Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46

masauri

aka qwybyte

Ik ga er van uit dat wanneer Rik begint te praten tegen de kandidaten om mede te delen of ze mol of kandidaat zijn of niet, de crew reeds op de liftknop duwt om die open te laten gaan. Zodat de kandidaat er direct in kan stappen. Bij sommige kandidaten zie je dat de lift net opnieuw dicht wil gaan als ze erin stappen. Zou de timing daar ook een verschil kunnen zijn met wie een bepaalde uitleg heeft gehad. En op basis daarvan al bepaalde personen elimineren?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Crazy D

I think we should take a look.

Anoniem: 2158854 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 07:39:
Niks is wat het lijkt...?
Deze hele show van kandidaten kiezen de mol, is nep? De mol was allang voor geselecteerd en men geef door dit in scene te zetten een hoop verwarring? Wellicht was er wel degelijk al een mol vanaf de start?
Nah dat denk ik niet. ik denk wel echt dat de mol is gekozen op basis van de antwoorden van iedereen, whatever precies de logica ook zou mogen zijn. Anders heeft het 0,0 zin om het op die manier te doen.
masauri schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:01:
Ik ga er van uit dat wanneer Rik begint te praten tegen de kandidaten om mede te delen of ze mol of kandidaat zijn of niet, de crew reeds op de liftknop duwt om die open te laten gaan. Zodat de kandidaat er direct in kan stappen. Bij sommige kandidaten zie je dat de lift net opnieuw dicht wil gaan als ze erin stappen. Zou de timing daar ook een verschil kunnen zijn met wie een bepaalde uitleg heeft gehad. En op basis daarvan al bepaalde personen elimineren?
Vind ik wel een beetje ver gezocht. Er kan natuurlijk ook gewoon iemand anders met die lift zijn gegaan tussendoor :P Of, misschien grotere kans, niet iedereen loopt met dezelfde snelheid.

Vond het een leuke 1e aflevering. Niet dat ik er wijzer van wordt, maar was goed vermaak :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:46

masauri

aka qwybyte

Crazy D schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:01:
[...]
Vind ik wel een beetje ver gezocht. Er kan natuurlijk ook gewoon iemand anders met die lift zijn gegaan tussendoor :P Of, misschien grotere kans, niet iedereen loopt met dezelfde snelheid.

Vond het een leuke 1e aflevering. Niet dat ik er wijzer van wordt, maar was goed vermaak :)
We hebben het over de mol :p
Niet iedereen kan idd even snel gesproken hebben, maar ik vind het raar.
Als een lift open gaat hoor je een signaal, dat wil je niet op geluid of beeld hebben, om de lift ff open te houden is ook maar een kleine moeite maar moet je opletten dat je zelf niet in beeld komt wanneer de kandidaat af komt, (of ze sluit gewoon té snel).
Maar ze nemen de eerste scene bij daglicht op, de andere scene wanneer het donker is, daar gaat dus tijd over.
Ook niet evident voor de kandidaten denk ik dan.

Of is dit gewoon te wijten aan de nieuwe regie die nog zoekende is? :+

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

masauri schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:21:
[...]

We hebben het over de mol :p
Niet iedereen kan idd even snel gesproken hebben, maar ik vind het raar.
Als een lift open gaat hoor je een signaal, dat wil je niet op geluid of beeld hebben, om de lift ff open te houden is ook maar een kleine moeite maar moet je opletten dat je zelf niet in beeld komt wanneer de kandidaat af komt, (of ze sluit gewoon té snel).
Maar ze nemen de eerste scene bij daglicht op, de andere scene wanneer het donker is, daar gaat dus tijd over.
Ook niet evident voor de kandidaten denk ik dan.

Of is dit gewoon te wijten aan de nieuwe regie die nog zoekende is? :+
Maar er vanuit gaan dat op als Rik begint te praten, dat er dan op het knopje wordt gedrukt impliceert dat elk gesprekje even lang duurt en dat iedereen even snel loopt. Ik denk dat dat regie technisch lastiger is dan een 'ploink' niet in de uitzending te laten komen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ze zaten op verdieping 32 (meen ik te zien) en het oogde als een groot hotel.
Het hotel hadden ze echt niet voor zichzelf. En ik denk niet (aanname) dat ze 1 lift puur voor zichzelf kunnen claimen.
Met andere woorden, ik denk dat de deuren gewoon toeval is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:12:
Ze zaten op verdieping 32 (meen ik te zien) en het oogde als een groot hotel.
Het hotel hadden ze echt niet voor zichzelf. En ik denk niet (aanname) dat ze 1 lift puur voor zichzelf kunnen claimen.
Met andere woorden, ik denk dat de deuren gewoon toeval is.
En het mol logo in de lift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
HerZon schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:24:
[...]

En het mol logo in de lift?
Heb jij een mening over een (reclame) logo in een lift als je ergens in het buitenland bent?
Ik niet.
Maar ik gok ook maar hè :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik ga al mijn geld (punten) op Sophie zetten. Mede door dat ze tijdens het ontbijt aan het eind van de aflevering recht in de camera keek. Ik heb niet het gevoel dat diegene die kandidaat zijn dat doen. Dit is pas het tweede seizoen dat ik kijk dus kan het mis hebben. Kan me herinneren dat Anna vorig jaar dat ook de hele tijd deed in de finale, dat ze contact zocht met de crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het lijkt mij niet dat het gesprek met Rik en het loopje naar de lift in één take worden opgenomen. Vraag is of die imperfecties opzettelijk erin zitten, om maar wat toevallige speculatie op gang te brengen.

Het is immers slordigheid met die lift. De shots waarin de deuren bij het instappen net even dicht gingen, hadden gewoon over gedaan moeten worden, of niet in de montage moeten eindigen. Iemand kan buiten beeld de deur openhouden. Net als aan het einde je iemand in de achtergrond in de hotelgang ziet, je neemt die paar seconden zo opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 08:37

Saffie_time

Why use this? 42!

haribold schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:42:
Net als aan het einde je iemand in de achtergrond in de hotelgang ziet, je neemt die paar seconden zo opnieuw op.
Tot je in de laatste aflevering ziet dat de persoon die uit een kamer kwam een kandidaat was die dus alles door had kunnen hebben als die 3 sec eerder op de gang had gestaan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:50
Net de eerste aflevering gekeken.

Ik kan niet zeggen dat ik erg overtuigd ben dat ze wat geleerd hebben van De Mol België.
Het concept ‘de mol is net gekozen’ wordt naar mijn mening slap uitgevoerd. Volgens mij hadden ze de criteria best kunnen geven: de kandidaten (en wij als kijkers) hebben nu toch veel te weinig informatie om dan al te kunnen bepalen wie het is, maar dan maak je een soort speurtocht naar die stukjes informatie. Nu is het weer compleet onduidelijk.

Ook de eerste opdracht (b)lijkt alweer tamelijk onhaalbaar - 4 van de 5 teams slagen niet, 3 daarvan kan de mol niet echt iets aan gedaan hebben.

Was er dan niks leuk? Jawel, dat Roos Moggré zonder te knipperen een vogelspin verorbert. Respect!
En ik vind t wel een leuke groep.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:28

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik stoor mij zo aan die shots van de kandidaten die dan iets gaan uitleggen/vertellen. Het haalt zo enorm de flow uit het programma.

Rik: "we gaan zo in tuk tuks door de stad"
Kandidaat 1 in een opgenomen shot: "En toen zei Rik dat we in de Tuk Tuk moesten!"
Rik: En dan gaan we in tweetallen een opdacht doen
Kandidaat 2 in een later opgenomen shot: "En Rik zegt: we gaan in tweetallen!"
Rik: etc
Kandidaat X in een opgenomen shot: etc etc bla bla bla

Zo vermoeiend! En ze passen het echt veel te vaak toe.

Dieptepunt was een shot van iemand die dan zegt: "Oeh daar is Rik" 8)7 WTF voegt dat nu toe?

Maar eens met @Sebas1979 het lijkt mij ook een leuke groep! Zelfs Wildebras Gabriël valt mij 100% mee

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
De hype van spannendste begin ooit vond ik tegenvallen.
Nog niemand er uit, geen mol bij de start is ook al eens eerder gedaan. (Seizoen 9 - Jon van Eerd) Pieter Jan Hagens was toen nog de presentator, vader van ;) (Hint?)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 00:19
Sebas1979 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:20:

Ik kan niet zeggen dat ik erg overtuigd ben dat ze wat geleerd hebben van De Mol België.
Het concept ‘de mol is net gekozen’ wordt naar mijn mening slap uitgevoerd. Volgens mij hadden ze de criteria best kunnen geven: de kandidaten (en wij als kijkers) hebben nu toch veel te weinig informatie om dan al te kunnen bepalen wie het is, maar dan maak je een soort speurtocht naar die stukjes informatie. Nu is het weer compleet onduidelijk.

Ook de eerste opdracht (b)lijkt alweer tamelijk onhaalbaar - 4 van de 5 teams slagen niet, 3 daarvan kan de mol niet echt iets aan gedaan hebben.

Was er dan niks leuk? Jawel, dat Roos Moggré zonder te knipperen een vogelspin verorbert. Respect!
En ik vind t wel een leuke groep.
De kandidaten hebben meer om op af te gaan dan ons.
Tijdens de mollicitatie hebben ze eigenschappen moeten aangeven. Een optie die zeer aannemelijk is dat ze die eigenschappen op een rij hebben gezet en de meest gekozen bovenaan hebben gezet. Dat is daarna vergeleken met hoe ze nu de eigenschappen over de mensen hebben verdeeld. Eventuele tie is gebroken in de keuze op het einde.

De kandidaten kunnen met elkaar die eigenschappen wel boven water krijgen. Dat is voor ons lastiger, omdat wij maar een paar mollicitaties hebben gezien.

De opdracht was ook nog wel te mollen. Als je als Mol zorgt dat je met niet te veel mensen op de boot bent tussen de opdrachten door, kun je natuurlijk makkelijk per ongeluk wat taart eten, wat eten uit een bak stoten of een drinkbeker omgooien of het raam uit smijten of de boel op de verkeerde plek neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ja, eens, het had leuker geweest als Rik nog wat vertelde over hoe die keuze dan is gegaan. Nou ja niet alles komt op beeld natuurlijk, maar als hij dat wel verteld heeft maar het heeft de uitzending niet gehaald, is dat wel stupide. Dat maakt het ook voor de kijkers leuker. Nu kunnen we vooral leuk gokken over hoe dan die keuze is gegaan...
Dat is heel vaak. En als er dan een serie opdrachten is waar het een soort alles-of-niets is komen daar weer klachten over. Het is ook nooit goed :P Ik vind het leuker als er meerdere groepjes zijn waardoor een opdracht sowieso geld kan opleveren, ook als de mol goed zijn werk doet. En vergeet niet: ook een niet-Mol kan mollen, en de mol zelf kan ook juist een keer ervoor kiezen om de groep geld op te laten leveren. Dus het feit dat als je 2 groepen hebt, er 1 geld oplevert en de ander niet, zegt nog steeds niet alles. Met 5 groepen kan de mol idd minder mollen, hoewel die natuurlijk best een vinger in de taart had kunnen steken, een beker drinken even leeggooien of een handje wormen wegmoffelen.... Genoeg mogelijkheden. En de mol kan ook met 9 minuten te gaan nog prima zeggen "ja hoor dat ga je makkelijk redden, ga nog maar" :D

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:19
masauri schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:01:
Dit zeiden wij op de bank ook. De persoon die als eerst instapt moet toch zo slim zijn om te timen hoe lang het duurt voordat iemand beneden komt.

Het spel blijft ook raar; want moeten ze nou in de auto gaan zitten of mogen ze ook buiten wachten? Wat de regels allemaal precies zijn is ook niet duidelijk; wat hoort nou bij het spel en niet.

Dat bordjes plaatsen ook, wij zeiden. Wat boeit het? Zet gewoon alle bordjes bij een random persoon?

spoiler:
Ik blijf bij mijn mening dat 'Wie is de mol?' gaat om maar 1 ding; weten wie de mol is, hoe je daar achter komt is niet te focussen op de kleine speelmomentjes maar om te observeren naar het grotere geheel. Geld is al lang geen dingetje meer en onbelangrijk voor de meeste kandidaten.

[ Voor 13% gewijzigd door xzaz op 06-01-2025 13:20 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 13:37
SmurfLink schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:06:
Nu zaak om uit te zoeken met welke criteria de Mol gekozen is dan. De meest gestemde, minst gestemde, die eigenschappen die ze het meest genoemd hebben in hun Mollicitatie?
Als meest/ minst gestemde meetelt,
dan deed Sam (en Stijn) geen goede move,

Want zodra Rik van het heliplatform af was, zei hij: "Ik zat vanmorgen 100% op jou!" (en stijn zei 'Ik ook'). Volgens mij was het gericht aan Sophie...
Waarmee je dus al van 2 personen kan raden op wie die gestemd hebben in die test.
1/5e van de stemmen is al een goede stap richting "Meest op gestemd", of in ieder geval zeker niet "Minst op gestemd"

en door het hardop te zeggen, weet de rest dat nu ook

[ Voor 7% gewijzigd door Chillz op 06-01-2025 13:54 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:44
Bijzonder dat Ray zn middelvinger gebruikt om het geld te tellen. Verder was hij zo kordaat dat ik hem niet snel zou verdenken, maar dit vond ik subtiel maar toch afwijkend.

[ Voor 45% gewijzigd door cheiron op 06-01-2025 20:04 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wow, ik heb al wel eerder vergezochte hints gelezen, maar "hij telt het geld met zijn middelvinger" stond nog niet op het lijstje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:18:
[...]

Ja, eens, het had leuker geweest als Rik nog wat vertelde over hoe die keuze dan is gegaan. Nou ja niet alles komt op beeld natuurlijk, maar als hij dat wel verteld heeft maar het heeft de uitzending niet gehaald, is dat wel stupide. Dat maakt het ook voor de kijkers leuker. Nu kunnen we vooral leuk gokken over hoe dan die keuze is gegaan...
Ik verwacht dat die uitleg nog wel komt, als de mol bekend gemaakt is aan het eind van het seizoen.

Zelf verwacht ik dat de MOL is gekozen naar aanleiding van de bepaalde eigenschappen (bij de mollicitatie heeft iedereen een x aantal eigenschappen toegekend aan de ideale mol, bij het plaatsen van de bordjes aan mede kandidaten, dat icm de persoon waarop het meest gestemd is in de 'test'.)

[ Voor 20% gewijzigd door ZeRoC00L op 07-01-2025 16:30 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
Ik heb eens een uitnodiging gekregen om tussen het publiek te zitten tijdens zo'n show van ''Wie is de...Mol." Maar ben toch maar niet gegaan. Ik vond het toch een beetje eng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dario_D_Best schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:41:
Ik heb eens een uitnodiging gekregen om tussen het publiek te zitten tijdens zo'n show van ''Wie is de...Mol." Maar ben toch maar niet gegaan. Ik vond het toch een beetje eng.
Welke show heb je het over? Moltalk dan?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
SmurfLink schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Welke show heb je het over? Moltalk dan?
Ik durf dat zo niet te zeggen. Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik de uitnodiging in mijn mail heb gekregen. Ik kreeg de uitnodiging omdat ik mezelf had aangemeld om als soort van figurant in het publiek te mogen zitten. Nou en daarna kreeg ik dus die uitnodiging. Maar ik schrok er toch van terug en koos ervoor om niet te gaan. Achteraf wel jammer want volgens mij was het zelfs gratis. Maar ik spreek over 3 jaar geleden onderhand. Dus ik kan het me niet zo goed meer herinneren allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dario_D_Best schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:56:
[...]

Ik durf dat zo niet te zeggen. Het is alweer een hele lange tijd geleden dat ik de uitnodiging in mijn mail heb gekregen. Ik kreeg de uitnodiging omdat ik mezelf had aangemeld om als soort van figurant in het publiek te mogen zitten. Nou en daarna kreeg ik dus die uitnodiging. Maar ik schrok er toch van terug en koos ervoor om niet te gaan. Achteraf wel jammer want volgens mij was het zelfs gratis. Maar ik spreek over 3 jaar geleden onderhand. Dus ik kan het me niet zo goed meer herinneren allemaal.
Waarom schrok je als je jezelf hebt aangemeld? Vaag verhaal dit... Wie Is De Mol heeft geen publiek behalve bij de reveal en dat zijn fans.. in de studio bij de reveal zaten oud kandidaten. Dus ik snap niet precies waar je het over hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
SmurfLink schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:57:
[...]

Waarom schrok je als je jezelf hebt aangemeld? Vaag verhaal dit... Wie Is De Mol heeft geen publiek behalve bij de reveal en dat zijn fans.. in de studio bij de reveal zaten oud kandidaten. Dus ik snap niet precies waar je het over hebt..
Oh neem mij niet kwalijk. Misschien ging het om een ander programma. Zoals ik al zei het is 3 jaar geleden. Maar ik dacht mij te herinneren dat het over ''Wie is de Mol'' ging. Maar als jij nu zegt dat dat niet kan omdat alleen fans in het publiek zitten dan denk ik dat ik mij vergis. En dat het om een andere show ging. Mijn geheugen is nogal slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 17:16
Dit verhaal van @Dario_D_Best moet een hint zijn voor 1 van de kandidaten!!! Maar welke…

:+

[ Voor 3% gewijzigd door ChrisM op 07-01-2025 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
ChrisM schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:09:
Dit verhaal van @Dario_D_Best moet een hint zijn voor 1 van de kandidaten!!! Maar welke…

:+
lol. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:38

Precies dat. De eerste opdracht zonder mol was echt wel goed, maar het hele concept van geen mol was daar gewoon zoveel beter uitgewerkt. Ook snap ik niet dat het bij de nl versie niet gewoon gezellig kan zijn aan tafel, dat lukt onze zuiderburen prima. Dat gezegd hebbende blijf ik uiteraard wel kijken, prima vermaak

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kunnen we dit topic renamen naar het grote Wie is de mol NL bash topic? Zoals elk jaar?

Lijkt me inmiddels wel duidelijk dat een aantal mensen de belgische leuker vinden. Prima. Laat ons gewoon lekker kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
Laat ze een eigen topic aanmaken d:)b

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:12
aerofreak schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:46:
Laat ze een eigen topic aanmaken d:)b
Die is er al :+

Maar ik vond de grote verrassing ook wel erg tegen vallen. Het idee was leuk, maar je kunt er toch wel wat meer van maken? Zeker gezien ze vooraf al hard aan het roepen waren dat er iets heel speciaals zou gaan gebeuren.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 17:19

Quad

Doof

Leuke maar lastige opdracht hoor, om met panoramastand woorden te maken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou als Ray hier gepakt wordt geloof ik direct dat hij de mol is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
SmurfLink schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:57:
Nou als Ray hier gepakt wordt geloof ik direct dat hij de mol is. :+
Ray stuurt de boel aan dus ideale positie voor de mol :P

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Quad schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:40:
Ik snap serieus niet waarom ze niet gewoon losse foto's hebben gemaakt van de letters en die achteraf aan elkaar plakken.
Vele malen makkelijker dan wat er nu geprobeerd werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anoniem: 2158854 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:03:
[...]

Ik snap serieus niet waarom ze niet gewoon losse foto's hebben gemaakt van de letters en die achteraf aan elkaar plakken.
Vele malen makkelijker dan wat er nu geprobeerd werd.
De taak was een panoramafoto maken, dus ik gok daarom. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

SmurfLink schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:06:
[...]

De taak was een panoramafoto maken, dus ik gok daarom. :+
Je kunt prima een panorama foto maken uit losse beelden. Kwestie van zorgen voor wat overlap tussen de shots. Je bepaald dan zelf wanneer een beeld gemaakt wordt ipv dat een soort ai software dat voor je doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hoort iemand ook Psycho van Muse op de achtergrond bij die bewakers? :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-05 12:53
De mol gebruikte aan het begin van de aflevering het woord "check" tegen Rik als bevestigend antwoord.
Stijn deed dat zojuist ook in de opdrachrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:17
Rol die Ray heeft genomen deze opdracht past perfect bij zijn capabilities. Leuk om hem in zijn element te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 12:35
Quad schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:40:
Dit is toch super simpel met de camera software op telefoons? M'n Samsung note 2 kon dit al. Gewoon je telefoon stil houden en verder gaan als de persoon weer juist staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Wauw, wat een naaierij.. joker op naam ook nog jatten. :') Lekkere kandidatenactie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Joker op naam uit iemand handen grissen vind ik niet oke :{ Hopelijk corrigeert Rick dit nog.

Zorgen dat het kistje met de servetten niet lukte was n mooie kandidaat actie maar omdat er geld lag ook een mollen actie...

[ Voor 40% gewijzigd door Cartman! op 11-01-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 19:36

JRR

De mol zit in het groepje afvallers bij de steelopdracht in de markthal of zat in het busje.

De mol wist natuurlijk dat Rick met zijn blacklight na afloop op de objecten zou gaan schijnen. Als je als mol dan eerst de objecten hebt aangeraakt en Rick gaat met zijn UV-licht schijnen dan gaan ook de vingertjes van de mol licht geven en dat wil de mol natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Roos is de overduidelijke Mol als je de afleveringen mag geloven en de landelijke verdenkingen.

Ik weet het nog niet zo. Er worden ook veel fouten gemaakt door bijvoorbeeld Bridget, maar er zijn ook veel kandidaten amper in beeld. Waardoor je niet echt een beeld van ze krijgt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Bridget loopt flink te kloten maar lijkt net even te bewust te zijn en wordt te veel in beeld gebracht... dat maakt haar weer minder verdacht voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LukeS schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:09:
De mol gebruikte aan het begin van de aflevering het woord "check" tegen Rik als bevestigend antwoord.
Stijn deed dat zojuist ook in de opdrachrt.
Ja viel mij ook al op, niet een heel standaard woord als reactie

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SmurfLink schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:57:
[...]

Moltalk heeft ie het over.
Ik heb al drie keer bij Moltalk gezeten.
Alleen bij de live finale is het behind the scènes enkel voor oudkandidaten. Publiek mag dan buiten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Moltalk heeft ie het over.
Ik heb al drie keer bij Moltalk gezeten.
Alleen bij de live finale is het behind the scènes enkel voor oudkandidaten. Publiek mag dan buiten staan.
Zover waren we al, maar dan is nog steeds de vraag waarom dat eng zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:57:
[...]

Zover waren we al, maar dan is nog steeds de vraag waarom dat eng zou moeten zijn...
Plankenkoorts? Als figurant zou ik dat niet hebben bij Moltalk. Je bent meer schermopvulsel en klapvee. Wel kun je oudkandidaten en live kandidaten dit seizoen spotten. Vond ik juist leuk. Achteraf een praatje maken.

Enfin: ik ben 25% punten kwijt door Teun. Wat Bridget als boomer deed met de foto's, Ray die het mingeld verzwijgt en Bridget die obvious een vingerafdruk item meeneemt en Roos die besluit de servetten te verbergen. Het viel allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een gekloot van Roos daar. En zo duidelijk in beeld. Voorheen zou dat echt niet kunnen, maar met de nieuwe regie?

En Bridget schuif ik voorlopig op onkunde.

En dan heb ik eigenlijk niets van Gabriël en Nora gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nora stond enorm te treuzelen... "wat is een kelk" Dus die vertrouw ik ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:21
Wel hardop gelachen om Bridget. "Ik heb mijn verdachtenlijst terug gebracht naar 6 a 7 man".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:31
Vld1989 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:46:
Wel hardop gelachen om Bridget. "Ik heb mijn verdachtenlijst terug gebracht naar 6 a 7 man".
Nou ja, terugbrengen naar 3 bleek niet zo'n goed idee....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:38
Wel echt een vette opdracht met dat stelen zeg. En ik vond het niet verdacht dat Ray niet zei dat het min geld was. Voor mij was zijn maatje verdacht stil terwijl die de camera beelden tot zijn beschikking heeft.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Ik vind Roos wel heel erg verdacht. Toen Teun een rood scherm kreeg, zag je iedereen verschrikt kijken met de handen voor de mond terwijl Roos als enige met de benen over elkaar met een klein lachje naar Rik keek en niet naar Teun.

Ik ga mijn punten denk ik spreiden tussen Roos en Sophie

[ Voor 11% gewijzigd door KorteGebruiker op 12-01-2025 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:07

ChUcKiE

Dus........

Ik kan geen punten meer inzetten 😂 helaas

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 23:49

artificial_sun

Mazda Rx7

@ChUcKiE vorig jaar heb ik een nieuw account gemaakt na alle punten kwijt te zijn bij aflevering 1, hebben mijn collega's hartelijk om gelachen.

Maar ik zag bij de voorstellings aflevering al dat Teun er snel uit ging

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ray is KCT, kan me niet voorstellen dat ze die mol gemaakt hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Meer mensen waarbij de app niet werkt? Al sinds het eind van de aflebering van gisteren krijg ik de “Oeps” melding

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 17:16
Rik heeft 2x “zijn” (ipv haar) gebruikt in verwijzing naar de mol…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:26:
Joker op naam uit iemand handen grissen vind ik niet oke :{ Hopelijk corrigeert Rick dit nog.

Zorgen dat het kistje met de servetten niet lukte was n mooie kandidaat actie maar omdat er geld lag ook een mollen actie...
Weet niet, het is immers in een tactisch voordeel dat een kandidaat geen joker ter beschikking krijgt en er daardoor mogelijk eerder uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
HyperTrophy schreef op zondag 12 januari 2025 @ 11:23:
[...]

Weet niet, het is immers in een tactisch voordeel dat een kandidaat geen joker ter beschikking krijgt en er daardoor mogelijk eerder uit gaat.
Zeker maar het is ook een perfecte dekmantel voor de mol om 250 euro uit de pot te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:45
Backpacker schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:38:
Meer mensen waarbij de app niet werkt? Al sinds het eind van de aflebering van gisteren krijg ik de “Oeps” melding
App werkt prima bij mij vanochtend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

artificial_sun schreef op zondag 12 januari 2025 @ 01:57:
@ChUcKiE vorig jaar heb ik een nieuw account gemaakt na alle punten kwijt te zijn bij aflevering 1, hebben mijn collega's hartelijk om gelachen.

Maar ik zag bij de voorstellings aflevering al dat Teun er snel uit ging
Ach ik vind het wel prima, het is maar een spelletje waar je in de afleveringen toch maar zeer weinig hints naar de echte mol krijgt. Maar blijft wel leuk om naar te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 22:56:
Wel echt een vette opdracht met dat stelen zeg. En ik vond het niet verdacht dat Ray niet zei dat het min geld was. Voor mij was zijn maatje verdacht stil terwijl die de camera beelden tot zijn beschikking heeft.
Idd, Ray was kraakhelder. Je mag niets meenemen waar de Mol aangezeten heeft. Wat het voor consequentie heeft boeit niet én kan je met dit spel zelf ook wel bedenken. En dan toch meenemen want “ja je had niet gezegd dat het mingeld was”, dikke doei. Gewoon luisteren. Hij heeft het zelfs nog meermaals herhaald. :+ Ook dat ie de schuld kreeg terwijl ze samen bij hetzelfde stalletje kwamen, terwijl die dude zelf als kip zonder kop rond ging rennen. Nee Ray deed het prima.

Die Maasland was zo extreem verdacht dat die het waarschijnlijk niet is. En ik zou hetzelfde gedaan hebben als Roos, sorry. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:24

OmeJoyo

This is me

Nora draagt tijdens de opdracht in de kluis een pet met een M erop. Vervolgens draagt ze tijdens de comments die ze hierop geeft een andere pet met een logo met een A.

Nora draagt altijd en overal een hoofddoek, waarom zou ze zelf een pet mee hebben? En waarom dan zelfs twee stuks? Bovendien past die pet haar duidelijk niet lekker.

Is ze de Mol en heeft ze die pet daar gekocht? Of heeft ze de pet te leen gehad van Maaike of de productie en is dan alsnog Maaike de mol waar veel meer hints naar verwijzen?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

JRR schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:45:
De mol zit in het groepje afvallers bij de steelopdracht in de markthal of zat in het busje.

De mol wist natuurlijk dat Rick met zijn blacklight na afloop op de objecten zou gaan schijnen. Als je als mol dan eerst de objecten hebt aangeraakt en Rick gaat met zijn UV-licht schijnen dan gaan ook de vingertjes van de mol licht geven en dat wil de mol natuurlijk niet.
Ja maar de deelnemers pakken dat ding toch ook op, dus dat zijn geen normale echte vingerafdrukken want anders zouden die van de deelnemers er ook op staan.

Wel een leuke verrassing om niet te vertellen dat het verkeerde item serieus knaken kost. Je kan wel zeggen "niet, nee, echt niet doen" maar het maakt meer indruk als je zegt "waarde gaat de pot UIT !". Of dat zou meer indruk gemaakt kunnen hebben. Weet of die Brigite zo scherp is.

Mooie kandidaat-mol-actie in dat restaurant door een servet te verstoppen, maar ik denk dat je als mol liever een Item dat "oeps, de verkeerde" door de mol aangeraakt is. -750 doet meer dan 250 uit de pot houden... En je zou een ander object misschien ook nog even kunnen verstoppen O-)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
Net teruggekeken, maar de inbraak opdracht was echt op het lijf geschreven van Ray. Ik kan me er op zich wel in vinden dat ze niets zeggen van min geld. Immers dan zijn alleen Ray en Gabriël (en de mol) die weten van min geld. Dit sluit dat kandidaten die willen mollen lukraak dingen gaan meenemen.

~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Crazy D schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:09:
[...]
Ja maar de deelnemers pakken dat ding toch ook op, dus dat zijn geen normale echte vingerafdrukken want anders zouden die van de deelnemers er ook op staan.

Wel een leuke verrassing om niet te vertellen dat het verkeerde item serieus knaken kost. Je kan wel zeggen "niet, nee, echt niet doen" maar het maakt meer indruk als je zegt "waarde gaat de pot UIT !". Of dat zou meer indruk gemaakt kunnen hebben. Weet of die Brigite zo scherp is.

Mooie kandidaat-mol-actie in dat restaurant door een servet te verstoppen, maar ik denk dat je als mol liever een Item dat "oeps, de verkeerde" door de mol aangeraakt is. -750 doet meer dan 250 uit de pot houden... En je zou een ander object misschien ook nog even kunnen verstoppen O-)
Alle kandidaten moeten al vaak genoeg Wie is.... de mol hebben gezien om te weten dat een verkeerd ding pakken geld kost. Dat komt echt elk seizoen wel een paar keer terug dus ik ben het met Ray eens dat dat weinig zinnige informatie is om te geven.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ray being Ray _O-
"Er zijn wel 20 zaken die jullie niet wisten en wij wel. Jullie wisten alle informatie om de opdracht te volbrengen."

Heerlijk.

Soms mis ik mijn diensttijd wel. Heerlijk ongecompliceerd. Doen wat ze (officieren) zeggen en zeggen wat je doet.

Het meest logische zou zijn als de Mol bij het clubje zat die vast werd gehouden.

En ik moest nog ergens aan denken... Als je de Mol "hoort praten", zou dat echt zijn? Of laten ze de Mol naderhand zijn antwoord anders verwoorden wat de regie heeft verzonnen?
Dat zou ik namelijk de Mol laten doen, als ik bij de regie zou zitten.
Waardoor ik weer denk... Zou Ray da toch de Mol zijn? :+

Edit: en ik begin langzamerhand een hekel te krijgen aan Sam.

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 13-01-2025 07:10 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

redwing schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:15:
[...]

Alle kandidaten moeten al vaak genoeg Wie is.... de mol hebben gezien om te weten dat een verkeerd ding pakken geld kost. Dat komt echt elk seizoen wel een paar keer terug dus ik ben het met Ray eens dat dat weinig zinnige informatie is om te geven.
Ja en nee. Normaal krijgen ze dat dan in de uitleg ook te horen. Nu blijkbaar niet, enkel Ray en Gabriel blijkbaar. Dus vind ik het niet gek dat daar niet aan gedacht is. En Ray zit dan een beetje cool te doen, "vertel alleen wat nodig is". Maar goed, dat vind ik alsnog wel heel belangrijke informatie en vooral, het is ook niet heel complex om dat even te melden. Nu vind ik dat geen echt mol-actie van Ray en Gabriel want als dat je mol-actie is, moet je nog steeds gokken dat er wel deelnemers zijn die het verkeerde object pakken. Kun je statistisch wel weer gokken en zo maar dat blijft super-indirect, terwijl als mol gewoon de markt in gaan en daar iets verkeerds pakken zekerheid is dat het geld de pot uit gaat.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

streamnl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:08:
Het meest logische zou zijn als de Mol bij het clubje zat die vast werd gehouden.
Nou dat vind ik wel meevallen, zo logisch vind ik die plek niet. Dan kun je maar 250, misschien 500 uit de pot houden als je heel goed je best doet. Terwijl een verkeerd object pakken een stuk meer echt uit de pot kan halen (verschil tussen iets er niet in stoppen of iets dat er in zit, er uit halen). Ik vond m overigens als opdracht wel erg leuk!
En ik moest nog ergens aan denken... Als je de Mol "hoort praten", zou dat echt zijn? Of laten ze de Mol naderhand zijn antwoord anders verwoorden wat de regie heeft verzonnen?
Dat zou ik namelijk de Mol laten doen, als ik bij de regie zou zitten.
Waardoor ik weer denk... Zou Ray da toch de Mol zijn? :+
Ik hoop niet dat ze daar teveel overnieuw doen, dat zou wel een stukje van het mysterieuze weghalen zeg maar. Dan moet Rik maar een vraag stellen die een mol maar op 1 manier kan antwoorden of zo. Ik snap wel dat het TV is en dat er af een toe iets over moet, maar dat zou net zoiets zijn alsof ze nadat het spel klaar is nog even terug de markt in moeten om nog even een shot te maken terwijl een bewaker naar ze toeloopt of zo. Dat klopt gewoon niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:08:

Edit: en ik begin langzamerhand een hekel te krijgen aan Sam.
Die vond ik vanaf moment 1 al hinderlijk.. hij loopt alleen maar te klieren, duidelijk niet de Mol maar ook geen leuke kandidaat. Die mag er voor mij echt zsm uit. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
Crazy D schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:35:
[...]

Ja en nee. Normaal krijgen ze dat dan in de uitleg ook te horen. Nu blijkbaar niet, enkel Ray en Gabriel blijkbaar. Dus vind ik het niet gek dat daar niet aan gedacht is. En Ray zit dan een beetje cool te doen, "vertel alleen wat nodig is". Maar goed, dat vind ik alsnog wel heel belangrijke informatie en vooral, het is ook niet heel complex om dat even te melden.
Er zijn heel veel dingen die ze kunnen melden die allemaal niet complex zijn, maar het uiteindelijk wel een lang verhaal maken. Ik vind het echt een no-brainer dat er bij een verkeerde keuze een consequentie aan zit. Al was het maar omdat kandidaten anders gewoon naar binnen zouden rennen en alle spullen pakken zonder naar die vingerafdrukken te kijken. Als je als kandidaat raar op kijkt dat je niet zomaar wat mag doen hoor je niet in de Mol thuis.
Nu vind ik dat geen echt mol-actie van Ray en Gabriel want als dat je mol-actie is, moet je nog steeds gokken dat er wel deelnemers zijn die het verkeerde object pakken. Kun je statistisch wel weer gokken en zo maar dat blijft super-indirect, terwijl als mol gewoon de markt in gaan en daar iets verkeerds pakken zekerheid is dat het geld de pot uit gaat.
Je kunt dit zelfs andersom zien, kandidaten die willen mollen zullen bij zo'n melding eerder een verkeerd voorwerp pakken.
Maar ik vind dit duidelijk een mol-aktie van Bridget, die wist echt wel dat ze beter had moeten kijken. Alleen het is wel weer zo'n aktie die te duidelijk in beeld wordt gebracht. Het blijft helaas toch veelal gewoon gokken wie de regie deze keer verdacht wil maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 13:37
Na deze aflevering vind ik Sophie de meest verdachte

Van de overigen zag je niet hoe ze opgepakt werden, van haar wel. Maar bij haar was het dan weer zo knullig dat het haast gespeeld was.
Ook in de kluis speelde ze wel actief mee, maar zonder veel echte inbreng.
En ze bracht zowel de "mol-"acties van Roos (servetten verstoppen) en Sam (Maaikes joker innemen) aan het licht; heel goed om verwarring in de groep te veroorzaken.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:00
Ik ben altijd benieuwd hoe het werkt met die bewakersfuncties. Want de kandidaten kruipen wel rond. Maar de camera ploeg loopt er vrolijk achteraan en steekt overal bovenuit. Dan is het niet moeilijk te raden waar de kandidaten zitten voor de bewakers.

De eerste aflevering vond ik geen tempo inzitten en erg saai, veel sfeerbeelden (boterham door het rooster, bakje koffie wordt gezet).

Gelukkig had de tweede aflevering er meer tempo inzitten en was leuk om naar te kijken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:15

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

LordSinclair schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:45:
Ik ben altijd benieuwd hoe het werkt met die bewakersfuncties. Want de kandidaten kruipen wel rond. Maar de camera ploeg loopt er vrolijk achteraan en steekt overal bovenuit. Dan is het niet moeilijk te raden waar de kandidaten zitten voor de bewakers.

De eerste aflevering vond ik geen tempo inzitten en erg saai, veel sfeerbeelden (boterham door het rooster, bakje koffie wordt gezet).

Gelukkig had de tweede aflevering er meer tempo inzitten en was leuk om naar te kijken.
Zijn de "bewakers" niet van het productieteam?
Ik neem aan dat die een soort route lopen. Anders zou het spel wel heel flauw worden.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Maar waarom zijn er zoveel gepakt? Die bewakers liepen, terwijl de kandidaten konden "rennen". Ja sommige waren gezien en werden achterna gezeten, maar om jezelf te laten pakken....Of moest het gewoon bij zeg minimaal 3 plaatsvinden om anders de vervolgopdracht niet uit te kunnen voeren?

[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 13-01-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:19
ChUcKiE schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:44:
Maar waarom zijn er zoveel gepakt? Die bewakers liepen, terwijl de kandidaten konden "rennen". Ja sommige waren gezien en werden achterna gezeten, maar om jezelf te laten pakken....Of moest het gewoon bij zeg minimaal 3 plaatsvinden om anders de vervolgopdracht niet uit te kunnen voeren?
Is niet duidelijk met zoveel van dit spel; de halve regels worden uitgelegd. Ze laten het in 't midden.

Ik denk dat ze gewoon zoveel x spelers nodig hadden anders was de kluisopdracht een beetje saai geworden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
ChUcKiE schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:44:
Tja, er zullen wel meer regels zijn dan wij horen. Want ik had ook gelijk het idee dat je dus gewoon rondjes kon rennen zonder je te bekommeren om die bewakers. Maar dat mocht duidelijk niet. En dat is ook wat ik vaak mis in de Nederlandse mol, zorg gewoon voor een goede uitleg van de opdrachten en laat niet heel veel in het midden.

Hetzelfde geldt dus ook voor het aantal dat gevangen moest worden. Gezien de opzet van het spel moesten er wel een aantal gepakt worden dus ook dat zal wel op de een of andere manier geregeld zijn geweest. Het is alleen gewoon onbekend hoe dat is gedaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

redwing schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:11:
[...]

Tja, er zullen wel meer regels zijn dan wij horen. Want ik had ook gelijk het idee dat je dus gewoon rondjes kon rennen zonder je te bekommeren om die bewakers. Maar dat mocht duidelijk niet. En dat is ook wat ik vaak mis in de Nederlandse mol, zorg gewoon voor een goede uitleg van de opdrachten en laat niet heel veel in het midden.

Hetzelfde geldt dus ook voor het aantal dat gevangen moest worden. Gezien de opzet van het spel moesten er wel een aantal gepakt worden dus ook dat zal wel op de een of andere manier geregeld zijn geweest. Het is alleen gewoon onbekend hoe dat is gedaan.
Als er minder gevangen waren, zouden ze minder kistjes hebben neergezet denk ik. Zaten er bij de gevangenen eigenlijk mensen die hun kans-op-joker vorige week hadden ingeleverd?

De kans dat er mensen gepakt zouden worden was heel groot natuurlijk, maar ik denk dat ze best hadden kunnen ontsnappen. Nou ja makkelijk om te zeggen vanaf de bank met een zak chips, als je daarin het donker rondloopt zal dat wel anders zijn. Maar ik denk niet dat er per se 4 of 5 gevangen genomen moesten worden. Dan had 2e spelelement gewoon minder (of meer?) opgeleverd.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Crazy D schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:18:
[...]
Als er minder gevangen waren, zouden ze minder kistjes hebben neergezet denk ik. Zaten er bij de gevangenen eigenlijk mensen die hun kans-op-joker vorige week hadden ingeleverd?
Het zou raar zijn om maar een gedeelte van de jokers in het spel te brengen. Dus die 5 kistjes lijkt me een gegeven.
De kans dat er mensen gepakt zouden worden was heel groot natuurlijk, maar ik denk dat ze best hadden kunnen ontsnappen. Nou ja makkelijk om te zeggen vanaf de bank met een zak chips, als je daarin het donker rondloopt zal dat wel anders zijn. Maar ik denk niet dat er per se 4 of 5 gevangen genomen moesten worden. Dan had 2e spelelement gewoon minder (of meer?) opgeleverd.
Precies, het zag er niet echt onmogelijk uit om daar te ontsnappen dus moet er haast wel iets zijn waarmee ze er voor zorgen dat ze voldoende kandidaten krijgen. Als er maar 1 of 2 opgepakt waren, had je maar een saaie opdracht gekregen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Niet online
Testvraag van vandaag: Zat de Mol opgesloten in de kluis van Palais de la Poste?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Carlos0_0
Alleen dan de vraag wie zat waar ook al weer haha

Voor wie het ook niet meer weet

Ja: Roos, Sam, Sophie, Stijn

Nee: Bridget, Gabriël, Maaike, Nora, Ray

[ Voor 53% gewijzigd door Carlos0_0 op 13-01-2025 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Crazy D schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:39:
[...]

Ik hoop niet dat ze daar teveel overnieuw doen, dat zou wel een stukje van het mysterieuze weghalen zeg maar. Dan moet Rik maar een vraag stellen die een mol maar op 1 manier kan antwoorden of zo. Ik snap wel dat het TV is en dat er af een toe iets over moet, maar dat zou net zoiets zijn alsof ze nadat het spel klaar is nog even terug de markt in moeten om nog even een shot te maken terwijl een bewaker naar ze toeloopt of zo. Dat klopt gewoon niet.
Dat denk ik niet, ik geloof wel dat het 1 take is. Maar ik bedoel dat de Mol misschien enkele zinnen moet zeggen als hij weer ergens gebrieft wordt. En dat de regie naderhand knipt en plakt.

Dan weet je zeker dat de Mol niet per ongeluk iets zegt wat typisch hij/zij is. Of je kan ons zo sturen dat wij juist aan iemand denken die niet de Mol is. Gewoon puur omdat wij denken dat hij/zij zo praat. :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 00:19
Carlos0_0 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:45:
Alleen dan de vraag wie zat waar ook al weer haha

Voor wie het ook niet meer weet

Ja: Roos, Sam, Sophie, Stijn

Nee: Bridget, Gabriël, Maaike, Nora, Ray
Ik heb voor nu even Ja gekozen, omdat ik denk dat de mol daar wil zitten om het openen van kistjes te blokkeren en daarmee minder jokers en geld in het spel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Welke versie van de App hebben jullie, Android ? Ik kon opeens geen data meer ophalen en nu niet meer inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

9.0.1 build: 450069

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik geniet nu al keihard :+ Karaoke hints. Heerlijk. Dit gaat zo kansloos fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Bridget zegt net iets op het woord geheim, ja enige dat ik weet dat ik zelf een groot geheim heb gehad(In aparte stukje zonder de kandidaten).
Ze zij dit in een groene kleding, zal hiermee bedoeld worden. dat ze het mol geheim was ? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:39:
Bridget zegt net iets op het woord geheim, ja enige dat ik weet dat ik zelf een groot geheim heb gehad(In aparte stukje zonder de kandidaten).
Ze zij dit in een groene kleding, zal hiermee bedoeld worden. dat ze het mol geheim was ? :P.
Ze had een geheime relatie met Dré Hazes jr. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:40:
[...]

Ze had een geheime relatie met Dré Hazes jr. :+
Haha ja het kan van alles zijn :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mierenbevredigen. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Carlos0_0 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:40:
[...]

Haha ja het kan van alles zijn :+
Nee dat had ze daadwerkelijk.

Ik vind dit echt de beste opdracht ooit. _O- Mijn god wat slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
SmurfLink schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Nee dat had ze daadwerkelijk.

Ik vind dit echt de beste opdracht ooit. _O- Mijn god wat slecht dit.
Haha nee ik weet dat ze een relatie is, maar goed zijn nu al weer 2 verder. En eigenlijk kan je bij elk woord en zang iets bedenken (Dat ze de mol zijn :+ ).
Het is ieder geval wel leuk haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik denk dat al deze woorden ook verwijzen naar de mol.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 20:43:
Ik denk dat al deze woorden ook verwijzen naar de mol.
Wat waren ze ookalweer?

Geheim
Mooi
Gevoel > Correct geraden en 99% gezongen
Groeien
Bedriegen
Leugenaar > Gediskwalificeerd
Kans > Correct geraden 75% gezongen, ABBA dus sus as hell!
Geduld > Correct geraden 75%
Tellen
Lach
Lamp

Oh god mijn god Gabriel :') Gaat eerst de rest bashen, en dan komt ie zelf met oorpijn.

Wel prachtig hoe stuk Rik gaat op Stijns performance.

[ Voor 28% gewijzigd door SmurfLink op 18-01-2025 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maaike niet de mol? Goede liedkeuze en goed gezongen, maximaal punten.

PVOutput☀️

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste