Wie is... de Mol? 2025 NL Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:04
Wyke schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Als mol wil je juist de mensen die de vragen het slechtst maken (en dus wellixht op de verkeerde mol zitten) er juist zo lang mogelijk inhouden. Dus de mol wil zeker wel jokers in het spel en dan bij voorkeur voor degenen die verkeerd zitten.
Dat lijkt me dus ook. Je kunt beter iemand in het spel hebben die op een verkeerde persoon zit, dan iemand die al op de goede mol zit. Voor het mollen is het toch wat makkelijker als je minder in de gaten wordt gehouden, of de mol-akties van een kandidaat juist worden uitvergroot (omdat iemand hem als mol ziet)

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Het allermooiste zou zijn wanneer bij de ontknoping blijkt dat _niemand_ de mol is, en de kandidaten de lage pot aan zichzelf te danken hebben :P
Dat gevoel bekruipt mij al jaren, de mol hoeft eigenlijk verdraaid weinig te doen.
  • De opdrachten zijn stiekem best moeilijk
  • De opdrachten zijn net wat onduidelijk -> chaos
  • Kandidaten mollen zelf om wat verdenking op hun te laden
  • Kandidaten hebben weinig moeite om grove bedragen uit de pot te nemen om maar in de finale te komen

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 24-02-2025 10:24 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:57

Fanta

FordPerformance™️

Carlos0_0 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Er vliegt er sowieso altijd wel 1 over het algemeen uit, of er nu jokers zijn of niet.
Verder vanaf hier weet je toch wel tenminste 1 persoon je door heeft, dus wie die jokers dan krijgt maakt op dit punt niet veel meer uit.

Maaike was toch de kandidaat, waarvan de joker met haar naam door Sam of Sophie was ingepikt?

Dat weet ik al lang niet meer :)
Klopt, dat was Sam.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Laguna schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:01:
@KorteGebruiker ik zat sinds het begin op Sophie maar het was nu een no-brainer om vol op Stijn te gaan deze aflevering anders was ik nu al m'n punten kwijt geweest. Eventuele bonuspunten kan ik nu wel vergeten ;)
Dit heb ik ook.
Vanaf het begin de meeste punten steeds op Sophie gezet (zo'n 60-80%, en de rest van verdeeld).
Maar deze keer toch gewoon op Stijn ingezet; omdat we die zekerheid hebben.

Daardoor nu toch fijn punten over.

Die ga ik nu (80%) op Roos inzetten.
Niet perse omdat ik echt denk dat het ze is. Maar velen zitten op Stijn, ook te zien in mn poules.
Als het dan toch Roos blijkt te zijn, is nu op haar inzetten leuk voor de eindscore :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:33
frumper schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:11:
De testvraag…
Of Maaike/Roos of Stijn…

De derde optie is al niet meer mogelijk want die ligt uit het spel.
1 is stijn
2= maaike/roos
3= sofie (die eruit ligt)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gestolen van Reddit maar te mooi om niet te delen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQnFiW0uOeC7cCxzUCF6CQ98d2A=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/dm01ZXHzkMNx2rMmmEJ3Wy3V.webp?f=fotoalbum_large

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
bRuud83 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:40:
Het zou wel flauw zijn als Maaike de Mol is. Dan is het weer een acteur of actrice die de mol is, wat relatief vaak gebeurt is. Ik vond bijvoorbeeld Renèe Fokker, ook een actrice, één van de saaiste mollen ooit, omdat ze eigenlijk gewoon niets deed.
In aflevering 1 hebben de kandidaten zelf de Mol gekozen, dus dit keer zou het meer random moeten zijn.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:31

Laguna

Connaisseur

DropjesLover schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:23:
Het allermooiste zou zijn wanneer bij de ontknoping blijkt dat _niemand_ de mol is, en de kandidaten de lage pot aan zichzelf te danken hebben :P
Dat valt wat mij betreft in de categorie "2 mollen", never gonna happen ;)

Hoe meer de kandidaten mollen hoe makkelijker de Mol het heeft, daarom zie ik liever kandidaten die voor het geld gaan. Alleen wordt het de Mol wel steeds makkelijker gemaakt: opdrachten die al moeilijk zijn, zijn makkelijker te saboteren en troeven zijn ook altijd een garantie voor minder/geen geld in de pot. Het geld interesseert inmiddels niemand meer wat, enige wat telt is niet afvallen en tja geef ze eens ongelijk.

@Chillz ik heb nog het maximaal aantal punten samen met 1 andere persoon in m'n poule, maar die zet al wekenlang alles op Stijn. De 2 personen daaronder zitten op Roos en al die punten worden nog verdubbeld, dus eigenlijk maak ik alleen nog kans op winst met Maaike.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

SmurfLink schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:24:
Gestolen van Reddit maar te mooi om niet te delen :+
[Afbeelding]
Ik snap hem niet? :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:51
Crazy D schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:54:
[...]
Ja dat denk ik ook, deze opdracht hadden ze eerder moeten doen en dan met 2 mensen die moeten doorgeven wat de kok doet. En de sabbotage sloeg nergens op, als je met een grote lepel salmiak nog een betere smaak kunt hebben. Idee leuk, uitvoering minder.
Mijn gevoel zegt dat die keukenprinses zoveel mogelijk salmiak er weer uit geschept heeft.

Sophie gooide die lepel er vol in, maar wel op 1 plek in die vijzel. Daarna leek het voor mij alsof de keukenprinses die vijzel heel stil hield. Als dat zo is, dan kan ze natuurlijk met een lepel gewoon 95% van de salmiak er weer uit scheppen. Het effect is denk ik veel kleiner dan wat mogelijk was geweest als Sophie het salmiak verspreid had over de hele vijzel en het was het beste geweest om gelijk met die lepel het er doorheen te mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38

masauri

aka qwybyte

Kroesss schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:43:
[...]

Mijn gevoel zegt dat die keukenprinses zoveel mogelijk salmiak er weer uit geschept heeft.

Sophie gooide die lepel er vol in, maar wel op 1 plek in die vijzel. Daarna leek het voor mij alsof de keukenprinses die vijzel heel stil hield. Als dat zo is, dan kan ze natuurlijk met een lepel gewoon 95% van de salmiak er weer uit scheppen. Het effect is denk ik veel kleiner dan wat mogelijk was geweest als Sophie het salmiak verspreid had over de hele vijzel en het was het beste geweest om gelijk met die lepel het er doorheen te mengen.
Dit, en ik zie veel momenten in dit stuk waar ze als mol opmerkingen bij kan maken als extra commentaar die er nu uitgeknipt is.
En pas later te zien zal zijn.
Ik zit dus in de sophie tunnel nu.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
masauri schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:54:
[...]

Dit, en ik zie veel momenten in dit stuk waar ze als mol opmerkingen bij kan maken als extra commentaar die er nu uitgeknipt is.
En pas later te zien zal zijn.
Ik zit dus in de sophie tunnel nu.
Euh je weet dat Sophie eruit ligt en dus niet meer de mol kan zijn? ;)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Backpacker schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:58:
[...]

Spoiler! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Kijk de scéne eens terug en vooral de blik van die vrouw toen Sophie die salmiak erbij wou gooien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Backpacker schreef op maandag 24 februari 2025 @ 15:58:
[...]

Sorry, was de :+ vergeten >:) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dat lijkt niet bij iedereen duidelijk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4zkrY8PzbB9k5twwv_wyRLPzsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x5TOClqYVMkoZ8mP1N9z1Jop.jpg?f=fotoalbum_large

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:55
Laguna schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:06:
Dat lijkt niet bij iedereen duidelijk..

[Afbeelding]
Haha deze combi is best knap, sowieso geen punten voor die vraag :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:27

R.G

Vanavond de ontknoping?

Roos
Maaike
Stink,

Alles wijsf naar stijn? Maar ik denk toch maaike.

Roos gedraagt zich te mollig en gaat alleen voor zichzelf..

Rick zegt vaak hallo allemaal tududu
Maaike had een groen lamp met de quiz.
Maaike doet vaak wat ze zegt niet te doen..

Wie zit op Wie?

Iedereen op roos?
Mol dit jaar niet verdacht?

Waar zijn de molloten topic lijkt dood..

Wie kijkt uit naar mol belgie Dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
R.G schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:39:
Vanavond de ontknoping?

Roos
Maaike
Stink,

Alles wijsf naar stijn? Maar ik denk toch maaike.

Roos gedraagt zich te mollig en gaat alleen voor zichzelf..

Rick zegt vaak hallo allemaal tududu
Maaike had een groen lamp met de quiz.
Maaike doet vaak wat ze zegt niet te doen..

Wie zit op Wie?

Iedereen op roos?
Mol dit jaar niet verdacht?

Waar zijn de molloten topic lijkt dood..

Wie kijkt uit naar mol belgie Dan?
Zo vaak zegt Rick niet hallo allemaal, dit was maar een enkele keer.
Ik twijfel tussen Stijn en Maaike, ik weet het niet zeker.

Maar ook de laatste afleveringen van die hele duidelijke hints, dat Maaike al zij onderweg naar het bijv het hotel die film noemde zeg maar(van z'n hotel).
Ze song tijdens de zout opdracht Rainbow in the sky(Hoe verzin je het anders om dat te gaan zingen onder die omstandigheden), en hoe begon dit seizoen hoog in de lucht en achter hun een groot scherm en daar kwam een regenboog op ook(Zag ik toevallig in een filmpje).
Ik zit nu al een paar afleveringen op Stijn, maar neig toch meer naar Maaike te gaan met de punten.

Maar ik blijf denk ik wel bij Stijn, vind het wel prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-03-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nee die is volgende week. Vanavond de finale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Met dat vissen zou ik echt schijt hebben aan de bijdragen van de afvallers wat betreft bet kiezen van de mol, die filmpjes zijn niks meer dan schijn-informatie. Enige wat interessant is is op wie ze zaten voor ze af vielen.

Juist halverwege, wanneer je nog zoekende was en meerdere mensen als verdachte had was dit een stuk interessanter geweest.

Je zou het op dit moment in het spel dan toch al wel mogen weten lijkt me :+

[ Voor 63% gewijzigd door Lanfear89 op 01-03-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Inderdaad op dit moment maakt het voor de mol weinig uit, want het was toch de laatste opdracht.
Het kan alleen leuk zijn om te weten, maar het hoeft niet inderdaad.

Dus ik denk dat het voor de mol juist wel leuk kan zijn, eens kijken hoe de andere over mij denken(Met welke eigenschappen ben ik gekozen).

[ Voor 30% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-03-2025 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
Grappig, dat alle kandidaten erbij zijn. Voor het eerst denk ik dat zij het al weten en niet bij de nabespreking te horen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Volgens mij ook, en anders is het lang geleden.
Wel leuk zo even wat anders weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Roos zegt in de lift, ik moet overgeven. Overgeven als de mol? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 01-03-2025 21:32 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik hoorde voornamelijk gegil dat van vrouwen afkomstig leek. Stijn is dus voor mij nog steeds de Mol :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

ParaDroid2 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:34:
Ik hoorde voornamelijk gegil dat van vrouwen afkomstig leek. Stijn is dus voor mij nog steeds de Mol :+
Stijn gilt ook gewoon hoor :+

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Dat wel, maar je hoort toch meestal wel verschil tussen een mannengil en een vrouwengil. Maar ik zal direct toegeven dat ik ook maar hoor wat ik wil horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ik hoorde helemaal geen gegil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Moeilijk om nu nog van Stijn af te stappen, die gaat bewust op Roos zitten en houdt ons voor de gek samen met de regie.

Nu maar hopen dat ik het goed heb :+

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Filler episode om het in anime termen te zeggen...
Volgende week de bekendmaking of ook al de molstreken erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

masauri schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:53:
Filler episode om het in anime termen te zeggen...
Volgende week de bekendmaking of ook al de molstreken erbij?
Volgende week bekendmaking en molstreken zover dat past binnen de uitzending.

De ontknoping is ook altijd de laatste aflevering.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Indien Maaike de Mol blijkt te zijn zou dat wel uniek zijn, want dan zouden beide finalisten niet de juiste Mol verdenken en dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd. Dat gegeven maakt het dan gelijk wel weer onwaarschijnlijk dat Maaike de Mol is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Het grote plaatje zien.
Stijn is blijkbaar ook fotograaf van beroep. Zou het zo simpel zijn?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Laguna schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:41:
Indien Maaike de Mol blijkt te zijn zou dat wel uniek zijn, want dan zouden beide finalisten niet de juiste Mol verdenken en dat is volgens mij nog nooit eerder gebeurd. Dat gegeven maakt het dan gelijk wel weer onwaarschijnlijk dat Maaike de Mol is.
Nou ja je weet niet 100% op wie ze de vragen ingevuld hebben, Roos hoor je zeggen bij het weglopen haar mol Stijn is.
Van de andere 2 heb je dit niet gehoord volgens mij, alleen hoorde je wie en wat ze verdacht vonden(alleen waren dit beelden van beide 2 andere kandidaten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Nou ja je weet niet 100% op wie ze de vragen ingevuld hebben, Roos hoor je zeggen bij het weglopen haar mol Stijn is.
Van de andere 2 heb je dit niet gehoord volgens mij, alleen hoorde je wie en wat ze verdacht vonden(alleen waren dit beelden van beide 2 andere kandidaten)
Ja dat laatste, ze noemen wat verdachte acties. Maar misschien dat dat in werkelijkheid 3 kwatier duurde en hebben ze alle acties genoemd van iedereen die ze konden herinneren :P En bij Roos kan het ook nog steeds overdreven gedrag zijn :+ Maar, als Roos de mol is, maakt het niet uit op wie ze zit. En als ze niet de mol is, is het haar goed recht om voor Stijn te gaan :+

Ik heb geen idee meer. Roos vind ik veel en veel te opzichtig. Stijn eigenlijk ook maar die haalt tenminste regelmatig nog weinig geld op. En Maaike, volgens mij ook wel een paar keer flink wat opgehaald. En dat zou ze nog kunnen verdedigen met "ja, maar die bieding aflevering komt er aan dus maakt niet uit" maar dat vind ik niet. Een Mol moet gewoon elke keer opnieuw zo min mogelijk geld ophalen, punt. Dat lukt natuurlijk niet altijd, als 6 man ding 1 willen en jij als mol kiest ding 2 om minder geld te verdienen houdt het op.

Begon me alweer te irriteren aan de "historische laagste pot", "goed gemold". Nee, totaal niet goed gemold. Wie de mol ook was geweest en wat ie ook doet, en was sowieso duizenden euro's uit de pot gehaald. 5, 6 of 7 K maakt dan niet meer uit |:( 8)7 |:( 8)7

Ik vond het trouwens wel een leuke aflevering. De markt vond ik grappig. Het vissen op zich niet heel erg nuttig, want de kandidaten deden na dat kijken naar het filmpje wel alsof dat heel interessant was maar van wat je op tv zag heb ik niet het idee dat je daar ook maar iets wijzer van wordt. Het voelt alsof je op tv minder zag dan in werkelijkheid.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nou ja de Mol zal ook vast wel eens geld ophalen, om zo ook even wat minder verdacht te blijven(Voor ons en de medekandidaten).
Soms kan dit ook zijn uiteraard dat er vlak erna weer snel geld uit kan, door een bieding opdracht. maar ja het hoeft niet(Maar dan zal het opgehaalde bedrag niet zo hoog zijn).

Ja het was een leuke aflevering, het vissen stelde inderdaad niet veel voor. Dit was wellicht meer leuker voor de kandidaten zelf.
Om gewoon eens wat info te krijgen wie wat neergezet heeft, en voor de mol op welke eigenschappen die gekozen is(Al krijgen ze die info vast in de laatste aflevering ook wel te zien).

Maar ja ik weet het ook niet, op de 1 of andere manier zal het mij niks verbazen het toch Roos is.
Gewoon met die stomme acties

Hotel: Lachend in een bad blijven liggen, en in een douche en beide keren gepakt zijn dacht ik.
Markt: de laatste keer ze op de grond stond, ging wel echt een beetje expres volgens mij. en hoe ze dan ook keek in de camera(En gewoon ook echt bleef staan, de andere zagen het toch niet waren druk).

Maar goed ik weet het ook niet, er is dit jaar wel heel goed opgelet je molacties van andere ook duidelijk langer blijft zien dan gewoonlijk.
Er zullen vast duidelijke hints zijn, en je volgende week denkt och ja inderdaad ja. Maar er wordt altijd zoveel gedaan dat je het toch niet op valt meestal.

Ik ben dit jaar seizoen ieder geval meer benieuwd wie de mol is, dan in voorgaande seizoenen.
Dit seizoen was een struk leuker dan afgelopen jaren, merkt wel ze echt wat veranderingen aan doorvoeren zijn :).
Zullen er nog wat - punten zijn dit seizoen ja vast, maar is al weer iets leuker dan dat het was :).

[ Voor 7% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-03-2025 09:44 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

JME

zeg maar Jamie

Crazy D schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:55:
Het voelt alsof je op tv minder zag dan in werkelijkheid.
Dat is volgens mij precies het probleem van WIDM. Alles ligt onder een vergrootglas en wordt kapot geanalyseerd. Er zijn forums, vlogs, zelfs een compleet eigen tv-programma ernaast. Dan kan het niet anders dan dat ieder kruimeltje wel ergens wordt opgepikt en uitvergroot. En dus kun je als regie vermoedelijk niet anders dan met de kruimeldief door de beelden heen. Met als gevolg dat je als kijker he-le-maal niets meer uit de gewone beelden kunt halen. En daarom verschuift de puzzel dan maar naar vergezochte hints en woordspelingen. Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
JME schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:43:
[...]

Dat is volgens mij precies het probleem van WIDM. Alles ligt onder een vergrootglas en wordt kapot geanalyseerd. Er zijn forums, vlogs, zelfs een compleet eigen tv-programma ernaast. Dan kan het niet anders dan dat ieder kruimeltje wel ergens wordt opgepikt en uitvergroot. En dus kun je als regie vermoedelijk niet anders dan met de kruimeldief door de beelden heen. Met als gevolg dat je als kijker he-le-maal niets meer uit de gewone beelden kunt halen. En daarom verschuift de puzzel dan maar naar vergezochte hints en woordspelingen. Het is wat het is.
ja klopt vaak moest je het van vergezochte hints hebben, maar die toen met Merel was wel heel leuk.
Elke intro(En misschien promo filmpje), zag je constants vogels elke keer.
Er was nog een seizoen hier zij de Mol aan het begin waar ze liepen, he leuk om weer terug te zijn ofzo.

Maar vaak zie je inderdaad zowat niks, en zie je net wat hints in de laatste aflevering.
Dan mag het allemaal wel wat meer getoond worden, al is het dan nog maar de vraag of je het ziet.
Want ja met de markt Maaike zakte direct aan begin door 1 heen, maar Roos ging de laatste keer ook wel heel verdacht er af(En keek lachend in de camera/ bleef staan ook gewoon).
Dus ja wie zou het dan eventueel van die 2 kunnen zijn, beide acties zijn verdacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:33

JME

zeg maar Jamie

Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:50:
Want ja met de markt Maaike zakte direct aan begin door 1 heen, maar Roos ging de laatste keer ook wel heel verdacht er af(En keek lachend in de camera/ bleef staan ook gewoon).
Dus ja wie zou het dan eventueel van die 2 kunnen zijn, beide acties zijn verdacht.
Allebei niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
haha ja mijn Mol punten staan ook op stijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Carlos0_0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:33:
[...]

Op wie ze de test invulden werd gedurende de aflevering wel duidelijk gemaakt mijns inziens. Het zou mij verbazen mocht het volgende week toch anders blijken te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:26
Nee het lijkt me wel duidelijk dat Stijn en Maaike de test op Roos hebben gemaakt en Roos op Stijn.

Anders manipuleren ze het wel heel erg.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Wat een saaie finale aflevering zeg, waar dat voorheen grootse opdrachten waren en netjes gekleed, gaan ze nu verzopen bootjes vissen in een korte broek. Daarnaast werd de aflevering eindeloos opgevuld met beelden uit het verleden. Normaal was de speech van de presentator het saaist, nu bijna een verlossing dat de aflevering voorbij was.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ja ik vond het ook niet heel spannend. Het duurde maar, hoop praatscénes ipv dat ze wat aan het doen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-09 19:49
Als Maaike de Mol blijkt, is het grotere plaatje wellicht hints naar vorige afleveringen zoals in een paar opdrachten ook al terug kwam. Bij het vissen zegt ze iets van: misschien schuilt er wel een visser in mij. Zou een hint kunnen zijn naar een vorige mol Susan Visser, die stond op een groepsfoto met vissers erbij wat vrijwel onopgemerkt bleef.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Die regisseur die het 25j heeft gedaan is gekapt en dit is het eerste seizoen met een nieuwe en man man man het is te merken. Wat een saaie aflevering gister. Hoe kun je in godsnaam denken dat papieren eendjes hengelen goeie televisie maakt? Gooi die kandidaten eens met een bungiekoord van een brug af ofzo, doe iets!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:26

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Stoffa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:21:
Die regisseur die het 25j heeft gedaan is gekapt en dit is het eerste seizoen met een nieuwe en man man man het is te merken. Wat een saaie aflevering gister. Hoe kun je in godsnaam denken dat papieren eendjes hengelen goeie televisie maakt? Gooi die kandidaten eens met een bungiekoord van een brug af ofzo, doe iets!
:D

Daarom kijk ik dus al een paar afleveringen niet meer, echt ieder jaar dezelfde stomme opdrachten :|
Het is gewoon een veredeld schoolreisje voor (semi/totaal onbekende)BN'ers geworden. Mogen ze ook lekker nog even in het afvallershotel verblijven gedurende de opnames.

Terug naar het oerformat met onbekenden die echt voor het spel gaan. Al die programma's met BN'ers komen me de strot uit* :( Allemaal iets te aandachtsgeil en allemaal iets te veel willen opvallen voor de likes op de "socials".

* -edit- uitzondering is Special Forces op Videoland; daarin zitten nog wel eens BN'ers die mij positief verrassen!

[ Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 03-03-2025 09:46 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Stoffa schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:21:
Daar heeft de regisseur weinig mee te maken. Die monteert alle beelden aan elkaar en bepaalt de setting van de afleveringen (incl. hints). Voor mijn gevoel zijn ze alleen maar naar steden gegaan, er zullen redenen zijn maar die horen we achteraf pas.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:56
Hier gaan alle punten ook op Stijn... hoewel ik toch ook Maaike meer begin te verdenken. Mijn doorslag is echter dat Roos wel de filmpjes heeft gezien nav de opdracht op het vliegveld, en zij ook op Stijn zit.
Daarnaast, als je Follow the Money bekijkt heeft hij ook het minst in de pot gebracht, zelfs als je die 5000 niet meerekent.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
Ik vind het moeilijk want zo verdacht vind ik Stijn niet, wat dan weer verdacht kan zijn.
Wat is de doorslag dat zo veel mensen op Stijn zitten. Het minste geld binnen halen is niet perse een goede leidraad, omdat er in het verleden wel vaker kandidaten waren die minder geld dan de mol verdient hadden.

Maar goed ik zit vaak op de winnaar, dus ik voorspel dat Roos de mol of de winnaar is.

Voor mij blijft het in de badkuip zitten in het shining hotel wel een hint zijn. In de film is er immers ook een vrouw in een badkuip die niet is wat het lijkt.

Maar ik vind haar ook te opzichtig. Vaak voor zichzelf kiezen als geld te verdienen valt. Vaak foutjes maken die geld kosten. Niet al te snugger over komen terwijl ze niet dom is.

[ Voor 14% gewijzigd door Vrietje op 03-03-2025 10:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Ankh schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:49:
[...]

Daar heeft de regisseur weinig mee te maken. Die monteert alle beelden aan elkaar en bepaalt de setting van de afleveringen (incl. hints). Voor mijn gevoel zijn ze alleen maar naar steden gegaan, er zullen redenen zijn maar die horen we achteraf pas.
Van wat ik heb begrepen was die kerel wel echt het creatieve brein achter WIDM hoor. Maar goed, hoe het ook zij: de entertainmentvalue is dit seizoen van zeer bedenkelijk niveau.

Ik vind het overigens ook een groot nadeel dat het altijd met BN'ers is: Die zijn namelijk nauwelijks geneigd voor de pot te spelen omdat de exposure die ze krijgen als ze er tot de finale inzitten zo extreem carrieremakend kan zijn dat een schamele 10k daarbij verbleekt. Bovendien zie je vaak dat de winnaar de pot uberhaupt doneert aan en of ander goed doel omdat ze daarmee nog wat extra BN'er karmapunten kunnen farmen.

En dat haalt dus het hele concept onderuit want als alle kandidaten spelen met als doel een ronde verder te komen en fuck de pot verder, dan wordt eigenlijk iedereen een soort mol. Er moet een trigger zijn voor kandidaten om die pot te willen vullen, en die mist volledig bij BN'ers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-09 15:26
Vrietje schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:07:
Ik vind het moeilijk want zo verdacht vind ik Stijn niet, wat dan weer verdacht kan zijn.
Wat is de doorslag dat zo veel mensen op Stijn zitten. Het minste geld binnen halen is niet perse een goede leidraad, omdat er in het verleden wel vaker kandidaten waren die minder geld dan de mol verdient hadden.

Maar goed ik zit vaak op de winnaar, dus ik voorspel dat Roos de mol of de winnaar is.

Voor mij blijft het in de badkuip zitten in het shining hotel wel een hint zijn. In de film is er immers ook een vrouw in een badkuip die niet is wat het lijkt.

Maar ik vind haar ook te opzichtig. Vaak voor zichzelf kiezen als geld te verdienen valt. Vaak foutjes maken die geld kosten. Niet al te snugger over komen terwijl ze niet dom is.
De vrouw in de badkuip van The Shining was ook een rijke vrouw, Roos haalde ook ineens een paar flappen tevoorschijn.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Roos was ook lekker aan het treuzelen bij de tempelopdracht, tijd vergooien met het kijken naar aapjes.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Quad schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:40:
Roos was ook lekker aan het treuzelen bij de tempelopdracht, tijd vergooien met het kijken naar aapjes.
En de shoppingopdracht van de laatste aflevering. Met d'r opplakbeha's :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Roos is overal aan het treuzelen, de aandacht afleiden etc. Maar dat ligt er zo dik bovenop, het zou me bijna tegenvallen als zij de mol is.

Ook op de markt ging ze uitgebreid naar de juwelen kijken, hoedjes passen en 'je moet ook een beetje lol hebben met die opdrachten, niet zo serieus doen'. Het ligt er zo dik bovenop in de montage dat zij de mol is, dat het bijna niet zo kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mrwolf schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:46:
Roos is overal aan het treuzelen, de aandacht afleiden etc. Maar dat ligt er zo dik bovenop, het zou me bijna tegenvallen als zij de mol is.

Ook op de markt ging ze uitgebreid naar de juwelen kijken, hoedjes passen en 'je moet ook een beetje lol hebben met die opdrachten, niet zo serieus doen'. Het ligt er zo dik bovenop in de montage dat zij de mol is, dat het bijna niet zo kan zijn.
Dit ja. Ik zou echt teleurgesteld zijn als zij de mol is, dan was ze wel de meest opzichtige mol ooit... Dat verpest het spel wel een beetje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vergeet niet dat ze geen voorbereiding heeft gehad. Ze zou dus wellicht moeten improviseren. Ook het enorme bod van 7k op de vrijstelling.

Het is allemaal veel en té.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frumper
SmurfLink schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:47:
[...]

Dit ja. Ik zou echt teleurgesteld zijn als zij de mol is, dan was ze wel de meest opzichtige mol ooit... Dat verpest het spel wel een beetje voor mij.
Aan de andere kant, we roepen al 20 jaar met zijn allen dat er te weinig mollenstreken in beeld worden gebracht en dat het voor de kijken allemaal maar gokken is.
Mocht Roos wel de mol zijn, zijn de komende seizoenen helemaal random gokken want dan kan je 'opzichtige mol' niet meer bij voorbaat uitsluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
frumper schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Aan de andere kant, we roepen al 20 jaar met zijn allen dat er te weinig mollenstreken in beeld worden gebracht en dat het voor de kijken allemaal maar gokken is.
Mocht Roos wel de mol zijn, zijn de komende seizoenen helemaal random gokken want dan kan je 'opzichtige mol' niet meer bij voorbaat uitsluiten...
Laat in het zo zeggen. Als ze de mol niet is, zou ik als mol heel blij met haar zijn. Je hebt er praktisch een 2de mol bij die de aandacht naar zich trekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Roos doet heel opvallend dingen fout, maar haalt vervolgens heel onopvallend veruit het meeste op bij die markt-opdracht. Zo'n beetje alle dingen die ze gekocht hebben waren omdat zíj het ergens vond.

Stijn daarentegen, heeft weliswaar een pot zout afgerekend, maar deze niet eerst zelf gevonden - in dat opzicht heeft hij exact nul bijgedragen aan deze opdracht.

Maaike en Stijn zitten beiden op Roos. Roos zit op Stijn.
Verwachting: Als eerste blijkt dat Maaike 'verliezend finalist' is. Dan blijven er nog twee mogelijk mollen over en blijkt uiteindelijk Stijn de mol te zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20:48
Roos is voor mij veel te opvallend bezig, ik denk niet dat die het zal zijn daarom. Sowieso had ik haar al vrij snel afgeschreven na die actie met het verstoppen van het servet. Dat kostte geen geld, maar dat kostte alleen iemand een joker. Voor mij is dat typisch kandidatengedrag en teveel risico voor de Mol aangezien het toch geen geld kost.

Maaike zou kunnen, maar het lijkt me heel sterk dat niemand van de finalisten op haar zit na 3 weken gespeeld te hebben en dag en nacht bij elkaar te zitten. Alleen daarom al schrijf ik haar af.

Blijft dus over Stijn. Kan niet per se aanwijzen waarom hij het zou moeten zijn, maar hij heeft wel altijd op de juiste posities gezeten om opdrachten in meer of mindere mate te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Vld1989 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:35:
Roos is voor mij veel te opvallend bezig, ik denk niet dat die het zal zijn daarom. Sowieso had ik haar al vrij snel afgeschreven na die actie met het verstoppen van het servet. Dat kostte geen geld, maar dat kostte alleen iemand een joker. Voor mij is dat typisch kandidatengedrag en teveel risico voor de Mol aangezien het toch geen geld kost.
Roos is zeker te opvallend bezig.

Maar die opdrachten in de kluis (met die servetten), verdienden ze niet zowel geld voor de pot als een joker voor ieder kistje dat open ging? Dan zou het dus wel ook geld schelen. Ik weet het alleen niet zeker meer, de opdracht is al even geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Kroesss schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:42:
[...]

Roos is zeker te opvallend bezig.

Maar die opdrachten in de kluis (met die servetten), verdienden ze niet zowel geld voor de pot als een joker voor ieder kistje dat open ging? Dan zou het dus wel ook geld schelen. Ik weet het alleen niet zeker meer, de opdracht is al even geleden.
Als je follow the money checkt heeft Roos gewoon veel te veel geld opgehaald. Nu kun je soms natuurlijk wel discussiëren over wie nu precies hoeveel geld heeft opgebracht maar ze heeft echt wel flink wat geld opgehaald. Dat is gewoon niet des-Mols. Dat ze het opvallend doet zou wel een leuke Mol tactiek zijn, dat gebeurt niet vaak. Dus op zich zou ik het superleuk vinden als de Mol echt opvallend molt, bijna "kandidaat die mol doet" fanatiek. En dan wel echt de mol blijkt te zijn. Maar, dan moet ie niet teveel geld ophalen. En ik vind dat ze dat teveel gedaan heeft. Dus Roos zou ik daarom toch een hele slechte Mol vinden als ze het blijkt te zijn. Ondanks dat ik haar manier van opvallend Mollen weer juist heel leuk zou vinden.

Ik vind de -5000 die aan Stijn wordt toebedeelt onterecht, en als je die wegstreept ontlopen hij en Maaike elkaar niet zo heel veel. Stijn is een druktemaker, altijd erg aanwezig. Maaike is, tjah, ik weet het eigenlijk niet. Iets onzichtbaar? Maar doordat Stijn zo druk is, kan hij wel makkelijk iets niet doen maar wel doen alsof. Dat maakt hem wel tot een goede mol kandidaat. Alleen die -5000 als hij de mol is gaan ze daar volgende week natuurlijk 3000 x op terug komen. Nee nee nee, en voor de zekerheid nog 1 x extra: nee !!! Die -5000 bij het bieden was geen, ik herhaal, geen molactie. Er had sowieso veel geld uitgegaan!!!! :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
Bij het geld uit de pot spelen heeft de mol weldegelijk een vinger in de pap gehad...
eerst heeft hij/zij Maaike aangewezen, want die had maar 1000 opgeschreven en moest eruit. Dat mislukte. Daarna werd Nora aangetikt, die had maar 2000 opgeschreven en ging er wel uit. Omdat de mol graag Maaike eruit wilde, is die daarna nog een keer aangetikt en nu ging ze er wel uit.
De mol heeft dus wel degelijk invloed gehad op wie er na de finale zouden gaan. Natuurlijk had Maaike weer kunnen winnen, maar dan had de mol 'pech' gehad. Nu was er de zekerheid om er 5 of 7 uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Voor de testvraag, wie heeft wat weer gezien?
Van welke afvaller(s) heeft de mol beeldmateriaal gezien in de boomhut.
Nora, Teun

Ray, Sophie

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Als de reactie aan het einde echt is, is Maaike de mol. Klonk te verbaast voor een Roos of zelfs Stijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:39
masauri schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:04:
Voor de testvraag, wie heeft wat weer gezien?
Van welke afvaller(s) heeft de mol beeldmateriaal gezien in de boomhut.
Nora, Teun

Ray, Sophie

Sam
Nora, Teun --> Roos
Ray, Sophie --> Stijn
Sam --> Maaike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Player1S schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:18:
Als de reactie aan het einde echt is, is Maaike de mol. Klonk te verbaast voor een Roos of zelfs Stijn.
Mwoah, die reactie kun je denk ik niet zo heel veel mee.

Het zijn allemaal mensen die een paar weken eigenlijk alleen maar met dit spel bezig zijn geweest. Van de 7 "toeschouwers" zullen er altijd 2 of 3 hoorbaar reageren, ongeacht wie de mol ook is. Ze zitten gewoon zo diep in het spel dat dat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008

Player1S

Probably out in the dark

Kroesss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:40:
[...]

Mwoah, die reactie kun je denk ik niet zo heel veel mee.

Het zijn allemaal mensen die een paar weken eigenlijk alleen maar met dit spel bezig zijn geweest. Van de 7 "toeschouwers" zullen er altijd 2 of 3 hoorbaar reageren, ongeacht wie de mol ook is. Ze zitten gewoon zo diep in het spel dat dat gebeurd.
Roos werd door zoveel van hun verdacht. Als zij het blijkt te zijn reageren ze niet verbaast.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Player1S schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 10:41:
[...]

Roos werd door zoveel van hun verdacht. Als zij het blijkt te zijn reageren ze niet verbaast.
Ik denk het wel. Dan krijg je meer de reacties van "zat ik toch goed". Vergeet niet dat ze er dan uit zijn gegaan terwijl ze wel goed zaten qua verdenking. Dat is ook wel een harde realisatie denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
frumper schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 09:06:
Bij het geld uit de pot spelen heeft de mol weldegelijk een vinger in de pap gehad...
eerst heeft hij/zij Maaike aangewezen, want die had maar 1000 opgeschreven en moest eruit. Dat mislukte. Daarna werd Nora aangetikt, die had maar 2000 opgeschreven en ging er wel uit. Omdat de mol graag Maaike eruit wilde, is die daarna nog een keer aangetikt en nu ging ze er wel uit.
De mol heeft dus wel degelijk invloed gehad op wie er na de finale zouden gaan. Natuurlijk had Maaike weer kunnen winnen, maar dan had de mol 'pech' gehad. Nu was er de zekerheid om er 5 of 7 uit te spelen.
Er wordt iemand aangetikt door Rik, waarna diegene de vrijstelling bij iemand op zijn tafel zet. Aangezien degene die de vrijstelling krijgt daarna moet gokken wie hem er heeft neergezet, en er meerdere kandidaten zijn, is de kans veel groter dat ie misgokt en er uit ligt. De kans dat degene die aangetikt er uit moet, is dus juist kleiner dan dat er iemand anders uitgaat. Van daaruit bekeken zou je als mol juist iemand die veel geld heeft ingezet als eerste aantikken, want de kans dat er iemand van de anderen uit gaat is groter.

In deze opdracht zat veel teveel gokwerk om er ook maar iets van toe te kennen aan de mol. Die had gewoon veel geluk dat uiteindelijk de -5k en -7k over bleven. Maar het had ook zomaar de -1k en -2k zijn. En ik weet dat ze dat in de uitleg straks anders zullen brengen, maar het is niet voor niets dat deze opdracht zo laag gewaardeerd werd. Het is gewoon een opdracht waarbij er standaard veel geld uit de pot gaat, maar de mol maar amper invloed heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
-

[ Voor 99% gewijzigd door frumper op 04-03-2025 11:03 . Reden: verkeerd bekeken ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
frumper schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:01:
[...]

Er wordt inderdaad iemand aangetikt door Rik, maar ik ga er vanuit dat de mol Rik een instructie geeft wie hij moet aanwijzen. Het lijkt me namelijk sterk dat Rik spontaan 2x dezelfde persoon aantikt. Door de laagste bedragen aan te wijzen, is er in ieder geval al een 50% kans dat dat lage bedrag eruit gaat. Het is inderdaad een beetje geluk hebben, maar de mol kan zo wel de kans vergroten dat de hogere bedragen erin blijven.
Ik ga er ook van uit dat Rik niet random mensen aantikt, alleen is de kans dat degene die aangetikt er uit gaat geen 50%. De kans dat degene die de vrijstelling voor zijn neus krijgt goed gokt is 1 gedeeld door het aantal kandidaten. Als er b.v. nog 5 kandidaten zijn heeft ie dus maar 20% kans om goed te zitten en is de kans dat degene die aangetikt is er uit gaat dus ook maar 20%. En als je het op die manier bekijkt kan ie dus beter iemand die veel geboden heeft aantikken.
Daarbij heeft degene die aangetikt wordt ook nog eens veel meer impact op wie er uit gaat dan dat de mol dat heeft. Zulke opdrachten zijn leuk als je ervoor zorgt dat de mol ook echt impact kan hebben op het spel door de keuzes die gemaakt worden. In dit geval valt alles onder gokken en heeft de mol juist amper impact op het spel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
redwing schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Ik ga er ook van uit dat Rik niet random mensen aantikt, alleen is de kans dat degene die aangetikt er uit gaat geen 50%. De kans dat degene die de vrijstelling voor zijn neus krijgt goed gokt is 1 gedeeld door het aantal kandidaten. Als er b.v. nog 5 kandidaten zijn heeft ie dus maar 20% kans om goed te zitten en is de kans dat degene die aangetikt is er uit gaat dus ook maar 20%. En als je het op die manier bekijkt kan ie dus beter iemand die veel geboden heeft aantikken.
Daarbij heeft degene die aangetikt wordt ook nog eens veel meer impact op wie er uit gaat dan dat de mol dat heeft. Zulke opdrachten zijn leuk als je ervoor zorgt dat de mol ook echt impact kan hebben op het spel door de keuzes die gemaakt worden. In dit geval valt alles onder gokken en heeft de mol juist amper impact op het spel.
In dit geval zou Maaike dus niet de mol zijn. Ze heeft de vrijstelling bij Sofie en Roos neergezet, beide hadden een hoog bod. Als mol zou je hem toch als eerste bij Nora neergezet hebben lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kroesss schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:35:
[...]

In dit geval zou Maaike dus niet de mol zijn. Ze heeft de vrijstelling bij Sofie en Roos neergezet, beide hadden een hoog bod. Als mol zou je hem toch als eerste bij Nora neergezet hebben lijkt mij.
Precies, ik zou daarbij wel verwachten dat je als mol graag aangetikt wordt door Rik. Maar dan ook dat je daarna de vrijstelling zou neerzetten bij iemand die je er uit wil hebben. En niet bij iemand met een hoog bod die je er in wil houden.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:03
redwing schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Precies, ik zou daarbij wel verwachten dat je als mol graag aangetikt wordt door Rik. Maar dan ook dat je daarna de vrijstelling zou neerzetten bij iemand die je er uit wil hebben. En niet bij iemand met een hoog bod die je er in wil houden.
tenzij de mol niet weet wie wat heeft ingezet, en dus moet raden/beredeneren wie er de hoogste bedragen heeft ingezet (maar persoonlijk waren degenen die nu top 3 waren qua inzet ook mijn meest logische top 3 geweest, dus waarschijnlijk ook wel van de mol).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:09:
[...]

De kans is zelfs niet 20 procent. Rik weet natuurlijk exact hoe goed elke kandidaat heeft gescoord op de afgelopen testen. Hij kan dus selectief aantikken op basis van testresultaat, bod en/of molverzoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:46

JJ93

Error 418

Wie is de Mol is voorzien van ondertiteling (voor doven/slechthorenden) en audiodescriptie (blinden).

Bevat dit informatie die je normaal gesproken mist?

Met name bij audiodescriptie moet er zorgvuldig gekozen worden welke visuele details beschreven worden (in spraak). En bij de ondertiteling kun je ook niet 1 op 1 alles overnemen.

Met behulp van AI heb ik een analyse gedaan: https://abra.nl/blog/doofblind-de-mol-ontmaskeren-met-ai
  • ChatGPT 4o Deep Research: Roos (45% kans)
  • Claude 3.7 Sonnet Extended: Stijn (70% kans)
  • DeepSeek DeepThink R1: Roos (70% kans)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
JJ93 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:09:
Wie is de Mol is voorzien van ondertiteling (voor doven/slechthorenden) en audiodescriptie (blinden).

Met name bij audiodescriptie moet er zorgvuldig gekozen worden welke visuele details beschreven worden (in spraak). En bij de ondertiteling kun je ook niet 1 op 1 alles overnemen.

Met behulp van AI heb ik een analyse gedaan: https://abra.nl/blog/doofblind-de-mol-ontmaskeren-met-ai
Ofwel die drie weten net zo weinig als wij en gokken net zo goed. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

In elk geval een compleet andere insteek en een +1 voor de moeite. Jammer dat je door de uitkomsten net zoveel als de rest van NL weet, vrij weinig. :P

Heb je ook meegewogen hoeveel geld door de personen in de pot werden gebracht?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Ja, helaas kwam er geen eenduidig antwoord uit. Heb een heleboel prompts geprobeerd maar voor mijn gevoel blijft het ook gokken.

Als je een eigen AI model traint op de audiodescriptie en ondertiteling van de vorige seizoenen, plus kunt delen wie toen de Mol was; dan krijg je er mogelijk wel een eenduidig antwoord uit.

Maar dat gaat mijn kennis te boven. Mocht iemand dat nog willen doen de komende dagen… stuur me een DM voor de dataset van dit seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Als we al zover gaan, kunnen we dan niet de vervormde stukjes waarin de Mol spreekt terug vervormen naar origineel met behulp van AI? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Fanta schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:59:
Als we al zover gaan, kunnen we dan niet de vervormde stukjes waarin de Mol spreekt terug vervormen naar origineel met behulp van AI? :+
Er is toch iemand die dat al zelf heeft gedaan? Dat was bij de WIDM-video's op Youtube in ieder geval wel groot nieuws een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:01:
[...]

Er is toch iemand die dat al zelf heeft gedaan? Dat was bij de WIDM-video's op Youtube in ieder geval wel groot nieuws een paar weken geleden.
Dat heb ik gemist. Heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54

Wat ik mis: heb je de analyse gedaan op de vorige seizoenen aflevering 1 t/m 9, en wat kwam daar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 19:44

Wel grappig, maar die baseren het dus zonder de beelden te hebben gezien.

Je kan de mol niet meer ontmaskeren met de informatie die je hebt of de productie moet fouten maken. Het enige wat een hogere betrouwbaarheid heeft, is een gezicht uitdrukking en houding analyse met data uit andere beelden van buiten wie is de mol van de de kandidaten (en de mol). Dan zou je met een model een nauwkeurigere schatting kunnen maken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
Jumpman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Je kan de mol niet meer ontmaskeren met de informatie die je hebt of de productie moet fouten maken. Het enige wat een hogere betrouwbaarheid heeft, is een gezicht uitdrukking en houding analyse met data uit andere beelden van buiten wie is de mol van de de kandidaten (en de mol). Dan zou je met een model een nauwkeurigere schatting kunnen maken.
Nouja, wij kunnen dat niet maar een LLM misschien wel. Dan zou je wel het LLM moeten trainen op basis van de vorige seizoenen. Dan zou het LLM waarschijnlijk niet gaan kijken naar verdachte handelingen van de kandidaten maar meer hoe de mol in spraak/beeld wordt gebracht de vorige seizoenen. Eigenlijk wat wij nu ook doen (Roos is zovaak in beeld dat ligt er te dik bovenop).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
Fanta schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:02:
[...]

Dat heb ik gemist. Heb je toevallig een linkje?
Hij is wel vaker voorbij gekomen, maar dit is een voorbeeld.
YouTube: DE STEM VAN DE MOL ONTCIJFERD?! 🤯 | Wie is de Mol? 2025 Hints en The...

spoiler: de conclusie hiervan
De stem komt uit bij Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 19:44
Bartske schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:12:
[...]

Nouja, wij kunnen dat niet maar een LLM misschien wel. Dan zou je wel het LLM moeten trainen op basis van de vorige seizoenen. Dan zou het LLM waarschijnlijk niet gaan kijken naar verdachte handelingen van de kandidaten maar meer hoe de mol in spraak/beeld wordt gebracht de vorige seizoenen. Eigenlijk wat wij nu ook doen (Roos is zovaak in beeld dat ligt er te dik bovenop).
Dit zou inderdaad ook een goed observatie zijn.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Bartske schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:06:
[...]
I

Wat ik mis: heb je de analyse gedaan op de vorige seizoenen aflevering 1 t/m 9, en wat kwam daar uit?
Nee, zie eerdere opmerking. Daardoor had er potentieel zeker een betere schatting uit kunnen komen.
Jumpman schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:08:
[...]

Bij audiodescriptie worden de beelden auditief beschreven. Daarin worden ook de gezichtsuitdrukkingen en houdingen beschreven.

Maar er is alléén audiodescriptie in de momenten dat er niet gesproken wordt door de kandidaten. Dus heel vaak als er iets visueel interessants gebeurd wordt het niet beschreven.

Juist daardoor is het extra interessant welke details er wél beschreven worden.

Door een eigen model te trainen zoals genoemd wordt denk ik dat je potentieel de Mol kan voorspellen… maar het blijft logisch redeneren, wat vaak juist niet werkt bij WIDM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
En dan zit je ook nog met het feit dat er dit seizoen dus een nieuwe regisseur is, welke de dingen soms anders doet. Het trainen van een LLM op basis van vorige seizoenen zou daardoor wellicht net iets minder accuraat kunnen zijn dan wanneer dezelfde regisseur het programma maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:25
Kroesss schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:15:
[...]

Hij is wel vaker voorbij gekomen, maar dit is een voorbeeld.
YouTube: DE STEM VAN DE MOL ONTCIJFERD?! 🤯 | Wie is de Mol? 2025 Hints en The...

spoiler: de conclusie hiervan
De stem komt uit bij Stijn
Die stem is de eerste keer in lange tijd (?) dat de mol naar mijn mening gewoon is gelekt. Qua taalgebruik kwam ik uit op Sophie, Stijn, Nora of Ray, maar die youtube analyse (en ook het stemmen na het beeldhouwen) gaf de doorslag.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik heb de mol gisteren even teruggekeken, kon het zaterdag niet kijken. En het viel me op bij het laatste stukje waarbij ze op het dak waren met Rik en de andere afgevallen kandidaten dat Roos echt heel erg zenuwachtig was en een aantal keer op het punt stond om iets te zeggen. De rest had het veel minder qua zenuwen naar mijn weten. Daardoor ben ik nog steeds voor Roos en heb ik het restant punten wat ik nog heb op haar gezet

[ Voor 7% gewijzigd door KorteGebruiker op 05-03-2025 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

inquestos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Die stem is de eerste keer in lange tijd (?) dat de mol naar mijn mening gewoon is gelekt. Qua taalgebruik kwam ik uit op Sophie, Stijn, Nora of Ray, maar die youtube analyse (en ook het stemmen na het beeldhouwen) gaf de doorslag.
Er is al door heel veel geluidexperts om heel veel redenen gedebunked dat dit mogelijk is.
Dus dit is een grapjas die aandacht zoekt (en zeer waarschijnlijk op de juiste mol heeft gegokt al vroeg in het siezoen)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroesss
Saffie_time schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 15:16:
[...]

Er is al door heel veel geluidexperts om heel veel redenen gedebunked dat dit mogelijk is.
Dus dit is een grapjas die aandacht zoekt (en zeer waarschijnlijk op de juiste mol heeft gegokt al vroeg in het siezoen)
Ach, ik vond hem wel grappig. Ik moet ook zeggen dat ik sinds een paar jaar niet meer zo actief zoek naar de mol, dat is domweg te lastig geworden. Ik volg het nu meer als echt entertainment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:32
Maar jongens, wie is de mol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Stijn :+