl onder XP)
Op zich een goed idee, maar het moet op OS'sen vanaf Win95 en WinNT4 kunnen draaien... Ik zal eens kijken of er een generieke manier voor is.
- Het woord "build" weg laten, vraagt te veel ruimte
Ach, als het teveel ruimte vraagt verberg je de build :P
- "Memory" link maken naar Task Manager (taskmgr.exe in NT,2K en XP)
Komt er zeker in :) De mensen met 9x krijgen daar geen link, dat wordt bij startup ff gecheckt...
- Ik wil graag Contextmenu waar ik ook bij de opties kan komen, sluiten, enz.
Dit had ik er eerst in zitten, maar onder XP geeft de combinatie popupmenu <-> appbar problemen... De appbar onder een menu wordt soms niet hertekend als het menu verdwijnt...
- Options en Close knoppen kunnen onder elkaar en er moeten tooltips bij.
De bar is eigenlijk net te laag om ze onder elkaar te zetten; dan komen de knopjes niet lekker uit...
Tooltips gaat helaas niet lukken; de knopjes (evenals de links) zijn zelf geprogde usercontrols die de muis capturen als deze erover beweegt. Dat gaat niet samen met tooltips (had ik al geprobeerd :))
- Icoon van Resolutie lijkt uit een Icon Packer package te komen :), beetje veel aliasing. Het icoon die in XP zit is beter.
Dit is het icoon uit XP :) Alleen XP antialiased het icoontje zelf ook, en dat op een witte achtergrond. Ik heb gepoogd dat een beetje weg te werken, maar je hebt gelijk; het kan beter :)
- Een "Run" module. (Zoals Start, Run) Het Edit veld wat je hiervoor zou maken moet actief worden bij een bepaalde toetsencombo, moet URL's en UNC paden ondersteunen en de working directory pakken van de vorige actieve applicatie (ook zoals Run doet)
Mwah.. hier zie ik het nut niet zo van in... Met de combo Win+R komt het Run venster zelf ook al tevoorschijn :)
- Time Sync zou je makkelijk kunnen doen onder XP door de ingebouwde optie daarvoor in of uit te schakelen. (Dubbelklik op standaard klok (als je het nog niet had gezien)) Voor andere OS-en is het iets meer werk.
En dat is weer de clou; het moet overal in werken :) De timesync ga ik waarschijnlijk zelf implementen, op de achtergrond. Maar dat duurt nog wel ff, het heeft nl. geen prioriteit :)
- Winamp gebruikt ook de volume van het WAVE device, zou jij ook kunnen doen. Master Volume hoeft niet perse. Bijna al het geluid wat je PC maakt is toch WAVE...
Wees gerust; volume control staat samen met CPU usage op de eerste plaats :)
[...]
Thx, als ik zover ben dat ik de koeienteller ga bouwen zal ik er naar kijken :)
Edit: Een Apply knop in de options zou ook wel fijn zijn.
Een apply knop is niet nodig; opties worden meteen toegepast op het moment dat je ze selecteert :)
Kijk hier voor een voorbeeld van Master volume zetten:
Thx, wordt naar gekeken :)

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 08:55

mark9534

Ondertitel ?

Erg leuk gedaan beter als statbar, maar cpu usage doet het niet en memory usage is ook niet 100% volgens mij.
Verder ERG goed progje !!!! B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 15-06 22:41
Ook al gepost bij statbar Thread(s):
Ik bijv. wil het liefst een Download/Upload meter erin zien (ik denk meer Tweakers :) ... geen enkele DUmeter is mooi "geintegreerd" jammer genoeg.

suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 15:36
kan je dat ding niet in de systray verstoppen en enkel tonen als daar geklikt wordt ofzo?
ik heb geen zin in een grijze balk die gans me prachtige desktop verneukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik vind hem leuk :)

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 28-06 08:10
kewl gedaan dude
alleen jammer van de bugjes mja daar is het ook een alpha voor he ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Voorl die integratie van een soort van DU meter en dat playlist ideetje van Nietzman zijn erg koel.. ik ga hem in ieder geval wel gebruiken :)

Kun je hem trouwens ook verplaatsen net boven de taakbalk? ik maak nogal veel gebruik van quicklaunch iconen, en aangezien ie dat ook ondersteunt, lijkt me wel handig!!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Deze vind ik wel 8-)

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/dumpp/sysmtr-1.gif

of horizontaal

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/dumpp/sysmtr-2.jpg

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Op vrijdag 14 september 2001 02:59 schreef D³ het volgende:
Deze vind ik wel 8-)

[afbeelding]

of horizontaal

[afbeelding]
is dat een bestaand iets, of zelf gefotosoept???

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 23:00 schreef Joop het volgende:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
[Sep 13 17:35:30 UTC] The perproxy says: "Phasma distributed.net proxy"
[Sep 13 17:35:30 UTC] Refreshed project state data from server. (cached)
[Sep 13 17:35:30 UTC] RC5: Sent 2 packets (33.00 stats units) to server.
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: Completed 5BA45845:20000000 (32.00 stats units)
0.00:34:37.78 - [4,134,936 keys/s]
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: Loaded 5BE6125B:00000000:32*2^28
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: Summary: 103 packets (1681.00 stats units)
2.10:19:46.58 - [2,116,296 keys/s]
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: 0 packets remain in buff-in.rc5
[Sep 13 18:10:08 UTC] RC5: 1 packet (32.00 stats units) is in buff-out.rc5
--------------------------------------------------------------------------------
toon volledige bericht
Als we dan toch bezig zijn met keo implementatie, de getallen die nu dikgedrukt zijn is de snelheid waarmee je Koe het werk afrond, de eerste is van het laatste pakket en kun je uitdrukken in : 4.13 mkeys/s de laatste is een gemiddelde snelheid van alle pakketen

waarom deze getallen, zelf maak ik geen gebruik van buffers (ik haal nieuwe pakketen meteen op en verstuur ze meteen) dus Statbar kan met mijn gegevens niets, winbar zal dat dan ook niet kunnen (mocht je het erin gooien) leuk zou dan zijn als je kunt kiezen welke van de getallen je wilt zien, zodat ik tenminste nog iets kan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:11
Op vrijdag 14 september 2001 03:33 schreef RRX het volgende:

[..]

is dat een bestaand iets, of zelf gefotosoept???
Dat bestaat echt. Ik geloof dat het sysmeter heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29610

Erg koel programma. Kan je het ook maken dat je de bar naar andere plaatsen kan verslepen? Ik had hem namelijk graag op de tweede monitor gezet. En een optie om enkel het IP adres te laten zien, ipv de hostname er ook bij, want die neemt teveel plaats in en ik ken hem toch uit m'n hoofd.
Voor de rest, keep up the good work! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 16:04

sus

is druk :+

Hey, ziet er goed uit.

Ik heb ook nog een stukje koeienlog, maar dan voor OGR. De log's hiervoor zijn van RC5. Handig zou wel zijn als hij dat automatisch detecteerd (OGR/RC5).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
[Sep 13 16:52:40 UTC] Loaded OGR stub 25/9-4-6-14-12-3 (63.30% done)
[Sep 13 16:52:40 UTC] Loaded OGR stub 25/9-4-6-17-16-15 (3.00% done)
[Sep 13 16:52:40 UTC] 23 OGR packets (23 work units) remain in buff-in.ogr
[Sep 13 16:52:40 UTC] 23 OGR packets (23 work units) remain in buff-in.ogr
[Sep 13 16:52:40 UTC] 0 OGR packets (0 work units) are in buff-out.ogr
[Sep 13 16:52:40 UTC] 1 cruncher has been started.
[Sep 13 16:52:40 UTC] 0 OGR packets (0 work units) are in buff-out.ogr
[Sep 13 16:52:40 UTC] 1 cruncher has been started.
[Sep 13 16:52:53 UTC] *Break* Shutting down...
[Sep 13 16:53:05 UTC] Saved OGR stub 25/9-4-6-17-16-15 (3.00% done)
[Sep 13 16:53:05 UTC] Summary: 0 OGR packets (---.-- nodes)
                0.00:00:00.00
[Sep 13 16:53:05 UTC] 24 OGR packets (24 work units) are in buff-in.ogr
[Sep 13 16:53:05 UTC] 0 OGR packets (0 work units) are in buff-out.ogr
[Sep 13 20:38:43 UTC] Saved OGR stub 25/9-4-6-14-12-3 (71.00% done)
[Sep 13 20:38:43 UTC] *Break* Shutting down...
[Sep 13 20:38:43 UTC] Summary: 0 OGR packets (---.-- nodes)
                0.00:00:00.00
[Sep 13 20:38:43 UTC] 25 OGR packets (25 work units) are in buff-in.ogr
[Sep 13 20:38:43 UTC] 0 OGR packets (0 work units) are in buff-out.ogr

Ik weet alleen niet precies welke getallen je hieruit moet halen, er zijn vast wel mensen hier die dat wel weten. iig wel een stukje OGR-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Een apply knop is niet nodig; opties worden meteen toegepast op het moment dat je ze selecteert
Klopt maar omdat je geen focus kan krijgen op de bar zelf, als het options venster geopend is, kun je van sommige dingen het effect niet direct testen. (De Disk Usage module bijvoorbeeld)

Verder duidelijk antwoorden. Dat van Run was idd wel _erg_ dubbel nu je het zegt hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Zo, een nieuwe dag, een nieuwe build :)

Fixes/updates:
- Memory is nu een link naar de task manager (voor NT based systemen)
- Lock keys werken nu goed
- Volume control geimplementeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Laatst online: 23:40
Leuk progje. Jammer dat een aantal dingen (CPU Usage b.v.) niet goed werken. Is welke progtaal heb je t gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Leuk progje. Jammer dat een aantal dingen (CPU Usage b.v.) niet goed werken. Is welke progtaal heb je t gemaakt?
Lees de notes :Y) het is nog maar een alpha. CPU en QuickLaunch zijn nog niet geimplementeerd...
Het is gemaakt in VB6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kewl Johnwoo, ik heb hem nu ook draaien :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15976

Ziet er al netjes uit hor... Keep up the good work m8 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien kun je voor time sync
gewoon één (klein) lampje gebruiken en dan plaatsen onder de configknop.

bijv:

rood = niet te sync'en
groen = gesync't
knipperend = bezig met sync'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Zo, en nu is het speaker icoontje ook nog een mute-knopje :)
Misschien kun je voor time sync
gewoon één (klein) lampje gebruiken en dan plaatsen onder de configknop.

bijv:

rood = niet te sync'en
groen = gesync't
knipperend = bezig met sync'en
Klinkt goed, ik denk dat ik het zo doe... Het wordt dan een klein horizontaal lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Op vrijdag 14 september 2001 02:59 schreef D³ het volgende:
Deze vind ik wel 8-)

[afbeelding]

of horizontaal

[afbeelding]
die SysMeter is echt zwaar geil met die XML-skinability (om het zo maar ff te noemen)

als je zoiets in zou kunnen bouwen zou helemaal vet zijn... :)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/sysmeter.jpg

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
Op vrijdag 14 september 2001 08:37 schreef Jasper het volgende:

[..]

Dat bestaat echt. Ik geloof dat het sysmeter heet.
Waar kan je die downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 16:44
statbar ziet er beter uit en is beter vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Laatst online: 03-07 16:44
maar het ziet het er wel mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Laatst online: 04-07 17:31

Wimmel

Hello

Net ff de laatste versie gedowned.
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Op vrijdag 14 september 2001 19:47 schreef Genotix het volgende:

[..]

Waar kan je die downen?
sysmeter staat o.a. hier

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 04-07 11:52
Op vrijdag 14 september 2001 00:18 schreef Frag1le het volgende:
Ook al gepost bij statbar Thread(s):
Ik bijv. wil het liefst een Download/Upload meter erin zien (ik denk meer Tweakers :) ... geen enkele DUmeter is mooi "geintegreerd" jammer genoeg.

suc6 ermee
Dat heb ik zelf gedaan. Ik heb dat venstertje van DUmeter beetje aangepast zodat hij mooi over dat Statbar-logo heenviel. Hij wilde alleen niet altijd Ontop blijven :(

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/mvelzen/statbar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
Kun je nog een keer een nieuwe build online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Hmm, foutje :?

Afbeeldingslocatie: http://files.rb-338.com/pics/winbarerror.jpg

Gebeurde toen ik met de kleurtjes ging spelen. Bij het instellen van het laatste kleurtje kreeg ik die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

kwel.. ziet er goed uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
OK, weer een nieuwe build...
Update: QuickLaunch geimplementeerd
Hmm, foutje :?
Gebeurde toen ik met de kleurtjes ging spelen. Bij het instellen van het laatste kleurtje kreeg ik die error.
Ja, ik heb er hier ook wel eens last van als ik de kleurtjes veel verander. (Staat ook in de notes :)) Ik heb me al te pletter gezocht waar het aan zou kunnen liggen, maar voor zover ik kan zien ruim ik netjes al het geheugen weer op na het kiezen van zo'n kleurtje... En al zou dat niet zo zijn, dan zou het toch een heeeele poos moeten duren voordat het proces door z'n geheugenruimte (4GB) heen is :)

Enige 'oplossing' (meer een workaround) die schijnt te werken, is nadat je een paar keer kleur hebt veranderd ff het Config schermpje te sluiten (dan wordt het hele schermpje ge-unload) en weer opnieuw te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 19:07 schreef man-o-script het volgende:

[..]

die SysMeter is echt zwaar geil met die XML-skinability (om het zo maar ff te noemen)

als je zoiets in zou kunnen bouwen zou helemaal vet zijn... :)

[afbeelding]
lijkt wel een beetje op gkrellm als ik het zo zie :)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/pbvanwezel/sysmeter.jpg Afbeeldingslocatie: http://web.wt.net/~billw/gkrellm/gkrellm1.png

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik ben te moe om alle pagina's door te lezen. Super programma trouwens.

Ik had een volgende 'bugfix' o.e.d.

Als je hovert over de harddisks, kan je die dan beter uitlijnen? Ik heb 10hd's, en het wordt een beetje een rotzooitje zo.

Jonggoud.nl

verder trouwens: HULDE!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Op vrijdag 14 september 2001 22:50 schreef johnwoo het volgende:
OK, weer een nieuwe build...
Update: QuickLaunch geimplementeerd
[..]
Zelfde URL?
Ik zal 'm wel in m'n cache hebben staan ofzo, zowel met IE als met GetRight krijg ik dezelfde versie binnen, zonder quicklaunch ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik gebruik het programma nu ook vanaf je eerste alpha en ik moet zegen: top proggie!
ik heb statbar de 'deur' uitgegooid :)

ik hoop dat je nog vele beta's met leuke dingen uit zal brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
ik ook! (geen quicklaunch erin) Verder gaat het helemaal de goede kant op!

Het lijkt trouwens dat hij niet opslaat dattie het ip-adres weer moet geven, elke keer als ik opnieuw opstart staat dat weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Laatst online: 14-07-2024

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Enne (sorry dat ik niet toevoeg aan m'n vorige post) kan je winamp ook laten starten als je op het winamp icoontje klikt? Zal handiger zijn ipv start->prog etc.

Jonggoud.nl

Ga zo door trouwens!

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15976

Dezelfde versie staat er toch nog???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
Op vrijdag 14 september 2001 23:17 schreef jonggoud.nl het volgende:
Enne (sorry dat ik niet toevoeg aan m'n vorige post) kan je winamp ook laten starten als je op het winamp icoontje klikt? Zal handiger zijn ipv start->prog etc.

Jonggoud.nl

Ga zo door trouwens!
Zat net al te proberen of Winamp startte als ik op het icoontje klikte, maar doet ie inderdaad niet. Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
Zelfde URL?
Ik zal 'm wel in m'n cache hebben staan ofzo, zowel met IE als met GetRight krijg ik dezelfde versie binnen, zonder quicklaunch ;(
Hmmja, is bij mij ook zo... ik heb em toch echt onder dezelfde naam erop gezet :?
Naja, ik zal hem nog eens uppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 01-07 07:50
Keep up the good work,

zou wel leuk zijn om de Temp er bij te zetten en netwerkstuff enzo,
voor de rest mooi progrje! :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.