Wie is... de Mol? 2025 NL Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ken Ray van kamp van Koningsbrugge, Maaike van de luizenmoeder, Bridget, Sophie idd van YouTube npo shorts en Roos omdat ze te zien is met 1 vandaag. En oh Stijn uit de Ben / koffie commercial :+

Dus dat vond ik al heel wat. Ik heb seizoenen gehad waarbij ik maar 2 namen echt kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:13
Joosie200 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:40:
Ik ken Ray van kamp van Koningsbrugge, Maaike van de luizenmoeder, Bridget, Sophie idd van YouTube npo shorts en Roos omdat ze te zien is met 1 vandaag. En oh Stijn uit de Ben / koffie commercial :+

Dus dat vond ik al heel wat. Ik heb seizoenen gehad waarbij ik maar 2 namen echt kende.
Ja goed ik kijk geen normale tv eigenlijk meer, als de tv aan gaat is het of ps5/switch of een streaming dienst als Netflix etc.
Npo / rtl / sbs etc het staat nooit aan zowat bij mij, het is of youtube of een andere streamingdienst voornamelijk.
En Nederlandse films kijk ik al helemaal niet, dus ja dan ga je al snel mensen niet herkennen meer op de Nederlandse tv :+ .

Nederlandse tv was leuk toen er nog Baantjer was, Samsam, Flodder, Kees & Co, op tv was dat is al weer lang geleden haha.
Dus ja verder dan eens een spelletjes programma o wat een jaar, wie is de mol en misschien eens expeditie robinson kom ik niet op de tv meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Carlos0_0 op 16-02-2025 11:08 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Niemand die Bridget nog kent van TMF? :+

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SmurfLink schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:41:
Waar zou je haar anders van moeten kennen :7

Enfin in de app is iedereen de punten aan het stallen bij Stijn. Logisch, heb je tot de finale je punten verdubbeld en veilig gesteld. Kun je richting aflevering 10 nog altijd switchen. Ik vraag me wel af hoeveel meer verdenkers Stijn echt gekregen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ben ik de enige die het raar vind dat Maaike 2x die finale vrijstelling mag gaan neerzetten?
Dat is toch de perfecte manier om dat ding naar de hoogste bieder te krijgen?

Ik vind dit jaar de montage ook wat matig, Sophie krijgt inderdaad wel heel veel aandacht en alle verdachte acties van Roos worden uitgelicht.

Maargoed, aan de andere kant heb ik eigenlijk geen flauw idee wie de mol is dit jaar, dus dat doen ze wel goed :)
Hopelijk volgende aflevering eindelijk een opdracht die ook fysiek moeilijk gaat zijn, dat mis ik in dit seizoen nog.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:50

vanenkelen

uhmmm.....speechless

DaWaN schreef op zondag 16 februari 2025 @ 12:19:
Ben ik de enige die het raar vind dat Maaike 2x die finale vrijstelling mag gaan neerzetten?
Dat is toch de perfecte manier om dat ding naar de hoogste bieder te krijgen?

Ik vind dit jaar de montage ook wat matig, Sophie krijgt inderdaad wel heel veel aandacht en alle verdachte acties van Roos worden uitgelicht.

Maargoed, aan de andere kant heb ik eigenlijk geen flauw idee wie de mol is dit jaar, dus dat doen ze wel goed :)
Hopelijk volgende aflevering eindelijk een opdracht die ook fysiek moeilijk gaat zijn, dat mis ik in dit seizoen nog.
Ik had inderdaad iets meer uitleg of toelichting willen zien bij waarom iemand aangetikt werd. Ik dacht even dat het misschien de minst biedende waren, maar waarom Maaike dan twee keer? Op zich vond ik het spel wel stoer, maar ik miste daar wat uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:42
Sport_Life schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Zo 'rijk' zijn deze - toch vooral B -bn'ers toch ook niet volgens mij.
Ik had nog nooit van Stijn en Sam gehoord, maargoed ik kijk ook nooit SBS6 :+.
Precies. Niet rijk, maar toch komen ze op televisie. En hoe langer ze in WIDM zijn hoe bekender ze worden. En dus hoe vaker ze gevraagd worden voor televisie. En hoe ze dus op lange termijn meer kunnen verdienen dan die 5/7K die uit de pot gaat nu.

Iedereen kent de langstzittende kandidaten van de vorige seizoenen nu. Niemand herinnert zich de eerste 4 afvallers (op Ron na :> )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

SmurfLink schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:41:
Yep , overigens was Stijn toen nog niet geboren 8)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Joosie200 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Waar zou je haar anders van moeten kennen :7
Van WIDM natuurlijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:10
ZeRoC00L schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 22:08:
Tijd dat er weer niet BNer dit spel gaan spelen, en er een grote(re) pot behaald wordt.
Dit gaat toch nergens over, is dit niet de laagste pot ooit?
Ik breek al een tijdje m’n hoofd over hoe je dit probleem zou kunnen tackelen . De BN’ers hebben inderdaad veel meer aan de screentime dan een pot van 10k (bruto, gaat nog 30% kansspelbelasting van af ook).

Beste oplossing die ik tot nu heb kunnen bedenken: BNer koppelen aan een goed doel.
Beetje mollen als kandidaat? Oei, daar ging weer 1500 euro die ook naar Artsen Zonder Grenzen of de Zwerf-Alpaca-opvang in Oostkapelle had kunnen gaan…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
Sebas1979 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 18:50:
[...]

Ik breek al een tijdje m’n hoofd over hoe je dit probleem zou kunnen tackelen . De BN’ers hebben inderdaad veel meer aan de screentime dan een pot van 10k (bruto, gaat nog 30% kansspelbelasting van af ook).

Beste oplossing die ik tot nu heb kunnen bedenken: BNer koppelen aan een goed doel.
Beetje mollen als kandidaat? Oei, daar ging weer 1500 euro die ook naar Artsen Zonder Grenzen of de Zwerf-Alpaca-opvang in Oostkapelle had kunnen gaan…
Ik vraag me af of dit onder de wet op de kansspelen valt.

Wat mij betreft is de beste oplossing: stoppen met die BN-ers. Ze moeten eens gaan leren van de Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
La1974 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Ik vraag me af of dit onder de wet op de kansspelen valt.
Ik zou niet weten waarom niet. Maar indien niet: dan is het inkomen, en gaat er 40% of meer aan belasting af.
Wat mij betreft is de beste oplossing: stoppen met die BN-ers. Ze moeten eens gaan leren van de Belgen.
Je ziet in BE het probleem ook al ontstaan: ook daar gaan spelers steeds meer voor de tactiek om gewoon als kandidaat opdrachten te verknallen, omdat de anderen jou dan niet kunnen afstrepen.
Gelukkig is de pot daar wat hoger, zodat er af en toe nog iemand wél aan geld denkt.
Ik zou ook liever onbekende NLers zien, maar ik denk dat het een fundamenteel probleem van het spel is: de beste manier om te winnen is anderen laten denken dat jij de mol bent.
En dat kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat laatste is niet zo erg, het is juist entertaining als iemand met driekwart van de pot speelt. Maar bij reguliere opdrachten in NL lijkt het niemand echt te boeien of er 500 of 2500 euro in de pot komt. In België krijg je een kruisverhoor als je de boel verkloot en dus geld kost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
mrwolf schreef op zondag 16 februari 2025 @ 19:54:
Dat laatste is niet zo erg, het is juist entertaining als iemand met driekwart van de pot speelt. Maar bij reguliere opdrachten in NL lijkt het niemand echt te boeien of er 500 of 2500 euro in de pot komt. In België krijg je een kruisverhoor als je de boel verkloot en dus geld kost.
Tja, nou ben ik geen B-BN-er (nieteens een Z) maar dan zou ook mijn antwoord zijn "boeit mij dat geld, ik kom om te winnen"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:45:
Kunnen we dit topic renamen naar het grote Wie is de mol NL bash topic? Zoals elk jaar?

Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat een aantal mensen de belgische leuker vinden. Prima. Laat ons gewoon lekker kijken :)
Weer relevant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dus je wilt een topic waarbij je geen commentaar mag geven op opdrachten die je niet leuk vind?
Dit was gewoon een opdracht om geld uit de pot te krijgen, waar de mol niets voor hoeft te doen en zelfs niets kan doen, want het gaat puur om een gok. En nu weet ik wel dat er straks aan het eind net wordt gedaan of de mol dit allemaal gestuurd heeft, maar hier valt gewoon niets te sturen. Het is gewoon jammer dat ze er weer zoiets tussen stoppen want over het algemeen zijn de opdrachten dit jaar weer erg leuk.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
redwing schreef op maandag 17 februari 2025 @ 07:55:
[...]

Dus je wilt een topic waarbij je geen commentaar mag geven op opdrachten die je niet leuk vind?
Dit was gewoon een opdracht om geld uit de pot te krijgen, waar de mol niets voor hoeft te doen en zelfs niets kan doen, want het gaat puur om een gok. En nu weet ik wel dat er straks aan het eind net wordt gedaan of de mol dit allemaal gestuurd heeft, maar hier valt gewoon niets te sturen. Het is gewoon jammer dat ze er weer zoiets tussen stoppen want over het algemeen zijn de opdrachten dit jaar weer erg leuk.
Relevante reactie :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Nee eerder een topic wat specifiek over dit seizoen gaat, en niet elke keer dat gemekker over dat de Belgische versie zoveel beter is, dat het vroeger allemaal beter was en hoe onbekend de BNers dit keer zijn. Dat horen we nu werkelijk elk seizoen constant en het is een grijsgedraaide plaat.

Het is ook niet ontopic want het gaat niet over WIDM 2025. Commentaar op de opdrachten van dit seizoen zijn absoluut prima, da's ontopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Ja dat vond ik dus eigenlijk ook wel. Wat kon de mol hier nu precies mollen? Je weet sowieso dat een paar spelers veel geld zullen inzetten en een paar wat minder, dat is altijd bij dat soort opdrachten zo geweest. Dus is het gewoon gokken dat net degene die het meest heeft ingezet, overblijft. Zelfs als de Mol weet wie het minste heeft ingezet (en die er zo snel mogelijk uit moeten dus) is het nog steeds gokwerk en in ieder geval echt totaal geen mol-activiteit. Dat maakt het voor mij ook wel tot een minder leuke opdracht.

Edit: oh grappig, ik check net ff de podcast app en de trust nobody podcast staat er al. Daar zijn ze gezien de shownotes ook niet erg enthousiast over deze veiling :+

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy D op 17-02-2025 08:26 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Testvraag is beschikbaar: Als hoeveelste kroop de mol door het bagageluik op het vliegveld.

:+ Wat een nare vraag, nou vanmiddag maar even terugkijken voor de opties.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bastism
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 09:16
SmurfLink schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:25:
Testvraag is beschikbaar: Als hoeveelste kroop de mol door het bagageluik op het vliegveld.

:+ Wat een nare vraag, nou vanmiddag maar even terugkijken voor de opties.
1. Nora
2. Sophie
3. Maaike
4. Roos
5. Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bastism schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:30:
[...]

1. Nora
2. Sophie
3. Maaike
4. Roos
5. Stijn
Held! O+

5e it is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 21:56
Wat wel interessant is:
Ik ga er van uit dat de Mol heeft doorgekregen wie het meest heeft ingezet... dus de truc was voor de mol om te zorgen dat de mensen met een lage bieding er uit zouden gaan. Dat zou interessant zijn om uit te zoeken. Bij de Belgische Mol krijgt de Mol altijd dit soort info op een stiekeme manier door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:43

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Denk nog steeds dat het Maaike is.
Heel vaak doet zij dingen die ik link naar de gesprekken die Rick met de mol heeft.
Verleden week ook, het groene lampje op haar bureau. de andere hadden een blauw/paars lampje.
Het ineens voor de groep gaan dansen dat ze allemaal naar haar moesten kijken.
Afgelopen aflevering, was zij fanatiek en sloopten ze ook erg de paspoorten.

Stijn is voor mij te voor de hand liggend. Sophie en Roos zijn te veel bezig met de verdenkingen op hun te laten rusten naar mijns inziens.

Maar ik heb het in al die jaren toch nooit goed gehad, dus deze zal het ook wel niet zijn met de Maaike tunnel.

Bij Moltalk afgelopen zaterdag was de verspreking van Fons over de doos van Roos die openging wel leuk btw.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:54

aap

Joosie200 schreef op zondag 16 februari 2025 @ 10:40:
En oh Stijn uit de Ben / koffie commercial :+
Oh, is hij dat echt? Hij deed me wel al denken aan die commercial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:19
ChrisM schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:37:
Wat wel interessant is:
Ik ga er van uit dat de Mol heeft doorgekregen wie het meest heeft ingezet... dus de truc was voor de mol om te zorgen dat de mensen met een lage bieding er uit zouden gaan. Dat zou interessant zijn om uit te zoeken. Bij de Belgische Mol krijgt de Mol altijd dit soort info op een stiekeme manier door.
Maaike mocht twee keer kiezen, zou de manier waarop Rik haar schouder aan heeft getikt nog een hint zijn waar ze de vrijstelling neer moest zetten? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
noodgang schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:15:
[...]

Maaike mocht twee keer kiezen, zou de manier waarop Rik haar schouder aan heeft getikt nog een hint zijn waar ze de vrijstelling neer moest zetten? O-)
De mol kan gewoon zolang er niemand is aangetikt de blinddoek afdoen en Rik kan gewoon wijzen/zaken tonen, zowel qua hoogte van biedingen als wie er aangetikt is etc.

Evenzo zal de mol te horen hebben gekregen welke biedingen er al waren voor hij/zij het bod uitbracht. Als er al twee op 7k+ gaan zitten hoef je zelf niet meer moeilijk te doen.

Sterker nog, zal me niks verbazen als we in de terugblikken gaan zien dat de mol Rik aanwijst wie hij moet aantikken.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 17-02-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:03

Mickey77

Allround ICT-er

Bij dit biedspel hoeft de mol helemaal niets te 'mollen'. Er waren meerdere kandidaten die hele hoge bedragen hadden geboden. Als er toch veel geld uit de pot gaat, kun je er als mol net zo goed afstand van nemen. Wordt je ook niet meer verdacht dan je al bent. Dus het was helemaal niet gek dat de mol als eerste de kring verliet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:45
pagani schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:19:
[...]

De mol kan gewoon zolang er niemand is aangetikt de blinddoek afdoen en Rik kan gewoon wijzen/zaken tonen, zowel qua hoogte van biedingen als wie er aangetikt is etc.

Evenzo zal de mol te horen hebben gekregen welke biedingen er al waren voor hij/zij het bod uitbracht. Als er al twee op 7k+ gaan zitten hoef je zelf niet meer moeilijk te doen.

Sterker nog, zal me niks verbazen als we in de terugblikken gaan zien dat de mol Rik aanwijst wie hij moet aantikken.
k weet niet of het een regel is, maar over het algemeen wordt de Mol volgens mij alleen vooraf aan een spel geholpen, niet tijdens... maar ze zenden ook niet altijd alles uit, dus wellicht heb ik dat gewoon verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ChrisM schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:37:
Wat wel interessant is:
Ja, maar.... de Mol zet m bij Sophie neer omdat de mol weet dat zij hoog heeft geboden. Sophie moet gaan gokken wie 'm heeft neergezet, wie gelooft ze en wie niet. Als je pech hebt en ze gokt dat jij m als mol bij haar hebt neergezet, ligt je er uit. Gokt zij iets anders en dat is fout, ligt zij er uit. En daarmee dus dat hoge bedrag.
(even theorie, weet even niet hoeveel iedereen bood).

Dat is geen mollen, maar gewoon mazzel. Je kunt het amper sturend noemen, want na het neerzetten is het gewoon mazzel hebben (of niet...).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 07:41

Saffie_time

Why use this? 42!

Sepp14 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:42:
Denk nog steeds dat het Maaike is.
Heel vaak doet zij dingen die ik link naar de gesprekken die Rick met de mol heeft.
Verleden week ook, het groene lampje op haar bureau. de andere hadden een blauw/paars lampje.
Het ineens voor de groep gaan dansen dat ze allemaal naar haar moesten kijken.
Afgelopen aflevering, was zij fanatiek en sloopten ze ook erg de paspoorten.

Stijn is voor mij te voor de hand liggend. Sophie en Roos zijn te veel bezig met de verdenkingen op hun te laten rusten naar mijns inziens.

Maar ik heb het in al die jaren toch nooit goed gehad, dus deze zal het ook wel niet zijn met de Maaike tunnel.

Bij Moltalk afgelopen zaterdag was de verspreking van Fons over de doos van Roos die openging wel leuk btw.
Volgens mij zijn er nog maar 2 opties over en heb ik alleen nog Stijn en heel klein beetje Roos over als mogelijke mollen. Heb de andere 2 al om meerdere redenen afgeschreven.
Maar je zal zien dat ik er weer eens naast zit...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
Crazy D schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:06:
[...]

Ja, maar.... de Mol zet m bij Sophie neer omdat de mol weet dat zij hoog heeft geboden. Sophie moet gaan gokken wie 'm heeft neergezet, wie gelooft ze en wie niet. Als je pech hebt en ze gokt dat jij m als mol bij haar hebt neergezet, ligt je er uit. Gokt zij iets anders en dat is fout, ligt zij er uit. En daarmee dus dat hoge bedrag.
(even theorie, weet even niet hoeveel iedereen bood).

Dat is geen mollen, maar gewoon mazzel. Je kunt het amper sturend noemen, want na het neerzetten is het gewoon mazzel hebben (of niet...).
Als je als mol de eerst keer weg mag zetten is de kans 75% dat degene fout zit. Dat lijken me prima odds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

noodgang schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:22:
[...]

Als je als mol de eerst keer weg mag zetten is de kans 75% dat degene fout zit. Dat lijken me prima odds
Als je dan iemand kiest die laag inzet wel. Maar goed, blijft gewoon geluk en dat vind ik in mijn wereld gewoon geen mol actie :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
Crazy D schreef op maandag 17 februari 2025 @ 18:29:
[...]

Als je dan iemand kiest die laag inzet wel. Maar goed, blijft gewoon geluk en dat vind ik in mijn wereld gewoon geen mol actie :+
eens

En/maar gezien de discussie die de opdracht aanwakkert, dus toch wel een goede WIDM opdracht :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

De opdracht had veel beter geweest als er iets aan het bedrag was verbonden.
An sich prima opdracht maar bij meer bieden meer kans maken of zoiets, had dit nog beter gemaakt. Nu staat bedrag los van resultaat en dat is mêh (naast dat geld uit de pot in deze fase echt niet mijn ding is)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
Saffie_time schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:35:
De opdracht had veel beter geweest als er iets aan het bedrag was verbonden.
An sich prima opdracht maar bij meer bieden meer kans maken of zoiets, had dit nog beter gemaakt. Nu staat bedrag los van resultaat en dat is mêh (naast dat geld uit de pot in deze fase echt niet mijn ding is)
Dat element vind ik juist wel mooi. De kandidaten waren in de veronderstelling dat een hoge bieding voordelen zou geven, maar eigenlijk had het alleen maar nadelen (behalve voor de mol). Best een leuke mindfuck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Wij als belastingbetaler moeten toch ook blij zijn met een lage pot? Het blijft toch de publieke omroep. Wellicht dat er ook gewoon in totaal minder verdiend kan worden dan bij de niet nader te noemen andere variant.

Vorig seizoen was er ook bij 1 opdracht een theoretisch hoog bedrag te winnen, bij die kamer vol geld, maar in de praktijk zou er al een hoop geld versnippert zijn voordat ze er daadwerkelijk waren op hun snelst.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:23
LordSinclair schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:56:
Wij als belastingbetaler moeten toch ook blij zijn met een lage pot? Het blijft toch de publieke omroep. Wellicht dat er ook gewoon in totaal minder verdiend kan worden dan bij de niet nader te noemen andere variant.

Vorig seizoen was er ook bij 1 opdracht een theoretisch hoog bedrag te winnen, bij die kamer vol geld, maar in de praktijk zou er al een hoop geld versnippert zijn voordat ze er daadwerkelijk waren op hun snelst.
Ja of er jaarlijks nu 10k of 5k uitbetaald word merk je echt onder aan de streep. Overigens, hoeveel opbrengst brengt WIDM op via reclames? Gezien het een van de best bekeken programma's is en word opgevolgd door MolTalk blijven er velen hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:15

Laguna

Connaisseur

noodgang schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Dat element vind ik juist wel mooi. De kandidaten waren in de veronderstelling dat een hoge bieding voordelen zou geven, maar eigenlijk had het alleen maar nadelen (behalve voor de mol). Best een leuke mindfuck
Inderdaad de hoogte van het bedrag was hier irrelevant, maar de enige die dat wist was de Mol. Als Mol wil je vervolgens de lage bedragen eruit spelen, alleen is de invloed minimaal en ben je erg afhankelijk van de keuzes die de kandidaten maken. Maaike bood wel opvallend laag, als Mol heb je daar geen reden toe, enkel als kandidaat die mogelijk zeker is van het verdenken van de Mol en zoveel mogelijk geld wil winnen.

Wie het wel is blijft lastig, Roos blijft voor mij de kandidaat die er alles aan doet om verdacht te worden, Stijn ligt voor de hand, dus ik blijf toch bij Sophie die ik sinds aflevering 1 verdenk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
Laguna schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Inderdaad de hoogte van het bedrag was hier irrelevant, maar de enige die dat wist was de Mol. Als Mol wil je vervolgens de lage bedragen eruit spelen, alleen is de invloed minimaal en ben je erg afhankelijk van de keuzes die de kandidaten maken. Maaike bood wel opvallend laag, als Mol heb je daar geen reden toe, enkel als kandidaat die mogelijk zeker is van het verdenken van de Mol en zoveel mogelijk geld wil winnen.

Wie het wel is blijft lastig, Roos blijft voor mij de kandidaat die er alles aan doet om verdacht te worden, Stijn ligt voor de hand, dus ik blijf toch bij Sophie die ik sinds aflevering 1 verdenk.
Sophie zou ik erg jammer vinden, al is het maar omdat de afgelopen afleveringen één grote Sophieshow zijn. Zij is constant in beeld/aan het woord bij 'de biecht'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

noodgang schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:28:
[...]

Sophie zou ik erg jammer vinden, al is het maar omdat de afgelopen afleveringen één grote Sophieshow zijn. Zij is constant in beeld/aan het woord bij 'de biecht'
Probleem bij Sophie is wel dat zowel Sam als Nora volgens mij vol op Sophie zaten en er nu allebei uitliggen..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Nora zat inderdaad als ik het goed herinner op Sophie, uiteraard is het de vraag wat nog steeds in de aflevering van vorige week.
Maar zag vorige week een filmpje wie op wie zat, en wat zou betekenen als Nora erbijv uit ging was Stijn de mol. ging die er uit was een ander de mol(Weet het lijstje niet meer).

Dus ja ik blijf daar nu ook maar bij denk ik, zit ik fout na ja dan maar pech :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:26:
[...]

eens

En/maar gezien de discussie die de opdracht aanwakkert, dus toch wel een goede WIDM opdracht :)
Als opdracht vond ik m ook echt wel leuk. Vind dat liegen zo face2face echt wel geinig. Alleen dat bieden niet.
noodgang schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
[...]

Dat is waar, dat gaf wel weer een twist. Tot op heden was het bij bieden wel altijd zo (volgens mij) dat het hoogste bod won.
LordSinclair schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:56:

In BE kan er altijd veel meer geld verdient worden. Volgens mij kwamen ze bij Trust Nobody op een theoretischt pot van 30 of 40k dit jaar tot nu toe.
Laguna schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:09:
Maaike bood wel opvallend laag, als Mol heb je daar geen reden toe, enkel als kandidaat die mogelijk zeker is van het verdenken van de Mol en zoveel mogelijk geld wil winnen.
En dat laatste lijkt in NL nooit iemand te willen :P En als speler wil je volgens mij ook altijd een vrijstelling, of je nu zeker denkt te weten wie de mol is of niet. En vergeet niet, een groen scherm wil niet zeggen dat je goed zit met je mol...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Wat ik niet snap is dat Ray al aangegeven had dat er iets ging gebeuren op het vliegveld. Ik meen zels dat hij iets zei over een laptop.
Daarna krijgen 2 kandidaten de info, en dat weet iedereen want ze hebben het in het busje nog over dat Roos met voorkennis de dag ingaat.
En dan zie ik niemand die op Roos lijkt te letten, Norah geeft zelfs nog aan dat ze Roos dingen in koffers zag wisselen. Dan ga je daar toch met je neus bovenop staan als je die voorkennis hebt? Even vragen: zeg Roos wat ben je hier aan het rommelen?

Iedereen lijkt als een kip zonder kop door de hal te rennen en iedereen is voor zichzelf bezig.

Wat zie ik over het hoofd?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34
https://www.ad.nl/show/fi...t-in-vondelpark~ae943141/

Persoonlijk hoop ik dan dat we meer gaan zien van de molstreken. Zoals (met zoveel) bij de Belgen.

• Carlos0_0
Mooi dat hele gedoe eromheen is helemaal niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
Carlos0_0 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:51:
Mooi dat hele gedoe eromheen is helemaal niet nodig.
Toch jammer, niks leukers om naar te kijken dan Ron Boszhard die aan een oneindige hoeveelheid random kinderen vraagt wie volgens hen de mol is.

• Carlos0_0
Ach nee vind alleen maar vervelend :), hele sensatie media hype er om heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:46:
Ach nee vind alleen maar vervelend :), hele sensatie media hype er om heen.
Ik gok dat in de post van @noodgang de sarcasme-tags ontbraken >:)

[ Voor 4% gewijzigd door mrwolf op 20-02-2025 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pendora schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 12:40:
https://www.ad.nl/show/fi...t-in-vondelpark~ae943141/

Persoonlijk hoop ik dan dat we meer gaan zien van de molstreken. Zoals (met zoveel) bij de Belgen.
Top! Scheelt een enorme hoop "OMG WIE IS JOUW MOL" idioterie die niemand maar dan ook niemand boeit. Die Corona uitzendingen waren ook veel leuker om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:51
Wyke schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:51:
[...]

k weet niet of het een regel is, maar over het algemeen wordt de Mol volgens mij alleen vooraf aan een spel geholpen, niet tijdens... maar ze zenden ook niet altijd alles uit, dus wellicht heb ik dat gewoon verkeerd
Het gebeurd af en toe wel hoor. Ik kan me nog een opdracht herinneren waarbij later bleek dat de mol te horen kreeg welke keuze hij moest maken doordat de presentator (volgens mij destijds Art) een bepaalde zin op 2 manieren kon formuleren. Zei hij zin 1, dan moest de mol de ene keus maken, zei hij zin 2, dan moest de mol de andere keus maken.

Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij was dat ergens op een vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
^^
Klinkt een beetje als De Mol België op een vliegveld in (volgens mij) Mexico,
waar een bepaalde positie werd aangegeven door Gilles door de positie van een woord in de zin die hij zei.

(quick search: https://www.flair.be/nl/c...frey-afvaller-kofferspel/)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 20:29
In het seizoen in Griekenland was dat ook, zojuist gekozen vs zopas gekozen.
Dat was de opdracht met het skydiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
mrwolf schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 14:45:
[...]

Ik gok dat in de post van @noodgang de sarcasme-tags ontbraken >:)
Dat gok ik ook ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Toch even een poll in aanloop naar de aflevering morgenavond:

Poll: Wie wordt de afvaller?
Maaike
Roos
Sophie
Niemand
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406935&layout=2
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406935&layout=5
De resultaten

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Tsja, ik kon nou eenmaal niet op Stijn stemmen.......

:+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43

R.G

Is het niet slim om vandaag vollop stijn te gaan voor punten?

Gaat iemand zei Witten vrijstelling jatten?
Is de aflevering niet saai vandaag kwa punten?

Wie denkt roos is het?

Waarom at ze een f.. vogelspin omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:43

R.G

Er zitten nu 4 mollen in het spel, zou maaike wel ziin achja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
R.G schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:57:
Is het niet slim om vandaag vollop stijn te gaan voor punten?

Gaat iemand zei Witten vrijstelling jatten?
Is de aflevering niet saai vandaag kwa punten?

Wie denkt roos is het?

Waarom at ze een f.. vogelspin omg
Voor je huidige punten wel, maar aan het eind krijg je nog dubbele punten voor alle punten die je goed op de mol hebt ingezet gedurende het hele spel. Door op Stijn te gaan zitten weet je zeker dat je je punten behoudt, maar als je voor de maximale punten wil gaan kan het nog steeds goed zijn om op een van de andere kandidaten te gaan zitten.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
R.G schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:57:
Is het niet slim om vandaag vollop stijn te gaan?
Joh, Sherlock :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Chillz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:51:
^^
Klinkt een beetje als De Mol België op een vliegveld in (volgens mij) Mexico,
waar een bepaalde positie werd aangegeven door Gilles door de positie van een woord in de zin die hij zei.

(quick search: https://www.flair.be/nl/c...frey-afvaller-kofferspel/)
In de Vlaamse Mol (superieure Mol maar dat weten we allemaal natuurlijk }) ) deed Gilles dat ook in Italië met die gekke autootjes d.m.v. een handgebaar om aan te geven welke auto van belang was voor de mol.

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:24
Welkom bij: Koken met de Mol!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Volgens Chatgpt is Stijn de mol.
Als dat niet klopt dan gebruik ik nooit meer chatgpt.

[ Voor 48% gewijzigd door Sport_Life op 22-02-2025 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

De sabotageplek was de minst geschikte plek voor de mol. Doorgeven van het gerecht is de beste plek voor de mol.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zouden de kamermeisjes de afvallers zijn ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Dat dacht ik ook, opvallend dat Stijn (mijn Mol) zo'n sleutelpositie kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wel geinige opdracht in het hotel. actie, scary, er valt wat te mollen, nice
waarom die zaklampen niet uit als er zo'n kamermeisje voorbij komt?

[ Voor 31% gewijzigd door Coenen op 22-02-2025 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Stijn is de mol dat kan haast niet anders. In deze opdracht is er geen ontkomen aan de kamermeisjes, slecht opgezet weer.

Zucht, als deze aflevering niemand afvalt dan kijk ik de finale wel. Het begint een sleur te worden.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Nu nog een zwarte vrijstelling zou een bijzondere plottwist zijn. Maar die heb ik geloof ik al een aantal jaar niet meer gezien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Winnende tactiek bij het zout, elke weegschaal vullen tot net onder de benodigde hoeveelheid. Dan is het makkelijker afvullen voor de achterblijvers. Ipv dat de laatste een weegschaal in z'n eentje moet doen.
Zolang het binnen de tijd past natuurlijk

[ Voor 9% gewijzigd door Lanfear89 op 22-02-2025 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Die Roos is wel vaag, eerst in het bad, later in de douche en nu weer bij het zout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Roos deed echt geen fluit….

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Lanfear89 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 21:16:
Winnende tactiek bij het zout, elke weegschaal vullen tot net onder de benodigde hoeveelheid. Dan is het makkelijker afvullen voor de achterblijvers. Ipv dat de laatste een weegschaal in z'n eentje moet doen.
Zolang het binnen de tijd past natuurlijk
Zal wel niet mogen, wij zien/horen maar een klein deel van de uitleg.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oeh, Stijn is de Mol, Roos is de Winnaar en Maaike is de Verliezer. Tot volgend jaar! :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Maaike, Roos en Stijn de finalisten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ja was een leuke aflevering, 1ste opdracht stukje gemist. Maar hotel en zout verplaatsen waren leuke opdrachten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:49
Ik verdacht Sophie en Roos vanaf aflevering 2, gaan we het volgende week zien in de finale of over twee weken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Sophie verdacht Roos
Maaike verdenkt Roos
Roos verdenkt Stijn
Stijn verdenkt Roos?

Of iedereen behalve Roos zit fout of Roos is de mol (of iedereen zit fout en Maaike is de mol, maar dat lijkt me toch wel heel onwaarschijnlijk).

[ Voor 27% gewijzigd door Laguna op 22-02-2025 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik doe nu blijkbaar mee voor de fun, had bijna alle punten op Sophie gezet :+

Nu maar mijn punten op Roos zetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@KorteGebruiker ik zat sinds het begin op Sophie maar het was nu een no-brainer om vol op Stijn te gaan deze aflevering anders was ik nu al m'n punten kwijt geweest. Eventuele bonuspunten kan ik nu wel vergeten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:13
Ik denk dat maaike de mol is maar dat ik met mijn 2 resterende punten niet de poule ga winnen.

Ik denk ook dat roos aan het fake mollen is. ( denk dat in de finale aflevering blijkt dat roos al in aflevering 2 de mol heeft betrapt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funkymonk3y
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-09 08:42
nachtnet schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 22:05:
Ik denk dat maaike de mol is maar dat ik met mijn 2 resterende punten niet de poule ga winnen.

Ik denk ook dat roos aan het fake mollen is. ( denk dat in de finale aflevering blijkt dat roos al in aflevering 2 de mol heeft betrapt)
Ja, in die escape room zat Roos Stijn heel erg te testen en uit te dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Leuke aflevering gisteren.
De mol, Maaike, heeft volgens mij goede zaken gedaan.
Weinig geld ingebracht, jokers uit het spel halen.
Sophie zat volgens mij op Roos.
Al is Roos wel heel erg nonchalant, tegen het luie aan. Was Merel Westrik ook niet zo een mol?

Opdracht in het hotel was leuk. De kandidaten zag je lachen tegen de kamermeisjes als ze werden gesnapt.
Schrikreactie angst en lachen tegelijk.
Paar keer bij Maaike zag je een soort van herkenning tegen de kamermeisjes.

Is het opvallend dat ik in een Maaike tunnel zit? :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wat een fantastische opdracht bij het hotel zeg. :+ Wat een nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Sepp14 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 10:23:
Leuke aflevering gisteren.
De mol, Maaike, heeft volgens mij goede zaken gedaan.
Weinig geld ingebracht, jokers uit het spel halen.
Sophie zat volgens mij op Roos.
Al is Roos wel heel erg nonchalant, tegen het luie aan. Was Merel Westrik ook niet zo een mol?

Opdracht in het hotel was leuk. De kandidaten zag je lachen tegen de kamermeisjes als ze werden gesnapt.
Schrikreactie angst en lachen tegelijk.
Paar keer bij Maaike zag je een soort van herkenning tegen de kamermeisjes.

Is het opvallend dat ik in een Maaike tunnel zit? :+
Haha ja nog al Sophie en Maaike verdenken Roos, maar Maaike had 2 jokers.
Wat nou als Maaike eruit gegaan was, als zij niet die 2 jokers had ? :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:34
Het zou wel flauw zijn als Maaike de Mol is. Dan is het weer een acteur of actrice die de mol is, wat relatief vaak gebeurt is. Ik vond bijvoorbeeld Renèe Fokker, ook een actrice, één van de saaiste mollen ooit, omdat ze eigenlijk gewoon niets deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:51
Persoonlijk zit ik VOL op Stijn.

Van Roos wordt de hele serie al domweg veel te veel molacties duidelijk in beeld gebracht. Die is niet de mol.
Maaike is wat lastiger, maar ze heeft een paar acties gehad die wat mij betreft teveel anti-molacties zijn. Denk bijvoorbeeld aan het checken van de blauwe bril in de opdracht waar ze een fotograaf moesten aanwijzen. Stijn had die blauwe bril geopperd bij haar, en zij checkt het dan waar de volledige groep bij staat. Als ze de mol was, had ze dat niet gedaan denk ik.

Ook in de laatste aflevering denk ik dat het mislukt is doordat Stijn gewoon een paar keer verkeerde kruiden door heeft gegeven of iets dergelijks. Op de plek waar hij stond was het echt te gemakkelijk voor een mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Carlos0_0 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 11:31:
[...]

Haha ja nog al Sophie en Maaike verdenken Roos, maar Maaike had 2 jokers.
Wat nou als Maaike eruit gegaan was, als zij niet die 2 jokers had ? :+ .
Denk dat Stijn en Roos elkaar verdenken van wie de mol is.

Als mol zijnde heb je liever dat de kandidaten geen jokers hebben. Dat is beter voor de mol, dan vliegt er altijd een uit, die zijn vragen minder goed maakt.
Maaike was toch de kandidaat, waarvan de joker met haar naam door Sam of Sophie was ingepikt?
Zij deed er toen best wel lauwloenen over.
Als zij de joker toch niet nodig heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 24-02-2025 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Aan de hand van wie het minst in beeld is, dan is Maaike de Mol. En ze heeft allemaal "klungelige" acties die net zorgen dat het niet lekker loopt. De aandacht ligt vol op Stijn en Roos.
En jeetje wat begint die Roos irritant te worden met haar lekker niks doen, niks kunnen.

En met de hand het zout in die manden scheppen? Die manden zelf zagen er al uit als schep 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door LordSinclair op 24-02-2025 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Kroesss schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:05:
Ook in de laatste aflevering denk ik dat het mislukt is doordat Stijn gewoon een paar keer verkeerde kruiden door heeft gegeven of iets dergelijks. Op de plek waar hij stond was het echt te gemakkelijk voor een mol.
Ja dat denk ik ook, deze opdracht hadden ze eerder moeten doen en dan met 2 mensen die moeten doorgeven wat de kok doet. En de sabbotage sloeg nergens op, als je met een grote lepel salmiak nog een betere smaak kunt hebben. Idee leuk, uitvoering minder.

Het hotel was vet. En wie zegt dat er geen ontkomen aan de kamermeisjes was, heeft niet goed opgelet wat niet iedereen is 5 x gezien... Dus het kon wel beter :)

Die zoutopdracht vond ik geinig maar wel een beetje vaag. Lijkt een beetje een opvullertje, met 4 mensen deze opdracht doen is wel krap. Had wellicht wel gekund, ze waren close, maar voelde voor mij niet als een volwaardige opdracht of zo. Denk dat het wellicht leuker was als dit met meer mensen was gedaan, en je dan ook per koppel naar het kooitje moest. En dus met z'n 2en moest bepalen of je voor geld of de enveloppe gaat. Maar goed. Ik heb me wel vermaakt met kijken :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Crazy D schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:54:
Die zoutopdracht vond ik geinig maar wel een beetje vaag. Lijkt een beetje een opvullertje, met 4 mensen deze opdracht doen is wel krap. Had wellicht wel gekund, ze waren close, maar voelde voor mij niet als een volwaardige opdracht of zo. Denk dat het wellicht leuker was als dit met meer mensen was gedaan, en je dan ook per koppel naar het kooitje moest. En dus met z'n 2en moest bepalen of je voor geld of de enveloppe gaat. Maar goed. Ik heb me wel vermaakt met kijken :)
Als nummer 1 eerlijk had gezegd wat er stond hadden ze alsnog geld kunnen verdienen. Want het werd dan duidelijk dat alleen de laatste de jokers zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:59:
[...]

Als nummer 1 eerlijk had gezegd wat er stond hadden ze alsnog geld kunnen verdienen. Want het werd dan duidelijk dat alleen de laatste de jokers zou krijgen.
Denk dat het niet had uitgemaakt, dan hadden ze alsnog voor zichzelf gekozen. En dan was er wellicht ook meer gedoe om wie in welke volgorde mocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23:45
Sepp14 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Als mol zijnde heb je liever dat de kandidaten geen jokers hebben. Dat is beter voor de mol, dan vliegt er altijd een uit, die zijn vragen minder goed maakt.
Als mol wil je juist de mensen die de vragen het slechtst maken (en dus wellixht op de verkeerde mol zitten) er juist zo lang mogelijk inhouden. Dus de mol wil zeker wel jokers in het spel en dan bij voorkeur voor degenen die verkeerd zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Voor Stijn was het toch perfect dat de anderen als eerste naar het kooitje mochten. Laat die maar mooi de envelop pakken die kiezen toch voor zichzelf.

En wat jammer dan toch dat hij het net niet redt op het einde. Dat was precies zijn bedoeling, geen geld in de pot.

En hij vindt alles zo eng, net als het spookhuis. Maar dan wel 5 keer tegen een kamermeisje aanlopen. :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Ik miste bij de enveloppen in de kooitjes wat overleg tussen de dames.
Op het moment dat Roos die eerste envelop open maakt moet het haar toch meteen duidelijk zijn dat als ze niets doet, ze er niets aan over gaat houden.
Als ze nou, zodra Sophie er aan komt, de inhoud van die envelop laat zien, en meteen zegt 'zullen we de jokers delen.
Dan luid (goed hoorbaar voor Maaike) tegen Sophie tekeer gaat dat die geld moet pakken.
Pakt Sophie de envelop, dan kan ze meespelen dat het waardeloze inhoud heeft, om Maaike te overtuigen.
Pakt ze geld - idem dito. Is zelfs nog overtuigender naar Maaike toe.

Gemiste kans voor Roos en Sophie, vooral door Roos.

Maar goed, misschien zit Roos zo in haar 'iedereen moet denken dat ik de mol ben' dat de 2 jokers voor Maaike haar niet interesseren.
Of ze is zelf de mol, en wil geen geld pakken.
Vanuit Sophie was dat nog wel een aardige test geweest - wil Roos nog moeite doen voor een joker.

[ Voor 0% gewijzigd door Sebas1979 op 24-02-2025 10:03 . Reden: e rst onde nspati esopd everkee rdeplaa ts. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Sebas1979 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:28:
Ik miste bij de enveloppen in de kooitjes wat overleg tussen de dames.
Op het moment dat Roos die eerste envelop open maakt moet het haar toch meteen duidelijk zijn dat als ze niets doet, ze er niets aan over gaat houden.
Als ze nou, zodra Sophie er aan komt, de inhoud van die envelop laat zien, en meteen zegt 'zullen we de jokers delen.
Dan luid (goed hoorbaar voor Maaike) tegen Sophie tekeer gaat dat die geld moet pakken.
Pakt Sophie de envelop, dan kan ze meespelen dat het waardeloze inhoud heeft, om Maaike te overtuigen.
Pakt ze geld - idem dito. Is zelfs nog overtuigender naar Maaike toe.

Gemiste kans voor Roos en Sophie, vooral door Roos.

Maar goed, misschien zit Roos zo in haar 'iedereen moet denken dat ik de mol ben' dat de 2 jokers voor Maaike haar niet interesseren.
Of ze is zelf de mol, en wil geen geld pakken.
Vanuit Sophie was dat nog wel een aardig etest geweest - wil Roos nog moiete doen voor een joker.
Ik denk dat ze na openen envelop of geld pakken er niets meer over mochten zeggen maar dat was niet heel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
forzav schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat ze na openen envelop of geld pakken er niets meer over mochten zeggen maar dat was niet heel duidelijk.
Zou ook kunnen. In dat geval gemiste kans van de spellenbedenker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:56
De testvraag…
Of Maaike/Roos of Stijn…

De derde optie is al niet meer mogelijk want die ligt uit het spel.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Sepp14 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 07:26:
[...]

Denk dat Stijn en Roos elkaar verdenken van wie de mol is.

Maaike was toch de kandidaat, waarvan de joker met haar naam door Sam of Sophie was ingepikt?
Zij deed er toen best wel lauwloenen over.
Als zij de joker toch niet nodig heeft.
Er vliegt er sowieso altijd wel 1 over het algemeen uit, of er nu jokers zijn of niet.
Verder vanaf hier weet je toch wel tenminste 1 persoon je door heeft, dus wie die jokers dan krijgt maakt op dit punt niet veel meer uit.

Dat weet ik al lang niet meer :)
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste