Endurance/Sportscar race topic 2025 editie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:09

Amphiebietje

In de blubber

Peugeot bezet zo nu en dan zowel de eerste als de laatste plaats in de Hypercar klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Het Engelse commentaar had het net over als je voor derde keer wint, dat je dan de bokaal mag houden, maar dat is neem ik aan, wanneer je 3 jaar achter elkaar wint?

EDIT:
Ik wist niet dat compounds gemixt mogen worden. Zie net dat de Toyota #8 rechtsvoor een soft band heeft en op de rest mediums.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2025 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
De top 11 nog binnen een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:36
Ik vind de peugeot 94 het tactisch goed speeld. Ze zijn niet snel, maar doordat ze elke stint 1 rondje langer kunnen rijden, zorgt het er wel voor dat ze regelmatig vooraan te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
TheBrut3 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:56:
De top 11 nog binnen een minuut.
Een paar minuten verder en het is nog de top 8 binnen 1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:42

faust2016

You yes have my shirt

Wauw, Button even met z'n andere hand opschakelen terwijl hij met dat drinkslangetje aan het goochelen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Weet iemand hoe dat zit met vdS? Die is jaren geleden zomaar ineens gestopt met zijn 4 wielen team, en is overgegaan naar de 2 wielen, maar blijkbaar is hij nu weer aan het terug komen want zijn logo staat weer groot op TDS en op VDS Panis racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18
Een 50 seconden stop and go voor #7, outch.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Wat heeft ie gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Pit lane speed

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Is ie met 240 door de pit laan heen gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Wat klinkt die Valkyrie toch heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Alleen voor de McLaren een FCY? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Geen idee, maar de team manager werd voor de stop and go wel verzocht bij de stewards op het matje te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik hoorde net dat verhaal van Dony Krevels op RTL7. Iemand nog meer sterke verhalen gehoord over Le Mans en nederlandse coureurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:48:
Ik hoorde net dat verhaal van Dony Krevels op RTL7. Iemand nog meer sterke verhalen gehoord over Le Mans en nederlandse coureurs?
Geen idee wat er precies verteld werd, ik kijk via FIA WEC TV, maar volgens driverdb heeft hij tot 2006 er wel gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Dony Krevels viel blijkbaar stil en hij wilde niet de auto uitkomen omdat iemand hem verteldhad dat er daar in het bos wolven zaten. Degene die het hem vertelde was ene Tom Coronel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin90
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:51
ge-flopt schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:37:
Is ie met 240 door de pit laan heen gegaan?
79.8 ipv 70
5sec per km te hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Top 3 binnen 2 seconden, lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Lijkt erop dat de McLaren uitgevallen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:39
Franse oorlog tussen Alpine en Peugeot...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Zal wel een straf worden voor de Alpine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 10:03
Man, die Eurosport commentator is zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Corvette ook met problemen linksachter. Dat lijkt toch de kant die het zwaarst wordt belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

stijn014 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:35:
Man, die Eurosport commentator is zo slecht.
RTL7 is helaas niet echt beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Volgende teammanager naar de stewards (VDS Panis). Zal dan ook wel een fikse tijdstraf zijn voor te snel rijden in pitsstraat.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:42

faust2016

You yes have my shirt

Normaal is WEC commentaar bij Eurosport met Anthony Davidson, en 2 andere commentatoren. Waar zijn die gebleven? Doen die commentaar op de FIA WEC app stream ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:04

Niellie41

[object Object]

faust2016 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:06:
Normaal is WEC commentaar bij Eurosport met Anthony Davidson, en 2 andere commentatoren. Waar zijn die gebleven? Doen die commentaar op de FIA WEC app stream ofzo?
Voor Le Mans heeft Eurosport een eigen groep. De andere WEC races gebruiken ze het commentaar van de world feed/WEC app (Haven, Davidson, Goodwin).

De WEC stream heeft die groep nog steeds deze race, aangevuld met een paar extra man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
faust2016 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 23:06:
Dat is het commentaar van FIA WEC TV, wellicht doet Eurosport nu weer eigen commentaar. :)
Voorheen was er ook Alan McNish, maar die is er tegenwoordig niet meer bij.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 14-06-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
De stewards zijn momenteel druk de drive through straffen uitdelen aan #38 #34 #50 #93 en #81 in de laatste kwartier.

En #311 mag ook een ritje door de pits doen.

[ Voor 17% gewijzigd door squaddie op 14-06-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Auto #311 nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Wat is er eigenlijk met de Caddys gebeurd? Incidenten gehad of gewoon te weinig racepace?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:15
Maarten_E schreef op zondag 15 juni 2025 @ 00:08:
Wat is er eigenlijk met de Caddys gebeurd? Incidenten gehad of gewoon te weinig racepace?
Ferrari is dit seizoen al enorm goed bezig, zelfde geldt voor Kevin Estré... voor de rest gewoon te weinig racepace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ferrari #51 is ook al even under review, ook weer voor pitlane speed.

EDIT:
En 5s voor Ferrari #51 voor een incident bij MP12, speeding in pitlane loopt nog.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2025 01:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik blijf het toch wel raar vinden, Andre Lotterer in een LMP2 auto. Zelfde geldt voor Renger van der Zande. Acura / Honda zou ook gewoon mee moeten doen hier aan, jammer dat ze dat niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Oei, de WRT #46 BMW (o.a. waarmee Rossi rijdt) is beached.

EDIT:
Zojuist heeft de WRT #46 de pits bereikt en kan dus gerepareerd worden. Auto wordt nu naar binnen gereden.

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2025 02:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Nu online
Mooie beelden zo 's nachts. Blijft toch een uniek plaatje. Nog even aangezet omdat te zien, en precies dan zijn ze druk met het filmen van een auto in het grind 😏 moest dus even geduld hebben, maar daarna kwamen de mooie beelden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XM8MZ39ubuUAC2eCOvRTgWQ7gzg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4fKmBmiSCkB9a1gpAwBdfA9a.png?f=user_large

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk toch ook even gaan slapen. :P Nu 4 uur later alweer wakker, en vooraan is er in elk geval weinig veranderd. Ik heb denk ik niet veel gemist, tussen kwart over 3, tot half vier en nu? :P

EDIT: Ik heb inderdaad maar weinig gemist, als ik de berichten van de race director terugkijk. Auto #100 heeft wel een 100s stop-and-go gehad en ik zie hier alleen 'technical infringement' staan, iemand die hiervan meer details weet? Was rond 04:25 vannacht.

EDIT2:
Ook zie ik dat er 2 Cadillac auto's uitgevallen zijn (#311 en #101), van de #311 was volgens mij vannacht al sprake van of dat die uit zou vallen, maar ik zie in de race director messages ook iets over 'causing a collision' waarbij de auto blijkbaar betrokken was.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:08
CH4OS schreef op zondag 15 juni 2025 @ 02:22:
Ik blijf het toch wel raar vinden, Andre Lotterer in een LMP2 auto. Zelfde geldt voor Renger van der Zande. Acura / Honda zou ook gewoon mee moeten doen hier aan, jammer dat ze dat niet doen.
Van Lotterer is het sowieso een vreemd verhaal. Eigenlijk zou eerst Logan Sargant in die auto meedoen, maar die had voor het seizoen zich teruggetrokken.

En gezien Lotterer development driver is van Genesis/Hyundai LMDh, en de LMP2 team een "trainings"-team is voor de LMDh traject (de monteurs/pitcrew krijgen hierdoor vast ervaring voordat ze in de topklasse rijden), snap ik wel dat ze Lotterer voor dat stoeltje hebben gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ryur schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:46:
[...]

Van Lotterer is het sowieso een vreemd verhaal. Eigenlijk zou eerst Logan Sargant in die auto meedoen, maar die had voor het seizoen zich teruggetrokken.

En gezien Lotterer development driver is van Genesis/Hyundai LMDh, en de LMP2 team een "trainings"-team is voor de LMDh traject (de monteurs/pitcrew krijgen hierdoor vast ervaring voordat ze in de topklasse rijden), snap ik wel dat ze Lotterer voor dat stoeltje hebben gevraagd.
Zeker, hij heeft bij Porsche en vooral Audi zijn strepen verdient, maar toch voelt / ziet het ergens wel gek. Zelfde geldt voor Renger, het is gewoon jammer dat Acura/Honda niet meedoet in Europa, ze hebben geloof ik wel de uitnodiging gehad, omdat ze IMSA rijden.

EDIT:
Ik zit ook even te kijken naar de Genesis hypercar, ziet er ook erg interessant uit (geen idee of deze afbeelding al voorbij kwam):
Afbeeldingslocatie: https://content.presspage.com/uploads/2934/336396d5-39c8-43e4-914f-c514eb135267/800_250416-genesismagmaracingdebutsfull-scalegmr-001hypercarusheringinaneweraofathleticelegance-10.jpg?10000
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/Genesis_GMR-001_Hypercar_-_02.jpg
Op deze auto is de naam Lotterer in elk geval goed te zien, dus hij komt inderdaad terug in de topklasse. ;)
Bron: https://newsroom.genesis....era-of-athletic-elegance/

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2025 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Mooie wagen, ziet er ongeveer uit zoals de rest :+

Lijkt inmiddels wel duidelijk dat Ferrari gaat winnen. Natuurlijk kan 1 auto pech krijgen, maar ze rijden met 3 vooraan.
In LMP2 gaat het nog tussen de auto's van Inter Europol en VDS Panis. Bij de GT3 lijkt de (verkeerde) Manthey naar de overwinning te cruisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ja, het moet raar lopen wil Ferrari niet winnen. Maar als de #83 Ferrari wint, mag Ferrari dan wel de bokaal houden? Is toch hetzelfde team, maar ingeschreven als privateer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Dat was een stukje offroading voor de Aston Martin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Dat was een heel erg ongelukkige timing van de FCY voor de Cadillac. Kost ze een hoop tijd dus, waarschijnlijk nog een strafje erbij. En dat voor een FCY van 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:08
Cool, ik wist niet dat Renger met de racende programmeur (DHH) reed :D
Ik hou het niet zo bij wie in welke auto rijdt eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
De Lexus probeerde een Peugeotje, maar minder succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Oef, daar ging het bijna mis voor de Ferrari... Krijgt hij ook nog een drive through? Dit kan zomaar de wedstrijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Ze hebben nog ruim vier uur om de Porsche opnieuw in the halen als ze inderdaad een drive through krijgen en de Ferrari 1-2-3 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin90
  • Laatst online: 16:51
CH4OS schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:18:
EDIT: Ik heb inderdaad maar weinig gemist, als ik de berichten van de race director terugkijk. Auto #100 heeft wel een 100s stop-and-go gehad en ik zie hier alleen 'technical infringement' staan, iemand die hiervan meer details weet? Was rond 04:25 vannacht.
de #13 toevallig?
Decision:100 seconds Stop and Go penalty.
Reason:The Stewards have received a report from the Technical Delegate stating that car 13 did not respect the limit using of Energy per stint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ja, was de #13 inderdaad. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Dacht ik eerst dat de moer van de Toyota #8 los liet, heeft men uiteindelijk de gehele ophanging linksvoor vervangen. De problemen waren dus wel wat groter dan enkel een rondvliegende moer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• squaddie
Gevoelsmatig zijn er opvallend veel wielen losgekomen deze race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
In elk geval komt de #28 met Job van Uitert ook niet uit zichzelf los vanuit de grindbak, met een gebroken achter as, dus IDEC kan inpakken, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Waar is de FCY voor ?, voor de auto van Uitert En weer door :P

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre op 15-06-2025 12:32 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
@Pierre Waarschijnlijk. Ook is er bij MP26 en MP27 dubbel geel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Wellicht dat de race leiding in de slotfase wil voorkomen dat een team voordeel uit een slowzone haalt of mogelijk dat ze aantal kleine dingen rond de baan wilde aanpakken en een FCY inzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
Ruim 21,5 uur rijden en dan zijn dat de verschillen vooraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
squaddie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 12:37:
Wellicht dat de race leiding in de slotfase wil voorkomen dat een team voordeel uit een slowzone haalt of mogelijk dat ze aantal kleine dingen rond de baan wilde aanpakken en een FCY inzette.
Een FCY kan natuurlijk ook de race bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Elke ingreep kan de race een bepalende invloed hebben, maar FCY raakt in de basis alle rijders het zelfde, tenzij je vlak voor je pitstop zit, want de pitstraat is gesloten en mag je alleen binnenkomen voor een splash and dash en na beeindiging van de FCY moet je alsnog je geplande pitstop uitvoeren.

Waar je met zeker een kort durende slowzone mazzel of pech hebben ten opzichte van je opponenten wie wel of niet de slowzone meepakt. Als je dit effect zou willen minimaliseren zou je de slowzone een ronde in stand moeten houden dat grofweg iedereen dezelfde hoeveelheid tijd in de slowzone zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
squaddie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 11:16:
Ze hebben nog ruim vier uur om de Porsche opnieuw in the halen als ze inderdaad een drive through krijgen en de Ferrari 1-2-3 te maken.
Het zit nu echt bizar dicht bij elkaar. Kan zo een 1-2-3 worden. Maar Porsche heeft het nu nog in eigen hand, al gaat Ferrari er nu aankomen waarschijnlijk, in ieder geval 1 van de 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Zou het Kubica zo gunnen, ook wel apart dat het klantenteam van Ferrari ervoor zit.

En FCY met een uur te gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten_E op 15-06-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
Maarten_E schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:58:
Zou het Kubica zo gunnen, ook wel apart dat het klantenteam van Ferrari ervoor zit.
Geen idee hoe gelijk beide auto's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Na 23 uur zit de top 3 binnen 50s...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Charles Hill schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:00:
Geen idee hoe gelijk beide auto's zijn.
Bij het commentaar van FIA WEC TV had men het over 100% gelijk, alleen iemand anders die de rekening(en) betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
CH4OS schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Bij het commentaar van FIA WEC TV had men het over 100% gelijk, alleen iemand anders die de rekening(en) betaald.
Dacht te hebben gehoord dat zij in feite ook een fabrieksteam zijn, in een andere kleur.

Reclame, en nu de pitstops 😑 ook op Eurosport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
De toyota #7 ziet er ook niet echt meer uit zoals hij uit de fabriek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Drive Through voor de Inter Europol LMP2, VDS Panis gaat waarschijnlijk de leiding overnemen, erg zuur voor Inter Europol, hadden het volledig onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Charles Hill schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:24:
Dacht te hebben gehoord dat zij in feite ook een fabrieksteam zijn, in een andere kleur.
De Ferrari #83 is privateer team. Hoe dat het organisatorisch in elkaar steekt, aangezien bij alle drie de auto's "gewoon" AF Corse achter zit heb ik ook geen idee van, enige dat ik weet is dat de auto's 100% gelijk zijn en het verschil vooral zit in wie er voor alles betaald, wat bij de #83 dus iemand anders is.
Reclame, en nu de pitstops 😑 ook op Eurosport
Gelukkig geen last van met mijn FIA WEC TV subscriptie (en commentaar van o.a. Anthony Davidson)... :+

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2025 15:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maarten_E schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:28:
Drive Through voor de Inter Europol LMP2, VDS Panis gaat waarschijnlijk de leiding overnemen, erg zuur voor Inter Europol, hadden het volledig onder controle.
En dat voor speeding in de pitlane...

Beetje saaie race eigenlijk dit jaar, als ik heel eerlijk ben. Porsche en Toyota kwamen in elk geval tekort, Ferrari is echt oppermachtig nu in WEC. De nieuwe teams die erbij gaan komen zijn natuurlijk leuk , maar zolang die dominantie niet doorbroken wordt (en dat is ook iets dat bij Formule 1 het probleem is), moet ik zeggen dat racerij voor mij toch wel charme verliest.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 15-06-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
CH4OS schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:31:
[...]
En dat voor speeding in de pitlane...
Zo vreselijk dom om teveel risico te nemen bij de laatste pitstop terwijl die aan kop ligt. 24 uur gereden om het vervolgens met een remmoment te verpesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik ben wel blij dat de Porsche er nog tussen zit, kunnen ze ook geen fabrieks auto laten winnen door teamorders. LMP2 zit inmiddels de VDS Panis op kop, die kan op naar de overwinning. Ook bij GT3 hoeft Manthey alleen de auto naar de finish te rijden.

Het lijkt er op dat de race er op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
@TheBrut3 Ik meen het was een Toyota die dacht het een paar jaar geleden de prijs op zak te hebben en in de laatste ronde viel de auto stil. Het is pas echt over als je de zwart-wit geblokte vlag hebt gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door squaddie op 15-06-2025 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Euro Interpol is de VDS Panis voorbij en lijkt gewoon een andere auto the hebben...

Die VDS is op uitrij modes denk ik aan het rijden. Op elke sector gewoon secondes langzamer. VDS is deze rond 19 seconden langzamer.

[ Voor 46% gewijzigd door ge-flopt op 15-06-2025 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
Na 24 uur en 36 minuten is het verschil tussen de top 4 20 sec ongelooflijk

Wat er in de LMP2 gebeurd is me niet duidelijk, van een paar tienden achter, naar een paar tienden voor en nu 9 sec. Zonde dat dat niet in beeld is. Want tussen de 2 Ferrari's is het niet echt een gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ik vind dat de Hornbach de #83 moeten gaan sponsoren, met een kleine aanpassing aan hun slogan!! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
squaddie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:39:
@TheBrut3 Ik meen het was een Toyota die dacht het een paar jaar geleden de prijs op zak te hebben en in de laatste ronde viel de auto stil. Het is pas echt over als je de zwart-wit geblokte vlag hebt gezien.
Dat klopt, ik heb het nauwelijks getypt en de VDS Panis gaat naar de klote. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Zo te zien heeft de Panis auto nog voldoende voorsprong op de nummer 3 om de tweede plek te behouden, want het is momenteel een van de traagste LMP2 autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charles Hill
  • Nu online
Waarom gooit de BMW de auto nog helemaal vol voor de laatste paar rondes 😏 wilde nog een uur door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Data verzamelen hoe de auto na 24 uur met volle tank rijdt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Mooi, is Kubica gegund. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Mooie race, al gebeurde er verder weinig spectaculairs. Drama bij VDS Panis natuurlijk.

Alle BMW's ruk gepresteerd. GT3 uitgevallen, al ging de 46 goed, en Hypercars op vele rondes achterstand. Misschien toch maar inruilen voor een Ferrari of Manthey, die blijven wel rijden en zijn snel :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:34
Mooie overwinning en niets gestolen aan, de fabrieks (als in 50/51) Ferrari konden er net niet bij komen. Zonde van de Porsche 6, die heeft het verkloot bij de kwalificatie en dan komen ze 14 seconden (!) op de 86.400 seconden tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Als Peugeot het geheel net iets beter op orde heeft, dan kunnen ze zo de top 10 in komen. Qua strategie en verder kunnen rijden dan de rest komen ze een aardig eindje!

Ik denk dat Orlen ook wel blij zal zijn met Kubica. Heel lang al sponsor van hem en de foto's gaan de wereld over.

[ Voor 26% gewijzigd door ge-flopt op 15-06-2025 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
4 auto's binnen een halve minuut na 24 uur racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Mooie winst voor Kubica, maar Estre in de #6 Porsche heeft ook een bak werk verzet met de auto door het veld naar voren te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 16:33

StarWing

Huh ?!?

Dikke Kudo's voor Kubica, imho de Kroon op z'n carrière, die er mogelijks anders uitgezien had zonder zijn rally ongeluk.
Ga er maar achter staan, z'n laatste stint van dik 3u.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Laatst online: 18:30

Herman

FP ProMod
TheBrut3 schreef op zondag 15 juni 2025 @ 16:25:
4 auto's binnen een halve minuut na 24 uur racen.
De balance of performance werkt inderdaad 'erg' goed.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
squaddie schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:39:
Klopt, dat was in 2016 alweer:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Three minutes from the finish, the leading Toyota breaks down on start finish straight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
Zit even naar de andere races te kijken, maar als we Engstler al goed vinden (van 21 naar 1, om uiteindelijk op 2 te finishen), dan kijk eens naar de Mustang Challenge op Le Mans:
YouTube: Mustang Challenge 2025 | Le Mans Invitational - Race 2 | Livestream

Noaker van 37 (!) naar 1 (!) en uiteindelijk ook naar 2:

[ Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 16-06-2025 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
ge-flopt schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:55:
Zit even naar de andere races te kijken, maar als we Engstler al goed vinden (van 21 naar 1, om uiteindelijk op 2 te finishen), dan kijk eens naar de Mustang Challenge op Le Mans:
YouTube: Mustang Challenge 2025 | Le Mans Invitational - Race 2 | Livestream

Noaker van 37 (!) naar 1 (!) en uiteindelijk ook naar 2:
Is natuurlijk ook een boel geluk en niet alleen de rijder. Bij de Porsche in de 24 uur was het ook de strategie en het materiaal. De andere merken kwamen niet in de buurt immers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
ge-flopt schreef op maandag 16 juni 2025 @ 12:55:
maar als we Engstler al goed vinden
Estre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
@TheBrut3 ik had gehoopt dat iedereen er overheen las. ;)
Engstler is natuurlijk (voormalig) WTCC/TCR coureur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
De reden dat de Panis VDS wagen zo langzaam was (19 seconden langzamer op de ronde nadat Eur Interpol hen ingehaald had) was een ophangings issue:
https://sportscar365.com/...to-panis-vds-victory-bid/
Misschien wel erg, maar 2e is beter dan niet finishen, vraag maar aan Toyota en aan Kubica.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De #50 Ferrari (die 4e finishte) is gediskwalificeerd.
https://www.dailysportsca...chnical-infringement.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Laatst online: 03:19
Hier dus wel gevolgen voor gebruik 'flexi-wings' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Na Le Mans, staat de 24 uur van de Nürburgring op het programma!

De top qualifying is nu aan de gang, of niet want er is een rode vlag na een crash van Laurens Vanthoor (deze keer alleen!).

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LIVE | Top Qualifying | ADAC Ravenol 24h Nürburgring 2025 + IGTC

Edit: de top qualifying is uitgesteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 20-06-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:49
Ook IMSA weer van het weekend btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Die 24h classic in het voorprogramma is ook wel mooi hoor. Oude Porsches, BMW's, Opels enz.

De top 9 is overigens wel eentonig, alleen maar Porsche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
De auto's zijn onderweg voor de warmup ronde!

Bekijk op YouTube
🔴 LIVE 🇬🇧 | ADAC RAVENOL 24h Nürburgring 2025 | 24h-Race

Zover ik kan vinden doen de volgende Nederlanders mee;
#33 - Porsche GT3 R - Schuring
#55 - Porsche GT3 R - Bruins
#48 - Porsche GT3 R - Arrow
#54 - Porsche GT3 R - Hartog
#906 - Porsche GT3 Cup - van Ramshorst
#927 - Porsche GT3 Cup - Coronel, van Roon, van Buren
#146 - BMW M4 GT4 - Visser (dames team)
#150 - BMW M4 GT4 - Charoudin (YouTuber team)
#455 - Porsche Cayman - Hoenjet
#472 - Cupra Leon - Rothoff
#504 - BMW 330i - Ooms, de Groot
#680 - BMW M240i - van der Sanden

[ Voor 55% gewijzigd door TheBrut3 op 21-06-2025 16:36 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste